In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas.
Recente frontpage berichten 23 oktober met dank aan @Jippie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
maar dan krijg je weer gezeik in dat topic dat er geen goede foto's zijn gepost enzo
En jij maakt je druk om mentions?
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Stop eens met OllieA te mentionen. Ze is niet in dit topic.
quote:
Op woensdag 25 oktober 2023 22:14 schreef BansheeBoy het volgende: [..] Ik ook man. We hebben echt een leuk groepje zo met zijn 5ven. Dan reken ik @:Mascara-Klodder en @:OllieA ook mee. Meubilair!
Waren we nog maar rondzwevende matrassen zoals in het Ediacaran tijdperk, toen ging het er een stuk vreedzamer aan toe, toen bestond het leven op de planeet eigenlijk uit dierlijke planten met als enige benodigde voedselbron de zon, geen noodzaak anderen te verorberen om zelf voort te kunnen leven, geen bloedlust, geen primitieve naakte apen.
Is 'massaal achter x staan' nu plots een voorwaarde? Net kon elke Russische burger nog verantwoordelijk gehouden worden - burgers van land waar nota bene dissidenten geruimd worden.
Het overgrote merendeel van de Russen staat gewoon achter de veroverings- en vernietigingsoorlogen die in hun naam door de diverse Russische regimes gevoerd werden en worden en doet qua achterlijkheid en barbaarsheid in niets onder voor Hamas en zijn aanhang.
Het handjevol dissidenten en protesten is ook totaal niet te vergelijken met de massale protesten van bijv. de Iraanse bevolking, terwijl die wl enorme kans hebben letterlijk doodgemarteld te worden wanneer het regime hun te pakken krijgt.
Ja, ik noemde jou ook. Ik koester echt wat we samen hier neer zetten. Mag best gezegd zijn.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Op woensdag 25 oktober 2023 22:20 schreef UitStraling het volgende: Waren we nog maar rondzwevende matrassen zoals in het Ediacaran tijdperk, toen ging het er een stuk vreedzamer aan toe, toen bestond het leven op de planeet eigenlijk uit dierlijke planten met als enige benodigde voedselbron de zon, geen noodzaak anderen te verorberen om zelf voort te kunnen leven, geen bloedlust, geen primitieve naakte apen.
Op woensdag 25 oktober 2023 22:20 schreef UitStraling het volgende: dierlijke planten met als enige benodigde voedselbron de zon, geen noodzaak anderen te verorberen
Wat een misverstand. Ook planten gingen over leven en dood teneinde het bemachtigen van Lebensraum. Sowieso, zoom eens in op micro- en celniveau en aanschouw de strijd aldaar.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) hebben de ongeveer 200 Palestijnse Hamas-gijzelaars dringend medische zorg nodig. Het Internationale Comit van het Rode Kruis (ICRC) moet onmiddellijke toegang krijgen tot de mensen die uit Isral zijn ontvoerd, eiste woensdagavond WHO-chef Tedros Adhanom Ghebreyesus. De VN-gezondheidsorganisatie staat klaar om het Rode Kruis te ondersteunen met medische zorg.
Tedros riep ook opnieuw op tot de onmiddellijke vrijlating van alle gijzelaars die begin oktober waren ontvoerd bij de terroristische aanval door de islamistische Hamas. “Veel van de gijzelaars – waaronder kinderen, vrouwen en ouderen – lijden aan onderliggende gezondheidsproblemen die een dringende en voortdurende behandeling vereisen”, aldus Tedros. Hij wees ook op het psychologische trauma van de slachtoffers en hun families. De directeur-generaal van de WHO had woensdag een ontmoeting met familieleden van gijzelaars.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Op woensdag 25 oktober 2023 22:21 schreef spicymchaggis het volgende: Het overgrote merendeel van de Russen staat gewoon achter de veroverings- en vernietigingsoorlogen die in hun naam door de diverse Russische regimes gevoerd werden en worden en doet qua achterlijkheid en barbaarsheid in niets onder voor Hamas en zijn aanhang.
Het handjevol dissidenten en protesten is ook totaal niet te vergelijken met de massale protesten van bijv. de Iraanse bevolking, terwijl die wl enorme kans hebben letterlijk doodgemarteld te worden wanneer het regime hun te pakken krijgt.
Maar dit is verder allemaal aardig off-topic.
Alsof zij niet allemaal net zozeer slachtoffers zijn van propaganda zoals wij dat waren toen we [de meerderheid althans] toestemming gaven aan de vernietigers van de stabiliteit in het M-O ten gunste van Bibi. En dat met al onze vrijheid om informatie te vergaren. Maar inderdaad off-topic. Let's focus on the current shitshow.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Op woensdag 25 oktober 2023 22:28 schreef Pleun2011 het volgende: Het grondoffensief van Isral is uitgesteld en dit draadje vervalt steeds meer in geneuzel. 🙂
als het nou zou beginnen dan konden we het daarover hebben
Kweenie hoor maar ik las vandaag ergens dat er met grote spoed 300 raketten uit de VS moeten komen, de enige 300 die de Amerikanen hebben voor een testopstelling geleend van het IDF.
Ik vind het eigenlijk met rasse schreden bergafwaarts gaan. Ik trek aan een dood paard.
Ik kan het identificeren, voor 75% helft verstaan, voor 99% lezen en voor 10% spreken maar daar werken we aan. Puur toeval dat ik daar ooit aan begonnen ben, hoewel mijn moeder misschien joods was maar dat is weer een heel jankverhaal vol intriges in een familie met eeuwen aan strafblad en de neiging tot fantaseren.
Hierna wil ik Turks gaan doen omdat dat zo mooi is en ik een collega/vriendin beter wil kunnen pesten.
Kom mensen, weer ontopic aub. Deze materie is te serieus voor dit. Dank voor de medewerking. Ik ben volwassen.
Op woensdag 25 oktober 2023 22:39 schreef Nattekat het volgende: Ik heb een nieuw woord van de Fransen geleerd: islamo-leftist alliance. Past wel bij het stemgedrag van bepaalde partijen.
Op woensdag 25 oktober 2023 22:40 schreef BansheeBoy het volgende: Kom mensen, weer ontopic aub. Deze materie is te serieus voor dit. Dank voor de medewerking. Ik ben volwassen.
Als precies deze situatie zich had voorgedaan met een raket uit Gaza, werd Isral er weer van beschuldigd onschuldige kinderen te bombarderen die zich schuild hielden in een kinderziekenhuis naast een school.
Op woensdag 25 oktober 2023 22:40 schreef BansheeBoy het volgende: Kom mensen, weer ontopic aub. Deze materie is te serieus voor dit. Dank voor de medewerking. Ik ben volwassen.
dat zeg ik al weken tegen jou en je blijft ook gewoon raar doen
[..] dat zeg ik al weken tegen jou en je blijft ook gewoon raar doen
gun ons ook wat
Ik gun jullie absoluut jullie moment of toilethumor. Maar nu weer serieus aub.
[..] Ik kan het identificeren, voor 75% helft verstaan, voor 99% lezen en voor 10% spreken maar daar werken we aan. Puur toeval dat ik daar ooit aan begonnen ben, hoewel mijn moeder misschien joods was maar dat is weer een heel jankverhaal vol intriges in een familie met eeuwen aan strafblad en de neiging tot fantaseren.
Hierna wil ik Turks gaan doen omdat dat zo mooi is en ik een collega/vriendin beter wil kunnen pesten.
Dus misschien wat ouder maar ver van dimensie af. Maar je bent jonger dan je doet lijken. Je werkt nog met een collega. Wat ben jij van oorsprong dan? Je vindt andere dingen leuk.
[..] Schotland is dan ook een vreselijk eigenwijs land. Een beetje alsof heel Nederland uit GL-ers zou bestaan.
Dat het als een onafhankelijk land zwaar in de tering zou komen nam een nipte minderheid ook maar voor lief.
Het zijn wdb wel gekkies inderdaad; volledig doorgeslagen in de afhankelijkheidsretoriek. Vooral gezien de betrekkelijke non-verschillen. Er is meer in het (vrije) leven dan dat ene particuliere onderscheid, dat ooit was gemaakt. Cooler accent dan de ander of niet.
Ontzettend mooi! Wat heerlijk. Van dit soort dingen word ik extra gelukkig. Je kunt echt merken dat er een kentering is in het narratief. Social media for the win. Fijn man.
Haha Rania van Jordani beschuldigt het westen van dubbele standaards. Ze denkt kennelijk dat niemand weet dat Jordani in 1970 de PLO het land uit heeft geschopt (ethnic cleaning). Of dat als je een land wil zien waar Palestijnen als echte tweederangs burgers onder een apartheidsregime leven, je niet verder heeft te zoeken dan Jordani.
Zonder steun van Isral zou haar man binnen de kortste keren geen koning meer zijn.
Kom je uit een gezin van moeilijk opvoedbare kinderen?
Ach laat ook maar, dit is te offtopic. Of je moet Palestijn zijn?
[..] Ontzettend mooi! Wat heerlijk. Van dit soort dingen word ik extra gelukkig. Je kunt echt merken dat er een kentering is in het narratief. Social media for the win. Fijn man.
twitter
Dit zal ook wel lekker gevallen zijn bij de Schotten.
niks mis mee verder hoor, ik vind het ook wel gezellig enzo hoor, beetje met zijn allen naar wat debielen die een bal proberen te verplaatsen schreeuwen enzo maar ik zou er mijn stemgedrag niet op aanpassen
Nou… daar gaat mijn mentale beeld, hoppa, zo het raam uit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Op woensdag 25 oktober 2023 22:51 schreef HiZ het volgende: Haha Rania van Jordani beschuldigt het westen van dubbele standaards. Ze denkt kennelijk dat niemand weet dat Jordani in 1970 de PLO het land uit heeft geschopt (ethnic cleaning). Of dat als je een land wil zien waar Palestijnen als echte tweederangs burgers onder een apartheidsregime leven, je niet verder heeft te zoeken dan Jordani.
Zonder steun van Isral zou haar man binnen de kortste keren geen koning meer zijn.
Wat vindt ze eigenlijk van de situatie in Syri en Jemen? Of is ze daar ook liever stil over?
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Jij bent nog meer als het afvoerputje van het toilet.
Ja ik zeg het maar gewoon. Niemand vindt jou leuk of iets bijdragen aan deze discussie.
Om op jouw eerdere post te antwoorden: ik heb weldegelijk een mening. Als je die nog niet doorhebt dan ben je blind.
Dan zat ik toch mis. Ben ik blij dat ik het gewoon gevraagd heb anders bleef ik volharden in een verkeerde, zo blijkt, aanname. Dank voor zover. En ik zal je bijdragen zeker blijven waarderen. Sorry overigens, bleef nog hangen in de euforie van die Schotse voetbalsupporters die chearen voor de Palestijnen.
niks mis mee verder hoor, ik vind het ook wel gezellig enzo hoor, beetje met zijn allen naar wat debielen die een bal proberen te verplaatsen schreeuwen enzo maar ik zou er mijn stemgedrag niet op aanpassen
Moet je ook niet doen aan de hand van voetbal zeker. Ajax? Tja. Maar je hebt wel iets van een traject doorlopen?
Op woensdag 25 oktober 2023 22:51 schreef HiZ het volgende: Haha Rania van Jordani beschuldigt het westen van dubbele standaards. Ze denkt kennelijk dat niemand weet dat Jordani in 1970 de PLO het land uit heeft geschopt (ethnic cleaning). Of dat als je een land wil zien waar Palestijnen als echte tweederangs burgers onder een apartheidsregime leven, je niet verder heeft te zoeken dan Jordani.
Weet je hoeveel Palestijnen er in hun land wonen? Echt heel veel.
Het zijn geschiedkundig gezien allemaal Palestijnen maar swa
Die gaat die mensen niet tegen de haren instrijken.
[..] Jij bent nog meer als het afvoerputje van het toilet.
Ja ik zeg het maar gewoon. Niemand vindt jou leuk of iets bijdragen aan deze discussie.
Om op jouw eerdere post te antwoorden: ik heb weldegelijk een mening. Als je die nog niet doorhebt dan ben je blind.
Mwoa, hij erkent op zijn minst Bibi zijn rol in de Irak-ellende. Moeten meer mensen doen, alvorens we ons weer een oorlog in laten meesleuren.
Ja, echt. Ik zat verkeerd. Ik voel me niet te groot om dat toe te geven. Veel ellende komt door een te groot ego bij velen. Nou niet bij mij. Ik vind het een mooie avond zo.
Op woensdag 25 oktober 2023 22:45 schreef Qarrad het volgende: [ twitter ] Kinderachtig, maar nog altijd beter dan je vijand in flarden door de straat slepen achter een jeep.
Denk dat hun voorouders ook zo zaten te dansen voor de Duitsers.
[..] en hoe zit het ook weer met die Palestijnen in Libanon
tijdje terug vochten die met het regeringsleger maar ik heb er nu al lang niets meer over gehoord, wat vond ze daarvan?
Oh kennelijk vindt ze het prima als Arabieren Palestijnen doodschieten en verdrijven. Ze is uiteindelijk - als Palestijnse - getrouwd met de zoon van de man die daartoe de opdrachtgever was. Een stevig gevalletje Stockholm syndroom misschien?
Op woensdag 25 oktober 2023 23:03 schreef sp3c het volgende: Netanyahu is sowieso een randdebiel maar de palestijnen hebben hem niet echt de kans gegeven om de boel te verpesten
Het is bovenal een gevaarlijke en manipulatieve randdebiel. Laten we daarom, met een blik op de recente geschiedenis, vooral onze eigen belangen behartigen.
En ik had eigenlijk het mentale beeld van een dertiger bij je
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Op woensdag 25 oktober 2023 23:02 schreef sp3c het volgende: nu niet meer hoor trouwens maar dat was wel echt serieus toen ik nog een klein jongetje met grote dromen was
Geen letsel aan overgehouden. Ik Ik heb nu jonge familie die rugby spelen. Toch een ding.
Op dit tijdstip naar een kroeg gaan midden in de week is toch enkel voorbehouden aan oude vrijsters of alcoholisten?
[..] Geen letsel aan overgehouden. Ik Ik heb nu jonge familie die rugby spelen. Toch een ding.
een hersenschudding een keer
bij ijshockey vallen niet zo heel veel gewonden, wel een keer gezien dat iemand op iemand zijn teen is gaan staan ... helaas had hij zijn schaatsen al aan
gelukkig was het ziekenhuis aan de overkant van de weg en hebben ze het er gewoon weer aangezet, deed wel pijn geloof ik
Op woensdag 25 oktober 2023 23:09 schreef BansheeBoy het volgende: Op dit tijdstip naar een kroeg gaan midden in de week is toch enkel voorbehouden aan oude vrijsters of alcoholisten?
Op woensdag 25 oktober 2023 23:09 schreef BansheeBoy het volgende: Op dit tijdstip naar een kroeg gaan midden in de week is toch enkel voorbehouden aan oude vrijsters of alcoholisten?
En aan FOK! studerende studenten.
bij ijshockey vallen niet zo heel veel gewonden, wel een keer gezien dat iemand op iemand zijn teen is gaan staan ... helaas had hij zijn schaatsen al aan
gelukkig was het ziekenhuis aan de overkant van de weg en hebben ze het er gewoon weer aangezet, deed wel pijn geloof ik
Dat laatste was een inschatting neem ik aan? Het lijkt mij leuk. Schaatsen. hard. Wat doe je nu dan?
Nou, ik heb lekker thuis even een dubbele whisky genoten en ga er nu eens een eind aan maken… eeh breien. Morgen met de kids naar de Efteling, dus vroeg op.
Fun fact, gedurende Black September stuurde Syrie een tank kolonne om de Palestijnen die werden uitgemoord door Jordan te ontzetten. Jordan vroeg de VS en UK om hulp en die stuurde het verzoek weer door naar Israel die met fighterjets duikvluchten duidelijk maakte dat ze moesten terugkeren of gebombardeerd zouden worden.
En ze keerden terug.
========================= Nog een fun fact: Jordan speelt al decennia een dubbelrol omdat ze moslim landen te vriend moeten houden en zelf een gigantische Palestijnse populatie hebben die ze tevreden moeten houden.
Maar tijdens de Yom Kippur war van 1973 waarschuwden zij in het geheim dat Egypte en Syrie iets van plan waren. Ze stuurden zelfs een tank colonne als steun aan Syrie maar in het geheim was met Israel afgesproken dat die niet zou meevechten aan Syrische kant en daarom ook niet gebombardeerd zou worden.
[ Bericht 9% gewijzigd door slashdotter3 op 25-10-2023 23:21:14 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Nou, ik heb lekker thuis even een dubbele whisky genoten en ga er nu eens een eind aan maken… eeh breien. Morgen met de kids naar de Efteling, dus vroeg op.
Met kinderen op een doordeweekse dag naar de Efteling gaan?
[..] Nou, ik heb lekker thuis even een dubbele whisky genoten en ga er nu eens een eind aan maken… eeh breien. Morgen met de kids naar de Efteling, dus vroeg op.
Met de kids naar Efteling. Doe maar duur! Tegenwoordig is dat een halve vakantie qua kosten.
Veel plezier man.
[..] Palestijnen hebben geen ijsbanen dus die tel ik niet
Dordrecht heeft een grote ijsbaan.
[..] en een ziekenhuis aan de overkant van de straat
Juist. Albert Schweitzer ziekenhuis. Yvonne werkt er toch?
[..] Met kinderen op een doordeweekse dag naar de Efteling gaan?
Is hier herfstvakantie nu
[..] Met de kids naar Efteling. Doe maar duur! Tegenwoordig is dat een halve vakantie qua kosten.
Veel plezier man.
45 euro per kaartje ja..
#vochtig
Jullie hebben het over schaatsen, maar kijk eens hoe hardlopers wel on-topic blijven.
twitter
Ik schat je tussen de 40 en 50. Je woont in een landelijke woning, 2 onder 1 kap. Rijdt in een plugin Hybrid Volvo. Hebt een kookeiland en je vrouw is blond en 10 jaar jonger. Een keer per week kook jij. Meestal pasta.
Ben ik warm?
[..] Okay. Hoe en waar en voor wie en waarom? In full batte gear. Wat betekend dat.
Krav Maga (zelfverdediging). Daar heb je voor de heftige sessies bescherming voor nodig. Scheenbeschermers, toque, bitje, handschoenen, soms kniebeschermers, helm, pantser
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Ik ben ondanks dat ik al bijna 50 ben nog steeds een schatje hoor. En heelveel mondiger als een dertiger.
Zeeland !
Nou welterusten oudjes!
Nog nooit in een gevecht terecht gekomen Het helpt als je rustig kan blijven in gespannen situaties want dat voorkomt dan dat het uit de hand loopt. Ik ben als eerste weg ook als er een rare sfeer hangt.
[..] Nog nooit in een gevecht terecht gekomen Het helpt als je rustig kan blijven in gespannen situaties want dat voorkomt dan dat het uit de hand loopt. Ik ben als eerste weg ook als er een rare sfeer hangt.
Fijn dat je weer iemand hebt gevonden die het met je eens bent, maar het leuke is dat ik oprecht dacht dat die eerste Tweet ging over hoe Hamas hun eigen bevolking behandelt, dus misschien voortaan toch iets beter zoeken.
[..] Krav Maga (zelfverdediging). Daar heb je voor de heftige sessies bescherming voor nodig. Scheenbeschermers, toque, bitje, handschoenen, soms kniebeschermers, helm, pantser
Ik heb zelf gedeeltelijk vechtsport gedaan. Meer kennis van de straat. Kun je mij uitleggen hoe grav maga omgaat met een directe dreiging van zeg een pistool in je gezicht. Ik begrijp dr tactiek. Maar die houdt geen rekening met omstanders. Hoe zie jij dat?
[..] Ik heb zelf gedeeltelijk vechtsport gedaan. Meer kennis van de straat. Kun je mij uitleggen hoe grav maga omgaat met een directe dreiging van zeg een pistool in je gezicht. Ik begrijp dr tactiek. Maar die houdt geen rekening met omstanders. Hoe zie jij dat?
[..] Ik heb zelf gedeeltelijk vechtsport gedaan. Meer kennis van de straat. Kun je mij uitleggen hoe grav maga omgaat met een directe dreiging van zeg een pistool in je gezicht. Ik begrijp dr tactiek. Maar die houdt geen rekening met omstanders. Hoe zie jij dat?
Meewerken. Het hele idee van Krav is dat je probeert het gevecht te vermijden totdat dat niet meer kan. We oefenen dus weleens scenario's waarbij iemand je met een pistool/mes/iets bedreigt maar dan krijg je altijd een praatje vooraf dat je hoe dan ook de Sjaak bent als het vechten wordt, dus als het gaat om je geld, telefoon, schoenen: meteen afgeven. Als het gaat om een poging uit ontvoering of echt om te om te brengen dan zul je pas iets moeten.
[..] Meewerken. Het hele idee van Krav is dat je probeert het gevecht te vermijden totdat dat niet meer kan. We oefenen dus weleens scenario's waarbij iemand je met een pistool/mes/iets bedreigt maar dan krijg je altijd een praatje vooraf dat je hoe dan ook de Sjaak bent als het vechten wordt, dus als het gaat om je geld, telefoon, schoenen: meteen afgeven. Als het gaat om een poging uit ontvoering of echt om te om te brengen dan zul je pas iets moeten.
Goed advies. Maar die truck met dat wapen in je gezicht?
[..] Goed advies. Maar die truck met dat wapen in je gezicht?
Truc? Volgens mij is de volgorde: afleiden, hem laten praten, handen buiten het gezichtsveld in stelling brengen, als hij praat bursten en met de n het wapen naar achteren drukken, met de andere een eerste klap uitdelen, uit de lijn stappen, dan met de hand van de klap ook naar wapen, wapen met knik links/rechts uit handen breken, trap, naar achteren stappen, magazijn erin slaan, richten en heel hard schreeuwen dat ie moet liggen.
[..] Truc? Volgens mij is de volgorde: afleiden, hem laten praten, handen buiten het gezichtsveld in stelling brengen, als hij praat bursten en met de n het wapen naar achteren drukken, met de andere een eerste klap uitdelen, dan die hand ook naar wapen, wapen met knik links/rechts uit handen breken, trap, naar achteren stappen, magazijn erin slaan, richten en heel hard schreeuwen dat ie moet liggen.
Ondertussen proberen niet in je broek te plassen.
Wapen wegbreken. Het belangrijkste. Hoe zorg je dat iemand niet de trekker overhaalt?
[..] Wapen wegbreken. Het belangrijkste. Hoe zorg je dat iemand niet de trekker overhaalt?
Goeie, dat lukt waarschijnlijk niet. Vandaar dat je het wapen opzij drukt en uit de lijn stapt zsm. Maar zelfs bij perfecte uitvoering is de kans groot dat je geraakt wordt.
[..] Goeie, dat lukt waarschijnlijk niet. Vandaar dat je het wapen opzij drukt en uit de lijn stapt zsm. Maar zelfs bij perfecte uitvoering is de kans groot dat je geraakt wordt.
Juist. Het gaat om jezelf in dat geval. De werkelijkheid is dat er wss wel mensen om je heen staan.
[..] Juist. Het gaat om jezelf in dat geval. De werkelijkheid is dat er wss wel mensen om je heen staan.
Ja, dus daarom: nooit doen tenzij je niet anders kunt. Wordt er met alles ingehamerd trouwens. Nooit stoer willen doen want elke mongool kan een mes trekken en hoe getraind je ook bent, 99% kans dat je geraakt wordt.
[..] Ja, dus daarom: nooit doen tenzij je niet anders kunt. Wordt er met alles ingehamerd trouwens. Nooit stoer willen doen want elke mongool kan een mes trekken en hoe getraind je ook bent, 99% kans dat je geraakt wordt.
Precies. Meegemaakt. Je leeft soms ook nog omdat je niet primair reageert.
https://www.nu.nl/303709/(...)is-voor-burgers.html Benzine lijkt op in Gaza: waarom dat een ramp is voor burgers De bodem van de benzinevoorraad lijkt in zicht in Gaza. Dat is een groot probleem, want burgers hebben benzine onder andere nodig om drinkwater te kunnen zuiveren. In deze video leggen we uit welke problemen er nog meer ontstaan door benzinegebrek.
Op donderdag 26 oktober 2023 00:23 schreef slashdotter3 het volgende: https://www.nu.nl/303709/(...)is-voor-burgers.html Benzine lijkt op in Gaza: waarom dat een ramp is voor burgers De bodem van de benzinevoorraad lijkt in zicht in Gaza. Dat is een groot probleem, want burgers hebben benzine onder andere nodig om drinkwater te kunnen zuiveren. In deze video leggen we uit welke problemen er nog meer ontstaan door benzinegebrek.
Dit klopt wel, maar laat je nu alles door in hoeverre komt het ten goede aan de burgers? Dat is ook een vraag gezien Hamas alles vrijwel controleert. Lastig wel.
[..] Dit klopt wel, maar laat je nu alles door in hoeverre komt het ten goede aan de burgers? Dat is ook een vraag gezien Hamas alles vrijwel controleert. Lastig wel.
Niet. Als je Hamas brandstof levert, dan gaan ze er raketten mee lanceren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] ja mooi maar het zal eerst een stuk slechter gaan voor het beter gaat worden vrees ik
Er komt na alle ellende wat je zo vaak al zag wereldwijd een machtsvacum en dan kun je alleen maar hopen dat het goed uitpakt denk ik. In het verleden is dat juist heel vaak verkeerd uitgepakt.
[..] Dit klopt wel, maar laat je nu alles door in hoeverre komt het ten goede aan de burgers? Dat is ook een vraag gezien Hamas alles vrijwel controleert. Lastig wel.
Dat is binnen Gaza idd moeilijk te controleren. Maar met medicijnen kan men bijv. niet meer doen dan het uitdelen.
[..] Hamas maakt het niet echt iets uit.En ja. Je zal ook brandstof 'verliezen'.
Hamas heeft denk ik hun wegen wel "underground" voor bevoorrading. De Palestijnse mensen niet. Ik denk echt dat Hamas met de grond gelijk maken de enige optie is. En Hezbollah ook.. En ik ben echt een pacifist.
[..] Hamas heeft denk ik hun wegen wel "underground" voor bevoorrading. De Palestijnse mensen niet. Ik denk echt dat Hamas met de grond gelijk maken de enige optie is. En Hezbollah ook.. En ik ben echt een pacifist.
[..] Hamas heeft denk ik hun wegen wel "underground" voor bevoorrading. De Palestijnse mensen niet. Ik denk echt dat Hamas met de grond gelijk maken de enige optie is. En Hezbollah ook.. En ik ben echt een pacifist.
[..] Ik weet niet precies wat nu vervelender is, dat je offtopic gaat of dat je friet patat noemt.
Hij is al de hele avond bezig. Eigenlijk wilde ik zeggen dat hij blijft hangen in een soort obstinate betweterige puberhouding. Maar dat is niet netjes en zal ik ook laten.
Hoe kun je jarenlange vergeldingsacties over en weer met doden tot gevolg een halt aanroepen zeker gezien de laatste waanzinnige actie van Hamas? Ik heb de oplossing niet, maar hoop dat een snelle actie in de toekomst bloedvergieten zal voorkomen. Dit speelt al veel te lang. En ik weet het echt niet, maar nu een botte bijl zoals Isral van plan is? Is dat de ultieme oplossing? Ik heb werkelijk geen idee... Ik leef juist vooral mee met de mensen die geen fuck met dit te maken willen hebben en willen leven.
[..] Hij is al de hele avond bezig. Eigenlijk wilde ik zeggen dat hij blijft hangen in een soort obstinate betweterige puberhouding. Maar dat is niet netjes en zal ik ook laten.
[..] Hoe kun je jarenlange vergeldingsacties over en weer met doden tot gevolg een halt aanroepen zeker gezien de laatste waanzinnige actie van Hamas? Ik heb de oplossing niet, maar hoop dat een snelle actie in de toekomst bloedvergieten zal voorkomen. Dit speelt al veel te lang. En ik weet het echt niet, maar nu een botte bijl zoals Isral van plan is? Is dat de ultieme oplossing? Ik heb werkelijk geen idee... Ik leef juist vooral mee met de mensen die geen fuck met dit te maken willen hebben en willen leven.
Dat is geen oplossing. Je lost geen probleem op met nieuwe problemen.
[..] Hij is al de hele avond bezig. Eigenlijk wilde ik zeggen dat hij blijft hangen in een soort obstinate betweterige puberhouding. Maar dat is niet netjes en zal ik ook laten.
Nee hij is juist bemiddelend bezig en houdt het luchtig zonder dat jullie elkaar constant in de haren vliegen.
[..] Hoe kun je jarenlange vergeldingsacties over en weer met doden tot gevolg een halt aanroepen zeker gezien de laatste waanzinnige actie van Hamas? Ik heb de oplossing niet, maar hoop dat een snelle actie in de toekomst bloedvergieten zal voorkomen. Dit speelt al veel te lang. En ik weet het echt niet, maar nu een botte bijl zoals Isral van plan is? Is dat de ultieme oplossing? Ik heb werkelijk geen idee... Ik leef juist vooral mee met de mensen die geen fuck met dit te maken willen hebben en willen leven.
Ik zie de oplossing ook niet zo. In elk geval moet je onnodige burgerdoden niet toelaten als wereld. Ergens moet iemand "stop"zeggen. Dat is nu vooral aan ons. Het westen.
Zo lang Hamas bestaat, zal de bevolking van Isral nooit in veiligheid kunnen leven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Nee hij is juist bemiddelend bezig en houdt het luchtig zonder dat jullie elkaar constant in de haren vliegen.
Waar dan? Want niet in dit topic hoor. Ik heb allerlei soorten laxeer naar mijn hoofdje gehad. Van dunne vloeibare tot groffe droge brokken. Hij stond er bij en keek er naar. Prima hoor.
[..] Ik zie de oplossing ook niet zo. In elk geval moet je onnodige burgerdoden niet toelaten als wereld. Ergens moet iemand "stop"zeggen. Dat is nu vooral aan ons. Het westen.
Welk recht hebben wij als "Westen" om recht te spreken in een totaal ander gebied? Wij zijn niet verheven boven andere continenten...
[..] Ik geloof dat ik 3x zei dat ik geen idee heb.... En wie wel weet denk ik niemand op dit moment, politiek ook niet gezien de verdeeldheid.
Ik voel je. Het is niet makkelijk. Zeker niet. Deze case zit vol met paradoxen, tegenstrijdige belangen en dillema's.
[..] Zo lang Hamas bestaat, zal de bevolking van Isral nooit in veiligheid kunnen leven.
Zoals ik het begrijp verdwijnt Hamas wanneer er vrede is. Dat is althans wat ik gehoord heb van mensen (tenminste, het waren mensen of anders care bears).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
[..] Zoals ik het begrijp verdwijnt Hamas wanneer er vrede is. Dat is althans wat ik gehoord heb van mensen (tenminste, het waren mensen of anders carebears).
[..] Maar als wij de positie van Isral niet garanderen, dan doet niemand het.
Dus daarmee wil je ook gelijk zeggen dat als Mongoli zegt "We stand by the West in our believes" en Rusland en China vallen hen aan van 2 kanten het Westen moet zeggen "Aight, we vallen die 2 landen meteen ook aan?" Ik snap heel goed dat dit geval heel gevoelig ligt zeker gezien de demografie van Isral en het verleden. En ik ben het 100% eens dat de terroristen echt zo snel mogelijk uitgeschakeld moeten worden. Maar mijn bezorgdheid is ten koste waarvan dat gaat gebeuren.
Ik blijf dit echt een heel lastig punt vinden, de meeste oorlogen kies je heel makkelijk een zijde.. Maar in dit geval is het een oorlog met terroristen, een soeverein land, een bevolking die er woont en op sommige plekken samenleeft, en bedreigingen uit landen eromheen.. Dit is echt een shitshow in the making als ik het zo mag zeggen.
[..] Dus daarmee wil je ook gelijk zeggen dat als Mongoli zegt "We stand by the West in our believes" en Rusland en China vallen hen aan van 2 kanten het Westen moet zeggen "Aight, we vallen die 2 landen meteen ook aan?" Ik snap heel goed dat dit geval heel gevoelig ligt zeker gezien de demografie van Isral en het verleden. En ik ben het 100% eens dat de terroristen echt zo snel mogelijk uitgeschakeld moeten worden. Maar mijn bezorgdheid is ten koste waarvan dat gaat gebeuren.
Ik blijf dit echt een heel lastig punt vinden, de meeste oorlogen kies je heel makkelijk een zijde.. Maar in dit geval is het een oorlog met terroristen, een soeverein land, een bevolking die er woont en op sommige plekken samenleeft, en bedreigingen uit landen eromheen.. Dit is echt een shitshow in the making als ik het zo mag zeggen.
Het probleem is ook dat er geen echte oplossing is.
[..] Het probleem is ook dat er geen echte oplossing is.
Een oplossing is er altijd voor mensen die een gewoon leven willen, maar niet als daar terroristen tussen leven. En ben bang dat de Isral/Palestina wereld nooit meer gaat werken. Daar zit door terrorisme en haat nu zoveel frictie, dat gaat echt nooit meer werken.
Is er ergens nog een stuk land over ergens na het terrorisme daar uitgeschakeld is? Dan kunnen 1 van beiden daar heen ver van elkaar.
[..] Een oplossing is er altijd voor mensen die een gewoon leven willen, maar niet als daar terroristen tussen leven. En ben bang dat de Isral/Palestina wereld nooit meer gaat werken. Daar zit door terrorisme en haat nu zoveel frictie, dat gaat echt nooit meer werken.
Is er ergens nog een stuk land over ergens na het terrorisme daar uitgeschakeld is? Dan kunnen 1 van beiden daar heen ver van elkaar.
Het land is er wel. Verdeel dat maar eens eerlijk.
Op donderdag 26 oktober 2023 01:23 schreef Coeus het volgende: Is dat gedaan om aan te tonen dat ze er wel degelijk brandstof hadden dat ze niet met de bevolking willen delen?
Of te zorgen dat ze sneller door hun eigen voorraad heen zijn. Zonder ventilatie of verlichting worden die tunnels een stuk minder aangenaam om te vertoeven.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op donderdag 26 oktober 2023 01:23 schreef Coeus het volgende: Is dat gedaan om aan te tonen dat ze er wel degelijk brandstof hadden dat ze niet met de bevolking willen delen?
Goeie grap wel.
Nu kunnen ze het er op gooien dat israel het in brand heeft gestoken... Maar eens te meer is aangetoond dat hamas een stel leugenaars zijn.
Wanneer heeft een ieder het nu een keer door dat israel niet the bad guys zijn hier?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
[..] Een oplossing is er altijd voor mensen die een gewoon leven willen, maar niet als daar terroristen tussen leven. En ben bang dat de Isral/Palestina wereld nooit meer gaat werken. Daar zit door terrorisme en haat nu zoveel frictie, dat gaat echt nooit meer werken.
Thailand? Deze verdeling is wel wat onhandig al is het ook zo dat Gaza onder controle van terroristen staat, dat kan nooit de bedoeling zijn.
Wees dan een heldin, verkoop je Macbook, koop een ticket naar Egypte en ga Hamas-"strijders" masseren op Gaza-strand o.i.d....
Is iedereen die op die dagen gaat demonstreren dan pro-hamas?
Nee, maar het is wel een van de speerpunten van ISIS geweest om zoveel mogelijk te polariseren en het lijkt erop dat Hamas bij ze in de leer is geweest want het lukt ze prima met dit soort geintjes.
[..] Nee, maar het is wel een van de speerpunten van ISIS geweest om zoveel mogelijk te polariseren en het lijkt erop dat Hamas bij ze in de leer is geweest want het lukt ze prima met dit soort geintjes.
Het voedt allerlei onrust en narigheid die allang in de samenleving aanwezig was ja
Ook die gezellige banlieus, ook doe gezellige diverse teams en samenwerkingsclubjes
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like