quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd. En ben fel anti-Hamas en fel tegen al die mensen die hierom juichen. Maar ik ben niet pro-Israël en ik ben ook niet anti-Palestijnen.

Nog steeds minder barbaars dan het op grote schaal vermoorden, verkrachten en martelen van tienduizenden burgers plus het ontvoeren van vele duizenden kinderen wat Rusland heeft gedaan. Persoonlijk vind ik dat niet twijfelachtig, maar ieder zn mening.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Twijfelachtig zo'n claim.
Lees alleen de verhalen over hoe het op dat festival gegaan is eens na.

Nee hoor. Jij wil er alleen graag weer een pro-Israël riedeltje van maken. Nergens wil ik de beestachtige Hamas-praktijken goed praten, wat een gelul. Voor een deel is het bezet gebied waar Israël de bevolking heeft vervangen. Ieder ander land die zo handelt wordt in Den Haag berecht. Het is echt zo simpel en toch is daardoor het conflict zo ingewikkeld.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doet het niet. Enkel het aanhalen van dat soort vermeende provocaties is al belachelijk. Dit rechtvaardigt op geen enkel manier het brute en ongeciviliseerde geweld dat we zien van Palestijnse kant (en eigenlijk doorlopend zien van deze mensen, als ze ook maar even de kans voor krijgen).
En als men niet druk is met aanslagen of andere vormen van terrorisme, staan ze het wel toe toejuichen in hun bandietenhol terwijl er thee wordt gedronken en gebak uitgedeeld. Het mag overduidelijk zijn dat het hier gaat om een onderontwikkeld en barbaars volk dat alleen maar uit is op de totale vernietiging van Israël.
Dan kun je vervolgens wel een heel genuanceerd beeld gaan proberen te schetsen over dat beide kanten schuld hebben, maar je houdt daarmee eigenlijk alleen jezelf voor de gek.

Jep maar helaas doen we dat hier in Nederland/EU niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Des te belangrijker om barbarij scherp te veroordelen.

Dan wordt er natuurlijk weer gewezen naar de Europese landen zelf, die hebben dat dan over zichzelf uitgeroepen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En iedere dag neemt het aantal om in Europa eens flink los te gaan toe. Zoiets gaat hier ook nog een keer gebeuren.

Die alleen gebombardeerd worden als er weer eens 1000en raketten geschoten worden, vanuit die gebieden. Precies om deze reden dat breinlozen dan gaan zeggen: Israel bombardeert dichtbevolktgebied!!!11123quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waar stel ik dat dat gebeurt is dan?
Maar je hoeft niet ver terug voor honderden burgerdoden door aanvallen van Israël hoor. Lees het verslag van Amnesty over de 9 mei aanvallen van dit jaar.
En nee, dat praat de afgelopen dagen niet goed want dit is nog veel beestachtiger. Maar dichtbevolktgebied bombarderen als onschuldige gezinnen liggen te slapen is ook niet echt bepaald nette oorlogvoering, of wel?
Dat is het enige punt dat ik wil maken. Dat als je dit conflict breder trekt dan de afgelopen 2 dagen, dat beide kanten door en door slecht zijn.

Heel naar, alsof het een voetbalmatch isquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:55 schreef matthijst het volgende:
Op het vliegtuig en boven de woestijn eruit.
[ afbeelding ]

Volgens mij nuanceert hier niemand deze daad.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het interesseert me helemaal niets welk kutexcuus dat klotevolk aanhaalt om dit goed te praten, dit is niet goed te praten, totaal niet. Je spoort gewoon niet als je ook maar het kleinste beetje nuance probeert toe te brengen aan wat hier aan de hand is.

Staan juichen omdat 250 jonge feestende burgers zijn afgemaakt.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:55 schreef matthijst het volgende:
Op het vliegtuig en boven de woestijn eruit. Rotterdam. Wat een kut stad.
[ afbeelding ]

Israel is een drone supermacht, ik stond te denken aan een quick reaction force die binnen een uur gewapende drones de lucht in kon brengen en elke vierkante meter van de grens kon artillery laserpointen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:36 schreef Jahr00n het volgende:
Ik dacht dat het leger van Israel echt binnen drie tellen korte metten zou maken van dat stelletje randmongolen op brommers en afgeragde jeeps. Jammer dat ze zo door de mand vallen.

"Ja maar Israelische nederzettingen" is al nuanceren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:58 schreef Forbry het volgende:
[..]
Volgens mij nuanceert hier niemand deze daad.

Of het plaatje klopt niet, of het is iets Midden Oosters.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hoe kan Irak vrienden zijn met de USA als ze vijanden zijn van Israel?

Alleen zijn er in dit conflict 2 agressors. Nee, de afgelopen 2 dagen komt het van één kant, maar dat is niet het conflict"".quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan niet zeggen dat kant A moreel verwerpelijk bezig is nu en tegelijkertijd dat kant B dat maar te accepteren heeft. Of je kiest de kant van de barbaren, of je kiest de kant van Israel, of je doet alsof je Zwitserland bent, waarmee je even verwerpelijk bezig bent als Zwitserland. Neutraliteit is altijd de kant van de aggressors kiezen.

Bron?quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Staan juichen omdat 250 jonge feestende burgers zijn afgemaakt.

Dezelfde reden dat jij kan vinden dat de vriendin van je beste maat een kuthoer is terwijl hij er hoteldebotel van is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hoe kan Irak vrienden zijn met de USA als ze vijanden zijn van Israel?

Het zijn lege woorden voor in de international krantenquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:58 schreef Nielsch het volgende:
Vrij cynisch ook dat Netanyahu nu oproept dat 2 miljoen mensen Gaza maar moeten verlaten voordat Israel er een kale vlakte van maakt terwijl de grenzen gewoon potdicht zitten. En dan zijn er ook nog mensen die dat 'nobel' vinden.

Hebben een groot deel van de moslims in Maart al gedaan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Natuurlijk veroordeel dat terrorisme van gisteren en vandaag en hoop dat Hamas (en Hezbollah) uitgeroeid wordt.

Ik snap het ook niet. Neem aan dat ze nog zijn aan het voorbereiden, erg indrukwekkend is hun aanval tot nu toe niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Israel is een drone supermacht, ik stond te denken aan een quick reaction force die binnen een uur gewapende drones de lucht in kon brengen en elke vierkante meter van de grens kon artillery laserpointen.
En dan zie ik filmpjes van Hamas die rustig door het hek heen loopt terwijl ze artillery hadden moeten koppen

Hoezo is dat in je ogen niet gescheiden?quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Ja maar Israelische nederzettingen" is al nuanceren.

Ik val in herhaling, maar schijnbaar is het nodig.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Alleen zijn er in dit conflict 2 agressors. Nee, de afgelopen 2 dagen komt het van één kant, maar dat is niet het conflict"".
Dat heeft niets te maken met nuance, maar met een bredere blik. Beide kanten moeten eens ophouden en gaan kijken naar een oplossing. En de internationale gemeenschap moet dat afdwingen, voordat het conflict zich uitbreid naar de omliggende moslimstaten en het Westen meegesleurd wordt in een heilige oorlog tegen de hele Moslimwereld.

Denk het ook. Ze zijn in Moskou en St Petersburg met duizenden samen gekomen in stadions om slachtingen van Oekrainers te vieren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:51 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik zal de beelden waarin hele buurten in Moskou uitliepen om op Oekraïense kinderlijkjes te dansen wel gemist hebben dan?

Ze hadden ook wat aan Hamas kunnen doen de afgelopen jaren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:58 schreef Nielsch het volgende:
Vrij cynisch ook dat Netanyahu nu oproept dat 2 miljoen mensen Gaza maar moeten verlaten voordat Israel er een kale vlakte van maakt terwijl de grenzen gewoon potdicht zitten. En dan zijn er ook nog mensen die dat 'nobel' vinden.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |