SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Wat is 113 ook alweer?quote:
de luisterlijn?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat is 113 ook alweer?
Het belemmert m'n werk :p
Ja dat heeft die van de winter ook zeker heerlijk gedaan! Maar nu is het nog 23 graden in mijn kantoor, dus dat zou een beetje overdreven zijn.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Airco kan ook verwarmen. Just saying.
Niet bellen. Ze doen namelijk nogal moeilijk over ophangen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat is 113 ook alweer?
Het belemmert m'n werk :p
Ik hang al best lang aan de lijnquote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Niet bellen. Ze doen namelijk nogal moeilijk over ophangen.
Zweten als een mallequote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:47 schreef Dven het volgende:
Aangename 37°C weer. Dat was een matige fietstocht
Hier donderdag 23, dus we stijgen (nu gevoelstemp 19) 4 graden.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:51 schreef Drass het volgende:
Donderdag 28 graden. "Pakt zwembroek".
De 31er van volgend weekend is er uit inderdaad. 25 graden is ook meer dan primaquote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens m’n Apple weerapp gaan de temperaturen volgende week naar een aangename 25 graden met ☀
Bij mij niet. Staat er nog voor zaterdag (volgende week).quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De 31er van volgend weekend is er uit inderdaad.
Ja, dat zei ik ook al. Pffquote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:24 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Hier staat die juist voor donderdag. Kan wel 32 graden worden. Het is hier ook altijd het 1 of het ander man man man.
Elke hittehater hier bezit een airco. Dus nul medelijden met de haters.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:24 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Hier staat die juist voor donderdag. Kan wel 32 graden worden. Het is hier ook altijd het 1 of het ander man man man.
Haters mogen best haten, snap prima dat niet iedereen blij wordt van hitte. Iedereen die het huidige jankweer continu zit te nuanceren, daar ga ik geen medelijden mee hebben. Branden zullen zequote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Elke hittehater hier bezit een airco. Dus nul medelijden met de haters.
Nou dan vallen we van de regen in de drup. Wat een tyfusweer is er op komst.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
GFS pluim (temp en dauwpunt)
[ afbeelding ]
EC pluim
Ze zijn het nog niet echt eens. Wat wel vast staat is dat het gedaan is met de huidige ellende.
Wordt dus zweten zo te lezenquote:Op donderdag 3 augustus 2023 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Haters mogen best haten, snap prima dat niet iedereen blij wordt van hitte. Iedereen die het huidige jankweer continu zit te nuanceren, daar ga ik geen medelijden mee hebben. Branden zullen ze
Dat gezegd hebbende weet ik niet of ik ook wel heel erg blij wordt van wat er op het menu staat. Dit is niet meer die Spaanse hitte van juni, dit is heel erg broeierige ellende.
Laat lekker staan joh. Grasmaaien, veel zinlozer wordt het niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 19:04 schreef PzKpfw het volgende:
Ja hoor.. Hele dag droog geweest en het gazon ook zo goed als droog. Op de buienradar leek het de komende drie uur ook droog te blijven. Ik heb de maaier net gestart en het begint weer te regenen.. Onderhand staat het gazo wel 10 cm hoog
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 04:09 schreef quirina het volgende:
Wie heeft er tegenwoordig nog gras in de tuin? Tegels zijn zoveel beter en het scheelt ook in de smerige teken en andere insecten.
En dat maaien..ain’t nobody got time for that!
Maar goed volgende week twee dagen mooier weer maakt nog geen zomer!
De 31 staat nu bij de vrijdag. Zaterdag 30quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 05:11 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Intussen is die toch ook weg. Nu rond de 24 graden die periode.
Grapje zekerquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 04:09 schreef quirina het volgende:
Wie heeft er tegenwoordig nog gras in de tuin? Tegels zijn zoveel beter en het scheelt ook in de smerige teken en andere insecten.
Eens. Ik heb ook veel betegeld. Is makkelijker bij reparatie auto’s.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 04:09 schreef quirina het volgende:
Wij hebben niet zo’n grote tuin en bovendien een hekel aan tuinieren, dus hier ook geen gras.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 04:09 schreef quirina het volgende:
Is wel beter voor het water dan mooi in de bodem kan wegzakken als men gras heeft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 04:09 schreef quirina het volgende:
Dat mag de gemeente oplossen met wadi's op gemeentelijk grond.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Is wel beter voor het water dan mooi in de bodem kan wegzakken als men gras heeft.
En als je al tegels hebt, haal er dan eens eentje tussenuit voor hetzelfde effect.
Tenminste dat hoor je steeds in de media.
Nu.nlquote:Na het weekend warmer, het blijft dan toch wel regen mag ik hopen, goed voor de natuur
Lekker vroeg de herfst in met veel regen, heerlijk lekker gezellig
Oké.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 04:09 schreef quirina het volgende:
Echte boswachters repareren hun 4x4 gewoon door er buiten in de regen met een fraaie dubbelloops op te schieten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Eens. Ik heb ook veel betegeld. Is makkelijker bij reparatie auto’s.
Dat valt reuze mee.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:51 schreef dick_laurent het volgende:
Tja. Nederland binnenzitland 🤷🏻♂️
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:51 schreef dick_laurent het volgende:
Tja. Nederland Fok! binnenzitland 🤷🏻♂️
De buren halen maar een tegel weg.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Is wel beter voor het water dan mooi in de bodem kan wegzakken als men gras heeft.
En als je al tegels hebt, haal er dan eens eentje tussenuit voor hetzelfde effect.
Tenminste dat hoor je steeds in de media.
nimby gespotquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:04 schreef quirina het volgende:
[..]
De buren halen maar een tegel weg.
In de achtertuinquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:57 schreef BlackLining het volgende:
Dat laffe geklus op je veilige oprit
gewoon een troll. En anders zit ie wel heel goed hier in NL, waar het 10 maanden herfst is.quote:
17.30 uur eten...18.00 uur de gordijnen dicht! Pottenkijkers aan de overkant!quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:51 schreef dick_laurent het volgende:
Tja. Nederland binnenzitland 🤷🏻♂️
Geen groen? Zo'n lelijke beton tuin?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Eens. Ik heb ook veel betegeld. Is makkelijker bij reparatie auto’s.
Jawel heb twee borders. Laat ik m’n olie in af.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Geen groen? Zo'n lelijke beton tuin?
Creeping Thyme oftewel kruiptijm schijnt een hele goede grasvervanger te zijn. Ook beter voor het aantrekken van insecten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:58 schreef BlackLining het volgende:
Zaai klaver, mensen. Zaai klaver
Engels raaigraszo passé.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:20 schreef Montagui het volgende:
Het heeft al meer dan 5 uur niet geregend.
Ik denk dat ik dan de tuin maar moet gaan sproeien.
Herfstgodenquote:
Dan word je Zeiknattekat.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Herfstgoden
* Nattekat gaat nog even heel goed nadenken of ie wel echt dat uur wil fietsen
Ben ik nu al. Twee tellen in beweging en het zweet breekt me aan alle kanten uit. Benauwdheidquote:
dat heb je wel altijd erg snel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben ik nu al. Twee tellen in beweging en het zweet breekt me aan alle kanten uit. Benauwdheid
Zie vanaf vrijdag toch al gauw 6 dagen 25-28 voor deze omgeving. Op zich is dat prima. De nachten koelen genoeg af, maar zoals altijd alles valt of staat met de luchtvochtigheidquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 10:32 schreef dick_laurent het volgende:
Laatste pluim
[ afbeelding ]
Beetje net niet zomer alsnogmaar goed, wordt wel beter komende week... als in minder regen. Denk ik. No lo sé.
Het regent op veel plaatsen daar nog steeds. Ze moeten Slovenië wel hebben deze zomer. Ook Zuid Oostenrijk en delen van Kroatië hebben veel water gehadquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:01 schreef Jacy-Jacy het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dweer-slovenie-doden
Eerder al twee doden
Vijf Nederlanders vermist na noodweer Slovenië
Vijf Nederlanders zijn als vermist opgegeven na hevig noodweer in Slovenië. Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken. Gisteren werd al bekend dat daar twee Nederlanders zijn omgekomen.
Het ministerie deelt verder geen details over de meldingen. Waarschijnlijk zijn ze gedaan door familieleden die geen contact kunnen krijgen met mensen in Slovenië.
Gisteren werd bekend dat twee Nederlanders uit Gouda zijn omgekomen in Slovenië. Het gaat om twee mannen van 52 en 20 jaar oud. Slovenië is populair bij toeristen uit Nederland.
Aan de mensen die vermisten hebben opgegeven, wordt consulaire bijstand verleend. Dat houdt voornamelijk in dat de ambassade in Slovenië contacten onderhoudt met de lokale autoriteiten.
Volgens de Sloveense autoriteiten is in 24 uur evenveel regen gevallen als normaal in een maand. De meeste regen is gevallen in het noorden. Daar zijn talloze wegen weggevaagd en spoorverbindingen afgesloten:
et is niet bekend hoeveel Nederlanders zich in Slovenië bevinden, zegt een woordvoerder van het ministerie. Zij kunnen namelijk vrij reizen naar het land in de Europese Unie en zijn niet verplicht zich te melden bij de ambassade.
Gisteren heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken een waarschuwing toegevoegd aan het reisadvies voor Slovenië, dat wel op groen blijft. Er blijft een hoog risico op meer overstromingen en aardverschuivingen, luidt de waarschuwing. Reizigers wordt aangeraden om aanwijzingen van lokale autoriteiten te volgen en mediaberichten in de gaten te houden.
Oh dat is best wel prima ja.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zie vanaf vrijdag toch al gauw 6 dagen 25-28 voor deze omgeving. Op zich is dat prima. De nachten koelen genoeg af, maar zoals altijd alles valt of staat met de luchtvochtigheid
Dag mag. Ben wel klaar met die warmte.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:59 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ik ga hardop lachen als dit uitkomt @:zipportal
Welke warmtequote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:00 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dag mag. Ben wel klaar met die warmte.
Oke Tallonquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:59 schreef Wereldgozer het volgende:
Ff de halve finale geklaard voor de buien
@:monkyyy @:lenny_leonard
Lekker biosweerquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:00 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Correctquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heb jij een Pathé Unlimited pas?
Duimen maarquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:59 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ik ga hardop lachen als dit uitkomt @:zipportal
Welke warmte?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:00 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Nogal ja. Zag me alweer vastplakken aan allesquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Flink bijgesteld ja voor volgend weekend, 22 graden betahhhh
Ja liefst heb ik wel 25 tot 27+ graden, maar alles is beter dan 11 graden nu met regenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Flink bijgesteld ja voor volgend weekend, 22 graden betahhhh
Ik word ook blij van minimaal 25, maar op dit moment enkel de wens van droog en zon (en geen wolken meer).quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 21:24 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ja liefst heb ik wel 25 tot 27+ graden, maar alles is beter dan 11 graden nu met regenBen allang blij als de zon erdoor komt en het droog is...
Geen mooie zomeravonden hequote:Op zaterdag 5 augustus 2023 21:24 schreef Apotheose het volgende:
maar alles is beter dan 11 graden nu met regen
En volgens mij blijft het dat een groot deel van de dag doenquote:Op zondag 6 augustus 2023 07:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat een verrassing, het regent nog steeds.
Ik zie inderdaad dat er weer een 'prettig' regengebied boven ons landje hangt.quote:Op zondag 6 augustus 2023 07:27 schreef Ponsai het volgende:
[..]
En volgens mij blijft het dat een groot deel van de dag doen
Hier ook. En gaat ook nog de hele dag door.quote:Op zondag 6 augustus 2023 09:40 schreef Pisces29 het volgende:
Het regent hier al 7 uur aan één stuk. Touché.
Augustus is nog lang gelukkigquote:Op zondag 6 augustus 2023 09:39 schreef Nattekat het volgende:
Wel fijn dat augustus keek naar juli en besloot om er nog een schepje bovenop te doen qua triestheid. Je zou bijna terugverlangen naar juli.
Kan zeker nog mooi weer geven in augustus en mogelijk in september.quote:
Dank voor het medeleven. Ik heb nu mijn lange vakantie en alleen maar regen en kutweer. Echt balen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 10:45 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Kan zeker nog mooi weer geven in augustus en mogelijk in september.
Maar de zomer is toch al verknalt als je het mij vraagt.
Voor veel mensen is DE vakantie van het jaar (drie weken vrij) in de regen gevallen voor 75 procent.
Dat vind ik echt sneu.
Vreselijk. Dan voel je je op den duur toch ook down?quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dank voor het medeleven. Ik heb nu mijn lange vakantie en alleen maar regen en kutweer. Echt balen.
Ga eens weg. Sinds jij hier bent is het slechte weer alleen maar slechter geworden.quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dank voor het medeleven. Ik heb nu mijn lange vakantie en alleen maar regen en kutweer. Echt balen.
Die mooie onweersbuien mis ik al een aantal jaar nu. Maar ik woon gewoon verkeerd hier aan de kust.quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:22 schreef DemonRage het volgende:
Het gebrek aan mooie onweersbuien maakt deze zomer kut.
quote:Nog een paar dagen regen en dan breekt de zon vaker door. Maar zo mooi als veel mensen hoopten wordt het niet – of zoals meteoroloog Leander de Wit van Buienradar zegt: 'de vette zomerworst die ons werd voorgehouden komt er niet'. "Het wordt geen weer om massaal naar het strand te gaan."
Die zullen wel weer komen een dezer weken als het bloody hot wordtquote:Op zondag 6 augustus 2023 11:22 schreef DemonRage het volgende:
Het gebrek aan mooie onweersbuien maakt deze zomer kut.
Een buitje af en toe. Genoteerd.quote:Op zondag 6 augustus 2023 12:38 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een geklaag hier. Ik vind het weer juist heerlijk zo. Warm genoeg om zonder jas te lopen, lekker fris briesje en een buitje af en toe. Goed voor mens, dier en natuur
"Ik vind het wel prima zo, ik ben de hoofdpersoon, waarom denkt niet iedereen als ik? Waarom klagen ze zo veel?"quote:Op zondag 6 augustus 2023 12:38 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een geklaag hier. Ik vind het weer juist heerlijk zo. Warm genoeg om zonder jas te lopen, lekker fris briesje en een buitje af en toe. Goed voor mens, dier en natuur
Haha! Dat is dit precies niet. Echt heel lekker zonder jas is het ook niet. In juli was het maar 9 dagen droogquote:
Dan hoop ik wel wat serieuzere onweders te zien ipv zo'n laffe 2x een ontlading tijdens een lichtgrijze regenbui.quote:Op zondag 6 augustus 2023 11:47 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Die zullen wel weer komen een dezer weken als het bloody hot wordt
Wat een bijzondere reactie ditquote:Op zondag 6 augustus 2023 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Ik vind het wel prima zo, ik ben de hoofdpersoon, waarom denkt niet iedereen als ik? Waarom klagen ze zo veel?"
Precies het soort reactie dat past op iemand met het empathisch vermogen van een zak pinda's.quote:
Ik heb gewoon een andere voorkeur maat. Hoef je niet zo extreem fel te doenquote:Op zondag 6 augustus 2023 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Precies het soort reactie dat past op iemand met het empathisch vermogen van een zak pinda's.
En met jou zijn er een handvol anderen met "gewoon" een andere voorkeur. Maar die voorkeur wordt bijna standaard vergezeld met een "wat klaagt iedereen", "het valt reuze mee", "gewoon typisch Nederlands". Feitelijk gewoon 'stel je niet zo aan' maar dan wat mooier verwoord. En dan heb je gewoon het empathisch vermogen van een zak pinda's, het is echt niet moeilijk om je in te beelden wat de gemiddelde persoon vindt van dit weer tijdens hun zeldzame vakantieweken.quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een andere voorkeur maat. Hoef je niet zo extreem fel te doen
Er wordt dan ook veel geklaagdquote:Op zondag 6 augustus 2023 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En met jou zijn er een handvol anderen met "gewoon" een andere voorkeur. Maar die voorkeur wordt bijna standaard vergezeld met een "wat klaagt iedereen", "het valt reuze mee", "gewoon typisch Nederlands". Feitelijk gewoon 'stel je niet zo aan' maar dan wat mooier verwoord. En dan heb je gewoon het empathisch vermogen van een zak pinda's, het is echt niet moeilijk om je in te beelden wat de gemiddelde persoon vindt van dit weer tijdens hun zeldzame vakantieweken.
Je kan ook gewoon proberen om er het beste van te maken. Of denk je dat je een leuke vakantie hebt door elke dag te kankeren op iets waar je geen invloed op hebt?quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En met jou zijn er een handvol anderen met "gewoon" een andere voorkeur. Maar die voorkeur wordt bijna standaard vergezeld met een "wat klaagt iedereen", "het valt reuze mee", "gewoon typisch Nederlands". Feitelijk gewoon 'stel je niet zo aan' maar dan wat mooier verwoord. En dan heb je gewoon het empathisch vermogen van een zak pinda's, het is echt niet moeilijk om je in te beelden wat de gemiddelde persoon vindt van dit weer tijdens hun zeldzame vakantieweken.
Je zit op een weerforum. Wat verwacht je dan, dat men het over de invulling van hun vakantie gaat hebben hier?quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon proberen om er het beste van te maken. Of denk je dat je een leuke vakantie hebt door elke dag te kankeren op iets waar je geen invloed op hebt?
Zou handig zijn je daarmee bezig te houden ja als je vakantie hebt. Over paar weken zit je weer op kantoor en loop je te klagen `dat het nu wel warm kan zijn!!' alsof de hele wereld tegen je is. En met je bedoel ik een willekeurige klager, niet jouquote:Op zondag 6 augustus 2023 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
dat men het over de invulling van hun vakantie gaat hebben hier?
Survivorship bias. Mensen die niets te melden hebben reageren ook niet, en iedereen die je over het weer ziet zeiken kan de volgende dag bij wijze van spreken gewoon in een spa oid zitten de volgende dag. Denk dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders het weer deze zomer echt absoluut om te janken vindt, dus dat is een hele grote groep mensen die echt niet positief gaan zijn als ze eens wat over het weer zeggen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zou handig zijn je daarmee bezig te houden ja als je vakantie hebt. Over paar weken zit je weer op kantoor en loop je te klagen `dat het nu wel warm kan zijn!!' alsof de hele wereld tegen je is. En met je bedoel ik een willekeurige klager, niet jou
Vannacht aan 1 stuk door geplenst.quote:Op zondag 6 augustus 2023 13:22 schreef Nattekat het volgende:
Code geel en de zon schijnt, tradities
@:Haags
Ik weet van meerdere mensen (5 gezinnen inmiddels) dat ze vroegtijdig hun vakantie op de camping in NL hebben afgebroken. Alles nat, klam, chagrijnig, jammerende kinderen, kleintjes die niet kunnen slapen...en ze waren ook allemaal niet de enigen die weer vertrokken.quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:38 schreef Drass het volgende:
Als je na vandaag nog steeds op je Nederlandse camping staat met caravan mag je een speltje krijgen dat je de zondvloed juli en aug hebt overleefd.
Wat een gods geklaag vandaag, bijna 100mm op sommige plekken.
Precies.quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik weet van meerdere mensen (5 gezinnen inmiddels) dat ze vroegtijdig hun vakantie op de camping in NL hebben afgebroken. Alles nat, klam, chagrijnig, jammerende kinderen, kleintjes die niet kunnen slapen...en ze waren ook allemaal niet de enigen die weer vertrokken.
Dit is een heel heel zuur jaar voor de Nederlandse recreatieve sector. Die gaan hier nog jaren last van hebben.
Hier in Twente hebben we daar een mooi universeel woord voor... Huuln!
Die had vorig jaar natuurlijk al pech door het kutweer in 2021. Nu is er nog een schepje bovenop gedaan, en het lijkt me wel heel sterk dat we volgend jaar weer net zo'n zomer als vorig jaar gaan krijgen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:19 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Precies.
Veel mensen kiezen nu sneller voor het buitenland denk ik.
Hoorde laatst op tv camping eigenaar zeggen; "dit is eenmalig, volgend jaar stralend weer".
Die wilde zijn inkomsten redden denk ik
Denk kopie van dit jaar.quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die had vorig jaar natuurlijk al pech door het kutweer in 2021. Nu is er nog een schepje bovenop gedaan, en het lijkt me wel heel sterk dat we volgend jaar weer net zo'n zomer als vorig jaar gaan krijgen.
En terecht.quote:
We zitten nu zo'n beetje op de mediaan zie ik. Een gemiddeld nat jaar.quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En terecht.
[ twitter ]
Dit jaar iig geen gedram meer over droogte:
Dit jaar geen droogte meer
Nog een voordeel is er wel: een droogte komt er dit jaar niet meer. Rijkswaterstaat heeft het peil van het IJsselmeer alweer naar het normale niveau terug laten dalen. Met al het regenwater dat nu beschikbaar is, is het niet meer nodig om extra zoetwater op voorraad te houden. Met wat er nu is gevallen, moeten we de rest van het jaar wel kunnen uitzingen. Ook in de droogtemonitor van het KNMI zie je die trend mooi terug. Het landelijke neerslagtekort staat nu, na in juli korte tijd boven 200 millimeter te zijn gepiekt, op 139 millimeter en gaat tot en met woensdag nog iets verder omlaag, We zitten dan nog maar een fractie boven het gemiddelde. Doordat later in de week een overgang naar droger en ook warmer weer wordt verwacht, zal vanaf dat moment het neerslagtekort weer iets toenemen.
Het is gewoon doorweekt zeiknat.quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
We zitten nu zo'n beetje op de mediaan zie ik. Een gemiddeld nat jaar.
quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:23 schreef Bocaj het volgende:
Liggen met mijn meisje in het gras kan ik ook wel vergeten voorlopig!
[ afbeelding ]
Wie van de 2?quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:23 schreef Bocaj het volgende:
Liggen met mijn meisje in het gras kan ik ook wel vergeten voorlopig!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winter:quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lente:quote:De hoeveelheid neerslag deze winter lag met landelijk gemiddeld 208 millimeter neerslag rond het langjarig gemiddelde van 204 millimeter.
Juli:quote:De lente was zeer nat met gemiddeld over het land 205 millimeter neerslag tegen een langjarig gemiddelde van 148 millimeter.
quote:Met gemiddeld over het land 110 millimeter tegen normaal 78 millimeter (berekend over de automatische weerstations), was juli nat. Gemiddeld regende het ook beduidend vaker dan normaal, met 61 neerslaguren tegen een klimatologisch gemiddelde van 40 uur.
Announce kleine ijstijd incoming.quote:Van het najaar van 1315 tot de zomer van 1317 regende het vrijwel onafgebroken in het noorden, westen en midden van Europa en mislukten de oogsten. Dit leidde tot een grote hongersnood. Deze hongersnood wordt door sommigen gezien als het begin van de Kleine IJstijd.
OerHollandsch.quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Announce kleine ijstijd incoming.
En wat te denken van de bios.quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:21 schreef Bocaj het volgende:
Het is nog natter dan mijn verdriet!![]()
![]()
![]()
Hoeveel extra omzet zou de gameindustrie nu maken met dit Tuk-weer?
Kinderen (en ook volwassenen): "Mamma, mamma, pappa, pappa mogen wij een PlayStation?"
mag toch echt hopen dat die winter ook uitblijft. Auto ijsvrij maken, gladde wegen, sneeuwtroep en die kou die door je lichaam snijdt. Je raadt het al: ik haat winterquote:Op zondag 6 augustus 2023 16:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Announce kleine ijstijd incoming.
quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:38 schreef Wereldgozer het volgende:
Finale verloren in een oudhollandsch zomerweertje. Heerlijk onstuimig
@:monkyyy @:rambodirk
Heerlijk herkenbaar en vertrouwd Nederland. Hopelijk herstelt het straatbeeld zich ook weer nu de Nederlandse zomer terug is.quote:
Denk ook even aan de arme horeca-ondernemers, je zal met deze dagen een strandtent hebben dan is het na 2 jaar corona gewoon weer janken met de pet op qua omzet .quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Survivorship bias. Mensen die niets te melden hebben reageren ook niet, en iedereen die je over het weer ziet zeiken kan de volgende dag bij wijze van spreken gewoon in een spa oid zitten de volgende dag. Denk dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders het weer deze zomer echt absoluut om te janken vindt, dus dat is een hele grote groep mensen die echt niet positief gaan zijn als ze eens wat over het weer zeggen.
Ik heb ook gewoon dingen gepland, gisteren zelfs nog, maar dat houdt me niet tegen om op andere dagen te zeggen dat het weer om te janken is.
"This Is The Way!"quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:26 schreef INViCTuS het volgende:
Dit jaar iig geen gedram meer over droogte:
Ja dat is vervelend, daarom hoop ik voor hun spoedig weer mooi weer en ook een mooie nazomer!quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk ook even aan de arme horeca-ondernemers, je zal met deze dagen een strandtent hebben dan is het na 2 jaar corona gewoon weer janken met de pet op qua omzet .
Met de waardeloze lente dit jaar ook een waardeloze zomer. Dat is idd erg klote.quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk ook even aan de arme horeca-ondernemers, je zal met deze dagen een strandtent hebben dan is het na 2 jaar corona gewoon weer janken met de pet op qua omzet .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door dick_laurent op 06-08-2023 18:42:04 ]
Dit is normaal Hollands ja, als afwisseling voor warmere zonnige dagen die ook gewoon bij de Hollandse zomer horen, maar nu ontbreken. Maar deze empathieloze mensen denken alleen aan zichzelf. Zij vinden dit prima, dus dit weertype zal tot in ten treure verdedigd worden.quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:45 schreef INViCTuS het volgende:
Het is gewoon vies smerig nat en koud herfstweer. Dat mensen dit nog proberen goed te praten is gewoon sneu![]()
Niks Hollands aan. Eerder iets van ijsland ofzo. Heeft echt helemaal niks met zomer te maken
Het is juist zo vervelend vanwege het ook al te koude en natte voorjaar en daarnaast hebben we dit weer vanaf half oktober weer ongeveer een halfjaar lang in het herfst halfjaar.
Het zit gewoon niet mee dit jaar. Ja, 5 weken in juni
Ik verwacht ook een strenge winterquote:Op zondag 6 augustus 2023 18:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met de waardeloze lente dit jaar ook een waardeloze zomer. Dat is idd erg klote.
quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:36 schreef dick_laurent het volgende:
"Een beetje herfstig is het nu wel ja"
Nou, dit is wel echt as 'herfstig' as it gets, als je het mij vraagt.
Tis dat de bomen hier nog groen zijn anders zou ik oprecht geloven dat het nu eind oktober is.Maar bij die webcam ga je weer roepen dat het te heet is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Dat roep ik zelden tot nooitquote:Op zondag 6 augustus 2023 18:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar bij die webcam ga je weer roepen dat het te heet is.
Ga dan een keer in de lauwwarme middellandse zee zwemmen zou ik zeggenquote:Op zondag 6 augustus 2023 18:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik verwacht ook een strenge winter
De zee is nauwelijks opgewarmd dit jaar.
Jij roept thuis dat het altijd te heet is en er gelukkig in de avond wat afkoeling is.quote:
Dat is de enige passende reply op de verwarming aan zetten in augustus, zelfs in dit hondenweer.quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
goede reply, erg inhoudelijk, daar kunnen we wat mee, sukkel.
Klinkt niet echt bepaald of je nu op het strand bij die webcam zou willen liggenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lekker buiengenot daar in Holanda?
Blijft me hier verbazen dat hordes toeristen nu allemaal aankomen aan de costa om de hele dag in de zon te gaan bakken. Terwijl het nu dagelijks 32c blijft met een zon die je huid echt eraf fikt.
In maart, april en mei was het echt tering lekker steeds met max een graad of 25 en af en toe een wolkje en toen was er hier geen kip. En tis nu ook nog geen zomervakantie, toch? Dus in dat opzicht…. Snap er geen kut van. Maar goed, blijkbaar vindt men dit lekker. Maandje en dan komen we paar weekjes vakantie houden in het mooie en hopelijk niet al te warme Zutphen
Het blijft Assen hè. Garantie tot aan de deur.quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik verwacht ook een strenge winter
De zee is nauwelijks opgewarmd dit jaar.
O ja, woensdag kom ik terug naar Assen. Beetje lekker we daar dan?
quote:Het gaat wereldwijd zo slecht met de insecten dat 'rampzalige' gevolgen dreigen voor de natuur.
Veertig procent van de insectensoorten neemt snel in aantal af en zou de komende decennia kunnen uitsterven, concluderen wetenschappers in een overzichtsstudie.
Belangrijkste oorzaak van de 'dramatische' afname is volgens hen verlies van leefgebied, vooral door de intensieve landbouw.
Insecten verdwijnen veel sneller dan zoogdieren, vogels en reptielen.
De biomassa van insecten op aarde neemt naar schatting met 2,5 procent per jaar af.
Als de afname in het huidige tempo doorgaat dreigt binnen een eeuw een massaal verdwijnen van soorten, stellen de onderzoekers in Biological Conservation.
Insecten spelen een cruciale rol in ecosystemen.
Ze vormen voedsel voor tal van anderen dieren, zoals vogels, vleermuizen en reptielen.
Ze zorgen voor bestuiving van een groot deel van alle wilde planten en landbouwgewassen en dragen bij aan een gezond bodemleven.
het is 12 graden, oude niet geïsoleerde woning.quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is de enige passende reply op de verwarming aan zetten in augustus, zelfs in dit hondenweer.
Fair point haha. Het is overdag in de zon ook zéker te heet. Die post vooral doelend op de hordes toeristen die dus de hele dag gaan liggen bakken. Meestal ben ik overdag toch aan het werk en dus binnenquote:Op zondag 6 augustus 2023 19:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Klinkt niet echt bepaald of je nu op het strand bij die webcam zou willen liggen@:dick_laurent
Nog 6 maanden om een rubberbootje te kopen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:44 schreef Nattekat het volgende:
Een mogelijke oorzaak van deze natte zomer is overigens de extreem warme Atlantische Oceaan, dus met de zeetemperatuur zit het wel goed
Overigens ook een grote kans op een terreurwinter met veel snil als dit stand houdt. Niet extreem koud, wel heel veel neerslag.
Wat een onzin. Ik heb vandaag nog gezwommen in de Atlantische Oceaan, maar mijn paarsgepunte lans werd eerder een kabouterzakmes...quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:44 schreef Nattekat het volgende:
Een mogelijke oorzaak van deze natte zomer is overigens de extreem warme Atlantische Oceaan, dus met de zeetemperatuur zit het wel goed
Overigens ook een grote kans op een terreurwinter met veel snil als dit stand houdt. Niet extreem koud, wel heel veel neerslag.
LAKEEFFECTquote:Op zondag 6 augustus 2023 19:44 schreef Nattekat het volgende:
In dit land in dit klimaat is dat gewoon kutmiezer overdag en natte sneeuw in de nacht.quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
LAKEEFFECT![]()
![]()
![]()
Een paar meter sneeuw aan de kust
Gewoon koude lucht direct van de noordpool naar Nederland. Dan moet het lukkenquote:Op zondag 6 augustus 2023 19:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In dit land in dit klimaat is dat gewoon kutmiezer overdag en natte sneeuw in de nacht.
Met de huidige drukverdeling zou er nu wel een flink pak sneeuw liggenquote:Op zondag 6 augustus 2023 19:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gewoon koude lucht direct van de noordpool naar Nederland. Dan moet het lukken
We hebben het hele jaar volgens mij al bovengemiddeld veel wind dat rechtstreeks van de Noordpool komt, dus misschien aankomende winter ook.quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gewoon koude lucht direct van de noordpool naar Nederland. Dan moet het lukken
quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met de huidige drukverdeling zou er nu wel een flink pak sneeuw liggen
Als t nu is, dan weet je dat het straks niet gaat gebeurenquote:Op zondag 6 augustus 2023 20:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We hebben het hele jaar volgens mij al bovengemiddeld veel wind dat rechtstreeks van de Noordpool komt, dus misschien aankomende winter ook.
Jij gelooft ook zeker dat de kans op rood groter is na 5x zwart?quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Als t nu is, dan weet je dat het straks niet gaat gebeurenhelaas
18 september 2022... het was een week daarvoor nog gigantisch warm, daarna ook nog heel lang mooi weer geweest, kan het me haast niet voorstellenquote:Op zondag 6 augustus 2023 20:10 schreef Ponsai het volgende:
Was vandaag de koudste 6 augustus ooit gemeten:
https://www.weeronline.nl(...)ugustus-ooit-gemeten
Is dat niet zo dan?quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij gelooft ook zeker dat de kans op rood groter is na 5x zwart?
Het is afwachten welke van deze namen de klapper van 2023 gaat wordenquote:Op zondag 6 augustus 2023 19:44 schreef Nattekat het volgende:
tuurlijk welquote:
Geen. El Nino zorgt voor een dood orkaanseizoen in de VS ondanks de extreem warme oceanen, en op een soortgelijke manier zullen er niet zo snel stormen ontstaan boven de Atlanstische Oceaan.quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:16 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Het is afwachten welke van deze namen de klapper van 2023 gaat worden
[ afbeelding ]
Ah,..okay, is die kleine jongen nog ergens goed voorquote:Op zondag 6 augustus 2023 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen. El Nino zorgt voor een dood orkaanseizoen in de VS ondanks de extreem warme oceanen, en op een soortgelijke manier zullen er niet zo snel stormen ontstaan boven de Atlanstische Oceaan.
Dus we hoeven geen stormen te verwachten in het najaar?quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:26 schreef Nattekat het volgende:
Geen. El Nino zorgt voor een dood orkaanseizoen in de VS ondanks de extreem warme oceanen, en op een soortgelijke manier zullen er niet zo snel stormen ontstaan boven de Atlanstische Oceaan.
Dat zeg ik niet. We hebben nu zelfs te maken met een genaamde stormquote:Op zondag 6 augustus 2023 20:34 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dus we hoeven geen stormen te verwachten in het najaar?
Hmmm... Ophelia zit weer in de lijst, aan die naam hebben ze in Ierland nog een leuke herinnering:quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:16 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Het is afwachten welke van deze namen de klapper van 2023 gaat worden
[ afbeelding ]
Vandaag was het zeker ruk. Hele dag harde regen en wind gezien.quote:
nou dat zou nu toch niet meer hoeven te zijnquote:Op zondag 6 augustus 2023 22:26 schreef Papabear het volgende:
En nu maar wachten op de berichten dat de grondwaterstand nog steeds beneden pijl is.
Klote.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:21 schreef Papabear het volgende:
Wognum (Kop van N-Holland) meldt wederom een shitload aan regen en wind. Afgelopen nacht lekkage, plassen water binnen, TV en vloer naar de klote en nieuwe tv-kast aan gort.
En dan zit je in een nieuwbouwhuis van nog geen 6 jaar oud.
A.s. vrijdag voor twee weken op vakantie naar Schoonebeek. Wat dat betreft ziet het er nog redelijk positief uit.
Verder lijkt het godverdomme maar niet op te houden met regen. Wat een ellende![]()
Verstopte goten?quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:54 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ja, dat zeker wel.
Maar hoe vaak gaat die het nog pikken?
Woningbouwvereniging kan niks vinden
Het probleem zit in de nis op onderstaande foto. Schijnt nogal lastig te zijn:quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:56 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Verstopte goten?
Dat water naar binnen slaat
Wat een ellendequote:Op zondag 6 augustus 2023 22:21 schreef Papabear het volgende:
Wognum (Kop van N-Holland) meldt wederom een shitload aan regen en wind. Afgelopen nacht lekkage, plassen water binnen, TV en vloer naar de klote en nieuwe tv-kast aan gort.
En dan zit je in een nieuwbouwhuis van nog geen 6 jaar oud.
Die boeren hebben toch een monopoly in de waterschappen. Als het goed is loopt alles weg bij vochtigheid en pompen ze alles op bij droogte.quote:Op maandag 7 augustus 2023 07:59 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, wat een water overal. Nog steeds harde regen.
Funest voor de landbouw dit. Alles verzuipt in de grond en ze kunnen het land niet op
En een zonnetje?quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt beter mensen, na woensdag een lange(re) periode droog en stabiel weer.
De boeren zeiken altijdquote:Op maandag 7 augustus 2023 07:59 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, wat een water overal. Nog steeds harde regen.
Funest voor de landbouw dit. Alles verzuipt in de grond en ze kunnen het land niet op
Ja, vandaag al steeds meer ruimte voor wat zon.quote:
Viel me op dat de weermannen (nos/rtl) wat onzekerder waren, met name vrijdagavond kans op regen en het weekend zijn ze ook nog niet helemaal over uit wat het nou precies wordt.quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt beter mensen, na woensdag een lange(re) periode droog en stabiel weer.
hier schijnt de zon op dit momentquote:Op maandag 7 augustus 2023 10:48 schreef Kickinalfa het volgende:
Is de Ark van Noach al gesignaleerd? Het blijft maar regenen
In dit topic wordt nog harder gezeken waardoor je onderhand een ark nodig hebt om de zee van limonade boven te blijven.quote:
Toch wel triest dat we uitkijken naar lage twintigers met een verminderde kans op regen eigenlijkquote:Op maandag 7 augustus 2023 11:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou kom maar op met dat zomerweer. Het ergste hebben we wel gehad nou.
Nou, ik zie wel 26-27'ers voor hier staan hoor. En droog.quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch wel triest dat we uitkijken naar lage twintigers met een verminderde kans op regen eigenlijk
Voorbij een week moet je eigenlijk gewoon niet meer kijken naar de oper, dat is net zo betrouwbaar als een natte vinger in de lucht steken en het weer voor de volgende dag voorspellen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, ik zie wel 26-27'ers voor hier staan hoor. En droog.
Amsterdamquote:Op maandag 7 augustus 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorbij een week moet je eigenlijk gewoon niet meer kijken naar de oper, dat is net zo betrouwbaar als een natte vinger in de lucht steken en het weer voor de volgende dag voorspellen.
Tot de 14e is alleen het weekend echt zomers. Zaterdag wordt spannend, maar zondag lijkt de 25 wel verbroken te worden. Daarna komt er een neerwaartse trend waarbij alle runs langzaam terug naar een gemiddelde van 20 zakken. Dat P14 op onderstaand kaartje op eens gekke dingen doet is wel een teken dat er een universum is waar de grote oven weer aan gaat.
[ afbeelding ]
Ik gun jou enorm kutweer toe daar in Limbolandquote:Op maandag 7 augustus 2023 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Amsterdam. Scheelt zo 5 graden met hier.
Zondag eerder 20 dan 25 als dit kaartje uitkomt .quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorbij een week moet je eigenlijk gewoon niet meer kijken naar de oper, dat is net zo betrouwbaar als een natte vinger in de lucht steken en het weer voor de volgende dag voorspellen.
Tot de 14e is alleen het weekend echt zomers. Zaterdag wordt spannend, maar zondag lijkt de 25 wel verbroken te worden. Daarna komt er een neerwaartse trend waarbij alle runs langzaam terug naar een gemiddelde van 20 zakken. Dat P14 op onderstaand kaartje op eens gekke dingen doet is wel een teken dat er een universum is waar de grote oven weer aan gaat.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Zondag eerder 20 dan 25 als dit kaartje uitkomt .
Ja, t droogt wel weer allemaal uit.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:50 schreef INViCTuS het volgende:
Het is al best lang droog. Met die uitdrogende wind erbij binnenkort misschien wel droogte
Eens van mij hoeft al die pleurishitte ook niet (meer) .quote:
Neeee, echt waar meid? Nou nou, poe poe!quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:09 schreef quirina het volgende:
Tip vd week: kleed je aan met laagjes! En vergeet je paraplu deze week ook niet!
Want er bestaat niet zoiets als slecht weer, maar wel slechte kleding.![]()
Joe Joe
Ik gun jou de mogelijkheid dat we een hittegolf gaan krijgen in de tweede helft van de maand.quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:09 schreef quirina het volgende:
Tip vd week: kleed je aan met laagjes! En vergeet je paraplu deze week ook niet!
Want er bestaat niet zoiets als slecht weer, maar wel slechte kleding.![]()
Joe Joe
Ja, super fijne temperaturen voor mei of oktober. Het is begin augustusquote:Op maandag 7 augustus 2023 16:06 schreef quirina het volgende:
Gelukkig is het de hele week 15/18 graden.
Zou de pluim voor Nederland bekijken ipv Spanje.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:34 schreef Starhopper het volgende:
Vrijdag bloedheet volgens GFS pluim
Oh, jij hebt ook een foto van een oerHollandse zomer uit de oude doos gevondenquote:Op maandag 7 augustus 2023 18:00 schreef ACT-F het volgende:
Driving home for Christmas![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop op een Elfstedentocht in augustus. It giet oan!quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, jij hebt ook een foto van een oerHollandse zomer uit de oude doos gevonden
Bijna 30 gradenquote:Op maandag 7 augustus 2023 18:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Zou de pluim voor Nederland bekijken ipv Spanje.
Was wel sarcastisch eigenlijk.quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:03 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja, t droogt wel weer allemaal uit.
Maar morgen krijgen we weer een beetje wind, onweer en regen.
Fijn voor de tuintjes, natuur en de zwammetjes in het bos die er nou zo prachtig bijstaan.
Love it!
Het waren 2 fantastische dagenquote:Op maandag 7 augustus 2023 19:35 schreef quirina het volgende:
Volgende week twee dagen met mooi weer. Poe poe
Ik zie vrijwel elke dag zonnig weer met 22-25 graden. Dat zijn er meer dan 2 hoorquote:Op maandag 7 augustus 2023 19:35 schreef quirina het volgende:
quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag was het hier al weer warmer dan 15-18 graden, namelijk 20. Ben in het bos gaan paardrijden. Op de heenweg waaide ik er bijna af, wel zon. Onderweg drie buien gehad waarvan een harde, tussendoor steeds zon en op de terugweg was de wind helemaal weg. Best oké vergeleken bij vorige week.
En elke dag beter nu, vrijdag 28. Zin an!
Dat kon de hele maand Juniquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:07 schreef PzKpfw het volgende:
Eerder kon 's Ochtends weleens lekker met je bakkie koffie in de tuin zitten. Dat lijkt dit jaar maar niet mogelijk
22-24 graden is toch prachtig zomerweer??quote:Op maandag 7 augustus 2023 19:35 schreef quirina het volgende:
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:10 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
22-24 graden is toch prachtig zomerweer??
Mensen schrijven de hele zomer af op 2-3 weken regenachtig weer. Als het straks in de herfst 2-3 weken zonnig is, is het ook geen kutherfst!quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
De afgelopen weken waren zeker kut. Maar nu komt er echt wel wat moois aan. Verheug me er al op dat volgende week mensen gaan klagen over warmte, droogte, benauwdheid. Zin an!
Deze gaan we even bewaren.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
De afgelopen weken waren zeker kut. Maar nu komt er echt wel wat moois aan. Verheug me er al op dat volgende week mensen gaan klagen over warmte, droogte, benauwdheid. Zin an!
Als die mogelijkheid zich voor doet gaan die het zo erg zwaar krijgen hierquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
In de herfst 2/3 weken alleen maar zon? Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt, volgens mij. September niet meegerekendquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen schrijven de hele zomer af op 2-3 weken regenachtig weer. Als het straks in de herfst 2-3 weken zonnig is, is het ook geen kutherfst!
Zeker wel hoor. In oktober is het vaak nog een Indian Summer. Heerlijk is dat.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de herfst 2/3 weken alleen maar zon? Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt, volgens mij. September niet meegerekend
Tot nu toe is het gewoon een vrij karig jaar wat betreft lekker weer.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen schrijven de hele zomer af op 2-3 weken regenachtig weer. Als het straks in de herfst 2-3 weken zonnig is, is het ook geen kutherfst!
Vorig jaar oktober nog.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de herfst 2/3 weken alleen maar zon? Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt, volgens mij. September niet meegerekend
Het is op 9 juli begonnen met regenen. Vandaag is de laatste regendag op 8 augustus. Dat is een maand.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarbij het zeker niet elke dag heeft geregend. Niet zo overdrijven. Daarnaast hebben we in die periode november tot mei ook genoeg mooie dagen met zon en kou.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 13:42 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Het is op 9 juli begonnen met regenen. Vandaag is de laatste regendag op 8 augustus. Dat is een maand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |