Jij wilt liever 30 zonder wind?quote:Op donderdag 7 september 2023 16:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat alle zooi die ik nog buiten heb liggen daar straks nog steeds ligt. Is 2 dagen windstil geweest, dus ik heb er totaal geen rekening mee gehouden dat de oude vriend windkracht 4 weer terug zou keren.
Geen windkracht 4 iig.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jij wilt liever 30 zonder wind?
Terwijl het hier de hele week al 30 en 31 graden is.quote:
Ik gok op Brabantquote:Op donderdag 7 september 2023 17:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Terwijl het hier de hele week al 30 en 31 graden is.
Vandaag en morgen 31, zaterdag en zondag zelfs 32.
Boomerremover. @Wereldgozerquote:Op donderdag 7 september 2023 17:53 schreef Momo het volgende:
RIVM waarschuwt voor smog in Zuid- en Midden-Nederland komende dagen
Mensen die in het zuiden en het midden van Nederland wonen, kunnen de komende dagen last krijgen van smog. De luchtkwaliteit is tot en met zaterdag waarschijnlijk "onvoldoende tot slecht", zegt het RIVM. Ook op zondag zou dat nog het geval kunnen zijn.
"Met name vrijdag en zaterdag is de luchtkwaliteit waarschijnlijk slecht", is te lezen op de site van het instituut. "Mensen die gevoelig zijn voor smog kunnen hier last van hebben."
Het advies van het RIVM aan die mensen is om binnen te blijven en zich lichamelijk niet te zwaar in te spannen. "Dit advies geldt vooral in de namiddag en vroege avond, omdat de lucht dan het meest verontreinigd is." Vanaf maandag wordt er geen smog meer verwacht.
Ozon
De smog ontstaat doordat het relatief windstil en zonnig is. Een ophoping van luchtvervuiling, zoals stikstofoxiden, wordt door het zonlicht omgezet in ozon, een stof die in hoge concentraties schadelijk is voor het lichaam.
De komende dagen worden er temperaturen boven de 30 graden verwacht en bijna geen wind.
"Dat is ver boven wat je normaal gesproken in september zou mogen verwachten", zei NOS-weerman Peter Kuipers Munneke begin deze week al over het zomerse weer. "Gemiddeld is het begin september 20 graden. Daar zitten we de komende week bijna tien graden boven."
De warmte houdt in elk geval tot komend weekend aan. "Zulke warmte in september is echt wel zeldzaam", zegt Kuipers Munneke. "In de afgelopen 120 jaar is het nog maar een keer of vijftien voorgekomen dat het in september in De Bilt 29 graden of warmer werd. Dat gaat deze week waarschijnlijk wel weer gebeuren. Dat geeft aan dat het uitzonderlijk is."
Ik wil 30,2 graden. Dat was mijn voorspelling voor Septemberquote:Op donderdag 7 september 2023 18:43 schreef Arcee het volgende:
De Bilt
2023-09-04 25,2
2023-09-05 28,8
2023-09-06 29,6
2023-09-07 29,3
Nog geen enkele 30, maar het kunnen er nog steeds drie worden.
Ik zet mn geld op:quote:Op donderdag 7 september 2023 18:43 schreef Arcee het volgende:
De Bilt
2023-09-04 25,2
2023-09-05 28,8
2023-09-06 29,6
2023-09-07 29,3
Nog geen enkele 30, maar het kunnen er nog steeds drie worden.
29.9quote:Op donderdag 7 september 2023 18:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zet mn geld op:
30.0
30.4
29.9
Daar valt in een etmaal gewoon bijna de normale neerslag in Nederland voor een heel jaar. Jezus.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:46 schreef INViCTuS het volgende:
Ongekend dit, G'dumme
Noodweer in Griekenland: vooral in Thessali.
Noodweer (en dat is nog ‘zachtjes uitgedrukt’) teistert delen van Griekenland. Vooral de grootste landbouwregio van het land, Thessali, heeft te maken met een complete zondvloed. Met name in en rond de meer dan 140.000 inwoners tellende stad Volos, gelegen ongeveer halverwege de belangrijkste steden Athene en Thessaloniki, zijn werkelijk gigantische hoeveelheden neerslag gevallen. Sinds het begin van de wolkbreukregens (in de loop van maandag) tot halverwege hedenmiddag lokale tijd viel er in Volos (waar vrijwel niets meer functioneert en de elektriciteit is uitgevallen) 279 en in Portaria 545 mm. Zagora in Pilion sloeg werkelijk alles. Tot het begin van de avond totaal 889 mm (waarvan 528 mm in 10 uur). Van middernacht tot 20:30 uur bedroeg de hoeveelheid 754 mm en dat is een nieuw Grieks etmaalrecord. Het vorige record is 645 mm in september 2020 in Paliki Kefalonia door de mediterrane orkaan (medicane) Janus.
De zondvloed heeft alles te maken met een afgesnoerd hoogtelaag boven de Ionische Zee. Op de oostflank van het systeem (door de Griekse weerdienst Daniel benoemd) vindt vanaf het noordelijk deel van de Egesche Zee (ook wel Thracische Zee genoemd) voortdurend convergentie plaats (de ‘low level jet’ speelt daar een belangrijke rol in) en orografische effecten (op en rond de berg Pilion) stimuleren het proces. Pas op donderdag nemen de neerslagkansen af. Mogelijk is er dan in totaal plaatselijk meer dan 1000 mm gevallen. Ter vergelijking: in Nederland valt gemiddeld in een kalenderjaar 860 mm.
Inversie / weinig windquote:Op donderdag 7 september 2023 23:50 schreef Nattekat het volgende:
Weer zo'n gatendeken op de temperatuurkaart. Ben wel benieuwd hoe dat ontstaat
Maar niet om 6.32uquote:Op donderdag 7 september 2023 23:12 schreef PzKpfw het volgende:
De dames lopen er wel leuk bij met deze temperaturen
Klinkt als de ideale vrouw die het eten kookt en de tuin onderhoudquote:Op vrijdag 8 september 2023 08:16 schreef Lonaa het volgende:
Ja ik ben er wel een beetje klaar mee.
Groetjes,
iemand die zowel buiten en in een keuken werkt.
De was draait nog.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klinkt als de ideale vrouw die het eten kookt en de tuin onderhoud![]()
Hang je gelijk de was op?
je hebt geen t-shirts en korte broeken?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:06 schreef leeell het volgende:
Voor t eerst in tijden terug in NL volgende week, beter blijft het warm tot de 20ste. Bezit geen kleding voor <25 graden meer
En dan weer een gruwelijk warme kletsnatte winterquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:26 schreef INViCTuS het volgende:
Voor wat het waard is wel positief nieuws. De temperaturen lijken tot iig half oktober vaak boven de 20 graden te blijven, maar minimaal 18+. Hoe langer aangenaam warm hoe beter. Gewoon tot eind oktober rond de 18 zou wel heel fijn zijn zeg. Als november dan rond de 14/15 blijft, dan zou dat nog mooier zijn.
[ twitter ]
Je vergeet het belangrijkste punt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klinkt als de ideale vrouw die het eten kookt en de tuin onderhoud![]()
Hang je gelijk de was op?
in dat weer niet of in de winter niet? warm wordt het sowieso niet, maar als de "winter" rond kerst een pak sneeuw geeft is dat prima als de temperaturen daarna maar weer oplopen en meestal rond de 8-12 graden liggen. Vriezen doet het toch amper en 0-4 graden met mist of een grijs deken heb je ook niks aanquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:01 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En dan weer een gruwelijk warme kletsnatte winter![]()
zoooo geen zin in
Een winter kan relatief natuurlijk wel warm zijn. Meestal is dat niet echt gunstig want gaat gepaard met grauw en druilerig weer.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
in dat weer niet of in de winter niet? warm wordt het sowieso niet, maar als de "winter" rond kerst een pak sneeuw geeft is dat prima als de temperaturen daarna maar weer oplopen en meestal rond de 8-12 graden liggen. Vriezen doet het toch amper en 0-4 graden met mist of een grijs deken heb je ook niks aan
dat is het hier sowieso wel. ook met 0-4 graden is het meestal grijs en mistig. Nou, dan heb ik liever 8-12.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een winter kan relatief natuurlijk wel warm zijn. Meestal is dat niet echt gunstig want gaat gepaard met grauw en druilerig weer.
In zo'n prut winter niet.. Sneeuw vorst ijs welquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
in dat weer niet of in de winter niet? warm wordt het sowieso niet, maar als de "winter" rond kerst een pak sneeuw geeft is dat prima als de temperaturen daarna maar weer oplopen en meestal rond de 8-12 graden liggen. Vriezen doet het toch amper en 0-4 graden met mist of een grijs deken heb je ook niks aan
Of gewoon lichte tot matige vorst met een kraakheldere blauwe hemelquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dat is het hier sowieso wel. ook met 0-4 graden is het meestal grijs en mistig. Nou, dan heb ik liever 8-12.
tijd voor weer eens 40 cm sneeuw met kerst
Een buitenkeuken?quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:16 schreef Lonaa het volgende:
Ja ik ben er wel een beetje klaar mee.
Groetjes,
iemand die zowel buiten en in een keuken werkt.
Ik reken het goedquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Evenementenwerk en locatiecatering.
Vast wel ergens op de wereldquote:
alles ook onder waterquote:Op donderdag 7 september 2023 22:03 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Heb recent nog een wolkbreuk van 50mm meegemaakt, dat is al een enorme hoeveelheid en geeft al enorme overlast.
Dit soort hoeveelheden zijn onvoorstelbaar.
Mee eensch!quote:
quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk snel voorbij met deze kuthitte
Och, mien jong. Dit is de beste periode sinds Juniquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk snel voorbij met deze kuthitte
wij kunnen weer dokkenquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
alles ook onder water
[ twitter ]
Dat is iets aan de hoge kant voor een dag met 30 graden. Dauwpunt is gewoon hoog de hele dag door.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:58 schreef INViCTuS het volgende:
Luchtvochtigheid zit nu rond de 45. Dat is best wel uit te houden eigenlijk. In de ochtend is het meer want september.
Het is bloedheet johquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:58 schreef INViCTuS het volgende:
Luchtvochtigheid zit nu rond de 45. Dat is best wel uit te houden eigenlijk. In de ochtend is het meer want september.
goede actiequote:Op vrijdag 8 september 2023 14:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
Stond net ook 5 minuten buiten met een man van de gemeente te praten in de volle zon. Kan ik nu weer een half uur onder de airco afkoelen
Toch nog. Landelijke hittegolf aanstaandequote:Op vrijdag 8 september 2023 16:24 schreef DemonRage het volgende:
De Bilt heeft de 30C nipt aangetikt.
Denk het niet. Morgen of zondag wordt dat niet gehaaldquote:Op vrijdag 8 september 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch nog. Landelijke hittegolf aanstaande
Zou wat zijn in september.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch nog. Landelijke hittegolf aanstaande
Maandag zou ook nog kunnen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk het niet. Morgen of zondag wordt dat niet gehaald
De hele week tot zondag is identiek, dus kan altijd.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk het niet. Morgen of zondag wordt dat niet gehaald
Geen 25+ meer, maar wel 20-22, dus dat is ook prima.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:09 schreef Bocaj het volgende:
Is het na maandag/dinsdag gedaan met de hitte? Zou wel fijn zijn!
Wij Hollanders zijn helemaal niet ingesteld om zoveel hitte te hebben voor langere tijd.
Misschien moeten wij de komende jaren ook maar eens gaan nadenken over niet werken in de middag en lekker een dutje te doen in plaats.
Is het ook zeker ja.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zou wat zijn in september.
Op zijn weerwoords: ongekend!!
20-22 mag het voor mij een hele zomer zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Geen 25+ meer, maar wel 20-22, dus dat is ook prima.
Komende 6 weken ook nog welquote:Op vrijdag 8 september 2023 17:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
20-22 mag het voor mij een hele zomer zijn.
Het jaar van de hitterecords.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:31 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eergisteren en gisteren waren ook hitterecords voor De Bilt
Knap dat je dat nu al weet. De redactie van het NPO weerbericht zal u snel benaderen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Het jaar van de hitterecords.
En volgend jaar lijkt het nog erger te worden...
Deze records werden al gebroken voordat el Nino was begonnen, dus volgend jaar zal nog warmer worden dan dit jaar (met een El Nino).quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Knap dat je dat nu al weet. De redactie van het NPO weerbericht zal u snel benaderen.
Toch geen e-bike he?quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:36 schreef tralalala het volgende:
Mijn fiets die eind juni geleverd zou worden komt eindelijk over 2 weken, wanneer de herfst begint.![]()
We did itquote:Op vrijdag 8 september 2023 16:24 schreef DemonRage het volgende:
Amateursquote:Op vrijdag 8 september 2023 16:24 schreef DemonRage het volgende:
Het valt bij mij toch mee met de opwarming en dat zal denk ik te maken hebben met dat de zon niet meer zo hard op de gevel brandt. De binnentemperatuur bij mij is nog 26C.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Amateurs
Het is hier de hele week niet koeler geweest dan 30 hier.
En tot en met maandag komt het ook niet onder de 30
Volgens mij ook wel een lokaal record, een hele week 30+.
Wat binnen ook te merken is helaas: 28 graden in de woonkamer.
Uiteraard wel continue alles dicht gehad, maar na een week 30+ komt de hitte toch binnen.
Gelukkig 3 ventilatoren op me gericht, zo is het te doen.
Saharazand misschien? https://www.weer.nl/nieuws/2023/ook-weer-saharazand-in-de-luchtquote:
Mijn warmste verjaardag was op 1 oktober 2011 toen werd het 26,8C hier in Eindhoven. Verder is het op mijn verjaardag slechts 1x eerder zomers (25C in 1985) geweest en verder nog een aantal keren 20C+.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:10 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt erop dat mijn warmste verjaardag ooit 1997 blijft, matig.
De eerste was alvast goed.quote:Op donderdag 7 september 2023 18:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zet mn geld op:
30.0
30.4
29.9
Pff oprotten met dat zand. Kan ik m'n auto zeker weer gaan wassen binnenkortquote:Op vrijdag 8 september 2023 20:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Saharazand misschien? https://www.weer.nl/nieuws/2023/ook-weer-saharazand-in-de-lucht
Of toch smog? https://www.nu.nl/binnenl(...)n-van-nederland.html
quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is een beetje alsof je door een douchecabine loopt buiten
Zag ook al dauw op/boven weilanden. Dat word een plaknacht.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het zicht begint op verschillende plekken al aardig terug te lopen. Zo vochtig dat er mist gaat ontstaan.
20 graden en mist, dat zie je niet vaak.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het zicht begint op verschillende plekken al aardig terug te lopen. Zo vochtig dat er mist gaat ontstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |