9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Isralische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."
Isral heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.
Isral was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.
Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Isral een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit gemporteerd van de Isralische staatsenergieleverancier.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Isral vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Isral voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen. Bron
SPOILER: Oudere berichtgeving
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
SPOILER: Update 10.46 uur
SPOILER: Liveblog Nu.nl
SPOILER: Livestreams
SPOILER: Diverse tweets van zaterdag na de inval
[ Bericht 1% gewijzigd door Momo op 11-10-2023 23:48:11 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Dat de Palestijnen worden gebruikt als pionnetjes zal je toch wel beamen?
Net als Oekraners door het Westen en Rusland ja. Elk conflict heeft politieke dimensies. Echter niet op de manier waarop hij het verwoordde, dat is gewoon een gevalletje doorgeslagen complotdenken. Ik mag hopen dat je dat met mij eens bent.
Gerald Ford heeft kust van Isral bereikt en dreigt iedereen zich niet mee te bemoeien met het conflict. Geweldige scheidsrechter die Amerika. Aan kant staan van een terreurstaat die alle regels van oorlogsrecht overtreedt.
[..] Nee, je probeerde eerder te beweren dat je niet partijdig bent maar hoe meer je reageert, hoe verder de aap uit de mouw komt.
Joh, ik vond het gewoon een grappige naam polderturk. En opmerkelijk dat er een Armeense passage in stond. Maak je niet zo druk verder. Heeft niks te betekenen. Ik heb met verder niet eens in die hele Armeens-Turkse kwestie zwaar verdiept, dus zou niet eens weten of genocide ook cht de juiste benaming daarvoor is of dat we dat maar als algemeen hebben aangenomen. Anyway, dit gaat over de oorlog tussen Isral en Hamas, dus ik hou verder mijn mond hierover. Excuus dat ik er in eerste instantie berhaupt over begon.
[..] Niet als de onschuldige palestijnse burgers de hamas terroristen uitlevert. Of als die zich overgeven.
Yeah dat gebeurd zelden of nooit. Je kan honderden voorbeelden vinden in de geschiedenis van steden of kastelen die onder siege liggen en nooit krijgt het leiderschap de schuld van de situatie, altijd de aanvallende partij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
[..] Amerika een tweede carrier group gaat sturen is het behoorlijk mis. het is nu wachten totdat Isral aan het grondoffensief begint.
Semitische talen als Arabisch en Hebreeuws kunnen snel een andere indruk wekken natuurlijk, al helemaal in de emotionele stand. Dus ik hoop dat het voor de show was om de grondtroepen motivatie toe te spreken.
Op woensdag 11 oktober 2023 22:08 schreef Werkperd het volgende: Blinken: ''hetgeen wat Amerika en Isral onderscheidt van de rest is dat deze twee de enigen zijn die oorlogsrecht respecteert...''
Op woensdag 11 oktober 2023 22:08 schreef Werkperd het volgende: Blinken: ''hetgeen wat Amerika en Isral onderscheidt van de rest is dat deze twee de enigen zijn die oorlogsrecht respecteert...''
[..] Semitische talen als Arabisch en Hebreeuws kunnen snel een andere indruk wekken natuurlijk, al helemaal in de emotionele stand. Dus ik hoop dat het voor de show was om de grondtroepen motivatie toe te spreken.
Maar ik bereid mij alvast op het ergste voor.
Ah ja. Noord Koreanen op 't nieuws klinken ook altijd zo extreem dramatisch
Op woensdag 11 oktober 2023 22:10 schreef Werkperd het volgende: Vloot van Amerika zal ongeveer uit 11 schepen bestaan. 2 vliegdekschepen, de rest allemaal destroyers, volgeladen met kruisrakketten etc.
Dus Hamas moet zich maar even rustig houden denk je niet
[..] Amerika een tweede carrier gaat sturen is het behoorlijk mis. het is nu wachten totdat Isral aan het grondoffensief begint.
Zoveel invloed hebben vliegdekschepen nou ook weer niet. Zo'n schip heeft wellicht 60 vliegtuigen aan boord terwijl de Israelische luchtmacht zeker 10x groter is.
[..] Yeah dat gebeurd zelden of nooit. Je kan honderden voorbeelden vinden in de geschiedenis van steden of kastelen die onder siege liggen en nooit krijgt het leiderschap de schuld van de situatie, altijd de aanvallende partij.
Israel wordt toch aangevallen vanuit het noorden en noordoosten en vanuit het zuidwesten? Wie wordt er nu belegerd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
[..] Jij als mede-deskundige mag dit soort informatie ook best zelf vertellen hoor, dan snappen wij het allemaal wat beter.
Je kunt niet van iedereen hier verwachten dat we allemaal expert zijn op gebied van dit soort Midden-Oosten politiek.
Ik zou het hartstikke fijn vinden om met een @Geschiedkundige en andere mensen hier een normaal gesprek te voeren in deze donkere tijden.
Ik kijk 4 of 5 keer per dag hier de afgelopen dagen, ik lees voornamelijk herhalingen van (handig-verpakte) rascistische troep. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Veel meer dan het retweeten van X. berichten en je moet deze mening hebben anders ben je stom houding tref ik, in mijn beleving, amper aan.
Op woensdag 11 oktober 2023 22:10 schreef Werkperd het volgende: Vloot van Amerika zal ongeveer uit 11 schepen bestaan. 2 vliegdekschepen, de rest allemaal destroyers, volgeladen met kruisrakketten etc.
Daar kan je toch helemaal geen reet mee. We hebben het over een miniscuul, dichtbevolkt gebied. Puur voor de show. Even laten zien dat we kleine broer komen helpen, over politieke zetten gesproken.
Gewoon een paar CG's. D'r varen ook een paar onderzeers mee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
[..] Dat vind ik wel een beetje eng. Het lijkt allemaal om emotie te gaan nu.
Hoe begrijpelijk dan ook, want ik kan de emotie echt wel begrijpen. Die begreep ik ook in 2001, dagenlang voor de tv gekluisterd en hopen dat ze wraak nemen na 911, maar de shit die daar is uitgekomen heeft mij wel aan het denken gezet. Nu begrijp ik ook dat niet elke situatie hetzelfde is, en dit wel heel erg was en je ook niet niets kunt gaan doen.
Maar goed, ik ben ook wel onbruikbaar voor een leger en absoluut geen 'vechtmateriaal' en als bange poeperd ben ik als de dood voor oorlog. Dit typ ik ook van onder mijn bed.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
[..] Wie ben jij? Ik wou net gaan typen dat er niemand hier met zijn verstand praat, maar met zijn onderbuik.
Bijna niemand denkt of zoekt even iets op en denkt, ow ja, Libanon heeft ook Palestijnen opgevangen in het verleden en mssn doet Egypte daarom niets.
Hulde voor je reactie
Blijkbaar ben ik een pro-Isral aanhanger volgens een of meerdere hier. Alleen dat ben ik dus niet. Noch ben ik pro-Palestijns. Daarvoor is het allemaal veel te complex en vrijwel iedereen (mezelf incluis) weet er te weinig vanaf. Dan ga je dus reageren vanuit je onderbuik. En dan krijg je blinde vlekken en vrij kansloze discussies.
Ik probeer soms een nuance aan te brengen of wat extra informatie te verschaffen.. maar het is soms ook aan dovemansoren gericht lijkt het.
Hoe meer verstandige input hoe beter, dus please, go ahead.
[..] Zoveel invloed hebben vliegdekschepen nou ook weer niet. Zo'n schip heeft wellicht 60 vliegtuigen aan boord terwijl de Israelische luchtmacht zeker 10x groter is.
Dat is bijna 2x de Nederlandse luchtmacht, op 1 boot!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Ik ben echt heel benieuwd naar wat Hezbollah gaat doen als het grote grondoffensief begint. Die pop up ziekenhuizen ook, tering ze verwachten wel wat. En Iran... Zou het echt de pan uit escaleren?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
[..] Ik zie het al helemaal voor me, ongetrainde, onbewapende burgers die tot de tanden toe bewapende terroristen gaan uitleveren aan Isral.
Nee, Erdogan ging toch met ze praten, dan kan hij zeggen dat de daadwerkelijke uitvoerders zich moeten overgeven en de gegijzelden vrijlaten, of wat daar nog van over is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Amerika laat met zijn vloot zijn spierballen zien en waarschuwt ermee de gehele regio. Kortom, niemand bemoeit zich met het conflict. Isral mag doen wat die wil.
Op woensdag 11 oktober 2023 22:14 schreef Discombobulate het volgende: Ik ben echt heel benieuwd naar wat Hezbollah gaat doen als het grote grondoffensief begint. Die pop up ziekenhuizen ook, tering ze verwachten wel wat. En Iran... Zou het echt de pan uit escaleren?
Iran voert alleen proxy-oorlogen. Die kijken wel uit. Dan hebben ze ook direct de USA op hun dak.
[..] Zoveel invloed hebben vliegdekschepen nou ook weer niet. Zo'n schip heeft wellicht 60 vliegtuigen aan boord terwijl de Israelische luchtmacht zeker 10x groter is.
90 vliegtuigen heeft de USS Gerald R. Ford blijkbaar. Zijn er meer dan Nederland.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Compleet ziek. Psychopathisch gewoon.
Isral schendt het oorlogsrecht tenminste nog in een voor hen levensbedreigende situatie. Amerika doet dit voor verkiezingswinst, uit domheid of winstbejag. De enige fatsoenlijke landen ter wereld zijn sowieso de kleine West-Europese landen.
Op woensdag 11 oktober 2023 21:49 schreef capricia het volgende: [..] Er is toch nu helemaal geen censuur? Je kunt alle plaatjes terugvinden op Twitter en straks elders. De Nos geeft wat minder bloederige beelden. Daar kijken ook kinderen en andere mensen. Niet iedereen zit op verkoolde lijken te wachten. Dus wat bedoel je? Wat dragen dit soort beelden bij? Jij kunt nog steeds niets controleren.
Als je die beelden ziet dan vloekt het zo erg dat je niet van eerlijke informatie kan spreken.
Of je dat censuur wilt noemen is het tweede, maar ik neem ze niet meer serieus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Op woensdag 11 oktober 2023 22:14 schreef Discombobulate het volgende: Ik ben echt heel benieuwd naar wat Hezbollah gaat doen als het grote grondoffensief begint. Die pop up ziekenhuizen ook, tering ze verwachten wel wat. En Iran... Zou het echt de pan uit escaleren?
Wat verwacht je dat Iran gaat doen dan? Die willen best proxy oorlogvoeren maar echt niet direct betrokken raken.
90 straaljagers, dat is 1/3e van al de inzetbare straaljagers in Isral. Het is maar wat je weinig vind
Als je die beelden ziet dan vloekt het zo erg dat je niet van eerlijke informatie kan spreken.
Of je dat censuur wilt noemen is het tweede, maar ik neem ze niet meer serieus.
Nou ja. Je moet natuurlijk zelf weten welke beelden je zoekt. Voor mij hoeft dit niet op de grote platforms waar iedereen inclusief kinderen zitten. Want een normale leeftijdscheck is er niet. En Hamas heeft al aangekondigd het smeken en de executies op dat soort platforms wereldkundig te maken. alla IS.
Ik ben daar geen voorstander van. En ik vind het weren van dat soort filmpjes op de grote platforms ook geen censuur. Je kunt het prima elders opzoeken.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
[..] Oh, nog een oorlogsmisdaad. Doet Hamas berhaupt wel dingen die geen oorlogsmisdaad zijn?
Vast wel, hier en daar wat PR-gerelateerd. Arme mensen geld geven en hier en daar wat huisvesting / voedsel bieden. Maar in de kern blijft het een terroristische beweging.
[..] Want dat hebben ze allemaal? Er zijn medewerkers van het rode kruis aan het werk.
En daar kun je anders nog op een andere manier komen. Ziekenhuizen zouden anders als jouw theorie klopt ook gebombardeerd worden.
Yep, wmb is het handschoenen uit. Waarom zou iemand consideratie hebben voor burgers, vrijwilligers en werknemers die toestaan dat terroristen zich bij hen vestigen ?
Het narratief dat burgers hier beschermd moeten worden is wmb bullshit wanneer zij toestaan dat misdadigers zich er gaan huisvesten om daar vandaan elders dood en verderf te zaaien. Dat burgers dat in hun oogkleppende misre dingen anders zien, maakt de feitelijk supportsituatie niet anders.
Het is verder geen theorie dat Hamas deel uitmaakt van de burgerij en bewust burgerlocaties gebruikt als uitvalsbasis om hun terreur aan anderen op te leggen. Die raketten staan niet zomaar per ongeluk op een militaire toren waar ze vandaan worden gelanceerd maar staat op een doodgewone torenflat waar mensen wonen die dat kennelijk "willen" faciliteren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata) Hegel: "De waarheid is subjectief" Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
In modern United States Navy carrier air operations, a carrier strike group (CSG) normally consists of 1 aircraft carrier, 1 guided missile cruiser (for air defense), 2 LAMPS-capable warships (focusing on anti-submarine and surface warfare), and 1–2 anti-submarine destroyers or frigates
[..] Daar kan je toch helemaal geen reet mee. We hebben het over een miniscuul, dichtbevolkt gebied. Puur voor de show. Even laten zien dat we kleine broer komen helpen, over politieke zetten gesproken.
Dit vloot is niet voor Gaza maar om elke aspiratie van anderen in die buurt er van te weerhouden om misbruik te maken van een situatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata) Hegel: "De waarheid is subjectief" Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
[..] Blijkbaar ben ik een pro-Isral aanhanger volgens een of meerdere hier. Alleen dat ben ik dus niet. Noch ben ik pro-Palestijns. Daarvoor is het allemaal veel te complex en vrijwel iedereen (mezelf incluis) weet er te weinig vanaf. Dan ga je dus reageren vanuit je onderbuik. En dan krijg je blinde vlekken en vrij kansloze discussies.
Ik probeer soms een nuance aan te brengen of wat extra informatie te verschaffen.. maar het is soms ook aan dovemansoren gericht lijkt het.
Hoe meer verstandige input hoe beter, dus please, go ahead.
Grotendeels is het ook aan dovemansoren gericht, je kreeg ook geen compliment voor je kennis maar voor de nuance .
Ik denk dat bijna alle arabische landen het wel best vinden wat er gebeurt. Ze zijn bang voor hun eigen volk, want die zijn woedend. Echter ik denk dat die van korte duur is en in de plaatselijke koffiebar er al gesproken wordt in de trant van, tsja, laat het laatste restantje van de moslimbroederschap het zelf uitzoeken: "Wij zitten hier prima en de moslims in de wereld doen het ieder jaar stukken beter, terwijl de rest van de wereld economisch en moreel stappen terug zet."
[..] Daar kan je toch helemaal geen reet mee. We hebben het over een miniscuul, dichtbevolkt gebied. Puur voor de show. Even laten zien dat we kleine broer komen helpen, over politieke zetten gesproken.
Dat lijkt me meer een waarschuwing aan anderen die zich ermee willen bemoeien.
Op woensdag 11 oktober 2023 22:06 schreef Werkperd het volgende: Gerald Ford heeft kust van Isral bereikt en dreigt iedereen zich niet mee te bemoeien met het conflict. Geweldige scheidsrechter die Amerika. Aan kant staan van een terreurstaat die alle regels van oorlogsrecht overtreedt.
Hoezo ze staan toch niet aan de kant van hamas?
Overigens zijn het er 2 mochten Iran of Syri gekke ideen krijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
[..] Dit vloot is niet voor Gaza maar om elke aspiratie van anderen in die buurt er van te weerhouden om misbruik te maken van een situatie.
Denk (hoop) het ook, gewoon als "dreiging" dat de rest zich erbuiten houd. En gezien de omstandigheden hoop ik ook dat het hierbij blijft. Gaza zal niet meer te redden zijn maar laat het daarna aub ophouden, meer dan genoeg ellende momenteel in de wereld.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Yep, wmb is het handschoenen uit. Waarom zou iemand consideratie hebben voor burgers, vrijwilligers en werknemers die toestaan dat terroristen zich bij hen vestigen ?
Het narratief dat burgers hier beschermd moeten worden is wmb bullshit wanneer zij toestaan dat misdadigers zich er gaan huisvesten om daar vandaan elders dood en verderf te zaaien. Dat burgers dat in hun oogkleppende misre dingen anders zien, maakt de feitelijk supportsituatie niet anders.
Het is verder geen theorie dat Hamas deel uitmaakt van de burgerij en bewust burgerlocaties gebruikt als uitvalsbasis om hun terreur aan anderen op te leggen. Die raketten staan niet zomaar per ongeluk op een militaire toren waar ze vandaan worden gelanceerd maar staat op een doodgewone torenflat waar mensen wonen die dat kennelijk "willen" faciliteren.
Het is wel wat ingewikkelder dan wat jij schrijft, maar per saldo pleegt Hamas de oorlogsmisdaden door hun militaire posities uitsluitend in door burgers bewoonde gebieden te plaatsen. Vaak in, onder of als civiele gebouwen vermomde gebouwen.
Met deze oorlogsmisdaad rekken de de noodzakelijkheidsmarge voor Isral zodanig op dat alles platgooien mag.
Ik vind het ook veel te ver gaan om te zeggen dat alle Palestijnse burgers medeplichtig zijn. En hoe lastig het ook is, wie onschuldig is heeft het recht op een kans van ongedeerd overleven.
[..] Denk (hoop) het ook, gewoon als "dreiging" dat de rest zich erbuiten houd. En gezien de omstandigheden hoop ik ook dat het hierbij blijft. Gaza zal niet meer te redden zijn maar laat het daarna aub ophouden, meer dan genoeg ellende momenteel in de wereld.
Misschien een bevoorrading raketten en/ of backup voor die Iron Dome. Wat informatievoorziening en rugdekking geven.
[..] Denk (hoop) het ook, gewoon als "dreiging" dat de rest zich erbuiten houd. En gezien de omstandigheden hoop ik ook dat het hierbij blijft. Gaza zal niet meer te redden zijn maar laat het daarna aub ophouden, meer dan genoeg ellende momenteel in de wereld.
Dat Carrier Group is daar inderdaad ter afschrikking. Pas als Isral militair wordt aangevallen door andere landen zullen ze (overwegen) zich erin te mengen.
Die gaan zich echt niet rechtstreeks branden aan de Palestijns-Isralische kwestie.
Ik heb Isral niet gehoord over andere doelen. Hoewel een pre-emptive strike op Iran ook niet uit te sluiten is. Met alle demonstraties daar in dat land is een onthoofdingactie tegen die regering, legerleiding en de ayatollah op zich best het risico waard.
[..] Nou ja. Je moet natuurlijk zelf weten welke beelden je zoekt. Voor mij hoeft dit niet op de grote platforms waar iedereen inclusief kinderen zitten. Want een normale leeftijdscheck is er niet. En Hamas heeft al aangekondigd het smeken en de executies op dat soort platforms wereldkundig te maken. alla IS.
Ik ben daar geen voorstander van. En ik vind het weren van dat soort filmpjes op de grote platforms ook geen censuur. Je kunt het prima elders opzoeken.
De NOS.
Laat zien niet objectief journalistiek te bedrijven, blijkt door Twitter.
Ja ernstige beelden, maar als dat niet door komt dan word je dus 100% voorgelogen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
We hoeven niet verbaast toe te kijken als Amerika straks met een evacuatieplan komt voor burgers in Gaza. Dat doen zij natuurlijk niet omdat zij zo o vredelievend zijn. Er is een veel groter iets aan gaande.
Netanyahu had het paar dagen geleden over het veranderen van heel midden-oosten. Het kan goed zijn dat Gaza straks volledig zal worden ingenomen. De overblijfselen van Palestina zal ook volledig ingenomen worden. Er gaat immers een kaart rond zonder Palestina erop.
Die gehele vloot enal zit me sterk dwars. Stinkt aan alle kanten dit.
[..] Daar zijn er in mijn beleving zeer weinig van. Of heb ik iets gemist?
Stuk of 12. Meer en groter dan de rest van de wereld bij elkaar .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
[..] Isral schendt het oorlogsrecht tenminste nog in een voor hen levensbedreigende situatie. Amerika doet dit voor verkiezingswinst, uit domheid of winstbejag. De enige fatsoenlijke landen ter wereld zijn sowieso de kleine West-Europese landen.
Als je de ander niet wanneer je wil de kop in kunt slaan dan moet je lief en diplomatiek zijn.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op woensdag 11 oktober 2023 22:33 schreef Werkperd het volgende: We hoeven niet verbaast toe te kijken als Amerika straks met een evacuatieplan komt voor burgers in Gaza. Dat doen zij natuurlijk niet omdat zij zo o vredelievend zijn. Er is een veel groter iets aan gaande.
Netanyahu had het paar dagen geleden over het veranderen van heel midden-oosten. Het kan goed zijn dat Gaza straks volledig zal worden ingenomen. De overblijfselen van Palestina zal ook volledig ingenomen worden. Er gaat immers een kaart rond zonder Palestina erop.
Waar denk jij dat de VS 2 miljoen man gaat laten?
Het is niet de vloot die voor normandie lag.
Op woensdag 11 oktober 2023 22:33 schreef Werkperd het volgende: We hoeven niet verbaast toe te kijken als Amerika straks met een evacuatieplan komt voor burgers in Gaza. Dat doen zij natuurlijk niet omdat zij zo o vredelievend zijn. Er is een veel groter iets aan gaande.
Ik wil niet voorgelogen worden of gekleurd nieuws krijgen.
Die censuur is niet gepast. Zonder die beelden kan Twitter allicht nog steeds fungeren als medium platform, maareh men zal toch willen verifiren.
Op woensdag 11 oktober 2023 22:12 schreef capricia het volgende: Kan/kon een Palestijn in Gaza zijn familie bezoeken in de West Bank en visa versa? Was er semi normaal contact tussen beide Palestijnse gebieden?
Dat gaat over Hezbollah in Libanon en Syrie. Niet over Gaza
[..] Ik vrees dat jij en ik hoe dan ook gekleurd nieuws krijgen, tot het eind der tijden
Inderdaad, ik durf een flinke fles wijn te verwedden dat er geen 40 babies zijn vermoord en onthoofd. Was dit gebeurd hadden ze met grote bombarie de beelden verspreid via de media. Een grote PR overwinning bestaat er niet. Uiteraard beetje blurren enzo, maar nu hebben we 2 mensen die zeggen het zelf gezien te hebben, gaan mensen toch twijfelen.
[..] Ga je gang. Verifieer maar een eind weg. Heb je Twitter overigens niet voor nodig.
Maar de beelden zoals hierboven ga je nooit zomaar op de NOS krijgen. Thank god. Ik hoop echt dat dat zo blijft.
Eens, ik zou mijn kind als hij een jaar of 8 is graag laten meekijken met het journaal. Daar hoeft hij dan niet mensen te zien die anderen aan het onthoofden zijn bv.
[..] Ik vrees dat jij en ik hoe dan ook gekleurd nieuws krijgen, tot het eind der tijden
Als je een beetje moeite doet heb je op Twitter zo 300 betrouwbare en kundige journalisten wereldwijd waarvan je real time nieuws kunt volgen. Soms heb je er eentje tussen die te triggerhappy fake news post of herpost en die ontvolg je dan.
Op die manier heb je een heel betrouwbaar real-time beeld van gebeurtenissen en hoef je je niet met een paplepel te laten voeren door grotere mediabedrijven of erger nog, charlatans of mensen met een dubbele agenda.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
So much win for Netanyahu. Oekrane vecht een existentile oorlog tegen de Russen en Netanyahu weigert Kyiv te bezoeken om politieke redenen. Israel krijgt een aanslag voor de kiezen en zelensky wilt Isral bezoeken.
twitter
[..] Inderdaad, ik durf een flinke fles wijn te verwedden dat er geen 40 babies zijn vermoord en onthoofd. Was dit gebeurd hadden ze met grote bombarie de beelden verspreid via de media. Een grote PR overwinning bestaat er niet. Uiteraard beetje blurren enzo, maar nu hebben we 2 mensen die zeggen het zelf gezien te hebben, gaan mensen toch twijfelen.
Of de getroffen gezinnen nu met geweerschoten of met messen zijn vermoord, maakt natuurlijk bar weinig uit.
Op woensdag 11 oktober 2023 22:44 schreef Slayage het volgende: So much win for Netanyahu. Oekrane vecht een existentile oorlog tegen de Russen en Netanyahu weigert Kyiv te bezoeken om politieke redenen. Israel krijgt een aanslag voor de kiezen en zelensky wilt Isral bezoeken.
Ik denk dat je de capaciteiten van zo'n vliegdekschip behoorlijk onderschat.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Dat sowieso maar je kunt moeilijk zeggen dat nieuws uit de bron op camera, gefilmd zonder verdere commentaar, biased is.
[..] Ga je gang. Verifieer maar een eind weg. Heb je Twitter overigens niet voor nodig.
Maar de beelden zoals hierboven ga je nooit zomaar op de NOS krijgen. Thank god. Ik hoop echt dat dat zo blijft.
Ja en nee. Ikzelf kijk uit principe niet naar dat soort beelden. Maar het niet tonen is ondertussen ook problematisch geworden omdat het desinformatie helpt. Er zijn geen mensen doodgeschoten, er zijn geen dode babies, er zijn geen vrouwen met een bloedend kruis, er is niet gespuugd op naakte lijken. Het is allemaal te erg om je voor te stellen. En sommige mensen hebben zonder de beelden maar een klein duwtje nodig om het zich echt niet meer voor te stellen dat het echt is.
Met deze oorlogsmisdaad rekken de de noodzakelijkheidsmarge voor Isral zodanig op dat alles platgooien mag.
Je zuigt dit gewoon uit je duim en weet werkelijk niets van oorlogsrecht. Ooit van proportionaliteit en subsidiariteit gehoord? Isral mag helemaal niet alles platgooien.
Ik heb het gevoel dat als dit voorbij is, de vrede duurzamer en van langere tijd zal zijn. De Israeliers zullen niets ontziend zijn, maar daarna kan er cht weer opgebouwd worden en kan wat mij betreft de Pallestijnen meer perspectief geboden worden op een beter leven.
Uiteraard.
Mweh ik heb wel twitter nodig want ik ga niet op de krochten naar gore zitten kijken, twitter zit een serieus filter tussen van serieuze mensen. En ja ook een filter van idioten maar die kun je ontvolgen en er zijn ook andere systemen om die tegenwicht te bieden.
Het gaat er niet om dat de NOS absurde beelden niet toont, ik zeg het nog maar een keer, het onderwerp is dit :
De NOS geeft enorm gekleurd verslag van de gebeurtenissen, dermate ernstig dat je visie anders zou zijn als je wl de feiten zou zien.
De realiteit komt niet overeen met het frame van de NOS.
Dat is problematisch.
[..] Je zuigt dit gewoon uit je duim en weet werkelijk niets van oorlogsrecht. Ooit van proportionaliteit en subsidiariteit gehoord? Isral mag helemaal niet alles platgooien.
[..] Ik zie het al helemaal voor me, ongetrainde, onbewapende burgers die tot de tanden toe bewapende terroristen gaan uitleveren aan Isral.
Klopt het dat Marokko ooit ook een Joodse gemeenschap heeft gehad? Volgens mij hebben ze daar vroeger altijd in vrede geleefd met de rest van de bevolking.
Ja, dat zouden ze kunnen proberen. En daarmee lossen ze dan netto niks mee op. Zelfs de vs zal niet toestaan dat Isral stelselmatig de Palestijnen gaat uitroeien. Bij 20K volgt een forse waarschuwing, bij 30 K stopt de steun, bij 40K volgen er sancties en bij 50K vallen er bommen op de IDF
Hoe kijk jij aan tegen het verhaal dat de Israelische veiligheidsdiensten het helemaal gemist hebben en van niets wisten?
Dat lijkt mij gezien de kwaliteit van deze diensten, de nabijheid van de Gaza-strook, het uitgebreide infiltrantennetwerk en alle technische Intel-middelen maar vooral de schaal van deze operatie en het aantal mensen dat betrokken moet zijn geweest bij de voorbereiding erg onwaarschijnlijk
Op woensdag 11 oktober 2023 22:57 schreef HiZ het volgende: Ik begrijp dat Netanyahu nu het tot officile overheidspolitiek heeft gemaakt alle Hamasleden te doden.
Mweh ik heb wel twitter nodig want ik ga niet op de krochten naar gore zitten kijken, twitter zit een serieus filter tussen van serieuze mensen. En ja ook een filter van idioten maar die kun je ontvolgen en er zijn ook andere systemen om die tegenwicht te bieden.
Het gaat er niet om dat de NOS absurde beelden niet toont, ik zeg het nog maar een keer, het onderwerp is dit :
De NOS geeft enorm gekleurd verslag van de gebeurtenissen, dermate ernstig dat je visie anders zou zijn als je wl de feiten zou zien.
De realiteit komt niet overeen met het frame van de NOS.
Dat is problematisch.
Dit ben ik met je eens, ik hoorde dat de Vlaardingse burgermeester de Israelische vlag had weggehaald na protesten van zijn vele palestijnse inwoners. Dat vond ik oprecht sympathiek en begrijp ik, je denkt toch die arme mensen komen hier naar toe voor een beter leven.
Nu lees ik vanavond dat die gast in 1979 is opgepakt met explosieven op een frans vliegveld.. 4 maanden vastgezeten en nu woont hier.
[..] Ja, dat zouden ze kunnen proberen. En daarmee lossen ze dan netto niks mee op. Zelfs de vs zal niet toestaan dat Isral stelselmatig de Palestijnen gaat uitroeien. Bij 20K volgt een forse waarschuwing, bij 30 K stopt de steun, bij 40K volgen er sancties en bij 50K vallen er bommen op de IDF
stupidity has become as common as common sense was before
Ik denk dat we de grootste vluchtelingencrisis van deze eeuw krijgen volgend jaar 2024.
Miljoenen Libanezen, Syrirs en Gazastrokirs die Europa nog als enige uitweg zien.
Libanon telt een zeer grote vluchtelingengemeenschap wat betreft de Syrirs en Palestijnen. Die komen straks ook allemaal bij ons, mocht Libanon in een burgeroorlog geraken.
[..] Ja, dat zouden ze kunnen proberen. En daarmee lossen ze dan netto niks mee op. Zelfs de vs zal niet toestaan dat Isral stelselmatig de Palestijnen gaat uitroeien. Bij 20K volgt een forse waarschuwing, bij 30 K stopt de steun, bij 40K volgen er sancties en bij 50K vallen er bommen op de IDF
Gast er was een filmpje vandaag op het internet van een Amerikaanse nieuwszender waar Amerikaanse reporters aan het huilen waren vanwege de aanslag in Isral, waren democraten waarvan ook kritiek begint te komen binnen de eigen gelederen op het antisemitisme binnen de linkerhoek van de partij. Die Amerikanen steunen Isral volledig, republikeinen en democraten, buiten de linkerhoek, en hebben dus een vrijbrief, de rest van de wereld kan dan niks buiten wat schreeuwen op conferenties. Ben bang dat er niet veel overblijft van gaza. Die jagen ze de zee of Egypte in, hebben ze nu ook al vaker geroepen.
Ja. Ik vroeg het me al eerder af of ze de rules of engagement hadden aangepast. Dat was nadat ik las dat er dode Hamas terroristen waren gevonden in hun ondergoed. Terwijl dat lijkt op iemand die zich heeft overgegeven en zich moet uitkleden om te controleren Of hij geen bomvest draagt.
[..] Dat lijkt mij gezien de kwaliteit van deze diensten, de nabijheid van de Gaza-strook, het uitgebreide infiltrantennetwerk en alle technische Intel-middelen maar vooral de schaal van deze operatie en het aantal mensen dat betrokken moet zijn geweest bij de voorbereiding erg onwaarschijnlijk
HIer ook.
Kunnen wij - met als onze informatie beperkingen - klein beetje concluderen dat Israel het heeft laten gebeuren (allicht het offensieve vermogen onderschat) om vervolgens een goede reden te hebben om over te kunnen gaan naar een volledige invasie?
[..] Eigenlijk ga ik niet in op smilies, maar goed. Ook de VS staat een genocide op de Palestijnen niet toe.
En toch sturen ze een tweede carrier. Genocide is ook maar een naam, massale bombardementen op gebouwen waar Hamas in zit zijn legitieme doelen volgens Israel. En ja, dan gaan er heel veel burgers dood. Het lijkt er alleen wel op dat Hamas in ieder geval in een deel van die gebouwen inderdaad zit.
Hoe kijk jij aan tegen het verhaal dat de Israelische veiligheidsdiensten het helemaal gemist hebben en van niets wisten?
Ik geloof het niet. Dit was niet te missen. Ik ben van de school dat ze dit hebben laten gebeuren. Op zijn minst.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] Inderdaad, ik durf een flinke fles wijn te verwedden dat er geen 40 babies zijn vermoord en onthoofd. Was dit gebeurd hadden ze met grote bombarie de beelden verspreid via de media. Een grote PR overwinning bestaat er niet. Uiteraard beetje blurren enzo, maar nu hebben we 2 mensen die zeggen het zelf gezien te hebben, gaan mensen toch twijfelen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
[..] Gast er was een filmpje vandaag op het internet van een Amerikaanse nieuwszender waar Amerikaanse reporters aan het huilen waren vanwege de aanslag in Isral, waren democraten waarvan ook kritiek begint te komen binnen de eigen gelederen op het antisemitisme binnen de linkerhoek van de partij. Die Amerikanen steunen Isral volledig en hebben dus een vrijbrief, de rest van de wereld kan dan niks buiten wat schreeuwen op conferenties. Ben bang dat er niet veel overblijft van gaza.
Er is nogal een verschil tussen Isral volledig steunen bij het verslaan van Hamas en het toekijken wanneer het de Palestijnen gaat uitroeien. Het is ook niet in het belang van de vs dit toe te staan, noch in overeenstemming met hun fundamentele overtuigingen. Gaat dus niet gebeuren, en Isral weet dat.
Grote kans dat alle Palestijnen, Egypte in worden gejaagd. En de hele Gazastrook gesloopt gaat worden.
Ik vind dit misdadig van Isral, omdat ze hun eigen problemen nu afschuiven op Egypte.
Kunnen wij - met als onze informatie beperkingen - klein beetje concluderen dat Israel het heeft laten gebeuren (allicht het offensieve vermogen onderschat) om vervolgens een goede reden te hebben om over te kunnen gaan naar een volledige invasie?
Durf ik niet stellig te beweren. Wel dat Isral gewoon een hele rare regering heeft hoor!!
[..] Ik geloof het niet. Dit was niet te missen. Ik ben van de school dat ze dit hebben laten gebeuren. Op zijn minst.
Ja ik vermoed het ook, maar wel onderschat hebben dat dit zo uit de hand kon lopen. Onbegrijpelijk dat Abbas en Hamas dit hebben gedaan. Dit is het einde van hun staat zoals ze het kenden. Ze hebben hun eigen glazen ingegooid.
[..] Er is nogal een verschil tussen Isral volledig steunen bij het verslaan van Hamas en het toekijken wanneer het de Palestijnen gaat uitroeien. Het is ook niet in het belang van de vs dit toe te staan, noch in overeenstemming met hun fundamentele overtuigingen. Gaat dus niet gebeuren, en Isral weet dat.
De Amerikanen zijn niet altijd even succesvol bij het controleren van Isral. Maar je kunt het gevoeglijk op je buik schrijven datze Isral gaan bestraffen voor gepleegde oorlogsmisdaden.
Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven.
Ik denk het echt. Ik denk dat ze hiermee hun plannen kunnen versnellen. Wat die plannen dan zijn weet ik niet, maar het zal niet veel soeps zijn.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] Natuurlijk begrijp ik ook dat het heel erg complex en ontzettend ingewikkeld is. Met de vraagstelling ("schuld" wasda ?) is nergens iets mee aan te vangen wanneer rekening moet worden gehouden met alle hoop verloren individu omdat die daar zijnde, onschuldig zouden zijn. De term (on)schuld zegt wmb verder niet(s) of dat al of niet hier zo is.
De term (on)schuld die menigeen vanuit zij/haar denkwijze begrijpelijk toepast, maakt of dat het hier gaat om een soort afweging of rechtvaardiging omtrent een veroordeling of vrijspraak. Iets dat hier niet eens aan de orde is. Isralische burger niets ontziend worden aangevallen. Alleen met snijden zal hier het gezwel weggenomen kunnen worden. Daar van afzien zal het het leed laten voortduren en groter maken voor anderen die ook onschuldig zijn. Hamas heeft helaas geen enkele boodschap aan andermans onschuld.
De "oorlogsmisdaden"; worden gepleegd in en door een autonoom leefgebied dat daartoe alle medewerking geeft om brute aanvallen op andere daarbuiten levende "onschuldige" burgers te plegen zoals babies, kinderen uiteen te rijten, te ontvoeren of te verbranden in hun panicrooms.
Even voor de duidelijkheid. Niet veel eerder heb ik me on ironisch afgevraagd of Hamas wel dingen doet die geen oorlogsmisdaden zijn.
[..] Ik wil het dus niet zien. Maar het niet laten zien helpt ontkennen.
"Dan zullen het wel Oekraners zijn die dit gedaan hebben, toen." Je gaat deze mensen niet overtuigen.
En ik heb het normale NOS journaal die ik zo af en toe kijk met mijn gezin, daar niet voor over.
Maar wellicht is er een middenoplossing. Later op de avond. Viewers discretion etc.
De beelden hoeven niet verboden te worden. Het hoeft alleen niet in je gezicht te exploderen. Op iedere app die een minderjarige gebruikt. Kan best wat discretie gebruiken.
En wellicht verschillen we hierover gewoon van mening. Kan ook.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
[..] En toch sturen ze een tweede carrier. Genocide is ook maar een naam, massale bombardementen op gebouwen waar Hamas in zit zijn legitieme doelen volgens Israel. En ja, dan gaan er heel veel burgers dood. Het lijkt er alleen wel op dat Hamas in ieder geval in een deel van die gebouwen inderdaad zit.
Die carrier kan dus voor van alles gebruikt worden. Ik denk, zoals al gezegd, vooral om andere statelijke actoren af te schrikken zich er mee te bemoeien.
Ja, je kunt fors bombarderen tegen Hamas, maar als er op zeker moment tienduizenden Palestijnen omgekomen zijn is het niet meer proportioneel.
Je mag bijv ook een school bombarderen als daar vijanden zitten, maar het wordt al moeilijk als de concirge er rondloopt. Zitten alle klassen vol kinderen, dan is het gewoon illegaal. Al weet je 109 % zeker dat de vijand er zit. Zo is het ook met Gaza op grotere schaal. Je kunt geen 100.000 inwoners afslachten om 10.000 Hamas-leden te pakken. Zelfs niet al zouden die Palestijnen toegestaan hebben dat ze tussen hun zitten.
[..] Die carrier kan dus voor van alles gebruikt worden. Ik denk, zoals al gezegd, vooral om andere statelijke actoren af te schrikken zich er mee te bemoeien.
Ja, je kunt fors bombarderen tegen Hamas, maar als er op zeker moment tienduizenden Palestijnen omgekomen zijn is het niet meer proportioneel.
Je mag bijv ook een school bombarderen als daar vijanden zitten, maar het wordt al moeilijk als de concirge er rondloopt. Zitten alle klassen vol kinderen, dan is het gewoon illegaal. Al weet je 109 % zeker dat de vijand er zit. Zo is het ook met Gaza op grotere schaal. Je kunt geen 100.000 inwoners afslachten om 10.000 Hamas-leden te pakken. Zelfs niet al zouden die Palestijnen toegestaan hebben dat ze tussen hun zitten.
Leuk, fijne theorie, gaan ze verder niets mee doen.
Zeker niet aangezien Hamas zich ook aan geen enkele 'regel' houd.
Ja, simpel. Je kan een omvangrijke operatie als deze gewoon niet missen. Er zijn teveel mensen bij betrokken. Het moet hen ergens hebben bereikt. Dus nogmaals, ze spinnen hier geen garen bij. Ze kunnen hierdoor sneller hun akelige agenda uitrollen. Het begin zien we al.
En Isral zal nooit worden terug geroepen door andere landen. Ze kunnen doen wat ze willen.
[..] Die carrier kan dus voor van alles gebruikt worden. Ik denk, zoals al gezegd, vooral om andere statelijke actoren af te schrikken zich er mee te bemoeien.
Ja heel leuk. Maar dan blijf je in een catch 22 zitten. Je kan dit niet oplossen met speciale operaties en SWOT-teams. Daar is het volume aan Hamas-strijders veel te groot voor.
[..] Ja, simpel. Je kan een omvangrijke operatie als deze gewoon niet missen. Er zijn teveel mensen bij betrokken. Het moet hen ergens hebben bereikt. Dus nogmaals, ze spinnen hier geen garen bij. Ze kunnen hierdoor sneller hun akelige agenda uitrollen. Het begin zien we al.
En Isral zal nooit worden terug geroepen door andere landen. Ze kunnen doen wat ze willen.
[..] "Dan zullen het wel Oekraners zijn die dit gedaan hebben, toen." Je gaat deze mensen niet overtuigen.
En ik heb het normale NOS journaal die ik zo af en toe kijk met mijn gezin, daar niet voor over.
Maar wellicht is er een middenoplossing. Later op de avond. Viewers discretion etc.
De beelden hoeven niet verboden te worden. Het hoeft alleen niet in je gezicht te exploderen. Op iedere app die een minderjarige gebruikt. Kan best wat discretie gebruiken.
En wellicht verschillen we hierover gewoon van mening. Kan ook.
Oh zo'n watershed oplossing lijkt me prima. Zodat je in ieder geval weet wanneer je niet moet kijken. En dat je het niet in het kinderjournaal gooit lijkt me logisch.
[..] Ja, simpel. Je kan een omvangrijke operatie als deze gewoon niet missen. Er zijn teveel mensen bij betrokken. Het moet hen ergens hebben bereikt. Dus nogmaals, ze spinnen hier geen garen bij. Ze kunnen hierdoor sneller hun akelige agenda uitrollen. Het begin zien we al.
[..] Antwoord op de vraag waarom je Isral steeds klein maakt, zelfs als je het quote van anderen pas je het aan, en het antwoord ontwijk je, nu weer.
Dit was bij hoge uitzondering. Ik kan wel antwoord geven maar mijn posts worden helaas verwijderd. Ik ga me niet vermoeien. Had ik toch al gezegd?
Ga er maar van uit dat ze heel Gaza naar de tyfus brengen. En de VS gaat het helemaal goed vinden. Alles over asbestslachtoffers wordt gewoon verdraaid of genegeerd. Goh, wat zijn sommige mensen goedgelovig hier. De VS staat alles toe als ze dat willen.
[..] En toch sturen ze een tweede carrier. Genocide is ook maar een naam, massale bombardementen op gebouwen waar Hamas in zit zijn legitieme doelen volgens Israel. En ja, dan gaan er heel veel burgers dood. Het lijkt er alleen wel op dat Hamas in ieder geval in een deel van die gebouwen inderdaad zit.
En dat laatste maakt de gebouwen tot legitiem doelwit. De burgers evacueren -Israel geeft aan waar ze niet zullen bombarderen- is dan de verplichting van Hamas. En doet Hamas dit willens en wetens niet, pleegt Hamas de oorlogsmisdaad.
Hamas kan zich maar beter overgeven. Mochten die lui bang zijn doodgeschoten te worden als ze het proberen omdat de soldaten bang zijn voor bomgordels kunnen ze die angst weg nemen door bijvoorbeeld in hun onderbroek of blote reet richting de IDF locaties te lopen, luid schreeuwend dat ze niet verder durven vechten. Een tikje vernederend uiteraard omdat die beelden wel de wereld over zullen gaan, maar het is voor het leven der onschuldige palestijnen, zullen we maar zeggen.
[..] Dit was bij hoge uitzondering. Ik kan wel antwoord geven maar mijn posts worden helaas verwijderd. Ik ga me niet vermoeien. Had ik toch al gezegd?
Nee, je negeert de vraag en ik vind je daarom onwaarachtig BansheeBoy
[..] Dit was bij hoge uitzondering. Ik kan wel antwoord geven maar mijn posts worden helaas verwijderd. Ik ga me niet vermoeien. Had ik toch al gezegd?
Nou, uiteindelijk is het wel de schuld van Hamas en de bevolking die haar geen strobreed in weg ligt. Dit is gewoon een hele domme zet geweest, met hele verstrekkende gevolgen voor de mensen daar.
Als de vijand schiet vanuit de school (oorlogsmisdaad) veranderd dat de situatie weer.
Het probleem ligt echt meer aan het feit dat Hamas schijt heeft aan elke regel waar hun ideologische vrienden Isral aan willen houden.
[..] Nee, je negeert de vraag en ik vind je daarom onwaarachtig BansheeBoy
Nou prima. Agree to disagree. Even goede vrienden.
[..] Nou prima. Agree to disagree. Even goede vrienden.
Nee, agree to disagree kan alleen als je allebei eerlijk bent en dan ergens over van mening verschilt. Jij bent simpelweg niet zuiver op de graat met je continue ontwijking om een antwoord te geven op een simpele vraag.
[..] Nee, maar er is wel een verschil tussen massaal afslachten of een hoge risico-tolerantie toestaan op collateral damage.
Persoonlijk denk ik dat je collateral damage niet kan voorkomen indien je dit probleem fundamenteel wil oplossen.
Dat kan ook niet, maar het moet dus wel proportioneel zijn. Wat proportioneel dan is blijft enigszins arbitrair, maar tienduizenden Palestijnen doden is dat in ieder geval niet, net zomin als honderdduizenden Palestijnen uit hun land verjagen.
[..] Dat kan ook niet, maar het moet dus wel proportioneel zijn. Wat proportioneel dan is blijft enigszins arbitrair, maar tienduizenden Palestijnen doden is dat in ieder geval niet, net zomin als honderdduizenden Palestijnen uit hun land verjagen.
Ik ben bang, en ik neem aan dat dat voor niemand een doel op zich is, dat dat wel gaat gebeuren als we een tijdje verder zijn.
Hamas strijders geven zich niet altijd uit als zodanig, hoe vind je ze?
[..] Volgens mij wordt er gewoon een patroon afgewerkt bij het platleggen van Gaza. Ik zie het ook niet echt stoppen voor de gijzelaars vrij zijn.
Of dat genoeg is voor stoppen durf ik niet te voorspellen.
Lastige met die blokkade is nu dat je de impact weinig kan zien. Alles is zo donker. Maar je ziet echt om de paar minuten vuurballen en hoort de impact secondes later.
Ze werken sowieso een lijst van een gerichte schoten af.
[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 11-10-2023 23:25:55 ]
Egypte wil geen vluchtelingen uit Gazastrook toelaten Egypte heeft met onder meer de Verenigde Staten gesproken over humanitaire hulp voor de Gazastrook via de Egyptische grens, nu Isral oorlog voert met de Hamasbeweging in het Palestijnse gebied. De regering in Caro verwerpt echter elke stap om Palestijnse vluchtelingen toe te laten, is van Egyptische veiligheidsbronnen vernomen.
Caro, dat vaak bemiddelt tussen Isral en de Palestijnen, dringt er altijd op aan dat de twee partijen de conflicten binnen hun grenzen oplossen. Volgens Egypte is dat de enige manier waarop de Palestijnen hun recht op een eigen staat veilig kunnen stellen. Egypte beperkt dan ook al jaren de toestroom van Palestijnen uit de Gazastrook, zelfs tijdens de hevigste conflicten. Het land raakte meermaals verwikkeld in een oorlog met Isral. Dat gebeurde voor het laatst toen Egypte samen met Syri een verrassingsaanval uitvoerde in 1973 tijdens Jom Kippoer, een belangrijke joodse feestdag.
De VN-vluchtelingenorganisatie in Palestijns gebied (UNRWA) zegt dringend ruim honderd miljoen dollar nodig te hebben voor "levensreddende" noodhulp de komende negentig dagen voor ongeveer een half miljoen Palestijnen.
In de kleine kuststrook, ingeklemd tussen Isral in het noorden en oosten en Egypte in het zuidwesten, wonen ongeveer 2,3 miljoen mensen. Zij leven onder een gedeeltelijke blokkade sinds terreurbeweging Hamas er in 2007 de macht overnam en raketten begon af te vuren op Isral.
[..] Lastige met die blokkade is nu dat je de impact weinig kan zien. Alles is zo donker. Maar je ziet echt om de paar minuten vuurballen en hoort de impact secondes later.
Ze werken sowieso een lijst van een gerichte schoten af.
Dit had je gister ook niet gezien hoor, deze explosies zijn echt in het uiterste noorden.
Afgelopen nachten had je nog echt bombardementen midden in de stad.
[..] Ja heel leuk. Maar dan blijf je in een catch 22 zitten. Je kan dit niet oplossen met speciale operaties en SWOT-teams. Daar is het volume aan Hamas-strijders veel te groot voor.
Je kan het probleem ook niet oplossen met massale bombardementen. Want al zou je alle Hamas-leden zo kunnen doden, als de omstandigheden op de Gaza blijven zoals ze waren dan heb je binnen 10 jaar weer een nieuwe generatie Hamas. Je moet dus structureel en duurzaam iets veranderen.
[..] Ook als die vijand schiet vanuit die school mag je er geen bom op gooien als daar kinderen zijn. Verzin dan maar iets anders.
Het is, zoals al eerder gezegd, niet relevant of jouw tegenstander zich wel of niet aan het oorlogsrecht houdt.
Natuurlijk niet. Een militair doel is elk gebouw dat gebruikt wordt door de vijand, Helemaal als ze dat gebruik schieten inhoudt. Het is een oorlogsmisdaad die kinderen niet te evacueren.
Neuj. Verder dan sancties zal het sowieso niet gaan. Veel te veel invloedrijke Joodse Amerikanen, voor welke POTUS dan ook om bommen op Isral te gooien.
[..] Ook als die vijand schiet vanuit die school mag je er geen bom op gooien als daar kinderen zijn. Verzin dan maar iets anders.
Het is, zoals al eerder gezegd, niet relevant of jouw tegenstander zich wel of niet aan het oorlogsrecht houdt.
De proportionaliteit wijzigt daardoor wel. Ook een school vol kinderen in geen ondoordringbaar schild. Er is een punt waar die school met kinderen en al volledig legaal aan gort mag worden geschoten.
Overigens kunnen we hierover praten tot de volgende eeuw, maar de kans dat er wat dan ook dat er gebeurt in Gaza de komende weken tot een straf gaat leiden nagenoeg nul is. Isral zou berechting onmogelijk maken en de VS zou ze daarbij steunen. Voorzover ik weet hebben ze dat juridisch al geregeld.
[..] Natuurlijk niet. Een militair doel is elk gebouw dat gebruikt wordt door de vijand, Helemaal als ze dat gebruik schieten inhoudt. Het is een oorlogsmisdaad die kinderen niet te evacueren.
Je weet niets van oorlogsrecht en zuigt dit ter plekke uit je duim. Geef het maar toe.
[..] Je kan het probleem ook niet oplossen met massale bombardementen. Want al zou je alle Hamas-leden zo kunnen doden, als de omstandigheden op de Gaza blijven zoals ze waren dan heb je binnen 10 jaar weer een nieuwe generatie Hamas. Je moet dus structureel en duurzaam iets veranderen.
Een wat mij betreft zeer belangrijk punt die je hier maakt, wanneer het voorbij is helpen opbouwen en hopelijk komt het dan wel tot een oplossing die voor beide kampen bevredigend is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
[..] Nee hij heeft een punt, Israel is nog steeds huiverig om de Russen voor het hoofd te stoten.
Isral is denk ik helemaal nergens huiverig voor. Ze doen wat ze willen wanneer ze willen en hoe ze willen.
[..] Je kan het probleem ook niet oplossen met massale bombardementen. Want al zou je alle Hamas-leden zo kunnen doden, als de omstandigheden op de Gaza blijven zoals ze waren dan heb je binnen 10 jaar weer een nieuwe generatie Hamas. Je moet dus structureel en duurzaam iets veranderen.
Ik denk dat het een het ander niet uitsluit. Nu massaal bombarderen en artillerie-strikes, daarna opbouwen en werken aan perspectief voor de mensen aldaar. Dit kan niet zo doorgaan..
[..] De proportionaliteit wijzigt daardoor wel. Ook een school vol kinderen in geen ondoordringbaar schild. Er is een punt waar die school met kinderen en al volledig legaal aan gort mag worden geschoten.
Nee, dat is er dus gewoon niet.
Dan moet je een andere oplossing voor die situatie bedenken of desnoods terugtrekken.
quote:
Overigens kunnen we hierover praten tot de volgende eeuw, maar de kans dat er wat dan ook dat er gebeurt in Gaza de komende weken tot een straf gaat leiden nagenoeg nul is. Isral zou berechting onmogelijk maken en de VS zou ze daarbij steunen. Voorzover ik weet hebben ze dat juridisch al geregeld.
Die tweede carriergroep is denk ik voor Hezbollah, mochten die voor willen gaan chinezen.
Je kan het probleem ook niet oplossen met massale bombardementen. Want al zou je alle Hamas-leden zo kunnen doden, als de omstandigheden op de Gaza blijven zoals ze waren dan heb je binnen 10 jaar weer een nieuwe generatie Hamas. Je moet dus structureel en duurzaam iets veranderen.
De omstandigheden zijn zo omdat 2 weken nadat Israel weg was uit Gaza ze al direct beschoten werden met raketten en daarom een blokkade nodig was om te voorkomen dat ze nog meer wapens zouden krijgen.
Op woensdag 11 oktober 2023 23:31 schreef Tekaschi het volgende: In London rijden ze rond met palestina vlaggen schreeuwend "Fuck jews" "rape their daughters".
Hele slechte zaak dit. Dit is precies die geweldsspiraal waar ik zo voor waarschuw.
[..] Dat kan ook niet, maar het moet dus wel proportioneel zijn. Wat proportioneel dan is blijft enigszins arbitrair, maar tienduizenden Palestijnen doden is dat in ieder geval niet, net zomin als honderdduizenden Palestijnen uit hun land verjagen.
Proportioneel een terreurorganisatie van 10-duizenden uitroeien die zich als lafaards verschuilen tussen de burgers en in tunneltjes. Hoe doe je dat?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
[..] Proportioneel een terreurorganisatie van 10-duizenden uitroeien die zich als lafaards verschuilen tussen de burgers en in tunneltjes. Hoe doe je dat?
Met propaganda.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Egypte heeft al jarenlang last van terroristen in de noordelijke Sinai regio. Het is nu sinds tijden rustig daar, door extreme veiligheidsregels in de gehele Sinai.
Sisi wil Egypte kosten wat het kost stabiel en veilig houden, gezien het land grotendeels afhankelijk is van het toerisme. En gezien de Gazastrook enorm veel terroristische cellen heeft, is het vrijwel zeker dat Egypte er zelf niet beter van zou worden, mochten ze de vluchtelingen toelaten.
Op woensdag 11 oktober 2023 23:31 schreef Tekaschi het volgende: In London rijden ze rond met palestina vlaggen schreeuwend "Fuck jews" "rape their daughters".
[..] Proportioneel een terreurorganisatie van 10-duizenden uitroeien die zich als lafaards verschuilen tussen de burgers en in tunneltjes. Hoe doe je dat?
Met geduld, iichtingenwerk, forensisch onderzoek, psy ops, etc
[..] Hele slechte zaak dit. Dit is precies die geweldsspiraal waar ik zo voor waarschuw.
Jij bent met je vochtige billen in een topic zoals dit niet serieus te nemen m.i.
Klassiek geschoold ben je ookal niet. En met die rare posts van je overtuig je ookal niemand hier op een enkele dwaas na die waarschijnlijk ook vochtige billetjes heeft.
Post nu eens serieus wat je echt bedoelt. Gewoon recht-toe-recht-aan.
[..] Dat is echt alleen een mening van jou. Er zijn domweg geen scherpe grenzen.
Het is per definitie altijd enigszins subjectief, dat is een wet altijd, en er is context en omstandigheden, maar de grote lijn ligt wel vast en is geen ‘mening’
Ja, tientallen auto's door een typische Engelse wijk met allemaal Palestina vlaggen schreeuwend door een megafoon "fuck jews, fuck their mothers, fuck their daughters, .. iets onverstaanbaars.. rape their daughters.
Er wordt gewoon opgeroepen tot verkrachting in onze Europese steden door dat volk, ongelooflijk. Ze weten niet hoe snel ze het moeten censureren.
Als het niet proportioneel is relatief aan het beoogde doel. Maar het is dus onzin om te zeggen dat er een duidelijke morele norm is die je altijd kunt toepassen.
[..] Dat sowieso maar je kunt moeilijk zeggen dat nieuws uit de bron op camera, gefilmd zonder verdere commentaar, biased is.
Maar welke context heb je hier dan? Met of zonder geluid, want dat kan ook achteraf toegevoegd zijn. Je weet nog steeds niet wat je precies ziet. Kan best ergens anders geweest zijn. Wat is voor jou de toegevoegde waarde precies?
Als je vanuit die school beschoten hebt, dan Hennie er waarneming op. Bovendien heb je kennis van de omgeving en je verstand. Dus als het om 1 uur s nachts gebeurd mag je rustig aannemen dat er geen kinderen op school zijn. Mocht er dan toch een kind zijn blijven slapen wat geraakt wordt is dat je niet aan te rekenen. Anders is het op een dinsdag om 10 uur in een gebied waar de kinderen naar school gaan.
[..] Geef je definitie maar. Of beter nog: stel gewoon even een concreet plan voor hoe dat in zijn werk gaat.
Simpel, uitleggen waarom een heleboel doden die gevallen zijn bij je grondoorlog eigenlijk vijandelijke strijders zijn. Dan blijven er weinig burgerslachtoffers over.
Het hoeft niet waar te zijn h. Dat is nou net het idee van propaganda.
En nee, voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat ik het een goed idee vind. Maar ik zie dit nog wel op deze manier gebeuren, want een realistische optie om een serieuze krater te slaan in de Hamasorganisatie zonder een substantieel aantal burgerslachtoffers is er gewoon niet. Al is het alleen maar omdat je hamasstrijders of -sympathisanten lang niet altijd herkent.
Het wordt een slagveld. En als het stof is opgetrokken zijn we precies even ver als twee maanden geleden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Het is per definitie altijd enigszins subjectief, dat is een wet altijd, en er is context en omstandigheden, maar de grote lijn ligt wel vast en is geen ‘mening’
Jij vult het concreet in met je eigen moraal. En komt dan tot een absolute grens die er gewoon niet is. Er zijn makkelijk scenario's te bedenken waarbij zelfs een school met kinderen legaal aan gort mag worden geschoten.
[..] Als je vanuit die school beschoten hebt, dan Hennie er waarneming op. Bovendien heb je kennis van de omgeving en je verstand. Dus als het om 1 uur s nachts gebeurd mag je rustig aannemen dat er geen kinderen op school zijn. Mocht er dan toch een kind zijn blijven slapen wat geraakt wordt is dat je niet aan te rekenen. Anders is het op een dinsdag om 10 uur in een gebied waar de kinderen naar school gaan.
Is dat nu zo moeilijk?
Wanneer Hamas Palestijnse kinderen en gezinnen zowat gijzelt als menselijk schild, dan is dat inderdaad moeilijk ja. En dit keer gaat de IDF er schijt aan hebben.
Ben ik het daarmee eens? Nee. Maar dat is wel wat er gaat gebeuren.
[..] Wanneer Hamas Palestijnse kinderen en gezinnen zowat gijzelt als menselijk schild, dan is dat inderdaad moeilijk ja. En dit keer gaat de IDF er schijt aan hebben.
Ben ik het daarmee eens? Nee. Maar dat is wel wat er gaat gebeuren.
Deden ze dat eerst ook niet door de mensen op de daken te zetten?
[..] Jij vult het concreet in met je eigen moraal. En komt dan tot een absolute grens die er gewoon niet is. Er zijn makkelijk scenario's te bedenken waarbij zelfs een school met kinderen legaal aan gort mag worden geschoten.
Nee. Alleen in fictieve en extreme scenario’s. Je kunt sowieso meestal gewoon kiezen om het gevecht niet aan te gaan. Live and fight another day.
Het lijkt wel alsof je popelt een school met kinderen aan gort te schieten. Denk je dat een vechtende militair dat graag doet?
Denk dat die druk van eten, geen elektriciteit, geen middelen, geen zorg, noodaggregaat op over een aantal dagen echt duidelijk gaan worden. Vandaag had je nog genoeg eten in supermarktje op die NOS video, maar de prijzen waren al duurder geworden en er kwam minder binnen. Wat als dat soort zaken leeg raken?
Op woensdag 11 oktober 2023 23:45 schreef Momo het volgende: Denk dat die druk van eten, geen elektriciteit, geen middelen, geen zorg, noodaggregaat op over een aantal dagen echt duidelijk gaan worden. Vandaag had je nog genoeg eten in supermarktje op die NOS video, maar de prijzen waren al duurder geworden en er kwam minder binnen. Wat als dat soort zaken leeg raken?
Op woensdag 11 oktober 2023 23:45 schreef Momo het volgende: Denk dat die druk van eten, geen elektriciteit, geen middelen, geen zorg, noodaggregaat op over een aantal dagen echt duidelijk gaan worden. Vandaag had je nog genoeg eten in supermarktje op die NOS video, maar de prijzen waren al duurder geworden en er kwam minder binnen. Wat als dat soort zaken leeg raken?
Dan komt de moedige en erudiete bevolking van de Gazastrook in opstand tegen hun wrede onderdrukkers Hamas, vervolgens sturen ze wat wiedergutmachungsmailtjes naar Isral, zenden de gegijzelden in goede gezondheid terug en maken een vakantieparadijs van Gazastad waar Lahaina nog een puntje aan kan zuigen.
Dat het waarschijnlijk dus gebeurt is, omdat ik denk dat VS inlichtingen hem dit niet onder z'n neus hadden geduwd als ze niet in hoge mate zekerheid hebben.
[..] Dan komt de moedige en erudiete bevolking van de Gazastrook in opstand tegen hun wrede onderdrukkers Hamas, vervolgens sturen ze wat wiedergutmachungsmailtjes naar Isral, zenden de gegijzelden in goede gezondheid terug en maken een vakantieparadijs van Gazastad waar Lahaina nog een puntje aan kan zuigen.
[..] Nee. Alleen in fictieve en extreme scenario’s. Je kunt sowieso meestal gewoon kiezen om het gevecht niet aan te gaan. Live and fight another day.
Het lijkt wel alsof je popelt een school met kinderen aan gort te schieten. Denk je dat een vechtende militair dat graag doet?
Een school gebruiken als artillerie positie noem jij niet extreem? In principe kunnen raketten van daaruit geschoten een kindershospitaal (iirc vandaag gebeurd) in Isral raken. Ga jij dan maar hardmaken dat je de kinderen in de school niet mocht beschieten om de kinderen in het hospitaal te redden.
[..] Wat betreft dit topic mocht dit echt zo zijn: dat een aantal users zich de ogen uit de kop mogen schamen.
Eens. Er waren ook mensen hier vanmorgen die eerlijk zeiden dat ze het niet konden (en dus niet wilden) geloven. Het heeft ook met je mensbeeld te maken. En dat je dat soms wilt beschermen. Denk ik.
[..] Beetje de moraal ook die je in het NL leger geleerd wordt.
Het zijn allemaal mooie aspiraties, maar ook die gaan als poep de ventilator maar hard genoeg raakt gewoon overboord.
Niet de moraal maar het internationale recht.
Mijn moraal is dat ik niet op die school schiet al zit er maar n kind in. En blij dat ik dit ook nooit gedaan heb!! Stel dat ik dat wel zou hebben gedaan, dan had de Taliban Afghanistan geen dag later veroverd en had ik de moord op een kind op mijn geweten gehad!
[..] Een school gebruiken als artillerie positie noem jij niet extreem? In principe kunnen raketten van daaruit geschoten een kindershospitaal (iirc vandaag gebeurd) in Isral raken. Ga jij dan maar hardmaken dat je de kinderen in de school niet mocht beschieten om de kinderen in het hospitaal te redden.
Ach joh, doet Rusland toch ook. Kan gewoon.
Dus er is bewijsmateriaal (die ik echt nooit van mijn leven hoef te zien) als in foto's. Moeten we er dan vanuit gaan dat het gebeurd is ? (baby's dus niet 40 baby's perse). Dat Biden er bewust over liegt om de Isral zaak sympathieker te maken lijkt mij ook wel weer te BNW.
[..] Een school gebruiken als artillerie positie noem jij niet extreem? In principe kunnen raketten van daaruit geschoten een kindershospitaal (iirc vandaag gebeurd) in Isral raken. Ga jij dan maar hardmaken dat je de kinderen in de school niet mocht beschieten om de kinderen in het hospitaal te redden.
[..] Dat we gelijk hadden over die propaganda accounts inclusief Nederlandse "journalisten" die alles maar lopen te downplayen.
Zelfs tijdens de aanslagen in Parijs zag ik een hoop islamitische Nederlanders op social media dit nog ontkennen, het was door de zionisten gedaan om de moslims in een slecht daglicht te zetten..
Het is wel treffend dat Isral er maar een schoolrooster naast moest houden wanneer ze bombarderen.
En Hamas houdt het rooster vast wanneer de mainstage het drukst bezocht wordt.
Zo win je geen oorlog.
Charlie: How's it going in there? Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers. Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
[..] Als je vanuit die school beschoten hebt, dan Hennie er waarneming op. Bovendien heb je kennis van de omgeving en je verstand. Dus als het om 1 uur s nachts gebeurd mag je rustig aannemen dat er geen kinderen op school zijn. Mocht er dan toch een kind zijn blijven slapen wat geraakt wordt is dat je niet aan te rekenen. Anders is het op een dinsdag om 10 uur in een gebied waar de kinderen naar school gaan.
Is dat nu zo moeilijk?
Maar je hebt -zoals Israel- duidelijk aangegeven dat mensen moesten vluchten/dekking moeten zoeken. Zijn er kinderen in die school heeft men dat dus willen en wetens niet gedaan.
[..] Eens. Er waren ook mensen hier vanmorgen die eerlijk zeiden dat ze het niet konden (en dus niet wilden) geloven. Het heeft ook met je mensbeeld te maken. En dat je dat soms wilt beschermen. Denk ik.
Plus het is in bepaalde hoek gewoon professioneel georganiseerde modus operandi om alle vuiligheid uit (wat zij zien als) eigen gelederen te ontkennen, downplayen. Het liefst nog terwijl je de ander beschuldigt van eenzijdig belichten en hypocrisie.
Dat is niet alleen nu met dit conflict maar een hele dikke rode draad.
[..] Zelfs tijdens de aanslagen in Parijs zag ik een hoop islamitische Nederlanders op social media dit nog ontkennen, het was door de zionisten gedaan om de moslims in een slecht daglicht te zetten..
Het is nooit hun eigen schuld.
Ja, ik zag meerdere mensen in de overtuiging dat Hamas nooit zoiets zou doen, onschuldige burgers afslachten . Terwijl daar overduidelijk bewijs voor is (festival, andere onschuldige burgers).
[..] Maar je hebt -zoals Israel- duidelijk aangegeven dat mensen moesten vluchten/dekking moeten zoeken. Zijn er kinderen in die school heeft men dat dus willen en wetens niet gedaan.
Er is geen clausule in het oorlogsrecht opgenomen waarbij burgers die niet naar een aanvallende macht gehoorzamen hun elementaire mensenrechten ontnomen worden.
[..] Dus er is bewijsmateriaal (die ik echt nooit van mijn leven hoef te zien) als in foto's. Moeten we er dan vanuit gaan dat het gebeurd is ? (baby's dus niet 40 baby's perse). Dat Biden er bewust over liegt om de Isral zaak sympathieker te maken lijkt mij ook wel weer te BNW.
Ik heb dat filmpje gezien van die schep. Dat was bij een volwassene.
Kleine stap naar een baby, als je zo ziek bent.
[..] Er is geen clausule in het oorlogsrecht opgenomen waarbij burgers die niet naar een aanvallende macht gehoorzamen hun elementaire mensenrechten ontnomen worden.
Maar dit is een verdedigende actie van Israel. Zij werden aangevallen.
[..] Eens. Er waren ook mensen hier vanmorgen die eerlijk zeiden dat ze het niet konden (en dus niet wilden) geloven. Het heeft ook met je mensbeeld te maken. En dat je dat soms wilt beschermen. Denk ik.
Ik was hier vanochtend niet, maar dit heeft niks met je mensbeeld te maken en het willen beschermen ervan.
Godsallejezus, nul komma nul filmpjes gezien van IS, ik geloofde het wel.
n filmpje gezien van RUS/OEK, ik geloof het. En ik vind het walgelijk wat ik daar zag.
Nu 3 filmpjes gezien die allemaal geconfirmed zijn, walgelijker dan walgelijk. De 2 meisjes en de festivalgangers, wat een angst moeten zij hebben gehad.
En dan een paar van die likkenbarende gekkies hier......
En dat er ook gewoon genoeg ruimte is om vanalles en nog wat te discussiren over dit onderwerp.
[..] Plus het is in bepaalde hoek gewoon professioneel georganiseerde modus operandi om alle vuiligheid uit (wat zij zien als) eigen gelederen te ontkennen, downplayen. Het liefst nog terwijl je de ander beschuldigt van eenzijdig belichten en hypocrisie.
Dat is niet alleen nu met dit conflict maar een hele dikke rode draad.
Dat klopt. Maar ik las vanmorgen hier ook berichten van mensen die dit soort nieuws gewoon echt niet trekken en dus niet geloven.
Ik denk dat het uitzenden van dit soort beelden op het journaal of op MSM daar ook niet echt een juiste manier voor is.
Die kliniek is vandaag beschoten uit Gaza. En Hamas verbergt zoals bekend is de geschutsposities in civiele gebouwen. Ik heb geen zin om nu te gaan zoeken of bij die gebouwen een school heeft gezeten, maar in ieder geval wel een moskee en een ziekenhuis voor zover ik weet.
Het enkele feit dat jij het je niet kunt voorstellen betekent niet dat het niet kan gebeuren of niet al gebeurd is.
[..] Niet de moraal maar het internationale recht.
VS en Isral erkennen het ICC niet en de VS steunt Isral met hun veto om VN-resoluties tegen te houden.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”