Gisteren werden +300 festivalgangers gedood in Israël door terroristen, en de Syrische gemeenschap in Berlijn stond koekjes uit te delen, te toeteren en dansen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt mensen die dit barbaarse geweld vanuit Hamas toejuichen, en je hebt mensen die het ten zeerste afkeuren, en dan ook nog een groep die het niet toe durft te geven, maar het tussen neus en lippen toe goed praat. Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.
Met "dit conflict" bedoel de oorlog van gisteren en vandaag?quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt mensen die dit barbaarse geweld vanuit Hamas toejuichen, en je hebt mensen die het ten zeerste afkeuren, en dan ook nog een groep die het niet toe durft te geven, maar het tussen neus en lippen toe goed praat. Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict, de rest mogen ze in Palestina droppen.
Iemand met een functionerend kompas die zich kapot geschrokken is van de beelden van die barbaren. Je spoort gewoon niet als je dat ook maar een beetje goed probeert te praten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En wie ben jij om daar over te oordelen?
Valt mij ook op. Wellicht angst voor de Moslims om er wat van te zeggen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:18 schreef Pharkus het volgende:
250 ongewapende onschuldige festivalgangers afgeknald. Geen idee wat er verder nog aan goed te praten valt.
Citeer waar ik het goed praat. Volgens mij is het een beetje zwart voor jouw ogenquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand met een functionerend kompas die zich kapot geschrokken is van de beelden van die barbaren. Je spoort gewoon niet als je dat ook maar een beetje goed probeert te praten.
Het gaat toch over veel meer gebieden? Ik maak geen claim over de Westelijke Jordaanoever. Ik heb helemaal geen interesse in de eeuwige discussie over welk volk op welk stukje thuis hoort. Die discussie is alleen maar bedoeld om de legaliteit van acties van één van beide partijen te claimen. Daarmee ben je alleen maar onderdeel van het probleem.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maak dan ook geen claims over land dat wordt ingepikt als je het niet hard kunt maken.
De laatste jaren is de vluchtelingenstroom uit die gebieden dan ook enorm toegenomen. Dit speelt ook vooral in de grote steden, lijkt mij.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Israël is totaal niet te vergelijken met de EU of NL.
maar goed, ik zal zo wel weer Posts lezen van users die menen dat het qua islam en moslims 1 minuut voor 12 is.
Dat wordt hier al heel lang gezegd, bijna 25 jaar lang al.
Ben er een beetje klaar mee hier. Een fijnezondag allemaal.
Sarcasme?quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij behoort dus tot groep 3, je moet je kapot schamen.
Moet ik nu alle beelden die eerder in dit topic zijn gepost even posten? Ben je überhaupt wel op de hoogte wat hier aan de hand is?quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:33 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Kapot schamen omdat ik de kant voor mensheid kies. Bij jou zit er zeker een schroefje los
Het duurt even voor alles in gereedheid is gebracht..quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:32 schreef Bensel het volgende:
Voelt voor mij een beetje als stilte voor de storm voor wat betreft de reactie van Israel. Lijkt me dat ze een plan aan het voorbereiden zijn en shock en awe een van de onderdelen zal zijn. Op het moment is het nogal tam, voor een oorlogsverklarin
Dan kan je ook wel een bom gooien op Amsterdam, Zoetermeer, stukken van Utrecht etc. Ook daar zul je veel van dit soort moslims hebben die vol frustratie zitten over het gemene westen en juichten dat er joden zijn vermoord.quote:
Ziek.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:30 schreef Nattekat het volgende:
Iedereen met een functionerend moraal kompas kiest de kant van Israel in dit conflict
dat doen ze al 100 jaar, in mijn jeugd bliezen ze zichzelf op in discotheken en bussen enzoquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:34 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Valt mij ook op. Wellicht angst voor de Moslims om er wat van te zeggen.
Waarom zijn het niet moskeëen die nu aangeven dat ze het vreselijk vinden dat er 250 onschuldige festivalgangers zijn vermoord? Aantal wellicht ook verkracht. Sommige verkracht en daarna vermoord. Het is helemaal STIL.
En dat door de "religie van de vrede?"
Dat ze door de grens breken en Israelische soldaten doden dat snap ik nog. Maar dit. Studenten neerschieten met vuurwapens, wtf?
Jij gelooft dat alle inwoners van Gaza Hamas en dergelijke steunen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij behoort dus tot groep 3, je moet je kapot schamen.
Ja dacht ik ook, wellicht toch wat Israelische propaganda over hun defensie??quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:36 schreef Jahr00n het volgende:
Ik dacht dat het leger van Israel echt binnen drie tellen korte metten zou maken van dat stelletje randmongolen op brommers en afgeragde jeeps. Jammer dat ze zo door de mand vallen.
Ik ben op de hoogte en daarom keur ik het ook af. Snap niet echt wat jouw probleem is. Ik volg het incident sinds gister ochtend.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moet ik nu alle beelden die eerder in dit topic zijn gepost even posten? Ben je überhaupt wel op de hoogte wat hier aan de hand is?
Als je van niks weet, dan kan dat.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:36 schreef Jahr00n het volgende:
Ik dacht dat het leger van Israel echt binnen drie tellen korte metten zou maken van dat stelletje randmongolen op brommers en afgeragde jeeps. Jammer dat ze zo door de mand vallen.
Arabrieren haten joden en homo's etc, gaat niet werken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:37 schreef Homey het volgende:
De oplossing voor de lange termijn: maak van Palestina een multi-culturele en multi-raciale samenleving. Geen dominante groep meer. Laat de hetero moslimman niet meer de scepter draaien, maar geef ook zwarte mensen, homo’s, joden en andere minderheden een stem in Palestina. Bevorder gemengde relaties. Sowieso is dit wat de Arabische wereld moet omarmen. Dit zal voor vrede zorgen.
En wat doen de lui die Hamas niet steunen precies aan die terreurorganisatie die daar de toko runt?quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Jij gelooft dat alle inwoners van Gaza Hamas en dergelijke steunen?
Hij ziet sowieso alles inverse ofzo rare gast wel. Waarschijnlijk ergens op het spectrum ofzo.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:38 schreef koos_vriendloos het volgende:
Nattekat het zou je sieren als je even rustig adem haalt en mijn berichten opnieuw leest. Je bent een beetje aan het gaslighten. Of het bewust of onbewust is weet ik niet
Je reageert afwijzend op mijn claim dat hier een overduidelijke goede en slechte kant in het conflict is. Daar gaat het al mis.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:37 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ik ben op de hoogte en daarom keur ik het ook af. Snap niet echt wat jouw probleem is. Ik volg het incident sinds gister ochtend.
Hij heeft wel een punt: joden in de zogenaamde ‘bezette gebieden’ zorgen voor de broodnodige diversiteit. Als dat niet zo zijn, zou je een islamitische etnische mono-cultuur hebben. Je wil toch diversiteit?quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:37 schreef TargaFlorio het volgende:
En dan heb je ook types zoals HowardRoark waarvoor Israël heilig is en niets fout doet.
Ja echt. Wat een achterlijke opmerkingen van Butterfly en sjorsiequote:Op zondag 8 oktober 2023 15:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
"Maak je er niet druk om, ga gewoon lekker naar buiten"
is gewoon lastig om al die figuren op te sporen en neer te schieten als ze min of meer willekeurig rondrennen en in het wilde weg om zich heen schietenquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:37 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook, wellicht toch wat Israelische propaganda over hun defensie??
Dat de Nederlandse media heel de zaterdagochtend stil is geweest verbaast mij niet eens meer, maar waarom ze er zijn.. Ik snap het niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:33 schreef Droopie het volgende:
Ik ben geen fan van beide partijen.
Maar we mogen ons vanavond in de handjes knijpen als er minder dan 100 Israelische doden zijn gevallen.
Maar hoe ik het zo lees kunnen het er net zo goed 500 doden zijn die in huis zijn vermoord, met daarna dagenlange gijzelingen.
Die zijn bezig met overleven en hebben nauwelijks keuze.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wat doen de lui die Hamas niet steunen precies aan die terreurorganisatie die daar de toko runt?
Komt nog wel, ze zijn een beetje overrompeld nu.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:36 schreef Jahr00n het volgende:
Iedereen zag dit aankomen, alleen werd(word) je islamofoob genoemd als je het durfde te zeggen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:12 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De oorlog is dus zelfs in mijn eigen stad begonnen.
Ik kan wel huilen, wat hadden de Polen toch gelijk om hun land hiervoor te beschermen.
En zwarte mensen? Zou de Palestijnse tv reclames laten zien met een Palestijnse moslima en een zwarte man? In Nederland zie je bijna niks anders dan een blanke vrouw en een zwarte man. Dat moet toch in Palestina ook gemeengoed kunnen zijn? Vier de diversiteit!quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Arabrieren haten joden en homo's etc, gaat niet werken.
Doe ff chill man. Ieder zn mening, en waar jij zo gefrustreerd op reageert had nog een vrij fatsoenlijke mening.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moet ik nu alle beelden die eerder in dit topic zijn gepost even posten? Ben je überhaupt wel op de hoogte wat hier aan de hand is?
“Goede kant, slechte kant” is een concept dat je afleert op de basisschool.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je reageert afwijzend op mijn claim dat hier een overduidelijke goede en slechte kant in het conflict is. Daar gaat het al mis.
Ja dat is het toppunt van beschaving, duurt nog eeuwen eer moslims op dat punt zijn, als ze er al komen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:40 schreef Homey het volgende:
[..]
En zwarte mensen? Zou de Palestijnse tv reclames laten zien met een Palestijnse moslima en een zwarte man? In Nederland zie je bijna niks anders dan een blanke vrouw en een zwarte man. Dat moet toch in Palestina ook gemeengoed kunnen zijn? Vier de diversiteit!
Als je met hagel schiet raak je altijd wel wat.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:39 schreef Homey het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt: joden in de zogenaamde ‘bezette gebieden’ zorgen voor de broodnodige diversiteit. Als dat niet zo zijn, zou je een islamitische etnische mono-cultuur hebben. Je wil toch diversiteit?
Precies. En anders Shingeki no Kyojin kijken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:40 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
“Goede kant, slechte kant” is een concept dat je afleert op de basisschool.
Mwah ja soms kun je gewoon weinig doen he. Zelfde in Belarus, Rusland, Noord Korea en Iran.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wat doen de lui die Hamas niet steunen precies aan die terreurorganisatie die daar de toko runt?
Het gaat mis omdat jij 'dit conflict' beperkt tot de afgelopen twee dagen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je reageert afwijzend op mijn claim dat hier een overduidelijke goede en slechte kant in het conflict is. Daar gaat het al mis.
Mariniers met knuppels is wel een traditie toch?quote:
Dit bedoel ik dus. Je probeert nuance te brengen in een conflict waar één kant onschuldige mensen harteloos afschiet, de keel van doorsnijdt, martelt, verkracht en als troffeeën door de straten rijdt. Rusland is het meest vreedzame land op Aarde in vergelijking. Hier is nul nuance mogelijk.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:40 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
“Goede kant, slechte kant” is een concept dat je afleert op de basisschool.
Je opmerking is vervelend betuttelend en bovendien moreel onverdedigbaar. Goddank zijn er mensen die zich druk maken om misstanden, die niet wegkijken omdat het 'ongezond' is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
[..]
De sfeer begint hier naar te worden, ophitsend.
Je kunt hier gewoon veilig de deur uitgaan, maar sommige mensen beginnen het al door te trekken naar moslims en de islam hier. Dat vind ik niet gezond.
Zet dan de tv of het nieuws uit en ga iets doen waar je blij van wordt.
Ik had gisterochtend andere dingen te doen maar volgens mij had de NOS extra journaals. Ook op de website van de NOS extra berichten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat de Nederlandse media heel de zaterdagochtend stil is geweest verbaast mij niet eens meer, maar waarom ze er zijn.. Ik snap het niet.
Als het AD alleen maar premium artikelen kan publiceren met clickbait, prima.. Maar ik vertrouw er niet meer op.
Benieuwd naar de 250 feestgangers die afgeslacht zijn door joden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het gaat mis omdat jij 'dit conflict' beperkt tot de afgelopen twee dagen.
Ja, over de afgelopen twee dagen is duidelijk dat de beestachtige wijze waarop Hamas tekeer gaat ronduit slecht is. Daar zal niemand over discussieren. Maar dit conflict loopt al decennia en al decennia worden er aan beide kanten op beestachtige wijze burgers afgeslacht.
Dus iemand die stelt zich vooral zorgen te maken over burgers aan weerszijde heeft wat meer kijk op de situatie dan jij.
Wat Rusland in de eerste weken van de oorlog in Oekraïne heeft gedaan is veel gewelddadiger kerel. De massagraven vol burgers bewijzen dat.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Je probeert nuance te brengen in een conflict waar één kant onschuldige mensen harteloos afschiet, de keel van doorsnijdt, martelt, verkracht en als troffeeën door de straten rijdt. Rusland is het meest vreedzame land op Aarde in vergelijking. Hier is nul nuance mogelijk.
probleem was vnml dat een groot deel van het leger (tijdelijk) niet in het gebied was. En die groepjes op brommers zijn enorm mobiel en nauwelijks te herkennen vanuit de lucht bijv. Als ze er eenmaal zijn worden er wel korte metten mee gemaakt, maar in de chaos van de eerste uren is dat lastig. Denk wel dat het niet lang meer gaat duren voordat israel echt los gaat, die zijn nu voornamelijk bezig om internationaal zo veel mogelijk duidelijkheid te krijgen voor evt repercussies voor als ze all in gaanquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:36 schreef Jahr00n het volgende:
Hoe kan de IDF zich nu laten overrompelen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Komt nog wel, ze zijn een beetje overrompeld nu.
Heb je onder een steen geleefd? Het conflict van de afgelopen tientallen jaren is er niet een waarbij slechts één kant barbaarse dingen doet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Je probeert nuance te brengen in een conflict waar één kant onschuldige mensen harteloos afschiet, de keel van doorsnijdt, martelt, verkracht en als troffeeën door de straten rijdt. Rusland is het meest vreedzame land op Aarde in vergelijking. Hier is nul nuance mogelijk.
Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd. En ben fel anti-Hamas en fel tegen al die mensen die hierom juichen. Maar ik ben niet pro-Israël en ik ben ook niet anti-Palestijnen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand met een functionerend kompas die zich kapot geschrokken is van de beelden van die barbaren. Je spoort gewoon niet als je dat ook maar een beetje goed probeert te praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |