We zitten nu zo'n beetje op de mediaan zie ik. Een gemiddeld nat jaar.quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En terecht.
[ twitter ]
Dit jaar iig geen gedram meer over droogte:
Dit jaar geen droogte meer
Nog een voordeel is er wel: een droogte komt er dit jaar niet meer. Rijkswaterstaat heeft het peil van het IJsselmeer alweer naar het normale niveau terug laten dalen. Met al het regenwater dat nu beschikbaar is, is het niet meer nodig om extra zoetwater op voorraad te houden. Met wat er nu is gevallen, moeten we de rest van het jaar wel kunnen uitzingen. Ook in de droogtemonitor van het KNMI zie je die trend mooi terug. Het landelijke neerslagtekort staat nu, na in juli korte tijd boven 200 millimeter te zijn gepiekt, op 139 millimeter en gaat tot en met woensdag nog iets verder omlaag, We zitten dan nog maar een fractie boven het gemiddelde. Doordat later in de week een overgang naar droger en ook warmer weer wordt verwacht, zal vanaf dat moment het neerslagtekort weer iets toenemen.
Het is gewoon doorweekt zeiknat.quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
We zitten nu zo'n beetje op de mediaan zie ik. Een gemiddeld nat jaar.
quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:23 schreef Bocaj het volgende:
Liggen met mijn meisje in het gras kan ik ook wel vergeten voorlopig!
[ afbeelding ]
Wie van de 2?quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:23 schreef Bocaj het volgende:
Liggen met mijn meisje in het gras kan ik ook wel vergeten voorlopig!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winter:quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lente:quote:De hoeveelheid neerslag deze winter lag met landelijk gemiddeld 208 millimeter neerslag rond het langjarig gemiddelde van 204 millimeter.
Juli:quote:De lente was zeer nat met gemiddeld over het land 205 millimeter neerslag tegen een langjarig gemiddelde van 148 millimeter.
quote:Met gemiddeld over het land 110 millimeter tegen normaal 78 millimeter (berekend over de automatische weerstations), was juli nat. Gemiddeld regende het ook beduidend vaker dan normaal, met 61 neerslaguren tegen een klimatologisch gemiddelde van 40 uur.
Announce kleine ijstijd incoming.quote:Van het najaar van 1315 tot de zomer van 1317 regende het vrijwel onafgebroken in het noorden, westen en midden van Europa en mislukten de oogsten. Dit leidde tot een grote hongersnood. Deze hongersnood wordt door sommigen gezien als het begin van de Kleine IJstijd.
OerHollandsch.quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Announce kleine ijstijd incoming.
En wat te denken van de bios.quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:21 schreef Bocaj het volgende:
Het is nog natter dan mijn verdriet!![]()
![]()
![]()
Hoeveel extra omzet zou de gameindustrie nu maken met dit Tuk-weer?
Kinderen (en ook volwassenen): "Mamma, mamma, pappa, pappa mogen wij een PlayStation?"
mag toch echt hopen dat die winter ook uitblijft. Auto ijsvrij maken, gladde wegen, sneeuwtroep en die kou die door je lichaam snijdt. Je raadt het al: ik haat winterquote:Op zondag 6 augustus 2023 16:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Announce kleine ijstijd incoming.
quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:38 schreef Wereldgozer het volgende:
Finale verloren in een oudhollandsch zomerweertje. Heerlijk onstuimig
@:monkyyy @:rambodirk
Heerlijk herkenbaar en vertrouwd Nederland. Hopelijk herstelt het straatbeeld zich ook weer nu de Nederlandse zomer terug is.quote:
Denk ook even aan de arme horeca-ondernemers, je zal met deze dagen een strandtent hebben dan is het na 2 jaar corona gewoon weer janken met de pet op qua omzet .quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Survivorship bias. Mensen die niets te melden hebben reageren ook niet, en iedereen die je over het weer ziet zeiken kan de volgende dag bij wijze van spreken gewoon in een spa oid zitten de volgende dag. Denk dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders het weer deze zomer echt absoluut om te janken vindt, dus dat is een hele grote groep mensen die echt niet positief gaan zijn als ze eens wat over het weer zeggen.
Ik heb ook gewoon dingen gepland, gisteren zelfs nog, maar dat houdt me niet tegen om op andere dagen te zeggen dat het weer om te janken is.
"This Is The Way!"quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:26 schreef INViCTuS het volgende:
Dit jaar iig geen gedram meer over droogte:
Ja dat is vervelend, daarom hoop ik voor hun spoedig weer mooi weer en ook een mooie nazomer!quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk ook even aan de arme horeca-ondernemers, je zal met deze dagen een strandtent hebben dan is het na 2 jaar corona gewoon weer janken met de pet op qua omzet .
Met de waardeloze lente dit jaar ook een waardeloze zomer. Dat is idd erg klote.quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk ook even aan de arme horeca-ondernemers, je zal met deze dagen een strandtent hebben dan is het na 2 jaar corona gewoon weer janken met de pet op qua omzet .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door dick_laurent op 06-08-2023 18:42:04 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |