Ik ben blij dat (behalve 13 en 20 weken) de echo’s gewoon door de VK gedaan zijn hier. En voor die medische echo’s hebben we gelukkig ook altijd een doortastende, maar wel persoonlijke dame gehadquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:37 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik denk dat er een goede reden is waarom echoscopistes geen verloskundigen zijn geworden. Dat sociale component ontbreekt vaker een beetje
Spannend!!!quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:36 schreef Debsterr het volgende:
Dat is al een heus buikje zeg!
Ik heb de eerste nacht met voorwerk gehadsjezus wat spannend haha! Flink harde buiken, ontzettende lage rugpijn, maar een douche hielp gelukkig uiteindelijk wel.
Die eerste weken kruipt de tijd ook echt voorbij.. wanneer heb je je eerste echo?quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:18 schreef Myraela het volgende:
Een excuus om vanillevla te eten. Ik ga dat hele zwanger zijn nog leuk vinden.
Zeg ik terwijl ik alleen maar de dagen aan het aftellen ben in de hoop dat ik na een echo (of een paar meer) er meer vertrouwen in ga krijgen.
21 augustus naar het ziekenhuis voor de echo, dus dat is gelukkig niet al te lang wachten. En in de tussentijd zat afleiding. Geduld is gewoon niet mijn sterkste kant.quote:Op maandag 7 augustus 2023 19:37 schreef Spirit82 het volgende:
Die eerste weken kruipt de tijd ook echt voorbij.. wanneer heb je je eerste echo?
Het is ook gewoon super onzeker allemaal. Liefst zou je tijdens je zwangerschap een luikje in je buik hebben om af en toe even te kunnen checken hoe het ervoor staat.quote:Op maandag 7 augustus 2023 19:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
21 augustus naar het ziekenhuis voor de echo, dus dat is gelukkig niet al te lang wachten. En in de tussentijd zat afleiding. Geduld is gewoon niet mijn sterkste kant.
Ik wilde zoveel mogelijk hands off, en dus ook geen ontsluiting meten. Als de ontsluiting, in overleg met mij, wel gemeten zou worden dan wilde ik niet de centimeters weten maar alleen of er voortgang was.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:43 schreef Peacefulll het volgende:
Wij hadden vanavond een fotoshoot om de zwangerschap vast te leggenIk ben zo benieuwd naar het resultaat! Ik hoop dat er ook leuke foto's met M bij zitten, want hij was nogal recalcitrant na een tijdje
![]()
Nog een vraagje: ik hoor steeds meer om mij heen dat er gevraagd wordt naar mijn wensen omtrent de bevalling. En het klinkt misschien wat gek, maar ik weet het helemaal niet zo goed. Ik weet ook niet zo heel goed over welke wensen (of keuzes) ik na moet denken. Al pratende met andere mensen hoor ik steeds meer dingen waarvan ik eigenlijk geen weet heb. Mijn grootste prioriteit is dat de kleine man levend en wel op mijn buik terecht komt en dat ik er het liefst ook zo goed mogelijk uit kom. Mja, enigszins goed terugkijken op de bevalling is ook wel prettig
![]()
Wat is/was voor jullie juist heel belangrijk (geweest) bij de bevalling?
Wat ik al wel weet: bevallen in het ZH i.v.m. eerdere keizersnede, geen inleiding en weeenopwekkers i.v.m. hogere kans op ruptuur litteken.
Wat voor dingen hoor je waar je geen weet van hebt?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:43 schreef Peacefulll het volgende:
Wij hadden vanavond een fotoshoot om de zwangerschap vast te leggenIk ben zo benieuwd naar het resultaat! Ik hoop dat er ook leuke foto's met M bij zitten, want hij was nogal recalcitrant na een tijdje
![]()
Nog een vraagje: ik hoor steeds meer om mij heen dat er gevraagd wordt naar mijn wensen omtrent de bevalling. En het klinkt misschien wat gek, maar ik weet het helemaal niet zo goed. Ik weet ook niet zo heel goed over welke wensen (of keuzes) ik na moet denken. Al pratende met andere mensen hoor ik steeds meer dingen waarvan ik eigenlijk geen weet heb. Mijn grootste prioriteit is dat de kleine man levend en wel op mijn buik terecht komt en dat ik er het liefst ook zo goed mogelijk uit kom. Mja, enigszins goed terugkijken op de bevalling is ook wel prettig
![]()
Wat ik al wel weet: bevallen in het ZH i.v.m. eerdere keizersnede, geen inleiding en weeenopwekkers i.v.m. hogere kans op ruptuur litteken.
Bij bevalwensen is het vooral belangrijk wat je niet wil en dat je dat bespreekt met op zijn minst je partner zodat die het kan bewaken. Waar je aan kan denken (waar ik iig over na had gedacht):quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:43 schreef Peacefulll het volgende:
![]()
![]()
Hopelijk valt het mee!quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:06 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Net eerste controle in ziekenhuis gehad. Onze dame is groot! Dus mag morgen een suikertest gaan doen 😒
Inderdaad. Golden hour, uitkloppen navelstreng, baby niet schoonmaken, allemaal dingen die al standaard waren volgens mijn verloskundigequote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:46 schreef LauriLynne het volgende:
Heel veel dingen die vaak in het bevalplan staan zijn gewoon standaard zorg tegenwoordig in Nederland mits medisch verantwoord in mijn ervaring. Denk aan golden hour en uitkloppen van de navelstreng enz. Die heb ik eruit gelaten zodat de aandacht uitging naar de voor mij belangrijkste zaken. Waar, wie erbij, wie mijn medische beslissingen neemt als ik daartoe niet in staat zou zijn geweest en dat indien mogelijk ik graag uitleg wil over het hoe en waarom van medische handelingen.
Het is mijn allereerste keer zwanger, dus het is in ieder geval heel anders dan ik verwacht had. Ik dacht dat de klachten een beetje zouden oplopen totdat ze weer zouden afnemen, maar het wisselt gewoon per dag. Ik heb wel vlagen misselijkheid over de hele dag heen, maar hoef nog niet te spugen. Soms wat pijnlijke borsten, maar ook niet de hele tijd. Wel veel moe, ik lig na een dag kantoor na het avondeten gewoon op bed. En heel erg veel hoofdpijn, terwijl ik normaal iemand ben die dat echt nooit heeft.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:28 schreef Lovi het volgende:
Overigens erg misselijk geweest vandaag, niet tof. Ook geen eetlust blugh. Ben nu 6+4, hoe voelen de andere pril zwangeren zich?
Gefeliciteerd en welkom Wolfrolfquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 08:51 schreef wolfrolf het volgende:
Goedemorgen ik meld me na een jaar of 3 weer hier!
Mijn vrouw is in verwachting van ons 2e kindje, maandag hebben we de 13 weken echoUD is 16 februari 2024
@:Peacefulll kan/wil jij mij in de OP zetten?
Ik had zelf al bij ongeveer 6 weken zwangerschap bandenpijn, dus dat zou het best kunnen zijn! Toen maakte ik me ook (voor niets) zorgen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 08:32 schreef Myraela het volgende:
En ik liep woensdag in Loods5, zo'n grote meubelzaak met een vaste route, en toen kreeg ik ineens enorme steken links onder in m'n buik. Ik kon er niet meer normaal van lopen, dus heb die hele route afgeslenterd. Maar geen bloedverlies, en gisteren ook niet meer gehad. Dus hoop maar dat dat er ook bij kan horen. Ik zit op 6+2. Nog 10 dagen tot de echo in het ziekenhuis, merk dat ik daar echt naartoe leef.
Of misschien @MaJo dan?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:24 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en welkom Wolfrolf![]()
Ik kan de OP niet meer aanpassen. Een mod wil dat vast doen@:peejtur
Gefeliciteerd!quote:[ afbeelding ] Op vrijdag 11 augustus 2023 08:51 schreef wolfrolf het volgende:
Mijn vrouw is in verwachting van ons 2e kindje, maandag hebben we de 13 weken echoUD is 16 februari 2024
[/quote
Gefeliciteerd!
Ik vond het drankje eigenlijk wel lekker haha. Ik moet binnenkort weer, of nou eigenlijk mag ik al vanwege eerdere zwangerschapsdiabetes. Ik ben er alleen nog niet aan toegekomen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:37 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Precies, begrijp dat ze dingen willen uitsluiten. Maar goed, we wachten even af.
Hoop dat het meevalt en het drankje niet te smerig is 😄
Donequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 08:51 schreef wolfrolf het volgende:
Mijn vriendin ging met ultra-misselijkheid gewoon naar de kinderopvang om te werken en had dan op vrijdagavond een bruiloft. Zou ik niet trekken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:54 schreef Myraela het volgende:
Mag ik dit topic even gebruiken om mijn complimenten te geven, tevens medelijden uit te spreken, voor vrouwen die gewoon fulltime naar kantoor moeten met de misselijkheid of andere klachten. En het dan tegelijkertijd aan niemand willen laten merken. Jullie zijn powervrouwen en mijn rolmodel. Terwijl ik vanuit bed lig te werken.
Haha! Jaaaa!quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:54 schreef Myraela het volgende:
Mag ik dit topic even gebruiken om mijn complimenten te geven, tevens medelijden uit te spreken, voor vrouwen die gewoon fulltime naar kantoor moeten met de misselijkheid of andere klachten. En het dan tegelijkertijd aan niemand willen laten merken. Jullie zijn powervrouwen en mijn rolmodel. Terwijl ik vanuit bed lig te werken.
Goed bezig! Hou de moed erin!quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:04 schreef Debsterr het volgende:
Pffff 37,5 week nu en ineens wordt het ZWAAR. Buik begint echt in de weg te zitten, comfortabele houdingen vinden worden lastiger… maar goed, we houden nog even vol.
Hoe gaat het met de harde buiken enzo? Je bent gewoon al over de 37 weken heen!! Gaat zo snelquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:04 schreef Debsterr het volgende:
Pffff 37,5 week nu en ineens wordt het ZWAAR. Buik begint echt in de weg te zitten, comfortabele houdingen vinden worden lastiger… maar goed, we houden nog even vol.
Bizar mooi hè? Zo klein zo compleet alquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:19 schreef wolfrolf het volgende:
De 13 (+3) weken echo was goed!
Best bizar dat je van een hartje dat 7mm groot is al 4 hartkamers kan zien.
Wij zijn erg blij
[..]
Goed bezig! Hou de moed erin!schopt de baby lekker veel?
Ik stond oprecht versteld. Die 13wk echo doen ze nog niet zo lang, maar het is, vind ik, echt fantastisch dat die in het leven is geroepen!quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Bizar mooi hè? Zo klein zo compleet al
Eigenlijk deden ze die 13weken echo al heel lang. Dat was voorheen onderdeel van de combinatietest. Met de komst van de NIPT is die echo komen te vervallen en gelukkig weer terug gehaald want ze kunnen met 13 weken inderdaad al super veel zien waar anders pas met 20 weken naar zou worden gekeken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:32 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik stond oprecht versteld. Die 13wk echo doen ze nog niet zo lang, maar het is, vind ik, echt fantastisch dat die in het leven is geroepen!
Buikgriep-smoes werkte iig voor een week of twee! Toevallig heerste het toen ook nogquote:Op maandag 14 augustus 2023 09:54 schreef Myraela het volgende:
Dit wist ik niet! Ik ben dan inderdaad blij dat ie weer terug isquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:45 schreef Elleska het volgende:
[..]
Eigenlijk deden ze die 13weken echo al heel lang. Dat was voorheen onderdeel van de combinatietest. Met de komst van de NIPT is die echo komen te vervallen en gelukkig weer terug gehaald want ze kunnen met 13 weken inderdaad al super veel zien waar anders pas met 20 weken naar zou worden gekeken.
Mooi om te horen! En ja, die details op dat inimini niveau.. absurd en fantastischquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:19 schreef wolfrolf het volgende:
De 13 (+3) weken echo was goed!
Best bizar dat je van een hartje dat 7mm groot is al 4 hartkamers kan zien.
Wij zijn erg blij
[..]
Goed bezig! Hou de moed erin!schopt de baby lekker veel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |