abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 oktober 2023 @ 22:45:23 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210920751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:43 schreef Droopie het volgende:

[..]
Inderdaad, ik durf een flinke fles wijn te verwedden dat er geen 40 babies zijn vermoord en onthoofd.
Was dit gebeurd hadden ze met grote bombarie de beelden verspreid via de media.
Een grote PR overwinning bestaat er niet.
Uiteraard beetje blurren enzo, maar nu hebben we 2 mensen die zeggen het zelf gezien te hebben, gaan mensen toch twijfelen.
Of de getroffen gezinnen nu met geweerschoten of met messen zijn vermoord, maakt natuurlijk bar weinig uit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 22:45:32 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210920754
quote:
9s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je de ander niet wanneer je wil de kop in kunt slaan dan moet je lief en diplomatiek zijn.
Hamas is relatief natuurlijk immens zwak. En niet lief en diplomatiek. Nederland is best sterk, vooral economisch
The End Times are wild
pi_210920755
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:42 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Vrouwen boeien het niet totdat ze hun lifestyle dreigen kwijt te raken.
Dus ik moet dreigen haar schoenenkast te decimeren als ze niet wekelijks naar mijn geschiedenisles luistert? :o
  woensdag 11 oktober 2023 @ 22:47:07 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210920773
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:44 schreef Slayage het volgende:
So much win for Netanyahu. Oekraïne vecht een existentiële oorlog tegen de Russen en Netanyahu weigert Kyiv te bezoeken om politieke redenen. Israel krijgt een aanslag voor de kiezen en zelensky wilt Israël bezoeken.

[ twitter ]
Ook puur opportunisme, maar ok
The End Times are wild
  woensdag 11 oktober 2023 @ 22:48:02 #105
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210920782
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zoveel invloed hebben vliegdekschepen nou ook weer niet. Zo'n schip heeft wellicht 60 vliegtuigen aan boord terwijl de Israelische luchtmacht zeker 10x groter is.
Ik denk dat je de capaciteiten van zo'n vliegdekschip behoorlijk onderschat.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210920783
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik vrees dat jij en ik hoe dan ook gekleurd nieuws krijgen, tot het eind der tijden
Dat sowieso maar je kunt moeilijk zeggen dat nieuws uit de bron op camera, gefilmd zonder verdere commentaar, biased is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210920787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of de getroffen gezinnen nu met geweerschoten of met messen zijn vermoord, maakt natuurlijk bar weinig uit.
In iedere oorlog worden hele gezinnen vermoord, maar 40 babies vermoordt? Dat is ongekend.

Maar (behalve dit topic), de meeste consternatie vandaag over een dode was het doodgebeten hondje gisteren bij Ewout

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hell To The Liars
pi_210920790
twitter
pi_210920795
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ga je gang. Verifieer maar een eind weg. Heb je Twitter overigens niet voor nodig.

Maar de beelden zoals hierboven ga je nooit zomaar op de NOS krijgen. Thank god. Ik hoop echt dat dat zo blijft.
Ja en nee. Ikzelf kijk uit principe niet naar dat soort beelden. Maar het niet tonen is ondertussen ook problematisch geworden omdat het desinformatie helpt. Er zijn geen mensen doodgeschoten, er zijn geen dode babies, er zijn geen vrouwen met een bloedend kruis, er is niet gespuugd op naakte lijken. Het is allemaal te erg om je voor te stellen. En sommige mensen hebben zonder de beelden maar een klein duwtje nodig om het zich echt niet meer voor te stellen dat het echt is.
pi_210920796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:48 schreef Werkperd het volgende:
[ twitter ]
Ach wat zijn het toch een lieverds he *;
  woensdag 11 oktober 2023 @ 22:50:56 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210920799
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Met deze oorlogsmisdaad rekken de de noodzakelijkheidsmarge voor Israël zodanig op dat alles platgooien mag.

Je zuigt dit gewoon uit je duim en weet werkelijk niets van oorlogsrecht. Ooit van proportionaliteit en subsidiariteit gehoord? Israël mag helemaal niet alles platgooien.
The End Times are wild
pi_210920808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar is dit echt een honest account? "Exposing anti-Israel media bias"
Ze noemen zich toch honestreporting? Hoe kun je daaraan twijfelen ;)

Gezien ze alleen zeggen "official" en niet welke "official" ga ik ervan uit dat het fake is.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 22:53:04 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210920810
Ik heb het gevoel dat als dit voorbij is, de vrede duurzamer en van langere tijd zal zijn.
De Israeliers zullen niets ontziend zijn, maar daarna kan er écht weer opgebouwd worden en kan wat mij betreft de Pallestijnen meer perspectief geboden worden op een beter leven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_210920818
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ga je gang. Verifieer maar een eind weg. Heb je Twitter overigens niet voor nodig.

Maar de beelden zoals hierboven ga je nooit zomaar op de NOS krijgen. Thank god. Ik hoop echt dat dat zo blijft.
Uiteraard.

Mweh ik heb wel twitter nodig want ik ga niet op de krochten naar gore zitten kijken, twitter zit een serieus filter tussen van serieuze mensen. En ja ook een filter van idioten maar die kun je ontvolgen en er zijn ook andere systemen om die tegenwicht te bieden.

Het gaat er niet om dat de NOS absurde beelden niet toont, ik zeg het nog maar een keer, het onderwerp is dit :

De NOS geeft enorm gekleurd verslag van de gebeurtenissen, dermate ernstig dat je visie anders zou zijn als je wél de feiten zou zien.

De realiteit komt niet overeen met het frame van de NOS.

Dat is problematisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210920820
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:52 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ze noemen zich toch honestreporting? Hoe kun je daaraan twijfelen ;)

Ik twijfelde maar was om na het zien van het paarse vinkje :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_210920821
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je zuigt dit gewoon uit je duim en weet werkelijk niets van oorlogsrecht. Ooit van proportionaliteit en subsidiariteit gehoord? Israël mag helemaal niet alles platgooien.
En toch is dat precies wat ze gaan doen.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 11 oktober 2023 @ 22:55:49 #117
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210920828
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik zie het al helemaal voor me, ongetrainde, onbewapende burgers die tot de tanden toe bewapende terroristen gaan uitleveren aan Israël.
Klopt het dat Marokko ooit ook een Joodse gemeenschap heeft gehad?
Volgens mij hebben ze daar vroeger altijd in vrede geleefd met de rest van de bevolking.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 22:56:19 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210920829
@LXIV

Hoe kijk jij aan tegen het verhaal dat de Israelische veiligheidsdiensten het helemaal gemist hebben en van niets wisten?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 11 oktober 2023 @ 22:57:03 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210920830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:54 schreef probeer het volgende:

[..]
En toch is dat precies wat ze gaan doen.
Ja, dat zouden ze kunnen proberen. En daarmee lossen ze dan netto niks mee op. Zelfs de vs zal niet toestaan dat Israël stelselmatig de Palestijnen gaat uitroeien. Bij 20K volgt een forse waarschuwing, bij 30 K stopt de steun, bij 40K volgen er sancties en bij 50K vallen er bommen op de IDF
The End Times are wild
pi_210920835
Ik zou sowieso niet Israëli officials direct geloven. Israël kan ook heel wat propaganda de lucht inslingeren. Daar zijn ze net als Hamas ook goed in.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210920836
Neef van Shani Louk nu bij OP1.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_210920838
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:45 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dus ik moet dreigen haar schoenenkast te decimeren als ze niet wekelijks naar mijn geschiedenisles luistert? :o
Ik zou beginnen met een ferme liniaal aan te schaffen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_210920839
Ik begrijp dat Netanyahu nu het tot officiële overheidspolitiek heeft gemaakt alle Hamasleden te doden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 22:58:31 #124
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210920849
Ook links-liberale Israëlische (sympathisanten) hun onverschillige houding en lijken achter Netanyahu te staan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_210920850
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:57 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Ik zou beginnen met een ferme liniaal aan te schaffen.
Zweepje ook goed, multifunctioneel :+
  woensdag 11 oktober 2023 @ 22:59:04 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210920851
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:56 schreef phpmystyle het volgende:
@:LXIV

Hoe kijk jij aan tegen het verhaal dat de Israelische veiligheidsdiensten het helemaal gemist hebben en van niets wisten?
Dat lijkt mij gezien de kwaliteit van deze diensten, de nabijheid van de Gaza-strook, het uitgebreide infiltrantennetwerk en alle technische Intel-middelen maar vooral de schaal van deze operatie en het aantal mensen dat betrokken moet zijn geweest bij de voorbereiding erg onwaarschijnlijk
The End Times are wild
pi_210920853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:57 schreef HiZ het volgende:
Ik begrijp dat Netanyahu nu het tot officiële overheidspolitiek heeft gemaakt alle Hamasleden te doden.
Ook dat is een oorlogsmisdaad he, zo'n verklaring op zichzelf al: https://en.wikipedia.org/wiki/No_quarter
zie email 27 oktober
pi_210920856
Heftige verhaal nu bij OP1.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_210920858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Uiteraard.

Mweh ik heb wel twitter nodig want ik ga niet op de krochten naar gore zitten kijken, twitter zit een serieus filter tussen van serieuze mensen. En ja ook een filter van idioten maar die kun je ontvolgen en er zijn ook andere systemen om die tegenwicht te bieden.

Het gaat er niet om dat de NOS absurde beelden niet toont, ik zeg het nog maar een keer, het onderwerp is dit :

De NOS geeft enorm gekleurd verslag van de gebeurtenissen, dermate ernstig dat je visie anders zou zijn als je wél de feiten zou zien.

De realiteit komt niet overeen met het frame van de NOS.

Dat is problematisch.
Dit ben ik met je eens, ik hoorde dat de Vlaardingse burgermeester de Israelische vlag had weggehaald na protesten van zijn vele palestijnse inwoners.
Dat vond ik oprecht sympathiek en begrijp ik, je denkt toch die arme mensen komen hier naar toe voor een beter leven.

Nu lees ik vanavond dat die gast in 1979 is opgepakt met explosieven op een frans vliegveld..
4 maanden vastgezeten en nu woont hier.

Grrr.

Hadden ze er wel bij de NOS even bij mogen zeggen
Hell To The Liars
pi_210920859
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat zouden ze kunnen proberen. En daarmee lossen ze dan netto niks mee op. Zelfs de vs zal niet toestaan dat Israël stelselmatig de Palestijnen gaat uitroeien. Bij 20K volgt een forse waarschuwing, bij 30 K stopt de steun, bij 40K volgen er sancties en bij 50K vallen er bommen op de IDF
:')
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:00:24 #131
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210920862
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:57 schreef superniger het volgende:
Neef van Shani Louk nu bij OP1.
Zegt hij nog iets nieuws? Is er al bevestiging dat ze nog leeft?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:00:29 #132
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210920863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd naar wat Hezbollah gaat doen als het grote grondoffensief begint. Die pop up ziekenhuizen ook, tering ze verwachten wel wat. En Iran... Zou het echt de pan uit escaleren?
Ik denk dat we de grootste vluchtelingencrisis van deze eeuw krijgen volgend jaar 2024.

Miljoenen Libanezen, Syriërs en Gazastrokiërs die Europa nog als enige uitweg zien.

Libanon telt een zeer grote vluchtelingengemeenschap wat betreft de Syriërs en Palestijnen.
Die komen straks ook allemaal bij ons, mocht Libanon in een burgeroorlog geraken.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:01:42 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210920867
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:59 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Eigenlijk ga ik niet in op smilies, maar goed. Ook de VS staat een genocide op de Palestijnen niet toe.
The End Times are wild
pi_210920870
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:59 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zweepje ook goed, multifunctioneel :+
Vergeet niet een hoed en een leren jack bij aan te schaffen ;)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_210920879
quote:

[..]
Gast er was een filmpje vandaag op het internet van een Amerikaanse nieuwszender waar Amerikaanse reporters aan het huilen waren vanwege de aanslag in Israël, waren democraten waarvan ook kritiek begint te komen binnen de eigen gelederen op het antisemitisme binnen de linkerhoek van de partij. Die Amerikanen steunen Israël volledig, republikeinen en democraten, buiten de linkerhoek, en hebben dus een vrijbrief, de rest van de wereld kan dan niks buiten wat schreeuwen op conferenties. Ben bang dat er niet veel overblijft van gaza. Die jagen ze de zee of Egypte in, hebben ze nu ook al vaker geroepen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210920881
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook dat is een oorlogsmisdaad he, zo'n verklaring op zichzelf al: https://en.wikipedia.org/wiki/No_quarter
Ja. Ik vroeg het me al eerder af of ze de rules of engagement hadden aangepast. Dat was nadat ik las dat er dode Hamas terroristen waren gevonden in hun ondergoed. Terwijl dat lijkt op iemand die zich heeft overgegeven en zich moet uitkleden om te controleren Of hij geen bomvest draagt.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:03:19 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210920882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat lijkt mij gezien de kwaliteit van deze diensten, de nabijheid van de Gaza-strook, het uitgebreide infiltrantennetwerk en alle technische Intel-middelen maar vooral de schaal van deze operatie en het aantal mensen dat betrokken moet zijn geweest bij de voorbereiding erg onwaarschijnlijk
HIer ook.

Kunnen wij - met als onze informatie beperkingen - klein beetje concluderen dat Israel het heeft laten gebeuren (allicht het offensieve vermogen onderschat) om vervolgens een goede reden te hebben om over te kunnen gaan naar een volledige invasie?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_210920884
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Eigenlijk ga ik niet in op smilies, maar goed. Ook de VS staat een genocide op de Palestijnen niet toe.
En toch sturen ze een tweede carrier.
Genocide is ook maar een naam, massale bombardementen op gebouwen waar Hamas in zit zijn legitieme doelen volgens Israel. En ja, dan gaan er heel veel burgers dood.
Het lijkt er alleen wel op dat Hamas in ieder geval in een deel van die gebouwen inderdaad zit.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:04:41 #139
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210920888
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:56 schreef phpmystyle het volgende:
@:LXIV

Ik geloof het niet. Dit was niet te missen. Ik ben van de school dat ze dit hebben laten gebeuren. Op zijn minst.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210920889
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:43 schreef Droopie het volgende:

[..]
Inderdaad, ik durf een flinke fles wijn te verwedden dat er geen 40 babies zijn vermoord en onthoofd.
Was dit gebeurd hadden ze met grote bombarie de beelden verspreid via de media.
Een grote PR overwinning bestaat er niet.
Uiteraard beetje blurren enzo, maar nu hebben we 2 mensen die zeggen het zelf gezien te hebben, gaan mensen toch twijfelen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:04:56 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210920892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:02 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Gast er was een filmpje vandaag op het internet van een Amerikaanse nieuwszender waar Amerikaanse reporters aan het huilen waren vanwege de aanslag in Israël, waren democraten waarvan ook kritiek begint te komen binnen de eigen gelederen op het antisemitisme binnen de linkerhoek van de partij. Die Amerikanen steunen Israël volledig en hebben dus een vrijbrief, de rest van de wereld kan dan niks buiten wat schreeuwen op conferenties. Ben bang dat er niet veel overblijft van gaza.
Er is nogal een verschil tussen Israël volledig steunen bij het verslaan van Hamas en het toekijken wanneer het de Palestijnen gaat uitroeien.
Het is ook niet in het belang van de vs dit toe te staan, noch in overeenstemming met hun fundamentele overtuigingen. Gaat dus niet gebeuren, en Israël weet dat.
The End Times are wild
pi_210920899
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik geloof het niet. Dit was niet te missen. Ik ben van de school dat ze dit hebben laten gebeuren. Op zijn minst.

Wil je even kappen met quotes van anderen aan te passen?

Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2023 23:05:58 ]
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:06:20 #143
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210920903
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:33 schreef Werkperd het volgende:
We hoeven niet verbaast toe te kijken als Amerika straks met een evacuatieplan komt voor burgers in Gaza. Dat doen zij natuurlijk niet omdat zij zo o vredelievend zijn. Er is een veel groter iets aan gaande.

Netanyahu had het paar dagen geleden over het veranderen van heel midden-oosten. Het kan goed zijn dat Gaza straks volledig zal worden ingenomen. De overblijfselen van Palestina zal ook volledig ingenomen worden. Er gaat immers een kaart rond zonder Palestina erop.

Die gehele vloot enal zit me sterk dwars. Stinkt aan alle kanten dit.
Grote kans dat alle Palestijnen, Egypte in worden gejaagd. En de hele Gazastrook gesloopt gaat worden.

Ik vind dit misdadig van Israël, omdat ze hun eigen problemen nu afschuiven op Egypte.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:06:26 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210920904
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
HIer ook.

Kunnen wij - met als onze informatie beperkingen - klein beetje concluderen dat Israel het heeft laten gebeuren (allicht het offensieve vermogen onderschat) om vervolgens een goede reden te hebben om over te kunnen gaan naar een volledige invasie?
Durf ik niet stellig te beweren. Wel dat Israël gewoon een hele rare regering heeft hoor!!
The End Times are wild
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:06:34 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210920906
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, maar er is wel een verschil tussen massaal afslachten of een hoge risico-tolerantie toestaan op collateral damage.

Persoonlijk denk ik dat je collateral damage niet kan voorkomen indien je dit probleem fundamenteel wil oplossen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:08:17 #146
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210920918
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, maar er is wel een verschil tussen massaal afslachten of een hoge risico-tolerantie toestaan op collateral damage.

Persoonlijk denk ik dat je collateral damage niet kan voorkomen indien je dit probleem fundamenteel wil oplossen.
Een eindoplossing, zeg maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:08:20 #147
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210920919
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja ik vermoed het ook, maar wel onderschat hebben dat dit zo uit de hand kon lopen.
Onbegrijpelijk dat Abbas en Hamas dit hebben gedaan. Dit is het einde van hun staat zoals ze het kenden. Ze hebben hun eigen glazen ingegooid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_210920922
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat los je niet op met wat aan beelden hierboven staat. (https://twitter.com/Golds(...)uY4RIicqON9YvaQ&s=19)
(Niet okay beelden. )

Want dan daaruit verifieer je nog niets.
En prima als je dit wil zien. Maar dat hoeft echt niet in je gezicht op het 8 uur journaal.
Ik wil het dus niet zien. Maar het niet laten zien helpt ontkennen.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er is nogal een verschil tussen Israël volledig steunen bij het verslaan van Hamas en het toekijken wanneer het de Palestijnen gaat uitroeien.
Het is ook niet in het belang van de vs dit toe te staan, noch in overeenstemming met hun fundamentele overtuigingen. Gaat dus niet gebeuren, en Israël weet dat.
De Amerikanen zijn niet altijd even succesvol bij het controleren van Israël. Maar je kunt het gevoeglijk op je buik schrijven datze Israël gaan bestraffen voor gepleegde oorlogsmisdaden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:08:51 #149
13462 BansheeBoy
pi_210920924
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:05 schreef PS. het volgende:

Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven.
Ik denk het echt. Ik denk dat ze hiermee hun plannen kunnen versnellen. Wat die plannen dan zijn weet ik niet, maar het zal niet veel soeps zijn.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_210920941
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik denk het echt. Ik denk dat ze hiermee hun plannen kunnen versnellen. Wat die plannen dan zijn weet ik niet, maar het zal niet veel soeps zijn.

Je weet dondersgoed op welke vraag
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:10:06 #151
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210920942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een eindoplossing, zeg maar.
En dan ben je ook nog leraar...
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:10:47 #152
346939 Janneke141
pi_210920947
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En dan ben je ook nog leraar...
Het zijn jouw plannen hè. Niet die van mij.
pi_210920950
quote:
18s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:07 schreef Vallon het volgende:

[..]
Natuurlijk begrijp ik ook dat het heel erg complex en ontzettend ingewikkeld is.
Met de vraagstelling ("schuld" wasda ?) is nergens iets mee aan te vangen wanneer rekening moet worden gehouden met alle hoop verloren individu omdat die daar zijnde, onschuldig zouden zijn. De term (on)schuld zegt wmb verder niet(s) of dat al of niet hier zo is.

De term (on)schuld die menigeen vanuit zij/haar denkwijze begrijpelijk toepast, maakt of dat het hier gaat om een soort afweging of rechtvaardiging omtrent een veroordeling of vrijspraak. Iets dat hier niet eens aan de orde is. Israëlische burger niets ontziend worden aangevallen. Alleen met snijden zal hier het gezwel weggenomen kunnen worden. Daar van afzien zal het het leed laten voortduren en groter maken voor anderen die ook onschuldig zijn.
Hamas heeft helaas geen enkele boodschap aan andermans onschuld.

De "oorlogsmisdaden"; worden gepleegd in en door een autonoom leefgebied dat daartoe alle medewerking geeft om brute aanvallen op andere daarbuiten levende "onschuldige" burgers te plegen zoals babies, kinderen uiteen te rijten, te ontvoeren of te verbranden in hun panicrooms.
Even voor de duidelijkheid. Niet veel eerder heb ik me on ironisch afgevraagd of Hamas wel dingen doet die geen oorlogsmisdaden zijn.
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 23:11:18 #154
236264 crew  capricia
pi_210920952
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:03 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik wil het dus niet zien. Maar het niet laten zien helpt ontkennen.
"Dan zullen het wel Oekraïners zijn die dit gedaan hebben, toen."
Je gaat deze mensen niet overtuigen.

En ik heb het normale NOS journaal die ik zo af en toe kijk met mijn gezin, daar niet voor over.

Maar wellicht is er een middenoplossing. Later op de avond. Viewers discretion etc.

De beelden hoeven niet verboden te worden. Het hoeft alleen niet in je gezicht te exploderen. Op iedere app die een minderjarige gebruikt.
Kan best wat discretie gebruiken. :D

En wellicht verschillen we hierover gewoon van mening. Kan ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:11:21 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210920953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:03 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Genocide is ook maar een naam, massale bombardementen op gebouwen waar Hamas in zit zijn legitieme doelen volgens Israel. En ja, dan gaan er heel veel burgers dood.
Het lijkt er alleen wel op dat Hamas in ieder geval in een deel van die gebouwen inderdaad zit.
Die carrier kan dus voor van alles gebruikt worden. Ik denk, zoals al gezegd, vooral om andere statelijke actoren af te schrikken zich er mee te bemoeien.

Ja, je kunt fors bombarderen tegen Hamas, maar als er op zeker moment tienduizenden Palestijnen omgekomen zijn is het niet meer proportioneel.

Je mag bijv ook een school bombarderen als daar vijanden zitten, maar het wordt al moeilijk als de conciërge er rondloopt. Zitten alle klassen vol kinderen, dan is het gewoon illegaal. Al weet je 109 % zeker dat de vijand er zit.
Zo is het ook met Gaza op grotere schaal. Je kunt geen 100.000 inwoners afslachten om 10.000 Hamas-leden te pakken. Zelfs niet al zouden die Palestijnen toegestaan hebben dat ze tussen hun zitten.
The End Times are wild
pi_210920956

Dat was een hele flinke knal heel veel verderop
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:11:33 #157
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210920957
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, niet doen.
Er is geen plan op vernietiging of wat dan ook.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:11:45 #158
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210920962
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zijn jouw plannen hè. Niet die van mij.
Wtf?
Je bent ziek.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:12:44 #159
346939 Janneke141
pi_210920967
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wtf?
Je bent ziek.
Ja, dat zal het zijn.
pi_210920969
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die carrier kan dus voor van alles gebruikt worden. Ik denk, zoals al gezegd, vooral om andere statelijke actoren af te schrikken zich er mee te bemoeien.

Ja, je kunt fors bombarderen tegen Hamas, maar als er op zeker moment tienduizenden Palestijnen omgekomen zijn is het niet meer proportioneel.

Je mag bijv ook een school bombarderen als daar vijanden zitten, maar het wordt al moeilijk als de conciërge er rondloopt. Zitten alle klassen vol kinderen, dan is het gewoon illegaal. Al weet je 109 % zeker dat de vijand er zit.
Zo is het ook met Gaza op grotere schaal. Je kunt geen 100.000 inwoners afslachten om 10.000 Hamas-leden te pakken. Zelfs niet al zouden die Palestijnen toegestaan hebben dat ze tussen hun zitten.
Leuk, fijne theorie,
gaan ze verder niets mee doen.

Zeker niet aangezien Hamas zich ook aan geen enkele 'regel' houd.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:13:52 #161
13462 BansheeBoy
pi_210920976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:10 schreef PS. het volgende:

[..]
Je weet dondersgoed op welke vraag
Ja, simpel. Je kan een omvangrijke operatie als deze gewoon niet missen. Er zijn teveel mensen bij betrokken. Het moet hen ergens hebben bereikt. Dus nogmaals, ze spinnen hier geen garen bij. Ze kunnen hierdoor sneller hun akelige agenda uitrollen. Het begin zien we al.

En Israël zal nooit worden terug geroepen door andere landen. Ze kunnen doen wat ze willen.

woensdag 11 oktober 2023 @ 23:14:22 #162
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210920979
quote:

[..]

Ja heel leuk.
Maar dan blijf je in een catch 22 zitten.
Je kan dit niet oplossen met speciale operaties en SWOT-teams. Daar is het volume aan Hamas-strijders veel te groot voor.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_210920985
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, simpel. Je kan een omvangrijke operatie als deze gewoon niet missen. Er zijn teveel mensen bij betrokken. Het moet hen ergens hebben bereikt. Dus nogmaals, ze spinnen hier geen garen bij. Ze kunnen hierdoor sneller hun akelige agenda uitrollen. Het begin zien we al.

En Israël zal nooit worden terug geroepen door andere landen. Ze kunnen doen wat ze willen.

Ja de groeten.
pi_210920987
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:11 schreef capricia het volgende:

[..]
"Dan zullen het wel Oekraïners zijn die dit gedaan hebben, toen."
Je gaat deze mensen niet overtuigen.

En ik heb het normale NOS journaal die ik zo af en toe kijk met mijn gezin, daar niet voor over.

Maar wellicht is er een middenoplossing. Later op de avond. Viewers discretion etc.

De beelden hoeven niet verboden te worden. Het hoeft alleen niet in je gezicht te exploderen. Op iedere app die een minderjarige gebruikt.
Kan best wat discretie gebruiken. :D

En wellicht verschillen we hierover gewoon van mening. Kan ook.
Oh zo'n watershed oplossing lijkt me prima. Zodat je in ieder geval weet wanneer je niet moet kijken. En dat je het niet in het kinderjournaal gooit lijkt me logisch.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:14:51 #165
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210920988
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

_O-
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:15:27 #166
13462 BansheeBoy
pi_210920994
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:11 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Antwoord op de vraag waarom je Israël steeds klein maakt, zelfs als je het quote van anderen pas je het aan, en het antwoord ontwijk je, nu weer.
Dit was bij hoge uitzondering. Ik kan wel antwoord geven maar mijn posts worden helaas verwijderd. Ik ga me niet vermoeien. Had ik toch al gezegd? :?

pi_210920996
Ga er maar van uit dat ze heel Gaza naar de tyfus brengen. En de VS gaat het helemaal goed vinden. Alles over asbestslachtoffers wordt gewoon verdraaid of genegeerd. Goh, wat zijn sommige mensen goedgelovig hier. De VS staat alles toe als ze dat willen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210920997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:03 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
En dat laatste maakt de gebouwen tot legitiem doelwit. De burgers evacueren -Israel geeft aan waar ze niet zullen bombarderen- is dan de verplichting van Hamas. En doet Hamas dit willens en wetens niet, pleegt Hamas de oorlogsmisdaad.

Hamas kan zich maar beter overgeven. Mochten die lui bang zijn doodgeschoten te worden als ze het proberen omdat de soldaten bang zijn voor bomgordels kunnen ze die angst weg nemen door bijvoorbeeld in hun onderbroek of blote reet richting de IDF locaties te lopen, luid schreeuwend dat ze niet verder durven vechten.
Een tikje vernederend uiteraard omdat die beelden wel de wereld over zullen gaan, maar het is voor het leven der onschuldige palestijnen, zullen we maar zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2023 23:18:49 ]
pi_210921003
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dit was bij hoge uitzondering. Ik kan wel antwoord geven maar mijn posts worden helaas verwijderd. Ik ga me niet vermoeien. Had ik toch al gezegd? :?

Nee, je negeert de vraag en ik vind je daarom onwaarachtig BansheeBoy
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:17:11 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210921007
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nou, uiteindelijk is het wel de schuld van Hamas en de bevolking die haar geen strobreed in weg ligt. Dit is gewoon een hele domme zet geweest, met hele verstrekkende gevolgen voor de mensen daar.

Sad but true.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 23:17:30 #171
236264 crew  capricia
pi_210921008
quote:

[..]
Ja. Die mensen verdienen een proces.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210921013
quote:

[..]

Als de vijand schiet vanuit de school (oorlogsmisdaad) veranderd dat de situatie weer.

Het probleem ligt echt meer aan het feit dat Hamas schijt heeft aan elke regel waar hun ideologische vrienden Israël aan willen houden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:18:23 #173
13462 BansheeBoy
pi_210921017
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:16 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, je negeert de vraag en ik vind je daarom onwaarachtig BansheeBoy
Nou prima. Agree to disagree. Even goede vrienden.

pi_210921027
Er wordt weer geschoten.
pi_210921029
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Nou prima. Agree to disagree. Even goede vrienden.

Nee, agree to disagree kan alleen als je allebei eerlijk bent en dan ergens over van mening verschilt. Jij bent simpelweg niet zuiver op de graat met je continue ontwijking om een antwoord te geven op een simpele vraag.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:21:51 #176
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210921034
quote:

[..]
Is dat ook zo als het terroristen zijn of je het als land terroristen vindt?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:22:24 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210921038
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat kan ook niet, maar het moet dus wel proportioneel zijn. Wat proportioneel dan is blijft enigszins arbitrair, maar tienduizenden Palestijnen doden is dat in ieder geval niet, net zomin als honderdduizenden Palestijnen uit hun land verjagen.
The End Times are wild
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:22:43 #178
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210921041
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:20 schreef Erasmus het volgende:
Er wordt weer geschoten.
Volgens mij wordt er gewoon een patroon afgewerkt bij het platleggen van Gaza. Ik zie het ook niet echt stoppen voor de gijzelaars vrij zijn.

Of dat genoeg is voor stoppen durf ik niet te voorspellen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:24:34 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210921048
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:18 schreef HiZ het volgende:

[..]
Als de vijand schiet vanuit de school (oorlogsmisdaad) veranderd dat de situatie weer.

Het probleem ligt echt meer aan het feit dat Hamas schijt heeft aan elke regel waar hun ideologische vrienden Israël aan willen houden.
Ook als die vijand schiet vanuit die school mag je er geen bom op gooien als daar kinderen zijn. Verzin dan maar iets anders.

Het is, zoals al eerder gezegd, niet relevant of jouw tegenstander zich wel of niet aan het oorlogsrecht houdt.
The End Times are wild
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:24:42 #181
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210921050
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat kan ook niet, maar het moet dus wel proportioneel zijn. Wat proportioneel dan is blijft enigszins arbitrair, maar tienduizenden Palestijnen doden is dat in ieder geval niet, net zomin als honderdduizenden Palestijnen uit hun land verjagen.
Ik ben bang, en ik neem aan dat dat voor niemand een doel op zich is, dat dat wel gaat gebeuren als we een tijdje verder zijn.

Hamas strijders geven zich niet altijd uit als zodanig, hoe vind je ze?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_210921063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:23 schreef HiZ het volgende:

[..]
Volgens mij wordt er gewoon een patroon afgewerkt bij het platleggen van Gaza. Ik zie het ook niet echt stoppen voor de gijzelaars vrij zijn.

Lastige met die blokkade is nu dat je de impact weinig kan zien. Alles is zo donker. Maar je ziet echt om de paar minuten vuurballen en hoort de impact secondes later.

Ze werken sowieso een lijst van een gerichte schoten af.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 11-10-2023 23:25:55 ]
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:25:44 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210921066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze kunnen voorlopig ook moeilijk wat anders doen, ik weet niet hoeveel mensen gegijzeld zijn maar een grondoorlog gaat Israel meer levens kosten.
pi_210921074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ook als die vijand schiet vanuit die school mag je er geen bom op gooien als daar kinderen zijn. Verzin dan maar iets anders.

Het is, zoals al eerder gezegd, niet relevant of jouw tegenstander zich wel of niet aan het oorlogsrecht houdt.
Gewoon dwars erdoorheen dan, noemen we wel scholen naar de gijzelaars en richten we standbeelden op.
pi_210921078
https://www.telegraaf.nl/(...)astrook-toe-te-laten

quote:
Egypte wil geen vluchtelingen uit Gazastrook toelaten
Egypte heeft met onder meer de Verenigde Staten gesproken over humanitaire hulp voor de Gazastrook via de Egyptische grens, nu Israël oorlog voert met de Hamasbeweging in het Palestijnse gebied. De regering in Caïro verwerpt echter elke stap om Palestijnse vluchtelingen toe te laten, is van Egyptische veiligheidsbronnen vernomen.

Caïro, dat vaak bemiddelt tussen Israël en de Palestijnen, dringt er altijd op aan dat de twee partijen de conflicten binnen hun grenzen oplossen. Volgens Egypte is dat de enige manier waarop de Palestijnen hun recht op een eigen staat veilig kunnen stellen. Egypte beperkt dan ook al jaren de toestroom van Palestijnen uit de Gazastrook, zelfs tijdens de hevigste conflicten. Het land raakte meermaals verwikkeld in een oorlog met Israël. Dat gebeurde voor het laatst toen Egypte samen met Syrië een verrassingsaanval uitvoerde in 1973 tijdens Jom Kippoer, een belangrijke joodse feestdag.

De VN-vluchtelingenorganisatie in Palestijns gebied (UNRWA) zegt dringend ruim honderd miljoen dollar nodig te hebben voor "levensreddende" noodhulp de komende negentig dagen voor ongeveer een half miljoen Palestijnen.

In de kleine kuststrook, ingeklemd tussen Israël in het noorden en oosten en Egypte in het zuidwesten, wonen ongeveer 2,3 miljoen mensen. Zij leven onder een gedeeltelijke blokkade sinds terreurbeweging Hamas er in 2007 de macht overnam en raketten begon af te vuren op Israël.

Ze "komen echt op" voor hun broers en zusters. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210921080
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:25 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Lastige met die blokkade is nu dat je de impact weinig kan zien. Alles is zo donker. Maar je ziet echt om de paar minuten vuurballen en hoort de impact secondes later.

Ze werken sowieso een lijst van een gerichte schoten af.
Dit had je gister ook niet gezien hoor, deze explosies zijn echt in het uiterste noorden.

Afgelopen nachten had je nog echt bombardementen midden in de stad.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:28:16 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210921086
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja heel leuk.
Maar dan blijf je in een catch 22 zitten.
Je kan dit niet oplossen met speciale operaties en SWOT-teams. Daar is het volume aan Hamas-strijders veel te groot voor.
Je kan het probleem ook niet oplossen met massale bombardementen. Want al zou je alle Hamas-leden zo kunnen doden, als de omstandigheden op de Gaza blijven zoals ze waren dan heb je binnen 10 jaar weer een nieuwe generatie Hamas.
Je moet dus structureel en duurzaam iets veranderen.
The End Times are wild
pi_210921087
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:14 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Vergeet die Hamas nou eens ff man. Het gaat niet om Hamas maar om omringende landen die mogelijk kunnen optreden tegen Israël.

Die kijken wel uit, die zijn genoeg vernederd door het IDF in de afgelopen 80 jaar.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210921091
quote:

[..]

Natuurlijk niet. Een militair doel is elk gebouw dat gebruikt wordt door de vijand, Helemaal als ze dat gebruik schieten inhoudt. Het is een oorlogsmisdaad die kinderen niet te evacueren.
pi_210921097
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ook puur opportunisme, maar ok
Nee hij heeft een punt, Israel is nog steeds huiverig om de Russen voor het hoofd te stoten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210921101
quote:

[..]
Neuj. Verder dan sancties zal het sowieso niet gaan. Veel te veel invloedrijke Joodse Amerikanen, voor welke POTUS dan ook om bommen op Israël te gooien.
"Pools are perfect for holding water"
pi_210921102
quote:

[..]

De proportionaliteit wijzigt daardoor wel. Ook een school vol kinderen in geen ondoordringbaar schild. Er is een punt waar die school met kinderen en al volledig legaal aan gort mag worden geschoten.

Overigens kunnen we hierover praten tot de volgende eeuw, maar de kans dat er wat dan ook dat er gebeurt in Gaza de komende weken tot een straf gaat leiden nagenoeg nul is. Israël zou berechting onmogelijk maken en de VS zou ze daarbij steunen. Voorzover ik weet hebben ze dat juridisch al geregeld.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:30:16 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210921103
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Een militair doel is elk gebouw dat gebruikt wordt door de vijand, Helemaal als ze dat gebruik schieten inhoudt. Het is een oorlogsmisdaad die kinderen niet te evacueren.
Je weet niets van oorlogsrecht en zuigt dit ter plekke uit je duim. Geef het maar toe.
The End Times are wild
pi_210921107
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je kan het probleem ook niet oplossen met massale bombardementen. Want al zou je alle Hamas-leden zo kunnen doden, als de omstandigheden op de Gaza blijven zoals ze waren dan heb je binnen 10 jaar weer een nieuwe generatie Hamas.
Een wat mij betreft zeer belangrijk punt die je hier maakt, wanneer het voorbij is helpen opbouwen en hopelijk komt het dan wel tot een oplossing die voor beide kampen bevredigend is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:30:53 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210921110
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:30 schreef probeer het volgende:

[..]
Neuj. Verder dan sancties zal het sowieso niet gaan.
Israël zal op tijd stoppen
The End Times are wild
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:30:58 #196
13462 BansheeBoy
pi_210921113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee hij heeft een punt, Israel is nog steeds huiverig om de Russen voor het hoofd te stoten.
Israël is denk ik helemaal nergens huiverig voor. Ze doen wat ze willen wanneer ze willen en hoe ze willen.

pi_210921116
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:48 schreef Werkperd het volgende:
[ twitter ]
Ja snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit fake is he?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:31:15 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210921117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat het een het ander niet uitsluit.
Nu massaal bombarderen en artillerie-strikes, daarna opbouwen en werken aan perspectief voor de mensen aldaar.
Dit kan niet zo doorgaan..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_210921122
In London rijden ze rond met palestina vlaggen schreeuwend "Fuck jews" "rape their daughters".

https://9gag.com/gag/arm0(...)tm_medium=post_share
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:32:37 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210921128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:30 schreef HiZ het volgende:

[..]
De proportionaliteit wijzigt daardoor wel. Ook een school vol kinderen in geen ondoordringbaar schild. Er is een punt waar die school met kinderen en al volledig legaal aan gort mag worden geschoten.
Nee, dat is er dus gewoon niet.

Dan moet je een andere oplossing voor die situatie bedenken of desnoods terugtrekken.
quote:
Overigens kunnen we hierover praten tot de volgende eeuw, maar de kans dat er wat dan ook dat er gebeurt in Gaza de komende weken tot een straf gaat leiden nagenoeg nul is. Israël zou berechting onmogelijk maken en de VS zou ze daarbij steunen. Voorzover ik weet hebben ze dat juridisch al geregeld.
Weet ik niet
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')