Zijn het niet de moslims die feestend de straten opgaan? Zijn het niet moslims, of ze zich nu Hamas, IS, Boko Harem, Al Qaida of de Taliban noemen die zich keer op keer schuldig maken aan zo'n barbaarse gruweldaden tegen onschuldige burgers, of ze dat nu doen in Israël, Egypte, Brussel, Parijs of London? Waar zijn de moslims die zich massaal uitspreken tegen deze gruweldaad? Overal alleen maar gejuich of het goedpraten, exact hetzelfde gedrag wat je ziet bij terroristische aanslagen in Europa. De islam is wel degelijk een hele grote factor in dit conflict, en het wordt tijd dat hier eens kritisch naar gekeken gaat worden ipv. uit angst of onwetendheid maar weg te kijken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
[..]
De sfeer begint hier naar te worden, ophitsend.
Je kunt hier gewoon veilig de deur uitgaan, maar sommige mensen beginnen het al door te trekken naar moslims en de islam hier. Dat vind ik niet gezond.
Zet dan de tv of het nieuws uit en ga iets doen waar je blij van wordt.
100% mee eens, als je als Syrische statushouders terroristische groepen als de taliban of Al Al Qaida gaat ophemelen, zoals hierboven werd geplaatst dan heb je echt niets te zoeken in West Europa.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We moeten echt werk gaan maken van uitzettingen. Niet iedereen is fucking welkom hier.
Prima bijdrage, maar mbt de claims van 'landjepik' komt het weer uit bij de vraag over welke gebieden je het hebt? Vaak wordt er dan gewezen naar Joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen, maar dat is geen gebied pikken of annexeren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een ingewikkeld conflict. Ik ben ook niet blind voor de Palestijnse zaak, simpelweg omdat ik vind dat de ietwat naïeve wijze waarop Israël vanuit het Westen in alles wordt gesteund best wel afbreuk doet aan de werkelijke situatie waarin er twee partijen zijn die elkaar al heel lang leed aan doen en waarbij de internationale steun aan beide groepen loopt langs lijnen die de wereld verder polariseren.
De internationale gemeenschap faalt hier al heel lang. Dat dit nu deze kant op escaleert met beestachtige moordpartijen doet de Palenstijnse zaak geen goed en hier verspelen ze veel krediet mee, ook bij de linkse wegkijkers. Voor mij doet het echter niets af aan mijn eerdere standpunt dat er in dit conflict geen goed en slecht is, maar alleen slecht.
Er is maar een partij waar je hier voor kunt zijn en dat zijn de burgers die slachtoffer worden van gore landjepik spelletjes en debiele leiders die ze onder het mom van religie voor hun karretje spannen.
Laat mij maar zwart-wit denken, Israël zal zichzelf kwetsbaar maken als ze die kanker niet wegsnijdt.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:24 schreef koos_vriendloos het volgende:
Het zou jullie dus sieren om niet zwart wit te denken en elkaar aan te wijzen als pro-palestina of pro-israel.
Israël is totaal niet te vergelijken met de EU of NL.quote:
We hebben toch al allerhande terroristische aanslagen meegemaakt? Wat mij betreft is het qua ernstige gevolgen qua terrorisme allang voorbij 12 uur.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Israël is totaal niet te vergelijken met de EU of NL.
maar goed, ik zal zo wel weer Posts lezen van users die menen dat het qua islam en moslims 1 minuut voor 12 is.
Dat wordt hier al heel lang gezegd, bijna 25 jaar lang al.
Ben er een beetje klaar mee hier. Een fijnezondag allemaal.
Ik heb helemaal geen zin in dit soort semantische discussies over een specifiek gebied.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima bijdrage, maar mbt de claims van 'landjepik' komt het weer uit bij de vraag over welke gebieden je het hebt? Vaak wordt er dan gewezen naar Joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen, maar dat is geen gebied pikken of annexeren.
Je hebt mensen die dit barbaarse geweld vanuit Hamas toejuichen, en je hebt mensen die het ten zeerste afkeuren, en dan ook nog een groep die het niet toe durft te geven, maar het tussen neus en lippen toe goed praat. Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:24 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik wil wel even zeggen dat de situatie ook beoordeeld kan worden door de politieke toestand buiten beschouwing te laten. Israel vind ik persoonlijk een afschuwelijk land, maar ik laat me hierdoor niet tegenhouden in het veroordelen van de daden van de militanten. Wat zij namelijk doen is de definitie van objectief immoreel gedrag. Als ik weer op Twitter zie dat het aantal doden met een factor twee is toegenomen word ik er misselijk van.
Het zou jullie dus sieren om niet zwart wit te denken en elkaar aan te wijzen als pro-palestina of pro-israel.
Als ze er zijn, houden ze zich verdacht stil.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:23 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waar zijn de moslims die zich massaal uitspreken tegen deze gruweldaad? Overal alleen maar gejuich of het goedpraten, exact hetzelfde gedrag wat je ziet bij terroristische aanslagen in Europa.
Ik kies de kant van de burgers die in beide kampen op dit moment aan het sterven zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt mensen die dit barbaarse geweld vanuit Hamas toejuichen, en je hebt mensen die het ten zeerste afkeuren, en dan ook nog een groep die het niet toe durft te geven, maar het tussen neus en lippen toe goed praat. Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.
Israël gaat natuurlijk ook niet vrijuit, het hele westen niet. Er is geen land ter wereld wat vrijuit gaat. Maar alleen in dat soort culturen zoals nu bij de Palestijnen zie je zulke extreme gruweldaden die alle mensenrechten schenden, het is onmenselijk, keer op keer gericht op onschuldige burgers, het is haat pure haat.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:24 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik wil wel even zeggen dat de situatie ook beoordeeld kan worden door de politieke toestand buiten beschouwing te laten. Israel vind ik persoonlijk een afschuwelijk land, maar ik laat me hierdoor niet tegenhouden in het veroordelen van de daden van de militanten. Wat zij namelijk doen is de definitie van objectief immoreel gedrag. Als ik weer op Twitter zie dat het aantal doden met een factor twee is toegenomen word ik er misselijk van.
ik kies helemaal geen kant hier en 'Palestina' wil ik nog niet dood gevonden wordenquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt mensen die dit barbaarse geweld vanuit Hamas toejuichen, en je hebt mensen die het ten zeerste afkeuren, en dan ook nog een groep die het niet toe durft te geven, maar het tussen neus en lippen toe goed praat. Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.
Maak dan ook geen claims over land dat wordt ingepikt als je het niet hard kunt maken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen zin in dit soort semantische discussies over een specifiek gebied.
Definieer 'dit conflict'? Als je daarmee doelt op wat er de afgelopen dagen gebeurt dan ben ik het met je eens.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij behoort dus tot groep 3, je moet je kapot schamen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:31 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ik kies de kant van de burgers die in beide kampen op dit moment aan het sterven zijn.
De laatste jaren is de vluchtelingenstroom uit die gebieden dan ook enorm toegenomen. Dit speelt ook vooral in de grote steden, lijkt mij.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Israël is totaal niet te vergelijken met de EU of NL.
maar goed, ik zal zo wel weer Posts lezen van users die menen dat het qua islam en moslims 1 minuut voor 12 is.
Dat wordt hier al heel lang gezegd, bijna 25 jaar lang al.
Ben er een beetje klaar mee hier. Een fijnezondag allemaal.
Uiteraard.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Definieer 'dit conflict'? Als je daarmee doelt op wat er de afgelopen dagen gebeurt dan ben ik het met je eens.
En wie ben jij om daar over te oordelen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij behoort dus tot groep 3, je moet je kapot schamen.
Hier in de wijk is het 100 procent garantie dat vandaag je ruiten er nog uit liggen, zo wankel is mijn keukentrapje echt niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Op het keukentrapje gaan staan is gevaarlijker!
Kapot schamen omdat ik de kant voor mensheid kies. Bij jou zit er zeker een schroefje losquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij behoort dus tot groep 3, je moet je kapot schamen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |