Ik las vandaag dat het ventilatiesysteem in de tunnels van Hamas ook afhankelijk is van brandstof. Zonder moeten ze dus lucht komen happen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet. Als je Hamas brandstof levert, dan gaan ze er raketten mee lanceren.
dat laatste denk ikquote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat nu vervelender is, dat je offtopic gaat of dat je friet patat noemt.
Hij is al de hele avond bezig. Eigenlijk wilde ik zeggen dat hij blijft hangen in een soort obstinate betweterige puberhouding. Maar dat is niet netjes en zal ik ook laten.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat nu vervelender is, dat je offtopic gaat of dat je friet patat noemt.
Hoe kun je jarenlange vergeldingsacties over en weer met doden tot gevolg een halt aanroepen zeker gezien de laatste waanzinnige actie van Hamas? Ik heb de oplossing niet, maar hoop dat een snelle actie in de toekomst bloedvergieten zal voorkomen. Dit speelt al veel te lang. En ik weet het echt niet, maar nu een botte bijl zoals Israël van plan is? Is dat de ultieme oplossing? Ik heb werkelijk geen idee... Ik leef juist vooral mee met de mensen die geen fuck met dit te maken willen hebben en willen leven.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat gaat heel erg veel mensen kosten.
gister ookquote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is al de hele avond bezig. Eigenlijk wilde ik zeggen dat hij blijft hangen in een soort obstinate betweterige puberhouding. Maar dat is niet netjes en zal ik ook laten.²
Dat is geen oplossing. Je lost geen probleem op met nieuwe problemen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hoe kun je jarenlange vergeldingsacties over en weer met doden tot gevolg een halt aanroepen zeker gezien de laatste waanzinnige actie van Hamas? Ik heb de oplossing niet, maar hoop dat een snelle actie in de toekomst bloedvergieten zal voorkomen. Dit speelt al veel te lang. En ik weet het echt niet, maar nu een botte bijl zoals Israël van plan is? Is dat de ultieme oplossing? Ik heb werkelijk geen idee... Ik leef juist vooral mee met de mensen die geen fuck met dit te maken willen hebben en willen leven.
Janneke gelijk!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hij is juist bemiddelend bezig en houdt het luchtig zonder dat jullie elkaar constant in de haren vliegen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is al de hele avond bezig. Eigenlijk wilde ik zeggen dat hij blijft hangen in een soort obstinate betweterige puberhouding. Maar dat is niet netjes en zal ik ook laten.²
Kijk dus structureel snapt hij hetquote:
Ik zie de oplossing ook niet zo. In elk geval moet je onnodige burgerdoden niet toelaten als wereld. Ergens moet iemand "stop"zeggen. Dat is nu vooral aan ons. Het westen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hoe kun je jarenlange vergeldingsacties over en weer met doden tot gevolg een halt aanroepen zeker gezien de laatste waanzinnige actie van Hamas? Ik heb de oplossing niet, maar hoop dat een snelle actie in de toekomst bloedvergieten zal voorkomen. Dit speelt al veel te lang. En ik weet het echt niet, maar nu een botte bijl zoals Israël van plan is? Is dat de ultieme oplossing? Ik heb werkelijk geen idee... Ik leef juist vooral mee met de mensen die geen fuck met dit te maken willen hebben en willen leven.
Ik geloof dat ik 3x zei dat ik geen idee heb.... En wie wel weet denk ik niemand op dit moment, politiek ook niet gezien de verdeeldheid.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing. Je lost geen probleem op met nieuwe problemen.²
Zo lang Hamas bestaat, zal de bevolking van Israël nooit in veiligheid kunnen leven.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Waar dan? Want niet in dit topic hoor. Ik heb allerlei soorten laxeer naar mijn hoofdje gehad. Van dunne vloeibare tot groffe droge brokken. Hij stond er bij en keek er naar. Prima hoor.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
Nee hij is juist bemiddelend bezig en houdt het luchtig zonder dat jullie elkaar constant in de haren vliegen.
Welk recht hebben wij als "Westen" om recht te spreken in een totaal ander gebied? Wij zijn niet verheven boven andere continenten...quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie de oplossing ook niet zo. In elk geval moet je onnodige burgerdoden niet toelaten als wereld. Ergens moet iemand "stop"zeggen. Dat is nu vooral aan ons. Het westen.
Ik voel je. Het is niet makkelijk. Zeker niet. Deze case zit vol met paradoxen, tegenstrijdige belangen en dillema's.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:45 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik 3x zei dat ik geen idee heb.... En wie wel weet denk ik niemand op dit moment, politiek ook niet gezien de verdeeldheid.
Maar als wij de positie van Israël niet garanderen, dan doet niemand het.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Welk recht hebben wij als "Westen" om recht te spreken in een totaal ander gebied? Wij zijn niet verheven boven andere continenten...
Je kan je ook terugtrekken van iets waar je verantwoordelijk voor bent. Is een keuze.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Welk recht hebben wij als "Westen" om recht te spreken in een totaal ander gebied? Wij zijn niet verheven boven andere continenten...
Zoals ik het begrijp verdwijnt Hamas wanneer er vrede is. Dat is althans wat ik gehoord heb van mensen (tenminste, het waren mensen of anders care bears).quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo lang Hamas bestaat, zal de bevolking van Israël nooit in veiligheid kunnen leven.
En wanneer is het vrede volgens Hamas?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp verdwijnt Hamas wanneer er vrede is. Dat is althans wat ik gehoord heb van mensen (tenminste, het waren mensen of anders carebears).
Tja, ik ben geen lid van Hamas. Als je een officieel Palestijns antwoord zou willen moet je denk een keer meelopen met 1 van die optochten.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En wanneer is het vrede volgens Hamas?
Ik ben geen optocht man. Vaak te eenzijdig.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Tja, ik ben geen lid van Hamas. Als je een officieel Palestijns antwoord zou willen moet je denk een keer meelopen met 1 van die optochten.
Dus daarmee wil je ook gelijk zeggen dat als Mongolië zegt "We stand by the West in our believes" en Rusland en China vallen hen aan van 2 kanten het Westen moet zeggen "Aight, we vallen die 2 landen meteen ook aan?" Ik snap heel goed dat dit geval heel gevoelig ligt zeker gezien de demografie van Israël en het verleden. En ik ben het 100% eens dat de terroristen echt zo snel mogelijk uitgeschakeld moeten worden. Maar mijn bezorgdheid is ten koste waarvan dat gaat gebeuren.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als wij de positie van Israël niet garanderen, dan doet niemand het.
Het probleem is ook dat er geen echte oplossing is.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 00:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dus daarmee wil je ook gelijk zeggen dat als Mongolië zegt "We stand by the West in our believes" en Rusland en China vallen hen aan van 2 kanten het Westen moet zeggen "Aight, we vallen die 2 landen meteen ook aan?" Ik snap heel goed dat dit geval heel gevoelig ligt zeker gezien de demografie van Israël en het verleden. En ik ben het 100% eens dat de terroristen echt zo snel mogelijk uitgeschakeld moeten worden. Maar mijn bezorgdheid is ten koste waarvan dat gaat gebeuren.
Ik blijf dit echt een heel lastig punt vinden, de meeste oorlogen kies je heel makkelijk een zijde.. Maar in dit geval is het een oorlog met terroristen, een soeverein land, een bevolking die er woont en op sommige plekken samenleeft, en bedreigingen uit landen eromheen.. Dit is echt een shitshow in the making als ik het zo mag zeggen.
Een oplossing is er altijd voor mensen die een gewoon leven willen, maar niet als daar terroristen tussen leven. En ben bang dat de Israël/Palestina wereld nooit meer gaat werken. Daar zit door terrorisme en haat nu zoveel frictie, dat gaat echt nooit meer werken.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 01:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat er geen echte oplossing is.
Het land is er wel. Verdeel dat maar eens eerlijk.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 01:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Een oplossing is er altijd voor mensen die een gewoon leven willen, maar niet als daar terroristen tussen leven. En ben bang dat de Israël/Palestina wereld nooit meer gaat werken. Daar zit door terrorisme en haat nu zoveel frictie, dat gaat echt nooit meer werken.
Is er ergens nog een stuk land over ergens na het terrorisme daar uitgeschakeld is? Dan kunnen 1 van beiden daar heen ver van elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |