Wat verwacht je dat Iran gaat doen dan? Die willen best proxy oorlogvoeren maar echt niet direct betrokken raken.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd naar wat Hezbollah gaat doen als het grote grondoffensief begint. Die pop up ziekenhuizen ook, tering ze verwachten wel wat. En Iran... Zou het echt de pan uit escaleren?
90 straaljagers, dat is 1/3e van al de inzetbare straaljagers in Israël. Het is maar wat je weinig vindquote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoveel invloed hebben vliegdekschepen nou ook weer niet. Zo'n schip heeft wellicht 60 vliegtuigen aan boord terwijl de Israelische luchtmacht zeker 10x groter is.
Oh, nog een oorlogsmisdaad. Doet Hamas überhaupt wel dingen die geen oorlogsmisdaad zijn?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:16 schreef Bensel het volgende:
[..]
niemand kan dat in Gaza, omdat hamas gewoon in burgerkleding rondloopt.
Nou ja. Je moet natuurlijk zelf weten welke beelden je zoekt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oef al was het maar "militanten delen klap uit"
Ipv "terroristen maaien onschuldige burgers om / plegen gigantische aanslag Bataclan 2.0"
Als je die beelden ziet dan vloekt het zo erg dat je niet van eerlijke informatie kan spreken.
Of je dat censuur wilt noemen is het tweede, maar ik neem ze niet meer serieus.
Vast wel, hier en daar wat PR-gerelateerd. Arme mensen geld geven en hier en daar wat huisvesting / voedsel bieden. Maar in de kern blijft het een terroristische beweging.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, nog een oorlogsmisdaad. Doet Hamas überhaupt wel dingen die geen oorlogsmisdaad zijn?
Yep, wmb is het handschoenen uit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Want dat hebben ze allemaal? Er zijn medewerkers van het rode kruis aan het werk.
En daar kun je anders nog op een andere manier komen. Ziekenhuizen zouden anders als jouw theorie klopt ook gebombardeerd worden.
Carrier Group,eigenlijk Carrier Strike Group:quote:
quote:In modern United States Navy carrier air operations, a carrier strike group (CSG) normally consists of 1 aircraft carrier, 1 guided missile cruiser (for air defense), 2 LAMPS-capable warships (focusing on anti-submarine and surface warfare), and 1–2 anti-submarine destroyers or frigates
Dit vloot is niet voor Gaza maar om elke aspiratie van anderen in die buurt er van te weerhouden om misbruik te maken van een situatie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar kan je toch helemaal geen reet mee. We hebben het over een miniscuul, dichtbevolkt gebied. Puur voor de show. Even laten zien dat we kleine broer komen helpen, over politieke zetten gesproken.
Grotendeels is het ook aan dovemansoren gericht, je kreeg ook geen compliment voor je kennis maar voor de nuancequote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Blijkbaar ben ik een pro-Israël aanhanger volgens een of meerdere hier. Alleen dat ben ik dus niet. Noch ben ik pro-Palestijns. Daarvoor is het allemaal veel te complex en vrijwel iedereen (mezelf incluis) weet er te weinig vanaf. Dan ga je dus reageren vanuit je onderbuik. En dan krijg je blinde vlekken en vrij kansloze discussies.
Ik probeer soms een nuance aan te brengen of wat extra informatie te verschaffen.. maar het is soms ook aan dovemansoren gericht lijkt het.
Hoe meer verstandige input hoe beter, dus please, go ahead.
Dat lijkt me meer een waarschuwing aan anderen die zich ermee willen bemoeien.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar kan je toch helemaal geen reet mee. We hebben het over een miniscuul, dichtbevolkt gebied. Puur voor de show. Even laten zien dat we kleine broer komen helpen, over politieke zetten gesproken.
Daar zijn er in mijn beleving zeer weinig van. Of heb ik iets gemist?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer een waarschuwing aan anderen die zich ermee willen bemoeien.
En dan ook nog het meest hypermoderne schip las ik ergens, die zal nog wel meer foefjes hebben. Dat schip veroverd Nederland op z'n eentje.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:18 schreef PS. het volgende:
[..]
90 straaljagers, dat is 1/3e van al de inzetbare straaljagers in Israël. Het is maar wat je weinig vind
Er zit vaak ook meer bij, zoals submarines. Maar dat is een publiek geheim.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Carrier Group,eigenlijk Carrier Strike Group:
[..]
De enige die het zou kunnen proberen is Syrië. Maar volgens mij had Israël al aangegeven dat ze dan Damascus binnenrijden en Assad komen halen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit vloot is niet voor Gaza maar om elke aspiratie van anderen in die buurt er van te weerhouden om misbruik te maken van een situatie.
Hoezo ze staan toch niet aan de kant van hamas?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:06 schreef Werkperd het volgende:
Gerald Ford heeft kust van Israël bereikt en dreigt iedereen zich niet mee te bemoeien met het conflict. Geweldige scheidsrechter die Amerika. Aan kant staan van een terreurstaat die alle regels van oorlogsrecht overtreedt.
Denk (hoop) het ook, gewoon als "dreiging" dat de rest zich erbuiten houd. En gezien de omstandigheden hoop ik ook dat het hierbij blijft. Gaza zal niet meer te redden zijn maar laat het daarna aub ophouden, meer dan genoeg ellende momenteel in de wereld.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit vloot is niet voor Gaza maar om elke aspiratie van anderen in die buurt er van te weerhouden om misbruik te maken van een situatie.
Het is wel wat ingewikkelder dan wat jij schrijft, maar per saldo pleegt Hamas de oorlogsmisdaden door hun militaire posities uitsluitend in door burgers bewoonde gebieden te plaatsen. Vaak in, onder of als civiele gebouwen vermomde gebouwen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, wmb is het handschoenen uit.
Waarom zou iemand consideratie hebben voor burgers, vrijwilligers en werknemers die toestaan dat terroristen zich bij hen vestigen ?
Het narratief dat burgers hier beschermd moeten worden is wmb bullshit wanneer zij toestaan dat misdadigers zich er gaan huisvesten om daar vandaan elders dood en verderf te zaaien. Dat burgers dat in hun oogkleppende misère dingen anders zien, maakt de feitelijk supportsituatie niet anders.
Het is verder geen theorie dat Hamas deel uitmaakt van de burgerij en bewust burgerlocaties gebruikt als uitvalsbasis om hun terreur aan anderen op te leggen. Die raketten staan niet zomaar per ongeluk op een militaire toren waar ze vandaan worden gelanceerd maar staat op een doodgewone torenflat waar mensen wonen die dat kennelijk "willen" faciliteren.
Misschien een bevoorrading raketten en/ of backup voor die Iron Dome.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Denk (hoop) het ook, gewoon als "dreiging" dat de rest zich erbuiten houd. En gezien de omstandigheden hoop ik ook dat het hierbij blijft. Gaza zal niet meer te redden zijn maar laat het daarna aub ophouden, meer dan genoeg ellende momenteel in de wereld.
Dat Carrier Group is daar inderdaad ter afschrikking. Pas als Israël militair wordt aangevallen door andere landen zullen ze (overwegen) zich erin te mengen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Denk (hoop) het ook, gewoon als "dreiging" dat de rest zich erbuiten houd. En gezien de omstandigheden hoop ik ook dat het hierbij blijft. Gaza zal niet meer te redden zijn maar laat het daarna aub ophouden, meer dan genoeg ellende momenteel in de wereld.
Ik heb Israël niet gehoord over andere doelen. Hoewel een pre-emptive strike op Iran ook niet uit te sluiten is. Met alle demonstraties daar in dat land is een onthoofdingactie tegen die regering, legerleiding en de ayatollah op zich best het risico waard.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
De NOS.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja. Je moet natuurlijk zelf weten welke beelden je zoekt.
Voor mij hoeft dit niet op de grote platforms waar iedereen inclusief kinderen zitten. Want een normale leeftijdscheck is er niet. En Hamas heeft al aangekondigd het smeken en de executies op dat soort platforms wereldkundig te maken. alla IS.
Ik ben daar geen voorstander van. En ik vind het weren van dat soort filmpjes op de grote platforms ook geen censuur.
Je kunt het prima elders opzoeken.
Stuk of 12. Meer en groter dan de rest van de wereld bij elkaar .quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar zijn er in mijn beleving zeer weinig van. Of heb ik iets gemist?
Wat is daar druk aan? 3 vliegtuigen die je de hele dag al ziet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:31 schreef Stoorzendert het volgende:
Begint druk te worden. Ligt het vliegdekschip bij Tel Aviv voor de kust?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |