Hij ziet er een stuk ouder uit trouwens. Misschien was die 17 uur livestream van Wagners couppoging iets teveel?quote:
Ja, je ziet weer "paniekerige" reacties? Bijzonder toch altijd hoe jij het zo anders ziet dan de restquote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:51 schreef Rnie het volgende:
Zeer vakkundig opgepikt door Musk. Dan maar eventjes een poosje detoxen.![]()
Wel grappig dat het grootste gros Muskhaters en zogenaamde Twitterverlaters als eerste op een paniekerige manier reageren binnen dit topic.
Ahhh, dat is het natuurlijk gewoon. Elon heeft weer eens de rekeningen niet betaald en nu probeert-ie Twitter zonder de servers van Google te runnen. Dat zou de rate limits wel verklaren, ja.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou best een deel van de verklaring kunnen zijn ja. Minstens van de timing.
[ afbeelding ]
Tuurlijk wel. 20 minuutjes scrollen en je zit aan de 600 tweets.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:57 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me ook sterk dat de gemiddelde user er veel last van heeft dat ie ‘maar’ 600 posts per dag kan zien. Ik haal dat zelf echt bij lange na niet iig.
Daarvoor waren APIs uitgevonden, zodat systemen onderling efficient kunnen koppelen. Als je dat redelijk beprijst dan is iedereen blij. Geen gezeik met websites scrapen en je verdient er als data-verkoper ook nog wat aan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:57 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me sterk dat de gemiddelde user er veel last van heeft dat ie ‘maar’ 600 posts per dag kan zien. Ik haal dat zelf echt bij lange na niet iig.
En het issue met scrapen van content voor het trainen van AI modellen is wel een serieus probleem voor platforms. Ze betalen je er geen cent voor en achteraf valt natuurlijk nooit meer te achterhalen dat ze jouw content hebben gebruikt. Reddit heeft haar API ook uitgezet om vooral die reden.
Denk dat allerlei modellen nu ook Fok! aan het scrapen zijn. Die gaan daar een hoop geld mee verdienen, terwijl @:danny daar geen cent van ziet.
Waarom zou je 20 minuten door tweets scrollen zonder ze te lezen?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. 20 minuutjes scrollen en je zit aan de 600 tweets.
scrollen = lezenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Waarom zou je 20 minuten door tweets scrollen zonder ze te lezen?
Zal wel aan mij liggen, maar ik kom op een drukke dag echt niet verder dan 50.
Bedenk goed wat je met je dagelijkse tweetbudget doet.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:12 schreef Tijn het volgende:
Geen nood, straks kun je weer 5 minuten tweets lezen
[ twitter ]
Dooie musquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:12 schreef Tijn het volgende:
Geen nood, straks kun je weer 5 minuten tweets lezen
[ twitter ]
Ik zie nietsquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:20 schreef Felagund het volgende:
Kun je όberhaupt zien hoe ver je van je limiet ziet?
Ah, bij mij doet het ook helemaal niets meer, ik kan ook mijn eigen account niet meer zien.quote:
Bijzonder hoe jij constant voor andere kan pratenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, je ziet weer "paniekerige" reacties? Bijzonder toch altijd hoe jij het zo anders ziet dan de rest
Bijzonder hoe jij altijd voor Elon Musk praat..quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bijzonder hoe jij constant voor andere kan praten![]()
Op topic: 200/2000 tweets extra? In barre tijden is dit behoorlijk genereus van Musk.
Of hoe mensen altijd weer op zijn getrol reagerenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bijzonder hoe jij altijd voor Elon Musk praat..
Je moet wat op een saaie zaterdagavondquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of hoe mensen altijd weer op zijn getrol reageren
Zonder twittertrolls?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je moet wat op een saaie zaterdagavond
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:37 schreef Perrin het volgende:
Binnenkort houden alle Tesla's er zonder bijbetalen ook mee op na elke 80 km.
Geen idee, maar de meeste Tweeps die ik volg zijn aan het uitwijken nu. We maken het einde van een groot sociaal mediaplatform mee.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:37 schreef Ali_boo het volgende:
Waar is die gek mee bezig?
Ik ben zo door die 600 tweets heen sinds ik standaard 20.000 tabs open heb staan
Ik gebruiker Twitter niet meer, dus ik zit ook niet aan die limiet. En ik kan daarom nog wel zoeken enzo. Alles werkt bij mij.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:31 schreef Perrin het volgende:
De search functie kan ik helemaal niet meer gebruiken op Twitter, mogelijk ondersteuning voor dat google-rekening verhaal.
Hopelijk blijven die dramaqueens dit keer lekker op Mastodon dan..quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee, maar de meeste Tweeps die ik volg zijn aan het uitwijken nu. We maken het einde van een groot sociaal mediaplatform mee.
Oh god, als het failliet gaat dan gaat hij natuurlijk claimen dat dat het plan was. Zie het nu al voor me.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit is een goede ontwikkeling. Twitter is een van de grootste kankergezwellen in de huidige maatschappij. We zouden er allemaal beter van worden als het stopt te bestaan. Fijn dat Elon die verantwoordelijk op zich wenst te nemen.
Bijzonder dat dat werkt. Welk land?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:41 schreef capricia het volgende:
Vpn op mn telefoon aangezet.
Kan nu weer alles lezen.
Je mag met je opmerking achteraan aansluiten.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bijzonder hoe jij altijd voor Elon Musk praat..
Allemaal naar Mastodon!!quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee, maar de meeste Tweeps die ik volg zijn aan het uitwijken nu. We maken het einde van een groot sociaal mediaplatform mee.
Haha, inderdaad. Ben nu via Belgie en ik moest opnieuw inloggen, maar toen deed ie het weer.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:41 schreef capricia het volgende:
Kan nu weer alles lezen.
Leegloop nr zoveel?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit maakt het twitter wel onbruikbaar als het zo doorgaat.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Leegloop nr zoveel?
Geloof er echt niets van
Dit zou ik wel graag willen wetenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:42 schreef Maver24 het volgende:
Even gecheckt op de pc desktop met twitter en mijn account. Alles werkt daarop. Nou schiet mij maar lek. Op de mobiele app is alles stuk voor al sinds vanmiddag. Is dat nou een storing of nog steeds die beperking
Capri to the rescuequote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:41 schreef capricia het volgende:
Kan nu weer alles lezen.
Ja dit gaat zo bakken en bakken met gebruikers kosten.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:46 schreef Ronald het volgende:
Ik dacht eerst dat het weer een grap was van Elon. Maar hij meent het gewoon serieus, Twitter wordt dan echt volstrekt onbruikbaar.
Tuurlijk gebeurd dat niet. Er worden nu al door de grootste azijnzeikers omwegen op touw gezet om hun dagelijkse behoefte aan tweetjes te kunnen verorberen om daarna lekker te cliche-haten op Twitter....op Twitter.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Leegloop nr zoveel?
Geloof er echt niets van
Is het bekend hoeveel de abbo moet kosten?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit maakt het twitter wel onbruikbaar als het zo doorgaat.
Hij had er wel mee mogen wachten tot na m'n vakantie. In de avond zit ik toch maar op de hotelkamer, met waarschijnlijk niks op de (Duitse) tv.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:59 schreef MichaelScott het volgende:
Musk helpt mensen om van hun Twitter-verslaving af te komen. Wat een weldoener is het ook.![]()
Ik zag dit ook, maar ik kan het niet reproduceren in m'n eigen console.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:52 schreef Aether het volgende:
“It appears that Twitter is DDoSing itself”
https://news.ycombinator.com/item?id=36553762
https://sfba.social/@:sysop408/110639474671754723
Dit is wel de grootste verandering sinds Musk aan het roer staat, hiermee draai je twitter echt de nek om.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Leegloop nr zoveel?
Geloof er echt niets van
En het verklaart niet waarom Elon zit te schermen met die rate limiting feature als het slechts om een technische storing gaat.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag dit ook, maar ik kan het niet reproduceren in m'n eigen console.
Dat zou een stuk logischere verklaring zijn dan "ter bescherming tegen scrapers".quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:52 schreef Aether het volgende:
Als je dik denkt te cashen met je peperdure API dan zijn gratis scrapers wel een doorn in je oog natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zou een stuk logischere verklaring zijn dan "ter bescherming tegen scrapers".
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:52 schreef Aether het volgende:
Vast, maar dat is een simpel feit van zo'n bedrijf zijn. Hebben alle tech bedrijven "last" van.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je dik denkt te cashen met je peperdure API dan zijn gratis scrapers wel een doorn in je oog natuurlijk.
Geen idee. Zat bij mijn pixel telefoon.quote:
Meest logische vind ik het aflopen van de deal met Google op 30 juni. Geen servers van Google meer -> rate limit om de boel draaiende te houden.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vast, maar dat is een simpel feit van zo'n bedrijf zijn. Hebben alle tech bedrijven "last" van.
Het verklaart ook niet waarom het zo random op een zaterdag eruit vliegt en ineens zou moeten. Als het vanuit een stuk beleid was, dan was er wel vooraf over gecommuniceerd.
Dat is dan gewoon een race naar de bottom.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meest logische vind ik het aflopen van de deal met Google op 30 juni. Geen servers van Google meer -> rate limit om de boel draaiende te houden.
En daarmee hopelijk users te dwingen te betalen voor een hoger tweetrantsoen en de scrapers de pas af te snijden.. Klinkt plausibel.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meest logische vind ik het aflopen van de deal met Google op 30 juni. Geen servers van Google meer -> rate limit om de boel draaiende te houden.
Hoeveel bereik wil een betalende content creator hebben?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:07 schreef Rnie het volgende:
Mocht dit een blijvertje zijn, wat is dan voor gratis gebruikers een acceptabel aantal per dag? 5000? 10.000?
Ja, ook erg plausibel imo. Bv. dat ze requests routen naar een andere cloud provider en dat de services daar de initiele load niet aan konden oid.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
De meeste social media websites willen juist de gebruiker zo lang mogelijk op de site houden. Hoe meer tweets ze lezen, hoe beter.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:07 schreef Rnie het volgende:
Mocht dit een blijvertje zijn, wat is dan voor gratis gebruikers een acceptabel aantal per dag? 5000? 10.000?
Ik zou dat helemaal niet limiteren, of iig niet merkbaar voor 99% van de users omdat dat de basis is van je bestaansrecht, elke jan met de pet die ongehinderd zijn boel op de Twitters kan gooien.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:07 schreef Rnie het volgende:
Precies dat bereik moet je nooit reduceren. Mensen uitsluiten van je platform is zelfmoord. Ogen op je platform houden en advertenties voorschotelen of features verkopen.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel bereik wil een betalende content creator hebben?
Dat is een betere vraag.
IK WIL GEWOON HET OUDE TWITTER TERUG WOEDEDNDquote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:07 schreef Rnie het volgende:
En ik kom er net achter dat het uitmaakt of ik de Retry button van Twitter gebruik of de refresh van Chrome.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:13 schreef Jane het volgende:
Grappig voor mensen die Derry Girls gekeken hebben.
[ twitter ]
De VPN werkt trouwens wel, maar steeds niet zo lang. Als ik dan weer naar het volgende land switch, dan lukt het weer even. Inmiddels zit ik in Algerije.
Misschien even teruglezen? Die was al gepost, net zoals de andere die je post.quote:
Was deze gepost?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien even teruglezen? Die was al gepost, net zoals de andere die je post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |