Ik ben blij dat (behalve 13 en 20 weken) de echo’s gewoon door de VK gedaan zijn hier. En voor die medische echo’s hebben we gelukkig ook altijd een doortastende, maar wel persoonlijke dame gehadquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:37 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik denk dat er een goede reden is waarom echoscopistes geen verloskundigen zijn geworden. Dat sociale component ontbreekt vaker een beetje
Spannend!!!quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 09:36 schreef Debsterr het volgende:
Dat is al een heus buikje zeg!
Ik heb de eerste nacht met voorwerk gehadsjezus wat spannend haha! Flink harde buiken, ontzettende lage rugpijn, maar een douche hielp gelukkig uiteindelijk wel.
Die eerste weken kruipt de tijd ook echt voorbij.. wanneer heb je je eerste echo?quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:18 schreef Myraela het volgende:
Een excuus om vanillevla te eten. Ik ga dat hele zwanger zijn nog leuk vinden.
Zeg ik terwijl ik alleen maar de dagen aan het aftellen ben in de hoop dat ik na een echo (of een paar meer) er meer vertrouwen in ga krijgen.
21 augustus naar het ziekenhuis voor de echo, dus dat is gelukkig niet al te lang wachten. En in de tussentijd zat afleiding. Geduld is gewoon niet mijn sterkste kant.quote:Op maandag 7 augustus 2023 19:37 schreef Spirit82 het volgende:
Die eerste weken kruipt de tijd ook echt voorbij.. wanneer heb je je eerste echo?
Het is ook gewoon super onzeker allemaal. Liefst zou je tijdens je zwangerschap een luikje in je buik hebben om af en toe even te kunnen checken hoe het ervoor staat.quote:Op maandag 7 augustus 2023 19:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
21 augustus naar het ziekenhuis voor de echo, dus dat is gelukkig niet al te lang wachten. En in de tussentijd zat afleiding. Geduld is gewoon niet mijn sterkste kant.
Ik wilde zoveel mogelijk hands off, en dus ook geen ontsluiting meten. Als de ontsluiting, in overleg met mij, wel gemeten zou worden dan wilde ik niet de centimeters weten maar alleen of er voortgang was.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:43 schreef Peacefulll het volgende:
Wij hadden vanavond een fotoshoot om de zwangerschap vast te leggenIk ben zo benieuwd naar het resultaat! Ik hoop dat er ook leuke foto's met M bij zitten, want hij was nogal recalcitrant na een tijdje
![]()
Nog een vraagje: ik hoor steeds meer om mij heen dat er gevraagd wordt naar mijn wensen omtrent de bevalling. En het klinkt misschien wat gek, maar ik weet het helemaal niet zo goed. Ik weet ook niet zo heel goed over welke wensen (of keuzes) ik na moet denken. Al pratende met andere mensen hoor ik steeds meer dingen waarvan ik eigenlijk geen weet heb. Mijn grootste prioriteit is dat de kleine man levend en wel op mijn buik terecht komt en dat ik er het liefst ook zo goed mogelijk uit kom. Mja, enigszins goed terugkijken op de bevalling is ook wel prettig
![]()
Wat is/was voor jullie juist heel belangrijk (geweest) bij de bevalling?
Wat ik al wel weet: bevallen in het ZH i.v.m. eerdere keizersnede, geen inleiding en weeenopwekkers i.v.m. hogere kans op ruptuur litteken.
Wat voor dingen hoor je waar je geen weet van hebt?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:43 schreef Peacefulll het volgende:
Wij hadden vanavond een fotoshoot om de zwangerschap vast te leggenIk ben zo benieuwd naar het resultaat! Ik hoop dat er ook leuke foto's met M bij zitten, want hij was nogal recalcitrant na een tijdje
![]()
Nog een vraagje: ik hoor steeds meer om mij heen dat er gevraagd wordt naar mijn wensen omtrent de bevalling. En het klinkt misschien wat gek, maar ik weet het helemaal niet zo goed. Ik weet ook niet zo heel goed over welke wensen (of keuzes) ik na moet denken. Al pratende met andere mensen hoor ik steeds meer dingen waarvan ik eigenlijk geen weet heb. Mijn grootste prioriteit is dat de kleine man levend en wel op mijn buik terecht komt en dat ik er het liefst ook zo goed mogelijk uit kom. Mja, enigszins goed terugkijken op de bevalling is ook wel prettig
![]()
Wat ik al wel weet: bevallen in het ZH i.v.m. eerdere keizersnede, geen inleiding en weeenopwekkers i.v.m. hogere kans op ruptuur litteken.
Bij bevalwensen is het vooral belangrijk wat je niet wil en dat je dat bespreekt met op zijn minst je partner zodat die het kan bewaken. Waar je aan kan denken (waar ik iig over na had gedacht):quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:43 schreef Peacefulll het volgende:
![]()
![]()
Hopelijk valt het mee!quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:06 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Net eerste controle in ziekenhuis gehad. Onze dame is groot! Dus mag morgen een suikertest gaan doen 😒
Inderdaad. Golden hour, uitkloppen navelstreng, baby niet schoonmaken, allemaal dingen die al standaard waren volgens mijn verloskundigequote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:46 schreef LauriLynne het volgende:
Heel veel dingen die vaak in het bevalplan staan zijn gewoon standaard zorg tegenwoordig in Nederland mits medisch verantwoord in mijn ervaring. Denk aan golden hour en uitkloppen van de navelstreng enz. Die heb ik eruit gelaten zodat de aandacht uitging naar de voor mij belangrijkste zaken. Waar, wie erbij, wie mijn medische beslissingen neemt als ik daartoe niet in staat zou zijn geweest en dat indien mogelijk ik graag uitleg wil over het hoe en waarom van medische handelingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |