Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!De enige echte.
Waarom niet een tr.twitter.com voor Turkije, een cn.twitter.com voor china, etc?quote:Op maandag 26 juni 2023 10:34 schreef Rnie het volgende:
Ben er nog steeds van overtuigd dat Twitter in de toekomst op de een of andere manier een europese variant, in de vorm van een eu.twitter.com, krijgt.
Ik denk dat dat voor de toekomst echt geen gek idee is. Maar vanuit technisch oogpunt denk ik dat dat op dit moment iets teveel van het goede is.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom niet een tr.twitter.com voor Turkije, een cn.twitter.com voor china, etc?
Maar China, Turkije enzo hebben ook hun eigen wetgeving. Zo herinner ik me dat er rondom de verkiezing in Turkije wat gemodereerd werd, omdat de regering van Turkije dat wilde. Hoe is dit dan anders?quote:Op maandag 26 juni 2023 10:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor de toekomst echt geen gek idee is. Maar vanuit technisch oogpunt denk ik dat dat op dit moment iets teveel van het goede is.
Deze verplichte technische fratsen zijn dan natuurlijk gebaseerd op hetgeen de EU graag zou willen zien, niet wat Musk per definitie wilt.
Dat was een specifiek voorbeeld wat technisch gezien vrij makkelijk te modereren valt. Mocht Turkije dagelijks met het vingertje wijzen naar de globale regels, die in hun optiek dan niet kloppen/mogen (en daar sancties tegenover zetten zoals de EU dat nu doet), dan zou het hele andere koek zijn.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar China, Turkije enzo hebben ook hun eigen wetgeving. Zo herinner ik me dat er rondom de verkiezing in Turkije wat gemodereerd werd, omdat de regering van Turkije dat wilde. Hoe is dit dan anders?
Op gewone browsers ook hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:45 schreef superniger het volgende:
Man man man.
Twitter is nu compleet kapot op mobile browsers. Constant een redirect naar hun inlog pagina.
Er is al mastodon voor alle extreemlinkse lui.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:34 schreef Rnie het volgende:
Ben er nog steeds van overtuigd dat Twitter in de toekomst op de een of andere manier een europese variant, in de vorm van een eu.twitter.com, krijgt.
Wat is normaal links volgens jou?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Er is al mastodon voor alle extreemlinkse lui.
Waarom in godsnaam al die moeite doen als je ook een simpel burner/lurk accountje kan aanmaken? Ik snap dat soort dingen echt nietquote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:21 schreef IndoorKite het volgende:
Nitter is nog steeds een optie voor degenen die geen twitter account (willen) hebben maar nog steeds tweets willen lezen.
https://nederland.unofficialbird.com/about
https://github.com/zedeus/nitter/wiki/Instances
Browser bookmarks gebruiken om mensen te blijven "volgen".
Voorbeeld gebruik:
Ik zit bijv. op de instance nederland.unofficialbird.com, dus als ik bijv. iets van kylegriffin1 wil lezen is het via deze url constructie:
https://nederland.unofficialbird.com/kylegriffin1
Zit ook een add-on voor Firefox (Nitter Redirect) om automatisch alle twitter links te redirecten naar een van de zelf gekozen nitter instance. Dus mocht een instance uitvallen kan je met 1 wijziging weer alles volgen.
Nee joh, dan niet lezen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:19 schreef Korenfok het volgende:
Ik als niet lid, kan nu geen twitter posts meer zien. Eens kijken hoelang ze dit gaan volhouden of zullen mensne als mij eerder over stag zijn en toch een lurk account gaan aanmaken?
Nog niet misschien, voor die ene keer per week dat ik op Twitter kijk ga ik geen account aanmaken. Musk kan me de boom in, dan maar geen Twitter.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 14:19 schreef Korenfok het volgende:
Ik als niet lid, kan nu geen twitter posts meer zien. Eens kijken hoelang ze dit gaan volhouden of zullen mensne als mij eerder over stag zijn en toch een lurk account gaan aanmaken?
Alleen leeft twitter vooralsnog voornamelijk van adverteerders en die zullen er toch ook wat van vinden als hun bereik even wordt gereduceerd als noodmaatregel.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Met de komst van AI is een tijdperk aangebroken waar data goud waard is. Twitter en Reddit zijn de meest waardevolle bronnen hiervoor en ze zouden gek zijn als ze het gratis zouden weggeven als ze er ook miljoenen/miljarden voor kunnen krijgen.
AI startups hebben het geld daarvoor niet en gaan scrapen.
Voor het standpunt van beide partijen is wel begrip op te brengen
Een tijdelijke noodstoring om het scrapen tegen te gaan. Alles volgens het plan van Musk.quote:
Hoe is dit te rijmen met het bericht dat de inlogverplichting tijdelijk zou zijn? Is het scrapen van data voor AI-doeleinden ook tijdelijk dan?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Met de komst van AI is een tijdperk aangebroken waar data goud waard is. Twitter en Reddit zijn de meest waardevolle bronnen hiervoor en ze zouden gek zijn als ze het gratis zouden weggeven als ze er ook miljoenen/miljarden voor kunnen krijgen.
AI startups hebben het geld daarvoor niet en gaan scrapen.
Voor het standpunt van beide partijen is wel begrip op te brengen
Wat is ‘scrapen’ 🙃quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Een tijdelijke noodstoring om het scrapen tegen te gaan. Alles volgens het plan van Musk.
Het kopiëren van de inhoud van een website door derden, bijvoorbeeld ten behoeve van het trainen van een AI.quote:
Geautomatiseerd de inhoud van websites verzamelen.quote:
Twitter past ook helemaal niet in het straatje van Musk in mijn ogen. Zijn overige bedrijven zijn allemaal "moonshot" projecten. Twitter is gewoon een dan de vele social media bedrijven en niet bepaald één van de meest succesvolle. Er is niets potentieel revolutionairs aan Twitter.quote:
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:16 schreef Perrin het volgende:
Ja zo is het wel snel gedaan met je platform.
Dit zou impliceren, dat ik minder tijd op het platform zal doorbrengen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:14 schreef Perrin het volgende:
Haha, Musk heeft rate limits ingesteld, je mag maar een x aantal tweets per dag lezen. 600 als je gratis user bent, 6000 als je betaalt. Grapjas.
[ afbeelding ]
Het probleem van veel pageloads op het platform lost ie hiermee wel op..quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit zou impliceren, dat ik minder tijd op het platform zal doorbrengen.
Nou dan duurt het niet lang of ik vertrek op Twitter.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:14 schreef Perrin het volgende:
Haha, Musk heeft rate limits ingesteld, je mag maar een x aantal tweets per dag lezen. 600 als je gratis user bent, 6000 als je betaalt. Grapjas.
[ afbeelding ]
Nope, dit is Elon zijn nieuwe plan om mensen te laten betalen voor Twitter.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nou dan duurt het niet lang of ik vertrek op Twitrer.![]()
Ik ging er vanuit dat er momenteel al uren lang een storing was.
Het is niet down. Dit is expres zoquote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik was onder de indruk dat het down EN limited was. Maar het lijkt dus alleen down te zijn?
Je hebt teveel tweets gelezen en bent klaar voor vandaagquote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:43 schreef Maver24 het volgende:
Mijn twitter werkt al heel de dag niet op mobiel app. Kan geen tweets laden
Het werkt prima. Je betaalt alleen niet. Je mag 600 tweets per dag lezen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:43 schreef Maver24 het volgende:
Mijn twitter werkt al heel de dag niet op mobiel app. Kan geen tweets laden
Scrollen, denk ik.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:45 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af wat 'een tweet lezen' precies is.
Is dat ook scrollen? Of is dat daadwerkelijk op een tweet klikken?
Volgens mij als ie in beeld is. Gaat iig erg rap. Onbetaald account is genoeg voor een kwartier twitter lezen, betaalde accounts misschien een uur of twee.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:45 schreef capricia het volgende:
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Scrollen, denk ik.
En dan is 600 tweets helemaal niks.
Nou daar zit ik bij lange na niet aanquote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het werkt prima. Je betaalt alleen niet. Je mag 600 tweets per dag lezen.
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:45 schreef capricia het volgende:
Even 10 min scrollen door je timeline en je budget is foetsie.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:48 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nou daar zit ik bij lange na niet aan
Ja nee ik bedoelde alleen limitedquote:
Conclusie:quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:49 schreef Jane het volgende:
Even proberen of ik nog wel een tweet kan plaatsen, nu ik door mijn limiet heen ben. En of ik hem dan zelf nog kan zien.
BRB.
Netto kunnen veel minder mensen hem ook zien natuurlijk, iedereen is rap door zijn budget heen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Conclusie:
Ik kan nog wel tweeten, anderen kunnen het ook zien, maar zelf zie ik niks meer. Geen enkele tweet die ik ooit geplaatst heb.
Maar als iemand die tweet liked, zie ik hem wel in mijn notifications en kan ik dus ook de tweet zien.
Maakt het meteen een stuk minder interessant voor journalisten en andere content creators.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Netto kunnen veel minder mensen hem ook zien natuurlijk, iedereen is rap door zijn budget heen.
Ik gok dat als dit voortduurt heel veel mensen helemaal met Twitter ophouden. Ik ga zelf iig zeker niet zitten wachten tot ik weer eens een tweetje mag kijken.
Het zal wel flink zijn toegenomen sinds de API zo duur is geworden. Maar dan nog, hoe is dit een tijdelijk fenomeen? Het is de realiteit van het runnen van een grote website dat je veel traffic hebt. Als Twitter daar blijkbaar niet mee om kan gaan... tja... hoe levensvatbaar is je website dan nog?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voelt wel een beetje als een vaag excuus dat het is om scrapen van data tegen te gaan
Het scrapen van data gebeurd vrijwel continue toch. Overal. Hoezo is dat nu opeens vandaag een enorm probleem...
Idd. Als hij zijn API gratis of redelijk geprijsd maakt dan vallen mensen zijn webinterface niet zo lastig met al dat gescrape maar kunnen ze gewoon van de efficiente API gebruik maken.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal wel flink zijn toegenomen sinds de API zo duur is geworden. Maar dan nog, hoe is dit een tijdelijk fenomeen? Het is de realiteit van het runnen van een grote website dat je veel traffic hebt. Als Twitter daar blijkbaar niet mee om kan gaan... tja... hoe levensvatbaar is je website dan nog?
Maar waarom dan wel Twitter Blue hebben lol, dat snap ik nooit. Die swingen gewoon mee met de 'memes' mood.quote:
Mentions zie ik inderdaad nog wel, maar kan niet meer door mijn timeline scrollen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Conclusie:
Ik kan nog wel tweeten, anderen kunnen het ook zien, maar zelf zie ik niks meer. Geen enkele tweet die ik ooit geplaatst heb.
Maar als iemand die tweet liked, zie ik hem wel in mijn notifications en kan ik dus ook de tweet zien.
Ik gebruik Twitter via de browser op mijn pc dus niet via de app. Waar normaal de tweets staan krijg ik de melding "Er ging iets mis. Laad de pagina opnieuw." met daaronder een knop Opnieuw proberen. Onder in beeld verschijnt korte tijd een popup met de melding "Sorry, maar je account is gelimiteerd. Wacht een ogenblik en probeer het vervolgens opnieuw.".quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:11 schreef Maver24 het volgende:
Die melding die ik krijg van kan tweets niet laden is dat een ander ding want die limiet melding zelf heb ik niet gehad alleen mijn android komt met dat de tweets niet geladen kunnen worden op beide accounts
Ik denk dat de adverteerders op Twitter anders ook niet blij zijn met deze limiet.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Las een reactie dat vandaag het 3e kwartaal is ingegaan voor veel bedrijven, zou dat kunnen beteken dat Twitter misschien niet genoeg geld heeft nu om bijvoorbeeld de serverparken te betalen? Geen idee of dit kan zijn of gewoon toeval is.
Of ze hadden vorig kwartaal al niet betaald en ze worden nu afgesloten.
Ik ook hetzelfde nu. Zojuist kon ik tweets zien. Kan for some reason wel in een space.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik gebruik Twitter via de browser op mijn pc dus niet via de app. Waar normaal de tweets staan krijg ik de melding "Er ging iets mis. Laad de pagina opnieuw." met daaronder een knop Opnieuw proberen. Onder in beeld verschijnt korte tijd een popup met de melding "Sorry, maar je account is gelimiteerd. Wacht een ogenblik en probeer het vervolgens opnieuw.".
dan ben je amper op twitter geweest vandaagquote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:24 schreef Scrummie het volgende:
En ondertussen heb ik nog geen enkel probleem gemerkt
Raar gedoe.
Altijd een tabblad open staan. Check ik regelmatig.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:27 schreef Paul het volgende:
[..]
dan ben je amper op twitter geweest vandaag
Dan kan je evengoed bijna niks vandaag. Daarom klagen ze ook allemaal onder zijn tweets.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:32 schreef epicbeardman het volgende:
Betaal dan gewoon voor blauw vinkje als jullie zo Twitter addicted zijn, leave Elon Alone
tuuuuuuuuuuuuuuuurlijk ,jij hebt nergens last van tuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijkquote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Altijd een tabblad open staan. Check ik regelmatig.
met die 6000 limiet als je betaalt lees je nu ook alleen tweets van mensen die klagen over Twitterquote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan kan je evengoed bijna niks vandaag. Daarom klagen ze ook allemaal onder zijn tweets.
Zou best een deel van de verklaring kunnen zijn ja. Minstens van de timing.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Las een reactie dat vandaag het 3e kwartaal is ingegaan voor veel bedrijven, zou dat kunnen beteken dat Twitter misschien niet genoeg geld heeft nu om bijvoorbeeld de serverparken te betalen? Geen idee of dit kan zijn of gewoon toeval is.
Of ze hadden vorig kwartaal al niet betaald en ze worden nu afgesloten.
Sorry Paul, kan ik toch niets aan doen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:33 schreef Paul het volgende:
[..]
tuuuuuuuuuuuuuuuurlijk ,jij hebt nergens last van tuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk
quote:Elon Musk announces new daily Twitter limitations as thousands of users report problems accessing site
Elon Musk is limiting the daily number of tweets users can read, the Tesla and SpaceX CEO announced Saturday as thousands of users reported problems attempting to access the social media site.
...
Twitter responded to CNBC’s request for comment with its customary poop emoji.
Hij ziet er een stuk ouder uit trouwens. Misschien was die 17 uur livestream van Wagners couppoging iets teveel?quote:
Ja, je ziet weer "paniekerige" reacties? Bijzonder toch altijd hoe jij het zo anders ziet dan de restquote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:51 schreef Rnie het volgende:
Zeer vakkundig opgepikt door Musk. Dan maar eventjes een poosje detoxen.![]()
Wel grappig dat het grootste gros Muskhaters en zogenaamde Twitterverlaters als eerste op een paniekerige manier reageren binnen dit topic.
Ahhh, dat is het natuurlijk gewoon. Elon heeft weer eens de rekeningen niet betaald en nu probeert-ie Twitter zonder de servers van Google te runnen. Dat zou de rate limits wel verklaren, ja.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou best een deel van de verklaring kunnen zijn ja. Minstens van de timing.
[ afbeelding ]
Tuurlijk wel. 20 minuutjes scrollen en je zit aan de 600 tweets.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:57 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me ook sterk dat de gemiddelde user er veel last van heeft dat ie ‘maar’ 600 posts per dag kan zien. Ik haal dat zelf echt bij lange na niet iig.
Daarvoor waren APIs uitgevonden, zodat systemen onderling efficient kunnen koppelen. Als je dat redelijk beprijst dan is iedereen blij. Geen gezeik met websites scrapen en je verdient er als data-verkoper ook nog wat aan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:57 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me sterk dat de gemiddelde user er veel last van heeft dat ie ‘maar’ 600 posts per dag kan zien. Ik haal dat zelf echt bij lange na niet iig.
En het issue met scrapen van content voor het trainen van AI modellen is wel een serieus probleem voor platforms. Ze betalen je er geen cent voor en achteraf valt natuurlijk nooit meer te achterhalen dat ze jouw content hebben gebruikt. Reddit heeft haar API ook uitgezet om vooral die reden.
Denk dat allerlei modellen nu ook Fok! aan het scrapen zijn. Die gaan daar een hoop geld mee verdienen, terwijl @:danny daar geen cent van ziet.
Waarom zou je 20 minuten door tweets scrollen zonder ze te lezen?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. 20 minuutjes scrollen en je zit aan de 600 tweets.
scrollen = lezenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Waarom zou je 20 minuten door tweets scrollen zonder ze te lezen?
Zal wel aan mij liggen, maar ik kom op een drukke dag echt niet verder dan 50.
Bedenk goed wat je met je dagelijkse tweetbudget doet.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:12 schreef Tijn het volgende:
Geen nood, straks kun je weer 5 minuten tweets lezen
[ twitter ]
Dooie musquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:12 schreef Tijn het volgende:
Geen nood, straks kun je weer 5 minuten tweets lezen
[ twitter ]
Ik zie nietsquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:20 schreef Felagund het volgende:
Kun je überhaupt zien hoe ver je van je limiet ziet?
Ah, bij mij doet het ook helemaal niets meer, ik kan ook mijn eigen account niet meer zien.quote:
Bijzonder hoe jij constant voor andere kan pratenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, je ziet weer "paniekerige" reacties? Bijzonder toch altijd hoe jij het zo anders ziet dan de rest
Bijzonder hoe jij altijd voor Elon Musk praat..quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bijzonder hoe jij constant voor andere kan praten![]()
Op topic: 200/2000 tweets extra? In barre tijden is dit behoorlijk genereus van Musk.
Of hoe mensen altijd weer op zijn getrol reagerenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bijzonder hoe jij altijd voor Elon Musk praat..
Je moet wat op een saaie zaterdagavondquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of hoe mensen altijd weer op zijn getrol reageren
Zonder twittertrolls?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je moet wat op een saaie zaterdagavond
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:37 schreef Perrin het volgende:
Binnenkort houden alle Tesla's er zonder bijbetalen ook mee op na elke 80 km.
Geen idee, maar de meeste Tweeps die ik volg zijn aan het uitwijken nu. We maken het einde van een groot sociaal mediaplatform mee.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:37 schreef Ali_boo het volgende:
Waar is die gek mee bezig?
Ik ben zo door die 600 tweets heen sinds ik standaard 20.000 tabs open heb staan
Ik gebruiker Twitter niet meer, dus ik zit ook niet aan die limiet. En ik kan daarom nog wel zoeken enzo. Alles werkt bij mij.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:31 schreef Perrin het volgende:
De search functie kan ik helemaal niet meer gebruiken op Twitter, mogelijk ondersteuning voor dat google-rekening verhaal.
Hopelijk blijven die dramaqueens dit keer lekker op Mastodon dan..quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee, maar de meeste Tweeps die ik volg zijn aan het uitwijken nu. We maken het einde van een groot sociaal mediaplatform mee.
Oh god, als het failliet gaat dan gaat hij natuurlijk claimen dat dat het plan was. Zie het nu al voor me.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit is een goede ontwikkeling. Twitter is een van de grootste kankergezwellen in de huidige maatschappij. We zouden er allemaal beter van worden als het stopt te bestaan. Fijn dat Elon die verantwoordelijk op zich wenst te nemen.
Bijzonder dat dat werkt. Welk land?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:41 schreef capricia het volgende:
Vpn op mn telefoon aangezet.
Kan nu weer alles lezen.
Je mag met je opmerking achteraan aansluiten.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bijzonder hoe jij altijd voor Elon Musk praat..
Allemaal naar Mastodon!!quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee, maar de meeste Tweeps die ik volg zijn aan het uitwijken nu. We maken het einde van een groot sociaal mediaplatform mee.
Haha, inderdaad. Ben nu via Belgie en ik moest opnieuw inloggen, maar toen deed ie het weer.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:41 schreef capricia het volgende:
Kan nu weer alles lezen.
Leegloop nr zoveel?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit maakt het twitter wel onbruikbaar als het zo doorgaat.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Leegloop nr zoveel?
Geloof er echt niets van
Dit zou ik wel graag willen wetenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:42 schreef Maver24 het volgende:
Even gecheckt op de pc desktop met twitter en mijn account. Alles werkt daarop. Nou schiet mij maar lek. Op de mobiele app is alles stuk voor al sinds vanmiddag. Is dat nou een storing of nog steeds die beperking
Capri to the rescuequote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:41 schreef capricia het volgende:
Kan nu weer alles lezen.
Ja dit gaat zo bakken en bakken met gebruikers kosten.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:46 schreef Ronald het volgende:
Ik dacht eerst dat het weer een grap was van Elon. Maar hij meent het gewoon serieus, Twitter wordt dan echt volstrekt onbruikbaar.
Tuurlijk gebeurd dat niet. Er worden nu al door de grootste azijnzeikers omwegen op touw gezet om hun dagelijkse behoefte aan tweetjes te kunnen verorberen om daarna lekker te cliche-haten op Twitter....op Twitter.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Leegloop nr zoveel?
Geloof er echt niets van
Is het bekend hoeveel de abbo moet kosten?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit maakt het twitter wel onbruikbaar als het zo doorgaat.
Hij had er wel mee mogen wachten tot na m'n vakantie. In de avond zit ik toch maar op de hotelkamer, met waarschijnlijk niks op de (Duitse) tv.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:59 schreef MichaelScott het volgende:
Musk helpt mensen om van hun Twitter-verslaving af te komen. Wat een weldoener is het ook.![]()
Ik zag dit ook, maar ik kan het niet reproduceren in m'n eigen console.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:52 schreef Aether het volgende:
“It appears that Twitter is DDoSing itself”
https://news.ycombinator.com/item?id=36553762
https://sfba.social/@:sysop408/110639474671754723
Dit is wel de grootste verandering sinds Musk aan het roer staat, hiermee draai je twitter echt de nek om.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Leegloop nr zoveel?
Geloof er echt niets van
En het verklaart niet waarom Elon zit te schermen met die rate limiting feature als het slechts om een technische storing gaat.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag dit ook, maar ik kan het niet reproduceren in m'n eigen console.
Dat zou een stuk logischere verklaring zijn dan "ter bescherming tegen scrapers".quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:52 schreef Aether het volgende:
Als je dik denkt te cashen met je peperdure API dan zijn gratis scrapers wel een doorn in je oog natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zou een stuk logischere verklaring zijn dan "ter bescherming tegen scrapers".
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:52 schreef Aether het volgende:
Vast, maar dat is een simpel feit van zo'n bedrijf zijn. Hebben alle tech bedrijven "last" van.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je dik denkt te cashen met je peperdure API dan zijn gratis scrapers wel een doorn in je oog natuurlijk.
Geen idee. Zat bij mijn pixel telefoon.quote:
Meest logische vind ik het aflopen van de deal met Google op 30 juni. Geen servers van Google meer -> rate limit om de boel draaiende te houden.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vast, maar dat is een simpel feit van zo'n bedrijf zijn. Hebben alle tech bedrijven "last" van.
Het verklaart ook niet waarom het zo random op een zaterdag eruit vliegt en ineens zou moeten. Als het vanuit een stuk beleid was, dan was er wel vooraf over gecommuniceerd.
Dat is dan gewoon een race naar de bottom.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meest logische vind ik het aflopen van de deal met Google op 30 juni. Geen servers van Google meer -> rate limit om de boel draaiende te houden.
En daarmee hopelijk users te dwingen te betalen voor een hoger tweetrantsoen en de scrapers de pas af te snijden.. Klinkt plausibel.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meest logische vind ik het aflopen van de deal met Google op 30 juni. Geen servers van Google meer -> rate limit om de boel draaiende te houden.
Hoeveel bereik wil een betalende content creator hebben?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:07 schreef Rnie het volgende:
Mocht dit een blijvertje zijn, wat is dan voor gratis gebruikers een acceptabel aantal per dag? 5000? 10.000?
Ja, ook erg plausibel imo. Bv. dat ze requests routen naar een andere cloud provider en dat de services daar de initiele load niet aan konden oid.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
De meeste social media websites willen juist de gebruiker zo lang mogelijk op de site houden. Hoe meer tweets ze lezen, hoe beter.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:07 schreef Rnie het volgende:
Mocht dit een blijvertje zijn, wat is dan voor gratis gebruikers een acceptabel aantal per dag? 5000? 10.000?
Ik zou dat helemaal niet limiteren, of iig niet merkbaar voor 99% van de users omdat dat de basis is van je bestaansrecht, elke jan met de pet die ongehinderd zijn boel op de Twitters kan gooien.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:07 schreef Rnie het volgende:
Precies dat bereik moet je nooit reduceren. Mensen uitsluiten van je platform is zelfmoord. Ogen op je platform houden en advertenties voorschotelen of features verkopen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel bereik wil een betalende content creator hebben?
Dat is een betere vraag.
IK WIL GEWOON HET OUDE TWITTER TERUG WOEDEDNDquote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:07 schreef Rnie het volgende:
En ik kom er net achter dat het uitmaakt of ik de Retry button van Twitter gebruik of de refresh van Chrome.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:13 schreef Jane het volgende:
Grappig voor mensen die Derry Girls gekeken hebben.
[ twitter ]
De VPN werkt trouwens wel, maar steeds niet zo lang. Als ik dan weer naar het volgende land switch, dan lukt het weer even. Inmiddels zit ik in Algerije.
Misschien even teruglezen? Die was al gepost, net zoals de andere die je post.quote:
Was deze gepost?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien even teruglezen? Die was al gepost, net zoals de andere die je post.
Musk zijn uiteindelijke doel is om zo veel mogelijk geld te genereren met een Blue subscriber, zodat de afhankelijkheid van advertenties/bedrijven minimaal wordt. Nu lijkt het mij sterk dat dat de komende jaren gaat lukken (of uberhaupt ooit) , maar als Twitter op de goede weg is, zou ik niet verbaasd zijn dat ze dit soort geintjes wat betreft limitatie toevoegen bij het gratis pakketje.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou dat helemaal niet limiteren, of iig niet merkbaar voor 99% van de users omdat dat de basis is van je bestaansrecht, elke jan met de pet die ongehinderd zijn boel op de Twitters kan gooien.
Met advertenties en api-geld etc kun je inkomsten genereren en mensen kunnen betalen voor extra features of om advertenties te vermijden.
Ik snap zijn plan, alleen lijkt me dat totaal niet levensvatbaar.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Musk zijn uiteindelijke doel is om zo veel mogelijk geld te genereren met een Blue subscriber, zodat de afhankelijkheid van advertenties/bedrijven minimaal wordt. Nu lijkt het mij sterk dat dat de komende jaren gaat lukken (of uberhaupt ooit) , maar als Twitter op de goede weg is, zou ik niet verbaasd zijn dat ze dit soort geintjes wat betreft limitatie toevoegen bij het gratis pakketje.
Als je niet-betalende gebruikers beperkt in hun twitter-gebruik sluiten ze niet een abonnement af, dan gaan ze gewoon weg. Betalende users hebben er ook niks aan als de userbase hun tweets niet kan lezen vanwege rate limits. Dit soort shit remt alleen maar het gebruik van de site af.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
maar als Twitter op de goede weg is, zou ik niet verbaasd zijn dat ze dit soort geintjes wat betreft limitatie toevoegen bij het gratis pakketje.
Nee, deze heb ik nog niet gezienquote:
Deze limitatie is natuurlijk maar voor korte duur, maar misschien is dat juist wel de volgende stap en is dat het uiteindelijke doel met Twitter? Om een uitsluitend betalend platform te worden waar je naast Twitter-communicatie ook tal van andere dingen kan regelen?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je niet-betalende gebruikers beperkt in hun twitter-gebruik sluiten ze niet een abonnement af, dan gaan ze gewoon weg. Betalende users hebben er ook niks aan als de userbase hun tweets niet kan lezen vanwege rate limits. Dit soort shit remt alleen maar het gebruik van de site af.
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:01 schreef Paul het volgende:
Naja ff maar geen twitters en hopen dat het morgen ofzo normaal is
Want het scrapen van de site door derden houdt binnenkort op?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:52 schreef Rnie het volgende:
[..]
Deze limitatie is natuurlijk maar voor korte duur
Hopelijk nemen ze snel afscheid van Twitter, zijn we daar mooi vanafquote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:06 schreef Slayage het volgende:
Een space waar journalisten alle ellende bij Twitter bespreken en wat voor negatieve impact het heeft op hun werk https://twitter.com/i/spaces/1yNGaNYEXOWJj?s=20
https://tweetdeck.twitter.com/quote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:01 schreef Paul het volgende:
Naja ff maar geen twitters en hopen dat het morgen ofzo normaal is
Misschien hoopt-ie een rate limit te vinden waar gebruikers niet teveel last van hebben, maar die de servers ook aankunnen?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
Musk claimt dat het nu naar 1k berichten is voor gebruikers... waarom of hoe of wat? Joost mag het weten.
Het lijkt me heel sterk dat het echt een rate limit is. Als dat zo was, dan hadden gebruikers die nu door hun limit heen waren weer ruimte. Bovendien was dit dan allang ontwikkeld en normaal gesproken ook aangekondigd.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien hoopt-ie een rate limit te vinden waar gebruikers niet teveel last van hebben, maar die de servers ook aankunnen?
Nou ja, er is wel sprake van rate limiting, toch? Ik bedoel, ik gebruik geen Twitter en alles werkt gewoon voor mij. Maar @Jane kon eerst nog gewoon alles lezen, en nu loopt ze continu tegen een foutmelding aan. Lijkt mij dat zij aan haar limiet zit en ik niet?quote:Op zondag 2 juli 2023 00:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het lijkt me heel sterk dat het echt een rate limit is. Als dat zo was, dan hadden gebruikers die nu door hun limit heen waren weer ruimte. Bovendien was dit dan allang ontwikkeld en normaal gesproken ook aangekondigd.
Maar dan zou je niet een melding krijgen dat er fouten optreden... dan zou je een melding krijgen dat je door je berichten heen bent ... althans, als het minimaal gepolijst is. Bovendien werkte een vpn volgens enkele gebruikers hier. Dus het is niet per account lijkt het, maar misschien wel per IP?quote:Op zondag 2 juli 2023 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, er is wel sprake van rate limiting, toch? Ik bedoel, ik gebruik geen Twitter en alles werkt gewoon voor mij. Maar @:Jane kon eerst nog gewoon alles lezen, en nu loopt ze continu tegen een foutmelding aan. Lijkt mij dat zij aan haar limiet zit en ik niet?
En wat betreft dingen aankondigen, tja... dat is niet Elons stijl
Ja, wie zal het zeggen? Het is wel zo dat sommige mensen de foutmelding kregen dat hun limiet is overschreden.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dan zou je niet een melding krijgen dat er fouten optreden... dan zou je een melding krijgen dat je door je berichten heen bent ... althans, als het een beetje gepolijst is. Bovendien werkte een vpn volgens enkele gebruikers hier. Dus het is niet per account lijkt het, maar misschien wel per IP?
Ja, da's waar, maar tegelijk zag ik ook meldingen van anderen dat er niks opgehaald kon worden bv.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wie zal het zeggen? Het is wel zo dat sommige mensen de foutmelding kregen dat hun limiet is overschreden.
quote:
Heb je ook tweets van mensen zonder Oekraine flag/Agenda/Support the Current thing?quote:
Mijn zelf-bedachte ongeïnformeerde theorie: zodra je tegen de rate limit aanloopt, krijg je een melding dat de limiet is bereikt. Vervolgens wordt daardoor je account beperkt en als je eenmaal die status hebt, krijg je daarna alleen nog maar de foutmelding dat het niet werkt, zonder verdere reden.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, da's waar, maar tegelijk zag ik ook meldingen van anderen dat er niks opgehaald kon worden bv.
Oh ja, tuurlijk. Maar als het waar is dat ze niet meer op de servers van Google draaien en nu andere infrastructuur moeten gebruiken, weten ze misschien niet wat voor verkeer ze daarop kunnen draaien zonder al teveel problemen.quote:Musk hoeft trouwens helemaal niet te gokken wat een aanvaardbare grens zou zijn, ze hebben daar gewoon de data van welke gebruiker hoeveel tweets ziet per dag.
Ja, zou kunnen op zich...quote:Op zondag 2 juli 2023 00:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn zelf-bedachte ongeïnformeerde theorie: zodra je tegen de rate limit aanloopt, krijg je een melding dat de limiet is bereikt. Vervolgens wordt daardoor je account beperkt en als je eenmaal die status hebt, krijg je daarna alleen nog maar de foutmelding dat het niet werkt, zonder verdere reden.
Ja, kheb m'n post nog even bijgewerktquote:Op zondag 2 juli 2023 00:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zoals ik net had toegevoegd: Musk hoeft trouwens helemaal niet te gokken wat een aanvaardbare grens zou zijn, ze hebben daar gewoon de data van welke gebruiker hoeveel tweets ziet per dag.
Soms vergeet je even dat het gros van de users op NWS een stel randdebielen zijnquote:Op zondag 2 juli 2023 00:15 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Heb je ook tweets van mensen zonder Oekraine flag/Agenda/Support the Current thing?
Lol, policy invoeren, en dan meteen veranderen vanwege de kritiek, niet de eerste keer dat ie dat doet.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
Musk claimt dat het nu naar 1k berichten is voor gebruikers... waarom of hoe of wat? Joost mag het weten. Maar werkt schijnbaar niet voor mensen die voorheen al (zogenaamd) "over hun limiet waren" .
Hoogstwaarschijnlijk incompetentie. Alle goede mensen zijn daar allang weggerend.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
Musk claimt dat het nu naar 1k berichten is voor gebruikers... waarom of hoe of wat? Joost mag het weten. Maar werkt schijnbaar niet voor mensen die voorheen al (zogenaamd) "over hun limiet waren" .
Alle langdurige werknemers en mensen die niet afhankelijk zijn van een H1B visum vast ja. Ze hadden echter ook een hoop lui via een H1B visum en dat visum is gebonden aan je werkgever. Als je dan je baan kwijt raakt moet je direct wat nieuws vinden. Vermoedelijk zijn veel van de achterblijvers mensen met een dergelijk visum en die kunnen uiteraard gewoon goed zijn.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk incompetentie. Alle goede mensen zijn daar allang weggerend.
Nee joh, half uurtje scrollen en je zit aan de limiet.quote:Op zondag 2 juli 2023 01:18 schreef GGMM het volgende:
Dit is toch alleen maar een probleem als je de hele dag op Twitter zit?
1x een zoekactie en je hebt 50 tweets van de 1k nu. Gaat heel snel. Het werkt trouwens nog steeds niet op de mobiele app. Meer stuk kan nietquote:Op zondag 2 juli 2023 01:18 schreef GGMM het volgende:
Dit is toch alleen maar een probleem als je de hele dag op Twitter zit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is alweer gemaakt.quote:Op zondag 2 juli 2023 08:49 schreef Paul het volgende:
Ik zag dat Elon had getweet dat we vaker naar famillie en vrienden moeten en minder op Twitter zitten
Kan het helaas niet copieren omdat twitter stuk is dus
Het is heelmaal niet gemaaktquote:Op zondag 2 juli 2023 08:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Is alweer gemaakt.
Maar je moet dus meerdere account nemen om 'limieten' te ontwijken? Of is dit alleen voor Amerikaanse gebruikers.
[ twitter ]
Vanwege de criminelenbendes (plofkrakers, mocro mafia) zal Utrecht nog wat langer van twitter geweerd worden.quote:Op zondag 2 juli 2023 08:55 schreef Paul het volgende:
[..]
Het is heelmaal niet gemaakt!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb nog steeds bijna niets te zien via pc (via telefoon wel )
Is een parodie accountquote:Op zondag 2 juli 2023 08:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Is alweer gemaakt.
Maar je moet dus meerdere account nemen om 'limieten' te ontwijken? Of is dit alleen voor Amerikaanse gebruikers.
[ twitter ]
Joh zou het als er heel groot PARODY achter de naam staat?quote:Op zondag 2 juli 2023 09:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Is een parodie account
Maar Twitter is nog steeds stuk
Gisteren hadden sommigen hier dat niet doorquote:Op zondag 2 juli 2023 09:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Joh zou het als er heel groot PARODY achter de naam staat?
SAD.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zit nu op een andere account die nog wel redelijk werkt maar de vraag is hoe lang dat nog duurt.
Parodie inderdaad maar die tweet is wel geretweet door @elonmusk.quote:Op zondag 2 juli 2023 09:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Is een parodie account
Edit: Mobiel dan. Sinds 23 uur gisteravond geen updates in mijn tijdlijn. Op de pc lijkt het wel (weer) te werken.
Op de laptop werkt het hier inderdaad ook weer beter. Mobiel een ramp.quote:Op zondag 2 juli 2023 09:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Is een parodie account
Edit: Mobiel dan. Sinds 23 uur gisteravond geen updates in mijn tijdlijn. Op de pc lijkt het wel (weer) te werken.
Op de mobiel doet ie hier nog steeds vrijwel niks bij mijn hoofdaccount.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:46 schreef Ronald het volgende:
Bij mij werkt alles weer normaal vandaag, ben benieuwd of dat zo blijft.
Hoe werkt dat technisch eigenlijk, want ik kan mobiel dus bijna niks maar op de laptop werkt hetzelfde account prima.quote:
Niemand die het echt weet. Maar het lijkt erop dat iets inladen ook een view is, en dat elke aparte reactie op een tweet ook als view geldt.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe werkt dat technisch eigenlijk, want ik kan mobiel dus bijna niks maar op de laptop werkt hetzelfde account prima.
Tja, wie zal het zeggen. Kheb niet het idee dat ze bij Twitter zelf nog weten hoe het werkt.quote:Op zondag 2 juli 2023 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe werkt dat technisch eigenlijk, want ik kan mobiel dus bijna niks maar op de laptop werkt hetzelfde account prima.
Volgens mij is er ook vanalles technisch mis idd. En probeert Elon dat een beetje te maskeren.quote:Op zondag 2 juli 2023 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, wie zal het zeggen. Kheb niet het idee dat ze bij Twitter zelf nog weten hoe het werkt.
Of ze hebben idd niet betaald voor de server/cloud services bij Google en hebben daarom een extreem tekort tot ze weer ergens servers huren. Dat zou ook een beetje verklaren waarom het random lijkt te zijn welke accounts wel of niet tweets kunnen zien, en welke app je gebruikt.quote:Op zondag 2 juli 2023 11:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook vanalles technisch mis idd. En probeert Elon dat een beetje te maskeren.
Muskeren?quote:Op zondag 2 juli 2023 11:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook vanalles technisch mis idd. En probeert Elon dat een beetje te maskeren.
Elon Musk: de helft van Twitter infrastructuur doet niks! Ik kan gewoon stekkers eruit trekken en code wissen en het loopt nog steeds als een zonnetje!quote:Op zondag 2 juli 2023 11:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is ook gewoon niet aannemelijk dat je "data scraping" tegengaat door heel algemene rate limits uit te rollen voor alle gebruikers. Als er een probleem met bepaalde bots is, pak je specifiek de patronen aan die het gedrag van die bots vertonen.quote:Op zondag 2 juli 2023 11:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
nog 12 uur wachten dan? Dan heb je waarschijnlijk weer wat views die je kan gebruiken.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:43 schreef Maver24 het volgende:
Waarom geeft mijn twitter hoofdaccount een wit scherm op de tijdlijn met een blauwe knop, opnieuw proberen. Zie gewoon niks meer al meer dan 12 uur lang.
https://www.businessinsid(...)age-2023-7?r=US&IR=Tquote:Elon Musk blamed data scraping for strict 'rate limits' on viewing tweets. Twitter's former head of trust and safety says it's not the first time the site's been broken by someone 'bumbling around in the rate limiter.'
• Elon Musk announced limits to how many tweets Twitter users could view to combat data scraping.
• Twitter's former head of trust and safety said the rationale behind the decision "doesn't pass the sniff test."
• The limited functionality at Twitter comes amid negotiations for a contract for Google Cloud storage.
Elon Musk on Saturday announced temporary tweet-viewing rate limits restricting how many posts un-verified Twitter users can see, blaming "extreme levels of data scraping & system manipulation" for the limited functionality — but the site's former head of trust and safety says that argument "doesn't pass the sniff test."
"To address extreme levels of data scraping & system manipulation, we've applied the following temporary limits," Musk announced on Twitter in the first of a series of tweets about the decision. Throughout the day, Musk continued posting about the rate limits, increasing the number of posts users could view each time.
As of 10 a.m. Saturday, verified accounts for paid users were initially limited to reading 6,000 posts per day, with existing unverified accounts limited to reading 600 posts per day and new unverified accounts only 300 per day. By 3 p.m., per Musk's tweets, those numbers increased to 10k, 1k, and 0.5k, respectively.
As Twitter users scrolled through the site, once they reached the new viewing limits, no new content would be displayed. A notification appeared instead reading either "Something went wrong. Try reloading," or "Sorry, you are rate limited. Please wait a few moments then try again," Insider previously reported.
The sporadic changes contributed to a sense of unease around the restrictions. They made Twitter users skeptical about the reasoning behind the rate limit if it would be removed the same day it was implemented.
"It just doesn't pass the sniff test that scraping all of a sudden created such dramatic performance problems that Twitter had no choice but to put everything behind a login," Yoel Roth wrote in a thread about the Twitter outage on Bluesky social, a rival app still in beta testing that on Saturday prohibited anyone making new accounts due to the volume of users migrating from Twitter.
Roth, who worked on the user trust and site integrity teams at Twitter for more than seven years, added: "Scraping was the open secret of Twitter data access. We knew about it. It was fine."
[..]
Oeps, klopt niet:quote:Op zondag 2 juli 2023 15:55 schreef crystal_meth het volgende:
Blijkbaar hebben ook search engines geen toegang meer.
Dus geen tweets meer bij de search resultaten.
Heb het effe getest met de google search "riots macron site:twitter.com". Alle resultaten zijn minstens 2 dagen oud. Als ik onder Tools kies voor "Past 24 hours" is het resultaat:
Your search - riots macron site:twitter.com - did not match any documents
had ik ook van gistermiddag tot vanmiddag, nu doet het weer bij mijquote:Op zondag 2 juli 2023 13:43 schreef Maver24 het volgende:
Waarom geeft mijn twitter hoofdaccount een wit scherm op de tijdlijn met een blauwe knop, opnieuw proberen. Zie gewoon niks meer al meer dan 12 uur lang.
Volgens deze cijfers ligt het aantal op 7.3 miljoen waarvan 1.3 miljoen daadwerkelijk actief is. Mastodon maakt wel wat stappen qua actieve gebruikers deze maand.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:37 schreef Aether het volgende:
Mastodon groeit naar 13 miljoen accounts
https://mastodon.social/@:mastodonusercount/110646029568386514
Ook weer zo vaag. Tweetdeck is nu officieel van Twitter toch (overgenomen) maar door de nieuwe limieten is het de nek omgedraaid...quote:Op maandag 3 juli 2023 18:47 schreef Estate2 het volgende:
Tweetdeck.com al 2 dagen onbruikbaar, en dat is de enige waarop manier dat ik twiiter gebruik.
Twitter site en app vindt ik echt niet handig met de random timeline.
Ja zo jammer. En ook nergens goede info te vinden. Via de officieele twitter kanalen ook al een jaar geen info meer na een update aankondiging.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ook weer zo vaag. Tweetdeck is nu officieel van Twitter toch (overgenomen) maar door de nieuwe limieten is het de nek omgedraaid...
Hopen dat je een blauw vinkje hebt, anders is het straks voorbij: https://www.reuters.com/t(...)weetdeck-2023-07-03/quote:Op maandag 3 juli 2023 22:06 schreef Estate2 het volgende:
Dat is toevallig, nu een nieuwe versie online van Tweetdeck! En alles lijkt weer te werken,
quote:Twitter says users must be verified to access TweetDeck
Twitter users will soon need to be verified in order to use TweetDeck, the social media company said in a tweet on Monday.
The change will take effect in 30 days, the company said.
Telkens als je denkt dat het dieptepunt nu wel is bereikt…quote:Op dinsdag 4 juli 2023 00:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopen dat je een blauw vinkje hebt, anders is het straks voorbij: https://www.reuters.com/t(...)weetdeck-2023-07-03/
[..]
[ afbeelding ]
https://twitter.com/TwitterSupport/status/1675990712297443330
Dan is het dus #twexit voor mij.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 00:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopen dat je een blauw vinkje hebt, anders is het straks voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |