Edinburgh, vlucht om 13:50 lokale tijd.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, want je moet over de Noordzee waar de storm overheen gaat trekken gedurende de middag.
Hoe laat vlieg je precies en vanaf welke stad in Schotland?
Sterkte ;'(quote:Op woensdag 1 november 2023 12:21 schreef Guanabana het volgende:
Ik vlieg al bijna nooit omdat ik het allemaal gedoe vind, wat een kuttiming.
Zou er veel kans op annulering zijn op die route?
Dat is dus ongeveer rond 15:00 uur onze tijd, lijkt mij wel een probleem tenzij ze heel erg gaan omvliegen.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Edinburgh, vlucht om 13:50 lokale tijd.
quote:Op woensdag 1 november 2023 12:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is dus ongeveer rond 15:00 uur onze tijd, lijkt mij wel een probleem tenzij ze heel erg gaan omvliegen.
[ afbeelding ]
Dat wordt echt zwaar K U T - denk niet dat ze die aanvliegroute bijvoorbeeld helemaal via noordelijk Nederland of zelfs Duitsland zullen gaan doen. En dan nog wordt landen op Schiphol een drama.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is dus ongeveer rond 15:00 uur onze tijd, lijkt mij wel een probleem tenzij ze heel erg gaan omvliegen.
[ afbeelding ]
Zou er maar vanuit gaat dat die niet door gaat.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Edinburgh, vlucht om 13:50 lokale tijd.
Krijgen we wel weer leuke beelden, net als met Poly. Kotszakjes wegbezuinigen genot.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat wordt echt zwaar K U T - denk niet dat ze die aanvliegroute bijvoorbeeld helemaal via noordelijk Nederland of zelfs Duitsland zullen gaan doen. En dan nog wordt landen op Schiphol een drama.
Ik denk dat je morgenochtend al snel kunt zien hoe het op Edinburgh airport zal zijn qua annuleringen. Kunt het beter ruim van tevoren weten dan dat je al bij de gate zit.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:40 schreef Guanabana het volgende:
Een enge vlucht maakt me (denk ik?) niet zoveel uit, heb geen vliegangst per se. Maar ik wil gewoon niet ergens stranden ofzo, ik haat dingen die mislopen
Nou top dit.
De verwachting is gewoon dat het hier wel mee gaat vallen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:21 schreef Momo het volgende:
Code oranje voor deel België, code rood voor deel Frankrijk. Ben benieuwd wanneer KNMI opgeschaald.
Als je naar de modellen kijkt zit er nog een grote onzekerheidsmarge op de ensemble members van de verschillende modellen. En sowieso definieer wel mee gaat vallen. Ligt aan je verwachting, als die vliegende koeien is dan zal het wel meevallen ja.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De verwachting is gewoon dat het hier wel mee gaat vallen.
Overijssel gewoon groenquote:Op woensdag 1 november 2023 13:21 schreef Momo het volgende:
Code oranje voor deel België, code rood voor deel Frankrijk. Ben benieuwd wanneer KNMI opgeschaald.
Als ze slim zijn schalen ze nog deze avond op. Krijgen ze vast weer een hoop commentaar achteraf maar het zal vast ook een groep weggebruikers afschrikken op pad te gaan.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:21 schreef Momo het volgende:
Nou ja de achterlijkste mongolen laten zich daar niet door weerhouden denk ikquote:Op woensdag 1 november 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze slim zijn schalen ze nog deze avond op. Krijgen ze vast weer een hoop commentaar achteraf maar het zal vast ook een groep weggebruikers afschrikken op pad te gaan.
Bij Poly gaven ze code oranje nacht voor storm en code rood in de ochtend van de storm.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze slim zijn schalen ze nog deze avond op. Krijgen ze vast weer een hoop commentaar achteraf maar het zal vast ook een groep weggebruikers afschrikken op pad te gaan.
Sterkte, hopelijk zit je niet te lang in onzekerheidquote:Op woensdag 1 november 2023 12:40 schreef Guanabana het volgende:
Een enge vlucht maakt me (denk ik?) niet zoveel uit, heb geen vliegangst per se. Maar ik wil gewoon niet ergens stranden ofzo, ik haat dingen die mislopen
Nou top dit.
Ik vond dat persoonlijk toen erg laat allemaal..quote:Op woensdag 1 november 2023 13:37 schreef Momo het volgende:
Bij Poly gaven ze code oranje nacht voor storm en code rood in de ochtend van de storm.
Ja ik zou ook zeggen 24 uur voor de storm begint. Maar aan de andere kant als ze onnodig oranje of rood uitdelen valt mensen daar ook weer over en nemen mensen volgende keer minder serieus.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vond dat persoonlijk toen erg laat allemaal..
Dat blijft de eeuwige discussie. Helaas nemen te veel mensen geen eigen verantwoordelijkheid meer en is er door allerlei omstandigheden geen ruimte meer voor "gezond verstand". En dan gaat men onnodige risico's nemen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ik zou ook zeggen 24 uur voor de storm begint. Maar aan de andere kant als ze onnodig oranje of rood uitdelen valt mensen daar ook weer over en mensen volgende keer minder serieus.
Eens. Liever teveel gewaarschuwd dan te weinig.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik gok dat de NS alweer gaat afschalen om te voorkomen dat er uitval komt (en dus daarmee ook het signaal af te geven) dat er een groot risico op uitvalt zal zijnquote:Op woensdag 1 november 2023 14:23 schreef Drass het volgende:
Tevens morgen met de trein gaan en denken dat je thuis komt volgens planning (zeker randstad ) is ook niet heel verstandig.
Voor code geelquote:Op woensdag 1 november 2023 15:30 schreef Drass het volgende:
Mijn afspraken er maar uitgemikt en dus thuiswerken.
Aan mij zal het niet liggen qua files 🤓
Niet iedereen kan qua werk of studie (bv tentamen) zo makkelijk thuis blijven.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen weer een hoop mensen op Utrecht centraal die niet kunnen begrijpen dat ze gestrand zijn aan het einde van de middag.
Dat weet ik ook wel. Ben ook van mening dat scholen en bedrijven daar hun verantwoordelijkheid in moeten nemen. In de praktijk komt het helaas vaak op precies hetzelfde neer. Veel schade, gedoe, gestrande mensen, geklaag etc.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Niet iedereen kan qua werk of studie (bv tentamen) zo makkelijk thuis blijven.
https://dvhn.nl/binnenlan(...)-storm-28727088.htmlquote:Vooralsnog lijkt de verwachte storm geen invloed te hebben op de dienstregeling, laat de NS weten. Een woordvoerder zegt dat de spoorwegmaatschappij de weersverwachting ,,nauwlettend” in de gaten houdt. De NS raadt reizigers wel aan om regelmatig de reisplanner te raadplegen.
Het zal dus wel 1 grote pleuriszooi worden.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://dvhn.nl/binnenlan(...)-storm-28727088.html
Famous last wordsquote:Op woensdag 1 november 2023 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan me echt niet voorstellen dat lijn Haarlem - Den Helder niets gaat merken of de treinen rondom Rotterdam. Daar lijkt het toch wel heel hard te gaan waaien...quote:Op woensdag 1 november 2023 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Wat denk je van takken/bomen op het spoor? De avondspits wordt gigantisch vervelend voor reizigers.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kan me echt niet voorstellen dat lijn Haarlem - Den Helder niets gaat merken of de treinen rondom Rotterdam. Daar lijkt het toch wel heel hard te gaan waaien...
Dat gaat morgen gewoon voor uitvallende treinen zorgen.
Gelukkig hebben ze daar nog wat bunkers.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Campings in het Normandisch kustgebied worden al ontruimd.
Maar die lijken ook echt de volle laag te gaan krijgen, goede actie.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Campings in het Normandisch kustgebied worden al ontruimd.
Klopt, daar gaan de windstoten richting 160km/uur of meer.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
Maar die lijken ook echt de volle laag te gaan krijgen, goede actie.
quote:"Er staat 's ochtends al wel veel wind, maar de piek ligt in de middag", zegt NOS-weervrouw Roosmarijn Knol. "Op de stranden en op zee gaat het stormen. Daar wordt windkracht 9 verwacht, met windstoten van 95 en 110 kilometer per uur. In de kuststrook, in het westelijkste deel van het land, wordt het stormachtig, kracht 8 met windstoten rond de 100 kilometer per uur. Ook kan het in het westen lange tijd flink doorregenen."
https://nos.nl/artikel/24(...)ts-door-storm-ciaranquote:"Bijzonder aan deze storm is dat door de warme herfst met veel regen de bomen nog in blad staan en de grond nat is als een spons", zegt Knol. "Daardoor hebben vooral zwakkere bomen kans om om te waaien. Dat is een groot verschil met een herfststorm in bijvoorbeeld eind november, als al het blad al gevallen is."
Heb hier de tuinstoelen even vastgezet.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:39 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Beetje wind en iedereen gelijk in rep en roer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |