abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211003643
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:53 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Jullie. :')
[..]
Alles als antisemitisme beschouwen onderdrukt een normale discussie. Alles op islam gooien ook. In 1940 was hier geen islam.
[..]
Daarom zei ik gisteren, ik wacht af. Over een tijdje wanneer het niet meer boeit horen we de waarheid wel
Jawel, het boeit juist extreem veel, dit is een van de grootste uitdagingen van de mensheid zelfs, waarheidsvinding.
pi_211003651
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:49 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Zo zie je maar de kracht van media. Ik had dat meisje al als schuldige bestempeld, blijkt het noodweer te zijn.
Ik in eerste instantie ook, zal wel een initi๋le reflex zijn toen ik de inleiding las dat ze iemand neerstak. Maar als je dan verder leest dat hij haar geweld aan wilde doen en in het nauw dreef terwijl ze een vleesmes ter hande had, Tsja..

Zo ook hier. Als Isra๋l de binnendringende Hamas leden compleet afgeschoten zou hebben, ja, dat is zelfverdediging.

Maar daags later die hele regio bombarderen is dat absoluut niet. Dat is vergelding.

En dat dat soort acties niet door Nederlandse partijen gesteund worden dmv een motie onder de noemer zelfverdediging, is niet meer dan logisch.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:57:32 #93
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_211003659
Jamila Abdallah Taha al-Shanti doet het ook niet meer

twitter
pi_211003671
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Kijk zo pak je ze aan:

https://www.reddit.com/r/(...)t_niet_luisteren_is/

_O_

eindelijk _O_

Ze krijsen als verkentjes
Nou, geluidswaarschuwing is wel nodig...
:')
Tering, wat een gilwijf..
pi_211003673
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:57 schreef NoXia het volgende:
Jamila Abdallah Taha al-Shanti doet het ook niet meer

[ twitter ]
Is dit de Hamas adventskalender 2023?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:05:14 #96
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211003696
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:53 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Jullie. :')
[..]
Alles als antisemitisme beschouwen onderdrukt een normale discussie. Alles op islam gooien ook. In 1940 was hier geen islam.
[..]
Daarom zei ik gisteren, ik wacht af. Over een tijdje wanneer het niet meer boeit horen we de waarheid wel
Sorry hoor, maar de waarheid is nu al wel duidelijk. Tenzij je bewust oogkleppen op hebt
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:06:18 #97
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211003702
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:34 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Toen ik 10 was hoorde ik elke dag: kankerturk, Turkie is niet dom, luier om etc. Niemand (ik ook niet) maakte dat een enorme ding. Maar das blijkbaar anders.
Dat is net zo goed debiel.
pi_211003725
twitter
Wanneer gaat onze Mark naar Isra๋l?
pi_211003734
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is net zo goed debiel.
Racistisch bedoel je dan met jouw gedachtegang.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:05 schreef nixxx het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar de waarheid is nu al wel duidelijk. Tenzij je bewust oogkleppen op hebt
Ik weet het niet. Dat laatste zou kunnen. Ik raad je aan eens een boek te lezen over zaken als waarheidsbevinding, dan zie je dat we allemaal hebben.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:12:36 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211003735
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Kijk zo pak je ze aan:

_O_

eindelijk _O_

Commentaar eronder:

quote:
Ik was zelf rond dit tijdstip op het station. De sfeer was heel grimmig. Lang geen politie te zien terwijl mensen publiekelijk in elkaar geramd werden. Hoorde van een NS medewerker ter plaatse dat de ME buiten al was ingeroepen omdat demonstranten vuurwerk naar politie begonnen af te vuren. Dit was de afloop, de politie wilden natuurlijk dat iedereen vertrok. Eerlijk, het had veel eerder gemogen
:{
pi_211003749
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:11 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ twitter ]Wanneer gaat onze Mark naar Isra๋l?
Is dat nodig dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211003779
quote:
5s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is dat nodig dan?
Voor mij niet. Ik vraag het me alleen af.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:20:47 #103
396550 Richestorags
pi_211003790
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:12 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Racistisch bedoel je dan met jouw gedachtegang.
Welke gedachtegang zou dat zijn?
pi_211003810
BBC hoeft Hamas niet terroristen te noemen, Wikipedia doet dat ook niet

kunnen die israeliers wel gaan lopen janken, maar je hebt nog altijd recht op eigen mening om niet bevooroordeeld je nieuws te posten
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_211003828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:23 schreef TheVoice4ever het volgende:
BBC hoeft Hamas niet terroristen te noemen, Wikipedia doet dat ook niet

kunnen die israeliers wel gaan lopen janken, maar je hebt nog altijd recht op eigen mening om niet bevooroordeeld je nieuws te posten
Tegen wie heb je het?
pi_211003844
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:25 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Tegen wie heb je het?
krantenkoppen in de engelse dagbladen, Israelische premier hekelt BBC die Hamas geen terroristen noemen

donderdag 19 oktober 2023 @ 09:28:35 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211003851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze vraagt er wel terecht aandacht voor. Ik heb als deel van mijn werk jarenlang interviews gevoerd met jongeren (12-15 jaar) en met name de moeilijke positie van moslima’s trof mij. Ik moet nog vaak denken aan de meid die zo graag op dansles wilde, maar in de weekeinden naar koranles moest en verscheurd werd tussen wat ze leuk vond en wat van haar verwacht werd. En die andere meid die goed kon leren en graag naar de havo wilde, maar tegen een muur van bureaucratie opliep en geen hulp kreeg van haar ouders of haar leerkrachten. En die meid die graag een hoofddoek wilde dragen maar er geen begrip voor kon verwachten. Of die meid die dat juist niet wilde en daarop aangekeken werd.
Ik wil zeker niet ontkennen dat ook kinderen uit de moslim gemeenschap hun problemen hebben. Ik wil wel zeggen dat naar mijn mening veel van die problemen uit hun eigen gemeenschap komen en dat we daar als de rest van de Nederlandse samenleving weinig aan kunnen doen.
Even je voorbeelden bekijken:
Dansles-koranles: duidelijk een probleem tussen haar en haar ouders, waarbij ze niet de mogelijkheid krijgt om haar eigen prioriteiten te volgen maar in het religieuze keurslijf van haar ouders gedwongen wordt.
Goed lerende moslima, naar de havo gaan lijkt me toch niet echt een probleem? Als je goed kunt leren en je cijfers ernaar zijn, dan krijg je toch gewoon een advies waardoor je naar de havo kan? Ik verwacht niet dat leraren daarvoor gaan liggen. Ik verwacht ook niet snel trouwens van leraren dat ze er keihard tegenin zouden gaan als de ouders het meisje op de mavo/vmbo willen zetten. Dat lijkt me dus ook meer een probleem veroorzaakt door de ouders en hun idee van wat een meisje qua onderwijs nodig heeft voor de rol die zij voor zich zien (moeder/huisvrouw?)
Wel hoofddoek, tsja, moet je daar support van de Nederlandse samenleving voor verwachten? Tolerantie op zijn hoogst zou ik zeggen.
Geen hoofddoek, ja, weer het probleem van de moslim gemeenschap, qua Nederlandse wetgeving en normen kun je natuurlijk niet gedwongen worden door je ouders om een hoofddoek te dragen. Dat we dat soort dwang in de praktijk tolereren zou je als een probleem van de Nederlandse samenleving kunnen zien.

Ik denk dat je hierbij in ogenschouw moet nemen hoe de Nederlandse samenleving ontwikkeld is en dat het in korte tijd (50jaar) toevoegen van grote groepen migranten met een heel andere ontwikkeling een enorme clash veroorzaakt. We hebben gewoon als samenleving geen methoden om dit soort problemen aan te pakken en bijv in te grijpen in zo’n gesloten gemeenschap. Zelfs een vergelijk met gesloten gemeenschappen zoals de gereformeerden en jehova’s gaat mank.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211003857
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:27 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]
krantenkoppen in de engelse dagbladen, Israelische premier hekelt BBC die Hamas geen terroristen noemen

[ afbeelding ]
Goede woorden van Charles trouwens. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211003870
Heh. Is Isra๋l nog steeds aan het bombarderen zelfs in 't zuiden? De traditionele media zijn akelig stil, die durven na dat fiasco niks meer?
pi_211003871
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Welke gedachtegang zou dat zijn?
Aanvallen jood is op basis van religie is antisemiet.

Aanvallen Turk is op basis van nationaliteit is racistisch.
pi_211003881
quote:
officially the Islamic Resistance Movement (حركة المقاومة الإسلامية Ḥarakah al-Muqāwamah al-ʾIslāmiyyah), is a Sunni Islamist political and military organization governing the Gaza Strip of the Palestinian territories.
de eerste zin in de engelse/internationale wikipedia pagina over Hamas

dat Israel daar niet getriggerd over is _O-
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:36:06 #112
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211003903
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:31 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik ook veel geleerd van de Turken in Nederland. De turkendouche bijvoorbeeld als je geen zin had om te douchen na het sporten op de middelbare school _O_
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:40:27 #113
396550 Richestorags
pi_211003941
quote:

[..]

Wellicht een goed uitgangspunt dat als je zelf vraagt om nuance en dat je niet in een hokje geduwd wil worden dat je zelf niet gaat duwen. Ik geef aan dat het debiel is en dan ga je er nog bovenop. Het is trouwens discriminerend, Turken zijn geen ras.
pi_211003970
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wellicht een goed uitgangspunt dat als je zelf vraagt om nuance en dat je niet in een hokje geduwd wil worden dat je zelf niet gaat duwen. Ik geef aan dat het debiel is en dan ga je er nog bovenop. Het is trouwens discriminerend, Turken zijn geen ras.
Ho ho. Jij wil alles in hokjes. Dan dit ook graag. Niet nuanceren als het je agenda niet uitkomt.
pi_211003974
Deze week hele week vies weer?
pi_211003975
en aanvallen palestijnen mag gewoon schijnbaar

joden zijn niet graag het slachtoffer maar de onderdrukker, die gaan Gaza gewoon helemaal plat bombarderen omdat het kan en die hebben toch niet hetzelfde geloof als hun dus wat geven hun om die palestijnen
pi_211003999
quote:

[..]

Net zoals het aanvallen van een Duitser, Fransman, Chinees of Ghanees dat is. Het is allemaal fout.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:46:28 #118
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_211004004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:43 schreef LethalNinja het volgende:
Deze week hele week vies weer?
Vanaf maandag gelukkig weer wat droger

donderdag 19 oktober 2023 @ 09:47:07 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211004013
quote:
Kijk zo pak je ze aan:

_O_

eindelijk _O_

Mja vind het wel een harde reactie meteen van de politie. Wellicht is er eerst gepraat en wouden ze niet weg. Maargoed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211004026
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er is maar ้้n menselijke ras. Dus racisme bestaat niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')