Is dat ook zo als het terroristen zijn of je het als land terroristen vindt?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook dat is een oorlogsmisdaad he, zo'n verklaring op zichzelf al: https://en.wikipedia.org/wiki/No_quarter
Dat kan ook niet, maar het moet dus wel proportioneel zijn. Wat proportioneel dan is blijft enigszins arbitrair, maar tienduizenden Palestijnen doden is dat in ieder geval niet, net zomin als honderdduizenden Palestijnen uit hun land verjagen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, maar er is wel een verschil tussen massaal afslachten of een hoge risico-tolerantie toestaan op collateral damage.
Persoonlijk denk ik dat je collateral damage niet kan voorkomen indien je dit probleem fundamenteel wil oplossen.
Volgens mij wordt er gewoon een patroon afgewerkt bij het platleggen van Gaza. Ik zie het ook niet echt stoppen voor de gijzelaars vrij zijn.quote:
Ook als die vijand schiet vanuit die school mag je er geen bom op gooien als daar kinderen zijn. Verzin dan maar iets anders.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als de vijand schiet vanuit de school (oorlogsmisdaad) veranderd dat de situatie weer.
Het probleem ligt echt meer aan het feit dat Hamas schijt heeft aan elke regel waar hun ideologische vrienden Israël aan willen houden.
Ik ben bang, en ik neem aan dat dat voor niemand een doel op zich is, dat dat wel gaat gebeuren als we een tijdje verder zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kan ook niet, maar het moet dus wel proportioneel zijn. Wat proportioneel dan is blijft enigszins arbitrair, maar tienduizenden Palestijnen doden is dat in ieder geval niet, net zomin als honderdduizenden Palestijnen uit hun land verjagen.
Lastige met die blokkade is nu dat je de impact weinig kan zien. Alles is zo donker. Maar je ziet echt om de paar minuten vuurballen en hoort de impact secondes later.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er gewoon een patroon afgewerkt bij het platleggen van Gaza. Ik zie het ook niet echt stoppen voor de gijzelaars vrij zijn.
Of dat genoeg is voor stoppen durf ik niet te voorspellen.
Ze kunnen voorlopig ook moeilijk wat anders doen, ik weet niet hoeveel mensen gegijzeld zijn maar een grondoorlog gaat Israel meer levens kosten.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er gewoon een patroon afgewerkt bij het platleggen van Gaza. Ik zie het ook niet echt stoppen voor de gijzelaars vrij zijn.
Of dat genoeg is voor stoppen durf ik niet te voorspellen.
Gewoon dwars erdoorheen dan, noemen we wel scholen naar de gijzelaars en richten we standbeelden op.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook als die vijand schiet vanuit die school mag je er geen bom op gooien als daar kinderen zijn. Verzin dan maar iets anders.
Het is, zoals al eerder gezegd, niet relevant of jouw tegenstander zich wel of niet aan het oorlogsrecht houdt.
Ze "komen echt op" voor hun broers en zusters.quote:Egypte wil geen vluchtelingen uit Gazastrook toelaten
Egypte heeft met onder meer de Verenigde Staten gesproken over humanitaire hulp voor de Gazastrook via de Egyptische grens, nu Israël oorlog voert met de Hamasbeweging in het Palestijnse gebied. De regering in Caïro verwerpt echter elke stap om Palestijnse vluchtelingen toe te laten, is van Egyptische veiligheidsbronnen vernomen.
Caïro, dat vaak bemiddelt tussen Israël en de Palestijnen, dringt er altijd op aan dat de twee partijen de conflicten binnen hun grenzen oplossen. Volgens Egypte is dat de enige manier waarop de Palestijnen hun recht op een eigen staat veilig kunnen stellen. Egypte beperkt dan ook al jaren de toestroom van Palestijnen uit de Gazastrook, zelfs tijdens de hevigste conflicten. Het land raakte meermaals verwikkeld in een oorlog met Israël. Dat gebeurde voor het laatst toen Egypte samen met Syrië een verrassingsaanval uitvoerde in 1973 tijdens Jom Kippoer, een belangrijke joodse feestdag.
De VN-vluchtelingenorganisatie in Palestijns gebied (UNRWA) zegt dringend ruim honderd miljoen dollar nodig te hebben voor "levensreddende" noodhulp de komende negentig dagen voor ongeveer een half miljoen Palestijnen.
In de kleine kuststrook, ingeklemd tussen Israël in het noorden en oosten en Egypte in het zuidwesten, wonen ongeveer 2,3 miljoen mensen. Zij leven onder een gedeeltelijke blokkade sinds terreurbeweging Hamas er in 2007 de macht overnam en raketten begon af te vuren op Israël.
Dit had je gister ook niet gezien hoor, deze explosies zijn echt in het uiterste noorden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:25 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Lastige met die blokkade is nu dat je de impact weinig kan zien. Alles is zo donker. Maar je ziet echt om de paar minuten vuurballen en hoort de impact secondes later.
Ze werken sowieso een lijst van een gerichte schoten af.
Je kan het probleem ook niet oplossen met massale bombardementen. Want al zou je alle Hamas-leden zo kunnen doden, als de omstandigheden op de Gaza blijven zoals ze waren dan heb je binnen 10 jaar weer een nieuwe generatie Hamas.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja heel leuk.
Maar dan blijf je in een catch 22 zitten.
Je kan dit niet oplossen met speciale operaties en SWOT-teams. Daar is het volume aan Hamas-strijders veel te groot voor.
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:14 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Vergeet die Hamas nou eens ff man. Het gaat niet om Hamas maar om omringende landen die mogelijk kunnen optreden tegen Israël.
Natuurlijk niet. Een militair doel is elk gebouw dat gebruikt wordt door de vijand, Helemaal als ze dat gebruik schieten inhoudt. Het is een oorlogsmisdaad die kinderen niet te evacueren.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook als die vijand schiet vanuit die school mag je er geen bom op gooien als daar kinderen zijn. Verzin dan maar iets anders.
Het is, zoals al eerder gezegd, niet relevant of jouw tegenstander zich wel of niet aan het oorlogsrecht houdt.
Nee hij heeft een punt, Israel is nog steeds huiverig om de Russen voor het hoofd te stoten.quote:
Neuj. Verder dan sancties zal het sowieso niet gaan. Veel te veel invloedrijke Joodse Amerikanen, voor welke POTUS dan ook om bommen op Israël te gooien.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat zouden ze kunnen proberen. En daarmee lossen ze dan netto niks mee op. Zelfs de vs zal niet toestaan dat Israël stelselmatig de Palestijnen gaat uitroeien. Bij 20K volgt een forse waarschuwing, bij 30 K stopt de steun, bij 40K volgen er sancties en bij 50K vallen er bommen op de IDF
De proportionaliteit wijzigt daardoor wel. Ook een school vol kinderen in geen ondoordringbaar schild. Er is een punt waar die school met kinderen en al volledig legaal aan gort mag worden geschoten.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet niets van oorlogsrecht en zuigt dit ter plekke uit je duim. Geef het maar toe.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Een militair doel is elk gebouw dat gebruikt wordt door de vijand, Helemaal als ze dat gebruik schieten inhoudt. Het is een oorlogsmisdaad die kinderen niet te evacueren.
Een wat mij betreft zeer belangrijk punt die je hier maakt, wanneer het voorbij is helpen opbouwen en hopelijk komt het dan wel tot een oplossing die voor beide kampen bevredigend is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kan het probleem ook niet oplossen met massale bombardementen. Want al zou je alle Hamas-leden zo kunnen doden, als de omstandigheden op de Gaza blijven zoals ze waren dan heb je binnen 10 jaar weer een nieuwe generatie Hamas.
Je moet dus structureel en duurzaam iets veranderen.
Israël zal op tijd stoppenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Neuj. Verder dan sancties zal het sowieso niet gaan.
Israël is denk ik helemaal nergens huiverig voor. Ze doen wat ze willen wanneer ze willen en hoe ze willen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hij heeft een punt, Israel is nog steeds huiverig om de Russen voor het hoofd te stoten.
Ja snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit fake is he?quote:
Ik denk dat het een het ander niet uitsluit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kan het probleem ook niet oplossen met massale bombardementen. Want al zou je alle Hamas-leden zo kunnen doden, als de omstandigheden op de Gaza blijven zoals ze waren dan heb je binnen 10 jaar weer een nieuwe generatie Hamas.
Je moet dus structureel en duurzaam iets veranderen.
Nee, dat is er dus gewoon niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
De proportionaliteit wijzigt daardoor wel. Ook een school vol kinderen in geen ondoordringbaar schild. Er is een punt waar die school met kinderen en al volledig legaal aan gort mag worden geschoten.
Weet ik nietquote:Overigens kunnen we hierover praten tot de volgende eeuw, maar de kans dat er wat dan ook dat er gebeurt in Gaza de komende weken tot een straf gaat leiden nagenoeg nul is. Israël zou berechting onmogelijk maken en de VS zou ze daarbij steunen. Voorzover ik weet hebben ze dat juridisch al geregeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |