abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 oktober 2023 @ 00:36:32 #251
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211084256
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet. Als je Hamas brandstof levert, dan gaan ze er raketten mee lanceren.
Ik las vandaag dat het ventilatiesysteem in de tunnels van Hamas ook afhankelijk is van brandstof. Zonder moeten ze dus lucht komen happen.
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 00:37:37 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211084264
quote:
6s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik weet niet precies wat nu vervelender is, dat je offtopic gaat of dat je friet patat noemt.
dat laatste denk ik

terrorist
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 00:38:07 #253
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211084267
quote:

[..]
Ik weet niet precies wat nu vervelender is, dat je offtopic gaat of dat je friet patat noemt.
Hij is al de hele avond bezig. Eigenlijk wilde ik zeggen dat hij blijft hangen in een soort obstinate betweterige puberhouding. Maar dat is niet netjes en zal ik ook laten.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 26 oktober 2023 @ 00:38:39 #254
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211084269
https://www.israelnationalnews.com/news/379104

Israëlische bron, maar ik ben de redenering op meer plekken tegen gekomen.
pi_211084277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat gaat heel erg veel mensen kosten.
Hoe kun je jarenlange vergeldingsacties over en weer met doden tot gevolg een halt aanroepen zeker gezien de laatste waanzinnige actie van Hamas? Ik heb de oplossing niet, maar hoop dat een snelle actie in de toekomst bloedvergieten zal voorkomen. Dit speelt al veel te lang. En ik weet het echt niet, maar nu een botte bijl zoals Israël van plan is? Is dat de ultieme oplossing? Ik heb werkelijk geen idee... Ik leef juist vooral mee met de mensen die geen fuck met dit te maken willen hebben en willen leven.
Lach met een schone bips
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 00:40:34 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211084279
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hij is al de hele avond bezig. Eigenlijk wilde ik zeggen dat hij blijft hangen in een soort obstinate betweterige puberhouding. Maar dat is niet netjes en zal ik ook laten.

gister ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 00:41:43 #257
13462 BansheeBoy
pi_211084283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:40 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Hoe kun je jarenlange vergeldingsacties over en weer met doden tot gevolg een halt aanroepen zeker gezien de laatste waanzinnige actie van Hamas? Ik heb de oplossing niet, maar hoop dat een snelle actie in de toekomst bloedvergieten zal voorkomen. Dit speelt al veel te lang. En ik weet het echt niet, maar nu een botte bijl zoals Israël van plan is? Is dat de ultieme oplossing? Ik heb werkelijk geen idee... Ik leef juist vooral mee met de mensen die geen fuck met dit te maken willen hebben en willen leven.
Dat is geen oplossing. Je lost geen probleem op met nieuwe problemen.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_211084297
quote:

[..]
Janneke gelijk!
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee hij is juist bemiddelend bezig en houdt het luchtig zonder dat jullie elkaar constant in de haren vliegen.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
gister ook
Kijk dus structureel snapt hij het :)
Lach met een schone bips
pi_211084305
quote:

[..]
Ik zie de oplossing ook niet zo. In elk geval moet je onnodige burgerdoden niet toelaten als wereld. Ergens moet iemand "stop"zeggen. Dat is nu vooral aan ons. Het westen.
pi_211084308
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat is geen oplossing. Je lost geen probleem op met nieuwe problemen.

Ik geloof dat ik 3x zei dat ik geen idee heb.... En wie wel weet denk ik niemand op dit moment, politiek ook niet gezien de verdeeldheid.
Lach met een schone bips
  donderdag 26 oktober 2023 @ 00:46:41 #261
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211084312
quote:

[..]
Zo lang Hamas bestaat, zal de bevolking van Israël nooit in veiligheid kunnen leven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 26 oktober 2023 @ 00:46:48 #262
13462 BansheeBoy
pi_211084313
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:43 schreef loveyoulongtime het volgende:

Nee hij is juist bemiddelend bezig en houdt het luchtig zonder dat jullie elkaar constant in de haren vliegen.
Waar dan? Want niet in dit topic hoor. Ik heb allerlei soorten laxeer naar mijn hoofdje gehad. Van dunne vloeibare tot groffe droge brokken. Hij stond er bij en keek er naar. Prima hoor.

pi_211084314
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik zie de oplossing ook niet zo. In elk geval moet je onnodige burgerdoden niet toelaten als wereld. Ergens moet iemand "stop"zeggen. Dat is nu vooral aan ons. Het westen.
Welk recht hebben wij als "Westen" om recht te spreken in een totaal ander gebied? Wij zijn niet verheven boven andere continenten...
Lach met een schone bips
  donderdag 26 oktober 2023 @ 00:47:58 #264
13462 BansheeBoy
pi_211084317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:45 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik geloof dat ik 3x zei dat ik geen idee heb.... En wie wel weet denk ik niemand op dit moment, politiek ook niet gezien de verdeeldheid.
Ik voel je. Het is niet makkelijk. Zeker niet. Deze case zit vol met paradoxen, tegenstrijdige belangen en dillema's.

donderdag 26 oktober 2023 @ 00:48:04 #265
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211084318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:47 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Welk recht hebben wij als "Westen" om recht te spreken in een totaal ander gebied? Wij zijn niet verheven boven andere continenten...
Maar als wij de positie van Israël niet garanderen, dan doet niemand het.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211084321
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:47 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je kan je ook terugtrekken van iets waar je verantwoordelijk voor bent. Is een keuze.
pi_211084323
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zo lang Hamas bestaat, zal de bevolking van Israël nooit in veiligheid kunnen leven.
Zoals ik het begrijp verdwijnt Hamas wanneer er vrede is. Dat is althans wat ik gehoord heb van mensen (tenminste, het waren mensen of anders care bears).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211084329
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zoals ik het begrijp verdwijnt Hamas wanneer er vrede is. Dat is althans wat ik gehoord heb van mensen (tenminste, het waren mensen of anders carebears).
En wanneer is het vrede volgens Hamas?
pi_211084332
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]
En wanneer is het vrede volgens Hamas?
Tja, ik ben geen lid van Hamas. Als je een officieel Palestijns antwoord zou willen moet je denk een keer meelopen met 1 van die optochten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211084336
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Tja, ik ben geen lid van Hamas. Als je een officieel Palestijns antwoord zou willen moet je denk een keer meelopen met 1 van die optochten.
Ik ben geen optocht man. Vaak te eenzijdig.
pi_211084338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar als wij de positie van Israël niet garanderen, dan doet niemand het.
Dus daarmee wil je ook gelijk zeggen dat als Mongolië zegt "We stand by the West in our believes" en Rusland en China vallen hen aan van 2 kanten het Westen moet zeggen "Aight, we vallen die 2 landen meteen ook aan?" Ik snap heel goed dat dit geval heel gevoelig ligt zeker gezien de demografie van Israël en het verleden. En ik ben het 100% eens dat de terroristen echt zo snel mogelijk uitgeschakeld moeten worden. Maar mijn bezorgdheid is ten koste waarvan dat gaat gebeuren.

Ik blijf dit echt een heel lastig punt vinden, de meeste oorlogen kies je heel makkelijk een zijde.. Maar in dit geval is het een oorlog met terroristen, een soeverein land, een bevolking die er woont en op sommige plekken samenleeft, en bedreigingen uit landen eromheen.. Dit is echt een shitshow in the making als ik het zo mag zeggen.
Lach met een schone bips
pi_211084374
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 00:55 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Dus daarmee wil je ook gelijk zeggen dat als Mongolië zegt "We stand by the West in our believes" en Rusland en China vallen hen aan van 2 kanten het Westen moet zeggen "Aight, we vallen die 2 landen meteen ook aan?" Ik snap heel goed dat dit geval heel gevoelig ligt zeker gezien de demografie van Israël en het verleden. En ik ben het 100% eens dat de terroristen echt zo snel mogelijk uitgeschakeld moeten worden. Maar mijn bezorgdheid is ten koste waarvan dat gaat gebeuren.

Ik blijf dit echt een heel lastig punt vinden, de meeste oorlogen kies je heel makkelijk een zijde.. Maar in dit geval is het een oorlog met terroristen, een soeverein land, een bevolking die er woont en op sommige plekken samenleeft, en bedreigingen uit landen eromheen.. Dit is echt een shitshow in the making als ik het zo mag zeggen.
Het probleem is ook dat er geen echte oplossing is.
pi_211084381
Dikke fik op Al Jazeera live. (Sorry ik kan niet linken) Lijkt op brandstof dat brandt.
pi_211084384
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 01:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het probleem is ook dat er geen echte oplossing is.
Een oplossing is er altijd voor mensen die een gewoon leven willen, maar niet als daar terroristen tussen leven. En ben bang dat de Israël/Palestina wereld nooit meer gaat werken. Daar zit door terrorisme en haat nu zoveel frictie, dat gaat echt nooit meer werken.

Is er ergens nog een stuk land over ergens na het terrorisme daar uitgeschakeld is? Dan kunnen 1 van beiden daar heen ver van elkaar.
Lach met een schone bips
pi_211084386
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 01:14 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Een oplossing is er altijd voor mensen die een gewoon leven willen, maar niet als daar terroristen tussen leven. En ben bang dat de Israël/Palestina wereld nooit meer gaat werken. Daar zit door terrorisme en haat nu zoveel frictie, dat gaat echt nooit meer werken.

Is er ergens nog een stuk land over ergens na het terrorisme daar uitgeschakeld is? Dan kunnen 1 van beiden daar heen ver van elkaar.
Het land is er wel. Verdeel dat maar eens eerlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')