Klopt, precies zoals GP en Max. Zonder wrijving geen glans zouden sommigen zeggen.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mensen hebben toch wel eens conflicten over iets, zonder dat ze elkaar meteen een klootzak vinden?Ik heb op mijn werk of met familie/vrienden ook wel eens meningsverschillen gehad. Dan heb je even wat woorden en daarna praat je het uit.
Ik heb denk ik je punt gemist en soberzo geen idee waar het over gingquote:
Bij routine ontstaan er juist vaak fouten.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, precies zoals GP en Max. Zonder wrijving geen glans zouden sommigen zeggen.
Jawel, maar een "intern conflict" heeft mijns inziens wel een wat zwaardere lading. Alsof het een kwestie is die al langer sleept met onvrede van beide zijden. Dit kan toch gewoon een momentopname zijn tijdens zo'n race, waarna het ook zo weer uit de wereld is?quote:Op zondag 30 juli 2023 17:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, precies zoals GP en Max. Zonder wrijving geen glans zouden sommigen zeggen.
sowieso werden deze boordradio's er ook wel erg uitgelicht. Voor mijn gevoel uit sensatiezucht om wat mee te nemen naar DTSquote:Op zondag 30 juli 2023 17:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jawel, maar een "intern conflict" heeft mijns inziens wel een wat zwaardere lading. Alsof het een kwestie is die al langer sleept met onvrede van beide zijden. Dit kan toch gewoon een momentopname zijn tijdens zo'n race, waarna het ook zo weer uit de wereld is?
Sinds vrijdag wordt het al opgemerkt, meer dan normaal. Intern conflict is misschien wat te zwaar, maar het valt wel op. En inderdaad misschien is het overtrokken, dat horen we in de komende weken wel.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jawel, maar een "intern conflict" heeft mijns inziens wel een wat zwaardere lading. Alsof het een kwestie is die al langer sleept met onvrede van beide zijden. Dit kan toch gewoon een momentopname zijn tijdens zo'n race, waarna het ook zo weer uit de wereld is?
Singapore is al mogelijk.quote:
Zou kunnen. Of een aanleiding voor de regie om Verstappen nog eens een keer in beeld te brengen vanaf het moment dat hij weer met een straatlengte op kop reed.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
sowieso werden deze boordradio's er ook wel erg uitgelicht. Voor mijn gevoel uit sensatiezucht om wat mee te nemen naar DTS
Oh FFS, ze hebben een beetje mot over de boordradio en meteen springt iedereen er bovenop. Dit is hoe ze normaal ook communiceren met elkaar, door hun beiden meermaals gezegd.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sinds vrijdag wordt het al opgemerkt, meer dan normaal. Intern conflict is misschien wat te zwaar, maar het valt wel op. En inderdaad misschien is het overtrokken, dat horen we in de komende weken wel.
Theoretisch nog wel, er zijn nog snelste ronden en nog een sprintrace in Brazilië.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:19 schreef Montov het volgende:
En als Verstappen de rest van de races 3e wordt kan Perez hem ook al niet meer inhalen.
Zoals Toto regelmatig...quote:Op zondag 30 juli 2023 17:16 schreef Jane het volgende:
Iig heeft Horner naar mijn weten nog nooit tijdens de race tussenbeiden hoeven komen, zoals Toto laatst nog.
Vond ze persoonlijk vandaag juist net iets scherper naar elkaar toe dan normaal. Vandaar dat we het erover hebben.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Oh FFS, ze hebben een beetje mot over de boordradio en meteen springt iedereen er bovenop. Dit is hoe ze normaal ook communiceren met elkaar, door hun beiden meermaals gezegd.
Klopt. Heb Christian Horner al een tijdje niet gehoord tijdens het racen. Maar goed, daar is dan ook geen reden voor natuurlijk, er zijn geen gevechten tussen Perez en Max.quote:
Dan nog steeds.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Theoretisch nog wel, er zijn nog snelste ronden en nog een sprintrace in Brazilië.
Heel theoretisch dan he.
Ook toen door toedoen van Ferrariquote:Op zondag 30 juli 2023 17:22 schreef Tijn het volgende:
Opmerkelijk trouwens dat Piastri uitviel door praktisch dezelfde move die Verstappen daar maakte in 2016, iets dat ook voor hem toen niet goed afliep.
ik dacht motor, maar eigen schuld dus?quote:Op zondag 30 juli 2023 17:22 schreef Tijn het volgende:
Opmerkelijk trouwens dat Piastri uitviel door praktisch dezelfde move die Verstappen daar maakte in 2016, iets dat ook voor hem toen niet goed afliep.
Piastri was te eager.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:22 schreef Tijn het volgende:
^^quote:Op zondag 30 juli 2023 17:19 schreef Nattekat het volgende:
We hebben ergens een complottheorieën topic, ga daar maar heen.
joh, als Max pech heeft dan wordt Perez nog geen champ, zie er wel voor aan dat Jos hem in elkaar slaat zodat hij geen champ wordt?quote:Op zondag 30 juli 2023 17:26 schreef Montov het volgende:
[..]
Dan nog steeds.
Nog 10 races + 3 sprint + FL = max 284 punten beschikbaar.
Perez 189 + 284 = 473
3e plaatsen = 10*15 + 3*6 = 168
Verstappen 314 + 168 = 482
Motor? Crash met Carlos.quote:
Ja, bocht 1 proberen binnendoor te gaan waar het eigenlijk niet past. In een lagere formuleklasse gaat dat misschien, maar in F1 zijn die auto's te groot om dat te laten werken.quote:
GP is ook echt een professional die tegen Max in durft te gaan. Dat maakt het ook zo'n goed duo.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:27 schreef Jane het volgende:
Olav vertelde tijdens de race nog dat GP gewoon net zo fanatiek is over 'zijn' auto en dat het hem wat dat betreft niet uitmaakt wie er in rijdt. Als 'zijn' auto maar wint. Natuurlijk kunnen Max en hij het goed met elkaar vinden, maar als Max de race verkloot, krijgt hij het wel te horen.
FIA laat deze snippets nu ook gelijk meer horen sinds er aandacht voor is. Moeten Max toch met iemand laten vechten.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vond ze persoonlijk vandaag juist net iets scherper naar elkaar toe dan normaal. Vandaar dat we het erover hebben.
Opgelost, slotje.quote:Verstappen 'versus' Lambiase
Meermaals werden de F1-fans getrakteerd tussen een aantal interessante gesprekken op de boordradio van Verstappen met zijn race-engineer, Gianpiero 'GP' Lambiase. De Nederlander pushte te hard in een out lap, had het blijkbaar moeilijk met de pace managen en begon ook hier en daar wat te grappen.
Was er spanning tussen de twee tijdens de race? Dat vast niet, want Verstappen en GP werken als broers met elkaar samen. Horner legt uit: "Er is ongelooflijk veel respect en vertrouwen tussen de twee. De dynamiek tussen engineer en coureur is uniek. Ze vertrouwen elkaar volledig."
"Max is een lastige klant, GP doet het zo goed als hij kan", zegt de Red Bull-teambaas met een flinke grijns op zijn gezicht. "Het managen van de emoties van de coureur in een race, dat hoort bij de rol van een engineer. Deze combinatie is uniek", aldus Horner, die met grote tevredenheid afsluit over P2 voor Perez: "Precies wat hij nodig had voor de zomerstop!"
Zoals het nu staat wordt het Qatar en met wat mazzel al in Japanquote:Op zondag 30 juli 2023 17:19 schreef Montov het volgende:
[..]
Singapore is al mogelijk.
Qatar als Verstappen de volgende 5 wedstrijden wint en Perez telkens 2e wordt.
En als Verstappen de rest van de races 3e wordt kan Perez hem ook al niet meer inhalen.
Genietenquote:Op zondag 30 juli 2023 17:43 schreef mikieu het volgende:
Nog minimaal 2 achter elkaar winnen. Hopelijk veegt hij alle records van tafel.
Doe maar Japan, dan hebben we een excuus om vroeg in de ochtend aan het bier te gaan.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoals het nu staat wordt het Qatar en met wat mazzel al in Japan
Jij zat vorig jaar aan het bier?quote:Op zondag 30 juli 2023 17:46 schreef Sked het volgende:
[..]
Doe maar Japan, dan hebben we een excuus om vroeg in de ochtend aan het bier te gaan.
Als het dan toch saai is, dan maar meteen goedquote:Op zondag 30 juli 2023 17:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens hoop ik ook dat Max dik over de 100 overwinningen heen gaat. Gewoon, omdat het kan
Was wel een kutmanier om de titel te winnen.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:47 schreef Sked het volgende:
[..]
Dat weet ik niet meer, dus het antwoord zal wel ja zijn.
De ultieme 'doei' naar Hamilton.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens hoop ik ook dat Max dik over de 100 overwinningen heen gaat. Gewoon, omdat het kan
Gelukkig zijn dat het soort blunders die niet voor een tweede keer gebeuren.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was wel een kutmanier om de titel te winnen.
Nee, nu is er een grote kans dat het in Qatar gebeurtquote:Op zondag 30 juli 2023 17:51 schreef Sked het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dat het soort blunders die niet voor een tweede keer gebeuren.
Lekker je kampioenschap vieren met Jip en Janneke"champagne".quote:Op zondag 30 juli 2023 17:52 schreef Nattekat het volgende:
Nee, nu is er een grote kans dat het in Qatar gebeurt
Na de sprintrace
Voor de fans dat weekend maar thuisblijven dan. Zero pwa.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na de sprintrace
zou wel balen zijn, je kan niet goed feesten in dat land.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na de sprintrace
Er wordt de nadruk op gelegd omdat er selectief wordt uitgezonden. Als je de hele boordradio luistert dan weet je ook dat er helemaal niks aan de hand is. Niets meer of minder dan eerder dit seizoen of vorig jaar.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sinds vrijdag wordt het al opgemerkt, meer dan normaal. Intern conflict is misschien wat te zwaar, maar het valt wel op. En inderdaad misschien is het overtrokken, dat horen we in de komende weken wel.
Alle records?quote:Op zondag 30 juli 2023 17:43 schreef mikieu het volgende:
Nog minimaal 2 achter elkaar winnen. Hopelijk veegt hij alle records van tafel.
In BNW?quote:Op zondag 30 juli 2023 17:19 schreef Nattekat het volgende:
We hebben ergens een complottheorieën topic, ga daar maar heen.
Weg van blijven!quote:Op zondag 30 juli 2023 18:05 schreef Sally het volgende:
[..]
In BNW?
Mag je daar ook F1 bespreken dan..?
Ik kom er nooit
F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorieën topicquote:Op zondag 30 juli 2023 18:05 schreef Sally het volgende:
[..]
In BNW?
Ik kom er nooit
Nee, in F1 is ook een BNW-topic 😉@Nattekat heeft de link in dit topic geplaatstquote:Op zondag 30 juli 2023 18:05 schreef Sally het volgende:
[..]
In BNW?
Ik kom er nooit
Ja, dat was wat vorig jaarquote:Op zondag 30 juli 2023 17:48 schreef Jane het volgende:
Zou wel leuk zijn als Max dit keer ook gelijk weet dat hij kampioen is, idd.
Die verwarring was wel leukquote:
Zat in de eerste ronde in de verdrukking, verloor plaatsen en prima hersteld. Geen bijzondere racequote:Op zondag 30 juli 2023 18:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat is de mening over Russell, persoonlijk had ik er meer van verwacht.
die stoel zag er ook uit alsof het om de pimp competitie gingquote:Op zondag 30 juli 2023 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
met die stoel, ja, is niet gezellig, kom weer bij jullie zitten![]()
Regen set up/veel downforcequote:Op zondag 30 juli 2023 18:25 schreef -XOR- het volgende:
Veerman Norris is van op en neer door het veld gegaan en geeindigd waar hij was begonnen.
Voor de balansquote:Op zondag 30 juli 2023 17:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dwarsliggen en 'kritisch' zijn heet dat.
Veel up/down force.quote:
Wel heel erg ver achter Lewis weer helaas. 30 seconden zelfs (ex pitstop voor snelste ronde van Hamilton). Weet niet helemaal wat zijn reactie is geweest maar hij zakt wat in de laatste tijd vreemd genoeg.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat is de mening over Russell, persoonlijk had ik er meer van verwacht.
Neeheehquote:
Ik plaag je maar met mijn flauwe grapjesquote:Op zondag 30 juli 2023 18:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Neeheeh![]()
Regen set up aka veel downforce![]()
I knowquote:Op zondag 30 juli 2023 18:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik plaag je maar met mijn flauwe grapjes
quote:
Blijkbaar sinds de updates van Mercedes in Monaco is Hamilton weer wat beter dan Russell. Die liggen Russell blijkbaar wat minder.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wel heel erg ver achter Lewis weer helaas. 30 seconden zelfs (ex pitstop voor snelste ronde van Hamilton). Weet niet helemaal wat zijn reactie is geweest maar hij zakt wat in de laatste tijd vreemd genoeg.
Blijkbaar kan ik ook jinxen, heb alles McLaren in de manager, die ligt nu wel in puin.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
Norris zag Max in Singapore en dacht: ik doe dat dunnetjes over
In bredere zin vind ik toch dat hij weinig stappen lijkt te maken. Wordt dit seizoen toch wel vrij hard gedeclasseerd door Hamilton. Nou ben ik in tegenstelling tot sommige anderen ook niet van mening dat Hamilton maar een middelmatig coureurtje is die wat mazzel had met goede autos, maar ik had van Russell toch wel verwacht dat hij er wat dichter op zou zitten.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zat in de eerste ronde in de verdrukking, verloor plaatsen en prima hersteld. Geen bijzondere race
Misschien dat Russell nog wat zoekende is qua setup, hij zal hopelijk niet al zijn pace kwijt zijn. Blijkt voor Lewis namelijk ook dus niet na vorig jaar.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Blijkbaar sinds de updates van Mercedes in Monaco is Hamilton weer wat beter dan Russell. Die liggen Russell blijkbaar wat minder.
Wel als je geld hebt, dan kan alles daar.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou wel balen zijn, je kan niet goed feesten in dat land.
Eet smakelijkquote:
Ik denk niet dat je hiermee een erg opzienbarende voorspelling hebt gedaan, waar veel mensen anders over dachten.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:41 schreef TheVoice4ever het volgende:
i told you so
alweer een overwinning voor Max
zo ongelooflijk saai![]()
Alleen dat het niet saai was.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je hiermee een erg opzienbarende voorspelling hebt gedaan, waar veel mensen anders over dachten.
Jullie moeten ergens goed in zijnquote:Op zondag 30 juli 2023 19:16 schreef Jane het volgende:
Ik zie het al, de vrouwen mogen het weer fixen.
quote:Op zondag 30 juli 2023 19:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Jullie moeten ergens goed in zijn
quote:Op zondag 30 juli 2023 19:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Jullie moeten ergens goed in zijn
quote:
quote:
Zo mooi dat als ze besluiten om zo veel gesprekken GP en Max uit te zenden dat de media er ook lekker mee aan de haal gaat en gaat zoeken naar de sensatie.quote:De boordradio-gesprekken tussen Verstappen en zijn race-engineer Gianpiero Lambiase zijn volgens Wolff de normaalste zaak van de wereld als een coureur zo ver voor ligt op de rest van het veld. "Hij heeft er alle reden toe", zo vervolgt de Mercedes-teambaas. "Hij rijdt maar gewoon ronde na ronde op dit moment."
Die berichten zijn van hetzelfde niveau als die van Hamilton in z'n dominante periode: 'My tires are gone' om vervolgens de snelste ronde te rijden.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:24 schreef Nizno het volgende:
blijkbaar is ook aan toto gevraagd om zijn mening over het kletsen tussen GP en Max
[..]
Zo mooi dat als ze besluiten om zo veel gesprekken GP en Max uit te zenden dat de media er ook lekker mee aan de haal gaat en gaat zoeken naar de sensatie.
Van Marko zijn er ook quotes.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:24 schreef Nizno het volgende:
blijkbaar is ook aan toto gevraagd om zijn mening over het kletsen tussen GP en Max
[..]
Zo mooi dat als ze besluiten om zo veel gesprekken GP en Max uit te zenden dat de media er ook lekker mee aan de haal gaat en gaat zoeken naar de sensatie.
Waarom denk je dat ze het überhaupt uitzenden? Juist ja, om de sensatie.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
Russell is lang niet zo getalenteerd als Hamilton, zoveel is inmiddels wel duidelijk.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien dat Russell nog wat zoekende is qua setup, hij zal hopelijk niet al zijn pace kwijt zijn. Blijkt voor Lewis namelijk ook dus niet na vorig jaar.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.\offtopic.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Lewis had vorig jaar weer wat meer moeite met de auto, dus wat dat betreft is het een beetje stuiver wisselen. Ben benieuwd naar de tweede seizoenshelft.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Russell is lang niet zo getalenteerd als Hamilton, zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Maar toch gestopt met onderhandelingen van zijn contract.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:34 schreef PS. het volgende:
Ik denk ook wel dat Lewis er mentaal wat beter in zit de laatste weken.
Enkele miljoenen weggestreept.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Maar toch gestopt met onderhandelingen van zijn contract.
owja...? Echt?quote:Op zondag 30 juli 2023 19:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je kijkt hoe rijk hij is, zou het toch niet moeten uitmaken hoeveel je verdient. gewoon willen rijden in een goede auto.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Enkele miljoenen weggestreept.
De onderhandelingen zijn niet gestopt, hij is er zelf mee gestopt en laat de details over aan zijn team, dacht ik.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet niks om te beginnen met 450 miljoen en om dan uit te komen op de nieuwprijs van een Daciaquote:Op zondag 30 juli 2023 20:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De onderhandelingen zijn niet gestopt, hij is er zelf mee gestopt en laat de details over aan zijn team, dacht ik.
Maar het is wel de Dacia Duster!quote:Op zondag 30 juli 2023 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet niks om te beginnen met 450 miljoen en om dan uit te komen op de nieuwprijs van een Dacia
Elke keer als RB wint, sneuvelt er een trofeequote:
Sandero.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Maar het is wel de Dacia Duster!
Ik zat te wachten op een post als dezequote:
Je loopt achterquote:
quote:
Dit jaar niet. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen.quote:Op zondag 30 juli 2023 21:13 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Hij ziet in dat hij niet meer wereldkampioen kan worden. Hij stopt denk ik.
Volgend jaar nog 'dezelfde' auto, toch?quote:Op zondag 30 juli 2023 21:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dit jaar niet. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Zelfde auto's maar je weet nooit.quote:Op zondag 30 juli 2023 21:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Volgend jaar nog 'dezelfde' auto, toch?
Al is de MERC wel wat beter geworden met updates en upgrades.
Maar andere teams - dusch - ook.
quote:Op zondag 30 juli 2023 21:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat alleen die foto's gepost waren
Ow. Toto's influence runs deeeeeeppppp... and widdeeee.....quote:Op zondag 30 juli 2023 21:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zelfde auto's maar je weet nooit.
En technical directifje hier of daar
#nognietineenNL-tweetTOCH ??quote:
Ik weet het!quote:Op zondag 30 juli 2023 22:13 schreef Sally het volgende:
[..]
#nognietineenNL-tweetTOCH ??
(hoe noem je zoiets tegenwoordig... Een X-je? Of X'je??? Grm. troubles. troubles. Errorrrr)
quote:
Die zwemt in de berichten, dus een bericht meer of minder over een Twix is geen probleemquote:Op zondag 30 juli 2023 22:19 schreef Sally het volgende:
[..]![]()
Hm.. vroeger wel njamnjam ... - maar mierzoet..
Oh sorry, gauw weer over F1 kletsen. Anders wordt Natkatje boosch
Dit ja, zeker nadst hij bijna had gewonnen toen hij mocht invallen met Bottas.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
In bredere zin vind ik toch dat hij weinig stappen lijkt te maken. Wordt dit seizoen toch wel vrij hard gedeclasseerd door Hamilton. Nou ben ik in tegenstelling tot sommige anderen ook niet van mening dat Hamilton maar een middelmatig coureurtje is die wat mazzel had met goede autos, maar ik had van Russell toch wel verwacht dat hij er wat dichter op zou zitten.
ik vind dat hij echt te vaak ergens tegenaan zit, voor zijn kaliber. btw amerikaanjes vinden hem maar an insufferable ass.quote:Op zondag 30 juli 2023 22:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit ja, zeker nadst hij bijna had gewonnen toen hij mocht invallen met Bottas.
Tot nu toe is het allemaal niet overweldigend en zeker de laatste tijd lijkt Lewis wel de overhand te hebben.
Hier wordt ieder jaar moeilijk over gedaan, uiteindelijk blijft Lewis gewoonquote:Op zondag 30 juli 2023 19:51 schreef Sally het volgende:
[..]
owja...? Echt?![]()
Hm. Opmerkelijk.
* Sally blijft het effe in de gaten houden![]()
Vote:
A) Lewis gaat stoppen
B) Lewis gaat naar ander team
C) Lewis blijft uiteindelijk toch bij Mercedes Benz
D) Anders..... (vul aan)
Hij houd zich veelte veel met randzaken bezig ipv met racen. Altijd mekkeren over RB enzovoorts.quote:Op zondag 30 juli 2023 22:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit ja, zeker nadst hij bijna had gewonnen toen hij mocht invallen met Bottas.
Tot nu toe is het allemaal niet overweldigend en zeker de laatste tijd lijkt Lewis wel de overhand te hebben.
Bij Ferrari doen ze tegenwoordig of RB niet meer bestaat. Een derde plek beschouwen ze als een overwinning.quote:Op zondag 30 juli 2023 22:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij houd zich veelte veel met randzaken bezig ipv met racen. Altijd mekkeren over RB enzovoorts.
Dat is ook onzin, het ligt uiteindelijk aan je eigen team/coureur als je niet snel genoeg bent, Ferrari heeft het best wel moeilijk gehad dus begrijp wel dat ze dan blij zijn met weer eens best of the rest.quote:Op zondag 30 juli 2023 22:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Bij Ferrari doen ze tegenwoordig of RB niet meer bestaat. Een derde plek beschouwen ze als een overwinning.
Dat is ook een manier. Een league of their own zeggen ze.
Lewis legt zich daar niet bij neer.
Max en RBR zijn echt een gouden combinatie. Halen het beste in elkaar naar boven.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Even de outlap van Max aan het bekijken na die eerste stop en ik ben gewoon verbaasd hoe die inloopt op Perez. Nou de pitstop boys hadden gelijk, het is een wereldwonder!
Maar even serieus het is toch wel bizar.
Perfecte combinatie van mens en machine.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Max en RBR zijn echt een gouden combinatie. Halen het beste in elkaar naar boven.
Was dat diegene waarbij GP zei dat hij iets te gortig deed met de bandjes...?quote:Op zondag 30 juli 2023 23:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Even de outlap van Max aan het bekijken na die eerste stop en ik ben gewoon verbaasd hoe die inloopt op Perez. Nou de pitstop boys hadden gelijk, het is een wereldwonder!
Maar even serieus het is toch wel bizar.
Hij pushte vrij hard op de outlaps wat GP een beetje verbaasde.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Was dat diegene waarbij GP zei dat hij iets te gortig deed met de bandjes...?
Hij pakte op iedereen veel tijd in sector 2, in die ronde iets van 1,5 seconde op Perez maar in de daarop volgende rondes ook nog steeds tussen de 0.8 en 1 seconde.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij pushte een vrij hard op de outlaps wat GP een beetje verbaasde.
Dat was na de tweede stop. Hij haalde Sergio is na de eerste stop.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Was dat diegene waarbij GP zei dat hij iets te gortig deed met de bandjes...?
Ook na de eerste stop maakte GP die opmerking van “use your head” grappig genoeg.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat was na de tweede stop. Hij haalde Sergio is na de eerste stop.
dat was toch nog later ?quote:Op zondag 30 juli 2023 23:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ook na de eerste stop maakte GP die opmerking van “use your head” grappig genoeg.
Na beide stops zei die het.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:51 schreef Sally het volgende:
[..]
dat was toch nog later ?
(of,.... toen óók,... ? Weer?)
Ok, dat heb ik niet gehoord. Even afwachten tot de team radio online komt voor het volledige radioverkeer.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ook na de eerste stop maakte GP die opmerking van “use your head” grappig genoeg.
Ik weet niet of dat nou zoveel verschil maakte. In de eerste ronde kwamen tien auto's binnen (één van elk team) en in de tweede ronde kwam de andere helft binnen.quote:Op maandag 31 juli 2023 01:04 schreef THEFXR het volgende:
de beste stop had Max in de sprint race, niet tegelijk met iedereen naar binnen en kostbare secondes moeten wachten, maar gewoon een ronde later, lekker vrije ruimte.
Je moet wachten op iedereen die aaneengesloten langs je pitbox rijdt. Zet je jezelf er tussen heb je een unsafe release.quote:Op maandag 31 juli 2023 01:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat nou zoveel verschil maakte. In de eerste ronde kwamen tien auto's binnen (één van elk team) en in de tweede ronde kwam de andere helft binnen.
Ja, dat was in ronde 2 toch net zo goed het geval?quote:Op maandag 31 juli 2023 01:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je moet wachten op iedereen die aaneengesloten langs je pitbox rijdt. Zet je jezelf er tussen heb je een unsafe release.
Je kan alleen maar tijd verliezen.
Dan heb je een ronde om eerst een gaatje te bouwen, helemaal als de auto's direct achter je al de ronde daarvoor de pit in gaan.quote:Op maandag 31 juli 2023 01:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat was in ronde 2 toch net zo goed het geval?
Zeker, maar je verliest in die ronde ook tijd, omdat je niet op de optimale banden rijdt. Uiteindelijk bleek de strategie van Verstappen niet de snelste: na z'n stop was-ie de leiding kwijt. Wat vervolgens weinig uitmaakte, omdat-ie toch veel sneller was, maar in principe was stoppen in ronde 1 dus beter dan in ronde 2.quote:Op maandag 31 juli 2023 01:47 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dan heb je een ronde om eerst een gaatje te bouwen, helemaal als de auto's direct achter je al de ronde daarvoor de pit in gaan.
Als eerste de pit induiken is ook nogal een risico op zo'n moment. Kans op schade of moeten wachten en uiteindelijk ook achter anderen terecht komen.quote:Op maandag 31 juli 2023 02:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zeker, maar je verliest in die ronde ook tijd, omdat je niet op de optimale banden rijdt. Uiteindelijk bleek de strategie van Verstappen niet de snelste: na z'n stop was-ie de leiding kwijt. Wat vervolgens weinig uitmaakte, omdat-ie toch veel sneller was, maar in principe was stoppen in ronde 1 dus beter dan in ronde 2.
Daar zit meer afstand tussen de auto's.quote:Op maandag 31 juli 2023 01:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En Toto maar denken dat het aan iets anders ligt.quote:Op maandag 31 juli 2023 08:38 schreef nils7 het volgende:
En weer hier niet gepost en Max heeft gewonnen
Vanaf Qatar kan ik weer posten tijdens de race
Het zegt niks over snelheid... vorige keren als ik iets hier post gedurende de race viel hij uitquote:Op maandag 31 juli 2023 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
En Toto maar denken dat het aan iets anders ligt.
Dat is wel een tijdje geleden dan.quote:Op maandag 31 juli 2023 08:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het zegt niks over snelheid... vorige keren als ik iets hier post gedurende de race viel hij uit
Ja zolang post ik hier al niet tijdens een racequote:
Nope.quote:Op maandag 31 juli 2023 01:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Max had daarvoor de leiding nog niet, dus dan kun je het ook niet kwijtrakenquote:Op maandag 31 juli 2023 02:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zeker, maar je verliest in die ronde ook tijd, omdat je niet op de optimale banden rijdt. Uiteindelijk bleek de strategie van Verstappen niet de snelste: na z'n stop was-ie de leiding kwijt. Wat vervolgens weinig uitmaakte, omdat-ie toch veel sneller was, maar in principe was stoppen in ronde 1 dus beter dan in ronde 2.
Ronde 22 in Eau Rouge had het gister kunnen stoppen.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:09 schreef PzKpfw het volgende:
Waar eindigt dit seizoen voor Verstappen? Momenteel lijkt het erop dat enkel een mechanische fout of een ongelukje (door eigen toedoen of van een ander) op de baan hem kan stoppen. Puur op snelheid is er eigenlijk geen auto die hem het vuur aan de schenen kan leggen.
Wie had volgens jou dan de leiding in de eerste ronde van de sprint?quote:Op maandag 31 juli 2023 09:36 schreef PS. het volgende:
[..]
Max had daarvoor de leiding nog niet, dus dan kun je het ook niet kwijtraken
Hi Nils, i have just send you an email....quote:Op maandag 31 juli 2023 08:38 schreef nils7 het volgende:
En weer hier niet gepost en Max heeft gewonnen
Vanaf Qatar kan ik weer posten tijdens de race
Ohhh dit ging weer over de sprint.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:28 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wie had volgens jou dan de leiding in de eerste ronde van de sprint?
De 2de red bull auto maargoed daar rijd nu gewoon een middelmatige coureur in.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:09 schreef PzKpfw het volgende:
Waar eindigt dit seizoen voor Verstappen? Momenteel lijkt het erop dat enkel een mechanische fout of een ongelukje (door eigen toedoen of van een ander) op de baan hem kan stoppen. Puur op snelheid is er eigenlijk geen auto die hem het vuur aan de schenen kan leggen.
Piastri wordt ook een grote. Die heeft nog wat puppy-dingetjes, maar veel potentie. Norris moet uitkijken dat hij niet het eeuwige talent blijft en straks ingehaald wordt door zijn teammaat.Als RB slim is dan proberen ze Piastri los te weken.quote:Op maandag 31 juli 2023 10:54 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
De 2de red bull auto maargoed daar rijd nu gewoon een middelmatige coureur in.
er staat gewoon geen maat op max....heel misschien dat een norris, leclerc, piastri hem het vuur hem aan de schenen kan leggen in dezelfde auto, anderen zie ik dat niet (meer) doen.
QFTquote:Op maandag 31 juli 2023 11:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Piastri wordt ook een grote. Die heeft nog wat puppy-dingetjes, maar veel potentie. Norris moet uitkijken dat hij niet het eeuwige talent blijft en straks ingehaald wordt door zijn teammaat.Als RB slim is dan proberen ze Piastri los te weken.
Dat zou ook een leuke zet zijn!quote:<knip>
Ik denk Alonso in een RedBull ook nog wel eens een echte laatste streek zou kunnen flikken, maar dat zal nooit gebeuren.
Dus er was een ode to the bouncer zonder dat we het wisten😮quote:Op maandag 31 juli 2023 11:38 schreef PzKpfw het volgende:
https://www.gpblog.com/en(...)ng-belgium-2023.html
Als dit toch eens waar zou zijn..
Het is ook waar, het lukt hun blijkbaar nog steeds niet om de auto laag genoeg te zetten zonder dat probleem en zolang dat niet lukt komen ze nooit dichtbij genoeg.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:38 schreef PzKpfw het volgende:
Wat de user boven je zei, puppy dingetjes. Piastri had daar zijn neus niet in moeten steken en een beetje in moeten houden om daar later voorbij te gaan. De eerste paar bochten overleven en dan aan je positie gaan werken.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:33 schreef daNpy het volgende:
Ja echt jammer dat Piastri in bocht 1 in de knel zat. Ik had wel eens willen zien hoe hij deze race had gereden en hopelijk een podium gepakt!
Die wijsheid komt nog wel. Had Max in het begin ook last van. Je bent jong, je hebt een goede auto, dan wil je je laten gelden. En soms pakt dat ook goed uit, maar lang niet altijd.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wat de user boven je zei, puppy dingetjes. Piastri had daar zijn neus niet in moeten steken en een beetje in moeten houden om daar later voorbij te gaan. De eerste paar bochten overleven en dan aan je positie gaan werken.
speciaal de regels aangepast van mercedes en ze hebben het nog steeds niet op orde.....quote:Op maandag 31 juli 2023 11:38 schreef PzKpfw het volgende:
Maar een podium was denk ik wel moeilijk geweest omdat ze teveel vleugel hadden staan.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wat de user boven je zei, puppy dingetjes. Piastri had daar zijn neus niet in moeten steken en een beetje in moeten houden om daar later voorbij te gaan. De eerste paar bochten overleven en dan aan je positie gaan werken.
Mjah, Sainz had in zijn spiegel moeten kijken. Die heeft wél ervaring en verpest ook zijn eigen race hierdoor.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
En Perez zit op een fiets van redbull?quote:Op maandag 31 juli 2023 10:09 schreef PzKpfw het volgende:
ik was er niet bij dit jaar!quote:Op zondag 9 juli 2023 17:29 schreef tralalala het volgende:
@:motorbloempje en co mogen nu weer boe-roepen, best fans!
Maar daar zit geen coureur in die dat potentieel kan benutten.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:35 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En Perez zit op een fiets van redbull?
Er rijden twee redbull wagens rond eh.
Wie zou jij en zijn zitje willen zien dan?quote:Op maandag 31 juli 2023 12:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Maar daar zit geen coureur in die dat potentieel kan benutten.
Ocon.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:50 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wie zou jij en zijn zitje willen zien dan?
Peter Windsor heeft op youtube een analyse staan van de rondtijden in sector 2 van ver, per, lec en hamquote:Op zondag 30 juli 2023 23:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij pakte op iedereen veel tijd in sector 2, in die ronde iets van 1,5 seconde op Perez maar in de daarop volgende rondes ook nog steeds tussen de 0.8 en 1 seconde.
Welkom terug Mobloquote:Op maandag 31 juli 2023 12:47 schreef motorbloempje het volgende:
Race gisteren was wel weer een fucking master class van RB/VER. Damn.
En toch nog steeds aardig wat actie in het middenveld.
Ben nu wel op het punt dat ik vind dat VER gewoon ook alle andere races moet winnen van het seizoen om ook dat record even op 'onbreekbaar' te zetten. Als het dan toch allemaal zo gaat. Dan heeft VER er genoeg om dat record voor altijd te houden, en RB zou een heel seizoen hebben gewonnen wat wrsch ook niet meer zou gebeuren... Insane, en daarna mag het ook klaar zijn, maar pak nou die records maar. #unpopularopinion
Ja ik heb het gezien, daar zat het grote verschil en vooral tov Perez met dezelfde auto moet dat toch wel dodelijk zijn.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Peter Windsor heeft op youtube een analyse staan van de rondtijden in sector 2 van ver, per, lec en ham
Vanaf 7:00 ongeveer
In sector 1 en 3 zat niet het grote verschil
Wat mij dan persoonlijk verbaast dat de coureurs blijkbaar de Busstop chicane en la Source altijd wel optimaal rijden.
Die zijn op de playstaion juist het lastigste om consequent goed te doen:+
Kwam alleen even spieken op m'n vrije dagquote:
Oke..quote:
Die was bij Force India al nauwelijks beter dan Perez, laat staan dat hij het Verstappen moeilijk kan makenquote:
+22 sec, 4 plaatsen terug gestart.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:35 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En Perez zit op een fiets van redbull?
Er rijden twee redbull wagens rond eh.
Gisteren heeft ie een keer niemand de muur in gedrukt. Althans, niet dat ik gezien heb.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die was bij Force India al nauwelijks beter dan Perez, laat staan dat hij het Verstappen moeilijk kan maken
Dodelijk alleen als je iemand beter kunt vinden. En daar zoeken ze nu al jaren naar.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja ik heb het gezien, daar zat het grote verschil en vooral tov Perez met dezelfde auto moet dat toch wel dodelijk zijn.
Niet dat ik hem goed genoeg vind, maar toen was het nog echt een jonkie. In tegenstelling tot Perez.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die was bij Force India al nauwelijks beter dan Perez, laat staan dat hij het Verstappen moeilijk kan maken
Het punt is dat Verstappen sneller kan dan Perez zonder dat z'n banden eraan gaan, maar verder verstandig van Perez, hij moest gewoon zorgen dat hij Leclerc achter zich hield en dat is gelukt.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dodelijk alleen als je iemand beter kunt vinden. En daar zoeken ze nu al jaren naar.
De teamgenoot pusht steeds harder tot het misgaat en hij in de vangrail staat. Het is een patroon.
Dan heb je nog de uitleg van Perez over de race van gisteren: ze moesten managen, niet pushen
We hebben gehoord dat Max werd gevraagd het rustig aan te doen ivm de banden.
Perez heeft zich wat beter aan die opdracht gehouden misschien? Liep desondanks nog een paar tellen uit op Leclerc.
Omdat Baku een stop and go circuit is en Spa wat meer finesse vraagt van de coureur.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vraag me überhaupt af of Perez die wedstrijd heeft geprobeerd te winnen. Of bij voorbaat al lekker dacht Max is sneller dus ik doe het rustig aan. In Baku was die namelijk wel gewoon sneller en kon die controleren.
Zou goed kunnen. Zie ook dat Max vorig jaar Perez ook op 17 seconden reed. Dus in dat opzicht niet eens verrassend. Maar nog steeds opmerkelijk.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat Baku een stop and go circuit is en Spa wat meer finesse vraagt van de coureur.
Ook vorig jaar was het verschil in sector 2 enorm en toen had Perez zelfs wat meer vleugel staan.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. Zie ook dat Max vorig jaar Perez ook op 17 seconden reed. Dus in dat opzicht niet eens verrassend. Maar nog steeds opmerkelijk.
Ik vond het van beiden niet zo heel slim maar dat kan Sainz zich als routinier zwaarder aantrekken dan de rookie Piastri.quote:Op maandag 31 juli 2023 15:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat die zelf ineens naar binnen dook was eigenlijk juist de optimistische move. Vind ik dan![]()
En als je het een racing incident noemt waarom dan nog vinger wijzen.
Sainz is zelf degene die zich verremd (ergo: een fout maakt).. racing incident verder wat mij betreft, ook van Piastrawas het niet al te snugger.quote:Op maandag 31 juli 2023 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik begin Sainz steeds minder te mogen.
Al was het volledig de fout van Piastri, geen enkele reden om nog een trap na te geven zo.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:02 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Sainz is zelf degene die zich verremd (ergo: een fout maakt).. racing incident verder wat mij betreft, ook van Piastrawas het niet al te snugger.
Er was gewoon ruimte aan de buitenkant, dus met een lockup aan komen zeilen en dan iemand anders afknijpen die niet weg kan is gewoon niet slim. Het is ook niet de eerste keer dat Carlos op Spa komt.quote:Op maandag 31 juli 2023 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het van beiden niet zo heel slim maar dat kan Sainz zich als routinier zwaarder aantrekken dan de rookie Piastri.
Maar Piastri duikt in het gat waarvan iedere ervaren coureur weet dat het geen gat is omdat je in de muur eindigt, ik heb dit ongeluk al zo vaak gezien daar.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er was gewoon ruimte aan de buitenkant, dus met een lockup aan komen zeilen en dan iemand anders afknijpen die niet weg kan is gewoon niet slim. Het is ook niet de eerste keer dat Carlos op Spa komt.
Ocon is echt geen topteam kandidaat. Er zitten er veel te veel voor hem, ook rijders die jonger zijn.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:13 schreef Sked het volgende:
[..]
Niet dat ik hem goed genoeg vind, maar toen was het nog echt een jonkie. In tegenstelling tot Perez.
Eens, Ocon kon Perez nauwelijks handelen. Piastri heeft meer toekomst. Ocon is al te licht bevonden.quote:Op maandag 31 juli 2023 17:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ocon is echt geen topteam kandidaat. Er zitten er veel te veel voor hem, ook rijders die jonger zijn.
Ik denk dat alle top 4 teams liever Piastri in de tweede wagen hebben dan Ocon.
Piastri heeft mijns inziens al laten zien dat hij het heel goed kan. Die had ook zeker de punten gepakt als hij niet uitgevallen was.quote:Op maandag 31 juli 2023 17:50 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Eens, Ocon kon Perez nauwelijks handelen. Piastri heeft meer toekomst. Ocon is al te licht bevonden.
Ik vraag mij af of hij dit werkelijk zelf heeft geplaatst, of met inspraak van Ferrari.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al was het volledig de fout van Piastri, geen enkele reden om nog een trap na te geven zo.
quote:Op maandag 31 juli 2023 18:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of hij dit werkelijk zelf heeft geplaatst, of met inspraak van Ferrari.
Bijna zes jaar geleden, veel veranderingen hebben er in die tijd plaats gevonden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 31 juli 2023 19:21 schreef Nattekat het volgende:
Deze strijd om P1 was spannender dan die in de race
quote:
quote:Op maandag 31 juli 2023 19:21 schreef Nattekat het volgende:
Deze strijd om P1 was spannender dan die in de race
Als een Ricciardo in de Alpha Tauri.quote:
Op https://www.thuisserver.n(...)dchaig&tab=tab_table kan je het zelf opzoeken.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:18 schreef beantherio het volgende:
Eindelijk weer bij de beste 50.![]()
Waar kan ik vinden wat ik vorig jaar was?
nee hoor. Dat heb je 293 keer gedaanquote:Op maandag 31 juli 2023 20:28 schreef ZaZoe het volgende:
Ik bespeur dat ik 292 keer op de knop invoeren geklikt heb gisteren.
Dank!quote:Op maandag 31 juli 2023 20:29 schreef Sked het volgende:
[..]
Op https://www.thuisserver.n(...)dchaig&tab=tab_table kan je het zelf opzoeken.
quote:Op maandag 31 juli 2023 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee hoor. Dat heb je 293 keer gedaan
Zwaaien naar de tribunes.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Max heeft volgens mij bijna de gehele race lang niet voluit gereden op Eau Rouge/Raidillon
quote:Op maandag 31 juli 2023 20:58 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Hoop dat deze nog niet besproken is
Geweldigquote:Op maandag 31 juli 2023 20:58 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
de enige manier dat er nog kans is voor de rest om bij Max in de buurt te blijvenquote:Op maandag 31 juli 2023 20:58 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Dit is niet zo handig van Marko. Fulltime in de pitbox van RB begeven en zoveel met Verstappen bezig zijn terwijl die naar het schijnt op de payroll van Alpha Tauri staat....quote:
quote:Op maandag 31 juli 2023 19:12 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "F1 2023 GPs" van 23-02-2023 t/m 31-07-2023
nr / aantal posts / gebruiker
01 2515 Nattekat
02 2500 TheStigsDutchCousin
03 1846 Whiskers2009
04 1697 ESF1Gamer
05 1496 Peterselieman
06 1448 3rr0r
07 1419 StephanL
08 1306 greysbones
09 1278 Sally
10 0970 Nizno
11 0943 WheeledWarrior
12 0929 PS.
13 0865 DKUp
14 0852 Mano_
15 0838 Starflyer
16 0790 Jane
17 0787 Kleffe_Dop
18 0763 TweedeKlum
19 0754 -XOR-
20 0699 Zipportal
21 0651 HiDiHo
22 0638 Gehrman
23 0615 Evenstar
24 0584 Tijn
25 0542 LTVDK
26 0524 Nober
27 0519 Rianne84
28 0504 Tarado
29 0483 ChevyCaprice
30 0477 daNpy
31 0459 Zorro
32 0458 PzKpfw
33 0452 wdn
34 0432 SiGNe
35 0430 THEFXR
36 0406 Sked
37 0377 Mexicanobakker
38 0356 tripel7
39 0292 ZaZoe
40 0285 Newone82
41 0261 Weltschmerz
42 0251 R-woud93
42 0251 heywoodu
44 0250 Perox
45 0248 opgebaarde
46 0245 Kickinalfa
47 0239 Luctor.et.Emergo
48 0238 beantherio
49 0237 Sabata
50 0231 ZwoerdDan heb ik zondag amper gepost, want samen met een vriend F1 kijken op de bank nSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Zat je op hem te posten?quote:Op maandag 31 juli 2023 21:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan heb ik zondag amper gepost, want samen met een vriend F1 kijken op de bank n
Nehquote:
I.v.m. onderduiken van de budgetcap?quote:Op maandag 31 juli 2023 21:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is niet zo handig van Marko. Fulltime in de pitbox van RB begeven en zoveel met Verstappen bezig zijn terwijl die naar het schijnt op de payroll van Alpha Tauri staat....
quote:Op maandag 31 juli 2023 23:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
I.v.m. onderduiken van de budgetcap?
Marko is hoofd van de junior afdeling. En laten die nou zowel bij Alpha Tauri en Red Bull Racing reserve zijn. Dus hij heeft alle recht om in beide pitboxen aanwezig te zijn.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is niet zo handig van Marko. Fulltime in de pitbox van RB begeven en zoveel met Verstappen bezig zijn terwijl die naar het schijnt op de payroll van Alpha Tauri staat....
Naar het schijnt?quote:Op maandag 31 juli 2023 21:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik snap geen ruk van die hele post. Marko is atlijd vooral in de RB pits te vinden geweest en sinds wanneer zou Max door Alpha Tauri betaald worden dan?quote:
Kleine correctiequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap geen ruk van die hele post. Marko is atlijd vooral in de RB pits te vinden geweest en sinds wanneer zou Max Marko door Alpha Tauri betaald worden dan?
we weten het nu wel hoor.....kap er toch eens mee joh klein kindquote:Op zondag 30 juli 2023 17:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na de sprintrace
Big ifquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Marko is hoofd van de junior afdeling. En laten die nou zowel bij Alpha Tauri en Red Bull Racing reserve zijn. Dus hij heeft alle recht om in beide pitboxen aanwezig te zijn.
Sowieso was dat vorig jaar blijkbaar geen probleem, dus waarom zou het nu wel een probleem zijn?
Marko werkt voor Red Bull Gmbh voor zover ik weet en niet voor de F1 teams, AT is een volledige dochter van Red Bull Gmbh natuurlijk dus het kan zijn dat gedaan wordt voor accountancy redenen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 07:39 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Kleine correctie![]()
Als dit al zo is, dan zou ik dit niet eens vreemd vinden. Marko is verantwoordelijk voor het signaleren en binnenhalen van nieuw, jong talent.
Dit doet hij in eerste instantie voor AT (zodat RB hier later mogelijk ook profijt van krijgt).
Voor zover ik weet is dat ook zijn hoofdtaak, en in die hoedanigheid zou het mij niets verbazen als hij (in elk geval deels) salaris ontvangt van AT. Lijkt mij volledig legitiem.
Enormquote:
Sterker nog, AlphaTauri is een door Red Bull opgericht kledingmerk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Marko werkt voor Red Bull Gmbh voor zover ik weet en niet voor de F1 teams, AT is een volledige dochter van Red Bull Gmbh natuurlijk dus het kan zijn dat gedaan wordt voor accountancy redenen.
Wat zit je nou interessant te doen met je Gmbhquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Marko werkt voor Red Bull Gmbh voor zover ik weet en niet voor de F1 teams, AT is een volledige dochter van Red Bull Gmbh natuurlijk dus het kan zijn dat gedaan wordt voor accountancy redenen.
In dit topic is het mischien nuttig om een onderscheid te maken tussen Red Bull het F1 team en Red Bull GmbH die frisdrank produceert want als je alleen Red Bull zegt dan dekt het de ladig niet in dit topic.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:50 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat zit je nou interessant te doen met je GmbhNoem het dan ook goed, en zeg GmbH.
Maar je noemt Heineken toch ook geen Heineken NV als je over bier praat?
Als je zijn post leest dan begrijp je meteen waarom hij het zo schrijft.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:50 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat zit je nou interessant te doen met je GmbhNoem het dan ook goed, en zeg GmbH.
Je geeft toch al aan waar het om gaat in je post?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In dit topic is het mischien nuttig om een onderscheid te maken tussen Red Bull het F1 team en Red Bull GmbH die frisdrank produceert want als je alleen Red Bull zegt dan dekt het de ladig niet in dit topic.
Als ik zeg dat Marko bij Red Bull in dienst is dan snap jij, in een F1 topic, natuurlijk meteen dat het om Red Bull GmbH gaat. Toch?
Dus mischien minder een geval van interessant doen maar meer een geval van duidelijk zijn en dat zelfs zonder op de man te spelen. Probeer het eens?
Ferrari NV als je over Ferrari praat of Ikea NV als je over Ikea praatquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:50 schreef PS. het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
F1 heeft weer eens wat heerlijke beelden voorgeschoteld
Eerste stint wel daarna niet meer. Perez en Verstappen liften beiden in au rouge. Zelfs die snelste ronde poging van Verstappen was niet voluit.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Max heeft volgens mij bijna de gehele race lang niet voluit gereden op Eau Rouge/Raidillon
Er mocht toch eens verwarring onstaan met Ferrari F.lli Lunelli S.p.A., moet je niet willen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari NV als je over Ferrari praat of Ikea NV als je over Ikea praat
Wat dus ook onzin is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar echt hoor, er was alle reden om duidelijk te maken dat het om het grote RB in plaats van het F1 team ging
Wat dus geen onzin is.quote:
Geef eens een bron?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:40 schreef PS. het volgende:
[..]
Ah, want Marko werkt niet voor Red Bull RACING?
Beetje de omgedraaide wereld niet? Ik ben niet degene die beweert dat hij werkt voor een frisdrankjes fabriek.quote:
quote:Helmut Marko, of beter gezegd Dr. Helmut Marko, is de belangrijkste adviseur van het Red Bull Racing-team in de Formule 1 waarvoor Max Verstappen rijdt. De oude Oostenrijker is al decennialang aan het energiedrankjesmerk verbonden dankzij zijn vriendschap met Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz. Marko overziet onder meer de doorstroom van jong talent binnen de eigen gelederen en geldt als ware talentwatcher.
Marko is een van de oudste personen van de huidige paddock. De man die blind is aan zijn linkeroog werd tijdens de Tweede Wereldoorlog geboren in het door Nazi-Duitsland bezette Oostenrijk. Op school raakte hij bevriend met latere Formule 1-wereldkampioen Jochen Rindt en de twee jongetjes hadden samen één doel: autoracen op het hoogste niveau. Dat lukte Marko: in navolging van zijn schoolkameraadje schopte hij het helemaal tot aan de koningsklasse. Marko reed in de jaren ’70 zelf negen Grands Prix in de Formule 1.
Veel succes had Marko, die afgestudeerd is in rechten en zichzelf daarom ‘doctor’ mag noemen, in de Formule 1 niet. De sportscarwereld was hem beter gezind. Samen met de Nederlandse coureur Gijs van Lennep won Helmut Marko in 1971 de fameuze 24 uursrace van Le Mans voor Porsche. De racecarrière van Marko kwam tot een abrupt einde toen tijdens de Franse Grand Prix van 1972 een door een andere coureur opgeworpen steen dwars door zijn vizier sloeg. Sindsdien kan Marko enkel nog door zijn rechteroog zien en heeft hij een glazen oog op de plek waar ooit zijn linkeroogbal zat.
Een illusie armer besloot Marko zich te richten op het managen van coureurs. De Oostenrijker begeleidde landgenoten Gerhard Berger (jaren ’80) en Karl Wendlinger (jaren ’90) naar de top en richtte en passant een eigen raceteam op, RSM Marko. In 1996 won Marko dankzij coureur Jörg Müller de belangrijkste titel onder de Formule 1 – de Formule 3000 – als teambaas, een jaar later kwam toenmalig pupil Juan Pablo Montoya nipt tekort om die stunt te herhalen.
Vanwege zijn goede zakenrelatie met Dietrich Mateschitz, die als eigenaar van Red Bull al geld in het RSM Marko-team pompte, was één en één snel twee. In eerste instantie werd Marko leider van het Red Bull-junior team, dat al bestond vóórdat Red Bull überhaupt in de Formule 1 debuteerde. Eén van Marko’s eerste Red Bull-junioren die het tot de Formule 1 schopte was de Braziliaan Enrique Bernoldi, die een jaartje de teamgenoot van Max Verstappens vader Jos was.
Toen Mateschitz besloot het Formule 1-team van Jaguar over te nemen, was Marko logischerwijs een handlanger. Op voorspraak van Marko werd de succesvolle Formule 3000-teambaas Christian Horner benaderd om de rol als teambaas op zich te nemen. Marko overzag het talentenprogramma op zijn beurt, waarin hij geweldige zaken deed door onder meer Sebastian Vettel naar de top te begeleiden, Daniel Ricciardo te coachen en op een regenachtig weekend in Neurenberg zijn oog te laten vallen op ene Max Verstappen.
Marko heeft ondanks zijn lange loopbaan op het hoogste niveau niets aan scherpte ingeboet. Tegenwoordig weet de Oostenrijker nog geregeld krantenkoppen te scoren, doordat hij geen blad voor de mond neemt. Nog altijd zwaait hij de scepter over het Red Bull-juniorteam en beveelt hij Horner en AlphaTauri-teambaas Franz Tost aan welke rijder volgens hem in welk stoeltje terecht moet komen.
Hij leidt onder andere het junior programma, waarvan de coureurs vooral bij AlphaTauri aan de slag gaan. Dus nee, hij werkt niet alleen voor Red Bull Racing, maar voor beide Red Bull teams en het junior programma.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:55 schreef PS. het volgende:
[..]
Beetje de omgedraaide wereld niet? Ik ben niet degene die beweert dat hij werkt voor een frisdrankjes fabriek.
Volgens mij zien we hem elke week aan het werk bij Red Bull Racing... Daar zijn niet echt bronnen voor nodig.
Oh, je hebt Wolff even geappt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij leidt onder andere het junior programma, waarvan de coureurs vooral bij AlphaTauri aan de slag gaan. Dus nee, hij werkt niet alleen voor Red Bull Racing, maar voor beide Red Bull teams en het junior programma.
Sowieso schijnt hij niet op de loonlijst van RBR te staan als ik Wolff mag geloven.
Dat was vorige week in het nieuws, dat hij niet tot de drie uitzonderingen van de budget cap, wat salaris betreft, behoorde van RBR. En dat dat onderzocht moest worden volgens sommige teams.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:05 schreef PS. het volgende:
[..]
Oh, je hebt Wolff even geappt?
Ik bedoel, ik moet met bronnen komen, ga dan zelf niet raaskallen.
https://sportsmanor.com/f(...)ng-an-investigation/quote:Therefore, on paper, Marko doesn’t necessarily have a contract with the F1 team despite playing an integral part in the junior academy. Consequently, the Austrian’s salary will remain excluded from the budget cap. But, what’s strange is that Marko himself reportedly acknowledged currently under a ‘contract’ with Red Bull which left the entire paddock puzzled.
Ja, dus dan werk je toch niet voor een blikjes frisdrankfabrikant? Daar ging de discussie uiteindelijk om.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat was vorige week in het nieuws, dat hij niet tot de drie uitzonderingen van de budget cap, wat salaris betreft, behoorde van RBR. En dat dat onderzocht moest worden volgens sommige teams.
[..]
https://sportsmanor.com/f(...)ng-an-investigation/
En dat hij o.a. adviseur van Red Bull Racing is, wil nog niet zeggen dat dat het enige is wat hij doet. Zo was hij tot voor kort leider van het junior programma (dacht zelf dat hij dat nog steeds was, maar blijkbaar niet meer), en bemoeit hij zich met het aantrekken en afstoten van coureurs van AlphaTauri (zoals Nyck de Vries).
De vraag is dus met welke Red Bull Marko dat contract heeft. Blijkbaar niet met het raceteam.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:38 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja, dus dan werk je toch niet voor een blikjes frisdrankfabrikant? Daar ging de discussie uiteindelijk om.
En ben er nu wel klaar mee, manmanmanm
Marko was verantwoording aan Mateschitz schuldig en alleen aan hem.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De vraag is dus met welke Red Bull Marko dat contract heeft. Blijkbaar niet met het raceteam.
En nu dus aan Oliver Mintzlaff, de CEO Corporate Projects and New Investments van Red Bull GmbH die die taak heeft overgenomen na het overlijden van Mateschitz.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:50 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Marko was verantwoording aan Mateschitz schuldig en alleen aan hem.
Hij staat in de boeken bij Red Bull F1 als "adviseur", maar hij heeft alles voor het zeggen. Horner doet dagelijkse leiding.
En wat een dom gelul in de F1 sub door ongeinformeerde idioten.
Dan is het maar goed dat het toch nog ging regenen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:05 schreef Nattekat het volgende:
Hun rijhoogte was te laag voor droog weer
Dat maakt geen ene donder uit als je op slicks blijft rijdenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat het toch nog ging regenen.
Ik denk dat het voor veel teams hit en mis is geweest door de verregende training, wat mij betreft sluit ik me dan ook bij je aan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat maakt geen ene donder uit als je op slicks blijft rijden
Sterker nog, het maakt het makkelijker om bovenaan de Raidillion plots in de banden te klappen. Het loopvlak van inters is dikker, dus dan staat de auto ook hoger. Dat zorgde ervoor dat RB lager stond dan ze anders hadden gestaan.
Het zorgde wel voor vette inhaalacties, die verregende trainingenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:33 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel teams hit en mis is geweest door de verregende training, wat mij betreft sluit ik me dan ook bij je aan.
WEG MET DE SPRINT RACES
Of een langere training vooraf aan de kwalificatie zodat er toch een redelijke voorbereiding is.
Dat is inderdaad mooi maar het is zo jammer dat het ten koste gaat van de voorbereiding. Als een team mis zit dan kunnen ze niets meer aanpassen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Voordeel van de sprint was dit weekend en in Oostenrijk dat je racing kon zien in verschillende omstandigheden, namelijk droos en nat. Sprint + race opent dus een bepaald window waar je racing kan zien. Vond ik wel persoonlijk vet.
Klopt, dat is wel een redelijk nadeel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mooi maar het is zo jammer dat het ten koste gaat van de voorbereiding. Als een team mis zit dan kunnen ze niets meer aanpassen.
Probleem is dat ze hopen dat een van de topteams het dan mis heeft en dat er op die manier onvoorspelbare resultaten ontstaan. Maar in de praktijk zullen juist de mindere teams last hebben van de kortere voorbereiding.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 23:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mooi maar het is zo jammer dat het ten koste gaat van de voorbereiding. Als een team mis zit dan kunnen ze niets meer aanpassen.
Blikjes frisdrankfabrikant is red bull natuurlijk niet. Ze produceren geen blikjes en geen frisdrank en ze vullen de blikjes niet af. Heel Red Bull is effectief een Marketing concept en Dr. Helmut Marko kan daar prima voor sponsoring werken als hij nieuwe talenten jaagt. Is ook beter voor de budgetcapquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:38 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja, dus dan werk je toch niet voor een blikjes frisdrankfabrikant? Daar ging de discussie uiteindelijk om.
En ben er nu wel klaar mee, manmanmanm
Jahoooooorquote:Op woensdag 2 augustus 2023 08:32 schreef Tarado het volgende:
Ik zag verschillende bronnen vermelden dat zowel Perez als Verstappen eau rouge niet voluit namen en daar zo'n beetje 0.4s lieten liggen, meest plausibele reden was dat ze bang waren om de skid plank teveel af te slijten omdat ze vrijdag de setup niet hebben kunnen finetunen.
Maar betekent dus dat er nog wel wat meer in die auto zit.
Bron, beetje lang van stof wel maar we hebben 3 weken
vind het maar een vage bronquote:Op woensdag 2 augustus 2023 08:32 schreef Tarado het volgende:
Ik zag verschillende bronnen vermelden dat zowel Perez als Verstappen eau rouge niet voluit namen en daar zo'n beetje 0.4s lieten liggen, meest plausibele reden was dat ze bang waren om de skid plank teveel af te slijten omdat ze vrijdag de setup niet hebben kunnen finetunen.
Maar betekent dus dat er nog wel wat meer in die auto zit.
Bron, beetje lang van stof wel maar we hebben 3 weken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |