Zeker bewonderingswaardig.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:58 schreef rutger05 het volgende:
Wel een premium artikel
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-hier-zal-sterven
Bijzonder dapper maar ook intens triest dat er zoveel levens verloren gaan.
Met ducttape schijn je heel veel te kunnen fixen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar er zijn niet zoveel landen die KA-52's gebruiken, dus reserve onderdelen krijgen zal ook wel lastig of onmogelijk zijn.
Oh, ik dacht dat het om een volledig peleton ging, my badquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
Was geen peloton maar een losse bmp met bemanning
[ twitter ]
Of jezelf aanmelden bij die russische freedom fighter eenheid die vechten voor Oekraïnequote:Op dinsdag 5 september 2023 13:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat is nog moediger want die krijgen denk ik niet de bescherming die de piloot en familie krijgt door z'n deal. Die worden later gewoon geruild en moeten terug naar Rusland waar men wellicht weet heeft van 'makkelijke overgave' en dat zal straffen.
Schreeuwende koppen achter een paywall van een krant die een imagotje heeft mbt sensatie.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:58 schreef rutger05 het volgende:
Wel een premium artikel
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-hier-zal-sterven
Bijzonder dapper maar ook intens triest dat er zoveel levens verloren gaan.
Er zijn meerdere opties en ze kunnen kiezen. Terug naar Rusland via een gevangenenruil is daar een van. Maar er is ook de mogelijkheid om in een interneringskamp te verblijven en daar af te wachten tot de oorlog voorbij is of een Oekraïens paspoort krijgt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat is nog moediger want die krijgen denk ik niet de bescherming die de piloot en familie krijgt door z'n deal. Die worden later gewoon geruild en moeten terug naar Rusland waar men wellicht weet heeft van 'makkelijke overgave' en dat zal straffen.
Kan gebeuren. Er komt genoeg aan beelden voorbij en je haalt snel dingen doorelkaar.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het om een volledig peleton ging, my bad
[..]
Of jezelf aanmelden bij die russische freedom fighter eenheid die vechten voor Oekraïne
Alhoewel ik geen idee heb of ze uberhaupt toegelaten worden.
Titel correspondeert niet met het artikel. Citaat komt nergens terug, het is alleen een anekdotisch verhaal van een van de front troepen. Verhaal is wel geloofwaardig though, maar wel weer heel typisch gekleurd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schreeuwende koppen achter een paywall van een krant die een imagotje heeft mbt sensatie.
Yeah, right. Geloof hier niet echt veel van.
Die kan dan meteen naar de eerste de beste schroothandelaar doorrijden, want de Armata is één groot faalproject.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zou briljant zijn als er eentje met een Armata komt
Ja, tis wel een oorlog die je vrijwel live kunt volgenquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kan gebeuren. Er komt genoeg aan beelden voorbij en je haalt snel dingen doorelkaar.
Gelukkig hebben ze de SU-57 nogquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die kan dan meteen naar de eerste de beste schroothandelaar doorrijden, want de Armata is één groot faalproject.
Klopt, dat is gewoon kanonnenvoer.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, tis wel een oorlog die je vrijwel live kunt volgen
Bij die filmpjes van individuele soldaten die zich hebben overgegeven of gevangen zijn genomen verbaas ik me altijd over in wat voor embarmelijke staat ze zijn. Vrijwel allemaal in meer of mindere mate gewond, amper eten gehad, soms voor dagen, geen soldij ontvangen, met amper training met slechts 2 magazijnen voor je AK naar het front gestuurd... Dat zijn toch geen soldaten meer?
Die maakte wel indruk ja, je kon z'n doodsangst gewoon voelen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:42 schreef Starhopper het volgende:
Maar de eenmansacties vind ik ook indrukwekkend hoor. Zoals de uitgehongerde/uitgedroogde soldaat die een paar kilometer lang een drone moest volgen naar het afspreekpunt. Beschoten door zijn kameraden, door loopgraven met rottende lijken.....
Met een beetje pech nog gemobiliseerd ookquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Klopt, dat is gewoon kanonnenvoer.
Precies de drone die is aangeschaft met behulp van filmpjes van de kat, ja precies diegene die je op het filmpje ziet naast de kat zelfs, ja die zou gebruikt zijn om, perfect gelukt ook, een tank mee op te blazen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:57 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wat is twijfelachtig? Je denkt dat het verhaal verzonnen is? Je kan moe worden van filmpjes met dieren (en soms worden ze ook slechts ingezet voor kijk mij eens lief zijn), maar ook dieren lijden erg onder de oorlog. Er zijn veel mensen die het lot van dieren wel wat boeit.
Met je ongetrainde bakkes beetje kogels en granaten koppen in een oorlog die je niet begrijpt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met een beetje pech nog gemobiliseerd ook
Nee. Dat is zonde! Dit is een mooie trofeequote:Op dinsdag 5 september 2023 13:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die kan dan meteen naar de eerste de beste schroothandelaar doorrijden, want de Armata is één groot faalproject.
Precies. Al zijn die wel weer heel erg vatbaar voor propaganda dat ze tegen Nazis vechten, om maar wat te noemenquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met je ongetrainde bakkes beetje kogels en granaten koppen in een oorlog die je niet begrijpt.
Ja het gedeelte waarbij net precies die gedoneerde drone een tank uitschakelt kan je inderdaad betwijfelen. Maar goed, stel die groep heeft 10 kamikaze drones nodig om x aantal objecten te kunnen uitschakelen dan heeft het hoe dan ook bijgedragen aan het doel, het vernietigen van de Russen daar, of die specifieke nou de voltreffer was of een van de 9 anderen. Als je nog wantrouwender bent dan kan je denken dat het een random 'drone hits tank' filmpje is en die genoemde gevechtseenheid er niks mee te maken had.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Precies de drone die is aangeschaft met behulp van filmpjes van de kat, ja precies diegene die je op het filmpje ziet naast de kat zelfs, ja die zou gebruikt zijn om, perfect gelukt ook, een tank mee op te blazen?
Nou ik denk dat er gewoon een filmpje van een andere drone er achteraan is geplakt. Vandaar dat ik dat filmpje twijfelachtig als beoordeel.
Het werkt natuurlijk voor de donaties, zoals @:ExtremeSatisfication terecht opmerkt en jij ook als ik je bericht goed interpreteer. Wat dat betreft, het doel heiligt natuurlijk de middelen.
Verder het lot van dieren boeit mij ook wel, maar de tikkeltje overdreven aandacht die aaibare dieren krijgen staat wat mij betreft tot in geen enkele verhouding tot het menselijk leed. Dus dacht ik...ik gooi mijn kont een keertje in de krib bij zo'n filmpje.
Mooi geschreven, qualitative post!quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met je ongetrainde bakkes beetje kogels en granaten koppen in een oorlog die je niet begrijpt.
Wunderwaffen van het rode leger, op papier zijn ze heul, heul, HEUL goed.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:47 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze de SU-57 nog
Oh wacht
Interessant, vooral dus dat een ccuba dus niet meewerkt met Poetin zijn wens, om ff mensen te sturen. Zien we hier verdere afbraak van russisch invloeden of zien we een tipje van de sluiten hoever de russische (KGB) invloeden werkelijk gaan.quote:
Good from far, far from good.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:07 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wunderwaffen van het rode leger, op papier zijn ze heul, heul, HEUL goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |