abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210973111
Samenvatting 7 oktober tot 15 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief.

Recente frontpage berichten
Isral geeft burgers Gaza meer tijd om te evacueren
Van Palestina tot Gazastrook
Egypte verplaatst troepen naar de zuidelijke grens met Gaza

twitter

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

Steve Lookner live

[ Bericht 3% gewijzigd door Momo op 16-10-2023 18:57:48 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210973117
quote:
15s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ze zijn Satanisch ff vergeten bij te voegen
That goes without saying c_/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210973125
was tweet vergeten dus nog maar een keer

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:01 schreef Slayage het volgende:
Baby verkrachtende pedo Hamas leden had ik nog niet eerder gehoord _O- [ twitter ]

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:10:11 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210973129
Hezbollah said it has targeted five Israeli positions in northern Israel
Reuters reports Lebanon’s Hezbollah said it targeted five Israeli positions in northern Israel on Monday.

The Israel Defence Forces earlier said they were returning fire over the blue line that has marked the boundary between Israel and Lebanon since 2000.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210973136
Hamas zijn aanhangers van Iblis, niet Allah 🙏🕋
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:12:03 #6
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973140
quote:
15s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
En dat het in een pizzeria plaatsheeft :D
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210973142
Dit is best slim hoe die ambassadeur daar sneaky antwoord op geeft. Aangezien zoals de Isralische minister van defensie stelt dat Palestijnen "mens-dieren" zijn kan er nooit een humanistische crisis zijn in Gaza.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210973156
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:09 schreef Ali_boo het volgende:
was tweet vergeten dus nog maar een keer
[..]

[ twitter ]
Hoeveel babies zijn er gegijzeld?

Ken wel een staat die jongens van 12 stelselmatig gijzelt of administratief vast zet.
pi_210973157
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
wel een flink blik wh00p ass om open te trekken
Zekers. Daarom denk ik ook dat bv Hezbollah weinig gaat doen behalve wat raketjes afschieten. Vergeleken met IDF zijn het amateurs, en als 2 amerikaanse CSG's gaan meedoen is het al helemaal binnen 10 minuten over voor ze.

Daarnaast zal de VS ongetwijfeld ook 1 of meer subs in de straat van Hormuz hebben, mocht Iran gaan miepen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:13:46 #10
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973164
Hebben we de Clintons al weten te linken eigenlijk?
pi_210973172
quote:
5s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
En Hunters' laptop!
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:16:06 #12
236264 crew  capricia
pi_210973185
quote:
5s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:16:22 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210973187
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:44 schreef Akathisia het volgende: [..] Zou Isral de tijd hebben om op het benodigde effect daarvan te wachten? Isral is klein en dichtbevolkt. De raketten zijn groot en in overvloed. Het lijkt mij een veel te groot risico om te wachten op een conventioneel antwoord van de VS.
In de Golfoorlog hebben ze ook gewacht.. maar met Iran loop je nog het risico dat ze stiekem een paar nukes gebouwd hebben en die meteen na een test op je afvuren
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:16:29 #14
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973190
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En Hunters' laptop!
Ik begreep dat daar dus de strategie van de Jemenitische strijders op stond, wat natuurlijk een link heeft met de ultra Linkse Halsema guerilla factie... ik hou je op de hoogte
pi_210973198
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:12 schreef Slayage het volgende:
Dit is best slim hoe die ambassadeur daar sneaky antwoord op geeft. Aangezien zoals de Isralische minister van defensie stelt dat Palestijnen "mens-dieren" zijn kan er nooit een humanistische crisis zijn in Gaza.

[ twitter ]
Ik snap dat de gewone man vol emoties zit. Maar dat mensen op hoge posities na een week nog trillend van emotie onzin vertellen is echt beangstigend.
pi_210973225
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:04 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Amerika heeft zijn twee grootste vliegdekschepen van de wereld al naar de kust van Isral gestuurd. De complete vloot bestaat uit 60% van Amerika's gehele marine. Elk schip kan gemiddeld 75 straaljagers aan boord hebben. Dus in totaal 150. Daarmee kunnen zij aan breed scala bombardementen uitvoeren, mocht een land zich mengen. Iran kan Isral compleet onder vuur nemen met zijn Shahab-3 ballistische raketten. Daarnaast zal het de Straat van Hormuz afsluiten, waarmee een wereldwijde recessie zal worden veroorzaakt. Van Irak en Syri hoef je niet veel te verwachten, die zijn immers geheel verzwakt. Rusland zal optreden als Amerika militair ingrijpt. Het vuur zal zich verspreiden en Turkije raken. Turkije zal met man en macht de vloot van Amerika aanvallen. Zij beschikken over laatste technologie antischeepsrakketten enal. Egypte zal proberen Isral binnenvallen, Engeland en Frankrijk zullen hun schepen ook naar het gebied sturen. Landen die afhankelijk zijn van de straat van Hormuz zullen optreden tegen Iraanse blokkade, vanwege hun afhankelijkheid aan olieexport.

Zo kan het dus compleet uitlopen tot een derde wereld oorlog waarbij uiteindelijk nukes enal ingezet zullen worden.
Enge scenario, maar zeker niet onrealistisch.
De VS hebben 11 carrier strike groups, do the math....

Rusland optreden, die kunnen niet eens van Oekrane winnen, :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:22:38 #17
236264 crew  capricia
pi_210973239
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:21 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Taiwan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 17:23:06 #18
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210973240
Ik snap niet zo heel goed waarom men "details" moet vertellen/verzinnen over de laffe daden van Hamas.

Ze zijn monsters, beesten, geen hart, geen geweten. Ze hebben totaal onschuldige mensen vermoord, waaronder tieners en baby's. Allen dat feit al maakt ze tot de monsters dat ze zijn. Dat constant in details treden en ook nog eens dingen beweren die niet bewezen zijn (of te bewijzen zijn) speelt alleen maar die lui in de kaart. Ik snap die drang niet zo.

Voor mij zijn ze al maximaal beest, monster, geen mens te noemen. Ik kan al niet veel lager en zieker over ze denken.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:23:23 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973242
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Taiwan.
die hebben er nul
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:24:22 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973247
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:23 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap niet zo heel goed waarom men "details" moet vertellen/verzinnen over de laffe daden van Hamas.

Ze zijn monsters, beesten, geen hart, geen geweten. Ze hebben totaal onschuldige mensen vermoord, waaronder tieners en baby's. Allen dat feit al maakt ze tot de monsters dat ze zijn. Dat constant in details treden en ook nog eens dingen beweren die niet bewezen zijn (of te bewijzen zijn) speelt alleen maar die lui in de kaart. Ik snap die drang niet zo.

Voor mij zijn ze al maximaal beest, monster, geen mens te noemen. Ik kan al niet veel lager en zieker over ze denken.
schien zijn ze gewoon pislink atm
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 17:24:23 #21
416575 crew  Evenstar
pi_210973248
quote:

[..]
Taiwan.
Daar gaat het niet over?

Gast beweert dat 2 van die groepen al 60% is ...

Ten eerste bestaat Amerikaanse marine wel uit meer dan carrier strike groups en ten tweede is 2/11 volgens mij geen 60% :D
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:25:02 #22
236264 crew  capricia
pi_210973252
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
die hebben er nul
Die hebben de chip industrie. En dan bedoel ik niet die van aardappels.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210973256
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Daar gaat het niet over?

Ten eerste bestaat Amerikaanse marine wel uit meer dan carrier strike groups en ten tweede is 2/11 volgens mij geen 60% :D
Gezien zijn gebrekkige opleiding sluit ik niet uit dat hij dat wel van mening is. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_210973261
Een interessante artikel over de-escalatie tussen Isral en Hezbollah
https://www.crisisgroup.o(...)rence-between-israel
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:26:25 #25
236264 crew  capricia
pi_210973263
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Daar gaat het niet over?

Eens.

Maar de VS houdt ook rekening met een escalatie in het oosten. China wil al langere tijd Taiwan weer inlijven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210973267
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Maischips?
  Forum Admin maandag 16 oktober 2023 @ 17:26:40 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210973268
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:04 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Amerika heeft zijn twee grootste vliegdekschepen van de wereld al naar de kust van Isral gestuurd. De complete vloot bestaat uit 60% van Amerika's gehele marine. Elk schip kan gemiddeld 75 straaljagers aan boord hebben. Dus in totaal 150. Daarmee kunnen zij aan breed scala bombardementen uitvoeren, mocht een land zich mengen. Iran kan Isral compleet onder vuur nemen met zijn Shahab-3 ballistische raketten. Daarnaast zal het de Straat van Hormuz afsluiten, waarmee een wereldwijde recessie zal worden veroorzaakt. Van Irak en Syri hoef je niet veel te verwachten, die zijn immers geheel verzwakt. Rusland zal optreden als Amerika militair ingrijpt. Het vuur zal zich verspreiden en Turkije raken. Turkije zal met man en macht de vloot van Amerika aanvallen. Zij beschikken over laatste technologie antischeepsrakketten enal. Egypte zal proberen Isral binnenvallen, Engeland en Frankrijk zullen hun schepen ook naar het gebied sturen. Landen die afhankelijk zijn van de straat van Hormuz zullen optreden tegen Iraanse blokkade, vanwege hun afhankelijkheid aan olieexport.

Zo kan het dus compleet uitlopen tot een derde wereld oorlog waarbij uiteindelijk nukes enal ingezet zullen worden.
Enge scenario, maar zeker niet onrealistisch.
Een heel verhaal typen om eigenlijk "Turkiye nr 1 lan" te zeggen.

Kay
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:26:47 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210973270
Ondertussen gaat de zon bijna weer onder in Isral en Gaza eens zien of de hypothese van New York Post klopt dat de regen de grondoffensief tegen hield en dat ze wachten op droog weer, nu het weer helemaal droog is. Misschien is dat hele grondoffensief verhaal ook een beetje afgeremd door de VS etc.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:26:55 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973272
quote:

[..]
dit mopje is te scherp voor mij en Evenstar
  Overall beste user 2022 maandag 16 oktober 2023 @ 17:26:58 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210973273
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:23 schreef Evenstar het volgende:

Hoop je dat het verzinsels zijn?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210973276
quote:

[..]
Als de VS full force gaat, inclusief industrie, dan zijn ze tot enorm veel in staat militair gezien, zie WO2. Nee, dat houdt China wel koest al zou de VS moeten Chinezen in de Golf, wat niet gaat gebeuren.
pi_210973283
quote:

[..]
Taiwan.
Amerikaanse marine patrouilleert al in de straat van Taiwan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 17:28:20 #33
416575 crew  Evenstar
pi_210973288
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik hou wel van pittige chips _O_

Inferno van Lidl, booooh, tijdens en ochtend er na ...

Verplicht voeren aan gevangen Hamas strijders _O_
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:28:26 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210973291
Sunak: zes Britten omgekomen, tien worden nog vermist

Bij de aanvallen van Hamas op Isral zijn minstens zes Britse burgers omgekomen, zei premier Sunak in het Lagerhuis. Ook worden nog tien mensen vermist.

Sunak veroordeelde de aanval van Hamas. "We moeten het noemen wat het is: een pogrom", aldus de premier. Hij zei ook dat Isral het recht heeft om zichzelf te verdedigen, maar dat dat wel moet gebeuren conform het internationaal humanitair recht. "We blijven Isral oproepen om al het mogelijke te doen om burgerslachtoffers te voorkomen", zei Sunak.

De Britse premier maakte ook bekend dat de humanitaire hulp aan de Palestijnen met een derde wordt opgeschroefd. De extra hulp heeft een waarde van 10 miljoen pond, ruim 11,5 miljoen euro. "We moeten de Palestijnse bevolking steunen omdat die ook slachtoffer is van Hamas", zei Sunak.

NOS liveblog
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 17:29:22 #35
416575 crew  Evenstar
pi_210973302
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoop je dat het verzinsels zijn?
Ik heb ze zo laag zitten dat ik best wil geloven dat ze het zouden doen. Tuurlijk hoop ik dat het verzinels zijn, want je gunt het niemand.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:29:27 #36
236264 crew  capricia
pi_210973304
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Amerikaanse marine patrouilleert al in de straat van Taiwan.
Ik hoop echt dat China zich koest blijft houden. Ellende in Europa, in het M-O.

Ellende vanuit China hoef ik er echt niet bij.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:29:27 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973305
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik hou wel van pittige chips _O_

Inferno van Lidl, booooh, tijdens en ochtend er na ...

Verplicht voeren aan gevangen Hamas strijders _O_
dit ga ik morgen proberen, nu geen zin meer om te bewegen
pi_210973310
twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:31:04 #39
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973316
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
De tering

Dit is zo stom dat ik het gewoon moet quoten om te melden dat ik het echt, ongelofelijk stom vind... jezus
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:31:54 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210973326
Die hebben hoofdpijn, die onderste.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:32:03 #41
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210973329
Mocht er wel meer animo zijn voor een apart topic, hoor ik het wel.
Zoals ik het lees vinden de meesten het niet zo nodig. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210973352
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Mocht er wel meer animo zijn voor een apart topic, hoor ik het wel.
Zoals ik het lees vinden de meesten het niet zo nodig. :)
Waarover?
pi_210973363
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik weet dat China druk bezig is om hun marine te moderniseren en vergroten, maar ik zie ze geen gewapend conflict sterten tbh. Winnen ze niks mee want economisch gaat het daar al niet al te lekker. En Amerikaanse marine maakt gehakt van ze vrees ik, zeker als andere NAVO landen mee gaan doen. Dit conflict in Israel en Gaza geeft ze geen enkele incentive.
pi_210973376
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Volgens mij zei men gisteren bij de NOS dat die vandaag of morgen aan zou komen.
En laat de Intel van de US nou net een week voorlopen op de werkelijkheid.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:36:43 #45
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973382
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat heeft China te winnen in dit conflict? Vooralsnog zijn we een prima afzetmarkt toch?
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:38:03 #46
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_210973394
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:21 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Rusland optreden, die kunnen niet eens van Oekrane winnen, :')
Dont fuck with the Kuznetsov :{w
pi_210973397
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Wat heeft China te winnen in dit conflict? Vooralsnog zijn we een prima afzetmarkt toch?
Vrij spel om Taiwan zich toe te eigenen? US is momenteel te druk met in eigen land, Oekraine en Israel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2023 17:40:16 ]
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:38:57 #48
438527 MissButterflyy
pi_210973406
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:34 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Waarover?
De oneindige discussie over Isral en de Palestijnen.
pi_210973417
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef kibo het volgende:

[..]
Nee, dat kannie prima zelf _O-
pi_210973418
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]
Maischips?
Hij bedoelt microchips.

En nee, dat zijn geen chips van de Jumbo :9 die op de grond zijn gevallen en waar je op bent gaan staan. :Y
Intolerant voor intolerantie
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:42:03 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210973425
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daar is dit topic toch voor :?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210973427
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Vrij spel om Taiwan zich toe te eigenen? US is momenteel te druk met in eigen land, Oekraine en Israel.
Nah, Amerika kan qua slagkracht Taiwan er nog wel bij hebben hoor. Tis noet alsof er US soldaten vechten in Oekrane of Gaza.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:45:10 #53
438527 MissButterflyy
pi_210973455
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar is dit topic toch voor :?
Wat mij betreft vooral nieuws uit de regio en geen eindeloze discussies wie het slechtste is.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:46:56 #54
346939 Janneke141
pi_210973477
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat mij betreft vooral nieuws uit de regio en geen eindeloze discussies wie het slechtste is.
Dat heeft nogal met elkaar te maken. Lukt je toch niet om te scheiden.

Als je alleen maar nieuwsfeiten wil dan kun je het beste de liveblog van CNN pakken ofzo.
pi_210973479
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:16 schreef capricia het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Go hard or go home
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:48:35 #56
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210973488
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:28 schreef Momo het volgende:
Sunak: zes Britten omgekomen, tien worden nog vermist

Bij de aanvallen van Hamas op Isral zijn minstens zes Britse burgers omgekomen, zei premier Sunak in het Lagerhuis. Ook worden nog tien mensen vermist.

Sunak veroordeelde de aanval van Hamas. "We moeten het noemen wat het is: een pogrom", aldus de premier. Hij zei ook dat Isral het recht heeft om zichzelf te verdedigen, maar dat dat wel moet gebeuren conform het internationaal humanitair recht. "We blijven Isral oproepen om al het mogelijke te doen om burgerslachtoffers te voorkomen", zei Sunak.

De Britse premier maakte ook bekend dat de humanitaire hulp aan de Palestijnen met een derde wordt opgeschroefd. De extra hulp heeft een waarde van 10 miljoen pond, ruim 11,5 miljoen euro. "We moeten de Palestijnse bevolking steunen omdat die ook slachtoffer is van Hamas", zei Sunak.

NOS liveblog
Ik moet zeggen dat ik dit soort uitspraken toch nog wel bizar vind. Als iemand in de tweede Wereldoorlog had gezegd dat de Duitse bevolking ook slachtoffer was van de nazis was hij weggelachen, en elk land dat (humanitaire) hulp aan de Duitsers zou verschaffen was net zo hard door de geallieerden gebombardeerd.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_210973492
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ah, nee, gebed zonder eind.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:49:40 #58
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973500
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
oh ja
pi_210973501
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef kibo het volgende:

[..]
:D
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:49:43 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210973502
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Zo te lezen hebben ze vooral wat te verliezen bij een onrustige periode:

Analysts have suggested China is looking to offset concern in the Islamic and Arab worlds about Beijing’s treatment of the Muslim ethnic Uyghurs in the north-western Chinese region of Xinjiang.

The Middle East supplies much of China’s oil needs and is a nexus in the belt and road initiative, President Xi Jinping’s ambitious infrastructure project to connect markets around the world and so extend Beijing’s influence.

Since the war began, Chinese state media have been critical of Israel and blamed the US, Israel’s strongest supporter, for fanning tensions in the region. There has also been an increase in antisemitic content on the heavily policed Chinese internet, according to Yaqiu Wang, the research director for China, Hong Kong and Taiwan at the US-based not-for-profit organisation Freedom House.

Guardian
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:52:05 #61
38496 Perrin
pi_210973526
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je alleen maar nieuwsfeiten wil dan kun je het beste de liveblog van CNN pakken ofzo.
Hopelijk is alle poep die er is, ook wel een beetje over en weer gesmeten na een tijdje, en wordt het wat rustiger met dat loopgravengevecht.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:53:18 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210973539
Minister van buitenlandse zaken van Canada zegt dit

twitter
pi_210973547
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hopelijk is alle poep die er is ook wel een beetje over en weer gesmeten na een tijdje en wordt het wat rustiger met dat loopgravengevecht.
Hoo boy! Wacht maar af tot het grondoffensief eenmaal is begonnen...

Want dan is niet alleen de ene kant goed en de andere kant slecht, maar dan zijn de supporters van de andere kant alle smaakjes van gek, gendoctrineerd, kwaadaardig en/of extremistisch. :Y
pi_210973549
Eerstvolgende stap is dat Isral Gaza binnentrekt.

Wat is de verwachting dat Hezbollah en Iran zullen doen met de US op hun lip?
pi_210973553
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hopelijk is alle poep die er is ook wel een beetje over en weer gesmeten na een tijdje en wordt het wat rustiger met dat loopgravengevecht.
Paar keren herlezen maar kan er niks van maken. -O- :P
pi_210973560
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:54 schreef littlemindy het volgende:
Eerstsvolgende stap is dat Isral Gaza binnentrekt.

Niets.

Ik begin echt te geloven dat zij dit ook niet zagen aankomen en er eigenlijk helemaal niet klaar voor zijn.
pi_210973562
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daar kom je toch nooit achter, ook.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:55:28 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210973563
Verkiezingsupdate: Nuance in conflict Isral en Hamas wordt politiek niet beloond

Op 22 november gaat Nederland weer naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. We houden je met onze verkiezingsupdate op de hoogte over wat er is gebeurd en wat er nog op de agenda staat.

Als het geweld in Isral en de Palestijnse Gebieden aanhoudt, kan het zomaar de rest van de campagne gaan domineren, is bij verschillende partijen achter de schermen te horen.

Iedereen in de Kamer neemt stelling. DENK en BIJ1 zijn het meest uitgesproken over het leed onder de Palestijnse bevolking. Zo waren zij uit protest afwezig bij de herdenking in de Kamer voor de Isralische slachtoffers vorige week.

VVD, PVV, SGP, ChristenUnie en CDA zijn juist uitgesproken pro-Isral en lieten dat de afgelopen week ook duidelijk zien. Kamerleden van SGP en VVD droegen speldjes van de Isralische en Nederlandse vlag.

Op X regent het steunbetuigingen voor Isral en veroordelingen van de terreurdaden van Hamas van deze partijen.

Nuance in conflict wordt niet altijd beloond

Tussen die twee uitersten zijn er ook partijen die genuanceerd over de kwestie denken. Hoewel de terreurdaden van Hamas door alle partijen wordt verafschuwd, hameren bijvoorbeeld GL-PvdA en D66 ook op het humanitair oorlogsrecht.

Dat betekent dat militaire acties van Isral proportioneel moeten zijn. De Gazastrook met haar twee miljoen inwoners afsluiten van water en elektriciteit is dat niet, zeggen Kamerleden van deze partijen.

"Laat n ding duidelijk zijn: beide kanten maken zich schuldig aan mensenrechtenschendingen en terreur", zegt NU.nl-verslaggever Matthijs le Loux. "Er zijn over en weer zoveel gruwelijkheden gepleegd, dat weinig betrokkenen nog verder komen dan praten over hoe bruut en onmenselijk de andere partij is."

Die nuance is niet eenvoudig. Zodra je beide kanten van het conflict benoemd, wordt dat geduid als een 'lastige spagaat' of 'bekvechten'. Nuance wordt hier politiek niet beloond.

De woorden van lijsttrekker Frans Timmermans hierover liggen continu onder een vergrootglas. Op zijn eerste reactie op X waarin hij alleen oog had voor de gruweldaden van Hamas, kwam veel kritiek uit eigen kring.

Tweespalt is op congres GL-PvdA voor nu voorkomen

GroenLinkser Kauthar Bouchallikht besloot zich afgelopen weekend terug te trekken van de kandidatenlijst vanwege de kwestie. Op haar Instagram schreef ze dat haar partij te weinig oog heeft voor de context: "Deze 'oorlog' is niet plots begonnen, hij is al 75 jaar bezig."

Zowel leden van GroenLinks als die van de PvdA missen aandacht voor het lot van de Palestijnen en de jarenlange onderdrukking door Isral.

Op het gezamenlijke congres van afgelopen zaterdag werd tweespalt binnen de partij voorkomen. De uiteenlopende standpunten werden door de partijbesturen samengevoegd in n motie die werd omarmd door ruim 96 procent van de leden.

Na afloop haalden de partijen opgelucht adem. Al is dat misschien van korte duur.
Peilingen: VVD, NSC en GL-PvdA nek-aan-nek

Een nieuwe week, een nieuwe zetelpeiling. Nog steeds zien we geen grote verschuivingen in de peiling van I&O Research. VVD (27 zetels), NSC (26 zetels) en GL-PvdA (26 zetels) houden elkaar bovenaan in evenwicht.

NSC heeft volgens het onderzoeksbureau de meeste potentie van de drie partijen om verder te groeien. De partij van Pieter Omtzigt kan een grote groep mensen aantrekken die op dit moment neigen om op een andere partij te stemmen, maar ook NSC overwegen. Deze groep is bij de VVD en GL-PvdA kleiner.

Maar met nog ruim vijf weken tot aan de verkiezingen kan er nog van alles gebeuren. Bovendien laten de gebeurtenissen van afgelopen week zien dat een campagne ineens in het teken kan komen te staan van de actualiteit.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:55:55 #69
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210973564
Wanneer gaan mensen inzien dat de "Palestijnse zaak" helemaal niet geholpen wordt door Hamas?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:56:07 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973568
nee wat ze wil is een apart topic voor de discussie en een apart topic voor het NWS
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:56:16 #71
38496 Perrin
pi_210973570
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:54 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Paar keren herlezen maar kan er niks van maken. -O- :P
Hopelijk is alle poep die bestaat inmiddels ook wel naar elkaar gesmeten.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:56:45 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973574
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:55 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer gaan mensen inzien dat de "Palestijnse zaak" helemaal niet geholpen wordt door Hamas?
er zijn wel al een of twee mensen die dat inzien denk
pi_210973576
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:56 schreef sp3c het volgende:
nee wat ze wil is een apart topic voor de discussie en een apart topic voor het NWS
Ik zou dat ook wel willen. :)

Gewoon objectief nieuws.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:57:31 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973582
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
ik denk dat het niet gaat werken maar mijn zegen hebben jullie
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:58:31 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210973594
quote:
Eerstvolgende stap is dat Isral Gaza binnentrekt.

Iran blijft stil nu, maar zal op een later moment weer wraak nemen door weer ergens een terroristencel te financieren gok ik.

Hezbollah heeft minder te verliezen denk ik, dus onvoorspelbaarder. Dat de VS ze komt afmaken is denk ik niet zo'n heel groot issue voor ze, aangezien de meeste aanvallen die ze doen in feite al suicide runs zijn.
pi_210973604
Half fok be like "Isral laat Hamas een poepje ruiken _O_ "

Israelische Holocaust deskundige be like

-Rabia Al-Basri
pi_210973614
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Iran blijft stil nu, maar zal op een later moment weer wraak nemen door weer ergens een terroristencel te financieren gok ik.

Hezbollah heeft minder te verliezen denk ik, dus onvoorspelbaarder. Dat de VS ze komt afmaken is denk ik niet zo'n heel groot issue voor ze, aangezien de meeste aanvallen die ze doen in feite al suicide runs zijn.
Ja en die runs zullen nu nog minder opleveren met de slagkracht van de VS zo dichtbij. Dus nee, wat raketjes en daar blijft het wel bij.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:01:04 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210973616
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
er zijn wel al een of twee mensen die dat inzien denk
Is niet te zien als ik die pro Pallestijnse vlaggen in de media zie.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:01:13 #79
38496 Perrin
pi_210973619
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:59 schreef Slayage het volgende:

Altijd hartverwarmend, Turkse mensen die zich wl om genocide druk maken.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:01:19 #80
346939 Janneke141
pi_210973620
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:55 schreef phpmystyle het volgende:
Een hoop mensen hebben dat al lang in de gaten hoor.
pi_210973624
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nah, Amerika kan qua slagkracht Taiwan er nog wel bij hebben hoor. Tis noet alsof er US soldaten vechten in Oekrane of Gaza.
Nee, dat kunnen ze niet. Niet als ze zich ook nog hierin moeten mengen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:01:56 #82
346939 Janneke141
pi_210973629
quote:
Gewoon objectief nieuws.
Op FOK? :D
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:01:59 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210973630
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik denk dat het niet gaat werken maar mijn zegen hebben jullie
Twee aparte topics heeft denk voordelen en nadelen. Nadeel is dat de hele discussie wel verweven is met de huidige ontwikkelingen en opmerkingen die vanuit politici en experts komen. Maar die discussie gaat natuurlijk niet ergens heen, sommige mensen zijn pro Palestijnen en andere Pro Isral en alles daar tussen in. Voordeel van twee aparte topics is wel dat de huidige ontwikkelingen centraal staan en mensen niet 3 pagina's door moeten voor laatste nieuws.

Maar is wel de vraag want discussie is allemaal. Discussie over wie historisch recht heeft op grond is echt een discussie, maar wat doen we met discussie over een besluit van een overheid of de discussie over een nieuwe escalatie van geweld.
pi_210973633
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:59 schreef Slayage het volgende:

Eerst de Armenirs en dan de Koerden toch? _O_ _O_ _O_
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:02:38 #85
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210973635
quote:
17s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hij maakte zich ook al ongelooflijk druk over Armenirs hoor :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210973636
quote:

[..]

Gewoon objectief nieuws.
Daar zijn toch andere kanalen voor?
Go hard or go home
pi_210973639
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je moet altijd een klein vlammetje hoop laten branden, he? ;)
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:03:38 #88
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210973643
Ik ben van mening dat dit topic voldoet.
pi_210973646
quote:
Dat is afwachten welke prijs beide partijen willen betalen. Dat de VS zich dan er in gaat mengen is pas zeker als het daadwerkelijk ook gebeurd. Het is gewoon deterrence.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:03:56 #90
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210973648
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is niet te zien als ik die pro Pallestijnse vlaggen in de media zie.
Betekenen die vlaggen meteen dat ze ook Hamas steunen of hoe zie jij dat?
pi_210973649
quote:

[..]
Maar daarom is FOK! juist leuk.
Kan iedereen gaan janken over dit topic. Ga dan gewoon weg. Dit is FOK!.
Free FOK!
O+
Go hard or go home
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:05:00 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210973656
POLL

Even mening peilen van mensen hier
pi_210973658
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:03 schreef Noek het volgende:

[..]
Free FOK!
O+
Ja, ik ga wel weg. Ik zit aan mijn jank-tax :)
pi_210973662
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ze hebben nog 9 CSG's over, en dan tel ik subs, luchtmacht en leger nog niet eens mee.

Daarnaast heeft China niks te winnen met een militair conflict, gaat ze alleen maar sancties opleveren. Deze onrust in Israel/Palestina is echt geen kansje voor ze.
pi_210973665
quote:

[..]
Free FOK!
O+
Is Fok! bezet? :o
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:06:05 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210973666
quote:

[..]
Een hoop mensen hebben dat al lang in de gaten hoor.
Ah ok. Maar soms heb ik het gevoel dat ik in moreel en intellectueel opzicht ver voorloop op sommigen anderen hier.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:06:22 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210973673
ik denk dat ze best honger krijgen die martelaren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:06:33 #98
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210973675
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Betekenen die vlaggen meteen dat ze ook Hamas steunen of hoe zie jij dat?
Ja. Zijn bepaald niet de meeste genuanceerde types met gebalanceerde meningen.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:06:36 #99
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210973677
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ah ok. Maar soms heb ik het gevoel dat ik in moreel en intellectueel opzicht ver voorloop op sommigen anderen hier.
Dat gevoel hebben we allemaal. :')
pi_210973681
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dacht Hitler ook. :')
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:06:58 #101
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_210973683
Ongeveer anderhalf miljoen Armenirs zijn vermoord door de Turken. En volgens de Turken s dat geen genocide. Bijzonder volkje.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:07:28 #102
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210973686
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:06 schreef damsco het volgende:
Ongeveer anderhalf miljoen Armenirs zijn vermoord door de Turken. En volgens de Turken s dat geen genocide. Bijzonder volkje.
Ja laten we nog een discussie beginnen zonder einde.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:07:33 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210973689
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:06 schreef michaelmoore het volgende:
ik denk dat ze best honger krijgen die martelaren
Als dit idd 2 jaar voorbereid is zoals bronnen zeggen is er waarschijnlijk wel een enorme voorraad aan blikvoer ingeslagen in de tunnels.

De tunnels samen zijn ongeveer even groot als de helft van het metro stelsel van new york.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:08:10 #104
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_210973698
Waarom noemt zelfs Nieuwsuur Netanyahu ‘Bibi’ :')?
Gn Oostenrijkse schilder
pi_210973703
https://www.reuters.com/w(...)hostages-2023-10-16/

quote:
VATICAN CITY, Oct 16 (Reuters) - Pope Francis' representative in the Holy Land said on Monday he was willing to exchange himself for Israeli children taken hostage by Hamas and held in Gaza.

Cardinal Pierbattista Pizzaballa, the Patriarch of Jerusalem, made his comment in response to a question during a video conference with journalists in Italy.

"I am ready for an exchange, anything, if this can lead to freedom, to bring the children home. No problem. There is total willingness on my part," he said.
Toch wel een baas.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:08:51 #106
346939 Janneke141
pi_210973705
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Qua bescheidenheid ook, denk ik.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:09:14 #107
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_210973708
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:08 schreef Alexandrian het volgende:
Waarom noemt zelfs Nieuwsuur Netanyahu ‘Bibi’ :')?
Kaboutertje van oh oh cherso?
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:10:25 #108
323876 michaelmoore
pi_210973722
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als dit idd 2 jaar voorbereid is zoals bronnen zeggen is er waarschijnlijk wel een enorme voorraad aan blikvoer ingeslagen in de tunnels.

De tunnels samen zijn ongeveer even groot als de helft van het metro stelsel van new york.
blikvoer dat gaat heel snel op , en drinken ook , zout water is niet lekker
en men zal elkaar wel de tent uitvechten om voedsel

j eweet hoe het hier gaat met paniek om voedsel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:10:50 #109
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973727
quote:

[..]
Free FOK!
O+
Met al zijn debieltjes
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:10:59 #110
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_210973731
quote:
Zou wat zijn als ze zeggen: is goed, doen we. Om hem daarna te kelen. Trekt die gek ons nog in een Wereldoorlog ook met al die katholieken wereldwijd.
pi_210973741
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:55 schreef Momo het volgende:
Verkiezingsupdate: Nuance in conflict Isral en Hamas wordt politiek niet beloond

Op 22 november gaat Nederland weer naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen.

Als het geweld in Isral en de Palestijnse Gebieden aanhoudt, kan het zomaar de rest van de campagne gaan domineren, is bij verschillende partijen achter de schermen te horen.

Mag toch hopen dat over de gehele linie politici zich focussen op de problematiek en uitdagingen in ons eigen land en niet op een buitenlands conflict wat al decennia niet op te lossen valt en waar wij in NL ook niet de oplossing voor gaan vinden.

Ik hoop ook dat de kiezers zich niet laten verleiden door de polarisatie-bendes aan beide zijden en hun stem niet baseren op het gegeven of een partij zich wel/niet/genuanceerd heeft uitgelaten over dit conflict.
Alsook niet dat we gaan verwachten dat politici hier nu continu mee bezig zijn.

Wat mij betreft domineren complexe binnenlandse zaken de verkiezingen en niet dit conflict.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:13:12 #112
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210973748
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
blikvoer dat gaat heel snel op , en drinken ook , zout water is niet lekker
en men zal elkaar wel de tent uitvechten om voedsel

j eweet hoe het hier gaat met paniek om voedsel
Wat ik bedoelde was dat ze dermate goed voorbereid hebben dat ze ook wel een paar weken zonder voedsel en water toevoer voorzien hebben.

Als het allemaal zo'n dom groepje was dan had Israel ze allang te pakken.
pi_210973753
quote:
17s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:02 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Eerst de Armenirs en dan de Koerden toch? _O_ _O_ _O_
"Ik heb geen inhoudelijke weerwoord, dus gooi ik het op iets persoonlijks"
-Rabia Al-Basri
pi_210973755
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ze hebben nog 9 CSG's over, en dan tel ik subs, luchtmacht en leger nog niet eens mee.

Daarnaast heeft China niks te winnen met een militair conflict, gaat ze alleen maar sancties opleveren. Deze onrust in Israel/Palestina is echt geen kansje voor ze.
Er is een groot verschil tussen theorie en praktijk.
pi_210973769
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Niet bij de VS, blij dat ze aan onze kant staan.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:17:24 #116
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210973781
quote:

[..]
Prima, ook deze drukken we af en gaat naar het warenhuis met voorspellingen van meneer disco.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:17:24 #117
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973782
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:16 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Niet bij de VS, blij dat ze aan onze kant staan.
andersom
pi_210973784
Yup. Tribale in group / out group denken.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210973790
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
andersom
Ieder zijn mening.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:21:05 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210973815
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 10:40 schreef Slayage het volgende:

[..]
"Islamistische variant om op te roepen tot genocide"

Hoe verzinnen mensen deze shite? :') :') :')

Ik vermoed dat een grote deel onwetendheid en projectie is. Een Turkse gezegde luidt zoiets als, "een man werd gevraagd, hoe ken jij mensen? En de man zei: "ik ken mensen zoals ik mezelf ken"

Dus als je van een genocidale traditie komt zoals de Europese dan zal je overal genocide zien, behalve wanneer het feitelijk voor je ogen afspeelt omdat de pleger een land is dat ook Europees is, namelijk Isral dat sinds 1948 genocidaal bezig is "from the river to the sea"
Dit in tegenstelling tot genocidekampioen Turkije.
pi_210973863
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Prima, ook deze drukken we af en gaat naar het warenhuis met voorspellingen van meneer disco.
Oh, en volges ExTec was de voorspelling een maand of vier, vijf geleden dat Oekrane allang op de Krim was tegen deze tijd. :')
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:26:44 #122
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210973876
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oh, en volges ExTec was de voorspelling een maand of vier, vijf geleden dat Oekrane allang op de Krim was tegen deze tijd. :')
Vertel, waar heb ik dat gesteld?
&lt;signature here&gt;.
pi_210973896
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:10 schreef damsco het volgende:

[..]
Zou wat zijn als ze zeggen: is goed, doen we. Om hem daarna te kelen. Trekt die gek ons nog in een Wereldoorlog ook met al die katholieken wereldwijd.
Zat ik ook te denken :X
Tails tell tales
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:29:04 #124
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_210973898
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Buiten nieuwsfeiten is er voldoende ruimte voor discussie, maar dat eeuwige gewauwel over goed/slecht weten we inmiddels wel.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:29:14 #125
396550 Richestorags
pi_210973901
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja laten we nog een discussie beginnen zonder einde.
Dat komt door een bepaalde user en dat kan je zelf ook zien.
pi_210973902
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:14 schreef Slayage het volgende:

[..]
[..]
Is de Armeense genocide een persoonlijke kwestie voor jou ja ?
pi_210973903
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:06 schreef damsco het volgende:
wat snap je niet aan consequenties niet willen dragen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210973905
quote:
Zo zou ik een homohatende pedobeschermer niet beschrijven. Leuk bedacht door het marketingteam wel.
pi_210973934
quote:

[..]
dat is toch meer wensdenken en praktijk? In theorie kan alles, dus ook wat je graag wilt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:35:06 #130
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210973981
quote:

[..]
Free FOK!
O+
From feedback to the SC, Fok! Shall be free!
pi_210974094
Dragon ball Z, will they finally fight? Stay tuned, next time for dbz!!
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:44:46 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:45:35 #133
396550 Richestorags
pi_210974124
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:14 schreef Slayage het volgende:

[..]
[..]
Jij geeft met elke post die je plaatst een inhoudelijk weerwoord op jezelf en een bepaald archetype dat jij vertegenwoordigt.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 18:49:20 #134
236264 crew  capricia
pi_210974160
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Het komt hun pro moslim agenda niet uit als ze toegeven dat ze berooft zijn door Hamas

[ afbeelding ]
[ twitter ]

Hier genoemd.
quote:
Hamas of andere Palestijnen stelen brandstof en medische spullen van de VN.

[twitter]https://twitter.com/UNRWA/status/1713887016134295977[/twitter]
STATEMENT 👇@UNRWA received reports that yesterday a group of people with trucks purporting to be from the Ministry of Health of the de facto authorities in #Gaza, removed fuel and medical equipment from the Agency’s compound in 📍#GazaCity

— UNRWA (@UNRWA) October 16, 2023
capricia in NWS / Oorlog Isral - Hamas - Palestina #93 - Land opspuiten voor Palestina
Maar ze hebben hun eigen tweet dus weggehaald?
:')
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 18:50:28 #135
416575 crew  Evenstar
pi_210974170
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jij geeft met elke post die je plaatst een inhoudelijk weerwoord op jezelf en een bepaald archetype dat jij vertegenwoordigt.
Je kan zeggen wat je wil (en ben zelf geen fan van deze user), maar als iedere andere user dat had gepost was er misschien wel aandacht aan besteed, omdat hij het nu post en men weet dat hij een bepaalde achtergrond heeft wordt het genegeerd en wordt er keer op keer de Koerden en/of Armenirs bijgehaald. Erg zwak en jammer.
pi_210974215
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:50 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Je kan zeggen wat je wil (en ben zelf geen fan van deze user), maar als iedere andere user dat had gepost was er misschien wel aandacht aan besteed, omdat hij het nu post en men weet dat hij een bepaalde achtergrond heeft wordt het genegeerd en wordt er keer op keer de Koerden en/of Armenirs bijgehaald. Erg zwak en jammer.

Tbf, hij begon zelf over een Europese interpretatie van het sea-to-river-slogantje dat gekleurd zou zijn door onze genocide-traditie oid.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:56:34 #137
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210974217
Steve is weer live na 6 uur slaap en een aantal airfryer maaltijden.

pi_210974223
Zou die Steve geld maken?
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:58:18 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210974229
Andere streams ook geupdated in OP
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:58:43 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210974231
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:57 schreef Rupibma het volgende:
Zou die Steve geld maken?
Ja tuurlijk dit is zijn werk nu. Gisteren heeft hij zeker voor duizenden dollars aan donaties gehad.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:59:50 #141
396550 Richestorags
pi_210974237
quote:

[..]

Het klopt gewoon niet wat hij zegt. Half Fok! juicht voor een aanval op Hamas? Niet waar. Wij hebben geen oog voor de Palestijnen? Niet waar.

Daarnaast, als je continu naar Europa wijst maar zelf elke Koerd (zelfs die in Syri) als PKK bestempelt, de bezetting in Noord-Cyprus verdedigt, critici op Erdogan tot "vijanden van Erdogan en Turkenhaters" bestempelt en altijd maar elke Turkse agressie verdedigt en aanmoedigt en dan ondertussen vanaf dag n met gestrekt been erin gaat naar Isral, iedereen "biased" en "hater" noemt en beschuldigt van racisme en haat waar ben je dan mee bezig?

Dan neemt bijna NIEMAND je nog serieus. Ook Hitler zal wel eens gelijk hebben gehad, wilde iemand die moeite nemen? Ook Gordon zal wel eens gelijk hebben, wil iemand hem dat geven? Hoe irritanter, kwaadaardiger en hypocrieter je bent, hoe minder serieus mensen je nemen.
pi_210974245
Alle leed buiten beschouwing gelaten. Ben ik toch wel benieuwd naar de tactiek van de IDF en Hamas. Is Hamas voorbereid op de aanvallen en zoja hoe. Of heeft de IDF nog een troefkaart die ze nog nooit hebben ingezet.
pi_210974247
https://www.instagram.com(...)hid=MzRlODBiNWFlZA==

Doet me denken aan die andere brainwash video's van Hamas enzo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210974251
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het klopt gewoon niet wat hij zegt. Half Fok! juicht voor een aanval op Hamas? Niet waar. Wij hebben geen oog voor de Palestijnen? Niet waar.

Daarnaast, als je continu naar Europa wijst maar zelf elke Koerd (zelfs die in Syri) als PKK bestempelt, de bezetting in Noord-Cyprus verdedigt, critici op Erdogan tot "vijanden van Erdogan en Turkenhaters bestempelt" en altijd maar elke Turkse agressie verdedigt en aanmoedigt en dan ondertussen vanaf dag n met gestrekt been erin gaat naar Isral, iedereen "biased" en "hater" noemt en beschuldigt van racisme en haat waar ben je dan mee bezig?

Dan neemt bijna NIEMAND je nog serieus. Ook Hitler zal wel eens gelijk hebben gehad, wilde iemand die moeite nemen? Ook Gordon zal wel eens gelijk hebben, wil iemand hem dat geven? Hoe irritanter, kwaadaardiger en hypocrieter je bent, hoe minder serieus mensen je nemen.
Dan niet zeiken als ik de geschiedenis van NL erbij haal.
pi_210974255
UNRWA heeft zichzelf inmiddels ook gecorrigeerd.

twitter

Schijnt ook dat er inmiddels sowieso niks meer valt te halen daar.

SPOILER
Geen idee verder wat er wel/niet waar is.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_210974257
Sirenes op deze stream gaan af

-edit- inmiddels gestopt.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:05:19 #147
396550 Richestorags
pi_210974275
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:02 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Het enige wat ik zei was dat je niet eens weet waar mijn voorouders vandaan komen (hint: niet allemaal uit Nederland) toen je begon over "onze grootouders in de Tweede Wereldoorlog". Los daarvan had dat nul met nu te maken. Net als de Armeense genocide niks met Isral vs Palestina te maken heeft. Tenzij je zoals hij over genocides en bias daaromtrent begint.
pi_210974276
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Het komt hun pro moslim agenda niet uit als ze toegeven dat ze berooft zijn door Hamas

[ afbeelding ]
[ twitter ]
Jeetje. De mensen zitten opgesloten, zonder elektriciteit, zonder brandstof, maar als het gestolen wordt dan gaat het te ver wat de moslims hebben gedaan :')
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:06:47 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210974294
quote:
De grensovergang tussen Egypte en de Gazastrook bij Rafah is door Isral gebombardeerd, meldt een verslaggever van AFP die ter plaatse is. Honderden Palestijnen hadden zich daar verzameld in de hoop naar Egypte te kunnen trekken of noodhulp te ontvangen vanuit Egypte. Of er doden of gewonden zijn gevallen is nog onduidelijk.

De grensovergang bij Rafah is onderwerp van overleg tussen verschillende partijen en Isral. Onder andere de Verenigde Staten en Egypte willen tot een afspraak komen waarbij er een tijdelijk staakt-het-vuren zou gelden in de regio, zodat noodhulp de Palestijnen kan bereiken.

De grensovergang met Egypte zou de enige uitweg zijn voor Palestijnen. Isral heeft een totale blokkade van de Gazastrook ingesteld. Verschillende hulporganisaties zeggen dat de blokkade de humanitaire crisis in de Gazastrook verergert.
AD liveblog
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:06:57 #150
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210974296
quote:

[..]

Ik snap wat je zegt.

Hij plaatst aan de andere kant met een soort vooringenomenheid allerlei filmpjes die bij zijn standpunt passen. Dat vind ik erg jammer.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210974323
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het enige wat ik zei was dat je niet eens weet waar mijn voorouders vandaan komen (hint: niet allemaal uit Nederland) toen je begon over "onze grootouders in de Tweede Wereldoorlog". Los daarvan had dat nul met nu te maken. Net als de Armeense genocide niks met Isral vs Palestina te maken heeft. Tenzij je zoals hij over genocides en bias daaromtrent begint.
Dan niet zeiken tegen die Turk eh.
pi_210974331
quote:
15s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:06 schreef Momo het volgende:

[..]
AD liveblog
Wauw. Wtf.
pi_210974344
quote:

[..]
AD liveblog
Omg :{
Groot fan van User Wotte
pi_210974350
Isral zijn mega debielen.
Groot fan van User Wotte
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:14:06 #155
396550 Richestorags
pi_210974356
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:10 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Dan niet zeiken tegen die Turk eh.
Ik benoem zijn inconsistenties. Als iemand met het domineevingertje staat te zwaaien houd ik hem zelf aan een hogere morele standaard.

Maar goed, ik zal overwegen hem zichzelf af te laten gaan i.p.v. het te benoemen.
pi_210974359
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik benoem zijn incos
[..]
Ik benoem zijn inconsistenties. Als iemand met het domineevingertje staat te zwaaien houd ik hem zelf aan een hogere morele standaard.
Hey, ik toevallig ook 😚
pi_210974371
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:05 schreef Momo het volgende:
[poll=6269]

Even mening peilen van mensen hier
Geen idee of twee aparte topics gaan werken
Wat me wel irriteert is dat beide kampen geen idee hebben waar over ze praten. Dit weerhoudt hun niet om hier zich als expert te profileren. De meest belangrijke nieuwtjes worden vaak genegeerd omdat men bezig is om de andere partij te demoniseren en vooral hun eigen gelijk willen halen, ten koste van de user

Dat de meerderheid achter Isral staat vind ik echt prima. Een negatief bijeffect is dat de Palestijnse kant onderbelicht is. En als het dan wel wordt geplaatst is de enige reflex: EN HAMAS DAN!1!!1. Op ze wijzen erop dat de Palestijnen eerder video's hebben gefaked( wat wel waar is) maar dat betekent niet dat elke video fake is ffs |:( :')

Zou veel liever zien dat het voornamelijk over het nieuws ging. Alleen zou ik niet weten hoe je dit zou moeten implementeren

Daarom heb ik ook op '' misschien'' gestemd :7

Einde rant :@
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:15:40 #158
323876 michaelmoore
pi_210974374
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat ik bedoelde was dat ze dermate goed voorbereid hebben dat ze ook wel een paar weken zonder voedsel en water toevoer voorzien hebben.
met 2 miljoen mensen ?
zonder voedsel en drinken

zoutwater is niet te zuipen

krijg je scheurbuik van
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:17:28 #159
396550 Richestorags
pi_210974392
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:14 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Hey, ik toevallig ook 😚
De waarheid is niet zo moeilijk. Elk land komt op voor haar geopolitieke belangen en doet dat ten koste van minderheden, zwakkeren of complete landen. Elk land kent racisten, haters en bevooroordeelden. Net als elke religie. Alles komt namelijk voort uit de menselijke conditie.
pi_210974397
‘Zo ziet etnische zuivering eruit’ – terwijl iedereen naar Gaza kijkt, verjagen Joodse kolonisten bewoners van de Westoever

Joodse kolonisten op de door Isral bezette Westoever misbruiken de Gaza-tragedie om Palestijnen te verjagen, zoals de bewoners van het dorp Rashash. De diefstal van land staat in een hogere versnelling. Met hulp van de regering: die deelt geweren uit aan kolonisten. Ruim vijftig Palestijnen kwamen al om.

https://www.volkskrant.nl(...)-westoever~bdab2475/
-Rabia Al-Basri
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:18:09 #161
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210974403
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier genoemd.
[..]
capricia in NWS / Oorlog Isral - Hamas - Palestina #93 - Land opspuiten voor Palestina
Maar ze hebben hun eigen tweet dus weggehaald?
:')
Het is ook gedocumenteerd dat er wapens en raket lancering installaties in UNRWA scholen zijn geweest, dus ja, die organisatie is niet helemaal schoon. Ze zullen het voor zichzelf vast wel goedpraten dat anders er helemaal geen onderwijs meer zou zijn, maar voor mij, om zo misbruikt te worden… ik zou me er niet voor lenen.
pi_210974415
Ik heb wel een vraagje of twee. Als de voorbereiding van de grote Hamas-operatie (met veel deelnemers) twee jaar geduurd heeft: hoe waarschijnlijk is het dan dat een deel van de bevolking op de hoogte is geweest? En hoe waarschijnlijk is het dat ze deze uitkomst konden voorspellen en dat ter voorkoming hiervan minstens n Palestijnse burger Isral gewaarschuwd zou hebben?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210974417
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:18 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het is ook gedocumenteerd dat er wapens en raket lancering installaties in UNRWA scholen zijn geweest, dus ja, die organisatie is niet helemaal schoon. Ze zullen het voor zichzelf vast wel goedpraten dat anders er helemaal geen onderwijs meer zou zijn, maar voor mij, om zo misbruikt te worden… ik zou me er niet voor lenen.
Er zijn 88 scholen en je hebt het over een voorval in 2014?
pi_210974428
Daar zat een Hamas lid die een terreur operatie aan het voorbereiden was

IDF probably

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210974439
quote:

[..]
AD liveblog
Lijkt me een beetje flauwekul
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 19:21:28 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210974445
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Twee aparte topics heeft denk voordelen en nadelen. Nadeel is dat de hele discussie wel verweven is met de huidige ontwikkelingen en opmerkingen die vanuit politici en experts komen. Maar die discussie gaat natuurlijk niet ergens heen, sommige mensen zijn pro Palestijnen en andere Pro Isral en alles daar tussen in. Voordeel van twee aparte topics is wel dat de huidige ontwikkelingen centraal staan en mensen niet 3 pagina's door moeten voor laatste nieuws.

Maar is wel de vraag want discussie is allemaal. Discussie over wie historisch recht heeft op grond is echt een discussie, maar wat doen we met discussie over een besluit van een overheid of de discussie over een nieuwe escalatie van geweld.
Als iedereen door elkaar heen nieuwtjes gaat zitten posten dan moet je alsnog door drie pagina's geen spitten voor het laatste NWS

En dat gaat gebeuren want als kamp A iets post dan moet kamp blB daar absoluut iets tegenover zetten

Enige voordeel dat ik zie is dat die nieuwsberichten elkaar niet gaan lopen schelden

Mijn zegen heeft iedereen maar tenzij iemand er heel veel tijd in wil steken werkt het echt niet

Daarnaast zijn er betere plekken voor een nieuwsblog incl de frontpage, ik snap niet zo goed waarom het op het forum moet
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:22:29 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210974462
twitter
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:22:43 #168
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210974464
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er zijn 88 scholen en je hebt het over een voorval in 2014?
Dat gedocumenteerd is, ja, denk je nou dat het daarna niet meer gebeurd is, hoe naef ben je dan.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:23:09 #169
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210974473
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als iedereen door elkaar heen nieuwtjes gaat zitten posten dan moet je alsnog door drie pagina's geen spitten voor het laatste NWS

En dat gaat gebeuren want als kamp A iets post dan moet kamp blB daar absoluut iets tegenover zetten

Enige voordeel dat ik zie is dat die nieuwsberichten elkaar niet gaan lopen schelden

Mijn zegen heeft iedereen maar tenzij iemand er heel veel tijd in wil steken werkt het echt niet

Daarnaast zijn er betere plekken voor een nieuwsblog incl de frontpage, ik snap niet zo goed waarom het op het forum moet
POLL

Ik heb er een poll uitgezet, zo te zien is de meerderheid tegen.
pi_210974474
Ik zie de OP-titel.
Ik denk, dat je Peel zijn plan weer moet opgraven. Dat werd in het midden jaren dertig nog verworpen door de Palestijnen, maar zoiets zou nu het beste zijn voor de verre toekomst.
Anno Nu zou het betekenen, dat je de Negev en Eilat aan de Palestijnen terug geeft, dat zij daardoor een aaneengesloten stuk land krijgt met de Westelijke Jordaanoever.
De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten dan ontruimd worden tot misschien een kleine strook in het noorden van deze Westelijke Jordaanoever.

Ik weet wel, je wordt zo niet populair bij zowel de Israllieden als de Palestijnen.
Maar liever elk op een eigen postzegel, dan Isral twee postzegels en de Palestijnen op een paar rafelranden van die postzegels.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:23:17 #171
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210974475
quote:

[..]
AD liveblog
Als dat waar is... Niet dat het verder uitmaakt, want zo komen vast veel mensen erg agressief vertellen dat Isral alle recht van de wereld heeft om dit te doen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:24:46 #172
346939 Janneke141
pi_210974492
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:23 schreef Idisrom het volgende:
Ik zie de OP-titel.
Ik denk, dat je Peel zijn plan weer moet opgraven. Dat werd in het midden jaren dertig nog verworpen door de Palestijnen, maar zoiets zou nu het beste zijn voor de verre toekomst.
Anno Nu zou het betekenen, dat je de Negev en Eilat aan de Palestijnen terug geeft, dat zij daardoor een aaneengesloten stuk land krijgt met de Westelijke Jordaanoever.
De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten dan ontruimd worden
tot misschien een kleine strook in het noorden van deze Westelijke Jordaanoever.

Ik weet wel, je wordt zo niet populair bij zowel de Israllieden als de Palestijnen.
Maar liever elk op een eigen postzegel, dan Isral twee postzegels en de Palestijnen op een paar rafelranden van die postzegels.
Waarom zou Isral daar ooit mee akkoord gaan? En wat gaan de Palestijnen precies teruggeven om de deal een beetje eerlijk te maken?
pi_210974522
quote:
Ik zie de OP-titel.
De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten dan ontruimd worden tot misschien een kleine strook in het noorden van deze Westelijke Jordaanoever.

Gaat men aan beide kanten de wapens neerleggen en in vrede leven? Ik denk dat je het antwoord wel weet. Dan is Isral ten dode opgeschreven, de natte droom van de Arabieren.
  Overall beste user 2022 maandag 16 oktober 2023 @ 19:27:01 #174
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210974526
quote:
Ik zie de OP-titel.

Israel gaat Eilat echt niet opgeven. Ze zouden wel gek zijn. Daarnaast: hoe garandeer je dat Hamas c.s. er niet een of ander kalifaat van gaat maken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210974537
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom zou Isral daar ooit mee akkoord gaan? En wat gaan de Palestijnen precies teruggeven om de deal een beetje eerlijk te maken?
De Palestijnen zijn in 1947/1948 verdreven uit het huidige Isral. In de Negev wonen de minste Israllieden. Ik denk ongeveer 600.000 van de 9,5 miljoen.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:28:05 #176
346939 Janneke141
pi_210974546
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]
de Palestijnen zijn in 1947/1948 verdreven uit het huidige Isral. In de Negev wonen de minste Israllieden. Ik denk ongeveer 600.000 van de 9,5 miljoen.
Volgens mij is dit geen antwoord op mijn vraag.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:28:56 #177
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210974562
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Israel gaat Eilat echt niet opgeven. Ze zouden wel gek zijn. Daarnaast: hoe garandeer je dat Hamas c.s. er niet een of ander kalifaat van gaat maken?
Hoe voorkom je dat het hele gebied niet ineens een groot Isral wordt? ;)
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 19:29:23 #178
236264 crew  capricia
pi_210974564
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als dat waar is... Niet dat het verder uitmaakt, want zo komen vast veel mensen erg agressief vertellen dat Isral alle recht van de wereld heeft om dit te doen.
Die grenspost was op 10 oktober al gebombardeerd. En daarna weer. En ondertussen is ie er nog? Of is ie nu wel echt weg?

Of zijn de Hamas tunnels dichtbij die grenspost weer het doel?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210974566
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Recht om zichzelf te verdedigen noemen ze dat :6
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:30:02 #180
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210974570
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Die grenspost was op 10 oktober al gebombardeerd. En daarna weer. En ondertussen is ie er nog? Of is ie nu wel echt weg?
Wat wil je precies zeggen?
pi_210974574
Je wordt gek van die “ja maar” en “Palestijnen zijn ook heel zielig” berichtjes in de Nederlandse grote media als NOS, de Volkskrant en zulks.
Dat maakt dit conflict nodeloos ingewikkeld en vaag voor mensen.
Laat ze gewoon achter Isral staan, wat enorm is aan gevallen door een terreur organisatie.
En het oprollen van Gaza is ook alleen maar een goede zaak in de toekomst. Wat doen die mensen daar berhaupt, het is een belachelijke strip land.
Zonder werk, geen landbouw, geen welvaart, geen toekomst.
Je bent sowieso al gestoord als je daar je kinderen laat opgroeien.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:31:09 #182
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210974580
quote:
Ik zie de OP-titel.

https://maps.app.goo.gl/eadaF53oLeNZiwj8A?g_st=ic

Ik denk het niet
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 19:31:13 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210974582
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:23 schreef Momo het volgende:

[..]
[poll=6269]

Ik heb er een poll uitgezet, zo te zien is de meerderheid tegen.
Dat maakt me niets uit, als 1 iemand het leuk vind moettie het vooral doen

Mensen die tegen zijn kunnen het gewoon niet volgen
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 19:32:05 #184
236264 crew  capricia
pi_210974590
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat wil je precies zeggen?
"Als het waar is". Wat jij schrijft.
Ondertussen is dat ding er nog gewoon. Of is ie nu wel weg?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210974594
quote:
daar schijnen zelfs kernkoppen te liggen toch
Groot fan van User Wotte
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 19:33:36 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210974619
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoe voorkom je dat het hele gebied niet ineens een groot Isral wordt? ;)
Stoppen met burgers afmaken om te beginnen
pi_210974633
quote:

[..]

Ja lijkt me meer dat er in de omgeving van de grenspost wat bommen zijn gevallen.
Niet letterlijk op de grenspost.
Maar dat klinkt wat minder spectaculair, daarom houden ze het wat vaag.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:35:07 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210974645
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:32 schreef capricia het volgende:

[..]
"Als het waar is". Wat jij schrijft.
Ondertussen is dat ding er nog gewoon. Of is ie nu wel weg?
Weet ik veel of hij er nog staat of weg is, misschien stond ie er, was ie weg en staat er weer een nieuwe, ik kom er nooit. Jij wel?
pi_210974649
quote:

[..]
AD liveblog
Heftig, en totaal onnodig.
pi_210974656
De desinformatie oorlog gaande momenteel. Srsly WTF :{

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:36:04 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210974660
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Stoppen met burgers afmaken om te beginnen
Net na de Eerste Wereldoorlog?
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:36:08 #192
323876 michaelmoore
pi_210974663
quote:

[..]

de grensovergang blijft ,., ook al is het een diep groot gat
dan is het meer een grens ondergang

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 16-10-2023 19:49:32 ]
pi_210974674
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:35 schreef Slayage het volgende:
De desinformatie oorlog gaande momenteel. Srsly WTF :{

[ twitter ]
Fog of war
Groot fan van User Wotte
pi_210974685
quote:
Isral moet natuurlijk wel even tijd krijgen om deze te verplaatsen.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:38:00 #195
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210974700
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als ik vijf appels van jou afpak en ik geef jou vier terug. Ga jij dan mij daarna toch eentje geven of hoe werkt dit?
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:38:30 #196
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210974707
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:32 schreef Tjacka het volgende:

[..]
daar schijnen zelfs kernkoppen te liggen toch
Daar maken ze ze denk ik. Zal er vaak wel een zijn, maar die infrastructuur gaat Isral nooit van zijn leven opgeven.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:41:29 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210974746
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:02 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Dat doe je toch wel, uiteindelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210974814
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:22 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat gedocumenteerd is, ja, denk je nou dat het daarna niet meer gebeurd is, hoe naef ben je dan.
En die conclusie van jou dat de VN dus niet schoon is? Beetje overtrokken.

Het zou ook zomaar kunnen dat er een keer een bommetje verkeerd gegaan ks. Er zijn meer dan 3.000 bommen gegooid. Waar komt die, zoals jij zou noemen, naviteit vandaan dat Isral in Gaza nog nooit een verkeerde beslissing heeft genomen? Verkeerde beslissingen maken overkomt ze buiten Gaza wel, en in Gaza absoluut niet?
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:47:36 #199
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_210974834
https://hiddenforces.io/p(...)as-attack-on-israel/

quote:
SUMMARY
In Episode 332 of Hidden Forces, Demetri Kofinas speaks with geopolitical analyst and forecaster Kamran Bokhari. Kamran is the Senior Director of the Eurasian Security & Prosperity Portfolio at the New Lines Institute for Strategy & Policy and has served at the U.S. State Department and as a Senior Consultant with the World Bank.

The subjects of today’s conversation concern the escalating violence ignited by last weekend’s brutal attacks on Israeli civilians by Hamas, as well as the Israeli Defense Forces’ ongoing counteroffensive and bombing of the Gaza Strip.

Kamran and Demetri spend the first hour of their conversation discussing the attacks, what we know about their original scope and intention, what role Iran may have played in helping plan the attacks, and whether or not we can expect Hezbollah to open a second front of attack in the north of Israel, as well as other potential pathways of escalation that could rope in the United States and turn this into a larger, regional conflict.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_210974840
Kennelijk was het ook de bedoeling van Hamas om israelisch gijzelaars mee te nemen naar Gaza. Vrouw vertelt hoe ze ,"humane" is behandeld door Hamas leden en vertelt dat het IDF gijzelaars heeft gedood "in the crossfire". Ook zegt ze dat " israelische tanks hebben huizen beschoten met tank shells". Liever een dode gijzelaar dan een levende in de handen van Hamas schijnt een bewuste keuze te zijn.

twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 19:48:11 #201
236264 crew  capricia
pi_210974852
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:34 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ja lijkt me meer dat er in de omgeving van de grenspost wat bommen zijn gevallen.
Niet letterlijk op de grenspost.
Maar dat klinkt wat minder spectaculair, daarom houden ze het wat vaag.
Ja. Mijn indruk is dat het voornamelijk die tunnels daar rondom die grensovergang zijn, wat opgeruimd wordt. Zodat Hamas er niets mee kan.

Van die grensovergang inclusief mensen, krijgen we iedere dag beelden. En dat ziet er niet veranderd uit qua infrastructuur.

Maar ik zal morgens eens extra op letten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:51:28 #202
323876 michaelmoore
pi_210974908
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:47 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk was het ook de bedoeling van Hamas om israelisch gijzelaars mee te nemen naar Gaza. Vrouw vertelt hoe ze ,"humane" is behandeld door Hamas leden en vertelt dat het IDF gijzelaars heeft gedood "in the crossfire". Ook zegt ze dat " israelische tanks hebben huizen beschoten met tank shells". Liever een dode gijzelaar dan een levende in de handen van Hamas schijnt een bewuste keuze te zijn.

[ twitter ]
ja dat voorkom je niet,

Ben benieuwd wanneer Hamas de gijzelaars laten gaan

als hun eigen kinderen ook honger en dorst hebben ?/
pi_210974911
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat doe je toch wel, uiteindelijk.
Ok.
pi_210974929
twitter

:{
Groot fan van User Wotte
pi_210974946
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dat voorkom je niet,

Ben benieuwd wanneer Hamas de gijzelaars laten gaan

als hun eigen kinderen ook honger en dorst hebben ?/
Die leven allang niet meer
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:58:33 #206
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210975039
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En die conclusie van jou dat de VN dus niet schoon is? Beetje overtrokken.

Het zou ook zomaar kunnen dat er een keer een bommetje verkeerd gegaan ks. Er zijn meer dan 3.000 bommen gegooid. Waar komt die, zoals jij zou noemen, naviteit vandaan dat Isral in Gaza nog nooit een verkeerde beslissing heeft genomen? Verkeerde beslissingen maken overkomt ze buiten Gaza wel, en in Gaza absoluut niet?
UNRWA , ik zeg niets over de un in het algemeen. Al kun je daar boekdelen over volschrijven.

Ik zeg ook niets over Isral en bommen op Gaza, natuurlijk gaat daar wat verkeerd regelmatig denk ik zelfs.
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:01:27 #207
323876 michaelmoore
pi_210975099
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:53 schreef Knollenman het volgende:

[..]
Die leven allang niet meer
jawel , niemand gaat zijn eigen gijzelaars doden

dat zou erg dom zijn
dan nog kunnen ze de lichamen geven
pi_210975135
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:30 schreef Knollenman het volgende:
Je wordt gek van die “ja maar” en “Palestijnen zijn ook heel zielig” berichtjes in de Nederlandse grote media als NOS, de Volkskrant en zulks.
Dat maakt dit conflict nodeloos ingewikkeld en vaag voor mensen.
Laat ze gewoon achter Isral staan, wat enorm is aan gevallen door een terreur organisatie.
En het oprollen van Gaza is ook alleen maar een goede zaak in de toekomst. Wat doen die mensen daar berhaupt, het is een belachelijke strip land.
Zonder werk, geen landbouw, geen welvaart, geen toekomst.
Je bent sowieso al gestoord als je daar je kinderen laat opgroeien.
Er is wel landbouw en die export wordt af en toe door een buurland gefrustreerd. Isral heeft naast de muur op Palestijns grondgebied een 300/500 meter brede bufferzone ingesteld, relatief vruchtbare grond, als een Palestijn daar komt kan die doodgeschoten worden (tot nu toe zeker 50 doden)

Geniet van die zielige Palestijntjes
https://www.ochaopt.org/c(...)ise-mohammed-s-story
https://gisha.org/en/exit(...)rem-shalom-crossing/

https://electronicintifad(...)oney-blockading-gaza
From the time Israel imposed its blockade on Gaza in 2007 up until November 2014, a monthly average of 13.5 trucks left Gaza carrying exports – just one percent of the monthly average of goods shipped out just prior to the closure.

The trickle of exports that Israel permits from Gaza go primarily to European markets, but this is only allowed through Israeli export companies that profit from the situation by taking commissions and selling Gaza products for far higher prices than they pay the producers.
pi_210975283
Terug naar Fauda kijken.
Aanrader als je toch al in de Israel en Palestina sfeer zit.
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:13:31 #210
396550 Richestorags
pi_210975295
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:52 schreef Tjacka het volgende:
[ twitter ]

:{
Hoeveel van deze flatgebouwen stonden in de buurt van een munitieopslag?
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:14:57 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210975317
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er is wel landbouw en die export wordt af en toe door een buurland gefrustreerd. Isral heeft naast de muur op Palestijns grondgebied een 300/500 meter brede bufferzone ingesteld, relatief vruchtbare grond, als een Palestijn daar komt kan die doodgeschoten worden (tot nu toe zeker 50 doden)

Geniet van die zielige Palestijntjes
https://www.ochaopt.org/c(...)ise-mohammed-s-story
https://gisha.org/en/exit(...)rem-shalom-crossing/

https://electronicintifad(...)oney-blockading-gaza
From the time Israel imposed its blockade on Gaza in 2007 up until November 2014, a monthly average of 13.5 trucks left Gaza carrying exports – just one percent of the monthly average of goods shipped out just prior to the closure.

The trickle of exports that Israel permits from Gaza go primarily to European markets, but this is only allowed through Israeli export companies that profit from the situation by taking commissions and selling Gaza products for far higher prices than they pay the producers.
'The Electronic Intifada', haha, dat klinkt als een hele neutrale bron. Op dat soort sites zul je inderdaad vast genoeg hartstikke zielige verhalen kunnen lezen over vermeend 'onderdrukte' Arabieren.

Het wordt wel steeds duidelijker hoe deze beeldvorming dan ook bij bepaalde mensen ontstaat. Die worden compleet in een fuik gezogen van zulke propaganda, dat is een hele zorgwekkende ontwikkeling.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210975374
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoeveel van deze flatgebouwen stonden in de buurt van een munitieopslag?
:{ hoe kan je dit zeggen
Groot fan van User Wotte
pi_210975393
Er zijn signalen dat Damascus (vliegveld) weer wordt aangevallen.
pi_210975398
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'The Electronic Intifada', haha, dat klinkt als een hele neutrale bron. Op dat soort sites zul je inderdaad vast genoeg hartstikke zielige verhalen kunnen lezen over vermeend 'onderdrukte' Arabieren.

Het wordt wel steeds duidelijker hoe deze beeldvorming dan ook bij bepaalde mensen ontstaat. Die worden compleet in een fuik gezogen van zulke propaganda, dat is een hele zorgwekkende ontwikkeling.
Tsja. Dat lui zoals jij daar mee zouden komen is ok, de Volkskrant of de Verenigde Naties waren ook al dubieuze bronnen dus dikke prima. Houd je ogen goed open Howard
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 20:22:13 #215
236264 crew  capricia
pi_210975406
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:19 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Dat was daar toch?
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210975413
De xenofoben willen gewoon geen (v)rede met eerlijke mensen.
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:22:38 #217
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_210975415
quote:

[..]
Vond de wel toepasselijk onder dat twitterbericht:

pi_210975421
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:21 schreef Mr.Silencer het volgende:
En een aanslag?? in Brussel
Groot fan van User Wotte
pi_210975429
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat was daar toch?
[ twitter ]
wat kunnen die mensen daar aan doen die daar wonen
Groot fan van User Wotte
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:24:28 #220
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210975433
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:21 schreef Mr.Silencer het volgende:
twitter

twitter

We zullen zo wel zien wat klopt...
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:24:58 #221
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_210975439
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:23 schreef Tjacka het volgende:

[..]
En een aanslag?? in Brussel
Een aanslag in Brussel? Waar komt dat vandaan?

Edit: https://www.hln.be/brusse(...)rimeter-in~a6922587/
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:25:15 #222
396550 Richestorags
pi_210975443
quote:

[..]
Heel eenvoudig. Door de feiten te aanschouwen en niet direct in de emotie te zitten. Het is een feit dat Hamas munitie opslaat in de Gazastrook, grootschalig. We hebben al meerdere video's met secundaire en tertiaire explosies kunnen aanschouwen. Het is een feit dat Hamas strijders en communicatiemiddelen herbergt in deze flats. Met andere woorden, dit filmpje, hoe enorm triest ook, zegt niks zonder context. Dit is een filmpje dat je ook van Iraaks Mosul of Syrisch Raqqa na de campagne tegen IS had kunnen maken.

Mosul:

Raqqa:
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 20:27:27 #223
236264 crew  capricia
pi_210975465
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:24 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Niet zoveel. En dat is zeer triest, dat Hamas dit tussen de dichtbevolkte gebieden opslaat. Idem met die raket installaties.

Ik hoop echt dat de bevolking de routes kiest die het IDF aan geeft, en niet gewoon blijft afwachten of doet wat Hamas wil. Ook toen waren er al kaartjes vanuit de IDF welke wijken waar naar toe konden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:28:25 #224
396550 Richestorags
pi_210975475
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:24 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Niet bijster veel maar ze zijn kind van de rekening. Isral kan er ook niet veel aan doen dat zij zich daar verschansten en ervoor kozen 1.300 onschuldigen af te slachten.
pi_210975488
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:24 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Een aanslag in Brussel? Waar komt dat vandaan?

Edit: https://www.hln.be/brusse(...)rimeter-in~a6922587/
Ja daarvandaan
Groot fan van User Wotte
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:31:26 #226
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_210975496
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:30 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Ja daarvandaan
WTF man
https://x.com/Marco_mhm/status/1713983366662344755?s=20
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_210975509
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Heel eenvoudig. Door de feiten te aanschouwen en niet direct in de emotie te zitten. Het is een feit dat Hamas munitie opslaat in de Gazastrook, grootschalig. We hebben al meerdere video's met secundaire en tertiaire explosies kunnen aanschouwen. Het is een feit dat Hamas strijders en communicatiemiddelen herbergt in deze flats. Met andere woorden, dit filmpje, hoe enorm triest ook, zegt niks zonder context. Dit is een filmpje dat je ook van Iraaks Mosul of Syrisch Raqqa na de campagne tegen IS had kunnen maken.

Mosul:
[ afbeelding ]

Raqqa:
[ afbeelding ]
Ik ben daar niet mee eens sorry.
Groot fan van User Wotte
pi_210975522
quote:
Ja of gewoon een liquidatie.
Groot fan van User Wotte
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 20:34:27 #229
236264 crew  capricia
pi_210975536
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:32 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Hoe vind jij dat Israel deze shit uit zou moeten schakelen?
Zelfs vandaag zijn er weer weet ik veel hoeveel raketten op Isral afgevuurd. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:34:53 #230
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_210975539
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:33 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Ja of gewoon een liquidatie.
Of gewoon een islamtische aanslag:

Dader riep volgens getuigen “Allahu akbar”

De Waalse krant Sudinfo schrijft dat een daders van de schietpartij in Brussel “Allahu akbar” zou geroepen hebben en dat hij vuurde met een Kalasjnikov-achtig wapen vanop zijn scooter. Hij droeg een helm en een fluorescerend vest. De twee slachtoffers zouden een truitje gedragen hebben met de Zweedse kleuren, wellicht in het kader van de voetbalwedstrijd van de Rode Duivels, die vanavond in Brussel tegen Zweden spelen.
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:35:18 #231
396550 Richestorags
pi_210975547
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:32 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Je bent het er niet mee eens dat dat de reden is dat ik dat kan zeggen? Nou ja, prima dat mag hoor. Maar kan je uitleggen waarom je het er niet mee eens bent?
pi_210975575
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:34 schreef damsco het volgende:

[..]
Of gewoon een islamtische aanslag:

Dader riep volgens getuigen “Allahu akbar”

De Waalse krant Sudinfo schrijft dat een daders van de schietpartij in Brussel “Allahu akbar” zou geroepen hebben en dat hij vuurde met een Kalasjnikov-achtig wapen vanop zijn scooter. Hij droeg een helm en een fluorescerend vest. De twee slachtoffers zouden een truitje gedragen hebben met de Zweedse kleuren, wellicht in het kader van de voetbalwedstrijd van de Rode Duivels, die vanavond in Brussel tegen Zweden spelen.
Oh ik wist niet dat Zweden daar speelde
Groot fan van User Wotte
pi_210975577
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:37:16 #234
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210975578
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet zoveel. En dat is zeer triest, dat Hamas dit tussen de dichtbevolkte gebieden opslaat. Idem met die raket installaties.

Ik hoop echt dat de bevolking de routes kiest die het IDF aan geeft, en niet gewoon blijft afwachten of doet wat Hamas wil. Ook toen waren er al kaartjes vanuit de IDF welke wijken waar naar toe konden.
Men kan natuurlijk gaan luisteren naar IDF maar ik kan me voorstellen dat ze daaraan twijfelen want n het is al niet hun beste vriend en twee de beloftes die Israel maakte over grensovergang bij Egypte komen ze niet na dus hoe betrouwbaar is hun informatie dan?
pi_210975598
Die aanslagen gaan we meer zien de komende tijd ben ik bang
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:39:09 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210975609
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ook, en het zal allemaal weer met de mantel der liefde bedekt worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:40:03 #237
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210975624
Wat ik zo lees 2 Zweedse voetbal supporters neergeschoten in de naam van Allah?
pi_210975626
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet.

Ik ben echt van mening dat ze dit monster zelf hebben gecreerd. Wie had kunnen denken dat de sleutel in een gevangenis weg gooien wel zal helpen. :{ Om dan hele wijken plat te gooien terwijl die mensen bijna nergens heen kunnen vind ik echt verschrikkelijke powerplay. Gewoon de oorlogstaal die Isral uit slaat dat zint mij gewoon niet en mag wel wat tandjes minder
Groot fan van User Wotte
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 20:40:34 #239
236264 crew  capricia
pi_210975633
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Men kan natuurlijk gaan luisteren naar IDF maar ik kan me voorstellen dat ze daaraan twijfelen want n het is al niet hun beste vriend en twee de beloftes die Israel maakte over grensovergang bij Egypte komen ze niet na dus hoe betrouwbaar is hun informatie dan?
Welke beloften heeft Israel gemaakt aan de Palestijnse inwoners over die grensovergang?
Ik herinner me de kaartjes van de eerste dagen, met welke wijk waarheen het beste kon gaan. En de route kaartjes van de afgelopen dagen. Maar niets daarin over open grensovergangen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210975635
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ook, en het zal allemaal weer met de mantel der liefde bedekt worden.
Allemaal de schuld van de 'rijke witte man' natuurlijk.
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:40:53 #241
396550 Richestorags
pi_210975641
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Het resultaat van jarenlang wegkijken, bezuinigingen, enorme afbraak van sociale cohesie, wijken laten verloederen, geen gebruik maken van dubbele paspoorten (af kunnen pakken) en stemmen op politici die Europa niet op slot wilden doen.

Dit gecombineerd met een enorm belang hechten aan spookverhalen over onderdrukkende witte mannen, patriarchaten en waar je in het weekend wel of niet je (aangenaaide) lul in hangt.
pi_210975660
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Goede vraag. De huidige Gazanen vrijlaten is levensgevaarlijk, maar ik geloof niet dat repressie een oplossing is. Het is niet zo dat iemand na jaren onderdrukt te zijn ineens denkt ‘hey wat lief, ga vooral zo door’.
Wat denk jij?
pi_210975674
quote:
Lijkt op een afrekening.
pi_210975727
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Lijkt op een afrekening.
Het lijkt in ieder geval niet te stroken met wat de vermeende ooggetuigen hebben gezegd.
pi_210975729
Ow damn, verkeerde topic. :@
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 20:44:51 #246
236264 crew  capricia
pi_210975736
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:40 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Niet.

Ik ben echt van mening dat ze dit monster zelf hebben gecreerd. Wie had kunnen denken dat de sleutel in een gevangenis weg gooien wel zal helpen. :{ Om dan hele wijken plat te gooien terwijl die mensen bijna nergens heen kunnen vind ik echt verschrikkelijke powerplay. Gewoon de oorlogstaal die Isral uit slaat dat zint mij gewoon niet en mag wel wat tandjes minder
In mijn optiek bombardeert Israel een munitiedepot. En ook raket installaties. En dat mag qua oorlogsrecht.
Dat Hamas dat in woonwijken opslaat, is afschuwelijk.
En zelfs vandaag werden er weer raketten afgevuurd. Vanuit woonwijken op Israel.

Ik vind het ook afschuwelijk. Maar ik heb geen idee hoe Israel anders zou moeten reageren, dan aankondigen waar ze terug gaan striken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210975750
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Mosul:
[ afbeelding ]

Raqqa:
[ afbeelding ]
Jij: Ageert tegen ongefundeerde post - gaat blindelings uit van de waarheid van Hasbara.

LMAO
pi_210975773
20:43

"Dader zegt in videoboodschap dat hij lid is van IS"

De Waalse krant 'Sudinfo' schrijft dat de dader van de schietpartij een videoboodschap heeft verspreid op Facebook. Daarin zou hij zeggen dat hij lid is van IS (Islamitische Staat) en schept hij op ongelovigen te hebben vermoord. "In zijn zeer gewelddadige toespraak zei hij dat hij twee mensen had neergeschoten om 'de moslims te wreken en dat wij leven en sterven voor onze religie", klinkt het.
20:32

Hulpdiensten massaal aanwezig aan Saincteletteplein

Volgens de eerste gegevens vond de schietpartij plaats rond 19.15 uur, vlakbij het Saincteletteplein de Ieperlaan, en de Negende Linielaan. De hulpdiensten zijn massaal aanwezig en hebben een perimeter ingesteld. De juiste omstandigheden van de schietpartij zijn nog onduidelijk. Voorlopig zou nog geen verdachte zijn opgepakt.

Op beelden die door een buurtbewoner gemaakt zijn, is te zien hoe een man in een fluo-oranje jas en een witte helm met een oorlogswapen in de hand op een scooter stapt en wegrijdt. Die man zou eerst in een inkomhal iemand hebben neergeschoten en vervolgens op twee personen in een taxi hebben geschoten.

https://www.hln.be/brusse(...)rimeter-in~a6922587/
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:47:04 #249
396550 Richestorags
pi_210975799
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij: Ageert tegen ongefundeerde post - gaat blindelings uit van de waarheid van Hasbara.

LMAO
Euh nee? Ik stel dat dit filmpje zonder context weinig zegt. We weten dat er munitiedepots staan en we weten dat Isral rigoreus bombardeert. Hoe zwaar welke factor weegt in dit verhaal kunnen we op basis van een filmpje niet zeggen.
pi_210975803
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet bijster veel maar ze zijn kind van de rekening. Isral kan er ook niet veel aan doen dat zij zich daar verschansten en ervoor kozen 1.300 onschuldigen af te slachten.
Zo kan je andersom natuurlijk ook redeneren. De 1300 zijn kind van de rekening door de geopolitiek van Israel. Zeg dan niks.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:48:01 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210975817
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:46 schreef Akathisia het volgende:

De Waalse krant 'Sudinfo' schrijft dat de dader van de schietpartij een videoboodschap heeft verspreid op Facebook. Daarin zou hij zeggen dat hij lid is van IS (Islamitische Staat) en schept hij op ongelovigen te hebben vermoord. "In zijn zeer gewelddadige toespraak zei hij dat hij twee mensen had neergeschoten om 'de moslims te wreken en dat wij leven en sterven voor onze religie", klinkt het.

Volgens de eerste gegevens vond de schietpartij plaats rond 19.15 uur, vlakbij het Saincteletteplein de Ieperlaan, en de Negende Linielaan. De hulpdiensten zijn massaal aanwezig en hebben een perimeter ingesteld. De juiste omstandigheden van de schietpartij zijn nog onduidelijk. Voorlopig zou nog geen verdachte zijn opgepakt.

Op beelden die door een buurtbewoner gemaakt zijn, is te zien hoe een man in een fluo-oranje jas en een witte helm met een oorlogswapen in de hand op een scooter stapt en wegrijdt. Die man zou eerst in een inkomhal iemand hebben neergeschoten en vervolgens op twee personen in een taxi hebben geschoten.

goh....
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210975836
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Euh nee? Ik stel dat dit filmpje zonder context weinig zegt. We weten dat er munitiedepots staan en we weten dat Isral rigoreus bombardeert. Hoe zwaar welke factor weegt in dit verhaal kunnen we op basis van een filmpje niet zeggen.
Je kan perfect zeggen: Hamas slaat munitie op tussen burgers, en burgerwoningen. Isral maakt van dat feit nu gebruik om van Gaza een parkeerplaats te maken.

Dat tragisch vinden voor de onschuldige burgers in Gaza is vrij evident als je affectieve empathie bezit.
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:50:26 #253
396550 Richestorags
pi_210975860
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zo kan je andersom natuurlijk ook redeneren. De 1300 zijn kind van de rekening door de geopolitiek van Israel. Zeg dan niks.
Omdat ik dat niet heb gezegd betekent niet dat ik dat niet vind he. De Palestijnen zijn kind van de rekening van Hamas en Netanyahu en de Israli kind van de rekening van de politiek van Hamas en Netanyahu. Je reageert nogal gepikeerd.
pi_210975862
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
goh....
Zal (blauw +) geel voor wit aangezien hebben.
pi_210975880
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Omdat ik dat niet heb gezegd betekent niet dat ik dat niet vind he. De Palestijnen zijn kind van de rekening van Hamas en Netanyahu en de Israli kind van de rekening van de politiek van Hamas en Netanyahu. Je reageert nogal gepikeerd.
Nee, dat zeg ik ook niet. Alleen het is gewoon een nutteloze post.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:51:46 #256
38496 Perrin
pi_210975884
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
goh....
Doen ze anders nooit.
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:51:53 #257
323876 michaelmoore
pi_210975887
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die Hamas jongens zijn gestoord, die staan met 10.000 man met bomgordels om klaar om martelaar te worden en hun 70 maagden op te strijken

Daar kun je niet ingaan met 300.000 jongens en meisjes die na deze wraak actie verder willen met hun leven

Het is noodzaak dat Hamas de gijzelaars terug geeft, levend of dood, dan kan men onderhandelen dat de bombardementen stoppen en er weer voedsel en drinken binnenkomt voor hun gezinnen

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 16-10-2023 21:10:50 ]
pi_210975889
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
https://twitter.com/koningharten/status/1713990670057103439

Kan jij vertalen wat de filmer zegt?
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:52:51 #259
396550 Richestorags
pi_210975906
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Prima.
pi_210975921
quote:
9s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Doen ze anders nooit.
IS'ers maken dankbaar gebruik van de situatie natuurlijk. Ze hebben momentum om weer nieuwe mensen te rekruteren en spanningen in Europe uit te buiten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210975927
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:44 schreef capricia het volgende:

[..]
In mijn optiek bombardeert Israel een munitiedepot. En ook raket installaties. En dat mag qua oorlogsrecht.
Dat Hamas dat in woonwijken opslaat, is afschuwelijk.
En zelfs vandaag werden er weer raketten afgevuurd. Vanuit woonwijken op Israel.

Ik vind het ook afschuwelijk. Maar ik heb geen idee hoe Israel anders zou moeten reageren, dan aankondigen waar ze terug gaan striken.
Ik ben het met je eens hoor. Maar zelf vind ik Isral gewoon geen heilig boontje
Groot fan van User Wotte
pi_210975961
Wel interessant: hasbara maakt gretig gebruik van de Hamas = IS propaganda. Het lijkt sterk op een anti-islam 9/11 all over again.

Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
pi_210975964
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:51 schreef Akathisia het volgende:

[..]
https://twitter.com/koningharten/status/1713990670057103439

Kan jij vertalen wat de filmer zegt?
Nee ik spreek geen Arabisch.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:56:12 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210975976
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die Hamas jongen zijn gestoord, die staan met 10.000 man met bomgordels om klaar om martelaar te worden en hun 70 maagden op te strijken

Daa kun je niet ingaan met jongens en meisjes die na deze wraak actie verder willen met hun leven

Het is noodzaak dat Hamas de gijzelaars terug geeft, levend of dood, dan kan men onderhandelen dat de bombardementen stoppen en er weer voedsel en drinken binnenkomt voor hun gezinnen
Als Hamas echt wil dat de Palestijnen een goede onderhandelingspositie hebben, dan geven ze zich allemaal over. Dat zou ook fijn zijn voor de Palestijnen zelf.
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:57:00 #265
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210975992
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke beloften heeft Israel gemaakt aan de Palestijnse inwoners over die grensovergang?
Ik herinner me de kaartjes van de eerste dagen, met welke wijk waarheen het beste kon gaan. En de route kaartjes van de afgelopen dagen. Maar niets daarin over open grensovergangen.
Volgens Israel zou men via humanitaire corridor naar Egypte kunnen in het zuiden.

quote:
Egypte: grens met Gazastrook niet geopend door opstelling Isral

De Egyptische minister van Buitenlandse Zaken, Sameh Shoukry, zegt dat Egypte van plan was de grens met de Gazastrook vanochtend tijdelijk te openen, maar dat Isral dwars ging liggen.

Vanochtend meldde persbureau Reuters op basis van Egyptische bronnen dat Isral, de VS en Egypte het hierover eens waren geworden. Isral zou hebben beloofd het zuiden van de Gazastrook tijdelijk niet te bestoken. Er volgden ontkenningen vanuit Isral en de grenspost bij Rafah zit nog dicht.

Honderden mensen met koffers hebben zich verzameld bij de grensovergang met Egypte, meldt nieuwszender Al Jazeera. Het idee was dat Palestijnen met een buitenlands paspoort de Gazastrook konden verlaten, terwijl humanitaire hulpgoederen naar binnen werden gereden.

Reuters meldde vanochtend verder dat een aantal vrachtwagens van de Verenigde Naties richting de grensovergang bij Rafah reden. Vervolgens zouden ze van koers zijn veranderd, richting de door Isral gecontroleerde grensovergang van Kerem Shalom.
pi_210976020
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:55 schreef theunderdog het volgende:
Wel interessant: hasbara maakt gretig gebruik van de Hamas = IS propaganda. Het lijkt sterk op een anti-islam 9/11 all over again.

Ik weet niet of dat zo is. Maar anti-islam sentimenten vormen natuurlijk de ultieme voedingsbodem voor wat ik net al stelde: nog meer nieuwe aanwas. Dat heeft de hele circus act na 9/11 al goed bewezen. Zou mij niets verbazen als ze het nog een keertje dunnetjes over doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210976075
DAMN!
pi_210976076
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:46 schreef Akathisia het volgende:

Hoe vreselijk dit ook is
Het zal alleen verder escaleren :X
pi_210976082
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat zo is. Maar anti-islam sentimenten vormen natuurlijk de ultieme voedingsbodem voor wat ik net al stelde: nog meer nieuwe aanwas. Dat heeft de hele circus act na 9/11 al goed bewezen. Zou mij niets verbazen als ze het nog een keertje dunnetjes over doen.
Ik weet dat wel. En het is ook vrij logisch. Want voor israel is het nu klaar met de status quo. Maar ze willen toch graag de internationale massa mee (niet enkel regeringen, maar ook het volk).

Wat werkt beter: propaganda vanuit het conflict (waarbij je toch veel aan hersengymnastiek moet doen) of gewoon: moooosssliiimmss baaaddd !!
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:00:45 #270
396550 Richestorags
pi_210976103
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je bedoelt 9/11 wordt nog een keer dunnetjes overgedaan of de aftermath? Een nieuwe oorlog ergens (bijv. Iran).
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 21:01:21 #271
236264 crew  capricia
pi_210976118
Wat zou er gebeurd zijn als Israel die iron dome niet had gehad deze oorlog?

Dan zouden er zeer veel extra slachtoffers aan haar kant gevallen zijn. En had israel de luxe niet om 'even af te wachten' zodat de burgers van Gaza naar het zuiden kunnen gaan op Israls aanwijzen.

Dan was het een complete slachtpartij geweest. Beide kanten op. :{

Die Iron Dome maakt echt zo veel verschil.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210976147
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je bedoelt 9/11 wordt nog een keer dunnetjes overgedaan of de aftermath? Een nieuwe oorlog ergens (bijv. Iran).
De aftermath. Neocons in Amerika staan te springen in elk geval.
pi_210976166
https://www.nu.nl/buitenl(...)gerslachtoffers.html

Goh. Poetin die zich ineens druk maakt om burgerslachtoffers.
pi_210976171
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:01 schreef capricia het volgende:
Die Iron Dome maakt echt zo veel verschil.
Ik wil ook een Iron Dome.
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:05:23 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210976237
quote:
15s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Tegen wie of wat?
pi_210976247
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:03 schreef littlemindy het volgende:

Putin is echt een schaamteloze teringtrol.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 21:07:19 #277
236264 crew  capricia
pi_210976287
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:57 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Volgens Israel zou men via humanitaire corridor naar Egypte kunnen in het zuiden.
[..]

Dat gaat toch over 'buitenlanders'? Niet over Palestijnen in zijn algemeen?

Ieg, Israel ontkent die belofte te hebben gedaan. De bronnen zijn Egyptisch, die daarvoor ook een reden heeft (binnenlandse politiek). Ik ken zelf nergens een officile Isralische bron, dat zegt dat die grens open gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210976298
Waarom wacht Isral al dagen met het binnen vallen, zou dat misschien komen door de gijzelaars?
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 21:08:28 #279
236264 crew  capricia
pi_210976305
quote:
15s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Schreef ik het verkeerd? Of wil je gewoon zo'n ding.. _O_
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210976306
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Ieg, Israel ontkent die belofte te hebben gedaan. De bronnen zijn Egyptisch, die daarvoor ook een reden heeft (binnenlandse politiek). Ik ken zelf nergens een officile Isralische bron, dat zegt dat die grens open gaat.
Isral heeft ook redenen om van alles en nog wat te ontkennen hierin.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210976334
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Schreef ik het verkeerd? Of wil je gewoon zo'n ding.. _O_
Ik wil ook zo een ding...

...wanneer ik in Brussel rondloop.
pi_210976348
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:55 schreef theunderdog het volgende:

Nog meer aanslagen in het westen
En iedereen is opeens pro Israel
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 21:11:27 #283
236264 crew  capricia
pi_210976416
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Isral heeft ook redenen om van alles en nog wat te ontkennen hierin.
Zolang er geen officile Isralische bron is..valt er weinig te ontkennen.

Al ben ik er zeer voor dat de buitenlanders weg kunnen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210976431
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:09 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nog meer aanslagen in het westen
En iedereen is opeens pro Israel
"Diversiteit". Het zou toch niet... voorgekookt zijn?
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 21:12:00 #285
236264 crew  capricia
pi_210976435
quote:
15s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:09 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik wil ook zo een ding...

...wanneer ik in Brussel rondloop.
Ja, zo'n persoonlijke. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210976453
Indrukwekkende interview met yval Hariri. Die guy van Homo Deus enzo

-Rabia Al-Basri
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:13:12 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210976490
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:07 schreef capricia het volgende:

[..]

In Israel is er sprake van militaire censuur hoorde ik in het Journaal gisteren. Ik weet niet in hoeverre dit daaronder valt maar het is niet gek dat er daar weinig te lezen valt.

En het is beetje apart dat omdat het Egypte is het niet betrouwbaar is en Israel dan weer wel? Dit bericht is overigens in vele media geplaatst.
pi_210976498
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja, zo'n persoonlijke. O+
Ja, die dan pief poef doet en kogels uitschakelt.
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:13:38 #289
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_210976515
Jeetje, dit had hij niet bij Ajax moeten doen:

'Ook de Marokkaans-Nederlandse voetballer Noussair Mazraoui zegt dat er sprake is van shadow banning. De speler van Bayern Mnchen deelde gisteren een video waarin hij Palestijnen de overwinning toewenst in het conflict met Isral.

De ex-Ajacied stelt dat de stories die hij, Hakim Ziyech (ex-Ajax) en Zakaria Aboukhlal (ex-AZ) plaatsen alleen zichtbaar zijn als iemand hun profiel bezoekt. Normaal gesproken verschijnt zulke content ook in de tijdlijn van volgers. "Ze proberen ons monddood te maken. Het is letterlijk wij tegen de wereld", wordt Mazraoui geciteerd door het ANP. Ook schrijvers en influencers hebben de kwestie aangekaart op sociale media.'
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_210976566
quote:
80s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:11 schreef Akathisia het volgende:

[..]
"Diversiteit". Het zou toch niet... voorgekookt zijn?
Het zal vast snel tot een kookpunt komen
pi_210976577
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

'Ook de Marokkaans-Nederlandse voetballer Noussair Mazraoui zegt dat er sprake is van shadow banning. De speler van Bayern Mnchen deelde gisteren een video waarin hij Palestijnen de overwinning toewenst in het conflict met Isral.

De ex-Ajacied stelt dat de stories die hij, Hakim Ziyech (ex-Ajax) en Zakaria Aboukhlal (ex-AZ) plaatsen alleen zichtbaar zijn als iemand hun profiel bezoekt. Normaal gesproken verschijnt zulke content ook in de tijdlijn van volgers. "Ze proberen ons monddood te maken. Het is letterlijk wij tegen de wereld", wordt Mazraoui geciteerd door het ANP. Ook schrijvers en influencers hebben de kwestie aangekaart op sociale media.'
Weer die comfortabele slachtofferrol :')
pi_210976595
quote:
9s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:14 schreef Ali_boo het volgende:
Het zal vast snel tot een kookpunt komen
En dan lekker smullen *doet handjes wrijven*.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 21:15:50 #293
236264 crew  capricia
pi_210976612
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
In Israel is er sprake van militaire censuur hoorde ik in het Journaal gisteren. Ik weet niet in hoeverre dit daaronder valt maar het is niet gek dat er daar weinig te lezen valt.

En het is beetje apart dat omdat het Egypte is het niet betrouwbaar is en Israel dan weer wel? Dit bericht is overigens in vele media geplaatst.
Het gaat om hun beider gezamelijke grensovergang. Dan heb je beiden nodig.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210976619
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:14 schreef TheJanitor het volgende:
Weer die comfortabele slachtofferrol :')
Ze lijken er achter te komen van wie ''de wereld'' is :').
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:16:20 #295
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210976627
quote:

En waarom niet? Hij zegt toch niet zoveel bijzonders of iets wat echt niet door beugel kan?
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:16:37 #296
396550 Richestorags
pi_210976635
quote:

Mijn hemel. "De overwinning toewensen". Nee hoor, een 5e colonne bestaat niet.
pi_210976661
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Modus Operandi is exact hetzelfde. Zowel aanleiding als aftermath.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210976701
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Mijn hemel. "De overwinning toewensen". Nee hoor, een 5e colonne bestaat niet.
Wow, als je dat niet mag zeggen... je hoeft het er niet meee eens te zijn. Iemand daarom degraderen tot de 5e colonne... dat is pas triest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210976770
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Zolang er geen officile Isralische bron is..valt er weinig te ontkennen.

Al ben ik er zeer voor dat de buitenlanders weg kunnen.
Als ze er niets over zeggen, dan geloof ik de Egyptenaren en anderen. Laat de Israliers dan met een officiele verklaring komen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210976774
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:03 schreef littlemindy het volgende:

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')