Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Isral over, waarna op tal van plaatsen in Isral grondgevechten uitbraken. Het Isralische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isral trekken.
Er wordt geschat dat minstens 300 Isralirs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 313 Palestijnen gedood en raakten 1990 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isralische leger. Zowel Hamas als de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.
Het Isralische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn genfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven. Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er zaterdag wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beindigen."
Update 13.00 uur: De Hezbollah heeft afgelopen nacht vanuit Libanon beschietingen uitgevoerd op Isral. In een verklaring vanochtend zei Hezbollah dat het drie Isralische posities in het Shebaa Farms-gebied, dat zij als bezet Libanees grondgebied beschouwt, heeft aangevallen met artilleriegranaten en geleide raketten. “Op weg naar de bevrijding van wat er overblijft van ons bezette Libanese land en in solidariteit met het zegevierende Palestijnse verzet”, schrijft de groep. Isral heeft daarop vandaag het zuiden van Libanon onder vuur genomen.
Het Isralische leger zegt honderden leden van de militante islamistische Hamas te hebben gedood, vannacht is het ze gelukt om op verschillende locaties zo'n 50 gijzelaars te bevrijden.
In Egypte heeft een politieagent twee Isralische toeristen en een Egyptenaar doodgeschoten. De agent is gearresteerd.
Al Jazeera meldt dat Abu Obeida, woordvoerder van de Al-Qassam Brigade, heeft de bevolking opnieuw opgeroepen om "zich aan te sluiten bij de strijd". In de ochtend staken talloze strijders uit de Gazastrook opnieuw de grens met Isral over. Verwacht wordt dat in verschillende steden de gevechten opnieuw zullen oplaaien.
SPOILER: Update 1.00 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
Op zondag 8 oktober 2023 14:42 schreef Momo het volgende: Ik zie ook mensen uit India allemaal steunberichten sturen voor Isral op twitter, en zelfs dat Palestijnen maar kapot moeten. Wat is daar eigenlijk de geschiedenis achter? Zelfde voor mensen uit Azerbaijan.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Op zondag 8 oktober 2023 14:38 schreef Ali_boo het volgende: [..] Als ze dan besluiten heel Gaza ''schoon te vegen'' dan krijgen ze reactie van de moslimwereld. Meerdere groepen die staat te trappellen om zich in het conflict te mengen
Er is geen oplossing voor dit conflict zonder consensus binnen de internationale gemeenschap. De enige manier om op dat punt te komen is, zo vrees ik, verdere escalatie. Zijn we al ruim een jaar bang dat de basis voor WW3 in Oekrane gelegd wordt, blijkt het Palestijnse conflict straks het begin.
Op zondag 8 oktober 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende: [..] Ja, dit verhaal ken ik. De vorige keer dat dat gebeurde kreeg Israel controle over Egypte tot het Suezkanaal, alle Palestijnse gebieden en wat bergen in Syri.
Precies dit. Wat willen al die gefractioneerde strijdgroepjes doen dan om nog maar over het feit te zwijgen dat ze onderling ook bonje maken
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] Ja, dit verhaal ken ik. De vorige keer dat dat gebeurde kreeg Israel controle over Egypte tot het Suezkanaal, alle Palestijnse gebieden en wat bergen in Syri.
Op zondag 8 oktober 2023 14:42 schreef Momo het volgende: Ik zie ook mensen uit India allemaal steunberichten sturen voor Isral op twitter, en zelfs dat Palestijnen maar kapot moeten. Wat is daar eigenlijk de geschiedenis achter? Zelfde voor mensen uit Azerbaijan.
Azerbaijan en Iran zijn aartsvijanden. Meer dan 20 procent van de Iraanse bevolking bestaat uit Azeri. Ook is Azerbaijan alleen in naam islamitisch, terwijl Iran een achterlijke dictatuur is.
[..] Dat was in 1967, toen viel Isral als eerste aan.
De aanleiding van dat conflict is veel complexer dan wie het eerste schot loste, en is een direct gevolg van de eerdere oorlog waarbij de Arabische wereld van plan was heel Israel van de kaart te vegen.
[..] Ik heb ook nog niets kunnen zien aan berichten van de NOS waarin men eerlijk vermeld dat er allerlei jonge en minderjarige Isralirs zijn omgekomen, maar natuurlijk stond er al wel dat er bij een tegenaanval gisterenavond een 13-jarige Palestijnse jongen was omgekomen.
De berichtgeving is ook zeer gekleurd en minimaal, Geenstijl heeft mooie live topics lopen met wel zoveel mogelijk info om een fatsoenlijke mening te vormen. Bij de NOS en soortgelijke media willen ze niet dat er een negatieve mening wordt gevormd, dus brengen ze het wederom eens gekleurd. De NOS fb pagina zegt ook weer genoeg met al die in Nederland wonende juichende moslims en hier en daar een geitenwollensokken type.
Nederland zou eens weten wat er daar echt is gebeurd, hoe extreem ziek deze gruwelijke oorlogsdaad was waar kinderen werden vermoord, vrouwen ontvoert en verkracht, onschuldige burgers afgeschoten, lijken door de straten slepen en feestende moslims in alle Europese steden en op het internet.
Ik ben er zo klaar mee, klaar met dat wegkijk gedrag, klaar met dat media social engineering en klaar met die deugers en goedpraters en al helemaal klaar met een groot heel van die aanhangers van deze terroristische cultuur, dit is werkelijk om te kotsen, welk kamp je ook vertegenwoordigd, hoe diep het ook zit, nooit mogen zulke gruweldaden goedgepraat of ongestraft blijven, hier heeft gewoon een kristelnacht plaatsgevonden en het volk wat zo graag de ander hiervan beschuldigd juicht het nu toe, walgelijk.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Ik zie trouwens ook veel Eritreers die een Isral vlaggetje plaatsen op hun facebook.. Dit gaat dus om de Eritreers die geen moslim zijn maar christelijk. De harde lijnen tussen de moslims en de overige wereld begint steeds meer zichtbaar te worden.
Daarom ben ik mijn hele leven al tegen de import van moslims naar Europa, nu zijn de moslims nog met de Joden bezig, daarna richten ze hun haat op hindoes en christenen... Dit heeft alles met jihad te maken, het uitroeien van iedereen tot heel de wereld islamitisch is..
[..] De berichtgeving is ook zeer gekleurd en minimaal, Geenstijl heeft mooie live topics lopen met wel zoveel mogelijk info om een fatsoenlijke mening te vormen. Bij de NOS en soortgelijke media willen ze niet dat er een negatieve mening wordt gevormd, dus brengen ze het wederom eens gekleurd. De NOS fb pagina zegt ook weer genoeg met al die in Nederland wonende juichende moslims en hier en daar een geitenwollensokken type.
Nederland zou eens weten wat er daar echt is gebeurd, hoe extreem ziek deze gruwelijke oorlogsdaad was waar kinderen werden vermoord, vrouwen ontvoert en verkracht, onschuldige burgers afgeschoten, lijken door de straten slepen en feestende moslims in alle Europese steden en op het internet.
Ik ben er zo klaar mee, klaar met dat wegkijk gedrag, klaar met dat media social engineering en klaar met die deugers en goedpraters en al helemaal klaar met een groot heel van die aanhangers van deze terroristische cultuur, dit is werkelijk om te kotsen, welk kamp je ook vertegenwoordigd, hoe diep het ook zit, nooit mogen zulke gruweldaden goedgepraat of ongestraft blijven, hier heeft gewoon een kristelnacht plaatsgevonden en het volk wat zo graag de ander hiervan beschuldigd juicht het nu toe, walgelijk.
Kun je een beetje dimmen? Gaat het verder een beetje goed in je leven dat je hier zo over los gaat?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] De aanleiding van dat conflict is veel complexer dan wie het eerste schot loste, en is een direct gevolg van de eerdere oorlog waarbij de Arabische wereld van plan was heel Israel van de kaart te vegen.
Natuurlijk, de VNoplossing uit 1947 bijvoorbeeld, joden blij, haatbaarden niet etc. Arabieren willen de Joden uitroeien, dat is de kern.
[..] De berichtgeving is ook zeer gekleurd en minimaal, Geenstijl heeft mooie live topics lopen met wel zoveel mogelijk info om een fatsoenlijke mening te vormen. Bij de NOS en soortgelijke media willen ze niet dat er een negatieve mening wordt gevormd, dus brengen ze het wederom eens gekleurd. De NOS fb pagina zegt ook weer genoeg met al die in Nederland wonende juichende moslims en hier en daar een geitenwollensokken type.
ik zou hulp zoeken als je zoveel moeite hebt met de gebeurtenissen zoals je hier schrijft. Dat meen ik serieus, dat zal je goed doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Heel veel mensen zijn daar klaar mee. Veel meer dan zich hoorbaar maken.
[..] Heel veel mensen zijn daar klaar mee. Veel meer dan zich hoorbaar maken.
als je ergens klaar mee bent dan laat je je juist niet horen, want dat betekent dat je er niet klaar mee bent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
[..] Ik ben niet degene die hulp nodig heeft kerel, deze gruwelijke daad afschuwelijk vinden is menselijk.
zeker, maar hoe je ermee omgaat lijkt mij heel moeilijk. Tenminste als ik je bericht zo lees dan heb je het er heel moeilijk mee. En dan is hulp vragen geen schande.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] ik zou hulp zoeken als je zoveel moeite hebt met de gebeurtenissen zoals je hier schrijft. Dat meen ik serieus, dat zal je goed doen.
En vooral ook als je maar blijft afgeven op de grote boze media (waar zeer uitgebreid verslag wordt gedaan). Een stel terroristen is bezig geweest met een massaslachtig, en bepaalde mensen proberen de aandacht daar keihard van af te leiden door het continu te hebben over 'ja maar de sLiNkSe media negeert het!', over de dode ruggen van vele slachtoffers. Bizar.
[..] Account is suspended. Kennelijk waren er meer mensen die hem gereport hebben.
Als Twitter iets weghaalt nu dan moet het wel heel erg zijn wat er stond....
Zo is dat.
Moeilijk om dit los te laten. Ben er ook constant mee bezig. Te gruwelijk voor woorden.
Ik ben er zo klaar mee, klaar met dat wegkijk gedrag, (...)
Dat de burgemeesters van de grote steden niet symbolisch hun steun willen betuigen, daar snap ik er werkelijk niets van. Voortdurend wordt er steun betuigd: als er een aardbeving elders is, als er een escalatie is van een lopend conflict, of als in het buitenland iemand door (aanhoudend) politiegeweld om het leven komt. De reden die Aboutaleb geeft is dan ook kul. Ik kan twee redenen bedenken:
- er is een instructie van hogerhand gekomen om het niet te doen vanwege de gevoelige politieke verhoudingen; - het zou worden beschouwd als een provocatie en zorgt mogelijk voor oproer in de stad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
[..] Ik ben niet degene die hulp nodig heeft kerel, deze gruwelijke daad afschuwelijk vinden is menselijk.
Lees even de rest van je betoog, je komt erg gefrustreerd over. Denk dat iedereen het wel eens is dat het een gruwelijke daad is. Ook de NOS besteed daar aandacht aan.
[..] Dat de burgemeesters van de grote steden niet symbolisch hun steun willen betuigen, daar snap ik er werkelijk niets van. Voortdurend wordt er steun betuigd: als er een aardbeving elders is, als er een escalatie is van een lopend conflict, of als in het buitenland iemand door (aanhoudend) politiegeweld om het leven komt. De reden die Aboutaleb geeft is dan ook kul. Ik kan twee redenen bedenken:
- er is een instructie van hogerhand gekomen om het niet te doen vanwege de gevoelige politieke verhoudingen; - het zou worden beschouwd als een provocatie en zorgt mogelijk voor oproer in de stad.
of de burgemeester heeft er een mening over.... die hij zo laat merken.
[..] Dat de burgemeesters van de grote steden niet symbolisch hun steun willen betuigen, daar snap ik er werkelijk niets van. Voortdurend wordt er steun betuigd: als er een aardbeving elders is, als er een escalatie is van een lopend conflict, of als in het buitenland iemand door (aanhoudend) politiegeweld om het leven komt. De reden die Aboutaleb geeft is dan ook kul. Ik kan twee redenen bedenken:
Ja, logisch toch nummer 2. Een symbolische vlag ophangen die 0,0 effect heeft op het slagveld met het risico dat de tyfus uitbreekt.
[..] Lees even de rest van je betoog, je komt erg gefrustreerd over. Denk dat iedereen het wel eens is dat het een gruwelijke daad is. Ook de NOS besteed daar aandacht aan.
Wat een hallucinante opmerking. 't Is niet niks waar hij zich druk om maakt, h?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
[..] Natuurlijk, de VNoplossing uit 1947 bijvoorbeeld, joden blij, haatbaarden niet etc. Arabieren willen de Joden uitroeien, dat is de kern.
Knap staaltje verdeel en heers inderdaad van de VN, alles gaat volgens plan.
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
[..] En vooral ook als je maar blijft afgeven op de grote boze media (waar zeer uitgebreid verslag wordt gedaan). Een stel terroristen is bezig geweest met een massaslachtig, en bepaalde mensen proberen de aandacht daar keihard van af te leiden door het continu te hebben over 'ja maar de sLiNkSe media negeert het!', over de dode ruggen van vele slachtoffers. Bizar.
De berichtgeving is nog altijd behoorlijk selectief op een aantal plekken. Dat moet gewoon benoemd kunnen worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Het laatste
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
[..] Ik weet niet waar jij zit, maar het grootste deel van Nederland heeft geen mooi weer.
ik heb net een wandeling gemaakt en het is prachtig weer.... zonder jas want het is echt warm buiten.
[..] Wat een hallucinante opmerking. 't Is niet niks waar hij zich druk om maakt, h?
De sfeer begint hier naar te worden, ophitsend.
Je kunt hier gewoon veilig de deur uitgaan, maar sommige mensen beginnen het al door te trekken naar moslims en de islam hier. Dat vind ik niet gezond. Zet dan de tv of het nieuws uit en ga iets doen waar je blij van wordt.
[..] [..] De sfeer begint hier naar te worden, ophitsend.
Je kunt hier gewoon veilig de deur uitgaan, maar sommige mensen beginnen het al door te trekken naar moslims en de islam hier. Dat vind ik niet gezond. Zet dan de tv of het nieuws uit en ga iets doen waar je blij van wordt.
Dat doen moslims in Nederland toch voornamelijk zelf door op dit moment pro-Palestina bijeenkomsten te organiseren.
[..] zeker, maar hoe je ermee omgaat lijkt mij heel moeilijk. Tenminste als ik je bericht zo lees dan heb je het er heel moeilijk mee. En dan is hulp vragen geen schande.
Moeilijk wil ik niet zeggen, medeleven wel met vooral alle slachtoffers. Het gaat om kinderen, onschuldige burgers die gewoon bezig waren met hun dagelijkse leven, ontvoerde vrouwen en kinderen die gruwelijk behandeld zullen worden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Doch voel ik mij hier niet veilig om een Isralische vlag aan een stok te hijsen! Overigens staat er soms zwaarbewapende politie bij de synagoge. Kennen we Theo van Gogh nog wel en over de grens Bataclan / Brussel / Londen / Madrid?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] Doch voel ik mij hier niet veilig om een Isralische vlag aan een stok te hijsen! Overigens staat er soms zwaarbewapende politie bij de synagoge. Kennen we Theo van Gogh nog wel en over de grens Bataclan / Brussel / Londen / Madrid?
Het is een ingewikkeld conflict. Ik ben ook niet blind voor de Palestijnse zaak, simpelweg omdat ik vind dat de ietwat naeve wijze waarop Isral vanuit het Westen in alles wordt gesteund best wel afbreuk doet aan de werkelijke situatie waarin er twee partijen zijn die elkaar al heel lang leed aan doen en waarbij de internationale steun aan beide groepen loopt langs lijnen die de wereld verder polariseren.
De internationale gemeenschap faalt hier al heel lang. Dat dit nu deze kant op escaleert met beestachtige moordpartijen doet de Palenstijnse zaak geen goed en hier verspelen ze veel krediet mee, ook bij de linkse wegkijkers. Voor mij doet het echter niets af aan mijn eerdere standpunt dat er in dit conflict geen goed en slecht is, maar alleen slecht.
Er is maar een partij waar je hier voor kunt zijn en dat zijn de burgers die slachtoffer worden van gore landjepik spelletjes en debiele leiders die ze onder het mom van religie voor hun karretje spannen.
[..] Op het keukentrapje gaan staan is gevaarlijker!
Nou ik denk van niet maar ok.
Zijn het niet de moslims die feestend de straten opgaan? Zijn het niet moslims, of ze zich nu Hamas, IS, Boko Harem, Al Qaida of de Taliban noemen die zich keer op keer schuldig maken aan zo'n barbaarse gruweldaden tegen onschuldige burgers, of ze dat nu doen in Isral, Egypte, Brussel, Parijs of London? Waar zijn de moslims die zich massaal uitspreken tegen deze gruweldaad? Overal alleen maar gejuich of het goedpraten, exact hetzelfde gedrag wat je ziet bij terroristische aanslagen in Europa. De islam is wel degelijk een hele grote factor in dit conflict, en het wordt tijd dat hier eens kritisch naar gekeken gaat worden ipv. uit angst of onwetendheid maar weg te kijken.
[..] We moeten echt werk gaan maken van uitzettingen. Niet iedereen is fucking welkom hier.
100% mee eens, als je als Syrische statushouders terroristische groepen als de taliban of Al Al Qaida gaat ophemelen, zoals hierboven werd geplaatst dan heb je echt niets te zoeken in West Europa.
Het is waanzin hoe Zweden, Duitsland en Nederland al die asielzoekers opnemen uit het Midden Oosten, je importeert letterlijk gewoon de radicale en fascistische islam, die zich langzaam steeds verder verspreid door de maatschappij.
Ik ben blij geen kinderen te hebben, die wil ik niet laten opgroeien in zo'n giftige samenleving.
[..] Het is een ingewikkeld conflict. Ik ben ook niet blind voor de Palestijnse zaak, simpelweg omdat ik vind dat de ietwat naeve wijze waarop Isral vanuit het Westen in alles wordt gesteund best wel afbreuk doet aan de werkelijke situatie waarin er twee partijen zijn die elkaar al heel lang leed aan doen en waarbij de internationale steun aan beide groepen loopt langs lijnen die de wereld verder polariseren.
De internationale gemeenschap faalt hier al heel lang. Dat dit nu deze kant op escaleert met beestachtige moordpartijen doet de Palenstijnse zaak geen goed en hier verspelen ze veel krediet mee, ook bij de linkse wegkijkers. Voor mij doet het echter niets af aan mijn eerdere standpunt dat er in dit conflict geen goed en slecht is, maar alleen slecht.
Er is maar een partij waar je hier voor kunt zijn en dat zijn de burgers die slachtoffer worden van gore landjepik spelletjes en debiele leiders die ze onder het mom van religie voor hun karretje spannen.
Prima bijdrage, maar mbt de claims van 'landjepik' komt het weer uit bij de vraag over welke gebieden je het hebt? Vaak wordt er dan gewezen naar Joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen, maar dat is geen gebied pikken of annexeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Ik wil wel even zeggen dat de situatie ook beoordeeld kan worden door de politieke toestand buiten beschouwing te laten. Israel vind ik persoonlijk een afschuwelijk land, maar ik laat me hierdoor niet tegenhouden in het veroordelen van de daden van de militanten. Wat zij namelijk doen is de definitie van objectief immoreel gedrag. Als ik weer op Twitter zie dat het aantal doden met een factor twee is toegenomen word ik er misselijk van.
Het zou jullie dus sieren om niet zwart wit te denken en elkaar aan te wijzen als pro-palestina of pro-israel.
Op zondag 8 oktober 2023 15:24 schreef koos_vriendloos het volgende: Het zou jullie dus sieren om niet zwart wit te denken en elkaar aan te wijzen als pro-palestina of pro-israel.
Laat mij maar zwart-wit denken, Isral zal zichzelf kwetsbaar maken als ze die kanker niet wegsnijdt.
Isral is totaal niet te vergelijken met de EU of NL.
maar goed, ik zal zo wel weer Posts lezen van users die menen dat het qua islam en moslims 1 minuut voor 12 is. Dat wordt hier al heel lang gezegd, bijna 25 jaar lang al.
Ben er een beetje klaar mee hier. Een fijne zondag allemaal.
[..] Isral is totaal niet te vergelijken met de EU of NL.
maar goed, ik zal zo wel weer Posts lezen van users die menen dat het qua islam en moslims 1 minuut voor 12 is. Dat wordt hier al heel lang gezegd, bijna 25 jaar lang al.
We hebben toch al allerhande terroristische aanslagen meegemaakt? Wat mij betreft is het qua ernstige gevolgen qua terrorisme allang voorbij 12 uur.
[..] Prima bijdrage, maar mbt de claims van 'landjepik' komt het weer uit bij de vraag over welke gebieden je het hebt? Vaak wordt er dan gewezen naar Joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen, maar dat is geen gebied pikken of annexeren.
Ik heb helemaal geen zin in dit soort semantische discussies over een specifiek gebied.
Op zondag 8 oktober 2023 15:24 schreef koos_vriendloos het volgende: Ik wil wel even zeggen dat de situatie ook beoordeeld kan worden door de politieke toestand buiten beschouwing te laten. Israel vind ik persoonlijk een afschuwelijk land, maar ik laat me hierdoor niet tegenhouden in het veroordelen van de daden van de militanten. Wat zij namelijk doen is de definitie van objectief immoreel gedrag. Als ik weer op Twitter zie dat het aantal doden met een factor twee is toegenomen word ik er misselijk van.
Het zou jullie dus sieren om niet zwart wit te denken en elkaar aan te wijzen als pro-palestina of pro-israel.
Je hebt mensen die dit barbaarse geweld vanuit Hamas toejuichen, en je hebt mensen die het ten zeerste afkeuren, en dan ook nog een groep die het niet toe durft te geven, maar het tussen neus en lippen toe goed praat. Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.
Waar zijn de moslims die zich massaal uitspreken tegen deze gruweldaad? Overal alleen maar gejuich of het goedpraten, exact hetzelfde gedrag wat je ziet bij terroristische aanslagen in Europa.
Als ze er zijn, houden ze zich verdacht stil.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Je hebt mensen die dit barbaarse geweld vanuit Hamas toejuichen, en je hebt mensen die het ten zeerste afkeuren, en dan ook nog een groep die het niet toe durft te geven, maar het tussen neus en lippen toe goed praat. Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.
Ik kies de kant van de burgers die in beide kampen op dit moment aan het sterven zijn.
Op zondag 8 oktober 2023 15:24 schreef koos_vriendloos het volgende: Ik wil wel even zeggen dat de situatie ook beoordeeld kan worden door de politieke toestand buiten beschouwing te laten. Israel vind ik persoonlijk een afschuwelijk land, maar ik laat me hierdoor niet tegenhouden in het veroordelen van de daden van de militanten. Wat zij namelijk doen is de definitie van objectief immoreel gedrag. Als ik weer op Twitter zie dat het aantal doden met een factor twee is toegenomen word ik er misselijk van.
Isral gaat natuurlijk ook niet vrijuit, het hele westen niet. Er is geen land ter wereld wat vrijuit gaat. Maar alleen in dat soort culturen zoals nu bij de Palestijnen zie je zulke extreme gruweldaden die alle mensenrechten schenden, het is onmenselijk, keer op keer gericht op onschuldige burgers, het is haat pure haat.
[..] Je hebt mensen die dit barbaarse geweld vanuit Hamas toejuichen, en je hebt mensen die het ten zeerste afkeuren, en dan ook nog een groep die het niet toe durft te geven, maar het tussen neus en lippen toe goed praat. Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.
ik kies helemaal geen kant hier en 'Palestina' wil ik nog niet dood gevonden worden
Definieer 'dit conflict'? Als je daarmee doelt op wat er de afgelopen dagen gebeurt dan ben ik het met je eens.
[..] Isral is totaal niet te vergelijken met de EU of NL.
De laatste jaren is de vluchtelingenstroom uit die gebieden dan ook enorm toegenomen. Dit speelt ook vooral in de grote steden, lijkt mij.
Voelt voor mij een beetje als stilte voor de storm voor wat betreft de reactie van Israel. Lijkt me dat ze een plan aan het voorbereiden zijn en shock en awe een van de onderdelen zal zijn. Op het moment is het nogal tam, voor een oorlogsverklarin
For every fact, there is an equal and opposite opinion. Twitch.tv/bensel15