SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 3 september 2023 16:56 schreef Smart_ass het volgende:
Wooooow smartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O mijn god. Dit zijn twee streepjes toch? Ik heb mijn vriend weggestuurd om een extra test te halen.![]()
gefeliciteerd!!!!!
Dank je wel hiervoor! Je laatste zin is precies wat ik ook voel: dat we er allebei gezond uitkomen. Ik moet er echt niet aan denken dat er iets gebeurt en dat ik het mezelf de rest van mijn leven kwalijk neem. Ik vind jullie reacties heel verhelderend, ook het zo uitschrijven wat er dan door me heen gaat. Dank jullie wel hiervoorquote:Op maandag 4 september 2023 13:20 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel, want stond voor diezelfde keuze! Met J was ik zeker 35 uur met super zware rug weeen bezig, want ook een sterrenkijkertje (die begonnen om middernacht) en bleef steken op 9 cm toen zijn hartslag dipte en ze er een spoed keizersnede van maakten.
Tegen de tijd dat hij eruit was (vrijdag ochtend) was ik al sinds woensdag ochtend wakker en was lichamelijk en mentaal helemaal kapot.
Ik koos zelf niet voor borstvoeding. Maar ik kan zelf ook nauwelijks de eerste weken nog herinneren. Ik was zoveel aan het slapen!
Nu met E. wou ik het wel vaginaal proberen. Maar met 39+2 ging ik voor controle naar ziekenhuis. Ik voelde mij erg onwel, maar alles was gelukkig goed met E. , maar alles was ook nog volledig gesloten van binnen. En er brak bij mij iets mentaal, en wou haar toen zo snel mogelijk en veilig in mijn armen hebben. En toen geplande keizersnede ingeboekt voor drie dagen later.
Mijn ervaring was deze keer zo veel relaxer en meer rust. Nog wel spanning, maar veel minder. Geen gehaaste keizersnede, kon haar geboren zien worden. Wel veel pijn de eerste dag want ziekenhuis was niet goed met pijnstillers op tijd geven, maar eenmaal thuis zelf wel op juiste tijden. En de herstelling was veel sneller omdat ik mentaal en lichamelijk niet helemaal kapot was.
Doe wat goed voor jou voelt! Soms denk ik wel eens, wat als... Want ik zal nooit meer zwanger zijn (2 kids is goed voor ons!) en had het graag willen ervaren vaginaal. Maar we zijn beide gezond en dat is uiteindelijk het belangrijkste voor mij!
Spannend!! Hoe oud is je oudste?quote:Op maandag 4 september 2023 22:57 schreef Lovi het volgende:
Leuk wolfrolf!
Smartass, wow gefeliciteerd!
Spirit, ik wil ook graag een 3d echo laten maken tzt. Bij de eerste 2 nooit overwogen, maar bij de tweede zwangerschap zette de echoscopiste dit even aan tijdens een groeiecho en ik heb me toch genoten en vaak gekeken naar dat gezichtje. Dat wil ik dus zeker deze keer nog eens ervaren.![]()
Hier gister weer een goede echo met exact 10 weken. Veel regelzaken gedaan (opvang, kraamzorg, 13 en 20 weken echo gepland), alleen het bloedprikken voor de nipt nog, dat moest digitaal en bij inloggen kreeg ik de melding dat ik toch moet bellen.
De 13 weken echo heb ik pas over 4 weken, dat ging nog net kwa termijn. In die week ook pas weer naar de vk. In de tussentijd gaan we toch al het nieuws delen. Vooral ten opzichte van onze oudste vind ik het lastig om niets te zeggen.![]()
En mijn buik spreekt ook al voor zich, zeker na 19:00.
Bijna 6.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:44 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Spannend!! Hoe oud is je oudste?
Oh zo leuk!! Dan gaat hij/zij het echt bewust meemaken en staat je nog wat te wachten met die vragenquote:Op dinsdag 5 september 2023 19:25 schreef Lovi het volgende:
[..]
Bijna 6.Stelt overal vragen over en ik ben slecht in liegen dus dat is geen goede combinatie. Nog 5 dagen volhouden haha.
Gefeliciteerd perzikthee!
40 weken, zo spannend! En wat een mijlpaal is dat inderdaad. Geniet nog maar even van die kleine in je buik, heel binnenkort ben je weer helemaal “alleen” in je lichaam. Ik moest laatst zo huilen bij dat idee, hoewel ik tegelijkertijd niet kan wachtenquote:Op donderdag 7 september 2023 18:48 schreef Peacefulll het volgende:
Gefeliciteerd aan de nieuwe zwangeren![]()
![]()
Hier 40 weken vandaag! Mijlpaaltje wel hoorEne moment ben ik het zat, maar ik zwijmel ook nog wel een beetje bij de gedachte van laatste dagen, laatste keer zwanger, laatste dingetjes klaarmaken
Merk dat ik me ook een stuk fijner voel nu man en zoon weer op school/werk zijn
![]()
Hallo coconnetje
Ik ben wel wat meer moe en kan vooral 's nachts niet meer zo goed slapen, omdat voor mijn gevoel het zo warm blijft in de slaapkamer (volgens mijn partner niet, dus het ligt mogelijk echt aan mijn gevoel voor hitte). Maar gelukkig koelt het hier komende week weer af. Nog maar vier weken werken hier. Het einde van de zwangerschap komt steeds dichterbij.quote:Op zaterdag 9 september 2023 18:57 schreef Spirit82 het volgende:
Liggen jullie er ook helemaal af met deze hitte? Weet echt niet wat ik met mezelf aan moet 🥵
Ik ben er echt helemaal klaar meequote:Op zaterdag 9 september 2023 18:57 schreef Spirit82 het volgende:
Liggen jullie er ook helemaal af met deze hitte? Weet echt niet wat ik met mezelf aan moet 🥵
Echo's kan niet elke verloskundige zelf maken en ik begreep dat consult NIPT apart van de intake hoort (al "moest" dat bij ons na de termijnecho). Wij wisten bij de 2e al precies wat we wilden dus dat is toen wel met de intake besproken waardoor het een alles in 1 afspraak werd en de andere afspraak kwam te vervallen.quote:Op maandag 11 september 2023 11:58 schreef Myraela het volgende:
Ik weet ook niet precies waarom dingen niet gecombineerd worden, maar achja. Dinsdag de intake, woensdag consult NIPT en vrijdag de termijnecho.
En wanneer ga jij uit de kast?quote:Op maandag 11 september 2023 15:54 schreef Lovi het volgende:
Sterkte met deze hitte peacefull! Mocht de kleine nog even blijven zitten wordt de hitte in ieder geval snel minder extreem, want dit is wel erg erg heet ja.
Dat zijn idd wel een hoop afspraken Myraela.
Hier was alles gecombineerd. Ik zit bij een zelfstandige verloskundige. Vorige keer moest ik wel voor alle officiële echo's naar het ziekenhuis, maar nu heeft ze zelf de termijnecho gedaan. De medische echo's wel ergens anders.
Maar heel fijn ze maakt elke afspraak wel even een korte echo (vorige zwangerschap in ieder geval). Eerste afspraak was dan ook intake, echo en nipt info. Tweede was op een zondag met 10 weken zodat ze de verwijzingen voor haar vakantie door kon zetten (kon blijkbaar pas vanaf 10 weken na een goede echo).
Wij hebben het gisteren gedeeld met de kinderen en familie. Zo fijn![]()
Ben benieuwd hoe snel het rondgaat door de kinderen.
yes dan hebben we jackpotquote:Op maandag 11 september 2023 19:29 schreef Lovi het volgende:
HahaDacht al bijna dat jullie vergeten waren dat ik een kloon ben.
![]()
En Aure, om te voorkomen dat ik te herkenbaar werd heb ik een enkel feitje een beetje aangepast haha. Dus dat switchen kan ik me voorstellen. Ben benieuwd of de echte ik ertussen zit.![]()
Maar ik zal volgende week ergens uit de kast komen.
Wachten duurt laaangggg… maar hoe is het vandaag met je? Je hebt nu wel meldplicht elke dag hè hierquote:Op maandag 11 september 2023 11:46 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ik ben er echt helemaal klaar mee![]()
Ik heb het nog redelijk vol weten te houden, maar dat was vooral omdat het 's avonds en 's nachts nog wel wat afkoelde. Maar vannacht....
Janken. Nauwelijks geslapen.
Helpt niet mee dat iedereen waarmee ik redelijk tegelijk zwanger was, inmiddels bevallen is. Ook mijn beste vriendinnetjeVannacht is haar zoon geboren. Mega trots op haar, want t was geen makkie.
Maar damn, ik kan alleen maar janken van vermoeidheid. Lijk wel een klein kind. Ik wil ook...
Haha nou bij deze, meldquote:Op dinsdag 12 september 2023 17:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wachten duurt laaangggg… maar hoe is het vandaag met je? Je hebt nu wel meldplicht elke dag hè hier
Aan de ene kant jammer dat het misschien niet lukt om natuurlijk te bevallen, maar het lijkt me ook fijn te weten dat er een einddatum in zicht is. En er kan een hoop gebeuren in 4 dagen, dus ik zal voor je duimenquote:Op woensdag 13 september 2023 10:20 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Haha nou bij deze, meldNog steeds met baby in de buik, helaas. Gisteren controle gehad. Bmm was wel wat verweekt, maar nog geen ontsluiting. Ze heeft geprobeerd de boel een beetje open te porren, maar ze kwam er niet door. Dat zegt genoeg natuurlijk
![]()
Morgenmiddag mag ik nog een keer komen en gaan ze nog een poging doen. Als dat niet werkt hoop ik zaterdag nogmaals te mogen komen, anders vrees ik dat de geplande keizersnede maandag door gaatDat heeft niet mijn voorkeur.
He, dat zou dan wel weer jammer zijn Peace! Hopelijk helpt de afzwakking van temperatuur om je lijf wat rust en dus ruimte voor de bevalling te geven!quote:Op woensdag 13 september 2023 10:20 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Haha nou bij deze, meldNog steeds met baby in de buik, helaas. Gisteren controle gehad. Bmm was wel wat verweekt, maar nog geen ontsluiting. Ze heeft geprobeerd de boel een beetje open te porren, maar ze kwam er niet door. Dat zegt genoeg natuurlijk
![]()
Morgenmiddag mag ik nog een keer komen en gaan ze nog een poging doen. Als dat niet werkt hoop ik zaterdag nogmaals te mogen komen, anders vrees ik dat de geplande keizersnede maandag door gaatDat heeft niet mijn voorkeur.
Oef, ik vond dat vanaf 20 weken ook echt zo voelen. Alle testen en echo’s gehad en dan maar wachten… Aan de andere kant gaat de tijd achteraf gezien toch wel snel. Nog maar een paar weekjes te gaan..!quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:09 schreef Lovi het volgende:
Wat goed Myraela.![]()
Ik zit een beetje in niemandsland. Laatste echo is bijna 2 weken geleden de volgende duurt nog meer dan 2 weken. Vandaag wel bloed geprikt voor de nipt, maar verder is het vooral mijn buik die zich laat zien.
Peacefull ik duim voor een spontane start van de bevalling voor je.![]()
Heel erg veel succes alvast gewenst dan morgen!!quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:10 schreef Peacefulll het volgende:
Haha het enige wat rommelt nu is mijn maag![]()
Maar nee, nog steeds niks aan de gang hier. Strippen is ook niet gelukt. Er was nog geen verschil met dinsdag.
Dank je!quote:Op zondag 17 september 2023 16:07 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heel erg veel succes alvast gewenst dan morgen!!
quote:Op zondag 17 september 2023 16:59 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Dank je!Maar toch een kleine change of plans. Ik ben vanochtend opgenomen en heb nu een ballonnetje. Ik hoop heeeel erg dat het de komende dagen nog vaginaal lukt. Mocht het niet lukken dan ben ik in ieder geval al dichtbij om uiteindelijk toch de kz te doen. Maar de geplande van morgen is geannuleerd en ik hoop morgen of uiterlijk dinsdag onze kleine man vast te kunnen houden
Oooeeeehquote:Op zondag 17 september 2023 16:59 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Dank je!Maar toch een kleine change of plans. Ik ben vanochtend opgenomen en heb nu een ballonnetje. Ik hoop heeeel erg dat het de komende dagen nog vaginaal lukt. Mocht het niet lukken dan ben ik in ieder geval al dichtbij om uiteindelijk toch de kz te doen. Maar de geplande van morgen is geannuleerd en ik hoop morgen of uiterlijk dinsdag onze kleine man vast te kunnen houden
Ja dat wisten we alquote:Op maandag 18 september 2023 19:08 schreef Nolita het volgende:
Ik ben Lovi @:SQ @:Aure![]()
Dus 12 weken zwanger van ons 3de kindje, wachtend op de uitslag van de nipt en de 13 weken echo over 2 weken. Spannend weer allemaal.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:40 schreef Nanukerst het volgende:
Ik mag me hier ook melden.Bijna 7 weken nu, kind #4, maandag 1ste echo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |