SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel knutselplezier allemaal, en vergeet de foto's niet te posten
Aanvullingen op de OP zijn uiteraard welkom
[ Bericht 4% gewijzigd door Dotteke op 01-09-2023 11:34:53 ]
Ja klopt, en dan in September kunnen we weer met een nieuw thema aan de slagquote:Op woensdag 2 augustus 2023 19:04 schreef Bomenverzameling het volgende:
De deadline is dus 31 augustus?
Ga je zelf niet mee creëren?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:56 schreef Dotteke het volgende:
Wat een leuk idee, ben benieuwd naar jullie creaties
Dit heb ik ook wel een beetje. Mag je maar een inzending per persoon doen? Of meerdere dingen laten zien waarvan je er een laat meedoen?quote:
Ik neem aan dat de insteek is dat we gewoon gezamenlijk plezier hebben dus wat mij betreft gewoon doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit heb ik ook wel een beetje. Mag je maar een inzending per persoon doen? Of meerdere dingen laten zien waarvan je er een laat meedoen?
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit heb ik ook wel een beetje. Mag je maar een inzending per persoon doen? Of meerdere dingen laten zien waarvan je er een laat meedoen?
Dit, behalve het thema van de maand zijn er geen regels. Vrijheid blijheid in de knutselhoekquote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:21 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de insteek is dat we gewoon gezamenlijk plezier hebben dus wat mij betreft gewoon doen.
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 22:26 schreef JeWa100 het volgende:
Je 'plant' een pokebal
[ afbeelding ]
En je 'oogst'
[ afbeelding ]
Pikachu !!![]()
Jeej de eerste creatie! Leuk!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 22:26 schreef JeWa100 het volgende:
Je 'plant' een pokebal
[ afbeelding ]
En je 'oogst'
[ afbeelding ]
Pikachu !!![]()
Gewoon van iedereen afkijken wat die gaat doen en dan alles makenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 22:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Dit, behalve het thema van de maand zijn er geen regels. Vrijheid blijheid in de knutselhoek
Ik ben er nog niet uit wat ik ga maken, maar denk een plantenpot ofzo. Dan heb ik een reden om een nieuwe plant te kopenquote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:27 schreef essnhills het volgende:
[..]
Gewoon van iedereen afkijken wat die gaat doen en dan alles maken
Nee ik zal waarschijnlijk wel iets gaan haken. Even kijken nog
Wauw!quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:51 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben toevallig net begonnen met dit borduurwerk. Past mooi in het thema!
[ afbeelding ]
Gaaf!! Vergeet het borduurtopic ook niet .quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:51 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind hem leuk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 20:58 schreef Elvi het volgende:
Nou het ding is af
Het is een sleutelhanger van een monstera blad geworden![]()
[ afbeelding ]
Leukquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 20:58 schreef Elvi het volgende:
Nou het ding is af
[ afbeelding ]
Jeetje, wat ben jij van planquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:27 schreef liesje1979 het volgende:
Beginnetje voor mijn hopelijke bloempot
[ afbeelding ]
Elke avond wat rollen de komende tijd want ik heb er veel nodig denk ik.
Ik heb geen idee hoe dit een bloempot gaat wordenquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een bloempot proberen te maken.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:12 schreef Flori het volgende:
Hey wat leuk![]()
Ga jullie sowieso volgen, wie weet krijg ik ook nog inspiratie
Mooie uitdagingquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Heb net bij de kruidvat een lege luierdoos gehaald want mooi karton.
Ik wil proberen hem zoveel mogelijk te maken van kosteloos materiaal.
[ afbeelding ]
Dus je maakt echt de pot ook zelf? Leukquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Knutselclub 2.0 gelijkquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja dat is het idee.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:31 schreef Flori het volgende:
[..]
Dus je maakt echt de pot ook zelf? Leuk
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:47 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Met uitzondering van de houtlijm en mijn lijmpistool dan.
quote:zoveel mogelijk
Vind het wel leuk, de foto's van hoe het gemaakt wordtquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:08 schreef liesje1979 het volgende:
Nou onderkanten gemaakt en even de "stokjes" los neergelegd. Ik denk dat ik daarvoor ongeveer 35 nodig ga hebben. Dus nu voorlopig gewoon weer rollen.
[ afbeelding ]
Ja ik hoop dat anderen ook foto's posten van het proces.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vind het wel leuk, de foto's van hoe het gemaakt wordt
Ik denk wel dat ik af en toe wat zal postenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja ik hoop dat anderen ook foto's posten van het proces.
Ben benieuwd.quote:Op zondag 6 augustus 2023 21:00 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb eindelijk besloten wat ik ga makenMorgenavond even kijken of ik alle benodigdheden toevallig al in huis/in de tuin heb.
Wat een werkquote:Op zondag 6 augustus 2023 23:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Ik ben weer een stukje verder.
Stokjes gelijmd, had er toch minder nodig dan gedacht.
[ afbeelding ]
Extra bodem erop voor de stevigheid en laten drogen met iets zwaars erop.
[ afbeelding ]
Deze glazen vaas met water is groot, en zwaar. En toen ik hem gevuld had was hij nat en glad en liet ik hem in de woonkamer uit mijn handen glippen. Grappig genoeg was hij niet stuk. En hij lande redelijk ok zodat ongeveer een derde van het water er in bleef zitten. De rest lang in een enorme omtrek op de vloer in de woonkamer.
De bovenbuurvrouw belde nog of alles ok was omdat ze zo'n enorme bons hoorde.
Dus.
Zijkanten tussen de stokjes beplakt en bodem ook maar even meegenomen. (Hoewel je dat natuurlijk nooit meer ziet als hij gebruikt wordt.)
[ afbeelding ]
En nu ben ik hier.
[ afbeelding ]
Dit moet ik later nog beter doen. Dit heb ik nodig zodat ik een beetje weet dat ik tijdens het vlechten de vorm een beetje ok houd, en dan wil ik de stokjes aan de buitenkant vastmaken zodat ik er tijdens het vlechten steeds eentje los kan halen. En ik moet even meten op de stokjes zodat de cirkel van ijzerdraad overal op dezelfde hoogte zit (ook voor het behouden van wat vorm) en misschien moet ik de cirkel denk ik nog wat dikker maken zodat hij niet zo makkelijk vervormd.
Hij is echt groot, misschien is dat wat duidelijker nu met de stoel op de achtergrond.
Ik vermaak me er heel erg mee.
Ga je meedoen?quote:
Hoever ben je daar mee ijsdraakjequote:Op maandag 7 augustus 2023 20:39 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ben nog wel bezig met m'n miniatuur kasje, maar dat afkrijgen voor de datum hier wordt wel wat krap. Denk dat ik een tekening doe.
Dat zag er op het eerste gezicht nog een tikje te ingewikkeld uit voor mij, maar ik zal eens kijken!quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 19:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Gaaf!! Vergeet het borduurtopic ook niet .
Ik ga mijn best doen!quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:14 schreef essnhills het volgende:
[..]
Wauw!
Wel nog even flink doorborduren dan om het deze maand af te krijgen
Niet heel veel verder nog, vooral met voorbereidend werk bezig geweest.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 07:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hoever ben je daar mee ijsdraakje
Ik baal dat ik niet mee kan doen omdat mijn arm/schouder/nek het niet toestaan om te handwerken.
Ik heb wel oud materiaal maar dat is niet eerlijk om dat te posten
Maar ik kijk met genoegen mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Dotteke op 08-08-2023 09:09:28 ]Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 08:57 schreef Dotteke het volgende:
IK vind het wel leuk te laten zien wat ik een keer gemaakt heb. Het ene is eigenlijk meer een bloemstukje dan een plant de andere is een hortensiaOh wat leuk! Is dat gehaakt? Dat heb ik nog steeds niet onder de knie gekregen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thnx Ja, dat is allemaal gehaakt alleen die grijze pot niet dat is gewoon een gekochtequote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:13 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Oh wat leuk! Is dat gehaakt? Dat heb ik nog steeds niet onder de knie gekregen.
Ook als beginner ben je gewoon welkom in het borduurtopic hoor, dat is het mooie van CREquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 07:49 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat zag er op het eerste gezicht nog een tikje te ingewikkeld uit voor mij, maar ik zal eens kijken!
[..]
Ik ga mijn best doen!
IK vind het wel leuk te laten zien wat ik een keer gemaakt heb. Het ene is eigenlijk meer een bloemstukje dan een plant de andere is een hortensiaHeeeel gaafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja echt vervelend dat je er zo last van hebtquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
thnx Ja, dat is allemaal gehaakt alleen die grijze pot niet dat is gewoon een gekochte
heb toen veel bloemen, en bloemstukjes gemaakt voor mensen. Helaas heb ik doe boel vorig jaar op zolder moet zetten door een beklemming en een zenuwontsteking. Durf het niet goed aan om weer te beginnen nu
Vind het wel jammer want het had mij leuk geleken om hier aan mee te doen een super leuk idee
Gaat het nog beter worden?"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
IK vind het wel leuk te laten zien wat ik een keer gemaakt heb. Het ene is eigenlijk meer een bloemstukje dan een plant de andere is een hortensiaWowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen idee heb momenteel iets met de pezen in mijn arm. Dus ik waag mij er maar niet aan nog. Maar het kriebelt welquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:39 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ook als beginner ben je gewoon welkom in het borduurtopic hoor, dat is het mooie van CRE
[..]
Heeeel gaaf
[..]
Ja echt vervelend dat je er zo last van hebt
Gaat het nog beter worden?
Verstandigquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:33 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Geen idee heb momenteel iets met de pezen in mijn arm. Dus ik waag mij er maar niet aan nog. Maar het kriebelt wel
Naar aanleiding van deze post die ik niet goed gelezen had. Ik maak niet OOK de pot zelf. Ik maak een bloempot. Het thema plant is vrij breed en gaat over alles wat je met een plant zou kunnen associëren.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:31 schreef Flori het volgende:
[..]
Dus je maakt echt de pot ook zelf? Leuk
Nee ga vooral je gang!quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:39 schreef Elvi het volgende:
Ik ben bezig met een tweede projecter zat geen limiet aan hoeveel dingen je mocht maken toch?
Nee joh. Gewoon gezellig topicquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 07:49 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat zag er op het eerste gezicht nog een tikje te ingewikkeld uit voor mij, maar ik zal eens kijken!
[..]
Ik ga mijn best doen!
Ja vooral als er dan een topic als dit komt.quote:
Ik moet ook nodig aan mijn cactus beginnen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 18:48 schreef Elvi het volgende:
Tweede project is al aardig onderweg
[ afbeelding ]
Het bloempje bovenop is een chernobyl bloempje gewordenquote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:10 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik moet ook nodig aan mijn cactus beginnen.
Heb het appelmoespotje wel al schoongemaakt
Leuk!! Dit doet me er ineens aan denken dat ik ergens in een doos nog een gehaakt kerstboompje heb liggen dat ik ooit gemaakt hebquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:03 schreef Elvi het volgende:
Mn gehaakte cactus in een zelfgemaakt potje
[ afbeelding ]
Ik vind hem tof, ook het potje.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:03 schreef Elvi het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:21 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vind hem tof, ook het potje.
En ik ging googlen op het lego kunstwerk op de achtergrond. Die vind ik ook heel mooi. En duur.
Succes Bosquote:
Oh.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:49 schreef kwiwi het volgende:
Lekker buiten zitten 'knutselen'![]()
Alle benodigdheden bij elkaar geraapt in huis/in de tuin.
[ afbeelding ]
En nu heb ik een plantje voor op kantoor dat niet dood kan gaan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had 3 kleuren groen gemaakt voor de ondergrond, maar uiteindelijk zien de 2 lichtere kleuren er hetzelfde uit, dat is een beetje jammer. Maar ach.. vind 'm op zich wel geinig geworden
Dat had ik ook met liesje en die stengelsquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:58 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Oh.
Vroeg me al af wat je met die stenen ging doen maar dit ziet er leuk uit.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:49 schreef kwiwi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had 3 kleuren groen gemaakt voor de ondergrond, maar uiteindelijk zien de 2 lichtere kleuren er hetzelfde uit, dat is een beetje jammer. Maar ach.. vind 'm op zich wel geinig geworden
Wat cool!quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:49 schreef kwiwi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja moet ik inderdaad eens naar kijken. Had laatst een set permanent markers in allerlei kleuren gekocht, maar zelfs als ik zo'n spray over de stenen spuit zodat ze buiten kunnen liggen, dan vervaagt alles wat met de stift is geschreven direct in het zonlicht.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wat cool!En wat Zwabber zegt dacht ik ook met die stenen.
Als je vaak stenen schildert zijn acrylstiften trouwens heel fijn om mee te werken.
Denk dat mijn bloempot vandaag of morgen ook wel af is.
Heeel leukquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:03 schreef Elvi het volgende:
[ afbeelding ]
Superleukquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:49 schreef kwiwi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dolfijntjesquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
Het is een beetje kleurengeklieder geworden, maar ik heb iets gefabriceerd. Ik denk nog wel dat ik nog voor de deadline wat ga tekenen met normale potloden en kleurpotloden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij die laatste laat ik de achtergrond gewoon blanco..
Ik ook hoorquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:46 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dolfijntjes
Ik vind die laatste tekening het mooist
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook, het plantje springt er wat meer uit door de blanco achtergrondquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:46 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dolfijntjes
Ik vind die laatste tekening het mooist
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloemschikken is ook een vorm van creativiteit toch?quote:Op zondag 13 augustus 2023 08:28 schreef Nanuke het volgende:
Ik volg het topic wel, maar tenzij een bos van mijn zelf gekweekte bloemen ook telt, ben ik niet echt CRE momenteel.
Ja, die vond ik ook erg leuk!quote:Jullie input is wel echt leuk. Die steentjes als cactuspot, misschien ga ik zoiets wel doen voor op mijn nieuwe kantoor.
Ik ga ook nog voor een 2e projectje denk ik, een haakselquote:Op zondag 13 augustus 2023 01:31 schreef liesje1979 het volgende:
Ohja en ik ga voor nog een project. Met een strandbal.
Is toch ook creatief?quote:Op zondag 13 augustus 2023 08:28 schreef Nanuke het volgende:
Ik volg het topic wel, maar tenzij een bos van mijn zelf gekweekte bloemen ook telt, ben ik niet echt CRE momenteel.
Thanks voor de tag, leuk!quote:Op zondag 13 augustus 2023 01:43 schreef Viv het volgende:
Een eerdere versie van dit topic kwam niet van de grond:
CRE / Crea Thema Mei
Wat leuk dat het inmiddels goed loopt!![]()
@:Nanuke
@:Speedfight
@:Irri-tante
Superleuk! En goed om te weten dat je daar gewoon die verf voor kunt gebruiken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:49 schreef kwiwi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, 2 dunne laagjes en de ondergrond was klaar.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:22 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Superleuk! En goed om te weten dat je daar gewoon die verf voor kunt gebruiken.
quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:29 schreef Viv het volgende:
[..]
En bloemen van Lego?![]()
3D hartje van mij, voor jullie!![]()
[ afbeelding ]
Ohh nu snap ik eindelijk hoe het er uit gaan zienquote:Op zondag 13 augustus 2023 21:40 schreef liesje1979 het volgende:
Spannend moment! Ben dus bezig met plastic aan de binnenkant en net de bodem gelijmd. Daarna een laag water erin gedaan zodat hij mooi over de hele bodem aangedrukt wordt en om te kijken of hij niet lek is. Vond ik heel eng.
Hij lijkt in ieder geval waterdicht, nu straks het water er nog netjes uitgieten.
[ afbeelding ]
De natte vlekken die je op de bodem ziet is de lijm, gelukkig.
quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ohh nu snap ik eindelijk hoe het er uit gaan zienDacht eerst dat je nog een waterdichte pot in je pot moest gaan zetten, dat het alleen een omhulsel was zeg maar.
Lijkt exact op m'n basilicum plantjequote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:48 schreef Elvi het volgende:
Per ongeluk toch in het thema: een kabelbinder gehaakt met blaadjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die wikkel je ook om je kabels?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lijkt exact op m'n basilicum plantje
Ruikt zo lekkerquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 19:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
Die wikkel je ook om je kabels?
Wowquote:Op woensdag 16 augustus 2023 15:49 schreef essnhills het volgende:
Alle onderdelen klaar
[ afbeelding ]
En de cactussen in elkaar gezet
[ afbeelding ]
Alles op de 'aarde' vastgenaaid
[ afbeelding ]
En op het dekseltje gelijmd en op het potje
[ afbeelding ]
Een speldenkussentje met naaigaren in het potje eronder
Oh wat geinig als speldenkussenquote:Op woensdag 16 augustus 2023 15:49 schreef essnhills het volgende:
Alle onderdelen klaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Superleuk!quote:Op woensdag 16 augustus 2023 15:49 schreef essnhills het volgende:
Alle onderdelen klaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Superleuk! En cool bedacht. Ook best veel werk denk ik.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 15:49 schreef essnhills het volgende:
Alle onderdelen klaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind dat altijd zo leuk, omhaakte bloempottenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:47 schreef trui het volgende:
Wat een leuke dingen zijn er al gemaakt. Ik heb deze maand helaas al genoeg andere dingen te doen, maar heb nog wel wat plaatjes van bloempotten die ik omhaakt heb. Misschien leuk om die hier te laten zien?
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oja en een tasje met vervilte bloemen:
[ afbeelding ]
en een 'happy flower' à la Lucy (van Attic24).
[ afbeelding ]
ik maakte ze steeds als 'n cadeautje, dus zelf heb ik er helemaal geen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vind dat altijd zo leuk, omhaakte bloempottenHeb hier op m'n bureau ook een pennenhouder staan die omhaakt is. Nou ja, is gewoon een glazen pot met haaksel erom waar ik pennen in zet. Maar ziet er altijd zo vrolijk uit
En ook makkelijk om zo je potten een keer van kleuren/haaksel te verwisselen per seizoen ofzo
Ik moet nog steeds even gaan zitten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:49 schreef Dotteke het volgende:
Hoe is het hier, zie niets meer gebeuren?
Te druk met andere dingenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds even gaan zitten.
Fijne vakantie gehad?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:58 schreef DeZwabber het volgende:
Ik ben net terug van vakantie en moet nog beginnen.
quote:
Dan had je dit niet moeten zeggen, nu weet iedereen hetquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:02 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik kan altijd nog valsspelen en m'n ooit gehaakte cactussen inzetten.Kan ze sowieso wel posten.
O jee,quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:05 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Wel steeds aan m'n knutselding zitten denken.
Eh, ze zijn een beetje stoffig.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dan had je dit niet moeten zeggen, nu weet iedereen het
Even uitkloppenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eh, ze zijn een beetje stoffig.
Mijn tafel is weer vol zodat ik niet kan knutselen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:49 schreef Dotteke het volgende:
Ik ben voor mijn gevoel wel klaar met deze maand.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:49 schreef Dotteke het volgende:
Ben ook benieuwd. Misschien is het leuk om aan het eind van de maand alles wat gemaakt is in een bericht te zetten?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:25 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik ben voor mijn gevoel wel klaar met deze maand.
Ik wacht met spanning op de opdracht voor september![]()
ik ben wel voor dat idee jaquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd. Misschien is het leuk om aan het eind van de maand alles wat gemaakt is in een bericht te zetten?
Ja het loopt volgens mij wel lekker. \quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:31 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
ik ben wel voor dat idee ja
en ik zat ook te denken om het thema door 1 user te laten bepalen en die wijst vervolgens een andere user aan die dan weer het thema voor de volgende maand te bepalen. Maar we kunnen natuurlijk ook iedere maand gezamenlijk het thema bepalen. Het moet natuurlijk nog wel van de grond komen, maar volgens mij loopt het deze maand best okee
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:05 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Wel steeds aan m'n knutselding zitten denken.
Het idee plant ging eigenlijk heel spontaan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:31 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
ik ben wel voor dat idee ja
en ik zat ook te denken om het thema door 1 user te laten bepalen en die wijst vervolgens een andere user aan die dan weer het thema voor de volgende maand te bepalen. Maar we kunnen natuurlijk ook iedere maand gezamenlijk het thema bepalen. Het moet natuurlijk nog wel van de grond komen, maar volgens mij loopt het deze maand best okee
Heb je al ideeën voor thema's?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:50 schreef kwiwi het volgende:
Ik kan van de week anders wel wat thema's in een poll gooien en dan kijken we gewoon wat op de 1e de meeste stemmen heeft? Gebeurde ook zo in de boekenclub met boektitels. Als iemand nog thema ideeën heeft, gooi ze maar in m'n DM
Nou ik dacht ik wacht even op je bloempotje om Augustus af te ronden, maar zal alvast wat postenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:26 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Heb je al ideeën voor thema's?
Hier ben ik in de afrondede fase van de 3 bloempotten en heb wel zin om de krantenzooi even op te ruimen en met iets nieuws te beginnen.
Och jezusquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:41 schreef DeZwabber het volgende:
Maar wat moeten we dan in september?
Ik ga goed op deadlines. Dus zal wel net op het nippertje op tijd klaar zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ik dacht ik wacht even op je bloempotje om Augustus af te ronden, maar zal alvast wat posten
"Dit is mijn AAAAAKruidenrekje"quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:54 schreef liesje1979 het volgende:
Maar verder heb ik nog geen idee wat je er wel mee kan.
Amazing kruidenrekjequote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:13 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
"Dit is mijn AAAAAKruidenrekje"
Ik heb er ook alleen maar op geklikt omdat ik zo snel even niets weet voor herfst. Maar wie weet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:18 schreef kwiwi het volgende:
Dieren stond er eigenlijk alleen maar in omdat het in m'n hoofd al bijna Oktober (dierendag) was![]()
Een herfstegel?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:20 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik heb er ook alleen maar op geklikt omdat ik zo snel even niets weet voor herfst. Maar wie weet.
Correct.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:23 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een soort strandbeest.Maar die heeft Zwab al geloof ik.
Ah ja. Herfstkleuren. Mijn sterke kant.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:39 schreef essnhills het volgende:
Herfst kun je toch juist alle kanten mee op?
Iets maken met herfstkleuren, iets warms, iets voor herfststormen, iets voor regen, iets met eten/kruiden die bij de herfst horen..
Ideaal voor jou, gewoon alles grijstintenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:16 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ah ja. Herfstkleuren. Mijn sterke kant.
Zwartwitfoto van een dennenappel. Done. Op naar November.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:36 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ideaal voor jou, gewoon alles grijstinten
Ik vind het wel leuk als je onderwerpen hebt waar je alle kanten mee op kunt. Zelfs met 'planten' hadden we al zoveel verschillende dingen uiteindelijkquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:39 schreef essnhills het volgende:
Herfst kun je toch juist alle kanten mee op?
Wowquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:06 schreef liesje1979 het volgende:
Ah kut, ik ging een van mijn potten even testen voor de plant die ik in gedachten had, nog zonder plastic erin enzo. Ik had gevlochten om een binnenpot die een maatje groter was dan die erin moest maar kennelijk mag je dus wel twee maten groter daarvoor pakken. Dus nu past mijn plantje niet.
En er schoot ook nog afwerking los. Misschien een ander plantje erin zetten als ik deze er ooit nog uitkrijg. Of bij deze de binnenpot wat bijknippen. Morgen maar even kijken maar ik baal wel.
[ afbeelding ]
Ja maar je ziet toch de binnenpot en dat vind ik niet mooi. Dit is trouwens de kleine, de grote is al in gebruik en maak ik later nog een foto van. Maar hoe het materiaal eruit ziet vind ik wel heel mooi. Dat grijs met heel subtiel wat kleur erin.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
WowMoest even goed kijken.. het leek op riet maar ik wist dat je krantenpapier gebruikt had. Super tof
En wat een werk. Ziet er toch goed uit verder?
Ja ik zie wat je bedoelt met de pot, maar dat stoort me zelf niet zo erg moet ik zeggen. De aandacht gaat direct naar de buitenpot omdat die er zo mooi uitziet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja maar je ziet toch de binnenpot en dat vind ik niet mooi. Dit is trouwens de kleine, de grote is al in gebruik en maak ik later nog een foto van. Maar hoe het materiaal eruit ziet vind ik wel heel mooi. Dat grijs met heel subtiel wat kleur erin.
Ja maar als ik een beetje uitschiet bij het watergeven loopt het er niet langs naar beneden zeg maar. En dit plantje is ook wel een beetje op. Dus ik denk dat ik gewoon een ander plantje nodig heb.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja ik zie wat je bedoelt met de pot, maar dat stoort me zelf niet zo erg moet ik zeggen. De aandacht gaat direct naar de buitenpot omdat die er zo mooi uitziet.
Oh, hij is wel leuk geworden zo.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:06 schreef liesje1979 het volgende:
Ah kut, ik ging een van mijn potten even testen voor de plant die ik in gedachten had, nog zonder plastic erin enzo. Ik had gevlochten om een binnenpot die een maatje groter was dan die erin moest maar kennelijk mag je dus wel twee maten groter daarvoor pakken. Dus nu past mijn plantje niet.
En er schoot ook nog afwerking los. Misschien een ander plantje erin zetten als ik deze er ooit nog uitkrijg. Of bij deze de binnenpot wat bijknippen. Morgen maar even kijken maar ik baal wel.
[ afbeelding ]
Dit is de kleine he? Nee, ik ben niet tevreden en heb net iets anders bedacht. Dus als ik er morgen nog steeds voor ben, dan ga ik de afwerking lospeuteren (Want daar zit het probleem, de staande stokjes heb ik bij deze met dubbel papier gedaan, daardoor is hij qua vlechten inderdaad netter, zoals ik al dacht) maar de afwerking gewoon mega kut en dik.quote:Op zondag 27 augustus 2023 00:50 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Oh, hij is wel leuk geworden zo.
Oke, ben benieuwd. Maar verlies niet de lol er in door perfectionisme hé?quote:Op zondag 27 augustus 2023 01:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit is de kleine he? Nee, ik ben niet tevreden en heb net iets anders bedacht. Dus als ik er morgen nog steeds voor ben, dan ga ik de afwerking lospeuteren (Want daar zit het probleem, de staande stokjes heb ik bij deze met dubbel papier gedaan, daardoor is hij qua vlechten inderdaad netter, zoals ik al dacht) maar de afwerking gewoon mega kut en dik.
Maar denk dat ik een leuke oplossing weet.
Wil je langs de rand van je bord tekenen of meteen snijden? Want is aftekenen langs het bord en dan met de hand voorzichtig een kleinere cirkel tekenen met de tekening van het bord als referentie niet een optie? Als je echt niets hebt met de juiste afbeelding.quote:Je weet geen oplossing voor mijn middelpunt probleem?
Als Oktober maar Halloween isquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:34 schreef kwiwi het volgende:
Wat wordt het thema voor September knutselaars?
[poll=6064]
Ik weet echt niks, ik wil Herfst als thema want dan kan ik pompoenen hakenquote:Op zondag 27 augustus 2023 11:39 schreef kwiwi het volgende:
Ik dacht eerst: Oh ik hoop niet dat het dieren wordt, want ik weet niks. Maar inmiddels heb ik meerdere ideeen
Pompoenknuffel haken voor je imaginary hond?quote:Op zondag 27 augustus 2023 11:58 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik weet echt niks, ik wil Herfst als thema want dan kan ik pompoenen haken
Nee joh, dit soort struggels maken het juist extra leuk!quote:Op zondag 27 augustus 2023 09:57 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Oke, ben benieuwd. Maar verlies niet de lol er in door perfectionisme hé?
[..]
Wil je langs de rand van je bord tekenen of meteen snijden? Want is aftekenen langs het bord en dan met de hand voorzichtig een kleinere cirkel tekenen met de tekening van het bord als referentie niet een optie? Als je echt niets hebt met de juiste afbeelding.
Ja hoor. Wat mij betreft wel in ieder geval.quote:Op zondag 27 augustus 2023 12:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom kom ik nu pas achter het bestaan van dit topic![]()
Telt een kledingstuk met bloemenprint?
Je 'plant' een pokebal
[ afbeelding ]
En je 'oogst'
[ afbeelding ]
Pikachu !!![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:51 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 20:58 schreef Elvi het volgende:
Nou het ding is af
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:27 schreef liesje1979 het volgende:
Beginnetje voor mijn hopelijke bloempot
[ afbeelding ]
Elke avond wat rollen de komende tijd want ik heb er veel nodig denk ik.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:08 schreef liesje1979 het volgende:
Nou onderkanten gemaakt en even de "stokjes" los neergelegd. Ik denk dat ik daarvoor ongeveer 35 nodig ga hebben. Dus nu voorlopig gewoon weer rollen.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Ik ben weer een stukje verder.
Stokjes gelijmd, had er toch minder nodig dan gedacht.
[ afbeelding ]
Extra bodem erop voor de stevigheid en laten drogen met iets zwaars erop.
[ afbeelding ]
Deze glazen vaas met water is groot, en zwaar. En toen ik hem gevuld had was hij nat en glad en liet ik hem in de woonkamer uit mijn handen glippen. Grappig genoeg was hij niet stuk. En hij lande redelijk ok zodat ongeveer een derde van het water er in bleef zitten. De rest lang in een enorme omtrek op de vloer in de woonkamer.
De bovenbuurvrouw belde nog of alles ok was omdat ze zo'n enorme bons hoorde.
Dus.
Zijkanten tussen de stokjes beplakt en bodem ook maar even meegenomen. (Hoewel je dat natuurlijk nooit meer ziet als hij gebruikt wordt.)
[ afbeelding ]
En nu ben ik hier.
[ afbeelding ]
Dit moet ik later nog beter doen. Dit heb ik nodig zodat ik een beetje weet dat ik tijdens het vlechten de vorm een beetje ok houd, en dan wil ik de stokjes aan de buitenkant vastmaken zodat ik er tijdens het vlechten steeds eentje los kan halen. En ik moet even meten op de stokjes zodat de cirkel van ijzerdraad overal op dezelfde hoogte zit (ook voor het behouden van wat vorm) en misschien moet ik de cirkel denk ik nog wat dikker maken zodat hij niet zo makkelijk vervormd.
Hij is echt groot, misschien is dat wat duidelijker nu met de stoel op de achtergrond.
Ik vermaak me er heel erg mee.
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 18:48 schreef Elvi het volgende:
Tweede project is al aardig onderweg
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:44 schreef kwiwi het volgende:
Heb de eerste benodigdheden voor m'n project in de tuin gevondenNu de rest nog even in de kelder zoeken.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:03 schreef Elvi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Heeel leuk
Mijn cactus wordt wel iets anders dan dit gelukkig haha
[..]
Superleuk
Cactussen zijn wel populair om te maken lijkt wel
Mijn eerste onderdeeltje is 'klaar'
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
Het is een beetje kleurengeklieder geworden, maar ik heb iets gefabriceerd. Ik denk nog wel dat ik nog voor de deadline wat ga tekenen met normale potloden en kleurpotloden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:40 schreef liesje1979 het volgende:
Spannend moment! Ben dus bezig met plastic aan de binnenkant en net de bodem gelijmd. Daarna een laag water erin gedaan zodat hij mooi over de hele bodem aangedrukt wordt en om te kijken of hij niet lek is. Vond ik heel eng.
Hij lijkt in ieder geval waterdicht, nu straks het water er nog netjes uitgieten.
[ afbeelding ]
De natte vlekken die je op de bodem ziet is de lijm, gelukkig.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:48 schreef Elvi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 augustus 2023 15:49 schreef essnhills het volgende:
Alle onderdelen klaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:47 schreef trui het volgende:
Wat een leuke dingen zijn er al gemaakt. Ik heb deze maand helaas al genoeg andere dingen te doen, maar heb nog wel wat plaatjes van bloempotten die ik omhaakt heb. Misschien leuk om die hier te laten zien?
[ afbeelding ]
oja en een tasje met vervilte bloemen:
[ afbeelding ]
en een 'happy flower' à la Lucy (van Attic24).
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:06 schreef liesje1979 het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk gedaan allemaalquote:
Euhm, we zijn nog niet klaar? En ik denk dat de foto's in een overzicht leuker zijn dan quotes. Zal ik anders als we klaar zijn wel doen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:34 schreef Dotteke het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Leuk gedaan allemaal
Weet ik dat het nog niet klaar is, wilde gewoon even tegen de deelnemers zeggen dat ik het top vond van iedereen tot nu toequote:Op zondag 27 augustus 2023 15:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Euhm, we zijn nog niet klaar? En ik denk dat de foto's in een overzicht leuker zijn dan quotes. Zal ik anders als we klaar zijn wel doen.
Wat leuk gedaanquote:Op zondag 27 augustus 2023 15:45 schreef DeZwabber het volgende:
Oké, dus ik kwam terug van vakantie van de week. En zag dat m'n Dioscorea in mijn afwezigheid een slinger van bijna een meter uitgepoept had. Dat heeft wat ondersteuning nodig als het nog in m'n vensterbank moet passen.
[ afbeelding ]
Had eerder deze zomer al dit potje van het internet gedownload en ge3Dprint, maar daar zat geen schoteltje bij. Dus leek me wel handig om de twee te combineren. Van het weekend even wat getekend op de computer dat bij het potje paste, uitgeprint, en vandaag wat houtjes op maat gezaagd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:45 schreef DeZwabber het volgende:
Oké, dus ik kwam terug van vakantie van de week. En zag dat m'n Dioscorea in mijn afwezigheid een slinger van bijna een meter uitgepoept had. Dat heeft wat ondersteuning nodig als het nog in m'n vensterbank moet passen.
[ afbeelding ]
Had eerder deze zomer al dit potje van het internet gedownload en ge3Dprint, maar daar zat geen schoteltje bij. Dus leek me wel handig om de twee te combineren. Van het weekend even wat getekend op de computer dat bij het potje paste, uitgeprint, en vandaag wat houtjes op maat gezaagd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Extreem tof! En wat mooi en netjes die stokjes.quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:45 schreef DeZwabber het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauwquote:Op zondag 27 augustus 2023 15:45 schreef DeZwabber het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is geen wedstrijd hoorquote:Op zondag 27 augustus 2023 16:21 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Wauw![]()
Wat mij betreft heb je deze maand gewonnen
Is gewoon een gezellig knutseltopicquote:Op zondag 27 augustus 2023 17:33 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd hoor
quote:
quote:
quote:Op zondag 27 augustus 2023 16:12 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Extreem tof! En wat mooi en netjes die stokjes.
Dank jullie!quote:Op zondag 27 augustus 2023 16:21 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Wauw![]()
Wat mij betreft heb je deze maand gewonnen
Precies, anders had ik wat beter mijn best gedaanquote:
Wat zeg je nou, doe je niet je uiterste best voor ons?quote:Op zondag 27 augustus 2023 17:45 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Precies, anders had ik wat beter mijn best gedaan
Ja. ik kan beter dan wat ik nu heb geplaatst...quote:Op zondag 27 augustus 2023 17:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat zeg je nou, doe je niet je uiterste best voor ons?
Lol ik wilde nog voorstellen dat als je die bovenste signeert dat ik hem dan wel van je wil kopen voor 7,50.quote:Op zondag 27 augustus 2023 17:51 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ja. ik kan beter dan wat ik nu heb geplaatst...![]()
quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:17 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol ik wilde nog voorstellen dat als je die bovenste signeert dat ik hem dan wel van je wil kopen voor 7,50.
quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:18 schreef Elvi het volgende:
Oh ik heb wel mn uiterste best gedaan hoorDit is echt de top van mijn kunnen
Ik vind hem oprecht leuk.quote:
Gaaf!!quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:45 schreef DeZwabber het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
a5quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vind hem oprecht leuk.Hoe groot is het papier? Want a4 is misschien net wat te groot om in te lijsten.
quote:
quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:10 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Het is een echte houtblokdruk, van nieuw gesneden blokken op basis van scans van een aantal originele.
ik denk dat het iets later wordt.quote:Momenteel wachten we op de nieuwe aanvoer van onze giethars Ultra Clear dus je bestelling heeft iets vertraging opgelopen.
We verwachten je bestelling eind van de week te kunnen versturen.
Just-in-time management in knutselhuize Liesquote:Op donderdag 31 augustus 2023 09:55 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zie dat mijn epoxy als het goed is vandaag bij het afhaalpunt bezorgd wordt. Dus misschien ben ik toch net op tijd voor de deadline afhankelijk van hoe laat en hoe snel het droogt.
Ik hoop nu eigenlijk dat het dieren wordt, ondanks dat ik voor herfst gestemd hadquote:Op woensdag 30 augustus 2023 21:08 schreef DeZwabber het volgende:
Ik heb nu voor beide populaire kandidaten iets bedacht. Even duimen dat er niet ineens een golf van stemmen voor een van de andere twee komt.
Ik moet me haasten.quote:
M'n dierenidee vind ik zelf fantastisch, dat wilde ik sowieso al gaan maken.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik hoop nu eigenlijk dat het dieren wordt, ondanks dat ik voor herfst gestemd hadWant m'n dierenidee is leuker
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
M'n dierenidee vind ik zelf fantastisch, dat wilde ik sowieso al gaan maken.
Ik kan m'n septemberidee nog ombuigen naar Aquariumbewoner en in drie kleuren verven.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 21:08 schreef DeZwabber het volgende:
Ik heb nu voor beide populaire kandidaten iets bedacht. Even duimen dat er niet ineens een golf van stemmen voor een van de andere twee komt.
Als het herfst wordt, maak ik er gewoon een knipoog naar "Plant" van.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:10 schreef essnhills het volgende:
Ik heb nog geen idee voor dieren, wel tig voor herfst
Ja maar hier kan ik feitelijk niet zo heel veel aan doen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Just-in-time management in knutselhuize Lies
Nou vooruit, we keuren het goed als je nog een foto van je pot in September plaatstquote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja maar hier kan ik feitelijk niet zo heel veel aan doen.Ik vind een van de potten zo mooi dat ik pas heel laat bedacht dat ik hem graag met epoxy wil doen. Heel laat maar wel de 27ste besteld en het zou de 28ste dan binnen zijn. Dat hun vertraging oplopen kan ik niet helpen toch.
Leuk! Ben benieuwd. Weer een aquarel?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 18:22 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik wilde eigenlijk morgen al een begin gaan maken...
Ik ga denk ik beginnen met een tekening met kleurpotloden. Kan altijd nog overgaan op schilderen...quote:Op donderdag 31 augustus 2023 18:23 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Leuk! Ben benieuwd. Weer een aquarel?
Ik ga dit weekend beginnen, moet het bos in (huehue) om benodigdheden voor project 1 te vinden. Project 2 komt later in de maand hoop ikquote:Op donderdag 31 augustus 2023 18:22 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik wilde eigenlijk morgen al een begin gaan maken...
Nee dat moet sowieso Halloween zijnquote:Op vrijdag 1 september 2023 05:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Doen we in Oktober gewoon alleen Herfst en Halloween in de poll
Je 'plant' een pokebal
En je 'oogst'
Pikachu !!![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:51 schreef Tuindier het volgende:
quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 20:58 schreef Elvi het volgende:
Nou het ding is af
quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 21:03 schreef Elvi het volgende:
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:48 schreef Elvi het volgende:
quote:Op woensdag 16 augustus 2023 15:49 schreef essnhills het volgende:
Alle onderdelen klaar
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:06 schreef liesje1979 het volgende:
quote:
quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:45 schreef DeZwabber het volgende:
Thema voor September: Dieren. Go go go!!quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:10 schreef liesje1979 het volgende:
Een beetje te laat maar beter laat dan niet, hier mijn drie bloempotten van kranten.
Die ene waar ik eerder niet tevreden was over de afwerking is de kleine en die heeft nu een rand. De ronde strandbal pot vond ik net iets mooier en rustiger zonder lak, omdat de kleuren nu wat harder zijn geworden maar nog steeds blij mee, al is hij nu dus wat hysterisch.
Oh en de foto's zijn niet scherp zie ik nu.
Super leuk!!quote:Op vrijdag 1 september 2023 09:06 schreef kwiwi het volgende:
Samenvatting van alle Augustus knutsels met het thema: Planten
[..]
Ik kan ze in de OP onder een spoiler zetten zodat ze altijd terug te zien zijn?quote:Op vrijdag 1 september 2023 09:06 schreef kwiwi het volgende:
Samenvatting van alle Augustus knutsels met het thema: Planten
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Thema voor September: Dieren. Go go go!!
Alleen in een spoiler zie je maar de helft van de foto zag ik, daarom had ik het zelf uit de spoiler gehaaldquote:Op vrijdag 1 september 2023 10:09 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik kan ze in de OP onder een spoiler zetten zodat ze altijd terug te zien zijn?
Dat kan je dan van iedere maand doen?
Ik vind ze echt supertofquote:Op vrijdag 1 september 2023 10:10 schreef liesje1979 het volgende:
Jammer maar post je hem nog wel als hij af is? Was ook wel heel veel werk volgens mij.quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:29 schreef Tuindier het volgende:
Ik kreeg mijn borduurwerk niet af, omdat 1 steek niet goed lukte, ik daardoor (?) hard op de naald moest duwen, vervolgens een blaar op mijn duim had en het dus even aan de kant heb gegooid. Volgende keer beter.
Wel nog posten als ie af is hoorquote:Op vrijdag 1 september 2023 10:29 schreef Tuindier het volgende:
Ik kreeg mijn borduurwerk niet af, omdat 1 steek niet goed lukte, ik daardoor (?) hard op de naald moest duwen, vervolgens een blaar op mijn duim had en het dus even aan de kant heb gegooid. Volgende keer beter.
Yesss. Leuk geworden.quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:10 schreef liesje1979 het volgende:
Een beetje te laat maar beter laat dan niet, hier mijn drie bloempotten van kranten.
Die ene waar ik eerder niet tevreden was over de afwerking is de kleine en die heeft nu een rand. De ronde strandbal pot vond ik net iets mooier en rustiger zonder lak, omdat de kleuren nu wat harder zijn geworden maar nog steeds blij mee, al is hij nu dus wat hysterisch.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt heel leukquote:Op vrijdag 1 september 2023 10:10 schreef liesje1979 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel gewoon posten hoor als het af is. Of een update met hoe ver je nu bentquote:Op vrijdag 1 september 2023 10:29 schreef Tuindier het volgende:
Hoe heb je uiteindelijk die strandbal nog gesneden Liesje?quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:10 schreef liesje1979 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow!!!! Vooral die strandbalquote:Op vrijdag 1 september 2023 10:10 schreef liesje1979 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch met het te grote bord.quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:39 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Hoe heb je uiteindelijk die strandbal nog gesneden Liesje?
Ah, yes. Ik vroeg het me al af want het ziet er wel gewoon netjes recht uit.quote:Op zaterdag 2 september 2023 02:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Toch met het te grote bord.En met heel veel moed. Het was gewoon maar gokken of het gat een beetje recht tegenover de bodem wat. Afgetekend eerst en daarna tot iets erboven inknippen en omvouwen. Helaas was ik toch net iets te ver qua knippen en was de ring bovenin iets kleiner. Dus nu zit er er ergens aan de rand een kleine deuk.
quote:Pas achteraf besefte ik me dat ik dit papier geweldig vond. En bij de laatste laag ontdekte ik zulke leuke details want ik had gewoon blind geknipt en geplakt..
Er was een vlindervleugel en een complete specht. Ik was er echt een beetje verliefd op.
Maar hij is wel leuk geworden, en nu gaat hij langer mee.quote:Maar goed, dieren. Ik heb een beetje een vaag idee met een giraffe. Nog geen idee of ik het met karton of hout ga maken, ik houd meer van karton maar hout is misschien beter.
[ afbeelding ]
Dat je zoiets dan opeens tegenkomt op je werk. Maar die is dus nu niet zo mooi meer.
quote:Op zondag 3 september 2023 16:50 schreef liesje1979 het volgende:
Zou je een verzinkt draadeind kunnen zagen met een metaalzaagje?
Ah top, thanks.quote:Op zondag 3 september 2023 16:58 schreef DeZwabber het volgende:
[..]uiteinde is dan wel niet meer tegen roest beschermd. Maar is voor binnendingen niet echt een probleem.
quote:Op maandag 4 september 2023 14:05 schreef essnhills het volgende:
Even gevist in mijn garenverzameling. Denk dat ik hier wel een bewoner voor @:kwiwi 's huisje van kan maken
...een mooie steen wellicht?quote:Op maandag 4 september 2023 15:05 schreef kwiwi het volgende:
Oh of een soort wegwijzerbordje met een tekening van een egel
Aww.quote:Op maandag 4 september 2023 17:44 schreef essnhills het volgende:
Bohhh kiek dan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog zijn 'jasje' maken
Heb nu helemaal zin om m'n egelhuis te makenquote:Op maandag 4 september 2023 17:44 schreef essnhills het volgende:
Bohhh kiek dan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk! Ben benieuwd naar de stekels.quote:Op maandag 4 september 2023 17:44 schreef essnhills het volgende:
Bohhh kiek dan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn plan was ook eerst een egelhuis maar dan timmeren.quote:Op maandag 4 september 2023 18:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb nu helemaal zin om m'n egelhuis te makenEven kijken of ik morgen tijd heb om takjes te gaan verzamelen in het bos.
Wat leuk, dat gaat heel tof worden denk ik.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:57 schreef kwiwi het volgende:
Net tijdens de lunch het frame voor het egelhuisje geknutseldHier wil ik dan takjes doorheen vlechten zeg maar. En dan blaadjes, dennenboomtakjes en mos e.d. ertussen proppen.
Moet wel nog even al die scherpje uiteindes van de draad fixen, voordat Olli zich eraan bezeerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk of je ergens wilgen ziet, en dan verse takjes knippen, die vlechten lekker.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:25 schreef kwiwi het volgende:
Net een zak takjes uit het bos gehaald en begonnen met vlechten. Dat gaat nog een hele klus worden zie ik nu
Mja wil liever geen takjes afknippen, want in principe is het niet de bedoeling dat je iets uit de natuur meeneemt hier. Maar takjes die al op de grond liggen omdat ze afgebroken zijn mag wel. Zijn alleen niet zo heel handig om te vlechten. Maar ja ik maak er wel wat vanquote:Op dinsdag 5 september 2023 18:51 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Kijk of je ergens wilgen ziet, en dan verse takjes knippen, die vlechten lekker.
Heb je een stoomreiniger oid? Als je hout stoomt is het een stuk buigzamer zolang het warm is.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mja wil liever geen takjes afknippen, want in principe is het niet de bedoeling dat je iets uit de natuur meeneemt hier. Maar takjes die al op de grond liggen omdat ze afgebroken zijn mag wel. Zijn alleen niet zo heel handig om te vlechten. Maar ja ik maak er wel wat van
O ja die heb ikquote:Op dinsdag 5 september 2023 19:19 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Heb je een stoomreiniger oid? Als je hout stoomt is het een stuk buigzamer zolang het warm is.
Anders even kijken bij een buur ofzo of die wat in de tuin heeft staan en vragen of je wat mag knippen. Maar zouden ze er in de praktijk echt moeilijk over doen als je wat knipt?quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mja wil liever geen takjes afknippen, want in principe is het niet de bedoeling dat je iets uit de natuur meeneemt hier. Maar takjes die al op de grond liggen omdat ze afgebroken zijn mag wel. Zijn alleen niet zo heel handig om te vlechten. Maar ja ik maak er wel wat van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ennnn nu ook erop vastgenaaid
Superzacht
Dus, huisje al klaar @kwiwi ?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
quote:Op woensdag 6 september 2023 15:59 schreef essnhills het volgende:
De 'stekels' zijn ook klaar. Lijkt zo naast het egeltje wel wat groot
[ afbeelding ]
Meest verschrikkelijke garen ooit. Maargoed, ik had het nog liggenLangharig tuig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ennnn nu ook erop vastgenaaid
Superzacht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus, huisje al klaar @:kwiwi ?![]()
🐙
En ik heb nog wel een beetje zijn kuif bijgekniptquote:
[ afbeelding ]
Meest verschrikkelijke garen ooit. Maargoed, ik had het nog liggenBen nog wel even bezig vrees ik. Kan ie zo lang bij jou in huis wonen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ennnn nu ook erop vastgenaaid
Superzacht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Nou vooruitquote:Op woensdag 6 september 2023 17:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben nog wel even bezig vrees ik. Kan ie zo lang bij jou in huis wonen?
Punk egelquote:Op woensdag 6 september 2023 18:02 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nou vooruit
Ik heb een tijdelijk onderkomen voor hem gevonden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meest verschrikkelijke garen ooit. Maargoed, ik had het nog liggenWat een blije egel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ennnn nu ook erop vastgenaaid
Superzacht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grappig maar ik krijg meer een ongemakkelijk gevoel van de harige blauwe wol dan van de stekels.
Het is ook een ramp om mee te werkenquote:Op woensdag 6 september 2023 18:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wat een blije egel.
Grappig maar ik krijg meer een ongemakkelijk gevoel van de harige blauwe wol dan van de stekels.
Och jezus wat een werkquote:Op woensdag 6 september 2023 19:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Het is ook een ramp om mee te werken
Je moet zoeken naar je steken en zonder steekmarkeerders heb je geen idee waar je moet meerderen. En dan heb je dat klaar en dan zit de helft van de 'stekels' aan de verkeerde kant en moet je die met een fijne haaknaald allemaal naar de andere kant halen zodat het nog een beetje volume heeft
Het is wel superzacht
Klinkt ingewikkeld en zo niet mijn ding.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Het is ook een ramp om mee te werken
Je moet zoeken naar je steken en zonder steekmarkeerders heb je geen idee waar je moet meerderen. En dan heb je dat klaar en dan zit de helft van de 'stekels' aan de verkeerde kant en moet je die met een fijne haaknaald allemaal naar de andere kant halen zodat het nog een beetje volume heeft
Het is wel superzacht
Ja het is gelukkig maar een heel klein stukjequote:Op woensdag 6 september 2023 19:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Och jezus wat een werkZiet er erg zacht uit ja. Ik zou er de hele tijd met m'n vingers doorheen gaan
Ik ben benieuwd wat je gaat makenquote:Op woensdag 6 september 2023 19:19 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb net een draadeind gehaald, maar toen bedacht ik me op de fiets terug dat wat ik wilde waarschijnlijk helemaal niet kon. En ik vergat het draadeind bij de supermarkt. Maar net getest en wat ik wilde kan toch, al begrijp ik niet waarom.
En ook al een stukje afgezaagd.
Ik ben de draad een beetje kwijt.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:27 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je gaat maken
Klinkt ingewikkeld allemaalquote:Op woensdag 6 september 2023 19:19 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb net een draadeind gehaald, maar toen bedacht ik me op de fiets terug dat wat ik wilde waarschijnlijk helemaal niet kon. En ik vergat het draadeind bij de supermarkt. Maar net getest en wat ik wilde kan toch, al begrijp ik niet waarom.
En ook al een stukje afgezaagd.
[ afbeelding ]
Meest verschrikkelijke garen ooit. Maargoed, ik had het nog liggenWat een mooikeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ennnn nu ook erop vastgenaaid
Superzacht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus, huisje al klaar @:kwiwi ?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
Heb je die zelf gemaakt?quote:Op woensdag 6 september 2023 18:02 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nou vooruit
Ik heb een tijdelijk onderkomen voor hem gevonden
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |