Jij gelooft ook zeker dat de kans op rood groter is na 5x zwart?quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Als t nu is, dan weet je dat het straks niet gaat gebeurenhelaas
18 september 2022... het was een week daarvoor nog gigantisch warm, daarna ook nog heel lang mooi weer geweest, kan het me haast niet voorstellenquote:Op zondag 6 augustus 2023 20:10 schreef Ponsai het volgende:
Was vandaag de koudste 6 augustus ooit gemeten:
https://www.weeronline.nl(...)ugustus-ooit-gemeten
Is dat niet zo dan?quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij gelooft ook zeker dat de kans op rood groter is na 5x zwart?
Het is afwachten welke van deze namen de klapper van 2023 gaat wordenquote:Op zondag 6 augustus 2023 19:44 schreef Nattekat het volgende:
Een mogelijke oorzaak van deze natte zomer is overigens de extreem warme Atlantische Oceaan, dus met de zeetemperatuur zit het wel goed
Overigens ook een grote kans op een terreurwinter met veel snil als dit stand houdt. Niet extreem koud, wel heel veel neerslag.
tuurlijk welquote:
Geen. El Nino zorgt voor een dood orkaanseizoen in de VS ondanks de extreem warme oceanen, en op een soortgelijke manier zullen er niet zo snel stormen ontstaan boven de Atlanstische Oceaan.quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:16 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Het is afwachten welke van deze namen de klapper van 2023 gaat worden
[ afbeelding ]
Ah,..okay, is die kleine jongen nog ergens goed voorquote:Op zondag 6 augustus 2023 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen. El Nino zorgt voor een dood orkaanseizoen in de VS ondanks de extreem warme oceanen, en op een soortgelijke manier zullen er niet zo snel stormen ontstaan boven de Atlanstische Oceaan.
Dus we hoeven geen stormen te verwachten in het najaar?quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:26 schreef Nattekat het volgende:
Geen. El Nino zorgt voor een dood orkaanseizoen in de VS ondanks de extreem warme oceanen, en op een soortgelijke manier zullen er niet zo snel stormen ontstaan boven de Atlanstische Oceaan.
Dat zeg ik niet. We hebben nu zelfs te maken met een genaamde stormquote:Op zondag 6 augustus 2023 20:34 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dus we hoeven geen stormen te verwachten in het najaar?
Hmmm... Ophelia zit weer in de lijst, aan die naam hebben ze in Ierland nog een leuke herinnering:quote:Op zondag 6 augustus 2023 20:16 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Het is afwachten welke van deze namen de klapper van 2023 gaat worden
[ afbeelding ]
Vandaag was het zeker ruk. Hele dag harde regen en wind gezien.quote:
nou dat zou nu toch niet meer hoeven te zijnquote:Op zondag 6 augustus 2023 22:26 schreef Papabear het volgende:
En nu maar wachten op de berichten dat de grondwaterstand nog steeds beneden pijl is.
Klote.quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:21 schreef Papabear het volgende:
Wognum (Kop van N-Holland) meldt wederom een shitload aan regen en wind. Afgelopen nacht lekkage, plassen water binnen, TV en vloer naar de klote en nieuwe tv-kast aan gort.
En dan zit je in een nieuwbouwhuis van nog geen 6 jaar oud.
A.s. vrijdag voor twee weken op vakantie naar Schoonebeek. Wat dat betreft ziet het er nog redelijk positief uit.
Verder lijkt het godverdomme maar niet op te houden met regen. Wat een ellende![]()
Verstopte goten?quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:54 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ja, dat zeker wel.
Maar hoe vaak gaat die het nog pikken?
Woningbouwvereniging kan niks vinden
Het probleem zit in de nis op onderstaande foto. Schijnt nogal lastig te zijn:quote:Op zondag 6 augustus 2023 22:56 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Verstopte goten?
Dat water naar binnen slaat
Wat een ellendequote:Op zondag 6 augustus 2023 22:21 schreef Papabear het volgende:
Wognum (Kop van N-Holland) meldt wederom een shitload aan regen en wind. Afgelopen nacht lekkage, plassen water binnen, TV en vloer naar de klote en nieuwe tv-kast aan gort.
En dan zit je in een nieuwbouwhuis van nog geen 6 jaar oud.
Die boeren hebben toch een monopoly in de waterschappen. Als het goed is loopt alles weg bij vochtigheid en pompen ze alles op bij droogte.quote:Op maandag 7 augustus 2023 07:59 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, wat een water overal. Nog steeds harde regen.
Funest voor de landbouw dit. Alles verzuipt in de grond en ze kunnen het land niet op
En een zonnetje?quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt beter mensen, na woensdag een lange(re) periode droog en stabiel weer.
De boeren zeiken altijdquote:Op maandag 7 augustus 2023 07:59 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, wat een water overal. Nog steeds harde regen.
Funest voor de landbouw dit. Alles verzuipt in de grond en ze kunnen het land niet op
Ja, vandaag al steeds meer ruimte voor wat zon.quote:
Viel me op dat de weermannen (nos/rtl) wat onzekerder waren, met name vrijdagavond kans op regen en het weekend zijn ze ook nog niet helemaal over uit wat het nou precies wordt.quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt beter mensen, na woensdag een lange(re) periode droog en stabiel weer.
hier schijnt de zon op dit momentquote:Op maandag 7 augustus 2023 10:48 schreef Kickinalfa het volgende:
Is de Ark van Noach al gesignaleerd? Het blijft maar regenen
In dit topic wordt nog harder gezeken waardoor je onderhand een ark nodig hebt om de zee van limonade boven te blijven.quote:
Toch wel triest dat we uitkijken naar lage twintigers met een verminderde kans op regen eigenlijkquote:Op maandag 7 augustus 2023 11:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou kom maar op met dat zomerweer. Het ergste hebben we wel gehad nou.
Nou, ik zie wel 26-27'ers voor hier staan hoor. En droog.quote:Op maandag 7 augustus 2023 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch wel triest dat we uitkijken naar lage twintigers met een verminderde kans op regen eigenlijk
Voorbij een week moet je eigenlijk gewoon niet meer kijken naar de oper, dat is net zo betrouwbaar als een natte vinger in de lucht steken en het weer voor de volgende dag voorspellen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, ik zie wel 26-27'ers voor hier staan hoor. En droog.
Amsterdamquote:Op maandag 7 augustus 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorbij een week moet je eigenlijk gewoon niet meer kijken naar de oper, dat is net zo betrouwbaar als een natte vinger in de lucht steken en het weer voor de volgende dag voorspellen.
Tot de 14e is alleen het weekend echt zomers. Zaterdag wordt spannend, maar zondag lijkt de 25 wel verbroken te worden. Daarna komt er een neerwaartse trend waarbij alle runs langzaam terug naar een gemiddelde van 20 zakken. Dat P14 op onderstaand kaartje op eens gekke dingen doet is wel een teken dat er een universum is waar de grote oven weer aan gaat.
[ afbeelding ]
Ik gun jou enorm kutweer toe daar in Limbolandquote:Op maandag 7 augustus 2023 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Amsterdam. Scheelt zo 5 graden met hier.
Zondag eerder 20 dan 25 als dit kaartje uitkomt .quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorbij een week moet je eigenlijk gewoon niet meer kijken naar de oper, dat is net zo betrouwbaar als een natte vinger in de lucht steken en het weer voor de volgende dag voorspellen.
Tot de 14e is alleen het weekend echt zomers. Zaterdag wordt spannend, maar zondag lijkt de 25 wel verbroken te worden. Daarna komt er een neerwaartse trend waarbij alle runs langzaam terug naar een gemiddelde van 20 zakken. Dat P14 op onderstaand kaartje op eens gekke dingen doet is wel een teken dat er een universum is waar de grote oven weer aan gaat.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Zondag eerder 20 dan 25 als dit kaartje uitkomt .
Ja, t droogt wel weer allemaal uit.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:50 schreef INViCTuS het volgende:
Het is al best lang droog. Met die uitdrogende wind erbij binnenkort misschien wel droogte
Eens van mij hoeft al die pleurishitte ook niet (meer) .quote:
Neeee, echt waar meid? Nou nou, poe poe!quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:09 schreef quirina het volgende:
Tip vd week: kleed je aan met laagjes! En vergeet je paraplu deze week ook niet!
Want er bestaat niet zoiets als slecht weer, maar wel slechte kleding.![]()
Joe Joe
Ik gun jou de mogelijkheid dat we een hittegolf gaan krijgen in de tweede helft van de maand.quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:09 schreef quirina het volgende:
Tip vd week: kleed je aan met laagjes! En vergeet je paraplu deze week ook niet!
Want er bestaat niet zoiets als slecht weer, maar wel slechte kleding.![]()
Joe Joe
Ja, super fijne temperaturen voor mei of oktober. Het is begin augustusquote:Op maandag 7 augustus 2023 16:06 schreef quirina het volgende:
Gelukkig is het de hele week 15/18 graden.
Zou de pluim voor Nederland bekijken ipv Spanje.quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:34 schreef Starhopper het volgende:
Vrijdag bloedheet volgens GFS pluim
Oh, jij hebt ook een foto van een oerHollandse zomer uit de oude doos gevondenquote:Op maandag 7 augustus 2023 18:00 schreef ACT-F het volgende:
Driving home for Christmas![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop op een Elfstedentocht in augustus. It giet oan!quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, jij hebt ook een foto van een oerHollandse zomer uit de oude doos gevonden
Bijna 30 gradenquote:Op maandag 7 augustus 2023 18:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Zou de pluim voor Nederland bekijken ipv Spanje.
Was wel sarcastisch eigenlijk.quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:03 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja, t droogt wel weer allemaal uit.
Maar morgen krijgen we weer een beetje wind, onweer en regen.
Fijn voor de tuintjes, natuur en de zwammetjes in het bos die er nou zo prachtig bijstaan.
Love it!
Het waren 2 fantastische dagenquote:Op maandag 7 augustus 2023 19:35 schreef quirina het volgende:
Volgende week twee dagen met mooi weer. Poe poe
Ik zie vrijwel elke dag zonnig weer met 22-25 graden. Dat zijn er meer dan 2 hoorquote:Op maandag 7 augustus 2023 19:35 schreef quirina het volgende:
quote:Op maandag 7 augustus 2023 17:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag was het hier al weer warmer dan 15-18 graden, namelijk 20. Ben in het bos gaan paardrijden. Op de heenweg waaide ik er bijna af, wel zon. Onderweg drie buien gehad waarvan een harde, tussendoor steeds zon en op de terugweg was de wind helemaal weg. Best oké vergeleken bij vorige week.
En elke dag beter nu, vrijdag 28. Zin an!
Dat kon de hele maand Juniquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:07 schreef PzKpfw het volgende:
Eerder kon 's Ochtends weleens lekker met je bakkie koffie in de tuin zitten. Dat lijkt dit jaar maar niet mogelijk
22-24 graden is toch prachtig zomerweer??quote:Op maandag 7 augustus 2023 19:35 schreef quirina het volgende:
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:10 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
22-24 graden is toch prachtig zomerweer??
Mensen schrijven de hele zomer af op 2-3 weken regenachtig weer. Als het straks in de herfst 2-3 weken zonnig is, is het ook geen kutherfst!quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
De afgelopen weken waren zeker kut. Maar nu komt er echt wel wat moois aan. Verheug me er al op dat volgende week mensen gaan klagen over warmte, droogte, benauwdheid. Zin an!
Deze gaan we even bewaren.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
De afgelopen weken waren zeker kut. Maar nu komt er echt wel wat moois aan. Verheug me er al op dat volgende week mensen gaan klagen over warmte, droogte, benauwdheid. Zin an!
Als die mogelijkheid zich voor doet gaan die het zo erg zwaar krijgen hierquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
In de herfst 2/3 weken alleen maar zon? Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt, volgens mij. September niet meegerekendquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen schrijven de hele zomer af op 2-3 weken regenachtig weer. Als het straks in de herfst 2-3 weken zonnig is, is het ook geen kutherfst!
Zeker wel hoor. In oktober is het vaak nog een Indian Summer. Heerlijk is dat.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de herfst 2/3 weken alleen maar zon? Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt, volgens mij. September niet meegerekend
Tot nu toe is het gewoon een vrij karig jaar wat betreft lekker weer.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen schrijven de hele zomer af op 2-3 weken regenachtig weer. Als het straks in de herfst 2-3 weken zonnig is, is het ook geen kutherfst!
Vorig jaar oktober nog.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de herfst 2/3 weken alleen maar zon? Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt, volgens mij. September niet meegerekend
Het is op 9 juli begonnen met regenen. Vandaag is de laatste regendag op 8 augustus. Dat is een maand.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarbij het zeker niet elke dag heeft geregend. Niet zo overdrijven. Daarnaast hebben we in die periode november tot mei ook genoeg mooie dagen met zon en kou.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 13:42 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Het is op 9 juli begonnen met regenen. Vandaag is de laatste regendag op 8 augustus. Dat is een maand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |