abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:48:01 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210975817
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:46 schreef Akathisia het volgende:
20:43

"Dader zegt in videoboodschap dat hij lid is van IS"

De Waalse krant 'Sudinfo' schrijft dat de dader van de schietpartij een videoboodschap heeft verspreid op Facebook. Daarin zou hij zeggen dat hij lid is van IS (Islamitische Staat) en schept hij op ongelovigen te hebben vermoord. "In zijn zeer gewelddadige toespraak zei hij dat hij twee mensen had neergeschoten om 'de moslims te wreken en dat wij leven en sterven voor onze religie", klinkt het.
20:32

Hulpdiensten massaal aanwezig aan Saincteletteplein

Volgens de eerste gegevens vond de schietpartij plaats rond 19.15 uur, vlakbij het Saincteletteplein de Ieperlaan, en de Negende Linielaan. De hulpdiensten zijn massaal aanwezig en hebben een perimeter ingesteld. De juiste omstandigheden van de schietpartij zijn nog onduidelijk. Voorlopig zou nog geen verdachte zijn opgepakt.

Op beelden die door een buurtbewoner gemaakt zijn, is te zien hoe een man in een fluo-oranje jas en een witte helm met een oorlogswapen in de hand op een scooter stapt en wegrijdt. Die man zou eerst in een inkomhal iemand hebben neergeschoten en vervolgens op twee personen in een taxi hebben geschoten.

https://www.hln.be/brusse(...)rimeter-in~a6922587/
goh....
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210975836
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Euh nee? Ik stel dat dit filmpje zonder context weinig zegt. We weten dat er munitiedepots staan en we weten dat Israël rigoreus bombardeert. Hoe zwaar welke factor weegt in dit verhaal kunnen we op basis van een filmpje niet zeggen.
Je kan perfect zeggen: Hamas slaat munitie op tussen burgers, en burgerwoningen. Israël maakt van dat feit nu gebruik om van Gaza een parkeerplaats te maken.

Dat tragisch vinden voor de onschuldige burgers in Gaza is vrij evident als je affectieve empathie bezit.
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:50:26 #253
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210975860
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zo kan je andersom natuurlijk ook redeneren. De 1300 zijn kind van de rekening door de geopolitiek van Israel. Zeg dan niks.
Omdat ik dat niet heb gezegd betekent niet dat ik dat niet vind he. De Palestijnen zijn kind van de rekening van Hamas en Netanyahu en de Israëli kind van de rekening van de politiek van Hamas en Netanyahu. Je reageert nogal gepikeerd.
pi_210975862
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
goh....
Zal (blauw +) geel voor wit aangezien hebben.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210975880
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Omdat ik dat niet heb gezegd betekent niet dat ik dat niet vind he. De Palestijnen zijn kind van de rekening van Hamas en Netanyahu en de Israëli kind van de rekening van de politiek van Hamas en Netanyahu. Je reageert nogal gepikeerd.
Nee, dat zeg ik ook niet. Alleen het is gewoon een nutteloze post.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:51:46 #256
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210975884
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
goh....
Doen ze anders nooit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:51:53 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210975887
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zo kan je andersom natuurlijk ook redeneren. De 1300 zijn kind van de rekening door de geopolitiek van Israel. Zeg dan niks.
Die Hamas jongens zijn gestoord, die staan met 10.000 man met bomgordels om klaar om martelaar te worden en hun 70 maagden op te strijken

Daar kun je niet ingaan met 300.000 jongens en meisjes die na deze wraak actie verder willen met hun leven

Het is noodzaak dat Hamas de gijzelaars terug geeft, levend of dood, dan kan men onderhandelen dat de bombardementen stoppen en er weer voedsel en drinken binnenkomt voor hun gezinnen

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 16-10-2023 21:10:50 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210975889
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
https://twitter.com/koningharten/status/1713990670057103439

Kan jij vertalen wat de filmer zegt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:52:51 #259
396550 Richestorags
pi_210975906
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Prima.
pi_210975921
quote:
9s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Doen ze anders nooit.
IS'ers maken dankbaar gebruik van de situatie natuurlijk. Ze hebben momentum om weer nieuwe mensen te rekruteren en spanningen in Europe uit te buiten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210975927
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:44 schreef capricia het volgende:

[..]
In mijn optiek bombardeert Israel een munitiedepot. En ook raket installaties. En dat mag qua oorlogsrecht.
Dat Hamas dat in woonwijken opslaat, is afschuwelijk.
En zelfs vandaag werden er weer raketten afgevuurd. Vanuit woonwijken op Israel.

Ik vind het ook afschuwelijk. Maar ik heb geen idee hoe Israel anders zou moeten reageren, dan aankondigen waar ze terug gaan striken.
Ik ben het met je eens hoor. Maar zelf vind ik Israël gewoon geen heilig boontje
Groot fan van User Wotte
pi_210975961
Wel interessant: hasbara maakt gretig gebruik van de Hamas = IS propaganda. Het lijkt sterk op een anti-islam 9/11 all over again.

Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
pi_210975964
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:51 schreef Akathisia het volgende:

[..]
https://twitter.com/koningharten/status/1713990670057103439

Kan jij vertalen wat de filmer zegt?
Nee ik spreek geen Arabisch.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:56:12 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210975976
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die Hamas jongen zijn gestoord, die staan met 10.000 man met bomgordels om klaar om martelaar te worden en hun 70 maagden op te strijken

Daa kun je niet ingaan met jongens en meisjes die na deze wraak actie verder willen met hun leven

Het is noodzaak dat Hamas de gijzelaars terug geeft, levend of dood, dan kan men onderhandelen dat de bombardementen stoppen en er weer voedsel en drinken binnenkomt voor hun gezinnen
Als Hamas echt wil dat de Palestijnen een goede onderhandelingspositie hebben, dan geven ze zich allemaal over. Dat zou ook fijn zijn voor de Palestijnen zelf.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:57:00 #265
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210975992
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke beloften heeft Israel gemaakt aan de Palestijnse inwoners over die grensovergang?
Ik herinner me de kaartjes van de eerste dagen, met welke wijk waarheen het beste kon gaan. En de route kaartjes van de afgelopen dagen. Maar niets daarin over open grensovergangen.
Volgens Israel zou men via humanitaire corridor naar Egypte kunnen in het zuiden.

quote:
Egypte: grens met Gazastrook niet geopend door opstelling Israël

De Egyptische minister van Buitenlandse Zaken, Sameh Shoukry, zegt dat Egypte van plan was de grens met de Gazastrook vanochtend tijdelijk te openen, maar dat Israël dwars ging liggen.

Vanochtend meldde persbureau Reuters op basis van Egyptische bronnen dat Israël, de VS en Egypte het hierover eens waren geworden. Israël zou hebben beloofd het zuiden van de Gazastrook tijdelijk niet te bestoken. Er volgden ontkenningen vanuit Israël en de grenspost bij Rafah zit nog dicht.

Honderden mensen met koffers hebben zich verzameld bij de grensovergang met Egypte, meldt nieuwszender Al Jazeera. Het idee was dat Palestijnen met een buitenlands paspoort de Gazastrook konden verlaten, terwijl humanitaire hulpgoederen naar binnen werden gereden.

Reuters meldde vanochtend verder dat een aantal vrachtwagens van de Verenigde Naties richting de grensovergang bij Rafah reden. Vervolgens zouden ze van koers zijn veranderd, richting de door Israël gecontroleerde grensovergang van Kerem Shalom.
pi_210976020
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:55 schreef theunderdog het volgende:
Wel interessant: hasbara maakt gretig gebruik van de Hamas = IS propaganda. Het lijkt sterk op een anti-islam 9/11 all over again.

Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Ik weet niet of dat zo is. Maar anti-islam sentimenten vormen natuurlijk de ultieme voedingsbodem voor wat ik net al stelde: nog meer nieuwe aanwas. Dat heeft de hele circus act na 9/11 al goed bewezen. Zou mij niets verbazen als ze het nog een keertje dunnetjes over doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210976075
DAMN!
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210976076
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:46 schreef Akathisia het volgende:
20:43

"Dader zegt in videoboodschap dat hij lid is van IS"

De Waalse krant 'Sudinfo' schrijft dat de dader van de schietpartij een videoboodschap heeft verspreid op Facebook. Daarin zou hij zeggen dat hij lid is van IS (Islamitische Staat) en schept hij op ongelovigen te hebben vermoord. "In zijn zeer gewelddadige toespraak zei hij dat hij twee mensen had neergeschoten om 'de moslims te wreken en dat wij leven en sterven voor onze religie", klinkt het.
20:32

Hulpdiensten massaal aanwezig aan Saincteletteplein

Volgens de eerste gegevens vond de schietpartij plaats rond 19.15 uur, vlakbij het Saincteletteplein de Ieperlaan, en de Negende Linielaan. De hulpdiensten zijn massaal aanwezig en hebben een perimeter ingesteld. De juiste omstandigheden van de schietpartij zijn nog onduidelijk. Voorlopig zou nog geen verdachte zijn opgepakt.

Op beelden die door een buurtbewoner gemaakt zijn, is te zien hoe een man in een fluo-oranje jas en een witte helm met een oorlogswapen in de hand op een scooter stapt en wegrijdt. Die man zou eerst in een inkomhal iemand hebben neergeschoten en vervolgens op twee personen in een taxi hebben geschoten.

https://www.hln.be/brusse(...)rimeter-in~a6922587/
Hoe vreselijk dit ook is
Het zal alleen verder escaleren :X
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210976082
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat zo is. Maar anti-islam sentimenten vormen natuurlijk de ultieme voedingsbodem voor wat ik net al stelde: nog meer nieuwe aanwas. Dat heeft de hele circus act na 9/11 al goed bewezen. Zou mij niets verbazen als ze het nog een keertje dunnetjes over doen.
Ik weet dat wel. En het is ook vrij logisch. Want voor israel is het nu klaar met de status quo. Maar ze willen toch graag de internationale massa mee (niet enkel regeringen, maar ook het volk).

Wat werkt beter: propaganda vanuit het conflict (waarbij je toch veel aan hersengymnastiek moet doen) of gewoon: moooosssliiimmss baaaddd !!
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:00:45 #270
396550 Richestorags
pi_210976103
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je bedoelt 9/11 wordt nog een keer dunnetjes overgedaan of de aftermath? Een nieuwe oorlog ergens (bijv. Iran).
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 21:01:21 #271
236264 crew  capricia
pi_210976118
Wat zou er gebeurd zijn als Israel die iron dome niet had gehad deze oorlog?

Dan zouden er zeer veel extra slachtoffers aan haar kant gevallen zijn. En had israel de luxe niet om 'even af te wachten' zodat de burgers van Gaza naar het zuiden kunnen gaan op Israëls aanwijzen.

Dan was het een complete slachtpartij geweest. Beide kanten op. :{

Die Iron Dome maakt echt zo veel verschil.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210976147
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je bedoelt 9/11 wordt nog een keer dunnetjes overgedaan of de aftermath? Een nieuwe oorlog ergens (bijv. Iran).
De aftermath. Neocons in Amerika staan te springen in elk geval.
pi_210976166
https://www.nu.nl/buitenl(...)gerslachtoffers.html

Goh. Poetin die zich ineens druk maakt om burgerslachtoffers.
pi_210976171
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:01 schreef capricia het volgende:
Die Iron Dome maakt echt zo veel verschil.
Ik wil ook een Iron Dome.
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:05:23 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210976237
quote:
15s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik wil ook een Iron Dome.
Tegen wie of wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: