Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Isral over, waarna op tal van plaatsen in Isral grondgevechten uitbraken. Het Isralische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isral trekken.
Er wordt geschat dat minstens 300 Isralirs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 313 Palestijnen gedood en raakten 1990 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isralische leger. Zowel Hamas als de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.
Het Isralische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn genfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven. Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er zaterdag wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beindigen."
Update 13.00 uur: De Hezbollah heeft afgelopen nacht vanuit Libanon beschietingen uitgevoerd op Isral. In een verklaring vanochtend zei Hezbollah dat het drie Isralische posities in het Shebaa Farms-gebied, dat zij als bezet Libanees grondgebied beschouwt, heeft aangevallen met artilleriegranaten en geleide raketten. “Op weg naar de bevrijding van wat er overblijft van ons bezette Libanese land en in solidariteit met het zegevierende Palestijnse verzet”, schrijft de groep. Isral heeft daarop vandaag het zuiden van Libanon onder vuur genomen.
Het Isralische leger zegt honderden leden van de militante islamistische Hamas te hebben gedood, vannacht is het ze gelukt om op verschillende locaties zo'n 50 gijzelaars te bevrijden.
In Egypte heeft een politieagent twee Isralische toeristen en een Egyptenaar doodgeschoten. De agent is gearresteerd.
Al Jazeera meldt dat Abu Obeida, woordvoerder van de Al-Qassam Brigade, heeft de bevolking opnieuw opgeroepen om "zich aan te sluiten bij de strijd". In de ochtend staken talloze strijders uit de Gazastrook opnieuw de grens met Isral over. Verwacht wordt dat in verschillende steden de gevechten opnieuw zullen oplaaien.
SPOILER: Update 1.00 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
Op zondag 8 oktober 2023 14:42 schreef Momo het volgende: Ik zie ook mensen uit India allemaal steunberichten sturen voor Isral op twitter, en zelfs dat Palestijnen maar kapot moeten. Wat is daar eigenlijk de geschiedenis achter? Zelfde voor mensen uit Azerbaijan.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Op zondag 8 oktober 2023 14:38 schreef Ali_boo het volgende: [..] Als ze dan besluiten heel Gaza ''schoon te vegen'' dan krijgen ze reactie van de moslimwereld. Meerdere groepen die staat te trappellen om zich in het conflict te mengen
Er is geen oplossing voor dit conflict zonder consensus binnen de internationale gemeenschap. De enige manier om op dat punt te komen is, zo vrees ik, verdere escalatie. Zijn we al ruim een jaar bang dat de basis voor WW3 in Oekrane gelegd wordt, blijkt het Palestijnse conflict straks het begin.
Op zondag 8 oktober 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende: [..] Ja, dit verhaal ken ik. De vorige keer dat dat gebeurde kreeg Israel controle over Egypte tot het Suezkanaal, alle Palestijnse gebieden en wat bergen in Syri.
Precies dit. Wat willen al die gefractioneerde strijdgroepjes doen dan om nog maar over het feit te zwijgen dat ze onderling ook bonje maken
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] Ja, dit verhaal ken ik. De vorige keer dat dat gebeurde kreeg Israel controle over Egypte tot het Suezkanaal, alle Palestijnse gebieden en wat bergen in Syri.
Op zondag 8 oktober 2023 14:42 schreef Momo het volgende: Ik zie ook mensen uit India allemaal steunberichten sturen voor Isral op twitter, en zelfs dat Palestijnen maar kapot moeten. Wat is daar eigenlijk de geschiedenis achter? Zelfde voor mensen uit Azerbaijan.
Azerbaijan en Iran zijn aartsvijanden. Meer dan 20 procent van de Iraanse bevolking bestaat uit Azeri. Ook is Azerbaijan alleen in naam islamitisch, terwijl Iran een achterlijke dictatuur is.
[..] Dat was in 1967, toen viel Isral als eerste aan.
De aanleiding van dat conflict is veel complexer dan wie het eerste schot loste, en is een direct gevolg van de eerdere oorlog waarbij de Arabische wereld van plan was heel Israel van de kaart te vegen.
[..] Ik heb ook nog niets kunnen zien aan berichten van de NOS waarin men eerlijk vermeld dat er allerlei jonge en minderjarige Isralirs zijn omgekomen, maar natuurlijk stond er al wel dat er bij een tegenaanval gisterenavond een 13-jarige Palestijnse jongen was omgekomen.
De berichtgeving is ook zeer gekleurd en minimaal, Geenstijl heeft mooie live topics lopen met wel zoveel mogelijk info om een fatsoenlijke mening te vormen. Bij de NOS en soortgelijke media willen ze niet dat er een negatieve mening wordt gevormd, dus brengen ze het wederom eens gekleurd. De NOS fb pagina zegt ook weer genoeg met al die in Nederland wonende juichende moslims en hier en daar een geitenwollensokken type.
Nederland zou eens weten wat er daar echt is gebeurd, hoe extreem ziek deze gruwelijke oorlogsdaad was waar kinderen werden vermoord, vrouwen ontvoert en verkracht, onschuldige burgers afgeschoten, lijken door de straten slepen en feestende moslims in alle Europese steden en op het internet.
Ik ben er zo klaar mee, klaar met dat wegkijk gedrag, klaar met dat media social engineering en klaar met die deugers en goedpraters en al helemaal klaar met een groot heel van die aanhangers van deze terroristische cultuur, dit is werkelijk om te kotsen, welk kamp je ook vertegenwoordigd, hoe diep het ook zit, nooit mogen zulke gruweldaden goedgepraat of ongestraft blijven, hier heeft gewoon een kristelnacht plaatsgevonden en het volk wat zo graag de ander hiervan beschuldigd juicht het nu toe, walgelijk.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Ik zie trouwens ook veel Eritreers die een Isral vlaggetje plaatsen op hun facebook.. Dit gaat dus om de Eritreers die geen moslim zijn maar christelijk. De harde lijnen tussen de moslims en de overige wereld begint steeds meer zichtbaar te worden.
Daarom ben ik mijn hele leven al tegen de import van moslims naar Europa, nu zijn de moslims nog met de Joden bezig, daarna richten ze hun haat op hindoes en christenen... Dit heeft alles met jihad te maken, het uitroeien van iedereen tot heel de wereld islamitisch is..
[..] De berichtgeving is ook zeer gekleurd en minimaal, Geenstijl heeft mooie live topics lopen met wel zoveel mogelijk info om een fatsoenlijke mening te vormen. Bij de NOS en soortgelijke media willen ze niet dat er een negatieve mening wordt gevormd, dus brengen ze het wederom eens gekleurd. De NOS fb pagina zegt ook weer genoeg met al die in Nederland wonende juichende moslims en hier en daar een geitenwollensokken type.
Nederland zou eens weten wat er daar echt is gebeurd, hoe extreem ziek deze gruwelijke oorlogsdaad was waar kinderen werden vermoord, vrouwen ontvoert en verkracht, onschuldige burgers afgeschoten, lijken door de straten slepen en feestende moslims in alle Europese steden en op het internet.
Ik ben er zo klaar mee, klaar met dat wegkijk gedrag, klaar met dat media social engineering en klaar met die deugers en goedpraters en al helemaal klaar met een groot heel van die aanhangers van deze terroristische cultuur, dit is werkelijk om te kotsen, welk kamp je ook vertegenwoordigd, hoe diep het ook zit, nooit mogen zulke gruweldaden goedgepraat of ongestraft blijven, hier heeft gewoon een kristelnacht plaatsgevonden en het volk wat zo graag de ander hiervan beschuldigd juicht het nu toe, walgelijk.
Kun je een beetje dimmen? Gaat het verder een beetje goed in je leven dat je hier zo over los gaat?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] De aanleiding van dat conflict is veel complexer dan wie het eerste schot loste, en is een direct gevolg van de eerdere oorlog waarbij de Arabische wereld van plan was heel Israel van de kaart te vegen.
Natuurlijk, de VNoplossing uit 1947 bijvoorbeeld, joden blij, haatbaarden niet etc. Arabieren willen de Joden uitroeien, dat is de kern.
[..] De berichtgeving is ook zeer gekleurd en minimaal, Geenstijl heeft mooie live topics lopen met wel zoveel mogelijk info om een fatsoenlijke mening te vormen. Bij de NOS en soortgelijke media willen ze niet dat er een negatieve mening wordt gevormd, dus brengen ze het wederom eens gekleurd. De NOS fb pagina zegt ook weer genoeg met al die in Nederland wonende juichende moslims en hier en daar een geitenwollensokken type.
ik zou hulp zoeken als je zoveel moeite hebt met de gebeurtenissen zoals je hier schrijft. Dat meen ik serieus, dat zal je goed doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Heel veel mensen zijn daar klaar mee. Veel meer dan zich hoorbaar maken.
[..] Heel veel mensen zijn daar klaar mee. Veel meer dan zich hoorbaar maken.
als je ergens klaar mee bent dan laat je je juist niet horen, want dat betekent dat je er niet klaar mee bent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
[..] Ik ben niet degene die hulp nodig heeft kerel, deze gruwelijke daad afschuwelijk vinden is menselijk.
zeker, maar hoe je ermee omgaat lijkt mij heel moeilijk. Tenminste als ik je bericht zo lees dan heb je het er heel moeilijk mee. En dan is hulp vragen geen schande.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] ik zou hulp zoeken als je zoveel moeite hebt met de gebeurtenissen zoals je hier schrijft. Dat meen ik serieus, dat zal je goed doen.
En vooral ook als je maar blijft afgeven op de grote boze media (waar zeer uitgebreid verslag wordt gedaan). Een stel terroristen is bezig geweest met een massaslachtig, en bepaalde mensen proberen de aandacht daar keihard van af te leiden door het continu te hebben over 'ja maar de sLiNkSe media negeert het!', over de dode ruggen van vele slachtoffers. Bizar.
[..] Account is suspended. Kennelijk waren er meer mensen die hem gereport hebben.
Als Twitter iets weghaalt nu dan moet het wel heel erg zijn wat er stond....
Zo is dat.
Moeilijk om dit los te laten. Ben er ook constant mee bezig. Te gruwelijk voor woorden.
Ik ben er zo klaar mee, klaar met dat wegkijk gedrag, (...)
Dat de burgemeesters van de grote steden niet symbolisch hun steun willen betuigen, daar snap ik er werkelijk niets van. Voortdurend wordt er steun betuigd: als er een aardbeving elders is, als er een escalatie is van een lopend conflict, of als in het buitenland iemand door (aanhoudend) politiegeweld om het leven komt. De reden die Aboutaleb geeft is dan ook kul. Ik kan twee redenen bedenken:
- er is een instructie van hogerhand gekomen om het niet te doen vanwege de gevoelige politieke verhoudingen; - het zou worden beschouwd als een provocatie en zorgt mogelijk voor oproer in de stad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
[..] Ik ben niet degene die hulp nodig heeft kerel, deze gruwelijke daad afschuwelijk vinden is menselijk.
Lees even de rest van je betoog, je komt erg gefrustreerd over. Denk dat iedereen het wel eens is dat het een gruwelijke daad is. Ook de NOS besteed daar aandacht aan.
[..] Dat de burgemeesters van de grote steden niet symbolisch hun steun willen betuigen, daar snap ik er werkelijk niets van. Voortdurend wordt er steun betuigd: als er een aardbeving elders is, als er een escalatie is van een lopend conflict, of als in het buitenland iemand door (aanhoudend) politiegeweld om het leven komt. De reden die Aboutaleb geeft is dan ook kul. Ik kan twee redenen bedenken:
- er is een instructie van hogerhand gekomen om het niet te doen vanwege de gevoelige politieke verhoudingen; - het zou worden beschouwd als een provocatie en zorgt mogelijk voor oproer in de stad.
of de burgemeester heeft er een mening over.... die hij zo laat merken.
[..] Dat de burgemeesters van de grote steden niet symbolisch hun steun willen betuigen, daar snap ik er werkelijk niets van. Voortdurend wordt er steun betuigd: als er een aardbeving elders is, als er een escalatie is van een lopend conflict, of als in het buitenland iemand door (aanhoudend) politiegeweld om het leven komt. De reden die Aboutaleb geeft is dan ook kul. Ik kan twee redenen bedenken:
Ja, logisch toch nummer 2. Een symbolische vlag ophangen die 0,0 effect heeft op het slagveld met het risico dat de tyfus uitbreekt.
[..] Lees even de rest van je betoog, je komt erg gefrustreerd over. Denk dat iedereen het wel eens is dat het een gruwelijke daad is. Ook de NOS besteed daar aandacht aan.
Wat een hallucinante opmerking. 't Is niet niks waar hij zich druk om maakt, h?
[..] Natuurlijk, de VNoplossing uit 1947 bijvoorbeeld, joden blij, haatbaarden niet etc. Arabieren willen de Joden uitroeien, dat is de kern.
Knap staaltje verdeel en heers inderdaad van de VN, alles gaat volgens plan.
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
[..] En vooral ook als je maar blijft afgeven op de grote boze media (waar zeer uitgebreid verslag wordt gedaan). Een stel terroristen is bezig geweest met een massaslachtig, en bepaalde mensen proberen de aandacht daar keihard van af te leiden door het continu te hebben over 'ja maar de sLiNkSe media negeert het!', over de dode ruggen van vele slachtoffers. Bizar.
De berichtgeving is nog altijd behoorlijk selectief op een aantal plekken. Dat moet gewoon benoemd kunnen worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Het laatste
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
[..] Ik weet niet waar jij zit, maar het grootste deel van Nederland heeft geen mooi weer.
ik heb net een wandeling gemaakt en het is prachtig weer.... zonder jas want het is echt warm buiten.
[..] Wat een hallucinante opmerking. 't Is niet niks waar hij zich druk om maakt, h?
De sfeer begint hier naar te worden, ophitsend.
Je kunt hier gewoon veilig de deur uitgaan, maar sommige mensen beginnen het al door te trekken naar moslims en de islam hier. Dat vind ik niet gezond. Zet dan de tv of het nieuws uit en ga iets doen waar je blij van wordt.
[..] [..] De sfeer begint hier naar te worden, ophitsend.
Je kunt hier gewoon veilig de deur uitgaan, maar sommige mensen beginnen het al door te trekken naar moslims en de islam hier. Dat vind ik niet gezond. Zet dan de tv of het nieuws uit en ga iets doen waar je blij van wordt.
Dat doen moslims in Nederland toch voornamelijk zelf door op dit moment pro-Palestina bijeenkomsten te organiseren.
[..] zeker, maar hoe je ermee omgaat lijkt mij heel moeilijk. Tenminste als ik je bericht zo lees dan heb je het er heel moeilijk mee. En dan is hulp vragen geen schande.
Moeilijk wil ik niet zeggen, medeleven wel met vooral alle slachtoffers. Het gaat om kinderen, onschuldige burgers die gewoon bezig waren met hun dagelijkse leven, ontvoerde vrouwen en kinderen die gruwelijk behandeld zullen worden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Doch voel ik mij hier niet veilig om een Isralische vlag aan een stok te hijsen! Overigens staat er soms zwaarbewapende politie bij de synagoge. Kennen we Theo van Gogh nog wel en over de grens Bataclan / Brussel / Londen / Madrid?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] Doch voel ik mij hier niet veilig om een Isralische vlag aan een stok te hijsen! Overigens staat er soms zwaarbewapende politie bij de synagoge. Kennen we Theo van Gogh nog wel en over de grens Bataclan / Brussel / Londen / Madrid?
Het is een ingewikkeld conflict. Ik ben ook niet blind voor de Palestijnse zaak, simpelweg omdat ik vind dat de ietwat naeve wijze waarop Isral vanuit het Westen in alles wordt gesteund best wel afbreuk doet aan de werkelijke situatie waarin er twee partijen zijn die elkaar al heel lang leed aan doen en waarbij de internationale steun aan beide groepen loopt langs lijnen die de wereld verder polariseren.
De internationale gemeenschap faalt hier al heel lang. Dat dit nu deze kant op escaleert met beestachtige moordpartijen doet de Palenstijnse zaak geen goed en hier verspelen ze veel krediet mee, ook bij de linkse wegkijkers. Voor mij doet het echter niets af aan mijn eerdere standpunt dat er in dit conflict geen goed en slecht is, maar alleen slecht.
Er is maar een partij waar je hier voor kunt zijn en dat zijn de burgers die slachtoffer worden van gore landjepik spelletjes en debiele leiders die ze onder het mom van religie voor hun karretje spannen.
[..] Op het keukentrapje gaan staan is gevaarlijker!
Nou ik denk van niet maar ok.
Zijn het niet de moslims die feestend de straten opgaan? Zijn het niet moslims, of ze zich nu Hamas, IS, Boko Harem, Al Qaida of de Taliban noemen die zich keer op keer schuldig maken aan zo'n barbaarse gruweldaden tegen onschuldige burgers, of ze dat nu doen in Isral, Egypte, Brussel, Parijs of London? Waar zijn de moslims die zich massaal uitspreken tegen deze gruweldaad? Overal alleen maar gejuich of het goedpraten, exact hetzelfde gedrag wat je ziet bij terroristische aanslagen in Europa. De islam is wel degelijk een hele grote factor in dit conflict, en het wordt tijd dat hier eens kritisch naar gekeken gaat worden ipv. uit angst of onwetendheid maar weg te kijken.
[..] We moeten echt werk gaan maken van uitzettingen. Niet iedereen is fucking welkom hier.
100% mee eens, als je als Syrische statushouders terroristische groepen als de taliban of Al Al Qaida gaat ophemelen, zoals hierboven werd geplaatst dan heb je echt niets te zoeken in West Europa.
Het is waanzin hoe Zweden, Duitsland en Nederland al die asielzoekers opnemen uit het Midden Oosten, je importeert letterlijk gewoon de radicale en fascistische islam, die zich langzaam steeds verder verspreid door de maatschappij.
Ik ben blij geen kinderen te hebben, die wil ik niet laten opgroeien in zo'n giftige samenleving.
[..] Het is een ingewikkeld conflict. Ik ben ook niet blind voor de Palestijnse zaak, simpelweg omdat ik vind dat de ietwat naeve wijze waarop Isral vanuit het Westen in alles wordt gesteund best wel afbreuk doet aan de werkelijke situatie waarin er twee partijen zijn die elkaar al heel lang leed aan doen en waarbij de internationale steun aan beide groepen loopt langs lijnen die de wereld verder polariseren.
De internationale gemeenschap faalt hier al heel lang. Dat dit nu deze kant op escaleert met beestachtige moordpartijen doet de Palenstijnse zaak geen goed en hier verspelen ze veel krediet mee, ook bij de linkse wegkijkers. Voor mij doet het echter niets af aan mijn eerdere standpunt dat er in dit conflict geen goed en slecht is, maar alleen slecht.
Er is maar een partij waar je hier voor kunt zijn en dat zijn de burgers die slachtoffer worden van gore landjepik spelletjes en debiele leiders die ze onder het mom van religie voor hun karretje spannen.
Prima bijdrage, maar mbt de claims van 'landjepik' komt het weer uit bij de vraag over welke gebieden je het hebt? Vaak wordt er dan gewezen naar Joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen, maar dat is geen gebied pikken of annexeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Ik wil wel even zeggen dat de situatie ook beoordeeld kan worden door de politieke toestand buiten beschouwing te laten. Israel vind ik persoonlijk een afschuwelijk land, maar ik laat me hierdoor niet tegenhouden in het veroordelen van de daden van de militanten. Wat zij namelijk doen is de definitie van objectief immoreel gedrag. Als ik weer op Twitter zie dat het aantal doden met een factor twee is toegenomen word ik er misselijk van.
Het zou jullie dus sieren om niet zwart wit te denken en elkaar aan te wijzen als pro-palestina of pro-israel.
Op zondag 8 oktober 2023 15:24 schreef koos_vriendloos het volgende: Het zou jullie dus sieren om niet zwart wit te denken en elkaar aan te wijzen als pro-palestina of pro-israel.
Laat mij maar zwart-wit denken, Isral zal zichzelf kwetsbaar maken als ze die kanker niet wegsnijdt.
Isral is totaal niet te vergelijken met de EU of NL.
maar goed, ik zal zo wel weer Posts lezen van users die menen dat het qua islam en moslims 1 minuut voor 12 is. Dat wordt hier al heel lang gezegd, bijna 25 jaar lang al.
Ben er een beetje klaar mee hier. Een fijne zondag allemaal.
[..] Isral is totaal niet te vergelijken met de EU of NL.
maar goed, ik zal zo wel weer Posts lezen van users die menen dat het qua islam en moslims 1 minuut voor 12 is. Dat wordt hier al heel lang gezegd, bijna 25 jaar lang al.
We hebben toch al allerhande terroristische aanslagen meegemaakt? Wat mij betreft is het qua ernstige gevolgen qua terrorisme allang voorbij 12 uur.
[..] Prima bijdrage, maar mbt de claims van 'landjepik' komt het weer uit bij de vraag over welke gebieden je het hebt? Vaak wordt er dan gewezen naar Joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen, maar dat is geen gebied pikken of annexeren.
Ik heb helemaal geen zin in dit soort semantische discussies over een specifiek gebied.
Op zondag 8 oktober 2023 15:24 schreef koos_vriendloos het volgende: Ik wil wel even zeggen dat de situatie ook beoordeeld kan worden door de politieke toestand buiten beschouwing te laten. Israel vind ik persoonlijk een afschuwelijk land, maar ik laat me hierdoor niet tegenhouden in het veroordelen van de daden van de militanten. Wat zij namelijk doen is de definitie van objectief immoreel gedrag. Als ik weer op Twitter zie dat het aantal doden met een factor twee is toegenomen word ik er misselijk van.
Het zou jullie dus sieren om niet zwart wit te denken en elkaar aan te wijzen als pro-palestina of pro-israel.
Je hebt mensen die dit barbaarse geweld vanuit Hamas toejuichen, en je hebt mensen die het ten zeerste afkeuren, en dan ook nog een groep die het niet toe durft te geven, maar het tussen neus en lippen toe goed praat. Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.
Waar zijn de moslims die zich massaal uitspreken tegen deze gruweldaad? Overal alleen maar gejuich of het goedpraten, exact hetzelfde gedrag wat je ziet bij terroristische aanslagen in Europa.
Als ze er zijn, houden ze zich verdacht stil.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Je hebt mensen die dit barbaarse geweld vanuit Hamas toejuichen, en je hebt mensen die het ten zeerste afkeuren, en dan ook nog een groep die het niet toe durft te geven, maar het tussen neus en lippen toe goed praat. Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.
Ik kies de kant van de burgers die in beide kampen op dit moment aan het sterven zijn.
Op zondag 8 oktober 2023 15:24 schreef koos_vriendloos het volgende: Ik wil wel even zeggen dat de situatie ook beoordeeld kan worden door de politieke toestand buiten beschouwing te laten. Israel vind ik persoonlijk een afschuwelijk land, maar ik laat me hierdoor niet tegenhouden in het veroordelen van de daden van de militanten. Wat zij namelijk doen is de definitie van objectief immoreel gedrag. Als ik weer op Twitter zie dat het aantal doden met een factor twee is toegenomen word ik er misselijk van.
Isral gaat natuurlijk ook niet vrijuit, het hele westen niet. Er is geen land ter wereld wat vrijuit gaat. Maar alleen in dat soort culturen zoals nu bij de Palestijnen zie je zulke extreme gruweldaden die alle mensenrechten schenden, het is onmenselijk, keer op keer gericht op onschuldige burgers, het is haat pure haat.
[..] Je hebt mensen die dit barbaarse geweld vanuit Hamas toejuichen, en je hebt mensen die het ten zeerste afkeuren, en dan ook nog een groep die het niet toe durft te geven, maar het tussen neus en lippen toe goed praat. Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.
ik kies helemaal geen kant hier en 'Palestina' wil ik nog niet dood gevonden worden
Definieer 'dit conflict'? Als je daarmee doelt op wat er de afgelopen dagen gebeurt dan ben ik het met je eens.
De laatste jaren is de vluchtelingenstroom uit die gebieden dan ook enorm toegenomen. Dit speelt ook vooral in de grote steden, lijkt mij.
Voelt voor mij een beetje als stilte voor de storm voor wat betreft de reactie van Israel. Lijkt me dat ze een plan aan het voorbereiden zijn en shock en awe een van de onderdelen zal zijn. Op het moment is het nogal tam, voor een oorlogsverklarin
For every fact, there is an equal and opposite opinion. Twitch.tv/bensel15
Gisteren werden +300 festivalgangers gedood in Isral door terroristen, en de Syrische gemeenschap in Berlijn stond koekjes uit te delen, te toeteren en dansen.
Duitsland heeft +1 miljoen Syrirs opgenomen sinds 2015, dus ik vind dat zeker wel zorgwekkend.
Met "dit conflict" bedoel de oorlog van gisteren en vandaag?
Iemand met een functionerend kompas die zich kapot geschrokken is van de beelden van die barbaren. Je spoort gewoon niet als je dat ook maar een beetje goed probeert te praten.
Op zondag 8 oktober 2023 15:18 schreef Pharkus het volgende: 250 ongewapende onschuldige festivalgangers afgeknald. Geen idee wat er verder nog aan goed te praten valt.
Valt mij ook op. Wellicht angst voor de Moslims om er wat van te zeggen.
Waarom zijn het niet moskeen die nu aangeven dat ze het vreselijk vinden dat er 250 onschuldige festivalgangers zijn vermoord? Aantal wellicht ook verkracht. Sommige verkracht en daarna vermoord. Het is helemaal STIL.
En dat door de "religie van de vrede?"
Dat ze door de grens breken en Israelische soldaten doden dat snap ik nog. Maar dit. Studenten neerschieten met vuurwapens, wtf?
[..] Iemand met een functionerend kompas die zich kapot geschrokken is van de beelden van die barbaren. Je spoort gewoon niet als je dat ook maar een beetje goed probeert te praten.
Citeer waar ik het goed praat. Volgens mij is het een beetje zwart voor jouw ogen
[..] Maak dan ook geen claims over land dat wordt ingepikt als je het niet hard kunt maken.
Het gaat toch over veel meer gebieden? Ik maak geen claim over de Westelijke Jordaanoever. Ik heb helemaal geen interesse in de eeuwige discussie over welk volk op welk stukje thuis hoort. Die discussie is alleen maar bedoeld om de legaliteit van acties van n van beide partijen te claimen. Daarmee ben je alleen maar onderdeel van het probleem.
De laatste jaren is de vluchtelingenstroom uit die gebieden dan ook enorm toegenomen. Dit speelt ook vooral in de grote steden, lijkt mij.
Op zondag 8 oktober 2023 15:32 schreef Bensel het volgende: Voelt voor mij een beetje als stilte voor de storm voor wat betreft de reactie van Israel. Lijkt me dat ze een plan aan het voorbereiden zijn en shock en awe een van de onderdelen zal zijn. Op het moment is het nogal tam, voor een oorlogsverklarin
Het duurt even voor alles in gereedheid is gebracht..
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Dan kan je ook wel een bom gooien op Amsterdam, Zoetermeer, stukken van Utrecht etc. Ook daar zul je veel van dit soort moslims hebben die vol frustratie zitten over het gemene westen en juichten dat er joden zijn vermoord.
Waarom ze dan niet naar Palestina gaan om daar mee te vechten laat weer zien hoe hypocriet ze zijn. Wel hier afgeven maar tegelijkertijd handje op houden
[..] Valt mij ook op. Wellicht angst voor de Moslims om er wat van te zeggen.
Waarom zijn het niet moskeen die nu aangeven dat ze het vreselijk vinden dat er 250 onschuldige festivalgangers zijn vermoord? Aantal wellicht ook verkracht. Sommige verkracht en daarna vermoord. Het is helemaal STIL.
En dat door de "religie van de vrede?"
Dat ze door de grens breken en Israelische soldaten doden dat snap ik nog. Maar dit. Studenten neerschieten met vuurwapens, wtf?
dat doen ze al 100 jaar, in mijn jeugd bliezen ze zichzelf op in discotheken en bussen enzo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Ik dacht dat het leger van Israel echt binnen drie tellen korte metten zou maken van dat stelletje randmongolen op brommers en afgeragde jeeps. Jammer dat ze zo door de mand vallen.
Op zondag 8 oktober 2023 15:36 schreef Jahr00n het volgende: Ik dacht dat het leger van Israel echt binnen drie tellen korte metten zou maken van dat stelletje randmongolen op brommers en afgeragde jeeps. Jammer dat ze zo door de mand vallen.
Ja dacht ik ook, wellicht toch wat Israelische propaganda over hun defensie??
De oplossing voor de lange termijn: maak van Palestina een multi-culturele en multi-raciale samenleving. Geen dominante groep meer. Laat de hetero moslimman niet meer de scepter draaien, maar geef ook zwarte mensen, homo’s, joden en andere minderheden een stem in Palestina. Bevorder gemengde relaties. Sowieso is dit wat de Arabische wereld moet omarmen. Dit zal voor vrede zorgen.
Nattekat het zou je sieren als je even rustig adem haalt en mijn berichten opnieuw leest. Je bent een beetje aan het gaslighten. Of het bewust of onbewust is weet ik niet
Op zondag 8 oktober 2023 15:36 schreef Jahr00n het volgende: Ik dacht dat het leger van Israel echt binnen drie tellen korte metten zou maken van dat stelletje randmongolen op brommers en afgeragde jeeps. Jammer dat ze zo door de mand vallen.
Als je van niks weet, dan kan dat. Een leger is niet binnen 10 minuten op de plaats waar het moet zijn natuurlijk.
Op zondag 8 oktober 2023 15:37 schreef Homey het volgende: De oplossing voor de lange termijn: maak van Palestina een multi-culturele en multi-raciale samenleving. Geen dominante groep meer. Laat de hetero moslimman niet meer de scepter draaien, maar geef ook zwarte mensen, homo’s, joden en andere minderheden een stem in Palestina. Bevorder gemengde relaties. Sowieso is dit wat de Arabische wereld moet omarmen. Dit zal voor vrede zorgen.
Arabrieren haten joden en homo's etc, gaat niet werken.
Op zondag 8 oktober 2023 15:38 schreef koos_vriendloos het volgende: Nattekat het zou je sieren als je even rustig adem haalt en mijn berichten opnieuw leest. Je bent een beetje aan het gaslighten. Of het bewust of onbewust is weet ik niet
Hij ziet sowieso alles inverse ofzo rare gast wel. Waarschijnlijk ergens op het spectrum ofzo.
Hij heeft wel een punt: joden in de zogenaamde ‘bezette gebieden’ zorgen voor de broodnodige diversiteit. Als dat niet zo zijn, zou je een islamitische etnische mono-cultuur hebben. Je wil toch diversiteit?
[..] "Maak je er niet druk om, ga gewoon lekker naar buiten"
Ja echt. Wat een achterlijke opmerkingen van Butterfly en sjorsie "Maak je niet druk, ga wat leuks doen." Echt donderstraal zelf een eind op met je betuttelende toontje. Walgelijk.
[..] Ja dacht ik ook, wellicht toch wat Israelische propaganda over hun defensie??
is gewoon lastig om al die figuren op te sporen en neer te schieten als ze min of meer willekeurig rondrennen en in het wilde weg om zich heen schieten
als het nu echt een offensief was met strategische doelen en logistieke treinen enzo dan was het al afgelopen
Op zaterdag 7 oktober 2023 09:33 schreef Droopie het volgende: Ik ben geen fan van beide partijen. Maar we mogen ons vanavond in de handjes knijpen als er minder dan 100 Israelische doden zijn gevallen.
Maar hoe ik het zo lees kunnen het er net zo goed 500 doden zijn die in huis zijn vermoord, met daarna dagenlange gijzelingen.
Dat de Nederlandse media heel de zaterdagochtend stil is geweest verbaast mij niet eens meer, maar waarom ze er zijn.. Ik snap het niet.
Als het AD alleen maar premium artikelen kan publiceren met clickbait, prima.. Maar ik vertrouw er niet meer op.
Komt nog wel, ze zijn een beetje overrompeld nu.
[..] Arabrieren haten joden en homo's etc, gaat niet werken.
En zwarte mensen? Zou de Palestijnse tv reclames laten zien met een Palestijnse moslima en een zwarte man? In Nederland zie je bijna niks anders dan een blanke vrouw en een zwarte man. Dat moet toch in Palestina ook gemeengoed kunnen zijn? Vier de diversiteit!
[..] En zwarte mensen? Zou de Palestijnse tv reclames laten zien met een Palestijnse moslima en een zwarte man? In Nederland zie je bijna niks anders dan een blanke vrouw en een zwarte man. Dat moet toch in Palestina ook gemeengoed kunnen zijn? Vier de diversiteit!
Ja dat is het toppunt van beschaving, duurt nog eeuwen eer moslims op dat punt zijn, als ze er al komen.
[..] Hij heeft wel een punt: joden in de zogenaamde ‘bezette gebieden’ zorgen voor de broodnodige diversiteit. Als dat niet zo zijn, zou je een islamitische etnische mono-cultuur hebben. Je wil toch diversiteit?
Als je met hagel schiet raak je altijd wel wat. Hij ontkent gewoon dat Isral of Isralirs ook zeer foute dingen doen.
[..] Je reageert afwijzend op mijn claim dat hier een overduidelijke goede en slechte kant in het conflict is. Daar gaat het al mis.
Het gaat mis omdat jij 'dit conflict' beperkt tot de afgelopen twee dagen.
Ja, over de afgelopen twee dagen is duidelijk dat de beestachtige wijze waarop Hamas tekeer gaat ronduit slecht is. Daar zal niemand over discussieren. Maar dit conflict loopt al decennia en al decennia worden er aan beide kanten op beestachtige wijze burgers afgeslacht.
Dus iemand die stelt zich vooral zorgen te maken over burgers aan weerszijde heeft wat meer kijk op de situatie dan jij.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] “Goede kant, slechte kant” is een concept dat je afleert op de basisschool.
Dit bedoel ik dus. Je probeert nuance te brengen in een conflict waar n kant onschuldige mensen harteloos afschiet, de keel van doorsnijdt, martelt, verkracht en als troffeen door de straten rijdt. Rusland is het meest vreedzame land op Aarde in vergelijking. Hier is nul nuance mogelijk.
Je opmerking is vervelend betuttelend en bovendien moreel onverdedigbaar. Goddank zijn er mensen die zich druk maken om misstanden, die niet wegkijken omdat het 'ongezond' is.
[..] Het gaat mis omdat jij 'dit conflict' beperkt tot de afgelopen twee dagen.
Ja, over de afgelopen twee dagen is duidelijk dat de beestachtige wijze waarop Hamas tekeer gaat ronduit slecht is. Daar zal niemand over discussieren. Maar dit conflict loopt al decennia en al decennia worden er aan beide kanten op beestachtige wijze burgers afgeslacht.
Dus iemand die stelt zich vooral zorgen te maken over burgers aan weerszijde heeft wat meer kijk op de situatie dan jij.
Benieuwd naar de 250 feestgangers die afgeslacht zijn door joden.
[..] Dit bedoel ik dus. Je probeert nuance te brengen in een conflict waar n kant onschuldige mensen harteloos afschiet, de keel van doorsnijdt, martelt, verkracht en als troffeen door de straten rijdt. Rusland is het meest vreedzame land op Aarde in vergelijking. Hier is nul nuance mogelijk.
Wat Rusland in de eerste weken van de oorlog in Oekrane heeft gedaan is veel gewelddadiger kerel. De massagraven vol burgers bewijzen dat.
probleem was vnml dat een groot deel van het leger (tijdelijk) niet in het gebied was. En die groepjes op brommers zijn enorm mobiel en nauwelijks te herkennen vanuit de lucht bijv. Als ze er eenmaal zijn worden er wel korte metten mee gemaakt, maar in de chaos van de eerste uren is dat lastig. Denk wel dat het niet lang meer gaat duren voordat israel echt los gaat, die zijn nu voornamelijk bezig om internationaal zo veel mogelijk duidelijkheid te krijgen voor evt repercussies voor als ze all in gaan
[..] Dit bedoel ik dus. Je probeert nuance te brengen in een conflict waar n kant onschuldige mensen harteloos afschiet, de keel van doorsnijdt, martelt, verkracht en als troffeen door de straten rijdt. Rusland is het meest vreedzame land op Aarde in vergelijking. Hier is nul nuance mogelijk.
Heb je onder een steen geleefd? Het conflict van de afgelopen tientallen jaren is er niet een waarbij slechts n kant barbaarse dingen doet.
[..] Iemand met een functionerend kompas die zich kapot geschrokken is van de beelden van die barbaren. Je spoort gewoon niet als je dat ook maar een beetje goed probeert te praten.
Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd. En ben fel anti-Hamas en fel tegen al die mensen die hierom juichen. Maar ik ben niet pro-Isral en ik ben ook niet anti-Palestijnen.
Israel heeft de mogelijkheid dit vandaag te beeindigen. Maar ze doen het niet. Al de moslims de mogelijkheid hadden waren vandaag alle Joden dood. Je ziet wat ze doen als ze even de kans krijgen, huis tot huis gaan en iedereen uitmoorden.
De aggressie is echt niet vergelijkbaar. Het is kanker vergelijken met een hoestje.
[..] Het gaat toch over veel meer gebieden? Ik maak geen claim over de Westelijke Jordaanoever. Ik heb helemaal geen interesse in de eeuwige discussie over welk volk op welk stukje thuis hoort. Die discussie is alleen maar bedoeld om de legaliteit van acties van n van beide partijen te claimen. Daarmee ben je alleen maar onderdeel van het probleem.
Nee hoor, dat doet het niet. Enkel het aanhalen van dat soort vermeende provocaties is al belachelijk. Dit rechtvaardigt op geen enkel manier het brute en ongeciviliseerde geweld dat we zien van Palestijnse kant (en eigenlijk doorlopend zien van deze mensen, als ze ook maar even de kans voor krijgen).
En als men niet druk is met aanslagen of andere vormen van terrorisme, staan ze het wel toe toejuichen in hun bandietenhol terwijl er thee wordt gedronken en gebak uitgedeeld. Het mag overduidelijk zijn dat het hier gaat om een onderontwikkeld en barbaars volk dat alleen maar uit is op de totale vernietiging van Isral.
Dan kun je vervolgens wel een heel genuanceerd beeld gaan proberen te schetsen over dat beide kanten schuld hebben, maar je houdt daarmee eigenlijk alleen jezelf voor de gek.
Ik breng geen nuance. Ik zei net al dat wat de millitanten doen de definitie van objectief immoreel gedrag is. Wat zij doen is het laagste punt waar de mensheid in kan zakken. Ik leef dan ook mee met de burgers en nabestaanden. Maar jij wilt pers dat ik de staat Israel steun. Zie je nou niet hoe belachelijk dat is?
[..] Wat Rusland in de eerste weken van de oorlog in Oekrane heeft gedaan is veel gewelddadiger kerel. De massagraven vol burgers bewijzen dat.
Wat Rusland in de eerste weken deed is in verloop van tijd langzaam boven water gekomen. Wat Hamas heeft gedaan weten we nu al direct van hoe afschuwelijk het is, en daar zit nog heel veel onder water. En die gaan nog veel verder dan onschuldige mensen koelboedig neerschieten op straat. Nee, dit is echt een wereld van verschil.
[..] Gisteren werden +300 festivalgangers gedood in Isral door terroristen, en de Syrische gemeenschap in Berlijn stond koekjes uit te delen, te toeteren en dansen.
Duitsland heeft +1 miljoen Syrirs opgenomen sinds 2015, dus ik vind dat zeker wel zorgwekkend.
Komende weken zullen de aanvallen op Joden in Europa ook wel weer toenemen. En Europa blijft de ellende maar importeren.
[..] Heb je onder een steen geleefd? Het conflict van de afgelopen tientallen jaren is er niet een waarbij slechts n kant barbaarse dingen doet.
Het interesseert me helemaal niets welk kutexcuus dat klotevolk aanhaalt om dit goed te praten, dit is niet goed te praten, totaal niet. Je spoort gewoon niet als je ook maar het kleinste beetje nuance probeert toe te brengen aan wat hier aan de hand is.
[..] Heb je onder een steen geleefd? Het conflict van de afgelopen tientallen jaren is er niet een waarbij slechts n kant barbaarse dingen doet.
Maar daarmee kun je de huidige beestachtige barbaarse terreur acties van de palestijnen op totaal onschuldige burgers niet meer mee goedpraten, want dit is een heel andere fucking schaal. Veroordeel je het geweld van de palestijnen, ja of nee?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op zondag 8 oktober 2023 15:47 schreef TheJanitor het volgende: Israel heeft de mogelijkheid dit vandaag te beeindigen. Maar ze doen het niet. Al de moslims de mogelijkheid hadden waren vandaag alle Joden dood. Je ziet wat ze doen als ze even de kans krijgen, huis tot huis gaan en iedereen uitmoorden.
De aggressie is echt niet vergelijkbaar. Het is kanker vergelijken met een hoestje.
Dat klopt inderdaad. Als de Palestijnen de wapens zou hebben die Isral heeft, hadden die meteen het hele land totaal van de kaart geveegd zonder enige moeite.
Maar Isral wordt altijd veel harder beoordeeld, dus men moet strategisch handelen. Vallen er te veel slachtoffers in Gaza, gaat men daar weer gezeur over krijgen in de international media, plus geschuimbek van andere Arabische boevenstaten.
[..] Je opmerking is vervelend betuttelend en bovendien moreel onverdedigbaar. Goddank zijn er mensen die zich druk maken om misstanden, die niet wegkijken omdat het 'ongezond' is.
Nou leg eens uit, wat vindt jij dan allemaal? Wie kijkt waarvoor weg? Leg maar uit.
[..] Ik breng geen nuance. Ik zei net al dat wat de millitanten doen de definitie van objectief immoreel gedrag is. Wat zij doen is het laagste punt waar de mensheid in kan zakken. Ik leef dan ook mee met de burgers en nabestaanden. Maar jij wilt pers dat ik de staat Israel steun. Zie je nou niet hoe belachelijk dat is?
Je kan niet zeggen dat kant A moreel verwerpelijk bezig is nu en tegelijkertijd dat kant B dat maar te accepteren heeft. Of je kiest de kant van de barbaren, of je kiest de kant van Israel, of je doet alsof je Zwitserland bent, waarmee je even verwerpelijk bezig bent als Zwitserland. Neutraliteit is altijd de kant van de aggressors kiezen.
[..] Benieuwd naar de 250 feestgangers die afgeslacht zijn door joden.
Waar stel ik dat dat gebeurt is dan?
Maar je hoeft niet ver terug voor honderden burgerdoden door aanvallen van Isral hoor. Lees het verslag van Amnesty over de 9 mei aanvallen van dit jaar.
En nee, dat praat de afgelopen dagen niet goed want dit is nog veel beestachtiger. Maar dichtbevolktgebied bombarderen als onschuldige gezinnen liggen te slapen is ook niet echt bepaald nette oorlogvoering, of wel?
Dat is het enige punt dat ik wil maken. Dat als je dit conflict breder trekt dan de afgelopen 2 dagen, dat beide kanten door en door slecht zijn.
[..] Maar daarmee kun je de huidige beestachtige barbaarse terreur acties van de palestijnen op totaal onschuldige burgers niet meer mee goedpraten, want dit is een heel andere fucking schaal. Veroordeel je het geweld van de palestijnen, ja of nee?
Natuurlijk veroordeel dat terrorisme van gisteren en vandaag en hoop dat Hamas (en Hezbollah) uitgeroeid wordt.
Op zondag 8 oktober 2023 15:37 schreef Homey het volgende: De oplossing voor de lange termijn: maak van Palestina een multi-culturele en multi-raciale samenleving. Geen dominante groep meer. Laat de hetero moslimman niet meer de scepter draaien, maar geef ook zwarte mensen, homo’s, joden en andere minderheden een stem in Palestina. Bevorder gemengde relaties. Sowieso is dit wat de Arabische wereld moet omarmen. Dit zal voor vrede zorgen.
En toen werd je wakker. Vrouwen en andersdenkenden zijn bij dat soort idioten (gesteund door Iran) minderwaardig en dus ook maar iets in die richting gaat niet gebeuren.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
Op zondag 8 oktober 2023 15:47 schreef TheJanitor het volgende: Israel heeft de mogelijkheid dit vandaag te beeindigen. Maar ze doen het niet. Al de moslims de mogelijkheid hadden waren vandaag alle Joden dood. Je ziet wat ze doen als ze even de kans krijgen, huis tot huis gaan en iedereen uitmoorden.
En iedere dag neemt het aantal om in Europa eens flink los te gaan toe. Zoiets gaat hier ook nog een keer gebeuren.
[..] Moeilijk wil ik niet zeggen, medeleven wel met vooral alle slachtoffers. Het gaat om kinderen, onschuldige burgers die gewoon bezig waren met hun dagelijkse leven, ontvoerde vrouwen en kinderen die gruwelijk behandeld zullen worden.
Misschien heb ik je bericht dan verkeerd gelezen maar het leek op een noodkreet en als je hiervan al in nood komt dan is hulp krijgen echt wel nodig voordat er iets in jouw leven gebeurd.
[..] Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd. En ben fel anti-Hamas en fel tegen al die mensen die hierom juichen. Maar ik ben niet pro-Isral en ik ben ook niet anti-Palestijnen.
Lees alleen de verhalen over hoe het op dat festival gegaan is eens na.
Nog steeds minder barbaars dan het op grote schaal vermoorden, verkrachten en martelen van tienduizenden burgers plus het ontvoeren van vele duizenden kinderen wat Rusland heeft gedaan. Persoonlijk vind ik dat niet twijfelachtig, maar ieder zn mening.
[..] Nee hoor, dat doet het niet. Enkel het aanhalen van dat soort vermeende provocaties is al belachelijk. Dit rechtvaardigt op geen enkel manier het brute en ongeciviliseerde geweld dat we zien van Palestijnse kant (en eigenlijk doorlopend zien van deze mensen, als ze ook maar even de kans voor krijgen).
En als men niet druk is met aanslagen of andere vormen van terrorisme, staan ze het wel toe toejuichen in hun bandietenhol terwijl er thee wordt gedronken en gebak uitgedeeld. Het mag overduidelijk zijn dat het hier gaat om een onderontwikkeld en barbaars volk dat alleen maar uit is op de totale vernietiging van Isral.
Dan kun je vervolgens wel een heel genuanceerd beeld gaan proberen te schetsen over dat beide kanten schuld hebben, maar je houdt daarmee eigenlijk alleen jezelf voor de gek.
Nee hoor. Jij wil er alleen graag weer een pro-Isral riedeltje van maken. Nergens wil ik de beestachtige Hamas-praktijken goed praten, wat een gelul. Voor een deel is het bezet gebied waar Isral de bevolking heeft vervangen. Ieder ander land die zo handelt wordt in Den Haag berecht. Het is echt zo simpel en toch is daardoor het conflict zo ingewikkeld.
En dan wordt religie gebruikt om mensen tegen elkaar op te zetten en ja, dan blijkt dat het moslim deel van het conflict qua wijze van strijd voeren NOG minder moreel besef heeft dan de andere kant. Maar het blijft van twee kanten gewoon walgelijk.
Maar je hoeft niet ver terug voor honderden burgerdoden door aanvallen van Isral hoor. Lees het verslag van Amnesty over de 9 mei aanvallen van dit jaar.
En nee, dat praat de afgelopen dagen niet goed want dit is nog veel beestachtiger. Maar dichtbevolktgebied bombarderen als onschuldige gezinnen liggen te slapen is ook niet echt bepaald nette oorlogvoering, of wel?
Dat is het enige punt dat ik wil maken. Dat als je dit conflict breder trekt dan de afgelopen 2 dagen, dat beide kanten door en door slecht zijn.
Die alleen gebombardeerd worden als er weer eens 1000en raketten geschoten worden, vanuit die gebieden. Precies om deze reden dat breinlozen dan gaan zeggen: Israel bombardeert dichtbevolktgebied!!!11123
[..] Het interesseert me helemaal niets welk kutexcuus dat klotevolk aanhaalt om dit goed te praten, dit is niet goed te praten, totaal niet. Je spoort gewoon niet als je ook maar het kleinste beetje nuance probeert toe te brengen aan wat hier aan de hand is.
Vrij cynisch ook dat Netanyahu nu oproept dat 2 miljoen mensen Gaza maar moeten verlaten voordat Israel er een kale vlakte van maakt terwijl de grenzen gewoon potdicht zitten. En dan zijn er ook nog mensen die dat 'nobel' vinden.
Israel is een drone supermacht, ik stond te denken aan een quick reaction force die binnen een uur gewapende drones de lucht in kon brengen en elke vierkante meter van de grens kon artillery laserpointen.
En dan zie ik filmpjes van Hamas die rustig door het hek heen loopt terwijl ze artillery hadden moeten koppen
[..] Je kan niet zeggen dat kant A moreel verwerpelijk bezig is nu en tegelijkertijd dat kant B dat maar te accepteren heeft. Of je kiest de kant van de barbaren, of je kiest de kant van Israel, of je doet alsof je Zwitserland bent, waarmee je even verwerpelijk bezig bent als Zwitserland. Neutraliteit is altijd de kant van de aggressors kiezen.
Alleen zijn er in dit conflict 2 agressors. Nee, de afgelopen 2 dagen komt het van n kant, maar dat is niet het conflict"".
Dat heeft niets te maken met nuance, maar met een bredere blik. Beide kanten moeten eens ophouden en gaan kijken naar een oplossing. En de internationale gemeenschap moet dat afdwingen, voordat het conflict zich uitbreid naar de omliggende moslimstaten en het Westen meegesleurd wordt in een heilige oorlog tegen de hele Moslimwereld.
[..] Hoe kan Irak vrienden zijn met de USA als ze vijanden zijn van Israel?
Dezelfde reden dat jij kan vinden dat de vriendin van je beste maat een kuthoer is terwijl hij er hoteldebotel van is. kuthoer<>vriend jij<>vriend jij<>kuthoer
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
Op zondag 8 oktober 2023 15:58 schreef Nielsch het volgende: Vrij cynisch ook dat Netanyahu nu oproept dat 2 miljoen mensen Gaza maar moeten verlaten voordat Israel er een kale vlakte van maakt terwijl de grenzen gewoon potdicht zitten. En dan zijn er ook nog mensen die dat 'nobel' vinden.
Het zijn lege woorden voor in de international kranten
[..] Israel is een drone supermacht, ik stond te denken aan een quick reaction force die binnen een uur gewapende drones de lucht in kon brengen en elke vierkante meter van de grens kon artillery laserpointen.
En dan zie ik filmpjes van Hamas die rustig door het hek heen loopt terwijl ze artillery hadden moeten koppen
Ik snap het ook niet. Neem aan dat ze nog zijn aan het voorbereiden, erg indrukwekkend is hun aanval tot nu toe niet.
[..] Alleen zijn er in dit conflict 2 agressors. Nee, de afgelopen 2 dagen komt het van n kant, maar dat is niet het conflict"".
Dat heeft niets te maken met nuance, maar met een bredere blik. Beide kanten moeten eens ophouden en gaan kijken naar een oplossing. En de internationale gemeenschap moet dat afdwingen, voordat het conflict zich uitbreid naar de omliggende moslimstaten en het Westen meegesleurd wordt in een heilige oorlog tegen de hele Moslimwereld.
Ik val in herhaling, maar schijnbaar is het nodig.
Niets, maar dan ook echt niets, kan deze actie van Hamas goedpraten of ook maar een beetje nuanceren. Het boeit me werkelijk geen zak wat Isral allemaal heeft gedaan, ik weet dat het bij lange na niet in de buurt komt van dit, en dat is genoeg informatie om een kant te kiezen. Eenieder die dit probeert te nuanceren is gigantisch verwerpelijk bezig.
Op zondag 8 oktober 2023 15:58 schreef Nielsch het volgende: Vrij cynisch ook dat Netanyahu nu oproept dat 2 miljoen mensen Gaza maar moeten verlaten voordat Israel er een kale vlakte van maakt terwijl de grenzen gewoon potdicht zitten. En dan zijn er ook nog mensen die dat 'nobel' vinden.
Ze hadden ook wat aan Hamas kunnen doen de afgelopen jaren.
[..] Israel is een drone supermacht, ik stond te denken aan een quick reaction force die binnen een uur gewapende drones de lucht in kon brengen en elke vierkante meter van de grens kon artillery laserpointen.
Dat heet verrassingsaanval en is extreem sterk als je aanvalt.
Ik vraag me weleens af waar het idee vandaan komt dat sommige landen extreem snel (binnen een week) hun leger operationeel voor een oorlog kunnen hebben. Dat kan helemaal nooit
[..] Je kunt dit terrorisme sterk afwijzen en tegelijkertijd naar het bredere plaatje kijken maar sommigen zoals Nattekat begrijpen dat niet.
Dat bredere plaatje boeit niet. In het bredere plaatje sta ik ook veel meer neutraal in het conflict, maar dat is niks meer dan een klein bultje in vergelijking met wat er nu gaande is.
[..] Dat bredere plaatje boeit niet. In het bredere plaatje sta ik ook veel meer neutraal in het conflict, maar dat is niks meer dan een klein bultje in vergelijking met wat er nu gaande is.
[..] Nog steeds minder barbaars dan het op grote schaal vermoorden, verkrachten en martelen van tienduizenden burgers plus het ontvoeren van vele duizenden kinderen wat Rusland heeft gedaan. Persoonlijk vind ik dat niet twijfelachtig, maar ieder zn mening.
Net zoals ze nu huis na huis hebben uitgeroeid? Geef het nog even voordat duidelijk wat er nu precies is gebeurd en hoe hoog het dodental gaat worden. Vrees het ergste.
stupidity has become as common as common sense was before
[..] Jep maar helaas doen we dat hier in Nederland/EU niet.
Rutte heeft het al veroordeeld. Wat wil je nog meer? Je kunt beter een beetje rustig blijven en je mond houden dan meegetrokken te worden in een spiraal van geweld qua wereldpolitiek.
Het staat je verder vrij zelf het geweld te veroordelen, zoals hier massaal wordt gedaan.
[..] Ik val in herhaling, maar schijnbaar is het nodig.
Niets, maar dan ook echt niets, kan deze actie van Hamas goedpraten of ook maar een beetje nuanceren. Het boeit me werkelijk geen zak wat Isral allemaal heeft gedaan, ik weet dat het bij lange na niet in de buurt komt van dit, en dat is genoeg informatie om een kant te kiezen. Eenieder die dit probeert te nuanceren is gigantisch verwerpelijk bezig.
Eens hoor. Alleen zou ik niet zo zeker durven beweren dat Isral schonere handen heeft. Maar ook dan heb je gelijk, die hele actie-reactie moet sowieso stoppen en iedere gruweldaad is verwerpelijk.
[..] Dat bredere plaatje boeit niet. In het bredere plaatje sta ik ook veel meer neutraal in het conflict, maar dat is niks meer dan een klein bultje in vergelijking met wat er nu gaande is.
Op zondag 8 oktober 2023 16:04 schreef Mani89 het volgende: Dus minstens 250 mensen 1 voor 1 in koele bloede gexecuteerd op dat muziekfestival voor de vrede. Hamas is officieel ISIS, zo niet erger.
Het is alsof bij een flinke burenruzie n van de buren plots besluit het huis van de ander op te blazen. Die ander zal vast ook wel flink wat op z'n geweten hebben, maar dat verbleekt natuurlijk bij die laatste actie.
[..] Het is alsof bij een flinke burenruzie n van de buren plots besluit het huis van de ander op te blazen. Die ander zal vast ook wel flink wat op z'n geweten hebben, maar dat verbleekt natuurlijk bij die laatste actie.
Het is smakeloos, maar ook dit hoort bij een vrije samenleving. Ik ben daar trots op. Iets minder trots ben ik op de Isralische vlag die niet wordt uitgehangen door de gemeente.
But Yaniv, an emergency medic who was called out to the party, told public broadcaster Kan News: "There are at least 200 bodies of Israelis in the area I was in."
"It was a massacre," he said. "I've never seen anything like it in my life. It was a planned ambush. As people came out of the emergency exits, squads of terrorists were waiting for them there and just started picking them off. In the parking lots, people started running, murdering people inside the toilets.
[..] Rutte heeft het al veroordeeld. Wat wil je nog meer? Je kunt beter een beetje rustig blijven en je mond houden dan meegetrokken te worden in een spiraal van geweld qua wereldpolitiek.
Het staat je verder vrij zelf het geweld te veroordelen, zoals hier massaal wordt gedaan.
Je bedoelt eenzijdig geweld veroordelen.
Iedereen op dit forum heeft heel veel stront in de ogen, en laten ze ook bewust zitten. Inclusief de mods. En als ik gebanned word, dan is het maar zo.
[..] Het is alsof bij een flinke burenruzie n van de buren plots besluit het huis van de ander op te blazen. Die ander zal vast ook wel flink wat op z'n geweten hebben, maar dat verbleekt natuurlijk bij die laatste actie.
mwah ik zou me wel afvragen waarom die ene buur die ander zijn huis nu eigenlijk opblaast
Iedereen op dit forum heeft heel veel stront in de ogen, en laten ze ook bewust zitten. Inclusief de mods. En als ik gebanned word, dan is het maar zo.
Voelt dat nou fijn om zo het eeuwige slachtoffer uithangen? Haal je daar voldoening uit?
Heb jij Israelische strijdkrachten Palestijnen zien martelen, verkrachten, door straten rijden met alle ledematen op enge wijze gebroken en bunker voor bunker zien afgaan om hele families neer te schieten?
Isralische vlag wordt gehesen op Binnenhof in Den Haag
Op het Binnenhof in Den Haag wordt morgenochtend de Isralische vlag gehesen. De Rijksvoorlichtingsdienst laat weten dat demissionair premier Rutte dat heeft besloten, als steunbetuiging aan Isral. Na de Russische inval in Oekrane in februari vorig jaar, werd de Oekraense vlag gehesen.
Dat jij mod bent, geeft je niet het recht te bepalen wat niet of wel belangrijk is. "Klein bultje".
Wie heeft jouw wereldvreemde hoofd in godesnaam een mod gemaakt .
Op zondag 8 oktober 2023 16:04 schreef Mani89 het volgende: Dus minstens 250 mensen 1 voor 1 in koele bloede gexecuteerd op dat muziekfestival voor de vrede. Hamas is officieel ISIS, zo niet erger.
Ik snap al de behoefte om te vergelijken niet zo. Was ook al iemand die beweerde dat de nazi's een moreel compas hadden en Hamas niet.
99% van al deze doden zijn gevallen na barbaarse acties van de palestijnen. Israel is echter wel een stuk effectiever. Als je de raketten gaat meetellen als 1 dode wordt het een heel ander staatje. Overigens zou ik de UN in dit conflict niet zo snel geloven, omdat die nogal een heel groot bias tegen israel hebben, en er ook zoiets bestaat als pallywood
[..] mwah ik zou me wel afvragen waarom die ene buur die ander zijn huis nu eigenlijk opblaast
Het geeft een beetje context, maar die context staat niet in verhouding tot het opblazen van andermans huis. Daar is een hele overduidelijke goede en foute kant.
[..] Rutte heeft het al veroordeeld. Wat wil je nog meer? Je kunt beter een beetje rustig blijven en je mond houden dan meegetrokken te worden in een spiraal van geweld qua wereldpolitiek.
Hadden we na het neerhalen van MH17 ook onze mond moeten houden? Of na de inval van de Russen in Oekrane?
Ik zou graag wat hardere reacties willen op de daden van beide partijen.
Inderdaad. Dit is helaas hoe men met een barbaars volk zonder moreel kompas en een voorliefde voor terreur en geweld om moet gaan, die moet je uit hun bandietenhol roken. Isral moet dit doen om hun eigen burgers hopelijk ooit een enigszins veilig leven te kunnen garanderen. Dat probleem moet je dus niet bij Isral zoeken, maar bij de terroristische misbaksels die al jaar en dag Isral van de kaart willen vegen.
[..] 99% van al deze doden zijn gevallen na barbaarse acties van de palestijnen. Israel is echter wel een stuk effectiever. Als je de raketten gaat meetellen als 1 dode wordt het een heel ander staatje. Overigens zou ik de UN in dit conflict niet zo snel geloven, omdat die nogal een heel groot bias tegen israel hebben, en er ook zoiets bestaat als pallywood
Ik moet de UN niet geloven, maar jij kan lekker komen zwaaien met 99% wetende dat je er geen bron over zult vinden.
Op het Binnenhof in Den Haag wordt morgenochtend de Isralische vlag gehesen. De Rijksvoorlichtingsdienst laat weten dat demissionair premier Rutte dat heeft besloten, als steunbetuiging aan Isral. Na de Russische inval in Oekrane in februari vorig jaar, werd de Oekraense vlag gehesen.
[..] Het geeft een beetje context, maar die context staat niet in verhouding tot het opblazen van andermans huis. Daar is een hele overduidelijke goede en foute kant.
Volgens mij haal jij context en nuance door elkaar.
[..] Inderdaad. Dit is helaas hoe men met een barbaars volk zonder moreel kompas en een voorliefde voor terreur en geweld om moet gaan, die moet je uit hun bandietenhol roken. Isral moet dit doen om hun eigen burgers hopelijk ooit een enigszins veilig leven te kunnen garanderen. Dat probleem moet je dus niet bij Isral zoeken, maar bij de terroristische misbaksels die al jaar en dag Isral van de kaart willen vegen.
Je bent de geplande genocide op miljoenen mensen al aan het goedpraten zie ik.
Nu even trots gaan staan wapperen met een vlag terwijl er in de naam van de vlag 250 onschuldige festivalgangers zijn vermoord en ik weet niet hoeveel andere ellende.
[..] Het geeft een beetje context, maar die context staat niet in verhouding tot het opblazen van andermans huis. Daar is een hele overduidelijke goede en foute kant.
in een ellenlange reeks brutaliteiten over en weer kan het me echt niet schelen wie vandaag aan de goede en foute kant staan
morgen gaat Israel weer los
overmorgen gaat Hamas weer los
volgende week zal er ook wel weer iemand iemand anders het leven zuur maken daar, het interesseert me echt totaal niet meer tbh
[..] Kunnen ze ook niet maken om dat niet te doen.
Jouw redenering doortrekkend is dit uiterst onverstandig. Want o wee als we ons uitspreken en daarmee deel worden van een internationaal conflict. Misschien zou Rutte even op een terrasje moeten gaan zitten en van het mooie weer genieten.
Er is een verschil tussen Isral <> Hamas en Isral <>Palestijnen. In het eerste geval is iedereen hier 'pro-Isral', in het tweede geval echter niet (per se). Jij hebt het alleen maar over het eerste, maar trekt dat door naar het tweede...
Nos
Mjah. Net als dat ik die vlaggendragers hierboven een beetje verwerpelijk vind, vind ik ook dat dit eigenlijk niet nodig is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
[..] Kunnen ze ook niet maken om dat niet te doen.
De burgemeester van Den Haag had er anders geen oren naar. Maarja die vindt het allemaal wel prima dat Hamas nu staat te zwaaien met Palestina vlaggen op het Plein in Den Haag.
[..] Heb jij Israelische strijdkrachten Palestijnen zien martelen, verkrachten, door straten rijden met alle ledematen op enge wijze gebroken en bunker voor bunker zien afgaan om hele families neer te schieten?
Er liggen al decennia rapporten van Amnesty over genocide in de Palestijnse bezette gebieden. Is dat allemaal even grafisch en beestachtig? Nee, althans, het is niet op die wijze in beeld gebracht. En het wordt natuurlijk ook deels onder de pet geveegd omdat de VS Isral door dik en dun steunen. En, laten we eerlijk zijn, de Isralisch zijn wat slimmer en minder gebaat bij het tonen van hun gruwelijkheden aan hun achterban.
Weet ik zeker dat dezelfde dingen door Isral zijn gedaan? Nee. Durf ik stellig te beweren dat het niet zo is? Nee, want het heeft er alle schijn van dat het wel zo is. Alleen al omdat er een veelvoud aan Palestijnse burgerslachtoffers is omgekomen in het hele conflict.
Het is echt grenzeloos naef om te denken dat Isral schonere handen heeft. Die zijn even godsdienstwaanzinnig en onverbiddelijk als het gaat om hun doelen te bereiken.
Maar dat maakt de gebeurtenissen van de afgelopen dagen niet minder walgelijk. Van mij mogen ze iedere Hamastrijder zonder enige vorm van proces kapot schieten.
[..] Je bent de geplande genocide op miljoenen mensen al aan het goedpraten zie ik.
Dan lees je mijn post niet goed. Op een effectieve manier terreur bestrijden, daar gaat het om. Maar het staat je natuurlijk vrij om andere suggesties te doen over hoe Isral deze situatie moet oplossen?
[..] Volgens mij haal jij context en nuance door elkaar.
' ja maar israel staat voor mij in dit geval ook gelijk aan ik keur het stiekem wel goed dat dit gebeurd.
Het grootste probleem in dit hele gebeuren is dat hamas en de palestijnen zich richten op burgerdoelen, op terreur,op wreedheid. Israel is ook geen lieverdje, maar is dat feitelijk vanuit noodzaak (ik veroordeel overigens het gedrag van de kolonisten daarbij), maar het staat gewoon niet in morele verhouding met elkaar
[..] Hadden we na het neerhalen van MH17 ook onze mond moeten houden? Of na de inval van de Russen in Oekrane?
Wat valt er verder dan nog te zeggen behalve het geweld te veroordelen? Isral zegt het toch zelf op te willen lossen? Wat valt er dan nog meer te zeggen?
Er zijn verder toch geen Nederlanders bij betrokken? Of dat Isralische vluchtelingen hier hun toevlucht gaan zoeken
[..] Er liggen al decennia rapporten van Amnesty over genocide in de Palestijnse bezette gebieden. Is dat allemaal even grafisch en beestachtig? Nee, althans, het is niet op die wijze in beeld gebracht. En het wordt natuurlijk ook deels onder de pet geveegd omdat de VS Isral door dik en dun steunen. En, laten we eerlijk zijn, de Isralisch zijn wat slimmer en minder gebaat bij het tonen van hun gruwelijkheden aan hun achterban.
Weet ik zeker dat dezelfde dingen door Isral zijn gedaan? Nee. Durf ik stellig te beweren dat het niet zo is? Nee, want het heeft er alle schijn van dat het wel zo is. Alleen al omdat er een veelvoud aan Palestijnse burgerslachtoffers is omgekomen in het hele conflict.
Het is echt grenzeloos naef om te denken dat Isral schonere handen heeft. Die zijn even godsdienstwaanzinnig en onverbiddelijk als het gaat om hun doelen te bereiken.
Maar dat maakt de gebeurtenissen van de afgelopen dagen niet minder walgelijk. Van mij mogen ze iedere Hamastrijder zonder enige vorm van proces kapot schieten.
Niet verwonderlijk om te zien hoe extreem-rechts deze gruwelijke gebeurtenissen aangrijpt om tot genocide op te roepen. Het sneue is dat veel fokkers veel dichter tegen hamas terroristen aanschurken met hun extremisme dan ze zelf beseffen.
Geweld tegen onschuldigen met geweld tegen onschuldigen beantwoorden een gouden formule
[..] ' ja maar israel staat voor mij in dit geval ook gelijk aan ik keur het stiekem wel goed dat dit gebeurd.
Het grootste probleem in dit hele gebeuren is dat hamas en de palestijnen zich richten op burgerdoelen, op terreur,op wreedheid. Israel is ook geen lieverdje, maar is dat feitelijk vanuit noodzaak (ik veroordeel overigens het gedrag van de kolonisten daarbij), maar het staat gewoon niet in morele verhouding met elkaar
klopt, maar er wordt hier veel context gegeven en sommige zien dit als nuances geven aan het gebeuren. Terwijl dat 2 verschillende dingen zijn.
[..] Jouw redenering doortrekkend is dit uiterst onverstandig. Want o wee als we ons uitspreken en daarmee deel worden van een internationaal conflict. Misschien zou Rutte even op een terrasje moeten gaan zitten en van het mooie weer genieten.
In Den Haag zitten de ambassades. Voor Rotterdam zie ik verder geen meerwaarde. Daarom dat ik dat zei voor Rotterdam.
Op zondag 8 oktober 2023 16:11 schreef Momo het volgende: Nu even trots gaan staan wapperen met een vlag terwijl er in de naam van de vlag 250 onschuldige festivalgangers zijn vermoord en ik weet niet hoeveel andere ellende.
[..] Heb jij Israelische strijdkrachten Palestijnen zien martelen, verkrachten, door straten rijden met alle ledematen op enge wijze gebroken en bunker voor bunker zien afgaan om hele families neer te schieten?
Waar komt dat 'verkrachten' toch steeds vandaan? Het kan - helaas - niet missen dat dat gebeurt, maar daar zijn toch helemaal geen beelden van en je bent al de zoveelste die ik zie doen alsof dat wel zo is (dat daar beelden van zijn)...
Op zondag 8 oktober 2023 16:11 schreef Momo het volgende: Nu even trots gaan staan wapperen met een vlag terwijl er in de naam van de vlag 250 onschuldige festivalgangers zijn vermoord en ik weet niet hoeveel andere ellende.
En volgende week staan ze zeer gemotioneerd over al die burgerslachtoffers in Gaza "zomaar".
En als je vandaag ergens gaat staan met een Isralische vlag, dan ben je je leven ook niet zeker vrees ik.
Intimidatie, verdraaiing en ontkenning, het werkt gewoon. Ze krijgen/nemen alle ruimte.
[..] excessen worden echter wel aangepakt. Er zijn soldaten veroordeeld. Dat ga je niet zien in gaza
aan veroordelingen en straffen hoeven slachtoffers helemaal niks bij te voelen. Dat is puur westers denken dat een straf geven de oplossing is. SOmmige dingen kunnen nooit meer goed gemaakt worden, bij slachtoffers door wat dan ook. En dat mogen slachtoffers ook gewoon voelen en hebben.
Op zondag 8 oktober 2023 16:15 schreef mcmlxiv het volgende: Niet verwonderlijk om te zien hoe extreem-rechts deze gruwelijke gebeurtenissen aangrijpt om tot genocide op te roepen. Het sneue is dat veel fokkers veel dichter tegen hamas terroristen aanschurken met hun extremisme dan ze zelf beseffen.
Geweld tegen onschuldigen met geweld tegen onschuldigen beantwoorden een gouden formule
Dit ja. Extreemrechts spreekt zich al lange tijd uit voor Iran/Hamas/Hezbolah bondgenoot Vladimir Poetin.
[..] Waar komt dat 'verkrachten' toch steeds vandaan? Het kan - helaas - niet missen dat dat gebeurt, maar daar zijn toch helemaal geen beelden van en je bent al de zoveelste die ik zie doen alsof dat wel zo is (dat daar beelden van zijn)...
Je mag heel blij zijn dat je niet gezien hebt wat ik gezien heb in dat geval. En ja, tuurlijk is het gebeurt, je bent wel heel naief om te stellen dat het niet gebeurd is.
[..] Er is geen nuance mogelijk bij dit barbaars terroristisch geweld. PUNT
Een aantal progressief linkse users denkt daar blijkbaar anders over. Misschien zijn dit wel de leden van GroenLinks waar de Telegraaf het over heeft? Het is zorgwekkend om te zien dat mensen zo moreel failliet kunnen zijn.
[..] aan veroordelingen en straffen hoeven slachtoffers helemaal niks bij te voelen. Dat is puur westers denken dat een straf geven de oplossing is. SOmmige dingen kunnen nooit meer goed gemaakt worden, bij slachtoffers door wat dan ook. En dat mogen slachtoffers ook gewoon voelen en hebben.
nog altijd beter dan het te vieren in gaza stad, dat voelt pas slecht voor de slachtoffers
[..] nog altijd beter dan het te vieren in gaza stad, dat voelt pas slecht voor de slachtoffers
dat neemt niet weg dat het argument dat in de westerse wereld wandaden worden gestraft geen goed argument is. Wandaden zijn wandaden en het is puur westers denken dat vervolging dat goedpraat of oplost of dat daarmee de kous af is.
Mensen vieren feest, omdat gisteren met succes honderden burgers zijn vermoord op een feest, de snelweg of in hun huis. Kinderen die voor de ogen van hun broertjes en zusjes gexecuteerd zijn. Andere kinderen die voor het oog van de wereld worden getreiterd in doodsangst.
Deze mensen verdienen een deportatie ipv "rust". En al het hersenloze uitschot dat dit "verzet" noemt mag wat mij betreft ook mee.
[..] Nee ik zou geen Isralische vlag ophangen aan je huis...
Dat is toch eigenlijk ook gewoon geschift? Na een totale slachtpartij door Zuid-Isral kunnen er dus in Nederlandse steden mensen juichend met een vlag van de daders rondlopen, maar een Isralische vlag kan niet. Waar gaat dat heen?
[..] excessen worden echter wel aangepakt. Er zijn soldaten veroordeeld. Dat ga je niet zien in gaza
Er zijn genoeg verhalen van soldaten die kinderen ombrengen en vrijuit gaan. Check your facts.
Gaza is niet georganiseerd genoeg om dat te kunnen doen. Daarnaast, kijk eens naar de absolute getallen.
De Israelische en Palestijnse populatie zijn nagenoeg even groot, maar als je kijkt naar de grafiek (een paar paginas terug) zie je dat de meeste doden onder Palestijnen vallen.
Vraag je een zionist waarom, dan komen ze met dezelfde halfbakken excuusjes aankakken:
"Human shield", "Hamas" , "This is our land". 0 nuance.
Op zondag 8 oktober 2023 16:17 schreef BMW1993 het volgende: Joden zijn sowieso veel fijnere mensen dan moslims. Neem bijvoorbeeld de Joodse wijk in New York, een van de schoonste en veiligste delen van de stad.
Een moslimwijk als in het Brusselse Molenbeek, is het tegenovergestelde, onveilig, rellen, terreurcellen.
Ik weet niet wat het precies is, maar Arabieren kennen enkel chaos.
Ik ken genoeg Arabieren die zich normaal gedragen. En genoeg zionisten die zich fascistisch gedragen.