Plus het is in bepaalde hoek gewoon professioneel georganiseerde modus operandi om alle vuiligheid uit (wat zij zien als) eigen gelederen te ontkennen, downplayen. Het liefst nog terwijl je de ander beschuldigt van eenzijdig belichten en hypocrisie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Er waren ook mensen hier vanmorgen die eerlijk zeiden dat ze het niet konden (en dus niet wilden) geloven.
Het heeft ook met je mensbeeld te maken. En dat je dat soms wilt beschermen. Denk ik.
Ja, ik zag meerdere mensen in de overtuiging dat Hamas nooit zoiets zou doen, onschuldige burgers afslachten . Terwijl daar overduidelijk bewijs voor is (festival, andere onschuldige burgers).quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:56 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Zelfs tijdens de aanslagen in Parijs zag ik een hoop islamitische Nederlanders op social media dit nog ontkennen, het was door de zionisten gedaan om de moslims in een slecht daglicht te zetten..
Het is nooit hun eigen schuld.
Er is geen clausule in het oorlogsrecht opgenomen waarbij burgers die niet naar een aanvallende macht gehoorzamen hun elementaire mensenrechten ontnomen worden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar je hebt -zoals Israel- duidelijk aangegeven dat mensen moesten vluchten/dekking moeten zoeken. Zijn er kinderen in die school heeft men dat dus willen en wetens niet gedaan.
Ik heb dat filmpje gezien van die schep.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus er is bewijsmateriaal (die ik echt nooit van mijn leven hoef te zien) als in foto's.
Moeten we er dan vanuit gaan dat het gebeurd is ? (baby's dus niet 40 baby's perse).
Dat Biden er bewust over liegt om de Isral zaak sympathieker te maken lijkt mij ook wel weer te BNW.
Nee, die zeggen slechts dat de doelen die ze raken militaire doelen zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach joh, doet Rusland toch ook. Kan gewoon.
Je had ook een Hamas sjaakie die zei dat ze geen gewone Isral burger hadden gedood, enkel soldaten. Interview was nog op de BBC.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, die zeggen slechts dat de doelen die ze raken militaire doelen zijn.
Maar dit is een verdedigende actie van Israel. Zij werden aangevallen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is geen clausule in het oorlogsrecht opgenomen waarbij burgers die niet naar een aanvallende macht gehoorzamen hun elementaire mensenrechten ontnomen worden.
Zodra je geboren bent ben je soldaat en dat stopt pas als je sterft.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Je had ook een Hamas sjaakie die zei dat ze geen gewone Isral burger hadden gedood, enkel soldaten. Interview was nog op de BBC.
Ik was hier vanochtend niet, maar dit heeft niks met je mensbeeld te maken en het willen beschermen ervan.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Er waren ook mensen hier vanmorgen die eerlijk zeiden dat ze het niet konden (en dus niet wilden) geloven.
Het heeft ook met je mensbeeld te maken. En dat je dat soms wilt beschermen. Denk ik.
Dat klopt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Plus het is in bepaalde hoek gewoon professioneel georganiseerde modus operandi om alle vuiligheid uit (wat zij zien als) eigen gelederen te ontkennen, downplayen. Het liefst nog terwijl je de ander beschuldigt van eenzijdig belichten en hypocrisie.
Dat is niet alleen nu met dit conflict maar een hele dikke rode draad.
Die kliniek is vandaag beschoten uit Gaza. En Hamas verbergt zoals bekend is de geschutsposities in civiele gebouwen. Ik heb geen zin om nu te gaan zoeken of bij die gebouwen een school heeft gezeten, maar in ieder geval wel een moskee en een ziekenhuis voor zover ik weet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is dus een fictief en extreem scenario
VS en Isral erkennen het ICC niet en de VS steunt Isral met hun veto om VN-resoluties tegen te houden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet de moraal maar het internationale recht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |