Zeker niet, nee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Israël een serieus aantal Hamasstrijders kan uitschakelen zonder een percentage burgerslachtoffers in te calculeren. Jij?
Ik zou het hartstikke fijn vinden om met een @Geschiedkundige en andere mensen hier een normaal gesprek te voeren in deze donkere tijden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij als mede-deskundige mag dit soort informatie ook best zelf vertellen hoor, dan snappen wij het allemaal wat beter.
Je kunt niet van iedereen hier verwachten dat we allemaal expert zijn op gebied van dit soort Midden-Oosten politiek.
Daar kan je toch helemaal geen reet mee. We hebben het over een miniscuul, dichtbevolkt gebied. Puur voor de show. Even laten zien dat we kleine broer komen helpen, over politieke zetten gesproken.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:10 schreef Werkperd het volgende:
Vloot van Amerika zal ongeveer uit 11 schepen bestaan. 2 vliegdekschepen, de rest allemaal destroyers, volgeladen met kruisrakketten etc.
Gewoon een paar CG's. D'r varen ook een paar onderzeeërs mee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:10 schreef Werkperd het volgende:
Vloot van Amerika zal ongeveer uit 11 schepen bestaan. 2 vliegdekschepen, de rest allemaal destroyers, volgeladen met kruisrakketten etc.
Hoe begrijpelijk dan ook, want ik kan de emotie echt wel begrijpen. Die begreep ik ook in 2001, dagenlang voor de tv gekluisterd en hopen dat ze wraak nemen na 911, maar de shit die daar is uitgekomen heeft mij wel aan het denken gezet. Nu begrijp ik ook dat niet elke situatie hetzelfde is, en dit wel heel erg was en je ook niet niets kunt gaan doen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje eng. Het lijkt allemaal om emotie te gaan nu.
Blijkbaar ben ik een pro-Israël aanhanger volgens een of meerdere hier. Alleen dat ben ik dus niet. Noch ben ik pro-Palestijns. Daarvoor is het allemaal veel te complex en vrijwel iedereen (mezelf incluis) weet er te weinig vanaf. Dan ga je dus reageren vanuit je onderbuik. En dan krijg je blinde vlekken en vrij kansloze discussies.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wie ben jij?
Ik wou net gaan typen dat er niemand hier met zijn verstand praat, maar met zijn onderbuik.
Bijna niemand denkt of zoekt even iets op en denkt, ow ja, Libanon heeft ook Palestijnen opgevangen in het verleden en mssn doet Egypte daarom niets.
Hulde voor je reactie
Vergeet die Hamas nou eens ff man. Het gaat niet om Hamas maar om omringende landen die mogelijk kunnen optreden tegen Israël.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:10 schreef PS. het volgende:
[..]
Dus Hamas moet zich maar even rustig houden denk je niet
Vooral ongeleide Qassams hebben daar last van.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het probleem is dat een raket niet zo snel kan zien wie onderdrukker is en wie niet.
CG wat?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gewoon een paar CG's. D'r varen ook een paar onderzeeërs mee.
Dat is bijna 2x de Nederlandse luchtmacht, op 1 boot!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoveel invloed hebben vliegdekschepen nou ook weer niet. Zo'n schip heeft wellicht 60 vliegtuigen aan boord terwijl de Israelische luchtmacht zeker 10x groter is.
Nee, Erdogan ging toch met ze praten, dan kan hij zeggen dat de daadwerkelijke uitvoerders zich moeten overgeven en de gegijzelden vrijlaten, of wat daar nog van over is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me, ongetrainde, onbewapende burgers die tot de tanden toe bewapende terroristen gaan uitleveren aan Israël.
Ja zelfde verhaal toch? Dat doet niet af van wat ik zei.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Israel wordt toch aangevallen vanuit het noorden en noordoosten en vanuit het zuidwesten? Wie wordt er nu belegerd?
Dus die ook koest houden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:14 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Vergeet die Hamas nou eens ff man. Het gaat niet om Hamas maar om omringende landen die mogelijk kunnen optreden tegen Israël.
Iran voert alleen proxy-oorlogen. Die kijken wel uit. Dan hebben ze ook direct de USA op hun dak.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd naar wat Hezbollah gaat doen als het grote grondoffensief begint. Die pop up ziekenhuizen ook, tering ze verwachten wel wat. En Iran... Zou het echt de pan uit escaleren?
90 vliegtuigen heeft de USS Gerald R. Ford blijkbaar. Zijn er meer dan Nederland.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoveel invloed hebben vliegdekschepen nou ook weer niet. Zo'n schip heeft wellicht 60 vliegtuigen aan boord terwijl de Israelische luchtmacht zeker 10x groter is.
Tot dusver ja.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iran voert alleen proxy-oorlogen. Die kijken wel uit. Dan hebben ze ook direct de USA op hun dak.
niemand kan dat in Gaza, omdat hamas gewoon in burgerkleding rondloopt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het probleem is dat een raket niet zo snel kan zien wie onderdrukker is en wie niet.
Israël schendt het oorlogsrecht tenminste nog in een voor hen levensbedreigende situatie. Amerika doet dit voor verkiezingswinst, uit domheid of winstbejag.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:08 schreef Werkperd het volgende:
Blinken: ''hetgeen wat Amerika en Israël onderscheidt van de rest is dat deze twee de enigen zijn die oorlogsrecht respecteert...''
Compleet ziek. Psychopathisch gewoon.
Oef al was het maar "militanten delen klap uit"quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:49 schreef capricia het volgende: [..] Er is toch nu helemaal geen censuur? Je kunt alle plaatjes terugvinden op Twitter en straks elders. De Nos geeft wat minder bloederige beelden. Daar kijken ook kinderen en andere mensen. Niet iedereen zit op verkoolde lijken te wachten. Dus wat bedoel je? Wat dragen dit soort beelden bij? Jij kunt nog steeds niets controleren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |