Er is een verschil tussen Israël <> Hamas en Israël <>Palestijnen. In het eerste geval is iedereen hier 'pro-Israël', in het tweede geval echter niet (per se). Jij hebt het alleen maar over het eerste, maar trekt dat door naar het tweede...quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik val in herhaling, maar schijnbaar is het nodig.
Niets, maar dan ook echt niets, kan deze actie van Hamas goedpraten of ook maar een beetje nuanceren. Het boeit me werkelijk geen zak wat Israël allemaal heeft gedaan, ik weet dat het bij lange na niet in de buurt komt van dit, en dat is genoeg informatie om een kant te kiezen. Eenieder die dit probeert te nuanceren is gigantisch verwerpelijk bezig.
Zullen wel weer veel barbaren op afkomen die daar tegen gaan protesteren. Er zullen ook vast wel wat partijen zijn die hier tegen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kunnen ze ook niet maken om dat niet te doen.
En al die doodsverwensingen die je hier ziet? Dat laat je gewoon toe.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij is hier geen mod en ik verwijder al je posts omdat je zit te schelden de hele tijd
Mjah. Net als dat ik die vlaggendragers hierboven een beetje verwerpelijk vind, vind ik ook dat dit eigenlijk niet nodig is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:07 schreef aloa het volgende:
Israëlische vlag wordt gehesen op Binnenhof in Den Haag
Op het Binnenhof in Den Haag wordt morgenochtend de Israëlische vlag gehesen. De Rijksvoorlichtingsdienst laat weten dat demissionair premier Rutte dat heeft besloten, als steunbetuiging aan Israël. Na de Russische inval in Oekraïne in februari vorig jaar, werd de Oekraïense vlag gehesen.
Nos
Goh, wie had dat nou gedacht?quote:
De burgemeester van Den Haag had er anders geen oren naar. Maarja die vindt het allemaal wel prima dat Hamas nu staat te zwaaien met Palestina vlaggen op het Plein in Den Haag.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kunnen ze ook niet maken om dat niet te doen.
Er liggen al decennia rapporten van Amnesty over genocide in de Palestijnse bezette gebieden. Is dat allemaal even grafisch en beestachtig? Nee, althans, het is niet op die wijze in beeld gebracht. En het wordt natuurlijk ook deels onder de pet geveegd omdat de VS Israël door dik en dun steunen. En, laten we eerlijk zijn, de Israëlisch zijn wat slimmer en minder gebaat bij het tonen van hun gruwelijkheden aan hun achterban.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb jij Israelische strijdkrachten Palestijnen zien martelen, verkrachten, door straten rijden met alle ledematen op enge wijze gebroken en bunker voor bunker zien afgaan om hele families neer te schieten?
Laat ze dan maar een beetje opschieten met elkaar afmaken, dan is er straks 1 winnaar over en kunnen we verder.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
in een ellenlange reeks brutaliteiten over en weer kan het me echt niet schelen wie vandaag aan de goede en foute kant staan
morgen gaat Israel weer los
overmorgen gaat Hamas weer los
volgende week zal er ook wel weer iemand iemand anders het leven zuur maken daar, het interesseert me echt totaal niet meer tbh
Dan lees je mijn post niet goed. Op een effectieve manier terreur bestrijden, daar gaat het om. Maar het staat je natuurlijk vrij om andere suggesties te doen over hoe Israël deze situatie moet oplossen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je bent de geplande genocide op miljoenen mensen al aan het goedpraten zie ik.
Ik vind het wel nodig.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mjah. Net als dat ik die vlaggendragers hierboven een beetje verwerpelijk vind, vind ik ook dat dit eigenlijk niet nodig is.
' ja maar israel staat voor mij in dit geval ook gelijk aan ik keur het stiekem wel goed dat dit gebeurd.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Volgens mij haal jij context en nuance door elkaar.
Wat valt er verder dan nog te zeggen behalve het geweld te veroordelen? Israël zegt het toch zelf op te willen lossen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hadden we na het neerhalen van MH17 ook onze mond moeten houden? Of na de inval van de Russen in Oekraïne?
Ik kan het Telegraaf artikel gelukkig niet lezen, maar wat is "een deel van de achterban" in deze kwestie? Drie boze Twitteraars?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Goh, wie had dat nou gedacht?
GL en PvdA nu al verdeeld.
Iedereen die denkt dat de IDF lievertje zijn:quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er liggen al decennia rapporten van Amnesty over genocide in de Palestijnse bezette gebieden. Is dat allemaal even grafisch en beestachtig? Nee, althans, het is niet op die wijze in beeld gebracht. En het wordt natuurlijk ook deels onder de pet geveegd omdat de VS Israël door dik en dun steunen. En, laten we eerlijk zijn, de Israëlisch zijn wat slimmer en minder gebaat bij het tonen van hun gruwelijkheden aan hun achterban.
Weet ik zeker dat dezelfde dingen door Israël zijn gedaan? Nee. Durf ik stellig te beweren dat het niet zo is? Nee, want het heeft er alle schijn van dat het wel zo is. Alleen al omdat er een veelvoud aan Palestijnse burgerslachtoffers is omgekomen in het hele conflict.
Het is echt grenzeloos naïef om te denken dat Israël schonere handen heeft. Die zijn even godsdienstwaanzinnig en onverbiddelijk als het gaat om hun doelen te bereiken.
Maar dat maakt de gebeurtenissen van de afgelopen dagen niet minder walgelijk. Van mij mogen ze iedere Hamastrijder zonder enige vorm van proces kapot schieten.
ik heb geen idee wat visusklachten zijn maar in de emotie mag idd wat meer dan gebruikelijkquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:12 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
En al die doodsverwensingen die je hier ziet? Dat laat je gewoon toe.
Of heb je visusklachten ofzo?
Grow a pair man gvd.
Ik weet 't niet. Ik vind het maar een beetje eng als mensen met vlaggen gaan lopen zwaaien. Afijn hopelijk gaat het allemaal goed hier.quote:
Zal het niet alleen om de islamitische achterban gaan?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Goh, wie had dat nou gedacht?
GL en PvdA nu al verdeeld.
klopt, maar er wordt hier veel context gegeven en sommige zien dit als nuances geven aan het gebeuren. Terwijl dat 2 verschillende dingen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:14 schreef Bensel het volgende:
[..]
' ja maar israel staat voor mij in dit geval ook gelijk aan ik keur het stiekem wel goed dat dit gebeurd.
Het grootste probleem in dit hele gebeuren is dat hamas en de palestijnen zich richten op burgerdoelen, op terreur,op wreedheid. Israel is ook geen lieverdje, maar is dat feitelijk vanuit noodzaak (ik veroordeel overigens het gedrag van de kolonisten daarbij), maar het staat gewoon niet in morele verhouding met elkaar
Ik vind het niet eng.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet 't niet. Ik vind het maar een beetje eng als mensen met vlaggen gaan lopen zwaaien. Afijn hopelijk gaat het allemaal goed hier.
Walgelijke mensen, maar als ik ze zo zie staan zijn dat wel een stelletje beta's waar we verder geen last van gaan hebben.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:06 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Nog meer kansenpareltjes.
Ga alsjeblieft dood.
er komt geen winnaarquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laat ze dan maar een beetje opschieten met elkaar afmaken, dan is er straks 1 winnaar over en kunnen we verder.
Dus mensen die niet op deze forum zitten dood wensen mag dus?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen idee wat visusklachten zijn maar in de emotie mag idd wat meer dan gebruikelijk
elkaar uitschelden echter niet
In Den Haag zitten de ambassades. Voor Rotterdam zie ik verder geen meerwaarde. Daarom dat ik dat zei voor Rotterdam.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jouw redenering doortrekkend is dit uiterst onverstandig. Want o wee als we ons uitspreken en daarmee deel worden van een internationaal conflict. Misschien zou Rutte even op een terrasje moeten gaan zitten en van het mooie weer genieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |