SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Oooh dat aan engelen boven aan het uit knopje aan het spelen zijn en de andere engelen op de trommels lopen te rammen?quote:Op zondag 29 oktober 2023 23:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets wat we vroegah in de zomer nog wel eens kregen, net zoals snil in de winter.
Jaaaa daar geniet ik ook altijd vanquote:Op maandag 30 oktober 2023 00:28 schreef Pisces29 het volgende:
Zoveelste zware bui weer hier.![]()
Regen tegen de ramen slapen.
Dat is alleen fijn met een dakraamquote:Op maandag 30 oktober 2023 07:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jaaaa daar geniet ik ook altijd van![]()
![]()
Ik kwam elders tegen dat die storm de potentie van een cycloon zou hebben. Heb je daar iets over gelezen?quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:48 schreef Momo het volgende:
Storm die donderdag in onze buurt zal zijn heeft ondertussen een naam Ciaran.
Ja lijkt een grote jongen te worden, impact zal vooral groot zijn in Bretagne en Cornwall waarschijnlijk (sommige modellen gaan voor windstoten 170 km/h) Maar ook voor de Nederlandse kust zie ik modellen die 130 km/h geven voor de windstoten. Maar nog even afwachten hoe hij zich ontwikkelt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kwam elders tegen dat die storm de potentie van een cycloon zou hebben. Heb je daar iets over gelezen?
Haha. Neemt wel een beetje bizarre vormen aan jaquote:Op maandag 30 oktober 2023 08:28 schreef INViCTuS het volgende:
Europa is wel vrij nat de komende 10 dagen. Sommige landen zelfs zeer nat.
Behalve bij onze spanjool Dick natuurlijk
[ twitter ]
Wat ik las inderdaad vooral Engeland en de kust van Frankrijk, maar dat het ook wel richting de Benelux kon trekken.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja lijkt een grote jongen te worden, impact zal vooral groot zijn in Bretagne en Cornwall waarschijnlijk (sommige modellen gaan voor windstoten 170 km/h) Maar ook voor de Nederlandse kust zie ik modellen die 130 km/h geven voor de windstoten. Maar nog even afwachten hoe hij zich ontwikkelt.
[ twitter ]
Mooie ochtend.quote:
Nu nog wel, maar we gaan langzaam maar zeker richting winterkou des doods:quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:45 schreef INViCTuS het volgende:
Deze week zijn de temperaturen nog wel prima
quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nu nog wel, maar we gaan langzaam maar zeker richting winterkou des doods:
[ afbeelding ]
Kan me hier ook op kleden, hoor. Hoeft het niet kouder voor te wordenquote:Op maandag 30 oktober 2023 11:14 schreef Elan het volgende:
Een graad of 5 kouder is prima want kun je je op kleden , als het dan ook voor de verandering een hele dag droog is daarbij.
Stormdepressie met orkaankracht. Opzich komt dat vaker voor en meestal nemen ze wel in kracht af richting land. Als ze dat niet doen heb je een probleem.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kwam elders tegen dat die storm de potentie van een cycloon zou hebben. Heb je daar iets over gelezen?
Nou ja, laten we maar hopen dat ze dat zoals meestal wel doen. Ben nog niet toe aan weer een stormquote:Op maandag 30 oktober 2023 12:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Stormdepressie met orkaankracht. Opzich komt dat vaker voor en meestal nemen ze wel in kracht af richting land. Als ze dat niet doen heb je een probleem.
Het regent nu ff veel, in jouw vakantie is het dan eindelijk droog.quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:51 schreef Scrummie het volgende:
Kouder maar droger zou fantastisch zijn
Teken ik voorquote:Op maandag 30 oktober 2023 12:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het regent nu ff veel, in jouw vakantie is het dan eindelijk droog.
Hoeft van mij ook niet idd.quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, laten we maar hopen dat ze dat zoals meestal wel doen. Ben nog niet toe aan weer een storm
Hallo Acapulco.quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Stormdepressie met orkaankracht. Opzich komt dat vaker voor en meestal nemen ze wel in kracht af richting land. Als ze dat niet doen heb je een probleem.
Kan je nagaan dat die kracht nog veel hoger is, dan een stormdepressie hier. Tropische orkaan is vele malen sterker in kracht.quote:
In versnelling?quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Ah gelukkig er komt weer een lekker regengebied aan vanuit België
Scheelt dat we wind-, ijs- en golfbreker Groot-Britannie voor ons hebben liggenquote:Op maandag 30 oktober 2023 12:46 schreef aloa het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een godsgeklaagd kansloos kut weer..
quote:'Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?
Niet zo klagen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een godsgeklaagd kansloos kutweer..
Jawelquote:
Nog een maandje of 4-5 volhouden.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een godsgeklaagd kansloos kutweer..
Daar ga ik nog niet aan denkenquote:
Mag van mij echt wegblijven. Leuk zo'n herfststorm, maar het halve land ligt weer plat, 1000km+ file, ongelukken, schade etc. etc. Verder moet ik gewoon de hont uitlaten en die vliegt met z'n flapoortjes dan mogelijkerwijs de lucht in. Echt geen zin inquote:
Met alle regen, kou en wind in de wereld van vandaag is het soms goed om even een stapje terug te doen en een momentje rustig stil te staan bij het feit dat de lente inderdaad nooit meer lijkt te komen.quote:
2 november stormquote:
die hond moet aan de lijn, kan je hem als kite gebruiken.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mag van mij echt wegblijven. Leuk zo'n herfststorm, maar het halve land ligt weer plat, 1000km+ file, ongelukken, schade etc. etc. Verder moet ik gewoon de hont uitlaten en die vliegt met z'n flapoortjes dan mogelijkerwijs de lucht in. Echt geen zin in
Storm Ciarán zal ver verwijderd zijn van de intensiteit van de stormen van 1999. Hij belooft echter krachtig te zijn boven Bretagne en de Kanaalkusten. Meer informatie opquote:
Temperatuur is echt niet zo belangrijk. Dat sombere..dat is zo waardeloos.quote:
Dat volgt vanaf donderdag. Gevoelstemperatuur gaat dan naar een graadje of 6.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Het enig wat nu nog mist is een vieze koud wind.
Ik denk dat we Straatcommando wel voldoende hebben opgebeurd.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat volgt vanaf donderdag. Gevoelstemperatuur gaat dan naar een graadje of 6.
Het is maandag jongons alstublieft..quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat we Straatcommando wel voldoende hebben opgebeurd.
Wat heb je die gasten misdaan danquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is maandag jongons alstublieft..
Alleen als het gangsters paradise isquote:Op maandag 30 oktober 2023 17:00 schreef dick_laurent het volgende:
Aanstaande woensdag is hier een nationale feestdag en ben ik dus vrij.
Het wordt 25 graden en zonnig.
Ik heb een beetje moeite met kiezen wat ik zal doen...
Met een sixpack bier naar het strand?
Of terrasje pakken en beetje mensen kijken?
Of beetje met de auto cruisen met muziek lekker aso hard en ramen open?
Nog andere suggesties? @:straatcommando.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alleen als het gangsters paradise is
Wat heb ik jou ooit misdaanquote:Op maandag 30 oktober 2023 17:00 schreef dick_laurent het volgende:
Wat voor hont?quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mag van mij echt wegblijven. Leuk zo'n herfststorm, maar het halve land ligt weer plat, 1000km+ file, ongelukken, schade etc. etc. Verder moet ik gewoon de hont uitlaten en die vliegt met z'n flapoortjes dan mogelijkerwijs de lucht in. Echt geen zin in
alles en het begint s'morgens met zuipen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:00 schreef dick_laurent het volgende:
Je had m’n aandacht bij sixpack. Maar het gaat over je bier. Niet verder gelezen dus.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:00 schreef dick_laurent het volgende:
Oh. Vorige week nog sexy foto van mezelf laten maken op het strand. Graag gedaan.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je had m’n aandacht bij sixpack. Maar het gaat over je bier. Niet verder gelezen dus.
Vast een Nederlandse man op de CoStAquote:Op maandag 30 oktober 2023 17:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh. Vorige week nog sexy foto van mezelf laten maken op het strand. Graag gedaan.
[ afbeelding ]
Haal m'n foto wegquote:Op maandag 30 oktober 2023 17:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh. Vorige week nog sexy foto van mezelf laten maken op het strand. Graag gedaan.
[ afbeelding ]
Dit jaar duurde de lente 2 weken. Hoop dat die volgend jaar eerder begint dan half meiquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met alle regen, kou en wind in de wereld van vandaag is het soms goed om even een stapje terug te doen en een momentje rustig stil te staan bij het feit dat de lente inderdaad nooit meer lijkt te komen.
3 Wekenquote:Op maandag 30 oktober 2023 17:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit jaar duurde de lente 2 weken. Hoop dat die volgend jaar eerder begint dan half mei
Op deze maandag mag hetquote:
Het is nog veel te vroeg om nu alweer depressief te denken aan wéér een in één klap opkomende maandenlange zomerquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met alle regen, kou en wind in de wereld van vandaag is het soms goed om even een stapje terug te doen en een momentje rustig stil te staan bij het feit dat de lente inderdaad nooit meer lijkt te komen.
wanneer hadden we dat?quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is nog veel te vroeg om nu alweer depressief te denken aan wéér een in één klap opkomende maandenlange zomer
Voor mijn gevoel - betrouwbare bron, uiteraard - de laatste paar jaren. Zit je lekker met een beetje nawinter/pre-voorjaar, en ineens is het weer de hele week 25+ en begint het hele geneuzel tot pak 'm beet half oktober weer.quote:
En zaterdag een nieuwe?quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:20 schreef Perrin het volgende:
Mijn god, een bomcycloon.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ja er komt er weer een achteraan, weet niet of die ook zo krachtig wordt hoor.quote:
quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:20 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Duizend bommen en granatenquote:Op maandag 30 oktober 2023 20:20 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Gordijnen dicht. Je weet van niks.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:13 schreef Nattekat het volgende:
Wat een verschrikkelijk treurig kutweer...
Ik hoor het. En ik voel het nog, want ik ben net natgeregend.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gordijnen dicht. Je weet van niks.
Wat een prachtig ding is het tochquote:Op maandag 30 oktober 2023 22:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Moet je eens zien hoe groot
[ afbeelding ]
Las ergens op facebook dat het al vrij zeker een zeer zware storm wordt?quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Moet je eens zien hoe groot
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:30 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Las ergens op facebook dat het al vrij zeker een zeer zware storm wordt?
Op facebook stond kanaalrat stormquote:Op maandag 30 oktober 2023 23:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]![]()
Wat is dat eigenlijk, een bomcycloon?
Definitie Een bomcycloon, ook wel aangeduid als meteorologische bom of weerbom, in wetenschappelijke taal een explosieve cyclogenese, is een plotse en aanzienlijke drukdaling in een frontale depressie. De verandering in druk die nodig is om iets als explosieve cyclogenese te classificeren is afhankelijk van de breedtegraad.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]![]()
Wat is dat eigenlijk, een bomcycloon?
En misschien ook nog een derde?quote:
Damn, noorden van Spanje krijgt ook aardige lading zo te zien. Heb daar aantal collega's wonen. Eens kijken of hun internetverbinding het blijft doenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 01:11 schreef Perrin het volgende:
Zwaarste te verduren krijgen Bretagne in Frankrijk en Cornwall en Sussex in Engeland zo te zien. En Bordeaux krijgt die tweede daarna om zijn oren terwijl de eerste via het Kanaal bij ons op bezoek is?
[ twitter ]
hier een blauwe lucht en keihard zon tot nu toe.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:51 schreef Pisces29 het volgende:
Weer mooie donkere luchten met een zonnetje. Beetje regen en zacht. Prima.
Doorweekt Halloween kostuum?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:14 schreef Oriente het volgende:
Op de fiets naar het werk regende het maar nu schijnt de zon.
Joh, lees het nieuws even. Er komt helemaal geen storm in Nederland en al helemaal geen tornado.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:49 schreef Paul het volgende:
ik heef mn balkon net ontruimd voor de tornado donderdag
jawel donderdag windkracht 12 in engeland en messchien komt het ook nnaar NL zeggen zequote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:47 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Joh, lees het nieuws even. Er komt helemaal geen storm in Nederland en al helemaal geen tornado.
Ik als reumapatiënt kan dat beamen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Langdurig(er) droog weer zit er voorlopig niet zo lijkt het..
Ik zou zelf even de weervoorspellingen of tenminste dit topic terug lezen dan. Een tornado is het niet mee, dat is heel wat anders. Wel windkracht 8/9 eventueel aan de kust hier donderdag.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:47 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Joh, lees het nieuws even. Er komt helemaal geen storm in Nederland en al helemaal geen tornado.
wij hebben hier in het midden nergens last van joh, beetje water, zuchtje wind meer wordt het nietquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:51 schreef Paul het volgende:
[..]
jawel donderdag windkracht 12 in engeland en messchien komt het ook nnaar NL zeggen ze
Dat zei Wilma ook tegen mij vannachtquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Oktober was in ieder geval gruwelijk nat!
Ik zal de tuinstoel alvast in een hoekje zetten. Hij zal maar om waaien.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:33 schreef Paul het volgende:
BEN IK DE ENIGE DIE DAN BANG IS VOOR DONDERDAG?
hallo bomen worden ontworteld, de grond is soppig en de storm zal alles eruit waaien
oohhh
ik heb hem dus van mn balkon al gehaald, hele balkon is leeg, alleen blaadjesquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:33 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik zal de tuinstoel alvast in een hoekje zetten. Hij zal maar om waaien.
OPDAT WIJ NOOIT VERGETEN.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:33 schreef Paul het volgende:
hallo bomen worden ontworteld, de grond is soppig en de storm zal alles eruit waaien
oohhh
Alles weg 😱quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:33 schreef Paul het volgende:
oohhh
KOM NU VECHTENquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:50 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Je moeder ook en die was vannacht ook goed bestand tegen de harde stoten
It is happening!!1!quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:38 schreef Paul het volgende:
CODE GEEL DONDERDAG
https://www.rtvutrecht.nl(...)in-provincie-utrecht
@:MISSHOBJE
Dat er bomen makkelijk om gaan waaien is een feit. Veel bomen hebben nog blad en de grond is idd soppig.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:33 schreef Paul het volgende:
oohhh
Regent het nu ook al niet tien dagen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Was net op de radio dat we waarschijnlijk een periode in gaan van 10 dagen regen
En ik ga nu al kapot van de pijn![]()
![]()
Geen storm in Nederland. Hooguit windkracht 7.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:51 schreef Paul het volgende:
[..]
jawel donderdag windkracht 12 in engeland en messchien komt het ook nnaar NL zeggen ze
10 kilometer per uur te hardquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 19:20 schreef Paul het volgende:
110 km per uur gaat het misschien stormen
Hier niet gelukkig.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 19:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Regent het nu ook al niet tien dagen?
Neeeejjquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:38 schreef Paul het volgende:
CODE GEEL DONDERDAG
https://www.rtvutrecht.nl(...)in-provincie-utrecht
@:MISSHOBJE
ik ben zo bangquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 19:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Neeeejj![]()
zondag hadden ze ook code geel, niets van waar
voor wat? bietje wind?quote:
Zie de wind waait door de bomenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 19:44 schreef Paul het volgende:
Al die bomen zullen uit de grond gerukt worden door de soppige grond
Dat valt waarschijnlijk allemaal wel mee. Vooral in Bretagne krijg je dikke tyfus wind. Hier misschien een beetje storm en wat windstoten. Komt wel vaker voor.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 19:44 schreef Paul het volgende:
Al die bomen zullen uit de grond gerukt worden door de soppige grond
Dan blaast de media het weer eens goed op.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 19:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat valt waarschijnlijk allemaal wel mee. Vooral in Bretagne krijg je dikke tyfus wind. Hier misschien een beetje storm en wat windstoten. Komt wel vaker voor.
quote:Naast de (zeer) harde windstoten moet men ook rekening houden met wateroverlast.
Donderdag 2 november krijgen wij te maken met een forse stormdepressie die via het kanaal richting de Noordzee trekt. Hierbij moet men rekening houden met windstoten van zo’n 75 kmph landinwaarts tot 110 kmph aan de kust. Lokaal is in Zeeland, Noord-Holland, en Texel tijdens de hoogtepunt 120 kmph ook niet uitgesloten.
Naast de (zeer) harde windstoten moet men ook rekening houden met wateroverlast.
Zijn de bomen meteen kaal.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:39 schreef Ponsai het volgende:
MeteoBenelux schreef dit op facebook:
[..]
[ afbeelding ]
Weet even niet hoe betrouwbaar het is, maar indien gelijk krijgt het westen het goed te voorduren.
En komt het zuid-oosten en uiterste oosten goed weg.
Bah.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:39 schreef Ponsai het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weet even niet hoe betrouwbaar het is, maar indien gelijk krijgt het westen het goed te voorduren.
vrij normale herfst stormquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:39 schreef Ponsai het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach, je kunt hem één keer slaan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:50 schreef Drass het volgende:
Hmmz wilde donderdagmiddag een balletje gaan slaan omgeving Utrecht. Gaat niet veel worden.
Dat scheelt dan hebben we het bijna gehadquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Was net op de radio dat we waarschijnlijk een periode in gaan van 10 dagen regen
En ik ga nu al kapot van de pijn![]()
![]()
ga je toch skwassenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:50 schreef Drass het volgende:
Hmmz wilde donderdagmiddag een balletje gaan slaan omgeving Utrecht. Gaat niet veel worden.
Waar is hier?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:51 schreef YourCaptor het volgende:
Inslag op 100m ongeveer hier, uit het niets
Wat eraan zit te komen deze weekquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:00 schreef ddx het volgende:
[..]
Dat scheelt dan hebben we het bijna gehad
Of bedoelen ze 20 dagen totaal ?
Pittige knallen hier, inslag op >1km maar de ramen trillen in de kozijnen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:51 schreef YourCaptor het volgende:
Inslag op 100m ongeveer hier, uit het niets
Waar is hier?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:04 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Pittige knallen hier, inslag op >1km maar de ramen trillen in de kozijnen.
sowieso 80% van de tijd grijs ohne ende tot ongeveer half maartquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:00 schreef ddx het volgende:
[..]
Dat scheelt dan hebben we het bijna gehad
Of bedoelen ze 20 dagen totaal ?
IK ZEI HETquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:39 schreef Ponsai het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
nog wel redelijk wat terreur buien actiefquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:53 schreef MissHobje het volgende:
Wat een moesson terror regenbuien momenteeloktober heeft denk ik toch een klein recordje neerslag in De Bilt
WKN / Storm Ciarán nadert Europa, onstuimig weer in Nederland verwachtquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:39 schreef Ponsai het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Genoteerd.quote:Op woensdag 1 november 2023 09:23 schreef Pisces29 het volgende:
Lekker zacht nog. Ik klaag zeker niet.
Zeer herkenbaar als fibromyalgie-patiënt, zat gister op een gegeven moment met handschoenen aan... binnen, terwijl de verwarming op 20 graden staat. De herfst doet altijd veel pijn, maar het lijkt nu nog een tandje erger.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 19:27 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hier niet gelukkig.
En het is, bij mij, een combinatie van kou en vocht.
En de ene keer valt het mee, de andere keer heb ik er gruwelijk veel last van.
Heel grillig en niet te voorspellen.
Maar nu allebei mijn handen tegelijk is voor het eerst in de 13 jaar dat ik het heb.
Zelfs de telefoon vasthouden en typen is een opgave.
Vanochtend ook noodgedwongen blijven liggen omdat het dekbed van me afdoen teveel pijn deed
quote:Op woensdag 1 november 2023 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Kust gaat het morgen zwaar krijgen als ik dat zo zie met dus ook veel regen. Ik zet vast in op 1100 km file.
[ afbeelding ]
Maar trekt dus wel via het Kanaal richting Noordzee. Kan alsnog een hoop ellende veroorzaken.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:19 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig voor Nederland, gaat de storm redelijk zuidelijk. Vooral Frankrijk krijgt echt een klap van Ciaran.
Ja gaat voor Nederland ook wel voor gedoe zorgen, zeker gezien de meeste bomen nog redelijk vol blad zijn. Onzekerheid in modellen is ook nog wel groot. Bepaalde modellen geven ook 130 km/h aan de kust in Nederland.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar trekt dus wel via het Kanaal richting Noordzee. Kan alsnog een hoop ellende veroorzaken.
Zou dat maar goed in de gaten houden; morgen zal er mogelijk veel geannuleerd / naar vrijdag opgeschoven worden.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:30 schreef Arnhemunited het volgende:
Hopen dat alles vrijdagochtend weer normaal is, aangezien ik vlieg vanaf Schiphol dan.
Morgen sowieso thuiswerken
Idd, ik hou de KLM app al sinds gisteren angstvallig in de gaten.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou dat maar goed in de gaten houden; morgen zal er mogelijk veel geannuleerd / naar vrijdag opgeschoven worden.
Code oranje / rood in de maak?quote:De ANWB adviseert mensen om morgen thuis te werken vanwege storm Ciarán. Door de sterke wind en regen kan het onstuimig worden en kunnen er langere files dan gebruikelijk ontstaan. Naar verwachting bereikt de storm in de loop van morgenochtend de Nederlandse kust.
ZIE JE NOU CODE ROOD EN NIEMAND MIJ HIER GELOVEN EN UITLACHENquote:Op woensdag 1 november 2023 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)vanwege-storm-ciaran
[..]
Code oranje / rood in de maak?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rfst-buienradar-weer
Dat wordt of een hele lange vlucht of juist een uiterst kort vluchtje met die windquote:Op woensdag 1 november 2023 12:16 schreef Guanabana het volgende:
Geweldig, moet morgenmiddag vanuit Schotland naar Nederland vliegen
EN TERECHTquote:Op woensdag 1 november 2023 12:14 schreef Paul het volgende:
[..]
ZIE JE NOU CODE ROOD EN NIEMAND MIJ HIER GELOVEN EN UITLACHEN
Mach 2 met een 747quote:Op woensdag 1 november 2023 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat wordt of een hele lange vlucht of juist een uiterst kort vluchtje met die wind
Ja, want je moet over de Noordzee waar de storm overheen gaat trekken gedurende de middag.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:21 schreef Guanabana het volgende:
Ik vlieg al bijna nooit omdat ik het allemaal gedoe vind, wat een kuttiming.
Zou er veel kans op annulering zijn op die route?
Edinburgh, vlucht om 13:50 lokale tijd.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, want je moet over de Noordzee waar de storm overheen gaat trekken gedurende de middag.
Hoe laat vlieg je precies en vanaf welke stad in Schotland?
Sterkte ;'(quote:Op woensdag 1 november 2023 12:21 schreef Guanabana het volgende:
Ik vlieg al bijna nooit omdat ik het allemaal gedoe vind, wat een kuttiming.
Zou er veel kans op annulering zijn op die route?
Dat is dus ongeveer rond 15:00 uur onze tijd, lijkt mij wel een probleem tenzij ze heel erg gaan omvliegen.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Edinburgh, vlucht om 13:50 lokale tijd.
quote:Op woensdag 1 november 2023 12:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is dus ongeveer rond 15:00 uur onze tijd, lijkt mij wel een probleem tenzij ze heel erg gaan omvliegen.
[ afbeelding ]
Dat wordt echt zwaar K U T - denk niet dat ze die aanvliegroute bijvoorbeeld helemaal via noordelijk Nederland of zelfs Duitsland zullen gaan doen. En dan nog wordt landen op Schiphol een drama.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is dus ongeveer rond 15:00 uur onze tijd, lijkt mij wel een probleem tenzij ze heel erg gaan omvliegen.
[ afbeelding ]
Zou er maar vanuit gaat dat die niet door gaat.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Edinburgh, vlucht om 13:50 lokale tijd.
Krijgen we wel weer leuke beelden, net als met Poly. Kotszakjes wegbezuinigen genot.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat wordt echt zwaar K U T - denk niet dat ze die aanvliegroute bijvoorbeeld helemaal via noordelijk Nederland of zelfs Duitsland zullen gaan doen. En dan nog wordt landen op Schiphol een drama.
Ik denk dat je morgenochtend al snel kunt zien hoe het op Edinburgh airport zal zijn qua annuleringen. Kunt het beter ruim van tevoren weten dan dat je al bij de gate zit.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:40 schreef Guanabana het volgende:
Een enge vlucht maakt me (denk ik?) niet zoveel uit, heb geen vliegangst per se. Maar ik wil gewoon niet ergens stranden ofzo, ik haat dingen die mislopen
Nou top dit.
De verwachting is gewoon dat het hier wel mee gaat vallen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:21 schreef Momo het volgende:
Code oranje voor deel België, code rood voor deel Frankrijk. Ben benieuwd wanneer KNMI opgeschaald.
Als je naar de modellen kijkt zit er nog een grote onzekerheidsmarge op de ensemble members van de verschillende modellen. En sowieso definieer wel mee gaat vallen. Ligt aan je verwachting, als die vliegende koeien is dan zal het wel meevallen ja.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De verwachting is gewoon dat het hier wel mee gaat vallen.
Overijssel gewoon groenquote:Op woensdag 1 november 2023 13:21 schreef Momo het volgende:
Code oranje voor deel België, code rood voor deel Frankrijk. Ben benieuwd wanneer KNMI opgeschaald.
Als ze slim zijn schalen ze nog deze avond op. Krijgen ze vast weer een hoop commentaar achteraf maar het zal vast ook een groep weggebruikers afschrikken op pad te gaan.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:21 schreef Momo het volgende:
Nou ja de achterlijkste mongolen laten zich daar niet door weerhouden denk ikquote:Op woensdag 1 november 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze slim zijn schalen ze nog deze avond op. Krijgen ze vast weer een hoop commentaar achteraf maar het zal vast ook een groep weggebruikers afschrikken op pad te gaan.
Bij Poly gaven ze code oranje nacht voor storm en code rood in de ochtend van de storm.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze slim zijn schalen ze nog deze avond op. Krijgen ze vast weer een hoop commentaar achteraf maar het zal vast ook een groep weggebruikers afschrikken op pad te gaan.
Sterkte, hopelijk zit je niet te lang in onzekerheidquote:Op woensdag 1 november 2023 12:40 schreef Guanabana het volgende:
Een enge vlucht maakt me (denk ik?) niet zoveel uit, heb geen vliegangst per se. Maar ik wil gewoon niet ergens stranden ofzo, ik haat dingen die mislopen
Nou top dit.
Ik vond dat persoonlijk toen erg laat allemaal..quote:Op woensdag 1 november 2023 13:37 schreef Momo het volgende:
Bij Poly gaven ze code oranje nacht voor storm en code rood in de ochtend van de storm.
Ja ik zou ook zeggen 24 uur voor de storm begint. Maar aan de andere kant als ze onnodig oranje of rood uitdelen valt mensen daar ook weer over en nemen mensen volgende keer minder serieus.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vond dat persoonlijk toen erg laat allemaal..
Dat blijft de eeuwige discussie. Helaas nemen te veel mensen geen eigen verantwoordelijkheid meer en is er door allerlei omstandigheden geen ruimte meer voor "gezond verstand". En dan gaat men onnodige risico's nemen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ik zou ook zeggen 24 uur voor de storm begint. Maar aan de andere kant als ze onnodig oranje of rood uitdelen valt mensen daar ook weer over en mensen volgende keer minder serieus.
Eens. Liever teveel gewaarschuwd dan te weinig.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik gok dat de NS alweer gaat afschalen om te voorkomen dat er uitval komt (en dus daarmee ook het signaal af te geven) dat er een groot risico op uitvalt zal zijnquote:Op woensdag 1 november 2023 14:23 schreef Drass het volgende:
Tevens morgen met de trein gaan en denken dat je thuis komt volgens planning (zeker randstad ) is ook niet heel verstandig.
Voor code geelquote:Op woensdag 1 november 2023 15:30 schreef Drass het volgende:
Mijn afspraken er maar uitgemikt en dus thuiswerken.
Aan mij zal het niet liggen qua files 🤓
Niet iedereen kan qua werk of studie (bv tentamen) zo makkelijk thuis blijven.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen weer een hoop mensen op Utrecht centraal die niet kunnen begrijpen dat ze gestrand zijn aan het einde van de middag.
Dat weet ik ook wel. Ben ook van mening dat scholen en bedrijven daar hun verantwoordelijkheid in moeten nemen. In de praktijk komt het helaas vaak op precies hetzelfde neer. Veel schade, gedoe, gestrande mensen, geklaag etc.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Niet iedereen kan qua werk of studie (bv tentamen) zo makkelijk thuis blijven.
https://dvhn.nl/binnenlan(...)-storm-28727088.htmlquote:Vooralsnog lijkt de verwachte storm geen invloed te hebben op de dienstregeling, laat de NS weten. Een woordvoerder zegt dat de spoorwegmaatschappij de weersverwachting ,,nauwlettend” in de gaten houdt. De NS raadt reizigers wel aan om regelmatig de reisplanner te raadplegen.
Het zal dus wel 1 grote pleuriszooi worden.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://dvhn.nl/binnenlan(...)-storm-28727088.html
Famous last wordsquote:Op woensdag 1 november 2023 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan me echt niet voorstellen dat lijn Haarlem - Den Helder niets gaat merken of de treinen rondom Rotterdam. Daar lijkt het toch wel heel hard te gaan waaien...quote:Op woensdag 1 november 2023 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Wat denk je van takken/bomen op het spoor? De avondspits wordt gigantisch vervelend voor reizigers.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kan me echt niet voorstellen dat lijn Haarlem - Den Helder niets gaat merken of de treinen rondom Rotterdam. Daar lijkt het toch wel heel hard te gaan waaien...
Dat gaat morgen gewoon voor uitvallende treinen zorgen.
Gelukkig hebben ze daar nog wat bunkers.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Campings in het Normandisch kustgebied worden al ontruimd.
Maar die lijken ook echt de volle laag te gaan krijgen, goede actie.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Campings in het Normandisch kustgebied worden al ontruimd.
Klopt, daar gaan de windstoten richting 160km/uur of meer.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
Maar die lijken ook echt de volle laag te gaan krijgen, goede actie.
quote:"Er staat 's ochtends al wel veel wind, maar de piek ligt in de middag", zegt NOS-weervrouw Roosmarijn Knol. "Op de stranden en op zee gaat het stormen. Daar wordt windkracht 9 verwacht, met windstoten van 95 en 110 kilometer per uur. In de kuststrook, in het westelijkste deel van het land, wordt het stormachtig, kracht 8 met windstoten rond de 100 kilometer per uur. Ook kan het in het westen lange tijd flink doorregenen."
https://nos.nl/artikel/24(...)ts-door-storm-ciaranquote:"Bijzonder aan deze storm is dat door de warme herfst met veel regen de bomen nog in blad staan en de grond nat is als een spons", zegt Knol. "Daardoor hebben vooral zwakkere bomen kans om om te waaien. Dat is een groot verschil met een herfststorm in bijvoorbeeld eind november, als al het blad al gevallen is."
Heb hier de tuinstoelen even vastgezet.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:39 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Beetje wind en iedereen gelijk in rep en roer.
Heb je deze pipo ook weer met z'n soppige grondquote:Op woensdag 1 november 2023 16:42 schreef Paul het volgende:
Mensen die dit onderschatten![]()
Mensen die niet weten dat de grond soppig is en alle bomen eruit waaien
Mijn kussens ook maar naar binnen getrokken, heb dat al eens gehad dat alles 1 straat verder lagquote:Op woensdag 1 november 2023 16:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Heb hier de tuinstoelen even vastgezet.
Jaloers op zijn soppige grond?quote:Op woensdag 1 november 2023 16:43 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Heb je deze pipo ook weer met z'n soppige grond
andere landen rijden door een meter sneeuw heenquote:Op woensdag 1 november 2023 15:41 schreef Againzender het volgende:
Sowieso met veel regen is het verkeer hier al een drama, laat staan als het ook nog eens flink gaat waaien daarbij. Alleen al al het blad dat van de bomen komt (hallo NS) kan al de nodige problemen geven dan.
Lolquote:Op woensdag 1 november 2023 16:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
andere landen rijden door een meter sneeuw heen
Doen alsof je een afdeling hebtquote:Op woensdag 1 november 2023 16:57 schreef Simmertje het volgende:
Managers waarvan het personeel niet per se op kantoor hoeft te zijn en toch laat komen![]()
Ik laat morgen mijn afdeling lekker allemaal thuiswerken en ja misschien valt het wel mee. Geen zin om mij schuldig te voelen wanneer iemand onder een boom terecht komt morgen.
bij de NS is dat zeker!quote:Op woensdag 1 november 2023 16:03 schreef Drass het volgende:
[..]
Het zal dus wel 1 grote pleuriszooi worden.
Extra zorgzaam zijn voor je werknemers van de sociale werkplaatsquote:
Hier stuur de directeur dus een mail dat we morgen niet hoeven te komen ivm code geel én de waarschuwing van de ANWB, maar we reizen dus met z'n allen met het OV hier, behalve de directiequote:
dus je kan morgen fokkenquote:Op woensdag 1 november 2023 17:31 schreef byah het volgende:
[..]
Hier stuur de directeur dus een mail dat we morgen niet hoeven te komen ivm code geel én de waarschuwing van de ANWB, maar we reizen dus met z'n allen met het OV hier, behalve de directie
Wonen de meeste mensenquote:Op woensdag 1 november 2023 18:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Storm zal hier wel los lopen, stoten tot 80kmh/h stelt natuurlijk niet heel veel voor. Zeeland/zuid Holland daartegen zullen wel wat meer krijgen.
Lekker ingepakt wil ik wel, maar geen vrije dag morgen.quote:Op woensdag 1 november 2023 17:15 schreef THEFXR het volgende:
wie gaat er morgen op het strand wandelen voor een gratis diepe peeling?
Staan ze dan niet juist steviger? Ik herinner me nog een enorm droog jaar (2018) en een storm in augustus waarbij alle bomen in het bos waren omgewaaid omdat het zo droog was.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:42 schreef Paul het volgende:
Mensen die dit onderschatten![]()
Mensen die niet weten dat de grond soppig is en alle bomen eruit waaien
Pzc? Pijpen zonder condoom?quote:Op woensdag 1 november 2023 18:16 schreef TweedeKlum het volgende:
And so it begins....
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)wege-storm~a25e880c/
Provinciale Zeeuwse Courant, dat was vroeger een kwaliteitskrant voordat het onderdeel werd van de poel des verderfs die AD heet.quote:
Vierduizend rollen pleepapierquote:Op woensdag 1 november 2023 18:24 schreef Paul het volgende:
kga straks boodschappen doen
Morgen kan het niet
ik ben serieus, morgen zal je niet de weg op kunnen, dus ook niet boodschappenquote:
Je woont in Utrecht niet Bretagne. Maar altijd beter om het nu te doen.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:28 schreef Paul het volgende:
[..]
ik ben serieus, morgen zal je niet de weg op kunnen, dus ook niet boodschappen
DANKUWEL mevrouwquote:Op woensdag 1 november 2023 18:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Je woont in Utrecht niet Bretagne. Maar altijd beter om het nu te doen.
Nou hup. Schiet maar gauw op dan. Ik denk dat het in NL wel mee zal vallen trouwensquote:Op woensdag 1 november 2023 18:28 schreef Paul het volgende:
[..]
ik ben serieus, morgen zal je niet de weg op kunnen, dus ook niet boodschappen
[insert Helm’s Deep gifje]quote:Op woensdag 1 november 2023 18:16 schreef TweedeKlum het volgende:
And so it begins....
quote:Storm Ciarán is in aantocht. De afgelopen dagen was het onzeker of we in ons land te maken zouden gaan krijgen met de storm die vooral in Noord-Frankrijk op zijn hevigst zal zijn. Nu is het vrijwel zeker: ook hier zal Ciarán morgen officieel als storm de boeken in gaan, verwacht meteoroloog Maurice Middendorp van Buienradar.
"24 uur geleden dachten we aan windkracht 8, volgens de laatste modelberekeningen wordt het toch een windkracht 9", zegt de weerman. Dat betekent dat het gemiddeld over een uur op een Nederlands meetstation meer dan 75 kilometer per uur zal gaan waaien.
Middendorp verwacht dat deze windsnelheden morgen rond het middaguur bereikt zullen worden aan de westelijke kuststrook. "Al waait het morgenochtend ook al stevig. In de ochtendspits gaat het dan om windkracht 5 tot 6."
'Kan link worden'
De storm trekt vanuit Zeeland naar Noord-Holland. In het binnenland haalt de wind geen stormkracht maar waait het alsnog 'flink', zegt de meteoroloog. Hij denkt aan windkracht 6. "Het grootste gevaar is dat er nog heel veel bomen in blad staan. Die gaan dan sneller om. Vooral in steden in de westelijke provincies is het oppassen vanwege omvallende bomen. Het kan link worden."Waar het helemaal link kan gaan worden is Noord-Frankrijk en Zuid-Engeland. "De Franse weerdienst heeft het over windstoten van 150 tot 160 kilometer per uur. Dat is enorm."
Orkaankracht
Op sociale media, waar modelberekeningen en kaartjes veel worden gedeeld, is het woord orkaan al gevallen. Als een uur lang gemiddeld 118 kilometer per uur wordt gemeten, dan spreek je van windkracht 12. Dat staat gelijk aan een orkaan. Middendorp zou Ciarán toch liever anders benoemen: "Een orkaan is een ander type systeem. Ik zou eerder spreken van een stormdepressie met orkaankracht."
Gaat het ook echt die orkaankracht halen? De meteoroloog verwacht niet dat windkracht 12 boven land gehaald wordt. "Misschien wel boven het Kanaal tussen Engeland en Frankrijk. Daar moet dan wel net een meetstation zijn om het officieel vast te stellen."
In Frankrijk geldt voor verschillende departementen in het westen code rood. De minister van Binnenlandse Zaken heeft inwoners opgeroepen om in de nacht van woensdag op donderdag binnen te blijven. In Nederland geldt vanaf 10.00 uur code geel vanwege (zware) windstoten. Dit staat voor: 'wees alert'.
In het hele land, behalve in het noordoosten, moeten we volgens Buienradar rekening houden met zware windstoten tussen 75 en 100 kilometer per uur. Langs de kust is er kans op zeer zware windstoten tot rond de 110 kilometer per uur.
ANWB: Werk thuis
In het Kanaal kan het dus gaan spoken. Terug naar ons land. Het hoogtepunt is hier in de middag. De ANWB adviseert mensen om thuis te werken omdat er langere files dan gebruikelijk kunnen ontstaan. "Alle ingrediënten voor een superdrukke spits zijn aanwezig", zegt filelezer Heleen de Geest.
Door regen houden automobilisten meer afstand en door de verwachte wind kan het extra onstuimig worden. Daarnaast kunnen incidenten ervoor zorgen dat files langer worden en de vertraging oploopt. Het gaat om een advies om jezelf file-ellende te besparen. "We zeggen niet: ga niet de weg op."
De verwachting is dat de windkracht morgen eind van de middag zal afnemen, zegt Middendorp van Buienradar. "Het vlakt iets af, de stormkracht gaat er iets uit. Het blijft in de avond wel onstuimig. Ook de dagen daarna. Zondag wordt het pas rustiger."
Bron: RTL Nieuws
Maar ook NK tegenwind fietsenquote:Op woensdag 1 november 2023 18:16 schreef TweedeKlum het volgende:
And so it begins....
Fietsen in een 9-10bft lijkt me best wel een leuke uitdagingquote:Op woensdag 1 november 2023 19:03 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Maar ook NK tegenwind fietsen![]()
https://www.zeeland.com/nl-nl/live-work/nk-tegenwindfietsen
Meewind met extreem veel wind vind ik overigens ook altijd maar creepy. Op de fiets of tijdens het hardlopen. Schiet je ineens als een malle vooruit.quote:Op woensdag 1 november 2023 19:03 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Maar ook NK tegenwind fietsen![]()
https://www.zeeland.com/nl-nl/live-work/nk-tegenwindfietsen
Op een normale fiets met terug trap rem ook nogquote:Op woensdag 1 november 2023 20:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Fietsen in een 9-10bft lijkt me best wel een leuke uitdagingmaar mijn god wat zal dat afzien zijn lijkt me.
Maar als de zon lekker aan te pas is lijkt me dat wel heerlijk
lekker zompigquote:
Ik heb wel eens van Groningen naar Holwerd gefiets, het was een brakke fiets zonder versnellingen en terugtrapremquote:Op woensdag 1 november 2023 20:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Op een normale fiets met terug trap rem ook nog
Hoe dan. Het is donkerquote:Op woensdag 1 november 2023 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet je wat me opvalt. Heldere lucht.
Bijzonder veel lichtvervuiling hoorquote:
Het waait ook lekker doorquote:Op woensdag 1 november 2023 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet je wat me opvalt. Heldere lucht.
Bretagne al 148quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |