abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210430333
Gefeliciteerd @Debsterr , daar is jullie meisje dan O+. En ik ben fan van haar naam :D.
pi_210432635
Gefeliciteerd @Debsterr wat fijn dat jullie meisje er nu is O+. Heel veel geluk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210454355
Kom hier voorzichtig weer om het hoekje kijken. Afgelopen zaterdag had ik een positieve zwangerschapstest in handen ben ongeveer rond de 5 weken O+

Bijna een jaar geleden ook alleen eindigde dat helaas in een miskraam. Merk dat ik het echt doodeng vindt !
Hopelijk gaat de tijd een beetje snel 13 sept hebben we de 1e echo... Duim me suf op goed nieuws
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_210454813
Alvast voorzichtig gefeliciteerd en welkom!
pi_210462324
Gefeliciteerd Ereshkigal!
Zonder miskraam geschiedenis is het al spannend, dus laat staan met. Ik duim met je mee!
pi_210462835
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 07:10 schreef Lovi het volgende:
Gefeliciteerd Ereshkigal!
Zonder miskraam geschiedenis is het al spannend, dus laat staan met. Ik duim met je mee!
Helaas hebben we bij de oudste ook echt een helse zwangerschap en bevalling gehad(bloedingen, slechte uitslag bloeduitslag 12 weken echo, vruchtwaterpunctie, groei achterstand en uiteindelijk spoed keizersnede met 35 weken) dus ik vind er sowieso weinig aan...maar dat wachten en die onzekerheid is echt vreselijk. Maar goed volgens mij kan iedereen die eerste weken wel voorbij kijken
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_210469805
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:00 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]
Helaas hebben we bij de oudste ook echt een helse zwangerschap en bevalling gehad(bloedingen, slechte uitslag bloeduitslag 12 weken echo, vruchtwaterpunctie, groei achterstand en uiteindelijk spoed keizersnede met 35 weken) dus ik vind er sowieso weinig aan...maar dat wachten en die onzekerheid is echt vreselijk. Maar goed volgens mij kan iedereen die eerste weken wel voorbij kijken
Nou dat is het inderdaad, de eerste periode van een zwangerschap is eigenlijk helemaal niet leuk. Toch gefeliciteerd! Ik duim met je mee
pi_210469814
Hier de 12 weken bereikt en een goede termijnecho gehad. Vond het toch weer heel spannend! Blij mee
pi_210478877
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 21:49 schreef _Lily_ het volgende:
Hier de 12 weken bereikt en een goede termijnecho gehad. Vond het toch weer heel spannend! Blij mee
Fijn dat heb je er weer op zitten en een goede termijnecho super fijn.
Ik leefde echt naar bepaalde "datums" toe 1e echo, 12 weken, 20 weken, 24 weken, 35 weken en dan vond ik het wel prima 😉 merk dat dat nog niet veel anders is
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_210487348
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:48 schreef Ereshkigal het volgende:
Kom hier voorzichtig weer om het hoekje kijken. Afgelopen zaterdag had ik een positieve zwangerschapstest in handen ben ongeveer rond de 5 weken O+

Bijna een jaar geleden ook alleen eindigde dat helaas in een miskraam. Merk dat ik het echt doodeng vindt !
Hopelijk gaat de tijd een beetje snel 13 sept hebben we de 1e echo... Duim me suf op goed nieuws
Wat spannend weer Eresh! Sttat mij iets bij dat je voor de oudste twee wat hulp hebt gehad toch? Deze zwangerschap ook weer of toch spontaan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 21:49 schreef _Lily_ het volgende:
Fijn Lily, ook weer een spannende mijlpaal! O+

Ik ben inmiddels 39 weken zwanger! Langer dan bij M (hij werd gehaald met 38+6). Op zich mag ik niet klagen, behalve dat ik veeeeel meer nog wil doen, maar het lichamelijk echt niet meer kan }:| Manlief is weer werken en M gaat maandag weer naar school. Ben ook wel toe aan even wat dagen zonder extra mensen om mij heen.
Ben benieuwd wanneer de kleine zich komt melden O+
pi_210496735
Spannend! Nog even genieten van de rust om je heen in de aankomende dagen. ;)

Ik heb gister m’n geboorteplan gemaakt in een opwelling. Kan ik die ook weer afstrepen. :P

Verder heb ik heel veel last van harde buiken. Moet rustiger aan doen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan met nog twee kindjes thuis. Nog 3 maanden te gaan.. 😅
Protège moi de mes désirs.
pi_210501561
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 15:10 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Wat spannend weer Eresh! Sttat mij iets bij dat je voor de oudste twee wat hulp hebt gehad toch? Deze zwangerschap ook weer of toch spontaan?
[..]
Fijn Lily, ook weer een spannende mijlpaal! O+

Ik ben inmiddels 39 weken zwanger! Langer dan bij M (hij werd gehaald met 38+6). Op zich mag ik niet klagen, behalve dat ik veeeeel meer nog wil doen, maar het lichamelijk echt niet meer kan }:| Manlief is weer werken en M gaat maandag weer naar school. Ben ook wel toe aan even wat dagen zonder extra mensen om mij heen.
Ben benieuwd wanneer de kleine zich komt melden O+
Klopt dat heb je goed onthouden. Bij de oudste alleen hormoon spuiten bij de jongste iui. Dit is een spontane zwangerschap. We hebben zo 4 jaar geleden nog wel een tijd in het ziekenhuis gelopen maar het lukte niet, onze relatie stond op losse schroeven dus toen hebben we gezegd nee dan gaan we niet verder en genieten we van wat we hebben. Wel altijd de wens gehouden dus nooit geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. Vorig jaar begin augustus dus 1e keer spontaan zwanger dat werd een miskraam nu weer spontaan bijna een jaar later...

Wij mogen morgen tussendoor komen voor een echo, ik heb wederom wat bruinverlies en nadat ik even flink pissig werd aan de telefoon ik snap dat het geen garantie geeft dat we misschien nog niet zoveel zien maar ga niet vertellen dat het onmogelijk is want ik heb bij de oudste een echo gehad waarbij ik nog priller zwanger was....we wachten maar af
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_210522420
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O mijn god. Dit zijn twee streepjes toch? Ik heb mijn vriend weggestuurd om een extra test te halen.
  zondag 3 september 2023 @ 17:00:14 #214
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210522479
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 16:56 schreef Smart_ass het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O mijn god. Dit zijn twee streepjes toch? Ik heb mijn vriend weggestuurd om een extra test te halen.
Ja, heel duidelijk :D Gefeliciteerd? :D
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  zondag 3 september 2023 @ 17:01:39 #215
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210522503
quote:
SPOILER
Overduidelijk :D
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_210522818
Wauw dit moet eventjes bezinken. Ik weet uit ervaring natuurlijk dat één keer genoeg kan zijn maar ik had er niet op gerekend :@ :'( . Mijn beste vriendin gaat in mei trouwen en dit zou betekenen dat ik in mei uitgerekend ben dus ik voel me vooral enorm schuldig maar ik voel me ook schuldig dat schuldgevoel nu overheerst ipv blijdschap.. maarrrrr ik ben ook toch stiekem ook wel erg blij O+
  zondag 3 september 2023 @ 17:20:06 #217
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210522845
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 17:17 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw dit moet eventjes bezinken. Ik weet uit ervaring natuurlijk dat één keer genoeg kan zijn maar ik had er niet op gerekend :@ :'( . Mijn beste vriendin gaat in mei trouwen en dit zou betekenen dat ik in mei uitgerekend ben dus ik voel me vooral enorm schuldig maar ik voel me ook schuldig dat schuldgevoel nu overheerst ipv blijdschap.. maarrrrr ik ben ook toch stiekem ook wel erg blij O+
Ik was twee dagen na de bruiloft van mijn beste vriendin uitgerekend. Voelde ik me ook heel schuldig over, maar ik kon uiteindelijk gelukkig in ieder geval bij de ceremonie zijn. Gewoon kijken hoe je je tzt voelt.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  zondag 3 september 2023 @ 20:15:49 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_210524519
Smart gaat voor 3 under 4 *O* heldin! Gefeliciteerd O+
disclaimer
  zondag 3 september 2023 @ 20:20:53 #219
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210524600
Oei :D . Maar gefeliciteerd! Hoe oud is je jongste dan?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 3 september 2023 @ 20:23:42 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_210524641
Volgens mij is die net 1 geworden? En de oudste is even oud als mijn baby, bijna 3?
disclaimer
pi_210524683
Bedankt :D :'(
De jongste is afgelopen maand 1 geworden en oudste wordt eind deze maand 3 inderdaad. Heb werkelijk geen idee hoe we dat gaan doen want ik vind het met deze twee al druk :') . We gaan het meemaken :P.
pi_210524759
Morgenmiddag pret echo om erachter te komen of we een jongen of meisje krijgen :)

spannend!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_210524773
quote:
SPOILER
Very much so!

Van harte gefeliciteerd :D
pi_210525074
quote:
7s.gif Op zondag 3 september 2023 20:34 schreef wolfrolf het volgende:
Morgenmiddag pret echo om erachter te komen of we een jongen of meisje krijgen :)

spannend!
Ah wat leuk!
pi_210525183
quote:
17s.gif Op zondag 3 september 2023 17:01 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Overduidelijk :D
Hoe gaat het met de verse mama???
Sarcasme. Herken het.
pi_210525242
Vorige week hebben we een 3D echo gehad. Ik twijfelde een beetje of het toegevoegde waarde voor mezelf had, we deden het vooral voor de oma’s, maar ik ben helemaal verliefd nu ik haar gezichtje gezien heb O+ wat is dat bijzonder!! O+ Ze lijkt ook echt op mijn oudste toen ze pas geboren was, precies dezelfde uitdrukking en vorm O+

Woensdag hadden we nog een echo in het zkh voor de placenta ligging ivm geplande keizersnede en die ligt helemaal goed. Nu ik de grens van 30 weken over ben, begin ik wel steeds meer te twijfelen aan de keizersnede. Komt iemand dit bekend voor? De eerste was een spoedkeizersnede en ik was toen gewoon helemaal op, dat wil ik niet meer. Daardoor ging de keizersnede als een waas langs me heen, maar nu zal ik alles mee krijgen en ik vind dat toch wel een heel spannend idee.. Ergens hoop ik dat ze zichzelf eerder aandient en dan kijken of het vordert…
Sarcasme. Herken het.
pi_210525580
Gefeliciteerd smartass!
Oef de 3e in korte tijd? Respect! En toch ook mooi

Gaat het goed met je? Schrik, blijdschap, andere emoties?
pi_210526223
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:11 schreef Spirit82 het volgende:
Woensdag hadden we nog een echo in het zkh voor de placenta ligging ivm geplande keizersnede en die ligt helemaal goed. Nu ik de grens van 30 weken over ben, begin ik wel steeds meer te twijfelen aan de keizersnede. Komt iemand dit bekend voor? De eerste was een spoedkeizersnede en ik was toen gewoon helemaal op, dat wil ik niet meer. Daardoor ging de keizersnede als een waas langs me heen, maar nu zal ik alles mee krijgen en ik vind dat toch wel een heel spannend idee.. Ergens hoop ik dat ze zichzelf eerder aandient en dan kijken of het vordert…
Ja, herkenbaar! Maar bij mij was de twijfel snel weg omdat ik bijna een paniekaanval kreeg toen de arts in het zh begon over “mochten de weeën toch spontaan beginnen op een datum voordat we de keizersnede hebben gepland”.
Natuurlijk is het spannend, maar het heeft voor mij persoonlijk wel een hoop goed gemaakt omdat ik nu ook de spoedsituatie bij m’n oudste beter een plek kon geven. Vooral door te ervaren hoe het ook kan: rustig, relaxed, met mensen die fijn tegen je praten in plaats van alleen maar bezig zijn met dat de baby eruit MOET.
pi_210526230
Gefeliciteerd @Smart_ass! O+
pi_210526233
Dankjewel Lily! Toch nog wel vooral schuldgevoel door die bruiloft :@. Ze is mijn beste vriendin en ik ben één van de getuigen.. Ik weet dus echt niet hoe ik dit nieuws aan haar ga brengen. Zal ook eens overleggen met de vk wat aan- en afgeraden wordt mbt vliegen met een newborn, maar ik kan me voorstellen dat vliegen met een 2/3 week oude baby niet per se aangeraden wordt. Verder ook erg blij hoor O+. We wilden eigenlijk sowieso wel een derde, alleen niet per se zo snel alweer :P.

Hoe voel jij je?
pi_210526273
quote:
Vorige week hebben we een 3D echo gehad. Ik twijfelde een beetje of het toegevoegde waarde voor mezelf had, we deden het vooral voor de oma’s, maar ik ben helemaal verliefd nu ik haar gezichtje gezien heb O+ wat is dat bijzonder!! O+ Ze lijkt ook echt op mijn oudste toen ze pas geboren was, precies dezelfde uitdrukking en vorm O+

Wat is de reden dat je het niet vaginaal wil proberen? Ben je bang voor hetzelfde verloop? Is daar een hogere kans op ook? Ik heb zelf voor de tweede voor een keizersnede gekozen en daar eigenlijk niet aan getwijfeld dus wat dat betreft niet herkenbaar voor mij.
  maandag 4 september 2023 @ 03:36:54 #232
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210527051
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:06 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Hoe gaat het met de verse mama???
Goed O+! Dit is de leven hoor, ze is zo lief en leuk en schattig. En laat ons nog redelijk slapen (deze nacht wat minder haha), maar bovenal groeit goed en is een tevreden baby :).
  maandag 4 september 2023 @ 03:38:38 #233
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210527052
quote:

Leuk he dat 3D? Vooral als je dan gelijkenissen met je andere kind ziet O+ lijkt me heel bijzonder!
pi_210527064
quote:
17s.gif Op maandag 4 september 2023 03:36 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Goed O+! Dit is de leven hoor, ze is zo lief en leuk en schattig. En laat ons nog redelijk slapen (deze nacht wat minder haha), maar bovenal groeit goed en is een tevreden baby :).
Fijn dat het zo goed gaat debster! En dat ze gezond, veilig en wel in je armen ligt
pi_210527069
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:38 schreef Smart_ass het volgende:
Dankjewel Lily! Toch nog wel vooral schuldgevoel door die bruiloft :@. Ze is mijn beste vriendin en ik ben één van de getuigen.. Ik weet dus echt niet hoe ik dit nieuws aan haar ga brengen. Zal ook eens overleggen met de vk wat aan- en afgeraden wordt mbt vliegen met een newborn, maar ik kan me voorstellen dat vliegen met een 2/3 week oude baby niet per se aangeraden wordt. Verder ook erg blij hoor O+. We wilden eigenlijk sowieso wel een derde, alleen niet per se zo snel alweer :P.

Hoe voel jij je?
Ah ja ik snap het! Ik zou t wel begrijpen hoor, als het mijn beste vriendin was. Ik had backup getuigen haha. Ik ben vlak na Corona tijd getrouwd en je moest altijd rekening houden met afzeggingen omdat je toen nog in isolatie moest als je het had. Dat waren uiteindelijk helaas 5 goede vrienden/familie (van de 70)

En je kan de natuur niet plannen! De baby komt wanneer hij wil. Ik zou al applaudisseren als je met zo’n vers kleintje de moeite zou nemen om te komen.

Gaat hier wel goed, dit is m’n 3e zwangerschap en ik fiets er lichamelijk weer doorheen. Nauwelijks misselijk
Ik heb maar 1 probleem en dat is dat ik vreselijk slecht slaap. Dat heb ik van mezelf al een beetje en tijdens al m’n zwangerschappen is het 10x zo erg. Alsof ik al 9 maanden ver ben. Ik haal maar 5-6 uur per nacht dus ben doodop

Ook dit tijdstip weer. M’n bijna-peuter slaapt als een Roosje en toch spook ik rond
pi_210527080
quote:

Ik herken het (helaas) niet, ik ben bij de eerste ingeleid en ben daarna vaginaal bevallen zonder al teveel moeite. Ik heb nu nog geen specifieke gedachten over de 2e bevalling behalve dat ik licht gespannen ben voor de pijn (meer dan ik was bij de eerste. Je weet nu door welk toilet je gespoeld gaat worden haha)

Ik herken het wel van vriendinnen die een traumatische ervaring hadden bij hun bevalling. Meestal idd vanwege spoedsituatie of controle verliezen. Sommigen hebben dan stress omdat ze eea willen plannen om het eerdere te voorkomen. Wat is de reden van de keizersnede?
pi_210527543
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 22:41 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Wat is de reden dat je het niet vaginaal wil proberen? Ben je bang voor hetzelfde verloop? Is daar een hogere kans op ook? Ik heb zelf voor de tweede voor een keizersnede gekozen en daar eigenlijk niet aan getwijfeld dus wat dat betreft niet herkenbaar voor mij.
De gynaecoloog gaf me 70% kans dat vaginaal bevallen nu wel lukt. Ik ben bang dat ik van voor tot achter uitscheur en niet meer hetzelfde zal zijn down there, dat er iets met de baby gebeurt omdat het te lang duurt, dat het weer een spoedkeizersnede wordt en dat ik weer helemaal gesloopt aan het leven met een verse baby zal beginnen, net als bij de eerste. En dat ik last kan krijgen van verzakkingen en andere ellende. De keizersnede lijkt dus de meest veilige keuze voor mij, rationeel gezien.
Sarcasme. Herken het.
pi_210527643
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 04:43 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik herken het (helaas) niet, ik ben bij de eerste ingeleid en ben daarna vaginaal bevallen zonder al teveel moeite. Ik heb nu nog geen specifieke gedachten over de 2e bevalling behalve dat ik licht gespannen ben voor de pijn (meer dan ik was bij de eerste. Je weet nu door welk toilet je gespoeld gaat worden haha)

Ik herken het wel van vriendinnen die een traumatische ervaring hadden bij hun bevalling. Meestal idd vanwege spoedsituatie of controle verliezen. Sommigen hebben dan stress omdat ze eea willen plannen om het eerdere te voorkomen. Wat is de reden van de keizersnede?
De eerste bevalling voelde idd heel naar en het hele verhaal deel ik liever niet. De uiteindelijke reden weet ik ook niet, alleen dat ik al 3 dagen bezig was en ze bleek een sterrenkijkertje te zijn waardoor ik op 9,5 cm bleef hangen. Maar dat hele traject naar de keizersnede toe was traumatisch. Ik was gewoon helemaal op toen ze eindelijk geboren was en heb zoveel pijn gehad, en toen begon natuurlijk het voeden en kolven etc. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik bij kon komen van alles en heb eigenlijk geen herinneringen aan de eerste weken of überhaupt de babytijd van mijn oudste. Dus dat is de voornaamste reden: ik wil niet met een enorme achterstand beginnen.
Sarcasme. Herken het.
pi_210527660
quote:
17s.gif Op maandag 4 september 2023 03:36 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dat klinkt inderdaad echt heel erg fijn O+ Genieten!
Sarcasme. Herken het.
  maandag 4 september 2023 @ 09:07:55 #240
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210527888
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 08:35 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
De eerste bevalling voelde idd heel naar en het hele verhaal deel ik liever niet. De uiteindelijke reden weet ik ook niet, alleen dat ik al 3 dagen bezig was en ze bleek een sterrenkijkertje te zijn waardoor ik op 9,5 cm bleef hangen. Maar dat hele traject naar de keizersnede toe was traumatisch. Ik was gewoon helemaal op toen ze eindelijk geboren was en heb zoveel pijn gehad, en toen begon natuurlijk het voeden en kolven etc. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik bij kon komen van alles en heb eigenlijk geen herinneringen aan de eerste weken of überhaupt de babytijd van mijn oudste. Dus dat is de voornaamste reden: ik wil niet met een enorme achterstand beginnen.
Dat klinkt idd niet als een lekkere start… snap de overweging wel.
  maandag 4 september 2023 @ 13:20:48 #241
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210529669
quote:

[..]

Ik snap je gevoel, want stond voor diezelfde keuze! Met J was ik zeker 35 uur met super zware rug weeen bezig, want ook een sterrenkijkertje (die begonnen om middernacht) en bleef steken op 9 cm toen zijn hartslag dipte en ze er een spoed keizersnede van maakten.

Tegen de tijd dat hij eruit was (vrijdag ochtend) was ik al sinds woensdag ochtend wakker en was lichamelijk en mentaal helemaal kapot.

Ik koos zelf niet voor borstvoeding. Maar ik kan zelf ook nauwelijks de eerste weken nog herinneren. Ik was zoveel aan het slapen!

Nu met E. wou ik het wel vaginaal proberen. Maar met 39+2 ging ik voor controle naar ziekenhuis. Ik voelde mij erg onwel, maar alles was gelukkig goed met E. , maar alles was ook nog volledig gesloten van binnen. En er brak bij mij iets mentaal, en wou haar toen zo snel mogelijk en veilig in mijn armen hebben. En toen geplande keizersnede ingeboekt voor drie dagen later.

Mijn ervaring was deze keer zo veel relaxer en meer rust. Nog wel spanning, maar veel minder. Geen gehaaste keizersnede, kon haar geboren zien worden. Wel veel pijn de eerste dag want ziekenhuis was niet goed met pijnstillers op tijd geven, maar eenmaal thuis zelf wel op juiste tijden. En de herstelling was veel sneller omdat ik mentaal en lichamelijk niet helemaal kapot was.

Doe wat goed voor jou voelt! Soms denk ik wel eens, wat als... Want ik zal nooit meer zwanger zijn (2 kids is goed voor ons!) en had het graag willen ervaren vaginaal. Maar we zijn beide gezond en dat is uiteindelijk het belangrijkste voor mij!
pi_210530310
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 08:23 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
De gynaecoloog gaf me 70% kans dat vaginaal bevallen nu wel lukt. Ik ben bang dat ik van voor tot achter uitscheur en niet meer hetzelfde zal zijn down there, dat er iets met de baby gebeurt omdat het te lang duurt, dat het weer een spoedkeizersnede wordt en dat ik weer helemaal gesloopt aan het leven met een verse baby zal beginnen, net als bij de eerste. En dat ik last kan krijgen van verzakkingen en andere ellende. De keizersnede lijkt dus de meest veilige keuze voor mij, rationeel gezien.
Ik begrijp je gedachtengang heel goed hoor! Het is en blijft een lastige keuze want je weet gewoon niet hoe het bij een volgende bevalling gaat lopen. Het zou weer in een keizersnede kunnen eindigen maar het kan deze keer net zo goed vlot en probleemloos verlopen. Uiteindelijk moet je doen wat voor jou zelf het prettigste voelt.
  maandag 4 september 2023 @ 15:05:54 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_210530452
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 14:50 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ik begrijp je gedachtengang heel goed hoor! Het is en blijft een lastige keuze want je weet gewoon niet hoe het bij een volgende bevalling gaat lopen. Het zou weer in een keizersnede kunnen eindigen maar het kan deze keer net zo goed vlot en probleemloos verlopen. Uiteindelijk moet je doen wat voor jou zelf het prettigste voelt.
"mag" jij eigenlijk nog een keer? Na 2 keizersnedes enzo? Of is dat alweer achterhaald?
disclaimer
pi_210530677
Volgens mij kan het wel als je een gynaecoloog/vk vindt die je daarbij wil begeleiden. Maar ik geloof niet dat er hier veel zijn die dat aandurven. Na één keizesnede nog wel (maar ook niet iedereen) maar na twee zijn ze helemaal lastig te vinden.
  maandag 4 september 2023 @ 15:57:03 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_210530871
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 15:31 schreef Smart_ass het volgende:
Volgens mij kan het wel als je een gynaecoloog/vk vindt die je daarbij wil begeleiden. Maar ik geloof niet dat er hier veel zijn die dat aandurven. Na één keizesnede nog wel (maar ook niet iedereen) maar na twee zijn ze helemaal lastig te vinden.
Ik doelde eigenlijk op überhaupt alweer zo snel zwanger worden na 2 keizersnedes :D dat je niet vaginaal mag proberen daar ging ik al van uit.
disclaimer
  maandag 4 september 2023 @ 16:07:37 #246
208890 June.
Seriously?
pi_210530978
quote:

[..]
Je kunt ook kijken of het spontaan op gang komt tot een bepaalde termijn en zo niet, dan ze dan alsnog een keizersnede plannen. Mijn eerste werd een semispoed keizersnede na een inleiding. De tweede ben ik vaginaal bevallen (ook na inleiding, maar alleen met ballon). Na die ballon kwamen de weeën spontaan opgang en die waren zoveel beter op te vangen. Ging ook een stuk sneller dan bij m'n eerste. Dus het hoeft echt niet hetzelfde te gaan als je eerste, helemaal niet als je al tot zover ontsluiting bent gekomen.

SPOILER
Shine bright like a diamond.
pi_210531066
Oh op die manier :P. Na mijn tweede keizersnede heb ik aan de gynaecoloog gevraagd of ze een eventuele derde keizersnede aan zou durven en ze zei dat het er prima uitzag en ik toen verder ook weinig/geen verklevingen had enzo.

Schijnt super persoonlijk te zijn. Er zijn vrouwen die drie, vier, vijf, zelfs zelfs keizersnedes hebben gehad zonder noemenswaardige problemen maar ook bij wie ze het na de tweede afraden. Ik was niet van plan zo snel alweer zwanger te worden maar aan de andere kant, Blossom is 1 nu. Het is niet zo dat ik 3 maanden na mijn keizersnede alweer zwanger ben ofzo :D.
  maandag 4 september 2023 @ 16:35:44 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_210531284
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 16:13 schreef Smart_ass het volgende:
Oh op die manier :P. Na mijn tweede keizersnede heb ik aan de gynaecoloog gevraagd of ze een eventuele derde keizersnede aan zou durven en ze zei dat het er prima uitzag en ik toen verder ook weinig/geen verklevingen had enzo.

Schijnt super persoonlijk te zijn. Er zijn vrouwen die drie, vier, vijf, zelfs zelfs keizersnedes hebben gehad zonder noemenswaardige problemen maar ook bij wie ze het na de tweede afraden. Ik was niet van plan zo snel alweer zwanger te worden maar aan de andere kant, Blossom is 1 nu. Het is niet zo dat ik 3 maanden na mijn keizersnede alweer zwanger ben ofzo :D.
Klopt, maar voor zover ik weet moet je sowieso minimaal 1 jaar wachten met opnieuw zwanger worden. Maar goed, daar heb je je precies aan gehouden dus 8-)
disclaimer
pi_210531315
Na mijn eerste zeiden ze 9 maanden :P.
pi_210532894
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')