SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Kan nog komen als de bovenlucht goed is opgewarmd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:51 schreef dick_laurent het volgende:
Nergens nog de 30 aangetikt zie ik.
#weak
Max gemeten tot nu toe:quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:51 schreef dick_laurent het volgende:
Nergens nog de 30 aangetikt zie ik.
#weak
quote:Op maandag 4 september 2023 21:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zeer lang aanhouden van hitte en/of een nieuwe opstoot van hitte halverwege september.
De kaarten van GFS OPER zien er totaan het einde best wel gloeiend uit.
Op korte termijn is de OPER best betrouwbaar maar ik merk dat verder dan 7 dagen vooruit de OPER idd niet zoveel zegt. Ik vind het gemiddelde van de leden op lange termijn een betere voorspeller van het weer.quote:
Dit is wel beter dan zulk weer in juli wanneer er hoog boven je zo'n intens brandende zon op je knar staat. Daar heb je in september een stuk minder last van.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:08 schreef INViCTuS het volgende:
Ik kan hier wel weer aan wennen eigenlijk. Vanaf volgende week elke week een graad eraf zou mooi zijn. Dan zitten we over 10 weken op 20 graden
Niks aan het handje, op 10 oktober 1921 werd het in Sittard 30,1 gradenquote:
Ik heb wel zin in mooie herfstbuienquote:Op dinsdag 5 september 2023 18:50 schreef DemonRage het volgende:
De Noordzee kan zo nog wel ff lekker opwarmen met dat hogedrukgebied bij ons.
Met die koelere nachten vind ik het prima zo!quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:08 schreef INViCTuS het volgende:
Ik kan hier wel weer aan wennen eigenlijk. Vanaf volgende week elke week een graad eraf zou mooi zijn. Dan zitten we over 10 weken op 20 graden
Net als je de hoop hebt opgegeven krijg je die omega nog evenquote:Op dinsdag 5 september 2023 18:50 schreef DemonRage het volgende:
Volgende week is de hitte weer voorbij en zitten we rond de 19 graden. Spanje en Portugal gaan verzuipenquote:Hogedrukgebied wijkt langzaam
Het omvangrijke hogedrukgebied boven Europa, dat voor dit zonnige en hete weer zorgt, trekt begin volgende week naar Rusland. Dit maakt de weg vrij voor lagedrukgebieden. De gemiddelde weerkaart voor volgende week geeft een grote kans op relatief lagedruk voor onder andere Noorwegen, de Noordzee tussen Noorwegen en Nederland en delen van Duitsland.
De bijbehorende neerslagkaart is ook duidelijk: volgende week is grote kans op een bovengemiddelde natte week. De omslag van hitte naar wat koeler weer zal begin volgende week zeer waarschijnlijk enkele stevige (onweers)buien opleveren. Ook de dagen daarna zijn de neerslagkansen groot.
De temperatuur ligt nog ruim boven normaal. Dit komt voor een flink deel door een zeer waarschijnlijk nog zomerse maandag, maar ook de rest van de week hoeven we in ieder geval geen lage temperaturen te verwachten. Voor de tweede decade zijn de gebruikelijk temperaturen zo’n 19 graden ’s middags en een graad of 11 ’s nachts.
Aanhoudend zacht
Een vooruitblik op de tendenskaarten voor eind september en de eerste helft van oktober geven in luchtdruk voor Nederland weinig signaal. De ene week maakt Noord-Europa wat meer kans op relatief hoge druk en Zuid-Europa juist wat meer op lage druk, de andere week is dit andersom. Maar de waarden zijn klein en dus wijkt het verwachtte weerbeeld op veel plaatsen weinig af van het gemiddelde weerbeeld in deze tijd van het jaar.
Wat opvalt is dat de tweede helft van september in Spanje en Portugal flink nat lijkt te verlopen. De kans op zware buien is daar bovengemiddeld groot.
Verder zijn de temperatuurkaarten voor nagenoeg heel Europa rood zonder dat bepaalde regio’s er echt uitspringen. Naar alle waarschijnlijkheid is de warmte op grote schaal een combinatie van relatief warm zeewater (door een op veel plaatsen bovengemiddeld hete zomer) en een na-ijleffect van het grootschalige hete septemberweer van deze week.
Enkele mooie nazomerdagen
Samengevat moeten we eind september en de eerst helft oktober rekening houden met wisselend weer. Er zullen bewolkte en buiige dagen tussen zitten, maar ook droge dagen met zonnige perioden. Normaalgesproken ligt de middagtemperatuur begin oktober gemiddeld op 16 graden. Daar zitten we één of twee graden boven. Uiteraard zullen de maxima door de week variëren en daarmee kan het ook in oktober zeker nog op enkele dagen ruim 20 graden worden.
NEEEEEEEEEEEquote:Op dinsdag 5 september 2023 19:52 schreef grimselman het volgende:
[..]
Volgende week is de hitte weer voorbij en zitten we rond de 19 graden. Spanje en Portugal gaan verzuipen
Burning man zijn ze al verzopenquote:Op dinsdag 5 september 2023 19:52 schreef grimselman het volgende:
[..]
Volgende week is de hitte weer voorbij en zitten we rond de 19 graden. Spanje en Portugal gaan verzuipen
Die komen natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:10 schreef grimselman het volgende:
[..]
19 graden genot. Ik hoop dat de voorspelde onweersbuien er gaan komen. Heerlijk
God straft onmiddellijk.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:49 schreef TLC het volgende:
Mijn cookie&cream kruidnoten zijn aan t smelten![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:49 schreef TLC het volgende:
quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:49 schreef TLC het volgende:
Een pepernoot is geen kruidnoot, dat is een vaststaand feitquote:Op dinsdag 5 september 2023 22:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Pepernoten in september. Rot op joh.Over onseptembers gesproken. @:demonrage
Artikelen omtrent de goedheiligman.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:03 schreef TLC het volgende:
[..]
Een pepernoot is geen kruidnoot, dat is een vaststaand feit
Uiteraard is de Bilt weer de koelkast van NLquote:Op dinsdag 5 september 2023 21:15 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Nog steeds >25°C hier... best wel onseptembers.
Om maar een nieuw woord te verzinnen.
Relaxed, knul. Onvervalst herfstweer komt weldra 5 maanden lang. Intens genietenquote:Op dinsdag 5 september 2023 22:20 schreef pietkanarie het volgende:
Deze hitte had weg mogen blijven... 20 graden is genoeg.
Nog liever gewoon onvervalst herfstweer maar het is nog zomer en zonnige dagen in september hebben wel wat. Licht is al zachter, vind het wel mooi. Maar liever bij iets minder warm weer.
Ah het wordt al korter..quote:Op woensdag 6 september 2023 07:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Relaxed, knul. Onvervalst herfstweer komt weldra 5 maanden lang. Intens genieten
De treurnis hoort daarbijquote:
Zo had het de hele zomer moeten zijn. Wellicht iets minder en af en toe een terreur bui met onweerquote:Op woensdag 6 september 2023 08:24 schreef aloa het volgende:
Niks mis met dit weer. Overdag warm en frisse nachten
Laten we naar voren kijkenquote:Op woensdag 6 september 2023 08:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zo had het de hele zomer moeten zijn. Wellicht iets minder en af en toe een terreur bui met onweer
Ja heerlijk. Zomerse dagen en nachten standaard 13 graden. Yes please!quote:Op woensdag 6 september 2023 08:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zo had het de hele zomer moeten zijn. Wellicht iets minder en af en toe een terreur bui met onweer
Wij hebben al sinds een week de airco niet meer aangezet. Binnen stabiel een graad of 27 nu, maar we hebben wel grote plafondventilators, dus icm daarmee is 27c binnen best goed uit te houden. Plafond ventilators zijn stiekem best wel briljant.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
Bloedheet al bovenop het dak. Gelukkig nu weer de airco in
Weer.nl stond o.a dit in een verhaalquote:Op woensdag 6 september 2023 08:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Laten we naar voren kijken![]()
Ik hoop op een milde herfst, strenge winter periode en dan weer de warmte in.
De waarheid zal wel anders zijn.
Ook in de winter, dan brengen ze de opgestegen warme lucht weer naar beneden.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij hebben al sinds een week de airco niet meer aangezet. Binnen stabiel een graad of 27 nu, maar we hebben wel grote plafondventilators, dus icm daarmee is 27c binnen best goed uit te houden. Plafond ventilators zijn stiekem best wel briljant.
Ik heb nog nooit zo'n warme verjaardag gehad als dit uit komtquote:
Ik ben een vrouwquote:Op woensdag 6 september 2023 07:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Relaxed, knul. Onvervalst herfstweer komt weldra 5 maanden lang. Intens genieten
Noord Amerika verwacht een warmere winter, vaak is het dan hier kouder.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Weer.nl stond o.a dit in een verhaal
Hoewel ook El Niño een ver van ons bed show is, kan er wat invloed op het weer bij ons van uitgaan. Zo lijkt het uit te maken of het accent op de oostkant van de Grote Oceaan ligt (grotere kans op een zachtere winter bij ons), of op het midden (grotere kans op een koudere winter bij ons). Tot nu toe ligt het accent van El Niño op de oostkant van de Grote Oceaan en is het afwachten of dat de komende tijd zo blijft
Europese winters zijn sowieso totaal niet te voorspellen. Zomers niet veel beter, maar daar valt nog wel een klein beetje over te zeggen. Accuweather had bijvoorbeeld bijna perfect voorspeld dat er veel noodweer zou zijn in deze contreien, maar zag tegelijkertijd niet aankomen dat het zo extreem treurig zou worden in juli.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Noord Amerika verwacht een warmere winter, vaak is het dan hier kouder.
Maar goed blijft koffiedik kijken.
Klopt ja.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Europese winters zijn sowieso totaal niet te voorspellen. Zomers niet veel beter, maar daar valt nog wel een klein beetje over te zeggen. Accuweather had bijvoorbeeld bijna perfect voorspeld dat er veel noodweer zou zijn in deze contreien, maar zag tegelijkertijd niet aankomen dat het zo extreem treurig zou worden in juli.
In de winter kan de kleinste golfbeweging al het verschil maken tussen sneeuwstorm des doods of een periode van warmte.
Heb ik ook hoor, zijn fijne dingen. Maar nadat ik op het dak heb staan werken kon ik een airco wel wat meer waarderen om eerst ff wat af te koelenquote:Op woensdag 6 september 2023 09:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij hebben al sinds een week de airco niet meer aangezet. Binnen stabiel een graad of 27 nu, maar we hebben wel grote plafondventilators, dus icm daarmee is 27c binnen best goed uit te houden. Plafond ventilators zijn stiekem best wel briljant.
Ik ga voor een winter met 0 hellmanngetallen.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij krijgt speciale gele warme snil
op je hoofd
Net goed. Hier heb je je hitte waar je zo om zat te klagenquote:Op woensdag 6 september 2023 10:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zo'n warme verjaardag gehad als dit uit komt
Wordt nog wel wat, want ik kan het niet echt buiten vieren en binnen zal het wel afschuwelijk heet zijn als het weekend eenmaal gekomen is
Gewoon aircootje aan en niet zo aanstellen gaat vast een heel eind komen. Weegt het niet op tegen hoe erg ik er nu van kan genieten.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Net goed. Hier heb je je hitte waar je zo om zat te klagen![]()
quote:Deze zomer is wereldwijd met afstand heetste zomer ooit gemeten
De zomer van 2023 is wereldwijd met afstand de heetste zomer die ooit is gemeten. Dat meldt het Europese klimaatinstituut Copernicus woensdag.
De gemiddelde wereldwijde temperatuur in de maanden juni, juli en augustus was dit jaar 16,77 graden. Dat is 0,66 graden warmer dan normaal in die maanden.
In Europa was de gemiddelde temperatuur 19,63 graden. Die temperatuur was 0,83 graden hoger dan normaal. Daarmee was de zomer van 2023 de op vier na warmste zomer in de Europese geschiedenis.
Zuid-Europese landen werden geconfronteerd met extreme hittegolven en forse natuurbranden. Tegelijkertijd hadden het westen van Europa en Turkije te maken met bovengemiddeld veel neerslag.
In sommige delen van de wereld, waaronder het noorden van Noord-Amerika, delen van Azië, Chili en Brazilië, werden mensen geteisterd door zware regenval en overstromingen.
Als ze nou die hitte iets eerlijker verdelen over de wereld...quote:Op woensdag 6 september 2023 13:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Opbokken met die hitte
Niet best dit..quote:Op woensdag 6 september 2023 13:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Opbokken met die hitte
quote:
Same herequote:Op woensdag 6 september 2023 13:44 schreef ieniminimuis het volgende:
Ja sorry mensen. Ik heb vanaf volgende week vakantie dus dan weet je het wel.
Excuses voor het ongemak. Volgend jaar hoef ik minder vrije dagen op te maken dus dat is weer een plus voor jullie.
Het is nog aan het opwarmen. Zon is net over z'n hoogtepunt heen, dus het gaat nog wel even duren tot die niet meer genoeg kracht heeft om het naar de 30 te krijgen.quote:
RamboDirk heeft gesproken.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:26 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtig oud hollandsch nazomer weertje, werkelijk helemaal niks mis mee. Lekker flaneren in een afgeknipte spijkerbroek en wit wifebeater shirt en jesus sandalen. Thuis de ballenknijpertjes & wifebeaters aan het waslijntje in de voortuin. Lekker de lakens buiten laten drogen tot vroeg in september. Heerlijk hollandsch tafereeltje.
Inderdaad. De max van gisteren lag iets na 16:00 uur. Om 14:00 lag de temperatuur 2 graden onder de max. De 30 is dus nog haalbaar. En morgen weer een nieuwe kansquote:Op woensdag 6 september 2023 14:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is nog aan het opwarmen. Zon is net over z'n hoogtepunt heen, dus het gaat nog wel even duren tot die niet meer genoeg kracht heeft om het naar de 30 te krijgen.
Zij hij terwijl de airco op 21 staatquote:Op woensdag 6 september 2023 14:26 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtig oud hollandsch nazomer weertje, werkelijk helemaal niks mis mee. Lekker flaneren in een afgeknipte spijkerbroek en wit wifebeater shirt en jesus sandalen. Thuis de ballenknijpertjes & wifebeaters aan het waslijntje in de voortuin. Lekker de lakens buiten laten drogen tot vroeg in september. Heerlijk hollandsch tafereeltje.
de laatste echt warme week was toch in juni? Juli + aug was herfst.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:20 schreef pietkanarie het volgende:
Deze hitte had weg mogen blijven... 20 graden is genoeg.
Nog liever gewoon onvervalst herfstweer maar het is nog zomer en zonnige dagen in september hebben wel wat. Licht is al zachter, vind het wel mooi. Maar liever bij iets minder warm weer.
Oude temperatuurrecords worden op een hoop weerstations momenteel wel met 5 graden verbrijzeld. Weinig oud hollandsch aan deze temperaturenquote:Op woensdag 6 september 2023 14:26 schreef RamboDirk het volgende:
2e weekend van juli is de laatste keer prachtig weer geweest. Misschien kan die ene benauwde periode in augustus ook nog meegerekend worden, maar echt langdurig zomer moet je idd voor naar juni terug.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:38 schreef Apotheose het volgende:
[..]
de laatste echt warme week was toch in juni? Juli + aug was herfst.
quote:Op woensdag 6 september 2023 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Oude temperatuurrecords worden op een hoop weerstations momenteel wel met 5 graden verbrijzeld. Weinig oud hollandsch aan deze temperaturen
Je eigen land niet kennenquote:Dit is de hoogste temperatuur die ooit in september in Nederland is gemeten. Het oude record van 34,2°C in Maastricht dateerde van 4 september 1929.
Wil je dat ik voor volgend jaar de data doorgeef? Kun je ook ondervinden of het ligt aan mijn vakantiedataquote:Op woensdag 6 september 2023 14:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik had vakansie tot vorige week, zie toch wel een verband.
Jij hebt het over de hele maand september ik heb het over vandaag. Nationale record voor De Bilt is er zojuist aangegaanquote:Op woensdag 6 september 2023 14:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Je eigen land niet kennendit weer is juist hollandsch.
We kunnen het wel mooi af gaan stemmen allemaal jaquote:Op woensdag 6 september 2023 14:45 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Wil je dat ik voor volgend jaar de data doorgeef? Kun je ook ondervinden of het ligt aan mijn vakantiedata
Welnee. In 2018 lagen we allemaal in juli te bakken, 2019 had een hele lange hittegolf in juli en augustus, 2020 was vrij stabiel over de hele zomer, 2021 was hetzelfde als dit jaar, maar minder extreem, 2022 piekte in augustus pas.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:52 schreef ieniminimuis het volgende:
Sowieso heeft juni vaak beter weer dan juli en augustus
6 en 7 september hebben in de afgelopen 130 jaar gewoon toevallig nooit zo'n dag gehad. Leuk voor de fans van statistieken, zo'n record, maar het zegt natuurlijk helemaal niets als je bedenkt dat 8 september een veel hoger record heeft. Morgen kan het zomaar 4 graden warmer worden dan het oude record van 7 september, want dat is maar 27 graden.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij hebt het over de hele maand september ik heb het over vandaag. Nationale record voor De Bilt is er zojuist aangegaanEn er zullen nog vele volgen.
[ afbeelding ]
Sommige weerstations pakken serieus uit met 4 of graden er bij t.o.v. van het vorige record (Hoek van Holland)
Toeval of niet het blijft een bijzondere (record) reeks. Die helemaal past bij het nieuwe klimaat.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
6 en 7 september hebben in de afgelopen 130 jaar gewoon toevallig nooit zo'n dag gehad. Leuk voor de fans van statistieken, zo'n record, maar het zegt natuurlijk helemaal niets als je bedenkt dat 8 september een veel hoger record heeft. Morgen kan het zomaar 4 graden warmer worden dan het oude record van 7 september, want dat is maar 27 graden.
September heeft sowieso wel echt een hoop oeroude dagrecords. De eerste twee weken zijn er maar twee records van na 2000.
Er zijn in heel 2023 maar drie warmterecords gesneuveld: 1 januari, 8 juli (de eerste en laatste tropische dag sinds 1 juli) en vandaag. Welke reeks heb je het over?quote:Op woensdag 6 september 2023 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Toeval of niet het blijft een bijzondere (record) reeks. Die helemaal past bij het nieuwe klimaat.
Geen 30quote:Op woensdag 6 september 2023 14:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is nog aan het opwarmen. Zon is net over z'n hoogtepunt heen, dus het gaat nog wel even duren tot die niet meer genoeg kracht heeft om het naar de 30 te krijgen.
Juist het feit dat er in relatief korte tijd meerdere stokoude records sneuvelen geeft we aan hoe uniek deze hitteperiode is.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn in heel 2023 maar drie warmterecords gesneuveld: 1 januari, 8 juli (de eerste en laatste tropische dag sinds 1 juli) en vandaag. Welke reeks heb je het over?
7, 9 en 10 september komen daar zoals het er nu uit ziet nog bij, maar we hebben het over dagrecords van 80 jaar oud. Het absolute record van september komt niet eens in gevaar, bij lange na niet.
dat ligt eraan waar je woont.quote:
Beter / goed weer is zeer suggestief.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welnee. In 2018 lagen we allemaal in juli te bakken, 2019 had een hele lange hittegolf in juli en augustus, 2020 was vrij stabiel over de hele zomer, 2021 was hetzelfde als dit jaar, maar minder extreem, 2022 piekte in augustus pas.
Ik denk dat je een verkeerd idee hebt van hoe warmterecords precies uniek zijn. De kans dat het zonder klimaatverandering was gebeurd is nihil natuurlijk, want dan hou je enkel die hele korte uitschieters over, maar anno 2023 zie ik enkel records die door stom toeval nog niet verbroken zijn. Dat die records stokoud zijn betekent niets anders dan dat er net een paar keer op rij 1 is gegooid met een dobbelsteen, het was slechts een kwestie van tijd tot er een warme week kwam die die nog vrij lage records even wat scherper ging zetten. Eind augustus zijn lange warme periodes als deze juist heel vaak voor gekomen.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist het feit dat er in relatief korte tijd meerdere stokoude records sneuvelen geeft we aan hoe uniek deze hitteperiode is.
Een absoluut maandrecord, dat onder perfecte omstandigheden slechts eenmalig ergens tot stand komt is vanuit het hele opwarmingsperspectief een stuk minder relevant.
Er worden ook vrijwel alleen nog maar warmterecords gebroken tegenwoordig. Dat nemen we inmiddels wel voor lief is maar is natuurlijk ook zeer zorgwekkend.
Mid Augustus (15-23e) hebben we ook een hele mooie zomerweek gehad. Alweer vergeten?quote:Op woensdag 6 september 2023 16:20 schreef INViCTuS het volgende:
Toch fijn dat we na juni nog even goed wat mooie zomerdagen krijgen.
Oja, maar toen zat ik in de bergen.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mid Augustus (15-23e) hebben we ook een hele mooie zomerweek gehad. Alweer vergeten?
Ik was hier, vond er weinig moois aan. Aan mijn energieverbruik te zien ben ik ook niks vergeten. Sommigen zijn al blij met nipt 25 graden en een waterig zonnetje volgens mij.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, maar toen zat ik in de bergen.
Toen was het eigenlijk te warm
Eelde 30,4quote:Op woensdag 6 september 2023 16:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dat ligt eraan waar je woont.
In het westen is het koud, in drenthe regent het bijna altijd, dus daar is geen hittegolf
25 graden is dan ook een zomerse dag en gedurende die periode hebben we meerdere dagen >10 uur zon per dag gehad (volgens de gegevens van de Bilt).quote:Op woensdag 6 september 2023 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik was hier, vond er weinig moois aan. Aan mijn energieverbruik te zien ben ik ook niks vergeten. Sommigen zijn al blij met nipt 25 graden en een waterig zonnetje volgens mij.
Die hypothese raakt kant noch wal. Als jij 118 keer 1 gooit, en dan vervolgens drie keer achter elkaar 6 is dat terwijl je in een duidelijk opwarmende trend zit kun je dat niet af doen als mazzel/pech. Marcel Blaak zou een pittige mening over hebben over dat soort uitspraken.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat je een verkeerd idee hebt van hoe warmterecords precies uniek zijn. De kans dat het zonder klimaatverandering was gebeurd is nihil natuurlijk, want dan hou je enkel die hele korte uitschieters over, maar anno 2023 zie ik enkel records die door stom toeval nog niet verbroken zijn. Dat die records stokoud zijn betekent niets anders dan dat er net een paar keer op rij 1 is gegooid met een dobbelsteen, het was slechts een kwestie van tijd tot er een warme week kwam die die nog vrij lage records even wat scherper ging zetten. Eind augustus zijn lange warme periodes als deze juist heel vaak voor gekomen.
Veel van die absolute Europese warmte-records zijn ook stokoud terwijl de zomertrend duidelijk warmer is. Is vanmiddag/vanmorgen nog gepost.quote:Maandrecords zijn juist interessant vanuit het hele opwarmingsperspectief, want als je record dat onder perfecte omstandigheden ontstaan is sneuvelt, is dat toch wel een dingetje.
Nee, mijn punt is vooral dat we in de afgelopen 100 jaar gewoon keer op keer net niet die ideale opbouw van de atmosfeer hadden in deze specifieke week. De laatste week van augustus heeft de afgelopen jaren meerdere malen tropisch weer opgeleverd en ook de tweede week van september heeft z'n portie aan tropische dagen al gehad. Individuele dagrecords vind ik niet zo boeiend, die records zijn er om verbroken te worden en worden zelfs in een niet opwarmend klimaat gewoon jaarlijks verbroken. Wat je zegt over het aantal ben ik het overigens wel mee eens.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Die hypothese raakt kant noch wal. Als jij 118 keer 1 gooit, en dan vervolgens drie keer achter elkaar 6 is dat terwijl je in een duidelijk opwarmende trend zit kun je dat niet af doen als mazzel/pech. Marcel Blaak zou een pittige mening over hebben over dat soort uitspraken.
[..]
Veel van die absolute Europese warmte-records zijn ook stokoud terwijl de zomertrend duidelijk warmer is. Is vanmiddag/vanmorgen nog gepost.
Qua totalen wat betreft verbroken daggrecords valt 2023 niet zozeer op nee, maar dit geeft wel een aardig idee wat betreft de situatie
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 september 2023 12:35 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, warm, goor weer is het. Bij elke stap zweet ik het uit. Ik zat al in herfstmodus, krijgen we nu minstens twee weken tropische hitte![]()
![]()
Loop je thuis dan naakt als je je kleren aan het waslijntje in de voortuin hangt?quote:Op woensdag 6 september 2023 14:26 schreef RamboDirk het volgende:
Tsss.. De Bilt met hun zielige 28 graden. Boeien. Hier is de 30 allang gepasseerd.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij hebt het over de hele maand september ik heb het over vandaag. Nationale record voor De Bilt is er zojuist aangegaanEn er zullen nog vele volgen.
[ afbeelding ]
Sommige weerstations pakken serieus uit met 4 of graden er bij t.o.v. van het vorige record (Hoek van Holland)
Nee. In juni zit ik altijd drie weken in Italië. Normaal regenen de mensen hier dan weg. Dat is extra leuk leedvermaak. Maar dit jaar was dat alleen niet.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:52 schreef ieniminimuis het volgende:
Sowieso heeft juni vaak beter weer dan juli en augustus
Toen was het wel warm, maar voornamelijk grijs en benauwd. Niet echt lekker zoals nu. En toch af en toe een bui er bij. Hier tenminste.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mid Augustus (15-23e) hebben we ook een hele mooie zomerweek gehad. Alweer vergeten?
Aan mijn reacties in dit topic te zien, had jij nog relatief goed weer in dat dalquote:Op woensdag 6 september 2023 16:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Toen was het wel warm, maar voornamelijk grijs en benauwd. Niet echt lekker zoals nu. En toch af en toe een bui er bij. Hier tenminste.
Twee weken maar? Dat zou na dat afschuwelijke voorjaar van 2023 een verademing zijn.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:04 schreef Haags het volgende:
Voor straf begint de lente in 2024 gewoon met twee weken volledig schijtweer.
Jij snapt het. Naakt en met een lichte glans van het zweet over mijn hollandsche spiermassa.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Loop je thuis dan naakt als je je kleren aan het waslijntje in de voortuin hangt?
Na 5 maand herfst? Dat zit vol met schijtweerquote:Op woensdag 6 september 2023 17:04 schreef Haags het volgende:
Neequote:Op woensdag 6 september 2023 17:04 schreef Haags het volgende:
Weet wel 23 augustus dat het warm was en volgens mij ook in juli een paar dagen.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:38 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Augustus hier een week lang 27+,begin juli ergens 5 dagen vooral 30+.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:08 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Weet wel 23 augustus dat het warm was en volgens mij ook in juli een paar dagen.
quote:Op woensdag 6 september 2023 16:54 schreef Djeez het volgende:
Drenthe uiteraard weer het heetst van Nederland. Echte schroeihitte en slof weer, bah
Kloptquote:Op woensdag 6 september 2023 14:38 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Volgende maand gaan we los, Piet.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:12 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
KloptMaar al hebben we al herfst gehad... had wel zin in nog wat meer herfst
Ja, denk het ook! Mooi zoquote:Op woensdag 6 september 2023 19:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Volgende maand gaan we los, Piet.
Half oktober - half maartquote:Op woensdag 6 september 2023 19:12 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
KloptMaar al hebben we al herfst gehad... had wel zin in nog wat meer herfst
Daar teken ik voorquote:
Meestal zit daar max 2 weken winter bij en 2 weken vleugje lente, dus de rest niet. Dat is al jaren ongeveer zo.quote:Op woensdag 6 september 2023 20:44 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Daar teken ik voorMaar het liefst wel ook nog winter daarbij
Jaaaaaaaaaa, hagol en omweer!quote:Op woensdag 6 september 2023 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
Misschien gaat het hoog maandag een beetje aan de wandel en komen de eerste kansen op terreur buien.
[ twitter ]
Ik reageerde op de andere Tweetquote:Op woensdag 6 september 2023 19:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, hij begon zijn tweet namelijk niet met 'Breaking'
De brug is dus nog gewoon heel.
Wel een lief verjaardagscadeautje van de natuur als dit uit komt.quote:Op woensdag 6 september 2023 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
Misschien gaat het hoog maandag een beetje aan de wandel en komen de eerste kansen op terreur buien.
[ twitter ]
Recept voor heftige herfststorm(en)?quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:50 schreef DemonRage het volgende:
Kustconvergentie waarbij de mossen van het dak spoelen.quote:Op woensdag 6 september 2023 21:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Recept voor heftige herfststorm(en)?
Of wat meer onweer. (hopelijk)quote:Op woensdag 6 september 2023 21:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Recept voor heftige herfststorm(en)?
Sowieso niet waar wij wonen, maat.quote:Op woensdag 6 september 2023 21:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel een lief verjaardagscadeautje van de natuur als dit uit komt.
Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want het blijft 2023.
quote:Op woensdag 6 september 2023 22:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Sowieso niet waar wij wonen, maat.
Draag jij een rok?quote:Op donderdag 7 september 2023 09:04 schreef Pisces29 het volgende:
Zwoele ochtenden.Easy life. Heerlijk.
Geen gezeik met dikke jassen. Gewoon hup de deur uit, zon op je gezicht, breeze op je benen. De leven Leef. @:onlogisch
Ze moest gewoon een foefje laten.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Draag jij een rok?
Ik vraag dit voor een vriend.
Bij dergelijke temperatuurwaarden kunnen maatregelen getroffen worden om oudere en zwakkere mensen te beschermen, door hen meer te laten drinken en hen niet in rechtstreeks zonlicht te laten vertoeven. Wees waakzaam.quote:Op donderdag 7 september 2023 10:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
België gaat voor code geel.
TeRrOr!quote:Op woensdag 6 september 2023 22:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of wat meer onweer. (hopelijk)
Altijd tegen De Bilt!quote:
Twente heeft 'mquote:Op donderdag 7 september 2023 15:47 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Net geen 30°C in zowel Hoek van Holland, Eindhoven als Enschede
Het kan nog wel gebeuren en dan zijn sommige plaatsen al verzekerd van een regionale hittegolf.
-edit-
[ afbeelding ]
En nu wel in Gilze-Rijen, Hoek van Holland en Eindhoven.
2 voor de prijs van 1 posten, lekker pittig, lekker krachtig.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:03 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijk weertje. Net ff koopgootje geweest, lekker flaneren met het vrouwtje bij 35+ in de betonnenbak. Volk van allerlei pluimage om je heen, gekleed alsof het -10 is, vreemde talen om je heen. Nieuw-Hollands weertje. Fluitje van de tap bestellen met handgebaren op het terras. Prachtig vakantiegevoel in eigen land. Nieuw-Hollands weertje.
Passaatwind vibe.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:10 schreef Nattekat het volgende:
Goh, het waait weer eens. Het zal eens niet.
Bier smaakt altijd goed in het buitenland.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
2 voor de prijs van 1 posten, lekker pittig, lekker krachtig.![]()
Was je biertje wel lekker?
Oké Tjerrie.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Bier smaakt altijd goed in het buitenland.
quote:
Jij wilt liever 30 zonder wind?quote:Op donderdag 7 september 2023 16:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat alle zooi die ik nog buiten heb liggen daar straks nog steeds ligt. Is 2 dagen windstil geweest, dus ik heb er totaal geen rekening mee gehouden dat de oude vriend windkracht 4 weer terug zou keren.
Geen windkracht 4 iig.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jij wilt liever 30 zonder wind?
Terwijl het hier de hele week al 30 en 31 graden is.quote:
Ik gok op Brabantquote:Op donderdag 7 september 2023 17:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Terwijl het hier de hele week al 30 en 31 graden is.
Vandaag en morgen 31, zaterdag en zondag zelfs 32.
Boomerremover. @Wereldgozerquote:Op donderdag 7 september 2023 17:53 schreef Momo het volgende:
RIVM waarschuwt voor smog in Zuid- en Midden-Nederland komende dagen
Mensen die in het zuiden en het midden van Nederland wonen, kunnen de komende dagen last krijgen van smog. De luchtkwaliteit is tot en met zaterdag waarschijnlijk "onvoldoende tot slecht", zegt het RIVM. Ook op zondag zou dat nog het geval kunnen zijn.
"Met name vrijdag en zaterdag is de luchtkwaliteit waarschijnlijk slecht", is te lezen op de site van het instituut. "Mensen die gevoelig zijn voor smog kunnen hier last van hebben."
Het advies van het RIVM aan die mensen is om binnen te blijven en zich lichamelijk niet te zwaar in te spannen. "Dit advies geldt vooral in de namiddag en vroege avond, omdat de lucht dan het meest verontreinigd is." Vanaf maandag wordt er geen smog meer verwacht.
Ozon
De smog ontstaat doordat het relatief windstil en zonnig is. Een ophoping van luchtvervuiling, zoals stikstofoxiden, wordt door het zonlicht omgezet in ozon, een stof die in hoge concentraties schadelijk is voor het lichaam.
De komende dagen worden er temperaturen boven de 30 graden verwacht en bijna geen wind.
"Dat is ver boven wat je normaal gesproken in september zou mogen verwachten", zei NOS-weerman Peter Kuipers Munneke begin deze week al over het zomerse weer. "Gemiddeld is het begin september 20 graden. Daar zitten we de komende week bijna tien graden boven."
De warmte houdt in elk geval tot komend weekend aan. "Zulke warmte in september is echt wel zeldzaam", zegt Kuipers Munneke. "In de afgelopen 120 jaar is het nog maar een keer of vijftien voorgekomen dat het in september in De Bilt 29 graden of warmer werd. Dat gaat deze week waarschijnlijk wel weer gebeuren. Dat geeft aan dat het uitzonderlijk is."
Ik wil 30,2 graden. Dat was mijn voorspelling voor Septemberquote:Op donderdag 7 september 2023 18:43 schreef Arcee het volgende:
De Bilt
2023-09-04 25,2
2023-09-05 28,8
2023-09-06 29,6
2023-09-07 29,3
Nog geen enkele 30, maar het kunnen er nog steeds drie worden.
Ik zet mn geld op:quote:Op donderdag 7 september 2023 18:43 schreef Arcee het volgende:
De Bilt
2023-09-04 25,2
2023-09-05 28,8
2023-09-06 29,6
2023-09-07 29,3
Nog geen enkele 30, maar het kunnen er nog steeds drie worden.
29.9quote:Op donderdag 7 september 2023 18:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zet mn geld op:
30.0
30.4
29.9
Daar valt in een etmaal gewoon bijna de normale neerslag in Nederland voor een heel jaar. Jezus.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:46 schreef INViCTuS het volgende:
Ongekend dit, G'dumme
Noodweer in Griekenland: vooral in Thessalië.
Noodweer (en dat is nog ‘zachtjes uitgedrukt’) teistert delen van Griekenland. Vooral de grootste landbouwregio van het land, Thessalië, heeft te maken met een complete zondvloed. Met name in en rond de meer dan 140.000 inwoners tellende stad Volos, gelegen ongeveer halverwege de belangrijkste steden Athene en Thessaloniki, zijn werkelijk gigantische hoeveelheden neerslag gevallen. Sinds het begin van de wolkbreukregens (in de loop van maandag) tot halverwege hedenmiddag lokale tijd viel er in Volos (waar vrijwel niets meer functioneert en de elektriciteit is uitgevallen) 279 en in Portaria 545 mm. Zagora in Pilion sloeg werkelijk alles. Tot het begin van de avond totaal 889 mm (waarvan 528 mm in 10 uur). Van middernacht tot 20:30 uur bedroeg de hoeveelheid 754 mm en dat is een nieuw Grieks etmaalrecord. Het vorige record is 645 mm in september 2020 in Paliki Kefalonia door de mediterrane orkaan (medicane) Janus.
De zondvloed heeft alles te maken met een afgesnoerd hoogtelaag boven de Ionische Zee. Op de oostflank van het systeem (door de Griekse weerdienst Daniel benoemd) vindt vanaf het noordelijk deel van de Egeïsche Zee (ook wel Thracische Zee genoemd) voortdurend convergentie plaats (de ‘low level jet’ speelt daar een belangrijke rol in) en orografische effecten (op en rond de berg Pilion) stimuleren het proces. Pas op donderdag nemen de neerslagkansen af. Mogelijk is er dan in totaal plaatselijk meer dan 1000 mm gevallen. Ter vergelijking: in Nederland valt gemiddeld in een kalenderjaar 860 mm.
Inversie / weinig windquote:Op donderdag 7 september 2023 23:50 schreef Nattekat het volgende:
Weer zo'n gatendeken op de temperatuurkaart. Ben wel benieuwd hoe dat ontstaat
Maar niet om 6.32uquote:Op donderdag 7 september 2023 23:12 schreef PzKpfw het volgende:
De dames lopen er wel leuk bij met deze temperaturen
Klinkt als de ideale vrouw die het eten kookt en de tuin onderhoudquote:Op vrijdag 8 september 2023 08:16 schreef Lonaa het volgende:
Ja ik ben er wel een beetje klaar mee.
Groetjes,
iemand die zowel buiten en in een keuken werkt.
De was draait nog.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klinkt als de ideale vrouw die het eten kookt en de tuin onderhoud![]()
Hang je gelijk de was op?
je hebt geen t-shirts en korte broeken?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:06 schreef leeell het volgende:
Voor t eerst in tijden terug in NL volgende week, beter blijft het warm tot de 20ste. Bezit geen kleding voor <25 graden meer
En dan weer een gruwelijk warme kletsnatte winterquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:26 schreef INViCTuS het volgende:
Voor wat het waard is wel positief nieuws. De temperaturen lijken tot iig half oktober vaak boven de 20 graden te blijven, maar minimaal 18+. Hoe langer aangenaam warm hoe beter. Gewoon tot eind oktober rond de 18 zou wel heel fijn zijn zeg. Als november dan rond de 14/15 blijft, dan zou dat nog mooier zijn.
[ twitter ]
Je vergeet het belangrijkste punt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klinkt als de ideale vrouw die het eten kookt en de tuin onderhoud![]()
Hang je gelijk de was op?
in dat weer niet of in de winter niet? warm wordt het sowieso niet, maar als de "winter" rond kerst een pak sneeuw geeft is dat prima als de temperaturen daarna maar weer oplopen en meestal rond de 8-12 graden liggen. Vriezen doet het toch amper en 0-4 graden met mist of een grijs deken heb je ook niks aanquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:01 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En dan weer een gruwelijk warme kletsnatte winter![]()
zoooo geen zin in
Een winter kan relatief natuurlijk wel warm zijn. Meestal is dat niet echt gunstig want gaat gepaard met grauw en druilerig weer.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
in dat weer niet of in de winter niet? warm wordt het sowieso niet, maar als de "winter" rond kerst een pak sneeuw geeft is dat prima als de temperaturen daarna maar weer oplopen en meestal rond de 8-12 graden liggen. Vriezen doet het toch amper en 0-4 graden met mist of een grijs deken heb je ook niks aan
dat is het hier sowieso wel. ook met 0-4 graden is het meestal grijs en mistig. Nou, dan heb ik liever 8-12.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een winter kan relatief natuurlijk wel warm zijn. Meestal is dat niet echt gunstig want gaat gepaard met grauw en druilerig weer.
In zo'n prut winter niet.. Sneeuw vorst ijs welquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
in dat weer niet of in de winter niet? warm wordt het sowieso niet, maar als de "winter" rond kerst een pak sneeuw geeft is dat prima als de temperaturen daarna maar weer oplopen en meestal rond de 8-12 graden liggen. Vriezen doet het toch amper en 0-4 graden met mist of een grijs deken heb je ook niks aan
Of gewoon lichte tot matige vorst met een kraakheldere blauwe hemelquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dat is het hier sowieso wel. ook met 0-4 graden is het meestal grijs en mistig. Nou, dan heb ik liever 8-12.
tijd voor weer eens 40 cm sneeuw met kerst
Een buitenkeuken?quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:16 schreef Lonaa het volgende:
Ja ik ben er wel een beetje klaar mee.
Groetjes,
iemand die zowel buiten en in een keuken werkt.
Ik reken het goedquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Evenementenwerk en locatiecatering.
Vast wel ergens op de wereldquote:
alles ook onder waterquote:Op donderdag 7 september 2023 22:03 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Heb recent nog een wolkbreuk van 50mm meegemaakt, dat is al een enorme hoeveelheid en geeft al enorme overlast.
Dit soort hoeveelheden zijn onvoorstelbaar.
Mee eensch!quote:
quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk snel voorbij met deze kuthitte
Och, mien jong. Dit is de beste periode sinds Juniquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk snel voorbij met deze kuthitte
wij kunnen weer dokkenquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
alles ook onder water
[ twitter ]
Dat is iets aan de hoge kant voor een dag met 30 graden. Dauwpunt is gewoon hoog de hele dag door.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:58 schreef INViCTuS het volgende:
Luchtvochtigheid zit nu rond de 45. Dat is best wel uit te houden eigenlijk. In de ochtend is het meer want september.
Het is bloedheet johquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:58 schreef INViCTuS het volgende:
Luchtvochtigheid zit nu rond de 45. Dat is best wel uit te houden eigenlijk. In de ochtend is het meer want september.
goede actiequote:Op vrijdag 8 september 2023 14:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
Stond net ook 5 minuten buiten met een man van de gemeente te praten in de volle zon. Kan ik nu weer een half uur onder de airco afkoelen
Toch nog. Landelijke hittegolf aanstaandequote:Op vrijdag 8 september 2023 16:24 schreef DemonRage het volgende:
De Bilt heeft de 30°C nipt aangetikt.
Denk het niet. Morgen of zondag wordt dat niet gehaaldquote:Op vrijdag 8 september 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch nog. Landelijke hittegolf aanstaande
Zou wat zijn in september.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch nog. Landelijke hittegolf aanstaande
Maandag zou ook nog kunnen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk het niet. Morgen of zondag wordt dat niet gehaald
De hele week tot zondag is identiek, dus kan altijd.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk het niet. Morgen of zondag wordt dat niet gehaald
Geen 25+ meer, maar wel 20-22, dus dat is ook prima.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:09 schreef Bocaj het volgende:
Is het na maandag/dinsdag gedaan met de hitte? Zou wel fijn zijn!
Wij Hollanders zijn helemaal niet ingesteld om zoveel hitte te hebben voor langere tijd.
Misschien moeten wij de komende jaren ook maar eens gaan nadenken over niet werken in de middag en lekker een dutje te doen in plaats.
Is het ook zeker ja.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zou wat zijn in september.
Op zijn weerwoords: ongekend!!
20-22 mag het voor mij een hele zomer zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Geen 25+ meer, maar wel 20-22, dus dat is ook prima.
Komende 6 weken ook nog welquote:Op vrijdag 8 september 2023 17:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
20-22 mag het voor mij een hele zomer zijn.
Het jaar van de hitterecords.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:31 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eergisteren en gisteren waren ook hitterecords voor De Bilt
Knap dat je dat nu al weet. De redactie van het NPO weerbericht zal u snel benaderen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Het jaar van de hitterecords.
En volgend jaar lijkt het nog erger te worden...
Deze records werden al gebroken voordat el Nino was begonnen, dus volgend jaar zal nog warmer worden dan dit jaar (met een El Nino).quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Knap dat je dat nu al weet. De redactie van het NPO weerbericht zal u snel benaderen.
Toch geen e-bike he?quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:36 schreef tralalala het volgende:
Mijn fiets die eind juni geleverd zou worden komt eindelijk over 2 weken, wanneer de herfst begint.![]()
We did itquote:Op vrijdag 8 september 2023 16:24 schreef DemonRage het volgende:
Amateursquote:Op vrijdag 8 september 2023 16:24 schreef DemonRage het volgende:
Het valt bij mij toch mee met de opwarming en dat zal denk ik te maken hebben met dat de zon niet meer zo hard op de gevel brandt. De binnentemperatuur bij mij is nog 26°C.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Amateurs
Het is hier de hele week niet koeler geweest dan 30 hier.
En tot en met maandag komt het ook niet onder de 30
Volgens mij ook wel een lokaal record, een hele week 30+.
Wat binnen ook te merken is helaas: 28 graden in de woonkamer.
Uiteraard wel continue alles dicht gehad, maar na een week 30+ komt de hitte toch binnen.
Gelukkig 3 ventilatoren op me gericht, zo is het te doen.
Saharazand misschien? https://www.weer.nl/nieuws/2023/ook-weer-saharazand-in-de-luchtquote:
Mijn warmste verjaardag was op 1 oktober 2011 toen werd het 26,8°C hier in Eindhoven. Verder is het op mijn verjaardag slechts 1x eerder zomers (25°C in 1985) geweest en verder nog een aantal keren 20°C+.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:10 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt erop dat mijn warmste verjaardag ooit 1997 blijft, matig.
De eerste was alvast goed.quote:Op donderdag 7 september 2023 18:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zet mn geld op:
30.0
30.4
29.9
Pff oprotten met dat zand. Kan ik m'n auto zeker weer gaan wassen binnenkortquote:Op vrijdag 8 september 2023 20:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Saharazand misschien? https://www.weer.nl/nieuws/2023/ook-weer-saharazand-in-de-lucht
Of toch smog? https://www.nu.nl/binnenl(...)n-van-nederland.html
quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is een beetje alsof je door een douchecabine loopt buiten
Zag ook al dauw op/boven weilanden. Dat word een plaknacht.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het zicht begint op verschillende plekken al aardig terug te lopen. Zo vochtig dat er mist gaat ontstaan.
20 graden en mist, dat zie je niet vaak.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het zicht begint op verschillende plekken al aardig terug te lopen. Zo vochtig dat er mist gaat ontstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |