Een historisch onderzoek naar UAPquote:Dit creëert een "veilige methode" waarmee huidige of voormalige overheidsmedewerkers of aannemers UAP-gerelateerde informatie kunnen indienen bij AARO.
Informatie waarin ze geïnteresseerd zijn omvat "elke activiteit of programma [..] gerelateerd aan UAP, inclusief met betrekking tot het ophalen van materiaal, materiaalanalyse, reverse engineering, onderzoek en ontwikkeling, detectie en tracking, ontwikkelings- of operationele testen, en beveiliging en handhaving."
Podcastquote:De reikwijdte van dit historische verslag is verbreed en gaat om de betrokkenheid van de inlichtingengemeenschap bij UAP-aangelegenheden, die teruggaat tot 1 januari 1945.
In dit verslag moet staan:
- overzicht van alle geheime programma's rond UAP
- geslaagde of niet-geslaagde pogingen om UAP te identificeren en op te sporen
- alle pogingen om de publieke opinie te verdoezelen, te manipuleren, te verbergen [..]
Fijn, notabene een mod die er weer zo gestrekt in moet vliegen. Net op het moment dat de discussie weer op een normale manier verliep.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:19 schreef Tijger_m het volgende: [..] Sorry? Als je de verhalen niet gelooft moet je je mond houden of zo? Zo werkt dat niet op FOK! dus doe jij maar even normaal, ik geef mijn mening net zoals je de mensen die er wel in geloven.
Dit is nieuwe informatie voor mij. Waar lees je dit?quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende: Maar leg dan eens uit waarom aliens alleen de VS zouden bezoeken en alleen daar sporen van aliens te vinden zouden zijn?
Houd hier gewoon mee op man.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, waar vinden we die sporen buiten de VS dan? De pyramides? (Kijk, nu ben ik het absurd aan het maken)
Hou jij gewoon even op te doen alsof jij dat mag bepalen. Als je moeite hebt met kritiek dan is dat jouw probleem, ik deel jullie geloof niet en zolang dit topic in NWS staat mag ik dat gewoon hier posten.quote:
Het probleem is dat jouw 'kritiek' alleen maar aantoont hoe slecht je ingelezen bent. De betreffende zelf heeft het nota bene over o.a. een craft uit Sicilië.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hou jij gewoon even op te doen alsof jij dat mag bepalen. Als je moeite hebt met kritiek dan is dat jouw probleem, ik deel jullie geloof niet en zolang dit topic in NWS staat mag ik dat gewoon hier posten.
Niemand heeft hier problemen met kritiek. Al maandenlang wordt hier op een normale manier over gesproken met elkaar (voors- en tegens). Waar men in dit topic steeds tegenaan loopt is het ridiculiseren van het onderwerp. Dat is ook precies het probleem geweest voor klokkenluiders al die jaren, en ook de reden geweest dat er nu wordt gesproken over UAP’s. Het is dat kinderlijke gedrag “ah hij heeft een UFO gezien, hij is gek! Waar zijn de foto’s?” waar men onderuit probeert te komen, omdat het meteen de discussie doodslaat. Iets waar jij op deze manier actief deel aan neemt.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hou jij gewoon even op te doen alsof jij dat mag bepalen. Als je moeite hebt met kritiek dan is dat jouw probleem, ik deel jullie geloof niet en zolang dit topic in NWS staat mag ik dat gewoon hier posten.
Als mod zou je het voorbeeld moeten geven, discussie moeten voeren over het nieuws in dit topic...niet lopen ouwehouren met Aliens landen alleen in de VS hahahaha...Pyramides hahaha.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus er is bewijs voorhanden dat er aliens geland zijn en op Sicilie hebben ze zo'n intergalactisch voertuig? Da's nieuws voor mij maar ik neem aan dat jij een link hebt met de informatie?quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het probleem is dat jouw 'kritiek' alleen maar aantoont hoe slecht je ingelezen bent. De betreffende zelf heeft het nota bene over o.a. een craft uit Sicilië.
Je krijgt kritiek op iets omdat mensen het met je oneens zijn. Er wordt niet geroepen om een ban.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je je in zou lezen in dit onderwerp, zou je weten waarom de bewijsvoering en het gebrek ervan het zwaartepunt is in de discussie en dat er op dit moment wetten voor worden gemaakt.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus er is bewijs voorhanden dat er aliens geland zijn en op Sicilie hebben ze zo'n intergalactisch voertuig? Da's nieuws voor mij maar ik neem aan dat jij een link hebt met de informatie?
Mischien moet je niet doen alsof er bewijzen zijn terwijl het om opinies, netjes uitgedrukt, gaat.
Ik beantwoord hiermee alleen de stupide insinuatie 'uiteraard alleen in Amerika..'. Misschien is dit onderwerp inderdaad kansloos als jouw begripsvermogen hier niet zelfstandig tot wist te komen. Wacht maar gewoon op (meer/betere) foto's en video's o.i.d..quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus er is bewijs voorhanden dat er aliens geland zijn en op Sicilie hebben ze zo'n intergalactisch voertuig? Da's nieuws voor mij maar ik neem aan dat jij een link hebt met de informatie?
Mischien moet je niet doen alsof er bewijzen zijn terwijl het om opinies, netjes uitgedrukt, gaat.
Alleen zijn dat geen cases. Het is op zijn best onbevestigde waarnemingen zonder afdoende uitleg. Nul komma nul bewijs dat er iets buitenaards gezien is.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:47 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Als mod zou je het voorbeeld moeten geven, discussie moeten voeren over het nieuws in dit topic...niet lopen ouwehouren met Aliens landen alleen in de VS hahahaha...Pyramides hahaha.
Het is serieus nieuws dat het Congress hearings houdt onder ede, waar claims en feiten opgetekend worden rondom UFO/UAP. Zaken die nu verder onderzocht kunnen/gaan worden, in de openbaarheid.
@:alpeko en ik hebben je naar wat cases verwezen buiten de VS. Veel leesplezier gewenst.
Ik denk dat veel users daar anders naar kijken. Je hebt als mod ook een bepaalde macht. Op een ander forum kreeg ik regelmatig een ban in discussie met een mod. Dat moet je voorkomen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen zijn dat geen cases. Het is op zijn best onbevestigde waarnemingen zonder afdoende uitleg. Nul komma nul bewijs dat er iets buitenaards gezien is.
Je doet alsof er bewijzen zijn maar het is zo ongeveer hetzelfde nivo als Bijbelse wonderen. En heeft hetzelfde gehalte aan geloof vs bewijs.
PS: Ook voor jou, mods zijn gewoon users als ze posten dus kap maar gewoon maar dit soort aanvallen, ik hoef helemaal geen voorbeeld te geven, ik moet mij, net als jij, aan de policy houden.
Dit hele topic gaat over bewijs of geen bewijs. Het gaat over de beweringen die Grush doet. O.a. dit was er eentje van. Eerste buitgemaakte object zou in de buurt van Milaan zijn gecrasht door Mussolini zijn veilig gesteld en tijdens WOII bij toeval zijn ontdekt door de Amerikanen die het naar de VS hebben verscheept.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je postte letterlijk dat ik weg moest gaan.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:58 schreef Dusthor92 het volgende:
@:tijger_m Je reactie op mij is ineens verwijderd, dus ik moet er maar even zo op reageren:
Je hoeft van niemand weg. Zolang je niet steeds die insinuaties doet om het onderwerp in het gekkiehokje weg te zetten, kun je toch prima kritiek uitten?
Niemand heeft daar de afgelopen tijd problemen mee gehad en dat zal bij jou echt niet anders zijn.
Knappe vent als je je in ca 20 minuten ingelezen hebt in de cases Mosul, Rendlesham Forrest, Brazilië (zie de docu over de Varginha case), Chili, Soesterberg en de Belgische UFO golf.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen zijn dat geen cases. Het is op zijn best onbevestigde waarnemingen zonder afdoende uitleg. Nul komma nul bewijs dat er iets buitenaards gezien is.
Je doet alsof er bewijzen zijn maar het is zo ongeveer hetzelfde nivo als Bijbelse wonderen. En heeft hetzelfde gehalte aan geloof vs bewijs.
PS: Ook voor jou, mods zijn gewoon users als ze posten dus kap maar gewoon maar dit soort aanvallen, ik hoef helemaal geen voorbeeld te geven, ik moet mij, net als jij, aan de policy houden.
Nee ik probeer het weer enigszins leesbaar te krijgen en back-on-trackquote:Op donderdag 27 juli 2023 15:01 schreef Jaroon het volgende:
Ineens zijn er posts verdwenen......het is toch niet zo dat een meediscussiërende mod dat heeft geregeld? Dat zou mijn punt maken
Ja als je hier als boos kind rond blijft stampen met als enig ogenschijnlijk doel het onderwerp te ridiculiseren, dan kun je wat mij betreft beter wegblijven ja.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je postte letterlijk dat ik weg moest gaan.
Net een vreemd moment. Liep het echt te ver uit de hand? Niet gezien.quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee ik probeer het weer enigszins leesbaar te krijgen en back-on-track
Was de tegenhanger hiervan niet iets in de trend dat het universum zoals wij die kennen niet lang genoeg kan bestaan om voor een Bolzmannbrein te ontstaan?quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Hele punt met dit topic, en dan bedoel ik het in het algemeen en dus niet alleen op FOK!, is dat het moeite kost om je fantasie niet de vrije loop te laten
Ik blijf erbij, de sightings zijn de eerste Alzheimer symptomen van het Bolzmannbrein.
Misschien kunnen we voor het filosoferen uitwijken naar TRU, er zijn zoveel theoriën, cases etc. waar buitenaards de minst exotische variant is.quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Hele punt met dit topic, en dan bedoel ik het in het algemeen en dus niet alleen op FOK!, is dat het moeite kost om je fantasie niet de vrije loop te laten
Ik blijf erbij, de sightings zijn de eerste Alzheimer symptomen van het Bolzmannbrein.
O.a. radar beelden zijn dan toch weer wat anders.quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Juist, daarom slinger ik ook juist een waanzinnige verklaring erin, dan hebben we dat ook maar weer gehad, ieder zo zijn functiequote:Op donderdag 27 juli 2023 15:34 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Misschien kunnen we voor het filosoferen uitwijken naar TRU, er zijn zoveel theoriën, cases etc. waar buitenaards de minst exotische variant is.
Ik ben blij dat we (grootdeels) een volwassen discussie kunnen voeren op FOK, over het nieuws en de ontwikkelingen rondom het UFO/UAP thema.
Ik bedoelde het positieve zin! En kudos voor de Pixies referencequote:Op donderdag 27 juli 2023 15:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Juist, daarom slinger ik ook juist een waanzinnige verklaring erin, dan hebben we dat ook maar weer gehad, ieder zo zijn functie
Klopt. Mensen willen altijd als in een kudde aan het handje worden gehouden. Lekker veilig en "niemand lacht me erom uit". Of door iemand in een witte jas aan het handje, of door een mededeling uit de politiek. Zelf in beweging komen lukt maar niet. Journalisten liggen niet meer in de struiken te wachten met gevaar voor eigen leven omdat ze vervolgt worden door geheime diensten. Nee ze zitten op kantoor de nagels te lakken tot er een bericht binnenrolt. Zelf leren nadenken of proberen een werkbaar axioma te creëren voor henzelf met "occams razor" ernaast is er nauwelijks nog bij.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:24 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Pas als Biden of NASA een pers conferentie geeft waarin openlijk toegegeven wordt dat er intelligente buitenaardse wezen zijn die ons hebben bezocht, pas dan zullen de meeste mensen echt het gevoel krijgen dat het echt is.
Tot die tijd zal 99% van de mensen dit process negeren of hun schouders ophalen.
Het is net als met doping bij het wielrennen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:51 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Klopt. Mensen willen altijd als in een kudde aan het handje worden gehouden. Lekker veilig en "niemand lacht me erom uit". Of door iemand in een witte jas aan het handje, of door een mededeling uit de politiek. Zelf in beweging komen lukt maar niet. Journalisten liggen niet meer in de struiken te wachten met gevaar voor eigen leven omdat ze vervolgt worden door geheime diensten. Nee ze zitten op kantoor de nagels te lakken tot er een bericht binnenrolt. Zelf leren nadenken of proberen een werkbaar axioma te creëren voor henzelf met "occams razor" ernaast is er nauwelijks nog bij.
Ergo: "Never underestimate stupid people in large crowds"
Straks komt er een officiële mededeling en let dan op he! Iedereen heeft dan ineens op miraculeuze wijze verstand van UAP, en ze "hadden het altijd al geweten".
Kut kudde
Het is hetzelfde met Max Verstappen. Echte F1 fanaten van voor de tijd van Max Verstappen kregen ineens te maken met allerlei gelegenheids F1 debielen die 'verstand bleken te hebben van Formule 1'.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:13 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is net als met doping bij het wielrennen.
Allemaal beschuldigingen omdat het niet kan.
"Oh ja? Heb je bewijs dan? NEe he? We zijn heel vaak getest"
En dan maar belachelijk maken.
Volgens Ross Coulthard, die David Grusch interviewde, staan er meer klokkenluiders op en is het hek nu van de dam. Benieuwd of dat daadwerkelijk zo uit pakt.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:19 schreef Simmertje het volgende:
Nou vanochtend had ik het er nog over, maar zojuist een goede vriend van mij die appte wat er nou precies aan de hand is want hij ziet opeens allemaal ufo berichten voorbij komen. Het nieuws lijkt dus langzaam wel te verspreiden.
Hetzelfde zeiden Knapp en Corbell, die ook nog even een testimony hebben laten vastleggen, in de official records van de hearing.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Volgens Ross Coulthard, die David Grusch interviewde, staan er meer klokkenluiders op en is het hek nu van de dam. Benieuwd of dat daadwerkelijk zo uit pakt.
Ik vind dit wel een beetje een kinderlijke manier van redeneren. Feit is dat er nog weinig bekend is, al ben ik zelf wel heel enthousiast over de zittingen, mijn omgeving neemt het ter kennisgeving aan en gaat verder met hun leven. Wat verwacht je dan eigenlijk? Een wereldwijde opstand en nu de waarheid op tafel? De meeste mensen hebben maar 1 doel en dat is morgen weer een dag beleven. Niks mis mee toch?quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:51 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Klopt. Mensen willen altijd als in een kudde aan het handje worden gehouden. Lekker veilig en "niemand lacht me erom uit". Of door iemand in een witte jas aan het handje, of door een mededeling uit de politiek. Zelf in beweging komen lukt maar niet. Journalisten liggen niet meer in de struiken te wachten met gevaar voor eigen leven omdat ze vervolgt worden door geheime diensten. Nee ze zitten op kantoor de nagels te lakken tot er een bericht binnenrolt. Zelf leren nadenken of proberen een werkbaar axioma te creëren voor henzelf met "occams razor" ernaast is er nauwelijks nog bij.
Ergo: "Never underestimate stupid people in large crowds"
Straks komt er een officiële mededeling en let dan op he! Iedereen heeft dan ineens op miraculeuze wijze verstand van UAP, en ze "hadden het altijd al geweten".
Kut kudde
Wat vandaag gebeurt is een kwestie van oorzaak en gevolg. En een beetje dreigen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Volgens Ross Coulthard, die David Grusch interviewde, staan er meer klokkenluiders op en is het hek nu van de dam. Benieuwd of dat daadwerkelijk zo uit pakt.
Ja ja de toon ach ach.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:47 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een beetje een kinderlijke manier van redeneren. Feit is dat er nog weinig bekend is, al ben ik zelf wel heel enthousiast over de zittingen, mijn omgeving neemt het ter kennisgeving aan en gaat verder met hun leven. Wat verwacht je dan eigenlijk? Een wereldwijde opstand en nu de waarheid op tafel? De meeste mensen hebben maar 1 doel en dat is morgen weer een dag beleven. Niks mis mee toch?
Wat natuurlijk gevolgen zijn van dit soort denken, met de kennis die we nu hebben, is dat je af gaat vragen hoeveel de opgedane kennis van de gevonden/gestolen voertuigen bij heeft gedragen aan de vlucht naar de maan.quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:24 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ja ja de toon ach ach.
Er is al heel veel meer bekend over UAP and back engineered craft dan David Grush kan zeggen. Gelukkig heeft Steven Greer er al genoeg aan klokkenluider interviews op video staan. Dit is niet iets met een Tic Tacje alleen en een paar korrelige video's. Er is 80 jaar mee en aan gewerkt. Het is met recht een rabbit hole. De koude oorlog had meerdere redenen. Het najagen van vermeend niet menselijke technologie. De Amerikanen waren daar het beste in. Want die hebben plus 1000 militaire vliegbasissen overal ter wereld. Full spectrum dominance.
China, Rusland etc, etc hebben die luxe niet.
Omgeving Rotterdam toevallig?quote:Op donderdag 27 juli 2023 19:04 schreef TLC het volgende:
Hmm, nog niet zo lang geleden 3 harde knallen s'nachts buiten, maar dan ook echt hard hard en het was geen vuurwerk of onweer, bij de laatste knal was ik buiten en werd de hemel voor 1 seconde verlicht waarna meteen een harde knal volgde.
Zou het dan toch...
Nee, meer naar het zuidenquote:Op donderdag 27 juli 2023 19:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Omgeving Rotterdam toevallig?
Dat is zeker een mooie bijkomstigheid.quote:Op donderdag 27 juli 2023 20:25 schreef Dutchguy het volgende:
Trouwens ook mooi hoe de Democraten en Republikeinen gezamenlijk optrokken gisteren en er van alle zijden goede vragen gesteld werden. Ik las vandaag veel dat Amerikanen daar ook onder de indruk van waren. Een mooi bij-effect.
Er is zelfs een video gedeeld van het midden-oosten en er was een kaart waar alle meldingen over de hele wereld plaatsvonden. Dat was een bijeenkomst voor de hoorzitting. Je mag vinden wat je wilt uiteraard maar je staat wel voor aap wanneer je een mening vormt zonder dat je je ingelezen hebt.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik deel die hele ufo religie ook beslist niet. Heb ooit met zo'n figuur te maken gehad die me probeerde te bekeren tot dit geloof. Is niet gelukt en ik heb er alleen maar een enorme afkeer door gekregen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oeh, doet me weer aan de uitspraak van Coulthart denken over een UAP die zo groot was dat "they had to built a building over it"quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:49 schreef Akathisia het volgende:
Waarom gaan we er eigenlijk niet vanuit dat, als er interne onenigheden zijn (en dat openbaring niet de wens is van het pentagon), bewijs op dit moment vernietigd of dieper begraven wordt. Is er aangegeven dat er gekopieerd of gestolen materiaal in handen is van team openbaren?
Ik ben wel benieuwd: hoe verklaar jij het feit dat de drijvende kracht achter deze ontwikkelingen op dit moment volledige, bevestigde en gerespecteerde insiders zijn? Er is geen enkele samenzweringstheorie waarbij het zo werkt. Grusch, Lue Elizondo, Jay Stratton, Graves en Fravor? Stuk voor stuk zeer gewaardeerde mensen van binnenuit, die zonder zichtbaar eigen belang, en tegen alle ridiculisering en moddergooierij in, naar buiten treden en kiezen voor deze rare carrièrewending, en zelfs bereid zonder onder ede te verklaren? Ik ben ook nog steeds geen volledige believer, puur vanwege de extreemheid van de claims, maar kan als verklaring alleen maar verzinnen dat er binnen de hoogste regionen in het Amerikaanse establishment een soort groepspsychose gaande is. Dat voelt bijna nog gekker.quote:
Tuurlijk ga je daar van uit.quote:Op donderdag 27 juli 2023 22:49 schreef Akathisia het volgende:
Waarom gaan we er eigenlijk niet vanuit dat, als er interne onenigheden zijn (en dat openbaring niet de wens is van het pentagon), bewijs op dit moment vernietigd of dieper begraven wordt. Is er aangegeven dat er gekopieerd of gestolen materiaal in handen is van team openbaren?
Ja de eigenlijke vraag is derhalve of dit dan de beste (enige?) weg was.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 06:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Tuurlijk ga je daar van uit.
Als men al 90 jaar alles ontkent, dan zullen ze vast voorbereid zijn op een publieke ontkenning.
Hoe bizar ook, dit is het complotdenken nu voorbij, en de datum van de eerste 'crash' is verschoven naar 1933.quote:Op het eerste gezicht lijkt Grusch betrouwbaarder dan complotdenkers, die er rotsvast van overtuigd zijn dat buitenaardse wezens sinds 1947, toen de eerste vliegende schotel werd gespot, de aarde bezoeken.
Burlison claimt eerst dat 'we are billions of light years away from any other system'. Terwijl Alfa Centauri op zo'n 4 lichtjaar ligt..quote:Lang niet iedereen is overtuigd van Grusch’ claims. ‘Het idee dat een buitenaards ras technologisch zo ver is gevorderd dat het miljarden lichtjaren kan afleggen en daarna op de een of andere manier niet slim genoeg is om op aarde te landen en neerstort is iets dat ik een tikkeltje vergezocht vind’, aldus afgevaardigde Eric Burlison.
Daarnaast is het natuurlijk niet uit te sluiten dat zelfs de meest geavanceerde technologie nog steeds mankementen kan vertonen en een keer kan neerstorten. Of misschien bewust laten neerstorten?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 10:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Goed dat ze er een artikel aan besteden, alleen waarom deze foto kiezen?
[ twitter ]
Nog wel doorspekt met het oude stigma:
[..]
Hoe bizar ook, dit is het complotdenken nu voorbij, en de datum van de eerste 'crash' is verschoven naar 1933.
Dit argument ook weer.
[..]
Burlison claimt eerst dat 'we are billions of light years away from any other system'. Terwijl Alfa Centauri op zo'n 4 lichtjaar ligt..
En ik snap het argument natuurlijk wel, maar het is geen tegenargument voor de beweringen van Grusch. Grusch heeft het over de praktijk, zaken die je in onze echte eigen wereld kan onderzoeken, en dit is een theoretisch tegenargument.
Burlison haalt ook Occam's razor aan, dat het toch gewoon waarschijnlijk aardse voertuigen zijn. Maar Grusch weerspreekt dat, en geeft ook aan dat sommige bergingen zijn van ver voor de tijd van geavanceerde aardse voertuigen.
Volgens mij ging dat niet om gedood worden maar physically harmedquote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
In dit interview naderhand zegt Burlison dat hij 'breathless' was na het antwoord van Grusch op zijn vraag of mensen zijn gedood door UAP of door overheidsmensen die erbij betrokken zijn.
'Both' was het antwoord.
[ twitter ]
Ook opmerkelijk dat Burlison zegt dat in eerste instantie een SCIF (geheime kamer gesprek) werd tegengehouden..
Eerste waar je dan aan denkt is het verhaal van Philip Schneider.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
In dit interview naderhand zegt Burlison dat hij 'breathless' was na het antwoord van Grusch op zijn vraag of mensen zijn gedood door UAP of door overheidsmensen die erbij betrokken zijn.
'Both' was het antwoord.
[ twitter ]
Ook opmerkelijk dat Burlison zegt dat in eerste instantie een SCIF (geheime kamer gesprek) werd tegengehouden..
Hangt van je doel af. De informatie die nu live en onder ede voor Rubio en AOC (en wie nog meer?) besproken is, was grotendeels al bekend. Sommige dingen al jaren, andere pas enkele dagen. En niemand buiten de gemeenschap die er iets om gaf.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 07:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja de eigenlijke vraag is derhalve of dit dan de beste (enige?) weg was.
Precies. Er is een goede docu van zeg 15 jaar geleden waar ook al militairen, piloten, agenten, etc. officieel hun verklaringen aflegden. Ik dacht toen dat dat voor opschudding zou zorgen. Niets.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hangt van je doel af. De informatie die nu live en onder ede voor Rubio en AOC (en wie nog meer?) besproken is, was grotendeels al bekend. Sommige dingen al jaren, andere pas enkele dagen. En niemand buiten de gemeenschap die er iets om gaf.
Nu heb je een groter platform, meer mensen die de boodschap horen. Meer mensen die de boodschap zullen geloven, of het heersende verhaal in twijfel trekken. Het is namelijk nu officieel mede gedeeld.
Er zijn vast andere opties om de informatie mee te delen, en misschien ook wel meer dan dat er nu is medegedeeld. Hoe is dat voor de veiligheid? Hoe is dat voor de geloofwaardigheid?
100 dichtstbijzijnde sterren, zitten op max 25 lichtjaar lichtjaar van ons vandaan.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 10:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Burlison claimt eerst dat 'we are billions of light years away from any other system'. Terwijl Alfa Centauri op zo'n 4 lichtjaar ligt..
Die conclusie kun je niet zo makkelijk doortrekken. Zwaartekracht kan de ruimtetijd namelijk verder buigen dan dat licht in dezelfde (relatieve)tijd langs deze ruimtetijd voort kan bewegen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
100 dichtstbijzijnde sterren, zitten op max 25 lichtjaar lichtjaar van ons vandaan.
Echter, als je kijkt naar de oppervlakte temperatuur van planeten eromheen, waarbij leven mogelijk zou zijn kom je binnen de 50 lichtjaar op 11.
Daar zou dus allereerst al leven moeten zijn,
Dan zou dat meer dan eencellig moeten zijn
Dan ook nog eens intelligent leven
En dan ook nog eens veel verder ontwikkeld.
op aarde duurde het 3,7 miljard jaar voor er uit eencelligen mensen evolueerden. De kans dat er dus binnen de 50 lichtjaar intelligent, verder ontwikkeld leven is, is nogal klein, homeopathisch bijna zo klein.
Dichtsbijzijnde planeet waar leven mogelijk zou zijn
Dat zou wel heel wat zijn hoorquote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:23 schreef Monomeism het volgende:
UK 'not doing enough' to investigate UFO reports
United Kingdom kom er maar in.
Hoe weet je dat? Advocaat van de duivel spelend, en niet gehinderd door enige kennis op dit gebied: Als we zo weinig van dat alles weten, denk alleen maar aan het feit dat ze blijkbaar weten hoe ze in recordtijd of anders met bijzondere overlevingstechnieken hier kunnen komen, wie zegt dan dat ze niet ook een of andere technologie hebben om zich te verbergen waardoor wij ze helemaal niet zien en ze misschien wel veel dichterbij zitten?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
100 dichtstbijzijnde sterren, zitten op max 25 lichtjaar lichtjaar van ons vandaan.
Echter, als je kijkt naar de oppervlakte temperatuur van planeten eromheen, waarbij leven mogelijk zou zijn kom je binnen de 50 lichtjaar op 11.
op aarde duurde het 3,7 miljard jaar voor er uit eencelligen mensen evolueerden. De kans dat er dus binnen de 50 lichtjaar intelligent, verder ontwikkeld leven is, is nogal klein, homeopathisch bijna zo klein.
Dichtsbijzijnde planeet waar leven mogelijk zou zijn
Precies. Dus de wetenschap moet nu ook met ideeën komen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:28 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Advocaat van de duivel spelend, en niet gehinderd door enige kennis op dit gebied: Als we zo weinig van dat alles weten, denk alleen maar aan het feit dat ze blijkbaar weten hoe ze in recordtijd of anders met bijzondere overlevingstechnieken hier kunnen komen, wie zegt dan dat ze niet ook een of andere technologie hebben om zich te verbergen waardoor wij ze helemaal niet zien en ze misschien wel veel dichterbij zitten?
Dat is naar mijn idee allang besproken. Stephen Bassett heeft het altijd gehad over iets dat "The Truth Embargo" heet. Een doofpot overeenkomst tussen mogendheden overal ter wereld inzake UAPquote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:24 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Dat zou wel heel wat zijn hoorAls ook het VK bij gaat draaien.
Hoe weet ik wat? Ik heb het over de afstand tot planeten waar leven waarschijnlijk mogelijk is, en over hoe lang evolutie hier duurde, niet over reistijd, etc.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 12:28 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Advocaat van de duivel spelend, en niet gehinderd door enige kennis op dit gebied: Als we zo weinig van dat alles weten, denk alleen maar aan het feit dat ze blijkbaar weten hoe ze in recordtijd of anders met bijzondere overlevingstechnieken hier kunnen komen, wie zegt dan dat ze niet ook een of andere technologie hebben om zich te verbergen waardoor wij ze helemaal niet zien en ze misschien wel veel dichterbij zitten?
De Britse MoD heeft/had ook een eigen UFO afdeling (zie Nick Pope).quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:01 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Dat is naar mijn idee allang besproken. Stephen Bassett heeft het altijd gehad over iets dat "The Truth Embargo" heet. Een doofpot overeenkomst tussen mogendheden overal ter wereld inzake UAP
Denk aan de Rendlesham Forrest case.
De Amerikanen zaten (en zitten) in de UK. Het schijnt dat de UK in het geheim zo'n beetje de "wingman" van de US is inzake UAP. Vooral in de koude oorlog. Boven de UK in het luchtruim werd een UAP gesignaleerd en de USAF die daar ook zaten instrueerden de in de UK gestationeerde Amerikaanse gevechtspiloot Mill Torres die de grootte van deze UAP vergeleek als "net zo groot als een vliegdek schip" achterna te jagen en onmiddellijk neer te schieten. Dat is niet gelukt. Torres was doodsbang vanwege de grootte van dat ding. Vele officiële UK UFO documenten zijn vrijgegeven. Ze hebben volop kennis bij de Royal Air force.
Hoe weet je dat er 11 planeten zijn waar leven mogelijk is binnen 50 lichtjaar?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe weet ik wat? Ik heb het over de afstand tot planeten waar leven waarschijnlijk mogelijk is, en over hoe lang evolutie hier duurde, niet over reistijd, etc.
Dat is de situatie nu. Mars was ooit ook geschikt(er) voor leven dan dat het nu is. Het klinkt allemaal logisch hoor wat je zegt maar NHI op Aarde hoeft van perse van lichtjaren ver vandaan te komen. Reeds vergane planeet, thans onbewoonbare planeet, andere dimensie. Etc. Of zelfs wel van Aardse oorsprong maar niet menselijk.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gezien het relaas van Fravor sluit ik ook niet uit dat er activiteit onder water is.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is de situatie nu. Mars was ooit ook geschikt(er) voor leven dan dat het nu is. Het klinkt allemaal logisch hoor wat je zegt maar NHI op Aarde hoeft van perse van lichtjaren ver vandaan te komen. Reeds vergane planeet, thans onbewoonbare planeet, andere dimensie. Etc. Of zelfs wel van Aardse oorsprong maar niet menselijk.
CBS News: UFO hearing key takeaways: What a whistleblower told Congress about UAPsquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:14 schreef Refragmental het volgende:
Is er een link met een samenvatting/opsomming van de gedane claims?
quote:Congress is being kept in the dark about unidentified anomalous phenomena, known as UAPs or UFOs [..] executive branch agencies have withheld information about the mysterious objects for years
quote:He told lawmakers that he was informed of "a multi-decade UAP crash retrieval and reverse-engineering program" during the course of his work examining classified programs. He said he was denied access to those programs when he requested it, and accused the military of misappropriating funds to shield these operations from congressional oversight.
He later said he had interviewed officials who had direct knowledge of aircraft with "nonhuman" origins, and that so-called "biologics" were recovered from some craft.
Niet genoemd in het artikel maar wat ik wel interessant vond is dat Representative Gaetz zei dat hij tijdens een recent bezoek aan een Airforce basis een foto en radarbeelden te zien heeft gekregen van iets in de lucht dat niet door mensen gemaakt kan zijn.quote:All three witnesses said current reporting systems are inadequate to investigate UAP encounters, and said a stigma still exists for pilots and officials who press for more transparency about their experiences.
Er is vast een compilatie video te vinden.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:14 schreef Refragmental het volgende:
Dit argument zie ik vaker ook op andere platformen voorbij komen. Een erg bekrompen argument.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En uiteraard landen aliens alleen in de VS en alleen daar hebben ze bewijzen want...hurrdurr.
Daarnaast heeft Amerika het meest geavanceerde leger ter wereld. Dus niet vreemd dat de meeste beelden daar vandaan komen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:41 schreef Refragmental het volgende:
bekrompen argument.
Uiteraard worden UFO's ook gesignaleerd in andere landen. Alleen is het zo dat in de VS men dit veel sneller rapporteert aangezien er daar ook instanties zijn waar je uberhaupt naar toe kunt rapporteren.
In zuid-amerikaanse landen zijn ook veel sightings, alleen, waar moet de arme boer die een UFO ziet dit rapporteren? Die ziet zo'n UFO, krabt zich 2 keer achter z'n oren, en gaat dan verder met z'n werk.
UFO's storten ook niet enkel neer in de VS, maar ook in genoeg andere landen.
UFO's landen ook niet enkel in de VS, maar ook in genoeg andere landen.
Ik zie nu al een paar keer de term NHI... ik snap helemaal wat deze afkorting betekent, maar mijn goede vriend die naast me zit snapt het echter niet en wil ook niet naar mij luisteren. Kun je het voor hem uitleggen?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:36 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Er is vast een compilatie video te vinden.
Misschien heb je hier alvast wat aan van @:NoFoksGiven die zo attent was een mooi rijtje te maken
Non Human Intelligence.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:43 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik zie nu al een paar keer de term NHI... ik snap helemaal wat deze afkorting betekent, maar mijn goede vriend die naast me zit snapt het echter niet en wil ook niet naar mij luisteren. Kun je het voor hem uitleggen?
Die geruchten gaan al minimaal sinds de jaren negentig.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:43 schreef Culkin het volgende:
Hebben ze nu al ufo's gereversed engineerd?
Nee. Gewoon zelf uitzoeken. Volg dit topic. etc.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:43 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik zie nu al een paar keer de term NHI... ik snap helemaal wat deze afkorting betekent, maar mijn goede vriend die naast me zit snapt het echter niet en wil ook niet naar mij luisteren. Kun je het voor hem uitleggen?
Waarschijnlijk wel. Daarom zul je verder moeten kijken dan alleen naar wat er nu naar buiten "mag" komen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:43 schreef Culkin het volgende:
Hebben ze nu al ufo's gereversed engineerd?
quote:On Wednesday, a respected former US intelligence official told a congressional committee that, in effect, aliens exist.
He spoke under oath and with no trace of doubt. He claimed that the US government had operated a secret programme for retrieving non-human spacecraft since the 1930s. It had even retrieved bodies. He knew of “multiple colleagues” who had been “physically injured” both by non-human actors and by people in government looking to cover up their existence.
Not many people could make such claims and be taken seriously. But the official, David Grusch, is an Air Force veteran who worked with the Pentagon team charged with investigating unexplained flying objects.
quote:For those who think we may have been visited, Grusch’s emergence has been the best news in years. He seemed credible. “I thought at first I was being deceived,” he told Australian journalist Ross Coulthart in an earlier interview. “[But] we’re definitely not alone.”
quote:If aliens have visited Earth, they will be more technically advanced than we are. Is it plausible, as Grusch alleges, that the US government would have been able to reverse-engineer their technology? “You could give an electric typewriter to a caveman and I don’t think he could reverse-engineer it,” says Shostak.
Martin Rees, the UK’s Astronomer Royal, argues that the gap between humans and aliens is likely to be large. Many stars are billions of years older than ours. With this head start, alien life is likely to have passed through flesh and blood into an electronic form of life. “We will not be able to fathom their motives or intentions,” Rees and the astrophysicist Mario Livio have written.
Exoplaneten die kandidaten zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:14 schreef Refragmental het volgende:
Nice! Verfrissend om er zo in het Nederlands eens over te horen. Goede samenvatting, met audiofragmenten van de hearing en heldere duiding. Smaakt naar meer.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
NOS Nieuws | Podcast De Dag: de UFO-files
Super duidelijk en objectief verslag in het Nederlandsquote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
NOS Nieuws | Podcast De Dag: de UFO-files
Taede Smedes is ook dé persoon in NL die ik volg. Hij heeft ook wel eens podcasts, Shoreline Radio afleveringen en laatst De Nacht van de UFO's met die Bram Rosa van UFOmeldpunt.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 16:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Nice! Verfrissend om er zo in het Nederlands eens over te horen. Goede samenvatting, met audiofragmenten van de hearing en heldere duiding. Smaakt naar meer.
En kwam precies op het goede moment zo tijdens het onkruid wieden.
Wat hij zegt is vrij weinig waard,quote:Op vrijdag 28 juli 2023 17:12 schreef Naqin het volgende:
AARO director Sean Kirkpatrick vindt er het zijne van:
[ twitter ]
Alleen als Grusch de waarheid spreekt. Pas op dat je geen voorbarige conclusies trekt.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 18:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat hij zegt is vrij weinig waard,
[ twitter ]
Heb je de Tweet wel gelezen? Ook als Grusch niet de waarheid spreekt namelijk."quote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:21 schreef Naqin het volgende:
[..]
Alleen als Grusch de waarheid spreekt. Pas op dat je geen voorbarige conclusies trekt.
Ja, die negeert namelijk nog een optie, namelijk dat Kirkpatrick wel degelijk genoeg toegang krijgt maar dat er gewoon geen geheim programma is.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb je de Tweet wel gelezen? Ook als Grusch niet de waarheid spreekt namelijk."
"In short, if Grusch is lying Kirkpatrick/AARO wouldn't have this evidence. And if Grusch is telling the truth, Kirkpatrick/AARO still likely wouldn't have this evidence.
Kirkpatrick's statements are a data point, but they do nothing to move the needle in one way or the other. What we need is a rigorous and thorough investigation. If the evidence that Grusch has turned over to the ICIG is fraudulent, that shouldn't be hard for them to figure out.
En dat is dus de vraag. Wat levert het hem op om te liegen? Wat zijn zijn belangen? Belangrijk om ook in overweging te nemen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:21 schreef Naqin het volgende:
[..]
Alleen als Grusch de waarheid spreekt. Pas op dat je geen voorbarige conclusies trekt.
Volgens mij heb je de tweet niet goed gelezen want je snapt de logica niet heel goed. Ik trek nergens een conclusie, wat ik zei is wat er in de tweet staat. Namelijk, dat het statement van Kirckpatrick niet zo veel waard is als Grusch liegt EN ook als hij de waarheid spreekt. Want als hij liegt, dan heeft AARO natuurlijk dat bewijs niet, maar als hij wél de waarheid spreekt, heeft AARO dat ook niet want ze hebben geen toegang tot die programma's.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:32 schreef Naqin het volgende:
[..]
Ja, die negeert namelijk nog een optie, namelijk dat Kirkpatrick wel degelijk genoeg toegang krijgt maar dat er gewoon geen geheim programma is.
Ik zeg niet dat je die conclusie moet trekken (Kirkpatrick kan net zo goed niet eerlijk/transparant zijn), maar als je het niet als optie openhoudt hou je jezelf voor de gek.
En hoge mensen hebben ook het verhaal van Grusch ondersteund. Dat verplaatst de boel weer gigantisch, want dan is het niet alleen Grusch die liegt, maar een stuk of veertig andere hoge functionarissen. (Waarvan Grusch dus de lijst gaat aanleveren aan het congres en wellicht komt er nog een SCIF meeting.)quote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:51 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
En dat is dus de vraag. Wat levert het hem op om te liegen? Wat zijn zijn belangen? Belangrijk om ook in overweging te nemen.
SPOILER: uitleg Select CommitteeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou een flinke stap zijn in deze zoektocht!Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
quote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Naar aanleiding van de hearing hebben een aantal congressleden nu een verzoek gedaan tot het oprichten van een 'Select Commitee'.Wat houdt dat precies in?SPOILER: uitleg Select CommitteeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou een flinke stap zijn in deze zoektocht!
[ twitter ]
Oef, ben echt heel benieuwd waar we over een half jaar zijn.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Heb ik nog speciaal aan chatgpt gevraagd en in de spoiler gezet!quote:
Dat is zeker waar, maar hem als individu levert het vooral veel aandacht op en daar lijkt het hem niet echt om te doen. Hij heeft maar 1 interview gegeven, schrijft geen boek en geeft geen dure lezingen in het UFO circuit oid.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:51 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
En dat is dus de vraag. Wat levert het hem op om te liegen? Wat zijn zijn belangen? Belangrijk om ook in overweging te nemen.
quote:Op vrijdag 28 juli 2023 20:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Naar aanleiding van de hearing hebben een aantal congressleden nu een verzoek gedaan tot het oprichten van een 'Select Commitee'.Dat zou wel interessant zijn, zo'n commissie kan getuigenissen en bewijsmateriaal afdwingen. Steve Bannon is bv de bak in gegaan omdat hij weigerde te getuigen voor de commissie die de bestorming van het capitool onderzocht.SPOILER: uitleg Select CommitteeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou een flinke stap zijn in deze zoektocht!
[ twitter ]
Welk belang heeft hij er bij dat het congress nu totaal all in gaat om de boel te onderzoeken als het niet waar is? The cat's already out of the bag.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 21:16 schreef Naqin het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar hem als individu levert het vooral veel aandacht op en daar lijkt het hem niet echt om te doen. Hij heeft maar 1 interview gegeven, schrijft geen boek en geeft geen dure lezingen in het UFO circuit oid.
Dan lijkt het me waarschijnlijker dat hij onderdeel is van een zekere "groep" mensen met een bepaald belang (politiek/commercieel/wat dan ook).
There comes the monkey out of the sleevequote:Op vrijdag 28 juli 2023 22:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Welk belang heeft hij er bij dat het congress nu totaal all in gaat om de boel te onderzoeken als het niet waar is? The cat's already out of the bag.
Ik heb helaas niet de illusie dat het congres gevuld is met nobele waarheidszoekers. Dus wie weet spelen zij het spelletje mee omdat ze er zelf iets bij te winnen hebben.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 22:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Welk belang heeft hij er bij dat het congress nu totaal all in gaat om de boel te onderzoeken als het niet waar is? The cat's already out of the bag.
Zie zijn naam wel vaker langskomen, maar waarom is Dolan van interesse? (er is momenteel zoveel, ik moet keuzes makenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 23:46 schreef Monomeism het volgende:
Richard Dolan's analyses vind ik altijd heel sterk.
Wel een lange zit van anderhalf uur
Wegens zijn achtergrond, zijn brede kennis en ervaring. Hij was in 2013 ook een van de genodigde sprekers bij the Citizens hearing on disclosure. Wat nu eindelijk gebeurd bij de hearings is natuurlijk niet van gisteren.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 00:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Zie zijn naam wel vaker langskomen, maar waarom is Dolan van interesse? (er is momenteel zoveel, ik moet keuzes maken)
Mwa, dat laatste is dus wat er schijnt te gaan gebeuren. Het is afwachten, maar het is zeker niet zo dat dit niks is.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 23:19 schreef Naqin het volgende:
[..]
Ik heb helaas niet de illusie dat het congres gevuld is met nobele waarheidszoekers. Dus wie weet spelen zij het spelletje mee omdat ze er zelf iets bij te winnen hebben.
De kat zit nog vrij diep in de zak wat mij betreft, iig tot we directe getuigen, namen van geheime programma's, hard bewijs van NHI's etc etc zien.
Zeggen ze al sinds de jaren 70.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, dat laatste is dus wat er schijnt te gaan gebeuren. Het is afwachten, maar het is zeker niet zo dat dit niks is.
Dat komt door de koude oorlog.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zeggen ze al sinds de jaren 70.
Sorry dat ik niet mijn adem in hou.
Die is ook al weer 35 jaar voorbijquote:
Voor iemand die de koude oorlog, de tijd daarna en de opkomst van internet en daarna de sociale media heeft meegemaakt kan ik je vertellen dat sociale media zeker geen verbetering zijn van de informatie voorziening, maar vooral roddel en achterklap steroiden gegeven heeft. Het is wat vroeger de pleemuur in vage kroegen was. hype, waan en massahysterie, plee papier hamsteren en fabeltjesfuik.quote:En wie gaat dat nu nog stoppen dan? Het gaat straks gewoon gebeuren hoor. In de jaren 60 waren we allemaal naïef over deze onderwerpen. Er was nog geen internet, social media en talloze UAP documentatie plus kopieën, video's documentaires naar alles en iedereen verspreid en kon het allemaal heel erg makkelijk weer de doofpot in. We hadden alleen een papieren krant. Geen reacties onder de berichten. Geen interacties. Nu is dat anders. We praten er nu met miljoenen mensen tegelijkertijd over. En we kunnen talloze documentaires over dit onderwerp bekijken. Het stopt alleen als blijkt dat er niets van waar is.
En is dat zo? Is er niets van waar?
Je snapt het niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die is ook al weer 35 jaar voorbij
[..]
Voor iemand die de koude oorlog, de tijd daarna en de opkomst van internet en daarna de sociale media heeft meegemaakt kan ik je vertellen dat sociale media zeker geen verbetering zijn van de informatie voorziening, maar vooral roddel en achterklap steroiden gegeven heeft. Het is wat vroeger de pleemuur in vage kroegen was. hype, waan en massahysterie, plee papier hamsteren en fabeltjesfuik.
Alles voor de click.
We hebben nu nog steeds een enorm machtige overheid met veel takken die overal inspraak in heeft.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:42 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Dat komt door de koude oorlog.
Jaren 60 al.
En wie gaat dat nu nog stoppen dan? Het gaat straks gewoon gebeuren hoor. In de jaren 60 waren we allemaal naïef over deze onderwerpen. Er was nog geen internet, social media en talloze UAP documentatie plus kopieën, video's documentaires naar alles en iedereen verspreid en kon het allemaal heel erg makkelijk weer de doofpot in. We hadden alleen een papieren krant. Geen reacties onder de berichten. Geen interacties. Nu is dat anders. We praten er nu met miljoenen mensen tegelijkertijd over. En we kunnen talloze documentaires over dit onderwerp bekijken. Het stopt alleen als blijkt dat er niets van waar is.
En is dat zo? Is er niets van waar?
Ja het is net een kudde die zelf nooit nadenkt. Alleen als er een Pavlov belletje gaat komen we ineens in beweging.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En miljoenen mensen trapten hier met open ogen in.
Lees eerst dit eens doorquote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
We hebben nu nog steeds een enorm machtige overheid met veel takken die overal inspraak in heeft.
Zaak over Hunter Biden bijvoorbeeld. "Toevallig" op de zelfde dag als de UAP disclosure. Waar duidelijk werd dat verschillende overheidstakken, in samenwerking met media en social media, er alles aan hebben gedaan om het verhaal van de laptop te begraven. En miljoenen mensen trapten hier met open ogen in.
Er is een verschil tussen iets ontkennen, niet bekend maken, iets verhullen, of iets bestrijden met desinformatie.
Allen gebeuren hier.
Wie is die man en heb je ook een langere tekst van hem die je hier kan plaatsen?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Kan dat gedoe over Hunters laptop ergens anders naartoe?
Ik vind dit een erg interessante uiteenzetting door een analyst voor o.a. Washington Post, BBC, FoxNews.
[ twitter ]
Congreslid Ted Lieu moet er niets van hebben en komt met slappe tegenargumenten. Zoals zovelen, is hij niet goed op de hoogte. Ehrlich reageert daar dus ook weer op:
[ twitter ]
Het best vergelijkbaar met de Max Verstappen fan die eerder never nooit de F1 heeft gevolgd maar nu er eindelijk eens een keer een Nederlander vooraan rijdt overal verstand van denkt te hebben.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zoals zovelen, is hij niet goed op de hoogte.
Ik zou zeggen, volg het twitter-draadje?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wie is die man en heb je ook een langere tekst van hem die je hier kan plaatsen?
Okay duidelijk. Ik ben geen twitterlid. Dus bij jouw eerste link kom ik gewoon terecht op zijn pagina met korte stukjes. Dit is duidelijker.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:49 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, volg het twitter-draadje?
Of hier, alles onder elkaar:
https://threadreaderapp.com/thread/1684830530150522880.html
quote:Also, why are aliens always showing up in America? (Ted Lieu)
This is the good stuff. Je weet ook gewoon dat hij weet waar hij het over heeft.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:20 schreef Monomeism het volgende:
Coulthart on UFOs: ‘There’s no way this is going to be put back in a box’
Dan komen we dichter en dichter bij de waarheid.quote:I can assure you I'm aware of some of those Witnesses myself and I'm aware of people who purport to be in the Legacy program who say that they too are prepared to give evidence
Denk je dat het zo werkt? Op wiens hand zouden die geheime diensten zijn? Die hebben eerst een opdracht nodig. De energie om alles aan het licht te brengen lijkt momenteel louter bij volksvertegenwoordigers te liggen, en die hebben maar beperkte macht.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:37 schreef Monomeism het volgende:elke beweging op die adressen nu door geheime diensten al wellicht maanden lang nauwlettend in de gaten worden gehouden
Ja. Duh ... Je gaat geen adressen geven om ze daarna de gelegenheid te geven te vluchten met de bewijzen of bewijsmateriaal te vernietigen.quote:
Ik ben net zo'n anderhalf jaar van Twitter X af omdat ik het zat werd in de Corona periode, maar ik denk dat ik me toch maar weer eens aan ga melden.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Mijn aanbevelingen om te volgen op Twitter X:
Insiders:
https://twitter.com/ChrisKMellon
https://twitter.com/LueElizondo
Journalisten:
https://twitter.com/rosscoulthart
https://twitter.com/ChrisUKSharp
https://twitter.com/MattLaslo
Documaker:
https://twitter.com/jamescfox
Wetenschap:
https://twitter.com/GarryPNolan
https://twitter.com/EricRWeinstein
Duiding en achtergrond:
https://twitter.com/ddeanjohnson (serieus)
https://twitter.com/tinyklaus (luchtig)
https://twitter.com/PostDisclosure (luchtig)
https://twitter.com/TheUfoJoe (luchtig)
https://twitter.com/HeyLukOverThere (luchtig)
https://twitter.com/tasmedes (Nederlands)
Aanvullingen zijn welkom!
Max Verstaaaappen!!quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:34 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik heb alles gevolgd en eigenlijk wordt er niets gezegd. Alles is van horen zeggen en niets en dan ook niets is van eerste hand.
Er zijn senatoren die het maar wat interessant vinden waardoor het allemaal wordt opgeblazen, maar ik voorspel dat we niets wijzer worden en er ook geen marsmannetjes op aarde zijn.
Counterintelligence in het UFO onderwerp? No way. Help me even, wat was Lue Elizondo's achtergrond ook al weer?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:32 schreef Kaneelstokje het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ion_by_dod_for_aaro/
[ afbeelding ]
Kennelijk wordt er geld betaalt aan een bedrijf dat zich specialiseert in het in het stoppen van klokkenluiders.
Heb je de hoorzitting echt bekeken? Ik snap op zich je standpunt, maar wat is jouw verklaring voor het verhaal van Grusch? Hoe kan iemand die bij zijn volle verstand is, professioneel van alle kanten gerespecteerd wordt en een smetteloze staat van dienst heeft, en bovendien een insider is die zich op hoog niveau met dit onderwerp bezig hield, bereid zijn om onder ede dit soort verhalen te verkondigen, als er niks van waar is?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:34 schreef dudewhereismycar het volgende:
waardoor het allemaal wordt opgeblazen,
Ik heb geen social media dus geen idee of de volgende betrouwbare UAP bronnen van informatie daar actief zijn, maar de meeste wel vermoed ik:quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Mijn aanbevelingen om te volgen op Twitter X:
Insiders:
https://twitter.com/ChrisKMellon
https://twitter.com/LueElizondo
Journalisten:
https://twitter.com/rosscoulthart
https://twitter.com/ChrisUKSharp
https://twitter.com/MattLaslo
Documaker:
https://twitter.com/jamescfox
Wetenschap:
https://twitter.com/GarryPNolan
https://twitter.com/EricRWeinstein
Duiding en achtergrond:
https://twitter.com/ddeanjohnson (serieus)
https://twitter.com/tinyklaus (luchtig)
https://twitter.com/PostDisclosure (luchtig)
https://twitter.com/TheUfoJoe (luchtig)
https://twitter.com/HeyLukOverThere (luchtig)
https://twitter.com/tasmedes (Nederlands)
Aanvullingen zijn welkom!
Grush is echt een extra bonus en een "shortcut" voor het proces. Niemand had zoiets verwacht. Naast Grush is er zo veel meer dat dient als bewijs materiaal zoals documenten en nog honderden van dit soort getuigen dat het wel lijkt alsof ze het hele proces hiermee alleen maar willen versnellen alsof ze er een enorme haast mee hebben. Het volgende wat er gaat gebeuren is dat er straks hele rijen van klokkenluiders beschikbaar zijn die niets te vrezen meer lijken te hebben. Mark my words.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:53 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Heb je de hoorzitting echt bekeken? Ik snap op zich je standpunt, maar wat is jouw verklaring voor het verhaal van Grusch? Hoe kan iemand die bij zijn volle verstand is, professioneel van alle kanten gerespecteerd wordt en een smetteloze staat van dienst heeft, en bovendien een insider is die zich op hoog niveau met dit onderwerp bezig hield, bereid zijn om onder ede dit soort verhalen te verkondigen, als er niks van waar is?
Die heb ik ongeveer allemaal op de 2e rang zitten. Minder solide bronnen vind ik.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:41 schreef Treffop het volgende:
[..]
Ik heb geen social media dus geen idee of de volgende betrouwbare UAP bronnen van informatie daar actief zijn, maar de meeste wel vermoed ik:
George Knapp
Jeremy Corbell
Jacques Vallee
Avi Loeb
Bryce Zabel
Richard Dolan
Dit vind ik nou een eerlijke reactie van iemand die het allemaal heeft gevolgd.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:34 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik heb alles gevolgd en eigenlijk wordt er niets gezegd. Alles is van horen zeggen en niets en dan ook niets is van eerste hand.
Er zijn senatoren die het maar wat interessant vinden waardoor het allemaal wordt opgeblazen, maar ik voorspel dat we niets wijzer worden en er ook geen marsmannetjes op aarde zijn.
Er is geen enkel bekend psychologisch ziektebeeld dat bij deze gang van zaken past. Grusch lijdt niet aan waanideeën, dan zou dat al lang op allerlei manieren duidelijk zijn. Hij is oprecht en het is onmogelijk dat hij dit allemaal bij elkaar hallucineert. Die optie is echt een gepasseerd station.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:04 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Er lopen zoveel gekkies rond met waanbeelden dat ik het allemaal maar moeilijk serieus kan nemen.
Er is geen enkel bekend psychologisch ziektebeeld dat bij deze gang van zaken past. Grusch lijdt niet aan waanideeën, dan zou dat al lang op allerlei manieren duidelijk zijn. Hij is oprecht en het is onmogelijk dat hij dit allemaal bij elkaar hallucineert. Die optie is echt een gepasseerd station.quote:[..]
Inderdaad, alsof hij niet aan alle kanten doorgelicht is voordat hij voor het congress komt. De ICIG heeft nav zijn claims eigen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat de zaak geloofwaardig en urgent is.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:17 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Er is geen enkel bekend psychologisch ziektebeeld dat bij deze gang van zaken past. Grusch lijdt niet aan waanideeën, dan zou dat al lang op allerlei manieren duidelijk zijn. Hij is oprecht en het is onmogelijk dat hij dit allemaal bij elkaar hallucineert. Die optie is echt een gepasseerd station.
Het enige dat je volgens mij redelijkerwijs nog kunt verzinnen is dat hij van alle kanten misleid is, en in een hele rare val gelokt is. Wat voor werkelijkheid daar achter zou moeten zitten kan ik me echt niks bij voorstellen.
Klopt. Ik wil er niet meer serieus over nadenken omdat zo'n ufo gelovige het me jarenlang als een soort religie door mijn strot heeft geprobeerd te duwen. Nee zeggen en mijn grenzen aangeven was geen optie, want nee werd niet geaccepteerd. Dus het klopt dat ik er een vooringenomen beeld bij heb.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Inderdaad, alsof hij niet aan alle kanten doorgelicht is voordat hij voor het congress komt. De ICIG heeft nav zijn claims eigen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat de zaak geloofwaardig en urgent is.
Dit soort redenaties komen op mij vooral over als - ik wil er liever niet te serieus over nadenken, en dit is een uitweg om dat niet te hoeven.
Dat klinkt heel vervelend. Ik denk dat het hier belangrijk is om onderscheid te maken. Er is zeker weten een groep mensen die klakkeloos in de gekste dingen gelooft, en in de hoek zit van de reptilians en Illuminati, en bv denkt dat de piramides in Egypte met hulp van een buitenaardse beschaving gebouwd zijn. Daar kan ik ook helemaal niks mee. Ik heb het idee dat dat klakkeloos achter de raarste verhalen aan lopen een beetje is waar jij tegen wil ageren.quote:jarenlang als een soort religie door mijn strot heeft geprobeerd te duwen.
Precies. En al heel lang bekend. Het is geen wappie verhaal.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:50 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Dat klinkt heel vervelend. Ik denk dat het hier belangrijk is om onderscheid te maken. Er is zeker weten een groep mensen die klakkeloos in de gekste dingen gelooft, en in de hoek zit van de reptilians en Illuminati. Daar kan ik ook helemaal niks mee. Ik heb het idee dat dat klakkeloos achter de raarste verhalen aan lopen een beetje is waar jij tegen wil ageren.
Toch is dat hier niet terecht. Dat er onverklaarbare technologische objecten door het luchtruim vliegen is in gevestigde kringen al jarenlang niet meer omstreden. Zie alleen al dit soort uitspraken vanuit het Witte Huis, een paar weken geleden nog: https://www.dailymail.co.(...)e-GIMBAL-GOFAST.html .
En veel mensen lezen dit allemaal voor het eerst. Wij kennen het hele verhaal wat als sinds het leaken van The Pentagon video's door Christopher Mellon bezig is. Die hele context eromheen geeft het echt iets van waarachtigheid.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Inderdaad, alsof hij niet aan alle kanten doorgelicht is voordat hij voor het congress komt. De ICIG heeft nav zijn claims eigen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat de zaak geloofwaardig en urgent is.
Dit soort redenaties komen op mij vooral over als - ik wil er liever niet te serieus over nadenken, en dit is een uitweg om dat niet te hoeven.
Zeg dan gewoon eerlijk dat je mij bedoeld.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:37 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Klopt. Ik wil er niet meer serieus over nadenken omdat zo'n ufo gelovige het me jarenlang als een soort religie door mijn strot heeft geprobeerd te duwen. Nee zeggen en mijn grenzen aangeven was geen optie, want nee werd niet geaccepteerd. Dus het klopt dat ik er een vooringenomen beeld bij heb.
Maar daarom vind ik het nog wel heel interessant om te horen van mensen die zich er wél tot in den treuren in verdiept hebben dat zij er evenmin in geloven. Want het is en blijft een geloof.
Ik heb "ze" niet gezien en jullie evenmin.
Ik heb belangrijkere zaken om me in mijn leven mee bezig te houden. Dit voelt voor mij meer als een hobby. Een hobby die bij sommigen een extreme vorm heeft aangenomen. Dat mag, zolang het anderen maar niet wordt opgedrongen.
Maar dat is je eigen bubbeltje hé, en wat je voor de rest ook allemaal invult. Ga dan gewoon weg hier, is toch ook prima? De basis is gewoon: UAPs zijn erkend, we weten niet wat het zijn, ze schijnen bijzondere bewegingen te maken die we niet kunnen verklaren met onze huidige natuurkunde, opeens komt er een klokkenluider genaamd Grusch, congres gaat er vol in, hearing, blablabla, onderzoek, onderzoek, onderzoek, wordt vervolgd. Dat is het uitgangspunt. Verder helemaal niks.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:37 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Klopt. Ik wil er niet meer serieus over nadenken omdat zo'n ufo gelovige het me jarenlang als een soort religie door mijn strot heeft geprobeerd te duwen. Nee zeggen en mijn grenzen aangeven was geen optie, want nee werd niet geaccepteerd. Dus het klopt dat ik er een vooringenomen beeld bij heb.
Maar daarom vind ik het nog wel heel interessant om te horen van mensen die zich er wél tot in den treuren in verdiept hebben dat zij er evenmin in geloven. Want het is en blijft een geloof.
Ik heb belangrijkere zaken om me in mijn leven mee bezig te houden. Dit voelt voor mij meer als een hobby. Een hobby die bij sommigen een extreme vorm heeft aangenomen. Dat mag, zolang het anderen maar niet wordt opgedrongen.
Het is geen geloof. Het is werkelijk zo. Er vliegen dingen rond (te zien of foto en video) die zeer waarschijnlijk niet door mensen zijn gemaakt. We hebben de techniek nog niet. US luchtmacht geeft zelf ook gewoon foto's vrij van dingen die zij niet kunnen verklaren.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:37 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik begin zo langzamerhand echt te begrijpen waarom ze niet in 1 keer de grote mededeling doen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is geen geloof. Het is werkelijk zo. Er vliegen dingen rond (te zien of foto en video) die zeer waarschijnlijk niet door mensen zijn gemaakt. We hebben de techniek nog niet. US luchtmacht geeft zelf ook gewoon foto's vrij van dingen die zij niet kunnen verklaren.
Het is wel iets dat ik me afvroeg bij het specifiek benoemen van de term NHI. Waarom deze naam?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ twitter ]
Zucht, wat zijn ze toch allemaal slim.
Alien impliceert wel wat meer gezien de cultuur rondom die term. Maar extraterrestrial biologics of iig die niet correnspondeert met DNA van hier, was minder vaag geweest. Waarom deze ruimte open laten idd? Het gebruik van NH-biologics ipv NH-being lijkt te impliceren dat er alleen 'restjes' / sporen gevonden zijn. Of ook deze vage omschrijving is deel van de gewenningsstrategie. Je kan er net niets mee, er wordt wel iets mee geinsinueerd, en het laat de ruimte over om het later als een ekte alien te omschrijven.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is wel iets dat ik me afvroeg bij het specifiek benoemen van de term NHI. Waarom deze naam?
Wat is de meerwaarde mbt een term als alien?
Ja dit moet het wel zijn toch?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Of dat er omwille vd gewenning begonnen wordt met iets vaags.
Zolas ik het begrepen heb verwijst de term alien specifiek naar afkomstig van een andere planeet, terwijl NHI ook bijvoorbeeld ook afkomstig zou kunnen zijn uit een andere dimensie.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is wel iets dat ik me afvroeg bij het specifiek benoemen van de term NHI. Waarom deze naam?
Wat is de meerwaarde mbt een term als alien?
Maar dat betekent dus niet automatisch dat er buitenaards leven is. En daar lijken jullie vanuit te gaan. Beetje voorbarige conclusie.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is geen geloof. Het is werkelijk zo. Er vliegen dingen rond (te zien of foto en video) die zeer waarschijnlijk niet door mensen zijn gemaakt. We hebben de techniek nog niet. US luchtmacht geeft zelf ook gewoon foto's vrij van dingen die zij niet kunnen verklaren.
Misschien dode aliens.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Alien impliceert wel wat meer gezien de cultuur rondom die term. Maar extraterrestrial biologics of iig die niet correnspondeert met DNA van hier, was minder vaag geweest. Waarom deze ruimte open laten idd? Het gebruik van NH-biologics ipv NH-being lijkt te impliceren dat er alleen 'restjes' / sporen gevonden zijn. Of ook deze vage omschrijving is deel van de gewenningsstrategie. Je kan er net niets mee, er wordt wel iets mee geinsinueerd, en het laat de ruimte over om het later als een ekte alien te omschrijven.
Zoiets las ik ook op een andere site, ja. Voor mij zou de term "alien" daarvoor prima dienen. Niet van hier.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zolas ik het begrepen heb verwijst de term alien specifiek naar afkomstig van een andere planeet, terwijl NHI ook bijvoorbeeld ook afkomstig zou kunnen zijn uit een andere dimensie.
Jullie jullie bubbel, ik de mijnequote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat is je eigen bubbeltje hé, en wat je voor de rest ook allemaal invult. Ga dan gewoon weg hier, is toch ook prima? De basis is gewoon: UAPs zijn erkend, we weten niet wat het zijn, ze schijnen bijzondere bewegingen te maken die we niet kunnen verklaren met onze huidige natuurkunde, opeens komt er een klokkenluider genaamd Grusch, congres gaat er vol in, hearing, blablabla, onderzoek, onderzoek, onderzoek, wordt vervolgd. Dat is het uitgangspunt. Verder helemaal niks.
En vervolgens gaat men van alles invullen. Wat dat is weten wij toch ook niet? En daar blijft het ook bij. Mensen gaan gelijk van alles erbij betrekken en invullen, maar dat moet je helemaal niet doen. De buitenaardse hypothese is gewoon één van de hypothesen die men moet overwegen, maar wat jij daarbij vindt, denkt of voelt doet er niet toe, niemand had het over religie of door iemands strot drukken. Dat is onbewust wat je zelf er bij haalt.
Misschien een aantal users, maar er zijn ook veel die gewoon heel neutraal zijn en alle opties open houden, zoals bijvoorbeeld Brave_Sir_Robin.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:10 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Jullie jullie bubbel, ik de mijne![]()
En zo onbewust was dat niet. Iemand heeft het me jarenlang door de strot geprobeerd te drukken, tot vervelens toe. Vandaar mijn aversie.
Oke, jij doet dat vervelende "evangeliseren" niet, dat klopt. Bedankt daarvoor.
Maar ik vind iedereen met een gesloten geest onprettig. Er is zoveel wat we niet weten. Ik niet, jij niet, anderen niet. Dus blijft het toch bij geloven en geloven in wat anderen van horen zeggen hebben.
Daar heb je gelijk in, dat is zo.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien een aantal users, maar er zijn ook veel die gewoon heel neutraal zijn en alle opties open houden, zoals bijvoorbeeld Brave_Sir_Robin.
Het zijn puur de woorden van Grusch, de gehele context er om heen van de afgelopen vier á vijf jaar, dat we misschien, heel misschien, die hypothese wel moeten gaan overwegen. Wat het zijn, Joost mag het weten. En wat er wellicht wel gaat komen is gewoon ongelooflijk spannend.
En dat was ik.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:10 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Iemand heeft het me jarenlang door de strot geprobeerd te drukken, tot vervelens toe.
De eerste topics in de reeks hebben we echt zuiver proberen te houden op het feit dat er onbekende objecten in het luchtruim vliegen. Dat was erkend door het Pentagon. Het waren juist degenen die niets met het topic hadden die steeds de alien-hypothese erbij haalden. Om het onderwerp makkelijk belachelijk te kunnen maken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien een aantal users, maar er zijn ook veel die gewoon heel neutraal zijn en alle opties open houden, zoals bijvoorbeeld Brave_Sir_Robin.
Het zijn puur de woorden van Grusch, de gehele context er om heen van de afgelopen vier á vijf jaar, dat we misschien, heel misschien, die hypothese wel moeten gaan overwegen. Wat het zijn, Joost mag het weten. En wat er wellicht wel gaat komen is gewoon ongelooflijk spannend.
Ja, precies dit dus, vooral de laatste dagen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:05 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
De eerste topics in de reeks hebben we echt zuiver proberen te houden op het feit dat er onbekende objecten in het luchtruim vliegen. Dat was erkend door het Pentagon. Het waren juist degenen die niets met het topic hadden die steeds de alien-hypothese erbij haalden. Om het onderwerp makkelijk belachelijk te kunnen maken.
Vreemde conclusie die werkelijk nergens op is gebaseerd. De filmpjes van de USAF zeggen weinig en meerdere zijn al debunked.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
https://www.defense.gov/N(...)henomena-task-force/quote:“Het ministerie van Defensie heeft de UAPTF opgericht om meer inzicht te krijgen in de aard en oorsprong van UAP's. De taak van de taskforce is het detecteren, analyseren en catalogiseren van UAP's die mogelijk een bedreiging vormen voor de nationale veiligheid van de VS. De missie van de taskforce is het detecteren, analyseren en catalogiseren van UAP's die mogelijk een bedreiging vormen voor de nationale veiligheid van de VS.”
Goed. Zelf niks gezien hebben is dus niet goed genoeg.quote:[
Mbt die vent die nu als 'klokkenluider' onder ede wordt verhoord. Die heeft niets zelf gezien! Niets..
Die zijn helemaal niet debunked, en naast de filmpjes horen er getuigenverklaringen bij zoals die van Graves en Fravor. Die afgelopen woensdag ook onder ede zijn gehoord.quote:Op zondag 30 juli 2023 00:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Vreemde conclusie die werkelijk nergens op is gebaseerd. De filmpjes van de USAF zeggen weinig en meerdere zijn al debunked.
Het is echt te gemakkelijk om deze getuige weg te zetten als 'die vent kan lullen wat die wil'. Je komt niet zomaar met een claim over 'roze olifanten' voor het congress te zitten, zonder dat men al reden heeft om je serieus te nemen.quote:De hele wereld hangt vol met camera's en er zijn miljarden smartphones met een camera.. Waar zijn de geloofwaardige beelden? Ik zie ze niet..
Mbt die vent die nu als 'klokkenluider' onder ede wordt verhoord. Die heeft niets zelf gezien! Niets.. Die kan lullen wat die wil, want alles is van horen zeggen. Zo kan ik ook wel onder ede vertellen dat roze olifanten echt kunnen vliegen.. Want iemand zei dat.
Als je niet luistert hoor je inderdaad niets nieuws.quote:We gaan echt niets nieuws horen. Zaken de we niet kunnen verklaren zeggen mij weinig, dat is namelijk van alle tijden.. Bliksem was vroeger ook iets van de Goden etc.
Kan je echt geen enkele reden bedenken waarom een overheid supergeavanceerde techniek stil zou willen houden, en in het geheim wil onderzoeken?quote:En verder kan ik geen enkele reden bedenken waarom overheden dit stil zouden houden als er echt iets is gevonden. Daarbij zijn er te veel mensen die hun mond voorbij praten en heb je ook nog mensen als Trump die dit als eerste hadden geroepen. Maatschappij die in paniek schiet? Mwa dan zijn we Corona of WW2 zeker alweer vergeten.
Sinds dat ik als klein kind X files keek en andere programmes intrigeert dit onderwerp mij, dus ik voel mij niet aangesproken.quote:Op zondag 30 juli 2023 09:18 schreef naamdrager het volgende:
Tsja, ik vrees dat we hier de komende tijd nog een hoop van dit soort nieuwkomers te verwerken zullen krijgen, met dezelfde instinctieve standaard-reacties. Best begrijpelijk natuurlijk, al zou het wel fijn zijn als mensen iets actiever zelf informatie zouden zoeken.
Hoezo denk je dat Grusch zomaar in een publieke setting staatsgeheimen kan onthullen? Hij zit in een officiële klokkenluidersprocedure met strikt omschreven regels, en als hij één woord teveel zegt gaat hij de gevangenis in.quote:Alles is van horen zeggen, waarom geeft hij geen namen van de mensen waarvan hij het heeft vernomen?
of wellicht ben jij degene die informatie mist en daardoor het standpunt van anderen onderschat?quote:Op zondag 30 juli 2023 09:18 schreef naamdrager het volgende:
Tsja, ik vrees dat we hier de komende tijd nog een hoop van dit soort nieuwkomers te verwerken zullen krijgen, met dezelfde instinctieve standaard-reacties. Best begrijpelijk natuurlijk, al zou het wel fijn zijn als mensen iets actiever zelf informatie zouden zoeken.
Dan zou het mooi zijn als mensen hun standpunt ook daadwerkelijk vergezeld zouden laten gaan van die nieuwe informatiequote:Op zondag 30 juli 2023 10:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
of wellicht ben jij degene die informatie mist en daardoor het standpunt van anderen onderschat?
Hearsay van ~40 hoge functionarissen hé, dat is wat het congres nu gaat onderzoeken.quote:Op zondag 30 juli 2023 09:53 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat Grusch zomaar in een publieke setting staatsgeheimen kan onthullen? Hij zit in een officiële klokkenluidersprocedure met strikt omschreven regels, en als hij één woord teveel zegt gaat hij de gevangenis in.
Verder: 'alles is van horen zeggen'; heb je de hoorzitting wel gezien? Er zaten twee getuigen met uitgebreide verhalen uit de eerste hand...
Verhalen.. Waar is het bewijs dan? Er zijn miljarden mensen die geloven in een God of in moonstenen of andere zut.quote:Op zondag 30 juli 2023 09:53 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat Grusch zomaar in een publieke setting staatsgeheimen kan onthullen? Hij zit in een officiële klokkenluidersprocedure met strikt omschreven regels, en als hij één woord teveel zegt gaat hij de gevangenis in.
Verder: 'alles is van horen zeggen'; heb je de hoorzitting wel gezien? Er zaten twee getuigen met uitgebreide verhalen uit de eerste hand...
Rustig maar, dat eist ook niemand. Dit is het NWS topic waarin we de bijzondere ontwikkelingen volgen.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:20 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik geloof geen verhalen zolang er geen bewijs is.
Tja je kan makkelijk vanaf de zijlijn staan en iedereen verwijten gaan geven maar wat is dan jouw eigen idee over al deze mensen die daar allemaal netjes in het pak zitten?quote:Op zondag 30 juli 2023 11:20 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Verhalen.. Waar is het bewijs dan? Er zijn miljarden mensen die geloven in een God of in moonstenen of andere zut. Ik geloof geen verhalen zolang er geen bewijs is. Dus waar is het bewijs?
Feit is dat er nog onverklaarbare zaken zijn. De commissie is in het leven geroepen om hier duidelijkheid over te krijgen. Inmiddels is er ook een taskgroep opgericht om onderzoek te doen.quote:Op zondag 30 juli 2023 12:25 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Tja je kan makkelijk vanaf de zijlijn staan en iedereen verwijten gaan geven maar wat is dan jouw eigen idee over al deze mensen die daar allemaal netjes in het pak zitten?
Is er een ander motief?
En welk motief dan?
Zie je hier in, dat dat nog veel moeilijker is?
Er zijn hier users die kennelijk niet kunnen uitstaan dat deze hearings over UAP en de vraag over hetgene waar deze UAP door worden bestuurd nu gewoon in NWS staan. Ik kan daar na al die jaren echt van genieten.
er wordt op een forum erg veel geroepen en ge-copy-paste en het zal pas duidelijk worden waarom mensen jouw claims niet geloofwaardig vinden NADAT je ze vragen stelt.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:46 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Dan zou het mooi zijn als mensen hun standpunt ook daadwerkelijk vergezeld zouden laten gaan van die nieuwe informatie.
Nu weet ik nog niet wat volgens jou dan het motief van al deze mensen is. Ik vind het altijd erg apart dat de mensen die er nogal verwijtend op afgeven (insert hyena geluiden) zelf geen inbreng hebben van wat er zich dan mogelijk wel afspeelt tussen al deze mensen en hun claims maar gaan zeuren tegen diegenen die daar wel een idee over hebben. Ik vind dat soort ongeleide irritatie en dat van andere users waar niemand in dit topic dus verder iets mee kan om bijvoorbeeld ook jou van dienst te zijn eigenlijk nog een paar gradaties vreemder dan het mysterie zelf. Iedereen wacht op het vervolg van dit verhaal en misschien moet jij dat ook gewoon maar doenquote:Op zondag 30 juli 2023 12:30 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Feit is dat er nog onverklaarbare zaken zijn. De commissie is in het leven geroepen om hier duidelijkheid over te krijgen. Inmiddels is er ook een taskgroep opgericht om onderzoek te doen.
Ik zeg alleen dat er niets uit deze commissie gaat komen op basis van de kennis van nu.
Interessant zeker, maar ik ben erg sceptisch dat we straks meer weten dan nu.
quote:Op zondag 30 juli 2023 13:07 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen we terug naar dit topic van een paar weken geleden?
Ik ga wel weer even naar reddit.com/r/UFOs, daar is de sfeer veel beter.
En ze ontkennen Grusch's claims ook niet i.t.t. veel andere voorbeelden. Heel bizar.quote:Op zondag 30 juli 2023 21:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
https://www.whitehouse.go(...)DAA-SAP-Followon.pdf
Het Witte Huis heeft geen bezwaren tegen het UAP amendement van Schumer.
Zit ik net even te lezen lees ik ineens "dadgummit".quote:Op maandag 31 juli 2023 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
De UAP Congress hearing is nu ook als pdf te lezen:https://static1.squarespa(...)+Hearing+UAP+PDF.pdf
Dit bedoel ik ook. Het is niet zomaar een gabbetje wat Grusch heeft verteld onder ede. Zeer serieuze beschuldigingen.quote:"they are very serious allegations that we have to get to the bottom of."
Haha ja dat woord vergeet ik ook nooit meer.quote:Op maandag 31 juli 2023 16:23 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Zit ik net even te lezen lees ik ineens "dadgummit".![]()
Goed dat ik net geen slok nam.
quote:1:
A 140-page scientific report, generated by a U.S. intelligence agency, analyzed multiple Tic-Tac-shaped objects above 80,000 feet, which were involved in the famous 2004 Unidentified Anomalous Phenomena (UAP) encounter off the coast of California.
2:
Corbell said the “detailed” scientific analysis describes "encounters of multiple craft above 80,000 feet” and from “space”.
He also confirmed that the analysis was unknown to naval aviators Commander David Fravor and Commander Chad Underwood, who encountered the unexplained Tic Tac objects of unknown origin during the 2004 incident.
3:
In 2021, Ratcliffe told Fox News that UAP had been picked up by multiple sensors, including satellite platforms:
“There are sightings all over the world and when we talk sightings the other thing I will tell you is it is not just a pilot or just a satellite or some intelligence collection - usually we have multiple sensors that are picking up these things.”
In the interview, Ratcliffe also explained:
“We're talking about objects that have been seen by Navy or Air Force pilots that have been picked up by satellite imagery that frankly engage in actions that are difficult to explain. [That includes] movements that are hard to replicate because we don't have the technology, [and] that are travelling at speeds that exceed the sound barrier without a sonic boom.”
4:
Confirmation from the AARO that some UAP displaying high-performance capabilities originate from space could potentially rule out any other nation on Earth. However, so far the Pentagon refuses to discuss this particular topic.
5:
In 2022 at a UAP press event, Liberation Times asked Dr Kirkpatrick and Under Secretary of Defense for Intelligence and Security Ronald Moultrie, if they had analyzed UAP reports in the space domain that they had not been able to resolve.
In response, Moultrie stated:
“Let me take that one, because I think our ability right now to resolve things in the space domain, and what we have in the space domain, is something that would fall under sensitive sources and methods and means, so would be -- would prefer not to respond to that -- that comment or that question, excuse me, in this forum.”
6:
Liberation Times has learned that dozens of whistleblowers with claimed direct knowledge of hidden UAP programs have come forward to its Director, Dr Kirkpatrick, but are frustrated by the handling of the evidence they gave him.
The coming weeks may be crucial for the AARO. And after Dr Kirkpatrick’s recent public outburst, in which he attacked elements of Congress, his own destiny has now become uncertain.
And with other whistleblowers with direct knowledge regarding UAP retrieval and reverse engineering programs ready to come forward publicly, the AARO’s investigation may soon be overtaken by Congress’ own efforts, which would include more public hearings.
Artikel zelf grotendeels gelezen. Ik snap niet waarom Knapp het rapport nu niet vrijgeeft? Hij wilde het 'for the record' inbrengen bij de hearing, maar deed dat niet "due to concerns about hurting sources".quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:19 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.liberationtim(...)oast-2004-encounters
Samenvatting van Reddit,
[..]
Want Chris Sharp vind ik een goede bron.quote:Liberation Times can confirm that the existence of the scientific analysis report has been verified by multiple sources.
En meer info over het object onder waterquote:The TIC TAC UFOs were entering into our atmosphere from space
quote:Some of the TIC TAC UFOs were “docking” (for lack of a more informed term), with a structured and maneuverable object underneath the water.
Wanneer komt dat interview uit?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:24 schreef Discombobulate het volgende:
Aankomend interview met Christopher Mellon. Het is teasen, ja geen bewijs, maar Mellon is wel heel integer en weet veel classified dingen aangezien hij Deputy Assistant Secretary of Defense for Intelligence was.
[ twitter ]
Geen idee, maar het feit dat Mellon het zegt... Hij is naar mijn mening de meest geloofwaardige persoon in dit hele UAP circus. Ik geloof echt dat hij die dingen heeft gezien. Hij was ten slotte ook degene die de drie Pentagon video's geleaked heeft. En hij weet veel meer dan wat wij weten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Wanneer komt dat interview uit?
Ik was in de auto ook begonnen aan de nieuwe Weaponized, zeker een aanrader! Zabel, Coulthard, Knapp en Corbell. 4 gasten die ontzettend diep in de materie zitten, en (zoals deze episode uit de doeken lijkt te doen) ook zeker in de hearing van vorige week een zeer invloedrijke rol hebben gespeeld.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ben nog bezig met de laatste Weaponized podcast, leuke verassing dat Ross Coulthart er ook aan meedeed.
Het gaat o.a. over dat Coulthart ook met getuigen heeft gesproken die wel echt first-hand zijn. Die dus aan de UAP's hebben gewerkt. Sommigen werd wel verteld waar ze aan werkten, anderen werd dat niet verteld.
Something's gotta give man!
Grusch heeft een gaatje in de dam geboord. Nu zaak dat er anderen volgen zodat de hele dam breekt.
Eerst waren er verhalen over UAP, toen waren er beelden.
Eerst waren er verhalen over UAP wetgeving, toen was er UAP wetgeving
Eerst waren er verhalen over UAP getuigen, toen waren er UAP getuigen (inmiddels onder ede)
Eerst waren er verhalen over klokkenluiders over geborgen UAP's en NHI's, toen was er een klokkenluider (inmiddels onder ede)
Nu zijn er verhalen over meerdere eerstehands UAP klokkenluiders...
Nu zijn er verhalen over wetenschappelijke rapporten over UAP's...
Nu zijn er verhalen over 4K satellietbeelden over UAP's...
En de hoogste senator die zegt 'the public has the right to know about Non Human Intelligence'.
Misschien stopt het wel hier, maar misschien ook niet
Ja, beetje gek, niet? Zijn deze mensen journalist of lobbyist?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:46 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
4 gasten die ontzettend diep in de materie zitten, en (zoals deze episode uit de doeken lijkt te doen) ook zeker in de hearing van vorige week een zeer invloedrijke rol hebben gespeeld.
Ik heb hem onder het werk geluisterd - was een prima uitzending.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:46 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Ik was in de auto ook begonnen aan de nieuwe Weaponized, zeker een aanrader! Zabel, Coulthard, Knapp en Corbell. 4 gasten die ontzettend diep in de materie zitten, en (zoals deze episode uit de doeken lijkt te doen) ook zeker in de hearing van vorige week een zeer invloedrijke rol hebben gespeeld.
Joe Rogan aflevering met Christopher Mellon is één van de allerbeste samenvattingen over se huidige gang van zaken de laatste aantal jaar. Mellon is echt the guy.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik heb hem onder het werk geluisterd - was een prima uitzending.
Over podcasts - er zijn er zoveel op Spotify dat ik een beetje de weg kwijt raak (vind het ook een k-app voor podcasts - zie niet hoe ik me kan abbonneren zoals met YT ofzo, maar ik ben ook beetje boomer..![]()
Anyway Ik luister naar Weaponized idd en naar Coulthards podcasts (Need to know dacht ik?) en naar Point of Convergence. Zijn er nog meer podcasts die de moeite waard zijn? Op Spotify is het een beetje af en aan.
Ik vind het onderwerp zonder meer fascinerend, maar eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op podcasts met getuigenverslagen van mensen waarvan je al weet dat ze bij een ervaring niet eens zeker waren of ze wel wakker waren, als je begrijpt wat ik bedoel. Veel van die verslagen klinken als lucide dromen. Zweverige types heb ik niets mee. Dus die Greer trek ik ook niet echt.
De kleinere podcasts zijn erg hit or miss ja, ik vind That UFO Show vaak wel okay. Event Horizon schenkt er ook veel aandacht aan op een goede neutrale manier (is meer een space/natuurkunde podcast eigenlijk).quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik heb hem onder het werk geluisterd - was een prima uitzending.
Over podcasts - er zijn er zoveel op Spotify dat ik een beetje de weg kwijt raak (vind het ook een k-app voor podcasts - zie niet hoe ik me kan abbonneren zoals met YT ofzo, maar ik ben ook beetje boomer..![]()
Anyway Ik luister naar Weaponized idd en naar Coulthards podcasts (Need to know dacht ik?) en naar Point of Convergence. Zijn er nog meer podcasts die de moeite waard zijn? Op Spotify is het een beetje af en aan.
Ik vind het onderwerp zonder meer fascinerend, maar eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op podcasts met getuigenverslagen van mensen waarvan je al weet dat ze bij een ervaring niet eens zeker waren of ze wel wakker waren, als je begrijpt wat ik bedoel. Veel van die verslagen klinken als lucide dromen. Zweverige types heb ik niets mee. Dus die Greer trek ik ook niet echt.
Need to know vind ik wel veruit de interessantste.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Zijn er nog meer podcasts die de moeite waard zijn? Op Spotify is het een beetje af en aan.
Dat heb ik me ook even afgevraagd: in opdracht.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:53 schreef naamdrager het volgende:
Heb je de hoorzitting echt bekeken? Ik snap op zich je standpunt, maar wat is jouw verklaring voor het verhaal van Grusch? Hoe kan iemand die bij zijn volle verstand is, professioneel van alle kanten gerespecteerd wordt en een smetteloze staat van dienst heeft, en bovendien een insider is die zich op hoog niveau met dit onderwerp bezig hield, bereid zijn om onder ede dit soort verhalen te verkondigen, als er niks van waar is?
Mijn to-go-to zijn (in random order):quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Zijn er nog meer podcasts die de moeite waard zijn?
We vergeten in NL wel eens dat journalist betekent dat je onderzoek doet, en daarmee zaken aan het licht brengt, in tegenstelling tot braaf over pennen wat andere media rapporteren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:43 schreef Naqin het volgende:
[..]
Ja, beetje gek, niet? Zijn deze mensen journalist of lobbyist?
Precies, en dat je zorgt dat je neutraal blijft. Dus waarom bemoeien ze zich met de opzet en inhoud van een politieke hearing?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 07:19 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
We vergeten in NL wel eens dat journalist betekent dat je onderzoek doet, en daarmee zaken aan het licht brengt, in tegenstelling tot braaf over pennen wat andere media rapporteren.
Dus in dit geval zeker journalist, zeker in het geval van RosCo en Knapp. Corbell volgt in de voetsporen en is er ingerold vanuit film maken.
Journalistiek is sinds sociale media sterk achteruit gegaan en dat gaat nog meer komen. Chat GTP gaat de clickbait stukjes schrijven waar nu freelancers nog een droge boterham mee verdienen. Ik ben een aantal maal benaderd door gevestigde media of ik voor hun wilde schrijven/bijdragen. De betaling ging per letter (...) en als ik even snel uitrekenden wat onderzoek en schrijven van een goed tech artikel meebrengt, dan was het minder dan minimum loon. Hierop kreeg ik het antwoord, ja, maar, je vind het toch leuk?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 07:19 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
We vergeten in NL wel eens dat journalist betekent dat je onderzoek doet, en daarmee zaken aan het licht brengt, in tegenstelling tot braaf over pennen wat andere media rapporteren.
Dus in dit geval zeker journalist, zeker in het geval van RosCo en Knapp. Corbell volgt in de voetsporen en is er ingerold vanuit film maken.
Ik snap je punt niet...ze zorgen juist dat hun verhaal, het mogelijk grootste verhaal in de geschiedenis van de mensheid, op de juiste wijze naar buiten komt.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 07:44 schreef Naqin het volgende:
[..]
Precies, en dat je zorgt dat je neutraal blijft. Dus waarom bemoeien ze zich met de opzet en inhoud van een politieke hearing?
Hoe denk je dat ik aan die info kom? Coulthart maakt blijkbaar 'tough editorial decisions' over wat Grusch wel en niet mag vertellen (volgens Knapp) en Corbell regelt blijkbaar welke getuigen komen opdraven (volgens hemzelf).quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Wellicht moet je de laatste Weaponized eens terugluisteren, dan snap je juist de integriteit en neutraliteit van de heren in kwestie.
De keuzes waar Knapp op doelt zijn de keuzes van RossCo om Grusch te beschermen en niet uit te zenden wat geïmpliceerd of gezegd is. Dat zijn moeilijke keuzes, het beschermen van je bronnen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:11 schreef Naqin het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ik aan die info kom? Coulthart maakt blijkbaar 'tough editorial decisions' over wat Grusch wel en niet mag vertellen (volgens Knapp) en Corbell regelt blijkbaar welke getuigen komen opdraven (volgens hemzelf).
Dan ben je meer politiek aan het bedrijven dan neutrale verslaggeving.
Dit zat ik ook te denken. Gat in de markt denk ik.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 07:16 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Mijn to-go-to zijn (in random order):
Weaponized
Need to Know
That UFO Podcast
Somewhere in the Skies
Af en toe zit er wel een interessante aflevering in Strange Paradigms.
Voor mensen om een beetje up-to-speed te komen met het UAP thema, is seizoen 1 van The UFO Rabbit hole wel een leuke. Daarna werd het mij veel te zweverig.
Ik mis een Nederlandse podcast over het thema. Max Moskowitcz had een paar jaar terug een aantal leuke podcast, o.a. met Lue Elizondo. Maar krijg de laatste tijd weinig meer mee van hem.
quote:Op woensdag 2 augustus 2023 18:21 schreef Perox het volgende:
[..]
Dit zat ik ook te denken. Gat in de markt denk ik.
Maar moet je wel wekelijks aan de bak - veel van die podcasts op Spotify hebben laatste aflevering lang geleden dus sterft ook wel vaak in goede bedoelingen.
Voor een Nederlander die de internationale podcasts zelf een beetje volgt hoeft je ook niet echt moeite te doen om die even samen te vatten voor het NL publiek. Wekelijks effe samenvatten met een beetje enthousiast stemgeluid en is het al gauw goed lijkt me. Veel NL podcasts blinken uit in monotone saaiheid.
https://thehill.com/opini(...)ury-wake-up-america/quote:"As a retired U.S. Navy flag officer, I can attest to the integrity and authenticity of the two pilots who testified: retired Commander David Fravor and Ryan Graves. I have served on three aircraft carriers and count many Naval aviators as close friends. These two witnesses are the real deal.
So is David Grusch. As a Navy information warfare officer, I worked closely with the intelligence community and Grusch’s former command, the National Geospatial Intelligence Agency. I too have been read into special access programs, and I understand how Department of Defense classification systems and authorities work. His testimony is 100 percent credible."
In 2008 deed het Vaticaan al wel een voorzetje om de mogelijkheid van buitenaards leven in te bedden in het geloofquote:Grusch alleged that then-Pope Pius XII had "backchanneled" knowledge of the UFO to the U.S., which "ended up scooping it" from them. When asked explicitly whether he was saying the Catholic church knew about the existence of alien life, Grusch responded: "Certainly."
quote:[In 2008, Jesuit Father Jose Funes] said: "Just as there is a multiplicity of creatures on earth, there can be other beings, even intelligent, created by God. This is not in contrast with our faith because we can't put limits on God's creative freedom."
Dit gaat al langer rond in UFO wereld natuurlijk, heel gaaf dat het nu steeds meer verbanden naar buiten komen. Ik ben benieuwd wat er in de immense, nagenoeg geheime, bibliotheek van het Vaticaan te vinden is.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:23 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dit zijn toch ook artikelen die we begin dit jaar niet voor mogelijk hadden gehouden?
Newsweek zoomt in op de claim dat het Vaticaan betrokken was bij de recovery uit 1993 in Italië, waarover Grusch vertelde in het interview met Coulthart.
Dingen waar ik zelfs een initiële weerstand tegen voel, maar ja, maar zien waar het ons brengt.
[..]
In 2008 deed het Vaticaan al wel een voorzetje om de mogelijkheid van buitenaards leven in te bedden in het geloof
[..]
[ twitter ]
Ja, maar wat gaat er nu eigenlijk niet rond in de UFO wereld. Hoeft wat mij betreft niet allemaal uit te komen..quote:Op donderdag 3 augustus 2023 08:30 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Dit gaat al langer rond in UFO wereld natuurlijk, heel gaaf dat het nu steeds meer verbanden naar buiten komen. Ik ben benieuwd wat er in de immense, nagenoeg geheime, bibliotheek van het Vaticaan te vinden is.
Zeker, maar dit was door redelijk ingevoerde bronnen al vaker aangekaart. Elizondo meen ik, TTSA, mogelijk ook nog besproken op de UFO conferentie in San Marino vorig jaar.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 09:39 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ja, maar wat gaat er nu eigenlijk niet rond in de UFO wereld. Hoeft wat mij betreft niet allemaal uit te komen..
Project Titan is dat. Snap niet helemaal waarom dat via San Marino moet, wellicht gemakkelijk om een kleine regering in zoiets mee te krijgen?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:11 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Zeker, maar dit was door redelijk ingevoerde bronnen al vaker aangekaart. Elizondo meen ik, TTSA, mogelijk ook nog besproken op de UFO conferentie in San Marino vorig jaar.
Nu ik dat typ, ik meen dat in San Marino een bill is aangenomen, dat de UN ook iets met UFO/UAP moeten doen. Ik kan helaas de link niet vinden. Heeft iemand daar iets meer van gehoord? Ik geloof dat het ook besproken is in een oudere aflevering van That UFO Podcast.
Sorry voor het gebrek aan links, maar kan dit nu even niet terugvinden.
Thanks dat was hem, kon er niet op komen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Project Titan is dat. Snap niet helemaal waarom dat via San Marino moet, wellicht gemakkelijk om een kleine regering in zoiets mee te krijgen?
[ twitter ]
Inderdaad, dat een dergelijke wet, met dergelijke bewoording opgesteld is....bizar. We leven in een bijzondere tijd.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Goede reminder voor de bijzondere teksten in de Schumer wetgeving. Lees en besef wat daar staat.
[ twitter ]
Mooi, benieuwd welke info er dit jaar in staat.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:39 schreef Naqin het volgende:
Volgens de Pentagon woordvoerder komt AARO deze maand met een nieuw rapport
[ twitter ]
Ook deze maand ja volgens Nelson - https://english.elpais.co(...)ns-about-aliens.html (headline is een beetje misleidend, de 'commissie' is dus al onderzoek aan het doen)quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:52 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Mooi, benieuwd welke info er dit jaar in staat.
Het NASA onderzoeksrapport is ook zo'n beetje aan de beurt om gepubliceerd te worden, toch?
We leven echt in bijzondere tijden. Ik heb weinig meegekregen van de ontwikkelingen van NASA, maar hoop dat dit eerste onderzoek aanleiding geeft naar dieper en verdergaand onderzoek!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:57 schreef Naqin het volgende:
[..]
Ook deze maand ja volgens Nelson - https://english.elpais.co(...)ns-about-aliens.html (headline is een beetje misleidend, de 'commissie' is dus al onderzoek aan het doen)
Hoe kan ik dit draadje lezen zonder twitter account?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:48 schreef Dutchguy het volgende:
Interessant draadje over de Tictac UAP's en de waarneming van een groot object onder de zeespiegel die daarbij betrokken lijkt:
[ twitter ]
Lukt dit?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoe kan ik dit draadje lezen zonder twitter account?
Yes! Dankjewelquote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Lukt dit?
https://threadreaderapp.com/thread/1686923288050843649.html
Super chill. Dankjewelquote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Lukt dit?
https://threadreaderapp.com/thread/1686923288050843649.html
Hij knoopt bepaalde dingen wel erg snel aan elkaar wat mij betreft. Die NRO sighting is 'low confidence' en het object had een 'rough similarity' met de tic-tac. We hebben ook geen idee van de locatie of wat/hoe groot die 'high interest vessel' was.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:48 schreef Dutchguy het volgende:
Interessant draadje over de Tictac UAP's en de waarneming van een groot object onder de zeespiegel die daarbij betrokken lijkt:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:48 schreef Dutchguy het volgende:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:06 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Grusch had AARO helemaal geen toegang tot die black box projecten, dus wat er in het rapport komt te staan is wel duidelijk. Precies hetzelfde als vorige keer.
AARO is helemaal niet zo interessant.
We moeten vooral benieuwd zijn naar wat het congres gaat lospeuteren.
Ik ben benieuwd wat de rant van Kirkpatrick van afgelopen week gaat betekenen voor zijn positie en AARO. Het is eigenlijk ongekend dat een (toch wel) hooggeplaatste ambtenaar dergelijke uitspraken doet over een persoon onderdeel van een klokkenluider-procedure én de rol van congress/congressional committee.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:06 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Grusch had AARO helemaal geen toegang tot die black box projecten, dus wat er in het rapport komt te staan is wel duidelijk. Precies hetzelfde als vorige keer.
AARO is helemaal niet zo interessant.
We moeten vooral benieuwd zijn naar wat het congres gaat lospeuteren.
Dit doet me overigens denken aan een whistleblower draadje op 4chan welke ik een flinke tijd terug heb gelezen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 14:48 schreef Dutchguy het volgende:
[ twitter ]
Hahaha whut?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dit doet me overigens denken aan een whistleblower draadje op 4chan welke ik een flinke tijd terug heb gelezen.
Was een persoon die aangaf persoonlijk en fysiek betrokken te zijn geweest bij het recoveren van UFO's.
Hij gaf aan dat er in de atlantische oceaan een soort van mobiele basis was, deze basis was onbenaderbaar, alles wat in de buurt kwam werd compleet vernietigd, met name de voertuigen die wapens hadden en voertuigen die recht op de basis af gingen.
Er zouden nog 1 of 2 andere basissen zijn op deze planeet. Ze wisten heel goed te monitoren waar deze basis was, en ook steeds dat er UFO's tevoorschijn kwamen uit de oceaan rond deze basis, deze UFO's gingen uiteindelijk ook weer terug naar de basis. Het frapante was dat er nooit of nauwelijks UFO's vanuit de ruimte naar deze basis gingen. Iedere UFO zag er ook anders uit. De theorie was dat deze basis iedere UFO custom maakt naar gelang de missie.
Regelmatig storte er ook van deze UFO's neer, vooral in een gebied rond noord-mexico waar blijkbaar een of andere anomaly zich zou bevinden waar de UFO's niet goed mee overweg konden.
De basis leek zich totaal niet te bekommeren om de neergestorte UFO's en ze deden niks in de vorm van berging.
Deze whistleblower kwam dus regelmatig bij crash-sites en ging ook vaak naar binnen, maar pas nadat een team al de voertuigen alle lichamen en wapens had geborgen.
Hij wist ook te melden dat het reverse engineren ontzettend moeilijk was en tot nu toe nog niet veel resultaat heeft opgeleverd. Behalve dan de chinezen, die hadden op soort van succes met een apparaat waarmee erts kon worden gewonnen uit de grond door middel van licht/lasers.
Hij melde ook dat ze op weg waren naar disclosure, maar de volledige "management" laag werd vervangen door wat conservatievere mensen. Ook was het zwaar gecompartimentaliseerd waardoor niemand het volledige plaatje leek te hebben.
Ik ga proberen dat draadje weer te vinden, want het sluit echt super goed aan op alle shit die de laatste tijd uitkomt.
Leuke theorie! Maar wellicht beter geschikt in de TRU editie van dit onderwerp? 4chan als bron, mwoah..quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dit doet me overigens denken aan een whistleblower draadje op 4chan welke ik een flinke tijd terug heb gelezen.
Was een persoon die aangaf persoonlijk en fysiek betrokken te zijn geweest bij het recoveren van UFO's.
Hij gaf aan dat er in de atlantische oceaan een soort van mobiele basis was, deze basis was onbenaderbaar, alles wat in de buurt kwam werd compleet vernietigd, met name de voertuigen die wapens hadden en voertuigen die recht op de basis af gingen.
Er zouden nog 1 of 2 andere basissen zijn op deze planeet. Ze wisten heel goed te monitoren waar deze basis was, en ook steeds dat er UFO's tevoorschijn kwamen uit de oceaan rond deze basis, deze UFO's gingen uiteindelijk ook weer terug naar de basis. Het frapante was dat er nooit of nauwelijks UFO's vanuit de ruimte naar deze basis gingen. Iedere UFO zag er ook anders uit. De theorie was dat deze basis iedere UFO custom maakt naar gelang de missie.
Regelmatig storte er ook van deze UFO's neer, vooral in een gebied rond noord-mexico waar blijkbaar een of andere anomaly zich zou bevinden waar de UFO's niet goed mee overweg konden.
De basis leek zich totaal niet te bekommeren om de neergestorte UFO's en ze deden niks in de vorm van berging.
Deze whistleblower kwam dus regelmatig bij crash-sites en ging ook vaak naar binnen, maar pas nadat een team al de voertuigen alle lichamen en wapens had geborgen.
Hij wist ook te melden dat het reverse engineren ontzettend moeilijk was en tot nu toe nog niet veel resultaat heeft opgeleverd. Behalve dan de chinezen, die hadden op soort van succes met een apparaat waarmee erts kon worden gewonnen uit de grond door middel van licht/lasers.
Hij melde ook dat ze op weg waren naar disclosure, maar de volledige "management" laag werd vervangen door wat conservatievere mensen. Ook was het zwaar gecompartimentaliseerd waardoor niemand het volledige plaatje leek te hebben.
Ik ga proberen dat draadje weer te vinden, want het sluit echt super goed aan op alle shit die de laatste tijd uitkomt.
Doet me denken aan een reddit thread laatst, van iemand die claimt onderzoek uitgevoerd te hebben op biologische entiteiten. Misschien inderdaad meer passend in TRU / UFO/UAP: The Truth is in Here... zoals aangegeven door @Brave_Sir_Robinquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gevonden.
https://imgur.com/a/NXjWQaN
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Etc, de rest kun je zelf zien in de link.
Bedankt voor het delen. Ondanks het vat zout dat je erbij moet nemen wel interessant.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gevonden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeker! Hoe dan ook is de uitkomst van dit verhaal een schandaal.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:09 schreef NoFoksGiven het volgende:
https://thehill.com/opini(...)-scandal-is-looming/
Wederom een prima stukje van The Hill
quote:Either the U.S. government has mounted an extraordinary, decades-long coverup of UFO retrieval and reverse-engineering activities, or elements of the defense and intelligence establishment are engaging in a staggeringly brazen psychological disinformation campaign.
Either possibility would have profound implications for democracy, the role of government and perhaps also humanity’s place in the cosmos.
Het verhaal bij 1 van die foto's is al onzinnig te noemen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 16:15 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen. Ondanks het vat zout dat je erbij moet nemen wel interessant.
SPOILER: ChatGPT uitlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
Wat begin jij nou weer over extraterrestrial life?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
'The best proof of extraterrestrial intelligence is that they haven't contacted us.'
Bill Waterson
Doet me ook denken aan het verhaal van Ben Rich, wijlen hoge topman bij Lockheed Skunk Works.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Zeker! Hoe dan ook is de uitkomst van dit verhaal een schandaal.
[..]
Uploaden op YTquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 17:15 schreef Dusthor92 het volgende:
Ik weet niet of dit het goeie topic ervoor is, maar ik zat vanochtend op 4chan te lurken over UAP shit toen er een post werd gemaakt met iets in de zin van “because I don’t believe the pentagon genuinely going to release UAP footages”, met daarin 2 videobestanden gelinkt die ik heb gedownload. Het zijn zacht gezegd opmerkelijke beelden. Nu is die post / thread op 4chan weg en op internet kan ik nergens iets vinden over deze video’s.
Hoe kan ik ze het gemakkelijkst delen? En zal ik dat in dit topic doen of in TRU?
Probeer eens https://streamable.com/ (bij een free account blijven ze wel maar 2 dagen staan.)quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 17:24 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Ik heb geen YouTube account en heb eerlijk gezegd ook geen zin om er een te maken.
Is er geen imgbb voor video’s?
Zeer interessante vraag en antwoord informatie! Wellicht komt er nog meer uit voort indien zijn opmerking over zijn dropbox / lockbox idd klopt, en zijn nabestaanden die content online weten te krijgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gevonden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn die beelden of video's die op 4Chan stonden inmiddels elders online te zien? Ik heb helaas geen tijd om 4Chan, Reddit e.d. te volgen dus heb ze helaas gemist!quote:
Er zijn nogal wat uitspraken die aan Ben Rich worden toegeschreven. Dingen die hij tegen journalisten of (oud) collega's zou hebben gezegd:quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 12:28 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Doet me ook denken aan het verhaal van Ben Rich, wijlen hoge topman bij Lockheed Skunk Works.
Die op zijn sterfbed aan een journalist telefonisch zou hebben opgebiecht dat via black projects al heel veel zou zijn 'gereversed-engineered' . Het TR3B 'vliegtuig' zou een van die projecten zijn.
Maar ik denk dat dat echt niet openbaar zal worden medegedeeld in een hearing dat die projecten er zijn.
Ja niet gek, dat heeft zij o.a. opgericht, dat gooit ze niet zo maar weg.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:15 schreef NoFoksGiven het volgende:
Artikel over Gillibrand.
https://www.cityandstaten(...)about-aliens/389198/
Dit leest toch ook als of al haar pijlen zijn gericht op AARO (pun intended). Misschien verklaard haar inzet voor AARO waarom ze zo mild voor Kirkpatrick was, en waarom ze niet zo stevig doorpakt op de laatste hearing zoals menigeen misschien had verwacht.
Naar verluid heeft Grusch achter de schermen uren gepraat met de Intelligence Committee. In de hoorzitting heeft hij gezegd dat hij graag namen van getuigen en programma's wil delen. Maar Gillibrand weet van niks? Dat is heel raar.quote:The second testimony was about a service member whose job was to investigate all UAP programs and co-locate them and write an assessment. Through that effort, this whistleblower met several people who said they had worked on alien-related programs where they either had crash material or that crash material resulted in dead aliens. I have no ability to verify that testimony because we’ve not been told of any such programs. We’ve asked for all information related to all programs and have not been given that detail.
Ik denk dat een van de problemen is, dat de Clearance levels van Grusch (vele) malen hoger zijn dan van het gemiddelde commissielid. Daarnaast heb ik nog steeds niet helemaal scherp welke (sub)commisies nu wat doen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:36 schreef Naqin het volgende:
Ik vond dit stuk interessant:
[..]
Naar verluid heeft Grusch achter de schermen uren gepraat met de Intelligence Committee. In de hoorzitting heeft hij gezegd dat hij graag namen van getuigen en programma's wil delen. Maar Gillibrand weet van niks? Dat is heel raar.
Moddergooien vanuit het Pentagon? Artikel van The Intercept is nog niet uitgekomen toch?quote:
Snap de relevantie ook niet echt. Heeft de beste man nou een verleden met extreme psychoses en schizofrenie dan kan ik het nog wel begrijpen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Moddergooien vanuit het Pentagon? Artikel van The Intercept is nog niet uitgekomen toch?
Wel goed om alle historie van iemand te weten, maar dit is laag bij de grond.
Dat er de moeite wordt genomen om zoiets te doen richting Grusch, maakt zijn verhaal m.i. alleen maar geloofwaardiger. Maakt hem menselijker.
De intelligence commissies zijn er om toezicht te houden op de inlichtingendiensten (Grusch en co), dus er moet altijd op zijn minst iemand op de hoogte gesteld worden. Voor supergeheime SAPs kan het zijn dat alleen de voorzitters of de Gang of Eight mondeling wordt bijgepraat. Hoe dan ook, als Grusch iets weet, weten Rubio/Warner en waarschijnlijk Schumer en McConnell het ook.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 07:44 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Ik denk dat een van de problemen is, dat de Clearance levels van Grusch (vele) malen hoger zijn dan van het gemiddelde commissielid. Daarnaast heb ik nog steeds niet helemaal scherp welke (sub)commisies nu wat doen.
Nou inderdaad, vreemd dat dergelijke info naar buiten komt. Statement van Grusch maakt de geloofwaardigheid alleen maar sterker m.i.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Moddergooien vanuit het Pentagon? Artikel van The Intercept is nog niet uitgekomen toch?
Dat er de moeite wordt genomen om zoiets te doen richting Grusch, maakt zijn verhaal m.i. alleen maar geloofwaardiger. Maakt hem menselijker.
Zijn boek We Zijn (Misschien) Niet Alleen schijnt ook wel leuk te zijn.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 20:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Goed dat de Telegraaf er wat aandacht aan blijft besteden. Prima kort interview met Taede Smedes die aardig op de hoogte is.
[ twitter ]
Het artikel is inmiddels uit en het moddergooi gehalte is inderdaad behoorlijk hoog: https://theintercept.com/2023/08/09/ufo-david-grusch-clearance/quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de documenten via een tip van binnenuit naar voren gekomen. De FOIA van de journalist kwam er omdat hem was verteld waar hij moest kijken.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 22:27 schreef Naqin het volgende:
[..]
Het artikel is inmiddels uit en het moddergooi gehalte is inderdaad behoorlijk hoog: https://theintercept.com/2023/08/09/ufo-david-grusch-clearance/
Raar trouwens dat zulke persoonlijke dingen via FOIA opgevraagd kunnen worden.
Ja dat denk ik dus niet, er zullen best gewoon collega's/leidinggevenden geweest zijn die wisten dat er iets persoonlijks speelde. De conclusie dat iemand illegaal een geheim document heeft bekeken lijkt me voorbarig.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 08:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Die tipgever kan wel eens in zijn eigen kuil vallen.
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |