Een historisch onderzoek naar UAPquote:Dit creëert een "veilige methode" waarmee huidige of voormalige overheidsmedewerkers of aannemers UAP-gerelateerde informatie kunnen indienen bij AARO.
Informatie waarin ze geïnteresseerd zijn omvat "elke activiteit of programma [..] gerelateerd aan UAP, inclusief met betrekking tot het ophalen van materiaal, materiaalanalyse, reverse engineering, onderzoek en ontwikkeling, detectie en tracking, ontwikkelings- of operationele testen, en beveiliging en handhaving."
Podcastquote:De reikwijdte van dit historische verslag is verbreed en gaat om de betrokkenheid van de inlichtingengemeenschap bij UAP-aangelegenheden, die teruggaat tot 1 januari 1945.
In dit verslag moet staan:
- overzicht van alle geheime programma's rond UAP
- geslaagde of niet-geslaagde pogingen om UAP te identificeren en op te sporen
- alle pogingen om de publieke opinie te verdoezelen, te manipuleren, te verbergen [..]
Maar het blijft een spel waarbij de 'nitty gritty' (in whatever richting je dat zou kunnen zoeken) achterwege blijft.quote:
Gisteravond gezien, inderdaad wat een uitspraken, publiekelijk...soms klinkt het als niet veel...maar ook mevr. Luna (als ik de naam goed herinner) doet wat zeer stellige uitspraken over positie en rol van Pentagon.quote:
David Grusch, who made public claims about "intact and partially intact craft of non-human origin," will testify next week at a House UFO hearing.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:34 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Gisteravond gezien, inderdaad wat een uitspraken, publiekelijk...soms klinkt het als niet veel...maar ook mevr. Luna (als ik de naam goed herinner) doet wat zeer stellige uitspraken over positie en rol van Pentagon.
Het gaat hier echt op openheid (dislosure : ?) en transparantie. Goed gevoel over.
Representative Moskovitch (D) tijdens de persconferentie:quote:Multiple members of the group say they’ve gotten pushback from multiple corners as they’ve tried to plan the hearing, including having potential witnesses drop out.
“We’ve had a heck of a lot of pushback on this hearing. … There are a lot of people who don’t want this to come to light” Burchett said.
Twitterdraadje met wat meer samengevat uit de persco:quote:“Why are they over classifying this? Why are they not being transparent?”
“Are we ok with the federal government keeping information from the American People because they are trying to prevent us from having anxiety…
“So the idea that the human brain can’t tolerate the idea that there might be life somewhere else, I just can’t accept that.”
quote:"I have seen very interesting things that I am not allowed to speak publicly about quite yet. I have not an approval from Defense Office of Prepublication and Security Review. [..]"
Lijkt me sterk dat hij daar dan woensdag wel over mag spreken, maar wie weet..quote:"[..] I certainly viewed some things with my own eyes but I can't give too much details yet."
Als er ergens een moment is om al je bewijs op tafel te leggen als whistleblower....quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Lijkt me sterk dat hij daar dan woensdag wel over mag spreken, maar wie weet..
Grusch luidt de noodklok over een criminele coverup van zijn werkgever maar zijn werkgever bepaalt wat hij wel en niet mag zeggen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:29 schreef Perox het volgende:
[..]
Als er ergens een moment is om al je bewijs op tafel te leggen als whistleblower....
Dat zijn wel twee verschillende lijnen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 07:11 schreef Naqin het volgende:
[..]
Grusch luidt de noodklok over een criminele coverup van zijn werkgever maar zijn werkgever bepaalt wat hij wel en niet mag zeggen.
Daar klopt natuurlijk iets niet helemaal.
Klinkt niet echt veelbelovend die getuigen eerlijk gezegd...quote:
quote:After a series of disclosures in recent months, however, Republicans and Democrats now appear to be lining up to inquire into the question of extraterrestrial life, as the world seems closer than ever to finding out whether we are alone in the universe.
Dat is ook eigenlijk waar dit soort hoorzittingen vooral voor zijn, de aandacht vestigen op een bepaald onderwerp. Ik verwacht eigenlijk niet zoveel nieuwe informatie. Maar dan nog maakt het wel verschil of je een tv interview geeft of een onder ede verklaring aflegt aan congress. Aagenomen dat ze onder ede zullen staan, volgens Garry Nolan wel.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De hearing helpt momenteel wel om het onderwerp meer in mainstream nieuws te krijgen.
Klopt als iemand een scheet laat en hij laat het niet weten en je weet niet waar het vandaan komt is het een UAP.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:02 schreef Discombobulate het volgende:
UAP = ' unidentified aerial phenomenon'
Je bedoelt natuurlijk Unidentified Anomalous Phenomenon.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:02 schreef Discombobulate het volgende:
UAP = ' unidentified aerial phenomenon'
Niets meer. Niets minder. That's it, that's it.
quote:"One of these two things is true. Either what they're telling us is true or we've got some people in important positions that are doing this for some reason. So either one is a problem."
quote:In the coming months, we can expect more high-ranking professionals to come forward, all making more or less the same claims: there are craft operating in U.S. airspace with capabilities far exceeding any earthly nation, and there is a monumental cover-up relating to retrievals and reverse engineering programs involving such craft.
quote:At that Hearing, expect new revelations. Expect anger. Expect an escalation in rhetoric from political representatives who are ready for a fight with unelected bureacrats.
Das mooi als je vrij bent.quote:Op zondag 23 juli 2023 08:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Interessant artikel van Chris Sharp.
[..]
[..]
[ twitter ]
Ik ga klaarzitten woensdag om 16 uur.
Wat ik mijzelf afvraag: geloven jullie hier in dit topic in de verhalen van mensen die beweren door aliens ontvoerd te zijn of dat aliens ook tussen de mensen hier op aarde leven?quote:Op zondag 23 juli 2023 08:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Interessant artikel van Chris Sharp.
[..]
[..]
[ twitter ]
Ik ga klaarzitten woensdag om 16 uur.
Zuiver statistisch kan niemand een inschatting maken of buitenaards leven bestaat. We hebben daar 0 aanknopingspunten voor, dus dan zou je in je statistiek uitkomen op een deling door 0, wat niet kan.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:16 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Wat ik mijzelf afvraag: geloven jullie hier in dit topic in de verhalen van mensen die beweren door aliens ontvoerd te zijn of dat aliens ook tussen de mensen hier op aarde leven?
En geloven jullie voor de volle 100% dat aliens/buitenaards leven bestaan? Oftewel: hebben jullie daar geen enkele twijfels meer bij?
Ik probeer oprecht te begrijpen wat jullie nou precies zo aantrekt in dit onderwerp.
Zelf sluit ik niks uit, maar omdat ik er tijdens dit leven toch niet achter ga komen hou ik mij er niet mee bezig.
Ik geloof in principe niets dat niet gedragen wordt door bewijs. Dus mensen die beweren ontvoerd te zijn, maar daar geen bewijs voor kunnen leveren geloof ik niet op hun woord. Er zijn immers genoeg motieven te bedenken om zoiets te verzinnen, net zoals er genoeg verklaringen te bedenken zijn waarom iemand oprecht zou geloven dat hem/haar dat overkomen is.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:16 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Wat ik mijzelf afvraag: geloven jullie hier in dit topic in de verhalen van mensen die beweren door aliens ontvoerd te zijn of dat aliens ook tussen de mensen hier op aarde leven?
En geloven jullie voor de volle 100% dat aliens/buitenaards leven bestaan? Oftewel: hebben jullie daar geen enkele twijfels meer bij?
Ik probeer oprecht te begrijpen wat jullie nou precies zo aantrekt in dit onderwerp.
Zelf sluit ik niks uit, maar omdat ik er tijdens dit leven toch niet achter ga komen hou ik mij er niet mee bezig.
Dank je wel voor je eerlijke en uitgebreide uitleg. Hier kan ik wat mee. Klinkt heel zinnig. Nogmaals bedanktquote:Op zondag 23 juli 2023 11:36 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Zuiver statistisch kan niemand een inschatting maken of buitenaards leven bestaat. We hebben daar 0 aanknopingspunten voor, dus dan zou je in je statistiek uitkomen op een deling door 0, wat niet kan.
Daarnaast is het ook niet bekend hoe groot de kans is dat leven spontaan uit zichzelf ontstaat. Het leven op aarde is ooit begonnen vanuit eencellige organismen, maar dit ontstaan heeft men nog nooit weten na te bootsen in een lab, of computer simulaties.
Dus vergeet de argumenten: “statistisch gezien is de kans op buitenaards leven a of b”, want dat is gelul: er is niets over te zeggen. Delen door 0 kan niet.
Het enige wat we erover kunnen zeggen, is dat wanneer de kans op leven om spontaan te ontstaan gelijk aan of kleiner is dan het aantal mogelijke plekken in het heelal waar dit kan, we alleen zouden zijn ik het universum. Als die kans groter is, dan zouden we niet alleen zijn.
Maar nogmaals: statistiek gaat hierbij niet op, want we hebben 0 datapoints.
Het komt dus werkelijk neer op over je erin gelooft of niet.
Ikzelf geloof er wel in dat er wel buitenaards leven is. En als er ook maar ergens ooit iets aan bewijs voor gevonden gaat worden, al is het eencellig, dan verandert dat alles. Want niet alleen zijn we dan kennelijk niet meer alleen in het heelal: het veranderd ook ons perspectief in het grotere geheel, en het zegt wat over de verre toekomst van ons als soort.
En als er daadwerkelijk buitenaards leven naar onze planeet is afgereisd, dan zal niets ooit meer hetzelfde zijn. Want dat is namelijk bewijs dat interstellaire reizen mogelijk zijn, en dat dit mogelijkerwijs kan buiten de wetten van de algemene relativiteitstheorie om. Dan opent letterlijk het universum zich voor onze ogen, want dan zijn er ineens ontelbare mogelijkheden voor ons als soort en onze verantwoordelijkheid binnen het grotere geheel.
De implicaties daarvan zouden wat mij betreft echt niet te overzien zijn.
Als een bekende van mij met een dergelijk verhaal komt, wil ik die best geloven maar dat is niet aan de orde. Willekeurige mensen op hun woord geloven is niet raadzaam uiteraard. Ik ben persoonlijk dan ook vooral geïnteresseerd in de kennis die er binnen overheden is over non human intelligence. Grusch is niet de eerste de beste maar bovendien ook niet de eerste die komt met zijn claims. Ook zijn de eerder vrijgegeven films van defensie voor mij reden om nieuwsgierig te zijn naar wat het kan zijn wat we daarop zien.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:16 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak dat we zeker weten dat er leven kan ontstaan in het universum dat wij kennen. We zijn het levende bewijs.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:36 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Zuiver statistisch kan niemand een inschatting maken of buitenaards leven bestaat. We hebben daar 0 aanknopingspunten voor, dus dan zou je in je statistiek uitkomen op een deling door 0, wat niet kan.
Maar nogmaals: statistiek gaat hierbij niet op, want we hebben 0 datapoints.
Nou, nee… dit is dus een veelgemaakte, maar begrijpelijke fundamentele denkfout.quote:Op zondag 23 juli 2023 12:54 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak dat we zeker weten dat er leven kan ontstaan in het universum dat wij kennen. We zijn het levende bewijs.
Dus je hebt 1 duidelijk bewijs dat het kan
Ja doei, dan plaats je de aarde dus buiten de dataset "universum"quote:Op zondag 23 juli 2023 13:12 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Nou, nee… dit is dus een veelgemaakte, maar begrijpelijke fundamentele denkfout.
Als je het hebt over buitenaards leven, dan kun je aards leven niet meenemen als dataset voor een statistische inschatting van buitenaards leven.
Wiskunde is geen onzin. Wiskunde is exacte wetenschap.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja doei, dan plaats je de aarde dus buiten de dataset "universum"
Dat is gewoon onzin, ik heb het ook over leven in het algemeen, en dan behoort de aarde weldegelijk toe aan de dataset.
De aarde is het bewijs dat leven kan ontstaan in het universum.
https://www.eoswetenschap(...)-aarde-ontstaan-zijnquote:Op zondag 23 juli 2023 13:21 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Wiskunde is geen onzin. Wiskunde is exacte wetenschap.
Wat jij beschrijft is van toepassing op de vraag “hoe groot is de kans op leven in het universum?”. Die kans is y=1/(n/x)*100
Hierbij is n het aantal plekken in het universum die geschikt is voor leven, en x het aantal plekken waar daadwerkelijk leven is.
Als je het hebt over, nogmaals, buitenaards leven (het zit letterlijk in het begrip: leven buiten dat van de aarde om), dan kom je uit op x=0, en krijg je een deling door 0 wat niet kan.
Zuiver statistisch is het enige zinnige antwoord op de vraag “is er buitenaards leven?” dus: dat kunnen we niet weten, of zoals je rekenmachine zou zeggen: “syntax error”.
Dit is appels met peren vergelijken. Bovendien komt het weer neer op dezelfde fundamentele denkfout. Plus daarbij dat er nog steeds door de mens geen manier is gevonden om leven uit enzymen te creëren doormiddel van bijvoorbeeld de oersoep.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:21 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
https://www.eoswetenschap(...)-aarde-ontstaan-zijn
Deze tante heeft er meer kaas van gegeten
Dit dus, je kan gewoon niet anders dan aannemen dat leven kan ontstaan in het universum, we zijn er immers.quote:
Ja, hier. Maar zoals ik al probeerde uit te leggen: we weten nog niet hoe groot (of klein) de kans is voor leven om spontaan te ontstaan zoals hier op aarde is gebeurd. Hier probeert men al decennia achter te komen door het in een lab te onderzoeken, of door er supercomputers op te zetten die dit proberen te simuleren, maar tot op de dag van vandaag is dit nog niet gelukt.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit dus, je kan gewoon niet anders dan aannemen dat leven kan ontstaan in het universum, we zijn er immers.
Dat is of een act of god, of een buitengewoon zeldzaam mirakel (per universum 1x) of het kan gewoon ontstaan mits voldaan aan een aantal voorwaarden
Wat die voorwaarden zijn, geen idee, maar die hier gelden voldoen kennelijk.
Ben wel benieuwd uit welke van de posts je hebt afgeleid dat 'wij hier in dit topic' geen vraagtekens zetten bij het alien/NHI verhaal? Dat is m.i. het verschil tussen een topic in TRU en NWS. Er is momenteel veel nieuws op dit gebied en ik vind dat zeker interessant. Maar ik heb niets met claims van mensen die stellen dat dit Reptilians zijn of Nordics of Greys of wat dan ook. Er zit een rijke UFO mythologie onder de oppervlakte, daar kan ik weinig mee.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:16 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ja maar ja panspermea verlegt het probleem alleen maar... het moet toch ergens ontstaan zijn uiteindelijkquote:Op zondag 23 juli 2023 13:36 schreef Sjemmert het volgende:
Wie weet is het leven op aarde wel buitenaards. Wie zegt dat het hier op aarde ontstaan is ?
Scherpquote:Op zondag 23 juli 2023 13:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja maar ja panspermea verlegt het probleem alleen maar... het moet toch ergens ontstaan zijn uiteindelijk
Goed verwoordquote:Op zondag 23 juli 2023 13:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ben wel benieuwd uit welke van de posts je hebt afgeleid dat 'wij hier in dit topic' geen vraagtekens zetten bij het alien/NHI verh (…)
Ik denk zelfs dat de kans zeker aanwezig is dat er alleen al in dit zonnestelsel een aantal plekken buiten de aarde zijn die ruim voldoen voor het ontstaan van leven, een aantal ijsmanen lijken diepe oceanen te bevatten en een continue toevoer van energie als gevolg van getijdekrachtenquote:Op zondag 23 juli 2023 13:49 schreef Sjemmert het volgende:
Het heeft miljarden jaren geduurd voor eencelligen evolueerde tot ingewikkeldere levensvormen en daarna nog honderden miljoenen jaren tot hier intelligent leven ontstond. Het zou mij niet verbazen als er genoeg plekken zijn waar simpele levensvormen te vinden zijn. Echter lijkt het erop dat voor ingewikkeldere levensvormen je zeer gunstige en constante omstandigheden nodig hebt en dat voor zeer lange tijd. Ik denk dat ingewikkeld leven zeer zeldzaam is in het universum. Desondanks hebben we circa 200 triljoen sterrenstelsels met elk miljarden sterren dus ook al is het zeldzaam er zullen vast meer plekken zijn met leven zou je denken. Of er dan ook nog intelligent leven is, tja wie zal het zeggen, tot dusver zijn er nog geen signalen van voor zover we weten.
Ik denk ook dat er hier naast Mars nog verschillende interessante plekken zijn om te onderzoeken. Stonden er niet missies daarvoor op de planning al?quote:Op zondag 23 juli 2023 13:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat de kans zeker aanwezig is dat er alleen al in dit zonnestelsel een aantal plekken buiten de aarde zijn die ruim voldoen voor het ontstaan van leven, een aantal ijsmanen lijken diepe oceanen te bevatten en een continue toevoer van energie als gevolg van getijdekrachten
Een tijdschaal van miljarden jaren is voor ons niet te bevatten. Duizend miljoen jaar.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:49 schreef Sjemmert het volgende:
Het heeft miljarden jaren geduurd voor eencelligen evolueerde tot ingewikkeldere levensvormen en daarna nog honderden miljoenen jaren tot hier intelligent leven ontstond. Het zou mij niet verbazen als er genoeg plekken zijn waar simpele levensvormen te vinden zijn. Echter lijkt het erop dat voor ingewikkeldere levensvormen je zeer gunstige en constante omstandigheden nodig hebt en dat voor zeer lange tijd. Ik denk dat ingewikkeld leven zeer zeldzaam is in het universum. Desondanks hebben we circa 200 triljoen sterrenstelsels met elk miljarden sterren dus ook al is het zeldzaam er zullen vast meer plekken zijn met leven zou je denken. Of er dan ook nog intelligent leven is, tja wie zal het zeggen, tot dusver zijn er nog geen signalen van voor zover we weten.
Het heelal heeft denk ik genoeg tijd gehad voor de opkomst en neergang van miljoenen beschavingen.. en dan komt de Fermi paradox weer om de hoek kijken.quote:Bovendien heeft de krachtige James Webb-telescoop ondertussen al enkele vroege sterrenstelsels in een vergevorderd stadium van evolutie ontdekt.
Ik zie ons dat in de toekomst wel voor elkaar krijgen, maar vergis je niet wat je nodig hebt om steriel door kilometers ijs te boren, dat lukt ons hier nauwelijks.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:00 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er hier naast Mars nog verschillende interessante plekken zijn om te onderzoeken. Stonden er niet missies daarvoor op de planning al?
Ganymedes is een van de manen die inderdaad al zout water onder de oppervlakte zou hebben.
Gelukkig maar dat er hier nog verschillende plekken zijn om te onderzoeken, anders moesten we wel heel ver weg
Ja dat kan ik me voorstellen. En zo ver weg. Zie al die shit in de eerste plaats ook maar eens daar te krijgenquote:Op zondag 23 juli 2023 14:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik zie ons dat in de toekomst wel voor elkaar krijgen, maar vergis je niet wat je nodig hebt om steriel door kilometers ijs te boren, dat lukt ons hier nauwelijks.
Jaren terug waren ze bezig 1 of ander meer aan te prikken onder kilometers ijs op Antarctica meen ik me te herinneren. Dat viel allerminst mee, weet ook niet zeker of het ze gelukt is...
eens googlen
Thxquote:Op zondag 23 juli 2023 14:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
edit:
https://www.sciencealert.(...)cond-time-in-history
Koolstofchemie is gezien onze ervaring met leven zeker een grote kanshebber voor het ondersteunen van leven.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:05 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me voorstellen. En zo ver weg. Zie al die shit in de eerste plaats ook maar eens daar te krijgen![]()
Wie weet is er trouwens nog een mogelijkheid voor leven om in methaan te ontstaan en te gedijen. Dan kunnen we nog onze lol op met Titan
Grote, hele grote korrel zout nemen bij dit artikel hoor… de onderzoeker gebruikt hypothesen die allang debunked zijn.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
‘het heelal is niet 13,7 miljard jaar, maar 26,7 miljard jaar oud’
[..].
Gewoon smeltenquote:Op zondag 23 juli 2023 14:03 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik zie ons dat in de toekomst wel voor elkaar krijgen, maar vergis je niet wat je nodig hebt om steriel door kilometers ijs te boren, dat lukt ons hier nauwelijks.
Simpele levensvormen is nog tot daar aan toe, maar échte aliens en vliegende schotels? Geloven jullie daar echt in?quote:Op zondag 23 juli 2023 13:49 schreef Sjemmert het volgende:
Het heeft miljarden jaren geduurd voor eencelligen evolueerde tot ingewikkeldere levensvormen en daarna nog honderden miljoenen jaren tot hier intelligent leven ontstond. Het zou mij niet verbazen als er genoeg plekken zijn waar simpele levensvormen te vinden zijn. Echter lijkt het erop dat voor ingewikkeldere levensvormen je zeer gunstige en constante omstandigheden nodig hebt en dat voor zeer lange tijd. Ik denk dat ingewikkeld leven zeer zeldzaam is in het universum. Desondanks hebben we circa 200 triljoen sterrenstelsels in het stukje universum wat wij kunnen zien met elk miljarden sterren dus ook al is het zeldzaam er zullen vast meer plekken zijn met leven zou je denken. Of er dan ook nog intelligent leven is, tja wie zal het zeggen, tot dusver zijn er nog geen signalen van voor zover we weten.
Ik denk zelf dat we een van de eersten zijn. Vergis je niet wat nodig is voor de complexiteit die we kennen. En dan heb ik het niet over de complexiteit van het leven op zich, maar over de hoeveelheid elementen die je nodig hebt.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Het heelal heeft denk ik genoeg tijd gehad voor de opkomst en neergang van miljoenen beschavingen.. en dan komt de Fermi paradox weer om de hoek kijken.
Bovendien komt de chemische leeftijd van het universum met de observaties uit de astronomie overeen. Bij een twee keer zo oud universum zou je een groter aandeel zwaardere elementen zien.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:08 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Grote, hele grote korrel zout nemen bij dit artikel hoor… de onderzoeker gebruikt hypothesen die allang debunked zijn.
Uiteraard mee eensquote:Op zondag 23 juli 2023 14:08 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Koolstofchemie is gezien onze ervaring met leven zeker een grote kanshebber voor het ondersteunen van leven.
Ik denk wel dat leven op Titan onherkenbaar is voor ons, in die zin, de temperaturen daar zorgen voor een zeer trage chemie, water is hard als graniet.
Geloven of uitsluiten, daar zit nog wel een oneindigheid aan gradaties in hequote:Op zondag 23 juli 2023 14:12 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Simpele levensvormen is nog tot daar aan toe, maar échte aliens en vliegende schotels? Geloven jullie daar echt in?
correctquote:Op zondag 23 juli 2023 14:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bovendien komt de chemische leeftijd van het universum met de observaties uit de astronomie overeen. Bij een twee keer zo oud universum zou je een groter aandeel zwaardere elementen zien.
Van 1 persoon weet ik dat diegene er heilig van overtuigd is, maar van de rest niet. Dat was mijn aanname.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd uit welke van de posts je hebt afgeleid dat 'wij hier in dit topic' geen vraagtekens zetten bij het alien/NHI verhaal? Dat is m.i. het verschil tussen een topic in TRU en NWS. Er is momenteel veel nieuws op dit gebied en ik vind dat zeker interessant. Maar ik heb niets met claims van mensen die stellen dat dit Reptilians zijn of Nordics of Greys of wat dan ook. Er zit een rijke UFO mythologie onder de oppervlakte, daar kan ik weinig mee.
Maar goed ook dat er in politieke kringen nu daarom over UAP wordt gesproken. Dat houdt die mythologische kant op afstand.
Verder heeft het heelal me altijd al geboeid. De immense onbegrijpelijke omvang in zowel afstand als tijd. Zo'n Deep Field foto van Hubble is immens intrigerend. Met een redelijke benadering is het haast onmogelijk te denken dat er daarbuiten niet meer leven is dan op aarde.
Ik vond de conspiracy rond Roswell als tiener ook boeiend. Maar ja, na verloop van tijd kom je niet verder dan getuigenverklaringen en tegensprekende officiële verklaringen. Echt bewijs is er niet. Mijn interesse is toen aardig weggezakt. Totdat in 2017 een artikel in de NY Times (zie OP), de boel weer opschudde.
Inmiddels erkent het Pentagon dat er zaken in het luchtruim rondvliegen die ze niet kunnen verklaren, en zijn er betrouwbare officials die hoogstopmerkelijke uitspraken doen over geborgen UFO's.
Maar het blijft gewoon moeilijk te geloven. Niet alleen dat er een niet-menselijke-intelligentie op aarde zou zijn, maar ook dat het al bijna 90 jaar gelukt is om dit verborgen te houden. Combineer dat met het feit dat er geen hard bewijs is tot nu toe, dan snap ik best dat velen hier heel skeptisch naar kijken.
En toch is dat de richting waar we de afgelopen 5 jaar naartoe aan het gaan zijn.
Bizar dus, en dat trekt me aan in dit onderwerp.
quote:"Yes, there is a UAP/UFO hearing happening next week. The issue around transparency is important.
[..]
Congress continues to authorize huge, massive, military budgets. There is a lot of money out there, and we're not quite sure where it goes. The idea that there might be protectional things that might be happening at DOD without congress knowlegde or approval or authorization. That is an open question. It is a major problem."
Zuiver statistisch komt het inderdaad neer op puur geloven of niet.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:12 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Simpele levensvormen is nog tot daar aan toe, maar échte aliens en vliegende schotels? Geloven jullie daar echt in?
Hij gaat even in op de vraag of de NHI vriendelijk of niet zijn, en trekt een vergelijking met alle verschillende visies alleen al op aarde:quote:And if we do have confirmation or disclosure [..]
What happens then?
quote:Or perhaps the reality is far more complex.
Consider our humble, small planet, with hundreds of nations, each competing with one another - all have differing and complex agendas.
And then each nation has its own political, ethnic, religious and cultural divisions on a national and sometimes more localised scale. In these nations, we find a mix of good and bad groups and individuals, including politicians, with many oscillating between these two states - like many of us no one is entirely good or bad.
Now, try to fathom the complexity when we view this on a cosmic level.
Humanity may find itself entangled in a broader situation. It's possible that some of the inexplicable craft seen in the sky are in conflict with one another, which could be a cause of certain crashes. Another potential is that they're indifferent towards us - or even that humanity fits within a wider agenda.
Het is vooral de filosofische implicatie die mij boeit. Ik redeneer graag vanuit het beginpunt dat er hier leven is.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:16 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Van 1 persoon weet ik dat diegene er heilig van overtuigd is, maar van de rest niet. Dat was mijn aanname.
Ja, het zijn zeker interessante ontwikkelingen. Toch denk ik zelf niet dat ik ooit een ET of een ufo in real life zal zien. Maar er spelen zeker dingen, dat zal ik niet ontkennen.
NHI, wat betekent dat? Ik ben niet thuis in deze materie.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:29 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Hij gaat even in op de vraag of de NHI vriendelijk of niet zijn, en trekt een vergelijking met alle verschillende visies alleen al op aarde:
[..]
Oh, aanvullend, ik vond deze, die is wel leuk in deze:quote:Op zondag 23 juli 2023 14:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Het heelal heeft denk ik genoeg tijd gehad voor de opkomst en neergang van miljoenen beschavingen.. en dan komt de Fermi paradox weer om de hoek kijken.
Is ook interessant. Op nu.nl lees ik een discussie over mensen die meer waarde toekennen aan dierenleed dan aan mensenleed. Is een mens meer waard dan een dier? Daarover verschillen de meningen ook.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Het is vooral de filosofische implicatie die mij boeit. Ik redeneer graag vanuit het beginpunt dat er hier leven is.
Hoe is dat leven er gekomen, zoals ik al zei, panspermea, maar ook een god, verlegt het probleem alleen maar, waarbij er bij een god ook nog eens een hele extra realiteit bij moet komen om de boel sluitend te krijgen, nog buiten de antropogeen-narcistische notie dat wij kennelijk 'speciaal' zijn. In mijn optiek zijn we dat allerminst, we zijn geen groter mirakel dan een appel, of een slijmzwam, of een tijger. Ook geen kleiner, dat zeker, maar of we nu zo speciaal zijn, ik zie geen enkele aanleiding.
Non Human Intelligencequote:Op zondag 23 juli 2023 14:53 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
NHI, wat betekent dat? Ik ben niet thuis in deze materie.
Dit dus, gratis vermaak op basis van de dingen die je denkt te weten.quote:
Ik dacht national health institutequote:
Ik heb het altijd al bijzonder gevonden dat de mens de enige diersoort is die inmiddels zo ver van de natuur afstaat dat het zich werktuigen, schoenen en kleding etc. moet aanmeten. We kunnen na drie jaar nog amper in een rechte lijn lopen terwijl een hertje na drie uur redelijk uit de voeten kan. We weten eigenlijk niet zo goed wat we met elkaar en onszelf aan moeten. Vandaar altijd alle oorlogen, systemen, politiek, en het anderzijds verkloten van alles wat we aanraken. Filosofisch gezien lijken wij de aliens (vreemdelingen) hier.quote:Op zondag 23 juli 2023 15:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Overigens, wat wel spreekt voor panspermea, en ook een eventuele god, is het feit dat we kennelijk allemaal afstammen van 1 common ancestor, planten, zwammen, tijgers, motten, mensen alles gebaseerd op (R)(D)NA, allen dezelfde draaiende suikers en eiwitten.
Als leven "ontstaat" als het kan ontstaan had het best logisch geweest als er meerdere bouwplannen waren geweest denk ik soms.
Ik vraag me vaak af wat de compositie was van de ediacarische biologie, zou concurrentie het beste bouwplan hebben laten winnen?
Vragen vragen vragen
Ik reken ons altijd een koning te rijk alsik naga dat we landdieren zijn. Ik bedoel je kan nog zo slim zijn als dolfijn, of octopus... als je geen vuur kan maken houdt het naar mijn idee al snel op met technologiequote:Op zondag 23 juli 2023 15:33 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ik heb het altijd al bijzonder gevonden dat de mens de enige diersoort is die inmiddels zo ver van de natuur afstaat dat het zich werktuigen, schoenen en kleding etc. moet aanmeten. We kunnen na drie jaar nog amper in een rechte lijn lopen terwijl een hertje na drie uur redelijk uit de voeten kan. We weten eigenlijk niet zo goed wat we met elkaar en onszelf aan moeten. Vandaar altijd alle oorlogen, systemen, politiek, en het anderzijds verkloten van alles wat we aanraken. Filosofisch gezien lijken wij de aliens (vreemdelingen) hier.
Meer on-topic voor a.s Woensdag.
Naast de filosofie is het politiek gezien ook erg interessant wat er gebeurt. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een onderwerp heb gezien waarover Chuck Schumer en Matt Gaetz vergelijkbare dingen zeggen. Wat er in Washington speelt rond dit onderwerp heb ik geen enkele verklaring voor.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:56 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Is ook interessant. Op nu.nl lees ik een discussie over mensen die meer waarde toekennen aan dierenleed dan aan mensenleed. Is een mens meer waard dan een dier? Daarover verschillen de meningen ook.
Ik zou zelf liever een dier opofferen dan 1 van mijn dierbaren. Maar ja, dat is weer een andere discussie.
Filosofie is iets moois.
quote:Rubio, the top-ranking Republican on the intelligence committee, has more access to classified information than the vast majority of lawmakers on Capitol Hill. He said he suspects there are records related to unidentified aerial phenomena that are being kept secret from congressional oversight.
“Right now, what I know is reliable people tell us that and we’ve seen objects operating over restricted military and national security airspace. They claim it’s not ours. They claim they don’t know whose it is. That’s like the definition of a national security threat,” he said.
Rubio heeft toch ook die video's zelf gezien zoals hij zegt? Bestaat er een kans dat we nieuwe dingen te zien krijgen woensdag?quote:Op zondag 23 juli 2023 16:35 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Echt wel meer berichtgeving in aanloop naar de hearing.
[..]
[ twitter ]
Kan het me niet voorstellen.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Rubio heeft toch ook die video's zelf gezien zoals hij zegt? Bestaat er een kans dat we nieuwe dingen te zien krijgen woensdag?
Lijkt me ook niet.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Rubio heeft toch ook die video's zelf gezien zoals hij zegt? Bestaat er een kans dat we nieuwe dingen te zien krijgen woensdag?
Klopt, van Fravor en Graves gaan we iig niets nieuws horen. Dat wisten we allemaal allang al. En bovendien weten zij ook niet meer dan wat wij ook al weten lijkt me.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet.
Ik zie het meer als een basis neerleggen. Van deze getuigen gaan we weinig nieuwe zaken horen denk ik, maar wel goed dat hun verklaringen meer aandacht gaan krijgen. 99% van de bevolking is hier helemaal niet mee bezig.
Mooi voorbeeld, toen ik vanochtend naar de BNR Amerika Podcast luisterde. Kwam zowaar ook een luisteraarsvraag over de opmerking van Schumer van vorige week ("people have the right to know about NHI") en zijn voorgestelde wetgeving.
De podcasthosts konden er gewoon niets mee. Ze gaven wel toe dat het onderwerp steeds serieuzer wordt behandeld en dat ze er artikelen over zien langskomen, maar het letterlijke antwoord was 'ik weet niet wat ik ervan moet denken'. Denk dat dat vooral het antwoord is omdat ze er niet over na wíllen denken. En dat het daarmee treffend is voor de meerderheid.
Aan de andere kant beweert Steven Greer en zijn groep dat als de buitenaardsen kwaadaardig waren ze met hun vergevorderde technologie ons allang en makkelijk hadden kunnen overwinnen en dat uit alle getuigenissen van zijn groep het tegenovergestelde blijkt.quote:Grusch hinted that some of the alien beings were malevolent, and had even killed humans. Grusch also implied that there is some kind of secret agreement between the government and aliens, and that people have been murdered to protect the secret.
Klinkt nogal conspiracy achtig. Wat is je bron hiervan?quote:Op zondag 23 juli 2023 22:27 schreef Faceman_ het volgende:
[..] en dat de eerste groep door het Pentagon expres naar voren is geschoven [..]
Ik heb die in mijn post aangegeven:quote:Op zondag 23 juli 2023 22:52 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Klinkt nogal conspiracy achtig. Wat is je bron hiervan?
Ik vind het ook wel wat vreemd dat sinds de jaren 90 tientallen tot honderden getuigen uit het leger, inlichtingen en regering onder Steven Greer, die naar voren zijn gekomen (en ook bereid waren onder ede te getuigen voor het congres) nauwelijks tot geen aandacht kregen in de media, maar nu opeens wel alle ogen op Grusch en Elizondo gericht zijn en toevallig beweren ze ook dat de aliens kwaadaardig zijn. Ik hoorde dit als eerst in een interview met Steven Greer, maar trok het in twijfel tot ik het nagetrokken had en het bleek inderdaad te kloppen (zie o.a. het Forbes artikel).quote:Op zondag 23 juli 2023 22:27 schreef Faceman_ het volgende:
... en een andere groep (hoge functionarissen die onder Steven Greer hebben getuigd) die zeggen dat de buitenaardsen goedaardig zijn en dat de eerste groep door het Pentagon expres naar voren is geschoven ...
Zoiets heb ik ook, maar als blijkt dat het klopt, in hoeverre zullen mensen dan ook geloven dat ze kwaadaardig zijn, omdat klokkenluiders als Grusch het zeggen?quote:Mijn insteek is, laten we eerst maar eens helderheid krijgen of er nu echt NHI('s) aan de orde zijn, zien we dan wel verder.
Dat is geen moeilijke. Alle bronnen naar Greer sinds pakweg 2018 en zijn openlijke kijk op de zaken.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:52 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Klinkt nogal conspiracy achtig. Wat is je bron hiervan?
Wat ik dan zo frappant vind is dat men weet wie de "onthullingen zouden moeten doen" maar vervolgens nooit onthullingen zijn gedaan. Achteraf is mooi lullen, zeker als het gaat om niet bevestigde "feiten".quote:Op maandag 24 juli 2023 06:09 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Dat is geen moeilijke. Alle bronnen naar Greer sinds pakweg 2018 en zijn openlijke kijk op de zaken.
2002 National Press Club
Hij heeft het al jaren over the Millitairy industrial complex, "black projects", "reversed engineerd Alien craft". etc.etc. Al jaren. Ik pikte het allemaal op rond 2010. Het blijkt dat faceman op de hoogte is. Het klopt dat Greer en Elizondo elkaar bepaald niet steunen in hun opvattingen. Greer is inderdaad al bezig sinds de jaren 90. en was onderdeel van "het Rockefellers initiatief" Het plan was destijds dat Bill Clinton de "Disclosure President" zou zijn. Hij zou oorspronkelijk de onthulling gaan doen. Dat ging niet door. Toen was het plan dat Hillary Clinton het ging doen in 2016 maar Trump werd de president dus ook zover is het nooit gekomen.
De Twitter tijdlijn van die Greer staat vol met verkoop van tickets, boeken, docu's etc. Hij rekent schijnbaar $5k voor meditatiesessies in de woestijn, om "contact te maken met ET civilizations"..quote:Op maandag 24 juli 2023 08:48 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Wat ik dan zo frappant vind is dat men weet wie de "onthullingen zouden moeten doen" maar vervolgens nooit onthullingen zijn gedaan. Achteraf is mooi lullen, zeker als het gaat om niet bevestigde "feiten".
Ik zou zeggen, wacht niet op de volgende Clinton en laat iemand anders dan de onthulling doen.
quote:Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef NoFoksGiven het volgende:
Ik zag dit weekend op twitter, kan zo even snel de tweet niet vinden, dat de hearings onder ede zullen zijn.
quote:Op maandag 24 juli 2023 10:05 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
[ twitter ]
o.a. deze tweet, iemand bevestiging?
quote:Op zaterdag 22 juli 2023 20:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Getuigen worden voorafgaand aan de hearing ingezworen. Onder ede dus.
[ twitter ]
Ah niet goed gelezen. Niet echt objectief dus. Greer is gewoon ontevreden.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:39 schreef Faceman_ het volgende:
[..]
Ik heb die in mijn post aangegeven:
[..]
Ik had begrepen dat er geen onthullingen werden gedaan omdat dat op alle mogelijke manieren tegengehouden werd door de Deepstate en dat blijkt een hardnekkige traditie. Maar wie Stephen Bassett de laatste tien jaar heeft gevolgd weet een beetje hoe de vork in de steel zit.quote:Op maandag 24 juli 2023 08:48 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Wat ik dan zo frappant vind is dat men weet wie de "onthullingen zouden moeten doen" maar vervolgens nooit onthullingen zijn gedaan. Achteraf is mooi lullen, zeker als het gaat om niet bevestigde "feiten".
Ik zou zeggen, wacht niet op de volgende Clinton en laat iemand anders dan de onthulling doen.
Klopt. Greer heeft regelmatig de wenkbrauwen doen fronzen. Ook met de vondst van een mogelijke “alien” die uiteindelijk geen alien bleek te zijn na onderzoek in het DNA maar een misvormd mens.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:03 schreef Naqin het volgende:
[..]
De Twitter tijdlijn van die Greer staat vol met verkoop van tickets, boeken, docu's etc. Hij rekent schijnbaar $5k voor meditatiesessies in de woestijn, om "contact te maken met ET civilizations"..
"I want to believe" maakt een mooi verdienmodel voor sommigen.
Het wordt wereldwijd waargenomen over alle continenten. Maar de USA heeft full spectrum dominancequote:Op maandag 24 juli 2023 13:31 schreef jpg97 het volgende:
Alsof er "Aliens" zijn die, als ze al eenmaal de aarde bezoeken, braaf afspraken maken met de regering van de VS om al dan niet "openbaar" te maken dat ze er zijn.
[ afbeelding ]
Zat toevallig de hele aflevering te bekijken net, moest toch werken weet je welquote:Op maandag 24 juli 2023 13:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Voortgaand op de discussie van gisteren, leuk fragmentje.
[ twitter ]
Nou nee maar er zijn kennelijk serieuze meldingen van waarnemingen die we niet kunnen verklaren. De waarnemingen zijn gedaan door onafhankelijke systemen, waaronder visuele waarnemingen.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:31 schreef jpg97 het volgende:
Alsof er "Aliens" zijn die, als ze al eenmaal de aarde bezoeken, braaf afspraken maken met de regering van de VS om al dan niet "openbaar" te maken dat ze er zijn.
[ afbeelding ]
Volgens Grusch was de eerste door Amerika van Mussolini zijn Italië gejat toch?quote:Op maandag 24 juli 2023 13:31 schreef jpg97 het volgende:
Weet niet of het gejat was, maar er wordt beweerd dat die in Italië begin jaren '30 de eerste was, ja.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Volgens Grusch was de eerste door Amerika van Mussolini zijn Italië gejat toch?
Dat is in lijn met wat Elizondo ook (meerdere malen) in interviews/podcast heeft gezegd, dat er een UFO uit de tijd van Musolini in het bezit van de VS is.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Volgens Grusch was de eerste door Amerika van Mussolini zijn Italië gejat toch?
Mellon en Elizondo zijn volledig neutraal mbt wat er allemaal bij gehaald wordt. Nooit heb ik hen ook horen spreken over goed of kwaadaardigheid.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ah niet goed gelezen. Niet echt objectief dus. Greer is gewoon ontevreden.
De insteek volgens mij die Mellon en Elizondo in 2017 hebben gekozen is om te focussen op National Security. 'Nuts and bolts' bedreigingen in het luchtruim. En dan bedreigingen als in dat het onacceptabel is dat er onbekende objecten mogelijk piloten in gevaar brengen. Sommige trainingen moesten immers stilgelegd en enkele piloten meldden near-misses met de objecten.
Dat speelt m.i. in op het gevaar van de aanwezigheid van de objecten zelf, niet zozeer op de intentie van eventuele NHI daarachter. Dat was een slimme zet, want onder het mom van National Security kom je in Washington veel verder dan 'the people have a right to know'.
Wat Grusch betreft, hij antwoordde dacht ik bevestigend op een vraag van Coulthart of er gevallen bekend zijn dat er mensen zijn gedood door NHI. En er zitten wat gradaties tussen mensen doden (als onbekend is onder welke omstandigheden) en kwaadaardig zijn. Misschien zit er net zo'n onverschilligheid achter als dat wij per ongeluk een spinnetje meenemen bij het stofzuigen.
Ben wel benieuwd of Grusch daar woensdag vragen over krijgt.
Ja hij geeft mij ook mijn bedenkingen maar Greer had het wel in 2013 al over Italië, UAP en Mussolini. En besprak heel interessante zaken bij de Citizen Hearing on Disclosure in 2013quote:Op maandag 24 juli 2023 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Greer volg ik dan niet, maar als er over intenties gesproken wordt haak ik gelijk af. Dat gaat veel te veel de conspiracy kant op.
Haha. Ik verstond Dog Gammit.quote:
Elizondo gaf dat ooit in een interview ook aan:quote:"I've got a pretty clear idea of what the government knows, and I understand why they are moving to expedite [= versnellen].
Yes, there is a constraint of time.
The government knows that it really does have to tell the truth to the public."
Maakt me gewoon een beetje nerveus eigenlijk. Hoezo zit er een tijdslimiet aan, wtf.quote:"Yes, there is a sense of urgency. People have said 'Why now?'. Well, because it is not on our timescale, not our timeline. It is not up to us. They're here, whether we want to acknowledge them or not"
Ja hij zegt tussen de regels door soms rake dingen waaruit je je conclusies kan trekken.quote:"Yes, there is a sense of urgency. People have said 'Why now?'. Well, because it is not on our timescale, not our timeline. It is not up to us. They're here, whether we want to acknowledge them or not"
quote:Op maandag 24 juli 2023 21:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Er gebeurt zoveel, en het gaat zo snel momenteel.
Maakt me gewoon een beetje nerveus eigenlijk. Hoezo zit er een tijdslimiet aan, wtf.
Dat én het onttrekken van programma's aan het toezicht van het congres.quote:Op maandag 24 juli 2023 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mellon en Elizondo zijn volledig neutraal mbt wat er allemaal bij gehaald wordt. Nooit heb ik hen ook horen spreken over goed of kwaadaardigheid.
Greer volg ik dan niet, maar als er over intenties gesproken wordt haak ik gelijk af. Dat gaat veel te veel de conspiracy kant op.
National security treat, idd gevaar van de objecten zelf, dat is het punt waar we vandaan moeten komen.
In het Forbes artikel wordt er gezegd dat Grusch zei dat sommige van de aliens 'malevolent' (kwaadaardig) zijn, dat kan je in mijn ogen niet anders interpreteren.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ah niet goed gelezen. Niet echt objectief dus. Greer is gewoon ontevreden.
De insteek volgens mij die Mellon en Elizondo in 2017 hebben gekozen is om te focussen op National Security. 'Nuts and bolts' bedreigingen in het luchtruim. En dan bedreigingen als in dat het onacceptabel is dat er onbekende objecten mogelijk piloten in gevaar brengen. Sommige trainingen moesten immers stilgelegd en enkele piloten meldden near-misses met de objecten.
Dat speelt m.i. in op het gevaar van de aanwezigheid van de objecten zelf, niet zozeer op de intentie van eventuele NHI daarachter. Dat was een slimme zet, want onder het mom van National Security kom je in Washington veel verder dan 'the people have a right to know'.
Wat Grusch betreft, hij antwoordde dacht ik bevestigend op een vraag van Coulthart of er gevallen bekend zijn dat er mensen zijn gedood door NHI. En er zitten wat gradaties tussen mensen doden (als onbekend is onder welke omstandigheden) en kwaadaardig zijn. Misschien zit er net zo'n onverschilligheid achter als dat wij per ongeluk een spinnetje meenemen bij het stofzuigen.
Ben wel benieuwd of Grusch daar woensdag vragen over krijgt.
Maar even realistisch gezien, een eventueel kwaadaardig alien ras had toch allang iets kunnen doen als ze hadden gewild? Waarom wachten op disclosure vanuit aards perspectief?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:00 schreef Faceman_ het volgende:
[..]
In het Forbes artikel wordt er gezegd dat Grusch zei dat sommige van de aliens 'malevolent' (kwaadaardig) zijn, dat kan je in mijn ogen niet anders interpreteren.
Ik vind het achteraf gezien wel verdacht dat de getuigen van Greer, ook uit het leger, inlichtingen en regering compleet genegeerd werden/worden, maar dat Grusch en die anderen nu opeens wel alle aandacht krijgen, en dat kort nadat het Pentagon met wat beelden naar buiten kwam. Het voelt voor mij een beetje gedirigeerd aan. Ik wil niet al te conspiracy klinken, maar als ik dan ook denk aan wat president Reagan ooit zei:
“… Perhaps we need some outside, universal threat to make us recognize this common bond. I occasionally think how quickly our differences worldwide would vanish if we were facing an alien threat from outside this world. …” Bron: UN 42d session
Als ik nadenk in het verlengde hiervan: het Pentagon die opeens met wat beelden naar buiten komt en meteen kort daarop Grusch naar voren komt en ze als een gevaar en 'malevolent' neerzet, denk ik niet dat het vergezocht is dat er misschien toch een agenda achter zit. Greer wordt waarschijnlijk genegeerd omdat hij misschien niet te sturen is en de aliens als goedaardig neerzet (denk ik dan). Maar goed, het klinkt idd wat BNW-achtig, maar het is wel goed om iig hiervan bewust te zijn dat dit ook mee kan spelen.
Dat is het punt die Steven Greer maakt, die stelt dat de aliens niet kwaadaardig zijn en dat als ze dat waren ze met hun vergevorderde technologie ons allang aangevallen en overwonnen hadden. Hij zegt dat Grusch door het Pentagon gestuurd wordt om aliens als kwaadaardig neer te zetten zodat er nog meer geld naar defensie gaat en waarschijnlijk ook andere belangen spelen. Maar goed, ik laat het hierbij want die gaat meer de BNW kant op.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar even realistisch gezien, een eventueel kwaadaardig alien ras had toch allang iets kunnen doen als ze hadden gewild? Waarom wachten op disclosure vanuit aards perspectief?
Klinkt inderdaad erg vergezocht. Denk niet dat defensie een kwaadaardig alien verhaal nodig heeft om meer geld te krijgen. Gezien de oorlog nu tussen Oekraïne en Rusland zal er genoeg extra geld naar defensie gaan de komende jaren.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:51 schreef Faceman_ het volgende:
[..]
Dat is het punt die Steven Greer maakt, die stelt dat de aliens niet kwaadaardig zijn en dat als ze dat waren ze met hun vergevorderde technologie ons allang aangevallen en overwonnen hadden. Hij zegt dat Grusch door het Pentagon gestuurd wordt om aliens als kwaadaardig neer te zetten zodat er nog meer geld naar defensie gaat en waarschijnlijk ook andere belangen spelen. Maar goed, ik laat het hierbij want die gaat meer de BNW kant op.
Ik vraag me af of het allemaal zo zweverig is. Nog even en een aanzienlijk deel van de uitingen in BNW kunnen bij wijze van spreken zo naar hier worden overgeheveld. Alles in dit (NWS) topic was 10 jaar geleden nog "zweverig" en werd er om gelachen. Maar nu wordt er een keer geluisterd door een overheid, en ook nog bevestigt dat UAP's werkelijk een ding zijn en dan pas durft men er pas een keer wat aandacht aan te besteden.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:45 schreef Simmertje het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)-Union-Cold-War.html
Opvallend veel komt er naar buiten de laatste tijd. Veel officiële documenten ook, niet het zweverige gedoe.
Ik volg het onderwerp al sinds ik in aanraking kwam met het internet en heb ook echt heel veel onzin voorbij zien komen (niveau medium Robbert van den Broeke). Denk dat door deze vervuiling veel mensen zijn afgehaakt bij het topic ufo's/buitenaards leven.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:06 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het allemaal zo zweverig is. Nog even en een aanzienlijk deel van de uitingen in BNW kunnen bij wijze van spreken zo naar hier worden overgeheveld. Alles in dit (NWS) topic was 10 jaar geleden nog "zweverig" en werd er om gelachen. Maar nu wordt er een keer geluisterd door een overheid, en ook nog bevestigt dat UAP's werkelijk een ding zijn en dan pas durft men er pas een keer wat aandacht aan te besteden.
Mensen zijn wat dat betreft echt meelopers. Hier had ik het 10 jaar geleden nog over klokkenluiders maar daar werd toen nog om gelachen op dit forum.
De meeste mensen hebben houvast en zekerheid nodig en hebben zoals ook hier weer blijkt een overheidsbeslissing nodig om er over te durven praten zonder erover te lachen. Echt erover na te kunnen denken, of dit soort zaken uit te willen zoeken. Ik doe dat uitzoeken allemaal liever zelf voor het grootste deel.
Ik weet nog waardoor ik "om" was destijds en er aandacht aan begon te geven.
Dat was bij mij bij dit evenement met klokkenluiders dat in 2010 live werd uitgezonden door CNN.
Ik verwachtte destijds na het bekijken van dit evenement dat het wereldwijd helemaal "los" zou gaan in de media.![]()
Dus de realiteit is: Als de overheid of iemand met een witte jas er geen stempel op zet en er geen aandacht aan geeft ........ dan is het dus niet waar en waait het voor de meeste mensen over. Maar ik besloot 10 jaar lang eigenwijs naar al die klokkenluiders te luisteren.
Afgehaakt. Haha. Als men zich gelijk het bos in laat sturen door een vd Broeke en serieuze klokkenluiders naïef laat schieten dan is men al niet serieus en geef ik bij deze vd Broeke een high five.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik volg het onderwerp al sinds ik in aanraking kwam met het internet en heb ook echt heel veel onzin voorbij zien komen (niveau medium Robbert van den Broeke). Denk dat door deze vervuiling veel mensen zijn afgehaakt bij het topic ufo's/buitenaards leven.
Ja maar daar loop je toch dwars doorheen of omheen? Die serieusheid en consensus tussen allerlei 'roepers der waarheid' moet je zelf opzoeken en niet op wachten. Ik betaal helemaal nergens voor.quote:Moet zeggen dat ik het zelf ook pas weer sinds 1 a 2 jaar volg omdat ik nu pas weer de bronnen een beetje serieus durf te nemen. Er zijn teveel mensen op het internet die hier misbruik van maken voor eigen (financieel) gewin.
Graancirkels, Reptillians etc. ik kan nog wel even doorgaan met zaken waardoor het onderwerp enorm vervuild is geraakt hoor.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:40 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Afgehaakt. Haha. Als men zich gelijk het bos in laat sturen door een vd Broeke en serieuze klokkenluiders naïef laat schieten dan is men al niet serieus en geef ik bij deze vd Broeke een high five.
[..]
Ja maar daar loop je toch dwars doorheen of omheen? Die serieusheid en consensus tussen allerlei 'roepers der waarheid' moet je zelf opzoeken en niet op wachten. Ik betaal helemaal nergens voor.
Ja aliens in alle soorten en maten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Graancirkels, Reptillians etc. ik kan nog wel even doorgaan met zaken waardoor het onderwerp enorm vervuild is geraakt hoor.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het mooi om te zien dat het onderwerp nu eens serieus onder de aandacht komt.
Ik neem aan dat je ufo-incidenten als Voronezh (Rusland), Travis Walton (VS), Ariel (Zimbabwe), Westfall (Australië), Varginha (Brazilië), etc. wel kent, bij elk incident zijn er meerdere getuigen geweest die niet alleen ufo’s hebben gezien, maar ook de bestuurders ervan. Het zijn zaken met meerdere getuigen die ik wel serieus en betrouwbaar acht. Over bovengenoemde incidenten zijn er documentaires gemaakt die best wel interessant en de moeite waard zijn om te bekijken.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:03 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ja aliens in alle soorten en maten.
Be carefull what you wish for.![]()
Want als UAP's bestuurd worden. Door wie dan?![]()
Je hebt gelijk maar ik ben de laatste tijd steeds voorzichtiger geworden met het totaal uitsluiten van wat dan ook.
Ik zou wel willen weten door wat het bestuurd wordt.
David Grush had het over "bodies".
Het wordt steeds vreemder hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:44 schreef Faceman_ het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ufo-incidenten als Voronezh (Rusland), Travis Walton (VS), Ariel (Zimbabwe), Westfall (Australië), Varginha (Brazilië), etc. wel kent, bij elk incident zijn er meerdere getuigen geweest die niet alleen ufo’s hebben gezien, maar ook de bestuurders ervan. Het zijn zaken met meerdere getuigen die ik wel serieus en betrouwbaar acht. Over bovengenoemde incidenten zijn er documentaires gemaakt die best wel interessant en de moeite waard zijn om te bekijken.Ja ik heb alles wat je noemt al wel gezien en kan het er ook nog over gaan hebben, (lol) maar ik denk dat (NWS) er nog niet aan toe is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
Hoe onwaarschijnlijk zijn reptillians nog in het licht van aliens die hier mogelijk rondvliegen?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:51 schreef Simmertje het volgende:
Graancirkels, Reptillians etc. ik kan nog wel even doorgaan met zaken waardoor het onderwerp enorm vervuild is geraakt hoor.
Hetzelfde als hoe wij denken over dieren die ons en lkaar (willen) aanvallen. We begrijpen hun angsten en instincten en kiezen er daarom niet (altijd) voor om met gelijke munt terug te slaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:05 schreef Sjemmert het volgende:
Stel nou even dat de verhalen die rond gaan kloppen en de aliens vredig zijn. Dan hebben we het eigenlijk al een beetje verneukt voor onszelf toch ? Want wat doen wij, we schieten ze neer en houden dat geheim zodat we hun technologie kunnen bestuderen zodat we betere wapens kunnen maken om elkaar de tent uit te vechten hier op aarde. Wat zullen die aliens wel niet van ons denken dan ?
Mellon:quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:26 schreef Discombobulate het volgende:
Nieuw (kort) interview met Chirstopher Mellon bij News Nation
https://www.reddit.com/r/(...)ation_ive_been_told/
quote:"I suspect Dave will provide some new information that we have not heard before."
En hij geeft aan dat ze moeten zorgen dat ze de info die de IGIC info (Inspector General van de Intelligence Community) heeft achterhaald erbij hebben.quote:"I have been told that we have recovered technology that did not originate on this earth."
De kern van zijn melding:quote:It is with a heavy heart and a determined spirit that I stand, under oath, before you today..
Niet alleen op het internet, ook inquote:Op dinsdag 25 juli 2023 16:26 schreef Simmertje het volgende:
Moet zeggen dat ik het zelf ook pas weer sinds 1 a 2 jaar volg omdat ik nu pas weer de bronnen een beetje serieus durf te nemen. Er zijn teveel mensen op het internet die hier misbruik van maken voor eigen (financieel) gewin.
Ik verwacht niet dat er veel uit gaat komen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:42 schreef Simmertje het volgende:
Nou, ik ben benieuwd vandaag. De mainstream media lijkt nu wel een beetje wakker te worden:
https://edition.cnn.com/v(...)earing-cnntm-vpx.cnn
Met andere woorden, we moeten ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk daadwerkelijk gezegd wordt.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:08 schreef Simmertje het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit wel een interessante opmerking op een tweet van CNN.
Huh, wat? Bron?quote:Op woensdag 26 juli 2023 11:01 schreef Sjemmert het volgende:
Mogelijk nog 3 andere tot nog toe onbekende getuigen vandaag.
We rekenen er maar op, dan kan het altijd mee vallen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:16 schreef Dusthor92 het volgende:
Wat spannond
Als het nu uitdraait op een anti-climax, word ik echt naar
Gisteravond alle drie de opening statements gelezen. Goede startpunten, en ik hoop echt op doortastende vragen. Zeker gezien de beantwoording onder ede.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:34 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Opening statement van Grusch van morgen.
[..]
De kern van zijn melding:
[ afbeelding ]
Wat hij hoopt dat eruit voortkomt
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Mja en als ze het wel uitgebreid rapporteren is het weer een cover up om iets wat Biden heeft gedaan oid. Zo is er altijd wel wat.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:29 schreef Monomeism het volgende:
[..]
We rekenen er maar op, dan kan het altijd mee vallen.
Ik denk dat het de bedoeling is dat de main-stream media wordt bewogen dit groter op te pakken.
Ik gok dat morgen rond deze tijd behoorlijk wat Nederlandse kranten er verslag van hebben gedaan.
----
Nederlandse media en dit onderwerp? Sowieso om te lachen ........
Hier ook!quote:
Volgens mij alleen nog niet opgepikt door de Nederlandse persquote:
quote:
Nou ja, live coverage verwacht ik ook weer niet. Ben benieuwd wat er volgt. Hangt natuurlijk ook erg af van wat er verteld wordt.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Volgens mij alleen nog niet opgepikt door de Nederlandse pers.
Even los van het feit wat er allemaal klopt of niet. Het is toch behoorlijk nieuwswaardig dat op zo'n hoog niveau dit topic besproken wordt?
Maar de Telegraaf vindt "Douwe Bob opent pannenkoekenrestaurant in Egmond aan Zee" belangrijker.
Het is inderdaad dieptriest dat dergelijke zaken niet in de mainstream pers terecht lijken te komen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Volgens mij alleen nog niet opgepikt door de Nederlandse pers.
Even los van het feit wat er allemaal klopt of niet. Het is toch behoorlijk nieuwswaardig dat op zo'n hoog niveau dit topic besproken wordt?
Maar de Telegraaf vindt "Douwe Bob opent pannenkoekenrestaurant in Egmond aan Zee" belangrijker.
Denk dat ze eerst de kat uit de boom kijken of dit geen nothingburger is. Lijkt me logisch en verstandig.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:28 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Het is inderdaad dieptriest dat dergelijke zaken niet in de mainstream pers terecht lijken te komen.
Juist deze hearing is bedoeld voor regular Joe/ Jan met de Pet, het feit dat dit speelt, dat er serieus wordt omgegaan met UFO/UAP, en niet dat het alleen maar gekkigheid en aluhoedjes is.
Het is deels onbekendheid met dit soort hearings, deels onbegrip voor het topic. Ook in 2017 na het beamen door het Pentagon dat de Tic-tac echt is en van onbekende oorsprong, is er geen aandacht voor dit topic.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Denk dat ze eerst de kat uit de boom kijken of dit geen nothingburger is. Lijkt me logisch en verstandig.
George Knapp zit ook achter Grusch dacht ik?quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:35 schreef Faceman_ het volgende:
[..]
Shawn Rayn zie ik op de achtergrond zitten eveneens Jeremy Corbell. Ik mis alleen Greer.
Omdat dat nog helemaal niet wil zeggen dat het buitenaards is. Terecht dat het geen groot nieuws was.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:34 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Het is deels onbekendheid met dit soort hearings, deels onbegrip voor het topic. Ook in 2017 na het beamen door het Pentagon dat de Tic-tac echt is en van onbekende oorsprong, is er geen aandacht voor dit topic.
Ook dan lijkt het me best wel groot nieuws want dan zou er een land technologisch een enorme voorsprong hebben genomen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Omdat dat nog helemaal niet wil zeggen dat het buitenaards is. Terecht dat het geen groot nieuws was.
Dus als erkend wordt dat er met grote regelmaat voertuigen door het luchtruim vliegen met volledig onbekende oorsprong, en onverklaarbare manieren van voortbewegen, is dat alleen nieuwswaardig wanneer hun oorsprong buitenaards is?quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Omdat dat nog helemaal niet wil zeggen dat het buitenaards is. Terecht dat het geen groot nieuws was.
Zou kunnen, heb hem niet gezien.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
George Knapp zit ook achter Grusch dacht ik?
Klopt, maar die is classified omdat het blijkbaar ontzettend moeilijk is om dat te kunnen vrijgeven.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:43 schreef alpeko het volgende:
Er is dus ook een radar tape van het Tictac object.
Op Twitterquote:
Sluit in ieder geval een optische illusie uit.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, maar die is classified omdat het blijkbaar ontzettend moeilijk is om dat te kunnen vrijgeven.
huh? dus alleen als het buitenaards is dan is het nieuwswaardig? kweenie, maar ik ben blij dat jij het nieuws niet moet verzorgen, dat zou een saaie boel worden.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Cutting edge geheime militaire techniek blijft meestal uit de media inderdaad. Dingen waar geen aannemelijke of werkbare hypothesen voor zijn ook.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:41 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Dus als erkend wordt dat er met grote regelmaat voertuigen door het luchtruim vliegen met volledig onbekende oorsprong, en onverklaarbare manieren van voortbewegen, is dat alleen nieuws wnneer hun oorsprong buitenaards is?
Dit dus. Het sterkste en meest geavanceerde leger ter wereld die bepaalde objecten in de lucht niet kan verklaren is gewoon best belangrijk nieuws. Dat heeft niets te maken met "groene mannetjes".quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
huh? dus alleen als het buitenaards is dan is het nieuwswaardig? kweenie, maar ik ben blij dat jij het nieuws niet moet verzorgen, dat zou een saaie boel worden.
Punt is dat er dus kennelijk fenomenen zijn die zelfs de VS niet kan verklaren. kan zijn dat het Kim Yung is, kan zijn dat het Atlantis is, of misschien heeft het Bolzaman brein alzheimer, wat het is... geen idee, ik niet, niemand niet, maar het feit dat het opzienbarend genoeg is voor deze ehissa zou je moeten doen vermoeden dat er iets aan de hand is... iets nieuwswaardigs
Klopt, maar dat is al een hele tijd bekend. Verdiep je maar eens in het hele tic-tac verhaal.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sluit in ieder geval een optische illusie uit.
Sorry maar uiteindelijk kom je dan toch uit bij ongefundeerde speculatie. Extraordinary claims require extraordinary evidence. Het is goed dat er mensen zich mee bezig houden en het is goed dat deze hearing er is, maar ben blij dat het reguliere nieuws de kat uit de boom kijkt en hier niet sensationeel op induiken.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
huh? dus alleen als het buitenaards is dan is het nieuwswaardig? kweenie, maar ik ben blij dat jij het nieuws niet moet verzorgen, dat zou een saaie boel worden.
Punt is dat er dus kennelijk fenomenen zijn die zelfs de VS niet kan verklaren. kan zijn dat het Kim Yung is, kan zijn dat het Atlantis is, of misschien heeft het Bolzaman brein alzheimer, wat het is... geen idee, ik niet, niemand niet, maar het feit dat het opzienbarend genoeg is voor deze ehissa zou je moeten doen vermoeden dat er iets aan de hand is... iets nieuwswaardigs
Ok zie diep zat ik er nog niet in. Ken de beelden en de bron er van. Waardoor dit voor mij ook in een andere categorie valt dan de filmpjes die amateurs schieten en waarvan de authenticiteit dus ook niet vast staat. Die neem ik voor kennis aan. Door deze ben ik echt wel overtuigd geraakt van het feit dat het fenomeen echt is. Wat er achter zit laat ik open. Maar Aardse menselijke oorsprong acht ik onwaarschijnlijk omdat het spot met veel natuurkundige wetten die we kennen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is al een hele tijd bekend. Verdiep je maar eens in het hele tic-tac verhaal.
Het is m.i. het meest bizarre wat ik ooit heb gezien. Eigenlijk sluit het alles qua optische illusie of vogel of whatever uit. Letterlijk niemand heeft ook een verklaring.
Als nieuws hoef je er toch geen oorzaak aan te kunnen hangen om het als nieuws te brengen? Een auto die inrijdt op publiek is ook al nieuws voordat we weten of het een aanslag was of een noodlottig ongeval? Als er objecten door onze lucht vliegen die dingen doen we niet kunnen verklaren dan is dat nieuws. Punt! Oorsprong doet er niet toe. Al snap ik de terughoudendheid wel.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Sorry maar uiteindelijk kom je dan toch uit bij ongefundeerde speculatie. Extraordinary claims require extraordinary evidence. Het is goed dat er mensen zich mee bezig houden en het is goed dat deze hearing er is, maar ben blij dat het reguliere nieuws de kat uit de boom kijkt en hier niet sensationeel op induiken.
Je bedoelt natuurlijk: welkom nieuwe users!quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:56 schreef Discombobulate het volgende:
Laten we het vooral bij het onderwerp zelf houden, ik merk al weer dat heel veel nieuwe users, die dit voor het eerst lezen, vol lopen te speculeren. Laten we aub de boel niet bevuilen.
Dat ook.quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk: welkom nieuwe users!
Staat niet in de planning volgens mij.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:09 schreef Discombobulate het volgende:
Komt er ook nog een classified hearing?
Nee, heeft hij volgens mij nooit zelf gezien, maar z'n vliegmaatjes wel bijna dagelijks. Ook tijdens het filmen van de GIMBAL video waren er zes van die dingen in formatie te zien op de radar. "There's a whole fleet of 'm, look on the ASA" audio fragment. De GIMBAL zelf was niet zo'n ding.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:12 schreef Faceman_ het volgende:
Graves zag een UAP in de vorm van een kubus omhuld door een bol.
Ja, makkelijk om langsheen te gaan, maar Grusch zegt dat hij bang is om vermoord te worden. Heftig. En dan toch daar zitten.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:13 schreef Faceman_ het volgende:
De getuigen worden bedreigd volgens Grusch, dat maakt wat Steven Greer hierover zegt ook wel geloofwaardig.
Er is weinig sensationeel aan een hearing, lijkt me.. je hebt ook al een raar gevoel voor sensatie. Nou goed sterkte anyway...quote:Op woensdag 26 juli 2023 16:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Sorry maar uiteindelijk kom je dan toch uit bij ongefundeerde speculatie. Extraordinary claims require extraordinary evidence. Het is goed dat er mensen zich mee bezig houden en het is goed dat deze hearing er is, maar ben blij dat het reguliere nieuws de kat uit de boom kijkt en hier niet sensationeel op induiken.
Ik heb zelf ook ooit een UAP gezien dus volg dit met interesse, maar vind het belangrijk dat we kritisch blijven en een hoge standaard van bewijs aanhouden. En dat de mainstream media dat ook doet is te begrijpen in deze. Dat is alles. Jij ook sterkte.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Er is weinig sensationeel aan een hearing, lijkt me.. je hebt ook al een raar gevoel voor sensatie. Nou goed sterkte anyway...
Dat moet media toch interesseren.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:40 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Damn, Grusch weet zoveel, maar kan alsnog zoveel alleen zeggen in een SCIF
En heeft dus al wel veel verteld aan insiders.
Dus deze "klokkenluider" wil de boel achter gesloten deuren houden? Wat doet hij daar dan? Hij zegt ook constant "I can't disclose that ..." "I can't talk about that ...", die anderen zeggen gewoon wat ze hebben gezien.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:45 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Op vraag of Grusch zelf UFO's heeft gezien, antwoord hij dat hij dat alleen achter gesloten deuren kan vertellen.
Heel simpel. Hij kan niet zomaar staatsgeheimen openbaar maken. Dan gaat hij direct de gevangenis in. De klokkenluidersprocedure die hij volgt heeft heel specifieke regels, waar hij zich aan moet houden. Hij kan wel rapporteren (en heeft dat al gedaan) aan bijvoorbeeld AARO en de Intelligence Community Inspector General, en die moeten er vervolgens mee aan de slag.quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:52 schreef Faceman_ het volgende:
[..]
Dus deze "klokkenluider" wil de boel achter gesloten deuren houden? Wat doet hij daar dan? Hij zegt ook constant "I can't disclose that ..." "I can't talk about that ...", die anderen zeggen gewoon wat ze hebben gezien.
Hij beantwoord zelfs de vraag niet of hij ufo's heeft gezien, terwijl anderen dat wel doen. Wat is daar geheim aan?quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:55 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Heel simpel. Hij kan niet zomaar staatsgeheimen openbaar maken. Dan gaat hij direct de gevangenis in. De klokkenluidersprocedure die hij volgt heeft heel specifieke regels, waar hij zich aan moet houden. Hij kan wel rapporteren (en heeft dat al gedaan) aan bijvoorbeeld AARO en de Intelligence Community Inspector General, en die moeten er vervolgens mee aan de slag.
Waarom zou de vraag of hij geborgen technologie van niet-menselijke oorsprong, in het bezit van de VS, met eigen ogen heeft gezien, géén staatsgeheim zijn....?quote:Op woensdag 26 juli 2023 18:00 schreef Faceman_ het volgende:
[..]
Hij beantwoord zelfs de vraag niet of hij ufo's heeft gezien, terwijl anderen dat wel doen. Wat is daar geheim aan?
Geen enkel probleem mee. Alles nu officieel te boek met een stempel in een openbare Hearing en niet in een podcastje of ander nieuwsitem kanaal. Dus dat betekent ook dat de voorheen ridiculiserende Main stream media uit hun glibberige holletjes durven komen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 18:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat ik zo snel dus lees, is er niks nieuws gezegd?
Nou, maar afwachten totdat er wat getuigen zelfmoord plegen door zichzelf 2x door het achterhoofd te schieten.quote:Op woensdag 26 juli 2023 18:35 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Geen enkel probleem mee. Alles nu officieel te boek met een stempel in een openbare Hearing en niet in een podcastje of ander nieuwsitem kanaal. Dus dat betekent ook dat de voorheen ridiculiserende Main stream media uit hun glibberige holletjes durven komen.
Zo gaat het meestal toch?
quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:45 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Interessant.
Op vraag of Grusch zelf UFO's heeft gezien, antwoord hij dat hij dat alleen achter gesloten deuren kan vertellen.
Op de vraag of hij 'alien bodies' heeft gezien, antwoord hij nee.
Oftewel, het antwoord op de eerste vraag is dus ja.
quote:“Do you believe our government has made contact with extraterrestrial intelligence?”
“Something I can’t discuss in public setting.”
Vermoord toch niet?quote:Op woensdag 26 juli 2023 17:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Grusch kan niet overal open over zijn. Wel sterke insinuatie dat hij weet dat er mensen zijn vermoord vanwege kennis over UAP programma's.
[ twitter ]
Volgens mij vertaalde ik dat van 'have lost their lives'. En het ging niet om ongelukken.quote:
livesquote:Op woensdag 26 juli 2023 20:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Volgens mij vertaalde ik dat van 'have lost their life's'. En het ging niet om ongelukken.
quote:
Onder ede is overrated.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:02 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij heeft 'het Pentagon' nog niet onder ede gereageerd op deze claims van Grusch.
Kloptquote:Op woensdag 26 juli 2023 20:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Onder ede is overrated.
Clinton loog zijn reet eraf onder ede. Vonden zijn maatjes helemaal niet erg.
Kan zijn, maar dit is tot nu toe het beste wat we hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Onder ede is overrated.
Clinton loog zijn reet eraf onder ede. Vonden zijn maatjes helemaal niet erg.
Zowaar!quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:40 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Maar wat er nu wel gebeurd volgens mij is dat de main stream media het UAP verhaal nu ook op gaat pakken.
Ook hier in Nederland.
Wel ja? Zie nog niets op nu.nlquote:Op woensdag 26 juli 2023 20:40 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Klopt
Maar wat er nu wel gebeurd volgens mij is dat de main stream media het UAP verhaal nu ook op gaat pakken.
Ook hier in Nederland. De media ziet het nieuws nu als meer serieus omdat het in deze setting onder ede is.
Dit hele gebeuren trekt vanaf nu gewoon meer serieus de aandacht.
Je ziet het al aan het feit dat dit topic nog steeds in NWS staat.
Morgenochtend. Zo tegen 12 uur hebben alle kranten het wel gemeld. Dan YouTube denk aan WNL. Telegraaf, en waarschijnlijk Max Moszkowicz van Nieuwe Revuquote:Op woensdag 26 juli 2023 20:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Zowaar!
Telegraaf: Klokkenluider in bizarre hoorzitting: FBI heeft ’absoluut’ UFO’s met ’niet-menselijke’ resten
In de afgelopen jaren zijn er wel wat grote namen overleden in dit wereldje die ik nog een beetje heb meegemaakt in allerlei video's op YouTube toen zij nog leefden die dit allemaal dadgammit net niet mee mochten maken.quote:Op woensdag 26 juli 2023 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
En Grusch geeft als het goed is namen aan het congres, dus we gaan het zeer zeker weten wat het waard is. Dit is net begonnen, we zijn net de rabbit hole ingegaan.
Die TR3-B/Project Aurora anti gravity ufo's (die ook aan de sightings in België in de vroege jaren '90 gekoppeld worden, waar de Belgische overheid en luchtmacht destijds heel open over was), daar waren jaren geleden toch ook de patenten van naar buiten gekomen?quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:35 schreef Monomeism het volgende:
[..]
In de afgelopen jaren zijn er wel wat grote namen overleden in dit wereldje die ik nog een beetje heb meegemaakt in allerlei video's op YouTube toen zij nog leefden die dit allemaal dadgammit net niet mee mochten maken.![]()
Enkelen die ik graag mocht beluisteren waren Stanton Friedman, Sgt. col. Robert Dean, en Mark Mccandlish (die echt te veel wist van reversed engineered craft ) Een Rabbit hole is het zeker. Michael Schratt moet je maar eens opzoeken op YouTube waar het gaat over "Black budget programs" en "human made anti gravity vehicles".
Ben Rich - Lockheed Skunkworks.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die TR3-B/Project Aurora anti gravity ufo's (die ook aan de sightings in België in de vroege jaren '90 gekoppeld worden, waar de Belgische overheid en luchtmacht destijds heel open over was), daar waren jaren geleden toch ook de patenten van naar buiten gekomen?
Zou reversed engineered zijn.
Ben je ontvoerd door aliens? Lijkt mij zeker angstaanjagend.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:21 schreef StateOfMind het volgende:
Wat ik toen gezien/meegemaakt heb, heb ik nog nooit tegen iemand verteld, en ik zal dat ook meenemen in de kist.
En ik wil daar ook liever niet te veel over nadenken.
Wie A zegt, moet ook B zeggen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 23:21 schreef StateOfMind het volgende:
Wat ik toen gezien/meegemaakt heb, heb ik nog nooit tegen iemand verteld, en ik zal dat ook meenemen in de kist.
En ik wil daar ook liever niet te veel over nadenken
Hoewel ik het geloof. Dat het onder ede is verklaard, voegt niet zo heel veel toe. Ik wil ik best ook onder ede verklaren dat God bestaat. Als hij bestaat had ik gelijk, als hij niet bestaat dan is er geen bewijs dat dat kan onderbouwen. Neemt niet weg dat ik moeilijk kan geloven dat deze 3 plus nog een hele lijst aan getuigen, het verzint of is voorgelogen en daar zelf in is gaan geloven zonder dat ze enige onderbouwing hebben gezien.quote:
Bedankt voor de samenvatting.quote:
Vanaf je tweede linkje doet ie het niet.quote:Op woensdag 26 juli 2023 21:14 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Morgenochtend. Zo tegen 12 uur hebben alle kranten het wel gemeld. Dan YouTube denk aan WNL. Telegraaf, en waarschijnlijk Max Moszkowicz van Nieuwe Revu
Dit was in de ochtend 16/17 december 2017. Maar toen ging zoals verwacht het normale leven weer zijn gang.
Maar ik denk dit keer niet.
https://nos.nl/artikel/2208019-onverkla ... nodig.html
https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/vs- ... -naar-ufos
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd320be2/
https://www.ad.nl/buitenland/vs-stak-mi ... ~a8437c04/
https://www.nu.nl/buitenland/5052728/pe ... redirect=1
https://nos.nl/artikel/2207980-pentagon ... ufo-s.html
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/mee ... et-alleen/
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/fil ... ote-ophef/
Dat was ook de bedoeling denk ik. Destijds zei Elizondo dat "Disclosure" een proces zou worden wat nog wel wat jaren zou kunnen duren en ik was daar nog teleurgesteld over. Elizondo heeft daar zelf al veel over gezegd in al de podcast enz. zo'n vijf jaar lang, waar hij zich feitelijk liet bevragen. Men moest hem maar zo'n beetje proberen uit te horen tot zover zijn clearance dat toeliet en dat hij steeds zei: "Sorry I can't talk about that" "Yet"![]()
En dan: "But ..." en dan gaf hij easter eggs met een omweggetje. Trek je conclusies maar ..
Social fertilizing the populace
Als het grote woord er straks echt uit is en er empirisch bewijs is of een exemplaar van een UAP voor iedereen zichtbaar kan iedereen alles met terugwerkende kracht gaan terug luisteren. Dat zou ik doen lol
Wie weet met welk soort van problemen ze zitten, van wat voor aard dan ook, waar we niet mee om kunnen gaan?
Hoe kan het zijn dat dit verhaal nu al plus 70 jaar duurt?
Voorbeeldje hiervan van 1 minuut
Probeerde het gisteren voorzichtig te vertellen aan mijn pa en nog wat vrienden. Ben maar snel gestopt want een serieuze reactie kreeg ik niet. In die zin snap ik wel dat ze ervoor kiezen om het geheim te houden, een groot percentage van de mensheid is hier niet klaar voor.quote:Op donderdag 27 juli 2023 08:59 schreef Akathisia het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZGJq4HwB5/
Alhoewel 'confirmed' wat het geval is niet echt dekt, is de algemene reactie op iets wat desalniettemin groot is, wel precies zoals geschetst. En dat is eig best treurig.
Dat gaat ook niet in één keer. Ik druppel eens in de maand ongeveer wat in de familie appgroep. Altijd van serieuze bronnen. Lauwe reacties, maar het wordt inmiddels niet meer weggewoven. Dat is al heel wat.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Probeerde het gisteren voorzichtig te vertellen aan mijn pa en nog wat vrienden. Ben maar snel gestopt want een serieuze reactie kreeg ik niet. In die zin snap ik wel dat ze ervoor kiezen om het geheim te houden, een groot percentage van de mensheid is hier niet klaar voor.
Ik wacht rustig af wat er uit gaat komen, zie vooralsnog geen doorslaggevend bewijs, hooguit punten om verder uit te zoeken (zoals wie zijn de mensen die vermoord zouden zijn).quote:Op donderdag 27 juli 2023 08:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hoewel ik het geloof. Dat het onder ede is verklaard, voegt niet zo heel veel toe. Ik wil ik best ook onder ede verklaren dat God bestaat. Als hij bestaat had ik gelijk, als hij niet bestaat dan is er geen bewijs dat dat kan onderbouwen. Neemt niet weg dat ik moeilijk kan geloven dat deze 3 plus nog een hele lijst aan getuigen, het verzint of is voorgelogen en daar zelf in is gaan geloven zonder dat ze enige onderbouwing hebben gezien.
Je kan het ook omdraaien: een passieve reactie is beter dan een hysterische.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:01 schreef Simmertje het volgende:
Probeerde het gisteren voorzichtig te vertellen aan mijn pa en nog wat vrienden. Ben maar snel gestopt want een serieuze reactie kreeg ik niet. In die zin snap ik wel dat ze ervoor kiezen om het geheim te houden, een groot percentage van de mensheid is hier niet klaar voor.
Ik respecteer je mening verder hoor, maar hoe pas jij deze zin toe op deze situatie?quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zeg, Irak en de massa vernietigingswapens.
Eens. Zolang er geen concreet bewijs is, valt er gewoon weinig over te zeggen. Dan blijft het bij het analyseren van de zinnen die gezegd zijn. Ik wordt daar nogal moe van.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:12 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien: een passieve reactie is beter dan een hysterische.
Als ik naar mezelf kijk ben ik eigenlijk ook best teleurgesteld in dat het me weinig doet. Ik kan er de vinger niet helemaal opleggen. Is het omdat ik eigenlijk nog niet écht overtuigd ben, of twijfel heb t.a.v. de motivatie van het delen van de informatie? Omdat ik de implicaties niet overzie? Voelt het minder groot omdat het al heel lang een ding is en ik gewend ben aan een leven waar dit klaarblijkelijk deel van uitmaakt?
Dit en daarnaast wordt het gewoon glashard weer ontkent door het pentagon/defensie. Dus het gros zal het als onzin bestempelen en weer vrolijk verder gaan met de dagelijkse bezigheden.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eens. Zolang er geen concreet bewijs is, valt er gewoon weinig over te zeggen. Dan blijft het bij het analyseren van de zinnen die gezegd zijn. Ik wordt daar nogal moe van.
Pas als Biden of NASA een pers conferentie geeft waarin openlijk toegegeven wordt dat er intelligente buitenaardse wezen zijn die ons hebben bezocht, pas dan zullen de meeste mensen echt het gevoel krijgen dat het echt is.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:12 schreef Akathisia het volgende:
Als ik naar mezelf kijk ben ik eigenlijk ook best teleurgesteld in dat het me weinig doet. Ik kan er de vinger niet helemaal opleggen. Is het omdat ik eigenlijk nog niet écht overtuigd ben door de afwezigheid van echt bewijs? En daardoor twijfel heb t.a.v. de motivatie achter het delen van de informatie?
Op een of andere manier voelen 'we' (met 'we' bedoel ik de mensen die dit thema interessant vinden) waarschijnlijk nog het stigma/taboe rondom het topic...je bent gek als je denkt dat vliegende schotels, groene mannetjes, conspiracies bestaan...quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:12 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien: een passieve reactie is beter dan een hysterische.
Als ik naar mezelf kijk ben ik eigenlijk ook best teleurgesteld in dat het me weinig doet. Ik kan er de vinger niet helemaal opleggen. Is het omdat ik eigenlijk nog niet écht overtuigd ben door de afwezigheid van echt bewijs? En daardoor twijfel heb t.a.v. de motivatie achter het delen van de informatie?
Voelt het minder groot omdat het al heel lang een ding is en ik gewend ben aan een leven waar dit klaarblijkelijk deel van uitmaakt?
Je doelt op meer macht/budget voor Defensie? Dat zou een motief kunnen zijn maar wel een ver gezochte gezien de situatie met Rusland. Maar wellicht met doel om als VS de ruimte te domineren.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zeg, Irak en de massa vernietigingswapens.
Denk niet dat een politicus vlak voor nieuwe verkiezingen zich gaat branden aan het onderwerp ufo's.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:57 schreef Akathisia het volgende:
Zouden hier eigenlijk geen kamervragen gesteld moeten/kunnen worden ondertussen?
M.u.v. Baudet.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk niet dat een politicus vlak voor nieuwe verkiezingen zich gaat branden aan het onderwerp ufo's.
Nee, ik bedoel dat mensen soms niet de waarheid vertellen onder ede, en dat de pers daar een verantwoorlijkheid heeft dat te onthullenquote:Op donderdag 27 juli 2023 09:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je doelt op meer macht/budget voor Defensie?
Deze mensen naar de hearings halen, hun duidelijk maken dat ze onder ede staan en strafrechtelijk vervolgd worden als ze niet de waarheid zeggen. Vervolgens ondervragen op bovenstaande punten, onderscheid maken tussen hear-say en wat gedocumenteerd is.quote:Op donderdag 27 juli 2023 08:19 schreef NoFoksGiven het volgende:
Onder ede is verklaard dat...
- USA recovered Non-Human Crafts heeft
- derhalve ook NH bodies heeft
- sinds de jaren 30 bekend is met het NHI
- er een jaren-/ decennialange cover-up is
- bodies bevestigd zijn door mensen direct aan Grusch
- namen en rugnummers van betrokkenen geraporteerd zijn, en nogmaals aan het congres geraporteerd worden
Welke programma'squote:- Grusch ook zei dat deze mensen (die de NHI-bodies hebben gezien/vastgelegd etc.) nog steeds werkzaam zijn in de programmas
Wie, namen, rugnummersquote:- Mensen (fysiek) beschadigd zijn, zowel door UAP als door de regering
Baude claim, wie is er vermoord, dossiers etcquote:- mensen (mogelijk) vermoord zijn, in naam van de coverup. Mensen die hierover gerapporteerd hebben worden besproken in de SCIF
Dit zijn de acties die nu minstens genomen zouden moeten worden.quote:- Heel veel leuke, schokkende, gevoelige zaken besproken gaan worden in de SCIF
- Dr. Kirkpatrick in zijn laatste hearing niet de waarheid heeft gesproken
Ik vond dat nagenoeg alle aanwezigen goede, gerichte en verdiepende vragen stelden, zaken slim zijn aangepakt en er goede antwoorden en verdiepingen zijn gegeven door alle drie de heren die onder ede stonden.
Dat zijn de vertrouwelijke zaken die Grusch niet openbaar mag maken, zoals aangegeven kost hem dat een directe doorverwijzing richting ' gevang. Het zijn zaken die hij (blijkens deze hearing) al heeft gerapporteerd en in een SCIF (nogmaals) gaat delen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Deze mensen naar de hearings halen, hun duidelijk maken dat ze onder ede staan en strafrechtelijk vervolgd worden als ze niet de waarheid zeggen. Vervolgens ondervragen op bovenstaande punten, onderscheid maken tussen hear-say en wat gedocumenteerd is.
[..]
Welke programma's
Welke departementen
Onder wie vallen deze
Deze mensen naar de hearings halen, hun duidelijk maken dat ze onder ede staan en strafrechtelijk vervolgd worden als ze niet de waarheid zeggen. Vervolgens ondervragen op bovenstaande punten, onderscheid maken tussen hear-say en wat gedocumenteerd is.
[..]
Wie, namen, rugnummers
[..]
Baude claim, wie is er vermoord, dossiers etc
[..]
Dit zijn de acties die nu minstens genomen zouden moeten worden.
Als het congres dat verordenen, dan is het wat anders lijkt mij. Verder, als Grusch daarvoor in de lik zou gaan, bij wie heeft hij die geheimhoudingsverklaring afgegeven, en die dan voor het congres halen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:26 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Dat zijn de vertrouwelijke zaken die Grusch niet openbaar mag maken, zoals aangegeven kost hem dat een directe doorverwijzing richting ' gevang. Het zijn zaken die hij (blijkens deze hearing) al heeft gerapporteerd en in een SCIF (nogmaals) gaat delen.
Lijkt me wel een goed punt ja, niet de klokkenluider de bak in maar degene die geheimklaring hebben geëist ter verantwoording roepen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als het congres dat verordenen, dan is het wat anders lijkt mij. Verder, als Grusch daarvoor in de lik zou gaan, bij wie heeft hij die geheimhoudingsverklaring afgegeven, en die dan voor het congres halen.
Klopt, wereldnieuws wordt het pas als dit soort details bekend zijn en onafhankelijk geverifieerd kunnen worden.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]
Welke programma's
Welke departementen
Onder wie vallen deze
[..]
Wie, namen, rugnummers
[..]
Baude claim, wie is er vermoord, dossiers etc
[..]
Dit zijn de acties die nu minstens genomen zouden moeten worden.
Helder. Dus is het terecht dat media er nog zeer terughoudend over zijn. Groots uitpakken op basis wat 1 persoon beweert zonder direct bewijs is vragen om problemen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:26 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Dat zijn de vertrouwelijke zaken die Grusch niet openbaar mag maken, zoals aangegeven kost hem dat een directe doorverwijzing richting ' gevang. Het zijn zaken die hij (blijkens deze hearing) al heeft gerapporteerd en in een SCIF (nogmaals) gaat delen.
Totdat ze toestemming hebben achter gesloten deuren verder te praten. Daar laat men ook meer bewijsmateriaal zien.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 07:11 schreef Naqin het volgende:
[..]
Grusch luidt de noodklok over een criminele coverup van zijn werkgever maar zijn werkgever bepaalt wat hij wel en niet mag zeggen.
Daar klopt natuurlijk iets niet helemaal.
Waarom alleen daar? Waarom gewoon niet 1 grote dump naar de media toe? Als het waar is, is het de grootste onthulling in de geschiedenis van de mens.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Totdat ze toestemming hebben achter gesloten deuren verder te praten. Daar laat men ook meer bewijsmateriaal zien.
Of men zou een keer kunnen beginnen met vragen stellen. Waarom heeft de leider van de Senaat het over 'a right to know about non-human intelligence'?quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:03 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Helder. Dus is het terecht dat media er nog zeer terughoudend over zijn. Groots uitpakken op basis wat 1 persoon beweert zonder direct bewijs is vragen om problemen.
Omdat sommige zaken nog lopen die geheim zijn. Daarnaast zijn er ook een aantal getuigen die onder bepaalde voorwaarden willen getuigen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom alleen daar? Waarom gewoon niet 1 grote dump naar de media toe? Als het waar is, is het de grootste onthulling in de geschiedenis van de mens.
En dan ga je wachten op toestemming? Ik vind het vaag.
Maar waarom wachten? Waarom niet gewoon het bewijs dat ie heeft naar de media gooien.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat sommige zaken nog lopen die geheim zijn. Daarnaast zijn er ook een aantal getuigen die onder bepaalde voorwaarden willen getuigen.
Omdat hij nog valt op dit moment onder geheimhoudingsplicht. Hij heet een hele hoge clearing en kan/mag sommige dingen niet openlijk zeggen. Hij loopt ook echt persoonlijk gevaar volgens eigen zeggen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar waarom wachten? Waarom niet gewoon het bewijs dat ie heeft naar de media gooien.
Dan verbreekt ie die toch? Alsof een paar jaar cel wat boeit voor de grootste onthulling in de geschiedenis van de mens.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat hij nog valt op dit moment onder geheimhoudingsplicht. Hij heet een hele hoge clearing en kan/mag sommige dingen niet openlijk zeggen. Hij loopt ook echt persoonlijk gevaar volgens eigen zeggen.
Het kan makkelijker op een juridische manier. Dat wordt nu aangevraagd. De getuige is duidelijk dat hij daar hele duidelijke en specifieke dingen kan vertellen. Daarnaast heeft hij getuigen en bewijsmateriaal.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan verbreekt ie die toch? Alsof een paar jaar cel wat boeit voor de grootste onthulling in de geschiedenis van de mens.
Zelfs Snowden wist dat hij nooit meer voet in de VS kon zetten, en toch dumpte hij alles. En dat was eigenlijk niks vergeleken met deze info.
Ik denk dus eerder dat dat bewijs er gewoon niet is, of het is dermate vaag dat je er nog weinig mee kan.
Als zijn leven ervan af hangt kan hij het ook niet achter gesloten deuren delen lijkt me.
Bewijzen voor welke claims precies?quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk dus eerder dat dat bewijs er gewoon niet is, of het is dermate vaag dat je er nog weinig mee kan.
De eerste heb ik hem horen zeggen idd. Dat tweede heb ik gemist?quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:50 schreef Jaroon het volgende:
Daarnaast heeft hij getuigen en bewijsmateriaal.
Papierwerk, foto's en video (radarbeelden) volgens mij. Maar delen had hij al ingeleverd bij een instantie en daar geurt dan niets mee.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
De eerste heb ik hem horen zeggen idd. Dat tweede heb ik gemist?
quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Papierwerk, foto's en video (radarbeelden) volgens mij. Maar delen had hij al ingeleverd bij een instantie en daar gebeurt dan niets mee.
quote:UFO whistleblower claims US government found 'non-human biologics' at crash sites
A former US intelligence official told a Congress hearing on UFOs that "non-human biologics" were recovered from crash sites. He said he prefers to use the term "non-human" rather than alien.
"Non-human biologics" were recovered by the US government from crash sites, according to a former US intelligence official.
David Grusch said he was "absolutely" certain the US government is in possession of non-human vehicles.
Asked at a Congress hearing on UFOs whether the "pilots who piloted this craft" were also found, he said "biologics came with some of the recoveries, yeah".
He was then asked if the biologics were "human or non-human".
"Non-human", he replied, adding: "That was the assessment of people with direct knowledge of the programme I talked to, that are currently still on the programme."
He said he prefers to use the term "non-human" rather than alien or extraterrestrial.
Mr Grusch was giving evidence at a hearing in which an ex-Navy pilot claimed the US government was "hiding crucial information" about UFOs.
Het pentagon ontkent trouwens, die zeggen niet dat het geheim is. Als men claimt dat het geheim is, dan graag degene die daartoe de opdracht gaf naar de hearingquote:Op donderdag 27 juli 2023 13:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat sommige zaken nog lopen die geheim zijn.
Lijkt mij dat het congres gewoon hun kan oproepen tot getuigen.quote:Daarnaast zijn er ook een aantal getuigen die onder bepaalde voorwaarden willen getuigen.
Dat laatste. Die mensen willen niet ontslagen etc. worden. Dus dat moet je dan regelen. Deze commissie gaat ook onderzoeken onder hoeveel druk mensen worden gezet niets te zeggen. Ook het door "wie?". Deze man weet dat en kent de mensen in zijn omgeving.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het pentagon ontkent trouwens, die zeggen niet dat het geheim is. Als men claimt dat het geheim is, dan graag degene die daartoe de opdracht gaf naar de hearing
[..]
Lijkt mij dat het congres gewoon hun kan oproepen tot getuigen.
Een letterlijke heksenjacht ontkenen op basis van de uitlatingen van een persoon die geen enkel bewijs leverde voor zijn uitspraken. Je moet maar durven.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het pentagon ontkent trouwens, die zeggen niet dat het geheim is. Als men claimt dat het geheim is, dan graag degene die daartoe de opdracht gaf naar de hearing
[..]
Lijkt mij dat het congres gewoon hun kan oproepen tot getuigen.
Zeg dan niks.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
En uiteraard landen aliens alleen in de VS en alleen daar hebben ze bewijzen want...hurrdurr.
Sorry? Als je de verhalen niet gelooft moet je je mond houden of zo? Zo werkt dat niet op FOK! dus doe jij maar even normaal, ik geef mijn mening net zoals je de mensen die er wel in geloven.quote:
Dit is geen mening. Dit is het absurd maken. Het zo gezegd eerste officieel vastgelegde buitgemaakte voertuig crashte in Italië. Die documenten zijn vrijgegeven. Ik vind het prima als je kritisch bent er ergens twijfels bij zet hoor maar doe dat dan wel op een normale manier.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry? Als je de verhalen niet gelooft moet je je mond houden of zo? Zo werkt dat niet op FOK! dus doe jij maar even normaal, ik geef mijn mening net zoals je de mensen die er wel in geloven.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En uiteraard landen aliens alleen in de VS en alleen daar hebben ze bewijzen want...hurrdurr.
Nee, het was geen absurd maken maar ik ben best bereid daar wat moeite voor te doen en ook absurd maken is een mening die ik mag ventileren. Ik doe dat ook over andere onderwerpen waar mensen in geloven zoals religie.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dit is geen mening. Dit is het absurd maken.
Dat laatste is dus niet zo. De metalic spheres in Mosul (video opname). Rendlesham Forest UK (getuigenissen van meerdere militairen). De gevallen in de jaren 80 in NL en Belgie waar ook F16 iets onbekends achterna hebben gezeten. Chileense marine. Zo maar wat cases waarbij de melding niet van een aluminium hoedje kwam.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
Maar leg dan eens uit waarom aliens alleen de VS zouden bezoeken en alleen daar sporen van aliens te vinden zouden zijn?
Ok, waar vinden we die sporen buiten de VS dan? De pyramides? (Kijk, nu ben ik het absurd aan het maken)quote:
De metalic spheres in Mosul (video opname). Rendlesham Forest UK (getuigenissen van meerdere militairen). De gevallen in de jaren 80 in NL en Belgie waar ook F16 iets onbekends achterna hebben gezeten. Chileense marine. Zo maar wat cases waarbij de melding niet van een aluminium hoedje kwam.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, waar vinden we die sporen buiten de VS dan? De pyramides? (Kijk, nu ben ik het absurd aan het maken)
Wereldwijd worden meldingen gedaan, ja veel is te verklaren, zeker niet alles.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, waar vinden we die sporen buiten de VS dan? De pyramides? (Kijk, nu ben ik het absurd aan het maken)
Was jaren 80 toch?quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:29 schreef NoFoksGiven het volgende:
De jaren 90 UFO golf in Belgie, welke goed gedocumenteerd is en waar de Belgische luchtmacht F-16s op heeft uit laten vliegen (en toegegeven heeft in publieke briefing, dat zij visuele bevestiging hadden, naast de radar gegevens).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |