https://nos.nl/artikel/23(...)-de-dam-in-amsterdamquote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niets met jou persoonlijk, je boeit me nauwelijks eigenlijk.
Ik constateer gewoon dat men niet de straat op gaat voor Yezidi's, Koerden, Oeigoeren of noem maar op. Maar wel voor de Palestijnen. Wat maakt die mensen nu zo bijzonder? Nou, dat is vrij duidelijk inmiddels, alleen bij de Palestijnen kun je onverholen tegen joden zijn.
Ik constateer dat Joden niet veilig meer over straat kunnen, dat kinderen van school gehaald worden vanwege hun religie
en dat noem ik bij de rechtmatige benaming, antisemitisme
dat was diep graven 2019quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:23 schreef Rupibma het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-de-dam-in-amsterdam
https://www.koerdischnieu(...)p-rojava-houden-aan/
Er zijn protesten hoor, ook door de jaren heen.
Europa helpt Oekraïne om Rusland buiten te schoppen. Iets wat de Russen nu al verliezen, en al helemaal wanneer ze oorlogen op twee fronten gaande hebben. Rusland heeft diens handen vol, die gaan hooguit een proxyoorlog dmv Iran steunen en zelfs dat lijkt me sterk gezien de staat van de Russische economie en militaire voorraden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:15 schreef KoningWouter het volgende:
[ afbeelding ]
https://timesofindia.indi(...)leshow/104527112.cms
Hier wordt nog even uitgelegd waar dit toe kan leiden:
Hamas valt Isreal aan -> Israel valt Hamas aan -> Hezbolla & Iran vallen Isreal aan -> US valt Hezbolla & Iran aan -> Rusland & China vallen US aan
En zo, beste mensen, komen we in een wereldoorlog terecht.
En Europa doet niets, want wij hebben geen wapens meer.(Nah wij zullen de US en Israël gaan steunen is mijn idee)
Oh zeker, dat is absoluut niet nieuw. Maar dat Joden niet meer openbaar over straat kunnen was in die tijd niet het geval. En dat is de afgelopen decennia wat mij betreft teveel genormaliseerdquote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was alweer vergeten dat velen tijdens mijn middelbare schooltijd een Palestijnse sjaal droegen. Of een T-shirt van Che Guevara. Of beide. Plus ca change, plus c’est la meme chose.
Eerste google hit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
dat was diep graven 2019
hemeltje
Dat wil ik geloven. Tragisch is het. Ik stap zo meteen op de fiets naar mijn werk in Amsterdam en ik zou wel met een steunbetuiging aan de Palestijnen over straat durven maar niet met een aan de Israëli’s.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Oh zeker, dat is absoluut niet nieuw. Maar dat Joden niet meer openbaar over straat kunnen was in die tijd niet het geval. En dat is de afgelopen decennia wat mij betreft teveel genormaliseerd
2019 is bijna 5 jaar geleden, 1 klein kutprotestje, niks vlagetende mafkezen, chinese kindertjes die van school gehaald wordenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:25 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Eerste google hit.
Kom op, geef je ongelijk eens toe.
Hoi. Zie iemand hier Mantsjoerije?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee maar manchurei wilt China vast wel terug.
En dat heet intimidatie, en ook dat accepteren wequote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wil ik geloven. Tragisch is het. Ik stap zo meteen op de fiets naar mijn werk in Amsterdam en ik zou wel met een steunbetuiging aan de Palestijnen over straat durven maar niet met een aan de Israëli’s.
LOL. De verliezen qua materiaal zijn significant groter aan Russische zijde. En ik durf te beweren dat er geen enkele Russische soldaat is die niet liever in een Oekraïnse/Europese tank zit dan in een Russische. Het enige wat Rusland kan en doet, is er hordes mensenlevens tegenaan gooien. Zo'n beetje wat ze in elke grote oorlog doen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:20 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We denken wel dat het Westen zo superieur is qua wapentuig.
Maar je ziet in Oekraïne dat onze westerse wapens niet significant meer helpen dan ouderwets Russisch materieel.
Of je nou een AK of een Colt draagt. Uiteindelijk zijn het gewoon maar wapens die zo'n beetje hetzelfde doen:
Doden.
Ik accepteer het niet, maar ben er wel voor gevlucht. Theo van Gogh is bij mij om de hoek vermoord en voor mij heeft de stad sindsdien haar glans verloren.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
En dat heet intimidatie, en ook dat accepteren we
Ik neem het je ook absoluut niet kwalijk, begrijpelijk zelfs. Maar het is natuurlijk een neerwaartse spiraal zonder einde als gewoon niet erkennen dat het gewoon openlijk gebeurt, intimidatie, jodenhaat, zonder gene.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik accepteer het niet, maar ben er wel voor gevlucht. Theo van Gogh is bij mij om de hoek vermoord en voor mij heeft de stad sindsdien haar glans verloren.
Toen ik het net had over mensen door wie ik niet normaal kan discussieren doelde ik op jou.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:27 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
2019 is bijna 5 jaar geleden, 1 klein kutprotestje, niks vlagetende mafkezen, chinese kindertjes die van school gehaald worden
dus nee, sorry, je hebt geen punt
Rusland deed niet eens iets toen Armenië uit Nagorno Karabach werd geschopt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt!
Toen ik 10 was hoorde ik elke dag: kankerturk, Turkie is niet dom, luier om etc. Niemand (ik ook niet) maakte dat een enorme ding. Maar das blijkbaar anders.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:31 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom hoe media dingen in 1 richting overbrengt. Basic b donderop
Inmiddels heeft het antisemitisme al 32 zetels in onze politiek doordat DENK, Bij1, SP, D'66, FvD, Volt en PvdD zich uitspraken tegen de motie Stoffer 'het recht op zelfverdediging van Israel'.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Oh zeker, dat is absoluut niet nieuw. Maar dat Joden niet meer openbaar over straat kunnen was in die tijd niet het geval. En dat is de afgelopen decennia wat mij betreft teveel genormaliseerd
Dan moeten we ook durven benoemen uit welke richting dat antisemitisme voornamelijk komt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik neem het je ook absoluut niet kwalijk, begrijpelijk zelfs. Maar het is natuurlijk een neerwaartse spiraal zonder einde als gewoon niet erkennen dat het gewoon openlijk gebeurt, intimidatie, jodenhaat, zonder gene.
Exactquote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dan moeten we ook durven benoemen uit welke richting dat antisemitisme voornamelijk komt.
Het is meestal geen Jan en Paul maar Ali en Mohammed.
De media moet dat ook durven benoemen.
Waarom is dat antisemitisme?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Inmiddels heeft het antisemitisme al 32 zetels in onze politiek doordat DENK, Bij1, SP, D'66, FvD, Volt en PvdD zich uitspraken tegen de motie Stoffer 'het recht op zelfverdediging van Israel'.
Kinderen worden gepest, dat is van alle tijden. We hadden vroeger een Belg in de klas en zij ging ook om de zoveel tijd jankend naar huis.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dan moeten we ook durven benoemen uit welke richting dat antisemitisme voornamelijk komt.
Het is meestal geen Jan en Paul maar Ali en Mohammed.
De media moet dat ook durven benoemen.
Schijnheil ten top ja de engeltjesquote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:34 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Toen ik 10 was hoorde ik elke dag: kankerturk, Turkie is niet dom, luier om etc. Niemand (ik ook niet) maakte dat een enorme ding. Maar das blijkbaar anders.
Omdat deze partijen wel voor stemden op het recht op zelfverdediging van Oekraine toen Rusland hen aanviel.quote:
Mja ik weet voorvde demonstraties in Nederland niet hoe het precies zit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:27 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
2019 is bijna 5 jaar geleden, 1 klein kutprotestje, niks vlagetende mafkezen, chinese kindertjes die van school gehaald worden
dus nee, sorry, je hebt geen punt
De situatie is anders dan een Oekraïne, tho?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Omdat deze partijen wel voor stemden op het recht op zelfverdediging van Oekraine toen Rusland hen aanviel.
Daarbij, waarom zou Israel zich niet mogen verdedigen tegen een aanval van Hamas?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |