abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210058095

Begrippenlijst:
UFO: Unidentified Flying Object
UAP: Unidentified Aerial Anomalous Phenomena
AARO: All-domain Anomaly Resolution Office

UAP is een wat bredere term en wordt in formele kringen momenteel meer gebruikt, omdat er minder vooroordelen aan hangen.

In de wetgeving van eind 2022 staat deze omschrijving van UAP:

Nog breder dus, ook betrekking hebbend op objecten vanuit de ruimte of onder water.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sinds 2017 zijn er veel ontwikkelingen rondom UAP’s geweest.
Een beknopt overzicht:

• Het begon in dec 2017 met dit artikel in de New York Times waaruit bleek dat het Pentagon al jaren een geheim UAP programma heeft: Glowing Auras and ‘Black Money’: The Pentagon’s Mysterious U.F.O. Program

• Het Pentagon gaf in 2020 toe dat in 2017 gelekte filmpjes echt zijn:

• Een rapport van juni 2021 bevestigd nog eens dat er veel UFO waarnemingen zijn onderzocht en dat er 143 van de laatste 144 waarnemingen niet te verklaren zijn:
https://nos.nl/artikel/23(...)or-waargenomen-ufo-s

• Een update van het rapport begin dit jaar:
Amerikaanse overheid onderzocht ruim 500 ufo-meldingen in 2022: honderden blijven onverklaard

• NASA is met een 16-koppig team onderzoek naar UAP’s aan het doen:
Volkskrant: NASA opent voor het eerst een officieel onderzoek naar ufo’s

• Twee piloten vertellen hun verhaal bij 60 Minutes:

• Eind 2022 is er UAP wetgeving toegevoegd aan de Amerikaanse Defensie wet (NDAA). Hierdoor is er een nieuwe UFO-office opgericht, AARO, die jaarlijks een rapport moet uitbrengen. https://thehill.com/polic(...)ffice-to-study-ufos/

Twee interessante punten uit deze wetgeving:
Een UAP klokkenluider regeling
quote:
Dit creëert een "veilige methode" waarmee huidige of voormalige overheidsmedewerkers of aannemers UAP-gerelateerde informatie kunnen indienen bij AARO.
Informatie waarin ze geïnteresseerd zijn omvat "elke activiteit of programma [..] gerelateerd aan UAP, inclusief met betrekking tot het ophalen van materiaal, materiaalanalyse, reverse engineering, onderzoek en ontwikkeling, detectie en tracking, ontwikkelings- of operationele testen, en beveiliging en handhaving."
Een historisch onderzoek naar UAP
quote:
De reikwijdte van dit historische verslag is verbreed en gaat om de betrokkenheid van de inlichtingengemeenschap bij UAP-aangelegenheden, die teruggaat tot 1 januari 1945.
In dit verslag moet staan:
- overzicht van alle geheime programma's rond UAP
- geslaagde of niet-geslaagde pogingen om UAP te identificeren en op te sporen
- alle pogingen om de publieke opinie te verdoezelen, te manipuleren, te verbergen [..]
Podcast
Need to Know podcast

Wie te volgen op Twitter:
- Christopher Mellon - voormalig US deputy assistant secretary of defence
- Lue Elizondo - voormalig hoofd van het pentagon UFO investigation program
- Ross Coulthart - Australische journalist, schrijver van In Plain Sight
pi_210058122
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:19 schreef Tijger_m het volgende: [..] Sorry? Als je de verhalen niet gelooft moet je je mond houden of zo? Zo werkt dat niet op FOK! dus doe jij maar even normaal, ik geef mijn mening net zoals je de mensen die er wel in geloven.
Fijn, notabene een mod die er weer zo gestrekt in moet vliegen. Net op het moment dat de discussie weer op een normale manier verliep.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende: Maar leg dan eens uit waarom aliens alleen de VS zouden bezoeken en alleen daar sporen van aliens te vinden zouden zijn?
Dit is nieuwe informatie voor mij. Waar lees je dit? :)
pi_210058126
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:30 schreef alpeko het volgende:

[..]
Was jaren 80 toch?
Eind jaren 80, begin jaren 90. We hebben beiden gelijk ;)
I want to believe...
pi_210058129
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, waar vinden we die sporen buiten de VS dan? De pyramides? (Kijk, nu ben ik het absurd aan het maken)
Houd hier gewoon mee op man.
pi_210058197
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:34 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Houd hier gewoon mee op man.
Hou jij gewoon even op te doen alsof jij dat mag bepalen. Als je moeite hebt met kritiek dan is dat jouw probleem, ik deel jullie geloof niet en zolang dit topic in NWS staat mag ik dat gewoon hier posten.
pi_210058239
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hou jij gewoon even op te doen alsof jij dat mag bepalen. Als je moeite hebt met kritiek dan is dat jouw probleem, ik deel jullie geloof niet en zolang dit topic in NWS staat mag ik dat gewoon hier posten.
Het probleem is dat jouw 'kritiek' alleen maar aantoont hoe slecht je ingelezen bent. De betreffende zelf heeft het nota bene over o.a. een craft uit Sicilië.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210058261
quote:

[..]
Niemand heeft hier problemen met kritiek. Al maandenlang wordt hier op een normale manier over gesproken met elkaar (voors- en tegens). Waar men in dit topic steeds tegenaan loopt is het ridiculiseren van het onderwerp. Dat is ook precies het probleem geweest voor klokkenluiders al die jaren, en ook de reden geweest dat er nu wordt gesproken over UAP’s. Het is dat kinderlijke gedrag “ah hij heeft een UFO gezien, hij is gek! Waar zijn de foto’s?” waar men onderuit probeert te komen, omdat het meteen de discussie doodslaat. Iets waar jij op deze manier actief deel aan neemt.

En nee, ik bepaal dat niet inderdaad. Dat bepaald de FOK!-policy die jij beter voor ogen zou moeten hebben als moderator. ;) Volgens mij kunnen we gewoon normaal over iets praten zonder het onderwerp direct te ridiculiseren.
pi_210058264
quote:

[..]
Als mod zou je het voorbeeld moeten geven, discussie moeten voeren over het nieuws in dit topic...niet lopen ouwehouren met Aliens landen alleen in de VS hahahaha...Pyramides hahaha.

Het is serieus nieuws dat het Congress hearings houdt onder ede, waar claims en feiten opgetekend worden rondom UFO/UAP. Zaken die nu verder onderzocht kunnen/gaan worden, in de openbaarheid.

@alpeko en ik hebben je naar wat cases verwezen buiten de VS. Veel leesplezier gewenst.
I want to believe...
pi_210058281
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:45 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het probleem is dat jouw 'kritiek' alleen maar aantoont hoe slecht je ingelezen bent. De betreffende zelf heeft het nota bene over o.a. een craft uit Sicilië.
Oh, dus er is bewijs voorhanden dat er aliens geland zijn en op Sicilie hebben ze zo'n intergalactisch voertuig? Da's nieuws voor mij maar ik neem aan dat jij een link hebt met de informatie?

Mischien moet je niet doen alsof er bewijzen zijn terwijl het om opinies, netjes uitgedrukt, gaat.
pi_210058302
quote:

[..]
Je krijgt kritiek op iets omdat mensen het met je oneens zijn. Er wordt niet geroepen om een ban.

Maar als mod moet je (vind ik) je niet gaan bemoeien met modnaam met discussie. Daar maak je dan een andere naam voor aan.
pi_210058310
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, dus er is bewijs voorhanden dat er aliens geland zijn en op Sicilie hebben ze zo'n intergalactisch voertuig? Da's nieuws voor mij maar ik neem aan dat jij een link hebt met de informatie?

Mischien moet je niet doen alsof er bewijzen zijn terwijl het om opinies, netjes uitgedrukt, gaat.
Als je je in zou lezen in dit onderwerp, zou je weten waarom de bewijsvoering en het gebrek ervan het zwaartepunt is in de discussie en dat er op dit moment wetten voor worden gemaakt.
pi_210058311
quote:

[..]

Ik beantwoord hiermee alleen de stupide insinuatie 'uiteraard alleen in Amerika..'. Misschien is dit onderwerp inderdaad kansloos als jouw begripsvermogen hier niet zelfstandig tot wist te komen. Wacht maar gewoon op (meer/betere) foto's en video's o.i.d..
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210058316
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:47 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Als mod zou je het voorbeeld moeten geven, discussie moeten voeren over het nieuws in dit topic...niet lopen ouwehouren met Aliens landen alleen in de VS hahahaha...Pyramides hahaha.

Het is serieus nieuws dat het Congress hearings houdt onder ede, waar claims en feiten opgetekend worden rondom UFO/UAP. Zaken die nu verder onderzocht kunnen/gaan worden, in de openbaarheid.

@:alpeko en ik hebben je naar wat cases verwezen buiten de VS. Veel leesplezier gewenst.
Alleen zijn dat geen cases. Het is op zijn best onbevestigde waarnemingen zonder afdoende uitleg. Nul komma nul bewijs dat er iets buitenaards gezien is.

Je doet alsof er bewijzen zijn maar het is zo ongeveer hetzelfde nivo als Bijbelse wonderen. En heeft hetzelfde gehalte aan geloof vs bewijs.

PS: Ook voor jou, mods zijn gewoon users als ze posten dus kap maar gewoon maar dit soort aanvallen, ik hoef helemaal geen voorbeeld te geven, ik moet mij, net als jij, aan de policy houden.
pi_210058358
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alleen zijn dat geen cases. Het is op zijn best onbevestigde waarnemingen zonder afdoende uitleg. Nul komma nul bewijs dat er iets buitenaards gezien is.

Je doet alsof er bewijzen zijn maar het is zo ongeveer hetzelfde nivo als Bijbelse wonderen. En heeft hetzelfde gehalte aan geloof vs bewijs.

PS: Ook voor jou, mods zijn gewoon users als ze posten dus kap maar gewoon maar dit soort aanvallen, ik hoef helemaal geen voorbeeld te geven, ik moet mij, net als jij, aan de policy houden.
Ik denk dat veel users daar anders naar kijken. Je hebt als mod ook een bepaalde macht. Op een ander forum kreeg ik regelmatig een ban in discussie met een mod. Dat moet je voorkomen.
pi_210058405
@Tijger_m Je reactie op mij is ineens verwijderd, dus ik moet er maar even zo op reageren:

Je hoeft van niemand weg. Zolang je niet steeds die insinuaties doet om het onderwerp in het gekkiehokje weg te zetten, kun je toch prima kritiek uitten?

Niemand heeft daar de afgelopen tijd problemen mee gehad en dat zal bij jou echt niet anders zijn.
pi_210058412
quote:

[..]

Dit hele topic gaat over bewijs of geen bewijs. Het gaat over de beweringen die Grush doet. O.a. dit was er eentje van. Eerste buitgemaakte object zou in de buurt van Milaan zijn gecrasht door Mussolini zijn veilig gesteld en tijdens WOII bij toeval zijn ontdekt door de Amerikanen die het naar de VS hebben verscheept.

Ja is dat waar? Dat weten we niet. Kort daarna kwam er een Italiaan met documenten die dat zouden moeten onderbouwen maar waarvan de oorsprong anoniem is. Dus ja dat je twijfels hebt of dat klopt, is heel logisch. Heb ik ook.

Grush beweert echter meer dan alleen dat. Dat hij de locaties weet van waar ze worden bewaard. Dat er minstens 40 mensen zijn die bij hem zijn verhaal hebben gedaan.

Allemaal zaken waar concreet bewijs van ontbreekt vooralsnog. Maar wel iets dat speelt en waar nog zeker een vervolg op gaat komen.

De video's van Tic Tac en Gimbal zijn je bekend? Die zijn vrijgegeven door het Pentagon. Een van de piloten die aanwezig was bij een van die incidenten was ook aanwezig bij de zitting.

Nee, dit speelt natuurlijk niet alleen in de VS. Maar daar is nu wel een klokkenluider die dicht bij het vuur zat naar buiten getreden.
pi_210058420
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:58 schreef Dusthor92 het volgende:
@:tijger_m Je reactie op mij is ineens verwijderd, dus ik moet er maar even zo op reageren:

Je hoeft van niemand weg. Zolang je niet steeds die insinuaties doet om het onderwerp in het gekkiehokje weg te zetten, kun je toch prima kritiek uitten?

Niemand heeft daar de afgelopen tijd problemen mee gehad en dat zal bij jou echt niet anders zijn.
Je postte letterlijk dat ik weg moest gaan. 8)7
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 14:59:51 #18
8781 crew  Frutsel
pi_210058425
Gewoon normaal doen.. prima als je het ergens wel of niet mee eens bent maar ridiculiseren hoeft niet net als dat persoonlijk worden niet hoeft.
pi_210058444
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Knappe vent als je je in ca 20 minuten ingelezen hebt in de cases Mosul, Rendlesham Forrest, Brazilië (zie de docu over de Varginha case), Chili, Soesterberg en de Belgische UFO golf.

Je doet het gelijk af als het is onzin en claimt dat er geen bewijs is. We hebben niet niet direct over buitenaards, dat is jouw eigen vooringenomenheid. Als zelfs het Pentagon beelden vrijgeeft, en toegeeft dat het niet van Amerikaanse makelij is, niet te herleiden is naar andere grootmachten, en gewoon simpelweg zeggen, het is unidentified, we weten het niet…. Dan is dat aanleiding tot onderzoek waard. UFO’s zijn dus echt…er vliegen onverklaarbare zaken rond in het luchtruim, in de ruimte, en in de oceanen….het is niet van ons, wat het wel is, is de vraag.
I want to believe...
pi_210058455
Ineens zijn er posts verdwenen......het is toch niet zo dat een meediscussiërende mod dat heeft geregeld? Dat zou mijn punt maken
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 15:02:39 #21
8781 crew  Frutsel
pi_210058461
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 15:01 schreef Jaroon het volgende:
Ineens zijn er posts verdwenen......het is toch niet zo dat een meediscussiërende mod dat heeft geregeld? Dat zou mijn punt maken
Nee ik probeer het weer enigszins leesbaar te krijgen en back-on-track
pi_210058465
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je postte letterlijk dat ik weg moest gaan. 8)7
Ja als je hier als boos kind rond blijft stampen met als enig ogenschijnlijk doel het onderwerp te ridiculiseren, dan kun je wat mij betreft beter wegblijven ja.

Maar in je post die reeds verwijderd is, deed je net overkomen alsof je weg ging omdat ik aan het pseudomodden zou zijn en jij hier geen gezonde kritiek mag uitten. Maar daarmee verdraai je de situatie een beetje imo

@edit sorry @Frutsel dat had ik niet in de gaten. Verwijder mijn posts ook maar dan
pi_210058473
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 15:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nee ik probeer het weer enigszins leesbaar te krijgen en back-on-track
Net een vreemd moment. Liep het echt te ver uit de hand? Niet gezien.
pi_210058506
Maar goed. In elk geval heel spannend allemaal.
  donderdag 27 juli 2023 @ 15:23:20 #25
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210058667
Hele punt met dit topic, en dan bedoel ik het in het algemeen en dus niet alleen op FOK!, is dat het moeite kost om je fantasie niet de vrije loop te laten :D

Ik blijf erbij, de sightings zijn de eerste Alzheimer symptomen van het Bolzmannbrein.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210058692
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juli 2023 15:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Hele punt met dit topic, en dan bedoel ik het in het algemeen en dus niet alleen op FOK!, is dat het moeite kost om je fantasie niet de vrije loop te laten :D

Ik blijf erbij, de sightings zijn de eerste Alzheimer symptomen van het Bolzmannbrein.
Was de tegenhanger hiervan niet iets in de trend dat het universum zoals wij die kennen niet lang genoeg kan bestaan om voor een Bolzmannbrein te ontstaan? :P
pi_210058766
quote:

Misschien kunnen we voor het filosoferen uitwijken naar TRU, er zijn zoveel theoriën, cases etc. waar buitenaards de minst exotische variant is.

Ik ben blij dat we (grootdeels :)) een volwassen discussie kunnen voeren op FOK, over het nieuws en de ontwikkelingen rondom het UFO/UAP thema.
I want to believe...
pi_210058780
quote:

O.a. radar beelden zijn dan toch weer wat anders.
  donderdag 27 juli 2023 @ 15:38:05 #29
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210058786
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 15:34 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Misschien kunnen we voor het filosoferen uitwijken naar TRU, er zijn zoveel theoriën, cases etc. waar buitenaards de minst exotische variant is.

Ik ben blij dat we (grootdeels :)) een volwassen discussie kunnen voeren op FOK, over het nieuws en de ontwikkelingen rondom het UFO/UAP thema.
Juist, daarom slinger ik ook juist een waanzinnige verklaring erin, dan hebben we dat ook maar weer gehad, ieder zo zijn functie :+
pi_210058810
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juli 2023 15:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Juist, daarom slinger ik ook juist een waanzinnige verklaring erin, dan hebben we dat ook maar weer gehad, ieder zo zijn functie :+
Ik bedoelde het positieve zin! En kudos voor de Pixies reference :)
I want to believe...
pi_210058892
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 09:24 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Pas als Biden of NASA een pers conferentie geeft waarin openlijk toegegeven wordt dat er intelligente buitenaardse wezen zijn die ons hebben bezocht, pas dan zullen de meeste mensen echt het gevoel krijgen dat het echt is.
Tot die tijd zal 99% van de mensen dit process negeren of hun schouders ophalen.
Klopt. Mensen willen altijd als in een kudde aan het handje worden gehouden. Lekker veilig en "niemand lacht me erom uit". Of door iemand in een witte jas aan het handje, of door een mededeling uit de politiek. Zelf in beweging komen lukt maar niet. Journalisten liggen niet meer in de struiken te wachten met gevaar voor eigen leven omdat ze vervolgt worden door geheime diensten. Nee ze zitten op kantoor de nagels te lakken tot er een bericht binnenrolt. Zelf leren nadenken of proberen een werkbaar axioma te creëren voor henzelf met "occams razor" ernaast is er nauwelijks nog bij.
Ergo: "Never underestimate stupid people in large crowds"

Straks komt er een officiële mededeling en let dan op he! Iedereen heeft dan ineens op miraculeuze wijze verstand van UAP, en ze "hadden het altijd al geweten".

Kut kudde :')
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  FOK!fotograaf donderdag 27 juli 2023 @ 16:13:53 #32
842 Zorro
Z
pi_210059130
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 15:51 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Klopt. Mensen willen altijd als in een kudde aan het handje worden gehouden. Lekker veilig en "niemand lacht me erom uit". Of door iemand in een witte jas aan het handje, of door een mededeling uit de politiek. Zelf in beweging komen lukt maar niet. Journalisten liggen niet meer in de struiken te wachten met gevaar voor eigen leven omdat ze vervolgt worden door geheime diensten. Nee ze zitten op kantoor de nagels te lakken tot er een bericht binnenrolt. Zelf leren nadenken of proberen een werkbaar axioma te creëren voor henzelf met "occams razor" ernaast is er nauwelijks nog bij.

Straks komt er een officiële mededeling en let dan op he! Iedereen heeft dan ineens op miraculeuze wijze verstand van UAP, en ze "hadden het altijd al geweten".

Het is net als met doping bij het wielrennen.
Allemaal beschuldigingen omdat het niet kan.
"Oh ja? Heb je bewijs dan? NEe he? We zijn heel vaak getest"

En dan maar belachelijk maken.

En dan ineens met hertesten en nieuwe technologie lopen ze alsnog tegen de lamp en had iedereen het al lang door dat het allemaal geen zuivere koffie was :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_210059131
Interessant! Een chronomogisch overzicht van ufomeldingen door de jaren heen. Schijnt ook naar congress gestuurd te zijn:
https://www.reddit.com/r/(...)_congress_posted_by/
pi_210059186
Nou vanochtend had ik het er nog over, maar zojuist een goede vriend van mij die appte wat er nou precies aan de hand is want hij ziet opeens allemaal ufo berichten voorbij komen. Het nieuws lijkt dus langzaam wel te verspreiden.
pi_210059271
quote:
6s.gif Op donderdag 27 juli 2023 16:13 schreef Zorro het volgende:

[..]
Het is net als met doping bij het wielrennen.
Allemaal beschuldigingen omdat het niet kan.
"Oh ja? Heb je bewijs dan? NEe he? We zijn heel vaak getest"

En dan maar belachelijk maken.
Het is hetzelfde met Max Verstappen. Echte F1 fanaten van voor de tijd van Max Verstappen kregen ineens te maken met allerlei gelegenheids F1 debielen die 'verstand bleken te hebben van Formule 1'.
Zoiets dus.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_210059283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 16:19 schreef Simmertje het volgende:
Nou vanochtend had ik het er nog over, maar zojuist een goede vriend van mij die appte wat er nou precies aan de hand is want hij ziet opeens allemaal ufo berichten voorbij komen. Het nieuws lijkt dus langzaam wel te verspreiden.
Volgens Ross Coulthard, die David Grusch interviewde, staan er meer klokkenluiders op en is het hek nu van de dam. Benieuwd of dat daadwerkelijk zo uit pakt.
pi_210059404
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 16:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Volgens Ross Coulthard, die David Grusch interviewde, staan er meer klokkenluiders op en is het hek nu van de dam. Benieuwd of dat daadwerkelijk zo uit pakt.
Hetzelfde zeiden Knapp en Corbell, die ook nog even een testimony hebben laten vastleggen, in de official records van de hearing.
Zij hebben diverse mensen verwezen naar congress en comissie verwezen. Corbell en Burchett hebben afgelopen periode ook opgetrokken om mensen naar de hearing te krijgen, Fraver is er dankzij Corbell.

Er waren al twijfels over AARO, Corbell heeft potentiele whistleblowers ook naar andere leden van de committee en congres gestuurd. Goede zet lijkt me, gezien ook de getuigenis onder ede van Grusch dat Kirkpatrick niet de waarheid sprak in zijn hearing (nb. die niet onder ede was!).

[ Bericht 0% gewijzigd door NoFoksGiven op 27-07-2023 16:54:51 ]
I want to believe...
pi_210059433
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 15:51 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een beetje een kinderlijke manier van redeneren. Feit is dat er nog weinig bekend is, al ben ik zelf wel heel enthousiast over de zittingen, mijn omgeving neemt het ter kennisgeving aan en gaat verder met hun leven. Wat verwacht je dan eigenlijk? Een wereldwijde opstand en nu de waarheid op tafel? De meeste mensen hebben maar 1 doel en dat is morgen weer een dag beleven. Niks mis mee toch?
pi_210059557
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 16:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Wat vandaag gebeurt is een kwestie van oorzaak en gevolg. En een beetje dreigen.

2013
51 seconden

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 27-07-2023 20:44:22 ]
― Thomas Sowell
pi_210059801
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2023 16:47 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik vind dit wel een beetje een kinderlijke manier van redeneren. Feit is dat er nog weinig bekend is, al ben ik zelf wel heel enthousiast over de zittingen, mijn omgeving neemt het ter kennisgeving aan en gaat verder met hun leven. Wat verwacht je dan eigenlijk? Een wereldwijde opstand en nu de waarheid op tafel? De meeste mensen hebben maar 1 doel en dat is morgen weer een dag beleven. Niks mis mee toch?
Ja ja de toon ach ach.
Er is al heel veel meer bekend over UAP and back engineered craft dan David Grush kan zeggen. Gelukkig heeft Steven Greer er al genoeg aan klokkenluider interviews op video staan. Dit is niet iets met een Tic Tacje alleen en een paar korrelige video's. Er is 80 jaar mee en aan gewerkt. Het is met recht een rabbit hole. De koude oorlog had meerdere redenen. Het najagen van vermeend niet menselijke technologie. De Amerikanen waren daar het beste in. Want die hebben plus 1000 militaire vliegbasissen overal ter wereld. Full spectrum dominance.
China, Rusland etc, etc hebben die luxe niet.
― Thomas Sowell
  donderdag 27 juli 2023 @ 17:30:11 #41
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210059873
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 17:24 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ja ja de toon ach ach.
Er is al heel veel meer bekend over UAP and back engineered craft dan David Grush kan zeggen. Gelukkig heeft Steven Greer er al genoeg aan klokkenluider interviews op video staan. Dit is niet iets met een Tic Tacje alleen en een paar korrelige video's. Er is 80 jaar mee en aan gewerkt. Het is met recht een rabbit hole. De koude oorlog had meerdere redenen. Het najagen van vermeend niet menselijke technologie. De Amerikanen waren daar het beste in. Want die hebben plus 1000 militaire vliegbasissen overal ter wereld. Full spectrum dominance.
China, Rusland etc, etc hebben die luxe niet.
Wat natuurlijk gevolgen zijn van dit soort denken, met de kennis die we nu hebben, is dat je af gaat vragen hoeveel de opgedane kennis van de gevonden/gestolen voertuigen bij heeft gedragen aan de vlucht naar de maan.
Constant mijlenver achterlopen op de USSR, en dan ineens naar de maan.

Ben benieuwd of er nog iets met het publiek gedeeld gaat worden het komende jaar.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_210060930
Hmm, nog niet zo lang geleden 3 harde knallen s'nachts buiten, maar dan ook echt hard hard en het was geen vuurwerk of onweer, bij de laatste knal was ik buiten en werd de hemel voor 1 seconde verlicht waarna meteen een harde knal volgde.

Zou het dan toch... :o
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 27 juli 2023 @ 19:12:56 #43
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210061053
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 19:04 schreef TLC het volgende:
Hmm, nog niet zo lang geleden 3 harde knallen s'nachts buiten, maar dan ook echt hard hard en het was geen vuurwerk of onweer, bij de laatste knal was ik buiten en werd de hemel voor 1 seconde verlicht waarna meteen een harde knal volgde.

Zou het dan toch... :o
Omgeving Rotterdam toevallig?
pi_210061068
quote:
5s.gif Op donderdag 27 juli 2023 19:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Omgeving Rotterdam toevallig?
Nee, meer naar het zuiden :D
  donderdag 27 juli 2023 @ 19:14:48 #45
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210061085
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 19:13 schreef TLC het volgende:

[..]
Nee, meer naar het zuiden :D
Ja daar begon het
pi_210061400
David Grusch UFO/UAP bombshells: Ross Coulthart reveals the inside story.

33 min.
De interviewer van David Grusch geeft zijn kijk op de situatie en het fenomeen.
― Thomas Sowell
pi_210062133
Trouwens ook mooi hoe de Democraten en Republikeinen gezamenlijk optrokken gisteren en er van alle zijden goede vragen gesteld werden. Ik las vandaag veel dat Amerikanen daar ook onder de indruk van waren. Een mooi bij-effect.
pi_210062378
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 20:25 schreef Dutchguy het volgende:
Trouwens ook mooi hoe de Democraten en Republikeinen gezamenlijk optrokken gisteren en er van alle zijden goede vragen gesteld werden. Ik las vandaag veel dat Amerikanen daar ook onder de indruk van waren. Een mooi bij-effect.
Dat is zeker een mooie bijkomstigheid. ^O^
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_210063768
quote:

[..]
Er is zelfs een video gedeeld van het midden-oosten en er was een kaart waar alle meldingen over de hele wereld plaatsvonden. Dat was een bijeenkomst voor de hoorzitting. Je mag vinden wat je wilt uiteraard maar je staat wel voor aap wanneer je een mening vormt zonder dat je je ingelezen hebt.
pi_210063805
twitter
pi_210064179
quote:

[..]
Ik deel die hele ufo religie ook beslist niet. Heb ooit met zo'n figuur te maken gehad die me probeerde te bekeren tot dit geloof. Is niet gelukt en ik heb er alleen maar een enorme afkeer door gekregen.
pi_210064217
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 21:59 schreef Naqin het volgende:
[ twitter ]
Hij stelde goede vragen gisteren. Viel echt op.
pi_210064231
Waarom gaan we er eigenlijk niet vanuit dat, als er interne onenigheden zijn (en dat openbaring niet de wens is van het pentagon), bewijs op dit moment vernietigd of dieper begraven wordt. Is er aangegeven dat er gekopieerd of gestolen materiaal in handen is van team openbaren?
  vrijdag 28 juli 2023 @ 00:04:38 #54
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210064590
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2023 22:49 schreef Akathisia het volgende:
Waarom gaan we er eigenlijk niet vanuit dat, als er interne onenigheden zijn (en dat openbaring niet de wens is van het pentagon), bewijs op dit moment vernietigd of dieper begraven wordt. Is er aangegeven dat er gekopieerd of gestolen materiaal in handen is van team openbaren?
Oeh, doet me weer aan de uitspraak van Coulthart denken over een UAP die zo groot was dat "they had to built a building over it"

Maar papierwerk zal er best aan kunnen geloven inderdaad, geen idee.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 28 juli 2023 @ 00:33:27 #55
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210064710
Hopelijk dan wel bewijs in een publieke setting. Wel exciting!

twitter
pi_210064939
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2023 22:42 schreef GwanGwaa het volgende:
die hele ufo religie
Ik ben wel benieuwd: hoe verklaar jij het feit dat de drijvende kracht achter deze ontwikkelingen op dit moment volledige, bevestigde en gerespecteerde insiders zijn? Er is geen enkele samenzweringstheorie waarbij het zo werkt. Grusch, Lue Elizondo, Jay Stratton, Graves en Fravor? Stuk voor stuk zeer gewaardeerde mensen van binnenuit, die zonder zichtbaar eigen belang, en tegen alle ridiculisering en moddergooierij in, naar buiten treden en kiezen voor deze rare carrièrewending, en zelfs bereid zonder onder ede te verklaren? Ik ben ook nog steeds geen volledige believer, puur vanwege de extreemheid van de claims, maar kan als verklaring alleen maar verzinnen dat er binnen de hoogste regionen in het Amerikaanse establishment een soort groepspsychose gaande is. Dat voelt bijna nog gekker.

Precies wat senator Marco Rubio zegt: ófwel hier is echt iets van waar, ófwel er zijn een hoop aantal mensen met hoge posities en toegang tot staatsgeheimen die gek zijn geworden. Ik denk echt dat ieder weldenkend mens die zich een kwartiertje serieus verdiept in wat er nu aan de hand is, zal moeten toegeven dat dat is waar we nu staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door naamdrager op 28-07-2023 06:15:05 ]
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  vrijdag 28 juli 2023 @ 06:09:57 #57
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210064971
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2023 22:49 schreef Akathisia het volgende:
Tuurlijk ga je daar van uit.
Als men al 90 jaar alles ontkent, dan zullen ze vast voorbereid zijn op een publieke ontkenning.
pi_210065301
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 06:09 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Tuurlijk ga je daar van uit.
Als men al 90 jaar alles ontkent, dan zullen ze vast voorbereid zijn op een publieke ontkenning.
Ja de eigenlijke vraag is derhalve of dit dan de beste (enige?) weg was.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 10:31:00 #59
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210066546
Goed dat ze er een artikel aan besteden, alleen waarom deze foto kiezen?

twitter

Nog wel doorspekt met het oude stigma:
quote:
Op het eerste gezicht lijkt Grusch betrouwbaarder dan complotdenkers, die er rotsvast van overtuigd zijn dat buitenaardse wezens sinds 1947, toen de eerste vliegende schotel werd gespot, de aarde bezoeken.
Hoe bizar ook, dit is het complotdenken nu voorbij, en de datum van de eerste 'crash' is verschoven naar 1933.

Dit argument ook weer.
quote:
Lang niet iedereen is overtuigd van Grusch’ claims. ‘Het idee dat een buitenaards ras technologisch zo ver is gevorderd dat het miljarden lichtjaren kan afleggen en daarna op de een of andere manier niet slim genoeg is om op aarde te landen en neerstort is iets dat ik een tikkeltje vergezocht vind’, aldus afgevaardigde Eric Burlison.
Burlison claimt eerst dat 'we are billions of light years away from any other system'. Terwijl Alfa Centauri op zo'n 4 lichtjaar ligt..
En ik snap het argument natuurlijk wel, maar het is geen tegenargument voor de beweringen van Grusch. Grusch heeft het over de praktijk, zaken die je in onze echte eigen wereld kan onderzoeken, en dit is een theoretisch tegenargument.

Burlison haalt ook Occam's razor aan, dat het toch gewoon waarschijnlijk aardse voertuigen zijn. Maar Grusch weerspreekt dat, en geeft ook aan dat sommige bergingen zijn van ver voor de tijd van geavanceerde aardse voertuigen.
pi_210066717
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 10:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Goed dat ze er een artikel aan besteden, alleen waarom deze foto kiezen?

[ twitter ]

Nog wel doorspekt met het oude stigma:
[..]
Hoe bizar ook, dit is het complotdenken nu voorbij, en de datum van de eerste 'crash' is verschoven naar 1933.

Dit argument ook weer.
[..]
Burlison claimt eerst dat 'we are billions of light years away from any other system'. Terwijl Alfa Centauri op zo'n 4 lichtjaar ligt..
En ik snap het argument natuurlijk wel, maar het is geen tegenargument voor de beweringen van Grusch. Grusch heeft het over de praktijk, zaken die je in onze echte eigen wereld kan onderzoeken, en dit is een theoretisch tegenargument.

Burlison haalt ook Occam's razor aan, dat het toch gewoon waarschijnlijk aardse voertuigen zijn. Maar Grusch weerspreekt dat, en geeft ook aan dat sommige bergingen zijn van ver voor de tijd van geavanceerde aardse voertuigen.
Daarnaast is het natuurlijk niet uit te sluiten dat zelfs de meest geavanceerde technologie nog steeds mankementen kan vertonen en een keer kan neerstorten. Of misschien bewust laten neerstorten?

Dus ja, ik snap inderdaad ook zijn argument. Maar het is geen rotsvast argument.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 11:00:03 #61
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210066851
In dit interview naderhand zegt Burlison dat hij 'breathless' was na het antwoord van Grusch op zijn vraag of mensen zijn gedood door UAP of door overheidsmensen die erbij betrokken zijn.

'Both' was het antwoord.

twitter

Ook opmerkelijk dat Burlison zegt dat in eerste instantie een SCIF (geheime kamer gesprek) werd tegengehouden..
pi_210066960
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
In dit interview naderhand zegt Burlison dat hij 'breathless' was na het antwoord van Grusch op zijn vraag of mensen zijn gedood door UAP of door overheidsmensen die erbij betrokken zijn.

'Both' was het antwoord.

[ twitter ]

Ook opmerkelijk dat Burlison zegt dat in eerste instantie een SCIF (geheime kamer gesprek) werd tegengehouden..
Volgens mij ging dat niet om gedood worden maar physically harmed
pi_210067199
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

'Both' was het antwoord.

[ twitter ]

Eerste waar je dan aan denkt is het verhaal van Philip Schneider.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 11:35:23 #64
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210067304
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 07:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja de eigenlijke vraag is derhalve of dit dan de beste (enige?) weg was.
Hangt van je doel af. De informatie die nu live en onder ede voor Rubio en AOC (en wie nog meer?) besproken is, was grotendeels al bekend. Sommige dingen al jaren, andere pas enkele dagen. En niemand buiten de gemeenschap die er iets om gaf.
Nu heb je een groter platform, meer mensen die de boodschap horen. Meer mensen die de boodschap zullen geloven, of het heersende verhaal in twijfel trekken. Het is namelijk nu officieel mede gedeeld.

Er zijn vast andere opties om de informatie mee te delen, en misschien ook wel meer dan dat er nu is medegedeeld. Hoe is dat voor de veiligheid? Hoe is dat voor de geloofwaardigheid?
pi_210067334
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:35 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Hangt van je doel af. De informatie die nu live en onder ede voor Rubio en AOC (en wie nog meer?) besproken is, was grotendeels al bekend. Sommige dingen al jaren, andere pas enkele dagen. En niemand buiten de gemeenschap die er iets om gaf.
Nu heb je een groter platform, meer mensen die de boodschap horen. Meer mensen die de boodschap zullen geloven, of het heersende verhaal in twijfel trekken. Het is namelijk nu officieel mede gedeeld.

Er zijn vast andere opties om de informatie mee te delen, en misschien ook wel meer dan dat er nu is medegedeeld. Hoe is dat voor de veiligheid? Hoe is dat voor de geloofwaardigheid?
Precies. Er is een goede docu van zeg 15 jaar geleden waar ook al militairen, piloten, agenten, etc. officieel hun verklaringen aflegden. Ik dacht toen dat dat voor opschudding zou zorgen. Niets.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 11:55:17 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210067532
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 10:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

100 dichtstbijzijnde sterren, zitten op max 25 lichtjaar lichtjaar van ons vandaan.

Echter, als je kijkt naar de oppervlakte temperatuur van planeten eromheen, waarbij leven mogelijk zou zijn kom je binnen de 50 lichtjaar op 11.

Daar zou dus allereerst al leven moeten zijn,
Dan zou dat meer dan eencellig moeten zijn
Dan ook nog eens intelligent leven
En dan ook nog eens veel verder ontwikkeld.
op aarde duurde het 3,7 miljard jaar voor er uit eencelligen mensen evolueerden. De kans dat er dus binnen de 50 lichtjaar intelligent, verder ontwikkeld leven is, is nogal klein, homeopathisch bijna zo klein.

Dichtsbijzijnde planeet waar leven mogelijk zou zijn

[ Bericht 6% gewijzigd door Jan_Onderwater op 28-07-2023 12:02:36 ]
pi_210067925
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 11:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
100 dichtstbijzijnde sterren, zitten op max 25 lichtjaar lichtjaar van ons vandaan.

Echter, als je kijkt naar de oppervlakte temperatuur van planeten eromheen, waarbij leven mogelijk zou zijn kom je binnen de 50 lichtjaar op 11.

op aarde duurde het 3,7 miljard jaar voor er uit eencelligen mensen evolueerden. De kans dat er dus binnen de 50 lichtjaar intelligent, verder ontwikkeld leven is, is nogal klein, homeopathisch bijna zo klein.

Die conclusie kun je niet zo makkelijk doortrekken. Zwaartekracht kan de ruimtetijd namelijk verder buigen dan dat licht in dezelfde (relatieve)tijd langs deze ruimtetijd voort kan bewegen.

Het is niet gezegd dat je ruimtetijd hoeft te volgen om je van A naar B te bewegen.

Ook kwantumfluctuaties houden zich niet vast aan de beperkingen die de ruimtetijd met zich meebrengt.
pi_210068054
UK 'not doing enough' to investigate UFO reports

United Kingdom kom er maar in.

― Thomas Sowell
pi_210068072
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 12:23 schreef Monomeism het volgende:
UK 'not doing enough' to investigate UFO reports

United Kingdom kom er maar in.

Dat zou wel heel wat zijn hoor :D Als ook het VK bij gaat draaien.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 juli 2023 @ 12:28:21 #70
842 Zorro
Z
pi_210068115
quote:

[..]

Hoe weet je dat? Advocaat van de duivel spelend, en niet gehinderd door enige kennis op dit gebied: Als we zo weinig van dat alles weten, denk alleen maar aan het feit dat ze blijkbaar weten hoe ze in recordtijd of anders met bijzondere overlevingstechnieken hier kunnen komen, wie zegt dan dat ze niet ook een of andere technologie hebben om zich te verbergen waardoor wij ze helemaal niet zien en ze misschien wel veel dichterbij zitten?
pi_210068355
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 12:28 schreef Zorro het volgende:

[..]
Hoe weet je dat? Advocaat van de duivel spelend, en niet gehinderd door enige kennis op dit gebied: Als we zo weinig van dat alles weten, denk alleen maar aan het feit dat ze blijkbaar weten hoe ze in recordtijd of anders met bijzondere overlevingstechnieken hier kunnen komen, wie zegt dan dat ze niet ook een of andere technologie hebben om zich te verbergen waardoor wij ze helemaal niet zien en ze misschien wel veel dichterbij zitten?
Precies. Dus de wetenschap moet nu ook met ideeën komen.
pi_210068474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 12:24 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Dat zou wel heel wat zijn hoor :D Als ook het VK bij gaat draaien.
Dat is naar mijn idee allang besproken. Stephen Bassett heeft het altijd gehad over iets dat "The Truth Embargo" heet. Een doofpot overeenkomst tussen mogendheden overal ter wereld inzake UAP

Denk aan de Rendlesham Forrest case.
De Amerikanen zaten (en zitten) in de UK. Het schijnt dat de UK in het geheim zo'n beetje de "wingman" van de US is inzake UAP. Vooral in de koude oorlog. Boven de UK in het luchtruim werd een UAP gesignaleerd en de USAF die daar ook zaten instrueerden de in de UK gestationeerde Amerikaanse gevechtspiloot Mill Torres die de grootte van deze UAP vergeleek als "net zo groot als een vliegdek schip" achterna te jagen en onmiddellijk neer te schieten. Dat is niet gelukt. Torres was doodsbang vanwege de grootte van dat ding. Vele officiële UK UFO documenten zijn vrijgegeven. Ze hebben volop kennis bij de Royal Air force.

― Thomas Sowell
  vrijdag 28 juli 2023 @ 13:03:40 #73
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210068484
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 12:28 schreef Zorro het volgende:

[..]
Hoe weet ik wat? Ik heb het over de afstand tot planeten waar leven waarschijnlijk mogelijk is, en over hoe lang evolutie hier duurde, niet over reistijd, etc.
pi_210068524
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:01 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Dat is naar mijn idee allang besproken. Stephen Bassett heeft het altijd gehad over iets dat "The Truth Embargo" heet. Een doofpot overeenkomst tussen mogendheden overal ter wereld inzake UAP

Denk aan de Rendlesham Forrest case.
De Amerikanen zaten (en zitten) in de UK. Het schijnt dat de UK in het geheim zo'n beetje de "wingman" van de US is inzake UAP. Vooral in de koude oorlog. Boven de UK in het luchtruim werd een UAP gesignaleerd en de USAF die daar ook zaten instrueerden de in de UK gestationeerde Amerikaanse gevechtspiloot Mill Torres die de grootte van deze UAP vergeleek als "net zo groot als een vliegdek schip" achterna te jagen en onmiddellijk neer te schieten. Dat is niet gelukt. Torres was doodsbang vanwege de grootte van dat ding. Vele officiële UK UFO documenten zijn vrijgegeven. Ze hebben volop kennis bij de Royal Air force.

De Britse MoD heeft/had ook een eigen UFO afdeling (zie Nick Pope).

[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 28-07-2023 13:43:22 ]
A murky, forgotten land.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 juli 2023 @ 13:11:01 #75
842 Zorro
Z
pi_210068587
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoe weet ik wat? Ik heb het over de afstand tot planeten waar leven waarschijnlijk mogelijk is, en over hoe lang evolutie hier duurde, niet over reistijd, etc.
Hoe weet je dat er 11 planeten zijn waar leven mogelijk is binnen 50 lichtjaar?
Wat mij betreft zijn er twee opties: de buitenaardsen zijn hier (geweest) of ze zijn er niet. Als ze er nooit geweest zijn en het is allemaal onzin, dan hoeven we ook niet aan mogelijkheden en dergelijke te denken hoe dat kan.
Als ze er wel zijn, en daar gaat dit over, dan kan wat mij betreft alles, dus ook dat ze voor ons niet zichtbaar zijn er er dus misschien wel een 12e (of nog meer) planeet is veel dichterbij waar leven kan zijn. Of nee, waar leven IS.
pi_210068628
Is er een link met een samenvatting/opsomming van de gedane claims?
pi_210068637
quote:

[..]

Dat is de situatie nu. Mars was ooit ook geschikt(er) voor leven dan dat het nu is. Het klinkt allemaal logisch hoor wat je zegt maar NHI op Aarde hoeft van perse van lichtjaren ver vandaan te komen. Reeds vergane planeet, thans onbewoonbare planeet, andere dimensie. Etc. Of zelfs wel van Aardse oorsprong maar niet menselijk.
pi_210068701
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:14 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is de situatie nu. Mars was ooit ook geschikt(er) voor leven dan dat het nu is. Het klinkt allemaal logisch hoor wat je zegt maar NHI op Aarde hoeft van perse van lichtjaren ver vandaan te komen. Reeds vergane planeet, thans onbewoonbare planeet, andere dimensie. Etc. Of zelfs wel van Aardse oorsprong maar niet menselijk.
Gezien het relaas van Fravor sluit ik ook niet uit dat er activiteit onder water is.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 13:35:39 #79
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210068906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:14 schreef Refragmental het volgende:
CBS News: UFO hearing key takeaways: What a whistleblower told Congress about UAPs

quote:
Congress is being kept in the dark about unidentified anomalous phenomena, known as UAPs or UFOs [..] executive branch agencies have withheld information about the mysterious objects for years
quote:
He told lawmakers that he was informed of "a multi-decade UAP crash retrieval and reverse-engineering program" during the course of his work examining classified programs. He said he was denied access to those programs when he requested it, and accused the military of misappropriating funds to shield these operations from congressional oversight.

He later said he had interviewed officials who had direct knowledge of aircraft with "nonhuman" origins, and that so-called "biologics" were recovered from some craft.
quote:
All three witnesses said current reporting systems are inadequate to investigate UAP encounters, and said a stigma still exists for pilots and officials who press for more transparency about their experiences.
Niet genoemd in het artikel maar wat ik wel interessant vond is dat Representative Gaetz zei dat hij tijdens een recent bezoek aan een Airforce basis een foto en radarbeelden te zien heeft gekregen van iets in de lucht dat niet door mensen gemaakt kan zijn.
pi_210068925
quote:
Er is vast een compilatie video te vinden.
Misschien heb je hier alvast wat aan van @NoFoksGiven die zo attent was een mooi rijtje te maken
― Thomas Sowell
pi_210068976
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 14:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En uiteraard landen aliens alleen in de VS en alleen daar hebben ze bewijzen want...hurrdurr.
Dit argument zie ik vaker ook op andere platformen voorbij komen. Een erg bekrompen argument.
Uiteraard worden UFO's ook gesignaleerd in andere landen. Alleen is het zo dat in de VS men dit veel sneller rapporteert aangezien er daar ook instanties zijn waar je uberhaupt naar toe kunt rapporteren.
In zuid-amerikaanse landen zijn ook veel sightings, alleen, waar moet de arme boer die een UFO ziet dit rapporteren? Die ziet zo'n UFO, krabt zich 2 keer achter z'n oren, en gaat dan verder met z'n werk.
UFO's storten ook niet enkel neer in de VS, maar ook in genoeg andere landen.
UFO's landen ook niet enkel in de VS, maar ook in genoeg andere landen.

We hebben hier echter te maken met een congressional hearing in de VS, dus dit zal ontzettend VS-centrisch zijn.
pi_210068986
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:41 schreef Refragmental het volgende:
bekrompen argument.
Uiteraard worden UFO's ook gesignaleerd in andere landen. Alleen is het zo dat in de VS men dit veel sneller rapporteert aangezien er daar ook instanties zijn waar je uberhaupt naar toe kunt rapporteren.
In zuid-amerikaanse landen zijn ook veel sightings, alleen, waar moet de arme boer die een UFO ziet dit rapporteren? Die ziet zo'n UFO, krabt zich 2 keer achter z'n oren, en gaat dan verder met z'n werk.
UFO's storten ook niet enkel neer in de VS, maar ook in genoeg andere landen.
UFO's landen ook niet enkel in de VS, maar ook in genoeg andere landen.
Daarnaast heeft Amerika het meest geavanceerde leger ter wereld. Dus niet vreemd dat de meeste beelden daar vandaan komen.
pi_210068997
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:36 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Er is vast een compilatie video te vinden.
Misschien heb je hier alvast wat aan van @:NoFoksGiven die zo attent was een mooi rijtje te maken
Ik zie nu al een paar keer de term NHI... ik snap helemaal wat deze afkorting betekent, maar mijn goede vriend die naast me zit snapt het echter niet en wil ook niet naar mij luisteren. Kun je het voor hem uitleggen?
pi_210069002
Hebben ze nu al ufo's gereversed engineerd?
  vrijdag 28 juli 2023 @ 13:46:51 #85
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210069037
Wel goed hoor, toch wat meer artikelen die het onderwerp op normale wijze aan het benaderen zijn. Verandering gaat langzaam, maar is gaande.

twitter
  vrijdag 28 juli 2023 @ 13:49:14 #86
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210069066
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Ik zie nu al een paar keer de term NHI... ik snap helemaal wat deze afkorting betekent, maar mijn goede vriend die naast me zit snapt het echter niet en wil ook niet naar mij luisteren. Kun je het voor hem uitleggen?
Non Human Intelligence.

Wordt veel gebruikt in plaats van aliens, omdat aliens duidt op iets afkomstig van andere planeten. Terwijl er nog heel veel onbekend is. Grusch heeft het ook gehad over mogelijk andere dimensies, en zelfs tijdreizigers komt nog wel eens langs (niet door Grusch btw).

NHI is dus gewoon een bredere term.
pi_210069100
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:43 schreef Culkin het volgende:
Die geruchten gaan al minimaal sinds de jaren negentig.

De golf van ufo waarnemingen in oa België in die jaren (zwarte driehoekige voertuigen met in het het midden een groot 'licht') worden gelinkt aan de TR3B/Project Aurora, wat dan reversed engineerde voertuigen zouden zijn.

Uiteraard is hier verder nooit iets van bekend over gemaakt.
A murky, forgotten land.
pi_210069281
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Nee. Gewoon zelf uitzoeken. Volg dit topic. etc.
― Thomas Sowell
pi_210069511
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:43 schreef Culkin het volgende:
Waarschijnlijk wel. Daarom zul je verder moeten kijken dan alleen naar wat er nu naar buiten "mag" komen.
Vergeten wordt dat Steven Greer is begonnen met het Disclosure Project in 2001 en honderden klokkenluiders en bergen aan documenten achter zijn verhaal heeft staan. Ook vandaag in 2023. Daar zijn machtige individuen en veiligheids diensten niet blij mee. Wat dat betreft zit de SF serie The X Files misschien niet heel niet ver af van sommige verzonnen verhaal lijnen in de serie.

Al verkoopt Greer alien goud gecoate research probe’s per strekkende meter. Luister eens een paar uurtjes naar wat hij te vertellen heeft over “reversed engineered alien craft ” of “human made anti gravity vehicles”. Hij is en blijft de oprichter van de Disclosure movement. Al in 2001 hield Greer over UAP al een persconferentie in de National Press Club in Washington D.C. samen met 20 gepensioneerde officieren van de USAF, de Federal Aviation Administration, en mensen uit de verschillende inlichtingendiensten.

Dus 22 jaar geleden alweer. David Grush komt feitelijk gewoon met oud nieuws met het enige verschil dat hij het onder ede bevestigt in een officiële hearing voor het congres in 2023 en Greer in 2001 veel meer te vertellen had over deze hele situatie en dezelfde setting dan Grush. Greer noemt wel hier en daar namen, bedrijven tijd en plaats. Philips zat er zelfs tussen. Nota: Maar dat vertelde hij volgens mij pas in 2013 bij de Citizen hearing on disclosure.

Misschien een motivatie om de Greer van 22 jaar geleden eens terug te luisteren over wat er nog meer aan de hand is. Want in 1 van de volgende hearing gaat de “ARV” “Alien reproduction (replica) vehicle” waar Greer het over heeft bij de persconferentie in de National Press Club in 2001 ook wel een keer aan de orde komen.

Sta er eens bij stil dat alles wat vandaag gebeurd met de hearings.
Eigenlijk hier begon in 2001.

― Thomas Sowell
  vrijdag 28 juli 2023 @ 14:18:36 #90
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210069534
The UFO whistleblower and the search for extraterrestrial life
After David Grusch’s testimony to the US Congress this week, is it OK to talk about aliens?

Goed stuk in de Financial Times, met een solide introductie van de claims en de betrouwbaarheid van Grusch

quote:
On Wednesday, a respected former US intelligence official told a congressional committee that, in effect, aliens exist.

He spoke under oath and with no trace of doubt. He claimed that the US government had operated a secret programme for retrieving non-human spacecraft since the 1930s. It had even retrieved bodies. He knew of “multiple colleagues” who had been “physically injured” both by non-human actors and by people in government looking to cover up their existence.

Not many people could make such claims and be taken seriously. But the official, David Grusch, is an Air Force veteran who worked with the Pentagon team charged with investigating unexplained flying objects.
quote:
For those who think we may have been visited, Grusch’s emergence has been the best news in years. He seemed credible. “I thought at first I was being deceived,” he told Australian journalist Ross Coulthart in an earlier interview. “[But] we’re definitely not alone.”

Artikel behandelt veel, de moeite waard.

quote:
If aliens have visited Earth, they will be more technically advanced than we are. Is it plausible, as Grusch alleges, that the US government would have been able to reverse-engineer their technology? “You could give an electric typewriter to a caveman and I don’t think he could reverse-engineer it,” says Shostak.

Martin Rees, the UK’s Astronomer Royal, argues that the gap between humans and aliens is likely to be large. Many stars are billions of years older than ours. With this head start, alien life is likely to have passed through flesh and blood into an electronic form of life. “We will not be able to fathom their motives or intentions,” Rees and the astrophysicist Mario Livio have written.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 14:50:43 #91
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
  vrijdag 28 juli 2023 @ 15:57:40 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210070651
quote:
Exoplaneten die kandidaten zijn
https://en.wikipedia.org/(...)exoplanet_candidates
100 dichtsbijzijnde planeten
https://www.astronomynotes.com/tables/tablesc.htm
  vrijdag 28 juli 2023 @ 16:01:46 #93
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210070698
quote:
Nice! Verfrissend om er zo in het Nederlands eens over te horen. Goede samenvatting, met audiofragmenten van de hearing en heldere duiding. Smaakt naar meer.

En kwam precies op het goede moment zo tijdens het onkruid wieden.
pi_210071465
AARO director Sean Kirkpatrick vindt er het zijne van:

twitter
pi_210071624
quote:
Super duidelijk en objectief verslag in het Nederlands :)
― Thomas Sowell
pi_210072442
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 16:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Nice! Verfrissend om er zo in het Nederlands eens over te horen. Goede samenvatting, met audiofragmenten van de hearing en heldere duiding. Smaakt naar meer.

En kwam precies op het goede moment zo tijdens het onkruid wieden.
Taede Smedes is ook dé persoon in NL die ik volg. Hij heeft ook wel eens podcasts, Shoreline Radio afleveringen en laatst De Nacht van de UFO's met die Bram Rosa van UFOmeldpunt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210072482
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 17:12 schreef Naqin het volgende:
AARO director Sean Kirkpatrick vindt er het zijne van:

[ twitter ]
Wat hij zegt is vrij weinig waard,

twitter
pi_210073191
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 18:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat hij zegt is vrij weinig waard,

[ twitter ]
Alleen als Grusch de waarheid spreekt. Pas op dat je geen voorbarige conclusies trekt.
pi_210073210
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:21 schreef Naqin het volgende:

[..]
Alleen als Grusch de waarheid spreekt. Pas op dat je geen voorbarige conclusies trekt.
Heb je de Tweet wel gelezen? Ook als Grusch niet de waarheid spreekt namelijk."

"In short, if Grusch is lying Kirkpatrick/AARO wouldn't have this evidence. And if Grusch is telling the truth, Kirkpatrick/AARO still likely wouldn't have this evidence.

Kirkpatrick's statements are a data point, but they do nothing to move the needle in one way or the other. What we need is a rigorous and thorough investigation. If the evidence that Grusch has turned over to the ICIG is fraudulent, that shouldn't be hard for them to figure out.
pi_210073235
AARO heeft namelijk geen toegang tot die programma's.

Vandaar ook dit hele congresgebeuren.
pi_210073318
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Heb je de Tweet wel gelezen? Ook als Grusch niet de waarheid spreekt namelijk."

"In short, if Grusch is lying Kirkpatrick/AARO wouldn't have this evidence. And if Grusch is telling the truth, Kirkpatrick/AARO still likely wouldn't have this evidence.

Kirkpatrick's statements are a data point, but they do nothing to move the needle in one way or the other. What we need is a rigorous and thorough investigation. If the evidence that Grusch has turned over to the ICIG is fraudulent, that shouldn't be hard for them to figure out.
Ja, die negeert namelijk nog een optie, namelijk dat Kirkpatrick wel degelijk genoeg toegang krijgt maar dat er gewoon geen geheim programma is.

Ik zeg niet dat je die conclusie moet trekken (Kirkpatrick kan net zo goed niet eerlijk/transparant zijn), maar als je het niet als optie openhoudt hou je jezelf voor de gek.
pi_210073494
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:21 schreef Naqin het volgende:

[..]
En dat is dus de vraag. Wat levert het hem op om te liegen? Wat zijn zijn belangen? Belangrijk om ook in overweging te nemen.
pi_210073902
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:32 schreef Naqin het volgende:

[..]
Ja, die negeert namelijk nog een optie, namelijk dat Kirkpatrick wel degelijk genoeg toegang krijgt maar dat er gewoon geen geheim programma is.

Ik zeg niet dat je die conclusie moet trekken (Kirkpatrick kan net zo goed niet eerlijk/transparant zijn), maar als je het niet als optie openhoudt hou je jezelf voor de gek.
Volgens mij heb je de tweet niet goed gelezen want je snapt de logica niet heel goed. Ik trek nergens een conclusie, wat ik zei is wat er in de tweet staat. Namelijk, dat het statement van Kirckpatrick niet zo veel waard is als Grusch liegt EN ook als hij de waarheid spreekt. Want als hij liegt, dan heeft AARO natuurlijk dat bewijs niet, maar als hij wél de waarheid spreekt, heeft AARO dat ook niet want ze hebben geen toegang tot die programma's.

En daarom ook dus het congresgebeuren, want AARO kan er niets mee, daarom is dat statement ook zinloos.
pi_210073933
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:51 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
En dat is dus de vraag. Wat levert het hem op om te liegen? Wat zijn zijn belangen? Belangrijk om ook in overweging te nemen.
En hoge mensen hebben ook het verhaal van Grusch ondersteund. Dat verplaatst de boel weer gigantisch, want dan is het niet alleen Grusch die liegt, maar een stuk of veertig andere hoge functionarissen. (Waarvan Grusch dus de lijst gaat aanleveren aan het congres en wellicht komt er nog een SCIF meeting.)

Het is echt waanzinnig spannend. Heel erg benieuwd wat er uit gaat volgen. En als het één grote psyop is is dat evengoed bizar.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:38:38 #105
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210074058
Wat ik eruit haal is dat hij zijn team van mensen bij AARO verdedigt. Hij lijkt zich nogal aangevallen te voelen en trekt alles naar AARO toe. De beschuldigingen van fysiek geweld en moord zijn naar mijn idee niet op hen gericht, maar vat hij wel zo op. Misschien voelt hij die verantwoordelijkheid naar zijn mensen, kan ik me ook wel iets bij voorstellen.

Hij klaagt vervolgens dat Grusch niet met AARO heeft willen praten en dat congress info heeft die zij niet hebben. Maar daar moet hij zich wel echt zelf voor achter zijn oren krabben.

En waarom hij claimt dat de getuigen van de hearing nooit voor AARO hebben gewerkt, snap ik niet. Dat beweert toch ook niemand?

Toen ik die brief vanochtend voor het eerst zag geloofde ik er trouwens niets van dat het echt van Kirkpatrick was. Ziet er totaal niet formeel uit, leek me eerder een chatgpt verzinsel. Maar goed, Dean Johnson is een aardig betrouwbare bron.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:48:13 #106
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210074202
Naar aanleiding van de hearing hebben een aantal congressleden nu een verzoek gedaan tot het oprichten van een 'Select Commitee'.

SPOILER: uitleg Select Committee
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou een flinke stap zijn in deze zoektocht!

twitter
pi_210074312
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Naar aanleiding van de hearing hebben een aantal congressleden nu een verzoek gedaan tot het oprichten van een 'Select Commitee'.

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ twitter ]
Wat houdt dat precies in?

Oef, ben echt heel benieuwd waar we over een half jaar zijn.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:56:56 #108
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210074338
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat houdt dat precies in?

Heb ik nog speciaal aan chatgpt gevraagd en in de spoiler gezet!
pi_210074588
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:51 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Dat is zeker waar, maar hem als individu levert het vooral veel aandacht op en daar lijkt het hem niet echt om te doen. Hij heeft maar 1 interview gegeven, schrijft geen boek en geeft geen dure lezingen in het UFO circuit oid.
Dan lijkt het me waarschijnlijker dat hij onderdeel is van een zekere "groep" mensen met een bepaald belang (politiek/commercieel/wat dan ook).
pi_210074767
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[ twitter ]
Dat zou wel interessant zijn, zo'n commissie kan getuigenissen en bewijsmateriaal afdwingen. Steve Bannon is bv de bak in gegaan omdat hij weigerde te getuigen voor de commissie die de bestorming van het capitool onderzocht.
pi_210075282
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:16 schreef Naqin het volgende:

[..]
Dat is zeker waar, maar hem als individu levert het vooral veel aandacht op en daar lijkt het hem niet echt om te doen. Hij heeft maar 1 interview gegeven, schrijft geen boek en geeft geen dure lezingen in het UFO circuit oid.
Dan lijkt het me waarschijnlijker dat hij onderdeel is van een zekere "groep" mensen met een bepaald belang (politiek/commercieel/wat dan ook).
Welk belang heeft hij er bij dat het congress nu totaal all in gaat om de boel te onderzoeken als het niet waar is? The cat's already out of the bag.
pi_210075941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Welk belang heeft hij er bij dat het congress nu totaal all in gaat om de boel te onderzoeken als het niet waar is? The cat's already out of the bag.
There comes the monkey out of the sleeve :Y
pi_210075967
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik heb helaas niet de illusie dat het congres gevuld is met nobele waarheidszoekers. Dus wie weet spelen zij het spelletje mee omdat ze er zelf iets bij te winnen hebben.
De kat zit nog vrij diep in de zak wat mij betreft, iig tot we directe getuigen, namen van geheime programma's, hard bewijs van NHI's etc etc zien.
pi_210076133
Richard Dolan's analyses vind ik altijd heel sterk.
Wel een lange zit van anderhalf uur
― Thomas Sowell
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:08:34 #115
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210076274
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:46 schreef Monomeism het volgende:
Richard Dolan's analyses vind ik altijd heel sterk.
Wel een lange zit van anderhalf uur
Zie zijn naam wel vaker langskomen, maar waarom is Dolan van interesse? (er is momenteel zoveel, ik moet keuzes maken ;) )
pi_210076442
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Zie zijn naam wel vaker langskomen, maar waarom is Dolan van interesse? (er is momenteel zoveel, ik moet keuzes maken ;) )
Wegens zijn achtergrond, zijn brede kennis en ervaring. Hij was in 2013 ook een van de genodigde sprekers bij the Citizens hearing on disclosure. Wat nu eindelijk gebeurd bij de hearings is natuurlijk niet van gisteren.
Maar zoals ik al zei. Wel een lange zit. Voor de geïnteresseerde dus.
― Thomas Sowell
pi_210077625
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:19 schreef Naqin het volgende:

[..]
Ik heb helaas niet de illusie dat het congres gevuld is met nobele waarheidszoekers. Dus wie weet spelen zij het spelletje mee omdat ze er zelf iets bij te winnen hebben.
De kat zit nog vrij diep in de zak wat mij betreft, iig tot we directe getuigen, namen van geheime programma's, hard bewijs van NHI's etc etc zien.
Mwa, dat laatste is dus wat er schijnt te gaan gebeuren. Het is afwachten, maar het is zeker niet zo dat dit niks is.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 09:20:03 #118
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210077651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mwa, dat laatste is dus wat er schijnt te gaan gebeuren. Het is afwachten, maar het is zeker niet zo dat dit niks is.
Zeggen ze al sinds de jaren 70.
Sorry dat ik niet mijn adem in hou.
pi_210077824
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:20 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Zeggen ze al sinds de jaren 70.
Sorry dat ik niet mijn adem in hou.
Dat komt door de koude oorlog.
Jaren 60 al.

En wie gaat dat nu nog stoppen dan? Het gaat straks gewoon gebeuren hoor. In de jaren 60 waren we allemaal naïef over deze onderwerpen. Er was nog geen internet, social media en talloze UAP documentatie plus kopieën, video's documentaires naar alles en iedereen verspreid en kon het allemaal heel erg makkelijk weer de doofpot in. We hadden alleen een papieren krant. Geen reacties onder de berichten. Geen interacties. Nu is dat anders. We praten er nu met miljoenen mensen tegelijkertijd over. En we kunnen talloze documentaires over dit onderwerp bekijken. Het stopt alleen als blijkt dat er niets van waar is.

En is dat zo? Is er niets van waar? ;)
― Thomas Sowell
  zaterdag 29 juli 2023 @ 10:11:28 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210078126
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:42 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Die is ook al weer 35 jaar voorbij
quote:
En wie gaat dat nu nog stoppen dan? Het gaat straks gewoon gebeuren hoor. In de jaren 60 waren we allemaal naïef over deze onderwerpen. Er was nog geen internet, social media en talloze UAP documentatie plus kopieën, video's documentaires naar alles en iedereen verspreid en kon het allemaal heel erg makkelijk weer de doofpot in. We hadden alleen een papieren krant. Geen reacties onder de berichten. Geen interacties. Nu is dat anders. We praten er nu met miljoenen mensen tegelijkertijd over. En we kunnen talloze documentaires over dit onderwerp bekijken. Het stopt alleen als blijkt dat er niets van waar is.

Voor iemand die de koude oorlog, de tijd daarna en de opkomst van internet en daarna de sociale media heeft meegemaakt kan ik je vertellen dat sociale media zeker geen verbetering zijn van de informatie voorziening, maar vooral roddel en achterklap steroiden gegeven heeft. Het is wat vroeger de pleemuur in vage kroegen was. hype, waan en massahysterie, plee papier hamsteren en fabeltjesfuik.
Alles voor de click.
pi_210078201
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Die is ook al weer 35 jaar voorbij
[..]
Voor iemand die de koude oorlog, de tijd daarna en de opkomst van internet en daarna de sociale media heeft meegemaakt kan ik je vertellen dat sociale media zeker geen verbetering zijn van de informatie voorziening, maar vooral roddel en achterklap steroiden gegeven heeft. Het is wat vroeger de pleemuur in vage kroegen was. hype, waan en massahysterie, plee papier hamsteren en fabeltjesfuik.
Alles voor de click.
Je snapt het niet.

De documentatie is te veel, te groot, te veel mensen, te veel klokkenluiders. Te veel landen hebben UFO documenten vrijgegeven. Te veel mensen zoeken elkaar op. De "cover up" is een "humpty dumpty" geworden.

In 1947 kon de media alles na een week weer onder het tapijt vegen en iedereen vergat het weer.

Vandaag niet meer. Je kan dus gerust de popcorn gaan pakken.
― Thomas Sowell
  zaterdag 29 juli 2023 @ 10:24:45 #122
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210078258
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:42 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Jaren 60 al.

We hebben nu nog steeds een enorm machtige overheid met veel takken die overal inspraak in heeft.
Zaak over Hunter Biden bijvoorbeeld. "Toevallig" op de zelfde dag als de UAP disclosure. Waar duidelijk werd dat verschillende overheidstakken, in samenwerking met media en social media, er alles aan hebben gedaan om het verhaal van de laptop te begraven. En miljoenen mensen trapten hier met open ogen in.

Er is een verschil tussen iets ontkennen, niet bekend maken, iets verhullen, of iets bestrijden met desinformatie.
Allen gebeuren hier.
pi_210078439
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:24 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
En miljoenen mensen trapten hier met open ogen in.
Ja het is net een kudde die zelf nooit nadenkt. Alleen als er een Pavlov belletje gaat komen we ineens in beweging.
Misschien kan Hugo de Jonge er samen met een doventolk nog wat overtuiging in de Nederlander pompen.
Hugo als UAP minister. Dansen met ET _O-
― Thomas Sowell
  zaterdag 29 juli 2023 @ 10:40:59 #124
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210078446
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:24 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
We hebben nu nog steeds een enorm machtige overheid met veel takken die overal inspraak in heeft.
Zaak over Hunter Biden bijvoorbeeld. "Toevallig" op de zelfde dag als de UAP disclosure. Waar duidelijk werd dat verschillende overheidstakken, in samenwerking met media en social media, er alles aan hebben gedaan om het verhaal van de laptop te begraven. En miljoenen mensen trapten hier met open ogen in.

Er is een verschil tussen iets ontkennen, niet bekend maken, iets verhullen, of iets bestrijden met desinformatie.
Allen gebeuren hier.
Lees eerst dit eens door
https://en.wikipedia.org/wiki/Hunter_Biden_laptop_controversy
  zaterdag 29 juli 2023 @ 11:24:56 #125
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210078723
Kan dat gedoe over Hunters laptop ergens anders naartoe?

Ik vind dit een erg interessante uiteenzetting door een analyst voor o.a. Washington Post, BBC, FoxNews.

twitter

Congreslid Ted Lieu moet er niets van hebben en komt met slappe tegenargumenten. Zoals zovelen, is hij niet goed op de hoogte. Ehrlich reageert daar dus ook weer op:

twitter
pi_210078737
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 11:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Kan dat gedoe over Hunters laptop ergens anders naartoe?

Ik vind dit een erg interessante uiteenzetting door een analyst voor o.a. Washington Post, BBC, FoxNews.

[ twitter ]

Congreslid Ted Lieu moet er niets van hebben en komt met slappe tegenargumenten. Zoals zovelen, is hij niet goed op de hoogte. Ehrlich reageert daar dus ook weer op:

[ twitter ]
Wie is die man en heb je ook een langere tekst van hem die je hier kan plaatsen?
pi_210078933
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 11:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Zoals zovelen, is hij niet goed op de hoogte.
Het best vergelijkbaar met de Max Verstappen fan die eerder never nooit de F1 heeft gevolgd maar nu er eindelijk eens een keer een Nederlander vooraan rijdt overal verstand van denkt te hebben.
― Thomas Sowell
  zaterdag 29 juli 2023 @ 11:49:19 #128
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210078980
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 11:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wie is die man en heb je ook een langere tekst van hem die je hier kan plaatsen?
Ik zou zeggen, volg het twitter-draadje?

Of hier, alles onder elkaar:
https://threadreaderapp.com/thread/1684830530150522880.html
pi_210079017
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 11:49 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, volg het twitter-draadje?

Of hier, alles onder elkaar:
https://threadreaderapp.com/thread/1684830530150522880.html
Okay duidelijk. Ik ben geen twitterlid. Dus bij jouw eerste link kom ik gewoon terecht op zijn pagina met korte stukjes. Dit is duidelijker.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 12:00:10 #130
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210079140
Afgevaardigde Nancy Mace is ook aan boord om meer te weten te komen. Woensdag vroeg ze bevestiging aan Grusch over geborgen UFO's en aliens.

twitter

Nu wil ze de 'hostile witnesses' waar Grusch het over had (ik lees dat als Pentagon insiders die actief tegenwerken), in bijv. een SCIF krijgen om te verhoren over de claims van Grusch.

twitter
pi_210079141
quote:
Also, why are aliens always showing up in America? (Ted Lieu)
:')

Wees geen Ted
― Thomas Sowell
  zaterdag 29 juli 2023 @ 12:13:14 #132
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210079455
Coulthart on UFOs: ‘There’s no way this is going to be put back in a box’

Humpty Dumpty sat on a wall.
Humpty Dumpty had a great fall.
All the king's horses and all the king's men
Couldn't put Humpty together again.
― Thomas Sowell
  zaterdag 29 juli 2023 @ 12:33:43 #134
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210079632
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:20 schreef Monomeism het volgende:
Coulthart on UFOs: ‘There’s no way this is going to be put back in a box’

This is the good stuff. Je weet ook gewoon dat hij weet waar hij het over heeft.

quote:
I can assure you I'm aware of some of those Witnesses myself and I'm aware of people who purport to be in the Legacy program who say that they too are prepared to give evidence
Dan komen we dichter en dichter bij de waarheid.
pi_210079692
Ze zijn nu toch bang dat de bewijzen waar Grush over spreekt op die geheime locaties worden verplaatst en opgeruimd of vernietigt? Maar dat moet toch al zijn in gecalculeerd? Anders ga je dat niet op een hearing van tevoren mededelen.
Grush is OBVIOUS pas gaan zitten bij NewsNation na allerlei voorbereidingen.
Ik denk dus dat ze op dit moment juist helemaal niets meer kunnen verplaatsen daar de adressen allang bekend zijn en elke beweging op die adressen nu door geheime diensten al wellicht maanden lang nauwlettend in de gaten worden gehouden vanuit alle richtingen. Ik denk dus dat ze moer vast zitten. Buiten dat is het allemaal veel te groot om nog bijeen te rapen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Monomeism op 29-07-2023 12:47:08 ]
― Thomas Sowell
pi_210079798
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:37 schreef Monomeism het volgende:elke beweging op die adressen nu door geheime diensten al wellicht maanden lang nauwlettend in de gaten worden gehouden
Denk je dat het zo werkt? Op wiens hand zouden die geheime diensten zijn? Die hebben eerst een opdracht nodig. De energie om alles aan het licht te brengen lijkt momenteel louter bij volksvertegenwoordigers te liggen, en die hebben maar beperkte macht.

[ Bericht 2% gewijzigd door naamdrager op 29-07-2023 13:21:21 ]
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_210079869
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:45 schreef naamdrager het volgende:

[..]
Denk je dat het zo werkt?
Ja. Duh ... Je gaat geen adressen geven om ze daarna de gelegenheid te geven te vluchten met de bewijzen of bewijsmateriaal te vernietigen.
Don't blow your cover.

Anders gezegd: Pis niet tegen de wind in.
― Thomas Sowell
pi_210080467
quote:
Ik ben net zo'n anderhalf jaar van Twitter X af omdat ik het zat werd in de Corona periode, maar ik denk dat ik me toch maar weer eens aan ga melden.
Ik werd destijds zowaar gevolgd door de enige echte Robert Salas ......

..... omdat ik heel veel artikelen en video's op m'n Twitter had staan over Nuclear weapons vs UAP

Ik was stomverbaasd.

En dit wordt ook een zwaar onderwerp wat straks gaat spelen in de hearings en waaraan nog nauwelijks aandacht wordt besteed omdat het zo gevoelig ligt wegens "national security".
― Thomas Sowell
  zaterdag 29 juli 2023 @ 13:32:15 #139
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210080615
https://www.reddit.com/r/(...)ion_by_dod_for_aaro/

Kennelijk wordt er geld betaalt aan een bedrijf dat zich specialiseert in het in het stoppen van klokkenluiders.
pi_210080651
Ik heb alles gevolgd en eigenlijk wordt er niets gezegd. Alles is van horen zeggen en niets en dan ook niets is van eerste hand.

Er zijn senatoren die het maar wat interessant vinden waardoor het allemaal wordt opgeblazen, maar ik voorspel dat we niets wijzer worden en er ook geen marsmannetjes op aarde zijn.
pi_210080729
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 13:34 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik heb alles gevolgd en eigenlijk wordt er niets gezegd. Alles is van horen zeggen en niets en dan ook niets is van eerste hand.

Er zijn senatoren die het maar wat interessant vinden waardoor het allemaal wordt opgeblazen, maar ik voorspel dat we niets wijzer worden en er ook geen marsmannetjes op aarde zijn.
Max Verstaaaappen!! w/
― Thomas Sowell
pi_210080848
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 13:32 schreef Kaneelstokje het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ion_by_dod_for_aaro/
[ afbeelding ]

Kennelijk wordt er geld betaalt aan een bedrijf dat zich specialiseert in het in het stoppen van klokkenluiders.
Counterintelligence in het UFO onderwerp? No way. Help me even, wat was Lue Elizondo's achtergrond ook al weer? ;)
pi_210082231
quote:

waardoor het allemaal wordt opgeblazen,
Heb je de hoorzitting echt bekeken? Ik snap op zich je standpunt, maar wat is jouw verklaring voor het verhaal van Grusch? Hoe kan iemand die bij zijn volle verstand is, professioneel van alle kanten gerespecteerd wordt en een smetteloze staat van dienst heeft, en bovendien een insider is die zich op hoog niveau met dit onderwerp bezig hield, bereid zijn om onder ede dit soort verhalen te verkondigen, als er niks van waar is?
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_210082726
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 13:38 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Max Verstaaaappen!! w/
Toevallig worden extreem snelle coureurs ook weleens aliens genoemd :D
pi_210082741
quote:
Ik heb geen social media dus geen idee of de volgende betrouwbare UAP bronnen van informatie daar actief zijn, maar de meeste wel vermoed ik:

George Knapp
Jeremy Corbell
Jacques Vallee
Avi Loeb
Bryce Zabel
Richard Dolan
pi_210082956
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 15:53 schreef naamdrager het volgende:

[..]
Heb je de hoorzitting echt bekeken? Ik snap op zich je standpunt, maar wat is jouw verklaring voor het verhaal van Grusch? Hoe kan iemand die bij zijn volle verstand is, professioneel van alle kanten gerespecteerd wordt en een smetteloze staat van dienst heeft, en bovendien een insider is die zich op hoog niveau met dit onderwerp bezig hield, bereid zijn om onder ede dit soort verhalen te verkondigen, als er niks van waar is?
Grush is echt een extra bonus en een "shortcut" voor het proces. Niemand had zoiets verwacht. Naast Grush is er zo veel meer dat dient als bewijs materiaal zoals documenten en nog honderden van dit soort getuigen dat het wel lijkt alsof ze het hele proces hiermee alleen maar willen versnellen alsof ze er een enorme haast mee hebben. Het volgende wat er gaat gebeuren is dat er straks hele rijen van klokkenluiders beschikbaar zijn die niets te vrezen meer lijken te hebben. Mark my words.

Hundreds!

― Thomas Sowell
  zaterdag 29 juli 2023 @ 16:59:24 #147
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210082957
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 16:41 schreef Treffop het volgende:

[..]
Ik heb geen social media dus geen idee of de volgende betrouwbare UAP bronnen van informatie daar actief zijn, maar de meeste wel vermoed ik:

George Knapp
Jeremy Corbell
Jacques Vallee
Avi Loeb
Bryce Zabel
Richard Dolan
Die heb ik ongeveer allemaal op de 2e rang zitten. Minder solide bronnen vind ik.
pi_210083050
quote:

Dit vind ik nou een eerlijke reactie van iemand die het allemaal heeft gevolgd.

Geen idee wat het motief van Grusch zou kunnen zijn trouwens, maar om alles al bij voorbaat voor waar aan te nemen wat er uit die man zijn mond is gekomen gaat me wat te ver. Zelf is hij immers geen ooggetuige.
Er lopen zoveel gekkies rond met waanbeelden dat ik het allemaal maar moeilijk serieus kan nemen.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 17:16:35 #149
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210083280
twitter

Zucht, wat zijn ze toch allemaal slim.
pi_210083290
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:04 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Er lopen zoveel gekkies rond met waanbeelden dat ik het allemaal maar moeilijk serieus kan nemen.
Er is geen enkel bekend psychologisch ziektebeeld dat bij deze gang van zaken past. Grusch lijdt niet aan waanideeën, dan zou dat al lang op allerlei manieren duidelijk zijn. Hij is oprecht en het is onmogelijk dat hij dit allemaal bij elkaar hallucineert. Die optie is echt een gepasseerd station.

Het enige dat je volgens mij redelijkerwijs nog kunt verzinnen is dat hij van alle kanten misleid is, en in een hele rare val gelokt is. Wat voor werkelijkheid daar achter zou moeten zitten kan ik me echt niks bij voorstellen.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_210083305
quote:
[..]
Er is geen enkel bekend psychologisch ziektebeeld dat bij deze gang van zaken past. Grusch lijdt niet aan waanideeën, dan zou dat al lang op allerlei manieren duidelijk zijn. Hij is oprecht en het is onmogelijk dat hij dit allemaal bij elkaar hallucineert. Die optie is echt een gepasseerd station.

Het enige dat je volgens mij redelijkerwijs nog kunt verzinnen is dat hij van alle kanten misleid is, en in een hele rare val gelokt is. Wat voor werkelijkheid daar achter zou moeten zitten kan ik mij persoonlijk niks bij voorstellen.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  zaterdag 29 juli 2023 @ 17:25:49 #152
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210083431
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:17 schreef naamdrager het volgende:

[..]

Het enige dat je volgens mij redelijkerwijs nog kunt verzinnen is dat hij van alle kanten misleid is, en in een hele rare val gelokt is. Wat voor werkelijkheid daar achter zou moeten zitten kan ik me echt niks bij voorstellen.
Inderdaad, alsof hij niet aan alle kanten doorgelicht is voordat hij voor het congress komt. De ICIG heeft nav zijn claims eigen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat de zaak geloofwaardig en urgent is.

Dit soort redenaties komen op mij vooral over als - ik wil er liever niet te serieus over nadenken, en dit is een uitweg om dat niet te hoeven.
pi_210083608
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Inderdaad, alsof hij niet aan alle kanten doorgelicht is voordat hij voor het congress komt. De ICIG heeft nav zijn claims eigen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat de zaak geloofwaardig en urgent is.

Dit soort redenaties komen op mij vooral over als - ik wil er liever niet te serieus over nadenken, en dit is een uitweg om dat niet te hoeven.
Klopt. Ik wil er niet meer serieus over nadenken omdat zo'n ufo gelovige het me jarenlang als een soort religie door mijn strot heeft geprobeerd te duwen. Nee zeggen en mijn grenzen aangeven was geen optie, want nee werd niet geaccepteerd. Dus het klopt dat ik er een vooringenomen beeld bij heb.
Maar daarom vind ik het nog wel heel interessant om te horen van mensen die zich er wél tot in den treuren in verdiept hebben dat zij er evenmin in geloven. Want het is en blijft een geloof.
Ik heb "ze" niet gezien en jullie evenmin.

Ik heb belangrijkere zaken om me in mijn leven mee bezig te houden. Dit voelt voor mij meer als een hobby. Een hobby die bij sommigen een extreme vorm heeft aangenomen. Dat mag, zolang het anderen maar niet wordt opgedrongen.
pi_210083889
quote:
jarenlang als een soort religie door mijn strot heeft geprobeerd te duwen.
Dat klinkt heel vervelend. Ik denk dat het hier belangrijk is om onderscheid te maken. Er is zeker weten een groep mensen die klakkeloos in de gekste dingen gelooft, en in de hoek zit van de reptilians en Illuminati, en bv denkt dat de piramides in Egypte met hulp van een buitenaardse beschaving gebouwd zijn. Daar kan ik ook helemaal niks mee. Ik heb het idee dat dat klakkeloos achter de raarste verhalen aan lopen een beetje is waar jij tegen wil ageren.

Toch is dat hier niet terecht. Dat er onbekende technologische objecten door het luchtruim vliegen is in gevestigde kringen al jarenlang niet meer omstreden. Zie alleen al dit soort uitspraken vanuit het Witte Huis, een paar weken geleden nog: https://www.dailymail.co.(...)e-GIMBAL-GOFAST.html .

Ik zou je toch willen aanraden om die instinctieve weerstand een beetje te gaan loslaten, want dat zou je de komende tijd wel eens van pas kunnen komen. Maar goed, een heleboel mensen zullen daar denk ik doorheen moeten, had ik ook toen ik hier begin juni voor het eerst over hoorde...

[ Bericht 1% gewijzigd door naamdrager op 29-07-2023 17:57:01 ]
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_210083983
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:50 schreef naamdrager het volgende:

[..]
Dat klinkt heel vervelend. Ik denk dat het hier belangrijk is om onderscheid te maken. Er is zeker weten een groep mensen die klakkeloos in de gekste dingen gelooft, en in de hoek zit van de reptilians en Illuminati. Daar kan ik ook helemaal niks mee. Ik heb het idee dat dat klakkeloos achter de raarste verhalen aan lopen een beetje is waar jij tegen wil ageren.

Toch is dat hier niet terecht. Dat er onverklaarbare technologische objecten door het luchtruim vliegen is in gevestigde kringen al jarenlang niet meer omstreden. Zie alleen al dit soort uitspraken vanuit het Witte Huis, een paar weken geleden nog: https://www.dailymail.co.(...)e-GIMBAL-GOFAST.html .
Precies. En al heel lang bekend. Het is geen wappie verhaal.
pi_210084313
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

En veel mensen lezen dit allemaal voor het eerst. Wij kennen het hele verhaal wat als sinds het leaken van The Pentagon video's door Christopher Mellon bezig is. Die hele context eromheen geeft het echt iets van waarachtigheid.

Natuurlijk, het is mij ook niet duidelijk. Niemand. Maar ik hou alle opties open. Mensen zijn super snel met oordelen zonder het hele verhaal te kennen. Als ik dit allemaal net voor het eerst zou lezen zou ik ook zijn van "wtf, ja hoor, zal wel joh, blablabla"
pi_210084509
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:37 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Klopt. Ik wil er niet meer serieus over nadenken omdat zo'n ufo gelovige het me jarenlang als een soort religie door mijn strot heeft geprobeerd te duwen. Nee zeggen en mijn grenzen aangeven was geen optie, want nee werd niet geaccepteerd. Dus het klopt dat ik er een vooringenomen beeld bij heb.
Maar daarom vind ik het nog wel heel interessant om te horen van mensen die zich er wél tot in den treuren in verdiept hebben dat zij er evenmin in geloven. Want het is en blijft een geloof.

Ik heb belangrijkere zaken om me in mijn leven mee bezig te houden. Dit voelt voor mij meer als een hobby. Een hobby die bij sommigen een extreme vorm heeft aangenomen. Dat mag, zolang het anderen maar niet wordt opgedrongen.
Zeg dan gewoon eerlijk dat je mij bedoeld. :s)

En wow Laat me nou aub eindelijk eens een keer met rust na 2 jaar.

En nu graag ontopic

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 29-07-2023 18:36:35 ]
― Thomas Sowell
pi_210084523
quote:

[..]

Maar dat is je eigen bubbeltje hé, en wat je voor de rest ook allemaal invult. Ga dan gewoon weg hier, is toch ook prima? De basis is gewoon: UAPs zijn erkend, we weten niet wat het zijn, ze schijnen bijzondere bewegingen te maken die we niet kunnen verklaren met onze huidige natuurkunde, opeens komt er een klokkenluider genaamd Grusch, congres gaat er vol in, hearing, blablabla, onderzoek, onderzoek, onderzoek, wordt vervolgd. Dat is het uitgangspunt. Verder helemaal niks.

En vervolgens gaat men van alles invullen. Wat dat is weten wij toch ook niet? En daar blijft het ook bij. Mensen gaan gelijk van alles erbij betrekken en invullen, maar dat moet je helemaal niet doen. De buitenaardse hypothese is gewoon één van de hypothesen die men moet overwegen, maar wat jij daarbij vindt, denkt of voelt doet er niet toe, niemand had het over religie of door iemands strot drukken. Dat is onbewust wat je zelf er bij haalt.
pi_210084532
Ze houden zich nog verwijderd van het onderwerp: UAP & the nuclear connection. Want dat ligt nog steeds heel erg gevoelig. Daar is volop documentatie van waarvan een groot aantal openbaar zijn en overhandigd aan Robert Hastings.
― Thomas Sowell
pi_210084705
Je merkt nu pas wat een krachtig iets stigma is. :')
pi_210085070
quote:

[..]

Het is geen geloof. Het is werkelijk zo. Er vliegen dingen rond (te zien of foto en video) die zeer waarschijnlijk niet door mensen zijn gemaakt. We hebben de techniek nog niet. US luchtmacht geeft zelf ook gewoon foto's vrij van dingen die zij niet kunnen verklaren.
pi_210085144
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 18:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het is geen geloof. Het is werkelijk zo. Er vliegen dingen rond (te zien of foto en video) die zeer waarschijnlijk niet door mensen zijn gemaakt. We hebben de techniek nog niet. US luchtmacht geeft zelf ook gewoon foto's vrij van dingen die zij niet kunnen verklaren.
Ik begin zo langzamerhand echt te begrijpen waarom ze niet in 1 keer de grote mededeling doen.
Die werkelijkheid trekken sommigen gewoon niet. Dus daarom moet er zo lang over ge-debunked, gediscussieerd en gelachen worden. Het moet een aantal jaar inwerken in de psyche voordat die dag een keer aan breekt.
― Thomas Sowell
  zaterdag 29 juli 2023 @ 18:41:38 #163
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210085156
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 17:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ twitter ]

Zucht, wat zijn ze toch allemaal slim.
Het is wel iets dat ik me afvroeg bij het specifiek benoemen van de term NHI. Waarom deze naam?
Wat is de meerwaarde mbt een term als alien?
pi_210085254
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 18:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Het is wel iets dat ik me afvroeg bij het specifiek benoemen van de term NHI. Waarom deze naam?
Alien impliceert wel wat meer gezien de cultuur rondom die term. Maar extraterrestrial biologics of iig die niet correnspondeert met DNA van hier, was minder vaag geweest. Waarom deze ruimte open laten idd? Het gebruik van NH-biologics ipv NH-being lijkt te impliceren dat er alleen 'restjes' / sporen gevonden zijn. Of ook deze vage omschrijving is deel van de gewenningsstrategie. Je kan er net niets mee, er wordt wel iets mee geinsinueerd, en het laat de ruimte over om het later als een ekte alien te omschrijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 29-07-2023 19:00:24 ]
pi_210085390
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 18:46 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Of dat er omwille vd gewenning begonnen wordt met iets vaags.
Ja dit moet het wel zijn toch?
"UFO" en "Alien" associeert te veel met al die films die we jarenlang te zien kregen.
En daar rust dat stigma op. Een ontworpen stigma overigens.
― Thomas Sowell
pi_210085415
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 18:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Zolas ik het begrepen heb verwijst de term alien specifiek naar afkomstig van een andere planeet, terwijl NHI ook bijvoorbeeld ook afkomstig zou kunnen zijn uit een andere dimensie.
A murky, forgotten land.
pi_210085598
quote:

[..]
Maar dat betekent dus niet automatisch dat er buitenaards leven is. En daar lijken jullie vanuit te gaan. Beetje voorbarige conclusie.
Dus ja, geloven in aliens is en blijft toch echt een geloof. En niet iedereen deelt nu eenmaal dat geloof.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 19:06:01 #168
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210085607
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 18:46 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Alien impliceert wel wat meer gezien de cultuur rondom die term. Maar extraterrestrial biologics of iig die niet correnspondeert met DNA van hier, was minder vaag geweest. Waarom deze ruimte open laten idd? Het gebruik van NH-biologics ipv NH-being lijkt te impliceren dat er alleen 'restjes' / sporen gevonden zijn. Of ook deze vage omschrijving is deel van de gewenningsstrategie. Je kan er net niets mee, er wordt wel iets mee geinsinueerd, en het laat de ruimte over om het later als een ekte alien te omschrijven.
Misschien dode aliens.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 18:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zolas ik het begrepen heb verwijst de term alien specifiek naar afkomstig van een andere planeet, terwijl NHI ook bijvoorbeeld ook afkomstig zou kunnen zijn uit een andere dimensie.
Zoiets las ik ook op een andere site, ja. Voor mij zou de term "alien" daarvoor prima dienen. Niet van hier.
Maar goed, hopelijk gaan we het ooit zien.
pi_210085686
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 18:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar dat is je eigen bubbeltje hé, en wat je voor de rest ook allemaal invult. Ga dan gewoon weg hier, is toch ook prima? De basis is gewoon: UAPs zijn erkend, we weten niet wat het zijn, ze schijnen bijzondere bewegingen te maken die we niet kunnen verklaren met onze huidige natuurkunde, opeens komt er een klokkenluider genaamd Grusch, congres gaat er vol in, hearing, blablabla, onderzoek, onderzoek, onderzoek, wordt vervolgd. Dat is het uitgangspunt. Verder helemaal niks.

En vervolgens gaat men van alles invullen. Wat dat is weten wij toch ook niet? En daar blijft het ook bij. Mensen gaan gelijk van alles erbij betrekken en invullen, maar dat moet je helemaal niet doen. De buitenaardse hypothese is gewoon één van de hypothesen die men moet overwegen, maar wat jij daarbij vindt, denkt of voelt doet er niet toe, niemand had het over religie of door iemands strot drukken. Dat is onbewust wat je zelf er bij haalt.
Jullie jullie bubbel, ik de mijne ;)
En zo onbewust was dat niet. Iemand heeft het me jarenlang door de strot geprobeerd te drukken, tot vervelens toe. Vandaar mijn aversie.
Oke, jij doet dat vervelende "evangeliseren" niet, dat klopt. Bedankt daarvoor.
Maar ik vind iedereen met een gesloten geest onprettig. Er is zoveel wat we niet weten. Ik niet, jij niet, anderen niet. Dus blijft het toch bij geloven en geloven in wat anderen van horen zeggen hebben.
pi_210085819
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 19:10 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Jullie jullie bubbel, ik de mijne ;)
En zo onbewust was dat niet. Iemand heeft het me jarenlang door de strot geprobeerd te drukken, tot vervelens toe. Vandaar mijn aversie.
Oke, jij doet dat vervelende "evangeliseren" niet, dat klopt. Bedankt daarvoor.
Maar ik vind iedereen met een gesloten geest onprettig. Er is zoveel wat we niet weten. Ik niet, jij niet, anderen niet. Dus blijft het toch bij geloven en geloven in wat anderen van horen zeggen hebben.
Misschien een aantal users, maar er zijn ook veel die gewoon heel neutraal zijn en alle opties open houden, zoals bijvoorbeeld Brave_Sir_Robin.

Het zijn puur de woorden van Grusch, de gehele context er om heen van de afgelopen vier á vijf jaar, dat we misschien, heel misschien, die hypothese wel moeten gaan overwegen. Wat het zijn, Joost mag het weten. En wat er wellicht wel gaat komen is gewoon ongelooflijk spannend.
pi_210085864
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 19:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Misschien een aantal users, maar er zijn ook veel die gewoon heel neutraal zijn en alle opties open houden, zoals bijvoorbeeld Brave_Sir_Robin.

Het zijn puur de woorden van Grusch, de gehele context er om heen van de afgelopen vier á vijf jaar, dat we misschien, heel misschien, die hypothese wel moeten gaan overwegen. Wat het zijn, Joost mag het weten. En wat er wellicht wel gaat komen is gewoon ongelooflijk spannend.
Daar heb je gelijk in, dat is zo.
Ik verlaat dit topic, zit me er alleen maar over op te winden.
pi_210085993
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 19:10 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Iemand heeft het me jarenlang door de strot geprobeerd te drukken, tot vervelens toe.
En dat was ik. :Y) Zeg dat dan gewoon eerlijk. Maar wat wil je nu precies?
Wil je het in dit topic over dit onderwerp dus UAP gaan hebben of ben je hier speciaal voor mij?
Dat is niet gewenst denk ik.
― Thomas Sowell
  zaterdag 29 juli 2023 @ 20:05:25 #173
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210086721
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 19:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

De eerste topics in de reeks hebben we echt zuiver proberen te houden op het feit dat er onbekende objecten in het luchtruim vliegen. Dat was erkend door het Pentagon. Het waren juist degenen die niets met het topic hadden die steeds de alien-hypothese erbij haalden. Om het onderwerp makkelijk belachelijk te kunnen maken.

Totdat zeer recent vanuit de hoek van Grusch daadwerkelijk werd geclaimd dat het om NHI ging. Sindsdien is het taboe er wat mij betreft af.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 20:29:34 #174
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210086970
Haha nice, het brengt zelfs een Trumpist als Burchett en AOC bij elkaar O+

twitter

En zo hoort het ook, dadgummit!
pi_210087153
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 20:05 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
De eerste topics in de reeks hebben we echt zuiver proberen te houden op het feit dat er onbekende objecten in het luchtruim vliegen. Dat was erkend door het Pentagon. Het waren juist degenen die niets met het topic hadden die steeds de alien-hypothese erbij haalden. Om het onderwerp makkelijk belachelijk te kunnen maken.

Ja, precies dit dus, vooral de laatste dagen.
pi_210089692
quote:

[..]
Vreemde conclusie die werkelijk nergens op is gebaseerd. De filmpjes van de USAF zeggen weinig en meerdere zijn al debunked.

De hele wereld hangt vol met camera's en er zijn miljarden smartphones met een camera.. Waar zijn de geloofwaardige beelden? Ik zie ze niet..

Mbt die vent die nu als 'klokkenluider' onder ede wordt verhoord. Die heeft niets zelf gezien! Niets.. Die kan lullen wat die wil, want alles is van horen zeggen. Zo kan ik ook wel onder ede vertellen dat roze olifanten echt kunnen vliegen.. Want iemand zei dat.

We gaan echt niets nieuws horen. Zaken de we niet kunnen verklaren zeggen mij weinig, dat is namelijk van alle tijden.. Bliksem was vroeger ook iets van de Goden etc.

En verder kan ik geen enkele reden bedenken waarom overheden dit stil zouden houden als er echt iets is gevonden. Daarbij zijn er te veel mensen die hun mond voorbij praten en heb je ook nog mensen als Trump die dit als eerste hadden geroepen. Maatschappij die in paniek schiet? Mwa dan zijn we Corona of WW2 zeker alweer vergeten.
pi_210090238
Buiten dat we allemaal hopelijk onze eigen serieuzere gedachten en mening erover hebben.

Het is officieel erkent.

En dit is het officiële persbericht van de U.S. Department of Defense dat werd gepubliceerd op 14 augustus 2020.

quote:
Het ministerie van Defensie heeft de UAPTF opgericht om meer inzicht te krijgen in de aard en oorsprong van UAP's. De taak van de taskforce is het detecteren, analyseren en catalogiseren van UAP's die mogelijk een bedreiging vormen voor de nationale veiligheid van de VS. De missie van de taskforce is het detecteren, analyseren en catalogiseren van UAP's die mogelijk een bedreiging vormen voor de nationale veiligheid van de VS.”
https://www.defense.gov/N(...)henomena-task-force/

aerial in UAP vervangen door anomalous was ook een game changer.

De enige andere nog vreemder optie is dat we allemaal met iets anders worden belazerd.
Maar ten minste officieel belazerd.
Want waar zijn ze dan] met z’n allen mee bezig geweest al die vele jaren…..
En waar zijn ze dan nu mee bezig?
Wat is het grote motief?

De ware aap uit de andere mouw
― Thomas Sowell
pi_210091093
quote:
[
Mbt die vent die nu als 'klokkenluider' onder ede wordt verhoord. Die heeft niets zelf gezien! Niets..
Goed. Zelf niks gezien hebben is dus niet goed genoeg.

Wat zeg je dan over de getuigenissen van Graves en Fravor? Die verder door niemand worden tegengesproken, zelfs worden bevestigd door het Witte Huis?
www.dailymail.co.uk/scien(...)e-GIMBAL-GOFAST.html
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  zondag 30 juli 2023 @ 09:05:15 #179
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210091108
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 00:06 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Vreemde conclusie die werkelijk nergens op is gebaseerd. De filmpjes van de USAF zeggen weinig en meerdere zijn al debunked.
Die zijn helemaal niet debunked, en naast de filmpjes horen er getuigenverklaringen bij zoals die van Graves en Fravor. Die afgelopen woensdag ook onder ede zijn gehoord.
Bovendien is er recent dat metallic sphere filmpje bijgekomen als zijnde onverklaard, plus de melding dat die wereldwijd rondvliegen en bijzondere manoeuvres maken.

quote:
De hele wereld hangt vol met camera's en er zijn miljarden smartphones met een camera.. Waar zijn de geloofwaardige beelden? Ik zie ze niet..

Mbt die vent die nu als 'klokkenluider' onder ede wordt verhoord. Die heeft niets zelf gezien! Niets.. Die kan lullen wat die wil, want alles is van horen zeggen. Zo kan ik ook wel onder ede vertellen dat roze olifanten echt kunnen vliegen.. Want iemand zei dat.
Het is echt te gemakkelijk om deze getuige weg te zetten als 'die vent kan lullen wat die wil'. Je komt niet zomaar met een claim over 'roze olifanten' voor het congress te zitten, zonder dat men al reden heeft om je serieus te nemen.

Uit: Financial Times: The UFO whistleblower and the search for extraterrestrial life
On Wednesday, a respected former US intelligence official told a congressional committee that, in effect, aliens exist.

He spoke under oath and with no trace of doubt. [..]

Not many people could make such claims and be taken seriously. But the official, David Grusch, is an Air Force veteran who worked with the Pentagon team charged with investigating unexplained flying objects.

quote:
We gaan echt niets nieuws horen. Zaken de we niet kunnen verklaren zeggen mij weinig, dat is namelijk van alle tijden.. Bliksem was vroeger ook iets van de Goden etc.
Als je niet luistert hoor je inderdaad niets nieuws.

quote:
En verder kan ik geen enkele reden bedenken waarom overheden dit stil zouden houden als er echt iets is gevonden. Daarbij zijn er te veel mensen die hun mond voorbij praten en heb je ook nog mensen als Trump die dit als eerste hadden geroepen. Maatschappij die in paniek schiet? Mwa dan zijn we Corona of WW2 zeker alweer vergeten.
Kan je echt geen enkele reden bedenken waarom een overheid supergeavanceerde techniek stil zou willen houden, en in het geheim wil onderzoeken?

Trump heeft al eens laten doorschemeren meer te weten over Roswell. En er zijn genoeg mensen die erover praten of hebben gepraat, alleen neemt niemand ze serieus. Volgens Grusch door de uitgebreide decennialang misinformatie campagne. Ridiculiseren werkt heel goed bij een onderwerp als dit.

Phoenix Lights persconferentie van 1997 is een uitstekend voorbeeld hiervan:
Eerst zo opkomen.

en 10 jaar later dit:
Former Arizona Gov. Fife Symington, [..], now says the lights were actually an alien spacecraft.

Maar ja, schade is al gedaan. Wat blijft beter hangen, dat beeld of die uitspraak?

En ik zeg niet dat ik alles wat Grusch claimt zomaar geloof, maar het is te simpel om het zomaar weg te wuiven.
pi_210091183
Tsja, ik vrees dat we hier de komende tijd nog een hoop van dit soort nieuwkomers te verwerken zullen krijgen, met dezelfde instinctieve standaard-reacties. Best begrijpelijk natuurlijk, al zou het wel fijn zijn als mensen iets actiever zelf informatie zouden zoeken.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_210091199
Ik vond deze podcast wel interessant, iemand met veel verstand van overheid en nationale veiligheid die uitlegt waarom congress dit serieus neemt en hoe je rationeel kunt nadenken over mogelijke verklaringen.
Hij werkt voor de cybersecurity organisatie van Chris Krebs (ex-directeur Cybersecurity and Infrastructure Security Agency).

pi_210091271
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:18 schreef naamdrager het volgende:
Tsja, ik vrees dat we hier de komende tijd nog een hoop van dit soort nieuwkomers te verwerken zullen krijgen, met dezelfde instinctieve standaard-reacties. Best begrijpelijk natuurlijk, al zou het wel fijn zijn als mensen iets actiever zelf informatie zouden zoeken.
Sinds dat ik als klein kind X files keek en andere programmes intrigeert dit onderwerp mij, dus ik voel mij niet aangesproken.

Echter na meer dan 25j heb ik nog 0 bewijs gezien van buitenaardsleven. Er zijn beelden van niet verklaarbare zaken, maar dat zegt mij weinig: er is nog genoeg onverklaarbaar en daar hebben we de wetenschap voor.

Deze hoorzitting doet mij weinig en lijkt voornamelijk voor de bühne te zijn. Alles is van horen zeggen, waarom geeft hij geen namen van de mensen waarvan hij het heeft vernomen? Dan kunnen die onder ede vertellen wat er aan de hand is.

En welke technologie? Waarom zou je het stilhouden als de technologie toch niet wordt gebruikt...

Het echte nieuws komt van wetenschappers, zoals nu in Zuid Korea waarbij mogelijk superconducters op kamertemperatuur zijn ontdekt, dat is pas revolutionair.
pi_210091483
quote:
Alles is van horen zeggen, waarom geeft hij geen namen van de mensen waarvan hij het heeft vernomen?
Hoezo denk je dat Grusch zomaar in een publieke setting staatsgeheimen kan onthullen? Hij zit in een officiële klokkenluidersprocedure met strikt omschreven regels, en als hij één woord teveel zegt gaat hij de gevangenis in.

Verder: 'alles is van horen zeggen'; heb je de hoorzitting wel gezien? Er zaten twee getuigen met uitgebreide verhalen uit de eerste hand...
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  zondag 30 juli 2023 @ 10:30:08 #184
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210091871
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:18 schreef naamdrager het volgende:
of wellicht ben jij degene die informatie mist en daardoor het standpunt van anderen onderschat?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_210092082
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]
of wellicht ben jij degene die informatie mist en daardoor het standpunt van anderen onderschat?
Dan zou het mooi zijn als mensen hun standpunt ook daadwerkelijk vergezeld zouden laten gaan van die nieuwe informatie :) .
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_210092223
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:53 schreef naamdrager het volgende:

[..]
Hoezo denk je dat Grusch zomaar in een publieke setting staatsgeheimen kan onthullen? Hij zit in een officiële klokkenluidersprocedure met strikt omschreven regels, en als hij één woord teveel zegt gaat hij de gevangenis in.

Verder: 'alles is van horen zeggen'; heb je de hoorzitting wel gezien? Er zaten twee getuigen met uitgebreide verhalen uit de eerste hand...
Hearsay van ~40 hoge functionarissen hé, dat is wat het congres nu gaat onderzoeken.

En die twee getuigen heb ik echt wel meer dan 20 uur audiomateriaal geluisterd. Ik geloof dat zij zagen wat zij zagen, plus natuurlijk alle fysieke data die er bestaat,.
pi_210092515
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:53 schreef naamdrager het volgende:

[..]

Verhalen.. Waar is het bewijs dan? Er zijn miljarden mensen die geloven in een God of in moonstenen of andere zut.

Ik geloof geen verhalen zolang er geen bewijs is.

Dus waar is het bewijs?
  zondag 30 juli 2023 @ 11:32:09 #188
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210092613
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:20 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Ik geloof geen verhalen zolang er geen bewijs is.
Rustig maar, dat eist ook niemand. Dit is het NWS topic waarin we de bijzondere ontwikkelingen volgen.

Niemand hier heeft het harde bewijs (duh). Alleen maar daarom roepen voegt niet zoveel toe.
pi_210092926
Misschien is het inderdaad wel een goed idee om het bij de feiten te houden, en niet teveel te speculeren daar voorbij. Het belangrijkste feit is dat vooraanstaande politici en inlichtingenfunctionarissen in de VS zich momenteel heel serieus druk maken om UAPs, en openlijk hun bestaan en relevantie erkennen. Dat op zichzelf is nieuwswaardig, en daarvoor bestaat dit topic.

Dat alle ophef onzin zou zijn, is wat mij betreft nét zo goed speculatie als dat UAPs intergalactische bezoekers van planeet Zorbquor zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door naamdrager op 30-07-2023 12:22:43 ]
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_210092995
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:20 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Verhalen.. Waar is het bewijs dan? Er zijn miljarden mensen die geloven in een God of in moonstenen of andere zut. Ik geloof geen verhalen zolang er geen bewijs is. Dus waar is het bewijs?
Tja je kan makkelijk vanaf de zijlijn staan en iedereen verwijten gaan geven maar wat is dan jouw eigen idee over al deze mensen die daar allemaal netjes in het pak zitten?

Is er een ander motief?
En welk motief dan?
Zie je hier in, dat dat nog veel moeilijker is?

Er zijn hier users die kennelijk niet kunnen uitstaan dat deze hearings over UAP en de vraag over hetgene waar deze UAP door worden bestuurd nu gewoon in NWS staan. Ik kan daar na al die jaren echt van genieten.
― Thomas Sowell
pi_210093047
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:25 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Tja je kan makkelijk vanaf de zijlijn staan en iedereen verwijten gaan geven maar wat is dan jouw eigen idee over al deze mensen die daar allemaal netjes in het pak zitten?

Is er een ander motief?
En welk motief dan?
Zie je hier in, dat dat nog veel moeilijker is?

Er zijn hier users die kennelijk niet kunnen uitstaan dat deze hearings over UAP en de vraag over hetgene waar deze UAP door worden bestuurd nu gewoon in NWS staan. Ik kan daar na al die jaren echt van genieten.
Feit is dat er nog onverklaarbare zaken zijn. De commissie is in het leven geroepen om hier duidelijkheid over te krijgen. Inmiddels is er ook een taskgroep opgericht om onderzoek te doen.

Ik zeg alleen dat er niets uit deze commissie gaat komen op basis van de kennis van nu.

Interessant zeker, maar ik ben erg sceptisch dat we straks meer weten dan nu.
  zondag 30 juli 2023 @ 12:47:17 #192
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210093189
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:46 schreef naamdrager het volgende:

[..]
Dan zou het mooi zijn als mensen hun standpunt ook daadwerkelijk vergezeld zouden laten gaan van die nieuwe informatie :) .
er wordt op een forum erg veel geroepen en ge-copy-paste en het zal pas duidelijk worden waarom mensen jouw claims niet geloofwaardig vinden NADAT je ze vragen stelt.

voorbeeldje:

jij vindt het enorm krachtig dat iemand op een amerikaanse getuigenbank iets vertelt over gevonden buitenaardse lichamen waar hij andere mensen over heeft horen praten. andere mensen zijn daar minder onder de indruk van.

als jij dan gaat zitten wachten op nieuwe informatie van iemand die simpelweg de bestaande claims niet geloofwaardig vindt dan kan je lang wachten. die persoon gaat geen nieuwe informatie leveren. hij brengt jou slechts op de hoogte van zijn evaluatie van de bestaande informatie.

en het zou zomaar eens kunnen dat die persoon een redelijker evaluatieproces heeft toegepast dan jij. maar daar ga je niet achter komen als je iedereen maar af doet als "nieuwlingen die het topic vast niet gelezen hebben".
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_210093260
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:30 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Feit is dat er nog onverklaarbare zaken zijn. De commissie is in het leven geroepen om hier duidelijkheid over te krijgen. Inmiddels is er ook een taskgroep opgericht om onderzoek te doen.

Ik zeg alleen dat er niets uit deze commissie gaat komen op basis van de kennis van nu.

Interessant zeker, maar ik ben erg sceptisch dat we straks meer weten dan nu.
Nu weet ik nog niet wat volgens jou dan het motief van al deze mensen is. Ik vind het altijd erg apart dat de mensen die er nogal verwijtend op afgeven (insert hyena geluiden) zelf geen inbreng hebben van wat er zich dan mogelijk wel afspeelt tussen al deze mensen en hun claims maar gaan zeuren tegen diegenen die daar wel een idee over hebben. Ik vind dat soort ongeleide irritatie en dat van andere users waar niemand in dit topic dus verder iets mee kan om bijvoorbeeld ook jou van dienst te zijn eigenlijk nog een paar gradaties vreemder dan het mysterie zelf. Iedereen wacht op het vervolg van dit verhaal en misschien moet jij dat ook gewoon maar doen
― Thomas Sowell
pi_210093381
Kunnen we terug naar dit topic van een paar weken geleden?

Ik ga wel weer even naar reddit.com/r/UFOs, daar is de sfeer veel beter.
pi_210096057
Precies. De weekenden heb je ook nodig voor je rust en die vliegen altijd om.
Morgen weer het begin van een drukke nieuwe werkweek dus ik ga ook nog eens even relaxen.
In afwachting van de nieuwtjes in het nieuws. Nauwelijks tijd meer om bij te houden.
Ik zat zelfs in m'n pauzes te kijken vorige week. Het leukste van alles. Drie van m'n collega's ook. ;)
― Thomas Sowell
  zondag 30 juli 2023 @ 16:17:05 #196
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210096133
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 13:07 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen we terug naar dit topic van een paar weken geleden?

Ik ga wel weer even naar reddit.com/r/UFOs, daar is de sfeer veel beter.
:W
  zondag 30 juli 2023 @ 21:03:23 #197
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210099909
https://www.whitehouse.go(...)DAA-SAP-Followon.pdf

Het Witte Huis heeft geen bezwaren tegen het UAP amendement van Schumer.
pi_210101830
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
https://www.whitehouse.go(...)DAA-SAP-Followon.pdf

Het Witte Huis heeft geen bezwaren tegen het UAP amendement van Schumer.
En ze ontkennen Grusch's claims ook niet i.t.t. veel andere voorbeelden. Heel bizar.
pi_210102648
We Are Not Alone: More people have come forward since UFO hearing[

Een logisch gevolg dat te verwachten was. Coulthart zei al dat deze doos nooit meer dicht zou kunnen:

[ Bericht 28% gewijzigd door Monomeism op 31-07-2023 05:57:19 ]
― Thomas Sowell
pi_210106547
twitter

It keeps on giving.
pi_210107660
De UAP Congress hearing is nu ook als pdf te lezen:https://static1.squarespa(...)+Hearing+UAP+PDF.pdf
pi_210107800
Zo'n amendement wordt ook gewoon in overleg opgesteld. Zou heel raar zijn als het Witte Huis hun eigen Senaatsleider gaat lopen ondermijnen.
pi_210107966
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
De UAP Congress hearing is nu ook als pdf te lezen:https://static1.squarespa(...)+Hearing+UAP+PDF.pdf
Zit ik net even te lezen lees ik ineens "dadgummit". _O-
Goed dat ik net geen slok nam.
― Thomas Sowell
  maandag 31 juli 2023 @ 19:50:36 #204
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210110485
Gillibrand calls for more information on UFOs following whistleblower testimony

Senator Gillibrand is een belangrijke speler in dit verhaal. Deels verantwoordelijk voor de UAP wetgeving van afgelopen jaar. Ze zegt dat Defensie nog geen antwoorden op haar vragen over UAP heeft gegeven en ze weet niet waarom.

quote:
"they are very serious allegations that we have to get to the bottom of."
Dit bedoel ik ook. Het is niet zomaar een gabbetje wat Grusch heeft verteld onder ede. Zeer serieuze beschuldigingen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 31-07-2023 19:58:09 ]
pi_210111078
Echt spannende tijden. :D
pi_210112448
https://vm.tiktok.com/ZGJby6Pbo/

Verzameling reacties van presidenten op ufo/alienvragen. Stond me ook al bij: ze lieten altijd ruimte voor twijfel en verwondering bestaan. Kan je zien als humor, PR-technisch leuk, etc, maar miss lag bij hen ook gewoon al het doel van trage bewustwording.
  maandag 31 juli 2023 @ 23:52:04 #207
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210113116
Er zouden satellietbeelden zijn (4K) van UAP, die worden weggehouden bij congress.

Moskowitz stelde er een vraag over tijdens de hearing, of er satellietbeelden zijn. Grusch zei dat hij beelden heeft gezien van 'overhead collection' (duidend op satellieten) van zaken die hij niet kan verklaren. En hij weet dat congress die nog niet heeft gezien.

twitter

Melon geeft aan ook weet te hebben van deze beelden.

twitter

Ik zou die beelden wel willen zien. :)
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:20:28 #208
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210113268
Dat er zoveel publieke aandacht voor de hearing was, kan wel eens een rol gaan spelen in de follow-up lijkt me. Politici zijn niet vies van aandacht perse..

twitter
pi_210113307
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 16:23 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Zit ik net even te lezen lees ik ineens "dadgummit". _O-
Goed dat ik net geen slok nam.
Haha ja dat woord vergeet ik ook nooit meer.
pi_210121485
https://www.liberationtim(...)oast-2004-encounters

Samenvatting van Reddit,

quote:
1:

A 140-page scientific report, generated by a U.S. intelligence agency, analyzed multiple Tic-Tac-shaped objects above 80,000 feet, which were involved in the famous 2004 Unidentified Anomalous Phenomena (UAP) encounter off the coast of California.

2:

Corbell said the “detailed” scientific analysis describes "encounters of multiple craft above 80,000 feet” and from “space”.

He also confirmed that the analysis was unknown to naval aviators Commander David Fravor and Commander Chad Underwood, who encountered the unexplained Tic Tac objects of unknown origin during the 2004 incident.

3:

In 2021, Ratcliffe told Fox News that UAP had been picked up by multiple sensors, including satellite platforms:

“There are sightings all over the world and when we talk sightings the other thing I will tell you is it is not just a pilot or just a satellite or some intelligence collection - usually we have multiple sensors that are picking up these things.”

In the interview, Ratcliffe also explained:

“We're talking about objects that have been seen by Navy or Air Force pilots that have been picked up by satellite imagery that frankly engage in actions that are difficult to explain. [That includes] movements that are hard to replicate because we don't have the technology, [and] that are travelling at speeds that exceed the sound barrier without a sonic boom.”

4:

Confirmation from the AARO that some UAP displaying high-performance capabilities originate from space could potentially rule out any other nation on Earth. However, so far the Pentagon refuses to discuss this particular topic.

5:

In 2022 at a UAP press event, Liberation Times asked Dr Kirkpatrick and Under Secretary of Defense for Intelligence and Security Ronald Moultrie, if they had analyzed UAP reports in the space domain that they had not been able to resolve.

In response, Moultrie stated:

“Let me take that one, because I think our ability right now to resolve things in the space domain, and what we have in the space domain, is something that would fall under sensitive sources and methods and means, so would be -- would prefer not to respond to that -- that comment or that question, excuse me, in this forum.”

6:

Liberation Times has learned that dozens of whistleblowers with claimed direct knowledge of hidden UAP programs have come forward to its Director, Dr Kirkpatrick, but are frustrated by the handling of the evidence they gave him.

The coming weeks may be crucial for the AARO. And after Dr Kirkpatrick’s recent public outburst, in which he attacked elements of Congress, his own destiny has now become uncertain.

And with other whistleblowers with direct knowledge regarding UAP retrieval and reverse engineering programs ready to come forward publicly, the AARO’s investigation may soon be overtaken by Congress’ own efforts, which would include more public hearings.
pi_210121516
Aankomend interview met Christopher Mellon. Het is teasen, ja geen bewijs, maar Mellon is wel heel integer en weet veel classified dingen aangezien hij Deputy Assistant Secretary of Defense for Intelligence was.

twitter
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:39:45 #212
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210121706
quote:
Artikel zelf grotendeels gelezen. Ik snap niet waarom Knapp het rapport nu niet vrijgeeft? Hij wilde het 'for the record' inbrengen bij de hearing, maar deed dat niet "due to concerns about hurting sources".

Om het officieel in te dienen kan ik me voorstellen dat er papierwerk als achtergrondcheck bij hoort, maar dat zal nu toch het geval niet meer zijn?

Dit geeft me nog de grootste reden om te geloven dat het rapport bestaat:
quote:
Liberation Times can confirm that the existence of the scientific analysis report has been verified by multiple sources.
Want Chris Sharp vind ik een goede bron.

Deze teksten maken me erg nieuwsgierig!

quote:
The TIC TAC UFOs were entering into our atmosphere from space
En meer info over het object onder water 11.gif
quote:
Some of the TIC TAC UFOs were “docking” (for lack of a more informed term), with a structured and maneuverable object underneath the water.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:41:08 #213
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210121721
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 18:24 schreef Discombobulate het volgende:
Aankomend interview met Christopher Mellon. Het is teasen, ja geen bewijs, maar Mellon is wel heel integer en weet veel classified dingen aangezien hij Deputy Assistant Secretary of Defense for Intelligence was.

[ twitter ]
Wanneer komt dat interview uit?
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:56:54 #214
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210121923
Ben nog bezig met de laatste Weaponized podcast, leuke verassing dat Ross Coulthart er ook aan meedeed.

Het gaat o.a. over dat Coulthart ook met getuigen heeft gesproken die wel echt first-hand zijn. Die dus aan de UAP's hebben gewerkt. Sommigen werd wel verteld waar ze aan werkten, anderen werd dat niet verteld.

Something's gotta give man!

Grusch heeft een gaatje in de dam geboord. Nu zaak dat er anderen volgen zodat de hele dam breekt.

Eerst waren er verhalen over UAP, toen waren er beelden.
Eerst waren er verhalen over UAP wetgeving, toen was er UAP wetgeving
Eerst waren er verhalen over UAP getuigen, toen waren er UAP getuigen (inmiddels onder ede)
Eerst waren er verhalen over klokkenluiders over geborgen UAP's en NHI's, toen was er een klokkenluider (inmiddels onder ede)
Nu zijn er verhalen over meerdere eerstehands UAP klokkenluiders...
Nu zijn er verhalen over wetenschappelijke rapporten over UAP's...
Nu zijn er verhalen over 4K satellietbeelden over UAP's...

En de hoogste senator die zegt 'the public has the right to know about Non Human Intelligence'.

Misschien stopt het wel hier, maar misschien ook niet :)
pi_210122361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 18:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Wanneer komt dat interview uit?
Geen idee, maar het feit dat Mellon het zegt... Hij is naar mijn mening de meest geloofwaardige persoon in dit hele UAP circus. Ik geloof echt dat hij die dingen heeft gezien. Hij was ten slotte ook degene die de drie Pentagon video's geleaked heeft. En hij weet veel meer dan wat wij weten.
pi_210122517
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 18:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ben nog bezig met de laatste Weaponized podcast, leuke verassing dat Ross Coulthart er ook aan meedeed.

Het gaat o.a. over dat Coulthart ook met getuigen heeft gesproken die wel echt first-hand zijn. Die dus aan de UAP's hebben gewerkt. Sommigen werd wel verteld waar ze aan werkten, anderen werd dat niet verteld.

Something's gotta give man!

Grusch heeft een gaatje in de dam geboord. Nu zaak dat er anderen volgen zodat de hele dam breekt.

Eerst waren er verhalen over UAP, toen waren er beelden.
Eerst waren er verhalen over UAP wetgeving, toen was er UAP wetgeving
Eerst waren er verhalen over UAP getuigen, toen waren er UAP getuigen (inmiddels onder ede)
Eerst waren er verhalen over klokkenluiders over geborgen UAP's en NHI's, toen was er een klokkenluider (inmiddels onder ede)
Nu zijn er verhalen over meerdere eerstehands UAP klokkenluiders...
Nu zijn er verhalen over wetenschappelijke rapporten over UAP's...
Nu zijn er verhalen over 4K satellietbeelden over UAP's...

En de hoogste senator die zegt 'the public has the right to know about Non Human Intelligence'.

Misschien stopt het wel hier, maar misschien ook niet :)
Ik was in de auto ook begonnen aan de nieuwe Weaponized, zeker een aanrader! Zabel, Coulthard, Knapp en Corbell. 4 gasten die ontzettend diep in de materie zitten, en (zoals deze episode uit de doeken lijkt te doen) ook zeker in de hearing van vorige week een zeer invloedrijke rol hebben gespeeld.
I want to believe...
pi_210123400
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 19:46 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
4 gasten die ontzettend diep in de materie zitten, en (zoals deze episode uit de doeken lijkt te doen) ook zeker in de hearing van vorige week een zeer invloedrijke rol hebben gespeeld.
Ja, beetje gek, niet? Zijn deze mensen journalist of lobbyist?
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:52:10 #218
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210124495
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 19:46 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Ik was in de auto ook begonnen aan de nieuwe Weaponized, zeker een aanrader! Zabel, Coulthard, Knapp en Corbell. 4 gasten die ontzettend diep in de materie zitten, en (zoals deze episode uit de doeken lijkt te doen) ook zeker in de hearing van vorige week een zeer invloedrijke rol hebben gespeeld.
Ik heb hem onder het werk geluisterd - was een prima uitzending.

Over podcasts - er zijn er zoveel op Spotify dat ik een beetje de weg kwijt raak (vind het ook een k-app voor podcasts - zie niet hoe ik me kan abbonneren zoals met YT ofzo, maar ik ben ook beetje boomer.. :@

Anyway Ik luister naar Weaponized idd en naar Coulthards podcasts (Need to know dacht ik?) en naar Point of Convergence. Zijn er nog meer podcasts die de moeite waard zijn? Op Spotify is het een beetje af en aan.

Ik vind het onderwerp zonder meer fascinerend, maar eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op podcasts met getuigenverslagen van mensen waarvan je al weet dat ze bij een ervaring niet eens zeker waren of ze wel wakker waren, als je begrijpt wat ik bedoel. Veel van die verslagen klinken als lucide dromen. Zweverige types heb ik niets mee. Dus die Greer trek ik ook niet echt. :6
pi_210125003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 21:52 schreef Perox het volgende:

[..]

Over podcasts - er zijn er zoveel op Spotify dat ik een beetje de weg kwijt raak (vind het ook een k-app voor podcasts - zie niet hoe ik me kan abbonneren zoals met YT ofzo, maar ik ben ook beetje boomer.. :@

Anyway Ik luister naar Weaponized idd en naar Coulthards podcasts (Need to know dacht ik?) en naar Point of Convergence. Zijn er nog meer podcasts die de moeite waard zijn? Op Spotify is het een beetje af en aan.

Ik vind het onderwerp zonder meer fascinerend, maar eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op podcasts met getuigenverslagen van mensen waarvan je al weet dat ze bij een ervaring niet eens zeker waren of ze wel wakker waren, als je begrijpt wat ik bedoel. Veel van die verslagen klinken als lucide dromen. Zweverige types heb ik niets mee. Dus die Greer trek ik ook niet echt. :6
Joe Rogan aflevering met Christopher Mellon is één van de allerbeste samenvattingen over se huidige gang van zaken de laatste aantal jaar. Mellon is echt the guy.
pi_210125083
quote:

[..]

De kleinere podcasts zijn erg hit or miss ja, ik vind That UFO Show vaak wel okay. Event Horizon schenkt er ook veel aandacht aan op een goede neutrale manier (is meer een space/natuurkunde podcast eigenlijk).

En als je echt een dag niks te doen hebt:

dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:39:35 #221
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210125677
quote:

[..]
Zijn er nog meer podcasts die de moeite waard zijn? Op Spotify is het een beetje af en aan.
Need to know vind ik wel veruit de interessantste.

Theories of Everything heeft er ook erg goede bij zitten, zijn wel langere afleveringen.

That UFO podcast luister ik ook nog weleens voor een samenvatting.

Spotify app vind ik ook niet fijn, ik gebruik simpelweg de Google Podcast app, werkt uitstekend.
pi_210126879
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 15:53 schreef naamdrager het volgende:

Dat heb ik me ook even afgevraagd: in opdracht.

Ooit was er de strijd wie er het eerst op de maan was, nu nav oorlog in Ukraine de strijd om wat niet eigenlijk.
Dan kan de VS wel een andere overwinning gebruiken door een (non human) bemande ufo in handen te hebben, waarmee ze de rest aftroeven, onder ede verklaard immers.
Een Galactisch succes, met bewijs, classified.
pi_210127069
quote:

[..]
Zijn er nog meer podcasts die de moeite waard zijn?
Mijn to-go-to zijn (in random order):
Weaponized
Need to Know
That UFO Podcast
Somewhere in the Skies

Af en toe zit er wel een interessante aflevering in Strange Paradigms.
Voor mensen om een beetje up-to-speed te komen met het UAP thema, is seizoen 1 van The UFO Rabbit hole wel een leuke. Daarna werd het mij veel te zweverig.

Ik mis een Nederlandse podcast over het thema. Max Moskowitcz had een paar jaar terug een aantal leuke podcast, o.a. met Lue Elizondo. Maar krijg de laatste tijd weinig meer mee van hem.
I want to believe...
pi_210127081
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 20:43 schreef Naqin het volgende:

[..]
Ja, beetje gek, niet? Zijn deze mensen journalist of lobbyist?
We vergeten in NL wel eens dat journalist betekent dat je onderzoek doet, en daarmee zaken aan het licht brengt, in tegenstelling tot braaf over pennen wat andere media rapporteren.
Dus in dit geval zeker journalist, zeker in het geval van RosCo en Knapp. Corbell volgt in de voetsporen en is er ingerold vanuit film maken.
I want to believe...
pi_210127185
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 07:19 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
We vergeten in NL wel eens dat journalist betekent dat je onderzoek doet, en daarmee zaken aan het licht brengt, in tegenstelling tot braaf over pennen wat andere media rapporteren.
Dus in dit geval zeker journalist, zeker in het geval van RosCo en Knapp. Corbell volgt in de voetsporen en is er ingerold vanuit film maken.
Precies, en dat je zorgt dat je neutraal blijft. Dus waarom bemoeien ze zich met de opzet en inhoud van een politieke hearing?
  woensdag 2 augustus 2023 @ 08:49:56 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210127534
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 07:19 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Journalistiek is sinds sociale media sterk achteruit gegaan en dat gaat nog meer komen. Chat GTP gaat de clickbait stukjes schrijven waar nu freelancers nog een droge boterham mee verdienen. Ik ben een aantal maal benaderd door gevestigde media of ik voor hun wilde schrijven/bijdragen. De betaling ging per letter (...) en als ik even snel uitrekenden wat onderzoek en schrijven van een goed tech artikel meebrengt, dan was het minder dan minimum loon. Hierop kreeg ik het antwoord, ja, maar, je vind het toch leuk?
Heb toen wat research gedaan in de betaling van journalisten, freelancers verdienen het zout in de pap niet, het aanbod wat ik gehad had, was boven de doorsnee.
pi_210131707
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 07:44 schreef Naqin het volgende:

[..]
Precies, en dat je zorgt dat je neutraal blijft. Dus waarom bemoeien ze zich met de opzet en inhoud van een politieke hearing?
Ik snap je punt niet...ze zorgen juist dat hun verhaal, het mogelijk grootste verhaal in de geschiedenis van de mensheid, op de juiste wijze naar buiten komt.

Het punt hier is dat de politiek zelf niet bij machte is, het verhaal niet kent, terwijl ze de controlerende macht is....daarom dragen ze bij aan deze hearing.

Wellicht moet je de laatste Weaponized eens terugluisteren, dan snap je juist de integriteit en neutraliteit van de heren in kwestie.
I want to believe...
pi_210131871
Eigenlijk doen deze journalisten inderdaad allemaal ook wel een beetje denken aan activisten. Soms gaat dat denk ik ook wel een beetje in elkaar over, als je als journalist echt vindt dat een bepaald onderwerp door je vakgenoten niet goed belicht wordt, of wanneer 'de onderste steen boven krijgen' op weerstand stuit.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik van Coultheart moet denken... Hij heeft iets glads.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_210132078
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 13:45 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Wellicht moet je de laatste Weaponized eens terugluisteren, dan snap je juist de integriteit en neutraliteit van de heren in kwestie.
Hoe denk je dat ik aan die info kom? Coulthart maakt blijkbaar 'tough editorial decisions' over wat Grusch wel en niet mag vertellen (volgens Knapp) en Corbell regelt blijkbaar welke getuigen komen opdraven (volgens hemzelf).
Dan ben je meer politiek aan het bedrijven dan neutrale verslaggeving.
pi_210134969
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:11 schreef Naqin het volgende:

[..]
Hoe denk je dat ik aan die info kom? Coulthart maakt blijkbaar 'tough editorial decisions' over wat Grusch wel en niet mag vertellen (volgens Knapp) en Corbell regelt blijkbaar welke getuigen komen opdraven (volgens hemzelf).
Dan ben je meer politiek aan het bedrijven dan neutrale verslaggeving.
De keuzes waar Knapp op doelt zijn de keuzes van RossCo om Grusch te beschermen en niet uit te zenden wat geïmpliceerd of gezegd is. Dat zijn moeilijke keuzes, het beschermen van je bronnen.
I want to believe...
  woensdag 2 augustus 2023 @ 18:21:54 #231
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210135277
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 07:16 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Mijn to-go-to zijn (in random order):
Weaponized
Need to Know
That UFO Podcast
Somewhere in the Skies

Af en toe zit er wel een interessante aflevering in Strange Paradigms.
Voor mensen om een beetje up-to-speed te komen met het UAP thema, is seizoen 1 van The UFO Rabbit hole wel een leuke. Daarna werd het mij veel te zweverig.

Ik mis een Nederlandse podcast over het thema. Max Moskowitcz had een paar jaar terug een aantal leuke podcast, o.a. met Lue Elizondo. Maar krijg de laatste tijd weinig meer mee van hem.
Dit zat ik ook te denken. Gat in de markt denk ik. :+
Maar moet je wel wekelijks aan de bak - veel van die podcasts op Spotify hebben laatste aflevering lang geleden dus sterft ook wel vaak in goede bedoelingen.
Voor een Nederlander die de internationale podcasts zelf een beetje volgt hoeft je ook niet echt moeite te doen om die even samen te vatten voor het NL publiek. Wekelijks effe samenvatten met een beetje enthousiast stemgeluid en is het al gauw goed lijkt me. Veel NL podcasts blinken uit in monotone saaiheid.
pi_210136179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 18:21 schreef Perox het volgende:

[..]
Dit zat ik ook te denken. Gat in de markt denk ik. :+
Maar moet je wel wekelijks aan de bak - veel van die podcasts op Spotify hebben laatste aflevering lang geleden dus sterft ook wel vaak in goede bedoelingen.
Voor een Nederlander die de internationale podcasts zelf een beetje volgt hoeft je ook niet echt moeite te doen om die even samen te vatten voor het NL publiek. Wekelijks effe samenvatten met een beetje enthousiast stemgeluid en is het al gauw goed lijkt me. Veel NL podcasts blinken uit in monotone saaiheid.

Ik vond deze heel erg fijn, bekende gezichten ook voor mij omdat ik al zo lang met dit onderwerp bezig ben.
pi_210137659
Steeds meer army mensen komen er voor uit, hier voormalig marine admiraal Tim Gallaudet

quote:
"As a retired U.S. Navy flag officer, I can attest to the integrity and authenticity of the two pilots who testified: retired Commander David Fravor and Ryan Graves. I have served on three aircraft carriers and count many Naval aviators as close friends. These two witnesses are the real deal.

So is David Grusch. As a Navy information warfare officer, I worked closely with the intelligence community and Grusch’s former command, the National Geospatial Intelligence Agency. I too have been read into special access programs, and I understand how Department of Defense classification systems and authorities work. His testimony is 100 percent credible."
https://thehill.com/opini(...)ury-wake-up-america/
  woensdag 2 augustus 2023 @ 21:23:39 #234
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210138031
Dit zijn toch ook artikelen die we begin dit jaar niet voor mogelijk hadden gehouden?

Newsweek zoomt in op de claim dat het Vaticaan betrokken was bij de recovery uit 1993 in Italië, waarover Grusch vertelde in het interview met Coulthart.

Dingen waar ik zelfs een initiële weerstand tegen voel, maar ja, maar zien waar het ons brengt.
quote:
Grusch alleged that then-Pope Pius XII had "backchanneled" knowledge of the UFO to the U.S., which "ended up scooping it" from them. When asked explicitly whether he was saying the Catholic church knew about the existence of alien life, Grusch responded: "Certainly."
In 2008 deed het Vaticaan al wel een voorzetje om de mogelijkheid van buitenaards leven in te bedden in het geloof
quote:
[In 2008, Jesuit Father Jose Funes] said: "Just as there is a multiplicity of creatures on earth, there can be other beings, even intelligent, created by God. This is not in contrast with our faith because we can't put limits on God's creative freedom."
twitter
pi_210140877
quote:
11s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 21:23 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dit zijn toch ook artikelen die we begin dit jaar niet voor mogelijk hadden gehouden?

Newsweek zoomt in op de claim dat het Vaticaan betrokken was bij de recovery uit 1993 in Italië, waarover Grusch vertelde in het interview met Coulthart.

Dingen waar ik zelfs een initiële weerstand tegen voel, maar ja, maar zien waar het ons brengt.
[..]
In 2008 deed het Vaticaan al wel een voorzetje om de mogelijkheid van buitenaards leven in te bedden in het geloof
[..]
[ twitter ]
Dit gaat al langer rond in UFO wereld natuurlijk, heel gaaf dat het nu steeds meer verbanden naar buiten komen. Ik ben benieuwd wat er in de immense, nagenoeg geheime, bibliotheek van het Vaticaan te vinden is.
I want to believe...
  donderdag 3 augustus 2023 @ 09:39:02 #236
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210141382
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 08:30 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Dit gaat al langer rond in UFO wereld natuurlijk, heel gaaf dat het nu steeds meer verbanden naar buiten komen. Ik ben benieuwd wat er in de immense, nagenoeg geheime, bibliotheek van het Vaticaan te vinden is.
Ja, maar wat gaat er nu eigenlijk niet rond in de UFO wereld. Hoeft wat mij betreft niet allemaal uit te komen..
pi_210141694
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 09:39 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ja, maar wat gaat er nu eigenlijk niet rond in de UFO wereld. Hoeft wat mij betreft niet allemaal uit te komen..
Zeker, maar dit was door redelijk ingevoerde bronnen al vaker aangekaart. Elizondo meen ik, TTSA, mogelijk ook nog besproken op de UFO conferentie in San Marino vorig jaar.

Nu ik dat typ, ik meen dat in San Marino een bill is aangenomen, dat de UN ook iets met UFO/UAP moeten doen. Ik kan helaas de link niet vinden. Heeft iemand daar iets meer van gehoord? Ik geloof dat het ook besproken is in een oudere aflevering van That UFO Podcast.
Sorry voor het gebrek aan links, maar kan dit nu even niet terugvinden.
I want to believe...
  donderdag 3 augustus 2023 @ 10:53:24 #238
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210142134
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 10:11 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Zeker, maar dit was door redelijk ingevoerde bronnen al vaker aangekaart. Elizondo meen ik, TTSA, mogelijk ook nog besproken op de UFO conferentie in San Marino vorig jaar.

Nu ik dat typ, ik meen dat in San Marino een bill is aangenomen, dat de UN ook iets met UFO/UAP moeten doen. Ik kan helaas de link niet vinden. Heeft iemand daar iets meer van gehoord? Ik geloof dat het ook besproken is in een oudere aflevering van That UFO Podcast.
Sorry voor het gebrek aan links, maar kan dit nu even niet terugvinden.
Project Titan is dat. Snap niet helemaal waarom dat via San Marino moet, wellicht gemakkelijk om een kleine regering in zoiets mee te krijgen?

twitter
  donderdag 3 augustus 2023 @ 10:55:12 #239
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210142150
Goede reminder voor de bijzondere teksten in de Schumer wetgeving. Lees en besef wat daar staat.

twitter
pi_210142167
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 10:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Project Titan is dat. Snap niet helemaal waarom dat via San Marino moet, wellicht gemakkelijk om een kleine regering in zoiets mee te krijgen?

[ twitter ]
Thanks dat was hem, kon er niet op komen.
Als kleine onafhankelijke staat was dat volgens mij de makkelijkste/snelste weg.
I want to believe...
pi_210142197
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 10:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Goede reminder voor de bijzondere teksten in de Schumer wetgeving. Lees en besef wat daar staat.

[ twitter ]
Inderdaad, dat een dergelijke wet, met dergelijke bewoording opgesteld is....bizar. We leven in een bijzondere tijd.
I want to believe...
pi_210143981
Volgens de Pentagon woordvoerder komt AARO deze maand met een nieuw rapport

twitter
pi_210144182
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:39 schreef Naqin het volgende:
Volgens de Pentagon woordvoerder komt AARO deze maand met een nieuw rapport

[ twitter ]
Mooi, benieuwd welke info er dit jaar in staat.
Het NASA onderzoeksrapport is ook zo'n beetje aan de beurt om gepubliceerd te worden, toch?
I want to believe...
pi_210144232
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:52 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Mooi, benieuwd welke info er dit jaar in staat.
Het NASA onderzoeksrapport is ook zo'n beetje aan de beurt om gepubliceerd te worden, toch?
Ook deze maand ja volgens Nelson - https://english.elpais.co(...)ns-about-aliens.html (headline is een beetje misleidend, de 'commissie' is dus al onderzoek aan het doen)
pi_210144267
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:57 schreef Naqin het volgende:

[..]
Ook deze maand ja volgens Nelson - https://english.elpais.co(...)ns-about-aliens.html (headline is een beetje misleidend, de 'commissie' is dus al onderzoek aan het doen)
We leven echt in bijzondere tijden. Ik heb weinig meegekregen van de ontwikkelingen van NASA, maar hoop dat dit eerste onderzoek aanleiding geeft naar dieper en verdergaand onderzoek!
I want to believe...
pi_210144762
Interessant draadje over de Tictac UAP's en de waarneming van een groot object onder de zeespiegel die daarbij betrokken lijkt:
twitter
pi_210145127
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:48 schreef Dutchguy het volgende:
Interessant draadje over de Tictac UAP's en de waarneming van een groot object onder de zeespiegel die daarbij betrokken lijkt:
[ twitter ]
Hoe kan ik dit draadje lezen zonder twitter account?
pi_210145299
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Hoe kan ik dit draadje lezen zonder twitter account?
Lukt dit?
https://threadreaderapp.com/thread/1686923288050843649.html
pi_210145666
quote:
Super chill. Dankjewel
pi_210145947
quote:
[ twitter ]
Hij knoopt bepaalde dingen wel erg snel aan elkaar wat mij betreft. Die NRO sighting is 'low confidence' en het object had een 'rough similarity' met de tic-tac. We hebben ook geen idee van de locatie of wat/hoe groot die 'high interest vessel' was.

Beetje voorbarig om dat dan aan Fravor te linken, maar zo'n 🚨 BOOM doet het vast goed op Twitter.

Wel interessant dat Sentient: https://www.theverge.com/(...)cial-intelligence-ai
pi_210147078
Volgens Grusch had AARO helemaal geen toegang tot die black box projecten, dus wat er in het rapport komt te staan is wel duidelijk. Precies hetzelfde als vorige keer.

AARO is helemaal niet zo interessant.

We moeten vooral benieuwd zijn naar wat het congres gaat lospeuteren.
pi_210147147
quote:
[ twitter ]
:o
  donderdag 3 augustus 2023 @ 23:03:03 #254
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210151751
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:06 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Grusch had AARO helemaal geen toegang tot die black box projecten, dus wat er in het rapport komt te staan is wel duidelijk. Precies hetzelfde als vorige keer.

pi_210153546
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:06 schreef Discombobulate het volgende:

Ik ben benieuwd wat de rant van Kirkpatrick van afgelopen week gaat betekenen voor zijn positie en AARO. Het is eigenlijk ongekend dat een (toch wel) hooggeplaatste ambtenaar dergelijke uitspraken doet over een persoon onderdeel van een klokkenluider-procedure én de rol van congress/congressional committee.

Daarnaast inderdaad benieuwd naar wat congress gaat lospeuteren. Zeker omdat de getuigenis van Grusch en de andere twee heren (onder ede), haaks staan op de openbare getuigenis (NIET onder ede) van kirkpatrick een aantal maanden terug. En hij daar dus op los is gegaan, dus er ergens een snaar is geraakt.

Daarmee voelde het TV interview wat Kirkpatrick ineens heeft gegeven ook als een soort van noodgreep om de hearing bij voorbaat wat te downplayen.
I want to believe...
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:29:47 #256
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210155375
quote:
[ twitter ]
Dit doet me overigens denken aan een whistleblower draadje op 4chan welke ik een flinke tijd terug heb gelezen.
Was een persoon die aangaf persoonlijk en fysiek betrokken te zijn geweest bij het recoveren van UFO's.
Hij gaf aan dat er in de atlantische oceaan een soort van mobiele basis was, deze basis was onbenaderbaar, alles wat in de buurt kwam werd compleet vernietigd, met name de voertuigen die wapens hadden en voertuigen die recht op de basis af gingen.
Er zouden nog 1 of 2 andere basissen zijn op deze planeet. Ze wisten heel goed te monitoren waar deze basis was, en ook steeds dat er UFO's tevoorschijn kwamen uit de oceaan rond deze basis, deze UFO's gingen uiteindelijk ook weer terug naar de basis. Het frapante was dat er nooit of nauwelijks UFO's vanuit de ruimte naar deze basis gingen. Iedere UFO zag er ook anders uit. De theorie was dat deze basis iedere UFO custom maakt naar gelang de missie.
Regelmatig storte er ook van deze UFO's neer, vooral in een gebied rond noord-mexico waar blijkbaar een of andere anomaly zich zou bevinden waar de UFO's niet goed mee overweg konden.
De basis leek zich totaal niet te bekommeren om de neergestorte UFO's en ze deden niks in de vorm van berging.

Deze whistleblower kwam dus regelmatig bij crash-sites en ging ook vaak naar binnen, maar pas nadat een team al de voertuigen alle lichamen en wapens had geborgen.

Hij wist ook te melden dat het reverse engineren ontzettend moeilijk was en tot nu toe nog niet veel resultaat heeft opgeleverd. Behalve dan de chinezen, die hadden op soort van succes met een apparaat waarmee erts kon worden gewonnen uit de grond door middel van licht/lasers.

Hij melde ook dat ze op weg waren naar disclosure, maar de volledige "management" laag werd vervangen door wat conservatievere mensen. Ook was het zwaar gecompartimentaliseerd waardoor niemand het volledige plaatje leek te hebben.

Ik ga proberen dat draadje weer te vinden, want het sluit echt super goed aan op alle shit die de laatste tijd uitkomt.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:32:32 #258
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_210155416
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Dit doet me overigens denken aan een whistleblower draadje op 4chan welke ik een flinke tijd terug heb gelezen.
Was een persoon die aangaf persoonlijk en fysiek betrokken te zijn geweest bij het recoveren van UFO's.
Hij gaf aan dat er in de atlantische oceaan een soort van mobiele basis was, deze basis was onbenaderbaar, alles wat in de buurt kwam werd compleet vernietigd, met name de voertuigen die wapens hadden en voertuigen die recht op de basis af gingen.
Er zouden nog 1 of 2 andere basissen zijn op deze planeet. Ze wisten heel goed te monitoren waar deze basis was, en ook steeds dat er UFO's tevoorschijn kwamen uit de oceaan rond deze basis, deze UFO's gingen uiteindelijk ook weer terug naar de basis. Het frapante was dat er nooit of nauwelijks UFO's vanuit de ruimte naar deze basis gingen. Iedere UFO zag er ook anders uit. De theorie was dat deze basis iedere UFO custom maakt naar gelang de missie.
Regelmatig storte er ook van deze UFO's neer, vooral in een gebied rond noord-mexico waar blijkbaar een of andere anomaly zich zou bevinden waar de UFO's niet goed mee overweg konden.
De basis leek zich totaal niet te bekommeren om de neergestorte UFO's en ze deden niks in de vorm van berging.

Deze whistleblower kwam dus regelmatig bij crash-sites en ging ook vaak naar binnen, maar pas nadat een team al de voertuigen alle lichamen en wapens had geborgen.

Hij wist ook te melden dat het reverse engineren ontzettend moeilijk was en tot nu toe nog niet veel resultaat heeft opgeleverd. Behalve dan de chinezen, die hadden op soort van succes met een apparaat waarmee erts kon worden gewonnen uit de grond door middel van licht/lasers.

Hij melde ook dat ze op weg waren naar disclosure, maar de volledige "management" laag werd vervangen door wat conservatievere mensen. Ook was het zwaar gecompartimentaliseerd waardoor niemand het volledige plaatje leek te hebben.

Ik ga proberen dat draadje weer te vinden, want het sluit echt super goed aan op alle shit die de laatste tijd uitkomt.
Hahaha whut?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:32:37 #259
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210155418
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Leuke theorie! Maar wellicht beter geschikt in de TRU editie van dit onderwerp? 4chan als bron, mwoah..
TRU / UFO/UAP: The Truth is in Here...
pi_210155466
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:32 schreef jpg97 het volgende:

[..]
Hahaha whut?
Gevonden.

https://imgur.com/a/NXjWQaN

Etc, de rest kun je zelf zien in de link.
pi_210155647
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Gevonden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Doet me denken aan een reddit thread laatst, van iemand die claimt onderzoek uitgevoerd te hebben op biologische entiteiten. Misschien inderdaad meer passend in TRU / UFO/UAP: The Truth is in Here... zoals aangegeven door @Brave_Sir_Robin
I want to believe...
pi_210157787
https://thehill.com/opini(...)-scandal-is-looming/

Wederom een prima stukje van The Hill
I want to believe...
pi_210159751
quote:

[..]
Gevonden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bedankt voor het delen. Ondanks het vat zout dat je erbij moet nemen wel interessant.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:00:36 #264
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210165687
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:09 schreef NoFoksGiven het volgende:
https://thehill.com/opini(...)-scandal-is-looming/

Wederom een prima stukje van The Hill
Zeker! Hoe dan ook is de uitkomst van dit verhaal een schandaal.

quote:
Either the U.S. government has mounted an extraordinary, decades-long coverup of UFO retrieval and reverse-engineering activities, or elements of the defense and intelligence establishment are engaging in a staggeringly brazen psychological disinformation campaign.

Either possibility would have profound implications for democracy, the role of government and perhaps also humanity’s place in the cosmos.
pi_210165747
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 16:15 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Bedankt voor het delen. Ondanks het vat zout dat je erbij moet nemen wel interessant.
Het verhaal bij 1 van die foto's is al onzinnig te noemen.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:10:43 #266
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210165762
'The best proof of extraterrestrial intelligence is that they haven't contacted us.'
Bill Waterson
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:29:02 #267
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210165906
Zag deze random tweet (of hoe dat nu ook heet) en vind het een goede uitleg van de situatie van Grusch als klokkenluider. Hij is niet zozeer een klokkenluider over UAP's maar over misstanden en witwaspraktijken bij defensie en contractanten. Daarom is zowel het politieke links als rechts hierin geïnteresseerd.

Best een lange en lastige tweet dus in spoiler een:

SPOILER: ChatGPT uitleg
twitter
pi_210168873
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 00:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
'The best proof of extraterrestrial intelligence is that they haven't contacted us.'
Bill Waterson
Wat begin jij nou weer over extraterrestrial life?

UAP zijn unidentified aerial phenomena. Wat dat ook moge zijn.

Zie, heb je weer die onbewuste bias.
pi_210169441
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 00:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Zeker! Hoe dan ook is de uitkomst van dit verhaal een schandaal.
[..]

Doet me ook denken aan het verhaal van Ben Rich, wijlen hoge topman bij Lockheed Skunk Works.
Die op zijn sterfbed aan een journalist telefonisch zou hebben opgebiecht dat via black projects al heel veel zou zijn 'gereversed-engineered' . Het TR3B 'vliegtuig' zou een van die projecten zijn.
Maar ik denk dat dat echt niet openbaar zal worden medegedeeld in een hearing dat die projecten er zijn.
pi_210172174
bij nader inzien meer iets voor TRU

[ Bericht 91% gewijzigd door Dusthor92 op 05-08-2023 18:49:15 ]
pi_210172240
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 17:15 schreef Dusthor92 het volgende:
Ik weet niet of dit het goeie topic ervoor is, maar ik zat vanochtend op 4chan te lurken over UAP shit toen er een post werd gemaakt met iets in de zin van “because I don’t believe the pentagon genuinely going to release UAP footages”, met daarin 2 videobestanden gelinkt die ik heb gedownload. Het zijn zacht gezegd opmerkelijke beelden. Nu is die post / thread op 4chan weg en op internet kan ik nergens iets vinden over deze video’s.

Hoe kan ik ze het gemakkelijkst delen? En zal ik dat in dit topic doen of in TRU?
Uploaden op YT
pi_210172265
Nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door Dusthor92 op 05-08-2023 18:49:31 ]
pi_210172301
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 17:24 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ik heb geen YouTube account en heb eerlijk gezegd ook geen zin om er een te maken.

Is er geen imgbb voor video’s?
Probeer eens https://streamable.com/ (bij een free account blijven ze wel maar 2 dagen staan.)
pi_210172354

[ Bericht 96% gewijzigd door Dusthor92 op 05-08-2023 18:49:46 ]
pi_210172448
^^

Wat meer achtergrondinfo was wel mooi geweest maar het zijn zeker interessante beelden.
De drie objecten lijken perfecte trechtervormige patronen te maken om het vliegtuig heen.
Als dit een commercieel toestel zou zijn, moet dit wel opgemerkt zijn door de piloten lijkt mij.
Voor de UFO experts die filmpjes analyseren zijn dit denk ik wel waardevolle beelden.
pi_210172470

[ Bericht 94% gewijzigd door Dusthor92 op 05-08-2023 18:50:05 ]
pi_210172513
Nvm

[ Bericht 61% gewijzigd door Dusthor92 op 05-08-2023 18:50:17 ]
pi_210172532
Niet in de juiste volgorde geüpload zie ik nu, maar het punt is wel duidelijk zo denk ik
pi_210172587

[ Bericht 55% gewijzigd door Dusthor92 op 05-08-2023 18:50:29 ]
pi_210172611
Mooi filmpje, maar zonder context blijft het wel heel speculatief.

Kan net zo goed gewoon trickery zijn van iemand.

Ik hoop op nieuwe Pentagon videos die Mellon gezien heeft. :P
pi_210173377
quote:

[..]
Gevonden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zeer interessante vraag en antwoord informatie! Wellicht komt er nog meer uit voort indien zijn opmerking over zijn dropbox / lockbox idd klopt, en zijn nabestaanden die content online weten te krijgen.

Ik vind het jammer dat er blijkbaar zoveel mensen zijn met veel meer kennis dan wij, maar zij het niet online kunnen of willen zetten. Liefst met foto's, tekst is goed, maar een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden.
Maar hoe doe je dat anoniem zonder dat de Amerikaanse drie letter clubs je digitaal kunnen traceren?
Die bureaucraten zijn niet helemaal achterlijk, dus ik neem aan dat zij ook wel hebben bedacht dat 4Chan of Reddit de meest waarschijnlijke routes zullen zijn. En dat die sites dus wellicht "compromised" zijn.
Misschien is een (voor Amerikanen) buitenlands en minder bekend forum het minste risico? En dan uit een land wat niet zo snel door de VS onder druk kan worden gezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Treffop op 05-08-2023 20:01:41 (Aanvulling) ]
pi_210173934
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 17:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Uploaden op YT
Zijn die beelden of video's die op 4Chan stonden inmiddels elders online te zien? Ik heb helaas geen tijd om 4Chan, Reddit e.d. te volgen dus heb ze helaas gemist!
pi_210193219
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 12:28 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Doet me ook denken aan het verhaal van Ben Rich, wijlen hoge topman bij Lockheed Skunk Works.
Die op zijn sterfbed aan een journalist telefonisch zou hebben opgebiecht dat via black projects al heel veel zou zijn 'gereversed-engineered' . Het TR3B 'vliegtuig' zou een van die projecten zijn.
Maar ik denk dat dat echt niet openbaar zal worden medegedeeld in een hearing dat die projecten er zijn.
Er zijn nogal wat uitspraken die aan Ben Rich worden toegeschreven. Dingen die hij tegen journalisten of (oud) collega's zou hebben gezegd:

https://eu.columbiatribun(...)sts-stuff/985695007/

Vaak voor meerdere interpretatie vatbaar vind ik. Lockheed Martin is een prime suspect wat UAP's betreft. Maar stel dat ze er eentje beschikbaar hebben voor onderzoek, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat ze de technologie ook perfect beheersen en probleemloos kunnen namaken.

Dit vind ik een interessante video, er staan er meerdere van dezelfde waarneming op YT:

https://youtube.com/shorts/MmACyBkGrx4

Als zoiets stil hangt in de lucht zullen maar weinig mensen het opmerken. Zoals de meeste zoogdieren kijken ook mensen vooral naar beneden. Wellicht was het een dag met weinig wind en de extreme beweging van die kunstmatige (?) wolk trok de aandacht.
pi_210193322
Op Twitter/X de volgende tweet gezien vanmorgen, de video nog niet bekeken, maar Corbell zit momenteel erg dicht op het vuur...

twitter
I want to believe...
pi_210211769
Artikel over Gillibrand.

https://www.cityandstaten(...)about-aliens/389198/

Dit leest toch ook als of al haar pijlen zijn gericht op AARO (pun intended). Misschien verklaard haar inzet voor AARO waarom ze zo mild voor Kirkpatrick was, en waarom ze niet zo stevig doorpakt op de laatste hearing zoals menigeen misschien had verwacht.
I want to believe...
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:44:43 #286
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210217667
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 15:15 schreef NoFoksGiven het volgende:
Artikel over Gillibrand.

https://www.cityandstaten(...)about-aliens/389198/

Dit leest toch ook als of al haar pijlen zijn gericht op AARO (pun intended). Misschien verklaard haar inzet voor AARO waarom ze zo mild voor Kirkpatrick was, en waarom ze niet zo stevig doorpakt op de laatste hearing zoals menigeen misschien had verwacht.
Ja niet gek, dat heeft zij o.a. opgericht, dat gooit ze niet zo maar weg.
pi_210219025
Ik vond dit stuk interessant:
quote:
The second testimony was about a service member whose job was to investigate all UAP programs and co-locate them and write an assessment. Through that effort, this whistleblower met several people who said they had worked on alien-related programs where they either had crash material or that crash material resulted in dead aliens. I have no ability to verify that testimony because we’ve not been told of any such programs. We’ve asked for all information related to all programs and have not been given that detail.
Naar verluid heeft Grusch achter de schermen uren gepraat met de Intelligence Committee. In de hoorzitting heeft hij gezegd dat hij graag namen van getuigen en programma's wil delen. Maar Gillibrand weet van niks? Dat is heel raar.
pi_210220401
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:36 schreef Naqin het volgende:
Ik vond dit stuk interessant:
[..]
Naar verluid heeft Grusch achter de schermen uren gepraat met de Intelligence Committee. In de hoorzitting heeft hij gezegd dat hij graag namen van getuigen en programma's wil delen. Maar Gillibrand weet van niks? Dat is heel raar.
Ik denk dat een van de problemen is, dat de Clearance levels van Grusch (vele) malen hoger zijn dan van het gemiddelde commissielid. Daarnaast heb ik nog steeds niet helemaal scherp welke (sub)commisies nu wat doen.
I want to believe...
pi_210220494
twitter
I want to believe...
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:01:46 #290
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210220936
quote:
Moddergooien vanuit het Pentagon? Artikel van The Intercept is nog niet uitgekomen toch?

Wel goed om alle historie van iemand te weten, maar dit is laag bij de grond.

Dat er de moeite wordt genomen om zoiets te doen richting Grusch, maakt zijn verhaal m.i. alleen maar geloofwaardiger. Maakt hem menselijker.

[ Bericht 9% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 09-08-2023 09:15:56 ]
pi_210221127
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Moddergooien vanuit het Pentagon? Artikel van The Intercept is nog niet uitgekomen toch?

Dat er de moeite wordt genomen om zoiets te doen richting Grusch, maakt zijn verhaal m.i. alleen maar geloofwaardiger. Maakt hem menselijker.
Snap de relevantie ook niet echt. Heeft de beste man nou een verleden met extreme psychoses en schizofrenie dan kan ik het nog wel begrijpen.
pi_210222061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 07:44 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Ik denk dat een van de problemen is, dat de Clearance levels van Grusch (vele) malen hoger zijn dan van het gemiddelde commissielid. Daarnaast heb ik nog steeds niet helemaal scherp welke (sub)commisies nu wat doen.
De intelligence commissies zijn er om toezicht te houden op de inlichtingendiensten (Grusch en co), dus er moet altijd op zijn minst iemand op de hoogte gesteld worden. Voor supergeheime SAPs kan het zijn dat alleen de voorzitters of de Gang of Eight mondeling wordt bijgepraat. Hoe dan ook, als Grusch iets weet, weten Rubio/Warner en waarschijnlijk Schumer en McConnell het ook.
pi_210224613
quote:

[..]

Nou inderdaad, vreemd dat dergelijke info naar buiten komt. Statement van Grusch maakt de geloofwaardigheid alleen maar sterker m.i.
I want to believe...
  woensdag 9 augustus 2023 @ 20:58:54 #294
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210230530
Goed dat de Telegraaf er wat aandacht aan blijft besteden. Prima kort interview met Taede Smedes die aardig op de hoogte is.

twitter
pi_210230721
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 20:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Goed dat de Telegraaf er wat aandacht aan blijft besteden. Prima kort interview met Taede Smedes die aardig op de hoogte is.

[ twitter ]
Zijn boek We Zijn (Misschien) Niet Alleen schijnt ook wel leuk te zijn.
pi_210231827
quote:

[..]

Het artikel is inmiddels uit en het moddergooi gehalte is inderdaad behoorlijk hoog: https://theintercept.com/2023/08/09/ufo-david-grusch-clearance/
Raar trouwens dat zulke persoonlijke dingen via FOIA opgevraagd kunnen worden.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 08:10:56 #297
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210233615
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 22:27 schreef Naqin het volgende:

[..]
Het artikel is inmiddels uit en het moddergooi gehalte is inderdaad behoorlijk hoog: https://theintercept.com/2023/08/09/ufo-david-grusch-clearance/
Raar trouwens dat zulke persoonlijke dingen via FOIA opgevraagd kunnen worden.
Blijkbaar zijn de documenten via een tip van binnenuit naar voren gekomen. De FOIA van de journalist kwam er omdat hem was verteld waar hij moest kijken.

Die tipgever kan wel eens in zijn eigen kuil vallen.

twitter
  donderdag 10 augustus 2023 @ 08:25:50 #298
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_210233698
Moskowitz is één van de congresleden die de hearing heeft geregeld.

twitter
pi_210233881
Vooral het feit dat het gelekt wordt is het inderdaad verdacht. Het is niet een vroegere vriend die persoonlijk wat meer weet van hem. Gewoon bewust een medisch (beveiligd) document lekken, dat doe je niet voor de lol.
pi_210233992
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 08:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Die tipgever kan wel eens in zijn eigen kuil vallen.

[ twitter ]
Ja dat denk ik dus niet, er zullen best gewoon collega's/leidinggevenden geweest zijn die wisten dat er iets persoonlijks speelde. De conclusie dat iemand illegaal een geheim document heeft bekeken lijkt me voorbarig.
pi_210235186
twitter
I want to believe...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')