abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210973111
Samenvatting 7 oktober tot 15 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief.

Recente frontpage berichten
Israël geeft burgers Gaza meer tijd om te evacueren
Van Palestina tot Gazastrook
Egypte verplaatst troepen naar de zuidelijke grens met Gaza

twitter

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

Steve Lookner live

[ Bericht 3% gewijzigd door Momo op 16-10-2023 18:57:48 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210973117
quote:
15s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ze zijn Satanisch ff vergeten bij te voegen
That goes without saying c_/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210973125
was tweet vergeten dus nog maar een keer

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:01 schreef Slayage het volgende:
Baby verkrachtende pedo Hamas leden had ik nog niet eerder gehoord _O- [ twitter ]

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:10:11 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210973129
Hezbollah said it has targeted five Israeli positions in northern Israel
Reuters reports Lebanon’s Hezbollah said it targeted five Israeli positions in northern Israel on Monday.

The Israel Defence Forces earlier said they were returning fire over the blue line that has marked the boundary between Israel and Lebanon since 2000.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210973136
Hamas zijn aanhangers van Iblis, niet Allah 🙏🕋
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:12:03 #6
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973140
quote:
15s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
En dat het in een pizzeria plaatsheeft :D
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210973142
Dit is best slim hoe die ambassadeur daar sneaky antwoord op geeft. Aangezien zoals de Israëlische minister van defensie stelt dat Palestijnen "mens-dieren" zijn kan er nooit een humanistische crisis zijn in Gaza.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210973156
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:09 schreef Ali_boo het volgende:
was tweet vergeten dus nog maar een keer
[..]

[ twitter ]
Hoeveel babies zijn er gegijzeld?

Ken wel een staat die jongens van 12 stelselmatig gijzelt of administratief vast zet.
pi_210973157
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
wel een flink blik wh00p ass om open te trekken
Zekers. Daarom denk ik ook dat bv Hezbollah weinig gaat doen behalve wat raketjes afschieten. Vergeleken met IDF zijn het amateurs, en als 2 amerikaanse CSG's gaan meedoen is het al helemaal binnen 10 minuten over voor ze.

Daarnaast zal de VS ongetwijfeld ook 1 of meer subs in de straat van Hormuz hebben, mocht Iran gaan miepen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:13:46 #10
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973164
Hebben we de Clintons al weten te linken eigenlijk?
pi_210973172
quote:
5s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
En Hunters' laptop!
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:16:06 #12
236264 crew  capricia
pi_210973185
quote:
5s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:16:22 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210973187
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:44 schreef Akathisia het volgende: [..] Zou Israël de tijd hebben om op het benodigde effect daarvan te wachten? Israël is klein en dichtbevolkt. De raketten zijn groot en in overvloed. Het lijkt mij een veel te groot risico om te wachten op een conventioneel antwoord van de VS.
In de Golfoorlog hebben ze ook gewacht.. maar met Iran loop je nog het risico dat ze stiekem een paar nukes gebouwd hebben en die meteen na een test op je afvuren
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:16:29 #14
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973190
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En Hunters' laptop!
Ik begreep dat daar dus de strategie van de Jemenitische strijders op stond, wat natuurlijk een link heeft met de ultra Linkse Halsema guerilla factie... ik hou je op de hoogte
pi_210973198
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:12 schreef Slayage het volgende:
Dit is best slim hoe die ambassadeur daar sneaky antwoord op geeft. Aangezien zoals de Israëlische minister van defensie stelt dat Palestijnen "mens-dieren" zijn kan er nooit een humanistische crisis zijn in Gaza.

[ twitter ]
Ik snap dat de gewone man vol emoties zit. Maar dat mensen op hoge posities na een week nog trillend van emotie onzin vertellen is echt beangstigend.
pi_210973225
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:04 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Amerika heeft zijn twee grootste vliegdekschepen van de wereld al naar de kust van Israël gestuurd. De complete vloot bestaat uit 60% van Amerika's gehele marine. Elk schip kan gemiddeld 75 straaljagers aan boord hebben. Dus in totaal 150. Daarmee kunnen zij aan breed scala bombardementen uitvoeren, mocht een land zich mengen. Iran kan Israël compleet onder vuur nemen met zijn Shahab-3 ballistische raketten. Daarnaast zal het de Straat van Hormuz afsluiten, waarmee een wereldwijde recessie zal worden veroorzaakt. Van Irak en Syrië hoef je niet veel te verwachten, die zijn immers geheel verzwakt. Rusland zal optreden als Amerika militair ingrijpt. Het vuur zal zich verspreiden en Turkije raken. Turkije zal met man en macht de vloot van Amerika aanvallen. Zij beschikken over laatste technologie antischeepsrakketten enal. Egypte zal proberen Israël binnenvallen, Engeland en Frankrijk zullen hun schepen ook naar het gebied sturen. Landen die afhankelijk zijn van de straat van Hormuz zullen optreden tegen Iraanse blokkade, vanwege hun afhankelijkheid aan olieexport.

Zo kan het dus compleet uitlopen tot een derde wereld oorlog waarbij uiteindelijk nukes enal ingezet zullen worden.
Enge scenario, maar zeker niet onrealistisch.
De VS hebben 11 carrier strike groups, do the math....

Rusland optreden, die kunnen niet eens van Oekraïne winnen, :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:22:38 #17
236264 crew  capricia
pi_210973239
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:21 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Taiwan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 17:23:06 #18
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210973240
Ik snap niet zo heel goed waarom men "details" moet vertellen/verzinnen over de laffe daden van Hamas.

Ze zijn monsters, beesten, geen hart, geen geweten. Ze hebben totaal onschuldige mensen vermoord, waaronder tieners en baby's. Allen dat feit al maakt ze tot de monsters dat ze zijn. Dat constant in details treden en ook nog eens dingen beweren die niet bewezen zijn (of te bewijzen zijn) speelt alleen maar die lui in de kaart. Ik snap die drang niet zo.

Voor mij zijn ze al maximaal beest, monster, geen mens te noemen. Ik kan al niet veel lager en zieker over ze denken.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:23:23 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973242
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Taiwan.
die hebben er nul
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:24:22 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973247
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:23 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap niet zo heel goed waarom men "details" moet vertellen/verzinnen over de laffe daden van Hamas.

Ze zijn monsters, beesten, geen hart, geen geweten. Ze hebben totaal onschuldige mensen vermoord, waaronder tieners en baby's. Allen dat feit al maakt ze tot de monsters dat ze zijn. Dat constant in details treden en ook nog eens dingen beweren die niet bewezen zijn (of te bewijzen zijn) speelt alleen maar die lui in de kaart. Ik snap die drang niet zo.

Voor mij zijn ze al maximaal beest, monster, geen mens te noemen. Ik kan al niet veel lager en zieker over ze denken.
schien zijn ze gewoon pislink atm
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 17:24:23 #21
416575 crew  Evenstar
pi_210973248
quote:

[..]
Taiwan.
Daar gaat het niet over?

Gast beweert dat 2 van die groepen al 60% is ...

Ten eerste bestaat Amerikaanse marine wel uit meer dan carrier strike groups en ten tweede is 2/11 volgens mij geen 60% :D
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:25:02 #22
236264 crew  capricia
pi_210973252
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
die hebben er nul
Die hebben de chip industrie. En dan bedoel ik niet die van aardappels.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210973256
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Daar gaat het niet over?

Ten eerste bestaat Amerikaanse marine wel uit meer dan carrier strike groups en ten tweede is 2/11 volgens mij geen 60% :D
Gezien zijn gebrekkige opleiding sluit ik niet uit dat hij dat wel van mening is. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_210973261
Een interessante artikel over de-escalatie tussen Israël en Hezbollah
https://www.crisisgroup.o(...)rence-between-israel
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:26:25 #25
236264 crew  capricia
pi_210973263
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:24 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Daar gaat het niet over?

Eens.

Maar de VS houdt ook rekening met een escalatie in het oosten. China wil al langere tijd Taiwan weer inlijven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210973267
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Maischips?
Nieuw is niet altijd beter.
  Forum Admin maandag 16 oktober 2023 @ 17:26:40 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210973268
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:04 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Amerika heeft zijn twee grootste vliegdekschepen van de wereld al naar de kust van Israël gestuurd. De complete vloot bestaat uit 60% van Amerika's gehele marine. Elk schip kan gemiddeld 75 straaljagers aan boord hebben. Dus in totaal 150. Daarmee kunnen zij aan breed scala bombardementen uitvoeren, mocht een land zich mengen. Iran kan Israël compleet onder vuur nemen met zijn Shahab-3 ballistische raketten. Daarnaast zal het de Straat van Hormuz afsluiten, waarmee een wereldwijde recessie zal worden veroorzaakt. Van Irak en Syrië hoef je niet veel te verwachten, die zijn immers geheel verzwakt. Rusland zal optreden als Amerika militair ingrijpt. Het vuur zal zich verspreiden en Turkije raken. Turkije zal met man en macht de vloot van Amerika aanvallen. Zij beschikken over laatste technologie antischeepsrakketten enal. Egypte zal proberen Israël binnenvallen, Engeland en Frankrijk zullen hun schepen ook naar het gebied sturen. Landen die afhankelijk zijn van de straat van Hormuz zullen optreden tegen Iraanse blokkade, vanwege hun afhankelijkheid aan olieexport.

Zo kan het dus compleet uitlopen tot een derde wereld oorlog waarbij uiteindelijk nukes enal ingezet zullen worden.
Enge scenario, maar zeker niet onrealistisch.
Een heel verhaal typen om eigenlijk "Turkiye nr 1 lan" te zeggen.

Kay
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:26:47 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210973270
Ondertussen gaat de zon bijna weer onder in Israël en Gaza eens zien of de hypothese van New York Post klopt dat de regen de grondoffensief tegen hield en dat ze wachten op droog weer, nu het weer helemaal droog is. Misschien is dat hele grondoffensief verhaal ook een beetje afgeremd door de VS etc.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:26:55 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973272
quote:

[..]
dit mopje is te scherp voor mij en Evenstar
  Overall beste user 2022 maandag 16 oktober 2023 @ 17:26:58 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210973273
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:23 schreef Evenstar het volgende:

Hoop je dat het verzinsels zijn?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210973276
quote:

[..]
Als de VS full force gaat, inclusief industrie, dan zijn ze tot enorm veel in staat militair gezien, zie WO2. Nee, dat houdt China wel koest al zou de VS moeten Chinezen in de Golf, wat niet gaat gebeuren.
pi_210973283
quote:

[..]
Taiwan.
Amerikaanse marine patrouilleert al in de straat van Taiwan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 17:28:20 #33
416575 crew  Evenstar
pi_210973288
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik hou wel van pittige chips _O_

Inferno van Lidl, booooh, tijdens en ochtend er na ...

Verplicht voeren aan gevangen Hamas strijders _O_
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:28:26 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210973291
Sunak: zes Britten omgekomen, tien worden nog vermist

Bij de aanvallen van Hamas op Israël zijn minstens zes Britse burgers omgekomen, zei premier Sunak in het Lagerhuis. Ook worden nog tien mensen vermist.

Sunak veroordeelde de aanval van Hamas. "We moeten het noemen wat het is: een pogrom", aldus de premier. Hij zei ook dat Israël het recht heeft om zichzelf te verdedigen, maar dat dat wel moet gebeuren conform het internationaal humanitair recht. "We blijven Israël oproepen om al het mogelijke te doen om burgerslachtoffers te voorkomen", zei Sunak.

De Britse premier maakte ook bekend dat de humanitaire hulp aan de Palestijnen met een derde wordt opgeschroefd. De extra hulp heeft een waarde van 10 miljoen pond, ruim 11,5 miljoen euro. "We moeten de Palestijnse bevolking steunen omdat die ook slachtoffer is van Hamas", zei Sunak.

NOS liveblog
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 17:29:22 #35
416575 crew  Evenstar
pi_210973302
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoop je dat het verzinsels zijn?
Ik heb ze zo laag zitten dat ik best wil geloven dat ze het zouden doen. Tuurlijk hoop ik dat het verzinels zijn, want je gunt het niemand.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:29:27 #36
236264 crew  capricia
pi_210973304
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Amerikaanse marine patrouilleert al in de straat van Taiwan.
Ik hoop echt dat China zich koest blijft houden. Ellende in Europa, in het M-O.

Ellende vanuit China hoef ik er echt niet bij.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:29:27 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973305
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik hou wel van pittige chips _O_

Inferno van Lidl, booooh, tijdens en ochtend er na ...

Verplicht voeren aan gevangen Hamas strijders _O_
dit ga ik morgen proberen, nu geen zin meer om te bewegen
pi_210973310
twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:31:04 #39
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973316
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
De tering

Dit is zo stom dat ik het gewoon moet quoten om te melden dat ik het echt, ongelofelijk stom vind... jezus
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:31:54 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210973326
Die hebben hoofdpijn, die onderste.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:32:03 #41
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210973329
Mocht er wel meer animo zijn voor een apart topic, hoor ik het wel.
Zoals ik het lees vinden de meesten het niet zo nodig. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210973352
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Mocht er wel meer animo zijn voor een apart topic, hoor ik het wel.
Zoals ik het lees vinden de meesten het niet zo nodig. :)
Waarover?
pi_210973363
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik weet dat China druk bezig is om hun marine te moderniseren en vergroten, maar ik zie ze geen gewapend conflict sterten tbh. Winnen ze niks mee want economisch gaat het daar al niet al te lekker. En Amerikaanse marine maakt gehakt van ze vrees ik, zeker als andere NAVO landen mee gaan doen. Dit conflict in Israel en Gaza geeft ze geen enkele incentive.
pi_210973376
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Volgens mij zei men gisteren bij de NOS dat die vandaag of morgen aan zou komen.
En laat de Intel van de US nou net een week voorlopen op de werkelijkheid.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:36:43 #45
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973382
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat heeft China te winnen in dit conflict? Vooralsnog zijn we een prima afzetmarkt toch?
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:38:03 #46
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_210973394
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:21 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Rusland optreden, die kunnen niet eens van Oekraïne winnen, :')
Dont fuck with the Kuznetsov :{w
pi_210973397
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Wat heeft China te winnen in dit conflict? Vooralsnog zijn we een prima afzetmarkt toch?
Vrij spel om Taiwan zich toe te eigenen? US is momenteel te druk met in eigen land, Oekraine en Israel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2023 17:40:16 ]
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:38:57 #48
438527 MissButterflyy
pi_210973406
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:34 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Waarover?
De oneindige discussie over Israël en de Palestijnen.
pi_210973417
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef kibo het volgende:

[..]
Nee, dat kannie prima zelf _O-
pi_210973418
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]
Maischips?
Hij bedoelt microchips.

En nee, dat zijn geen chips van de Jumbo :9 die op de grond zijn gevallen en waar je op bent gaan staan. :Y
Intolerant voor intolerantie
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:42:03 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210973425
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daar is dit topic toch voor :?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210973427
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Vrij spel om Taiwan zich toe te eigenen? US is momenteel te druk met in eigen land, Oekraine en Israel.
Nah, Amerika kan qua slagkracht Taiwan er nog wel bij hebben hoor. Tis noet alsof er US soldaten vechten in Oekraïne of Gaza.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:45:10 #53
438527 MissButterflyy
pi_210973455
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar is dit topic toch voor :?
Wat mij betreft vooral nieuws uit de regio en geen eindeloze discussies wie het slechtste is.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:46:56 #54
346939 Janneke141
pi_210973477
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat mij betreft vooral nieuws uit de regio en geen eindeloze discussies wie het slechtste is.
Dat heeft nogal met elkaar te maken. Lukt je toch niet om te scheiden.

Als je alleen maar nieuwsfeiten wil dan kun je het beste de liveblog van CNN pakken ofzo.
pi_210973479
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:16 schreef capricia het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Go hard or go home
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:48:35 #56
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210973488
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:28 schreef Momo het volgende:
Sunak: zes Britten omgekomen, tien worden nog vermist

Bij de aanvallen van Hamas op Israël zijn minstens zes Britse burgers omgekomen, zei premier Sunak in het Lagerhuis. Ook worden nog tien mensen vermist.

Sunak veroordeelde de aanval van Hamas. "We moeten het noemen wat het is: een pogrom", aldus de premier. Hij zei ook dat Israël het recht heeft om zichzelf te verdedigen, maar dat dat wel moet gebeuren conform het internationaal humanitair recht. "We blijven Israël oproepen om al het mogelijke te doen om burgerslachtoffers te voorkomen", zei Sunak.

De Britse premier maakte ook bekend dat de humanitaire hulp aan de Palestijnen met een derde wordt opgeschroefd. De extra hulp heeft een waarde van 10 miljoen pond, ruim 11,5 miljoen euro. "We moeten de Palestijnse bevolking steunen omdat die ook slachtoffer is van Hamas", zei Sunak.

NOS liveblog
Ik moet zeggen dat ik dit soort uitspraken toch nog wel bizar vind. Als iemand in de tweede Wereldoorlog had gezegd dat de Duitse bevolking ook slachtoffer was van de nazis was hij weggelachen, en elk land dat (humanitaire) hulp aan de Duitsers zou verschaffen was net zo hard door de geallieerden gebombardeerd.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210973492
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ah, nee, gebed zonder eind.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:49:40 #58
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210973500
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
oh ja
pi_210973501
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:38 schreef kibo het volgende:

[..]
:D
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:49:43 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210973502
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Zo te lezen hebben ze vooral wat te verliezen bij een onrustige periode:

Analysts have suggested China is looking to offset concern in the Islamic and Arab worlds about Beijing’s treatment of the Muslim ethnic Uyghurs in the north-western Chinese region of Xinjiang.

The Middle East supplies much of China’s oil needs and is a nexus in the belt and road initiative, President Xi Jinping’s ambitious infrastructure project to connect markets around the world and so extend Beijing’s influence.

Since the war began, Chinese state media have been critical of Israel and blamed the US, Israel’s strongest supporter, for fanning tensions in the region. There has also been an increase in antisemitic content on the heavily policed Chinese internet, according to Yaqiu Wang, the research director for China, Hong Kong and Taiwan at the US-based not-for-profit organisation Freedom House.

Guardian
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:52:05 #61
38496 Perrin
pi_210973526
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat heeft nogal met elkaar te maken. Lukt je toch niet om te scheiden.

Als je alleen maar nieuwsfeiten wil dan kun je het beste de liveblog van CNN pakken ofzo.
Hopelijk is alle poep die er is, ook wel een beetje over en weer gesmeten na een tijdje, en wordt het wat rustiger met dat loopgravengevecht.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:53:18 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210973539
Minister van buitenlandse zaken van Canada zegt dit

twitter
pi_210973547
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hopelijk is alle poep die er is ook wel een beetje over en weer gesmeten na een tijdje en wordt het wat rustiger met dat loopgravengevecht.
Hoo boy! Wacht maar af tot het grondoffensief eenmaal is begonnen...

Want dan is niet alleen de ene kant goed en de andere kant slecht, maar dan zijn de supporters van de andere kant alle smaakjes van gek, geïndoctrineerd, kwaadaardig en/of extremistisch. :Y
pi_210973549
Eerstvolgende stap is dat Israël Gaza binnentrekt.

Wat is de verwachting dat Hezbollah en Iran zullen doen met de US op hun lip?
pi_210973553
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hopelijk is alle poep die er is ook wel een beetje over en weer gesmeten na een tijdje en wordt het wat rustiger met dat loopgravengevecht.
Paar keren herlezen maar kan er niks van maken. -O- :P
pi_210973560
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:54 schreef littlemindy het volgende:
Eerstsvolgende stap is dat Israël Gaza binnentrekt.

Niets.

Ik begin echt te geloven dat zij dit ook niet zagen aankomen en er eigenlijk helemaal niet klaar voor zijn.
pi_210973562
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daar kom je toch nooit achter, ook.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:55:28 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210973563
Verkiezingsupdate: Nuance in conflict Israël en Hamas wordt politiek niet beloond

Op 22 november gaat Nederland weer naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. We houden je met onze verkiezingsupdate op de hoogte over wat er is gebeurd en wat er nog op de agenda staat.

Als het geweld in Israël en de Palestijnse Gebieden aanhoudt, kan het zomaar de rest van de campagne gaan domineren, is bij verschillende partijen achter de schermen te horen.

Iedereen in de Kamer neemt stelling. DENK en BIJ1 zijn het meest uitgesproken over het leed onder de Palestijnse bevolking. Zo waren zij uit protest afwezig bij de herdenking in de Kamer voor de Israëlische slachtoffers vorige week.

VVD, PVV, SGP, ChristenUnie en CDA zijn juist uitgesproken pro-Israël en lieten dat de afgelopen week ook duidelijk zien. Kamerleden van SGP en VVD droegen speldjes van de Israëlische en Nederlandse vlag.

Op X regent het steunbetuigingen voor Israël en veroordelingen van de terreurdaden van Hamas van deze partijen.

Nuance in conflict wordt niet altijd beloond

Tussen die twee uitersten zijn er ook partijen die genuanceerd over de kwestie denken. Hoewel de terreurdaden van Hamas door alle partijen wordt verafschuwd, hameren bijvoorbeeld GL-PvdA en D66 ook op het humanitair oorlogsrecht.

Dat betekent dat militaire acties van Israël proportioneel moeten zijn. De Gazastrook met haar twee miljoen inwoners afsluiten van water en elektriciteit is dat niet, zeggen Kamerleden van deze partijen.

"Laat één ding duidelijk zijn: beide kanten maken zich schuldig aan mensenrechtenschendingen en terreur", zegt NU.nl-verslaggever Matthijs le Loux. "Er zijn over en weer zoveel gruwelijkheden gepleegd, dat weinig betrokkenen nog verder komen dan praten over hoe bruut en onmenselijk de andere partij is."

Die nuance is niet eenvoudig. Zodra je beide kanten van het conflict benoemd, wordt dat geduid als een 'lastige spagaat' of 'bekvechten'. Nuance wordt hier politiek niet beloond.

De woorden van lijsttrekker Frans Timmermans hierover liggen continu onder een vergrootglas. Op zijn eerste reactie op X waarin hij alleen oog had voor de gruweldaden van Hamas, kwam veel kritiek uit eigen kring.

Tweespalt is op congres GL-PvdA voor nu voorkomen

GroenLinkser Kauthar Bouchallikht besloot zich afgelopen weekend terug te trekken van de kandidatenlijst vanwege de kwestie. Op haar Instagram schreef ze dat haar partij te weinig oog heeft voor de context: "Deze 'oorlog' is niet plots begonnen, hij is al 75 jaar bezig."

Zowel leden van GroenLinks als die van de PvdA missen aandacht voor het lot van de Palestijnen en de jarenlange onderdrukking door Israël.

Op het gezamenlijke congres van afgelopen zaterdag werd tweespalt binnen de partij voorkomen. De uiteenlopende standpunten werden door de partijbesturen samengevoegd in één motie die werd omarmd door ruim 96 procent van de leden.

Na afloop haalden de partijen opgelucht adem. Al is dat misschien van korte duur.
Peilingen: VVD, NSC en GL-PvdA nek-aan-nek

Een nieuwe week, een nieuwe zetelpeiling. Nog steeds zien we geen grote verschuivingen in de peiling van I&O Research. VVD (27 zetels), NSC (26 zetels) en GL-PvdA (26 zetels) houden elkaar bovenaan in evenwicht.

NSC heeft volgens het onderzoeksbureau de meeste potentie van de drie partijen om verder te groeien. De partij van Pieter Omtzigt kan een grote groep mensen aantrekken die op dit moment neigen om op een andere partij te stemmen, maar ook NSC overwegen. Deze groep is bij de VVD en GL-PvdA kleiner.

Maar met nog ruim vijf weken tot aan de verkiezingen kan er nog van alles gebeuren. Bovendien laten de gebeurtenissen van afgelopen week zien dat een campagne ineens in het teken kan komen te staan van de actualiteit.
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:55:55 #69
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210973564
Wanneer gaan mensen inzien dat de "Palestijnse zaak" helemaal niet geholpen wordt door Hamas?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:56:07 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973568
nee wat ze wil is een apart topic voor de discussie en een apart topic voor het NWS
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:56:16 #71
38496 Perrin
pi_210973570
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:54 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Paar keren herlezen maar kan er niks van maken. -O- :P
Hopelijk is alle poep die bestaat inmiddels ook wel naar elkaar gesmeten.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:56:45 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973574
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:55 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer gaan mensen inzien dat de "Palestijnse zaak" helemaal niet geholpen wordt door Hamas?
er zijn wel al een of twee mensen die dat inzien denk
pi_210973576
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:56 schreef sp3c het volgende:
nee wat ze wil is een apart topic voor de discussie en een apart topic voor het NWS
Ik zou dat ook wel willen. :)

Gewoon objectief nieuws.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 17:57:31 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210973582
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
ik denk dat het niet gaat werken maar mijn zegen hebben jullie
  maandag 16 oktober 2023 @ 17:58:31 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210973594
quote:
Eerstvolgende stap is dat Israël Gaza binnentrekt.

Iran blijft stil nu, maar zal op een later moment weer wraak nemen door weer ergens een terroristencel te financieren gok ik.

Hezbollah heeft minder te verliezen denk ik, dus onvoorspelbaarder. Dat de VS ze komt afmaken is denk ik niet zo'n heel groot issue voor ze, aangezien de meeste aanvallen die ze doen in feite al suicide runs zijn.
pi_210973604
Half fok be like "Israël laat Hamas een poepje ruiken _O_ "

Israelische Holocaust deskundige be like

-Rabia Al-Basri
pi_210973614
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Iran blijft stil nu, maar zal op een later moment weer wraak nemen door weer ergens een terroristencel te financieren gok ik.

Hezbollah heeft minder te verliezen denk ik, dus onvoorspelbaarder. Dat de VS ze komt afmaken is denk ik niet zo'n heel groot issue voor ze, aangezien de meeste aanvallen die ze doen in feite al suicide runs zijn.
Ja en die runs zullen nu nog minder opleveren met de slagkracht van de VS zo dichtbij. Dus nee, wat raketjes en daar blijft het wel bij.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:01:04 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210973616
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
er zijn wel al een of twee mensen die dat inzien denk
Is niet te zien als ik die pro Pallestijnse vlaggen in de media zie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:01:13 #79
38496 Perrin
pi_210973619
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:59 schreef Slayage het volgende:

Altijd hartverwarmend, Turkse mensen die zich wél om genocide druk maken.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:01:19 #80
346939 Janneke141
pi_210973620
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:55 schreef phpmystyle het volgende:
Een hoop mensen hebben dat al lang in de gaten hoor.
pi_210973624
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nah, Amerika kan qua slagkracht Taiwan er nog wel bij hebben hoor. Tis noet alsof er US soldaten vechten in Oekraïne of Gaza.
Nee, dat kunnen ze niet. Niet als ze zich ook nog hierin moeten mengen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:01:56 #82
346939 Janneke141
pi_210973629
quote:
Gewoon objectief nieuws.
Op FOK? :D
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:01:59 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210973630
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik denk dat het niet gaat werken maar mijn zegen hebben jullie
Twee aparte topics heeft denk voordelen en nadelen. Nadeel is dat de hele discussie wel verweven is met de huidige ontwikkelingen en opmerkingen die vanuit politici en experts komen. Maar die discussie gaat natuurlijk niet ergens heen, sommige mensen zijn pro Palestijnen en andere Pro Israël en alles daar tussen in. Voordeel van twee aparte topics is wel dat de huidige ontwikkelingen centraal staan en mensen niet 3 pagina's door moeten voor laatste nieuws.

Maar is wel de vraag want discussie is allemaal. Discussie over wie historisch recht heeft op grond is echt een discussie, maar wat doen we met discussie over een besluit van een overheid of de discussie over een nieuwe escalatie van geweld.
pi_210973633
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 17:59 schreef Slayage het volgende:

Eerst de Armeniërs en dan de Koerden toch? _O_ _O_ _O_
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:02:38 #85
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210973635
quote:
17s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Altijd hartverwarmend, Turkse mensen die zich wél om genocide druk maken.
Hij maakte zich ook al ongelooflijk druk over Armeniërs hoor :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210973636
quote:

[..]

Gewoon objectief nieuws.
Daar zijn toch andere kanalen voor?
Go hard or go home
pi_210973639
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je moet altijd een klein vlammetje hoop laten branden, he? ;)
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:03:38 #88
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210973643
Ik ben van mening dat dit topic voldoet.
pi_210973646
quote:
Dat is afwachten welke prijs beide partijen willen betalen. Dat de VS zich dan er in gaat mengen is pas zeker als het daadwerkelijk ook gebeurd. Het is gewoon deterrence.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:03:56 #90
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210973648
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is niet te zien als ik die pro Pallestijnse vlaggen in de media zie.
Betekenen die vlaggen meteen dat ze ook Hamas steunen of hoe zie jij dat?
pi_210973649
quote:

[..]
Maar daarom is FOK! juist leuk.
Kan iedereen gaan janken over dit topic. Ga dan gewoon weg. Dit is FOK!.
Free FOK!
O+
Go hard or go home
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:05:00 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210973656
POLL

Even mening peilen van mensen hier
pi_210973658
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:03 schreef Noek het volgende:

[..]
Free FOK!
O+
Ja, ik ga wel weg. Ik zit aan mijn jank-tax :)
pi_210973662
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ze hebben nog 9 CSG's over, en dan tel ik subs, luchtmacht en leger nog niet eens mee.

Daarnaast heeft China niks te winnen met een militair conflict, gaat ze alleen maar sancties opleveren. Deze onrust in Israel/Palestina is echt geen kansje voor ze.
pi_210973665
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:03 schreef Noek het volgende:

[..]
Free FOK!
O+
Is Fok! bezet? :o
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:06:05 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210973666
quote:

[..]
Een hoop mensen hebben dat al lang in de gaten hoor.
Ah ok. Maar soms heb ik het gevoel dat ik in moreel en intellectueel opzicht ver voorloop op sommigen anderen hier.
Vladimir Putin
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:06:22 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210973673
ik denk dat ze best honger krijgen die martelaren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:06:33 #98
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210973675
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Betekenen die vlaggen meteen dat ze ook Hamas steunen of hoe zie jij dat?
Ja. Zijn bepaald niet de meeste genuanceerde types met gebalanceerde meningen.
Vladimir Putin
  maandag 16 oktober 2023 @ 18:06:36 #99
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210973677
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ah ok. Maar soms heb ik het gevoel dat ik in moreel en intellectueel opzicht ver voorloop op sommigen anderen hier.
Dat gevoel hebben we allemaal. :')
pi_210973681
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dacht Hitler ook. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')