Er is geen enkel bekend psychologisch ziektebeeld dat bij deze gang van zaken past. Grusch lijdt niet aan waanideeën, dan zou dat al lang op allerlei manieren duidelijk zijn. Hij is oprecht en het is onmogelijk dat hij dit allemaal bij elkaar hallucineert. Die optie is echt een gepasseerd station.quote:[..]
Inderdaad, alsof hij niet aan alle kanten doorgelicht is voordat hij voor het congress komt. De ICIG heeft nav zijn claims eigen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat de zaak geloofwaardig en urgent is.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:17 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Er is geen enkel bekend psychologisch ziektebeeld dat bij deze gang van zaken past. Grusch lijdt niet aan waanideeën, dan zou dat al lang op allerlei manieren duidelijk zijn. Hij is oprecht en het is onmogelijk dat hij dit allemaal bij elkaar hallucineert. Die optie is echt een gepasseerd station.
Het enige dat je volgens mij redelijkerwijs nog kunt verzinnen is dat hij van alle kanten misleid is, en in een hele rare val gelokt is. Wat voor werkelijkheid daar achter zou moeten zitten kan ik me echt niks bij voorstellen.
Klopt. Ik wil er niet meer serieus over nadenken omdat zo'n ufo gelovige het me jarenlang als een soort religie door mijn strot heeft geprobeerd te duwen. Nee zeggen en mijn grenzen aangeven was geen optie, want nee werd niet geaccepteerd. Dus het klopt dat ik er een vooringenomen beeld bij heb.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Inderdaad, alsof hij niet aan alle kanten doorgelicht is voordat hij voor het congress komt. De ICIG heeft nav zijn claims eigen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat de zaak geloofwaardig en urgent is.
Dit soort redenaties komen op mij vooral over als - ik wil er liever niet te serieus over nadenken, en dit is een uitweg om dat niet te hoeven.
Dat klinkt heel vervelend. Ik denk dat het hier belangrijk is om onderscheid te maken. Er is zeker weten een groep mensen die klakkeloos in de gekste dingen gelooft, en in de hoek zit van de reptilians en Illuminati, en bv denkt dat de piramides in Egypte met hulp van een buitenaardse beschaving gebouwd zijn. Daar kan ik ook helemaal niks mee. Ik heb het idee dat dat klakkeloos achter de raarste verhalen aan lopen een beetje is waar jij tegen wil ageren.quote:jarenlang als een soort religie door mijn strot heeft geprobeerd te duwen.
Precies. En al heel lang bekend. Het is geen wappie verhaal.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:50 schreef naamdrager het volgende:
[..]
Dat klinkt heel vervelend. Ik denk dat het hier belangrijk is om onderscheid te maken. Er is zeker weten een groep mensen die klakkeloos in de gekste dingen gelooft, en in de hoek zit van de reptilians en Illuminati. Daar kan ik ook helemaal niks mee. Ik heb het idee dat dat klakkeloos achter de raarste verhalen aan lopen een beetje is waar jij tegen wil ageren.
Toch is dat hier niet terecht. Dat er onverklaarbare technologische objecten door het luchtruim vliegen is in gevestigde kringen al jarenlang niet meer omstreden. Zie alleen al dit soort uitspraken vanuit het Witte Huis, een paar weken geleden nog: https://www.dailymail.co.(...)e-GIMBAL-GOFAST.html .
En veel mensen lezen dit allemaal voor het eerst. Wij kennen het hele verhaal wat als sinds het leaken van The Pentagon video's door Christopher Mellon bezig is. Die hele context eromheen geeft het echt iets van waarachtigheid.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Inderdaad, alsof hij niet aan alle kanten doorgelicht is voordat hij voor het congress komt. De ICIG heeft nav zijn claims eigen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat de zaak geloofwaardig en urgent is.
Dit soort redenaties komen op mij vooral over als - ik wil er liever niet te serieus over nadenken, en dit is een uitweg om dat niet te hoeven.
Zeg dan gewoon eerlijk dat je mij bedoeld.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:37 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Klopt. Ik wil er niet meer serieus over nadenken omdat zo'n ufo gelovige het me jarenlang als een soort religie door mijn strot heeft geprobeerd te duwen. Nee zeggen en mijn grenzen aangeven was geen optie, want nee werd niet geaccepteerd. Dus het klopt dat ik er een vooringenomen beeld bij heb.
Maar daarom vind ik het nog wel heel interessant om te horen van mensen die zich er wél tot in den treuren in verdiept hebben dat zij er evenmin in geloven. Want het is en blijft een geloof.
Ik heb "ze" niet gezien en jullie evenmin.
Ik heb belangrijkere zaken om me in mijn leven mee bezig te houden. Dit voelt voor mij meer als een hobby. Een hobby die bij sommigen een extreme vorm heeft aangenomen. Dat mag, zolang het anderen maar niet wordt opgedrongen.
Maar dat is je eigen bubbeltje hé, en wat je voor de rest ook allemaal invult. Ga dan gewoon weg hier, is toch ook prima? De basis is gewoon: UAPs zijn erkend, we weten niet wat het zijn, ze schijnen bijzondere bewegingen te maken die we niet kunnen verklaren met onze huidige natuurkunde, opeens komt er een klokkenluider genaamd Grusch, congres gaat er vol in, hearing, blablabla, onderzoek, onderzoek, onderzoek, wordt vervolgd. Dat is het uitgangspunt. Verder helemaal niks.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:37 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Klopt. Ik wil er niet meer serieus over nadenken omdat zo'n ufo gelovige het me jarenlang als een soort religie door mijn strot heeft geprobeerd te duwen. Nee zeggen en mijn grenzen aangeven was geen optie, want nee werd niet geaccepteerd. Dus het klopt dat ik er een vooringenomen beeld bij heb.
Maar daarom vind ik het nog wel heel interessant om te horen van mensen die zich er wél tot in den treuren in verdiept hebben dat zij er evenmin in geloven. Want het is en blijft een geloof.
Ik heb belangrijkere zaken om me in mijn leven mee bezig te houden. Dit voelt voor mij meer als een hobby. Een hobby die bij sommigen een extreme vorm heeft aangenomen. Dat mag, zolang het anderen maar niet wordt opgedrongen.
Het is geen geloof. Het is werkelijk zo. Er vliegen dingen rond (te zien of foto en video) die zeer waarschijnlijk niet door mensen zijn gemaakt. We hebben de techniek nog niet. US luchtmacht geeft zelf ook gewoon foto's vrij van dingen die zij niet kunnen verklaren.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:37 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik begin zo langzamerhand echt te begrijpen waarom ze niet in 1 keer de grote mededeling doen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is geen geloof. Het is werkelijk zo. Er vliegen dingen rond (te zien of foto en video) die zeer waarschijnlijk niet door mensen zijn gemaakt. We hebben de techniek nog niet. US luchtmacht geeft zelf ook gewoon foto's vrij van dingen die zij niet kunnen verklaren.
Het is wel iets dat ik me afvroeg bij het specifiek benoemen van de term NHI. Waarom deze naam?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ twitter ]
Zucht, wat zijn ze toch allemaal slim.
Alien impliceert wel wat meer gezien de cultuur rondom die term. Maar extraterrestrial biologics of iig die niet correnspondeert met DNA van hier, was minder vaag geweest. Waarom deze ruimte open laten idd? Het gebruik van NH-biologics ipv NH-being lijkt te impliceren dat er alleen 'restjes' / sporen gevonden zijn. Of ook deze vage omschrijving is deel van de gewenningsstrategie. Je kan er net niets mee, er wordt wel iets mee geinsinueerd, en het laat de ruimte over om het later als een ekte alien te omschrijven.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is wel iets dat ik me afvroeg bij het specifiek benoemen van de term NHI. Waarom deze naam?
Wat is de meerwaarde mbt een term als alien?
Ja dit moet het wel zijn toch?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Of dat er omwille vd gewenning begonnen wordt met iets vaags.
Zolas ik het begrepen heb verwijst de term alien specifiek naar afkomstig van een andere planeet, terwijl NHI ook bijvoorbeeld ook afkomstig zou kunnen zijn uit een andere dimensie.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is wel iets dat ik me afvroeg bij het specifiek benoemen van de term NHI. Waarom deze naam?
Wat is de meerwaarde mbt een term als alien?
Maar dat betekent dus niet automatisch dat er buitenaards leven is. En daar lijken jullie vanuit te gaan. Beetje voorbarige conclusie.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is geen geloof. Het is werkelijk zo. Er vliegen dingen rond (te zien of foto en video) die zeer waarschijnlijk niet door mensen zijn gemaakt. We hebben de techniek nog niet. US luchtmacht geeft zelf ook gewoon foto's vrij van dingen die zij niet kunnen verklaren.
Misschien dode aliens.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Alien impliceert wel wat meer gezien de cultuur rondom die term. Maar extraterrestrial biologics of iig die niet correnspondeert met DNA van hier, was minder vaag geweest. Waarom deze ruimte open laten idd? Het gebruik van NH-biologics ipv NH-being lijkt te impliceren dat er alleen 'restjes' / sporen gevonden zijn. Of ook deze vage omschrijving is deel van de gewenningsstrategie. Je kan er net niets mee, er wordt wel iets mee geinsinueerd, en het laat de ruimte over om het later als een ekte alien te omschrijven.
Zoiets las ik ook op een andere site, ja. Voor mij zou de term "alien" daarvoor prima dienen. Niet van hier.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zolas ik het begrepen heb verwijst de term alien specifiek naar afkomstig van een andere planeet, terwijl NHI ook bijvoorbeeld ook afkomstig zou kunnen zijn uit een andere dimensie.
Jullie jullie bubbel, ik de mijnequote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat is je eigen bubbeltje hé, en wat je voor de rest ook allemaal invult. Ga dan gewoon weg hier, is toch ook prima? De basis is gewoon: UAPs zijn erkend, we weten niet wat het zijn, ze schijnen bijzondere bewegingen te maken die we niet kunnen verklaren met onze huidige natuurkunde, opeens komt er een klokkenluider genaamd Grusch, congres gaat er vol in, hearing, blablabla, onderzoek, onderzoek, onderzoek, wordt vervolgd. Dat is het uitgangspunt. Verder helemaal niks.
En vervolgens gaat men van alles invullen. Wat dat is weten wij toch ook niet? En daar blijft het ook bij. Mensen gaan gelijk van alles erbij betrekken en invullen, maar dat moet je helemaal niet doen. De buitenaardse hypothese is gewoon één van de hypothesen die men moet overwegen, maar wat jij daarbij vindt, denkt of voelt doet er niet toe, niemand had het over religie of door iemands strot drukken. Dat is onbewust wat je zelf er bij haalt.
Misschien een aantal users, maar er zijn ook veel die gewoon heel neutraal zijn en alle opties open houden, zoals bijvoorbeeld Brave_Sir_Robin.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:10 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Jullie jullie bubbel, ik de mijne![]()
En zo onbewust was dat niet. Iemand heeft het me jarenlang door de strot geprobeerd te drukken, tot vervelens toe. Vandaar mijn aversie.
Oke, jij doet dat vervelende "evangeliseren" niet, dat klopt. Bedankt daarvoor.
Maar ik vind iedereen met een gesloten geest onprettig. Er is zoveel wat we niet weten. Ik niet, jij niet, anderen niet. Dus blijft het toch bij geloven en geloven in wat anderen van horen zeggen hebben.
Daar heb je gelijk in, dat is zo.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien een aantal users, maar er zijn ook veel die gewoon heel neutraal zijn en alle opties open houden, zoals bijvoorbeeld Brave_Sir_Robin.
Het zijn puur de woorden van Grusch, de gehele context er om heen van de afgelopen vier á vijf jaar, dat we misschien, heel misschien, die hypothese wel moeten gaan overwegen. Wat het zijn, Joost mag het weten. En wat er wellicht wel gaat komen is gewoon ongelooflijk spannend.
En dat was ik.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:10 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Iemand heeft het me jarenlang door de strot geprobeerd te drukken, tot vervelens toe.
De eerste topics in de reeks hebben we echt zuiver proberen te houden op het feit dat er onbekende objecten in het luchtruim vliegen. Dat was erkend door het Pentagon. Het waren juist degenen die niets met het topic hadden die steeds de alien-hypothese erbij haalden. Om het onderwerp makkelijk belachelijk te kunnen maken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien een aantal users, maar er zijn ook veel die gewoon heel neutraal zijn en alle opties open houden, zoals bijvoorbeeld Brave_Sir_Robin.
Het zijn puur de woorden van Grusch, de gehele context er om heen van de afgelopen vier á vijf jaar, dat we misschien, heel misschien, die hypothese wel moeten gaan overwegen. Wat het zijn, Joost mag het weten. En wat er wellicht wel gaat komen is gewoon ongelooflijk spannend.
Ja, precies dit dus, vooral de laatste dagen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:05 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
De eerste topics in de reeks hebben we echt zuiver proberen te houden op het feit dat er onbekende objecten in het luchtruim vliegen. Dat was erkend door het Pentagon. Het waren juist degenen die niets met het topic hadden die steeds de alien-hypothese erbij haalden. Om het onderwerp makkelijk belachelijk te kunnen maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |