abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211003291
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je gaat er onterecht van uit dat iedereen geïnteresseerd is in de objectieve waarheid en zelfverzekerd genoeg is om toe te geven dat ze ernaast zaten.

Een aantal mensen zijn enkel geïnteresseerd in hun eigen versie van de waarheid en het beschermen van hun eigen ego.
Klopt, daar ga ik vanuit omdat mijn mensbeeld positief is. Ik denk dat uiteindelijk de waarheid ertoe doet. Zoals Orwell schreef: “Being in a minority, even in a minority of one, did not make you mad. There was truth and there was untruth, and if you clung to the truth even against the whole world, you were not mad.” Al stemt z’n boek verder niet zo optimistisch…
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211003304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:31 schreef Claudia_x het volgende:
@:rupibma, dat oorlog rommelig is en waarheidsvinding moeilijk is, betekent niet dat waarheidsvinding onmogelijk is. Het vereist wel dat je niet aan de haal gaat met een narratief dat jou goed uitkomt. Het alternatief voor “wat een schandalige actie van Israël” is niet “ach ja, we zullen het nooit weten”. Het is: “Ik ben te voorbarig geweest, mea culpa, voortaan zal ik voorzichtiger zijn.” En mocht er gaandeweg meer bewijs komen dat het een eigen raket is geweest, dan zou je die actie scherp moeten veroordelen, net als alle desinformatie die erover is verspreid.

Je relativisme is schadelijk. De slowchat tussendoor van gisteravond vond ik moeilijk te verteren. Israël is nota bene beschuldigd van een oorlogsmisdaad, mensen zijn de straten opgegaan. En dan nu hier luchtig gaan zitten doen…
Jullie zijn dodelijk vermoeiend. Echt. Ik blijf mezelf maar herhalen in dit topic.

Er is totaal geen ruimte voor een volwassen manier van discussiëren is gebleken, dus verwacht van mij geen mea culpa hier.
Als je sc vervelend vindt lees je eroverheen of doe je een TR.
pi_211003316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Jullie zijn dodelijk vermoeiend. Echt. Ik blijf mezelf maar herhalen in dit topic.

Er is totaal geen ruimte voor een volwassen manier van discussiëren is gebleken, dus verwacht van mij geen mea culpa hier.
Van mij heb je volgens mij niets dan redelijkheid gezien en een bereidwilligheid tot inhoudelijke discussie. Ik vraag hetzelfde van jou.
pi_211003321
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:41 schreef KoningWouter het volgende:
Oke ik ben weer enigszins gerust gesteld. Bedankt mensen!
Misschien voortaan even een rondje gaan wandelen als je bij wakker worden denkt dat er een derde wereldoorlog op handen is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:57:51 #30
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003324
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik zie China nog eerder een landgrab doen in Rusland mocht dat in chaos vervallen. Wat oud gebied terugpakken.
Is Mongolië ineens een enclave... of hoe heet dat... :D
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211003325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Van mij heb je volgens mij niets dan redelijkheid gezien en een bereidwilligheid tot inhoudelijke discussie. Ik vraag hetzelfde van jou.
Richting jou kan ik dat doen, maar de meerderheid discussieert anders. De antisemiet opmerkingen komen op een gegeven moment de strot uit, hier. Iedereen is bezig om het gelijk te halen.
pi_211003326
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:20 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
We denken wel dat het Westen zo superieur is qua wapentuig.

Maar je ziet in Oekraïne dat onze westerse wapens niet significant meer helpen dan ouderwets Russisch materieel.

Of je nou een AK of een Colt draagt. Uiteindelijk zijn het gewoon maar wapens die zo'n beetje hetzelfde doen:

Doden.
Je vergeet volgens mij dat het Westen (nouja, vooral de VS en enkele EU landen) superieur zullen zijn in de lucht. En laat dat nou net de steun zijn aan Oekraine die we NIET hebben gegeven.

Los daarvan, het is pas recentelijk dat de VS en het VK wat modernere raketten leveren. Daarvoor was het vooral afgeschreven spul.
pi_211003334
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Genghis Khan joins the chat.
pi_211003341
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:24 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja China zou zich in het begin inderdaad nog wel afzijdig kunnen houden. Maar als Rusland dreigt te verliezen zullen ze wel gaan bijspringen is mijn idee.
China zal Poetin - als het er echt op aankomt - niet gaan redden. Dan kiezen ze eieren voor hun geld en trekken ze hun handen ervan af. China wil maar een ding en dat is groeien. Daar hebben ze wel het Westen voor nodig. Ze hebben niks aan Rusland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2023 08:02:43 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:02:41 #35
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:00 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Genghis Khan joins the chat.
Stofwolken aan de oost kim ;(
pi_211003351
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee maar manchurei wilt China vast wel terug.
pi_211003353
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Hoe noem je dit anders:
[..]
?
Daar heb ik gisteren al op geantwoord. Vooral jij wil mij de antisemiet hoek induwen.

Dit is onacceptabel, natuurlijk.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:07:43 #38
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003355
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee maar manchurei wilt China vast wel terug.
oh ik maakte ook maar een luchtig grapje, maar nee, ongetwijfeld
pi_211003375
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Een volwassen manier van discussiëren begint ook met af en toe aan te geven dat je wat overhaast op eea hebt gereageerd. Dat doe je niet voor users die je liggen te irriteren (zet ze op je bloklijst), maar omdat je volwassen wilt overkomen.

Nu zeggen dat doe ik lekker niet, want jullie (wie dat dan ook zijn) zijn niet volwassen genoeg komt ook vrij onvolwassen over.

Er zijn best wat users waar je serieus mee kunt discussiëren, net als dat er veel beter uit dit topic kunnen optyfen.

Zo heb ik ook gepoogd een discussie te voeren met jou/vraag te beantwoorden "waar de Arabische joden waren gebleven?".

Ik typte een compleet verhaal per land afzonderlijk. Het enige wat je zei dat ik me die moeite had kunnen besparen, want het merendeel van de Joden in Israël was Europees. Dat staat toch los van je initiële vraag. Ik steek daar moeite in om het te beantwoorden, maar blijkbaar boeit het je geen moer.

Eerlijk? Dan bedenk ik me de volgende keer ook wel twee keer voor ik serieus moeite in een user stop die er toch zo onvolwassen mee omgaat.

Ergo: er zijn zat onvolwassen types in dit topic, maar kijk ook kritisch naar je eigen optreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geschiedkundige op 19-10-2023 09:26:51 ]
pi_211003382
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
oh ik maakte ook maar een luchtig grapje, maar nee, ongetwijfeld
Het toont weer eens duidelijk aan dat er bij velen een totaal gebrek aan historische kennis is terwijl juist de geschiedenis de aanzet is van veel gewelddadige conflicten op deze wereld.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:14:06 #41
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_211003389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Richting jou kan ik dat doen, maar de meerderheid discussieert anders. De antisemiet opmerkingen komen op een gegeven moment de strot uit, hier. Iedereen is bezig om het gelijk te halen.
In zulke gevallen denk ik: behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden en hoop dat anderen je voorbeeld volgen. En dat voor een atheïst, hè?

Zijweggetje: religie is niet nodig voor het ontwikkelen van moraliteit en moreel gedrag, zoals mensen als Jordan Peterson ons willen doen geloven (ook naar aanleiding van dit conflict). Religie staat eerder in de weg, is mijn indruk. We zien niet meer de ander, maar de afvallige of ongelovige.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:15:33 #43
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:07 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Daar heb ik gisteren al op geantwoord. Vooral jij wil mij de antisemiet hoek induwen.

Dit is onacceptabel, natuurlijk.
Ik wil helemaal niets met jou persoonlijk, je boeit me nauwelijks eigenlijk.

Ik constateer gewoon dat men niet de straat op gaat voor Yezidi's, Koerden, Oeigoeren of noem maar op. Maar wel voor de Palestijnen. Wat maakt die mensen nu zo bijzonder? Nou, dat is vrij duidelijk inmiddels, alleen bij de Palestijnen kun je onverholen tegen joden zijn.

Ik constateer dat Joden niet veilig meer over straat kunnen, dat kinderen van school gehaald worden vanwege hun religie

en dat noem ik bij de rechtmatige benaming, antisemitisme
pi_211003392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:14 schreef NoXia het volgende:
Geen nieuwe ontwikkelingen zo te zien :)
Nee we zijn van een potentiële Derde Wereldoorlog naar een Chinese inval van Rusland gegaan.

Dus niks aan het handje :P
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:16:44 #45
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nee we zijn van een potentiële Derde Wereldoorlog naar een Chinese inval van Rusland gegaan.

Dus niks aan het handje :P
Nou het was wel even zweten om die crisis te bezweren heur
pi_211003405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:11 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Een volwassen manier van discussiëren begint ook met af en toe aan te geven dat je watboverhaast op eea hebt gereageerd. Dat doe je niet voor users die je liggen te irriteren (zet ze op je bloklijst), maar omdat je volwassen wilt overkomen.

Nu zeggen dat doe ik lekker niet, want jullie (wie dat dan ook zijn) zijn niet volwassen genoeg komt ook vrij onvolwassen over.

Er zijn best watvusers waar je serieus mee kunt discussiëren, net als dat er veel beter uit dit topic kunnen optyfen.

Zo heb ik ook gepoogd een discussie te voeren met jou/vraag te beantwoorden "waar de Arabische joden waren gebleven?".

Ik typte een compleet verhaal per land afzonderlijk. Het enige wat je zei dat ik me die moeite had kunnen besparen, want het merendeel van de Joden in Israël was Joods. Dat staat toch los van je initiële vraag. Ik steek daar moeite in om het te beantwoorden, maar blijkbaar boeit het je geen moer.

Eerlijk? Dan bedenk ik me de volgende keer ook wel twee keer voor ik serieus moeite in een user stop die er toch zo onvolwassen mee omgaat.

Ergo: er zijn zat onvolwassen types in dit topic, maar kijk ook kritisch naar je eigen optreden.
Let it go.

Tevens, wat in je eerste alinea staat; al gedaan. Maar dat negeert men.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:19:31 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003414
Kijk zo pak je ze aan:

https://www.reddit.com/r/(...)t_niet_luisteren_is/

_O_

eindelijk _O_

Ze krijsen als verkentjes
pi_211003418
quote:
12s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nou het was wel even zweten om die crisis te bezweren heur
Gelukkig hebben we enkele topdiplomaten op FOK! zitten.

Daarover gesproken.. ik hoorde over een klein brandhaardje in het Midden-Oosten.

Zullen we ons allen daar weer in gaan verdiepen?
pi_211003431
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Kijk zo pak je ze aan:

https://www.reddit.com/r/(...)t_niet_luisteren_is/

_O_

eindelijk _O_

Ze krijsen als verkentjes
Ik was alweer vergeten dat velen tijdens mijn middelbare schooltijd een Palestijnse sjaal droegen. Of een T-shirt van Che Guevara. Of beide. Plus ca change, plus c’est la meme chose.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:22:36 #50
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003432
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:20 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we enkele topdiplomaten op FOK! zitten.

Daarover gesproken.. ik hoorde over een klein brandhaardje in het Midden-Oosten.

Zullen we ons allen daar weer in gaan verdiepen?
Wat, in het Midden Oosten???? Serieus? De wereld gaat ten onder, als dat baken van serene rust nu ook al onrustig wordt vrees ik het ergste. Ik ga wc-papier inslaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')