Hou opquote:Op woensdag 19 juli 2023 08:58 schreef Spirit82 het volgende:
@:Debsterr jij bent gewoon de volgende in het lijstje
Zeker, 40+2 hierquote:Op woensdag 19 juli 2023 09:09 schreef Debsterr het volgende:
Oh maar wacht de vriendin/vrouw van @:Piles is toch eerst?
Jaaa nog heel even volhoudenquote:Op woensdag 19 juli 2023 09:22 schreef Peacefulll het volgende:
Beetje dubbel gevoel he? Ik hoop dat je ontzettend van jullie kleine meid kan genieten![]()
Moet ik nog iemand toevoegen in de OP?Het lijstje wordt steeds korter
Bijna vakantie (en verlof) lalalalaBen echt zo klaar met alles
![]()
Zit al een soort van in verlof modus.. werk vanuit huis vandaagquote:Op woensdag 19 juli 2023 12:00 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Oh laatste dag Debsterr, wat een fijn vooruitzicht.
Ja, ga van 36 naar 32 uurquote:Op woensdag 19 juli 2023 12:02 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Ik heb morgen afspraak over mijn verlof, terugkomst en de vervanging tijdens verlof. Ik probeer tot 36 weken te blijven werken in de hoop dat dat vol te houden is.
Gaan jullie na verlof minder werken?
Eerste jaar 1 dag in de week ouderschapsverlof (40>32). Daarna even zien wat ik wil en wat kan, maar ik denk weer naar 40 uur.quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:02 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Oh help ja sorry! In mijn hoofd is het om de een of andere reden al augustus. Sorry voor de stress om niksquote:Op woensdag 19 juli 2023 09:09 schreef Debsterr het volgende:
Oh maar wacht de vriendin/vrouw van @:Piles is toch eerst?
Ik ben vorige week donderdag begonnen en weet niet of ik spijt heb of nietquote:Op woensdag 19 juli 2023 10:19 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Jaaa nog heel even volhouden. Ik ben ook echt heel blij dat ik na vandaag echt klaar ben. Wel 8 augustus nog even sollicitatiegesprek voor een nieuwe functie intern
.
@:Spirit82 hoe zit het bij jou ondertussen qua baanontwikkeling?
Aaah, grote kans dat de overgang van job heftiger voelt door de zwangerschap, maar hoop dat je snel een beetje wentquote:Op woensdag 19 juli 2023 16:55 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik ben vorige week donderdag begonnen en weet niet of ik spijt heb of nietOmdat mijn vorige baan zo “normaal” was en gewend en nu is alles toch nieuw en wil je je van je beste kant laten zien. Op dag 3 moest ik me al ziekmelden en ook al ben ik nog niet helemaal hersteld, morgen moet ik weer naar kantoor en dat is 1,5-2 uur rijden. Maargoed, het komt vast wel goed. Het is wel interessant allemaal en ik denk dat ik echt een verschil kan maken in kwaliteit binnen dit bedrijf en dat vind ik erg leuk.
Succes alvast met de sollicitatie!
Ik niet. Ik ben na m’n 1e zwangerschap van 48 uur naar 40 uur gegaan (in 4 dagen).quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:02 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Ik heb morgen afspraak over mijn verlof, terugkomst en de vervanging tijdens verlof. Ik probeer tot 36 weken te blijven werken in de hoop dat dat vol te houden is.
Ik werk nu ook 36 uur (verdeeld over 4 dagen) maar ouderschapsverlof inzetten om naar 3 dagen te gaan voor een tijd. Heb geen opa/oma in de buurt die structureel een dag kan helpen, en partner die blijft fulltime werken, dus ik ben bang dat 4 dagen dan wel veel wordt persoonlijk. Ook met slaapgebrek etc.quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:02 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Ik vond het voelen alsof je buik een soort van kippenvel krijgt. Je buik verkrampt en is zo hard als een voetbal. Het komt op, houdt even aan en zwakt dan weer af.quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:57 schreef Spirit82 het volgende:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen mbt harde buiken: hoe voelt dit en is het erg? Ik ben er niet echt mee bekend, maar sinds de voedselvergiftiging merk ik dat ik soms kortdurende scherpe pijn in mijn onderbuik en onderrug heb. Na een minuut of 5/10 als ik rustig zit, trekt het weer weg. Het lijkt me te lang voor een harde buik en omdat ik van mezelf goed geïsoleerd ben, vind ik het ook lastig om van buitenaf te voelen of mijn baarmoeder erg hard is..
Dat is naar, en logisch dat je baaltquote:Op maandag 24 juli 2023 19:21 schreef Debsterr het volgende:
Helaas, controle was niet helemaal goed. Buikje maakt een afbuigende groei naar beneden en kwam nu op P10. Vorige meting met 27+5 was P30. Morgen bellen ze het ziekenhuis voor een afspraak met de gynaecoloog voor meting van de placenta, hartfilmpje en echo. Ik baal behoorlijk, al hebben we altijd gezegd bij te klein meten zeker op de artsen te vertrouwen. Ben zelf ook niet aangekomen t.o.v. vorige controles, en de baarmoeder was nu ook nog eens gelijk gebleven.
He getsie. Hoop dat je snel in ziekenhuis terecht kunt. 😘quote:Op maandag 24 juli 2023 19:21 schreef Debsterr het volgende:
Helaas, controle was niet helemaal goed. Buikje maakt een afbuigende groei naar beneden en kwam nu op P10. Vorige meting met 27+5 was P30. Morgen bellen ze het ziekenhuis voor een afspraak met de gynaecoloog voor meting van de placenta, hartfilmpje en echo. Ik baal behoorlijk, al hebben we altijd gezegd bij te klein meten zeker op de artsen te vertrouwen. Ben zelf ook niet aangekomen t.o.v. vorige controles, en de baarmoeder was nu ook nog eens gelijk gebleven.
Zo vervelend is datquote:Op woensdag 26 juli 2023 09:40 schreef Debsterr het volgende:
Thanksvannacht echt een kutnacht gehad, veel piekeren en uiteraard een baby die dus weinig wilde bewegen. Gelukkig na vanochtend nog even geslapen te hebben van 7 tot 9:15, weer meer dan voldoende beweging te voelen.
Fijn!!quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:22 schreef Debsterr het volgende:
Nou, dat viel alles mee. Ze heeft de werking van de placenta gecontroleerd en die is hartstikke keurig. Volgende week checken ze dat weer en over 2 weken een groei echo opnieuw. Als dat niet verder afwijkt mag ik zelfs weer terug naar de verloskundige zorg.
Hele geruststelling! Nu weer lekker genieten van de laatste loodjes.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:22 schreef Debsterr het volgende:
Nou, dat viel alles mee. Ze heeft de werking van de placenta gecontroleerd en die is hartstikke keurig. Volgende week checken ze dat weer en over 2 weken een groei echo opnieuw. Als dat niet verder afwijkt mag ik zelfs weer terug naar de verloskundige zorg.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:22 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb net al heel braaf ruim 2 uur liggen slapenquote:Op donderdag 27 juli 2023 13:04 schreef Peacefulll het volgende:
[..]Mega fijn Debsterr! En nu verder met nestelen en de beentjes omhoog
Jaaa dat zijn wel van die momentjes he? Hopelijk weinig last van de prik!quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:38 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Ik heb net de 22-weken prik gehaald. Het begint nu echt ECHT te worden 🥰
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:21 schreef Piles het volgende:
Ja hoi, sinds dinsdag vader van R. Pittige bevalling (2+ persen, toen toch vacuüm), opstartproblemen (te moe om te eten, neerwaartse spiraal) ditdat, dus later wellicht wat uitgebreidere reactie
Maar wel lekker thuis, vannacht de eerste vloeiende nacht dus prima dagje vandaag![]()
Verder vooral heel veel![]()
![]()
voor zoon en moeder
Gefeliciteerd! Fijn dat jullie goede nacht hebben gehad. Nu lekker genieten samenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:21 schreef Piles het volgende:
Ja hoi, sinds dinsdag vader van R. Pittige bevalling (2+ persen, toen toch vacuüm), opstartproblemen (te moe om te eten, neerwaartse spiraal) ditdat, dus later wellicht wat uitgebreidere reactie
Maar wel lekker thuis, vannacht de eerste vloeiende nacht dus prima dagje vandaag![]()
Verder vooral heel veel![]()
![]()
voor zoon en moeder
Ah lekker toch, buitenlucht vermoeid sowieso op een goeie manier vind ik, extra slapen ter compensatiequote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:41 schreef Spirit82 het volgende:
Gefeliciteerd @:Piles!
@:debsterr(ik zeg niks!)
Wij zijn nu op vakantie in Denemarken, vandaar wat stilletjes. Veel buiten en wandelen in verschillende parken en merk dat mijn lichaam dat toch niet zo fijn meer vindt. Ook veel slapen dusLaatste keer met zijn drietjes
We zitten in een huisje waar ook een ledikantje in de slaapkamer staat en daar kijken we af en toe verliefd naar, ook al gebruiken we het alleen als kledinghanger
quote:Op maandag 31 juli 2023 11:17 schreef Myraela het volgende:
Ik kom heel voorzichtig dit topic in. Het is nog supervroeg. Maar aangezien we zowel online als offline mensen ook mee hebben genomen in het ziekenhuistraject, is het ook zo onzinnig om nu dan ineens 2 maanden stilte in te lassen.
Ik kon vanochtend het ziekenhuis bellen dat ik zwanger ben. We hebben 21 augustus de eerste zwangerschapsecho in het ziekenhuis. Ik vind het onwijs spannend, maar dat gevoel wisselt gelukkig ook af met enorm veel blijheid.
Gefeliciteerd 🥳quote:Op maandag 31 juli 2023 11:17 schreef Myraela het volgende:
Ik kom heel voorzichtig dit topic in. Het is nog supervroeg. Maar aangezien we zowel online als offline mensen ook mee hebben genomen in het ziekenhuistraject, is het ook zo onzinnig om nu dan ineens 2 maanden stilte in te lassen.
Ik kon vanochtend het ziekenhuis bellen dat ik zwanger ben. We hebben 21 augustus de eerste zwangerschapsecho in het ziekenhuis. Ik vind het onwijs spannend, maar dat gevoel wisselt gelukkig ook af met enorm veel blijheid.
Noice. Congrats.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:17 schreef Myraela het volgende:
Super goed nieuwsquote:Op maandag 31 juli 2023 11:17 schreef Myraela het volgende:
Eerste zwangerschap, dus eerste mogelijke kindje.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 06:21 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd myraela! Is het je eerste baby?
Hier komende vrijdag de eerste echo bij 8 weken. Mixed feelings erover. Bij de eerste zwangerschap was deze echo een missed abortion. Bij de 2e was deze echo een enthousiast embryo dat mijn zoon werd.
Dus ik heb aan den lijve ondervonden dat het beide kanten op kan gaan.
En dus ben ik nog steeds niet helemaal in de geniet-modus.
Krea in de OP in OUD! Het moet niet gekker worden!quote:Op maandag 24 juli 2023 13:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je mag mij (hehe) wel voor 13 februari opschrijven.
Balen, maar heb je het geslacht wel kunnen zien? 😇quote:Op woensdag 2 augustus 2023 17:38 schreef Mahra het volgende:
Ik kom net weg van de geslachtsecho. Ik heb de placenta weeeeeeer aan de voorkant.
Jaa, dat hoop ik. Bij mijn dochter was dat niet het geval. Die heb ik gedurende de hele zwangerschap maar een paar keer gevoel.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 20:40 schreef Debsterr het volgende:
Hopelijk voel je toch snel/goed genoeg de baby @:Mahra.
Ja, we krijgen nog een meisje! #meisjesmoederquote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:19 schreef Bruinoog1982 het volgende:
[..]
Balen, maar heb je het geslacht wel kunnen zien? 😇
Fijn!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:21 schreef Debsterr het volgende:
Controle vanmorgen bij de gyn was weer goedhopelijk volgende week goede groei en dan lekker terug naar de VK!
Vooral of je de baby goed gaat voelen of niet. Als de placenta voor zit (dus tussen baby en buikwand) dan voel je de baby later en minder dan wanneer de placenta achter zit (dus tussen je rug en baby).quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:38 schreef Myraela het volgende:
Even voor de noobs onder ons. Wat maakt het uit hoe/wat/waar de placenta zit?
Jap, dat was bij mijn vorige zwangerschap zo. Meestal groeit de placenta dan ook mee omhoog door de groei van de baarmoeder. Maar in 0,4% van de gevallen gebeurt dat nietquote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:40 schreef Aure het volgende:
En in héle zeldzame gevallen kan je placenta ook nog (deels) de baarmoedermond blokkeren, dan kan je niet vaginaal bevallen. Maar volgens mij hebben we het dan echt over <1%.
Wat fijn dat de groei toch verder helemaal goed gaatquote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:21 schreef Debsterr het volgende:
Controle vanmorgen bij de gyn was weer goedhopelijk volgende week goede groei en dan lekker terug naar de VK!
Helemaal safe zijn we nog niet hoor, als buikje volgende week niet terug boven de vorige meting is, blijven we wel bij de gyn. Maar tot nu toe zijn de seinen positief!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:26 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat fijn dat de groei toch verder helemaal goed gaatGeen reden meer tot zorg, zo fijn! Nog maar een paar weekjes te gaan Debsterr
Zolang de sero het maar niet is.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:15 schreef Debsterr het volgende:
Maar tot nu toe zijn de seinen positief!
Altijd fijnquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:49 schreef Kreator het volgende:
13 weken echo gehad. Alles was prima in orde en precies gemiddeld qua groottes (net als het's vader).
Geen bijzonderheden,
Ik verheug me nu al op je eerste kennismaking met de kraamzorgquote:behalve dat de echo-mevrouw een ongeinteresseerde koude bitch was.
Eerste kind?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:49 schreef Kreator het volgende:
13 weken echo gehad. Alles was prima in orde en precies gemiddeld qua groottes (net als het's vader).
Geen bijzonderheden, behalve dat de echo-mevrouw een ongeinteresseerde koude bitch was.
Heette ze toevallig Tineke?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:49 schreef Kreator het volgende:
Geen bijzonderheden, behalve dat de echo-mevrouw een ongeinteresseerde koude bitch was.
Nee of het jullie eerste kind is hahaquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze al wel vaker een echo heeft gedaan bij zwangere vrouwen.
Ah, dezelfde als waar wij deze week een 20 weken echo bij hadden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:49 schreef Kreator het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn! Hier was ook alles goed behalve dat de echopiste in ons gesprek buitenlanders zei en vroeg of ik me in bepaalde wijken onveilig voelde.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:49 schreef Kreator het volgende:
Gefeliciteerd Lily! Wat fijn dit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:32 schreef _Lily_ het volgende:
Hier goede echo bij 8 weken met een kloppend hartje. Nieuwe aanwas in de maak!
Ik snap je zorgen, maar toch fijn dat er tot nu toe alleen goed nieuws is. Ik ga duimen dat het zo blijft!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:15 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Helemaal safe zijn we nog niet hoor, als buikje volgende week niet terug boven de vorige meting is, blijven we wel bij de gyn. Maar tot nu toe zijn de seinen positief!
Ik denk dat er een goede reden is waarom echoscopistes geen verloskundigen zijn geworden. Dat sociale component ontbreekt vaker een beetjequote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:35 schreef Mahra het volgende:
[..]
Fijn! Hier was ook alles goed behalve dat de echopiste in ons gesprek buitenlanders zei en vroeg of ik me in bepaalde wijken onveilig voelde.
Hoooo spannend!!!!!quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:36 schreef Debsterr het volgende:
Dat is al een heus buikje zeg!
Ik heb de eerste nacht met voorwerk gehadsjezus wat spannend haha! Flink harde buiken, ontzettende lage rugpijn, maar een douche hielp gelukkig uiteindelijk wel.
Ik ben blij dat (behalve 13 en 20 weken) de echo’s gewoon door de VK gedaan zijn hier. En voor die medische echo’s hebben we gelukkig ook altijd een doortastende, maar wel persoonlijke dame gehadquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:37 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik denk dat er een goede reden is waarom echoscopistes geen verloskundigen zijn geworden. Dat sociale component ontbreekt vaker een beetje
Spannend!!!quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:36 schreef Debsterr het volgende:
Dat is al een heus buikje zeg!
Ik heb de eerste nacht met voorwerk gehadsjezus wat spannend haha! Flink harde buiken, ontzettende lage rugpijn, maar een douche hielp gelukkig uiteindelijk wel.
Die eerste weken kruipt de tijd ook echt voorbij.. wanneer heb je je eerste echo?quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:18 schreef Myraela het volgende:
Een excuus om vanillevla te eten. Ik ga dat hele zwanger zijn nog leuk vinden.
Zeg ik terwijl ik alleen maar de dagen aan het aftellen ben in de hoop dat ik na een echo (of een paar meer) er meer vertrouwen in ga krijgen.
21 augustus naar het ziekenhuis voor de echo, dus dat is gelukkig niet al te lang wachten. En in de tussentijd zat afleiding. Geduld is gewoon niet mijn sterkste kant.quote:Op maandag 7 augustus 2023 19:37 schreef Spirit82 het volgende:
Die eerste weken kruipt de tijd ook echt voorbij.. wanneer heb je je eerste echo?
Het is ook gewoon super onzeker allemaal. Liefst zou je tijdens je zwangerschap een luikje in je buik hebben om af en toe even te kunnen checken hoe het ervoor staat.quote:Op maandag 7 augustus 2023 19:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
21 augustus naar het ziekenhuis voor de echo, dus dat is gelukkig niet al te lang wachten. En in de tussentijd zat afleiding. Geduld is gewoon niet mijn sterkste kant.
Ik wilde zoveel mogelijk hands off, en dus ook geen ontsluiting meten. Als de ontsluiting, in overleg met mij, wel gemeten zou worden dan wilde ik niet de centimeters weten maar alleen of er voortgang was.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:43 schreef Peacefulll het volgende:
Wij hadden vanavond een fotoshoot om de zwangerschap vast te leggenIk ben zo benieuwd naar het resultaat! Ik hoop dat er ook leuke foto's met M bij zitten, want hij was nogal recalcitrant na een tijdje
![]()
Nog een vraagje: ik hoor steeds meer om mij heen dat er gevraagd wordt naar mijn wensen omtrent de bevalling. En het klinkt misschien wat gek, maar ik weet het helemaal niet zo goed. Ik weet ook niet zo heel goed over welke wensen (of keuzes) ik na moet denken. Al pratende met andere mensen hoor ik steeds meer dingen waarvan ik eigenlijk geen weet heb. Mijn grootste prioriteit is dat de kleine man levend en wel op mijn buik terecht komt en dat ik er het liefst ook zo goed mogelijk uit kom. Mja, enigszins goed terugkijken op de bevalling is ook wel prettig
![]()
Wat is/was voor jullie juist heel belangrijk (geweest) bij de bevalling?
Wat ik al wel weet: bevallen in het ZH i.v.m. eerdere keizersnede, geen inleiding en weeenopwekkers i.v.m. hogere kans op ruptuur litteken.
Wat voor dingen hoor je waar je geen weet van hebt?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:43 schreef Peacefulll het volgende:
Wij hadden vanavond een fotoshoot om de zwangerschap vast te leggenIk ben zo benieuwd naar het resultaat! Ik hoop dat er ook leuke foto's met M bij zitten, want hij was nogal recalcitrant na een tijdje
![]()
Nog een vraagje: ik hoor steeds meer om mij heen dat er gevraagd wordt naar mijn wensen omtrent de bevalling. En het klinkt misschien wat gek, maar ik weet het helemaal niet zo goed. Ik weet ook niet zo heel goed over welke wensen (of keuzes) ik na moet denken. Al pratende met andere mensen hoor ik steeds meer dingen waarvan ik eigenlijk geen weet heb. Mijn grootste prioriteit is dat de kleine man levend en wel op mijn buik terecht komt en dat ik er het liefst ook zo goed mogelijk uit kom. Mja, enigszins goed terugkijken op de bevalling is ook wel prettig
![]()
Wat ik al wel weet: bevallen in het ZH i.v.m. eerdere keizersnede, geen inleiding en weeenopwekkers i.v.m. hogere kans op ruptuur litteken.
Bij bevalwensen is het vooral belangrijk wat je niet wil en dat je dat bespreekt met op zijn minst je partner zodat die het kan bewaken. Waar je aan kan denken (waar ik iig over na had gedacht):quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:43 schreef Peacefulll het volgende:
![]()
![]()
Hopelijk valt het mee!quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:06 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Net eerste controle in ziekenhuis gehad. Onze dame is groot! Dus mag morgen een suikertest gaan doen 😒
Inderdaad. Golden hour, uitkloppen navelstreng, baby niet schoonmaken, allemaal dingen die al standaard waren volgens mijn verloskundigequote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:46 schreef LauriLynne het volgende:
Heel veel dingen die vaak in het bevalplan staan zijn gewoon standaard zorg tegenwoordig in Nederland mits medisch verantwoord in mijn ervaring. Denk aan golden hour en uitkloppen van de navelstreng enz. Die heb ik eruit gelaten zodat de aandacht uitging naar de voor mij belangrijkste zaken. Waar, wie erbij, wie mijn medische beslissingen neemt als ik daartoe niet in staat zou zijn geweest en dat indien mogelijk ik graag uitleg wil over het hoe en waarom van medische handelingen.
Het is mijn allereerste keer zwanger, dus het is in ieder geval heel anders dan ik verwacht had. Ik dacht dat de klachten een beetje zouden oplopen totdat ze weer zouden afnemen, maar het wisselt gewoon per dag. Ik heb wel vlagen misselijkheid over de hele dag heen, maar hoef nog niet te spugen. Soms wat pijnlijke borsten, maar ook niet de hele tijd. Wel veel moe, ik lig na een dag kantoor na het avondeten gewoon op bed. En heel erg veel hoofdpijn, terwijl ik normaal iemand ben die dat echt nooit heeft.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:28 schreef Lovi het volgende:
Overigens erg misselijk geweest vandaag, niet tof. Ook geen eetlust blugh. Ben nu 6+4, hoe voelen de andere pril zwangeren zich?
Gefeliciteerd en welkom Wolfrolfquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 08:51 schreef wolfrolf het volgende:
Goedemorgen ik meld me na een jaar of 3 weer hier!
Mijn vrouw is in verwachting van ons 2e kindje, maandag hebben we de 13 weken echoUD is 16 februari 2024
@:Peacefulll kan/wil jij mij in de OP zetten?
Ik had zelf al bij ongeveer 6 weken zwangerschap bandenpijn, dus dat zou het best kunnen zijn! Toen maakte ik me ook (voor niets) zorgen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 08:32 schreef Myraela het volgende:
En ik liep woensdag in Loods5, zo'n grote meubelzaak met een vaste route, en toen kreeg ik ineens enorme steken links onder in m'n buik. Ik kon er niet meer normaal van lopen, dus heb die hele route afgeslenterd. Maar geen bloedverlies, en gisteren ook niet meer gehad. Dus hoop maar dat dat er ook bij kan horen. Ik zit op 6+2. Nog 10 dagen tot de echo in het ziekenhuis, merk dat ik daar echt naartoe leef.
Of misschien @MaJo dan?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:24 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en welkom Wolfrolf![]()
Ik kan de OP niet meer aanpassen. Een mod wil dat vast doen@:peejtur
Gefeliciteerd!quote:[ afbeelding ] Op vrijdag 11 augustus 2023 08:51 schreef wolfrolf het volgende:
Mijn vrouw is in verwachting van ons 2e kindje, maandag hebben we de 13 weken echoUD is 16 februari 2024
[/quote
Gefeliciteerd!
Ik vond het drankje eigenlijk wel lekker haha. Ik moet binnenkort weer, of nou eigenlijk mag ik al vanwege eerdere zwangerschapsdiabetes. Ik ben er alleen nog niet aan toegekomen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:37 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Precies, begrijp dat ze dingen willen uitsluiten. Maar goed, we wachten even af.
Hoop dat het meevalt en het drankje niet te smerig is 😄
Donequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 08:51 schreef wolfrolf het volgende:
Mijn vriendin ging met ultra-misselijkheid gewoon naar de kinderopvang om te werken en had dan op vrijdagavond een bruiloft. Zou ik niet trekken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:54 schreef Myraela het volgende:
Mag ik dit topic even gebruiken om mijn complimenten te geven, tevens medelijden uit te spreken, voor vrouwen die gewoon fulltime naar kantoor moeten met de misselijkheid of andere klachten. En het dan tegelijkertijd aan niemand willen laten merken. Jullie zijn powervrouwen en mijn rolmodel. Terwijl ik vanuit bed lig te werken.
Haha! Jaaaa!quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:54 schreef Myraela het volgende:
Mag ik dit topic even gebruiken om mijn complimenten te geven, tevens medelijden uit te spreken, voor vrouwen die gewoon fulltime naar kantoor moeten met de misselijkheid of andere klachten. En het dan tegelijkertijd aan niemand willen laten merken. Jullie zijn powervrouwen en mijn rolmodel. Terwijl ik vanuit bed lig te werken.
Goed bezig! Hou de moed erin!quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:04 schreef Debsterr het volgende:
Pffff 37,5 week nu en ineens wordt het ZWAAR. Buik begint echt in de weg te zitten, comfortabele houdingen vinden worden lastiger… maar goed, we houden nog even vol.
Hoe gaat het met de harde buiken enzo? Je bent gewoon al over de 37 weken heen!! Gaat zo snelquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:04 schreef Debsterr het volgende:
Pffff 37,5 week nu en ineens wordt het ZWAAR. Buik begint echt in de weg te zitten, comfortabele houdingen vinden worden lastiger… maar goed, we houden nog even vol.
Bizar mooi hè? Zo klein zo compleet alquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:19 schreef wolfrolf het volgende:
De 13 (+3) weken echo was goed!
Best bizar dat je van een hartje dat 7mm groot is al 4 hartkamers kan zien.
Wij zijn erg blij
[..]
Goed bezig! Hou de moed erin!schopt de baby lekker veel?
Ik stond oprecht versteld. Die 13wk echo doen ze nog niet zo lang, maar het is, vind ik, echt fantastisch dat die in het leven is geroepen!quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Bizar mooi hè? Zo klein zo compleet al
Eigenlijk deden ze die 13weken echo al heel lang. Dat was voorheen onderdeel van de combinatietest. Met de komst van de NIPT is die echo komen te vervallen en gelukkig weer terug gehaald want ze kunnen met 13 weken inderdaad al super veel zien waar anders pas met 20 weken naar zou worden gekeken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:32 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik stond oprecht versteld. Die 13wk echo doen ze nog niet zo lang, maar het is, vind ik, echt fantastisch dat die in het leven is geroepen!
Buikgriep-smoes werkte iig voor een week of twee! Toevallig heerste het toen ook nogquote:Op maandag 14 augustus 2023 09:54 schreef Myraela het volgende:
Dit wist ik niet! Ik ben dan inderdaad blij dat ie weer terug isquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:45 schreef Elleska het volgende:
[..]
Eigenlijk deden ze die 13weken echo al heel lang. Dat was voorheen onderdeel van de combinatietest. Met de komst van de NIPT is die echo komen te vervallen en gelukkig weer terug gehaald want ze kunnen met 13 weken inderdaad al super veel zien waar anders pas met 20 weken naar zou worden gekeken.
Mooi om te horen! En ja, die details op dat inimini niveau.. absurd en fantastischquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:19 schreef wolfrolf het volgende:
De 13 (+3) weken echo was goed!
Best bizar dat je van een hartje dat 7mm groot is al 4 hartkamers kan zien.
Wij zijn erg blij
[..]
Goed bezig! Hou de moed erin!schopt de baby lekker veel?
Behalve die ene keer voorwerk heb ik eigenlijk verder totaal nog nergens last vanquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de harde buiken enzo? Je bent gewoon al over de 37 weken heen!! Gaat zo snel
Haha ja, je geduld wordt aardig op de proef gesteldquote:Op maandag 14 augustus 2023 17:52 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Behalve die ene keer voorwerk heb ik eigenlijk verder totaal nog nergens last vanwat op zich fijn is, de geboorte fotograaf is nog op vakantie dus ik heb ook liever dat ze nog even blijft zitten. Maar ik merk wel dat je toch steeds meer gaat toeleven naar het moment, en dat het ongeduld wel toeneemt.
Hoe is het met jou?
Ik werk gewoon 45 uur in het ziekenhuis.quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:54 schreef Myraela het volgende:
Oh fijn dat je zo wat leuke dingen hebt gepland om naar uit te kijkenquote:Op maandag 14 augustus 2023 18:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Haha ja, je geduld wordt aardig op de proef gesteldWat dat betreft ben ik blij dat wij straks gewoon de dag weten waarop ze zal worden geboren #controlefreak
Hier alles goed hoor! Ik voel me precies zoals jij jouw 37 weken buik omschrijft, alleen loop ik dan 10 weken achterBukken, broeken aan en uit trekken, omdraaien in bed, achter een bureau of tafel zitten… het wordt interessant zullen we maar zeggen! De 28ste hebben we nog een pretecho met alle oma’s en opa’s en 2 dagen later in het ziekenhuis nog een echo voor de exacte locatie van de placenta ivm de geplande keizersnede. Dus het einde van het “niks” dat na de 20 weken echo ontstond, is in zicht!
Wat heerlijk!quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:02 schreef Myraela het volgende:
Net de vitaliteitsecho gehad in het ziekenhuis. We zitten op 7+5, kloppend hartje gezien.Alles gewoon goed, dus nu mogen we weg bij het ziekenhuis en naar de verloskundige.
Super nieuwsquote:Op maandag 21 augustus 2023 13:02 schreef Myraela het volgende:
Net de vitaliteitsecho gehad in het ziekenhuis. We zitten op 7+5, kloppend hartje gezien.Alles gewoon goed, dus nu mogen we weg bij het ziekenhuis en naar de verloskundige.
Wat een goed nieuws!quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:02 schreef Myraela het volgende:
Wat een goed nieuwsquote:Op maandag 21 augustus 2023 13:02 schreef Myraela het volgende:
Yay! Goed nieuws!quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:02 schreef Myraela het volgende:
Superblij voor jequote:Op maandag 21 augustus 2023 15:33 schreef Myraela het volgende:
Wat moet er nog gebeuren? @:Peacefulll
En ja, erg blij met de echo.Nu voelt het alsof we echt blij mogen en durven te zijn.
Nopequote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:45 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En hoe gaat het met jou? Zijn de zenuwen al toegeslagen?
Leuk, ook die final touches aan de babykamer enzoquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:52 schreef Peacefulll het volgende:
Lekker bezig met de voorbereidingen Debsterr![]()
Bij ons begint het nu gelukkig een beetje vorm te krijgen. Bakjes voor in de commodelade gekocht, hopelijk kan ik morgen beginnen met inrichten en de spullen die nu nog in tassen en dozen zitten een plek geven. Lakens en dekentjes voor het wiegje zijn binnen en worden as we speak gewassen. Net een lamp gescoord voor op de babykamerHopelijk kunnen deze week ook de plankjes opgehangen worden en even wat vluchttassen klaar gaan maken
her en der ligt wel wat, maar is toch handiger als het nu op één plek komt.
Wel schattig om te zien dat manlief nu ook wel echt serieus nesteldrang begint te krijgen
Wat een geweldig nieuws! 🤗quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:02 schreef Myraela het volgende:
Hehe, dat had ik me ook al bedacht jaquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:42 schreef SQ het volgende:
Straks kunnen je buren zich lekker ergeren aan jouw jankende baby#payback
(Ik had ooit een buurvrouw die vond dat wij op onze muren geluidsisolatie moesten aanbrengen omdat we een baby kregen)
Daar ga je je echt aan storen, ja.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:30 schreef Debsterr het volgende:
Weet je wat wel echt irritant is aan verlof/veel thuis zijn? De geluiden van je buren komen je op een gegeven moment de strot uit. Nu is de ene kant gelukkig op vakantie, maar de andere kant is een wat oudere man met nogal veel lichamelijke klachten. Die hoor ik dus de hele dag hoesten, rochelen, en dan vloeken omdat alles zeer doet en niet los komt en ellende. Ik denk dat straks het eerste woord van ons kind godverdomme of kut wordt
Haha, de McDrive is ook zo’n onverstandige tip, maar werkt primaquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 18:11 schreef Myraela het volgende:
Okay, 's werelds slechtste tip, maar ik heb hierdoor wel een erg fijne avond, dus ik deel het toch even.
Etenstijd is dus elke keer een verschrikkelijk moment. Ik heb nergens trek in, maar weet wel dat ik moet eten om me juist beter te voelen. Maar de keuzes maken.De geuren als de koelkastdeur opengaat.
De geuren tijdens het koken.
De geuren bij de vaatwasser.
Anyhow, jullie snappen m'n punt.
Ik at vanavond een erg matige magnetronmaaltijd. Maar die erg matige magnetronmaaltijd maakte m'n avond dus toch helemaal fijn omdat het zoveel minder gedoe en stank was.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 06:44 schreef Debsterr het volgende:
Met een verse baby van iets meer dan 24 uur oud op de borst, kan ik trots melden dat 25-8 om 4:43 S.asch.a L.ouis.e C.hristin.a is geboren. Het was met recht een snelle bevalling te noemen, om 00:30 braken mijn vliezen en 4:04 belden we de VK dat niet alleen de weeen gestart waren maar ik ook persdrang had.
Iedereen behalve de VK was er na de bevalling
Fantastisch nieuws, van harte gefeliciteerdquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 06:44 schreef Debsterr het volgende:
Met een verse baby van iets meer dan 24 uur oud op de borst, kan ik trots melden dat 25-8 om 4:43 S.asch.a L.ouis.e C.hristin.a is geboren. Het was met recht een snelle bevalling te noemen, om 00:30 braken mijn vliezen en 4:04 belden we de VK dat niet alleen de weeen gestart waren maar ik ook persdrang had.
Iedereen behalve de VK was er na de bevalling
Oh, dit herken ik zo van de eerste 12 weken. Mijn man moest altijd koken en ik kon niet eens een supermarkt of de lerarenkamer op school in. Overal hingen etensgeuren en werd ik misselijk. Gelukkig is dat na een week of 13 wel weer overgegaan. En tegenwoordig kokkerel ik weer met plezier (als ik er energie voor heb.)quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 18:11 schreef Myraela het volgende:
Okay, 's werelds slechtste tip, maar ik heb hierdoor wel een erg fijne avond, dus ik deel het toch even.
Etenstijd is dus elke keer een verschrikkelijk moment. Ik heb nergens trek in, maar weet wel dat ik moet eten om me juist beter te voelen. Maar de keuzes maken.De geuren als de koelkastdeur opengaat.
De geuren tijdens het koken.
De geuren bij de vaatwasser.
Anyhow, jullie snappen m'n punt.
Ik at vanavond een erg matige magnetronmaaltijd. Maar die erg matige magnetronmaaltijd maakte m'n avond dus toch helemaal fijn omdat het zoveel minder gedoe en stank was.
Helaas hebben we bij de oudste ook echt een helse zwangerschap en bevalling gehad(bloedingen, slechte uitslag bloeduitslag 12 weken echo, vruchtwaterpunctie, groei achterstand en uiteindelijk spoed keizersnede met 35 weken) dus ik vind er sowieso weinig aan...maar dat wachten en die onzekerheid is echt vreselijk. Maar goed volgens mij kan iedereen die eerste weken wel voorbij kijkenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 07:10 schreef Lovi het volgende:
Gefeliciteerd Ereshkigal!
Zonder miskraam geschiedenis is het al spannend, dus laat staan met. Ik duim met je mee!
Nou dat is het inderdaad, de eerste periode van een zwangerschap is eigenlijk helemaal niet leuk. Toch gefeliciteerd! Ik duim met je meequote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:00 schreef Ereshkigal het volgende:
[..]
Helaas hebben we bij de oudste ook echt een helse zwangerschap en bevalling gehad(bloedingen, slechte uitslag bloeduitslag 12 weken echo, vruchtwaterpunctie, groei achterstand en uiteindelijk spoed keizersnede met 35 weken) dus ik vind er sowieso weinig aan...maar dat wachten en die onzekerheid is echt vreselijk. Maar goed volgens mij kan iedereen die eerste weken wel voorbij kijken
Fijn dat heb je er weer op zitten en een goede termijnecho super fijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 21:49 schreef _Lily_ het volgende:
Hier de 12 weken bereikt en een goede termijnecho gehad. Vond het toch weer heel spannend! Blij mee
Wat spannend weer Eresh! Sttat mij iets bij dat je voor de oudste twee wat hulp hebt gehad toch? Deze zwangerschap ook weer of toch spontaan?quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:48 schreef Ereshkigal het volgende:
Kom hier voorzichtig weer om het hoekje kijken. Afgelopen zaterdag had ik een positieve zwangerschapstest in handen ben ongeveer rond de 5 weken![]()
Bijna een jaar geleden ook alleen eindigde dat helaas in een miskraam. Merk dat ik het echt doodeng vindt !
Hopelijk gaat de tijd een beetje snel 13 sept hebben we de 1e echo... Duim me suf op goed nieuws
Fijn Lily, ook weer een spannende mijlpaal!quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 21:49 schreef _Lily_ het volgende:
Hier de 12 weken bereikt en een goede termijnecho gehad. Vond het toch weer heel spannend! Blij mee
Klopt dat heb je goed onthouden. Bij de oudste alleen hormoon spuiten bij de jongste iui. Dit is een spontane zwangerschap. We hebben zo 4 jaar geleden nog wel een tijd in het ziekenhuis gelopen maar het lukte niet, onze relatie stond op losse schroeven dus toen hebben we gezegd nee dan gaan we niet verder en genieten we van wat we hebben. Wel altijd de wens gehouden dus nooit geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. Vorig jaar begin augustus dus 1e keer spontaan zwanger dat werd een miskraam nu weer spontaan bijna een jaar later...quote:Op donderdag 31 augustus 2023 15:10 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat spannend weer Eresh! Sttat mij iets bij dat je voor de oudste twee wat hulp hebt gehad toch? Deze zwangerschap ook weer of toch spontaan?
[..]
Fijn Lily, ook weer een spannende mijlpaal!![]()
Ik ben inmiddels 39 weken zwanger! Langer dan bij M (hij werd gehaald met 38+6). Op zich mag ik niet klagen, behalve dat ik veeeeel meer nog wil doen, maar het lichamelijk echt niet meer kanManlief is weer werken en M gaat maandag weer naar school. Ben ook wel toe aan even wat dagen zonder extra mensen om mij heen.
Ben benieuwd wanneer de kleine zich komt melden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O mijn god. Dit zijn twee streepjes toch? Ik heb mijn vriend weggestuurd om een extra test te halen.
quote:Op zondag 3 september 2023 16:56 schreef Smart_ass het volgende:
Ja, heel duidelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O mijn god. Dit zijn twee streepjes toch? Ik heb mijn vriend weggestuurd om een extra test te halen.Gefeliciteerd?
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
OverduidelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O mijn god. Dit zijn twee streepjes toch? Ik heb mijn vriend weggestuurd om een extra test te halen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
Ik was twee dagen na de bruiloft van mijn beste vriendin uitgerekend. Voelde ik me ook heel schuldig over, maar ik kon uiteindelijk gelukkig in ieder geval bij de ceremonie zijn. Gewoon kijken hoe je je tzt voelt.quote:Op zondag 3 september 2023 17:17 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw dit moet eventjes bezinken. Ik weet uit ervaring natuurlijk dat één keer genoeg kan zijn maar ik had er niet op gerekend![]()
. Mijn beste vriendin gaat in mei trouwen en dit zou betekenen dat ik in mei uitgerekend ben dus ik voel me vooral enorm schuldig maar ik voel me ook schuldig dat schuldgevoel nu overheerst ipv blijdschap.. maarrrrr ik ben ook toch stiekem ook wel erg blij
Very much so!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O mijn god. Dit zijn twee streepjes toch? Ik heb mijn vriend weggestuurd om een extra test te halen.
Van harte gefeliciteerd
lekker faxen heel de dag echt genot
Ah wat leuk!quote:Op zondag 3 september 2023 20:34 schreef wolfrolf het volgende:
Morgenmiddag pret echo om erachter te komen of we een jongen of meisje krijgen
spannend!
Ja, herkenbaar! Maar bij mij was de twijfel snel weg omdat ik bijna een paniekaanval kreeg toen de arts in het zh begon over “mochten de weeën toch spontaan beginnen op een datum voordat we de keizersnede hebben gepland”.quote:Op zondag 3 september 2023 21:11 schreef Spirit82 het volgende:
Woensdag hadden we nog een echo in het zkh voor de placenta ligging ivm geplande keizersnede en die ligt helemaal goed. Nu ik de grens van 30 weken over ben, begin ik wel steeds meer te twijfelen aan de keizersnede. Komt iemand dit bekend voor? De eerste was een spoedkeizersnede en ik was toen gewoon helemaal op, dat wil ik niet meer. Daardoor ging de keizersnede als een waas langs me heen, maar nu zal ik alles mee krijgen en ik vind dat toch wel een heel spannend idee.. Ergens hoop ik dat ze zichzelf eerder aandient en dan kijken of het vordert…
Wat is de reden dat je het niet vaginaal wil proberen? Ben je bang voor hetzelfde verloop? Is daar een hogere kans op ook? Ik heb zelf voor de tweede voor een keizersnede gekozen en daar eigenlijk niet aan getwijfeld dus wat dat betreft niet herkenbaar voor mij.quote:Op zondag 3 september 2023 21:11 schreef Spirit82 het volgende:
Vorige week hebben we een 3D echo gehad. Ik twijfelde een beetje of het toegevoegde waarde voor mezelf had, we deden het vooral voor de oma’s, maar ik ben helemaal verliefd nu ik haar gezichtje gezien hebwat is dat bijzonder!!
Ze lijkt ook echt op mijn oudste toen ze pas geboren was, precies dezelfde uitdrukking en vorm
![]()
Woensdag hadden we nog een echo in het zkh voor de placenta ligging ivm geplande keizersnede en die ligt helemaal goed. Nu ik de grens van 30 weken over ben, begin ik wel steeds meer te twijfelen aan de keizersnede. Komt iemand dit bekend voor? De eerste was een spoedkeizersnede en ik was toen gewoon helemaal op, dat wil ik niet meer. Daardoor ging de keizersnede als een waas langs me heen, maar nu zal ik alles mee krijgen en ik vind dat toch wel een heel spannend idee.. Ergens hoop ik dat ze zichzelf eerder aandient en dan kijken of het vordert…
Goedquote:Op zondag 3 september 2023 21:06 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de verse mama???
Leuk he dat 3D? Vooral als je dan gelijkenissen met je andere kind zietquote:Op zondag 3 september 2023 21:11 schreef Spirit82 het volgende:
Vorige week hebben we een 3D echo gehad. Ik twijfelde een beetje of het toegevoegde waarde voor mezelf had, we deden het vooral voor de oma’s, maar ik ben helemaal verliefd nu ik haar gezichtje gezien hebwat is dat bijzonder!!
Ze lijkt ook echt op mijn oudste toen ze pas geboren was, precies dezelfde uitdrukking en vorm
![]()
Fijn dat het zo goed gaat debster! En dat ze gezond, veilig en wel in je armen ligtquote:Op maandag 4 september 2023 03:36 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Goed! Dit is de leven hoor, ze is zo lief en leuk en schattig. En laat ons nog redelijk slapen (deze nacht wat minder haha), maar bovenal groeit goed en is een tevreden baby
.
Ah ja ik snap het! Ik zou t wel begrijpen hoor, als het mijn beste vriendin was. Ik had backup getuigen haha. Ik ben vlak na Corona tijd getrouwd en je moest altijd rekening houden met afzeggingen omdat je toen nog in isolatie moest als je het had. Dat waren uiteindelijk helaas 5 goede vrienden/familie (van de 70)quote:Op zondag 3 september 2023 22:38 schreef Smart_ass het volgende:
Dankjewel Lily! Toch nog wel vooral schuldgevoel door die bruiloft. Ze is mijn beste vriendin en ik ben één van de getuigen.. Ik weet dus echt niet hoe ik dit nieuws aan haar ga brengen. Zal ook eens overleggen met de vk wat aan- en afgeraden wordt mbt vliegen met een newborn, maar ik kan me voorstellen dat vliegen met een 2/3 week oude baby niet per se aangeraden wordt. Verder ook erg blij hoor
. We wilden eigenlijk sowieso wel een derde, alleen niet per se zo snel alweer
.
Hoe voel jij je?
Ik herken het (helaas) niet, ik ben bij de eerste ingeleid en ben daarna vaginaal bevallen zonder al teveel moeite. Ik heb nu nog geen specifieke gedachten over de 2e bevalling behalve dat ik licht gespannen ben voor de pijn (meer dan ik was bij de eerste. Je weet nu door welk toilet je gespoeld gaat worden haha)quote:Op zondag 3 september 2023 21:11 schreef Spirit82 het volgende:
![]()
De gynaecoloog gaf me 70% kans dat vaginaal bevallen nu wel lukt. Ik ben bang dat ik van voor tot achter uitscheur en niet meer hetzelfde zal zijn down there, dat er iets met de baby gebeurt omdat het te lang duurt, dat het weer een spoedkeizersnede wordt en dat ik weer helemaal gesloopt aan het leven met een verse baby zal beginnen, net als bij de eerste. En dat ik last kan krijgen van verzakkingen en andere ellende. De keizersnede lijkt dus de meest veilige keuze voor mij, rationeel gezien.quote:Op zondag 3 september 2023 22:41 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je het niet vaginaal wil proberen? Ben je bang voor hetzelfde verloop? Is daar een hogere kans op ook? Ik heb zelf voor de tweede voor een keizersnede gekozen en daar eigenlijk niet aan getwijfeld dus wat dat betreft niet herkenbaar voor mij.
De eerste bevalling voelde idd heel naar en het hele verhaal deel ik liever niet. De uiteindelijke reden weet ik ook niet, alleen dat ik al 3 dagen bezig was en ze bleek een sterrenkijkertje te zijn waardoor ik op 9,5 cm bleef hangen. Maar dat hele traject naar de keizersnede toe was traumatisch. Ik was gewoon helemaal op toen ze eindelijk geboren was en heb zoveel pijn gehad, en toen begon natuurlijk het voeden en kolven etc. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik bij kon komen van alles en heb eigenlijk geen herinneringen aan de eerste weken of überhaupt de babytijd van mijn oudste. Dus dat is de voornaamste reden: ik wil niet met een enorme achterstand beginnen.quote:Op maandag 4 september 2023 04:43 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik herken het (helaas) niet, ik ben bij de eerste ingeleid en ben daarna vaginaal bevallen zonder al teveel moeite. Ik heb nu nog geen specifieke gedachten over de 2e bevalling behalve dat ik licht gespannen ben voor de pijn (meer dan ik was bij de eerste. Je weet nu door welk toilet je gespoeld gaat worden haha)
Ik herken het wel van vriendinnen die een traumatische ervaring hadden bij hun bevalling. Meestal idd vanwege spoedsituatie of controle verliezen. Sommigen hebben dan stress omdat ze eea willen plannen om het eerdere te voorkomen. Wat is de reden van de keizersnede?
Dat klinkt inderdaad echt heel erg fijnquote:Op maandag 4 september 2023 03:36 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Goed! Dit is de leven hoor, ze is zo lief en leuk en schattig. En laat ons nog redelijk slapen (deze nacht wat minder haha), maar bovenal groeit goed en is een tevreden baby
.
Dat klinkt idd niet als een lekkere start… snap de overweging wel.quote:Op maandag 4 september 2023 08:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
De eerste bevalling voelde idd heel naar en het hele verhaal deel ik liever niet. De uiteindelijke reden weet ik ook niet, alleen dat ik al 3 dagen bezig was en ze bleek een sterrenkijkertje te zijn waardoor ik op 9,5 cm bleef hangen. Maar dat hele traject naar de keizersnede toe was traumatisch. Ik was gewoon helemaal op toen ze eindelijk geboren was en heb zoveel pijn gehad, en toen begon natuurlijk het voeden en kolven etc. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik bij kon komen van alles en heb eigenlijk geen herinneringen aan de eerste weken of überhaupt de babytijd van mijn oudste. Dus dat is de voornaamste reden: ik wil niet met een enorme achterstand beginnen.
Ik snap je gevoel, want stond voor diezelfde keuze! Met J was ik zeker 35 uur met super zware rug weeen bezig, want ook een sterrenkijkertje (die begonnen om middernacht) en bleef steken op 9 cm toen zijn hartslag dipte en ze er een spoed keizersnede van maakten.quote:
Ik begrijp je gedachtengang heel goed hoor! Het is en blijft een lastige keuze want je weet gewoon niet hoe het bij een volgende bevalling gaat lopen. Het zou weer in een keizersnede kunnen eindigen maar het kan deze keer net zo goed vlot en probleemloos verlopen. Uiteindelijk moet je doen wat voor jou zelf het prettigste voelt.quote:Op maandag 4 september 2023 08:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
De gynaecoloog gaf me 70% kans dat vaginaal bevallen nu wel lukt. Ik ben bang dat ik van voor tot achter uitscheur en niet meer hetzelfde zal zijn down there, dat er iets met de baby gebeurt omdat het te lang duurt, dat het weer een spoedkeizersnede wordt en dat ik weer helemaal gesloopt aan het leven met een verse baby zal beginnen, net als bij de eerste. En dat ik last kan krijgen van verzakkingen en andere ellende. De keizersnede lijkt dus de meest veilige keuze voor mij, rationeel gezien.
"mag" jij eigenlijk nog een keer? Na 2 keizersnedes enzo? Of is dat alweer achterhaald?quote:Op maandag 4 september 2023 14:50 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik begrijp je gedachtengang heel goed hoor! Het is en blijft een lastige keuze want je weet gewoon niet hoe het bij een volgende bevalling gaat lopen. Het zou weer in een keizersnede kunnen eindigen maar het kan deze keer net zo goed vlot en probleemloos verlopen. Uiteindelijk moet je doen wat voor jou zelf het prettigste voelt.
Ik doelde eigenlijk op überhaupt alweer zo snel zwanger worden na 2 keizersnedesquote:Op maandag 4 september 2023 15:31 schreef Smart_ass het volgende:
Volgens mij kan het wel als je een gynaecoloog/vk vindt die je daarbij wil begeleiden. Maar ik geloof niet dat er hier veel zijn die dat aandurven. Na één keizesnede nog wel (maar ook niet iedereen) maar na twee zijn ze helemaal lastig te vinden.
Je kunt ook kijken of het spontaan op gang komt tot een bepaalde termijn en zo niet, dan ze dan alsnog een keizersnede plannen. Mijn eerste werd een semispoed keizersnede na een inleiding. De tweede ben ik vaginaal bevallen (ook na inleiding, maar alleen met ballon). Na die ballon kwamen de weeën spontaan opgang en die waren zoveel beter op te vangen. Ging ook een stuk sneller dan bij m'n eerste. Dus het hoeft echt niet hetzelfde te gaan als je eerste, helemaal niet als je al tot zover ontsluiting bent gekomen.quote:Op maandag 4 september 2023 08:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
De eerste bevalling voelde idd heel naar en het hele verhaal deel ik liever niet. De uiteindelijke reden weet ik ook niet, alleen dat ik al 3 dagen bezig was en ze bleek een sterrenkijkertje te zijn waardoor ik op 9,5 cm bleef hangen. Maar dat hele traject naar de keizersnede toe was traumatisch. Ik was gewoon helemaal op toen ze eindelijk geboren was en heb zoveel pijn gehad, en toen begon natuurlijk het voeden en kolven etc. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik bij kon komen van alles en heb eigenlijk geen herinneringen aan de eerste weken of überhaupt de babytijd van mijn oudste. Dus dat is de voornaamste reden: ik wil niet met een enorme achterstand beginnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
Klopt, maar voor zover ik weet moet je sowieso minimaal 1 jaar wachten met opnieuw zwanger worden. Maar goed, daar heb je je precies aan gehouden dusquote:Op maandag 4 september 2023 16:13 schreef Smart_ass het volgende:
Oh op die manier. Na mijn tweede keizersnede heb ik aan de gynaecoloog gevraagd of ze een eventuele derde keizersnede aan zou durven en ze zei dat het er prima uitzag en ik toen verder ook weinig/geen verklevingen had enzo.
Schijnt super persoonlijk te zijn. Er zijn vrouwen die drie, vier, vijf, zelfs zelfs keizersnedes hebben gehad zonder noemenswaardige problemen maar ook bij wie ze het na de tweede afraden. Ik was niet van plan zo snel alweer zwanger te worden maar aan de andere kant, Blossom is 1 nu. Het is niet zo dat ik 3 maanden na mijn keizersnede alweer zwanger ben ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wooooow smartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O mijn god. Dit zijn twee streepjes toch? Ik heb mijn vriend weggestuurd om een extra test te halen.![]()
gefeliciteerd!!!!!
Dank je wel hiervoor! Je laatste zin is precies wat ik ook voel: dat we er allebei gezond uitkomen. Ik moet er echt niet aan denken dat er iets gebeurt en dat ik het mezelf de rest van mijn leven kwalijk neem. Ik vind jullie reacties heel verhelderend, ook het zo uitschrijven wat er dan door me heen gaat. Dank jullie wel hiervoorquote:Op maandag 4 september 2023 13:20 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel, want stond voor diezelfde keuze! Met J was ik zeker 35 uur met super zware rug weeen bezig, want ook een sterrenkijkertje (die begonnen om middernacht) en bleef steken op 9 cm toen zijn hartslag dipte en ze er een spoed keizersnede van maakten.
Tegen de tijd dat hij eruit was (vrijdag ochtend) was ik al sinds woensdag ochtend wakker en was lichamelijk en mentaal helemaal kapot.
Ik koos zelf niet voor borstvoeding. Maar ik kan zelf ook nauwelijks de eerste weken nog herinneren. Ik was zoveel aan het slapen!
Nu met E. wou ik het wel vaginaal proberen. Maar met 39+2 ging ik voor controle naar ziekenhuis. Ik voelde mij erg onwel, maar alles was gelukkig goed met E. , maar alles was ook nog volledig gesloten van binnen. En er brak bij mij iets mentaal, en wou haar toen zo snel mogelijk en veilig in mijn armen hebben. En toen geplande keizersnede ingeboekt voor drie dagen later.
Mijn ervaring was deze keer zo veel relaxer en meer rust. Nog wel spanning, maar veel minder. Geen gehaaste keizersnede, kon haar geboren zien worden. Wel veel pijn de eerste dag want ziekenhuis was niet goed met pijnstillers op tijd geven, maar eenmaal thuis zelf wel op juiste tijden. En de herstelling was veel sneller omdat ik mentaal en lichamelijk niet helemaal kapot was.
Doe wat goed voor jou voelt! Soms denk ik wel eens, wat als... Want ik zal nooit meer zwanger zijn (2 kids is goed voor ons!) en had het graag willen ervaren vaginaal. Maar we zijn beide gezond en dat is uiteindelijk het belangrijkste voor mij!
Spannend!! Hoe oud is je oudste?quote:Op maandag 4 september 2023 22:57 schreef Lovi het volgende:
Leuk wolfrolf!
Smartass, wow gefeliciteerd!
Spirit, ik wil ook graag een 3d echo laten maken tzt. Bij de eerste 2 nooit overwogen, maar bij de tweede zwangerschap zette de echoscopiste dit even aan tijdens een groeiecho en ik heb me toch genoten en vaak gekeken naar dat gezichtje. Dat wil ik dus zeker deze keer nog eens ervaren.![]()
Hier gister weer een goede echo met exact 10 weken. Veel regelzaken gedaan (opvang, kraamzorg, 13 en 20 weken echo gepland), alleen het bloedprikken voor de nipt nog, dat moest digitaal en bij inloggen kreeg ik de melding dat ik toch moet bellen.
De 13 weken echo heb ik pas over 4 weken, dat ging nog net kwa termijn. In die week ook pas weer naar de vk. In de tussentijd gaan we toch al het nieuws delen. Vooral ten opzichte van onze oudste vind ik het lastig om niets te zeggen.![]()
En mijn buik spreekt ook al voor zich, zeker na 19:00.
Bijna 6.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:44 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Spannend!! Hoe oud is je oudste?
Oh zo leuk!! Dan gaat hij/zij het echt bewust meemaken en staat je nog wat te wachten met die vragenquote:Op dinsdag 5 september 2023 19:25 schreef Lovi het volgende:
[..]
Bijna 6.Stelt overal vragen over en ik ben slecht in liegen dus dat is geen goede combinatie. Nog 5 dagen volhouden haha.
Gefeliciteerd perzikthee!
40 weken, zo spannend! En wat een mijlpaal is dat inderdaad. Geniet nog maar even van die kleine in je buik, heel binnenkort ben je weer helemaal “alleen” in je lichaam. Ik moest laatst zo huilen bij dat idee, hoewel ik tegelijkertijd niet kan wachtenquote:Op donderdag 7 september 2023 18:48 schreef Peacefulll het volgende:
Gefeliciteerd aan de nieuwe zwangeren![]()
![]()
Hier 40 weken vandaag! Mijlpaaltje wel hoorEne moment ben ik het zat, maar ik zwijmel ook nog wel een beetje bij de gedachte van laatste dagen, laatste keer zwanger, laatste dingetjes klaarmaken
Merk dat ik me ook een stuk fijner voel nu man en zoon weer op school/werk zijn
![]()
Hallo coconnetje
Ik ben wel wat meer moe en kan vooral 's nachts niet meer zo goed slapen, omdat voor mijn gevoel het zo warm blijft in de slaapkamer (volgens mijn partner niet, dus het ligt mogelijk echt aan mijn gevoel voor hitte). Maar gelukkig koelt het hier komende week weer af. Nog maar vier weken werken hier. Het einde van de zwangerschap komt steeds dichterbij.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:57 schreef Spirit82 het volgende:
Liggen jullie er ook helemaal af met deze hitte? Weet echt niet wat ik met mezelf aan moet 🥵
Ik ben er echt helemaal klaar meequote:Op zaterdag 9 september 2023 18:57 schreef Spirit82 het volgende:
Liggen jullie er ook helemaal af met deze hitte? Weet echt niet wat ik met mezelf aan moet 🥵
Echo's kan niet elke verloskundige zelf maken en ik begreep dat consult NIPT apart van de intake hoort (al "moest" dat bij ons na de termijnecho). Wij wisten bij de 2e al precies wat we wilden dus dat is toen wel met de intake besproken waardoor het een alles in 1 afspraak werd en de andere afspraak kwam te vervallen.quote:Op maandag 11 september 2023 11:58 schreef Myraela het volgende:
Ik weet ook niet precies waarom dingen niet gecombineerd worden, maar achja. Dinsdag de intake, woensdag consult NIPT en vrijdag de termijnecho.
En wanneer ga jij uit de kast?quote:Op maandag 11 september 2023 15:54 schreef Lovi het volgende:
Sterkte met deze hitte peacefull! Mocht de kleine nog even blijven zitten wordt de hitte in ieder geval snel minder extreem, want dit is wel erg erg heet ja.
Dat zijn idd wel een hoop afspraken Myraela.
Hier was alles gecombineerd. Ik zit bij een zelfstandige verloskundige. Vorige keer moest ik wel voor alle officiële echo's naar het ziekenhuis, maar nu heeft ze zelf de termijnecho gedaan. De medische echo's wel ergens anders.
Maar heel fijn ze maakt elke afspraak wel even een korte echo (vorige zwangerschap in ieder geval). Eerste afspraak was dan ook intake, echo en nipt info. Tweede was op een zondag met 10 weken zodat ze de verwijzingen voor haar vakantie door kon zetten (kon blijkbaar pas vanaf 10 weken na een goede echo).
Wij hebben het gisteren gedeeld met de kinderen en familie. Zo fijn![]()
Ben benieuwd hoe snel het rondgaat door de kinderen.
yes dan hebben we jackpotquote:Op maandag 11 september 2023 19:29 schreef Lovi het volgende:
HahaDacht al bijna dat jullie vergeten waren dat ik een kloon ben.
![]()
En Aure, om te voorkomen dat ik te herkenbaar werd heb ik een enkel feitje een beetje aangepast haha. Dus dat switchen kan ik me voorstellen. Ben benieuwd of de echte ik ertussen zit.![]()
Maar ik zal volgende week ergens uit de kast komen.
Wachten duurt laaangggg… maar hoe is het vandaag met je? Je hebt nu wel meldplicht elke dag hè hierquote:Op maandag 11 september 2023 11:46 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ik ben er echt helemaal klaar mee![]()
Ik heb het nog redelijk vol weten te houden, maar dat was vooral omdat het 's avonds en 's nachts nog wel wat afkoelde. Maar vannacht....
Janken. Nauwelijks geslapen.
Helpt niet mee dat iedereen waarmee ik redelijk tegelijk zwanger was, inmiddels bevallen is. Ook mijn beste vriendinnetjeVannacht is haar zoon geboren. Mega trots op haar, want t was geen makkie.
Maar damn, ik kan alleen maar janken van vermoeidheid. Lijk wel een klein kind. Ik wil ook...
Haha nou bij deze, meldquote:Op dinsdag 12 september 2023 17:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wachten duurt laaangggg… maar hoe is het vandaag met je? Je hebt nu wel meldplicht elke dag hè hier
Aan de ene kant jammer dat het misschien niet lukt om natuurlijk te bevallen, maar het lijkt me ook fijn te weten dat er een einddatum in zicht is. En er kan een hoop gebeuren in 4 dagen, dus ik zal voor je duimenquote:Op woensdag 13 september 2023 10:20 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Haha nou bij deze, meldNog steeds met baby in de buik, helaas. Gisteren controle gehad. Bmm was wel wat verweekt, maar nog geen ontsluiting. Ze heeft geprobeerd de boel een beetje open te porren, maar ze kwam er niet door. Dat zegt genoeg natuurlijk
![]()
Morgenmiddag mag ik nog een keer komen en gaan ze nog een poging doen. Als dat niet werkt hoop ik zaterdag nogmaals te mogen komen, anders vrees ik dat de geplande keizersnede maandag door gaatDat heeft niet mijn voorkeur.
He, dat zou dan wel weer jammer zijn Peace! Hopelijk helpt de afzwakking van temperatuur om je lijf wat rust en dus ruimte voor de bevalling te geven!quote:Op woensdag 13 september 2023 10:20 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Haha nou bij deze, meldNog steeds met baby in de buik, helaas. Gisteren controle gehad. Bmm was wel wat verweekt, maar nog geen ontsluiting. Ze heeft geprobeerd de boel een beetje open te porren, maar ze kwam er niet door. Dat zegt genoeg natuurlijk
![]()
Morgenmiddag mag ik nog een keer komen en gaan ze nog een poging doen. Als dat niet werkt hoop ik zaterdag nogmaals te mogen komen, anders vrees ik dat de geplande keizersnede maandag door gaatDat heeft niet mijn voorkeur.
Oef, ik vond dat vanaf 20 weken ook echt zo voelen. Alle testen en echo’s gehad en dan maar wachten… Aan de andere kant gaat de tijd achteraf gezien toch wel snel. Nog maar een paar weekjes te gaan..!quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:09 schreef Lovi het volgende:
Wat goed Myraela.![]()
Ik zit een beetje in niemandsland. Laatste echo is bijna 2 weken geleden de volgende duurt nog meer dan 2 weken. Vandaag wel bloed geprikt voor de nipt, maar verder is het vooral mijn buik die zich laat zien.
Peacefull ik duim voor een spontane start van de bevalling voor je.![]()
Heel erg veel succes alvast gewenst dan morgen!!quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:10 schreef Peacefulll het volgende:
Haha het enige wat rommelt nu is mijn maag![]()
Maar nee, nog steeds niks aan de gang hier. Strippen is ook niet gelukt. Er was nog geen verschil met dinsdag.
Dank je!quote:Op zondag 17 september 2023 16:07 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heel erg veel succes alvast gewenst dan morgen!!
quote:Op zondag 17 september 2023 16:59 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Dank je!Maar toch een kleine change of plans. Ik ben vanochtend opgenomen en heb nu een ballonnetje. Ik hoop heeeel erg dat het de komende dagen nog vaginaal lukt. Mocht het niet lukken dan ben ik in ieder geval al dichtbij om uiteindelijk toch de kz te doen. Maar de geplande van morgen is geannuleerd en ik hoop morgen of uiterlijk dinsdag onze kleine man vast te kunnen houden
Oooeeeehquote:Op zondag 17 september 2023 16:59 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Dank je!Maar toch een kleine change of plans. Ik ben vanochtend opgenomen en heb nu een ballonnetje. Ik hoop heeeel erg dat het de komende dagen nog vaginaal lukt. Mocht het niet lukken dan ben ik in ieder geval al dichtbij om uiteindelijk toch de kz te doen. Maar de geplande van morgen is geannuleerd en ik hoop morgen of uiterlijk dinsdag onze kleine man vast te kunnen houden
Ja dat wisten we alquote:Op maandag 18 september 2023 19:08 schreef Nolita het volgende:
Ik ben Lovi @:SQ @:Aure![]()
Dus 12 weken zwanger van ons 3de kindje, wachtend op de uitslag van de nipt en de 13 weken echo over 2 weken. Spannend weer allemaal.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:40 schreef Nanukerst het volgende:
Ik mag me hier ook melden.Bijna 7 weken nu, kind #4, maandag 1ste echo.
WAT?!quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:40 schreef Nanukerst het volgende:
Ik mag me hier ook melden.Bijna 7 weken nu, kind #4, maandag 1ste echo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |