SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Consumenten drones bedoel je?quote:Op maandag 19 juni 2023 19:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Vandaar al die Chinese drones in handen van de Russen...
Die shaheds zijn moderne v1's, één keer afschieten, hergebruik niet mogelijkquote:Op maandag 19 juni 2023 19:23 schreef quirina het volgende:
Aliexpressdrones
Daarom duurt alles zo lang bij de Ruskies
Maar eh ze kregen toch ook drones uit Iran die Russen?
quote:Op maandag 19 juni 2023 19:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Consumenten drones bedoel je?
Waarom opende je geen nieuw deel?
Hergebruik is nou ook niet echt de intentie ervan lol.......quote:Op maandag 19 juni 2023 19:29 schreef Sabata het volgende:
[..]
Die shaheds zijn moderne v1's, één keer afschieten, hergebruik niet mogelijk
Ik ben aan het koken, zit mobiel en geen idee dat ik de laatste post had.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Consumenten drones bedoel je?
Waarom opende je geen nieuw deel?
Idd. Daarnaast exporteren se nog gewoon zelfgemaakte chips en doen ze aan een grote doorvoer van westerse spullen naar Rusland. Als er ergens geld mee te verdienen is dan is er een Chinees in de buurt.quote:
Mwa, ook een beetje kort door de bocht. Het is wel zo dat ze flink zijn uitgekleed als je het vergelijkt met de jaren waarin ze niet moesten concurreren met het internet. Maar dat is met wel meer zaken zo. Dingen zijn makkelijk en snel en dat is vaak niet beter.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:53 schreef Papierversnipperaar het volgende: [..] Ik heb de NOS al jaren geleden afgeschreven. Nieuws voor kleuters en bejaarden. Als een correspondent het op het 8uur journaal nog steeds heeft over Hie-mar, als ie het High Mobility Artillery Rocket System bedoeld, dan ligt het niveau bedroevend laag. Behalve als het over voetbal of Den Haag gaat hebben intelligente mensen niets te zoeken bij de NOS.
Heftig filmpje! Laat zien dat oorlog geen spelletje is. Maar ik merk wel dat het mij minder doet, omdat het hier orcs betreft die afgeslacht worden.quote:
Dan kom je niet vaak genoeg in dit topicquote:Op maandag 19 juni 2023 19:47 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Heftig filmpje! Laat zien dat oorlog geen spelletje is. Maar ik merk wel dat het mij minder doet, omdat het hier orcs betreft die afgeslacht worden.
In de 1 jaar en 3 maanden durende oorlog heb ik nog nooit een video gezien van de oorlog die zo expliciet laat zien dat mensen gedood worden.
Ik heb zowel medelijden met die Russen die vanuit een of andere achtergebleven regio in een loopgraaf zijn beland, als met die Oekraïense soldaten die in hun hoofd nooit meer uit die loopgraven gaan komen.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:47 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Heftig filmpje! Laat zien dat oorlog geen spelletje is. Maar ik merk wel dat het mij minder doet, omdat het hier orcs betreft die afgeslacht worden.
Dat ligt dan meer aan jouquote:Op maandag 19 juni 2023 19:47 schreef BjG956 het volgende:
[..]
In de 1 jaar en 3 maanden durende oorlog heb ik nog nooit een video gezien van de oorlog die zo expliciet laat zien dat mensen gedood worden.
Moet niet je leven gaan beïnvloeden hè, tijdens Corona is dat mij overkomen.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan kom je niet vaak genoeg in dit topic
Nee, het is echt triest. Brand bij de buren gaat nog net, maar als het technisch word is het echt Nijntje niveau.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa, ook een beetje kort door de bocht. Het is wel zo dat ze flink zijn uitgekleed als je het vergelijkt met de jaren waarin ze niet moesten concurreren met het internet. Maar dat is met wel meer zaken zo. Dingen zijn makkelijk en snel en dat is vaak niet beter.
En toen werd je een complot-wappie?quote:Op maandag 19 juni 2023 19:58 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Moet niet je leven gaan beïnvloeden hè, tijdens Corona is dat mij overkomen.
ik kan er geen traan om latenquote:Op maandag 19 juni 2023 19:56 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik heb zowel medelijden met die Russen die vanuit een of andere achtergebleven regio in een loopgraaf zijn beland
En Milka, Côte d'Or, Toblerone, LU, LiGA, Prince, Cracottes, Bastogne, Philadelphia, TUC, VitaLU, Oreo, en Stimorol.quote:Op maandag 19 juni 2023 20:38 schreef quirina het volgende:
Alles van mondelez boycotten!
https://www.reuters.com/b(...)ess-memo-2023-06-16/
Geen Oreos meer vreten!
.in denk dat hij eerder al een granaat had geïncasseerdquote:Op maandag 19 juni 2023 20:14 schreef 3rr0r het volgende:
Zou hij doodziek aan de schijterij zijn geweest, met je broek naar beneden liggend een granaat cadeau krijgen.
https://old.reddit.com/r/(...)n_russian_laying_in/
Ja zie plaatje !quote:Op maandag 19 juni 2023 20:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En Milka, Côte d'Or, Toblerone, LU, LiGA, Prince, Cracottes, Bastogne, Philadelphia, TUC, VitaLU, Oreo, en Stimorol.
Net als de op hun officieren scheldende krijgsgevangen Russen in het filmpje van vorige week lijkt ook dit heerschap niet meer al te jong. Zo onuitputtelijk lijkt die Russische bron van dienstplichtige horigen dus niet meer...quote:Op maandag 19 juni 2023 20:14 schreef 3rr0r het volgende:
Zou hij doodziek aan de schijterij zijn geweest, met je broek naar beneden liggend een granaat cadeau krijgen.
https://old.reddit.com/r/(...)n_russian_laying_in/
Aan al die merken te zien is dit sowieso al een goed idee om het te boycotten. Alleen maar troepquote:Op maandag 19 juni 2023 20:38 schreef quirina het volgende:
Geen Oreos meer vreten!
[ afbeelding ]
CNNquote:Kostiantyn Denysov, a fighter with Ukraine’s Legion of Liberty, told state television Monday that Russian troops had “dug in really well” and unleashed “massive firepower” to prevent any Ukrainian advance.
“We’re liberating some of the settlements, but it is here on the ground that we see at what cost. Guys with heavy wounds, with contusions. This is the price of fighting for freedom,” Denysov said.
“There are several areas on the frontline where constant fighting is ongoing. We have to admit that the enemy has dug in well. They have brought in here regular Russian army. There are also some mobilized, including those from the Moscow region,” he continued. “The enemy has a lot of artillery. They are shelling our guys from everything. They are using drones to adjust their fire. They have got a lot of drones, which is a big problem. They are attacking not only our guys, but also civilian infrastructure from the air.”
Denysov said that Russian units had built, “concrete trenches and minefields… setting traps for our guys on the temporary fortifications” and making it difficult for Ukraine to recapture its territory.
“Unfortunately, there is nothing left of some settlements except for the name,” he said.
CNNquote:Alexey Navalny, the jailed Russian opposition leader, announced on Monday the start of a campaign aimed at turning Russians against the war in Ukraine, according to a statement published on his official website.
"Today begins another trial, which will greatly add to my term. But I want to use this day not to arouse sympathy for myself and other political prisoners. I want to call everyone to action and use this day to announce our new, very important project. Big agitation machine. Truth machine. We do not just want to do it, but we will definitely do it in order to join forces in the fight against Putin's lies and Kremlin hypocrisy," said Navalny, according to the statement.
"We will conduct an election campaign against the war. And against Putin. Exactly. A long, stubborn, exhausting, but fundamentally important campaign, where we will turn people against the war," he added.
According to the statement, the agitators will conduct telephone surveys, communicate with Russians on instant messenger apps and “Kremlin-controlled social networks" in order to convince Russians to vote against the war.
CNNquote:In a post on its Telegram channel at the weekend, the ministry said that “about 3.5 tons of TNT and 5 FAB-100 bombs" were packed into the tank. FAB-100 bombs normally carry a 100-kilogram (220-pound) payload.
In a video shared by the ministry on Saturday, a Russian tank commander, callsign "Bernaul," said he was assigned with the task of setting up the tank and executing the attack.
"About 300 meters (984 feet) away from the enemy, the tank operator put the vehicle on manual gas, directing it [to the enemy's] direction. He jumped out and went to the rear. I stayed behind to observe, and after the vehicle approached the enemy's positions, I detonated it by radio control,” the commander said.
“The explosion was very serious, there were a lot of explosives ... as a result, according to radio intercept data, the enemy suffered significant losses," he added.
Mjeeaah, vooruit. Ik moet ook zeggen dat ik het journaal ook niet echt volg. Dat is misschien ook wel gericht op zij die behoefte aan simpele uitleg hebben.quote:Op maandag 19 juni 2023 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, het is echt triest. Brand bij de buren gaat nog net, maar als het technisch word is het echt Nijntje niveau.
Herman-modus: "Er is een nieuw fenomeen op het in-ter-net. ON-LINE DA-TING. Op zoek gaan naar een partner via je com-pjoe-ter!"
Nee, eerder als propaganda poppetje gebruiken. Dat westerlingen uit wanhoop en onrecht het duivelse Westen ontvluchten, etc....quote:Op maandag 19 juni 2023 21:18 schreef Usert het volgende:
https://nos.nl/l/2479518
Stel hij krijgt dat Russisch paspoort, kan hij dan ook in de loopgraven eindigen?
Tuurlijk niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:18 schreef Usert het volgende:
https://nos.nl/l/2479518
Stel hij krijgt dat Russisch paspoort, kan hij dan ook in de loopgraven eindigen?
Hij kan natuurlijk altijd nog uit een raam vallen.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
De rijkelui hoeven niet, daar zorgt de elite wel voor.
Jup maar nog een keer kan geen kwaad. Het herinnerde mij eraan om nog wat research te doen.quote:
Een propagandakanaal dat Russians with Attitude heet. Niemand kijken dus!quote:
Commentaar is overduidelijk pro russisch, maar ik weet niet hoe vaak jij 30 min recent beeldmateriaal hebt gezien?quote:Op maandag 19 juni 2023 21:42 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Een propagandakanaal dat Russians with Attitude heet. Niemand kijken dus!
Ik zag laatst recente beelden van decoy S-300/400'squote:Op maandag 19 juni 2023 21:44 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Commentaar is overduidelijk pro russisch, maar ik weet niet hoe vaak jij 30 min recent beeldmateriaal hebt gezien?
Nestle verkoopt ook nog aan Rusland. Je verwacht het niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 20:38 schreef quirina het volgende:
Geen Oreos meer vreten!
[ afbeelding ]
Oh ja, de prisoners of war videos, dit keer van een Twitter kanaal ergens uit het Kremlin.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:15 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
En dit soort dingen dus ook, als dit niet in scene is gezet uiteraard. Deze man lijkt iig wel redelijk oprecht
Het niet netjes volgens de Conventies van Genève, dus ik moet er tegen zijn. Maar toch....quote:Op maandag 19 juni 2023 22:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Oh ja, de prisoners of war videos, dit keer van een Twitter kanaal ergens uit het Kremlin.
Wel nu, die interviews met krijgsgevangen vind ik van zowel de Oekraïners als Russen niet in de haak. Zo both sides ben ik dan wel.
Die mensen staan onder zware druk, er is altijd iets wat iemand roept dat je kunt gebruiken voor de propaganda
Profiel iets te smal om presidentskandidaat te zijn lijkt het maar vindt het knap hoe hij te werk gaat.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat vinden we van Blinken? Hij komt intelligent en sympathiek over. Of is ie net iets te slick?
Misschien gewoon professioneel en capabel? Stiekum vertrouw ik die Amerikanen nooit helemaal.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Profiel iets te smal om presidentskandidaat te zijn lijkt het maar vindt het knap hoe hij te werk gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ik was er toen dit begon ook op tegen, maar het gebeurd inmiddels van beide kanten zo vaak. Deze lijken overigens "redelijk" behandeld te wordenquote:Op maandag 19 juni 2023 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het niet netjes volgens de Conventies van Genève, dus ik moet er tegen zijn. Maar toch....
Redelijk, waarschijnlijk jaquote:Op maandag 19 juni 2023 22:26 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ik was er toen dit begon ook op tegen, maar het gebeurd inmiddels van beide kanten zo vaak. Deze lijken overigens "redelijk" behandeld te worden
Ze kunnen moeilijk iets anders zeggen, dan krijgen ze gelijk een headshotquote:Op maandag 19 juni 2023 22:15 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
En dit soort dingen dus ook, als dit niet in scene is gezet uiteraard. Deze man lijkt iig wel redelijk oprecht
Voor Russen maakt het niet uit wat de gevangen zeggen, ze worden sowieso gecastreerd.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:42 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ze kunnen moeilijk iets anders zeggen, dan krijgen ze gelijk een headshot
https://old.reddit.com/r/(...)_flies_into_a_truck/quote:A Ukrainian Kamikaze Drone flies into a Truck with a Crane whilst it places Dragons Teeth fortifications in Belgorod Oblast. Failing to Detonate upon impact.
Wat is dit precies, een raketaanval?quote:Op maandag 19 juni 2023 23:04 schreef Slayage het volgende:
Deze dingen kunnen helaas heel effectief zijn, hebben we gezien in Syrië/Irak
[ twitter ]
Een pantserwagen, gevuld met explosieven die naar een positie gereden word om daar BOEM te doen.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat is dit precies, een raketaanval?
Remote detonation en dan brandt er eerst een tijd rustig een vlammetje?quote:Op maandag 19 juni 2023 23:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Toch zijn zulke aanvallen in het verleden vaak een teken van zwakte gebleken.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dus dat is het Russische equivalent van een brander? Als het werkt, werkt het. Maar mag ik dat wel echt 18e eeuwse oorlogsvoering noemen?quote:Op maandag 19 juni 2023 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een pantserwagen, gevuld met explosieven die naar een positie gereden word om daar BOEM te doen.
Ver daarvoor al niet?quote:Op maandag 19 juni 2023 23:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus dat is het Russische equivalent van een brander? Als het werkt, werkt het. Maar mag ik dat wel echt 18e eeuwse oorlogsvoering noemen?
Bruut, lomp, primitief, yep.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dus dat is het Russische equivalent van een brander? Als het werkt, werkt het. Maar mag ik dat wel echt 18e eeuwse oorlogsvoering noemen?
Een afkorting voor Vehicle Based Improvised Explosive Device. Het zijn dingen die Isis / al Qaida etc. veel hebben gebruikt in Syrië en Irak. En als er een bestuurder in zit is het een Suicide VBIED. SVBIED. Daar hebben we tot nu toe geen bewijs van gezien. Je ziet die autos rechtdoor rijden namelijk. Maar ondenkbaar is het zeker niet dat de Russen er ook nog een bestuurder in plaatsen, waardoor ze nog dodelijker worden.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat is dit precies, een raketaanval?
Mag ook, maar ik zie Rusland techologisch niet in staat om Grieks Vuur te komen brengen.quote:
Ik vind het een beetje last effort. "We hebben zat explosieven maar geen voldoende getrainde soldaten, so just let blow shit up."quote:Op maandag 19 juni 2023 23:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bruut, lomp, primitief, yep.
Het is inderdaad mogelijk ook een teken van wanhoop bij de Russen, omdat ze de middelen missen die ze nodig hebben. Maar een gevaarlijke ontwikkeling desalniettemin.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch zijn zulke aanvallen in het verleden vaak een teken van zwakte gebleken.
Oekraïne loopt natuurlijk ook met spul te knutselen. Is gewoon 'normaal' oorlog voeren. Hoort er bij die dingen.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch zijn zulke aanvallen in het verleden vaak een teken van zwakte gebleken.
Truequote:Op maandag 19 juni 2023 23:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oekraïne loopt natuurlijk ook met spul te knutselen. Is gewoon 'normaal' oorlog voeren. Hoort er bij die dingen.
Het leven is niet eerlijk...quote:Op maandag 19 juni 2023 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)eel_like_a_prisoner/
I feel like a prisoner
Er gaat een dreiging van uit, maar hoe zijn de kosten jegens de baten?quote:Op maandag 19 juni 2023 23:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het is inderdaad mogelijk ook een teken van wanhoop bij de Russen, omdat ze de middelen missen die ze nodig hebben. Maar een gevaarlijke ontwikkeling desalniettemin.
iets zegt me dat dit een Russische trol is.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
I feel like a prisoner
I am 24M Ukrainian and I feel like a prisoner.
The government not allowing men to leave the country.
The only option is to smuggle you out, it costs around 7k dollars, and it is not guaranteed to work (lottery), you can and will lose your money for noting, or go to prison.
(I can prove it, but I fear to write more about it even on reddit).
Not leaving a country if you are male in your passport is one problem.
Forced enlistment to war is the other problem.
They lie about "checking/updating information", every time it's actual mobilization in the next day or week if you're lucky.
They lie about "health check", because they have order from the above to write everyone as "healthy enough to serve".
The only people who are not "healthy enough to serve" are friends and relatives of those who conduct mobilization process and health checks.
By the rules of Ukraine, you must get the filled enlistment message directly to your hand, at your home address. But in reality, armed soldiers just walk on the streets with blank enlistment documents, stop every man, demand IDs and fill enlistment documents from scratch from your ID to enlist you.
If you refuse, you'll be beaten up, put in the bus, and enlisted anyway.
You just can't say no or call police, because police won't care.
More of it, if you refuse to take part in mobilization, you get a jail sentence for around 5 years. If you try to protect yourself when beaten by soldiers, you can go to jail for 15 years.
And the further your city or village from the capital city (Kyiv) the more absurd the situation is.
The only option I got is not leaving my home.
Last time I was on the street, I saw how a guy even younger than me was beaten up while screaming and taken to the bus.
It was in winter, today's June.
I also see how men are taken to these magic buses from the streets around once a week from my window.
Sometimes they scream and ask for help, yet no one cares.
I asked my lawyer if I can take footage of it, to share with the world, but he said that the only way for me to be safe is to hide and not exposing my existence to the government in any way. And that I won't help any guy that was caught on the street.
I live with my ill parents who lose their job long ago, because age discrimination is a thing in Ukraine. I'm the only working person in my family (remote), parents are buying products and don't tell anyone that I'm living here.
Furthermore, I'm alive thanks to them.
But I'm loosing my ability to work due to my psychological condition.
And if I'll lose my job during the war, my family is f@cked.
Also, I'm sad that while in my young age I must stay at home with constant fear of government, while the girls I liked living their lives in Europe.
https://www.reddit.com/r/(...)content=share_buttonquote:While I stay at home I can survive both war and prison. I hope to, at least.
Also, there is other problem.
If Ukrainian front line fall, I'll be shot by Russians for being Ukrainian anyway.
Rechtstreeks uit een incel subredditquote:Op maandag 19 juni 2023 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
I feel like a prisoner
I am 24M Ukrainian and I feel like a prisoner.
The government not allowing men to leave the country.
The only option is to smuggle you out, it costs around 7k dollars, and it is not guaranteed to work (lottery), you can and will lose your money for noting, or go to prison.
(I can prove it, but I fear to write more about it even on reddit).
Not leaving a country if you are male in your passport is one problem.
Forced enlistment to war is the other problem.
They lie about "checking/updating information", every time it's actual mobilization in the next day or week if you're lucky.
They lie about "health check", because they have order from the above to write everyone as "healthy enough to serve".
The only people who are not "healthy enough to serve" are friends and relatives of those who conduct mobilization process and health checks.
By the rules of Ukraine, you must get the filled enlistment message directly to your hand, at your home address. But in reality, armed soldiers just walk on the streets with blank enlistment documents, stop every man, demand IDs and fill enlistment documents from scratch from your ID to enlist you.
If you refuse, you'll be beaten up, put in the bus, and enlisted anyway.
You just can't say no or call police, because police won't care.
More of it, if you refuse to take part in mobilization, you get a jail sentence for around 5 years. If you try to protect yourself when beaten by soldiers, you can go to jail for 15 years.
And the further your city or village from the capital city (Kyiv) the more absurd the situation is.
The only option I got is not leaving my home.
Last time I was on the street, I saw how a guy even younger than me was beaten up while screaming and taken to the bus.
It was in winter, today's June.
I also see how men are taken to these magic buses from the streets around once a week from my window.
Sometimes they scream and ask for help, yet no one cares.
I asked my lawyer if I can take footage of it, to share with the world, but he said that the only way for me to be safe is to hide and not exposing my existence to the government in any way. And that I won't help any guy that was caught on the street.
I live with my ill parents who lose their job long ago, because age discrimination is a thing in Ukraine. I'm the only working person in my family (remote), parents are buying products and don't tell anyone that I'm living here.
Furthermore, I'm alive thanks to them.
But I'm loosing my ability to work due to my psychological condition.
And if I'll lose my job during the war, my family is f@cked.
Also, I'm sad that while in my young age I must stay at home with constant fear of government, while the girls I liked living their lives in Europe.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Rechtstreeks uit een incel subreddit
Lekker man
De NAVO is een defensieve alliantie, dat kan dus helemaal niet. Dit lidstaten van de NAVO kunnen natuurlijk wel onafhankelijk mee gaan doen. Er gingen een tijd terug wel geruchten dat Polen daar wellicht aan zou denken.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:36 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien gewoon tijd om als NATO met troepen in te grijpen en die Russen keihard over de grens te trappen en deze oorlog snel te beëindigen.
Ze zijn zich in ieder geval tot de tanden toe aan het bewapenen de laatste jaren, hoeveel Himars hadden ze wel niet besteld bij de VS? Iets van 800 of zo?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De NAVO is een defensieve alliantie, dat kan dus helemaal niet. Dit lidstaten van de NAVO kunnen natuurlijk wel onafhankelijk mee gaan doen. Er gingen een tijd terug wel geruchten dat Polen daar wellicht aan zou denken.
500 meen ik, in ieder geval een fors aantal. Ik denk echter niet dat men daadwerkelijk over gaat tot deelname omdat dan NAVO garanties voor het eigen territorium niet langer gelden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze zijn zich in ieder geval tot de tanden toe aan het bewapenen de laatste jaren, hoeveel Himars hadden ze wel niet besteld bij de VS? Iets van 800 of zo?
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De NAVO is een defensieve alliantie, dat kan dus helemaal niet. Dit lidstaten van de NAVO kunnen natuurlijk wel onafhankelijk mee gaan doen. Er gingen een tijd terug wel geruchten dat Polen daar wellicht aan zou denken.
Navo lidstaten mogen best stiekem meedoen , zal verder niet veel uitmaken , Poetin gaat geen nukes gooien , dan gaat ie er zelf ook aan, de scheitertquote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kan wel. Is wel precedent voor. Libië, Somalië.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 00:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als ding knalt in open veld schiet natuurlijk niet op.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:33 schreef Barbusse het volgende:
Beetje pantserwagens/tanks lopen verspillen voor 1 grote boem lijkt me gewoon niet echt effectief.
Rusland blaast al een eeuwigheid over dat men vecht tegen NATO.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 02:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Navo lidstaten mogen best stiekem meedoen , zal verder niet veel uitmaken , Poetin gaat geen nukes gooien , dan gaat ie er zelf ook aan, de scheitert
maar ik denk dat ze nu al volledig meedoen , alleen er zijn geen soldaten zichtbaar , misschien is dat ook het bestequote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Rusland blaast al een eeuwigheid over dat men vecht tegen NATO.
Wat zullen ze zeggen als men daadwerkelijk even wat man aan de grond zet en even de luchtmacht er bij haalt.
Ben wel benieuwd..
Daar was wel een VN stemming voor neem ik aan?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 02:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan wel. Is wel precedent voor. Libië, Somalië.
Dat het niet gaat gebeuren is wat anders.
Ze doen niet volledig mee.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ik denk dat ze nu al volledig meedoen , alleen er zijn geen soldaten zichtbaar , misschien is dat ook het beste
Polen staat te trappelen om een 100.000 zeer goed getrainde vrijwilligers in te zetten , maar ik denk dat het overbodig is
beter meer, veel meer precisie raketten en iedere aanvoer van munitie, dieselolie, materieel opsporen met satellieten en vernietigen
maar ook infrastructuur net over de grens van ukraine als wegen en spoor
fysiek steun aan een partij , is meedoen, alleen je ziet het niet, is niet te bewijzenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze doen niet volledig mee.
Men geeft alleen steun aan een partij.
quote:Russische elite grijpt door de oorlog massaal naar de drank: 'Zuipen deed hij al, maar niet op deze manier'
Door MISCHA VAN DIEPEN
5 min geleden in BUITENLAND
Russische ambtenaren en politici staan door de oorlog in Oekraïne onder hoge druk. Maar het systeem verlaten kunnen zij niet.
Zo worden bijvoorbeeld paspoorten afgepakt, zodat mensen het land niet zonder toestemming uit kunnen. Vaak ziet de Russische elite maar één uitweg: de fles.
Volgens jouw definitie doen China en Iran ook mee.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
fysiek steun aan een partij , is meedoen, alleen je ziet het niet, is niet te bewijzen
stiekem kloptquote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens jouw definitie doen China en Iran ook mee.
Russische drankindustrie niet gehinderd door sancties.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:05 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-niet-op-deze-manier
[..]
Er zijn Navo landen die geen steun bieden. Turkije, Hongarije, Bulgarije etc.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Men Aantal landen geeft geven alleen steun aan een partij.
Turkije en Bulgarije leveren wel steun...quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Er zijn Navo landen die geen steun bieden. Turkije, Hongarije, Bulgarije etc.
Bulgarije wel, net een nieuwe regering en ze hadden gelijk aangekondigd spul te sturen naar Oekraine.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:23 schreef Korenfok het volgende:
Is helemaal niet meedoen, als je onder meedoen "actief fysiek deelnemen" verstaat tenminste. Steun = steun, vanaf de zijkant. De Sovjet-Unie steunde ook de Vietnamezen in de oorlog tegen de Amerikanen....niemand stelde dat ze daarmee "(actief) meedoen of direct in oorlog met de US" waren.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:24 schreef michaelmoore het volgende:
fysiek steun aan een partij , is meedoen, alleen je ziet het niet, is niet te bewijzen
Drones van Turkije vergeten?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Kennelijk duurt het drie dagen voor de NOS om een filmpje van de tv ook op youtube te krijgen.quote:
Ja.. het is ook eeuwig zonde dat de Geallieerden zijn tegengehouden door de moffen in Normandië. Kutoffensief.quote:
En wat vind je er zelf van? Of blijft het bij linkdumps?quote:
Maar ik sprak vanmorgen met me yoga instructeur, en die zei dat het allemaal toppie ging?quote:
De moffen hebben gewonnen!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja.. het is ook eeuwig zonde dat de Geallieerden zijn tegengehouden door de moffen in Normandië. Kutoffensief.
Wil je zo graag dat de Ukrainers stoppen, kevin? Ben je zo bang dat ze de Russen het land uit schieten?quote:
Zou deze betaalde troll ook een soort gelijk bericht hebben getypt nadat duidelijk werd dat de 3daagse speciale operatie faalde?quote:
De vraag stellen is hem beantwoordenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:31 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zou deze betaalde troll ook een soort gelijk bericht hebben getypt nadat duidelijk werd dat de 3daagse speciale operatie faalde?
In principe doen de Westerse landen individueel gecoordineerd mee maar dat moet ook, anders kun je het VN-handvest bij het oud-papier flikkeren.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Men geeft alleen steun aan een partij.
Kevin ziet zijn favoriete clubje niet graag verliezen...quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wil je zo graag dat de Ukrainers stoppen, kevin? Ben je zo bang dat ze de Russen het land uit schieten?
quote:"The Ukrainian army plans to strike at the territory of Russia, including Crimea, with HIMARS and Storm Shadow missiles, Shoigu said.
The use of these missiles outside the special operation zone will mean the full involvement of the US and Britain in the conflict and will entail immediate strikes on decision-making centers in Ukraine," the Russian Minister of Defense warned.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:56 schreef 3rr0r het volgende:
"The Ukrainian army plans to strike at the territory of Russia, including Crimea, with HIMARS and Storm Shadow missiles, Shoigu said.
The use of these missiles outside the special operation zone will mean the full involvement of the US and Britain in the conflict and will entail immediate strikes on decision-making centers in Ukraine," the Russian Minister of Defense warned.
Met andere woorden: de Russen houden zich nu nog in en schieten alleen raketten af op burgerdoelen in Oekraine, maar als er straks Himars en Storm Shadows op militaire doelen in Rusland vallen gaan ze volledig los en gaan ze, naast burgerdoelen, ook militaire doelen beschieten?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
"immediate strikes on decision-making centers"quote:
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met andere woorden: de Russen houden zich nu nog in en schieten alleen raketten af op burgerdoelen in Oekraine, maar als er straks Himars en Storm Shadows op militaire doelen in Rusland vallen gaan ze volledig los en gaan ze, naast burgerdoelen, ook militaire doelen beschieten?De logica wat betreft dat de USA en UK dan echt 'full involvement' hebben en men daarom (voor het eerst blijkbaar) Oekrainse HQ aan gaat vallen ontgaat me sowieso. Dan is het in dat tv programma nog logischer met een noek op Londen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Met andere woorden: de Russen houden zich nu nog in en schieten alleen raketten af op burgerdoelen in Oekraine, maar als er straks Himars en Storm Shadows op militaire doelen in Rusland vallen gaan ze volledig los en gaan ze, naast burgerdoelen, ook militaire doelen beschieten?Dat is al paar keer gebeurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Men heeft al paar keer vliegveld van Belgorod bestookt met drones.
Maar dit gaat over Moskou.
En Oekraïne is echt niet van plan om iets op Moskou te gooien.
Die gooien dat ding liever op een slag schip, munitie depot trein met wapens . Dat soort dingen.Er staat nog een vraag voor u open!!
Denk ook niet dat veel mensen die waarschuwing van Rusland serieus neemt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat is al paar keer gebeurd.
Die gooien dat ding liever op een slag schip, munitie depot trein met wapens . Dat soort dingen.
Waarom al die geschifte techbros nu ineens willen dat Oekraïne zich moet overgeven is me een raadsel. Ik snap daar totaal niks van.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:18 schreef Slayage het volgende:
Musk die tegenwoordig zwemt in de Russische propaganda![]()
[ twitter ]
Dat kunnen ze altijd. Daar kun je geen rekening mee houden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Denk ook niet dat veel mensen die waarschuwing van Rusland serieus neemt.
Wat natuurlijk wel kan is dat Rusland een aanval op Moskou in scene zet zodat ze hun dreigement kunnen uitvoeren.
Nee het gaat natuurlijk vooral over de Krim.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat is al paar keer gebeurd.
Die gooien dat ding liever op een slag schip, munitie depot trein met wapens . Dat soort dingen.
Daar ontploft elke dag van alles.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:22 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee het gaat natuurlijk vooral over de Krim.
Dat deed hij vorig jaar al. Hij kwam ook eens met een vredesplanquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:18 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dus Rusland is uit op een conflict met NATO.quote:
[..]
Met andere woorden: de Russen houden zich nu nog in en schieten alleen raketten af op burgerdoelen in Oekraine, maar als er straks Himars en Storm Shadows op militaire doelen in Rusland vallen gaan ze volledig los en gaan ze, naast burgerdoelen, ook militaire doelen beschieten?Met decision making centre bedoelen ze denk ik restaurants en winkelcentra. Net zoals die "decision center" in Odessa welke laatst geraakt is door een raket (waar ik voor de oorlog ook af en toe kwamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.).
Iemand met een sigaret?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:25 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Volgens Shoigu geen HIMARS en Storm Shadows blijkbaar.
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Rusland is uit op een conflict met NATO.
Ja Shoigu zegt letterlijk niets nieuws; "targeting decision makers in Ukraine". Dit kan juist aansporen tot aanvallen op Rusland met Westerse langere afstandsraketten als de enige repercussie aanvallen op doelen....in Oekraine isquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:05 schreef zuchtje het volgende:
[..]
"immediate strikes on decision-making centers"
Dat proberen ze elke keer.. toch? Of waren voorheen daadwerkelijk de scholen en flatgebouwen het doel?
Hmm.. De Russen bestoken continu burgerdoelen in Oekraïne, maar andersom mag Oekraïne niet een bommetje droppen op het grondgebied van Rusland.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:01 schreef theguyver het volgende:
Kiev planning strike on Russia with Western-made missiles – Moscow
Published: 20 Jun 2023 | 09:51 GMT
Attacks with Storm Shadow and HIMARS missiles outside zone of active hostilities will trigger retaliation, minister has warned
bron:RT
Jamaar jamaar Ukraine, dat niet bestaat, is bezet en dus Russisch grondgebied, dat dus niet word bestookt door Rusland en dan zeker geen burgerdoelen in niet bezet Ukraine dat niet bestaat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm.. De Russen bestoken continu burgerdoelen in Oekraïne, maar andersom mag Oekraïne niet een bommetje droppen op het grondgebied van Rusland.
Rare jongens die Russen
quote:God's an astronaut, everything is true
Oligarchen steunen criminele kleptocratie. News at eleven.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom al die geschifte techbros nu ineens willen dat Oekraïne zich moet overgeven is me een raadsel. Ik snap daar totaal niks van.
Fair enough. Ze zullen inderdaad zo'n Rusland model willen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Oligarchen steunen criminele kleptocratie. News at eleven.
Ik wist niet dat het een dingetje is onder tech gasten momenteel.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom al die geschifte techbros nu ineens willen dat Oekraïne zich moet overgeven is me een raadsel. Ik snap daar totaal niks van.
Dit soort berichten neem ik altijd met een korrel zout. Zolang er geen beelden zijn, kunnen we niet ervanuit gaan dat er weer 1 is neergehaald. Osint is the way to go.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:00 schreef 3rr0r het volgende:
Wordt toch met regelmaat eentje uit de lucht gehaald nu
[ twitter ]
Musk is menselijk afval.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat deed hij vorig jaar al. Hij kwam ook eens met een vredesplan
https://nos.nl/artikel/24(...)wagnerbaas-prigozjinquote:Hofnar of uitdager van Poetin: welke rol speelt Wagnerbaas Prigozjin?
Ik heb een Twitter list gemaakt van accounts die ik volg. Op die manier heb ik geen last van pro Russian trolls op op m'n frontpagequote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:01 schreef Slayage het volgende:
Ik wist niet dat het een dingetje is onder tech gasten momenteel.
Ik vind dat Musk zich in pro Russische circle bevindt wel zorgelijk, omdat hij hij persoonlijk eigenaar is van Twitter en zo doende het algoritme kan aanpassen om pro Russische propaganda te verspreiden en pro Oekraïnse accounts te onderdrukken. Iets wat hij kennelijk feitelijk ook doet. Ik ben tegenwoordig bijna dagelijks bezig om accounts te negeren /blokkeren op mijn Twitter tijdlijn , die door het algoritme gepusht worden. Iets wat in het verleden bijna niet voorkwam. Ik wil geen Russische propaganda shite op mijn tijdlijn....
6.5 voor de afsprongquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Die drone heeft zo'n krachtige explosie dat die Rus uit de trench wordt gegooid.
Ja, vervelend voor de Russen. Maar ze kunnen zich nog overgeven.quote:
Marketing om vlees te werven voor de gehaktmolenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische Medal of Honor voor de soldaat die een Leo2 tank vernield
[ twitter ]
Nee dan ben je een terrorist.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm.. De Russen bestoken continu burgerdoelen in Oekraïne, maar andersom mag Oekraïne niet een bommetje droppen op het grondgebied van Rusland.
Rare jongens die Russen
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef slashdotter3 het volgende:
twitter ]
Musk is een Zuid-Afrikaan, meer hoef je niet te weten...quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:18 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
nee die zijn zwart hequote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Musk is een Zuid-Afrikaan, meer hoef je niet te weten...
Geen idee wat het stereotype daarvan is maar denk dat Musk door z'n eigen stomme fout om Twitter te kopen zichzelf chantabel en manipuleerbaar heeft gemaakt. Nu kan hij met wortel en stok door China, Rusland, Saudi Arabie en Republikeinen (die Pro Rusland zijn) beinvloed worden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Musk is een Zuid-Afrikaan, meer hoef je niet te weten...
Ongelooflijk. Wat een verhaal weer. Horror. Oorlogsmisdadigers zijn het die Russen. Van de top naar beneden. Alle lagen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:16 schreef slashdotter3 het volgende:
They Were Captured by the Russians. Then the Hardest Fight Began.
Ukrainian captives released in prisoner exchanges say that beatings were common, and that they suffered from woefully inadequate health care and food.
Lees verder: https://www.nytimes.com/2(...)aine-pows-abuse.html
Musk was ruim voor de Twitter aankoop al stevig bezig met zijn neerwaartse spiraal naar lala-land. Wat een sneu geval is dat geworden zeg.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Geen idee wat het stereotype daarvan is maar denk dat Musk door z'n eigen stomme fout om Twitter te kopen zichzelf chantabel en manipuleerbaar heeft gemaakt. Nu kan hij met wortel en stok door China, Rusland, Saudi Arabie en Republikeinen (die Pro Rusland zijn) beinvloed worden.
Blowend en slikkend rijkeluiskindje met tien kinderen dat dankzij wat gelukkig investeren de rijkste man op aarde werd is gevoelig voor beïnvloeding omdat hij toch twijfelt of iedereen hem ziet als het belangrijkste genie dat er op deze planeet rondloopt, zoals wel zou moeten.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:11 schreef cynicus het volgende:
[..]
Musk was ruim voor de Twitter aankoop al stevig bezig met zijn neerwaartse spiraal naar lala-land. Wat een sneu geval is dat geworden zeg.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Geen idee wat het stereotype daarvan is
Denk dat je musk dan toch wat te kort doet. Hij is technologisch en bedrijfskundig enorm goed. Paypal was een succes, Tesla duurde even maar loopt nu goed, SpaceX verandert letterlijk het hele ruimtevaartprogramma. en ja, daar heeft hij een groot aandeel in. Geopolitiek is echter niet zijn sterkste punt. Zijn autistische excentriciteit is in veel zaken een zegen, maar soms ook een nadeel.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Blowend en slikkend rijkeluiskindje met tien kinderen dat dankzij wat gelukkig investeren de rijkste man op aarde werd is gevoelig voor beïnvloeding omdat hij toch twijfelt of iedereen hem ziet als het belangrijkste genie dat er op deze planeet rondloopt, zoals wel zou moeten.
Ach, hij kan dingen best aardig opstarten. Maar om het te laten draaien na die eerste fase moet je ander type hebben. Dat is niet erg, maar zelf heeft hij het niet door. En dan komt zijn ego om de hoek kijken en gaat hij weer allerlei dingen roepen in plaats van de problemen aanpakken. Dat maakt hem manipuleerbaar.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:29 schreef Bensel het volgende:
[..]
Denk dat je musk dan toch wat te kort doet. Hij is technologisch en bedrijfskundig enorm goed. Paypal was een succes, Tesla duurde even maar loopt nu goed, SpaceX verandert letterlijk het hele ruimtevaartprogramma. en ja, daar heeft hij een groot aandeel in. Geopolitiek is echter niet zijn sterkste punt. Zijn autistische excentriciteit is in veel zaken een zegen, maar soms ook een nadeel.
Ik denk dat je zijn rusland standpunt moet bekijken in het licht van de afstand voor hem voor wat de oorlog, zijn idealen (hij wil graag een verenigd aarde) en een vorm van recalcitrantheid richting gevestigde ordes die volgens hem vooruitgang tegenhouden. Hij is heel principieel voor wat betreft vvmu, en lijkt nu wat te overcompenseren in de verkeerde richting.
tis een mafklapper, maar wel een die mijn respect/bewondering verdiend heeft met zijn successen.En ja, af en toe schiet ook zo'n iemand eens uit de bocht. We zijn allemaal mens.
Ben een paar keer op verschillende plekken in Zuid Afrika geweest en heb wel degelijk fantastisch vriendelijke blanke Zuid-Afrikanen ontmoet die ook erg goed en respectvol voor hun zwarte personeel waren.quote:
quote:Gewone soldaat maakt plaats voor ’wegwerp-troepen’
Kentering in Russische oorlogsdoden: steeds vaker ouder én oud-gevangene
Door ONZE REDACTIE BUITENLAND
12 min geleden in BUITENLAND
MOSKOU - Sinds het begin van de oorlog in Oekraïne, registreren journalisten van de BBC en Mediazona nauwgezet gesneuvelde Russische soldaten. Inmiddels staat de teller op – minimaal – 25.000 Russische geverifieerde oorlogsdoden.
Uit de cijfers blijkt een duidelijke verschuiving in het type soldaat dat het leven laat aan het front.
quote:Ouder en gevangene
Na bijna anderhalf jaar slachtoffers registreren, kwamen de onderzoekers tot een opvallende conclusie. Na maanden van strijd lijkt het 'type' soldaat dat sneuvelt in Oekraïne langzaam te veranderen. Daar waar de 'gemiddelde dode' in de eerste drie maanden van de oorlog 21 jaar en beroepsmilitair met de rang van soldaat was, is in de laatste drie maanden het gemiddelde slachtoffer 34 jaar oud en een voormalig gevangene.
BEKIJK OOK:
'Poetin wordt voorgelogen door zijn eigen minister'
Een van de opvallendste geverifieerde doden is Mikhail Shuvalov.
Deze gepensioneerde energiecentrale-arbeider meldde zich op 71-jarige leeftijd aan als vrijwilliger.
Aanvankelijk zou hij zijn afgewezen, maar kwam uiteindelijk toch terecht aan het front. Daar kwam hij op 10 december aan het einde van zijn leven.
Waarom is daar een sous chef bij?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Hele rare foto en posequote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:19 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)japan_in_ukraine_oh/
Budanov met the Ambassador of Japan in Ukraine. Oh well, Russians have been saying that they killed Budanov with their infamous Kinzhals missile...
[ afbeelding ]
Als Ukraine nou eens 2 maanden wacht met hun grote offensief totdat alles droog en hard is en dan bij Kherson het water over gaat dan hebben het ze het meeste kans op succes en lijden ze de minste verliezen volgens mij.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:35 schreef Ulx het volgende:
https://twitter.com/noclador/status/1671095803589324803?s=20
op sommige plekken is de grond alweer hard
Dit zijn erbarmelijke omstandigheden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Wat een verhaal weer. Horror. Oorlogsmisdadigers zijn het die Russen. Van de top naar beneden. Alle lagen.
Putin schiet ook wel eens uit de bocht, maar ach.. hij is ook maar een mens.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:29 schreef Bensel het volgende:
[..]
En ja, af en toe schiet ook zo'n iemand eens uit de bocht. We zijn allemaal mens.
Geneefse conventie voor krijgsgevangenen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 16:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit zijn erbarmelijke omstandigheden.
Maar wat verwacht je dan? Zo wordt er ook met eigen soldaten omgegaan. Laat staan krijgsgevangenen.
Het zit er wel dik in dat die nucleaire centrale vroeg of laat de lucht in gaat.quote:
Laat ik mijn vraag anders stellen: Jij verwacht anders van de Russen als je al ziet hoe ze met eigen troepen omgaan, laat staan krijgsgevangenen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Geneefse conventie voor krijgsgevangenen?
Dat krijgsgevangenen niet voor de lol gemarteld met electriciteit worden. Of doodgeslagen worden, zoals in het artikel staat.
Dat het rode kruis überhaupt toegang heeft. Enige mate van medische zorg. En dat ze voldoende te eten krijgen om geen uitgemergelde lijken te worden.
Zoiets?
Ik hoop dat Ukraine en andere landen ditmaal concrete plannen hebben wat te doen en voorzorg maatregelen nemen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het zit er wel dik in dat die nucleaire centrale vroeg of laat de lucht in gaat.
Gaan we allemaal verbaast lopen doen. Hoe kan dat nou![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik hoop dat Ukraine en andere landen ditmaal concrete plannen hebben wat te doen en voorzorg maatregelen nemen.
Bij het opblazen van de dam werd iedereen verrast maar dat is nu niet het geval.
Ze zouden bijvoorbeeld alvast extra jodiumpillen kunnen maken en iedereen een paar stuks meegeven:Of een grote ventilator richting Rusland plaatsen. Die ratten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrees er ook voor. Het is een manier om het effect van een kernwapen te bewerkstelligen zonder een kernwapen te gebruiken en het past perfect in het Russische straatje "als wij het niet mogen hebben mag niemand het hebben". Hopelijk hebben de VS en China duidelijk gemaakt aan Poetin dat de reactie op zoiets hetzelfde zal zijn als bij het gebruik van een kernwapen. En anders wellicht dat de gevolgen voor de omliggende landen een reden is voor Rusland om het niet te doen, en dan met name Turkije.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het zit er wel dik in dat die nucleaire centrale vroeg of laat de lucht in gaat.
Voor mijn part zijn ze pimpelpaars met groene racestriping, het is vooral dat de Zuid-Afrikaanse regering overduidelijk pro-Russisch is.quote:
Ik vraag het nog een keer: Zaporizhzhia en dan zuidwaarts kachelen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom zou Ukraine hun grote offensief op een gebied doen waar de Russen zich helemaal hebben ingegraven als ze ook gewoon 2 maanden kunnen wachten totdat het water weg is en de grond hard en dan bij Kherson het water oversteken in een gebied waar geen Russen zitten
[ twitter ]
Plus er zijn ook nog eens een behoorlijk aantal russen verzopen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)shky_residents_died/
Hundreds of occupied Oleshky residents died because of Russians' refusal to evacuate them after blowing up Kakhovka HPP
Rusland gebruikt die geneefse conventie als checklist!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat krijgsgevangenen niet voor de lol gemarteld met electriciteit worden. Of doodgeslagen worden, zoals in het artikel staat.
Dat het rode kruis überhaupt toegang heeft. Enige mate van medische zorg. En dat ze voldoende te eten krijgen om geen uitgemergelde lijken te worden.
Zoiets?
Mwa exploderen is niet voor de hand liggend. Het smelten van de kernen wel. Maar dat is vooral een “lokaal” probleem.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag met dat kastreren, waarom laten de Russen zulken daarna nog leven? Wandelende bewijsstukken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoiets?
Grote open vlakte waar ze je vanaf tientallen kilometers aan zien komen wandelen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 17:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom zou Ukraine hun grote offensief op een gebied doen waar de Russen zich helemaal hebben ingegraven als ze ook gewoon 2 maanden kunnen wachten totdat het water weg is en de grond hard en dan bij Kherson het water oversteken in een gebied waar geen Russen zitten
[ twitter ]
In ieder geval geen mijnenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:17 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Grote open vlakte waar ze je vanaf tientallen kilometers aan zien komen wandelen.
Omdat ze er sowieso van uitgaan dat ze ermee wegkomen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag met dat kastreren, waarom laten de Russen zulken daarna nog leven? Wandelende bewijsstukken.
In de comments het onderstaande. Verklaart het een en ander.quote:
Mag hopen dat dat eindelijk de ATACMS zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:24 schreef Slayage het volgende:
"God, please make them stop!"
-Russians probably
[ twitter ]
Maar als ze daar geen verdediging hebben dan kan je ze zien aankomen wat je wil maar kan je er niks aan doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:17 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Grote open vlakte waar ze je vanaf tientallen kilometers aan zien komen wandelen.
Ik moest lachen toen die Rus door de lucht vloogquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Die drone heeft zo'n krachtige explosie dat die Rus uit de trench wordt gegooid.
https://www.reddit.com/r/(...)ian_160th_battalion/
160th battalion Territorial Defence, Spider unit. Showing double POV from an observation drone and a Kamikaze drone attacking a Russian entrenched position. One Russian soldier cand be seen flying out of the trench after the explosion.
Het filmpje uploaden op internet helpt al helemaal niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag met dat kastreren, waarom laten de Russen zulken daarna nog leven? Wandelende bewijsstukken.
Ook een manier om die lui uit een loopgraaf te krijgen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:51 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik moest lachen toen die Rus door de lucht vloog
Mooie Salto Ivan!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:51 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik moest lachen toen die Rus door de lucht vloog
Ik vind dit te gestileerdquote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Vast al gedeeld, maar wat een beelden niet? Zo vervagen de grenzen tussen een speelfilm en oorlog, en dan niet omdat films realistischer worden..
Volgens Rob de Wijk gaan die niet komen had hij vernomen in hoge NAVO kringen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:38 schreef ExTec het volgende:
Mag hopen dat dat eindelijk de ATACMS zijn.
Dan moet je wel ballen hebben om met je MBT door ongebaand grasland te karren.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Vast al gedeeld, maar wat een beelden niet? Zo vervagen de grenzen tussen een speelfilm en oorlog, en dan niet omdat films realistischer worden..
Het feit dat je die kan afvuren vanaf een vrachtwagen die je ergens in een schuur kunt verstoppen, ipv via een vliegtuig wat rus ongezien vanaf 300 km verderop op kan blazen is een groot verschil.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:20 schreef BEFEM het volgende:
Wat maakt ATACMS beter dan storm shadows? 50 km verder, dat is alles?
Het wordt ook steeds minder een gamechanger. Dus geen probleem.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens Rob de Wijk gaan die niet komen had hij vernomen in hoge NAVO kringen.
rob de wijkquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens Rob de Wijk gaan die niet komen had hij vernomen in hoge NAVO kringen.
Maar een Atacms is wel relatief makkelijk uit de lucht te halen toch itt een storm shadowquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het feit dat je die kan afvuren vanaf een vrachtwagen die je ergens in een schuur kunt verstoppen, ipv via een vliegtuig wat rus ongezien vanaf 300 km verderop op kan blazen is een groot verschil.
Tot nu toe hebben we ook nog geen gamechanger gehad. Eerst waren dat de HIMARS, toen de tanks, toen de GLSDB, etc. Na een tijdje hoor je vrij weinig meer. En is het front nog steeds ongeveer hetzelfde.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het wordt ook steeds minder een gamechanger. Dus geen probleem.
Dat is het in de rest van de regio ook toch? Grotendeels in ieder geval.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan moet je wel ballen hebben om met je MBT door ongebaand grasland te karren.
Mwah de HIMARS wel, toch?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben we ook nog geen gamechanger gehad. Eerst waren dat de HIMARS, toen de tanks, toen de GLSDB, etc. Na een tijdje hoor je vrij weinig meer. En is het front nog steeds ongeveer hetzelfde.
In het filmpje zie je dat de andere tanks veelal door gemaakte sporen rijden. Het meeste zal inderdaad ongerept landschap zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:26 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is het in de rest van de regio ook toch? Grotendeels in ieder geval.
Nee, een ATACMS gaat net als kleine broer GMLRS >MACH 2,5 oid. Hij is wel groter, dat zeker. MACH 2,5 is zeg 900 meter per seconde. Storm Shadow is stuk trager.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar een Atacms is wel relatief makkelijk uit de lucht te halen toch itt een storm shadow
Maar wat ik had begrepen is dat de raketten van een HIMARS nu gejammed worden op grote schaal en dat dat ook impact zou hebben op ATACMS en dat een storm shadow als ballistische raket van koers kan wijzigen en verschillende manieren heeft om te navigeren.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, een ATACMS gaat net als kleine broer GMLRS >MACH 2,5 oid. Hij is wel groter, dat zeker. MACH 2,5 is zeg 900 meter per seconde. Storm Shadow is stuk trager.
Net zo makkelijk, of niet makkelijk te onderscheppen als een GMLRS.
Dan is het juist geen ballistische raket. Een ballistische raket volgt immers een kogelbaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar wat ik had begrepen is dat de raketten van een HIMARS nu gejammed worden op grote schaal en dat dat ook impact zou hebben op ATACMS en dat een storm shadow als ballistische raket van koers kan wijzigen en verschillende manieren heeft om te navigeren.
Tot welke hoogte jammed een jammer?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar wat ik had begrepen is dat de raketten van een HIMARS nu gejammed worden op grote schaal en dat dat ook impact zou hebben op ATACMS en dat een storm shadow als ballistische raket van koers kan wijzigen en verschillende manieren heeft om te navigeren.
Oekraine gaf een keer aan dat ze GPS jamming waarnamen, ong 1 KM van het front.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik bedoelde kruisraket. Als dat dan wel kloptquote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan is het juist geen ballistische raket. Een ballistische raket volgt immers een kogelbaan.
Ik denk niet dat die 1 KM klopt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oekraine gaf een keer aan dat ze GPS jamming waarnamen, ong 1 KM van het front.
En hoe lang doet een GMLRS/ATACMS om 1 KM af te leggen? 1 seconde. Hij valt niet uit de lucht hé, als er GPS jamming is.
Uiteindelijk wordt die dan iets minder nauwkeurig. Op z'n ergst. Niet 1 meter van het doel, maar 5, 10?
Met de explosieve warhead van een ATACMS, tig keer zo als een GMLRS boeit dat helemaal niet.
Dan is het dus geen probleem om ongelimiteerd dat soort wapensystemen naar Ukraine te sturen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben we ook nog geen gamechanger gehad. Eerst waren dat de HIMARS, toen de tanks, toen de GLSDB, etc. Na een tijdje hoor je vrij weinig meer. En is het front nog steeds ongeveer hetzelfde.
Wordt inderdaad gespeculeerd dat dat de reden is waarom ze niet geleverd worden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar een Atacms is wel relatief makkelijk uit de lucht te halen toch itt een storm shadow
Ik zei niet dat jammers maar een radius hebben van 1 KM.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die 1 KM klopt.
https://kyivindependent.c(...)-to-russias-jamming/
Goh, we moeten zelf ook wat achterhouden hé. En bovendien kunnen we dat lang niet allemaal zo snel bijproduceren. De boel begint al op de raken.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is het dus geen probleem om ongelimiteerd dat soort wapensystemen naar Ukraine te sturen.
Er is alleen maar oorlog in Ukraine. En dat moeten we zo houden, dus moeten we ongelimiteerd leveren. Doen we dat niet, juist dan komt de oorlog naar ons toe.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Goh, we moeten zelf ook wat achterhouden hé. En bovendien kunnen we dat lang niet allemaal zo snel bijproduceren. De boel begint al op de raken.
Eng he, straks komen de Russen ook bij onsquote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Goh, we moeten zelf ook wat achterhouden hé. En bovendien kunnen we dat lang niet allemaal zo snel bijproduceren. De boel begint al op de raken.
For reference:quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Drone operators, drone operators"
[ afbeelding ]
Neuh, als je dat denkt ben je wel een beetje van het padje.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eng he, straks komen de Russen ook bij ons![]()
![]()
Uit verschillende berichten blijkt dat ze minder effectief zijn dan in het begin. Ik denk dat ik die kant kies ipv jouw theorie.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zei niet dat jammers maar een radius hebben van 1 KM.
Beetje 'gemiddelde' jammer van rus kan makkelijk 50KM.
Maar dan licht je installatie als een kaars op, op allerhande radar zoek systemen, zoals bv de NAVO AWACS die patrouilleren.
Dus zet jij em op max vermogen?
En staat die jammer op de frontlijn, of er een flink end achter?
Bel maar ff aan bij de NAVO dan, misschien luisteren ze wel naar je.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is alleen maar oorlog in Ukraine. En dat moeten we zo houden, dus moeten we ongelimiteerd leveren. Doen we dat niet, juist dan komt de oorlog naar ons toe.
Nou dan. Sturen die wapens! Zoveel mogelijk!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Neuh, als je dat denkt ben je wel een beetje van het padje.
Maar ik zei dus ook niet dat er niks aan de hand was.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Uit verschillende berichten blijkt dat ze minder effectief zijn dan in het begin. Ik denk dat ik die kant kies ipv jouw theorie.
Deze is van verleden week ofzo.quote:Uiteindelijk wordt die dan iets minder nauwkeurig.
Waarom moeten we dan wapens bewaren?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jij gelooft dat, waarom moeten we anders wapens bewaren?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bel maar ff aan bij de NAVO dan, misschien luisteren ze wel naar je.
Maar geloof je dat echt?
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Goh, we moeten zelf ook wat achterhouden hé.
Waarom moeten we wat achterhouden als rus toch niet komt?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
DIe techniek kunnen ze alleen niet toepassen op het front in Zapo omdat ze dan ook hun eigen drones neerhalen die daar in de buurt rondvliegen, dat is dan weer een beetje het probleem.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Uit verschillende berichten blijkt dat ze minder effectief zijn dan in het begin. Ik denk dat ik die kant kies ipv jouw theorie.
Ongetwijfeld veel meer gegadigden dan dat er plek is om ze op te leiden. Er is gewoon een beperkte trainings capaciteit. En veel van de gegadigden zijn gewoon niet geschikt voor wat voor reden dan ook. Er zijn hele specifieke eisen voor piloten.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:24 schreef slashdotter3 het volgende:
10:20 de vs komt zelf 200 fighterjet pilots per jaar tekort. Apart, dacht dat dat zo’n droombaan was waar er altijd meer kandidaten zijn dan plek…
Nou goh, specifiek zegquote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:41 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ongetwijfeld veel meer gegadigden dan dat er plek is om ze op te leiden. Er is gewoon een beperkte trainings capaciteit. En veel van de gegadigden zijn gewoon niet geschikt voor wat voor reden dan ook. Er zijn hele specifieke eisen voor piloten.
Een paar van de eisen hier in Nederland:
Basiseisen vlieger
Je bent tussen de 17 jaar en 26 jaar en 3 maanden oud.
Je bent tussen de 162 cm en 193 cm lang.
Een bril of lenzen is geen probleem.
Je oogafwijking mag niet groter zijn dan -3 of +2.
Je hebt een zwemdiploma nodig.
OpSec?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zag vandaag een F-16 vliegen. Wegens OpSec mag ik niet zeggen waar.
Hahaquote:
Operational Security. De vijand leest mee.quote:
In deze gen Z generatie een baan die behoorlijk ingrijpend en gevaarlijk is?…quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:24 schreef slashdotter3 het volgende:
10:20 de vs komt zelf 200 fighterjet pilots per jaar tekort. Apart, dacht dat dat zo’n droombaan was waar er altijd meer kandidaten zijn dan plek…
Hele grote korrel zou. Laat Westerse inlichtingendiensten dat maar zeggen. Rusland en Oekraïne slingeren allebei propaganda de lucht in. De Waarheid is het eerste wat sneuvelt in een oorlog zeggen ze.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:21 schreef Delenlill het volgende:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/06/20/7407705/
Volgens Budanov zijn er nog geen nucleaire wapens verhuisd naar Wit-Rusland. En zijn ze nog steeds bezig om de faciliteiten daarvoor in orde te brengen.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hele grote korrel zou. Laat Westerse inlichtingendiensten dat maar zeggen. Rusland en Oekraïne slingeren allebei propaganda de lucht in. De Waarheid is het eerste wat sneuvelt in een oorlog zeggen ze.
Daar doe jij zelf aan mee.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
De Waarheid is het eerste wat sneuvelt in een oorlog zeggen ze.
Nou, kom je nu dan eindelijk met een bron van je bewering dat de helft van de Leopards zijn vernietigd?quote:
De kans op respect voor mensenrechten lijkt mij dan ook groter dan op consistent redeneren.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:18 schreef ExTec het volgende:
Ja, je spreekt jezelf tegen.
[..]
[..]
Waarom moeten we wat achterhouden als rus toch niet komt?
Een maar? Ik zag er gister 5, in formatie als een soort ganzen maar met behoorlijk veel meer lawaai. Ergens in midden Frankrijk.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zag vandaag een F-16 vliegen. Wegens OpSec mag ik niet zeggen waar.
Dat zijn de basiseisen.quote:
Neuh, Chernobyl is ongeveer 400KM dichterbij.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Chernobyl ligt veel verder weg
Ik geloof Oekraïne 1000x eerder wanneer ze iets beweren dan Rusland. omdat bij Oekraïne veel dingen bewezen kunnen worden. Misschien niet gelijk maar over een langere periode zeker. Rusland komt nauwelijks met bewijs over de tafel. En ook onafhankelijke bronnen hebben moeite om bewijs te verzamelen bij hun. Dat is bij Oekraïne anders.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hele grote korrel zou. Laat Westerse inlichtingendiensten dat maar zeggen. Rusland en Oekraïne slingeren allebei propaganda de lucht in. De Waarheid is het eerste wat sneuvelt in een oorlog zeggen ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |