abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211003164
Samenvatting 7 oktober tot 18 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza gebombardeerd, bronnen spreken van 500 doden. Het is onduidelijk wie dit heeft gedaan op dit moment. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd.

Recente frontpage berichten
Isral geeft burgers Gaza meer tijd om te evacueren
Van Palestina tot Gazastrook
Egypte verplaatst troepen naar de zuidelijke grens met Gaza

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

Steve Lookner live

donderdag 19 oktober 2023 @ 07:15:16 #2
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211003167

https://timesofindia.indi(...)leshow/104527112.cms

Hier wordt nog even uitgelegd waar dit toe kan leiden:

Hamas valt Isreal aan -> Israel valt Hamas aan -> Hezbolla & Iran vallen Isreal aan -> US valt Hezbolla & Iran aan -> Rusland & China vallen US aan

En zo, beste mensen, komen we in een wereldoorlog terecht.

En Europa doet niets, want wij hebben geen wapens meer. :') (Nah wij zullen de US en Isral gaan steunen is mijn idee)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:15:23 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211003168
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende: Fiery, but mostly peaceful protesters [ twitter ] Waar hebben we dit soort tuig toch eerder gezien?
Sluiten aanhoudingen niet uit…. Ik wil eigenlijk horen “X relschoppers gearresteerd en voorgeleid voor snelrecht en y relschoppers onder arrest in het ziekenhuis met lichte verwondingen.”
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211003171
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:15 schreef nixxx het volgende:

[..]
Sluiten aanhoudingen niet uit…. Ik wil eigenlijk horen “X relschoppers gearresteerd en voorgeleid voor snelrecht en y relschoppers onder arrest in het ziekenhuis met lichte verwondingen.”
Dit dus, de politie moet veel en veel harder ingrijpen en justitie moet dit soort tuig vervolgen en volledig financieel uitkleden.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:16:55 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211003173
Rusland steunt Iran, met een handjevol BTR-50 enT-55?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_211003175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:15 schreef KoningWouter het volgende:
[ afbeelding ]

Hamas valt Isreal aan -> Israel valt Hamas aan -> Hezbolla & Iran vallen Isreal aan -> US valt Hezbolla & Iran aan -> Rusland & China vallen US aan

En Europa doet niets, want wij hebben geen wapens meer. :') (Nah wij zullen de US en Isral gaan steunen is mijn idee)
Zal wel los lopen. Schiet niemand mee op.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:20:20 #7
498210 KoningWouter
pi_211003182
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:16 schreef nixxx het volgende:
Rusland steunt Iran, met een handjevol BTR-50 enT-55?
We denken wel dat het Westen zo superieur is qua wapentuig.

Maar je ziet in Oekrane dat onze westerse wapens niet significant meer helpen dan ouderwets Russisch materieel.

Of je nou een AK of een Colt draagt. Uiteindelijk zijn het gewoon maar wapens die zo'n beetje hetzelfde doen:

Doden.
pi_211003187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:20 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Maar je ziet in Oekrane dat onze westerse wapens niet significant meer helpen dan ouderwets Russisch materieel.

Of je nou een AK of een Colt draagt. Uiteindelijk zijn het gewoon maar wapens die zo'n beetje hetzelfde doen:

Doden.
China gaat zich sowieso niet bemoeien, waarom zouden ze hun afzetmarkt opblazen, het is niet dat hun economie nu zo lekker loopt en ondanks een vrij grote interne markt hebben ze voorlopig nog steeds een decadent consumerend westen nodig.
pi_211003192
quote:
[ afbeelding ]

Het kan, maar gezien de situatie in Oekrane denk ik dat Rusland niet zo happig zal zijn op een tweede front, dat overleven ze niet.

China - geen idee, ik denk dat voor hen het vele malen interessanter gaat zijn om met al deze afleidingen Taiwan in te lijven.

Ik denk dat het nog een jaar of 10 gaat duren voordat we WO3 gaan zien, met vooral China aan de ene kant en het Westen aan de andere kant.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:24:17 #10
498210 KoningWouter
pi_211003196
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
China gaat zich sowieso niet bemoeien, waarom zouden ze hun afzetmarkt opblazen, het is niet dat hun economie nu zo lekker loopt en ondanks een vrij grote interne markt hebben ze voorlopig nog steeds een decadent consumerend westen nodig.
Ja China zou zich in het begin inderdaad nog wel afzijdig kunnen houden. Maar als Rusland dreigt te verliezen zullen ze wel gaan bijspringen is mijn idee.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:28:45 #11
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003207
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:24 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja China zou zich in het begin inderdaad nog wel afzijdig kunnen houden. Maar als Rusland dreigt te verliezen zullen ze wel gaan bijspringen is mijn idee.
Waarom zouden ze? Ik denk dat china best een noordkust wil, prachtige lappen grond vol grondstoffen en brandstoffen die ze zelf ontberen. Waarom zouden ze dan ingrijpen, Rusland is als half kreupel, als dat implodeert winnen ze alleen maar en heeft de VS nieuwe buren
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:30:06 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211003212
quote:
[ afbeelding ]

Veel te vergezocht. Iran is niet cruciaal voor Ruslands voortbestaan op existentieel niveau. De Sovjet-Unie zou er wellicht wat tegenover zetten maar Rusland is te zwak en te vastgepind in Oekrane om wat substantieels te kunnen doen bij een aanval op Iran. Wat gaat China doen? Die krijgen daar ook geen heel leger op poten gezet en gaan geen nucleaire wereldoorlog riskeren om Iran. Iran is uiteindelijk ook maar een soort gelegenheidspartner. De ideologien en waarden van China en Iran komen totaal niet overeen. Het enige wat de overheden gemeen hebben is "anti-Westerse dictatuur". Voor de rest liggen ze mijlenver uit elkaar.

Hoogstens zou China Iran van wat wapens kunnen voorzien en komen Rusland en China met grote woorden en gaat er een overheidssite even plat. Iran heeft het nadeel dat het niet aan China grenst en dat de landen waar het wel aan grenst bang voor haar zijn.

Daarnaast is het de vraag wie er aangepakt gaat worden. Iran heeft geen landgrens met Isral en via Syri aanvallen is zelfmoord. Via Libanon kunnen de bootjes van de VS meehelpen.

Hoogstens zie ik een aanval van Hezbollah ondersteund door wat IRGC-eenheden en intel en wapens van Iran als mogelijke optie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Richestorags op 19-10-2023 07:48:41 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:30:51 #13
498210 KoningWouter
pi_211003217
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Waarom zouden ze? Ik denk dat china best een noordkust wil, prachtige lappen grond vol grondstoffen en brandstoffen die ze zelf ontberen. Waarom zouden ze dan ingrijpen, Rusland is als half kreupel, als dat implodeert winnen ze alleen maar en heeft de VS nieuwe buren
Omdat China een bondgenoot is van Rusland. Maar laten we het hopen dat China Putin een dolk ik de rug steekt en zich afzijdig houdt.
pi_211003218
@Rupibma, dat oorlog rommelig is en waarheidsvinding moeilijk is, betekent niet dat waarheidsvinding onmogelijk is. Het vereist wel dat je niet aan de haal gaat met een narratief dat jou goed uitkomt. Het alternatief voor “wat een schandalige actie van Isral” is niet “ach ja, we zullen het nooit weten”. Het is: “Ik ben te voorbarig geweest, mea culpa, voortaan zal ik voorzichtiger zijn.” En mocht er gaandeweg meer bewijs komen dat het een eigen raket is geweest, dan zou je die actie scherp moeten veroordelen, net als alle desinformatie die erover is verspreid.

Je relativisme is schadelijk. De slowchat tussendoor van gisteravond vond ik moeilijk te verteren. Isral is nota bene beschuldigd van een oorlogsmisdaad, mensen zijn de straten opgegaan. En dan nu hier luchtig gaan zitten doen…
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:32:35 #15
498210 KoningWouter
pi_211003220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Veel te vergezocht. Iran is niet cruciaal voor Ruslands voortbestaan op existentieel niveau. De Sovjet-Unie zou er wellicht wat tegenover zetten maar Rusland is te zwak en te vastgepind in Oekrane om wat substantieels te kunnen doen bij een aanval op Iran. Wat gaat China doen? Die krijgen daar ook geen heel leger op poten gezet en gaan geen nucleaire wereldoorlog riskeren om Iran.

Hoogstens zou China Iran van wat wapens kunnen voorzien en komen Rusland en China met grote woorden en gaat er een overheidssite even plat. Iran heeft het nadeel dat het niet aan China grenst en dat de landen waar het wel aan grenst bang voor haar zijn.

Daarnaast is het de vraag wie er aangepakt gaat worden. Iran heeft geen landgrens met Isral en via Syri aanvallen is zelfmoord. Via Libanon kunnen de bootjes van de VS meehelpen.
Ik hoop dat je gelijk hebt!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:33:50 #16
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003223
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:30 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Omdat China een bondgenoot is van Rusland. Maar laten we het hopen dat China Putin een dolk ik de rug steekt en zich afzijdig houdt.
China heeft geen bondgenoten, hooguit useful idiots
pi_211003242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:30 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zijn geen bondgenoten. China gebruikt Rusland om een sterke vuist tegen het westen te kunnen maken. Bovendien is het prettig grondstoffen kopen.

China zal militair alleen met Rusland optrekken in eigen belang. Voor een Iran gaan ze zich nooit opofferen.

Hooguit kunnen ze dan ontstane chaos gebruiken voor Taiwan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:39:38 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211003246
quote:

[..]

Doden.
Bij een oorlog tussen Iran en VS/Isral wordt alles dat maar enigszins militair is vanuit de lucht vernietigd voordat er berhaupt mannen met handvuurwapens betrokken worden. Dat is echt een heel ander, hoogtechnologisch verhaal. Wat Iran dan nodig zou hebben zijn 5th gen fighters, goede luchtafweer en goede geleide langeafstand wapens. Daar kan Rusland niet in voorzien.

Alleen als de VS zo dom zou zijn om een poging te doen om Iran te bezetten, dan krijg je een taliban kwadraat.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:39:50 #19
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003247
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:38 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zijn geen bondgenoten. China gebruikt Rusland om een sterke vuist tegen het westen te kunnen maken. Bovendien is het prettig grondstoffen kopen.

China zal militair alleen met Rusland optrekken in eigen belang. Voor een Iran gaan ze zich nooit opofferen.

spijker & kop
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:41:56 #20
498210 KoningWouter
pi_211003259
Oke ik ben weer enigszins gerust gesteld. Bedankt mensen!
pi_211003264
quote:

[..]

Doden.
Westerse wapens zijn zeker superieur. Ze worden alleen niet ten volle benut. Oekrane is maar matig bewapend he.

Als de hele USAAF zich mocht bemoeien in Rusland, lag Moskou al lang in puin.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:43:53 #22
498210 KoningWouter
pi_211003267
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:43 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Westerse wapens zijn zeker superieur. Ze worden alleen niet ten volle benut. Oekrane is maar matig bewapend he.

Klopt en ze zijn ongetraind in die wapens.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:44:01 #23
396550 Richestorags
pi_211003269
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:38 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Ik zie China nog eerder een landgrab doen in Rusland mocht dat in chaos vervallen. Wat oud gebied terugpakken.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:45:27 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211003276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:31 schreef Claudia_x het volgende:
@:rupibma, dat oorlog rommelig is en waarheidsvinding moeilijk is, betekent niet dat waarheidsvinding onmogelijk is. Het vereist wel dat je niet aan de haal gaat met een narratief dat jou goed uitkomt. Het alternatief voor “wat een schandalige actie van Isral” is niet “ach ja, we zullen het nooit weten”. Het is: “Ik ben te voorbarig geweest, mea culpa, voortaan zal ik voorzichtiger zijn.” En mocht er gaandeweg meer bewijs komen dat het een eigen raket is geweest, dan zou je die actie scherp moeten veroordelen, net als alle desinformatie die erover is verspreid.

Je relativisme is schadelijk. De slowchat tussendoor van gisteravond vond ik moeilijk te verteren. Isral is nota bene beschuldigd van een oorlogsmisdaad, mensen zijn de straten opgegaan. En dan nu hier luchtig gaan zitten doen…
Je gaat er onterecht van uit dat iedereen genteresseerd is in de objectieve waarheid en zelfverzekerd genoeg is om toe te geven dat ze ernaast zaten.

Een aantal mensen zijn enkel genteresseerd in hun eigen versie van de waarheid en het beschermen van hun eigen ego.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:46:52 #25
396550 Richestorags
pi_211003280
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:43 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Los daarvan is het mede door Westerse wapens dat Rusland totaal geen offensieve capaciteit meer heeft in Oekrane. Het punt is alleen dat de oorlog daar in een soort van impasse is beland en dat is helaas gunstig voor Rusland. Als de Westerse steun (ook financieel) opdroogt trekt Rusland nog een laatste blik soldaten open en is het over.
pi_211003291
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je gaat er onterecht van uit dat iedereen genteresseerd is in de objectieve waarheid en zelfverzekerd genoeg is om toe te geven dat ze ernaast zaten.

Een aantal mensen zijn enkel genteresseerd in hun eigen versie van de waarheid en het beschermen van hun eigen ego.
Klopt, daar ga ik vanuit omdat mijn mensbeeld positief is. Ik denk dat uiteindelijk de waarheid ertoe doet. Zoals Orwell schreef: “Being in a minority, even in a minority of one, did not make you mad. There was truth and there was untruth, and if you clung to the truth even against the whole world, you were not mad.” Al stemt z’n boek verder niet zo optimistisch…
pi_211003304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:31 schreef Claudia_x het volgende:
@:rupibma, dat oorlog rommelig is en waarheidsvinding moeilijk is, betekent niet dat waarheidsvinding onmogelijk is. Het vereist wel dat je niet aan de haal gaat met een narratief dat jou goed uitkomt. Het alternatief voor “wat een schandalige actie van Isral” is niet “ach ja, we zullen het nooit weten”. Het is: “Ik ben te voorbarig geweest, mea culpa, voortaan zal ik voorzichtiger zijn.” En mocht er gaandeweg meer bewijs komen dat het een eigen raket is geweest, dan zou je die actie scherp moeten veroordelen, net als alle desinformatie die erover is verspreid.

Jullie zijn dodelijk vermoeiend. Echt. Ik blijf mezelf maar herhalen in dit topic.

Er is totaal geen ruimte voor een volwassen manier van discussiren is gebleken, dus verwacht van mij geen mea culpa hier.
Als je sc vervelend vindt lees je eroverheen of doe je een TR.
pi_211003316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Jullie zijn dodelijk vermoeiend. Echt. Ik blijf mezelf maar herhalen in dit topic.

Er is totaal geen ruimte voor een volwassen manier van discussiren is gebleken, dus verwacht van mij geen mea culpa hier.
Van mij heb je volgens mij niets dan redelijkheid gezien en een bereidwilligheid tot inhoudelijke discussie. Ik vraag hetzelfde van jou.
pi_211003321
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:41 schreef KoningWouter het volgende:
Oke ik ben weer enigszins gerust gesteld. Bedankt mensen!
Misschien voortaan even een rondje gaan wandelen als je bij wakker worden denkt dat er een derde wereldoorlog op handen is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:57:51 #30
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003324
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik zie China nog eerder een landgrab doen in Rusland mocht dat in chaos vervallen. Wat oud gebied terugpakken.
Is Mongoli ineens een enclave... of hoe heet dat... :D
pi_211003325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Van mij heb je volgens mij niets dan redelijkheid gezien en een bereidwilligheid tot inhoudelijke discussie. Ik vraag hetzelfde van jou.
Richting jou kan ik dat doen, maar de meerderheid discussieert anders. De antisemiet opmerkingen komen op een gegeven moment de strot uit, hier. Iedereen is bezig om het gelijk te halen.
pi_211003326
quote:

[..]

Doden.
Je vergeet volgens mij dat het Westen (nouja, vooral de VS en enkele EU landen) superieur zullen zijn in de lucht. En laat dat nou net de steun zijn aan Oekraine die we NIET hebben gegeven.

Los daarvan, het is pas recentelijk dat de VS en het VK wat modernere raketten leveren. Daarvoor was het vooral afgeschreven spul.
PWBF
pi_211003334
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Genghis Khan joins the chat.
pi_211003341
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:24 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
China zal Poetin - als het er echt op aankomt - niet gaan redden. Dan kiezen ze eieren voor hun geld en trekken ze hun handen ervan af. China wil maar een ding en dat is groeien. Daar hebben ze wel het Westen voor nodig. Ze hebben niks aan Rusland.
PWBF
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:02:41 #35
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:00 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Genghis Khan joins the chat.
Stofwolken aan de oost kim ;(
pi_211003351
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee maar manchurei wilt China vast wel terug.
pi_211003353
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Hoe noem je dit anders:
[..]
?
Daar heb ik gisteren al op geantwoord. Vooral jij wil mij de antisemiet hoek induwen.

Dit is onacceptabel, natuurlijk.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:07:43 #38
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003355
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
oh ik maakte ook maar een luchtig grapje, maar nee, ongetwijfeld
pi_211003375
quote:

[..]

Een volwassen manier van discussiren begint ook met af en toe aan te geven dat je wat overhaast op eea hebt gereageerd. Dat doe je niet voor users die je liggen te irriteren (zet ze op je bloklijst), maar omdat je volwassen wilt overkomen.

Nu zeggen dat doe ik lekker niet, want jullie (wie dat dan ook zijn) zijn niet volwassen genoeg komt ook vrij onvolwassen over.

Er zijn best wat users waar je serieus mee kunt discussiren, net als dat er veel beter uit dit topic kunnen optyfen.

Zo heb ik ook gepoogd een discussie te voeren met jou/vraag te beantwoorden "waar de Arabische joden waren gebleven?".

Ik typte een compleet verhaal per land afzonderlijk. Het enige wat je zei dat ik me die moeite had kunnen besparen, want het merendeel van de Joden in Isral was Europees. Dat staat toch los van je initile vraag. Ik steek daar moeite in om het te beantwoorden, maar blijkbaar boeit het je geen moer.

Eerlijk? Dan bedenk ik me de volgende keer ook wel twee keer voor ik serieus moeite in een user stop die er toch zo onvolwassen mee omgaat.

Ergo: er zijn zat onvolwassen types in dit topic, maar kijk ook kritisch naar je eigen optreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geschiedkundige op 19-10-2023 09:26:51 ]
pi_211003382
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
oh ik maakte ook maar een luchtig grapje, maar nee, ongetwijfeld
Het toont weer eens duidelijk aan dat er bij velen een totaal gebrek aan historische kennis is terwijl juist de geschiedenis de aanzet is van veel gewelddadige conflicten op deze wereld.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:14:06 #41
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_211003389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Richting jou kan ik dat doen, maar de meerderheid discussieert anders. De antisemiet opmerkingen komen op een gegeven moment de strot uit, hier. Iedereen is bezig om het gelijk te halen.
In zulke gevallen denk ik: behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden en hoop dat anderen je voorbeeld volgen. En dat voor een athest, h?

Zijweggetje: religie is niet nodig voor het ontwikkelen van moraliteit en moreel gedrag, zoals mensen als Jordan Peterson ons willen doen geloven (ook naar aanleiding van dit conflict). Religie staat eerder in de weg, is mijn indruk. We zien niet meer de ander, maar de afvallige of ongelovige.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:15:33 #43
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:07 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Daar heb ik gisteren al op geantwoord. Vooral jij wil mij de antisemiet hoek induwen.

Dit is onacceptabel, natuurlijk.
Ik wil helemaal niets met jou persoonlijk, je boeit me nauwelijks eigenlijk.

Ik constateer gewoon dat men niet de straat op gaat voor Yezidi's, Koerden, Oeigoeren of noem maar op. Maar wel voor de Palestijnen. Wat maakt die mensen nu zo bijzonder? Nou, dat is vrij duidelijk inmiddels, alleen bij de Palestijnen kun je onverholen tegen joden zijn.

Ik constateer dat Joden niet veilig meer over straat kunnen, dat kinderen van school gehaald worden vanwege hun religie

en dat noem ik bij de rechtmatige benaming, antisemitisme
pi_211003392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:14 schreef NoXia het volgende:
Geen nieuwe ontwikkelingen zo te zien :)
Nee we zijn van een potentile Derde Wereldoorlog naar een Chinese inval van Rusland gegaan.

Dus niks aan het handje :P
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:16:44 #45
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nee we zijn van een potentile Derde Wereldoorlog naar een Chinese inval van Rusland gegaan.

Dus niks aan het handje :P
Nou het was wel even zweten om die crisis te bezweren heur
pi_211003405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:11 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Een volwassen manier van discussiren begint ook met af en toe aan te geven dat je watboverhaast op eea hebt gereageerd. Dat doe je niet voor users die je liggen te irriteren (zet ze op je bloklijst), maar omdat je volwassen wilt overkomen.

Nu zeggen dat doe ik lekker niet, want jullie (wie dat dan ook zijn) zijn niet volwassen genoeg komt ook vrij onvolwassen over.

Er zijn best watvusers waar je serieus mee kunt discussiren, net als dat er veel beter uit dit topic kunnen optyfen.

Zo heb ik ook gepoogd een discussie te voeren met jou/vraag te beantwoorden "waar de Arabische joden waren gebleven?".

Ik typte een compleet verhaal per land afzonderlijk. Het enige wat je zei dat ik me die moeite had kunnen besparen, want het merendeel van de Joden in Isral was Joods. Dat staat toch los van je initile vraag. Ik steek daar moeite in om het te beantwoorden, maar blijkbaar boeit het je geen moer.

Eerlijk? Dan bedenk ik me de volgende keer ook wel twee keer voor ik serieus moeite in een user stop die er toch zo onvolwassen mee omgaat.

Ergo: er zijn zat onvolwassen types in dit topic, maar kijk ook kritisch naar je eigen optreden.
Let it go.

Tevens, wat in je eerste alinea staat; al gedaan. Maar dat negeert men.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:19:31 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003414
Kijk zo pak je ze aan:

https://www.reddit.com/r/(...)t_niet_luisteren_is/

_O_

eindelijk _O_

Ze krijsen als verkentjes
pi_211003418
quote:
12s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nou het was wel even zweten om die crisis te bezweren heur
Gelukkig hebben we enkele topdiplomaten op FOK! zitten.

Daarover gesproken.. ik hoorde over een klein brandhaardje in het Midden-Oosten.

Zullen we ons allen daar weer in gaan verdiepen?
pi_211003431
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Kijk zo pak je ze aan:

_O_

eindelijk _O_

Ik was alweer vergeten dat velen tijdens mijn middelbare schooltijd een Palestijnse sjaal droegen. Of een T-shirt van Che Guevara. Of beide. Plus ca change, plus c’est la meme chose.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:22:36 #50
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003432
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:20 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we enkele topdiplomaten op FOK! zitten.

Daarover gesproken.. ik hoorde over een klein brandhaardje in het Midden-Oosten.

Zullen we ons allen daar weer in gaan verdiepen?
Wat, in het Midden Oosten???? Serieus? De wereld gaat ten onder, als dat baken van serene rust nu ook al onrustig wordt vrees ik het ergste. Ik ga wc-papier inslaan
pi_211003435
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik wil helemaal niets met jou persoonlijk, je boeit me nauwelijks eigenlijk.

Ik constateer gewoon dat men niet de straat op gaat voor Yezidi's, Koerden, Oeigoeren of noem maar op. Maar wel voor de Palestijnen. Wat maakt die mensen nu zo bijzonder? Nou, dat is vrij duidelijk inmiddels, alleen bij de Palestijnen kun je onverholen tegen joden zijn.

Ik constateer dat Joden niet veilig meer over straat kunnen, dat kinderen van school gehaald worden vanwege hun religie

en dat noem ik bij de rechtmatige benaming, antisemitisme
https://nos.nl/artikel/23(...)-de-dam-in-amsterdam

https://www.koerdischnieu(...)p-rojava-houden-aan/

Er zijn protesten hoor, ook door de jaren heen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:24:03 #52
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003444
quote:
dat was diep graven 2019

hemeltje
pi_211003445
quote:
[ afbeelding ]

Europa helpt Oekrane om Rusland buiten te schoppen. Iets wat de Russen nu al verliezen, en al helemaal wanneer ze oorlogen op twee fronten gaande hebben. Rusland heeft diens handen vol, die gaan hooguit een proxyoorlog dmv Iran steunen en zelfs dat lijkt me sterk gezien de staat van de Russische economie en militaire voorraden.

China, fuck knows wat China zal doen.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:25:21 #54
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003449
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik was alweer vergeten dat velen tijdens mijn middelbare schooltijd een Palestijnse sjaal droegen. Of een T-shirt van Che Guevara. Of beide. Plus ca change, plus c’est la meme chose.
Oh zeker, dat is absoluut niet nieuw. Maar dat Joden niet meer openbaar over straat kunnen was in die tijd niet het geval. En dat is de afgelopen decennia wat mij betreft teveel genormaliseerd
pi_211003451
pi_211003452
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
dat was diep graven 2019

hemeltje
Eerste google hit.

Kom op, geef je ongelijk eens toe.
pi_211003465
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Oh zeker, dat is absoluut niet nieuw. Maar dat Joden niet meer openbaar over straat kunnen was in die tijd niet het geval. En dat is de afgelopen decennia wat mij betreft teveel genormaliseerd
Dat wil ik geloven. Tragisch is het. Ik stap zo meteen op de fiets naar mijn werk in Amsterdam en ik zou wel met een steunbetuiging aan de Palestijnen over straat durven maar niet met een aan de Israli’s.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:27:41 #58
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:25 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Eerste google hit.

Kom op, geef je ongelijk eens toe.
2019 is bijna 5 jaar geleden, 1 klein kutprotestje, niks vlagetende mafkezen, chinese kindertjes die van school gehaald worden

dus nee, sorry, je hebt geen punt
pi_211003471
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoi. Zie iemand hier Mantsjoerije?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:28:19 #60
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003473
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat wil ik geloven. Tragisch is het. Ik stap zo meteen op de fiets naar mijn werk in Amsterdam en ik zou wel met een steunbetuiging aan de Palestijnen over straat durven maar niet met een aan de Israli’s.
En dat heet intimidatie, en ook dat accepteren we
pi_211003478
quote:

[..]

Doden.
LOL. De verliezen qua materiaal zijn significant groter aan Russische zijde. En ik durf te beweren dat er geen enkele Russische soldaat is die niet liever in een Oekranse/Europese tank zit dan in een Russische. Het enige wat Rusland kan en doet, is er hordes mensenlevens tegenaan gooien. Zo'n beetje wat ze in elke grote oorlog doen.
pi_211003496
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
En dat heet intimidatie, en ook dat accepteren we
Ik accepteer het niet, maar ben er wel voor gevlucht. Theo van Gogh is bij mij om de hoek vermoord en voor mij heeft de stad sindsdien haar glans verloren.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:32:17 #63
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik accepteer het niet, maar ben er wel voor gevlucht. Theo van Gogh is bij mij om de hoek vermoord en voor mij heeft de stad sindsdien haar glans verloren.
Ik neem het je ook absoluut niet kwalijk, begrijpelijk zelfs. Maar het is natuurlijk een neerwaartse spiraal zonder einde als gewoon niet erkennen dat het gewoon openlijk gebeurt, intimidatie, jodenhaat, zonder gene.
pi_211003509
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:27 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
2019 is bijna 5 jaar geleden, 1 klein kutprotestje, niks vlagetende mafkezen, chinese kindertjes die van school gehaald worden

Toen ik het net had over mensen door wie ik niet normaal kan discussieren doelde ik op jou.

Ik laat het hierbij met jou.
pi_211003511
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:32 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt!
Rusland deed niet eens iets toen Armeni uit Nagorno Karabach werd geschopt.
pi_211003526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:31 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Nee, het gaat erom hoe media dingen in 1 richting overbrengt. Basic b donderop :')
Toen ik 10 was hoorde ik elke dag: kankerturk, Turkie is niet dom, luier om etc. Niemand (ik ook niet) maakte dat een enorme ding. Maar das blijkbaar anders.
pi_211003527
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Inmiddels heeft het antisemitisme al 32 zetels in onze politiek doordat DENK, Bij1, SP, D'66, FvD, Volt en PvdD zich uitspraken tegen de motie Stoffer 'het recht op zelfverdediging van Israel'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:35:06 #68
498210 KoningWouter
pi_211003532
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik neem het je ook absoluut niet kwalijk, begrijpelijk zelfs. Maar het is natuurlijk een neerwaartse spiraal zonder einde als gewoon niet erkennen dat het gewoon openlijk gebeurt, intimidatie, jodenhaat, zonder gene.
Dan moeten we ook durven benoemen uit welke richting dat antisemitisme voornamelijk komt.

Het is meestal geen Jan en Paul maar Ali en Mohammed.

De media moet dat ook durven benoemen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:35:28 #69
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003533
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:35 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dan moeten we ook durven benoemen uit welke richting dat antisemitisme voornamelijk komt.

Exact
pi_211003534
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:34 schreef Montagui het volgende:

[..]
Inmiddels heeft het antisemitisme al 32 zetels in onze politiek doordat DENK, Bij1, SP, D'66, FvD, Volt en PvdD zich uitspraken tegen de motie Stoffer 'het recht op zelfverdediging van Israel'.
Waarom is dat antisemitisme?
pi_211003539
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:35 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Kinderen worden gepest, dat is van alle tijden. We hadden vroeger een Belg in de klas en zij ging ook om de zoveel tijd jankend naar huis.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211003540
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:34 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Toen ik 10 was hoorde ik elke dag: kankerturk, Turkie is niet dom, luier om etc. Niemand (ik ook niet) maakte dat een enorme ding. Maar das blijkbaar anders.
Schijnheil ten top ja de engeltjes

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2023 08:36:43 ]
pi_211003544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:35 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Waarom is dat antisemitisme?
Omdat deze partijen wel voor stemden op het recht op zelfverdediging van Oekraine toen Rusland hen aanviel.

Daarbij, waarom zou Israel zich niet mogen verdedigen tegen een aanval van Hamas?
pi_211003549
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:27 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

Mja ik weet voorvde demonstraties in Nederland niet hoe het precies zit.

Bij de Palestijnse demonstraties, zijn dat dan vooral (90+%) Palestijnen? Ik heb daar niet echt zicht op.

Ik heb het idee van de paar honderd bij de Oeigoerse demonstratie dat het wel vooral Oeigoeren zijn.

Verder heb je natuurlijk ook weer te maken met het feit dat Oeigoeren geen Arabieren zijn. Ik kan me voorstellen dat een Palestijn als medebewoner van Arabi dichter bij een Egyptenaar of Marokkaan staat, dan een Oeigoer die in China woont.

Daarbij stel ik me wel de vraag: hoe kijkt de gemiddelde Arabier aan tegen de situatie in Jemen. Daar worden immers ook mede-Arabieren afgeslacht. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat er minder weerstand is binnen de Islamitische gemeenschap omdat dit 'interne aangelegenheid' is. Waren het de Amerikanen die Sanaa platgooiden, hadden we wereldwijd grote protesten gezien. Daar ben ik wel van overtuigd.
pi_211003564
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:36 schreef Montagui het volgende:

[..]
Omdat deze partijen wel voor stemden op het recht op zelfverdediging van Oekraine toen Rusland hen aanviel.

Daarbij, waarom zou Israel zich niet mogen verdedigen tegen een aanval van Hamas?
De situatie is anders dan een Oekrane, tho?
pi_211003578
quote:

[..]

Ik vind het dodelijk vermoeiend dat je blijft herhalen hoe vermoeiend iedereen is, of hypocriet, en hoe duister dit plekje van het internet wel niet is, samen met X.

Je hoeft hier niet te komen he.
pi_211003585
quote:

[..]
Dat is ook in en in triest. Zo heb ik het vroeger meerdere malen opgenomen voor twee Turkse meisjes in de klas die vanwege hun geloof gepest werden. Kansloos natuurlijk.
pi_211003586
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:42 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat is juist het probleem. De media benoemt dit niet. :')
Oh jawel hoor
pi_211003588
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Oh, nee dan is er niets aan de hand joh, jeetje... nee helemaal terecht dat die joodse kinderen van school moeten.

duidelijk joh
Ze vraagt er wel terecht aandacht voor. Ik heb als deel van mijn werk jarenlang interviews gevoerd met jongeren (12-15 jaar) en met name de moeilijke positie van moslima’s trof mij. Ik moet nog vaak denken aan de meid die zo graag op dansles wilde, maar in de weekeinden naar koranles moest en verscheurd werd tussen wat ze leuk vond en wat van haar verwacht werd. En die andere meid die goed kon leren en graag naar de havo wilde, maar tegen een muur van bureaucratie opliep en geen hulp kreeg van haar ouders of haar leerkrachten. En die meid die graag een hoofddoek wilde dragen maar er geen begrip voor kon verwachten. Of die meid die dat juist niet wilde en daarop aangekeken werd.

Ik kan me wel voorstellen dat je, als je persoonlijk met zulke worstelingen te maken hebt gehad, denkt: en ik dan, waarom is er nooit zo’n artikel over mij geschreven? De media hebben vooral aandacht voor de waan van de dag en duiken op het leed van vandaag, het leed dat het goed doet in vette koppen.

Ik vind het vreselijk om te lezen dat deze joodse kinderen worden gepest. Ik heb mijn zoon gevraagd hoe deze tijd is voor de joodse vriend in zijn klas. Dat weet hij niet, daar praten ze niet over. Het is ook geen heel goede vriend. Wel valt me op dat er op zijn school door leerkrachten over het conflict wordt gesproken en dat dat op een gedegen manier gebeurt. Ook dat gebeurt in Amsterdam.
pi_211003590
Ok, genoeg simpelheden voor de vroege morgen. Fijne dag allemaal

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2023 08:46:06 ]
pi_211003591
quote:

[..]
Het recht op zelfverdediging van Isral heeft dan ook geen ene fuck te maken met 'de huizen van anderen plat bombarderen'. Zeker niet als je kijkt hoe wij (naar mijn mening zeer degelijk en nuchter, proportionaliteit als voorwaarde) zelfverdediging gedefinieerd hebben in onze rechtstaat. Hartstikke logisch dat Nederlandse politieke partijen niet in dat 'zelfverdediging' narratief mee gaan.

https://www.omroepbrabant(...)ouw-18-vrijgesproken

Als dit meisje later het huis/gezin van haar aanvaller gebombardeerd of iets aangedaan zou hebben zou het terecht geen zelfverdediging meer zijn geweest.
pi_211003597
quote:
Hoe gaan we van die progressieve ziekte afkomen?

[ Bericht 30% gewijzigd door ReplaR op 19-10-2023 08:56:51 ]
pi_211003600
quote:

[..]

Nee, de ruimte die jij verwacht is een klankkast. En dan ga je nog wijzen naar anderen ook :')

Je bent weer een toonbeeld dat zelfreflectie echt niet jullie ding is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211003601
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:40 schreef Rupibma het volgende:

[..]
De situatie is anders dan een Oekrane, tho?
Elke situatie is anders, maar waarom zou je tegen het recht op zelfverdediging stemmen?

Bekijk verder de partijen die tegen stemden,hun geschiedenis en hun achterban. Deze partijen komen voort uit en hebben een gedachtegoed vanuit links/rechts extremisme, socialisme/communisme of een islamitische achterban.

Laten we hopen dat de schellen van de ogen van de 'gewone' burger nu afvallen en men daadwerkelijk kan zien waar het antisemitisme zich schuilhoudt, en dat is niet alleen meer aan de uiteinden van het hoefijzer, maar het virus verspreid zich met name ter linkerzijde.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:47:27 #85
498210 KoningWouter
pi_211003604
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee, de ruimte die jij verwacht is een klankkast. En dan ga je nog wijzen naar anderen ook :')

Pas op je scheert iedereen over een kam!
pi_211003616
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Het recht op zelfverdediging van Isral heeft dan ook geen ene fuck te maken met 'de huizen van anderen plat bombarderen'. Zeker niet als je kijkt hoe wij (naar mijn mening zeer degelijk en nuchter, proportionaliteit als voorwaarde) zelfverdediging gedefinieerd hebben in onze rechtstaat. Hartstikke logisch dat Nederlandse politieke partijen niet in dat 'zelfverdediging' narratief mee gaan.

Als dit meisje later het huis/gezin van haar aanvaller gebombardeerd of iets aangedaan zou hebben zou het terecht geen zelfverdediging meer zijn geweest.
Zo zie je maar de kracht van media. Ik had dat meisje al als schuldige bestempeld, blijkt het noodweer te zijn.
pi_211003620
quote:

[..]

En de Oekrainers zijn ook zo'n lieverdjes. Het is en blijft selectieve verontwaardiging.

Maar goed, daar verschillen wij en het merendeel van de partijen van mening.
pi_211003624
quote:

[..]

Jullie. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:47 schreef Montagui het volgende:

[..]
Elke situatie is anders, maar waarom zou je tegen het recht op zelfverdediging stemmen?

Bekijk verder de partijen die tegen stemden,hun geschiedenis en hun achterban. Deze partijen komen voort uit en hebben een gedachtegoed vanuit links/rechts extremisme, socialisme/communisme of een islamitische achterban.

Laten we hopen dat de schellen van de ogen van de 'gewone' burger nu afvallen en men daadwerkelijk kan zien waar het antisemitisme zich schuilhoudt, en dat is niet alleen meer aan de uiteinden van het hoefijzer, maar het virus verspreid zich met name ter linkerzijde.
Alles als antisemitisme beschouwen onderdrukt een normale discussie. Alles op islam gooien ook. In 1940 was hier geen islam.
pi_211003628
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:49 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Zo zie je maar de kracht van media. Ik had dat meisje al als schuldige bestempeld, blijkt het noodweer te zijn.
Ik denk ook serieus dat de gehele wereld zich achter de oren mag krabben over wat er met de nieuwsgaring rond het drama van het ziekenhuis gaande is geweest, dit is geen klein ding, de halve wereld in brand krijgen met een verzonnen verhaal.
pi_211003634
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alles als antisemitisme beschouwen onderdrukt een normale discussie. Alles op islam gooien ook. In 1940 was hier geen islam.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk ook serieus dat de gehele wereld zich achter de oren mag krabben over wat er met de nieuwsgaring rond het drama van het ziekenhuis gaande is geweest, dit is geen klein ding, de halve wereld in brand krijgen met een verzonnen verhaal.
Daarom zei ik gisteren, ik wacht af. Over een tijdje wanneer het niet meer boeit horen we de waarheid wel
pi_211003643
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:53 schreef Rupibma het volgende:

[..]
[..]
[..]
Daarom zei ik gisteren, ik wacht af. Over een tijdje wanneer het niet meer boeit horen we de waarheid wel
Jawel, het boeit juist extreem veel, dit is een van de grootste uitdagingen van de mensheid zelfs, waarheidsvinding.
pi_211003651
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:49 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik in eerste instantie ook, zal wel een initile reflex zijn toen ik de inleiding las dat ze iemand neerstak. Maar als je dan verder leest dat hij haar geweld aan wilde doen en in het nauw dreef terwijl ze een vleesmes ter hande had, Tsja..

Zo ook hier. Als Isral de binnendringende Hamas leden compleet afgeschoten zou hebben, ja, dat is zelfverdediging.

Maar daags later die hele regio bombarderen is dat absoluut niet. Dat is vergelding.

En dat dat soort acties niet door Nederlandse partijen gesteund worden dmv een motie onder de noemer zelfverdediging, is niet meer dan logisch.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:57:32 #93
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_211003659
Jamila Abdallah Taha al-Shanti doet het ook niet meer

twitter
pi_211003671
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Kijk zo pak je ze aan:

_O_

eindelijk _O_

Nou, geluidswaarschuwing is wel nodig...
:')
Tering, wat een gilwijf..
pi_211003673
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:57 schreef NoXia het volgende:
Jamila Abdallah Taha al-Shanti doet het ook niet meer

[ twitter ]
Is dit de Hamas adventskalender 2023?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:05:14 #96
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211003696
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:53 schreef Rupibma het volgende:

[..]
[..]
[..]
Sorry hoor, maar de waarheid is nu al wel duidelijk. Tenzij je bewust oogkleppen op hebt
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:06:18 #97
396550 Richestorags
pi_211003702
quote:

[..]
Dat is net zo goed debiel.
pi_211003725
twitter
Wanneer gaat onze Mark naar Isral?
pi_211003734
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is net zo goed debiel.
Racistisch bedoel je dan met jouw gedachtegang.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:05 schreef nixxx het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar de waarheid is nu al wel duidelijk. Tenzij je bewust oogkleppen op hebt
Ik weet het niet. Dat laatste zou kunnen. Ik raad je aan eens een boek te lezen over zaken als waarheidsbevinding, dan zie je dat we allemaal hebben.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:12:36 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211003735
quote:
Kijk zo pak je ze aan:

_O_

eindelijk _O_

Commentaar eronder:

quote:
Ik was zelf rond dit tijdstip op het station. De sfeer was heel grimmig. Lang geen politie te zien terwijl mensen publiekelijk in elkaar geramd werden. Hoorde van een NS medewerker ter plaatse dat de ME buiten al was ingeroepen omdat demonstranten vuurwerk naar politie begonnen af te vuren. Dit was de afloop, de politie wilden natuurlijk dat iedereen vertrok. Eerlijk, het had veel eerder gemogen
:{
pi_211003749
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:11 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ twitter ]Wanneer gaat onze Mark naar Isral?
Is dat nodig dan?
pi_211003779
quote:
5s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is dat nodig dan?
Voor mij niet. Ik vraag het me alleen af.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:20:47 #103
396550 Richestorags
pi_211003790
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:12 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Racistisch bedoel je dan met jouw gedachtegang.
Welke gedachtegang zou dat zijn?
pi_211003810
BBC hoeft Hamas niet terroristen te noemen, Wikipedia doet dat ook niet

kunnen die israeliers wel gaan lopen janken, maar je hebt nog altijd recht op eigen mening om niet bevooroordeeld je nieuws te posten
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_211003828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:23 schreef TheVoice4ever het volgende:

kunnen die israeliers wel gaan lopen janken, maar je hebt nog altijd recht op eigen mening om niet bevooroordeeld je nieuws te posten
Tegen wie heb je het?
pi_211003844
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:25 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Tegen wie heb je het?
krantenkoppen in de engelse dagbladen, Israelische premier hekelt BBC die Hamas geen terroristen noemen

donderdag 19 oktober 2023 @ 09:28:35 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211003851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze vraagt er wel terecht aandacht voor. Ik heb als deel van mijn werk jarenlang interviews gevoerd met jongeren (12-15 jaar) en met name de moeilijke positie van moslima’s trof mij. Ik moet nog vaak denken aan de meid die zo graag op dansles wilde, maar in de weekeinden naar koranles moest en verscheurd werd tussen wat ze leuk vond en wat van haar verwacht werd. En die andere meid die goed kon leren en graag naar de havo wilde, maar tegen een muur van bureaucratie opliep en geen hulp kreeg van haar ouders of haar leerkrachten. En die meid die graag een hoofddoek wilde dragen maar er geen begrip voor kon verwachten. Of die meid die dat juist niet wilde en daarop aangekeken werd.
Ik wil zeker niet ontkennen dat ook kinderen uit de moslim gemeenschap hun problemen hebben. Ik wil wel zeggen dat naar mijn mening veel van die problemen uit hun eigen gemeenschap komen en dat we daar als de rest van de Nederlandse samenleving weinig aan kunnen doen.
Even je voorbeelden bekijken:
Dansles-koranles: duidelijk een probleem tussen haar en haar ouders, waarbij ze niet de mogelijkheid krijgt om haar eigen prioriteiten te volgen maar in het religieuze keurslijf van haar ouders gedwongen wordt.
Goed lerende moslima, naar de havo gaan lijkt me toch niet echt een probleem? Als je goed kunt leren en je cijfers ernaar zijn, dan krijg je toch gewoon een advies waardoor je naar de havo kan? Ik verwacht niet dat leraren daarvoor gaan liggen. Ik verwacht ook niet snel trouwens van leraren dat ze er keihard tegenin zouden gaan als de ouders het meisje op de mavo/vmbo willen zetten. Dat lijkt me dus ook meer een probleem veroorzaakt door de ouders en hun idee van wat een meisje qua onderwijs nodig heeft voor de rol die zij voor zich zien (moeder/huisvrouw?)
Wel hoofddoek, tsja, moet je daar support van de Nederlandse samenleving voor verwachten? Tolerantie op zijn hoogst zou ik zeggen.
Geen hoofddoek, ja, weer het probleem van de moslim gemeenschap, qua Nederlandse wetgeving en normen kun je natuurlijk niet gedwongen worden door je ouders om een hoofddoek te dragen. Dat we dat soort dwang in de praktijk tolereren zou je als een probleem van de Nederlandse samenleving kunnen zien.

Ik denk dat je hierbij in ogenschouw moet nemen hoe de Nederlandse samenleving ontwikkeld is en dat het in korte tijd (50jaar) toevoegen van grote groepen migranten met een heel andere ontwikkeling een enorme clash veroorzaakt. We hebben gewoon als samenleving geen methoden om dit soort problemen aan te pakken en bijv in te grijpen in zo’n gesloten gemeenschap. Zelfs een vergelijk met gesloten gemeenschappen zoals de gereformeerden en jehova’s gaat mank.
pi_211003857
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:27 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]
krantenkoppen in de engelse dagbladen, Israelische premier hekelt BBC die Hamas geen terroristen noemen

[ afbeelding ]
Goede woorden van Charles trouwens. ^O^
pi_211003870
Heh. Is Isral nog steeds aan het bombarderen zelfs in 't zuiden? De traditionele media zijn akelig stil, die durven na dat fiasco niks meer?
pi_211003871
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Welke gedachtegang zou dat zijn?
Aanvallen jood is op basis van religie is antisemiet.

Aanvallen Turk is op basis van nationaliteit is racistisch.
pi_211003881
quote:
officially the Islamic Resistance Movement (حركة المقاومة الإسلامية Ḥarakah al-Muqāwamah al-ʾIslāmiyyah), is a Sunni Islamist political and military organization governing the Gaza Strip of the Palestinian territories.
de eerste zin in de engelse/internationale wikipedia pagina over Hamas

dat Israel daar niet getriggerd over is _O-
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:36:06 #112
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211003903
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:31 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik ook veel geleerd van de Turken in Nederland. De turkendouche bijvoorbeeld als je geen zin had om te douchen na het sporten op de middelbare school _O_
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:40:27 #113
396550 Richestorags
pi_211003941
quote:

[..]

Wellicht een goed uitgangspunt dat als je zelf vraagt om nuance en dat je niet in een hokje geduwd wil worden dat je zelf niet gaat duwen. Ik geef aan dat het debiel is en dan ga je er nog bovenop. Het is trouwens discriminerend, Turken zijn geen ras.
pi_211003970
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wellicht een goed uitgangspunt dat als je zelf vraagt om nuance en dat je niet in een hokje geduwd wil worden dat je zelf niet gaat duwen. Ik geef aan dat het debiel is en dan ga je er nog bovenop. Het is trouwens discriminerend, Turken zijn geen ras.
Ho ho. Jij wil alles in hokjes. Dan dit ook graag. Niet nuanceren als het je agenda niet uitkomt.
pi_211003974
Deze week hele week vies weer?
pi_211003975
en aanvallen palestijnen mag gewoon schijnbaar

joden zijn niet graag het slachtoffer maar de onderdrukker, die gaan Gaza gewoon helemaal plat bombarderen omdat het kan en die hebben toch niet hetzelfde geloof als hun dus wat geven hun om die palestijnen
pi_211003999
quote:

[..]

Net zoals het aanvallen van een Duitser, Fransman, Chinees of Ghanees dat is. Het is allemaal fout.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:46:28 #118
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_211004004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:43 schreef LethalNinja het volgende:
Deze week hele week vies weer?
Vanaf maandag gelukkig weer wat droger

donderdag 19 oktober 2023 @ 09:47:07 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211004013
quote:
Kijk zo pak je ze aan:

_O_

eindelijk _O_

Mja vind het wel een harde reactie meteen van de politie. Wellicht is er eerst gepraat en wouden ze niet weg. Maargoed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211004026
quote:

[..]
Er is maar n menselijke ras. Dus racisme bestaat niet
pi_211004027
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:46 schreef NoXia het volgende:

[..]
Vanaf maandag gelukkig weer wat droger

[ afbeelding ]
Oei paar druppels en wolken. Das te slecht zicht voor lucht ondersteuning.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:49:58 #122
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211004036
Gaat lekker! 👍

https://www.jpost.com/breaking-news/article-769124
IDF's successful target campaign
The IDF successfully targeted Osama al-Mazini, a senior member of Hamas's political bureau and the head of Hamas's Shura Council, on Monday. Hamas' national security commander of Gaza's southern district was also killed in a targeted attack on Sunday evening, and the IDF announced on Monday afternoon that it had successfully assassinated the head of Hamas General Intelligence in Khan Yunis.

An Israeli airstrike on Tuesday afternoon killed the head of Hamas’s Central Gaza Brigade, Hamas admitted, and up to 14 members of the family of Hamas leader Ismail Haniyeh, including his brother and nephew were also killed in an airstrike on Tuesday.
The strategic targeting of Hamas leaders and government and military installations is part of Israel's response to the devastating attacks that saw Hamas terrorists infiltrate southern Israel, attacking border communities and IDF bases, killing over 1,400 Israelis and kidnapping some 200 Israelis and taking them hostage in Gaza.
pi_211004057
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:49 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Oei paar druppels en wolken. Das te slecht zicht voor lucht ondersteuning.
Dat is Amsterdam.

In Gaza is het zonnig.
pi_211004082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:52 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat is Amsterdam.

In Gaza is het zonnig.
jammer dat daar binnenkort niemand meer leeft dan
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:58:01 #125
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211004101
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Mja vind het wel een harde reactie meteen van de politie. Wellicht is er eerst gepraat en wouden ze niet weg. Maargoed.
Wat mij betreft veel te soft, harder meppen, traangas erop en met het waterkanon zo hopla van de straat spuiten om ze vervolgens keihard juridisch aan te pakken.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:59:11 #126
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211004113
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:55 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]
jammer dat daar binnenkort niemand meer leeft dan
Drama much?
pi_211004132
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:59 schreef nixxx het volgende:

[..]
Drama much?
nee, in Gaza wonen geen joden, dus al die moslims moeten weg

#JodenPower

na Gaza, is de extreem rechtse pro-palestine jeugd aan de beurt in europa
pi_211004137
ik steun Israel altijd _O_ joden zijn top
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:01:55 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004139
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:01 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]
nee, in Gaza wonen geen joden, dus al die moslims moeten weg

#JodenPower

na Gaza, is de extreem rechtse pro-palestine jeugd aan de beurt in europa
De straten van Europa staan inderdaad al dagen vol met massa's Joodse rellers en demonstranten ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211004143
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:28 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik wil zeker niet ontkennen dat ook kinderen uit de moslim gemeenschap hun problemen hebben. Ik wil wel zeggen dat naar mijn mening veel van die problemen uit hun eigen gemeenschap komen en dat we daar als de rest van de Nederlandse samenleving weinig aan kunnen doen.
Even je voorbeelden bekijken:
Dansles-koranles: duidelijk een probleem tussen haar en haar ouders, waarbij ze niet de mogelijkheid krijgt om haar eigen prioriteiten te volgen maar in het religieuze keurslijf van haar ouders gedwongen wordt.
Goed lerende moslima, naar de havo gaan lijkt me toch niet echt een probleem? Als je goed kunt leren en je cijfers ernaar zijn, dan krijg je toch gewoon een advies waardoor je naar de havo kan? Ik verwacht niet dat leraren daarvoor gaan liggen. Ik verwacht ook niet snel trouwens van leraren dat ze er keihard tegenin zouden gaan als de ouders het meisje op de mavo/vmbo willen zetten. Dat lijkt me dus ook meer een probleem veroorzaakt door de ouders en hun idee van wat een meisje qua onderwijs nodig heeft voor de rol die zij voor zich zien (moeder/huisvrouw?)
Wel hoofddoek, tsja, moet je daar support van de Nederlandse samenleving voor verwachten? Tolerantie op zijn hoogst zou ik zeggen.
Geen hoofddoek, ja, weer het probleem van de moslim gemeenschap, qua Nederlandse wetgeving en normen kun je natuurlijk niet gedwongen worden door je ouders om een hoofddoek te dragen. Dat we dat soort dwang in de praktijk tolereren zou je als een probleem van de Nederlandse samenleving kunnen zien.

Ik denk dat je hierbij in ogenschouw moet nemen hoe de Nederlandse samenleving ontwikkeld is en dat het in korte tijd (50jaar) toevoegen van grote groepen migranten met een heel andere ontwikkeling een enorme clash veroorzaakt. We hebben gewoon als samenleving geen methoden om dit soort problemen aan te pakken en bijv in te grijpen in zo’n gesloten gemeenschap. Zelfs een vergelijk met gesloten gemeenschappen zoals de gereformeerden en jehova’s gaat mank.
Lekker veel tekst, maar nergens benoemen dat Nederlanders net zo mee doen aan pesterijen.
Gaslight het hele onderwerp pesten maar weer. Ongelofelijk
pi_211004148
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De straten van Europa staan inderdaad al dagen vol met massa's Joodse rellers en demonstranten ja.
anti-joodse rellers met hun ''free palestine'' spandoeken

net alsof israel de palestijnen ooit heeft aangevallen
pi_211004154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:01 schreef TheVoice4ever het volgende:
ik steun Israel altijd _O_ joden zijn top
Jij bent echt de slechtste act die in deze reeks voorkomt :')
pi_211004155
het afmaken van die palestijnse president wordt helemaal een makkie, zo'n ouwe lul van 87 :+
pi_211004177
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:23 schreef TheVoice4ever het volgende:

Wat zijn het dan? :')
1947-2016
pi_211004196
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
politieke, militante organisatie

waar ISIS wel als terroristische organisatie wordt gezien, net als Al-Qaeda

Hamas is ongeveer hetzelfde als Golden Dawn in Griekenland (die neo-nazi partij daar)
pi_211004199
quote:

[..]
Een politieke beweging aldus de VN
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211004209
Golden Dawn die laatste tijd steeds minder macht heeft dus daar is wel wat goed nieuws bij de Grieken

die deden ook enkele journalisten die tegen hun waren vermoorden en ook enkele oppositieleden

wiens logo ook een letterlijk Nazi symbool heeft :')
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:11:02 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004210
quote:

[..]
Een moorddadig primitief clubje radicalen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:12:12 #139
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211004219
Scotland heeft niets geleerd van Zweden, Black September, Lebanon Civil War en Kuwait, wat een idioten :|W

Ze maken letterlijk dezelfde fout als Zweden: oeh zielige beelden van zielige Syrische vrouwen en kinderen, kom maar binnen hoor. Wij redden jullie wel. En uiteindelijk komen er voornamelijk mannen van militaire leeftijd met een vijandige moslim mentaliteit binnen die het land onveilig maken en er nu dagelijks schietpartijen en liquidaties plaatsvinden.

https://www.jpost.com/international/article-769145
Scotland ready to accept refugees from Gaza, says First Minister Humza Yousaf

[ Bericht 14% gewijzigd door slashdotter3 op 19-10-2023 10:23:30 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:12:13 #140
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211004220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:02 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Lekker veel tekst, maar nergens benoemen dat Nederlanders net zo mee doen aan pesterijen.
Gaslight het hele onderwerp pesten maar weer. Ongelofelijk
Die post van Claudia_X ging niet over pesten, maar over problemen die kinderen uit moslim gemeenschap ervaren en dat daar minder aandacht voor zou zijn.

En of er veel (autochtone) Nederlanders meedoen met het pesten van joodse kinderen op dit moment, dat zou ik niet weten. Mijn onderbuik gevoel is toch dat dat voornamelijk uit de moslim gemeenschap komt.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:13:09 #141
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211004227
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:09 schreef Slayage het volgende:

[..]
Vinden ze dat dan ook van IS?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211004233
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:12 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die post van Claudia_X ging niet over pesten, maar over problemen die kinderen uit moslim gemeenschap ervaren en dat daar minder aandacht voor zou zijn.

En of er veel (autochtone) Nederlanders meedoen met het pesten van joodse kinderen op dit moment, dat zou ik niet weten. Mijn onderbuik gevoel is toch dat dat voornamelijk uit de moslim gemeenschap komt.
Of uit de FvD wappie hoek die ook even de antisemitische afslag hebben genomen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:14:50 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Of uit de FvD wappie hoek die ook even de antisemitische afslag hebben genomen.
Dat FvD vroeg of laat gezellig op de koffie zou gaan bij onze lokale wahabi's was dan ook logisch, gezien hun vrouwonvriendelijke aartsconservatieve inslag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:15:16 #144
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211004250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Scotland heeft niets geleerd van Zweden, Black September, Lebanon Civil War en Kuwait, wat een idioten :|W

https://www.jpost.com/international/article-769145
Scotland ready to accept refugees from Gaza, says First Minister Humza Yousaf
Dat lijkt me inderdaad niet slim. Hopelijk spreekt de Schotse PM hier voor zijn beurt en wordt hij door de rest van de regering teruggefloten. Of hij heeft het alleen over zijn schoonouders die daar volgens mij nog zitten.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:17:13 #145
3542 Gia
User under construction
pi_211004262
quote:

[..]
Hier hoorde je een liedje: Turkie, Turkie, broekie met een jurkie...
Inderdaad niet iets om je heel druk over te maken. Is slechts een beschrijving van hun kleding.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:17:45 #146
396550 Richestorags
pi_211004264
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:42 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ho ho. Jij wil alles in hokjes. Dan dit ook graag. Niet nuanceren als het je agenda niet uitkomt.
Ik heb je letterlijk nog nooit in een hokje gezet in dit topic. Ik geef aan dat ik het debiel vind wat er tegen je werd gezegd en dan ga je alsnog schoppen terwijl je zelf normaal behandeld wil worden. Waarom bepaal je mijn gedachtegang voor mij?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:17:45 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004265
quote:
UvA kun je afschrijven, reddeloos verloren woke instituut. Zoals zoveel universiteiten in Nederland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211004273
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:08 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]
politieke, militante organisatie

waar ISIS wel als terroristische organisatie wordt gezien, net als Al-Qaeda

Hamas is ongeveer hetzelfde als Golden Dawn in Griekenland (die neo-nazi partij daar)
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:09 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wat burgers vermoord op beestachtige wijze om angst in te boezemen en de eigen zaak kracht bij te zetten.

Zuivere definitie van terrorisme.
1947-2016
pi_211004284
quote:

[..]

Bovendien, pesten is (helaas) alom aanwezig en ik denk dat in veel gevallen afkomst of religie gewoon n van de vele mogelijke stokken om mee te slaan is. Net zo als rood haar dat (voor sommigen) bijvoorbeeld is.
Tails tell tales
pi_211004286
quote:

[..]
Een Turk benadelen omdat diegene Turks is, dat is racisme (etniciteit/afkomst). Een Turk benadelen omdat diegene moslim is, is discriminatie. Dat is hoe ze het mij hebben geleerd.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:21:24 #151
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211004291
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Wat burgers vermoord op beestachtige wijze om angst in te boezemen en de eigen zaak kracht bij te zetten.

Zuivere definitie van terrorisme.
Volgens die definitie zou Israel ook een terroristenstaat zijn. Maar het is wel wat gek dat Hamas zo door de VN wordt gedefinieerd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211004293
quote:
Triest en je zou juist van een universiteit anders verwachten/hopen.
Tails tell tales
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:21:54 #153
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211004296
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:03 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Je geeft hem te veel eer. Je noemt een Lada ook geen Rolls Royce.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:23:31 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004309
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:21 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik niet meer hoor.

UvA is net zo geloofwaardig als Bob Jones University of Liberty College.

Ideologische gifbelten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:24:09 #155
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211004312
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:21 schreef Forbry het volgende:

[..]
Waarom?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:24:30 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004315
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Waarom?
Kritisch denken en zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:25:11 #157
13462 BansheeBoy
pi_211004321
Isrol doet dit slim. Ze proberen de volledige aandacht op Hamas te leggen. Op deze manier krijgen ze wereldwijd goodwill. Maar helaas voor ze. Voor het eerst in de geschiedenis zitten ze niet alleen aan de mediatouwtjes. Social media sloopt hun voorheen altijd werkende plan. En ik moet zeggen, het geeft me een optimaal gevoel in de lendenen.

Dus ik zeg in koor:

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel
Pakt de dief een stuk grond af dan is het hem die ik bel!

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_211004325
De UVA is ook niet meer serieus te nemen dus.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:26:07 #159
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211004334
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik niet meer hoor.

UvA is net zo geloofwaardig als Bob Jones University of Liberty College.

Ideologische gifbelten.
Zelfs mijn alma mater de TUDelft gaat een beetje rare kanten op af en toe.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:26:21 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004335
quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Isrol doet dit slim. Ze proberen de volledige aandacht op Hamas te leggen. Op deze manier krijgen ze wereldwijd goodwill. Maar helaas voor ze. Voor het eerst in de geschiedenis zitten ze niet alleen aan de mediatouwtjes. Social media sloopt hun voorheen altijd werkende plan. En ik moet zeggen, het geeft me een optimaal gevoel in de lendenen.

Dus ik zeg in koor:

Al is de leugen nog snel de waarheid achterhaald hem wel
Pakt de dief een stuk grond af dan is hem die ik bel!

Jij dacht, na de antisemitische bagger van gisteren ga ik vandaag vrolijk verder met een nieuwe dosis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211004338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Hier hoorde je een liedje: Turkie, Turkie, broekie met een jurkie...
Inderdaad niet iets om je heel druk over te maken. Is slechts een beschrijving van hun kleding.
Sure, Gia. Sure
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:26:52 #162
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211004341
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kritisch denken en zo.
Dat doen ze juist door op te roepen ook de misdaden vanuit Israel te benoemen lijkt me. UvA is ook niet de enige uni waar dit speelt trouwens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:27:36 #163
13462 BansheeBoy
pi_211004349
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jij dacht, na de antisemitische bagger van gisteren ga ik vandaag vrolijk verder met een nieuwe dosis.
Pardon? Ik was niet zo heel actief gisteren. Daarnaast ben ik geen antisemiet. Verre van eigenlijk.

pi_211004351
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Je kan in de comments lezen wat er is gebeurd.
Ze sloegen voorbijgangers, gooiden vuurwerk naar hulpverleners, waren al een flinke tijd bezig en luisterden niet naar politie.
Dan moet je maar voelen.
pi_211004353
quote:

Dus ik zeg in koor:

Volgens mij kan je iets niet "in koor" zeggen als je alleen bent.

Sorry voor de off topic.
pi_211004357
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:03 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Niet alleen in deze reeks.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:28:17 #167
498210 KoningWouter
pi_211004358
quote:

[..]
Wat is er zo antisemitisch aan de dikgedrukte tekst?
pi_211004367
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hier hetzelfde, denk ik. Maar blijkbaar is het toch echt weer eens een schreeuwende (of zelfs agressieve) minderheid die de algehele sfeer bepaalt want:
Tails tell tales
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:30:26 #169
13462 BansheeBoy
pi_211004372
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:28 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Antisemitisme, door te pas en te onpas gebruiken van deze term is het zijn kracht en lading allang verloren. Blij toe, want het werd aardig misbruikt. Geldt ook voor termen als racisme en discriminatie. Je moet die termen alleen gebruiken als je zeker van je zaak bent. En dat zeg ik als blije "Marokkaan".

donderdag 19 oktober 2023 @ 10:31:33 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004379
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:26 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat doen ze juist door op te roepen ook de misdaden vanuit Israel te benoemen lijkt me. UvA is ook niet de enige uni waar dit speelt trouwens.
Hoezo, 'ook'. Hun stellingname getuigt niet van enige nuance, geen 'ook', maar 'enkel'.

Zoals het hoort, gegeven de wetten van Croughs.

Dit is weer een actie van een roedel progressieve studenten die nauwelijks Isral op een kaart kan aanwijzen maar in hun drang te deugen zich weer even wil profileren als hoeders van de menselijkheid.

Over de legio gruwelijkheden die zich afspelen in de wereld hoor je dit volk nooit, het is enkel wanneer er op het Westen kan worden afgegeven, volkssport nummer 1 aan een hoop 'dekoloniserende' uni's in Nederland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:32:54 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:28 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
De standaard 'De Joden controleren de media/banken/wereld'-riedel, een klassieker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211004402
quote:

[..]
Antisemitisme tool werkt niet meer. Kom met wat anders.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:35:31 #173
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211004405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:20 schreef Forbry het volgende:

[..]
Bovendien, pesten is (helaas) alom aanwezig en ik denk dat in veel gevallen afkomst of religie gewoon n van de vele mogelijke stokken om mee te slaan is. Net zo als rood haar dat (voor sommigen) bijvoorbeeld is.
Ja, maar ik denk ook dat kinderen die stokken meekrijgen vanuit huis. Ik kom uit een extreem witte gemeenschap. We hadden wat indo's, waaronder ons gezin, n hindoestaans en n Antilliaans gezien en dat was het wel zo'n beetje. Toen we eind jaren '80 ineens een influx van Iraanse vluchtelingen kregen, hoorde je hele rare dingen uit bepaalde witte kindermondjes komen.

Ander voorbeeld: in deze wijk wonen heel veel Turken. De vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen waren vaak Turks van afkomst. Gewoon kinderen, nooit veel rare dingen, maar n incidentje viel mij toen al op. Wij stonden op het punt om naar de McDonald's te gaan toen het beste vriendje van jongste zoon aan kwam lopen met zijn moeder.

Mijn zoon: "Oooh mag mer (fictieve naam) mee?"
Ik (tegen moeder): "We gaan naar de Mac voor een ijsje. Mag hij mee?"
Moeder: "Ja tuurlijk!"
mer (jaar of 5, 6): "Maar mama! Op tv zeiden ze dat we dan Iesraa-iel geld gaven!"
Moeder (wat gegeneerd): "Uh ja nee laat maar, mag wel hoor!"

Zo'n jochie van die leeftijd heeft dus al gehoord van dit soort dingen. Op de knikker-soms-nog-ongelukjes-leeftijd heeft hij al in zijn hoofdje dat Isral slecht is en geen geld mag krijgen via de grote boze westerse Mac. Of zo :{
pi_211004406
quote:

[..]
Maar ook het kritisch denken van de andere kant toe laten staan.
Op een universiteitmoet je juist het gesprek aan kunnen gaan, de discussie aan kunnen gaan.
Maar nee ze willen de andere kant de mond snoeren.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:36:07 #175
498210 KoningWouter
pi_211004410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De standaard 'De Joden controleren de media/banken/wereld'-riedel, een klassieker.
Daar ben ik mee bekend. Maar dat maakt het benoemen toch geen antisemitisme?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:36:12 #176
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211004411
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nja wel goed dat die Joden de NOS en overige zombie-journalistieke kanalen zover kregen dat ze binnen een minuut van een verschroeide parkeerplaats een ingestort ziekenhuis met wel DUIZEND doden onder het puin wisten te maken, je moet het ze nageven, zo doortrapt....
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:36:32 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:35 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Die werkt nog uitstekend, gezien de ontwikkelingen op Nederlandse scholen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:37:02 #178
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211004421
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoezo, 'ook'. Hun stellingname getuigt niet van enige nuance, geen 'ook', maar 'enkel'.

Dit is weer een actie van een roedel progressieve studenten die nauwelijks Isral op een kaart kunnen aanwijzen maar in hun drang te deugen zich weer even willen profileren als hoeders van de menselijkheid.

Over de legio gruwelijkheden die zich afspelen in de wereld hoor je dit volk nooit, het is enkel wanneer er op het Westen kan worden afgegeven, volkssport nummer 1 aan een hoop uni's in Nederland.
Nee, ook

quote:
Wat meespeelt, is dat de UvA de inval van Rusland in Oekrane wel expliciet veroordeelde, toen de oorlog daar vorig jaar begon. Afgelopen week beperkte het bestuur zich tot de verklaring dat het ‘grote zorgen’ heeft over ‘de aanval van Hamas op Isral, de aanhoudende gevechten en de reactie van Isral’.
Overigens zijn de ondertekenaars niet slechts studenten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:37:47 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004429
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:36 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Daar ben ik mee bekend. Maar dat maakt het benoemen toch geen antisemitisme?
Dat benoemen als waarheid? Natuurlijk wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:37:57 #180
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211004431
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:35 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Maar ook het kritisch denken van de andere kant toe laten staan.
Op een universiteitmoet je juist het gesprek aan kunnen gaan, de discussie aan kunnen gaan.
Maar nee ze willen de andere kant de mond snoeren.
Nope.

quote:
Amsterdam hekelen de ondertekenaars van de brief vooral het feit dat de universiteit veel investeert in onderwijs over dekolonisatie, holocaust en genocide, maar die begrippen nu niet in de mond neemt met betrekking tot Gaza. ‘Waarom zou je nog onderwijzen over mensenrechten’, zegt Connick, ‘als je die van de Palestijnen niet verdedigt?’

Daarnaast vinden de briefschrijvers het onbegrijpelijk dat het universiteitsbestuur zelf geen bijeenkomsten voor de studenten, medewerkers en andere Amsterdammers organiseert om over deze oorlog te discussiren. ‘De UvA presenteert zich als een plek die dialoog en kritisch denken hoog in het vaandel heeft, maar laat nu het tegenovergestelde zien’, zegt Connick
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211004432
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Waarom?
In principe zou een universiteit een bolwerk van wetenschap, kennis, intellect en kritisch vermogen moeten zijn en van daaruit mag je daar ook meer redelijkheid, nuance, neutraliteit, rationaliteit etc. verwachten vind ik.

Ben het met @EttovanBelgie en @Claudia_x eens dat dat (soms) niet echt het geval (meer) lijkt te zijn...

Zelf ook aan een universiteit gestudeerd, maar daar, toentertijd, gelukkig weinig van ideologische taferelen meegekregen.
Tails tell tales
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:38:24 #182
498210 KoningWouter
pi_211004434
quote:
12s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nja wel goed dat die Joden de NOS en overige zombie-journalistieke kanalen zover kregen dat ze binnen een minuut van een verschroeide parkeerplaats een ingestort ziekenhuis met wel DUIZEND doden onder het puin wisten te maken, je moet het ze nageven, zo doortrapt....
Nou daar benoemde BansheeBoy het dat ze de macht aan het verliezen waren die ze volgens de complottheorie hebben.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:38:35 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004437
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee, ook
[..]
Overigens zijn de ondertekenaars niet slechts studenten.
Dat maakt het nog erger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211004444
quote:
Actievoerders Extinction Rebellion projecteren Palestijnse vlag op Euromast
Actievoerders van Extinction Rebellion hebben woensdagavond de Palestijnse vlag op de Euromast in Rotterdam geprojecteerd. De vlag verscheen rond 21:00 uur. De actiegroep toont daarmee naar eigen zeggen solidariteit met het Palestijnse volk.

De actievoerder laat weten dat het projecteren van de vlag een tegenreactie is op de solidariteit die voor Isral wordt getoond wereldwijd. "Veel andere steden en landen hebben de Isralische vlag gehesen. Wij vinden dat onacceptabel."

Extinction Rebellion Rotterdam roept de Nederlandse overheid op om zich in te zetten voor Palestijnse onafhankelijkheid. "Extinction Rebellion is tegen elke vorm van onderdrukking, onafhankelijk van de vorm die het aanneemt", schrijft de actiegroep. Ook eist Extinction Rebellion 'dat Nederland gehoor geeft aan de oproep van de Spaanse minister Ione Belarra om de Israelische premier Benjamin Netanyahu terecht te laten staan voor oorlogsmisdaden in het Internationaal Strafhof'.
https://www.rijnmond.nl/n(...)nse-vlag-op-euromast
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:39:11 #185
498210 KoningWouter
pi_211004446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat benoemen als waarheid? Natuurlijk wel.
Er wordt toch helemaal geen waardeoordeel gevormd.

Antisemitisme is jodenhaat. Dat zie ik er niet in.
pi_211004449
quote:

[..]

Ja natuurlijk
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:39:27 #187
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211004451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:38 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou daar benoemde BansheeBoy het dat ze de macht aan het verliezen waren die ze volgens de complottheorie hebben.
oh ja... zo werkt dat natuurlijk in dat koppie.... :')
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:39:43 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004453
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:37 schreef Caland het volgende:

[..]
Nope.
[..]

Open plek, UvA...

_O- _O- _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:40:34 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ah, hebben we die club ook weer...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211004465
quote:

[..]

Oppakken en voor de rechter flikkeren. Net als die erasmusbrugprojecteuren.
1947-2016
pi_211004467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die werkt nog uitstekend, gezien de ontwikkelingen op Nederlandse scholen.
Of dat de publieke opinie op basis van propaganda, vol leugens naar een anti-islam plek toegetrokken is waarbij moslimkindjes van 6 met 26 messteken bruut vermoord worden. Hey.. mooie ontwikkelingen in de ogen van ''sommigen''.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:41:27 #192
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211004470
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Open plek, UvA...

_O- _O- _O-
Oja, universiteiten horen er volgens complotgekkies ook bij. Was ik even vergeten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211004475
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:35 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Exact. Kom met wat anders werkperd, je bagger werkt niet meer.
1947-2016
pi_211004483
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat maakt het nog erger.
Eens.

En verder: de situatie Oekrane <> Rusland met de situatie Isral <>Palestijnse gebieden vergelijken :{w
Tails tell tales
pi_211004484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit is weer een actie van een roedel progressieve studenten die nauwelijks Isral op een kaart kan aanwijzen maar in hun drang te deugen zich weer even wil profileren als hoeders van de menselijkheid.

Over de legio gruwelijkheden die zich afspelen in de wereld hoor je dit volk nooit, het is enkel wanneer er op het Westen kan worden afgegeven, volkssport nummer 1 aan een hoop 'dekoloniserende' uni's in Nederland.
Van westerse landen mag je wat meer verwachten dan van alle andere landen. We zien dat zelfs terug in ons eigen land. We gaan ons gedrag toch niet verlagen naar het niveau van de barbaarse buurman?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:42:44 #196
3542 Gia
User under construction
pi_211004488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:26 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Sure, Gia. Sure
Heb het over zo'n 40 jaar geleden, of zo. Wij kenden dat niet, destijds, een jurk over een lange broek, dus daar werd de draak mee gestoken. Tegenwoordig draagt iedereen dat, en hoor je het ook niet meer.

Niet alles is racisme! Als kinderen een Nederlands kind pesten vanwege rood haar, is dat geen racisme, maar is het een iers kind, dan wel?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:44:07 #197
498210 KoningWouter
pi_211004498
"De wet van het abjecte westen". Weer wat geleerd vandaag. Helemaal mee eens.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:45:12 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004507
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Of dat de publieke opinie op basis van propaganda, vol leugens naar een anti-islam plek toegetrokken is waarbij moslimkindjes van 6 met 26 messteken bruut vermoord worden. Hey.. mooie ontwikkelingen in de ogen van ''sommigen''.
Kun je het ook een keer bij Nederland houden? Wat hier gebeurt?

En zoals ik al zei: slachtoffers interesseren jou niet, het interesseert je pas wanneer die slachtoffers tot jouw religie behoren. Ieder fatsoenlijk mens zal welke moord op welk kind dan ook afkeuren, en er afschuw over uitspreken, zo ook over die randdebiel in de VS. Bij jou, echter, speelt enkel opportunisme, zoals ook zo mooi bleek eergisteren toen je hoopte, smeekte en duimde dat dat ziekenhuis echt door Isral zou zijn gembombardeerd. DAT was wat telde, niet het leed, de ellende, nee, welke partij verantwoordelijk was.

Mensenlevens en mensenrechten interesseren jou, en al die rellende medelanders hier geen hol. Nada. Noppes. Die religie van je, dat is het enige wat telt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:45:58 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004513
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Oja, universiteiten horen er volgens complotgekkies ook bij. Was ik even vergeten.
Waarbij?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211004531
Als ik een Palestijn was, zou ik nu flink zenuwachtig worden :X

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211004541
quote:
Meer dan 170 arrestaties bij pro-Palestijns protest in Berlijn
Bij een pro-Palestijnse demonstratie in de Duitse hoofdstad Berlijn zijn gisteravond 174 mensen opgepakt en 65 politieagenten gewond geraakt, meldt een politiewoordvoerder aan de krant Tagesspiegel. Agenten werden onder meer bekogeld met stenen en brandende vloeistoffen.

In Neuklln liep het uit op urenlange rellen. Barricades werden in brand gestoken en de politie gebruikte waterkanonnen en pepperspray. De situatie was na middernacht weer onder controle, meldt de Duitse politie.

Ondanks een demonstratieverbod voor pro-Palestijnse protesten kwamen ook in Berlijn op meerdere plaatsen mensen bij elkaar om hun steun te betuigen. Burgemeester Kai Wegner wil vandaag een verklaring afleggen over de situatie in Berlijn en daarbij uitspreken dat de politiek zich volledig inzet voor de Joodse gemeenschap.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ah-raket-arrestaties
Slagveld in Duitsland
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:49:25 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211004542
quote:
"Extinction Rebellion is tegen elke vorm van onderdrukking, onafhankelijk van de vorm die het aanneemt",
"Extinction Rebellion is tegen elke vorm van onderdrukking, onafhankelijk van de vorm die het aanneemt".

En dan morgen weer met regenboogvlaggen gaan wapperen en janken over het patriarchaat. Misschien moeten deze aksievoerders even opzoeken hoe het met rechten voor homo's en vrouwen staat in het Midden Oosten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:49:37 #203
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211004545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Oppakken en voor de rechter flikkeren. Net als die erasmusbrugprojecteuren.
Het projecteren van een vlag op een mast is strafbaar? Dat wist ik niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211004546
Heb jullie deze al gezien? Piers Morgan wordt letterlijk afgemaakt door Bassem Youssef. Hij heeft de waarheid ook nog eens op een sarcastische manier weten over te brengen waarbij veel mensen wakker geworden zijn. Binnen dag al 11 miljoen views en gaat hard rond:

Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2023 @ 10:49:45 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211004548
quote:

[..]

Als die club zich nou gewoon bezig houdt met het klimaat in plaats van politiek... Jezus wat dom.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:50:04 #206
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211004553
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:48 schreef Ali_boo het volgende:
Als ik een Palestijn was, zou ik nu flink zenuwachtig worden :X

[ twitter ]
Hun leven is natuurlijk sowieso een lotterij nu in Gaza, overal zou een bom kunnen vallen, laatste dagen ook veel bommen op Khan Younis en Rafah, juist de steden in het zuiden van Gaza.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:50:32 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211004563
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Slagveld in Duitsland
Dan zijn we in Nederland toch (nog) wel een baken van rust als een tiental overgebleven kansloze demonstranten een tikje op de rug kregen gisteren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211004565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, maar ik denk ook dat kinderen die stokken meekrijgen vanuit huis. Ik kom uit een extreem witte gemeenschap. We hadden wat indo's, waaronder ons gezin, n hindoestaans en n Antilliaans gezien en dat was het wel zo'n beetje. Toen we eind jaren '80 ineens een influx van Iraanse vluchtelingen kregen, hoorde je hele rare dingen uit bepaalde witte kindermondjes komen.

Ander voorbeeld: in deze wijk wonen heel veel Turken. De vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen waren vaak Turks van afkomst. Gewoon kinderen, nooit veel rare dingen, maar n incidentje viel mij toen al op. Wij stonden op het punt om naar de McDonald's te gaan toen het beste vriendje van jongste zoon aan kwam lopen met zijn moeder.

Mijn zoon: "Oooh mag mer (fictieve naam) mee?"
Ik (tegen moeder): "We gaan naar de Mac voor een ijsje. Mag hij mee?"
Moeder: "Ja tuurlijk!"
mer (jaar of 5, 6): "Maar mama! Op tv zeiden ze dat we dan Iesraa-iel geld gaven!"
Moeder (wat gegeneerd): "Uh ja nee laat maar, mag wel hoor!"

Zo'n jochie van die leeftijd heeft dus al gehoord van dit soort dingen. Op de knikker-soms-nog-ongelukjes-leeftijd heeft hij al in zijn hoofdje dat Isral slecht is en geen geld mag krijgen via de grote boze westerse Mac. Of zo :{
Ja, ik geloof wel dat de "stokken" ook deels "aangeleverd" worden, helaas. ;(
Tails tell tales
pi_211004577
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan zijn we in Nederland toch (nog) wel een baken van rust als een tiental overgebleven kansloze demonstranten een tikje op de rug kregen gisteren.
Ja, best opmerkelijk. In Duitsland, Belgi, Frankrijk en het VK gaat het er nu soms hard aan toe.
pi_211004579
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:49 schreef Werkperd het volgende:
Heb jullie deze al gezien? Piers Morgan wordt letterlijk afgemaakt door Bassem Youssef. Hij heeft de waarheid ook nog eens op een sarcastische manier weten over te brengen waarbij veel mensen wakker geworden zijn. Binnen dag al 11 miljoen views en gaat hard rond:

Nee, volgens mij is dit de eerste keer dat dit filmpje hier is gedeeld.
pi_211004583
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:29 schreef Forbry het volgende:

[..]
Hier hetzelfde, denk ik. Maar blijkbaar is het toch echt weer eens een schreeuwende (of zelfs agressieve) minderheid die de algehele sfeer bepaalt want:
[ link | afbeelding ]
Dat had ik niet verwacht!
Gezien de schreeuwende massas op social media, dat maar 8% voor palestijnen zijn laat maar weer eens zien hoe aanwezig de schreeuwende minderheid is.
Hoeveel ruimte die schreeuwende minderheid ook krijgt.
pi_211004587
quote:

Gisteren 1 minuut gekeken, was grappig en mooi met dat westerse dubbele moraal. Alleen dat dubbel moraal kan je ook over veel Moslims zeggen en dan is het ineens niet meer zo grappig
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:53:01 #213
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211004596
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, best opmerkelijk. In Duitsland, Belgi, Frankrijk en het VK gaat het er nu soms hard aan toe.
Daar zijn de problemen met extremisten en achtergestelde gebieden ook wel veel groter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211004614
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:51 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Nee, volgens mij is dit de eerste keer dat dit filmpje hier is gedeeld.
Ik zou zeggen neem je tijd (half uurtje) want het is een mooi debat, zonder agressie of scheldwoorden. Bassem heeft hele goede punten gemaakt. De reacties onder het filmpje, een mix van allerlei soorten mensen vanuit de hele wereld, doen mijn hoop in mensheid weer herstellen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:55:03 #215
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211004620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik zou zeggen neem je tijd (half uurtje) want het is een mooi debat, zonder agressie of scheldwoorden. Bassem heeft hele goede punten gemaakt. De reacties onder het filmpje, een mix van allerlei soorten mensen vanuit de hele wereld, doen mijn hoop in mensheid weer herstellen.
Ze zijn sarcastisch he, dit is al tenminste 10 keer gedeeld en discussie over geweest.
pi_211004645
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze zijn sarcastisch he, dit is al tenminste 10 keer gedeeld en discussie over geweest.
Nou het filmpje heeft dus niet iedereen bereikt, zie reacties boven.

Lijkt me goed dat we het blijven delen.

Mvg.
pi_211004650
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:52 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat had ik niet verwacht!
Gezien de schreeuwende massas op social media, dat maar 8% voor palestijnen zijn laat maar weer eens zien hoe aanwezig de schreeuwende minderheid is.
Hoeveel ruimte die schreeuwende minderheid ook krijgt.
Was wel voor het bombardement op het ziekenhuis.
Tails tell tales
pi_211004657
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:53 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik lig er niet wakker van hoor. Je hoeft overigens ook niet direct te reageren op mij. Ik weet dat er meer gasten het forum bezoeken dan users die leugens plaatsen. Het is dus altijd mooi om op die leugens te reageren zodat een gast zijn gezond verstand kan gebruiken om een objectieve oordeel te geven.
Jij was die gast die met gezond verstand zei dat de 260 festivalgangers door spervuur van Isral om het leven waren gekomen toch? Die gozer, met dat gezonde verstand?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:58:22 #219
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211004659
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:57 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Nou het filmpje heeft dus niet iedereen bereikt, zie reacties boven.

Lijkt me goed dat we het blijven delen.

Mvg.
Je snapt het woord sarcasme niet?
pi_211004679
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je bent hier gisteren de hele dag niet geweest zeker.

Snap ik wel, nadat je de avond ervoor zo leegliep over de zogenaamde aanval van Isral op het ziekenhuis en al snel bleek dat je gruwelijk fout zat.
pi_211004689
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:00 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Snap ik wel, nadat je de avond ervoor zo leegliep over de zogenaamde aanval van Isral op het ziekenhuis en al snel bleek dat je gruwelijk fout zat.
Dat is dan al zijn 5e of 6e uitglijder deze week.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:02:26 #222
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211004699
Ik ga dat filmpje van die cabaretier ook even delen op facebook

Gr Ria en de kids
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 11:04:55 #223
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211004714
quote:

Hij wordt niet 'letterlijk afgemaakt'. Mensen op dat muziekfeest en in die huizen zijn 'letterlijk afgemaakt'.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211004716
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:00 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je oprecht een eerlijk persoon was en het filmpje niet had gezien. Aap komt uit de mouw nu dus.

Gruwelijk fout? Ik vind het nog steeds volkomen debiel dat er wordt beweert dat de bomaanval niet door Isral is verricht.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:06:51 #225
13462 BansheeBoy
pi_211004730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hij wordt niet 'letterlijk afgemaakt'. Mensen op dat muziekfeest en in die huizen zijn 'letterlijk afgemaakt'.
Die Pierce zag er als een schoolboy uit man. :D Ik had niet graag in zijn schoenen gestaan.

pi_211004732
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat je oprecht een eerlijk persoon was en het filmpje niet had gezien. Aap komt uit de mouw nu dus.

Gruwelijk fout? Ik vind het nog steeds volkomen debiel dat er wordt beweert dat de bomaanval niet door Isral is verricht.
Zo objectief ben je dus ook weer niet :')
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:08:36 #227
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211004744
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:02 schreef Caland het volgende:
Ik ga dat filmpje van die cabaretier ook even delen op facebook

Gr Ria en de kids
Je vergeet een lik van de hond in je afsluiting
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:08:47 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211004751
quote:

[..]

Oprecht de vraag heb je ook de tijd genomen om van een derde partij een analyse te zien? IDF niet geloven kan ik nog begrijpen.
Hier Nieuwsuur gisteren (9 minuten), Nieuwsuur staat er om bekend dat ze juist kritisch kunnen zijn.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-al-ahli-ziekenhuis
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:09:47 #229
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211004763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zo zie je maar dat iedereen er het zijne uithaalt, had niet het idee dat Morgan hier afgemaakt wordt, wel goed dat hij deze man uitnodigt voor een gesprek, die zelf ook niet zo goed kan luisteren zo blijkt.

twitter
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2023 @ 11:09:53 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211004766
Ik moet dat kutfilmpje met die Hamas apogalist en zijn whataboutism tsunami echt al 20 keer gezien hebben in dit topic, en iedere keer is het iemand die denkt dat die apogalist de bovenliggende partij is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211004771
quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Die Pierce zag er als een schoolboy uit man. :D Ik had niet graag in zijn schoenen gestaan.

Je ziet ook duidelijk hoe ongemakkelijk erbij zat. Het is ook niet makkelijk om tijdens een debat leugens in stand te houden. Ergens zie je gewoon dat hij van binnen geraakt wordt en niet langer mee wil werken aan de onmenselijke kant en leugens van Isral and Co.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:11:10 #232
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211004781
pi_211004787
quote:

[..]

Als je je 'nieuws' alleen maar uit je eigen internetbubbel haalt, snap ik dat je alle (objectieve) analyses en het bewijsmateriaal misschien hebt gemist. Geeft niet (eigenlijk wel), maar ik raad je aan om dat eerst te bekijken voordat je zo stellig bullshit verkondigt.
pi_211004793
quote:
Zo die Fransen laten er geen gras over groeien.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:12:36 #235
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211004795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:10 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je ziet ook duidelijk hoe ongemakkelijk erbij zat. Het is ook niet makkelijk om tijdens een debat leugens in stand te houden. Ergens zie je gewoon dat hij van binnen geraakt wordt en niet langer mee wil werken aan de onmenselijke kant en leugens van Isral and Co.
Laat Co hier buiten

donderdag 19 oktober 2023 @ 11:13:26 #236
13462 BansheeBoy
pi_211004804
quote:

[..]
Hem werd echt aan alle kanten een spiegel voorgehouden. Hij kon niet meer vluchten van zijn duidelijke dubbele maat. Met als resultaat een schoolboy met het gezicht van een oorwurm. Alsof ie een stuk oude truffel in zijn mond heeft. Onfris en zurig. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 19-10-2023 11:19:15 ]
pi_211004808
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Oprecht de vraag heb je ook de tijd genomen om van een derde partij een analyse te zien? IDF niet geloven kan ik nog begrijpen.
Hier Nieuwsuur gisteren (9 minuten), Nieuwsuur staat er om bekend dat ze juist kritisch kunnen zijn.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-al-ahli-ziekenhuis

Die ga ik even checken thanks.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:13:51 #238
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211004811
quote:
Weg met deze haatheks. Goed bezig Frankrijk. 🇫🇷
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:14:35 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211004819
quote:

[..]

Dat komt omdat je door je blinde haat voor Isral en je onvoorwaardelijke liefde voor Hamas alle werkelijkheid negeert.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211004829
quote:
Dat er maar vele mogen volgen. Hier is geen plaats voor haatdragende mensen die alleen maar leugens en desinformatie verspreiden terwijl ze van de geneugten van een visa genieten hier in het Westen. Deporteren die elementen van pure haat - zij verdienen geen plek hier.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:15:53 #241
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211004831
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat komt omdat je door je blinde haat voor Isral en je onvoorwaardelijke liefde voor Hamas alle werkelijkheid negeert.
Nou, ik geloof oprecht dat hij geen liefde voor Hamas voelt hoor, ook niet voor de Palestijnen overigens, maar voor de rest sla je de spijker op zijn kop
pi_211004832
quote:

[..]
Het zijn natuurlijk voornamelijk links en/of progressieve partijen. In die kringen heeft men natuurlijk veel Palestijnse sympathien en een diepe wrok jegens het bestaan van Isral. Daar zal zeker het nodige antisemitisme een rol spelen.
quote:

[..]

Jawel, dat heeft het wel.

In een reactie op de brute slachtpartijen in het zuiden van Isral, is het doel nu om de terreurgroepering uit te schakelen die dit op hun geweten hebben. Dat heeft dus niets te maken met zomaar de huizen van anderen platbombarderen.

En hoe ziet 'proportionaliteit' er volgens jou uit in de praktijk? Dat is hier helemaal niet van toepassing namelijk.
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Gisteren 1 minuut gekeken, was grappig en mooi met dat westerse dubbele moraal. Alleen dat dubbel moraal kan je ook over veel Moslims zeggen en dan is het ineens niet meer zo grappig
Ik had dit gisteravond ook bekeken. Maar waar vind je dat er sprake is van een dubbele moraal?

Ik moet trouwens zeggen dat ik het betoog van deze man niet erg overtuigend vond. Hij begint al meteen met het vergelijken van slachtoffers en denkt schijnbaar ook dat Isral nu zoveel mogelijk slachtoffers probeert te maken als reactie op het terreur. Tja, dan heeft een verdere discussie ook weinig zin en begrijp je er inhoudelijk gewoon helemaal niets van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport donderdag 19 oktober 2023 @ 11:18:11 #243
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211004859
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:19:52 #245
13462 BansheeBoy
pi_211004885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:19 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Dit is al 20 x gepost 😆
Broer, als je een goed stuk kwaliteits sucuk hebt eet je die toch ook elke dag joh.

pi_211004900
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nou, ik geloof oprecht dat hij geen liefde voor Hamas voelt hoor, ook niet voor de Palestijnen overigens, maar voor de rest sla je de spijker op zijn kop
Geen liefde voor de Palestijnen maar intense haat voor Isral - dan is het toch per definitie een Hamas aanhanger?
pi_211004908
quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Broer, als je een goed stuk kwaliteits sucuk hebt eet je die toch ook elke dag joh.

Ik ben een vrouw, zemmel.
  Redactie Sport donderdag 19 oktober 2023 @ 11:23:17 #248
pi_211004910
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:19 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Dit is al 20 x gepost 😆
Oh, oeps.
  Redactie Sport donderdag 19 oktober 2023 @ 11:23:45 #249
pi_211004913
Ach ja, dan was dit dus de 21e keer. Dan is het in ieder geval een interessant filmpje.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:24:21 #250
13462 BansheeBoy
pi_211004920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:23 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik ben een vrouw
Ik had niet de indruk met een dame te maken te hebben. Maar er is een verschil tussen een dame en vrouw. My bad!

donderdag 19 oktober 2023 @ 11:25:09 #252
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211004937
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:13 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Die ga ik even checken thanks.
En wat vind je ervan?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:25:21 #253
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211004939
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Geen liefde voor de Palestijnen maar intense haat voor Isral - dan is het toch per definitie een Hamas aanhanger?
Zo kan je ze ook noemen, maar er is gewoon een goed gedefinieerde term voor dat soort extremisten
pi_211004942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]
En wat vind je ervan?
Ga het straks checken. Kom er op terug.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 11:26:09 #255
8781 crew  Frutsel
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:26:16 #256
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211004946
quote:
Is dit die documentaire over die landmeetkundige op Vlieland?

Ja, gezien
pi_211004952
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach ja, dan was dit dus de 21e keer. Dan is het in ieder geval een interessant filmpje.
Het is zeker bijzonder om te zien dat dit het zo goed doet bij mensen. De beste man draagt nul oplossingen aan maar komt alleen maar met valse analogien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211004953
quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik had niet de indruk met een dame te maken te hebben. Maar er is een verschil tussen een dame en vrouw. My bad!

Komend van een man die bekend staat om zijn smiley, prima hoor.
pi_211004954
quote:
Steeds meer burgeronderzoekers neigen naar dezelfde conclusie als de westerse inlichtingendiensten: de explosie in het Al-Ahli Baptist ziekenhuis in Gaza is zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een afzwaaiende raket van Hamas.

https://www.telegraaf.nl/(...)de-palestijnse-raket
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:28:00 #260
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211004959
quote:

[..]
Ik had niet de indruk met een dame te maken te hebben.

godverdomme _O-

Je eerste echt leuke grap
pi_211004963
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is zeker bijzonder om te zien dat dit het zo goed doet bij mensen. De beste man draagt nul oplossingen aan maar komt alleen maar met valse analogien.
Vergeet de 12 whataboutisms niet. Top van de top.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 oktober 2023 @ 11:28:34 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211004965
quote:
Allemaal bias, slap gelul, niet echt, weinig onderbouwing, fake news.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211004969
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
godverdomme _O-

Je eerste echt leuke grap
Oh kom op, er worden betere gemaakt hier
pi_211004970
quote:

[..]

Oef :')
pi_211004974
quote:
Tja, het kwaad is nu al geschied. De voorpagina's stonden urenlang vol met de beschuldigingen aan het adres van Isral en lang niet iedereen zal die rectificaties meer zien. En dat was natuurlijk ook de bedoeling. Reken er maar op dat er flink wat high fives zullen worden gegeven op de redacties van bepaalde media outlets.

Journalisten activisten.
pi_211004980
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oef :')
Kom op, Scorpie. Jij kent een hele andere kant van mij. -winkwink-
pi_211004981
Laten we hopen dat ze vandaag die weg provisorisch gemaakt krijgen en er morgen hulpgoederen Gaza in mogen.

En laten we vooral hopen dat dit allemaal terecht komt bij de juiste mensen.

Benieuwd of er dan ook buitenlanders Gaza verlaten.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:30:48 #268
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211004987
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oplossingen zijn dan ook moeilijk.
pi_211004993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
quote:
Bewijs van de Palestijnen dat het om een Isralisch explosief gaat, is niet geleverd.
Dit is voor mij nog wel het meest interessante. Als je als Hamas zeker weet dat het om een JBAM gaat - dan ga je toch nu op tv alle shrapnel laten zien die daar gevonden zou zijn?
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 11:31:44 #270
8781 crew  Frutsel
pi_211004998
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hoe dan ook de schuld van Israel en de zemmels
pi_211005001
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Laten we hopen dat ze vandaag die weg provisorisch gemaakt krijgen en er morgen hulpgoederen Gaza in mogen.

Juist. Zelfde wensenlijstje hier.
En livestream erbij. Graag.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:32:36 #272
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211005013
quote:

[..]

Burn !
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:33:37 #273
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211005017
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:28 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Oh kom op, er worden betere gemaakt hier
Niet door hem
pi_211005022
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Niet door hem
True. Continue.
pi_211005023
quote:

Die kans is helaas erg klein.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:34:37 #276
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211005027
quote:

Laten we hopen dat er nog gijzelaars terug komen.
pi_211005030
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Dit is voor mij nog wel het meest interessante. Als je als Hamas zeker weet dat het om een JBAM gaat - dan ga je toch nu op tv alle shrapnel laten zien die daar gevonden zou zijn?
Exact. Er wordt bij gebrek aan echt bewijs zelfs niet eens moeite gedaan om dingen in scene te zetten. Wat mij de indruk geeft dat zelfs Hamas doorheeft dat het geen zin heeft deze leugen door te zetten.
pi_211005034
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Mja die livestreams. Ik voel me dan echt zo'n ramptoerist. Het is bizar hoe goed we dit vanuit onze veilige, luie stoel kunnen volgen.

Hence, ik zit op de bank en devkleine kijkt even Woezel en Pip op NPO3 voor we gaan eten. Maar ik kijk wel ff in Gaza naar de elkende. Bizar.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 11:35:38 #279
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_211005035
quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus? Hij leeft nog, dus is hij niet letterlijk afgemaakt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:36:00 #280
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211005040
quote:

Dus ik zeg in koor:

'For we are legion'
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:36:07 #281
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211005042
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Livestream van de inspectie van de lading van Al die trucks ja.. AK-47’s en TNT zijn geen humanitaire hulp bijv.
pi_211005048
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat hoop ik uiteraard ook, maar dat staat los van de mogelijke hulpgoederen die Gaza in gaan. Max 20 vrachtwagens waren het toch?
pi_211005055
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vies en erg naar idee wel, die gegijzelden worden daar vastgehouden en waarschijnlijk nog veel erger en overal staan ze met Palestijnse vlaggetjes te zwaaien, niemand van Palestijnse fanclub heeft het over hen, toch een beetje het failliet der menselijkheid en waardigheid.
pi_211005056
Zat FAUDA seizoen 1 af te kijken gisteren en de motief van de groote aanslag die de palestijnen aan het voorbereiden waren viel me nogal op met hoe deze situatie nu is.

Spoiler voor diegenen die nog willen kijken:

SPOILER
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:38:32 #285
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211005067
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:36 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat hoop ik uiteraard ook, maar dat staat los van de mogelijke hulpgoederen die Gaza in gaan. Max 20 vrachtwagens waren het toch?
Ik weet niet precies hoeveel, maar dit vond ik ook wel frappant

donderdag 19 oktober 2023 @ 11:39:41 #286
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211005077
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat is er frappant aan? Je kan raketten sowieso jaren opslaan. Eten en medicijnen zijn een stuk lastiger in grote aantallen te 'hoarden'.

Dit is echt zo'n edgy argument dat eigenlijk nergens op slaat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:39:44 #287
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211005078
quote:

[..]
Dat klopt, overgenomen vanuit Amerika.

Dan kun je wel merken dat het goed gaat in de betreffende landen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211005083
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:37 schreef Zoddie het volgende:
Zat FAUDA seizoen 1 af te kijken gisteren en de motief van de groote aanslag die de palestijnen aan het voorbereiden waren viel me nogal op met hoe deze situatie nu is.

Spoiler voor diegenen die nog willen kijken:

Je spoiler is stuk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211005085
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Misschien zijn die raketten wel van het drugsgeld van Hamas aangeschaft?
pi_211005086
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:36 schreef nixxx het volgende:

[..]
Livestream van de inspectie van de lading van Al die trucks ja.. AK-47’s en TNT zijn geen humanitaire hulp bijv.
Er is in Gaza aan alles gebrek behalve aan raketten en wapentuig.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211005087
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is natuurlijk bizar ja. Maar ze hebben daar echt jaren zitten produceren voor een situatie als deze.

Hebben we enig idee hoeveel raketten er vanuit Gaza zijn gelanceerd inmiddels? Of houdt niemand dat bij :P
pi_211005089
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is in Gaza aan alles gebrek behalve aan raketten en wapentuig.
Ook nog geen gebrek aan gewoon tuig, helaas.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:41:41 #293
13462 BansheeBoy
pi_211005090
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een goedkope populistische onzin geklets. :')

Precies wat die Hebreeuwen ons willen wijsmaken: Palestijnen = Hamas

Zijn 2 verschillende dingen. Maar respect voor de vindingrijkheid.

pi_211005094
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:40 schreef superniger het volgende:

[..]
Je spoiler is stuk.
Sorry :N fixed
pi_211005108
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]
En wat vind je ervan?
Interessant. Wat ik Interessant vind ook is de stilte vanaf de andere zijde die niet komen met tegenbewijs.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:46:05 #296
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211005111
quote:

[..]
Jij moet echt leren wensdenken en feiten van elkaar te scheiden, sorry.
pi_211005113
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:45 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Interessant. Wat ik Interessant vind ook is de stilte vanaf de andere zijde die niet komen met tegenbewijs.
Bewijs van de Isralische bom bedoel je?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:46:45 #298
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211005116
Biden announces $100 million in humanitarian aid to Gaza and West Bank

https://www.politico.com/(...)a-west-bank-00122212
pi_211005117
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bewijs van de Isralische bom bedoel je?
Vanaf Hamas.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2023 11:47:18 ]
pi_211005123
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:47 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Vanaf Hamas.
Vrees dat het er niet is.
pi_211005128
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:46 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Biden announces $100 million in humanitarian aid to Gaza and West Bank

https://www.politico.com/(...)a-west-bank-00122212
Mooi
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')