SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
Waarom in godesnaam op een toren?quote:
Geen idee. Ook de 'ramp' van een skatepark.quote:Op maandag 4 september 2023 13:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom in godesnaam op een toren?
Dan is het hele mobiel zijn voordeel toch weg.
Of is dat om het radar bereik iets op te vijzelen?
De Rus heeft al bewezen dat zijn normen en waarden nou niet bepaald iets zijn om respect of gezag voor te hebben. Laten we dus vooral bij onszelf blijven en ons niet verlagen tot wat de Rus wel of niet vermag.quote:Op maandag 4 september 2023 12:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar rus lacht gewoon om de voorzichtigheid die je tentoonspreid h?
Dat wordt louter als zwakte geinterpreteerd.
Ach, die shit staat natuurlijk in Oost Siberi ergens op een grasveld ten einde puike filmpjes te kunnen schieten.quote:Op maandag 4 september 2023 13:29 schreef BEFEM het volgende:
Leuk die camoflagenetten Maar wel alles op tv uitzenden
Zal het "niet verlagen tot hun niveau" een troost zijn voor de familieleden van die polen die het leven hebben gelaten?quote:Op maandag 4 september 2023 13:39 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De Rus heeft al bewezen dat zijn normen en waarden nou niet bepaald iets zijn om respect of gezag voor te hebben. Laten we dus vooral bij onszelf blijven en ons niet verlagen tot wat de Rus wel of niet vermag.
Ja.quote:Op maandag 4 september 2023 13:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Of is dat om het radar bereik iets op te vijzelen?
Ja zoets dacht ik al maar ik mag toch aannemen dat Rusland een gentegreerd radar detectiesysteem heeft die ook die pantsirs kan aansturen?quote:Op maandag 4 september 2023 13:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja.
[ afbeelding ]
Zeker drones kun je lekker laag laten vliegen, dus dan is het belangrijk dat de radar over de bomen en gebouwen heenkomt.
Vergelijk de twee beschavingen en trek zelf de voor de hand liggende conclusie. Die zijn namelijk het resultaat van onze normen en waarden.quote:Op maandag 4 september 2023 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zal het "niet verlagen tot hun niveau" een troost zijn voor de familieleden van die polen die het leven hebben gelaten?
Of bepaal jij, 1000en KM's verderop, veilig bij de waanzin uit de buurt hier wel ff dat het dat heus waard is?
Dat "niet verlagen tot hun niveau" werkt juist averechts bij Russen; voor nietsontziend geweld hebben ze nl. wl respect.quote:Op maandag 4 september 2023 13:39 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De Rus heeft al bewezen dat zijn normen en waarden nou niet bepaald iets zijn om respect of gezag voor te hebben. Laten we dus vooral bij onszelf blijven en ons niet verlagen tot wat de Rus wel of niet vermag.
Geef eens antwoord op de vraag of jouw holier than thou ivoren toren platituden een troost zijn voor de nabestaanden?quote:Op maandag 4 september 2023 13:57 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Vergelijk de twee beschavingen en trek zelf de voor de hand liggende conclusie. Die zijn namelijk het resultaat van onze normen en waarden.
CNNquote:Four Ukrainian military boats carrying troops were destroyed by Russian aircraft in the Black Sea overnight, Russia's Ministry of Defense claimed Monday.
In a Telegram post, the ministry claimed the four US-made Willard Sea Force boats were intercepted while heading toward Cape Tarkhankut on Crimea's northwest coast.
There was no immediate comment from Ukraine.
Daar gaat het niet om in de geopolitiek.quote:Op maandag 4 september 2023 13:57 schreef 3rr0r het volgende:
Eigenlijk best bizar dat je iemand zo de hand loopt te schudden die net allerlei oorlogsmisdaden op z'n geweten heeft en voor wie een arrestatiebevel staat vanwege deportatie van kinderen.
[ afbeelding ]
Je bedoelt jouw platitude over de nabestaanden? Want in hoeverre is de Russische moraal van kracht en zwakte een troost voor hun nabestaanden?quote:Op maandag 4 september 2023 14:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op de vraag of jouw holier than thou ivoren toren platituden een troost zijn voor de nabestaanden?
Rusland heeft een paar AWACS, 6 of 7 ofzo. Die moet het min of meer continue in de lucht houden om het gebied af te dekken, wat zowel qua bemanning, belasting op airframe en kosten bepaalde problemen oplevert.quote:Op maandag 4 september 2023 13:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja zoets dacht ik al maar ik mag toch aannemen dat Rusland een gentegreerd radar detectiesysteem heeft die ook die pantsirs kan aansturen?
Dat is toch helemaal geen skateparkquote:Op maandag 4 september 2023 13:27 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Geen idee. Ook de 'ramp' van een skatepark.
[ twitter ]
Is niet sterven ook nog een optie bij jou?quote:Op maandag 4 september 2023 14:29 schreef AgLarrr het volgende:
En ja, dan kun je je vervolgens afvragen waar je liever voor sterft. En dan kun je weer kiezen tussen die twee beschavingen.
Als je mijn hele reactie leest, en vervolgens quote, dan staat daar: "het gaat om hen die leven".quote:Op maandag 4 september 2023 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is niet sterven ook nog een optie bij jou?
Nee, da's jouw ding, zou je niet in de weg willen zitten.quote:Op maandag 4 september 2023 14:53 schreef AgLarrr het volgende:
Of wilde je gewoon wat pathetische clichs in het rondslingeren?
Hehehehe ja, voordat al het gepruts en corruptie in het Russische leger boven water kwam had ik dat ook wel aangenomen… maar nu?quote:Op maandag 4 september 2023 13:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja zoets dacht ik al maar ik mag toch aannemen dat Rusland een gentegreerd radar detectiesysteem heeft die ook die pantsirs kan aansturen?
Tja, de oorlog gaat hoogst waarschijnlijk pas eindigen op het moment dat de rechter zijn handtekening onder een vredesakkoord zet.quote:Op maandag 4 september 2023 13:57 schreef 3rr0r het volgende:
Eigenlijk best bizar dat je iemand zo de hand loopt te schudden die net allerlei oorlogsmisdaden op z'n geweten heeft en voor wie een arrestatiebevel staat vanwege deportatie van kinderen.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 september 2023 14:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, da's jouw ding, zou je niet in de weg willen zitten.
Die zijn zo toch kansloos tegen een NAVO aanval.quote:Op maandag 4 september 2023 15:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hehehehe ja, voordat al het gepruts en corruptie in het Russische leger boven water kwam had ik dat ook wel aangenomen… maar nu?
Dat is een drone he, geen vliegtuig...quote:Op maandag 4 september 2023 15:11 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Nee dat kan niet! alleen Russische vliegtuigen sneuvelen. Dit moet wel nep zijn.
Wacht maar tot een drone de boel in beweging zetquote:Op maandag 4 september 2023 14:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal geen skatepark
Volgens echt helemaal niemandquote:Op maandag 4 september 2023 15:11 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Nee dat kan niet! alleen Russische vliegtuigen sneuvelen. Dit moet wel nep zijn.
Vlad Vexler is hier een paar keer diep op ingegaan. Er zijn een paar fundamentele problemen met de russische indentiteit, en dat heeft onder andere wortels in de mongoolse overheersing en het missen van de Renaissance. En het feudalisme dat veel te laat werd afgeschaft.quote:Op maandag 4 september 2023 15:58 schreef Confetti het volgende:
https://www.bbc.com/news/world-europe-66509180
Misschien al voorbijgekomen maar het artikel toont aan dat de Russen al jaren aan nationalistische infantiliteit leiden. Het is zeer de vraag of deze mindset te corrigeren is zonder totale onderwerping van Rusland zoals met Nazi-Duitsland destijds.
Samengevat: ze sporen daar massaal niet.
In Rusland heeft het woord nazi dan ook niks te maken met de historische nazi's of jodenhaat maar betekent het eigenlijk gewoon "mensen die iets tegen Rusland hebben". Daarom zijn Zelensky en Oemerov zogenaamd wel nazi's en was Utkin geen naziquote:Op maandag 4 september 2023 15:26 schreef Slayage het volgende:
Toch best bijzonder de Russische geest. Fyi de nieuwe oekrinse minister van defensie op de foto is een Krim Tatar
[ twitter ]
voor wie niet op de link wil klikken ff in een quotequote:Things do not seem to be going well with Ukraine. Subdued criticism, sarcastic remarks, indirect aspersions, etc., have become the undertone of statements from responsible politicians.
In July last, President Volodymyr Zelensky sacked Vadym Prystaiko, his country's ambassador to the UK, because of a row over gratitude for British military aid.
He had called Zelensky's thanking the UK defense minister and his defense minister every morning somewhat like "unhealthy sarcasm."
Earlier, Ben Wallace had warned Ukraine that its allies were "not Amazon," saying Kyiv needed to show gratitude for weapons it received to persuade Western politicians to give more. He spoke at the NATO summit after President Zelensky criticized the military alliance for delaying making Ukraine a member.
Former British Prime Minister Boris Johnson tweeted that he was "sad to say goodbye" to Prystaiko, calling him "a great Ukrainian ambassador and friend to this country."
This "sarcasm" apart, a new situation has recently arisen that puts Ukraine in a dark spot.
The large-scale flow of funds from Western supporters and the venom of anti-Russia brigades to fight their inveterate enemy has led the Ukrainian proxy regime to its logical conclusion: rampant corruption in the rank and file and impending polarization of Ukrainian civil society.
Parliamentarians in the opposition and sections of media with vested interests had been subtly hinting at improper financial and other practices creeping into the Ukrainian polity. However, due to war strategy constraints, the malaise would not receive media hype.
When things overflowed to the brim, Ukrainian President Zelensky was forced to take a corrective course.
The defense minister, Oleksii Reznikov, was the first head to roll down. New York Times reporter Kramer wrote on September 3 that "replacing Reznikov was the biggest shake-up in the leadership of Ukraine's war effort."
Oleksii Reznikov
Oleksii Reznikov
In a statement, President Zelensky accused conscription officials of taking bribes and smuggling people out of the country to escape conscription. Declaring bribery during the war a "high treason," Zelensky confirmed that at least 30 state functionaries had been dismissed.
The dismissed functionaries are to be replaced by those who have battlefield experience and have been vetted by the intelligence service, a statement from the President's office said. Which intelligence services will vouchsafe for the fidelity of the replacing cadres?
In a video posted on social media, President Zelensky said that officials taking cash and cryptocurrency bribes or helping people eligible to be called up to fight to leave Ukraine are among the charges of "high treason."
Ukraine's general mobilization rules mean all men under 18 capable of fighting are eligible to be conscripted, and most adult men under 60 are prohibited from leaving the country.
Zelensky said 112 criminal proceedings against suspects had been launched against regional officials and that abuse had been found across the country.
Putin-Zelensky
File Image: Putin and Zelensky
Several factors necessitated the shake-up. Zelensky feels there is a need for new leadership as the war drags on indefinitely. The civil society in Ukraine has been raising voices over the contracting scandals at a time when the war administration claims it is gaining ground in liberating areas from Russian control.
Millions of Ukrainians have fled the country, and thousands are preparing to leave and find shelter wherever they can to escape conscription and the ravages of war.
Enforcing the draft in Ukraine can be difficult, and corruption is recognized as a major problem. Reliable sources in western Ukraine speak of the existence of a "monthly rate" -- a payment made to keep someone out of the army.
The Ukrainian Border Police recently reported detaining up to 20 men a day. The BBC claims it has approached the Armed Forces of Ukraine for comment on desertion rates and draft dodging.
According to the Romanian immigration authority, 6200 Ukrainian men of military age have illegally crossed the 600 km (373 miles) border into Romania since the war began.
The NYT made contradictory statements about the ousted Defense Minister. In one breath, it said that the decision to replace Reznikov comes as Ukraine is amid a major counter-offensive. Then, a little later, the paper says Reznikov had volunteered to step down.
Rustem Umerov, a former investment banker, is a Crimean Tartar, and his induction as new Defense Minister has much to do with the Crimean narrative of the ongoing war. Interestingly, Zelensky has avoided bringing any serious corruption charge to the doorsteps of the replaced Defense Minister. He has rather adulations for his contribution to the war against Russia.
In the final analysis, the consequences of a massive flow of funds and arms from Western sources meant to bring about the decimation of Russia have opened the floodgates of corruption in Ukraine. The civil society is feeling the heat of corrupting the polity and refuses to remain silent on this situation.
The Ukrainians, conscious of how they are dragged to the brink of destruction in a proxy war, want to leave their native land and accept living the ignominious life of refugees. The negative impact of a proxy war is deepening with each day of fighting. Ukraine's supporters in the West are on the horns of a dilemma.
KN Pandita (Padma Shri) is the former Director of the Center of Central Asian Studies at Kashmir University. Views expressed here are of the author's.
Mail EurAsian Times at etdesk(at)eurasiantimes.com
Follow EurAsian Times on Google News
Ik stel al een tijdje voor om Rusland volledig kapot te laten gaan.quote:Op maandag 4 september 2023 16:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Vlad Vexler is hier een paar keer diep op ingegaan. Er zijn een paar fundamentele problemen met de russische indentiteit, en dat heeft onder andere wortels in de mongoolse overheersing en het missen van de Renaissance. En het feudalisme dat veel te laat werd afgeschaft.
De russische oplossing voor dit alles? Een continue terugkerende carrousel van geweld, leugens en onderdrukking.
Dit inderdaad. De russen hebben een eigen beeld van de geschiedenis. De 2e Wereldoorlog is bij hun de "Grote Pattriotische Oorlog", die begon met de inval van nazi Duitsland, en die NIET begon met de gezamelijke inval en annexatie met nazi Duitsland in Polen. Vervolgens hebben zij in hun eentje de nazi's verslagen en Oost Europa decennia lang "bevrijd gehouden".quote:Op maandag 4 september 2023 16:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In Rusland heeft het woord nazi dan ook niks te maken met de historische nazi's of jodenhaat maar betekent het eigenlijk gewoon "mensen die iets tegen Rusland hebben". Daarom zijn Zelensky en Oemerov zogenaamd wel nazi's en was Utkin geen nazi
"Alles went"quote:Op maandag 4 september 2023 16:45 schreef JeWa100 het volgende:
In het begin van de oorlog moest Oekraine toch niet Russisch grondgebied aanvallen staat me bij? Omdat Putin dan kernwapens mag/ging gebruiken? Maar nu de laatste tijd hoor ik steeds meer dat drones in Rusland aanvallen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?
quote:
quote:zitten wel wat herkenbare punten in.
Zeker!quote:the Ukrainian proxy regime
Rusland heeft grote praatjes, en daar blijft het bij. Rusland vecht tegen een wereld met regels. Ik denk dat ze daarom zich ook niet houden aan hun eigen interne regels.quote:Op maandag 4 september 2023 16:45 schreef JeWa100 het volgende:
In het begin van de oorlog moest Oekraine toch niet Russisch grondgebied aanvallen staat me bij? Omdat Putin dan kernwapens mag/ging gebruiken? Maar nu de laatste tijd hoor ik steeds meer dat drones in Rusland aanvallen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?
'The Eurasian Times' is geen objectieve publicatie in dit conflict.quote:Op maandag 4 september 2023 16:30 schreef LethalNinja het volgende:
https://www.eurasiantimes(...)nces-of-a-proxy-war/
Interessant artikel, zitten wel wat herkenbare punten in.
[..]
voor wie niet op de link wil klikken ff in een quote
Ok, kut. Waarom die smiley?quote:Op maandag 4 september 2023 16:52 schreef HSG het volgende:
[ afbeelding ]
Eergisteren is deze Leopard 2A4 uitgeschakeld.
[ afbeelding ]
En gisteren deze Bradley.
Ik zou er ook niet al te veel waarde aan hechten. Als het van een rus outlet komt, zit je waarschijnlijk naar een maanden oude gerecyclde foto te kijken.quote:
Ik volg Eurasian Times al langer. Een van de weinige websites die beide kanten belicht. Kan mij voorstellen als je alleen maar wilt lezen over Oekranse overwinningen dat het niet interessant is. Zelf wil ik zoveel mogelijk info van beide kanten van het conflict.quote:Op maandag 4 september 2023 17:07 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
'The Eurasian Times' is geen objectieve publicatie in dit conflict.
"the venom of anti-Russia brigades"
"the Ukrainian proxy regime"
Je moet hier toch doorheen kunnen prikken.
Met dit tempo gaat het snel, de westerse c.s. wapenindustrie kan zo'n dagelijks verlies onmogelijk bijbenen qua productie.quote:Op maandag 4 september 2023 16:52 schreef HSG het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Indiaas/Russisch gekleurd nieuws idd. Leuk om te lezen als je zelf erg anti-Westers bent en daar graag in bevestigd wil worden.quote:Op maandag 4 september 2023 17:07 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dat ging/gaat over geleverde wapens. Door Oekrane ontworpen drones vallen hier buiten.quote:Op maandag 4 september 2023 16:45 schreef JeWa100 het volgende:
Niet alleen drones, Oekraine ontwikkeld ook raketten die tot 1500 km bereik hebben en zullen vermoedelijk ook met eigen kruisraketten komen die een range hebben die veel groter is dan 500 km. Kruisvluchtwapens zijn relatief eenvoudig zelf te ontwikkelen, die bestonden al tijdens WOII in de vorm van de V1 buzzbom.quote:Op maandag 4 september 2023 17:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat ging/gaat over geleverde wapens. Door Oekrane ontworpen drones vallen hier buiten.
De vraag ging over drones, maar je hebt gelijk dat het over elk soort wapen gaat.quote:Op maandag 4 september 2023 17:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Niet alleen drones, Oekraine ontwikkeld ook raketten die tot 1500 km bereik hebben en zullen vermoedelijk ook met eigen kruisraketten komen die een range hebben die veel groter is dan 500 km. Kruisvluchtwapens zijn relatief eenvoudig zelf te ontwikkelen, die bestonden al tijdens WOII in de vorm van de V1 buzzbom.
Zelensky kan alvast zijn volgende vlucht naar Warschau, Berlijn, Amsterdam en Parijs plannenquote:Op maandag 4 september 2023 17:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Met dit tempo gaat het snel, de westerse c.s. wapenindustrie kan zo'n dagelijks verlies onmogelijk bijbenen qua productie.
Tweede afbeelding is geen Bradley, dat is een BMP variant.quote:Op maandag 4 september 2023 16:52 schreef HSG het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar hoef je niet dat soort baggerpropapaganda voor te lezen hoor. Ik lees wekelijks in bijvoorbeeld the Economist genoeg kritische artikelen over het verloop van het conflict.quote:Op maandag 4 september 2023 17:19 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik volg Eurasian Times al langer. Een van de weinige websites die beide kanten belicht. Kan mij voorstellen als je alleen maar wilt lezen over Oekranse overwinningen dat het niet interessant is. Zelf wil ik zoveel mogelijk info van beide kanten van het conflict.
Met lichte schaamte ook nog even deze alinea. Anders krijg ik weer verschillende Fokkers die mij proberen te framen. Ik sta niet achter de invasie in Oekrane en heb liever dat Rusland gisteren dan vandaag is opgetyft uit Oekrane en daarna mogen ze herstelbetalingen doen. In de tussentijd wil ik het dus wel volgen via beide kanten.
Ik heb een paar dagen geleden een video gezien van de pro russische Youtuber "Millitary Summary" waarin hij een YPR-765 uitschold voor een Bradley.quote:Op maandag 4 september 2023 17:38 schreef Knoc het volgende:
[..]
Tweede afbeelding is geen Bradley, dat is een BMP variant.
Mocht je eens een kritisch artikel zien van the Economist dan zou ik het leuk vinden als je daarvan een link deelt in dit topic!quote:Op maandag 4 september 2023 17:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar hoef je niet dat soort baggerpropapaganda voor te lezen hoor. Ik lees wekelijks in bijvoorbeeld the Economist genoeg kritische artikelen over het verloop van het conflict.
Zijn gewoon hier te vinden:quote:Op maandag 4 september 2023 17:43 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Mocht je eens een kritisch artikel zien van the Economist dan zou ik het leuk vinden als je daarvan een link deelt in dit topic!
Like gegevenquote:Op maandag 4 september 2023 17:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb een paar dagen geleden een video gezien van de pro russische Youtuber "Millitary Summary" waarin hij een YPR-765 uitschold voor een Bradley.
Oekrane is nu in staat het te doen. Ze hebben de Russische opmars gestopt en ze hebben nu de middelen om Poetin c.s. pijn te doen in Rusland.quote:Op maandag 4 september 2023 16:45 schreef JeWa100 het volgende:
Oh hou toch op. Ik heb je zoveel kansen gegeven.quote:Op maandag 4 september 2023 17:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Zag laatst echt een belachelijk stuk in de The Economist. Was iets anti EU ofzo, kan het niet meer precies vinden. Kutblad soms
Wat? Doe ff normaal joh.quote:Op maandag 4 september 2023 17:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oh hou toch op. Ik heb je zoveel kansen gegeven.
Is wel een beetje klaar nu.
Ik ben klaar met je. Kom met bronnen en anders ga je maar weg.quote:Op maandag 4 september 2023 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat? Doe ff normaal joh.
De mening over een Amerikaanse krant is ook weer niet goed?
Bij Fok mag je neus maar 1 kant op staan.quote:Op maandag 4 september 2023 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat? Doe ff normaal joh.
Vreemd, overal wordt toch echt gemeld dat dat is vanwege de corruptieschandalen en grote schoonmaak die al langer aan zat te komen, hij zou eerder ontslagen worden maar dat ging niet door. Zelensky toont nu aan dat hij serieus is.quote:Op maandag 4 september 2023 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom de minister van defensie gewisseld wordt:
Antwoord, dat weten we niet.
Nou verhelderende filmpjes altijd hoor van Nu.nl
https://www.nu.nl/302542/(...)nister-ontslaat.html
Je bent in het verkeerde topic.quote:Op maandag 4 september 2023 18:12 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Bij Fok mag je neus maar 1 kant op staan.
Thanks zal daar nu ook af en toe kijken!quote:Op maandag 4 september 2023 17:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn gewoon hier te vinden:
https://www.economist.com/ukraine-crisis
Al die eisen kunnen wat mij betreft prima ingewilligd worden, nadat hij al zijn militairen heeft terug getrokken uit Oekrane, alle gedeporteerde burgers nclusief alle kinderen heeft terug gegeven en er een plan is gemaakt voor herstelbetalingen.quote:Op maandag 4 september 2023 18:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Machteloos stuk verdriet stelt eisen.
Je kunt wel zien dat de sancties pijn doen, anders wilde hij ze niet zo graag terugdraaien.quote:Op maandag 4 september 2023 18:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Machteloos stuk verdriet stelt eisen.
Ja, en dat hij even opsomt welke allemaal precies het meeste pijn doen, is helemaal toppie.quote:Op maandag 4 september 2023 18:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt wel zien dat de sancties pijn doen, anders wilde hij ze niet zo graag terugdraaien.
Waar hadden ze dit precies aangegeven?quote:Op maandag 4 september 2023 18:34 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Ik hoop oprecht dat niemand bij EU hier serieus over na wilt denken. Ze hadden wel aangegeven dit te willen doen vlak voordat Poetin eruit stapte wat mij nu zorgen baart.
Het laatste bericht boven je post gaat over dalende graanprijzen.quote:Op maandag 4 september 2023 18:56 schreef quirina het volgende:
Ja straks is het brood duurder dan goud mensen.
De Europese Unie overweegt een Russische bank weer toegang te geven tot het wereldwijde financile systeem. Die stap is nodig om de graandeal te redden. 03 jul 2023 om 11:15quote:Op maandag 4 september 2023 18:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waar hadden ze dit precies aangegeven?
The Economist is Brits.quote:Op maandag 4 september 2023 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Prima, maar dat maakt Rob niets meer dan een duider. Geen strategisch genie. En prima als Rob als duider ingezet wordt, maar volgens mij gelooft men (hijzelf incluis) dat Rob de oorlog kan 'voorspellen' met zijn zogenaamde strategische blik.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
De tendens hier en bij figuren als Bor en Yusibov was juist dat de oorlog in no-time voorbij zou zijn als het westen er maar wapens heen ging sturen.
In BNR's Big Five legt de Wijk de vinger ook gewoon op de zere plek, elk lullig honderd meter voorwaarts succesje van Oekraine wordt op een dusdanige manier gebracht alsof de oorlog nu echt bijna gewonnen is terwijl ze ondertussen 10 kilometer verderop weer zware verliezen lijden. Hij ontenkt ook helemaal nergens dat Oekraine geen tactische successen boekt maar op het grotere plaatje is het niet echt significant en dat legt hij ook gewoon uit. Maar dat is een boodschap die veel mensen maar niet willen horen en dan is hij de klootzak. Luister bv. naar het stuk waar hij het over Srebrenica heeft en de realisten vs de idealisten.
Het is net zoals met de westerse "wunderwaffe" die die kant op zijn gegaan, in het begin was de teneur natuurlijk ook dat die dingen onverwoestbaar zouden zijn en wel even volgas door de linies heen zouden breken en alle Russische tanks zouden vernietigen. Dat is ondertussen ook alweer teruggebracht naar ze kunnen wel kapot geschoten worden maar de bemanning overleeft het wel, ze doen dus precies waarvoor ze ontworpen zijn in de Koude Oorlog.
Eurasian times is Indiase anti-westerse propaganda.quote:Op maandag 4 september 2023 17:07 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 september 2023 19:13 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Eurasian times is Indiase anti-westerse propaganda.
De westerse sancties zijn blijkbaar z ontzettend ineffectief dat de Russen maar niet ophouden met er over te huilen en te eisen dat ze opgeheven worden.quote:Op maandag 4 september 2023 17:51 schreef Aether het volgende:
Poetin: geen nieuwe deal tot Westen inschikt
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71822675
Poetin moet hiermee in principe toch voldoende informatie leveren om op de gebieden waar het pijn doet ng zwaardere sancties in te kunnen stellen en daarmee de Russische economie en samenleving de nek om te draaien zou je zeggen.quote:Op maandag 4 september 2023 18:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dat hij even opsomt welke allemaal precies het meeste pijn doen, is helemaal toppie.
Zelfde als dat iemand zegt: de Telegraaf vind ik soms maar een populistisch kutkrantje.quote:Op maandag 4 september 2023 18:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben klaar met je. Kom met bronnen en anders ga je maar weg.
Zo simpel is het.
We zijn heel hard op weg. Dat laatste stukje komt ook wel…quote:Op maandag 4 september 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
Als Europa ( en ook Nederland) helemaal zou stoppen met het afnemen van Russisch gas. Misschien dan…
https://www.volkskrant.nl(...)-de-oorlog~b13db33e/
U riep?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Die spares voor landbouwmachines zou ik in de gaten houden. Als dat erg genoege vormen aanneemt, stevenen ze daar op een hongersnood af. Al dan niet ICM geen lagers meer voor spoor. En het is geen '91 meer, het westen gaat je niet helpen. We gaan er waarschijnlijk bij staan lachen.quote:Op maandag 4 september 2023 19:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Poetin moet hiermee in principe toch voldoende informatie leveren om op de gebieden waar het pijn doet ng zwaardere sancties in te kunnen stellen en daarmee de Russische economie en samenleving de nek om te draaien zou je zeggen.
Voor de duidelijkheid, dit gaat alleen om LNG. Als context:quote:Op maandag 4 september 2023 19:27 schreef quirina het volgende:
Als Europa ( en ook Nederland) helemaal zou stoppen met het afnemen van Russisch gas. Misschien dan…
https://www.volkskrant.nl(...)-de-oorlog~b13db33e/
Klopt. En dus? Dat was niet je vraag en doet ook niets af aan wat ik oorspronkelijk schreef.quote:Op maandag 4 september 2023 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ware het niet dat hij er nog een handvol extra eisen bijgooit.
Sow wat agressief weer.quote:Op maandag 4 september 2023 19:41 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Klopt. En dus? Dat was niet je vraag en doet ook niets af aan wat ik oorspronkelijk schreef.
Jankbal en dikke doei. Je hebt serieus alle kansen van mij gekregenquote:Op maandag 4 september 2023 19:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zelfde als dat iemand zegt: de Telegraaf vind ik soms maar een populistisch kutkrantje.
Jij: Bron of ga maar weg!
Ik postte dit 1x en kom sindsdien hem nu overal tegenquote:Op maandag 4 september 2023 19:37 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, dit gaat alleen om LNG. Als context:
[ afbeelding ]
Toen die Afrikaanse landen langs kwamen en Odesa flink werd gebombardeerd meldden ze nog trots dat ze record oogsten hadden.quote:Op maandag 4 september 2023 19:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die spares voor landbouwmachines zou ik in de gaten houden. Als dat erg genoege vormen aanneemt, stevenen ze daar op een hongersnood af. Al dan niet ICM geen lagers meer voor spoor. En het is geen '91 meer, het westen gaat je niet helpen. We gaan er waarschijnlijk bij staan lachen.
Je denkt, de frontale aanval is soms de beste verdediging?quote:Op maandag 4 september 2023 19:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jankbal en dikke doei. Je hebt serieus alle kansen van mij gekregen
Ze bedoelde dat hun magazijnen uitpuilen met van oekraine gestolen graan, dat klopt.quote:Op maandag 4 september 2023 19:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Toen die Afrikaanse landen langs kwamen en Odesa flink werd gebombardeerd meldden ze nog trots dat ze record oogsten hadden.
Doe maar niet.quote:Op maandag 4 september 2023 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je denkt, de frontale aanval is soms de beste verdediging?
Dit is wel wat flauw, wat is er precies verkeerd aan wat de Paus benoemde dan? Peter de Grote en Catherina de tweede (minder) zijn toch wel prima voorbeelden van juist het volgen van verlichting.quote:
Gooi jezelf weg. Punt.quote:Op maandag 4 september 2023 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Joost Niemoller zwiert vandaag helemaal de bocht uit. Wanneer gooien ze die van de Twitters?
Is bij jou doorgaans best effectiefquote:Op maandag 4 september 2023 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je denkt, de frontale aanval is soms de beste verdediging?
quote:Op maandag 4 september 2023 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tijd dat je ff normaal gaat doen juffrouw.
Tis nu wel klaar
Aangezien dit niet de eerste keer is dat de Russen zeuren over een gebrek aan reserveonderdelen voor landbouwmachines en vanwege het feit dat ze de graandeal in proberen te zetten om hongersnood in diverse Afrikaanse landen te veroorzaken is een hongersnood in Rusland zelf blijkbaar een scenario waar de Russen enorme angst voor hebben.quote:Op maandag 4 september 2023 19:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die spares voor landbouwmachines zou ik in de gaten houden. Als dat erg genoege vormen aanneemt, stevenen ze daar op een hongersnood af. Al dan niet ICM geen lagers meer voor spoor. En het is geen '91 meer, het westen gaat je niet helpen. We gaan er waarschijnlijk bij staan lachen.
CNNquote:Ukraine needs to “soften its approach” to revive the Black Sea grain deal, from which Russia withdrew in July, Turkish President Recep Tayyip Erdogan said on Monday.
"In order to be able to take common steps with Russia, Ukraine needs to soften its approach. Especially now, grain which will be sent to the least developed poverty-stricken African countries is important,” Erdogan said at a joint press conference with Russian President Vladimir Putin after a meeting in Sochi.
“Putin rightfully does not approve if 44% of the grain goes to European countries,” the Turkish leader added.
Probeert Poetin nu serieus via Erdogan te dicteren waar Oekrane zijn graan naar toe mag verhandelen?quote:
Waarop baseer je dit eigenlijk?quote:Op maandag 4 september 2023 19:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij verdient er leuk mee denk ik.quote:Op maandag 4 september 2023 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
Die is echt gestoord he
[ twitter ]
Het wordt tijd dat ie ontvoerd gaat wordenquote:
Zie '91. Ik geef niet voor niets aan, dat de hoeveelheid bouwland niet wezenlijk minder is, of meer, dan in '91.quote:
En daarom piept haatdwerg bij voortduring dat die sancties weg moeten.quote:Landbouwmachines is ook geen hightechmateriaal, dat kan men gewoon uit China importeren.
Nee maar hij heeft een punt. Door Oekraine uit de markt te dwingen, hebben zij meer winst. poetin wil bewijzen dat oekraine geen ebstaansrecht heeft, dus laat hij even zien dat landen ook alleen op rusland kunnen vertrouwen.quote:Op maandag 4 september 2023 20:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zie '91. Ik geef niet voor niets aan, dat de hoeveelheid bouwland niet wezenlijk minder is, of meer, dan in '91.
Toch gingen ze compleet aan het gas, toen. En dat zal niet perse te maken hebben gehad, met de opbrengst per m2. Maar met een complete breakdown van alles eromheen.
[..]
En daarom piept haatdwerg bij voortduring dat die sancties weg moeten.
En hoe is het onderhandelen van een nieuwe graandeal verlopen?quote:Op maandag 4 september 2023 20:48 schreef Korenfok het volgende:
dus laat hij even zien dat landen ook alleen op rusland kunnen vertrouwen.
Rusland heeft geen economie, behalve grondstoffen. ze maken niks, ze kunnen niks uitvinden etc. Alleen maar dom werk. dus stof uit de grond en graan export (want veel land oppervlakte). Meer is er niet. Rusland is gebaad bij zoveel mogelijk instabiliteit in de wereld. Alle coups in afrika profiteert rusland van de onrust, want er komt minder aanbod en dus hebben zei meer grip op de supply chain.quote:Op maandag 4 september 2023 20:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hoe is het onderhandelen van een nieuwe graandeal verlopen?
Zeer oppervlakkig lijkt mij ook dat een tractor van chinese makelij ook prima moet volstaan. Toch is het duidelijk dat haatdwergje liever reserve onderdelen voor z'n westerse spul wil hebben.
Kamil Galeev (uit de OP) heeft uiteengezet dat in rus chinees spul niet vertrouwd wordt. Mss is het zoiets.
De hoeveelheid landbouwgrond is natuurlijk wel aanzienlijk afgenomen sinds 1991, zie wereldbank, die hebben data daarover en dat gaat om ~10-13% geloof ik. In de toekomst neemt dat door de opwarming van de aarde naar alle waarschijnlijkheid echter weer enorm toe. Het is prima mogelijk om op slechts ~7 - 7,5% bewerkbaar land een grote productie te draaien aangezien het dan nog altijd gaat om 1,2 - 1,3 miljoen km2.quote:Op maandag 4 september 2023 20:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zie '91. Ik geef niet voor niets aan, dat de hoeveelheid bouwland niet wezenlijk minder is, of meer, dan in '91.
Toch gingen ze compleet aan het gas, toen. En dat zal niet perse te maken hebben gehad, met de opbrengst per m2. Maar met een complete breakdown van alles eromheen.
[..]
En daarom piept haatdwerg bij voortduring dat die sancties weg moeten.
Rusland haalde waarschijnlijk een groot deel van het agricultureel materiaal uit Europa of de VS. Als een dergelijke aanvoerlijn stopt maak je eerst de voorraden op een krijg je daarna natuurlijk tekorten voordat je massaal kan overschakelijk op nieuwe leveranciers.quote:Op maandag 4 september 2023 20:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hoe is het onderhandelen van een nieuwe graandeal verlopen?
Zeer oppervlakkig lijkt mij ook dat een tractor van chinese makelij ook prima moet volstaan. Toch is het duidelijk dat haatdwergje liever reserve onderdelen voor z'n westerse spul wil hebben.
Kamil Galeev (uit de OP) heeft uiteengezet dat in rus chinees spul niet vertrouwd wordt. Mss is het zoiets.
Discussies nemen altijd een wat rare vorm aan, als mensen in feite gaan betogen:quote:Op maandag 4 september 2023 21:00 schreef BlaZ het volgende:
Ja, die sancties wil men weg, maar dat gaat natuurlijk niet om landbouwvoertuigen,
Het is de 2de keer dat hij met dit lijstje komt, en beide keren stonden spares voor landbouwvoertuigen erop.quote:Ja, putin zegt weliswaar A, maar hij bedoeld eigenlijk B! Trust me bro!
Wat een impotente loser is het ook.quote:Op maandag 4 september 2023 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
Die is echt gestoord he
[ twitter ]
Dat iemand iets 2x benoemd betekend niet dat er geen alternatief is natuurlijk. Het duurt een periode voordat China/India of Rusland zelf productielijnen in gebruik neemt om deze onderdelen zelf te gaan produceren.quote:Op maandag 4 september 2023 21:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Discussies nemen altijd een wat rare vorm aan, als mensen in feite gaan betogen:
[..]
Het is de 2de keer dat hij met dit lijstje komt, en beide keren stonden spares voor landbouwvoertuigen erop.
Misschien heeft Poetin nog nachtmerries uit de jaren 70 toen ze olie ruilden tegen graan met de VSquote:Op maandag 4 september 2023 21:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Discussies nemen altijd een wat rare vorm aan, als mensen in feite gaan betogen:
[..]
Het is de 2de keer dat hij met dit lijstje komt, en beide keren stonden spares voor landbouwvoertuigen erop.
Recordproductie inclusief of exclusief geroofd Oekraens graan?quote:Op maandag 4 september 2023 20:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarop baseer je dit eigenlijk?
Rusland heeft juist in 2022 een recordproductie van graan gedraaid en dit is een van de voorname redenen dat de graanprijs juist zo gedaald is. Wat we eigenlijk zien is dat Rusland voor een deel de exportcapaciteit van Oekrane (2020: 19,394,934 ton) aan het overnemen is.
Landbouwmachines is ook geen hightechmateriaal, dat kan men gewoon uit China importeren.
https://joint-research-ce(...)russia-2022-09-26_en
Zie ook de voorspelling voor 23/24
https://www.agweb.com/mar(...)ins%20in%202023%2D24.
John Deere stopte met leveren aan Rusland, Russen gingen John Deere's stelen in Oekraine.quote:Op maandag 4 september 2023 21:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Rusland haalde waarschijnlijk een groot deel van het agricultureel materiaal uit Europa of de VS. Als een dergelijke aanvoerlijn stopt maak je eerst de voorraden op een krijg je daarna natuurlijk tekorten voordat je massaal kan overschakelijk op nieuwe leveranciers.
Zie het als iemand die altijd hagelslag in de supermarkt koopt. Je schakelt pas over naar een alternatief merk of product als hetgeen je altijd kocht volledig uit de schappen verdwenen is. Je krijgt dan een enorme vraag naar een alternatief product waardoor dat ook tijdelijk uitverkocht kan raken.
quote:Deere puts spotlight on high-tech farming ... It has GPS, lasers, computer vision, and uses machine learning and sensors to be more efficient.
Oekrane heeft geen graandeal met Rusland. Dus wat lult Erdogan nou weer?quote:
quote:Op maandag 4 september 2023 21:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
John Deere stopte met leveren aan Rusland, Russen gingen John Deere's stelen in Oekraine.
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)opol-intl/index.htmlquote:Russians plunder $5M farm vehicles from Ukraine – to find they’ve been remotely disabled
De vorige groep zal ondertussen wel volledig gemmobilisseerd zijn.quote:Op maandag 4 september 2023 21:19 schreef Perrin het volgende:
Zouden ze weer 200k gewillige Russen vinden?
[ twitter ]
Haha. Echter staat er ookquote:Op maandag 4 september 2023 21:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)opol-intl/index.html
quote:The equipment now appears to be languishing at a farm near Grozny. But the contact said that “it seems that the hijackers have found consultants in Russia who are trying to bypass the protection.”
“Even if they sell harvesters for spare parts, they will earn some money,” the contact said.
Ik denk dat je je een beetje verkijkt op moderne agrarische techniek, de Russen zijn eenvoudigweg niet in staat deze zelf te ontwikkelen en produceren. Tot het produceren van bijv. CNC machines - waarmee machineonderdelen voor die agrarische techniek geproduceerd worden - zijn de Russen zelf ook niet in staat.quote:Op maandag 4 september 2023 21:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat iemand iets 2x benoemd betekend niet dat er geen alternatief is natuurlijk. Het duurt een periode voordat China/India of Rusland zelf productielijnen in gebruik neemt om deze onderdelen zelf te gaan produceren.
Rusland importeerde voor de oorlog 40% uit Duitsland en dat moet dus vervangen worden door Russisch/Chinees of Indiaas materiaal.
Het blijft echter een feit dat dit geen hoogtechnologische producten zijn en deze dus vervangen kunnen worden, producten waarbij men afhankelijk is van moderne chips kan Rusland niet zelf produceren.
Die kan men ook niet importeren uit China, gezien de VS sancties tegen China.
Dat geloof ik graag. Maar die sukkels zitten nog steeds op een boerderij nabij Grozny. Hoeveel leuks is daar te doen behalve je zus neuken en vodka klappen?quote:
[img]https://ipad.fas.usda.gov/countrysummary/images/UP/cropprod/Ukraine_wheat.jpgquote:Op maandag 4 september 2023 21:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Recordproductie inclusief of exclusief geroofd Oekraens graan?
Dit is zo dom he. Graan is net als olie een wereld markt.quote:Op maandag 4 september 2023 20:20 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Probeert Poetin nu serieus via Erdogan te dicteren waar Oekrane zijn graan naar toe mag verhandelen?![]()
O en doordat die 44% wegvalt wilt Rusland die wel aan ons verkopen zeker?
Waarom? Die produceerden ze zelfs al in de Soviet Unie. Het gaat om de schaal, niet om het kunnen produceren an sich, ze produceren simpelweg verre van voldoende voor eigen gebruik.quote:Op maandag 4 september 2023 22:10 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik denk dat je je een beetje verkijkt op moderne agrarische techniek, de Russen zijn eenvoudigweg niet in staat deze zelf te ontwikkelen en produceren. Tot het produceren van bijv. CNC machines - waarmee machineonderdelen voor die agrarische techniek geproduceerd worden - zijn de Russen zelf ook niet in staat.
Welke smiley?quote:
Ik heb toch het vermoeden dat het om een bradley gaat.quote:Op maandag 4 september 2023 17:38 schreef Knoc het volgende:
[..]
Tweede afbeelding is geen Bradley, dat is een BMP variant.
Qua wapens (export) valt het ook wel mee overigens, dat gaat in de export slechts om 2,8 miljard (2021). Dat is erg weinig op een totaal van 484 miljard (2021). Het is echt puur gebaseerd op grondstoffen: metalen, edelmetalen, landbouwproducten, dieren en chemische producten (kunstmest).quote:Op maandag 4 september 2023 22:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit is zo dom he. Graan is net als olie een wereld markt.
De hoeveelheid graan op de de wereldmarkt verandert niet, of je nu aan Europa verkoopt of aan Afrika. Het maakt niet uit.
rusland wil dat Oekraine aan Afrika verkoopt, want die betaalt iets minder voor graan.
Overigens moet rusland zelfs zaden importeren. Het land produceert niets van waarde, behalve olie en gas, graan, en wapens.
En breek me de bek niet open over CNC machines![]()
Novosiesk is meen ik de belangrijkste haven aan de zwarte zee, die haven heeft Oekrane al een aantal keer aangevallen met drones.quote:Op maandag 4 september 2023 22:45 schreef havanagila het volgende:
Wanneer zijn die kruisraketten van eigen maak klaar en waar staan de Russische graansilo's.
Bij je bericht? Die ook weer bij bovenstaande bericht van je staat?quote:
Ja, de wapenexport is al jaren dalende he. Maar het was ontzettend belangrijk geopolitisch gezien.quote:Op maandag 4 september 2023 23:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Qua wapens (export) valt het ook wel mee overigens, dat gaat in de export slechts om 2,8 miljard (2021). Dat is erg weinig op een totaal van 484 miljard (2021). Het is echt puur gebaseerd op grondstoffen: metalen, edelmetalen, landbouwproducten, dieren en chemische producten (kunstmest).
Qua complexere producten is het belangrijkste gasturbines met 0,59%.
Die staat er altijd standaard.quote:Op maandag 4 september 2023 23:22 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Bij je bericht? Die ook weer bij bovenstaande bericht van je staat?
Die afbeelding is oorspronkelijk door ayden (pro-Russisch) gisteren op Twitter verspreidt. Hij werd op zijn fout gewezen en heeft vervolgens zijn Tweet verwijderd.quote:Op maandag 4 september 2023 22:57 schreef HSG het volgende:
Ik heb toch het vermoeden dat het om een bradley gaat.
Nee.quote:Op maandag 4 september 2023 22:57 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
Ik heb toch het vermoeden dat het om een bradley gaat.
Is toch niet gepast bij serieuze posts over een bloedige invasie?quote:
quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:16 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Is toch niet gepast bij serieuze posts over een bloedige invasie?
Mjah, opzich een valide punt, ik heb in het begin die vergelijking ook al eens lopen maken toen de tendens was dat Rusland in een dag of 14 tijd Oekraine wel ff zou innemen, ik meen me herinneren dat ik het over 14 dagen en Villers Bocage had oid... Echter zijn we nu een dag of 90 verder en stonden de geallieerden na een dag of 80 in Parijs...quote:
Ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:16 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Is toch niet gepast bij serieuze posts over een bloedige invasie?
Geallieerden hadden luchtoverwicht. En Duitsland vocht op meerdere fronten. En de oorlog was al 4 jaar bezig.quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mjah, opzich een valide punt, ik heb in het begin die vergelijking ook al eens lopen maken toen de tendens was dat Rusland in een dag of 14 tijd Oekraine wel ff zou innemen, ik meen me herinneren dat ik het over 14 dagen en Villers Bocage had oid... Echter zijn we nu een dag of 90 verder en stonden de geallieerden na een dag of 80 in Parijs...
Geopolitiek gezien wel, maar qua totale waarde viel dat eigenlijk wel mee als belang voor de economie.quote:Op maandag 4 september 2023 23:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, de wapenexport is al jaren dalende he. Maar het was ontzettend belangrijk geopolitisch gezien.
Als ik russische propaganda lees loopt alles perfect 200k aan manschappen is niet nodig.quote:Op maandag 4 september 2023 21:19 schreef Perrin het volgende:
Zouden ze weer 200k gewillige Russen vinden?
[ twitter ]
De Youtube vertaling is vrij brak, vergeleken met Zolkin's andere video's.quote:
quote:Cuba ontdekt handel in mensen voor Russisch leger
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71833832
Cuba heeft een netwerk aan het licht gebracht dat Cubanen probeerde te ronselen om in Oekrane voor Rusland te vechten. Dat heeft het Cubaanse ministerie van Buitenlandse Zaken bekendgemaakt.
Volgens het ministerie werken de autoriteiten op dit moment aan "het neutraliseren en ontmantelen van een mensenhandel-netwerk dat vanuit Rusland opereert om Cubanen in Ruisland, en enkelen in Cuba, te ronselen voor de strijdkrachten die vechten in Oekrane". De Cubaanse regering zegt dat er in enkele gevallen vervolging is ingesteld voor het onder druk zetten van Cubaanse burgers om deel te nemen aan de oorlog.
Rusland heeft niet gereageerd op de aantijgingen. Moskou kondigde vorig jaar aan de Russische strijdkrachten te willen uitbreiden met meer dan 30 procent tot 1,5 miljoen militairen. Die nieuwe troepen worden voor een deel in het buitenland geworven. In mei berichtte een Russische krant dat een aantal Cubaanse burgers contracten had getekend met het Russische leger en naar Oekrane was gebracht in ruil voor het Russische staatsburgerschap.
quote:
Dank! Vertaling is nogal bagger idd maar ik ga een poging wagenquote:Op dinsdag 5 september 2023 10:38 schreef oheng het volgende:
[..]
De Youtube vertaling is vrij brak, vergeleken met Zolkin's andere video's.
Hier is een CNN samenvatting.
Hij wist te landen met zijn bemanningsleden, die vervolgens probeerden te vluchten na de landing. En dat hebben ze niet overleefd.
Volgens de vertaling niet en daar haakte ik af...quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Dank! Vertaling is nogal bagger idd maar ik ga een poging wagenBest interessant! Jonge gast ook
Ja! Verder een hoop leegte en vraagtekens. En van de rest mag je wel afvragen of het klopt jaquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens de vertaling niet en daar haakte ik af...Volgens de automatische vertaling is hij geboren in 1965. Maar in werkelijkheid volgens mij 1995, want las ergens dat hij 28 jaar is.
Ik ken alleen hoi, dankjewel en tot ziensquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:08 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Wie van jullie kan Russisch of was Oekraens aan het leren?
Dit is vrij oud hoor. Dit zag je vorige jaar in de zomer/herfst al voorbij komen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:58 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)n_terrorism_charges/
Russia arrests mathematician on terrorism charges minutes after his release from prison
Interessante comments:
================
The Ukrainians were finding literal picture propaganda books on dead Russian soldiers because they were too illiterate to read. Among the pictures included Russian soldiers helping old ladies across streets, Ukrainian soldiers bathing with demons, and Ukrainian soldiers torturing Russian POWs.
https://www.reddit.com/r/(...)a_trench_in_bakhmut/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
================
Q: So I get how a stupid populace is easier to rule, but how do they plan on keeping anything running the country if everybody is dumber than a bag of rocks?
A: They keep their children educated through private schooling. So all the important jobs won't be filled via nepotism anymore. They just make sure only their children or the children of people they like will grow up to be qualified to fill those roles. It basically gets rid of nepotism, and lets them say it's meritocracy, because it just so happens only the people they like were able to afford a proper education. They effectively get to chose who gets to be educated enough to fill important roles, and everyone else they don't like gets stuck with dirty jobs, because they were never educated enough to qualify for positions of power anyways.
Ja!quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit is vrij oud hoor. Dit zag je vorige jaar in de zomer/herfst al voorbij komen.
Belgi doet er steeds alles aan om maar niet te leverenquote:Op dinsdag 5 september 2023 12:17 schreef 3rr0r het volgende:
Eerst had Belgie ze zelf allemaal nog nodig, nu zijn ze niet meer vliegwaardig ofzo. Kennelijk dachten ze dat het eerste excuus niet goed was?
[ twitter ]
Ook echt kleuterniveau deze propaganda. Valt me mee dat Nijntje er niet tussen staat.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit is vrij oud hoor. Dit zag je vorige jaar in de zomer/herfst al voorbij komen.
Zouden er meer volgen denk je? En dan bedoel ik met een kadootje zoals die helicopter.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:37 schreef Barbusse het volgende:
Die piloot die met z'n helicopter overliep naar Oekrane nadat eerst z'n familie in veiligheid werd gebracht vind ik echt een bazenactie.
Zou briljant zijn als er eentje met een Armata komtquote:Op dinsdag 5 september 2023 12:38 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Zouden er meer volgen denk je? En dan bedoel ik met een kadootje zoals die helicopter.
Dit is natuurlijk ook allemaal twijfelachtig.quote:
Het werkt, daar kunnen we niet omheen draaien. De likes op postjes op Reddit met Oekrainers met geredde dieren skyrocken heel erg veel vergeleken met postjes met alleen maar Oekrainers terwijl ze beiden om donaties vragen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook allemaal twijfelachtig.
Maar sowieso word ik een beetje moe van zielige katten (of dieren) in oorlogsgebied.
Ik hoop het. Piloten zijn doorgaans beter opgeleid en daardoor beter in staat om door de onzin uit het Kremlin heen te kijken. Maar familie ongemerkt het land uitkrijgen lijkt me best een ingewikkelde operatie.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:38 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Zouden er meer volgen denk je? En dan bedoel ik met een kadootje zoals die helicopter.
Zeker, want er zijn nog niet zoveel Armata's toch, in ieder geval niet echt gevechtsklaar dacht ik? En ze gaan niet "effe" de frontline diep oversteken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zou briljant zijn als er eentje met een Armata komt
Wat is twijfelachtig? Je denkt dat het verhaal verzonnen is? Je kan moe worden van filmpjes met dieren (en soms worden ze ook slechts ingezet voor kijk mij eens lief zijn), maar ook dieren lijden erg onder de oorlog. Er zijn veel mensen die het lot van dieren wel wat boeit.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook allemaal twijfelachtig.
Maar sowieso word ik een beetje moe van zielige katten (of dieren) in oorlogsgebied.
Maar er zijn niet zoveel landen die KA-52's gebruiken, dus reserve onderdelen krijgen zal ook wel lastig of onmogelijk zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Zeker, want er zijn nog niet zoveel Armata's toch, in ieder geval niet echt gevechtsklaar dacht ik? En ze gaan niet "effe" de frontline diep oversteken.
Maar persoonlijk hoopte ik zelf meer op de KA-52. En dan geel-blauw spuiten.
Nou doe ik het natuurlijk zuiver en alleen enkel voor de "deugpunten", maar ik sponsor al meer dan een jaar een paar organisaties die dieren redden in Oekrane.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:57 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat is twijfelachtig? Je denkt dat het verhaal verzonnen is? Je kan moe worden van filmpjes met dieren (en soms worden ze ook slechts ingezet voor kijk mij eens lief zijn), maar ook dieren lijden erg onder de oorlog. Er zijn veel mensen die het lot van dieren wel wat boeit.
Was er ergens vorig jaar ook niet een heel peleton dat zich overgaf en met hun bmp meldde bij het Oekraiense leger? Dacht zoiets gelezen te hebben toen. Nu is een bmp niet zo bijzonder als een helicopter, maar een heel peleton dat gezamelijk een "fuck this shit, I'm out" doet vond ik wel opmerkelijk.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar er zijn niet zoveel landen die KA-52's gebruiken, dus reserve onderdelen krijgen zal ook wel lastig of onmogelijk zijn.
Als het stichtingen zijn met goede intenties is dat te prijzen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou doe ik het natuurlijk zuiver en alleen enkel voor de "deugpunten", maar ik sponsor al meer dan een jaar een paar organisaties die dieren redden in Oekrane.
Je hebt nu 4 deugpunten zie ikquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou doe ik het natuurlijk zuiver en alleen enkel voor de "deugpunten", maar ik sponsor al meer dan een jaar een paar organisaties die dieren redden in Oekrane.
Bedoel je deze?quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Was er ergens vorig jaar ook niet een heel peleton dat zich overgaf en met hun bmp meldde bij het Oekraiense leger? Dacht zoiets gelezen te hebben toen. Nu is een bmp niet zo bijzonder als een helicopter, maar een heel peleton dat gezamelijk een "fuck this shit, I'm out" doet vond ik wel opmerkelijk.
Dat is nog moediger want die krijgen denk ik niet de bescherming die de piloot en familie krijgt door z'n deal. Die worden later gewoon geruild en moeten terug naar Rusland waar men wellicht weet heeft van 'makkelijke overgave' en dat zal straffen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Was er ergens vorig jaar ook niet een heel peleton dat zich overgaf en met hun bmp meldde bij het Oekraiense leger? Dacht zoiets gelezen te hebben toen. Nu is een bmp niet zo bijzonder als een helicopter, maar een heel peleton dat gezamelijk een "fuck this shit, I'm out" doet vond ik wel opmerkelijk.
Zeker bewonderingswaardig.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:58 schreef rutger05 het volgende:
Wel een premium artikel
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-hier-zal-sterven
Bijzonder dapper maar ook intens triest dat er zoveel levens verloren gaan.
Met ducttape schijn je heel veel te kunnen fixen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar er zijn niet zoveel landen die KA-52's gebruiken, dus reserve onderdelen krijgen zal ook wel lastig of onmogelijk zijn.
Oh, ik dacht dat het om een volledig peleton ging, my badquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
Was geen peloton maar een losse bmp met bemanning
[ twitter ]
Of jezelf aanmelden bij die russische freedom fighter eenheid die vechten voor Oekranequote:Op dinsdag 5 september 2023 13:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat is nog moediger want die krijgen denk ik niet de bescherming die de piloot en familie krijgt door z'n deal. Die worden later gewoon geruild en moeten terug naar Rusland waar men wellicht weet heeft van 'makkelijke overgave' en dat zal straffen.
Schreeuwende koppen achter een paywall van een krant die een imagotje heeft mbt sensatie.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:58 schreef rutger05 het volgende:
Wel een premium artikel
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-hier-zal-sterven
Bijzonder dapper maar ook intens triest dat er zoveel levens verloren gaan.
Er zijn meerdere opties en ze kunnen kiezen. Terug naar Rusland via een gevangenenruil is daar een van. Maar er is ook de mogelijkheid om in een interneringskamp te verblijven en daar af te wachten tot de oorlog voorbij is of een Oekraens paspoort krijgt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat is nog moediger want die krijgen denk ik niet de bescherming die de piloot en familie krijgt door z'n deal. Die worden later gewoon geruild en moeten terug naar Rusland waar men wellicht weet heeft van 'makkelijke overgave' en dat zal straffen.
Kan gebeuren. Er komt genoeg aan beelden voorbij en je haalt snel dingen doorelkaar.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het om een volledig peleton ging, my bad
[..]
Of jezelf aanmelden bij die russische freedom fighter eenheid die vechten voor Oekrane
Alhoewel ik geen idee heb of ze uberhaupt toegelaten worden.
Titel correspondeert niet met het artikel. Citaat komt nergens terug, het is alleen een anekdotisch verhaal van een van de front troepen. Verhaal is wel geloofwaardig though, maar wel weer heel typisch gekleurd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schreeuwende koppen achter een paywall van een krant die een imagotje heeft mbt sensatie.
Yeah, right. Geloof hier niet echt veel van.
Die kan dan meteen naar de eerste de beste schroothandelaar doorrijden, want de Armata is n groot faalproject.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zou briljant zijn als er eentje met een Armata komt
Ja, tis wel een oorlog die je vrijwel live kunt volgenquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kan gebeuren. Er komt genoeg aan beelden voorbij en je haalt snel dingen doorelkaar.
Gelukkig hebben ze de SU-57 nogquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die kan dan meteen naar de eerste de beste schroothandelaar doorrijden, want de Armata is n groot faalproject.
Klopt, dat is gewoon kanonnenvoer.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, tis wel een oorlog die je vrijwel live kunt volgen
Bij die filmpjes van individuele soldaten die zich hebben overgegeven of gevangen zijn genomen verbaas ik me altijd over in wat voor embarmelijke staat ze zijn. Vrijwel allemaal in meer of mindere mate gewond, amper eten gehad, soms voor dagen, geen soldij ontvangen, met amper training met slechts 2 magazijnen voor je AK naar het front gestuurd... Dat zijn toch geen soldaten meer?
Die maakte wel indruk ja, je kon z'n doodsangst gewoon voelen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:42 schreef Starhopper het volgende:
Maar de eenmansacties vind ik ook indrukwekkend hoor. Zoals de uitgehongerde/uitgedroogde soldaat die een paar kilometer lang een drone moest volgen naar het afspreekpunt. Beschoten door zijn kameraden, door loopgraven met rottende lijken.....
Met een beetje pech nog gemobiliseerd ookquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Klopt, dat is gewoon kanonnenvoer.
Precies de drone die is aangeschaft met behulp van filmpjes van de kat, ja precies diegene die je op het filmpje ziet naast de kat zelfs, ja die zou gebruikt zijn om, perfect gelukt ook, een tank mee op te blazen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:57 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat is twijfelachtig? Je denkt dat het verhaal verzonnen is? Je kan moe worden van filmpjes met dieren (en soms worden ze ook slechts ingezet voor kijk mij eens lief zijn), maar ook dieren lijden erg onder de oorlog. Er zijn veel mensen die het lot van dieren wel wat boeit.
Met je ongetrainde bakkes beetje kogels en granaten koppen in een oorlog die je niet begrijpt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met een beetje pech nog gemobiliseerd ook
Nee. Dat is zonde! Dit is een mooie trofeequote:Op dinsdag 5 september 2023 13:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die kan dan meteen naar de eerste de beste schroothandelaar doorrijden, want de Armata is n groot faalproject.
Precies. Al zijn die wel weer heel erg vatbaar voor propaganda dat ze tegen Nazis vechten, om maar wat te noemenquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met je ongetrainde bakkes beetje kogels en granaten koppen in een oorlog die je niet begrijpt.
Ja het gedeelte waarbij net precies die gedoneerde drone een tank uitschakelt kan je inderdaad betwijfelen. Maar goed, stel die groep heeft 10 kamikaze drones nodig om x aantal objecten te kunnen uitschakelen dan heeft het hoe dan ook bijgedragen aan het doel, het vernietigen van de Russen daar, of die specifieke nou de voltreffer was of een van de 9 anderen. Als je nog wantrouwender bent dan kan je denken dat het een random 'drone hits tank' filmpje is en die genoemde gevechtseenheid er niks mee te maken had.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Precies de drone die is aangeschaft met behulp van filmpjes van de kat, ja precies diegene die je op het filmpje ziet naast de kat zelfs, ja die zou gebruikt zijn om, perfect gelukt ook, een tank mee op te blazen?
Nou ik denk dat er gewoon een filmpje van een andere drone er achteraan is geplakt. Vandaar dat ik dat filmpje twijfelachtig als beoordeel.
Het werkt natuurlijk voor de donaties, zoals @:ExtremeSatisfication terecht opmerkt en jij ook als ik je bericht goed interpreteer. Wat dat betreft, het doel heiligt natuurlijk de middelen.
Verder het lot van dieren boeit mij ook wel, maar de tikkeltje overdreven aandacht die aaibare dieren krijgen staat wat mij betreft tot in geen enkele verhouding tot het menselijk leed. Dus dacht ik...ik gooi mijn kont een keertje in de krib bij zo'n filmpje.
Mooi geschreven, qualitative post!quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met je ongetrainde bakkes beetje kogels en granaten koppen in een oorlog die je niet begrijpt.
Wunderwaffen van het rode leger, op papier zijn ze heul, heul, HEUL goed.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:47 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze de SU-57 nog
Oh wacht
Interessant, vooral dus dat een ccuba dus niet meewerkt met Poetin zijn wens, om ff mensen te sturen. Zien we hier verdere afbraak van russisch invloeden of zien we een tipje van de sluiten hoever de russische (KGB) invloeden werkelijk gaan.quote:
Good from far, far from good.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:07 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wunderwaffen van het rode leger, op papier zijn ze heul, heul, HEUL goed.
Yeah!quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ze hebben er wel zin in.
Dat moet je je inderdaad afvragen als het om de Telegaar gaat.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:18 schreef PzKpfw het volgende:
Telegraaf wist te melden dat Ukranie gigantisch veel elite-troepen verliest. Als dat waar is..
Clickbait, geen nieuws. Is een interview met een frontsoldaat die meldt dat het allemaal heel langzaam gaat en veel levens kost omdat ze te voet door de mijnenvelden moeten oprukken. Dat wisten we al.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:18 schreef PzKpfw het volgende:
Telegraaf wist te melden dat Ukranie gigantisch veel elite-troepen verliest. Als dat waar is..
Dat lijkt me niet zo raar. Vrij logisch dat de Oekrainers tegen forse verliezen oplopen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:18 schreef PzKpfw het volgende:
De Russen verliezen al hun troepen, dat zeggen ze er zeker niet bij?quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:18 schreef PzKpfw het volgende:
Oekrane verliest soldaten. In een oorlog die we niet meer gezien hebben sinds WOII.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:18 schreef PzKpfw het volgende:
Net zolang doorzetten tot een van beide partijen breekt. Of dat Oekraine is, hangt voor een fors deel van buitenlandse steun af.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar moet dit nou eindigen zeg. Kut oorlog.
Ja Rusland terug in hun hok. Dat snap ik, zelfstandig gaan ze het niet doen.
Oekrane gaat het alleen niet redden.
Er wordt een keer een flinke fout gemaakt, de vraag is door wie en wanneerquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Jawel. Zelfs als alle westerse steun wegvalt. Rusland gaat een tweede Afghanistan tegemoet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Daarom moet het Westen meer en betere wapens leveren. Zoals hier, in dit toppa, al minstens 10000000x is verteld.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:55 schreef Lospedrosa het volgende:
De Mujahideen hadden het zonder westerse/Amerikaanse steun waarschijnlijk nooit gered tegen de SU.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jawel. Zelfs als alle westerse steun wegvalt. Rusland gaat een tweede Afghanistan tegemoet.
Al moet het met mes en vork.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:55 schreef Lospedrosa het volgende:
https://youtu.be/YimCLs7eVME?t=240 vanaf 4:00 vertelt ie iets interessants. Hopelijk wordt dat een trend.quote:
Alweer?quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:08 schreef Aether het volgende:
UK Defense Ministry: Russia plans to hold sham 'elections' in occupied regions
https://kyivindependent.c(...)in-occupied-regions/
Zo te zien heeft hij weer een mooi bedrag op zijn rekening gekregen van het Kremlin.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:15 schreef Starhopper het volgende:
Thierry is ook weer terug van vakantie
[ twitter ]
Zijn maag draait iig niet om van de hoeveelheid doden die zijn grote leider op zijn naam heeft staanquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:15 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
En op het moment dat ze het nodig hebben.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom moet het Westen meer en betere wapens leveren. Zoals hier, in dit toppa, al minstens 10000000x is verteld.
nieuwe maand, nieuwe roebelsquote:Op dinsdag 5 september 2023 18:21 schreef NgInE het volgende:
[..]
Zo te zien heeft hij weer een mooi bedrag op zijn rekening gekregen van het Kremlin.
Vooral dat jaquote:Op dinsdag 5 september 2023 18:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
En op het moment dat ze het nodig hebben.
En dan niet eerst maanden erover lopen te steggelen en ze vervolgens uiteindelijk alsnog maar veel te laat leveren.
Aan het begin keek ik die filmpjes nog wel eens. Meestal best prima info. Maar de tering die titles van die videos ZIJN NOGAL IRRITANT. ALS DIE TITLES KLOPTE WAS RUSLAND 8 MAANDEN GELEDEN AL VERLOREN.quote:
Jammer dat 'ie tijdens het reces niet buitengewoon mild uit een raam gedonderd is.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:15 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Wat een godsvergeten hoerenjong is die strontzak toch ook.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:15 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Dat is niet aardig voor mensen wiens moeder als sekswerker de kost verdientquote:Op dinsdag 5 september 2023 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een godsvergeten hoerenjong is die strontzak toch ook.
Sorry ik word echt als een neckbeard getriggerd door die flapdrol. Kan er niks aan doen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat is niet aardig voor mensen wiens moeder als sekswerker de kost verdient
Ik had het filmpje al eerder bekeken, dus voor mij was het geen nieuws dus ik gaf anderen alle ruimte om verbaasd of anderszins te reageren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:42 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Kijkt iemand die filmpjes nog wel? Ik had net iets gezegd over op 4 minuten op de onderste video maar niemand reageert erop.
Van z'n zomercursus Propaganda 101 in Rusland.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:15 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Hij was ook meteen te zien bij ongehoord nederland samen met Cliteurquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:15 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Het is inderdaad ongehoord dat de zendvergunning van die Russische collaborateurszender nog niet is ingetrokken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij was ook meteen te zien bij ongehoord nederland samen met Cliteur
Die bovenste heeft meestal een (gekleurde) opsomming van nieuws en laat ook wel mislukkingen in het offensief zien en bijvoorbeeld verhalen over corruptie de afgelopen dagen. Die onderste focust meestal op 1 situatie, altijd in voordeel Oekrane, en dikt alles heel erg aan. Dat is ook regelmatig onzin wat die zegt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:42 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Kijkt k die filmpjes nog wel? Ik had net iets gezegd over op 4 minuten op de onderste video maar niemand reageert erop.
Met de wapens die Oekrane nu al heeft gaat het een jarenlange guerilla oorlog worden. Oekrane gaat echt niet opgeven.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
De Mujahideen hadden het zonder westerse/Amerikaanse steun waarschijnlijk nooit gered tegen de SU.
Ah, de zender van kritische denkers, lachwekkend, ware het niet dat het zo schandalig isquote:Op dinsdag 5 september 2023 18:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij was ook meteen te zien bij ongehoord nederland samen met Cliteur
Liever dit zo open in de ether dan dat dit sentiment ettert in allerlei achterkamertjes, waarbij mensen die hier in trappen niet meer geconfronteerd worden met de argumenten en bewijzen van het tegendeel. 1 dom persoon kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden, maar om deze dan maar de mond te snoeren, daar is nog nooit iets goeds van gekomen. Want als je iemand de mond snoert, ben je bang voor wat hij zou kunnen zeggen en dat straalt negatief op je zelf af. Dus laat ze, je hoeft er niet naar te luisteren immers. Als je geen zin hebt om te agumenteren, dan kun je er ook om lachen en ze negeren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is inderdaad ongehoord dat de zendvergunning van die Russische collaborateurszender nog niet is ingetrokken.
Oneens.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
Liever dit zo open in de ether dan dat dit sentiment ettert in allerlei achterkamertjes, waarbij mensen die hier in trappen niet meer geconfronteerd worden met de argumenten en bewijzen van het tegendeel. 1 dom persoon kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden, maar om deze dan maar de mond te snoeren, daar is nog nooit iets goeds van gekomen. Want als je iemand de mond snoert, ben je bang voor wat hij zou kunnen zeggen en dat straalt negatief op je zelf af. Dus laat ze, je hoeft er niet naar te luisteren immers. Als je geen zin hebt om te agumenteren, dan kun je er ook om lachen en ze negeren.
ik zou je defintie van fascisme eens willen weten, denk niet dat dat gelijk is aan de daadwerkelijke definitie. Het willen verbieden van andere meningen valt wel onder fascisme echter. En dan ben je niet veel beter dan de russen waar we zo'n hekel aan hebben. Het is echt beter om te compartimentaliseren en ridiculiseren dan verbieden, want daardoor legitimeer je ze juist, zeker in hun ogenquote:Op dinsdag 5 september 2023 19:17 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Oneens.
Openlijk fascisme moet bestreden worden en zeker niet gelegitimeerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |