Die tweede carriergroep is denk ik voor Hezbollah, mochten die voor willen gaan chinezen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En toch sturen ze een tweede carrier.
Genocide is ook maar een naam, massale bombardementen op gebouwen waar Hamas in zit zijn legitieme doelen volgens Israel. En ja, dan gaan er heel veel burgers dood.
Het lijkt er alleen wel op dat Hamas in ieder geval in een deel van die gebouwen inderdaad zit.
De omstandigheden zijn zo omdat 2 weken nadat Israel weg was uit Gaza ze al direct beschoten werden met raketten en daarom een blokkade nodig was om te voorkomen dat ze nog meer wapens zouden krijgen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:28 schreef LXIV het volgende:
Je kan het probleem ook niet oplossen met massale bombardementen. Want al zou je alle Hamas-leden zo kunnen doden, als de omstandigheden op de Gaza blijven zoals ze waren dan heb je binnen 10 jaar weer een nieuwe generatie Hamas.
Je moet dus structureel en duurzaam iets veranderen.
Ja snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit fake is he?quote:
Te ver gezocht.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik geloof het niet. Dit was niet te missen. Ik ben van de school dat ze dit hebben laten gebeuren. Op zijn minst.
Hele slechte zaak dit. Dit is precies die geweldsspiraal waar ik zo voor waarschuw.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:31 schreef Tekaschi het volgende:
In London rijden ze rond met palestina vlaggen schreeuwend "Fuck jews" "rape their daughters".
https://9gag.com/gag/arm0(...)tm_medium=post_share
Proportioneel een terreurorganisatie van 10-duizenden uitroeien die zich als lafaards verschuilen tussen de burgers en in tunneltjes. Hoe doe je dat?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kan ook niet, maar het moet dus wel proportioneel zijn. Wat proportioneel dan is blijft enigszins arbitrair, maar tienduizenden Palestijnen doden is dat in ieder geval niet, net zomin als honderdduizenden Palestijnen uit hun land verjagen.
Maar het is wel mooi dat ze nu gedwongen zijn hardop te zeggen dat ze hun broeders en zusters laten stikken. Ongeacht hoe slecht het met ze gaat.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:26 schreef HSG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)astrook-toe-te-laten
[..]
Ze "komen echt op" voor hun broers en zusters.
Met propaganda.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Proportioneel een terreurorganisatie van 10-duizenden uitroeien die zich als lafaards verschuilen tussen de burgers en in tunneltjes. Hoe doe je dat?
Egypte heeft al jarenlang last van terroristen in de noordelijke Sinai regio.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:26 schreef HSG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)astrook-toe-te-laten
[..]
Ze "komen echt op" voor hun broers en zusters.
Mag je terugschieten op een vijand die op jou aan het schieten is, ja of nee?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet niets van oorlogsrecht en zuigt dit ter plekke uit je duim. Geef het maar toe.
Verwijderd. Was dit echt?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:31 schreef Tekaschi het volgende:
In London rijden ze rond met palestina vlaggen schreeuwend "Fuck jews" "rape their daughters".
https://9gag.com/gag/arm0(...)tm_medium=post_share
Maar dat komt omdat Sisi daar neer is gezet door Isral.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar het is wel mooi dat ze nu gedwongen zijn hardop te zeggen dat ze hun broeders en zusters laten stikken. Ongeacht hoe slecht het met ze gaat.
Dat is echt alleen een mening van jou. Er zijn domweg geen scherpe grenzen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat is er dus gewoon niet.
Dan moet je een andere oplossing voor die situatie bedenken of desnoods terugtrekken.
[..]
Weet ik niet
Met geduld, iichtingenwerk, forensisch onderzoek, psy ops, etcquote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Proportioneel een terreurorganisatie van 10-duizenden uitroeien die zich als lafaards verschuilen tussen de burgers en in tunneltjes. Hoe doe je dat?
Meestal wel.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mag je terugschieten op een vijand die op jou aan het schieten is, ja of nee?
Dus niet onder alle omstandigheden. Als je beschoten wordt vanuit een school vol met kinderen, dan trek je dus terug bijvoorbeeldquote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mag je terugschieten op een vijand die op jou aan het schieten is, ja of nee?
Voorlopig denk ik niet dat ze iets gaan doen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die tweede carriergroep is denk ik voor Hezbollah, mochten die voor willen gaan chinezen.
Yeah right. We leven wel in dezelfde dimensie nog?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met geduld, iichtingenwerk, forensisch onderzoek, psy ops, etc
Dat bedoel ik ook.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Voorlopig denk ik niet dat ze iets gaan doen.
Het lijkt vooral afschrikking
Hoe weet je of die school vol kinderen zit?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus niet onder alle omstandigheden. Als je beschoten wordt vanuit een school vol met kinderen, dan trek je dus terug bijvoorbeeld
Jij bent met je vochtige billen in een topic zoals dit niet serieus te nemen m.i.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hele slechte zaak dit. Dit is precies die geweldsspiraal waar ik zo voor waarschuw.
Nee. Je weet wat propaganda inhoudt, neem ik aan?quote:
Flikker toch eens op met die kleine letters irritante galbakquote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Isral is denk ik helemaal nergens huiverig voor. Ze doen wat ze willen wanneer ze willen en hoe ze willen.
Gaat de IDF niet doen, terugtrekken.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus niet onder alle omstandigheden. Als je beschoten wordt vanuit een school vol met kinderen, dan trek je dus terug bijvoorbeeld
Het is per definitie altijd enigszins subjectief, dat is een wet altijd, en er is context en omstandigheden, maar de grote lijn ligt wel vast en is geen ‘mening’quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is echt alleen een mening van jou. Er zijn domweg geen scherpe grenzen.
Ja, tientallen auto's door een typische Engelse wijk met allemaal Palestina vlaggen schreeuwend door een megafoon "fuck jews, fuck their mothers, fuck their daughters, .. iets onverstaanbaars.. rape their daughters.quote:
Kill em all and let god sort em out.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geef je definitie maar. Of beter nog: stel gewoon even een concreet plan voor hoe dat in zijn werk gaat.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Je weet wat propaganda inhoudt, neem ik aan?
Als het niet proportioneel is relatief aan het beoogde doel. Maar het is dus onzin om te zeggen dat er een duidelijke morele norm is die je altijd kunt toepassen.quote:
En jij denkt dat ze dat niet al tientallen jaren doen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met geduld, iichtingenwerk, forensisch onderzoek, psy ops, etc
Maar welke context heb je hier dan? Met of zonder geluid, want dat kan ook achteraf toegevoegd zijn. Je weet nog steeds niet wat je precies ziet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat sowieso maar je kunt moeilijk zeggen dat nieuws uit de bron op camera, gefilmd zonder verdere commentaar, biased is.
Groot gelijk.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Isral is denk ik helemaal nergens huiverig voor. Ze doen wat ze willen wanneer ze willen en hoe ze willen.
Als je vanuit die school beschoten hebt, dan Hennie er waarneming op. Bovendien heb je kennis van de omgeving en je verstand. Dus als het om 1 uur s nachts gebeurd mag je rustig aannemen dat er geen kinderen op school zijn. Mocht er dan toch een kind zijn blijven slapen wat geraakt wordt is dat je niet aan te rekenen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe weet je of die school vol kinderen zit?
Het moslimbroederschap had allang de vluchtelingen toegelaten idd.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Maar dat komt omdat Sisi daar neer is gezet door Isral.
Natuurlijk wel. Daarom weten ze nu ook wat ze moeten bombarderenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat niet al tientallen jaren doen?
Simpel, uitleggen waarom een heleboel doden die gevallen zijn bij je grondoorlog eigenlijk vijandelijke strijders zijn. Dan blijven er weinig burgerslachtoffers over.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geef je definitie maar. Of beter nog: stel gewoon even een concreet plan voor hoe dat in zijn werk gaat.
Exact, Hamas wil alleen maar dood en verderf dus dat is nu eens een keer klaar.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Gaat de IDF niet doen, terugtrekken.
Jij vult het concreet in met je eigen moraal. En komt dan tot een absolute grens die er gewoon niet is. Er zijn makkelijk scenario's te bedenken waarbij zelfs een school met kinderen legaal aan gort mag worden geschoten.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is per definitie altijd enigszins subjectief, dat is een wet altijd, en er is context en omstandigheden, maar de grote lijn ligt wel vast en is geen ‘mening’
Wanneer Hamas Palestijnse kinderen en gezinnen zowat gijzelt als menselijk schild, dan is dat inderdaad moeilijk ja. En dit keer gaat de IDF er schijt aan hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je vanuit die school beschoten hebt, dan Hennie er waarneming op. Bovendien heb je kennis van de omgeving en je verstand. Dus als het om 1 uur s nachts gebeurd mag je rustig aannemen dat er geen kinderen op school zijn. Mocht er dan toch een kind zijn blijven slapen wat geraakt wordt is dat je niet aan te rekenen.
Anders is het op een dinsdag om 10 uur in een gebied waar de kinderen naar school gaan.
Is dat nu zo moeilijk?
Ik zie genoeg licht af en toe hoor.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Echt donker nu op de streams. Alleen nog het noodziekenhuis(?) maar voor de rest is alles vrijwel zwart.
Deden ze dat eerst ook niet door de mensen op de daken te zetten?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Wanneer Hamas Palestijnse kinderen en gezinnen zowat gijzelt als menselijk schild, dan is dat inderdaad moeilijk ja. En dit keer gaat de IDF er schijt aan hebben.
Ben ik het daarmee eens? Nee. Maar dat is wel wat er gaat gebeuren.
quote:
Beetje de moraal ook die je in het NL leger geleerd wordt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:41 schreef HiZ het volgende:
Jij vult het concreet in met je eigen moraal.
Nee. Alleen in fictieve en extreme scenario’s. Je kunt sowieso meestal gewoon kiezen om het gevecht niet aan te gaan. Live and fight another day.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij vult het concreet in met je eigen moraal. En komt dan tot een absolute grens die er gewoon niet is. Er zijn makkelijk scenario's te bedenken waarbij zelfs een school met kinderen legaal aan gort mag worden geschoten.
Dat snap ik. Maar er wordt flink gebombardeerd.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat de afgelopen dagen je hier gewoon de hele stad kon zien.
Af en toe verlicht de boel wel op door explosiesquote:
Tentenkampen aan de resp grenzen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:45 schreef Momo het volgende:
Denk dat die druk van eten, geen elektriciteit, geen middelen, geen zorg, noodaggregaat op over een aantal dagen echt duidelijk gaan worden. Vandaag had je nog genoeg eten in supermarktje op die NOS video, maar de prijzen waren al duurder geworden en er kwam minder binnen. Wat als dat soort zaken leeg raken?
Die flinke hoofdwond was een kogelgat en no way dat die nog leefde, hoe dat lichaam alleen al lag.quote:
Dat enige belichte stukje is het ziekenhuis ja, maar ook dat zal ergens in de komende dagen net zo pikkedonker worden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Echt donker nu op de streams. Alleen nog het noodziekenhuis(?) maar voor de rest is alles vrijwel zwart.
Ja, maar de wereld is groter dan Nederland. En wij zijn misschien de gastheer van het ICC, maar we schrijven de regels niet echt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beetje de moraal ook die je in het NL leger geleerd wordt.
Het zijn allemaal mooie aspiraties, maar ook die gaan als poep de ventilator maar hard genoeg raakt gewoon overboord.
Mijn mening; Dat het niet meer uitmaakt of het waar is of niet. Isral krijgt groen licht en alle steun van de VSquote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:46 schreef capricia het volgende:
Wat maken jullie hier uit?
[ twitter ]
Dat is inderdaad hun werkwijze ja.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Deden ze dat eerst ook niet door de mensen op de daken te zetten?
Dan komt de moedige en erudiete bevolking van de Gazastrook in opstand tegen hun wrede onderdrukkers Hamas, vervolgens sturen ze wat wiedergutmachungsmailtjes naar Isral, zenden de gegijzelden in goede gezondheid terug en maken een vakantieparadijs van Gazastad waar Lahaina nog een puntje aan kan zuigen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:45 schreef Momo het volgende:
Denk dat die druk van eten, geen elektriciteit, geen middelen, geen zorg, noodaggregaat op over een aantal dagen echt duidelijk gaan worden. Vandaag had je nog genoeg eten in supermarktje op die NOS video, maar de prijzen waren al duurder geworden en er kwam minder binnen. Wat als dat soort zaken leeg raken?
Dat het waarschijnlijk dus gebeurt is, omdat ik denk dat VS inlichtingen hem dit niet onder z'n neus hadden geduwd als ze niet in hoge mate zekerheid hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:46 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Wat meer hierover (draadje)quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:46 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan komt de moedige en erudiete bevolking van de Gazastrook in opstand tegen hun wrede onderdrukkers Hamas, vervolgens sturen ze wat wiedergutmachungsmailtjes naar Isral, zenden de gegijzelden in goede gezondheid terug en maken een vakantieparadijs van Gazastad waar Lahaina nog een puntje aan kan zuigen.
Wat betreft dit topic mocht dit echt zo zijn: dat een aantal users zich de ogen uit de kop mogen schamen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:46 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
En iets langer.
[ twitter ]
Een school gebruiken als artillerie positie noem jij niet extreem? In principe kunnen raketten van daaruit geschoten een kindershospitaal (iirc vandaag gebeurd) in Isral raken. Ga jij dan maar hardmaken dat je de kinderen in de school niet mocht beschieten om de kinderen in het hospitaal te redden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Alleen in fictieve en extreme scenario’s. Je kunt sowieso meestal gewoon kiezen om het gevecht niet aan te gaan. Live and fight another day.
Het lijkt wel alsof je popelt een school met kinderen aan gort te schieten. Denk je dat een vechtende militair dat graag doet?
Eens.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat betreft dit topic mocht dit echt zo zijn: dat een aantal users zich de ogen uit de kop mogen schamen.
Niet de moraal maar het internationale recht.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beetje de moraal ook die je in het NL leger geleerd wordt.
Het zijn allemaal mooie aspiraties, maar ook die gaan als poep de ventilator maar hard genoeg raakt gewoon overboord.
Ach joh, doet Rusland toch ook. Kan gewoon.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een school gebruiken als artillerie positie noem jij niet extreem? In principe kunnen raketten van daaruit geschoten een kindershospitaal (iirc vandaag gebeurd) in Isral raken. Ga jij dan maar hardmaken dat je de kinderen in de school niet mocht beschieten om de kinderen in het hospitaal te redden.
Dus er is bewijsmateriaal (die ik echt nooit van mijn leven hoef te zien) als in foto's.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:46 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
En iets langer.
[ twitter ]
Dat we gelijk hadden over die propaganda accounts inclusief Nederlandse "journalisten" die alles maar lopen te downplayen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:46 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
En iets langer.
[ twitter ]
Dat is dus een fictief en extreem scenarioquote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een school gebruiken als artillerie positie noem jij niet extreem? In principe kunnen raketten van daaruit geschoten een kindershospitaal (iirc vandaag gebeurd) in Isral raken. Ga jij dan maar hardmaken dat je de kinderen in de school niet mocht beschieten om de kinderen in het hospitaal te redden.
Zelfs tijdens de aanslagen in Parijs zag ik een hoop islamitische Nederlanders op social media dit nog ontkennen, het was door de zionisten gedaan om de moslims in een slecht daglicht te zetten..quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat we gelijk hadden over die propaganda accounts inclusief Nederlandse "journalisten" die alles maar lopen te downplayen.
Maar je hebt -zoals Israel- duidelijk aangegeven dat mensen moesten vluchten/dekking moeten zoeken. Zijn er kinderen in die school heeft men dat dus willen en wetens niet gedaan.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je vanuit die school beschoten hebt, dan Hennie er waarneming op. Bovendien heb je kennis van de omgeving en je verstand. Dus als het om 1 uur s nachts gebeurd mag je rustig aannemen dat er geen kinderen op school zijn. Mocht er dan toch een kind zijn blijven slapen wat geraakt wordt is dat je niet aan te rekenen.
Anders is het op een dinsdag om 10 uur in een gebied waar de kinderen naar school gaan.
Is dat nu zo moeilijk?
Plus het is in bepaalde hoek gewoon professioneel georganiseerde modus operandi om alle vuiligheid uit (wat zij zien als) eigen gelederen te ontkennen, downplayen. Het liefst nog terwijl je de ander beschuldigt van eenzijdig belichten en hypocrisie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Er waren ook mensen hier vanmorgen die eerlijk zeiden dat ze het niet konden (en dus niet wilden) geloven.
Het heeft ook met je mensbeeld te maken. En dat je dat soms wilt beschermen. Denk ik.
Ja, ik zag meerdere mensen in de overtuiging dat Hamas nooit zoiets zou doen, onschuldige burgers afslachten . Terwijl daar overduidelijk bewijs voor is (festival, andere onschuldige burgers).quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:56 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Zelfs tijdens de aanslagen in Parijs zag ik een hoop islamitische Nederlanders op social media dit nog ontkennen, het was door de zionisten gedaan om de moslims in een slecht daglicht te zetten..
Het is nooit hun eigen schuld.
Er is geen clausule in het oorlogsrecht opgenomen waarbij burgers die niet naar een aanvallende macht gehoorzamen hun elementaire mensenrechten ontnomen worden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar je hebt -zoals Israel- duidelijk aangegeven dat mensen moesten vluchten/dekking moeten zoeken. Zijn er kinderen in die school heeft men dat dus willen en wetens niet gedaan.
Ik heb dat filmpje gezien van die schep.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus er is bewijsmateriaal (die ik echt nooit van mijn leven hoef te zien) als in foto's.
Moeten we er dan vanuit gaan dat het gebeurd is ? (baby's dus niet 40 baby's perse).
Dat Biden er bewust over liegt om de Isral zaak sympathieker te maken lijkt mij ook wel weer te BNW.
Nee, die zeggen slechts dat de doelen die ze raken militaire doelen zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach joh, doet Rusland toch ook. Kan gewoon.
Je had ook een Hamas sjaakie die zei dat ze geen gewone Isral burger hadden gedood, enkel soldaten. Interview was nog op de BBC.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, die zeggen slechts dat de doelen die ze raken militaire doelen zijn.
Maar dit is een verdedigende actie van Israel. Zij werden aangevallen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is geen clausule in het oorlogsrecht opgenomen waarbij burgers die niet naar een aanvallende macht gehoorzamen hun elementaire mensenrechten ontnomen worden.
Zodra je geboren bent ben je soldaat en dat stopt pas als je sterft.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Je had ook een Hamas sjaakie die zei dat ze geen gewone Isral burger hadden gedood, enkel soldaten. Interview was nog op de BBC.
Ik was hier vanochtend niet, maar dit heeft niks met je mensbeeld te maken en het willen beschermen ervan.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Er waren ook mensen hier vanmorgen die eerlijk zeiden dat ze het niet konden (en dus niet wilden) geloven.
Het heeft ook met je mensbeeld te maken. En dat je dat soms wilt beschermen. Denk ik.
Dat klopt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Plus het is in bepaalde hoek gewoon professioneel georganiseerde modus operandi om alle vuiligheid uit (wat zij zien als) eigen gelederen te ontkennen, downplayen. Het liefst nog terwijl je de ander beschuldigt van eenzijdig belichten en hypocrisie.
Dat is niet alleen nu met dit conflict maar een hele dikke rode draad.
Die kliniek is vandaag beschoten uit Gaza. En Hamas verbergt zoals bekend is de geschutsposities in civiele gebouwen. Ik heb geen zin om nu te gaan zoeken of bij die gebouwen een school heeft gezeten, maar in ieder geval wel een moskee en een ziekenhuis voor zover ik weet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is dus een fictief en extreem scenario
VS en Isral erkennen het ICC niet en de VS steunt Isral met hun veto om VN-resoluties tegen te houden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet de moraal maar het internationale recht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |