Dat stelsel moet inderdaad helemaal op de schop als je het mij vraagt, want ze hebben natuurlijk wel gelijk dat het heel krom is dat je beter iets minder kan werken en dan meer toeslagen vangen, dat werken niet meer loontquote:Op zondag 12 november 2023 23:06 schreef Regilio_ het volgende:
Hysterische Esther jaagt iedere ondernemer het land uit, terwijl je gewoon van die Toeslagen af moet.
En straks geen mensen hebben om werk uit te voeren dus halen we ze weer uit het buitenland oh wacht...quote:Op zondag 12 november 2023 23:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind dit ook wel een raar verhaal hoor... In feite kunnen ze het financieel niet aan om kinderen op de wereld te zetten, of ben ik dan heel hard?
Je moet ergens beginnen. Dat stijgt daarna ook wel en ondertussen bouw je iets van een cv opquote:Op zondag 12 november 2023 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Paar tientjes wellicht... Dat zou jij ook niet doen.
Yup, of in dit geval ervoor kiezen om niet te werkenquote:Op zondag 12 november 2023 23:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel. Hoeveel verdienen ze, of nou ja hij, en wat zijn de woonlasten bijvoorbeeld. Veel mensen gaan helemaal tot hun nek in de schulden zitten, tot de max hypotheek en als er dan tegenslagen zijn verbaast zijn dat je geen geld overhoudt
En hoeveel kinderen?quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, of in dit geval ervoor kiezen om niet te werken
Ik dacht 2quote:
Uiteraard, maar er zijn in NWS of POL wel eens tabellen gepost van hoeveel je nou overhoudt absoluut. Daar zit een enorm gat in.quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen. Dat stijgt daarna ook wel en ondertussen bouw je iets van een cv op
Als ze al met een maandinkomen ipv een jaarinkomen gaan rekenen ben je al een heel eind.quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat stelsel moet inderdaad helemaal op de schop als je het mij vraagt, want ze hebben natuurlijk wel gelijk dat het heel krom is dat je beter iets minder kan werken en dan meer toeslagen vangen, dat werken niet meer loont
Dan kun je idd toch prima werken.quote:
Allemaal moeilijk voor de RTL-kijkerquote:Op zondag 12 november 2023 23:10 schreef timmmmm het volgende:
Het leek even inhoudelijk te worden, goed dat Renze ingrijpt
Ik ken ook verhalen waarbij mensen in feite bijna 1 salaris kwijt zijn aan kinderopvang, maar ook dat is een tijdelijke situatie die voorbij gaat als je kinderen ouder worden. Dan heb je in ieder geval wel een baan en cv opgebouwd waarmee je verder kunt. Als je op je 40e de arbeidsmarkt op komt zonder werkervaring wordt het er ook niet beter van financieel.quote:Op zondag 12 november 2023 23:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Uiteraard, maar er zijn in NWS of POL wel eens tabellen gepost van hoeveel je nou overhoudt absoluut. Daar zit een enorm gat in.
Ik heb niet specifiek voor de ogen hoeveel je nou kwijt bent aan kinderopvang en hoeveel de toeslag dat dekt.
quote:Op zondag 12 november 2023 23:10 schreef timmmmm het volgende:
Het leek even inhoudelijk te worden, goed dat Renze ingrijpt
Dat hangt er een beetje vanaf hoe oud ze zijn. Als je geen opvang hebt, wordt het lastig want da's duur. Als die kinderen al naar school gaan natuurlijk wel.quote:
Dat roept vrijwel iedere partij al jaren maar zodra men gekozen is blijkt het toeslagen stelsel wel verdomd handig als je als 2e Kamer Sinterklaas wil spelen vlak voor de verkiezingen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat stelsel moet inderdaad helemaal op de schop als je het mij vraagt, want ze hebben natuurlijk wel gelijk dat het heel krom is dat je beter iets minder kan werken en dan meer toeslagen vangen, dat werken niet meer loont
Ik hoor dat de zorg altijd wel mensen zoektquote:Op zondag 12 november 2023 23:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ken ook verhalen waarbij mensen in feite bijna 1 salaris kwijt zijn aan kinderopvang, maar ook dat is een tijdelijke situatie die voorbij gaat als je kinderen ouder worden. Dan heb je in ieder geval wel een baan en cv opgebouwd waarmee je verder kunt. Als je op je 40e de arbeidsmarkt op komt zonder werkervaring wordt het er ook niet beter van financieel.
Dat moet in je aard liggen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:13 schreef monkyyy het volgende:
Zijn jullie een hardwerkende Nederlander?
Nee, ik voer geen fuck uit en ik ben met 50 met pensioen gegaan.quote:Op zondag 12 november 2023 23:13 schreef monkyyy het volgende:
Ze wonen ook niet in de buurt van familie, heel lullig is ook dat een keuze. En misschien ben ik een harde klootzak, maar een kind krijgen moet je weliswaar gegeven worden door de natuur, maar is in beginsel ook een keuze om daar voor te gaan. Als je dat financieel of qua leefsituatie niet aan kunt moet je er ook niet aan beginnen.quote:Op zondag 12 november 2023 23:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat hangt er een beetje vanaf hoe oud ze zijn. Als je geen opvang hebt, wordt het lastig want da's duur. Als die kinderen al naar school gaan natuurlijk wel.
Maar goed, een paar avonden in de week kan altijd
Zij wel dan?quote:Op zondag 12 november 2023 23:13 schreef monkyyy het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |