Slagveld in Duitslandquote:Meer dan 170 arrestaties bij pro-Palestijns protest in Berlijn
Bij een pro-Palestijnse demonstratie in de Duitse hoofdstad Berlijn zijn gisteravond 174 mensen opgepakt en 65 politieagenten gewond geraakt, meldt een politiewoordvoerder aan de krant Tagesspiegel. Agenten werden onder meer bekogeld met stenen en brandende vloeistoffen.
In Neukölln liep het uit op urenlange rellen. Barricades werden in brand gestoken en de politie gebruikte waterkanonnen en pepperspray. De situatie was na middernacht weer onder controle, meldt de Duitse politie.
Ondanks een demonstratieverbod voor pro-Palestijnse protesten kwamen ook in Berlijn op meerdere plaatsen mensen bij elkaar om hun steun te betuigen. Burgemeester Kai Wegner wil vandaag een verklaring afleggen over de situatie in Berlijn en daarbij uitspreken dat de politiek zich volledig inzet voor de Joodse gemeenschap.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ah-raket-arrestaties
"Extinction Rebellion is tegen elke vorm van onderdrukking, onafhankelijk van de vorm die het aanneemt".quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Extinction Rebellion is tegen elke vorm van onderdrukking, onafhankelijk van de vorm die het aanneemt",
Het projecteren van een vlag op een mast is strafbaar? Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oppakken en voor de rechter flikkeren. Net als die erasmusbrugprojecteuren.
Als die club zich nou gewoon bezig houdt met het klimaat in plaats van politiek... Jezus wat dom.quote:
Hun leven is natuurlijk sowieso een lotterij nu in Gaza, overal zou een bom kunnen vallen, laatste dagen ook veel bommen op Khan Younis en Rafah, juist de steden in het zuiden van Gaza.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:48 schreef Ali_boo het volgende:
Als ik een Palestijn was, zou ik nu flink zenuwachtig worden![]()
[ twitter ]
Dan zijn we in Nederland toch (nog) wel een baken van rust als een tiental overgebleven kansloze demonstranten een tikje op de rug kregen gisteren.quote:
Ja, ik geloof wel dat de "stokken" ook deels "aangeleverd" worden, helaas.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk ook dat kinderen die stokken meekrijgen vanuit huis. Ik kom uit een extreem witte gemeenschap. We hadden wat indo's, waaronder ons gezin, één hindoestaans en één Antilliaans gezien en dat was het wel zo'n beetje. Toen we eind jaren '80 ineens een influx van Iraanse vluchtelingen kregen, hoorde je hele rare dingen uit bepaalde witte kindermondjes komen.
Ander voorbeeld: in deze wijk wonen heel veel Turken. De vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen waren vaak Turks van afkomst. Gewoon kinderen, nooit veel rare dingen, maar één incidentje viel mij toen al op. Wij stonden op het punt om naar de McDonald's te gaan toen het beste vriendje van jongste zoon aan kwam lopen met zijn moeder.
Mijn zoon: "Oooh mag Ömer (fictieve naam) mee?"
Ik (tegen moeder): "We gaan naar de Mac voor een ijsje. Mag hij mee?"
Moeder: "Ja tuurlijk!"
Ömer (jaar of 5, 6): "Maar mama! Op tv zeiden ze dat we dan Iesraa-iel geld gaven!"
Moeder (wat gegeneerd): "Uh ja nee laat maar, mag wel hoor!"
Zo'n jochie van die leeftijd heeft dus al gehoord van dit soort dingen. Op de knikker-soms-nog-ongelukjes-leeftijd heeft hij al in zijn hoofdje dat Israël slecht is en geen geld mag krijgen via de grote boze westerse Mac. Of zo
Ja, best opmerkelijk. In Duitsland, België, Frankrijk en het VK gaat het er nu soms hard aan toe.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan zijn we in Nederland toch (nog) wel een baken van rust als een tiental overgebleven kansloze demonstranten een tikje op de rug kregen gisteren.
Nee, volgens mij is dit de eerste keer dat dit filmpje hier is gedeeld.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:49 schreef Werkperd het volgende:
Heb jullie deze al gezien? Piers Morgan wordt letterlijk afgemaakt door Bassem Youssef. Hij heeft de waarheid ook nog eens op een sarcastische manier weten over te brengen waarbij veel mensen wakker geworden zijn. Binnen dag al 11 miljoen views en gaat hard rond:
Dat had ik niet verwacht!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:29 schreef Forbry het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, denk ik. Maar blijkbaar is het toch echt weer eens een schreeuwende (of zelfs agressieve) minderheid die de algehele sfeer bepaalt want:
[ link | afbeelding ]
Gisteren 1 minuut gekeken, was grappig en mooi met dat westerse dubbele moraal. Alleen dat dubbel moraal kan je ook over veel Moslims zeggen en dan is het ineens niet meer zo grappigquote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:49 schreef Werkperd het volgende:
Heb jullie deze al gezien? Piers Morgan wordt letterlijk afgemaakt door Bassem Youssef. Hij heeft de waarheid ook nog eens op een sarcastische manier weten over te brengen waarbij veel mensen wakker geworden zijn. Binnen dag al 11 miljoen views en gaat hard rond:
Daar zijn de problemen met extremisten en achtergestelde gebieden ook wel veel groter.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, best opmerkelijk. In Duitsland, België, Frankrijk en het VK gaat het er nu soms hard aan toe.
Ik zou zeggen neem je tijd (half uurtje) want het is een mooi debat, zonder agressie of scheldwoorden. Bassem heeft hele goede punten gemaakt. De reacties onder het filmpje, een mix van allerlei soorten mensen vanuit de hele wereld, doen mijn hoop in mensheid weer herstellen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:51 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is dit de eerste keer dat dit filmpje hier is gedeeld.
Ze zijn sarcastisch he, dit is al tenminste 10 keer gedeeld en discussie over geweest.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:54 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik zou zeggen neem je tijd (half uurtje) want het is een mooi debat, zonder agressie of scheldwoorden. Bassem heeft hele goede punten gemaakt. De reacties onder het filmpje, een mix van allerlei soorten mensen vanuit de hele wereld, doen mijn hoop in mensheid weer herstellen.
Nou het filmpje heeft dus niet iedereen bereikt, zie reacties boven.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze zijn sarcastisch he, dit is al tenminste 10 keer gedeeld en discussie over geweest.
Was wel voor het bombardement op het ziekenhuis.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat had ik niet verwacht!
Gezien de schreeuwende massas op social media, dat maar 8% voor palestijnen zijn laat maar weer eens zien hoe aanwezig de schreeuwende minderheid is.
Hoeveel ruimte die schreeuwende minderheid ook krijgt.
Jij was die gast die met gezond verstand zei dat de 260 festivalgangers door spervuur van Israël om het leven waren gekomen toch? Die gozer, met dat gezonde verstand?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:53 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik lig er niet wakker van hoor. Je hoeft overigens ook niet direct te reageren op mij. Ik weet dat er meer gasten het forum bezoeken dan users die leugens plaatsen. Het is dus altijd mooi om op die leugens te reageren zodat een gast zijn gezond verstand kan gebruiken om een objectieve oordeel te geven.
Je snapt het woord sarcasme niet?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nou het filmpje heeft dus niet iedereen bereikt, zie reacties boven.
Lijkt me goed dat we het blijven delen.
Mvg.
Je bent hier gisteren de hele dag niet geweest zeker.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:54 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik zou zeggen neem je tijd (half uurtje) want het is een mooi debat, zonder agressie of scheldwoorden. Bassem heeft hele goede punten gemaakt. De reacties onder het filmpje, een mix van allerlei soorten mensen vanuit de hele wereld, doen mijn hoop in mensheid weer herstellen.
Dat is dan al zijn 5e of 6e uitglijder deze week.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:00 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Je bent hier gisteren de hele dag niet geweest zeker.
Snap ik wel, nadat je de avond ervoor zo leegliep over de zogenaamde aanval van Israël op het ziekenhuis en al snel bleek dat je gruwelijk fout zat.
Hij wordt niet 'letterlijk afgemaakt'. Mensen op dat muziekfeest en in die huizen zijn 'letterlijk afgemaakt'.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:49 schreef Werkperd het volgende:
Oh, ik dacht dat je oprecht een eerlijk persoon was en het filmpje niet had gezien. Aap komt uit de mouw nu dus.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:00 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Je bent hier gisteren de hele dag niet geweest zeker.
Snap ik wel, nadat je de avond ervoor zo leegliep over de zogenaamde aanval van Israël op het ziekenhuis en al snel bleek dat je gruwelijk fout zat.
Die Pierce zag er als een schoolboy uit man.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij wordt niet 'letterlijk afgemaakt'. Mensen op dat muziekfeest en in die huizen zijn 'letterlijk afgemaakt'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |