Maischips?quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hebben de chip industrie. En dan bedoel ik niet die van aardappels.
Een heel verhaal typen om eigenlijk "Turkiye nr 1 lan" te zeggen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Amerika heeft zijn twee grootste vliegdekschepen van de wereld al naar de kust van Israël gestuurd. De complete vloot bestaat uit 60% van Amerika's gehele marine. Elk schip kan gemiddeld 75 straaljagers aan boord hebben. Dus in totaal 150. Daarmee kunnen zij aan breed scala bombardementen uitvoeren, mocht een land zich mengen. Iran kan Israël compleet onder vuur nemen met zijn Shahab-3 ballistische raketten. Daarnaast zal het de Straat van Hormuz afsluiten, waarmee een wereldwijde recessie zal worden veroorzaakt. Van Irak en Syrië hoef je niet veel te verwachten, die zijn immers geheel verzwakt. Rusland zal optreden als Amerika militair ingrijpt. Het vuur zal zich verspreiden en Turkije raken. Turkije zal met man en macht de vloot van Amerika aanvallen. Zij beschikken over laatste technologie antischeepsrakketten enal. Egypte zal proberen Israël binnenvallen, Engeland en Frankrijk zullen hun schepen ook naar het gebied sturen. Landen die afhankelijk zijn van de straat van Hormuz zullen optreden tegen Iraanse blokkade, vanwege hun afhankelijkheid aan olieexport.
Zo kan het dus compleet uitlopen tot een derde wereld oorlog waarbij uiteindelijk nukes enal ingezet zullen worden.
Enge scenario, maar zeker niet onrealistisch.
dit mopje is te scherp voor mij en Evenstarquote:Op maandag 16 oktober 2023 17:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoop je dat het verzinsels zijn?quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:23 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap niet zo heel goed waarom men "details" moet vertellen/verzinnen over de laffe daden van Hamas.
Ze zijn monsters, beesten, geen hart, geen geweten. Ze hebben totaal onschuldige mensen vermoord, waaronder tieners en baby's. Allen dat feit al maakt ze tot de monsters dat ze zijn. Dat constant in details treden en ook nog eens dingen beweren die niet bewezen zijn (of te bewijzen zijn) speelt alleen maar die lui in de kaart. Ik snap die drang niet zo.
Voor mij zijn ze al maximaal beest, monster, geen mens te noemen. Ik kan al niet veel lager en zieker over ze denken.
Als de VS full force gaat, inclusief industrie, dan zijn ze tot enorm veel in staat militair gezien, zie WO2. Nee, dat houdt China wel koest al zou de VS moeten Chinezen in de Golf, wat niet gaat gebeuren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Amerikaanse marine patrouilleert al in de straat van Taiwan.quote:
Ik hou wel van pittige chipsquote:Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit mopje is te scherp voor mij en Evenstar
Ik heb ze zo laag zitten dat ik best wil geloven dat ze het zouden doen. Tuurlijk hoop ik dat het verzinels zijn, want je gunt het niemand.quote:
Ik hoop echt dat China zich koest blijft houden. Ellende in Europa, in het M-O.quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Amerikaanse marine patrouilleert al in de straat van Taiwan.
dit ga ik morgen proberen, nu geen zin meer om te bewegenquote:Op maandag 16 oktober 2023 17:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik hou wel van pittige chips
Inferno van Lidl, booooh, tijdens en ochtend er na ...
Verplicht voeren aan gevangen Hamas strijders
De teringquote:Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit mopje is te scherp voor mij en Evenstar
Waarover?quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Mocht er wel meer animo zijn voor een apart topic, hoor ik het wel.
Zoals ik het lees vinden de meesten het niet zo nodig.
Ik weet dat China druk bezig is om hun marine te moderniseren en vergroten, maar ik zie ze geen gewapend conflict sterten tbh. Winnen ze niks mee want economisch gaat het daar al niet al te lekker. En Amerikaanse marine maakt gehakt van ze vrees ik, zeker als andere NAVO landen mee gaan doen. Dit conflict in Israel en Gaza geeft ze geen enkele incentive.quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat China zich koest blijft houden. Ellende in Europa, in het M-O.
Ellende vanuit China hoef ik er echt niet bij.
En laat de Intel van de US nou net een week voorlopen op de werkelijkheid.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Volgens mij zei men gisteren bij de NOS dat die vandaag of morgen aan zou komen.
Wat heeft China te winnen in dit conflict? Vooralsnog zijn we een prima afzetmarkt toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat China zich koest blijft houden. Ellende in Europa, in het M-O.
Ellende vanuit China hoef ik er echt niet bij.
Dont fuck with the Kuznetsovquote:Op maandag 16 oktober 2023 17:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De VS hebben 11 carrier strike groups, do the math....
Rusland optreden, die kunnen niet eens van Oekraïne winnen,![]()
Vrij spel om Taiwan zich toe te eigenen? US is momenteel te druk met in eigen land, Oekraine en Israel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wat heeft China te winnen in dit conflict? Vooralsnog zijn we een prima afzetmarkt toch?
Nee, dat kannie prima zelfquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |