abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211003164
Samenvatting 7 oktober tot 18 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza gebombardeerd, bronnen spreken van 500 doden. Het is onduidelijk wie dit heeft gedaan op dit moment. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd.

Recente frontpage berichten
Israël geeft burgers Gaza meer tijd om te evacueren
Van Palestina tot Gazastrook
Egypte verplaatst troepen naar de zuidelijke grens met Gaza

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

Steve Lookner live

donderdag 19 oktober 2023 @ 07:15:16 #2
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211003167

https://timesofindia.indi(...)leshow/104527112.cms

Hier wordt nog even uitgelegd waar dit toe kan leiden:

Hamas valt Isreal aan -> Israel valt Hamas aan -> Hezbolla & Iran vallen Isreal aan -> US valt Hezbolla & Iran aan -> Rusland & China vallen US aan

En zo, beste mensen, komen we in een wereldoorlog terecht.

En Europa doet niets, want wij hebben geen wapens meer. :') (Nah wij zullen de US en Israël gaan steunen is mijn idee)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:15:23 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211003168
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende: Fiery, but mostly peaceful protesters [ twitter ] Waar hebben we dit soort tuig toch eerder gezien?
Sluiten aanhoudingen niet uit…. Ik wil eigenlijk horen “X relschoppers gearresteerd en voorgeleid voor snelrecht en y relschoppers onder arrest in het ziekenhuis met lichte verwondingen.”
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211003171
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:15 schreef nixxx het volgende:

[..]
Sluiten aanhoudingen niet uit…. Ik wil eigenlijk horen “X relschoppers gearresteerd en voorgeleid voor snelrecht en y relschoppers onder arrest in het ziekenhuis met lichte verwondingen.”
Dit dus, de politie moet veel en veel harder ingrijpen en justitie moet dit soort tuig vervolgen en volledig financieel uitkleden.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:16:55 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211003173
Rusland steunt Iran, met een handjevol BTR-50 enT-55?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_211003175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:15 schreef KoningWouter het volgende:
[ afbeelding ]

Hamas valt Isreal aan -> Israel valt Hamas aan -> Hezbolla & Iran vallen Isreal aan -> US valt Hezbolla & Iran aan -> Rusland & China vallen US aan

En Europa doet niets, want wij hebben geen wapens meer. :') (Nah wij zullen de US en Israël gaan steunen is mijn idee)
Zal wel los lopen. Schiet niemand mee op.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:20:20 #7
498210 KoningWouter
pi_211003182
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:16 schreef nixxx het volgende:
Rusland steunt Iran, met een handjevol BTR-50 enT-55?
We denken wel dat het Westen zo superieur is qua wapentuig.

Maar je ziet in Oekraïne dat onze westerse wapens niet significant meer helpen dan ouderwets Russisch materieel.

Of je nou een AK of een Colt draagt. Uiteindelijk zijn het gewoon maar wapens die zo'n beetje hetzelfde doen:

Doden.
pi_211003187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:20 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Maar je ziet in Oekraïne dat onze westerse wapens niet significant meer helpen dan ouderwets Russisch materieel.

Of je nou een AK of een Colt draagt. Uiteindelijk zijn het gewoon maar wapens die zo'n beetje hetzelfde doen:

Doden.
China gaat zich sowieso niet bemoeien, waarom zouden ze hun afzetmarkt opblazen, het is niet dat hun economie nu zo lekker loopt en ondanks een vrij grote interne markt hebben ze voorlopig nog steeds een decadent consumerend westen nodig.
pi_211003192
quote:
[ afbeelding ]

Het kan, maar gezien de situatie in Oekraïne denk ik dat Rusland niet zo happig zal zijn op een tweede front, dat overleven ze niet.

China - geen idee, ik denk dat voor hen het vele malen interessanter gaat zijn om met al deze afleidingen Taiwan in te lijven.

Ik denk dat het nog een jaar of 10 gaat duren voordat we WO3 gaan zien, met vooral China aan de ene kant en het Westen aan de andere kant.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:24:17 #10
498210 KoningWouter
pi_211003196
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
China gaat zich sowieso niet bemoeien, waarom zouden ze hun afzetmarkt opblazen, het is niet dat hun economie nu zo lekker loopt en ondanks een vrij grote interne markt hebben ze voorlopig nog steeds een decadent consumerend westen nodig.
Ja China zou zich in het begin inderdaad nog wel afzijdig kunnen houden. Maar als Rusland dreigt te verliezen zullen ze wel gaan bijspringen is mijn idee.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:28:45 #11
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003207
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:24 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja China zou zich in het begin inderdaad nog wel afzijdig kunnen houden. Maar als Rusland dreigt te verliezen zullen ze wel gaan bijspringen is mijn idee.
Waarom zouden ze? Ik denk dat china best een noordkust wil, prachtige lappen grond vol grondstoffen en brandstoffen die ze zelf ontberen. Waarom zouden ze dan ingrijpen, Rusland is als half kreupel, als dat implodeert winnen ze alleen maar en heeft de VS nieuwe buren
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:30:06 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211003212
quote:
[ afbeelding ]

Veel te vergezocht. Iran is niet cruciaal voor Ruslands voortbestaan op existentieel niveau. De Sovjet-Unie zou er wellicht wat tegenover zetten maar Rusland is te zwak en te vastgepind in Oekraïne om wat substantieels te kunnen doen bij een aanval op Iran. Wat gaat China doen? Die krijgen daar ook geen heel leger op poten gezet en gaan geen nucleaire wereldoorlog riskeren om Iran. Iran is uiteindelijk ook maar een soort gelegenheidspartner. De ideologieën en waarden van China en Iran komen totaal niet overeen. Het enige wat de overheden gemeen hebben is "anti-Westerse dictatuur". Voor de rest liggen ze mijlenver uit elkaar.

Hoogstens zou China Iran van wat wapens kunnen voorzien en komen Rusland en China met grote woorden en gaat er een overheidssite even plat. Iran heeft het nadeel dat het niet aan China grenst en dat de landen waar het wel aan grenst bang voor haar zijn.

Daarnaast is het de vraag wie er aangepakt gaat worden. Iran heeft geen landgrens met Israël en via Syrië aanvallen is zelfmoord. Via Libanon kunnen de bootjes van de VS meehelpen.

Hoogstens zie ik een aanval van Hezbollah ondersteund door wat IRGC-eenheden en intel en wapens van Iran als mogelijke optie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Richestorags op 19-10-2023 07:48:41 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:30:51 #13
498210 KoningWouter
pi_211003217
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Waarom zouden ze? Ik denk dat china best een noordkust wil, prachtige lappen grond vol grondstoffen en brandstoffen die ze zelf ontberen. Waarom zouden ze dan ingrijpen, Rusland is als half kreupel, als dat implodeert winnen ze alleen maar en heeft de VS nieuwe buren
Omdat China een bondgenoot is van Rusland. Maar laten we het hopen dat China Putin een dolk ik de rug steekt en zich afzijdig houdt.
pi_211003218
@Rupibma, dat oorlog rommelig is en waarheidsvinding moeilijk is, betekent niet dat waarheidsvinding onmogelijk is. Het vereist wel dat je niet aan de haal gaat met een narratief dat jou goed uitkomt. Het alternatief voor “wat een schandalige actie van Israël” is niet “ach ja, we zullen het nooit weten”. Het is: “Ik ben te voorbarig geweest, mea culpa, voortaan zal ik voorzichtiger zijn.” En mocht er gaandeweg meer bewijs komen dat het een eigen raket is geweest, dan zou je die actie scherp moeten veroordelen, net als alle desinformatie die erover is verspreid.

Je relativisme is schadelijk. De slowchat tussendoor van gisteravond vond ik moeilijk te verteren. Israël is nota bene beschuldigd van een oorlogsmisdaad, mensen zijn de straten opgegaan. En dan nu hier luchtig gaan zitten doen…
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:32:35 #15
498210 KoningWouter
pi_211003220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Veel te vergezocht. Iran is niet cruciaal voor Ruslands voortbestaan op existentieel niveau. De Sovjet-Unie zou er wellicht wat tegenover zetten maar Rusland is te zwak en te vastgepind in Oekraïne om wat substantieels te kunnen doen bij een aanval op Iran. Wat gaat China doen? Die krijgen daar ook geen heel leger op poten gezet en gaan geen nucleaire wereldoorlog riskeren om Iran.

Hoogstens zou China Iran van wat wapens kunnen voorzien en komen Rusland en China met grote woorden en gaat er een overheidssite even plat. Iran heeft het nadeel dat het niet aan China grenst en dat de landen waar het wel aan grenst bang voor haar zijn.

Daarnaast is het de vraag wie er aangepakt gaat worden. Iran heeft geen landgrens met Israël en via Syrië aanvallen is zelfmoord. Via Libanon kunnen de bootjes van de VS meehelpen.
Ik hoop dat je gelijk hebt!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:33:50 #16
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003223
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:30 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Omdat China een bondgenoot is van Rusland. Maar laten we het hopen dat China Putin een dolk ik de rug steekt en zich afzijdig houdt.
China heeft geen bondgenoten, hooguit useful idiots
pi_211003242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:30 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zijn geen bondgenoten. China gebruikt Rusland om een sterke vuist tegen het westen te kunnen maken. Bovendien is het prettig grondstoffen kopen.

China zal militair alleen met Rusland optrekken in eigen belang. Voor een Iran gaan ze zich nooit opofferen.

Hooguit kunnen ze dan ontstane chaos gebruiken voor Taiwan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:39:38 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211003246
quote:

[..]

Doden.
Bij een oorlog tussen Iran en VS/Israël wordt alles dat maar enigszins militair is vanuit de lucht vernietigd voordat er überhaupt mannen met handvuurwapens betrokken worden. Dat is echt een heel ander, hoogtechnologisch verhaal. Wat Iran dan nodig zou hebben zijn 5th gen fighters, goede luchtafweer en goede geleide langeafstand wapens. Daar kan Rusland niet in voorzien.

Alleen als de VS zo dom zou zijn om een poging te doen om Iran te bezetten, dan krijg je een taliban kwadraat.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:39:50 #19
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003247
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:38 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zijn geen bondgenoten. China gebruikt Rusland om een sterke vuist tegen het westen te kunnen maken. Bovendien is het prettig grondstoffen kopen.

China zal militair alleen met Rusland optrekken in eigen belang. Voor een Iran gaan ze zich nooit opofferen.

spijker & kop
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:41:56 #20
498210 KoningWouter
pi_211003259
Oke ik ben weer enigszins gerust gesteld. Bedankt mensen!
pi_211003264
quote:

[..]

Doden.
Westerse wapens zijn zeker superieur. Ze worden alleen niet ten volle benut. Oekraïne is maar matig bewapend he.

Als de hele USAAF zich mocht bemoeien in Rusland, lag Moskou al lang in puin.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:43:53 #22
498210 KoningWouter
pi_211003267
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:43 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Westerse wapens zijn zeker superieur. Ze worden alleen niet ten volle benut. Oekraïne is maar matig bewapend he.

Klopt en ze zijn ongetraind in die wapens.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:44:01 #23
396550 Richestorags
pi_211003269
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:38 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Ik zie China nog eerder een landgrab doen in Rusland mocht dat in chaos vervallen. Wat oud gebied terugpakken.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:45:27 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211003276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:31 schreef Claudia_x het volgende:
@:rupibma, dat oorlog rommelig is en waarheidsvinding moeilijk is, betekent niet dat waarheidsvinding onmogelijk is. Het vereist wel dat je niet aan de haal gaat met een narratief dat jou goed uitkomt. Het alternatief voor “wat een schandalige actie van Israël” is niet “ach ja, we zullen het nooit weten”. Het is: “Ik ben te voorbarig geweest, mea culpa, voortaan zal ik voorzichtiger zijn.” En mocht er gaandeweg meer bewijs komen dat het een eigen raket is geweest, dan zou je die actie scherp moeten veroordelen, net als alle desinformatie die erover is verspreid.

Je relativisme is schadelijk. De slowchat tussendoor van gisteravond vond ik moeilijk te verteren. Israël is nota bene beschuldigd van een oorlogsmisdaad, mensen zijn de straten opgegaan. En dan nu hier luchtig gaan zitten doen…
Je gaat er onterecht van uit dat iedereen geïnteresseerd is in de objectieve waarheid en zelfverzekerd genoeg is om toe te geven dat ze ernaast zaten.

Een aantal mensen zijn enkel geïnteresseerd in hun eigen versie van de waarheid en het beschermen van hun eigen ego.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:46:52 #25
396550 Richestorags
pi_211003280
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:43 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Los daarvan is het mede door Westerse wapens dat Rusland totaal geen offensieve capaciteit meer heeft in Oekraïne. Het punt is alleen dat de oorlog daar in een soort van impasse is beland en dat is helaas gunstig voor Rusland. Als de Westerse steun (ook financieel) opdroogt trekt Rusland nog een laatste blik soldaten open en is het over.
pi_211003291
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je gaat er onterecht van uit dat iedereen geïnteresseerd is in de objectieve waarheid en zelfverzekerd genoeg is om toe te geven dat ze ernaast zaten.

Een aantal mensen zijn enkel geïnteresseerd in hun eigen versie van de waarheid en het beschermen van hun eigen ego.
Klopt, daar ga ik vanuit omdat mijn mensbeeld positief is. Ik denk dat uiteindelijk de waarheid ertoe doet. Zoals Orwell schreef: “Being in a minority, even in a minority of one, did not make you mad. There was truth and there was untruth, and if you clung to the truth even against the whole world, you were not mad.” Al stemt z’n boek verder niet zo optimistisch…
pi_211003304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:31 schreef Claudia_x het volgende:
@:rupibma, dat oorlog rommelig is en waarheidsvinding moeilijk is, betekent niet dat waarheidsvinding onmogelijk is. Het vereist wel dat je niet aan de haal gaat met een narratief dat jou goed uitkomt. Het alternatief voor “wat een schandalige actie van Israël” is niet “ach ja, we zullen het nooit weten”. Het is: “Ik ben te voorbarig geweest, mea culpa, voortaan zal ik voorzichtiger zijn.” En mocht er gaandeweg meer bewijs komen dat het een eigen raket is geweest, dan zou je die actie scherp moeten veroordelen, net als alle desinformatie die erover is verspreid.

Jullie zijn dodelijk vermoeiend. Echt. Ik blijf mezelf maar herhalen in dit topic.

Er is totaal geen ruimte voor een volwassen manier van discussiëren is gebleken, dus verwacht van mij geen mea culpa hier.
Als je sc vervelend vindt lees je eroverheen of doe je een TR.
pi_211003316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Jullie zijn dodelijk vermoeiend. Echt. Ik blijf mezelf maar herhalen in dit topic.

Er is totaal geen ruimte voor een volwassen manier van discussiëren is gebleken, dus verwacht van mij geen mea culpa hier.
Van mij heb je volgens mij niets dan redelijkheid gezien en een bereidwilligheid tot inhoudelijke discussie. Ik vraag hetzelfde van jou.
pi_211003321
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:41 schreef KoningWouter het volgende:
Oke ik ben weer enigszins gerust gesteld. Bedankt mensen!
Misschien voortaan even een rondje gaan wandelen als je bij wakker worden denkt dat er een derde wereldoorlog op handen is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:57:51 #30
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003324
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik zie China nog eerder een landgrab doen in Rusland mocht dat in chaos vervallen. Wat oud gebied terugpakken.
Is Mongolië ineens een enclave... of hoe heet dat... :D
pi_211003325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Van mij heb je volgens mij niets dan redelijkheid gezien en een bereidwilligheid tot inhoudelijke discussie. Ik vraag hetzelfde van jou.
Richting jou kan ik dat doen, maar de meerderheid discussieert anders. De antisemiet opmerkingen komen op een gegeven moment de strot uit, hier. Iedereen is bezig om het gelijk te halen.
pi_211003326
quote:

[..]

Doden.
Je vergeet volgens mij dat het Westen (nouja, vooral de VS en enkele EU landen) superieur zullen zijn in de lucht. En laat dat nou net de steun zijn aan Oekraine die we NIET hebben gegeven.

Los daarvan, het is pas recentelijk dat de VS en het VK wat modernere raketten leveren. Daarvoor was het vooral afgeschreven spul.
PWBF
pi_211003334
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Genghis Khan joins the chat.
pi_211003341
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:24 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
China zal Poetin - als het er echt op aankomt - niet gaan redden. Dan kiezen ze eieren voor hun geld en trekken ze hun handen ervan af. China wil maar een ding en dat is groeien. Daar hebben ze wel het Westen voor nodig. Ze hebben niks aan Rusland.
PWBF
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:02:41 #35
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:00 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Genghis Khan joins the chat.
Stofwolken aan de oost kim ;(
pi_211003351
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee maar manchurei wilt China vast wel terug.
pi_211003353
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Hoe noem je dit anders:
[..]
?
Daar heb ik gisteren al op geantwoord. Vooral jij wil mij de antisemiet hoek induwen.

Dit is onacceptabel, natuurlijk.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:07:43 #38
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003355
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee maar manchurei wilt China vast wel terug.
oh ik maakte ook maar een luchtig grapje, maar nee, ongetwijfeld
pi_211003375
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Een volwassen manier van discussiëren begint ook met af en toe aan te geven dat je wat overhaast op eea hebt gereageerd. Dat doe je niet voor users die je liggen te irriteren (zet ze op je bloklijst), maar omdat je volwassen wilt overkomen.

Nu zeggen dat doe ik lekker niet, want jullie (wie dat dan ook zijn) zijn niet volwassen genoeg komt ook vrij onvolwassen over.

Er zijn best wat users waar je serieus mee kunt discussiëren, net als dat er veel beter uit dit topic kunnen optyfen.

Zo heb ik ook gepoogd een discussie te voeren met jou/vraag te beantwoorden "waar de Arabische joden waren gebleven?".

Ik typte een compleet verhaal per land afzonderlijk. Het enige wat je zei dat ik me die moeite had kunnen besparen, want het merendeel van de Joden in Israël was Europees. Dat staat toch los van je initiële vraag. Ik steek daar moeite in om het te beantwoorden, maar blijkbaar boeit het je geen moer.

Eerlijk? Dan bedenk ik me de volgende keer ook wel twee keer voor ik serieus moeite in een user stop die er toch zo onvolwassen mee omgaat.

Ergo: er zijn zat onvolwassen types in dit topic, maar kijk ook kritisch naar je eigen optreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geschiedkundige op 19-10-2023 09:26:51 ]
pi_211003382
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
oh ik maakte ook maar een luchtig grapje, maar nee, ongetwijfeld
Het toont weer eens duidelijk aan dat er bij velen een totaal gebrek aan historische kennis is terwijl juist de geschiedenis de aanzet is van veel gewelddadige conflicten op deze wereld.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:14:06 #41
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_211003389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Richting jou kan ik dat doen, maar de meerderheid discussieert anders. De antisemiet opmerkingen komen op een gegeven moment de strot uit, hier. Iedereen is bezig om het gelijk te halen.
In zulke gevallen denk ik: behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden en hoop dat anderen je voorbeeld volgen. En dat voor een atheïst, hè?

Zijweggetje: religie is niet nodig voor het ontwikkelen van moraliteit en moreel gedrag, zoals mensen als Jordan Peterson ons willen doen geloven (ook naar aanleiding van dit conflict). Religie staat eerder in de weg, is mijn indruk. We zien niet meer de ander, maar de afvallige of ongelovige.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:15:33 #43
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:07 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Daar heb ik gisteren al op geantwoord. Vooral jij wil mij de antisemiet hoek induwen.

Dit is onacceptabel, natuurlijk.
Ik wil helemaal niets met jou persoonlijk, je boeit me nauwelijks eigenlijk.

Ik constateer gewoon dat men niet de straat op gaat voor Yezidi's, Koerden, Oeigoeren of noem maar op. Maar wel voor de Palestijnen. Wat maakt die mensen nu zo bijzonder? Nou, dat is vrij duidelijk inmiddels, alleen bij de Palestijnen kun je onverholen tegen joden zijn.

Ik constateer dat Joden niet veilig meer over straat kunnen, dat kinderen van school gehaald worden vanwege hun religie

en dat noem ik bij de rechtmatige benaming, antisemitisme
pi_211003392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:14 schreef NoXia het volgende:
Geen nieuwe ontwikkelingen zo te zien :)
Nee we zijn van een potentiële Derde Wereldoorlog naar een Chinese inval van Rusland gegaan.

Dus niks aan het handje :P
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:16:44 #45
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nee we zijn van een potentiële Derde Wereldoorlog naar een Chinese inval van Rusland gegaan.

Dus niks aan het handje :P
Nou het was wel even zweten om die crisis te bezweren heur
pi_211003405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:11 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Een volwassen manier van discussiëren begint ook met af en toe aan te geven dat je watboverhaast op eea hebt gereageerd. Dat doe je niet voor users die je liggen te irriteren (zet ze op je bloklijst), maar omdat je volwassen wilt overkomen.

Nu zeggen dat doe ik lekker niet, want jullie (wie dat dan ook zijn) zijn niet volwassen genoeg komt ook vrij onvolwassen over.

Er zijn best watvusers waar je serieus mee kunt discussiëren, net als dat er veel beter uit dit topic kunnen optyfen.

Zo heb ik ook gepoogd een discussie te voeren met jou/vraag te beantwoorden "waar de Arabische joden waren gebleven?".

Ik typte een compleet verhaal per land afzonderlijk. Het enige wat je zei dat ik me die moeite had kunnen besparen, want het merendeel van de Joden in Israël was Joods. Dat staat toch los van je initiële vraag. Ik steek daar moeite in om het te beantwoorden, maar blijkbaar boeit het je geen moer.

Eerlijk? Dan bedenk ik me de volgende keer ook wel twee keer voor ik serieus moeite in een user stop die er toch zo onvolwassen mee omgaat.

Ergo: er zijn zat onvolwassen types in dit topic, maar kijk ook kritisch naar je eigen optreden.
Let it go.

Tevens, wat in je eerste alinea staat; al gedaan. Maar dat negeert men.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:19:31 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003414
Kijk zo pak je ze aan:

https://www.reddit.com/r/(...)t_niet_luisteren_is/

_O_

eindelijk _O_

Ze krijsen als verkentjes
pi_211003418
quote:
12s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nou het was wel even zweten om die crisis te bezweren heur
Gelukkig hebben we enkele topdiplomaten op FOK! zitten.

Daarover gesproken.. ik hoorde over een klein brandhaardje in het Midden-Oosten.

Zullen we ons allen daar weer in gaan verdiepen?
pi_211003431
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Kijk zo pak je ze aan:

https://www.reddit.com/r/(...)t_niet_luisteren_is/

_O_

eindelijk _O_

Ze krijsen als verkentjes
Ik was alweer vergeten dat velen tijdens mijn middelbare schooltijd een Palestijnse sjaal droegen. Of een T-shirt van Che Guevara. Of beide. Plus ca change, plus c’est la meme chose.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:22:36 #50
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211003432
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:20 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we enkele topdiplomaten op FOK! zitten.

Daarover gesproken.. ik hoorde over een klein brandhaardje in het Midden-Oosten.

Zullen we ons allen daar weer in gaan verdiepen?
Wat, in het Midden Oosten???? Serieus? De wereld gaat ten onder, als dat baken van serene rust nu ook al onrustig wordt vrees ik het ergste. Ik ga wc-papier inslaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')