Vooral of je de baby goed gaat voelen of niet. Als de placenta voor zit (dus tussen baby en buikwand) dan voel je de baby later en minder dan wanneer de placenta achter zit (dus tussen je rug en baby).quote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:38 schreef Myraela het volgende:
Even voor de noobs onder ons. Wat maakt het uit hoe/wat/waar de placenta zit?
Jap, dat was bij mijn vorige zwangerschap zo. Meestal groeit de placenta dan ook mee omhoog door de groei van de baarmoeder. Maar in 0,4% van de gevallen gebeurt dat nietquote:Op donderdag 3 augustus 2023 15:40 schreef Aure het volgende:
En in héle zeldzame gevallen kan je placenta ook nog (deels) de baarmoedermond blokkeren, dan kan je niet vaginaal bevallen. Maar volgens mij hebben we het dan echt over <1%.
Wat fijn dat de groei toch verder helemaal goed gaatquote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:21 schreef Debsterr het volgende:
Controle vanmorgen bij de gyn was weer goedhopelijk volgende week goede groei en dan lekker terug naar de VK!
Helemaal safe zijn we nog niet hoor, als buikje volgende week niet terug boven de vorige meting is, blijven we wel bij de gyn. Maar tot nu toe zijn de seinen positief!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 17:26 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat fijn dat de groei toch verder helemaal goed gaatGeen reden meer tot zorg, zo fijn! Nog maar een paar weekjes te gaan Debsterr
Zolang de sero het maar niet is.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:15 schreef Debsterr het volgende:
Maar tot nu toe zijn de seinen positief!
Altijd fijnquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:49 schreef Kreator het volgende:
13 weken echo gehad. Alles was prima in orde en precies gemiddeld qua groottes (net als het's vader).
Geen bijzonderheden,
Ik verheug me nu al op je eerste kennismaking met de kraamzorgquote:behalve dat de echo-mevrouw een ongeinteresseerde koude bitch was.
Eerste kind?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:49 schreef Kreator het volgende:
13 weken echo gehad. Alles was prima in orde en precies gemiddeld qua groottes (net als het's vader).
Geen bijzonderheden, behalve dat de echo-mevrouw een ongeinteresseerde koude bitch was.
Heette ze toevallig Tineke?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:49 schreef Kreator het volgende:
Geen bijzonderheden, behalve dat de echo-mevrouw een ongeinteresseerde koude bitch was.
Nee of het jullie eerste kind is hahaquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze al wel vaker een echo heeft gedaan bij zwangere vrouwen.
Ah, dezelfde als waar wij deze week een 20 weken echo bij hadden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:49 schreef Kreator het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn! Hier was ook alles goed behalve dat de echopiste in ons gesprek buitenlanders zei en vroeg of ik me in bepaalde wijken onveilig voelde.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:49 schreef Kreator het volgende:
Gefeliciteerd Lily! Wat fijn dit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:32 schreef _Lily_ het volgende:
Hier goede echo bij 8 weken met een kloppend hartje. Nieuwe aanwas in de maak!
Ik snap je zorgen, maar toch fijn dat er tot nu toe alleen goed nieuws is. Ik ga duimen dat het zo blijft!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:15 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Helemaal safe zijn we nog niet hoor, als buikje volgende week niet terug boven de vorige meting is, blijven we wel bij de gyn. Maar tot nu toe zijn de seinen positief!
Ik denk dat er een goede reden is waarom echoscopistes geen verloskundigen zijn geworden. Dat sociale component ontbreekt vaker een beetjequote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:35 schreef Mahra het volgende:
[..]
Fijn! Hier was ook alles goed behalve dat de echopiste in ons gesprek buitenlanders zei en vroeg of ik me in bepaalde wijken onveilig voelde.
Hoooo spannend!!!!!quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:36 schreef Debsterr het volgende:
Dat is al een heus buikje zeg!
Ik heb de eerste nacht met voorwerk gehadsjezus wat spannend haha! Flink harde buiken, ontzettende lage rugpijn, maar een douche hielp gelukkig uiteindelijk wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |