Je kunt dit terrorisme sterk afwijzen en tegelijkertijd naar het bredere plaatje kijken maar sommigen zoals Nattekat begrijpen dat niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:58 schreef Forbry het volgende:
[..]
Volgens mij nuanceert hier niemand deze daad.
Dat heet verrassingsaanval en is extreem sterk als je aanvalt.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Israel is een drone supermacht, ik stond te denken aan een quick reaction force die binnen een uur gewapende drones de lucht in kon brengen en elke vierkante meter van de grens kon artillery laserpointen.
En dan zie ik filmpjes van Hamas die rustig door het hek heen loopt terwijl ze artillery hadden moeten koppen
Dat bredere plaatje boeit niet. In het bredere plaatje sta ik ook veel meer neutraal in het conflict, maar dat is niks meer dan een klein bultje in vergelijking met wat er nu gaande is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je kunt dit terrorisme sterk afwijzen en tegelijkertijd naar het bredere plaatje kijken maar sommigen zoals Nattekat begrijpen dat niet.
Ok mod, zeg het maarquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Ja maar Israelische nederzettingen" is al nuanceren.
boeit jou nietquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat bredere plaatje boeit niet. In het bredere plaatje sta ik ook veel meer neutraal in het conflict, maar dat is niks meer dan een klein bultje in vergelijking met wat er nu gaande is.
Net zoals ze nu huis na huis hebben uitgeroeid? Geef het nog even voordat duidelijk wat er nu precies is gebeurd en hoe hoog het dodental gaat worden. Vrees het ergste.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nog steeds minder barbaars dan het op grote schaal vermoorden, verkrachten en martelen van tienduizenden burgers plus het ontvoeren van vele duizenden kinderen wat Rusland heeft gedaan. Persoonlijk vind ik dat niet twijfelachtig, maar ieder zn mening.
Rutte heeft het al veroordeeld. Wat wil je nog meer?quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Jep maar helaas doen we dat hier in Nederland/EU niet.
Wat een bizarre reactie.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:30 schreef Nattekat het volgende:
Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.
Eens hoor. Alleen zou ik niet zo zeker durven beweren dat Isral schonere handen heeft. Maar ook dan heb je gelijk, die hele actie-reactie moet sowieso stoppen en iedere gruweldaad is verwerpelijk.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik val in herhaling, maar schijnbaar is het nodig.
Niets, maar dan ook echt niets, kan deze actie van Hamas goedpraten of ook maar een beetje nuanceren. Het boeit me werkelijk geen zak wat Isral allemaal heeft gedaan, ik weet dat het bij lange na niet in de buurt komt van dit, en dat is genoeg informatie om een kant te kiezen. Eenieder die dit probeert te nuanceren is gigantisch verwerpelijk bezig.
Ja, echt walgelijk...quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Staan juichen omdat 250 jonge feestende burgers zijn afgemaakt.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niets, maar dan ook echt niets, kan deze actie van Hamas goedpraten of ook maar een beetje nuanceren. Het boeit me werkelijk geen zak wat Isral allemaal heeft gedaan, ik weet dat het bij lange na niet in de buurt komt van dit, en dat is genoeg informatie om een kant te kiezen. Eenieder die dit probeert te nuanceren is gigantisch verwerpelijk bezig.
Waarom boeit dat niet?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat bredere plaatje boeit niet. In het bredere plaatje sta ik ook veel meer neutraal in het conflict, maar dat is niks meer dan een klein bultje in vergelijking met wat er nu gaande is.
Bron?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:04 schreef Mani89 het volgende:
Dus minstens 250 mensen 1 voor 1 in koele bloede gexecuteerd op dat muziekfestival voor de vrede. Hamas is officieel ISIS, zo niet erger.
Het is alsof bij een flinke burenruzie n van de buren plots besluit het huis van de ander op te blazen. Die ander zal vast ook wel flink wat op z'n geweten hebben, maar dat verbleekt natuurlijk bij die laatste actie.quote:
quote:
quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is alsof bij een flinke burenruzie n van de buren plots besluit het huis van de ander op te blazen. Die ander zal vast ook wel flink wat op z'n geweten hebben, maar dat verbleekt natuurlijk bij die laatste actie.
Als dat zo is ligt morgen de zesde vloot voor de kust van Gaza.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:56 schreef Perrin het volgende:
Sinds blijkt dat de VS ruim betaalt, is het nemen van gijzelaars ineens erg populair..
[ twitter ]
(US allows $6 billion transfer as part of Iran prisoner swap)
Bron>?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:04 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Bewijs? Als moslims zo zouden zijn, bestond Europa nu niet.
En dit is gewoon pertinent onwaar.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:00 schreef Nattekat het volgende:
ik weet dat het bij lange na niet in de buurt komt van dit
Het is smakeloos, maar ook dit hoort bij een vrije samenleving. Ik ben daar trots op. Iets minder trots ben ik op de Isralische vlag die niet wordt uitgehangen door de gemeente.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:55 schreef matthijst het volgende:
Op het vliegtuig en boven de woestijn eruit. Rotterdam. Wat een kut stad.
[ afbeelding ]
quote:
quote:https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67047034
But Yaniv, an emergency medic who was called out to the party, told public broadcaster Kan News: "There are at least 200 bodies of Israelis in the area I was in."
"It was a massacre," he said. "I've never seen anything like it in my life. It was a planned ambush. As people came out of the emergency exits, squads of terrorists were waiting for them there and just started picking them off. In the parking lots, people started running, murdering people inside the toilets.
Je bedoelt eenzijdig geweld veroordelen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Rutte heeft het al veroordeeld. Wat wil je nog meer?
Je kunt beter een beetje rustig blijven en je mond houden dan meegetrokken te worden in een spiraal van geweld qua wereldpolitiek.
Het staat je verder vrij zelf het geweld te veroordelen, zoals hier massaal wordt gedaan.
mwah ik zou me wel afvragen waarom die ene buur die ander zijn huis nu eigenlijk opblaastquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is alsof bij een flinke burenruzie n van de buren plots besluit het huis van de ander op te blazen. Die ander zal vast ook wel flink wat op z'n geweten hebben, maar dat verbleekt natuurlijk bij die laatste actie.
Voelt dat nou fijn om zo het eeuwige slachtoffer uithangen? Haal je daar voldoening uit?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:06 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Je bedoelt eenzijdig geweld veroordelen.
Iedereen op dit forum heeft heel veel stront in de ogen, en laten ze ook bewust zitten.
Inclusief de mods. En als ik gebanned word, dan is het maar zo.
Heb jij Israelische strijdkrachten Palestijnen zien martelen, verkrachten, door straten rijden met alle ledematen op enge wijze gebroken en bunker voor bunker zien afgaan om hele families neer te schieten?quote:
Mapklappers, indien dubbel paspoort dan het Nederlandse afnemen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:06 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Nog meer kansenpareltjes.
Ga alsjeblieft dood.
Dat jij mod bent, geeft je niet het recht te bepalen wat niet of wel belangrijk is. "Klein bultje".quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap al de behoefte om te vergelijken niet zo. Was ook al iemand die beweerde dat de nazi's een moreel compas hadden en Hamas niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:04 schreef Mani89 het volgende:
Dus minstens 250 mensen 1 voor 1 in koele bloede gexecuteerd op dat muziekfestival voor de vrede. Hamas is officieel ISIS, zo niet erger.
99% van al deze doden zijn gevallen na barbaarse acties van de palestijnen. Israel is echter wel een stuk effectiever. Als je de raketten gaat meetellen als 1 dode wordt het een heel ander staatje. Overigens zou ik de UN in dit conflict niet zo snel geloven, omdat die nogal een heel groot bias tegen israel hebben, en er ook zoiets bestaat als pallywoodquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:04 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu moet je niet zomaar wat zeggen h
Het geeft een beetje context, maar die context staat niet in verhouding tot het opblazen van andermans huis. Daar is een hele overduidelijke goede en foute kant.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah ik zou me wel afvragen waarom die ene buur die ander zijn huis nu eigenlijk opblaast
Hadden we na het neerhalen van MH17 ook onze mond moeten houden? Of na de inval van de Russen in Oekrane?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt beter een beetje rustig blijven en je mond houden dan meegetrokken te worden in een spiraal van geweld qua wereldpolitiek.
Het staat je verder vrij zelf het geweld te veroordelen, zoals hier massaal wordt gedaan.
hij is hier geen mod en ik verwijder al je posts omdat je zit te schelden de hele tijdquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:07 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Dat jij mod bent, geeft je niet het recht te bepalen wat niet of wel belangrijk is. "Klein bultje".
Wie heeft jouw wereldvreemde hoofd in godesnaam een mod gemaakt.
Even van die high horse afstappen.
(En waag het niet deze post WEER te deleten).
Ik zou graag wat hardere reacties willen op de daden van beide partijen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit is helaas hoe men met een barbaars volk zonder moreel kompas en een voorliefde voor terreur en geweld om moet gaan, die moet je uit hun bandietenhol roken. Isral moet dit doen om hun eigen burgers hopelijk ooit een enigszins veilig leven te kunnen garanderen. Dat probleem moet je dus niet bij Isral zoeken, maar bij de terroristische misbaksels die al jaar en dag Isral van de kaart willen vegen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:58 schreef Nielsch het volgende:
Vrij cynisch ook dat Netanyahu nu oproept dat 2 miljoen mensen Gaza maar moeten verlaten voordat Israel er een kale vlakte van maakt terwijl de grenzen gewoon potdicht zitten. En dan zijn er ook nog mensen die dat 'nobel' vinden.
Ik moet de UN niet geloven, maar jij kan lekker komen zwaaien met 99% wetende dat je er geen bron over zult vinden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:08 schreef Bensel het volgende:
[..]
99% van al deze doden zijn gevallen na barbaarse acties van de palestijnen. Israel is echter wel een stuk effectiever. Als je de raketten gaat meetellen als 1 dode wordt het een heel ander staatje. Overigens zou ik de UN in dit conflict niet zo snel geloven, omdat die nogal een heel groot bias tegen israel hebben, en er ook zoiets bestaat als pallywood
Kunnen ze ook niet maken om dat niet te doen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:07 schreef aloa het volgende:
Isralische vlag wordt gehesen op Binnenhof in Den Haag
Op het Binnenhof in Den Haag wordt morgenochtend de Isralische vlag gehesen. De Rijksvoorlichtingsdienst laat weten dat demissionair premier Rutte dat heeft besloten, als steunbetuiging aan Isral. Na de Russische inval in Oekrane in februari vorig jaar, werd de Oekraense vlag gehesen.
Nos
Andersom doen ze het ook, hier protesteren ze tegen chopchop terror state ISISquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:06 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ga alsjeblieft dood.
Volgens mij haal jij context en nuance door elkaar.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het geeft een beetje context, maar die context staat niet in verhouding tot het opblazen van andermans huis. Daar is een hele overduidelijke goede en foute kant.
wanneer was de laatste actie van israel bij gaza die niet voorafgegaan is aan barbaars geweld van hamas/palestijnen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ik moet de UN niet geloven, maar je kan lekker komen zwaaien met 99% wetende dat je er geen bron over zult vinden.
Je bent de geplande genocide op miljoenen mensen al aan het goedpraten zie ik.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit is helaas hoe men met een barbaars volk zonder moreel kompas en een voorliefde voor terreur en geweld om moet gaan, die moet je uit hun bandietenhol roken. Isral moet dit doen om hun eigen burgers hopelijk ooit een enigszins veilig leven te kunnen garanderen. Dat probleem moet je dus niet bij Isral zoeken, maar bij de terroristische misbaksels die al jaar en dag Isral van de kaart willen vegen.
Dat is 1 bron, en dat is gebaseerd op 1 getuige.quote:
in een ellenlange reeks brutaliteiten over en weer kan het me echt niet schelen wie vandaag aan de goede en foute kant staanquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het geeft een beetje context, maar die context staat niet in verhouding tot het opblazen van andermans huis. Daar is een hele overduidelijke goede en foute kant.
Jouw redenering doortrekkend is dit uiterst onverstandig. Want o wee als we ons uitspreken en daarmee deel worden van een internationaal conflict. Misschien zou Rutte even op een terrasje moeten gaan zitten en van het mooie weer genieten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kunnen ze ook niet maken om dat niet te doen.
Er is een verschil tussen Isral <> Hamas en Isral <>Palestijnen. In het eerste geval is iedereen hier 'pro-Isral', in het tweede geval echter niet (per se). Jij hebt het alleen maar over het eerste, maar trekt dat door naar het tweede...quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zullen wel weer veel barbaren op afkomen die daar tegen gaan protesteren. Er zullen ook vast wel wat partijen zijn die hier tegen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En al die doodsverwensingen die je hier ziet? Dat laat je gewoon toe.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij is hier geen mod en ik verwijder al je posts omdat je zit te schelden de hele tijd
Mjah. Net als dat ik die vlaggendragers hierboven een beetje verwerpelijk vind, vind ik ook dat dit eigenlijk niet nodig is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:07 schreef aloa het volgende:
Isralische vlag wordt gehesen op Binnenhof in Den Haag
Op het Binnenhof in Den Haag wordt morgenochtend de Isralische vlag gehesen. De Rijksvoorlichtingsdienst laat weten dat demissionair premier Rutte dat heeft besloten, als steunbetuiging aan Isral. Na de Russische inval in Oekrane in februari vorig jaar, werd de Oekraense vlag gehesen.
Nos
Goh, wie had dat nou gedacht?quote:
De burgemeester van Den Haag had er anders geen oren naar. Maarja die vindt het allemaal wel prima dat Hamas nu staat te zwaaien met Palestina vlaggen op het Plein in Den Haag.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er liggen al decennia rapporten van Amnesty over genocide in de Palestijnse bezette gebieden. Is dat allemaal even grafisch en beestachtig? Nee, althans, het is niet op die wijze in beeld gebracht. En het wordt natuurlijk ook deels onder de pet geveegd omdat de VS Isral door dik en dun steunen. En, laten we eerlijk zijn, de Isralisch zijn wat slimmer en minder gebaat bij het tonen van hun gruwelijkheden aan hun achterban.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb jij Israelische strijdkrachten Palestijnen zien martelen, verkrachten, door straten rijden met alle ledematen op enge wijze gebroken en bunker voor bunker zien afgaan om hele families neer te schieten?
Laat ze dan maar een beetje opschieten met elkaar afmaken, dan is er straks 1 winnaar over en kunnen we verder.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
in een ellenlange reeks brutaliteiten over en weer kan het me echt niet schelen wie vandaag aan de goede en foute kant staan
morgen gaat Israel weer los
overmorgen gaat Hamas weer los
volgende week zal er ook wel weer iemand iemand anders het leven zuur maken daar, het interesseert me echt totaal niet meer tbh
Dan lees je mijn post niet goed. Op een effectieve manier terreur bestrijden, daar gaat het om. Maar het staat je natuurlijk vrij om andere suggesties te doen over hoe Isral deze situatie moet oplossen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je bent de geplande genocide op miljoenen mensen al aan het goedpraten zie ik.
Ik vind het wel nodig.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mjah. Net als dat ik die vlaggendragers hierboven een beetje verwerpelijk vind, vind ik ook dat dit eigenlijk niet nodig is.
' ja maar israel staat voor mij in dit geval ook gelijk aan ik keur het stiekem wel goed dat dit gebeurd.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Volgens mij haal jij context en nuance door elkaar.
Wat valt er verder dan nog te zeggen behalve het geweld te veroordelen? Isral zegt het toch zelf op te willen lossen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hadden we na het neerhalen van MH17 ook onze mond moeten houden? Of na de inval van de Russen in Oekrane?
Ik kan het Telegraaf artikel gelukkig niet lezen, maar wat is "een deel van de achterban" in deze kwestie? Drie boze Twitteraars?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Goh, wie had dat nou gedacht?
GL en PvdA nu al verdeeld.
Iedereen die denkt dat de IDF lievertje zijn:quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er liggen al decennia rapporten van Amnesty over genocide in de Palestijnse bezette gebieden. Is dat allemaal even grafisch en beestachtig? Nee, althans, het is niet op die wijze in beeld gebracht. En het wordt natuurlijk ook deels onder de pet geveegd omdat de VS Isral door dik en dun steunen. En, laten we eerlijk zijn, de Isralisch zijn wat slimmer en minder gebaat bij het tonen van hun gruwelijkheden aan hun achterban.
Weet ik zeker dat dezelfde dingen door Isral zijn gedaan? Nee. Durf ik stellig te beweren dat het niet zo is? Nee, want het heeft er alle schijn van dat het wel zo is. Alleen al omdat er een veelvoud aan Palestijnse burgerslachtoffers is omgekomen in het hele conflict.
Het is echt grenzeloos naef om te denken dat Isral schonere handen heeft. Die zijn even godsdienstwaanzinnig en onverbiddelijk als het gaat om hun doelen te bereiken.
Maar dat maakt de gebeurtenissen van de afgelopen dagen niet minder walgelijk. Van mij mogen ze iedere Hamastrijder zonder enige vorm van proces kapot schieten.
ik heb geen idee wat visusklachten zijn maar in de emotie mag idd wat meer dan gebruikelijkquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:12 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
En al die doodsverwensingen die je hier ziet? Dat laat je gewoon toe.
Of heb je visusklachten ofzo?
Grow a pair man gvd.
Ik weet 't niet. Ik vind het maar een beetje eng als mensen met vlaggen gaan lopen zwaaien. Afijn hopelijk gaat het allemaal goed hier.quote:
Zal het niet alleen om de islamitische achterban gaan?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Goh, wie had dat nou gedacht?
GL en PvdA nu al verdeeld.
klopt, maar er wordt hier veel context gegeven en sommige zien dit als nuances geven aan het gebeuren. Terwijl dat 2 verschillende dingen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:14 schreef Bensel het volgende:
[..]
' ja maar israel staat voor mij in dit geval ook gelijk aan ik keur het stiekem wel goed dat dit gebeurd.
Het grootste probleem in dit hele gebeuren is dat hamas en de palestijnen zich richten op burgerdoelen, op terreur,op wreedheid. Israel is ook geen lieverdje, maar is dat feitelijk vanuit noodzaak (ik veroordeel overigens het gedrag van de kolonisten daarbij), maar het staat gewoon niet in morele verhouding met elkaar
Ik vind het niet eng.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet 't niet. Ik vind het maar een beetje eng als mensen met vlaggen gaan lopen zwaaien. Afijn hopelijk gaat het allemaal goed hier.
Walgelijke mensen, maar als ik ze zo zie staan zijn dat wel een stelletje beta's waar we verder geen last van gaan hebben.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:06 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ga alsjeblieft dood.
er komt geen winnaarquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Laat ze dan maar een beetje opschieten met elkaar afmaken, dan is er straks 1 winnaar over en kunnen we verder.
Dus mensen die niet op deze forum zitten dood wensen mag dus?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen idee wat visusklachten zijn maar in de emotie mag idd wat meer dan gebruikelijk
elkaar uitschelden echter niet
In Den Haag zitten de ambassades. Voor Rotterdam zie ik verder geen meerwaarde. Daarom dat ik dat zei voor Rotterdam.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jouw redenering doortrekkend is dit uiterst onverstandig. Want o wee als we ons uitspreken en daarmee deel worden van een internationaal conflict. Misschien zou Rutte even op een terrasje moeten gaan zitten en van het mooie weer genieten.
excessen worden echter wel aangepakt. Er zijn soldaten veroordeeld. Dat ga je niet zien in gazaquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:15 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Iedereen die denkt dat de IDF lievertje zijn:
https://www.breakingthesilence.org.il/testimonies/videos
Enjoy en eat your heart out
Moslims geven geen lot om niet-moslims.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:11 schreef Momo het volgende:
Nu even trots gaan staan wapperen met een vlag terwijl er in de naam van de vlag 250 onschuldige festivalgangers zijn vermoord en ik weet niet hoeveel andere ellende.
Laten we allemaal rustig blijven ja.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet 't niet. Ik vind het maar een beetje eng als mensen met vlaggen gaan lopen zwaaien. Afijn hopelijk gaat het allemaal goed hier.
Waar komt dat 'verkrachten' toch steeds vandaan? Het kan - helaas - niet missen dat dat gebeurt, maar daar zijn toch helemaal geen beelden van en je bent al de zoveelste die ik zie doen alsof dat wel zo is (dat daar beelden van zijn)...quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb jij Israelische strijdkrachten Palestijnen zien martelen, verkrachten, door straten rijden met alle ledematen op enge wijze gebroken en bunker voor bunker zien afgaan om hele families neer te schieten?
Er is geen nuance mogelijk bij dit barbaars terroristisch geweld. PUNTquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, maar er wordt hier veel context gegeven en sommige zien dit als nuances geven aan het gebeuren. Terwijl dat 2 verschillende dingen zijn.
En volgende week staan ze zeer gemotioneerd over al die burgerslachtoffers in Gaza "zomaar".quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:11 schreef Momo het volgende:
Nu even trots gaan staan wapperen met een vlag terwijl er in de naam van de vlag 250 onschuldige festivalgangers zijn vermoord en ik weet niet hoeveel andere ellende.
Het schuurt nu alquote:
in de emotie mag er wat meer dan normaal zolang je elkaar maar niet uit gaat zitten scheldenquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:16 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Dus mensen die niet op deze forum zitten dood wensen mag dus?
Ok, jouw woorden.
aan veroordelingen en straffen hoeven slachtoffers helemaal niks bij te voelen. Dat is puur westers denken dat een straf geven de oplossing is. SOmmige dingen kunnen nooit meer goed gemaakt worden, bij slachtoffers door wat dan ook. En dat mogen slachtoffers ook gewoon voelen en hebben.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:17 schreef Bensel het volgende:
[..]
excessen worden echter wel aangepakt. Er zijn soldaten veroordeeld. Dat ga je niet zien in gaza
Dit ja. Extreemrechts spreekt zich al lange tijd uit voor Iran/Hamas/Hezbolah bondgenoot Vladimir Poetin.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:15 schreef mcmlxiv het volgende:
Niet verwonderlijk om te zien hoe extreem-rechts deze gruwelijke gebeurtenissen aangrijpt om tot genocide op te roepen. Het sneue is dat veel fokkers veel dichter tegen hamas terroristen aanschurken met hun extremisme dan ze zelf beseffen.
Geweld tegen onschuldigen met geweld tegen onschuldigen beantwoorden een gouden formule
Je mag heel blij zijn dat je niet gezien hebt wat ik gezien heb in dat geval. En ja, tuurlijk is het gebeurt, je bent wel heel naief om te stellen dat het niet gebeurd is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:18 schreef Forbry het volgende:
[..]
Waar komt dat 'verkrachten' toch steeds vandaan? Het kan - helaas - niet missen dat dat gebeurt, maar daar zijn toch helemaal geen beelden van en je bent al de zoveelste die ik zie doen alsof dat wel zo is (dat daar beelden van zijn)...
Een aantal progressief linkse users denkt daar blijkbaar anders over. Misschien zijn dit wel de leden van GroenLinks waar de Telegraaf het over heeft? Het is zorgwekkend om te zien dat mensen zo moreel failliet kunnen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:18 schreef Bensel het volgende:
[..]
Er is geen nuance mogelijk bij dit barbaars terroristisch geweld. PUNT
nog altijd beter dan het te vieren in gaza stad, dat voelt pas slecht voor de slachtoffersquote:Op zondag 8 oktober 2023 16:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
aan veroordelingen en straffen hoeven slachtoffers helemaal niks bij te voelen. Dat is puur westers denken dat een straf geven de oplossing is. SOmmige dingen kunnen nooit meer goed gemaakt worden, bij slachtoffers door wat dan ook. En dat mogen slachtoffers ook gewoon voelen en hebben.
Nee ik zou geen Isralische vlag ophangen aan je huis...quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En volgende week staan ze zeer gemotioneerd over al die burgerslachtoffers in Gaza "zomaar".
En als je vandaag ergens gaat staan met een Isralische vlag, dan ben je je leven ook niet zeker vrees ik.
Intimidatie, verdraaiing en ontkenning, het werkt gewoon. Ze krijgen/nemen alle ruimte.
Deden/doen wij dat ook nog? Anders is het heisen van de vlag ook dubbel...quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Duitsland gaat trouwens alle humanitaire steun stoppen aan de Palestijnen
https://www.t-online.de/n(...)nsische-gebiete.html
dat neemt niet weg dat het argument dat in de westerse wereld wandaden worden gestraft geen goed argument is. Wandaden zijn wandaden en het is puur westers denken dat vervolging dat goedpraat of oplost of dat daarmee de kous af is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:19 schreef Bensel het volgende:
[..]
nog altijd beter dan het te vieren in gaza stad, dat voelt pas slecht voor de slachtoffers
Mensen vieren feest, omdat gisteren met succes honderden burgers zijn vermoord op een feest, de snelweg of in hun huis. Kinderen die voor de ogen van hun broertjes en zusjes gexecuteerd zijn. Andere kinderen die voor het oog van de wereld worden getreiterd in doodsangst.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Laten we allemaal rustig blijven ja.
Dat is toch eigenlijk ook gewoon geschift? Na een totale slachtpartij door Zuid-Isral kunnen er dus in Nederlandse steden mensen juichend met een vlag van de daders rondlopen, maar een Isralische vlag kan niet. Waar gaat dat heen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee ik zou geen Isralische vlag ophangen aan je huis...
Er zijn genoeg verhalen van soldaten die kinderen ombrengen en vrijuit gaan. Check your facts.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:17 schreef Bensel het volgende:
[..]
excessen worden echter wel aangepakt. Er zijn soldaten veroordeeld. Dat ga je niet zien in gaza
Waarom niet?quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mjah. Net als dat ik die vlaggendragers hierboven een beetje verwerpelijk vind, vind ik ook dat dit eigenlijk niet nodig is.
Ik ken genoeg Arabieren die zich normaal gedragen. En genoeg zionisten die zich fascistisch gedragen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:17 schreef BMW1993 het volgende:
Joden zijn sowieso veel fijnere mensen dan moslims.
Neem bijvoorbeeld de Joodse wijk in New York, een van de schoonste en veiligste delen van de stad.
Een moslimwijk als in het Brusselse Molenbeek, is het tegenovergestelde, onveilig, rellen, terreurcellen.
Ik weet niet wat het precies is, maar Arabieren kennen enkel chaos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |